Kores si pro rozvoj a podporu SAP řešení vybral Ness

Mezinárodní výrobce kancelářských a školních potřeb Kores si pro rozvoj a podporu řešení SAP vybral společnost Ness Czech. Ta uspěla především díky svým kompetencím v oblasti SAP a rozsáhlým zkušenostem s poskytováním podpory v mezinárodním prostředí. Ness tak pokračuje v naplňování strategie etablování SAP divize na zahraničních trzích a v mezinárodních společnostech.

Ness bude pro Kores poskytovat podporu a rozvoj řešení SAP v zemích, kde má firma výrobní závody a pobočky, tedy nejen v Evropě, ale i v latinské Americe. „Zákazníka přesvědčili naše kompetence v oblasti rozvoje a podpory řešení SAP. Důležité jsou také naše zkušenosti s řízením změn v aplikacích SAP, aktualizacemi systému a koordinovaným rozvojem celé platformy napříč mnoha zeměmi a výrobními provozy,“ říká Martin Silvička, generální ředitel společnosti Ness Czech.

Odborníci Nessu se nejprve zaměří na stav systému a vyřizování ticketů a incidentů. Postupně dojde k zavádění change managementu a nasazení EDI rozhraní pro automatizovaný přenos informací s obchodními partnery.

Informační systém SAP je pro nás důležitou informační základnou při řízení obchodních i výrobních aktivit. Proto jsme hledali partnera, který by zajistil bezproblémový provoz i rozvoj celého řešení, měl potřebné znalosti a zkušenosti s mezinárodním prostředím,“ říká Helmut Bruckner, výkonný ředitel pro Kores Europe.

Kores je rodinným výrobcem a inovátorem kancelářských a školních produktů. Společnost má širokou nabídku v oblasti kancelářských, školních, výtvarných a kreativních potřeb. Podnik s centrálou ve Vídni byl založen v roce 1887, dnes má zastoupení ve více než 85 zemích. Od roku 1996 má Kores výrobní závod v jihočeském Strmilově, kde se vyrábějí mimo jiné lepicí tyčinky a popisovače. Další výrobní závody jsou v Mexiku, Venezuele a v Kolumbii.

O společnostech Ness Czech a Ness Digital Engineering

Ness Czech, přední český systémový integrátor a součást mezinárodní skupiny Ness Digital Engineering, patří mezi největší poskytovatele IT služeb v České republice. Od roku 1993 se profiluje jako průkopník v zavádění nových technologií a softwarových produktů. Mezi nejvýznamnější zákazníky patří například O2 Czech Republic, Komerční Banka a ČÚZK. Ness Czech má pobočky v Praze, Brně a Ostravě, zaměstnává přes 260 lidí a její roční obrat činí přes 835 milionů korun.

Ness Digital Engineering je globální poskytovatel komplexních řešení a služeb v oblasti informačních technologií. NDE působí v Severní Americe, Evropě, na Blízkém východě a v Asii. Zaměstnává přes 4 500 lidí a spravuje 11 inovačních center.

Dell Technologies integruje regiony CEE a META, cílem je podpora inovací pro zákazníky a rychlejší přístup na globální trhy

Společnost Dell Technologies vytvořila nový region střední a východní Evropy, Blízkého východu, Turecka a Afriky (CEEMETA). Tento krok má za cíl zvýšit provozní efektivitu, podpořit růst partnerů a nadále efektivně pomáhat zákazníkům v digitální transformaci. 

Nový region bude představovat rozsáhlejší zákaznickou, partnerskou a talentovou základnu, což společnosti Dell umožní dále budovat silnou partnerskou síť a rychle se přizpůsobovat změnám na trhu. Díky silné partnerské síti společnosti Dell pomůže region CEEMETA partnerům získat přístup na globální trhy, rozšířit obchodní schopnosti a podpořit zákazníky v reakci na nové obchodní příležitosti.

Nový region CEEMETA pokrývá více než 70 trhů a povede jej Mohammed Amin, který v posledních dvou desetiletích vedl aktivity společnosti Dell v regionu META.

„Nová struktura nám nabídne obrovské možnosti, jak být agilnější a lépe se zaměřit na neustále se rozšiřující digitální potřeby našich zákazníků. Vytvoření regionu CEEMETA vytváří nové možnosti růstu pro naše zaměstnance, partnery i zákazníky,“ řekl Adrian McDonald, prezident společnosti Dell Technologies pro region EMEA.

Mohammed Amin, senior viceprezident společnosti Dell Technologies pro region CEEMETA, uvedl: „Jako nový tým Dell CEEMETA se těšíme na využití našich společných silných stránek k vytváření nových příležitostí pro všechny. Společně máme dobrou pozici k tomu, abychom se ponořili do digitální transformace a podpořili naše zákazníky v dosahování jejich cílů. Technologie jsou klíčovým faktorem umožňujícím růst a já jsem nadšený, že můžeme vytvořit vliv tím, že zpřístupníme dnešní průlomové inovace našim zákazníkům a partnerům.“

BiQ Group se díky dceřiné firmě EEA stal platinovým partnerem Atlassianu. Reaguje na vyšší poptávku po cloudových řešeních

EEA, dceřiná firma BiQ Group, se stala jedním ze čtyř platinových partnerů pro implementaci produktů Atlassian do firem. Certifikaci získal československý tým o 15 členech. Jako Atlassian Platinum Solution Partner nabízí EEA tu nejvyšší úroveň podpory pro produkty Atlassian. Tým se zaměřuje především na migraci, automatizaci procesů a přechod do cloudu. EEA dokáže klientům snížit náklady někdy až o desítky procent, právě díky digitální transformaci, která se týká jak IT oddělení, tak byznysu. Firma v minulosti získala ocenění za kvalitní implementaci od slovenské Tatra Banky. BiQ Group se připravuje na zvyšující se poptávku po přechodu a migraci do cloudu.

„BiQ Group se rozrůstá, spolu s ním také náš tým Atlassian. Máme před sebou řadu výzev souvisejících s uspokojením rostoucí poptávky klientů po migraci do cloudu a transformací našich produktů do cloudového prostředí. První velké migrace, které jsme dokončili, odhalily dva fenomény cloudové transformace,“ říká Gabriel Lachmann, CEO EEA.

Cloudová prostředí neumožňují takovou variabilitu a zákazníci se musí častěji přizpůsobovat řešení. „Na druhou stranu se ukazuje, že mnohá ‚specifika‘ procesů zákazníků nejsou tak specifická, jak si zaměstnanci našich zákazníků dříve mysleli,“ zmiňuje první fenomén Gabriel Lachmann. Přizpůsobení se standardu snižuje závislost organizace na dodavateli a sjednocuje procesy. Z dlouhodobého hlediska standardizace často radikálně snižuje náklady.

„Druhým fenoménem je dynamika transformace a možnost měnit procesy a nastavení organizace v průběhu migrace. Je to prostor, který společně s klienty využíváme k aplikaci minulých zkušeností a úpravě procesů i dat. V současné době je na trhu řada příležitostí, zejména u velkých společností, které si uvědomují, že digitální transformace je nutnost. Právě tuto poptávku naplňujeme,“ dodává Gabriel Lachmann.

Migrace jako největší artikl

V současnosti je největší poptávka po přechodu do cloudu, migraci a automatizaci firemních procesů. Firmy chtějí šetřit náklady, ale nechtějí propouštět lidi. Řešení spočívá v zefektivnění současných pracovních procesů a uvolnění kapacit, aby zaměstnanci dělali jiné, pro byznys smysluplnější činnosti. Řada věcí tak může proběhnout automaticky. Během migrace je možné upravit mnoho procesů nebo vyčistit data z minulosti a vazby mezi nimi. V mnoha případech přináší přechod do cloudu možnost proměnit fungování týmů a využít poradenství nejen v technologické oblasti, ale i při samotném nastavení digitalizace v ekosystémech našich zákazníků. Klienti EEA  tak mohou ušetřit a výrazně snížit své náklady.

„Firmy si mnohdy neuvědomují, co všechno Atlassian obsahuje a jak ho využívají. Často mají na produkty Atlassianu navázanou spoustu firemní procesů a týmů, od supportu přes business streamy, helpdesk atd. Pak zjistí, že jiné nástroje by pro ně byly dražší a přechod do cloudu vychází nejvýhodněji. Samotný proces funguje u každé firmy jinak, ale standardně se dá hovořit o několika fázích – od analýzy dat přes přechod a migraci až po retrospektivní vyladění. Např. u zákazníka s 10 tisíci uživatelů nejdříve analyzujeme logy až tři měsíce do minulosti, abychom zjistili, co jaký uživatel dělá, a mohli tak procesy co nejlépe optimalizovat. Často se stane, že zjistíme, že například tisíc lidí má účet, ale nikdy se do systému nepřihlásili,“ doplňuje Marek Vejrosta, head of consulting pro BiQ Group.

Atlassian je australská společnost, která nabízí širokou škálu produktů pro spolupráci a management projektů: Jira Service Management a Jira pro efektivní řízení projektů, Confluence wiki pro sdílení informací a spolupráci na dokumentech, Bitbucket pro správu kódu, Trello pro správu projektů a úkolů, Bamboo pro automatizovanou integraci a nasazení softwaru a Crowd pro správu identit. Tyto nástroje pomáhají týmům v různých odděleních, jako jsou vývoj softwaru, IT, marketing a personální, dosáhnout lepší spolupráce a efektivněji řídit projekty.

Více o BiQ Group

BiQ Group je technologická skupina postavená na proaktivním a partnerském přístupu, díky kterému její experti provázejí klienty výzvami moderního digitálního světa. Skládá se z pěti dceřiných společností rozmístěných ve dvanácti lokalitách v České republice i na Slovensku. Díky tomu může být vždy po ruce jak pro lokální šampiony, tak pro globální hráče z řad známých korporací i nadějných startupů. BiQ Group, která je součástí skupiny InTeFi Lukáše Nováka, dnes tvoří více než 400 vývojářů a dalších specialistů s expertním know-how v široké paletě technologií. Díky tomu mohou přinést komplexní službu, od vývoje na míru přes osvědčené platformy SAP, Atlassian a Kentico Xperience až po e-commerce a digitální marketing. Projekty dodává pro firmy T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda, Unipetrol, Zoot a více než stovku dalších klientů.

Nové špičkové LED osvětlení od společnosti Zhiyun

Společnost Zhiyun, známá značka mezi filmaři a kameramany díky svým inovativním gimbalům, rozšiřuje své produktové portfolio o novou řadu LED světel pro profesionální tvůrce obsahu. V loňském roce začali s uvedením modelu Zhiyun Fiveray, který se skládá z jednoho kapesního světla a dvou světelných trubic.

Nyní představují novou řadu Molus, ultrakompaktní světla navržená tak, aby fungovala stejně dobře v každé situaci, bez ohledu na to, zda jste součástí malého tvůrčího týmu, nezávislým pracovníkem nebo amatérským kameramanem.

MOLUS G60 je malý jako Rubikova kostka a velmi kompaktní. Váží pouhých 300 g, ale přesto při maximálním výkonu produkuje až 60 W. Poskytuje flexibilní rozsah barevných teplot 2700K – 6500K, které lze snadno nastavit pomocí Bluetooth nebo intuitivního ovládání jasu přímo na těle světla. Hodnoty CRI ≥96 a TLCI ≥97 zajišťují přesné podání barev. Pro větší pohodlí lze monitor světla Molus G60 napájet buď pomocí DC napájecího adaptéru nebo pomocí USB-C.

MOLUS X100 je větší bratr s hmotností pouhých 385 g, který poskytuje profesionální výkon 100 W. Rozsah barevných teplot modelu X100 se pohybuje v rozmezí 2700K-6500K s hodnotami CRI≥95 a TLCI≥97. Tvůrci obsahu na cestách mohou minimalizovat prostoje díky třem způsobům napájení světla, přičemž si mohou vybrat mezi bateriovým gripem, DC adaptérem nebo 100W rychlým nabíjením PD.

Uživatelé mohou snadno nastavit teplotu barev a jas světla pro požadovaný efekt prostřednictvím Bluetooth nebo pomocí ovládacích prvků umístěných přímo na těle světla. Při zapnutém hudebním režimu lze světelné efekty spouštět zvukem. Například jako efekt blesku pro simulované výstřely nebo změnu v rytmu hudby.

Obě LED světla využívají nový chladicí systém DynaVort od společnosti Zhiyun. Nový inovativní chladicí systém, který se skládá z chladičů modelujících gyroskop a ventilátoru, aby se zabránilo přehřátí.

Tato technologie je založena na algoritmu řízení dynamiky tekutin a polohy, který výrazně zvyšuje účinnost chlazení díky inteligentnímu řízení emisí proudícího vzduchu.

Tvůrci obsahu tak získají ultra kompaktní LED světlo ideální pro natáčení na cestách se 100% plynulým osvětlením bez blikání.

Nová aplikace ZY Vega umožňuje ovládání jak modelu X100, tak modelu G60. Díky této aplikaci mají tvůrci obsahu úplnou kontrolu nad osvětlením, včetně možnosti plně nastavit jednotlivá světla a seskupit více světel dohromady.

Světla se dodávají v několika různých baleních a jsou vybavena vlastním držákem od společnosti Zhiyun pro připojení modifikátorů světla. K dispozici je také adaptér pro držák Bowens.

Ceny a dostupnost

LED světla budou dostupná koncem března 2023.

Doporučená prodejní cena je:

  • 123614  ZHIYUN LED MOLUS G60 COB SVĚTLO – 5.790,- Kč / 245 €
  • 123615  ZHIYUN LED MOLUS G60 COB SVĚTLO COMBO – 7.390,- Kč / 306 €
  • 123616  ZHIYUN LED MOLUS X100 COB SVĚTLO – 7.390,- Kč / 306 €
  • 123617  ZHIYUN LED MOLUS X100 COB SVĚTLO COMBO – 10.190,- Kč / 427 €
  • 123618  ZHIYUN LED MOLUS X100 COB SVĚTLO PRO – 11.690,- Kč / 489 €

Klíčové specifikace

  • Ultra kompaktní COB LED světla
  • Vysoký výkon
  • Intuitivní ovládání
  • Více možností napájení

Soundbar k televizi – jaké jsou varianty a jak vybrat ten správný

Sebelepší a sebevětší filmový obraz bez kvalitního zvuku, to prostě není ono. Pravdivost tohoto tvrzení pochopíte teprve až když uslyšíte ten rozdíl. Možná se vám to „na první poslech“ nezdá, ale význam působivé reprodukce má na intenzivní prožitek stejnou váhu, jako kvalitní obraz. Nejjednodušší řešení, které nevyžaduje prostor pro instalaci množství reproduktorů, nabízí dnes soundbar. Dobře vybraný soundbar dokáže vytěžit z moderních možností filmového průmyslu to nejlepší. Zde je průvodce výběrem soundbaru v závislosti na individuálních potřebách.

Možnosti domácí zábavy dosahují dnes díky filmovým streamovacím službám a dostupnosti vyspělých televizních a zvukových technologií vrcholu. V obývacím pokoji si můžete vytvořit téměř stejnou atmosféru, jako ve velkém kinosále, navíc s okamžitou dostupností nepřeberné nabídky filmů a seriálů. Dobře zvolený soundbar vás vtáhne doslova doprostřed scény. Dokáže zlepšit srozumitelnost nejasných dialogů a z akčních scén vytvoří silný audiovizuální zážitek. Jak se však orientovat v nabídce? Aktuální možnosti budeme demonstrovat na příkladu konkrétních přístrojů legendární audio značky Bose.

Srozumitelnost dialogů a prostorové možnosti zvuku

Možná to znáte – hudba na pozadí eskaluje, tiché dialogy se stávají nezřetelnými a napětí ustupuje snaze zachytit slova. Není nic horšího než dívat se na film a nerozumět dialogům. Pokud nechcete prostorový zvuk a spokojíte se stereo reprodukcí, je pro vás ideální kompaktní soundbar doplněný třetím reproduktorem typu Bose TV Speaker (7 690 Kč). Kromě levého a pravého reproduktoru, které jsou namířeny do stran a zajišťují působivý zvuk včetně výrazných basů, je totiž vybaven středovým (centrálním) reproduktorem zdůrazňujícím dialogy. Díky němu vám už neunikne ani slovo. Konkrétně Bose TV Speaker nabízí režim „Dialogue“, který srozumitelnost ještě více posílí.

Pokud se ale chcete ocitnout opravdu uprostřed scény, je třeba uvažovat o prostorovém systému pracujícím s více zvukovými kanály. Vyspělé soundbary dokáží vytvořit z jednoho přístroje prostorový zvuk pomocí směrových reproduktorů a odrazů od stěn. Záleží na počtu použitých reproduktorů, konstrukci a také na podpoře různých zvukových kodeků. Nejběžnější konfigurací prostorového zvuku byl dlouho formát 5.1, ve který pracuje s hlavní stereo sadou doplněnou středovým a dvěma zadními efektovými reproduktory. „.1“ na konci označuje subwoofer neboli basový reproduktor, o něm až později.

V poslední době nastavil však laťku zvukový standard Dolby Atmos, který do nahrávky umí doplnit něco, co tu do jeho příchodu nebylo. Přidává totiž další prvek – zvuk přicházející shora. Některé nejmodernější soundbary, jako například Bose Smart Soundbar 600 (13 990 Kč) nebo Bose Smart soundbar 900 (24 990 Kč) proto mají vestavěné i reproduktory namířené ke stropu a jejich elektronika umí zvuk Dolby Atmos zpracovat a reprodukovat. Ale pozor, televizory podporující Dolby Atmos neumí v naprosté většině prostorový zvuk Atmos přehrát, protože nedisponují popsaným zvukovým systémem. Dokáží ho však předat odpovídajícímu soundbaru nebo zesilovači přes rozhraní eARC. Pro dosažení plnohodnotného zvuku Dolby Atmos při streamování filmů pomocí aplikace v chytrém televizoru (Netflix apod.) je tedy třeba mít televizor vybavený konektorem HDMI eARC, optika ani základní HDMI stačit nebude.

Přesná kalibrace prostorového zvuku

I zde najdeme rozdíly. Nejvyspělejší modely soundbarů, jako Bose Smart Soundbar 900, nabízí možnost přesného nastavení prostorového zvuku pomocí takzvané kalibrace. Její princip spočívá v tom, že uživatel umístí speciální dodaný mikrofon na místo, ze kterého sleduje filmy nejčastěji. Během kalibrace vysílá Soundbar zvuky do jednotlivých stran, změří zvukové vlastnosti konkrétní místnosti a podle zjištěných údajů nastaví reprodukci. Možnost kalibrace je vhodná zejména v členitých místnostech nebo v případech, kdy je televizor se soundbarem umístěn v rohu (zvuky vysílané na jednu stranu se odráží od blízké stěny a divák je slyší dříve, opačné kanály putují k uším posluchače po odrazech déle). Pomocí kalibrace je možné dosáhnout tedy nejlepší možný zvuk. Nároky mnoha uživatelů uspokojí však i kvalitní zvuk Dolby Atmos bez kalibrace, který nabízí například Bose Smart Soundbar 600.

Možnost rozšíření o subwoofer a zadní reproduktory

Soundbary jsou kompaktní přístroje, jsou dostupné ve velkém cenovém rozpětí a údaj o výkonu ve Wattech nevypovídá o kvalitě zvuku. Různé modely vytváří různě působivou zvukovou kulisu s rozdílnou intenzitou basů. Některé soundbary se proto prodávají rovnou v sadě se subwooferem. Značka Bose je historicky známá tím, že dokáže z malých audio systémů vytvořit „velký“ zvuk a reprodukce uvedených vzorových přístrojů uspokojí většinu uživatelů. Komu by však mohutnost těch nejhlubších basů přece jen chyběla, může všechny uvedené přístroje rozšířit o bezdrátový subwoofer Bose Bass Module 500 nebo Bose Bass Module 700 (k soundbaru TV speaker je lze připojit jen kabelem) a Smart Soundbary 600 i 900 také o dvojici miniaturních, ale výkonných bezdrátových zadních reproduktorů Bose Surround Speakers či Bose Surround Speakers 700 zajišťující ještě výraznější prostorové podání. Někteří výrobci nabízejí podobné možnosti také, jiní nikoli.

Poslech hudby a propojení s dalšími reproduktory v domě nebo bytě

Každý soundbar lze propojit s televizorem pomocí HDMI nebo optického vstupu a nahradit jím televizní reproduktory. To je jeho základní „poslání“. Pokud máte ale obývací pokoj vybaven opravdu kvalitním soundbarem, nabízí se logická možnost využít ho i pro poslech hudby. I zde se nabízí několik možností.

Téměř každý dnes využívá trend hudby streamované přímo z internetu pomocí populárních služeb, jako třeba Spotify. Většina chytrých televizorů umožňuje sice instalaci Spotify a poslech hudby přes soundbar, ale tato varianta se nejeví jako nejlepší řešení, protože při reprodukci hudby je zbytečné mít zapnutý televizor. Pokud je soundbar vybaven stereo vstupem „Aux In“ nebo Bluetooth, je možné do něj hudbu posílat z připojeného telefonu nebo hudebního přehrávače. V tomto případě musí být však telefon buď připojen kabelem nebo v dosahu Bluetooth.

Některé soundbary nabízí mnohem víc. Pro demonstraci možností se vrátíme k vzorovým Smart soundbarům Bose (600 a 900). Oba streaming ze Spotify (i dalších služeb) podporují, pomocí WiFi je lze připojit k internetu a následně streamovat hudbu přímo do soundbaru. Smartphone kteréhokoli člena rodiny s aplikací Bose Music pak slouží jen jako ovladač pro výběr hudby. S telefonem je možné odejít mimo dosah Bluetooth nebo telefonovat a hudba bude hrát dál. A díky vlastnímu chytrému ekosystému Bose a podpoře Airplay 2 je možné tyto soundbary propojit s dalšími chytrými reproduktory Bose nebo s kompatibilními přístroji jiných značek a vytvořit jednoduše komplexní audio systém ozvučující celý dům.

A ještě jedna praktická vychytávka – jde si váš partner lehnout a vy se chcete dívat na film nebo poslouchat hudbu dál? V tu chvíli je praktická možnost přepnout zvuk bez nutnosti zapojování kabelů do bezdrátových sluchátek. Zde se opět hodí využití komplexní platformy Bose, která umožňuje v aplikaci jednoduše přepnout zvuk ze soundbaru do bezdrátových sluchátek.

Ať milujete jakýkoli žánr, kvalitní a dobře zvolený soundbar pozdvihne váš prožitek ze sledování filmu na mnohem vyšší úroveň, v případě prostorového zvuku vás doslova vtáhne do děje a může nabídnout i mnohem víc.

Festivaly Maker Faire letos zavítají do dvanácti českých měst. Oslavují kreativitu a propojují nadšené tvůrce a vynálezce!

Festivaly kreativity Maker Faire se letos představí celkem ve dvanácti městech po celé republice. Na akcích se setkávají nadšenci i profesionálové, různého zaměření a všech věkových kategorií, aby ukázali své vynálezy a podělili se o své poznatky. Pořadatelé očekávají zapojení přes 500 tuzemských makerů s návštěvností okolo 30 000 lidí. Největší Maker Faire se už po šesté uskuteční v Praze. Dvoudenní akci budou od 10. do 11. června hostit Křižíkovy pavilony na Výstavišti Praha.

“Máme radost, že se nám rok od roku daří víc propojovat nejen makery mezi sebou, ale i celou makerskou komunitu s širokou veřejností. Maker Faire je místem kreativity a jejího vzájemného sdílení. Člověk může festival zažít doslova na vlastní kůži, na většinu věcí si sáhnout a vyzkoušet. Utváříme princip tvůrčí komunity, kdy každý jednotlivý návštěvník má potenciál se sám stát makerem,” vysvětluje programový ředitel festivalu Vojtěch Kolařík.

Festivaly Maker Faire se oproti loňskému ročníku rozrostou a návštěvníci budou mít možnost zavítat celkem do dvanácti českých a moravských měst. Premiérové ročníky pořadatelé připravují 25. března v Karlových Varech, 15. dubna ve Zlíně a 6. května v Ostravě. Během jara následují festivaly v Plzni, Rychnově nad Kněžnou, Praze a poprvé také ve Vrchlabí. Podzimní část odstartuje v září Českých Budějovicích a pokračovat bude v Mladé Boleslavi, Liberci, Brně a Olomouci.

“Největší akce letošního ročníku Maker Faire se tradičně uskuteční v Praze, a to už pošesté. Těší nás, že se vracíme do velkolepých prostor Křižíkových pavilonů v rámci Výstaviště Praha. Desítky nadšených tvůrců a makerů z Česka i zahraničí tady druhý červnový víkend ukážou své výtvory, vynálezy a objevy. Například spolu s výzkumníky z Přírodovědecké fakulty Karlovy univerzity budeme zkoumat, jak funguje vynalézání,” komentuje Kolařík a dodává: “Také nás těší, že se poslední dobou do Maker Faire zapojuje víc kreativních a tvůrčích žen. Ženy jsou v maker komunitě pořád docela vzácné a je pro nás důležité tento stav měnit. ” 

Světová přehlídka kreativity se v letošním roce zaměří především na oblasti vzdělávání, start-upů, umělé inteligence, open hardwarů a open source. Pozadu nezůstanou ani nové technologie, 3D tisk, design nebo současný trend pěstování microgreens. Například právě v Plzni se Maker Faire tematicky propojí s akcí O zahradě a primárně se zaměří na rostliny, pěstování zeleniny v bytě nebo například včelaření. V Česku najdeme řadu úspěšných vynálezců a makerů, , kterým se podařilo svého koníčka překlopit do plnohodnotného živobytí. Někteří se dokonce řadí ke světovým kapacitám, jako například Josef Průša se svými 3D tiskárnami., s S Maker Faire spolupracuje jako partner už šestým rokem. “Dlouhodobá spolupráce s Maker Faire mi dává smysl hned v několika rovinách. Sám jsem jako maker začínal a je pro mě důležité podporovat tvůrčí maker komunitu, protože vím, jak těžké někdy může být přicházet s kůží na trh,” říká Josef Průša a dodává: “S Prusa Research na festivalech ukazujeme, co je 3D tisk, jak funguje a co pomocí něj lze vyrobit. Na všech festivalech jsou také dostupné workshopy, na kterých si lze 3D tisk vyzkoušet. Spousta lidí o tomto progresivním odvětví stále nemá úplně dobré povědomí a Maker Faire nám pomáhá informovanost veřejnosti rozšiřovat.

Maker Faire propojuje své síly s řadou dalších zajímavých partnerů. Významným projektem je například spolupráce s Velvyslanectvím USA v České republice zaměřená na STEM vzdělávání s environmentálním přesahem. V Mladé Boleslavi, Rychnově nad Kněžnou a Vrchlabí se na festivalu podílí Nadační fond ŠKODA. Do olomouckého Maker Faire se aktivně zapojuje a festival podporuje společnost Honeywell Aerospace, v Ostravě potom firma ABB.

Festivaly Maker Faire 2023

  1. 3. Maker Faire Karlovy Vary / Spa Hotel Thermal
  2. – 16. 4. Maker Faire Zlín / Galerie 61
  3. 4. Maker Faire Plzeň / DEPO2015
  4. 5. Maker Faire Ostrava / Trojhalí Karolina
  5. 5. Maker Faire Rychnov nad Kněžnou / Jízdárna
  6. – 11.6. / Maker Faire Prague / Výstaviště Praha / Křižíkovy pavilony /
  7. 6. Maker Faire Vrchlabí / Ekocentrum Krtek
  8. 9. Maker Faire České Budějovice / Žižkárna
  9. 9. Maker Faire Mladá Boleslav / Pluhárna
  10. 10. Maker Faire Liberec / Lipo.ink
  11. – 22. 10. Maker Faire Brno / BVV
  12. 11. Maker Faire Olomouc / Pevnost poznání

Aftermovie MF 2022: youtube.com/watch?v=Iik2ht2pyTE

O festivalu Maker Faire

Festival propojuje nadšence a odborníky, ale zároveň slibuje chytrou zábavu celým rodinám – kombinuje v sobě moderní technologie, tradiční řemesla, design a vědu. Maker Faire je festival plný workshopů, interaktivních aktivit, a především nadšených a zvídavých lidí. Téměř všechno si na něm lze vyzkoušet na vlastní kůži a mnohé se dá také vyrobit. Své projekty a prototypy zde prezentují tzv. makeři. V České republice se festivaly od roku 2018 pořádá organizace Make More. Sdružení kromě festivalu Maker Faire na připravuje celosvětovou konferenci otevřených dílen FAB2025, konzultuje vznik otevřených dílen a FabLabů, tvoří video workshopy Postavtesi a věnuje se rozvoji české komunity makerů.

Xtorm Titan Pro – 150W bestie, která je králem mezi powerbankami

Značka Xtorm se dlouhodobě soustředí na vývoj prémiových produktů pro napájení osobní elektroniky. V nabídce lze najít precizně zpracované kabely, odolné powerbanky a v neposlední řadě také výkonné napájecí stanice Power Station s řadou solárních panelů. Nepřekvapí tak, že powerbanka Xtorm Titan Pro schopná dobít výkonný notebook za 1,5 h posouvá portfolio výrobce ještě dál a nabízí nekompromisní nabíjení i pro dlouhé cesty.

Xtorm Titan Pro uživateli nabízí praktičnost 4 USB-C konektorů, které poskytnou dostatek výkonu nejen pro smartphone. Bez problémů zvládnou napájet dva notebooky MacBook Air, iPhone a chytré hodinky zároveň. S celkovým 150W výkonem a až 140 W na jediném USB-C portu nebude novince činit potíže ani leckterý herní notebook. Kapacita 24 000 mAh přitom dává tušit, že typický smartphone nabije Xtorm Titan Pro hned několikrát. Díky 100W Power Delivery vstupu lze navíc powerbanku dobít na 100 % do 2 hodin.

Novinka nadchne i precizním zpracováním a praktickými detaily jako je propojovací kabel s magnetickým uložením, který je vždy po ruce. Díky podpoře průchozího nabíjení lze na cestách snadno dobít veškerá zařízení z jediné zásuvky. Uživatelé tak mohou zapomenout na nutnost vozit hned několik adaptérů a redukcí. Milovníci zajímavých technických řešení jistě ocení i výrazný LED displej, který se objeví pouze ve chvíli, kdy je třeba a jinak zůstává zcela neviditelný. Samozřejmostí je pak spolehlivá ochrana proti přetížení, hlubokému vybití a zkratu přispívající k vysoké spolehlivosti a dlouhé životnost powerbanky.

Xtorm Titan – 90 W výkonu za skvělou cenu

Xtorm Titan Pro je extrémním řešením pro ty nejnáročnější. Najdou se ale i tací, kteří 150W výkon nevyužijí, a přitom by využili praktičnost a další výhody, které powerbanka nabízí. A právě pro ně výrobce přichystal dostupnější powerbanku Xtorm Titan. Ta disponuje stejnou kapacitou 24 000 mAh a sestavou 60W USB-C dvou 30W. Ani u tohoto modelu nechybí praktické průchozí nabíjení, magneticky uložený propojovací kabel, nebo neotřelý (ne)viditelný informační displej.

Cena a dostupnost

Špičkovou powerbanku Xtorm Titan Pro získají zájemci na smarty.cz a u dalších partnerů za cenu 4 990 Kč. Dostupnější varianta Xtorm Titan je pak dostupná za cenu 3 990 Kč.

O značce Xtorm

Xtorm je holandským výrobcem, který se již od roku 2008 soustředí na špičkové produkty pro napájení a nabíjení osobní elektroniky. Bohaté portfolio zahrnuje powerbanky, adaptéry, špičkově zpracované kabely i bezdrátové nabíječky a v neposlední řadě také solární panely Všechny produkty přitom spojuje vysoká odolnost, výrazný design a důraz na dlouhou životnost a udržitelný způsob výroby ohleduplný k přírodě.

Březen je měsíc knih. Čtěte odkudkoli s Huawei MatePad SE a chraňte své oči

Březen je měsícem knih již od roku 1955. Doby, kdy se ale náruživým čtenářům ohýbala záda pod tíhou knih, jsou pryč. Díky novým technologiím je přístup ke knihám mnohem jednodušší než dřív. Uživatelé si mohou koupit v podstatě jakoukoli knihu odkudkoli a pohodlně si ji stáhnout do své čtečky nebo tabletu. Čtecí zařízení si mohou navíc nastavit tak, aby pro ně bylo čtení co nejpříjemnější, ať už jde o velikost písma, typ fontu nebo modré světlo. Už se ani nestane, že jim vypadne záložka nebo ohnou rohy. Dokonce se nemusí bát ani o svůj zrak. Nejnovější tablet společnosti Huawei, 10,4placový MatePad SE, díky certifikaci na ochranu zraku chrání uživatele před modrým světlem a umožňuje mu nastavit jas dle potřeby. Četba knih nebyla nikdy jednodušší.

Průměrný český čtenář přečte dvě až tři knihy za měsíc a více než třetina čtenářů se v současnosti hlásí k četbě knih v elektronické podobě. Nejčastěji ke čtení využívají právě čtečky nebo tablety, jejichž popularita neustále roste. Společnost Huawei nedávno představila nový tablet MatePad SE, který je ideálním parťákem pro každého milovníka četby. Přečíst si na něm můžete třeba novinku a světový bestseller Sedm manželů Evelyn Hugo od Taylor Jenkins Reid o životě dvou žen, které se potkají náhodou, ale zjistí, že mají společného víc, než si myslí, nebo skvěle hodnocený návod na vytvoření domova plného štěstí v knize Hygge Domov od Meika Wikinga a mnohem více zajímavých knih.

Čtení zdravé pro oči

Pro mnoho lidí je večer nepříjemné dívat se na svítící obrazovku nebo v přítmí lampičky luštit písmena v papírové knize. Huawei MatePad SE disponuje 10,4palcovým displejem s automatickým přizpůsobením vůči okolnímu prostředí a vybírá z více než 4 tisíc možností podsvícení. V reálném čase se tak přizpůsobí přímému slunci na pláži nebo přítmí kavárny, a vy si můžete užít pohodlné čtení vaší oblíbené knihy.

V Huawei se navíc neustále snaží bojovat proti nebezpečí modrého světla a chtějí umožnit svým uživatelům číst romány dlouhé hodiny bez strachu o zrak. Obrazovka tak prošla certifikací TÜV Rheinland Low Blue Light a Flicker-free. Díky inovativním technologiím lze tedy na tabletu redukovat modré světlo. Vše, co pro to uživatelé musí udělat, je spustit režim Eye comfort. Pro ještě větší ochranu při čtení je možné spustit režim eBook, který nabízí kvalitu čtení, která se blíží papírové knize. 

Všechny knihy na jednom místě

Blíží se sezóna letních dovolených, která automaticky zvyšuje poptávku po knihách. Není totiž nic lepšího, než ležet na pláži a číst zajímavou knížku, která vás vtáhne do děje. Jak tomu ale bývá, většinou nám jedna kniha nestačí a povolené kilogramy zavazadel jsou značně omezené. V novém MatePad SE můžete mít díky cloudovému úložišti nespočet knih na jednom místě, a přesto budou stále vážit pouhých 440 gramů. Navíc jsou díky Huawei ID přístupné z jakéhokoli zařízení Huawei.

Aplikace pro špičkový čtenářský zážitek

V aplikaci Huawei Knihy mohou čtenáři číst odkudkoli. Ať už jsou fanoušky klasiky, červené knihovny, detektivek nebo seberozvoje, z rozmanité nabídky si rozhodně vyberou, nebo mohou jednoduše importovat vlastní knihy. V aplikaci si čtenáři zvolí velikost písma, oblíbený font i zabarvení, které jim nejvíce vyhovuje. K jednotlivým úsekům si mohou přidávat poznámky, přepínat mezi kapitolami a třídit knihy dle libosti. Abyste se neztratili v čase, aplikace umožňuje nastavení připomínek přestávky v různých intervalech.

Novinku Huawei MatePad SE můžete zakoupit přímo a oficiálním e-shopu Huawei.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Nová verze umělé inteligence GPT-4 usnadňuje vytváření phishingových podvodů a nebezpečných kódů, i z amatérů může udělat kyberzločince

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, analyzoval možnosti nové verze umělé inteligence GPT-4. Z prvotních průzkumů vyplývá, že existují různé scénáře, které by kyberzločinci mohli využít pro zvýšení efektivity při vytváření podvodů, hrozeb a útoků, a to i bez technických znalostí.

Novou verzi lze snadno použít například k vytváření phishingových zpráv, napodobujících e-maily od banky, nebo podvodných zpráv zaměstnancům. Snadno lze vytvořit také malware, který bude krást a odesílat pdf dokumenty, nebo kód pro stažení a spuštění malwaru. Konkrétní příklady najdete níže.

GPT-4 má sice některá omezení a ochranná opatření, která mají blokovat snahu o zneužití a vytváření podvodů a nebezpečných kódů, ale většinu z nich lze poměrně jednoduše obejít. Check Point bude GPT-4 i nadále testovat a v dalších dnech zveřejní podrobnější analýzu.

„Už dříve jsme upozorňovali, že ChatGPT zneužívají hackeři a je potřeba si na tuto novou vlnu hrozeb dávat pozor. Proto jsme také rychle analyzovali nejnovější verzi GPT-4. Nová platforma se sice na mnoha úrovních jednoznačně zlepšila, ale zároveň vidíme mnoho scénářů, které by mohli využít i technicky méně zdatní kyberzločinci. Hackeři by mohli vzhledem k rychlé reakci ChatGPT4 překonávat jednoduše technické problémy při vývoji a vylepšování malwaru. ChatGPT4 může, stejně jako prakticky všechny průlomové technologie, sloužit dobrým i špatným účelům. Umělá inteligence hraje stále významnější roli v kybernetické obraně i útocích a očekáváme, že hackeři se budou GPT-4 snažit intenzivně využít,“ říká Pavel Krejčí, Security Engineer z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Další informace najdete i v předchozích analýzách výzkumného týmu Check Point Research:

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Češi se učí recyklovat elektrospotřebiče. Objem recyklovaných baterií vloni vzrostl o 77 %

Množství recyklovaných elektrospotřebičů v minulém roce rostlo. V meziročním srovnání s rokem 2021 vzrostl celkový objem recyklovaného materiálu v rámci svozových služeb značky DATART o 6 % na 5661 tun. Nejvíce se na růstu recyklovaných spotřebičů podílely lednice, u nichž vzrostl celkový objem o 13 %. O 77 % stoupl také objem recyklovaných baterií. Z výrobků se v rámci recyklace získávají materiály, které jsou nadále využívány ve výrobě dalších produktů.

V roce 2022 Češi s využitím svozových služeb značky DATART recyklovali 5661 tun vysloužilých elektrospotřebičů, o 6 % více než v předešlém roce. Největší část recyklovaného materiálu vloni tvořily velké spotřebiče, kterých se k recyklaci dostalo celkem 5476 tun. Jen lednice se na tomto objemu podílely 2233 tunami. Oproti roku 2021 tak jejich množství stouplo o 13 %. Malé domácí spotřebiče tvořily 91,3 tun, televizory 92,2 tun a světelné zdroje 1,1 tuny. Výrazně v loňském roce vzrostlo i množství recyklovaných baterií. Ke zpětnému odběru a následné recyklaci bylo v prodejnách DATART předáno 9076 kg baterií, tedy o 77 % více než v roce 2021, kdy bylo vybráno 6807 kg.

Na rozdíl od materiálů jako je papír či plast, kde recyklace spočívá v cyklickém využívání odpadů, jde v případě elektrospotřebičů výhradně o opětovné využití některých materiálů, které se v zařízení nachází. U některých spotřebičů může tvořit až 90 %. „Recyklací spotřebičů se výrazně šetří energie, která by musela být vynaložena na výrobu materiálů a současně se chrání životní prostředí před emisemi, které by při výrobě materiálů vznikly. Jen u nás v Datartu tímto způsobem každý rok eliminujeme téměř 50 tisíc tun oxidu uhličitého,“ vysvětluje Olga Dolínková, tisková mluvčí značky DATART.

Z vysloužilé mikrovlnné trouby je možné zpětně získat až 8 kg železa, 1,7 kg plastů a 2,2 kg skla. Díky opětovnému použití materiálů se ušetří 50 kWh elektrické energie, sníží se spotřeba ropy o 5 litrů a zabrání se tvorbě až 13,5 kg oxidu uhličitého. Z baterií se zase získává ocel, která se využívá pro kovové konstrukce, kadmium do akumulátorů, měď pro elektrické vodiče, olovo do autobaterií, lithium pro výrobu sklokeramických varných desek, stříbro pro výrobu mincí a další prvky.

S elektrospotřebiči jsou úzce spojeny obalové materiály, kterých se používá nemalé množství. To se DATART snaží aktivně omezovat. „Používáme moderní technologii umožňující vysekávat obalový materiál přesně na míru baleného zboží a ze zbytků vytvářet výplňový materiál. Tento postup zásadním způsobem šetří množství použitých obalů, které by jinak končily na skládkách a ve spalovnách. Technologie umožnila úsporu 88 % výplňového materiálu a třetiny celkových nákladů na obaly,“ říká Libor Křížka, ředitel pro optimalizaci a automatizaci DATART a dodává: „Po instalaci spotřebiče u zákazníků také odvážíme veškerý obalový materiál, který následně předáváme k ekologické recyklaci. Ročně takto recyklujeme kolem 500 tun obalů.“

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Exit mobile version