GeForce NOW v dubnu přidá podporu více než 20 her. Nechybí mezi nimi ani Dead Island 2

V dubnu se do GeForce NOW chystá 23 her a 13 z nich budou novinky v den jejich uvedení. Patřit mezi ně budou i Roots of Pacha, Afterimage a Dead Island 2.

GeForce NOW se dočkává aktualizace i na SHIELD TV pro konzistentnější zážitek napříč televizemi a zařízeními se systémem Android. Update s číslem 6.00 je postupně distribuován majitelům populárního streameru.

Členové Ultimate mají nově možnost streamovat z RTX 4080 SuperPODů, na které jako v pořadí dvanácté přešlo datacentrum v Newarku.

Společnost NVIDIA také pokračuje ve spolupráci s Microsoftem na přenesení prvních Xbox PC her do služby. Bližší informace budou poskytnuty v následujících týdnech.

Tento týden míří do knihovny 11 her:

  • 9 Years of Shadows (Novinka, Steam)
  • Terra Nil (Novinka, Steam, 28. 3.)
  • Gripper (Novinka, Steam, 29. 3.)
  • Smalland: Survive the Wilds (Novinka, Steam, 29. 3.)
  • DREDGE (Novinka, Steam, 30. 3.)
  • Ravenbound (Novinka, Steam, 30. 3.)
  • The Great War: Western Front (Novinka, Steam, 30. 3.)
  • Troublemaker (Novinka, Steam, 30. 3.)
  • Have a Nice Death (Steam)
  • Tower of Fantasy (Steam)
  • Tunche (Free on Epic Games Store)

Plánované rozšíření knihovny v dubnu čítá následující tituly:

  • Meet Your Maker (Novinka, Steam, 4. 4.)
  • Road 96: Mile 0 (Novinka, Steam, 4. 4.)
  • TerraScape (Novinka, Steam, 5. 4.)
  • Curse of the Sea Rats (Novinka, Steam, 6. 4.)
  • Ravenswatch (Novinka, Steam, 6. 4.)
  • Supplice (Novinka, Steam, 6. 4.)
  • DE-EXIT – Eternal Matters (Novinka, Steam, 14. 4.)
  • Survival: Fountain of Youth (Novinka, Steam, 19. 4.)
  • Tin Hearts (Novinka, Steam, 20. 4.)
  • Dead Island 2 (Novinka, Epic Games Store, 21. 4.)
  • Afterimage (Novinka, Steam, 25. 4.)
  • Roots of Pacha (Novinka, Steam, 25. 4.)
  • Bramble: The Mountain King (Novinka, Steam, 27. 4.)
  • 11-11 Memories Retold (Steam)
  • canVERSE (Steam)
  • Teardown (Steam)
  • Get Even (Steam)
  • Little Nightmares (Steam)
  • Little Nightmares II (Steam)
  • The Dark Pictures Anthology: Man of Medan (Steam)
  • The Dark Pictures Anthology: Little Hope (Steam)
  • The Dark Pictures Anthology: House of Ashes (Steam)
  • The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me (Steam)

Společnost Signify se zařadila mezi 10 největších inovátorů v Evropě

Společnost Signify, světový lídr v oblasti osvětlení, pokračovala v loňském roce v rozšiřování portfolia svých patentů a podala rekordní počet přihlášek u Evropského patentového úřadu (EPO). Tento krok jí zajistil umístění v první desítce společností se sídlem v Evropě, v oblasti osvětlení si zde drží prvenství. V celosvětovém žebříčku se pak umístila na 22. místě. V minulém roce EPO obdržel celkem 193 460 žádostí.

Naše inovace představují účinný nástroj na cestě za lepším životním prostředím a nové možnosti navíc přinášejí přidanou hodnotu našim zákazníkům,” říká Eric Rondolat, CEO společnosti Signify. „Díky naší inovační kultuře jsme dokázali vytvořit rozsáhlé portfolio duševního vlastnictví, které odráží naše odhodlání proměnit průmysl osvětlení pomocí produktů, systémů a služeb. Ty pomáhají nejen spotřebitelům, ale také podnikům či muinicipalitám zvyšovat energetickou účinnost, mají dlouhou životnost a celkově zlepšují uživatelskou zkušenost.“

Patenty společnosti Signify otevírají nové možnosti v oblasti udržitelných inovací, a to včetně úsporného osvětlení či inteligentních systémů určených pro odborníky, spotřebitele i municipality. Přihlášky podané v roce 2022 odrážejí dlouhodobý závazek k řadě oblastí udržitelnosti. Mezi ty patří například osvětlení pro pěstování rostlin ke zlepšení dostupnosti potravin, udržitelná výroba včetně 3D tisku nebo například světla, která přispívají lidskému zdraví a pohodě.

Signify navíc rozšířila dopad svých inovací prostřednictvím průkopnického licenčního programu EnabLED, díky kterému má dnes už nad 1500 firem přístup k více jak 5 tisícům patentů společnosti. Špičkové a energeticky úsporné technologie se tak mohou šířit ještě rychleji.

O Evropském patentovém úřadu

Evropský patentový úřad (EPO) je jednou z největších veřejných institucí v Evropě, která byla založena

s cílem posílit spolupráci v oblasti patentů v Evropě. Prostřednictvím centralizovaného systému udělování patentů mohou vynálezci získat vysoce kvalitní patentovou ochranu až ve 44 zemích, což pokrývá trh s přibližně 700 miliony obyvatel. EPO je také přední světovou autoritou v oblasti poskytování informací o patentech a jejich vyhledávání.

O společnosti Signify

Společnost Signify (Euronext: LIGHT) je světovým lídrem v oboru osvětlovací techniky pro profesionální zákazníky i koncové spotřebitele, včetně osvětlení pro internet věcí (IoT). Produkty značky Philips a systém propojeného osvětlení a datových služeb Interact vytvářejí přidanou obchodní hodnotu a pomáhají ke zlepšování života v domácnostech, kancelářích, průmyslových objektech i na veřejných prostranstvích. Společnost Signify, která v roce 2022 dosáhla tržeb ve výši 7,5 miliardy eur a zaměstnává přibližně 35 000 zaměstnanců ve více než 70 zemích světa, má za cíl rozvíjet mimořádný potenciál světla, který dokáže rozjasňovat životy lidí a zlepšovat svět. Signify klade mimořádný důraz na udržitelnost a již v roce 2020 dosáhla uhlíkové neutrality. Od vstupu na burzu je společnost již šest let po sobě v indexu Dow Jones Sustainability a byla oceněna jako Industry Leader v letech 2017, 2018 a 2019. Novinky týkající se společnosti Signify najdete na stránkách Newsroomu, Twitter, LinkedIn  a Instagram. Informace pro investory jsou na webové stránce Investor Relations.

Nová modulární roll-to-roll tiskárna Canon Colorado řady M přináší možnost přizpůsobení rychlosti tisku a možnost použití bílého inkoustu se snadnou údržbou pro široké spektrum aplikací.

Společnost Canon dnes uvádí na trh novou řadu tiskáren Colorado M: první platformu velkoformátových grafických tiskáren typu roll-to-roll, která je modulární z hlediska konfigurace rychlosti a manipulace s médii. Jde o nejrychlejší a nejproduktivnější řešení v tomto segmentu trhu, které nabízí možnost tisku speciálních efektů a bílého inkoustu. Tato 1,6m tiskárna s technologií roll-to-roll si zachovává průmyslovou kvalitu provedení řady Canon Colorado a lze ji konfigurovat podle potřeb jednotlivých poskytovatelů grafických služeb. Tiskárna může růst společně s rozvojem jejich podnikání díky možnosti snadného upgradu přímo v provozu.

Tiskárny řady M, Colorado M3 (rychlost tisku v režimu vysoké kvality 29 m²/hod a maximální rychlost tisku 111 m²/hod) a M5 (40 m²/hod, 159 m²/hod), jsou přizpůsobitelné a nabízí možnost volby výstupní rychlosti s možností dočasného navýšení rychlosti pro zvládnutí požadavků na produkci vyšších objemů či sezónní špičky, nebo trvalého přechodu z jedné rychlosti na druhou. Jedná se tak o řešení, které je připraveno na budoucnost. Obě tiskárny lze snadno upgradovat o možnost tisku bílým inkoustem na modely M3W a M5W a lze je také vybavit osvědčenou technologií tisku FLXfinish+, která nabízí flexibilní řešení pro matnou nebo lesklou povrchovou úpravu tisku.

Uvedení nové varianty bílého inkoustu Canon UVgel podstatně rozšiřuje spektrum aplikací, které mohou zákazníci vytvářet. Bílý inkoust UVgel maximalizuje možnosti zákazníků využívat proslulé přednosti této technologie pro celé spektrum prémiových grafických a dekoračních aplikací – například pro okenní grafiku, etikety a tapety. Díky této novince a nové technologii senzoru detekce médií, která usnadňuje manipulaci, mohou uživatelé řady Colorado M rozšířit běžnou nabídku produktů a tisknout na velmi strukturované, průhledné, barevné, reflexní a magnetické materiály.

Jedinečné složení gelového inkoustu Canon UVgel umožňuje rychlé vytvoření obrazů s vysokou optickou hustotou a opacitou pomocí bílého inkoustu v menším počtu průchodů než u běžných tiskových technologií a vytištěný výstup si zachovává svou původní bělost po dlouhou dobu. Specifické vlastnosti UVgelu také eliminují mnoho problémů s výrobou, čištěním trysek a údržbou, které jsou běžně spojeny s použitím bílého inkoustu, a nabízejí tak plynulý a bezchybný tisk, minimalizují spotřebu inkoustu a odpadu a maximalizují produktivitu.

Poskytovatelé tiskových služeb si mohou u tiskáren Colorado řady M vybrat také variantu s jedinečnou technologii FLXfinish+, která jim umožňuje zvolit matnou, lesklou nebo smíšenou úpravu povrchu na stejném tisku CMYK bez nutnosti přidání dalšího barevného kanálu obsahujícího lak.

Zákazníci s velkými objemy tisku mohou automatizovat proces tisku pomocí konfigurace UVgel Print Factory nebo UVgel Wallpaper Factory, které bezproblémově integrují tiskárnu Colorado řady M s řezáním, převíjením, páskováním nebo stohováním archů a umožňují zvládnout objemy přes 50 000 m² potisku ročně s minimálními nároky na čas obsluhy.

„Tiskárny Colorado s inkoustem UVgel nastavily od svého uvedení na trh nejvyšší laťku v oblasti rychlosti, kvality a celkové produktivity. Poskytovatelé velkoformátové grafiky v současnosti už ale nesledují jen tato zásadní výkonnostní kritéria, chtějí investovat do tiskových řešení chytře a ekologicky odpovědně, aby se mohla vyvíjet spolu s nimi a pomáhat jim vytvářet lukrativní, kreativní aplikace a produkty, které jim pomohou expandovat na rostoucí trhy. Díky své modularitě a nové možnosti využití bílého inkoustu se snadnou údržbou je nová řada Colorado M spolehlivým motorem, který firmám pomůže rozšířit výrobní možnosti a proměnit nápady ve skutečnost,“ říká Jennifer Kolloczeková, evropská ředitelka pro plánování, marketing a inovace oddělení produkčního tisku společnosti Canon Europe.

Inkoust Canon UVgel zaručuje ostrou kresbu a konzistentní barvy. Jeho rychlé schnutí umožňuje okamžité řezání a dokončování a díky jeho mimořádné trvanlivosti není nutné laminování. Stejně jako předchozí modely Colorado, byla řada M s přidanými vylepšeními navržena tak, aby zvládla pracovní zátěž několika starších tiskáren roll-to-roll. Nabízí přitom nepřetržitou spolehlivost, průmyslovou kvalitu a bezobslužný tisk s minimální nutností zásahů obsluhy. Nové tiskárny Colorado řady M jsou podporované softwarem PRISMAguide XL, který umožňuje snadnou a výkonnou přípravu tiskových úloh bez námahy a v trvale vysoké kvalitě.

V porovnání s jinými technologiemi inkoustů, jako jsou latexové nebo eko-solventní inkousty, spotřebuje technologie UVgel až o 40 % méně inkoustu na vytvoření stejně kvalitního obrazu a intenzity barev. Energeticky úsporný systém vytvrzování pomocí LED diod s nízkou teplotou zahřívání a „okamžitým zapnutím“ snižuje ve srovnání s jinými technologiemi spotřebu energie a umožňuje tisk na vysoce kvalitní materiály citlivé na teplo. To je důležité na trhu s výrobky s vysokou hodnotou, jako jsou například obklady stěn. Kromě toho mohou zákazníci díky technologii UVgel tisknout na materiály šetrné k životnímu prostředí, jako jsou média bez PVC a na bázi papíru, a to i bez povrchové úpravy (tzv. nekoutované).

Díky velké robustnosti a rozměrové stabilitě mají výtisky s využitím technologie UVgel výjimečně dobré vlastnosti z hlediska mechanické i chemické odolnosti. Vydrží déle a většina aplikací vytištěných na tiskárně Colorado nevyžaduje laminaci. Kromě ekonomických výhod plynoucích z úspory času a nákladů na laminaci není díky jednoduššímu procesu potřeba používat další vrstvu plastu navíc.

Zásluhou modularity představuje řada M také udržitelnější řešení, protože zákazníci mohou zvyšovat rychlost tisku a rozšiřovat možnosti tiskárny podle potřeb svého podnikání, aniž by museli měnit základní tiskové zařízení. V nabídce je i pohodlná možnost upgradu pomocí dočasné licence na zvýšení rychlosti po dobu, kdy je poptávka nejvyšší.

Řada Colorado M byla navržena s cílem snížit celkové náklady na vlastnictví a urychlit návratnost investic, a to díky nejnižším provozním nákladům ve své kategorii, schopnosti vyrábět vysoce hodnotné aplikace a jedinečným možnostem modulárního upgradu.

Řada Colorado M je v prodeji u akreditovaných partnerů i přímých prodejců společnosti Canon.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Unikátní česká platforma TENT.com umožňuje platby kryptem kdekoliv

Na trh vstupuje nová krypto platební platforma TENT.com, která maximálně zjednodušuje vstup do světa kryptoměn. Unikátní český startup umožní obchodování s kryptem během pár minut. Zákazníci TENT navíc budou moci převádět své kryptoměny a platit kdekoliv po světě, kde je akceptována karta Mastercard. „Na našem kryptokaretním procesním centru jsme pracovali více než dva roky s vizí stát se lídrem v této oblasti spojující svět tradičních financí a kryptoaktiv,“ uvedl David Tacl, CEO společnosti TENT. Po měsíčním testování světový projekt z Česka oficiálně startuje.   

„Vstup do světa kryptoměn je mnoha lidmi vnímán jako zdlouhavý a složitý proces pro využití v každodenním životě, přesto však kryptosvět zůstává atraktivní,“ řekl Tacl, podle něhož je na globálním trhu kolem 300 platforem, které umožňují nákup těchto elektronických platebních systémů. „Jenže jenom opravdu pár z nich funguje tak, že umožňují platby, a ještě méně jich dokáže spravovat krypto prostředky ve více úrovních bezpečnosti, kdy takzvané privátní klíče drží sám uživatel. Tato funkcionalita je v TENT.com už v módu testování a bude postupně zpřístupňována v průběhu příštího kvartálu.“

A právě krypto platforma TENT.com teď vstupuje na evropský trh. Přes TENT.com aplikaci nakoupí uživatelé kryptoměnu, a také obdrží kartu, se kterou je možné zaplatit kdekoliv, kde je akceptován Mastercard. „V reálném čase umíme při platbě konvertovat krypto na běžnou měnu. Vyvinout a schválit vlastní kryptokaretní program trvalo opravdu dlouho a jsme nadšeni, že našim zákazníkům umožňujeme okamžitý nákup kryptoměn a jejich následné použití a utrácení v reálném světě,“ doplnil David Tacl.

„Nadále se ve společnosti Mastercard zaměřujeme na to, abychom lidem, kteří se rozhodnou platit kryptoměnami, nabídli bezpečnou a zabezpečenou volbu. S potěšením spolupracujeme se společností TENT tak, abychom jejím zákazníkům umožnili denně platit za zboží a služby jednoduše a bezpečně prostřednictvím naší důvěryhodné sítě,“ prohlásil Christian Rau, senior vicepresident finančních technologií a krypta pro Mastercard Europe.

Registrace a nákup krypta probíhá v TENT.com velice rychle a intuitivně. V mobilní aplikaci nebo na webu je možné si založit klientský účet, ověření včetně ztotožnění trvá do pěti minut a pak už je možné si nakoupit kryptoměny, jaké uživatel chce. „Přes aplikaci si může kdokoliv zažádat o TENT kartu. Tu si pak spojí s vybranou kryptoměnou. Obchodník zároveň žádný rozdíl nepozná. Prostředky uživatel může snadno držet také v takzvaných stablecoinech, aby se vyhnul přílišné fluktuaci. V Česku tak vznikla moderní platforma pro obchod s kryptem, která tento svět dělá veřejnosti přístupný,“ dodal Tacl.  

Společnost TENT v současné době představuje službu pro koncové uživatele z Evropy, nicméně vzhledem k technologickým možnostem bude také usilovat o rozšíření svých řešení pro B2B projekty a v rámci globálního trhu.

V průběhu roku 2023 bude také služba zpřístupněna zákazníkům z řad živnostníků či podnikatelů pro placení business kartami.

DODO výrazně posiluje marketing. Novou brand manažerkou je Alexandra Hůlková, šéfem digitálu Jan Brachtl

Technologicko-logistická firma DODO posiluje svůj marketingový tým. Na pozici brand manažerky DODO přišla po letech působení ve vedoucích marketingových pozicích Alexandra Hůlková. S cílem zefektivnit digitální aktivity rozšiřuje tým také Jan Brachtl, který na pozici manažera digitálu skupiny vstupuje se zkušenostmi s digitálním marketingem ve společnosti Huawei či z agentury Fragile.

Hůlková přichází do společnosti DODO po více než deseti letech působení v poradenské firmě Enovation, kde se postupně vypracovala z marketingové specialistky až na vedoucí pozici, kterou zastávala přes devět let. Následně se přesunula do společnosti Bezrealitky, kde měla na starost především nastavení nové digitální strategie společnosti i nové identity značky. V DODO bude Hůlková zodpovědná za brand management.

Mým cílem je nastavit v DODO takové procesy, díky kterým bude možné řídit růst a rozvoj značky maximálně efektivně a konzistentně napříč všemi trhy. Vést brandovou komunikaci jedné z nejrychleji rostoucích firem Evropy rovnou v sedmi zemích je obrovská výzva, a je proto potřeba, abychom firmu stavěli na pevných základech. I z toho důvodu chci zavést systém pravidelné evaluace brandu a k rozvoji značky přistupovat tak, jak je v DODO zvykem – na základě reálných dat,“ přibližuje své plány Alexandra Hůlková, nová brand manažerka společnosti DODO.

Hůlková bude mít na starost také etablování značky na německém trhu a postupem času i komunikační aktivity spojené s další zahraniční expanzí. S tou jí bude pomáhat také Jan Brachtl, který do firmy nastupuje na pozici digitálního manažera.

Jan Brachtl působí v oblasti marketingu více než deset let. Dva roky byl součástí e-commerce týmu v nadnárodní společnosti Studio Moderna, dalších osm let se pohyboval ve finančním sektoru, a to například v Raiffeisen stavební spořitelně, kde se mu podařilo opakovaně vyhrát ocenění za nejlepší bankovní web. Poslední dva roky působil jako digitální manažer ve společnosti Huawei Czech a v digitální agentuře Fragile.

Jeho hlavním úkolem v DODO bude především rozšíření a zefektivnění digitálních aktivit společnosti napříč všemi trhy, kde značka aktuálně působí. „Velkou příležitost vidím v dobře uchopeném performance marketingu a rozvoji komunikace firmy na sociálních sítích, která pro nás bude stěžejní i s ohledem na expanzi v dalších zemích. Za klíčovou oblast, které se chci věnovat a které je aktuálně uzpůsobena také celková digitální strategie firmy, vnímám především další rozvoj a etablování značky na německém trhu.“ komentuje své nové působení Jan Brachtl, digitální manažer společnosti DODO.

Logisticko-technologická firma DODO prošla v minulém roce výrazným rebrandingem, který odráží především definitivní zakotvení společnosti v B2B segmentu. Momentálně se DODO intenzivně věnuje primárně expanzi na německý a rakouský trh, rozšiřování marketingového týmu je tak přirozeným krokem v procesu budování značky v zahraničí. Firma kromě toho působí také na Slovensku, v Polsku či Bulharsku. Před dvěma lety úspěšně expandovala také do Maďarska, kde se jí podařilo navázat spolupráci s několika silnými značkami napříč segmenty. Služeb DODO tak na maďarském trhu využívá např. sportovní řetězec Hervis, síť drogerií Rossmann a lékáren BENU či společnost KFC.

O společnosti DODO

Doménou společnosti DODO je moderní a ekologicky šetrná městská logistika řízená komplexní datovou platformou, která firmě zajišťuje maximální efektivitu a přesnost při doručování, nejčastěji hned v den objednání. Technologicko-logistická firma DODO je spolehlivým řešením poslední míle pro B2B klienty jako Košík.cz, Tesco, Bill,a KFC, Rossmann, Dr. Max nebo Hervis. DODO, které aktuálně operuje s více než 2 300 kurýry a 1 000 vozy, své služby poskytuje v domácí České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Polsku, Německu, Rakousku a Bulharsku. Žebříček Deloitte Fast50 DODO zařadil mezi nejrychleji rostoucí firmy v regionu CEE. Mezi last-mile operátory se DODO se svým obratem přesahujícím 1,3 miliardy korun řadí mezi 3 největší hráče na Evropském trhu.

Kancelářské trhy mimo Prahu bojují s rostoucí neobsazeností, regiony mohou těžit z potenciálu konceptu Hub & Spoke

I přes výrazně nižší ceny než v hlavním městě bojují kancelářské trhy v Brně a Ostravě s rostoucí neobsazeností. Další regionální trhy naopak nabízí příležitost pro developery, investory či poskytovatele servisovaných kanceláří, a to díky potenciálu konceptu Hub & Spoke, v rámci nějž firmy zmenšují velikost hlavní kanceláře a doplňují ji menšími prostory v různých lokalitách, nebo Flex & Core, který kombinuje menší hlavní kancelář s členstvím v jednom nebo více co-workingových centrech. Vyplývá to z průzkumu společnosti Colliers, která patří ke špičce v poskytování diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

Nejvyšší dosažitelné nájemné činilo v Praze ve 4. čtvrtletí roku 2022 přibližně 27 eur za metr čtvereční a měsíc, v Brně o plných 10 euro méně, tedy 16,50 eur a v Ostravě dokonce jen 14,50 eur. Přes výrazně nižší ceny bojují oba tyto regionální trhy s rostoucí neobsazeností. V Brně aktuální míra neobsazenosti činí 13,4 %, což je téměř dvojnásobný podíl než v Praze. Vzhledem k tomu, že ve výstavbě je 69 600 nových metrů čtverečních, dá se očekávat, že počet prázdných kanceláří dále poroste. V nově vznikajících projektech je totiž dosud předpronajato pouhých 6,5 % ploch. „Pro tento trh bude klíčové najít správnou cenovou politiku a způsob, jak přilákat více nájemců v současném období snižování ploch, snižování nákladů a provozních výdajů a tzv. rightsizingu. Zejména pokud budou nové prostory dodány bez předem zajištěných nájemců, může být doba potřebná k nalezení nájemce mnohem delší než nyní,“ komentuje Josef Stanko, senior analytik ze společnosti Colliers.

Problémům dle něj čelí i Ostrava, a to navzdory zastavenému trhu, od roku 2019 zde nebyla dokončena žádná stavba a trh se zastavil na 217 000 m2. „Důvodem růstu neobsazenosti v Ostravě je zejména dlouhodobě nízká aktivita na trhu, roční objem transakcí se meziročně snížil o plných 50 %,“ vysvětluje Josef Stanko. Neobsazenost sice aktuálně činí 7,1 %, očekává se však její růst kvůli stěhování jednoho z největších nájemců ve městě, společnosti Tietoevry, a optimalizaci ploch ze strany dalších nájemců.

Další krajská města naopak disponují poměrně slušnou nabídkou budoucích projektů, byť ze současných ekonomických důvodů dochází v mnoha případech ke zpoždění jejich dodání nebo odsunu realizace na pozdější dobu. Moderní trh kancelářských prostor v krajských městech představuje řádově 30 až 100 tisíc metrů na město, přičemž z hlediska objemu vedou města Olomouc, Hradec Králové nebo Plzeň.

Ve všech těchto městech se díky rozmachu konceptu Hub & Spoke a co-workingu objevují nové příležitosti pro developery, investory a etablované poskytovatele servisovaných kanceláří. Rostoucí počet firem totiž v regionech hledá prostor pro své zaměstnance, kteří nemají zájem stěhovat se do velkých měst, ale nechtějí fungovat jen z domácí kanceláře. „Po celé České republice identifikujeme řadu kancelářských nemovitostí, starých i nových, vhodných pro takové využití. Je však otázkou, zda současní majitelé budou průkopníky nových trendů podporujících flexibilní pracovní prostor. Ve většině regionálních měst toto řešení chybí a mohlo by představovat osvěžující vítr do plachet místním trhům,“ říká Josef Stanko. 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

30 % v B2B segmentu do 2 let: CZC výrazně posiluje nabídku firemních služeb a produktů

Společnost CZC chce v letošním roce navýšit prodeje v B2B segmentu a ze současného 20% podílu z celkového obratu míří na 30 % v horizontu 2 let. Opírá se přitom o stávající silnou zákaznickou základnu, rozvoj spolupráce s externími poskytovateli služeb po celé České republice a rozšiřování sortimentu v segmentu profesionálního sofistikovaného hardwaru. Již nyní nabízí firmám v rámci programu CZC.Business čtyři úrovně členských výhod.

CZC dále posiluje svou divizi CZC.Business, jejíž obrat v posledních měsících setrvale roste. V roce 2023 se chce zaměřit na prohlubování vztahů s B2B partnery a navázání spolupráce s dalšími lokálními i celorepublikovými dodavateli. Kromě rozšiřování sortimentu sofistikovaného profesionálního hardwaru se společnost stala prodejcem serverových systémů Fujitsu, které dodává včetně komplexních služeb na území celé České republiky. CZC se tak po 25 letech své existence zařazuje mj i mezi systémové integrátory.

Nejvíce firmy kupují hardware, roste však i význam služeb

V současné době generuje víc než polovinu obratu divize CZC.Business prodej hardware a počítačových komponent, dalších přibližně 15 % tvoří tiskárny a také spotřební materiál. Nezanedbatelným sortimentem je také nehardwarové kancelářské vybavení, které se do celkových prodejů firmám promítá asi 10% podílem. V této oblasti je velmi významnou součástí nabídky CZC vlastní značka CZC.Office zahrnující kromě hotových i konfigurovatelných počítačů, spotřebního materiálu, myší a klávesnic také například kancelářské stoly a židle.

Vztahy s firemními zákazníky rozvíjíme dlouhodobě a náš program CZC.Business jim podle objemu nákupů, které realizují během roku, nabízí čtyři úrovně členských výhod. Do teď nás nicméně společnosti vnímaly zejména jako dodavatele hardware. S nástupem letošního roku jsme začali segment B2B významně posouvat směrem ke koncepci, díky níž můžeme firmám nabídnout mnohem víc. Živnostníkům například umožňujeme nakoupit se splatností a při prodeji na IČO přidáváme k většině produktům 24měsíční záruku. V té souvislosti jsme si také stanovili měřitelný cíl meziročního navýšení podílu prodeje firemním zákazníkům, který nám pomůže vyhodnotit, jestli jsme se vydali správným směrem. V první fázi se zaměříme na rozšíření nabídky menším a středním firmám a s dalším rozvojem služeb se budeme přibližovat i větším společnostem,“ říká Vojtech Sedlák, B2B manažer společnosti CZC.

Po zapojení do programu CZC.Business mohou všechny firmy využívat například možnost zrychleného vyřízení reklamace nebo vrácení nerozbaleného i rozbaleného zboží. Při realizaci větších nákupů mohou společnosti řešit své individuální potřeby s osobním vyhrazeným obchodníkem. V individuálně posuzovaných případech mohou firmy také využívat nákupy na fakturu se splatností či využít odborné poradenství ohledně možnosti využití státních dotací pro podniky a instituce.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologic

Softwaroví inženýři z Microsoftu a O2 Dataclair využijí umělou inteligenci k vývoji inkluzivních řešení

Společnosti Microsoft a AI centrum O2 Czech Republic Dataclair spojí své síly a ve dnech 30.–31. března uspořádají AI Accessibility Hackathon. Hlavním záměrem soutěže je vymyslet s využitím umělé inteligence technologická řešení, která pomohou lidem s hendikepem. Hackathon spojuje vývojáře, studenty, odborníky na technologie a zástupce neziskového sektoru.

Téměř 50 účastníků se pokusí během dvou dní pracovat na řešeních, která pomohou v každodenním životě starším lidem, lidem v nouzi a osobám s vadou sluchu. Konkrétní úkoly vzešly z dialogu s neziskovými organizacemi ELPIDA, SONS a Linka bezpečí, které s AI Accessibility Hackathonem pomohla propojit Nadace O2.

Vývojáři, softwaroví designéři, IT profesionálové, studenti IT, ale i cloud architekti a testeři vytvoří rozmanité a dynamické prostředí. Zástupci neziskových organizací poskytnou cenný vhled do konkrétních potřeb a výzev, kterým čelí jejich klienti, a budou moci poskytnout cennou zpětnou vazbu k prezentovaným řešením, a to přímo na místě, během vývoje.

Organizace ELPIDA požaduje návrh řešení, jak starším lidem pomoci při orientaci v digitálním obsahu. Pro SONS budou hackeři vymýšlet strojové rozeznávání obrazu z mobilního telefonu a jeho překlad do vhodné komunikační formy (text nebo hlas) a Linka bezpečí potřebuje automatizaci procesů.

„Na světě žije více než jedna miliarda lidí se zdravotním postižením, proto je pro nás důležité, abychom do budoucna vytvářeli a nabízeli takové technologie, které budou přístupné všem. Přímo v Praze máme vývojové centrum, které se přístupností technologií zabývá a připravuje produkty pro celý svět. Hackathon nám ukáže další oblasti, o které naše produkty můžeme rozšířit,“ říká Karolína Kříženecká, ředitelka komunikace a filantropie Microsoft Česká republika a Slovensko.

„Velice mě těší, že pomáháme vytvořit prostor pro hledání řešení, jak technologie z oblasti umělé inteligence mohou pomáhat lidem se zdravotním postižením. Jakkoliv náš team vytváří řešení především byznysově zaměřené, velice rádi podporujeme průnik nových postupů do oblasti inkluzivních řešení. Máme k tématu blízko i díky tomu, že naše Nadace O2 podporuje O2 Linku pro neslyšící a nevidomé,“ říká Petr Hirš, ředitel kompetenčního centra pro umělou inteligenci Dataclair, O2 Czech Republic.

Více o hackathonu se dozvíte na registrační stránce Microsoft Event.

O společnosti Microsoft:

Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) umožňuje digitální transformaci v éře inteligentního cloudu a inteligentního internetu věcí. Naší misí je pomoci každému člověku a každé organizaci na světě dokázat více. Microsoft Corporation vznikla před více než 40 lety – v dubnu roku 1975. Česká pobočka zahájila činnost v roce 1992. Na podzim 2015 jsme se spolu s pražskou divizí Skype přestěhovali do nového světa práce – kanceláře vytvořené pro svět práce odkudkoli. V červenci 2016 spojila česká pobočka síly se slovenskou a vznikl Microsoft Česká republika a Slovensko. Na podzim 2016 bylo v Praze otevřeno vývojové centrum Microsoft Dynamics.

Blender ve verzi 3.5 rozšiřuje možnosti využití GPU NVIDIA GeForce RTX

Blender, nejoblíbenější nástroj pro tvorbu 3D grafiky na světě, který je k dispozici zdarma a má otevřený zdrojový kód, získal zásadní aktualizaci na verzi 3.5. S ní přichází mimo jiné podpora Open Shading Language (OSL) shaderů v rámci ray-tracingového enginu NVIDIA OptiX. 3D grafici tak mohou používat shadery v Blender Cycles Cycles a renderovat je s pomocí GPU NVIDIA z rodiny RTX. Dříve byl takový pracovní postup omezen pouze na vykreslování pomocí CPU. Lze tak dosáhnout až 36násobné úspory času.

Verze 3.5 přináší také další aktualizace v oblastech animace a riggingu, využití uzlů, fyziky, modelování a dalších.

Dětské kresby dinosaurů ožívají ve 3D

Blender patří mezi preferované nástroje 3D grafika Pablo Reche Beltrána známého pod pseudonymem AuraProds. „Opravdu se mi líbí, protože mohu přenést do 3D jakýkoli nápad, který mám v hlavě, pomocí jednoduchého pracovního postupu,“ potvrzuje Pablo. Vytvořil v něm i krátké video parodující slavnou scénu z legendárního filmu Jurský park. Jako předobraz pro dinosaury zde však posloužily kresby jeho mladých bratranců, kterým je 5 a 8 let.

Jeho GeForce RTX 4080 se při tvorbě uplatnila nejen při tvorbě 3D modelů, ale také při finální úpravě snímku v DaVinci Resolve. Díky duálním enkodérům s podporou kodeku AV1 pak dokázal zkrátit dobu výsledku exportu na polovinu.

Tutoriály a rady tvůrcům

YouTube kanál NVIDIA Studio nabízí průběžně doplňovaný playlist s návody a radami pro Blender.

Tvůrci se také mohou zúčastnit Watch ‚n Learn Giveaway pořádané kreativní komunitou 80LV a vyhrát GeForce RTX 4080. Zapojit se lze do čtvrtka 30. března a je pro něj potřeba zhlédnout Omniverse for creators GTC, po té vyplnit tento formulář a na sociálních sítích označit #GTC23 a @NVIDIAOmniverse.

Blog s detailnějšími informacemi je dostupný zde: https://blogs.nvidia.com/blog/2023/03/29/blender-3-5-release/

Mobilní platby na čerpačkách Shell jsou již dostupné i ve všech sousedních zemích

Možnost zaplatit za tankování prostřednictvím mobilní aplikace Shell SmartPay se průběžně rozšiřuje do dalších evropských zemí. Platbu, díky které není s využitím venkovní obsluhy nutné ani opustit vozidlo, lze uskutečnit i tankovacími kartami nákupní aliance Axigon. Jediná taková karta v sobě kombinuje i další výhody určené firmám či živnostníkům. K těm dále patří mobilní platby za parkování, široká akceptační síť v celé Evropě nebo takzvané plošné ceny paliv.

Mobilní platba Shell SmartPay nahradila ke konci roku 2020 předešlé platby pomocí QR kódu. Místo něj se nyní využívá lokalizace zákazníka pomocí souřadnic GPS. Zákazník po spuštění mobilní platby pouze zadá číslo stojanu na čerpací stanici, maximální částku pro tankování a po autorizaci může ihned načerpat palivo.

Česko bylo spolu se Slovenskem hned po Velké Británii, Nizozemsku a Německu další zemí, kde byla služba Shell SmartPay dva roky nazpět zprovozněna. Platba je dostupná přes Apple Pay, Google Pay, PayPal nebo platební kartu spárovanou s aplikací Shell. Firemní zákazníci mohou využívat rovněž tankovací kartu. „Nově lze platit prostřednictvím mobilního telefonu mimo jiné také na většině stanic Shell v Polsku a Rakousku, tedy ve všech sousedních zemích Česka,“ říká Eva Belak Heberová, Head of Fleet Solutions ve společnosti Shell Czech Republic.

Celkově je služba vedle Česka aktuálně dostupná v dalších deseti evropských zemích, a to v Belgii, Francii, Lucembursku, Německu, Nizozemsku, Polsku, Rakousku, na Slovensku, ve Spojeném království a ve Švýcarsku. Počet akceptačních míst a zemí s touto platební možností se postupně zvyšuje. V tomto roce se očekává její zprovoznění také v Bulharsku a Turecku.

Propojení tankovacích karet s mobilními aplikacemi se ale neomezuje pouze na úhradu paliva. „S tankovací kartou lze prostřednictvím mobilního telefonu zaplatit v parkovacích zónách desítek měst v Česku a na Slovensku i na desítkách tuzemských parkovišť za závorou. V naší aplikaci navíc není nutné u parkovišť za závorou ručně opisovat dlouhé kódy z parkovacího lístku. Po jeho nafocení se kód pro platbu automaticky načte,“ popisuje Damir Durakovič, generální ředitel nákupní aliance Axigon, která je autorizovaným distributorem tankovacích karet Shell a EuroOil. A dodává, že se stejnou tankovací kartou je možné dále uhradit například mýtné, ale též platit za mytí vozidel a další služby spojené s jejich provozem.

Výhodou je jednodušší administrativa, protože firma následně obdrží souhrnné vyúčtování a fakturu za tankování i další služby, a v neposlední řadě i fakt, že na vše si vystačíte s jedinou kartou. Některé karetní společnosti totiž poskytují jednu kartu pro tankování v tuzemsku, další pro platby v zahraničí, popřípadě ještě jednu kartu pro úhrady mýta.

Tankovací karty si získávají stále větší oblibu, a to rovněž u drobných podnikatelů nebo živnostníků. „Bez závazků k minimálním odběrům lze díky konceptu nákupní aliance využívat i plošné ceny paliv, které jsou dlouhodobě pod cenovým průměrem v Česku a často přinášejí mnohem větší úsporu než klasická sleva z cenovky na výdejním stojanu,“ upozorňuje Damir Durakovič. „Například plošná cena nafty činí s tankovací kartou od Axigonu v celé síti Shell 33,77 koruny na litr, zatímco na dálničních čerpačkách je často běžná totemová cena bez ohledu na provozovatele stále bezmála 40 korun na litr. To při platbě tankovací kartou znamená úsporu více než 6 korun na každém litru paliva,“ dodává Damir Duraković.

Pro běžné platby jsou karty Shell v Česku akceptovány také u čerpacích stanic EuroOil, OMV a Benzina. Jde o přibližně 1 000 čerpacích stanic. V celé Evropě lze pak standardně zaplatit na více než 27 000 čerpacích stanic.

Exit mobile version