Blender, nejoblíbenější nástroj pro tvorbu 3D grafiky na světě, který je k dispozici zdarma a má otevřený zdrojový kód, získal zásadní aktualizaci na verzi 3.5. S ní přichází mimo jiné podpora Open Shading Language (OSL) shaderů v rámci ray-tracingového enginu NVIDIA OptiX. 3D grafici tak mohou používat shadery v Blender Cycles Cycles a renderovat je s pomocí GPU NVIDIA z rodiny RTX. Dříve byl takový pracovní postup omezen pouze na vykreslování pomocí CPU. Lze tak dosáhnout až 36násobné úspory času.

Verze 3.5 přináší také další aktualizace v oblastech animace a riggingu, využití uzlů, fyziky, modelování a dalších.

Dětské kresby dinosaurů ožívají ve 3D

Blender patří mezi preferované nástroje 3D grafika Pablo Reche Beltrána známého pod pseudonymem AuraProds. „Opravdu se mi líbí, protože mohu přenést do 3D jakýkoli nápad, který mám v hlavě, pomocí jednoduchého pracovního postupu,“ potvrzuje Pablo. Vytvořil v něm i krátké video parodující slavnou scénu z legendárního filmu Jurský park. Jako předobraz pro dinosaury zde však posloužily kresby jeho mladých bratranců, kterým je 5 a 8 let.

Jeho GeForce RTX 4080 se při tvorbě uplatnila nejen při tvorbě 3D modelů, ale také při finální úpravě snímku v DaVinci Resolve. Díky duálním enkodérům s podporou kodeku AV1 pak dokázal zkrátit dobu výsledku exportu na polovinu.

Tutoriály a rady tvůrcům

YouTube kanál NVIDIA Studio nabízí průběžně doplňovaný playlist s návody a radami pro Blender.

Tvůrci se také mohou zúčastnit Watch ‚n Learn Giveaway pořádané kreativní komunitou 80LV a vyhrát GeForce RTX 4080. Zapojit se lze do čtvrtka 30. března a je pro něj potřeba zhlédnout Omniverse for creators GTC, po té vyplnit tento formulář a na sociálních sítích označit #GTC23 a @NVIDIAOmniverse.

Blog s detailnějšími informacemi je dostupný zde: https://blogs.nvidia.com/blog/2023/03/29/blender-3-5-release/

Napsat komentář