Revolut vykázal v prvním celém roce ziskovosti přes 100 milionů GBP (EBITDA) se ziskem 26,3 milionu GBP

Společnost Revolut dnes zveřejnila svou výroční zprávu za rok končící 31. prosincem 2021. Růst aktivních individuálních zákazníků a zvýšení příjmů ve všech hlavních produktových řadách vyústily v silné finanční metriky pro globální finanční superaplikaci v jejím prvním úplném roce zisku.

Příjmy se téměř ztrojnásobily, z 220 milionů GBP v roce 2020 na 636 milionů GBP v roce 2021. Silný růst příjmů přišel z plateb, Revolut Business a devizových operací and Jmění, což dokazuje diverzifikovaný model podnikání, a byly významnými faktory přispívajícími k tomu, že Revolut vykázal 100,3 milionů GBP (EBITDA – zisk před úroky, daněmi, odpisy a amortizací) a 26,3 milionu GBP v čistém příjmu (s 59,1 milionu GBP v provozním zisku) za celý rok 2021.

Díky zvýšenému podílu příjmů z produktů s vyšší marží a přísné kontrole nákladů se hrubá marže společnosti Revolut zvýšila z 33 % v roce 2020 na 70 % pro rok 2021. Provozní náklady se mezitím zvýšily pouze o 37 %, což prokazuje silný provozní management.

Silná finanční výkonnost Revolutu v roce 2021 byla také částečně způsobena nárůstem týdenních aktivních individuálních zákazníků o více než 50 %. V kombinaci s nárůstem průměrné útraty na uživatele, která vzrostla o 10 %, to ukazuje na hlubší integraci Revolutu do finančního života zákazníků.

Došlo také k 75% nárůstu počtu zákazníků s placenými plány, což signalizuje touhu zákazníků získat přístup k více funkcím Revolutu a významně přispívá k růstu výnosů.

Zůstatky klientských vkladů rovněž meziročně výrazně vzrostly, k prosinci 2021 činily 7,4 miliardy GBP (2020: 4,6 miliardy GBP); nárůst o 58 %.

Nik Storonsky, generální ředitel, uvedl: „Dosáhli jsme prvního roku zisku a ukázali jsme, že dokážeme urychlit růst zákazníků ve velkém měřítku a zvýšit tržby ve všech našich produktových řadách.

V roce 2021 nám byla udělena plná bankovní licence od Evropské centrální banky a přivítali jsme miliony nových zákazníků. Spustili jsme také několik nových produktů a zaznamenali jsme větší aktivitu ze strany naší zákaznické základny.“

Martin Gilbert, předseda Revolutu, dodal: „Rok 2021 byl pro společnost významným milníkem, protože to byl první rok, ve kterém jsme se stali ziskovými. Tento silný finanční výkon ukazuje, že se Revolut efektivně posunul od „start-up“ podnikání, které je zaměřeno pouze na růst, do formy „scale-up“, jehož cílem je ziskový růst.

Aktuálně: 2022

Finanční ředitel Mikko Salovaara komentoval výkon v roce 2022: „Máme radost ze silného výkonu, kterého jsme byli svědky od konce roku 2021. Tržby ve srovnání s fiskálním rokem 2021 výrazně vzrostly, a to s význačně silným růstem plateb, protože jsme přivítali miliony nových zákazníků a více lidí se také rozhodlo znovu začít cestovat. Celkové tržby v roce 2022 vzrostly o více než 30 %, a to na více než 850 milionů GBP. Naše celkové finanční výsledky v loňském roce jsou důkazem našeho diverzifikovaného obchodního modelu.

Během roku 2022 jsme se nadále zaměřovali na růst a skutečně jsme zvýšili marketingové a prodejní úsilí pro maloobchodní a obchodní ekosystémy. Naše investice se skutečně vrátila, přičemž růst zákazníků se v roce 2022 zrychlil, když jsme v loňském roce přivítali více než 9 milionů nových zákazníků, což představuje nárůst o 54 %. Dnes má Revolut více než 27 milionů individuálních zákazníků, což je více než zdvojnásobení počtu zákazníků od začátku roku 2021, a také překonání 6 milionů zákazníků ve Spojeném království.

Počet zaměstnanců společnosti Revolut se v roce 2022 zdvojnásobil, a to na více než 6 000, což ukazuje odolnost a růst společnosti v době širšího poklesu pracovních míst na trhu. V roce 2022 jsme obdrželi více než 300 000 žádostí o zaměstnání, což se rovná desítkám žádostí na jedno volné pracovní místo, a spuštění stážového a postgraduálního programu Revolut „Rev-celerator“ dosud obdrželo více než 3 000 žádostí.

Po udělení plné evropské bankovní licence v roce 2021 (Evropskou centrální bankou a pod dohledem litevské centrální banky) rozšířil Revolut v roce 2022 bankovní služby do dalších 12 nových zemí, čímž se celkový počet evropských zemí obsluhovaných bankou Revolut zvýšil na 30.

S výhledem na rok 2023 plánuje Revolut spustit několik významných nových produktů a očekává se, že budou uvedeny na nové trhy včetně Nového Zélandu, Brazílie, Mexika a Indie.

Nejvýznamnější business události v roce 2022

  • Dosáhli jsme 25 milionů individuálních zákazníků po celém světě.

  • Spustili jsme platební služby a remitenda pro ukrajinské uprchlíky aby se ti, kteří museli kvůli ruské invazi opustit své domovy, snadno a rychle dostali ke svým penězům. Navíc jsme vybrali více než 10 milionů GBP na pomoc obětem války na Ukrajině skrze příspěvky pro Ukrajinský červený kříž.

  • Získali jsme autorizaci FCA a Cyprus Securities and Exchange Commission, a můžeme tak nabízet služby týkající se kryptoměn napříč Spojeným královstvím a EHP.

  • Spustili jsme Revolut <18, a zpřístupnili jsme finanční aplikaci Revolut pro kohokoli od 6 do 17 let.

  • Spustili jsme Revolut Chat, pro okamžité posílání zpráv v aplikaci.

  • Spustili jsme službu Zaplatit později v Irsku (a Polsku).

  • Spustili jsme službu Komodity a Kryptoměny v Singapuru a také obchodování s akciemi v USA a Austrálii.

  • Spustili jsme sérii nových produktů a služeb pro zákazníky Revolut business a zákazníky na volné noze, včetně prodejních míst čtečky Revolut Reader (Revolut Reader), placení jedním kliknutím (Revolut Pay) a služby pro zákazníky na volné noze (Revolut Pro).

  • Spustili jsme naši největší reklamní kampaň: Your Way In.

  • Spustili jsme stipendijní program pro nejlepší studentky v Indii, které tímto chceme ocenit a odměnit (IRA Scholarship).

O REVOLUTU

Revolut buduje první skutečně globální finanční superaplikaci na světě, která pomáhá lidem využít jejich peněz na maximum. V roce 2015 začala společnost Revolut ve Spojeném království nabízet převody a směny peněz. Dnes již více než 27 milionů zákazníků po celém světě používá desítky inovativních produktů v Revolutu k provedení více než 330 milionů transakcí měsíčně. Díky našim osobním a business účtům pomáháme zákazníkům zlepšit jejich finanční gramotnost, dáváme jim větší kontrolu nad jejich penězi a snadno propojujeme lidi z celého světa.

VMware na veletrhu Mobile World Congress 2023 představil novinky, které poskytovatelům služeb a podnikům umožní rozšířit využití technologií 5G

Společnost VMware, Inc. (NYSE: VMW) oznámila novinky a rozšíření partnerství v oblasti produktů pro poskytovatele komunikačních služeb a edge zařízení, kterými vychází vstříc vývoji potřeb poskytovatelů komunikačních služeb (CSP) i podniků.

„Doba se pro poskytovatele služeb mění. Ti dnes modernizují své sítě a monetizují služby,“ říká Sanjay Uppal, viceprezident a generální ředitel divize produktů pro poskytovatele služeb a edge společnosti VMware. „Podniky mezitím hledají bezpečnější, spolehlivější a lepší způsob poskytování aplikací, dat a služeb v periferních prostředích poboček, výrobních provozů, klinik nebo maloobchodních provozoven. Na veletrhu Mobile World Congress 2023 oznamujeme inovace, které podpoří naše zákazníky v jejich transformačním úsilí tím, že poskytovatelům služeb nabídneme multicloudová řešení a vylepšené síťové a bezpečnostní funkce pro potřeby edge prostředí.“ 

Podpora poskytovatelů komunikačních služeb při modernizaci sítí pro využití možností 5G

Společnost VMware představila implementaci platformy VMware Telco Cloud poskytovateli komunikačních služeb, vylepšení produktů a rostoucí partnerský ekosystém. Hlavní zprávy:

  • Společnost VMware představila inovace a vylepšené nabídky, které pomáhají poskytovatelům komunikačních služeb rychleji modernizovat sítě. Společnost VMware představila svou vizi rámce pro správu a orchestraci služeb (SMO), který vychází ze snahy aliance O-RAN o zjednodušení, optimalizaci a automatizaci sítí RAN a jejích aplikací, a dále předběžný technický náhled nového řešení, které umožní poskytovatelům komunikačních služeb doplnit VMware ESXi o provozování disagregovaných a virtualizovaných funkcí RAN přímo na fyzickém serveru prostřednictvím VMware Tanzu.
  • Mimoto poskytuje VMware sítě nové generace v rámci platformy VMware Telco Cloud s VMware NSX, která nabízí inteligentní síťové funkce a laterální zabezpečení operátorské třídy. Díky nedávným pokrokům, včetně zrychlení založeného na využití datového procesoru (DPU), které bylo oznámeno loni v srpnu, nabízí VMware zrychlení síťových přenosů a vyšší výkon zabezpečení virtuálních (VNF) a nativně cloudových (CNF) síťových funkcí a zároveň zlepšuje přehled o síti a zvyšuje kapacitu serverových prostředků dostupných aplikacím. Společnost VMware oznámila dostupnost funkcí laterálního zabezpečení založených na DPU, jako je distribuovaný firewall nebo distribuovaná detekce a prevence průniku, spolu s vyrovnáváním zátěže jádra 4G/5G zvyšujícím energetickou efektivitu. 

Lepší mobilita, konektivita a možnosti volby pro podniky

Společnost VMware také oznámila, že svým zákazníkům v oblasti SD-WAN a SASE nabízí novou a vylepšenou konektivitu pro edge a inteligentní bezdrátové funkce. Hlavní zprávy:

  • Společnost VMware nyní zve vybrané zákazníky a partnery, aby vyzkoušeli klienta VMware SD-WAN pro potřeby vzdálených uživatelů a edge zařízení. Očekává se, že klient VMware SD-WAN bude k dispozici v 1. čtvrtletí účetního roku 2024 společnosti VMware.
  • Testy z praxe ukázaly, že VMware SD-WAN může poskytnout více než 40% zlepšení kvality uživatelské zkušenosti u hlasových a video aplikací při použití satelitního a mobilního připojení1. Vedle kvalitnějšího poskytování aplikací umožňuje platforma dosáhnout vyšší míry využití sítě pomocí adaptivních prahových hodnot nastavených na základě poznatků z reálného provozu více než 100 000 mobilních a satelitních připojení, která v současné době užívají zákazníci společnosti VMware.
  • Společnost VMware představila vzdělávací program VMware Certified Professional a certifikát pro VMware SD-WAN a SASE, který pomáhá partnerům a zákazníkům nacházet odborníky s dovednostmi a odbornými znalostmi nezbytnými pro efektivní nasazení a správu řešení VMware SD-WAN. 

VMware na Světovém mobilním kongresu 2023

Multicloudová řešení VMware jsou k vidění na stánku firmy na Světovém mobilním kongresu v hale č. 3.0, stánek 3M11. Navštivte stránky VMware News & Stories, kde naleznete veškerá oznámení společnosti VMware z veletrhu, stejně jako reference zákazníků, aktualizace okruhu partnerů a další informace.

O společnosti VMware

VMware je přední poskytovatel multicloudových služeb pro veškeré aplikace, který podnikům usnadňuje zavádět digitální inovace při zachování kontroly nad IT. Software společnosti VMware slouží jako důvěryhodný základ pro urychlení inovací a poskytuje podnikům flexibilitu a možnosti volby, které potřebují k dalšímu rozvoji. Společnost VMware sídlí v Palo Alto v Kalifornii a jejím dlouhodobým cílem je budovat lepší budoucnost na základě své Agendy 2030. Další informace naleznete na stránkách www.vmware.com/company.

  • Interní testy VMware, leden 2023

VMware, ESXi, Tanzu a NSX jsou ochranné známky společnosti VMware, Inc. nebo jejích dceřiných společností v USA a dalších zemích. Tento text může obsahovat odkazy na internetové stránky vlastněné nebo provozované jinými osobami než společností VMware a společnost VMware nenese za obsah takových stránek žádnou odpovědnost.

Applifting spouští Enterprise – nový tribe zaměřený na scale-upy a korporátní klienty

České vývojářské studio Applifting se v listopadu rozšířilo o nový tribe Enterprise. Zaměřuje se primárně na vývoj softwaru pro scale-upy a interní startupové projekty klientů z řad větších korporací. Enterprise se tak přidává ke dvěma stávajícím tribům – DX Heroes a britské větvi Appliftingu. Členové Enterprise jsou ostřílení vývojáři a specialisté se značnými zkušenostmi s velkými zakázkami. Applifting v novém tribu vidí příležitost k oslovení i těch nejnáročnějších korporátních klientů.

České vývojářské studio Applifting v listopadu uplynulého roku spustilo nový tribe – Enterprise. Ten se již nyní zaměřuje primárně na scale-upy neboli startupy, které již přerostly svou startupovou fázi, ale také na klienty z řad velkých korporací. Enterprise tak pracuje například na projektech pro scale-up FTMO či kanadský technologický gigant Telus. V minulosti pak vyvíjel software pro BankID.

Dodnes se Applifting soustředil jak na klienty z řad mladých firem, tak na velké společnosti. Enterprise tím dává možnost více škálovat zakázky a přizpůsobit jejich velikosti tým, který se jim bude věnovat. Rozhodnutí založit nový tribe vychází ze zkušeností Applifterů s korporacemi, které k zakázkovému vývoji softwaru přistupují jinak než startupy. Vývojářské studio jde tímto krokem naproti oběma přístupům.

„Svým myšlením a filozofií firmy jsme se vždy soustředili spíše na startupy. Je to náš mindset a je nám to bližší. Nikolaye a další ale naopak lákala právě korporátní kultura, přičemž díky svým zkušenostem v tom světě umí chodit a baví je. Již několik let jsme proto k založení dalšího tribu s Nikolayem směřovali. Jsem rád, že se to povedlo, a držíme klukům palce. Mají podporu celého Appliftingu,“ komentuje Vráťa Kalenda, spoluzakladatel a CEO Appliftingu.

Tribe Enterprise zprvu pomáhala nastartovat jen hrstka applifterů v čele s Nikolayem Barbariyskiym, managing partnerem Appliftingu, kteří v segmentu korporátních klientů spatřovali příležitost, jak rozšířit pole působnosti firmy. Dnes je tým tvořen asi dvaceti členy.

„Protože se Applifting soustředí primárně na vývoj softwaru pro startupy, odlišuje se jeho formální fungování od způsobu, který volí korporace, jejichž projektový management a požadavky jsou v mnohém komplexnější. I velké firmy ale potřebují vývoj softwaru, takže jsme s kolegy v tomto směru viděli příležitost, jak ještě více rozšířit záběr Appliftingu,“ komentuje motivaci za vznikem Enterprise jeho šéf Nikolay Barbariyskiy.

„Projekty, na které se v Enterprise specializujeme, nejsou dobře aplikovatelné na nově vznikající firmy. Většinou totiž pracujeme na finančně nákladnějších projektech s náročnější architekturou na implementaci. Naše produkty musí být navíc dobře škálovatelné, aby mohly růst spolu s firmou. S tím souvisí například i náročnější požadavky na stabilitu systémů kvůli větší uživatelské základně. Software, který pak firmám implementujeme, je navíc potřeba udržovat v běhu dlouhodobě a udržovat nadčasovou kvalitu, případně jej adaptovat na pokrok v technologiích,“ dodává Barbariyskiy.

Tribalizací k růstu

Praxe rozdělení firmy na autonomní triby, kterou Applifting od svého založení praktikuje, není jen pouhým rozdělením firmy do více divizí. Nabízí způsob, díky kterému může společnost růst horizontálně, ale současně i vertikálně. Tribalizace své výhody ukáže ve chvíli, kdy se firma nebo sami zaměstnanci s vlastním nápadem rozhodnou vydat vlastní cestou. Nemusí tak odcházet ze své mateřské firmy, zakládat si vlastní společnost a řešit existenční otázky začínajících podniků.

Jistota zázemí mateřské firmy poskytuje „oddělenému“ tribu raketový start po stránce firemní organizace, technologií nebo i kultury. Z nich si pak nový tribe může odnést to nejlepší a obohatit o svůj osobitý přístup. Nový tribe tak nezačíná svou cestu na zelené louce. Nejprve však musí po dobu zhruba jednoho roku dokázat svou životaschopnost a profitabilitu, než ke skutečnému oddělení dojde.

„Do Appliftingu jsem nastupoval vysloveně s tím, že se budu podílet na rozšíření možností společnosti o práci na projektech velkých korporací. Samostatný tribe tak byl vlastně jen otázkou času. Museli jsme si ale nejdřív vyšlapat cestičku a vytvořit tým. To vše již máme, Enterprise funguje, máme za sebou historii velice úspěšných projektů a těšíme se, jaké projekty se k nám dostanou v budoucnu,“ uzavírá Barbariyskiy.

Více o Appliftingu

Applifting je české vývojářské studio, které vytváří software a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 za rok 2020 jde o osmou nejrychleji rostoucí firmu v České republice a 22. ve střední Evropě. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Také proto patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty studia patří Jablotron, mateřská společnost České spořitelny Erste Group, kanadský gigant Telus a Heureka. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na 170 pracovníků v celé skupině.

Hrozí sklenářům nebo kamnářům zánik? Mladí se na tyto obory nehrnou

Sklenáři, kamnáři, kominíci nebo pokrývači – to jsou obory, které v Česku studuje jen hrstka žáků. Absolventi těchto oborů přitom o lukrativní zakázky nemají nouzi.

Navzdory tomu, že v Česku v posledních letech stoupá zájem o studium řemesla, řemeslníků je v tuzemsku stále nedostatek. Některé obory studují jen desítky žáků. Mezi ty, kam se uchazeči o studium příliš nehrnou, patří třeba pokrývači. „Všude se mluví o tom, jaký je nedostatek řemeslníků a že kvalitní řemeslníci se uživí velice dobře. Navíc nedostatek řemeslníků je v celém světě, takže ti, kteří si na studium troufnou, bez problémů nacházejí velmi perspektivní uplatnění v zahraničí. Toto platí beze zbytku pro všechny učební obory vyučované v naší škole. Naše škola je zaměřena na stavební a zahradnické obory, jedná se tedy většinou o klasické obory, jako je například zedník, truhlář, instalatér a podobně. Mezi ne zcela tradiční řemesla nebo spíše mezi méně naplněné učební obory patří v současné době například kamnář, sklenář, kominík nebo pokrývač,“ řekl Miloslav Janeček, ředitel Střední odborné školy Jarov (SOŠJ).

Právě kominíci patřili ještě nedávno k ohroženým oborům, před pár lety jim hrozil zánik. „Po roce 2000 hrozil učebnímu oboru kominík reálně zánik. V té době byla naše škola poslední školou v celém Česku, kde se tento obor učil. I tak ale byli v každém ročníku maximálně dva až tři žáci. V budoucnost topení klasickými kamny na tuhá paliva asi v té době věřil málokdo, perspektivu v kominickém oboru tedy také skoro nikdo neviděl. Někdy kolem roku 2010 došlo ke změně legislativy v oblasti povinných revizí spalinových cest, kominíkům se začalo dařit výrazně lépe, přibyly jim dobře placené zakázky, čehož si v brzké době všimla veřejnost. Zájemců o učební obor kominík začalo opět rychle přibývat, v současné době se tento obor již opět učí na řadě středních škol,“ popsal Miloslav Janeček.

Sklenářům ani kamnářům podle ředitele jedné z největších odborných škol v Česku zánik prozatím nehrozí. Zájem o studium ale není velký. „O obory, jako je kominík, kamnář, sklenář, je v naší škole stabilní zájem. Sice není tak velký, jako je tomu například u oborů truhlář nebo instalatér, ale zánik jim rozhodně nehrozí. Navíc podobný vzestup, jaký zaznamenali v minulosti kominíci, pravděpodobně čeká i kamnáře. Začalo být totiž jasné, že topení elektřinou nebo plynem hned tak topení tuhými palivy nenahradí, a spousta lidí chce, aby součástí jejich domovů byl krb nebo kamna,“ ubezpečil Miloslav Janeček. „Jako značný problém ale vnímám malý zájem o učební obor pokrývač, řemeslníků s touto odborností je ve stavebnictví kritický nedostatek,“ dodal.

Řemeslo v posledních letech láká stále více dívek. Navíc dívky, které vystudují řemeslný obor, často své mužské kolegy „strčí do kapsy“. „Nejvíce dívek u nás studuje na zahradnicky zaměřených oborech, ať jsou to obory s maturitou, nebo výučním listem. Pravda je, že dívky se stále častěji objevují i v typicky chlapeckých oborech. V posledních letech jsme v naší škole měli dívky na oborech instalatér, podlahář, malíř/lakýrník, truhlář. V letošním školním roce u nás začala studovat velmi šikovná dívka učební obor kominík. Většina dívek je pečlivější, mají větší cit pro detail. Například v oboru malíř se více uplatní v jemných dekorativních malbách, u podlahářů to zase bývají složitější pokládky parket,“ uvedl Miloslav Janeček.

Zájem o studium řemesla meziročně roste. V letošním roce očekávají ředitelé středních odborných škol enormní počet přihlášek. Vedle zvyšujícího se zájmu o studium řemeslného oboru na tom má podíl nástup silných ročníků na střední školy. Ne všichni zájemci se na školu proto dostanou. „Zájem o řemeslné učební obory začal výrazně stoupat již před několika lety. V loňském roce se začal navíc projevovat vliv stoupající demografické křivky, zvyšuje se tedy počet žáků končících základní školu. To se zcela pochopitelně projevuje v přijímacím řízení i na učební obory. Poslední dva roky jsme zaplnili všechny naše nejenom maturitní, ale i učební obory již v prvním kole přijímacího řízení. Letos tomu nebude jinak. V loňském roce jsme museli přibližně 300 uchazečů o studium na naší škole odmítnout. Zcela jistě nebudeme moci všechny zájemce o studium přijmout ani letos. Odmítnutých bude rozhodně více než v loňském roce,“ uzavřel Miloslav Janeček.

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA JAROV, www.skolajarov.cz

Střední odborná škola Jarov spojuje hned několik různorodých zaměření – stavební, dřevařské, zahradnické a sportovní. Nabízí vzdělávání ve čtyřletých studijních a tříletých učebních oborech. Studijní obory jsou zakončeny maturitou, učební obory výučním listem. Na tříleté učební obory se dá navázat v rámci dvouletého denního nástavbového studia zakončeného maturitou. Škola zároveň zajišťuje výuku v oborech určených absolventům speciálních základních škol nebo žákům se specifickými vzdělávacími potřebami. Učební obory: instalatér, kamnář, klempíř, kominík, malíř, montér vodovodů a kanalizací, pokrývač, podlahář, sklenář, strojírenské práce, tesař, truhlář, zahradník, zámečník, zedník. Maturitní obory: dřevostavby, management ve sportu, management ve stavebnictví, stavební obnova, technická zařízení budov, zahradnictví.

NVIDIA Studio usnadňuje tvorbu fraktálové 3D grafiky

Studio ManvsMachine má za sebou bohaté portfolio klientů, do něhož patří např. Volvo, Adidas nebo Nike. Kreativitě podle svých slov mohou popustit uzdu také díky rychlejšímu vykreslování pomocí ray-tracingu, plynulejšímu pohybu ve viewportu nebo rychlejším simulacím a DLSS. Všechny tyto funkce jsou akcelerovány GPU NVIDIA z rodiny RTX, jedním z pilířů platformy NVIDIA Studio.

Tvůrčí tým nachází inspiraci na různých místech, přírodu nevyjímaje. Není tedy překvapením, že jejich animace Roving Romanesco je inspirována unikátnímy tvary romanesca, známého také jako římský květák, květolice či brokoták. Pro milovníky dobrého jídla může plodina připomínající strukturou květák a chutí brokolici představovat kulinářskou pochoutku. Umělcům z ManvsMachine však jde především o inspiraci přírodně vytvořenou fraktálovou strukturou.

Vznik animace se odvíjel od vytvoření vzoru fylotaxe, tedy uspořádání listů na stonku rostliny, pomocí jazyka VEX v nástroji SideFX Houdini. Autoři toho dosáhli vytvořením mnoha bodů a jejich vzájemným odsazováním vždy o 137,5 stupně. Tento úhel je také známý jako. „zlatý“ nebo „dokonale kruhový“. Rychlou práci zajistil vestavěný renderer Karma XPU akcelerovaný pomocí GeForce RTX 3090.

Tvůrci potom základnímu tvaru dodali výšku i šířku a následně na body ve smyčce zkopírovali geometrické parametry. Bez úprav v základní struktuře potom jednotlivě vytvarovali jednotlivé kvítky a opět pomocí Karma XPU vytvořili 3D model romanesca.

Celý projekt byl poté importován do aplikace Nuke společnosti Foundry za účelem tvorby kompozice a finálních úprav. I zde se uplatnila akcelerace pomocí GPU.

„Náš étos se odráží v našem názvu,“ říkají ManvsMachine. „Stejný důraz klademe na nápady samotné i jejich provedení. Namísto toho, abychom nejdříve prodali nápad a až později řešili způsob jeho realizace, předkládáme klientům raději celý obraz. Často je přitom v jeho popředí technika, která je pro kreativu základem.“

Digitální grafici, kteří se chtějí zdokonalit v práci s nástrojem Houdini, mají přístup k výukovým materiálům na YouTube kanále NVIDIA Studio. Jsou zde k dispozici exkluzivní návody od předních umělců v oboru, inspirativní ukázky výsledků práce tvůrčí komunity a další obsah ukazující možnosti hardwaru a softwaru NVIDIA Studio.

Stylový super tenký mobil, který vydrží bez nabití až 3 dny! HONOR Magic5 Lite se ode dneška prodává v Česku

Super odolný a super tenký mobil, který vydrží bez nabití až 3 dny, HONOR Magic5 Lite, se ode dneška prodává v Česku. Rekordní výdrž potvrdil i prestižní žebříček DxOMark, který HONOR Magic5 Lite vyhodnotil jako telefon s nejlepší baterií na světě. Model má zároveň ultra štíhlé tělo, kterému dominuje na přední straně úchvatný zaoblený 120Hz OLED displej[1]. Nejnovější člen HONOR Magic Series na český trh vstupuje pouhé dva dny po premiéře na barcelonském veletrhu MWC za skvělou cenu 9 490 Kč, navíc s bezdrátovými sluchátky HONOR Earbuds 2 Lite zdarma jako dárek!

Dlouhá výdrž v kompaktním těle

HONOR Magic5 Lite je model, který svého majitele nenechá ve štychu. Nabízí baterii s rekordní výdrží, což potvrdily i renomované laboratoře DxOMark, které jej vyhodnotily jako nejlepší na světě, co se výdrže týče. Model tak vystoupal na 1. příčku v žebříčku a obdržel rekordních 152 bodů. Zároveň se vývojářům společnosti HONOR podařilo baterii s kapacitou 5 100 mAh[2] zmenšit a telefon tak dosahuje tloušťky pouhých 7,9 mm[3] a nízké hmotnosti 175 g[4].

Z praktického hlediska model HONOR Magic5 Lite vydrží třeba až 29 hodin streamování YouTube Music, 24 hodin streamování YouTube, 19 hodin prohlížení TikToku, 21 hodin sledování sociálních sítí či 11 hodin hraní her[5]. To vše na jedno nabití – ideální pro všechny, kdo chtějí být po celý den aktivní a neřešit baterii. Kromě samotné baterie boduje HONOR Magic5 Lite i 40W rychlonabíjením, díky kterému zvládne pouhých 30 minutách v zásuvce třeba 12,5 hodin video streamování[6]. 

Skvělý displej pro práci i zábavu

Zaoblený OLED displej, který zaujme na první pohled, nabízí při velikosti 6,67 palců[7] s rozlišením 2400×1080 pixelů[8] a možností zobrazit až 1,07 miliardy barev neuvěřitelnou míru detailů. Nejenom hráči pak ocení svižnou odezvu displeje. Díky obnovovací frekvenci až 120 Hz[9] a zaznamenávání dotyků s frekvencí 300 Hz[10] reaguje na podněty uživatele téměř okamžitě.

Ultratenké rámečky a odolné zaoblené temperované sklo zajišťují 93%[11] poměr displeje k tělu, který okamžitě upoutá pozornost. Navíc, díky umělé inteligenci HONOR Magic5 Lite pozná, kdy jej držíte jen v jedné ruce, a zabrání problémům, které obvykle vznikají při nechtěných dotecích.

Tři výkonné kamery

Rozložení fotoaparátů na zadní straně HONOR Magic5 Lite navazuje na dnes již ikonický Matrix Star Ring design, který jednotlivé snímače usazuje do prstence, který navíc nově nabízí extra prostor pro kreativitu uprostřed. Milovníci fotografie na prstenci naleznou tři výkonné fotoaparáty – hlavní 64MPx ultra ostrý fotoaparát[12], 5MPx širokoúhlý snímač a 2MPx makro senzor.

Bezproblémový mobilní zážitek s HONOR RAM Turbo

HONOR Magic5 nabízí silný výkon jak pro práci, tak hlavně pro zábavu díky nejnovějšímu mobilnímu čipsetu Qualcomm® Snapdragon® 695 5G. Uživatelský zážitek posouvá ještě dál HONOR RAM Turbo, který telefonu umožňuje využít část úložiště jako RAM a tím udržet více aplikací v aktivním stavu[13] pro efektivnější multitasking.

Uživatelské prostředí Magic UI 6.1 založené na Androidu 12 obsahuje technologii Anti-aging Engine, která minimalizuje degradaci výkonu s časem a zajišťuje tak konzistentní výkon. HONOR Magic5 Lite také nabízí funkce HONOR Share[14] a Multi-screen Collaboration[15], které umožňují rychlé přenosy souborů a efektivní sdílení mezi různými přístroji HONOR včetně telefonů, notebooků a tabletů, čímž zajišťují bezkonkurenční produktivitu.

Cena a dostupnost

Model HONOR Magic5 Lite je od 1. března v České republice dostupný ve třech barevných variantách[16]: Emerald Green, Titanium Silver a Midnight Black za atraktivní cenu 9 490 Kč. Každý nový majitel telefonu dostane při zakoupení modelu u ověřených prodejců také sluchátka HONOR Earbuds 2 jako dárek zdarma.

Pokud máte zájem o více informací, navštivte prosím online obchod HONOR na adrese www.hihonor.com.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 13 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

YouTube: https://bit.ly/honor-cz-sk-youtube

TikTok: https://www.tiktok.com/@honor_czsk

  • [1] Protože displej má zaoblené rohy, měří se diagonálně jako standardní obdélník, který má úhlopříčku 6,67 palce (skutečná plocha je o něco málo menší).​
  • [2] Typická hodnota. Jmenovitá kapacita nevyměnitelné baterie je 5 000 mAh.
  • [3] Data z laboratoří HONOR.
  • [4] Data z laboratoří HONOR. Celková hmotnost zahrnuje i baterii. Skutečná hmotnost se může lišit v závislosti na konfiguraci produktu, výrobním procesu a metodologii měření.
  • [5] Data z laboratoří HONOR. Konkrétní časy se mohou mírně lišit v závislosti na aktivitách uživatele a konkrétních scénářích.
  • [6] Data z laboratoří HONOR. Konkrétní časy se mohou mírně lišit v závislosti na aktivitách uživatele a konkrétních scénářích.
  • [7] Protože displej má zaoblené rohy, měří se diagonálně jako standardní obdélník, který má úhlopříčku 6,67 palce (skutečná plocha je o něco málo menší).​
  • [8] Rozlišení se měří jako standardní obdélník. Protože rohy displeje jsou zaoblené, je skutečné rozlišení o něco málo menší.
  • [9] Obnovovací frekvence obrazovky se může v různých aplikacích lišit.
  • [10] Frekvence zaznamenávání dotyků obrazovky se může v různých aplikacích lišit.
  • [11] Data z laboratoří HONOR.
  • [12] Hlavní zadní fotoaparát má rozlišení 64 MPx. Skutečné rozlišení se může lišit v závislosti na zvoleném fotografickém režimu.
  • [13] Data z laboratoří HONOR.
  • [14] Tato funkce je k dispozici pouze na noteboocích HONOR MagicBook s PC Manager verze 16.0 a vyšší a chytrých telefonech a tabletech HONOR s Magic UI verze 6.0 a vyšší.
  • [15] Tato funkce je k dispozici pouze na kompatibilních noteboocích a tabletech HONOR MagicBook. Ověřte si prosím, jaké notebooky a tablety se u vás prodávají. Tuto funkci umožňují pouze některé typy souborů a mobilní aplikace.
  • [16] Dostupnost cenových variant se může v jednotlivých regionech a na různých trzích lišit.

Biano pokračuje v ziskovosti a otevírá nové trhy. Pro letošní rok chystá revoluci mezi online tržišti

Česká technologická společnost Biano i přes nelehké období v oblasti e-commerce loni již třetí rok v řadě dosáhla na zisk a představila několik novinek. Uživatelům svého tržiště s nábytkem a dekoracemi nabídla nové funkce včetně produktových dotazů a hlídacího psa, přidala do nabídky pět milionů produktů z tří tisíc e-shopů a expandovala na nový trh do Řecka. Technologickému týmu pod vedením CEO Michala Zelinky se to podařilo navzdory roku, který segmentu e-commerce přinesl celou řadu výzev. Biano však udrželo přibližně stejný objem prodaného zboží (GMV) a profitabilitu jako v rekordním pandemickém roce 2021. Pro letošní rok Biano chystá představení nového konceptu, který promění celou platformu, zpřístupnění své vlastní umělé inteligence e-shopům a vstup na nové trhy.

„Období pandemie představovalo pro e-commerce obrovský boom, který však byl umělý. Rok 2022 byl rokem návratu k normálu, navíc umocněným invazí Ruska na Ukrajinu, energetickou krizí a inflací. Pro všechny v e-commerce to proto byly velice náročné měsíce. V Bianu jsme v prvním pololetí zaostávali za minulým rokem, zato nás překvapila druhá polovina roku, kdy se nám naopak dařilo nad očekávání. Nakonec jsme rok zakončili přibližně na stejných číslech jako loni, což musíme v kontextu dění na trhu považovat za úspěch,“ hodnotí uplynulý rok Michal Zelinka, CEO Biana.

Přes tržiště Biana se v roce 2021 prodalo zboží v hodnotě zhruba 1,7 miliardy korun, loni se tento objem udržel. Obchodní čísla však neříkají celý příběh, Biano během roku totiž intenzivně pracovalo na nových funkcionalitách i vnitřním fungování. „Dokončili jsme téměř 30 projektů, které měly dopady napříč celou firmou. Například jsme představili nové funkce pro uživatele i e-shopy, řadu vylepšení na pozadí fungování platformy a spustili jsme už náš osmý trh – v Řecku. Navíc jsme zvládli nastartovat hned několik zásadních projektů pro příští rok,“ doplňuje Zelinka. 

Biano proměňuje zajeté koncepty online tržiště

České Biano není typickým tržištěm, které jednoduše agreguje produkty svých e-shopů, na něž co nejrychleji odklání své uživatele. Naopak právě tyto představy boří funkcemi, jimiž svým uživatelům umožňuje vzájemně interagovat a vyměňovat si zkušenosti či inspiraci. Tržiště se tak svým pojetím přibližuje sociálním sítím. Pro vývoj své platformy a jejích funkcí společnost využívá technologie strojového učení a umělé inteligence, které si vyvíjí na míru ve svých pražských a libereckých kancelářích.

„Nakupování nábytku online je v zásadních aspektech odlišné například od nákupu elektroniky známých výrobců, kdy každý ví, co dostane. Naživo spolu navíc lidé mluví a sdílejí své zkušenosti s produkty a jednotlivými obchody, takže přesně vědí, kde a co nakupovat. V onlinu se ale naopak mohou ztrácet v záplavě produktů, kdy jen málo značek je tak známých jako třeba Apple nebo Windows. Proto chceme offline fenomén sdílení zkušeností přinést i k nám na tržiště a posílit u  uživatelů jistotu v jejich výběru. Funkce tudíž do velké míry cílíme právě na sociální interakce mezi nimi,“ rozvádí Zelinka.

Tento sociální aspekt vloni Biano podtrhlo představením nových funkcí. Platforma například uvedla produktové dotazy na uživatele, kteří si daný produkt zakoupili, nebo přímo na e-shopy. Těch uživatelé od zavedení poslali téměř osm stovek. Tržiště doplnil hlídací pes monitorující dostupnost produktů z různých e-shopů na jednom místě. Vývojem vloni prošly také uživatelské účty, které obohatily herní prvky, jako je sbírání bodů, uživatelské úrovně a možnost tvořit síť přátel. Novinky doplnily už existující užitečné nástroje, jako Biano Studio, v němž uživatelé loni vytvořili více než 30 tisíc návrhů interiérů i exteriérů, nebo vyhledávání produktů pomocí fotky.

I přes zisk se Biano chystá na revoluci

Jedním z klíčových projektů Biana v loňském roce bylo také vykopnutí jeho zcela nové podoby. Tým sídlící v Praze a Liberci na novém uživatelském rozhraní platformy pracuje již několik měsíců a plánuje jej spustit již letos na jaře. Nová podoba platformy posílí důraz na uživatele a jejich interakci. Kromě toho firma letos chystá také vstup na další zahraniční trhy.

„Mohli bychom sedět a být spokojení s tím, že máme ziskový projekt, který funguje i v ekonomicky náročných podmínkách. Ale to není náš přístup. Mentalita našeho týmu je taková, že Biano nikdy není hotové a dokonalé. Neustále chceme experimentovat a posouvat se dále. Už od půlky minulého roku proto pracujeme na úplně novém Bianu a jen na první kvartál letošního roku jsme připravili takové projekty, které by jiným společnostem zabraly alespoň rok vývoje a implementace. S naším týmem a zkušenostmi přitom vůbec nepochybuji o tom, že je naše roadmapa realistická a že už na jaře zboříme zažité představy o tom, co je to online tržiště,“ uzavírá Zelinka.

Více o společnosti Biano

Biano je česká technologická společnost, která skrze nejnovější technologie digitalizuje nakupování nábytku a dekorací. Platforma Biano doprovází zákazníky během celé cesty vybavování jejich domácnosti, od nápadu a inspirace přes navrhování interiéru až po hledání toho perfektního vybavení a sdílení zkušeností s komunitou. Český startup vyvíjí vlastní technologie využívající umělou inteligenci a neuronové sítě, které mu umožňují překonávat i tradiční výzvy nakupování nábytku online, jako je srovnávání cen či záruka kvality. Biano vzniklo v roce 2015, kdy do něj počáteční investici vložila skupina Miton. Dnes Biano působí v osmi zemích, připravuje expanzi na další zahraniční trhy a stále rozšiřuje svůj tým více než 50 lidí.

Digitální technické mapy přinesou obcím nové povinnosti. Bez přípravy mohou starostové tápat

V souvislosti s tvorbou digitálních technických map (DTM) přicházejí nové zákonné povinnosti, které budou muset obce a města brzy začít plnit. V současné chvíli je úlohou sídel zejména poskytovat krajům maximální součinnost při konsolidaci již existujících dat. Od července letošního roku budou však zároveň muset dbát na aktualizaci údajů v krajských DTM o svém polohopisu a dopravní a technické infrastruktuře. Zajistit plnění této povinnosti vlastními silami může být zejména pro menší obce nerealizovatelné. Pomoci může externí odborná firma.

Do 30. června letošního roku mají jednotlivé kraje České republiky povinnost vytvořit takzvanou digitální technickou mapu (DTM) svého území. Obsahem tohoto ambiciózního mapového díla je především zobrazení objektů základní prostorové situace a sítí technické a dopravní infrastruktury. Nový projekt však neklade nové nároky pouze na kraje, ale i na obce.

Obce musejí začít inventurou svých sítí

Města a vesnice hrají v projektu DTM klíčovou roli jakožto vlastníci technické a dopravní infrastruktury. Právě obce jsou v prvotní fázi pro kraje důležitým zdrojem již existujících dat. „Na začátku je pro starosty a zastupitele podstatné shromáždit veškerou dostupnou dokumentaci o svých sítích, jako je pasportní dokumentace komunikací, dokumentace veřejného osvětlení či výkresy vodovodu a kanalizace,“ popisuje Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis.

Následně je nutné naplánovat, jakým způsobem obec zajistí úvodní naplnění dat do DTM kraje. „Pro řadu municipalit nejsou digitální technické mapy a jejich vložení do systému daného kraje žádnou novinkou a činí tak již dlouhodobě,“ nastiňuje Alexandra Kocková, zástupce pro komunikaci Svazu měst a obcí České republiky. Pro sídla, která již provozují DTM či pasporty technické nebo dopravní infrastruktury, je tudíž hlavním úkolem zajistit předání dat do DMT krajů tak, aby nedošlo k jejich znehodnocení. Tuto záležitost obvykle zajišťují odborné firmy. Města a vesnice, které ani jedno ze zmíněného neprovozují, data o základní prostorové situaci (ZPS) v tuto chvíli nepředávají.

„Obce jsou průběžně dotazovány a informovány prostřednictvím dotazníků, společných jednání například se Svazem měst a obcí ČR a na osobních jednáních. Zároveň obcím poskytujeme veškerou metodickou a konzultační výpomoc,“ popisuje aktuální postup Petr Holeček z odboru tiskových věcí a marketingu Jihomoravského kraje.

Povinná aktualizace dat

Kromě úvodního předání však města a vesnice budou od 1. července rovněž zodpovědné za aktualizaci dat o vlastních sítích. „Zejména u malých obcí lze z našich zkušeností předpokládat, že většina z nich nebude danou věc schopna vyřešit vlastními silami. Obcím, které využívají mapovou aplikaci GisOnline.cz, v tomto ohledu pomáháme nejen splnit zákonnou povinnost, ale data rovněž zpřístupňujeme v jejich vlastním projektu. Stejná data, která poskytnou krajům, tak budou mít i k vlastnímu využití,“ vysvětluje Drahomíra Zedníčková.

Za neplnění uvedené zákonné povinnosti prozatím není stanovena žádná finanční sankce. Není to ovšem tak, že by bylo možné se předávání aktualizačních dat zcela vyhnout. „Stavební zákon ukládá stavebníkům povinnost doložit při dokončení stavby stavebnímu úřadu, že data do DTM předali. Zjednodušeně řečeno, po zprovoznění DTM krajů nebude možné stavby zkolaudovat, pokud k předání aktualizačních dat nedošlo,“ uzavírá Karel Štencel, místopředseda Českého úřadu zeměměřičského a katastrálního (ČÚZK).

Exit mobile version