Průzkum CZC: Češi hrají nejradši na počítači, čtvrtina ale touží po PlayStation 5

Mezi českými hráči vedou počítače a notebooky. Skoro 62 % aktivně hrajících Čechů využívá pro herní účely nejraději specializované herní nebo stolní PC a 16 % preferuje notebook. Velká část hráčů nicméně střídá různé herní platformy (včetně mobilních telefonů) a skoro 40 % oslovených hraje alespoň občas na herní konzoli. Jen 15 % staví však hraní na některé z nich na první místo. S těmito čísly však může během roku 2023 zahýbat postupné rozšiřování stále dostupnější PlayStation 5, po které touží čtvrtina respondentů. To a mnohem víc ukázal průzkum, který realizovala u příležitosti 25 let působení na českém trhu společnost CZC a zúčastnilo se ho více než 2000 zákazníků.

Nikdy nekončící vylepšování herních počítačů

Průzkum zároveň ukázal, jak se nároky hráčů vyvíjí, a potvrdil neustálý hon za nejlepším dostupným hardwarem v závislosti na vývoji nových, dokonalejších, ale také výpočetně náročnějších her. Přestože počítač či notebook využívá k hraní celkem přes 70 % lidí (někteří z nich hrají i na konzolích), víc než 60 % z nich není plně spokojeno s jejich výkonem a chtěli by ho vylepšit. Vyšší výkon grafiky, rychlost procesoru, efektivnější chlazení a další parametry dávají totiž hráčům konkurenční výhodu.

Hotové PC sestavy optimalizované pro hry se přitom konkrétně na e-shopu CZC pohybují od přibližně 17 do 100 tisíc korun s tím, že mezi bestsellery se vyskytují nejčastěji sestavy v cenovém rozmezí 20 až 25 tisíc. Nejdražším samostatným komponentem herních sestav je většinou grafická karta, jejíž výkon je klíčový především pro hraní nejpopulárnějšího herního žánru, akčních 3D her. Nejdražší a nejvýkonnější z nich přesahují cenovou hranici 55 tisíc korun, nejprodávanější jsou podle e-shopu CZC grafiky od 7,5 do 10 tisíc.

Které modely vedou mezi konzolemi?

Pro 9 % respondentů je nejoblíbenější ze všech herních platforem PlayStation v různých verzích, skoro 10 % respondentů již vlastní nejnovější PlayStation 5 a celá čtvrtina ze všech oslovených hráčů po ní touží. To otevírá velký potenciál a naznačuje, že PS5 má nyní našlápnuto k posílení celkové obliby herních konzolí v České republice. Druhé pomyslné místo si odnesla konzole Xbox, kterou preferuje ze všech herních platforem 5,5 % hráčů.

„Pro herní komunitu jsme na českém trhu jedničkou a v tomto segmentu nabízíme ze všech prodejců nejširší produktové portfolio. Abychom se hráčům a geekům přiblížili ještě víc, realizovali jsme u příležitosti výročí 25 let CZC na trhu průzkum, který nám pomáhá ještě lépe chápat aktuální potřeby celé komunity. Jeho výsledky zohledníme jak v naší nabídce hotových herních sestav, tak i při přípravě speciálních akcí a v další komunikaci,“ shrnuje Jaromír Möwald, Community manager společnosti CZC.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

Sdílená kola jako nejrychlejší způsob dopravy po městě. Nextbike letos odstartuje v dalších deseti městech

Největší česká bikesharingová platforma Nextbike, za kterou stojí Lukáš Luňák, Tomáš Karpov a Dan Rambousek, mění vztah Čechů k mikromobilitě již pátým rokem. Sdílená kola získávají popularitu i v menších obcích, kde o ně často žádají radnice sami obyvatelé. Letos sdílená kola vyjedou do ulic dalších deseti měst. Nextbikeři navíc využívají kola tuzemské výroby, protože sharingovou společnost zásobuje tradiční český výrobce kol, společnost Olpran.

Bikesharing slouží k pohybu z bodu A do bodu B, ideálně do 15 minut. Na vzdálenost do tří kilometrů se zpravidla jedná o nejrychlejší způsob dopravy po městě, navíc je jízda na kole zdravá a ekologická. Nextbike se snaží měnit zaběhnutý mindset, že bikesharing patří pouze do velkých měst.

„Dávno nejsme jen v Praze, Brně nebo Ostravě. Svoji klientelu si sdílená kola najdou i v menších obcích, protože bikesharing skvěle funguje jako alternativa automobilové dopravy nebo prodloužená ruka MHD. Toto si uvědomují zastupitelé chytrých měst a díky tomu bikesharing již aktivně podporují. Aktuálně působíme v 25 městech, ale letos se plánujeme rozšířit do osmi až deseti dalších. Už na jaře naše kola nově vyjedou do ulic v Třebíči a Ústí nad Orlicí. Mnoho dalších radnic má spolupráci s námi v plánech na aktuální volební období,” komentuje COO Nextbiku Tomáš Karpov.

V Praze je Nextbike propojen s MHD pomocí aplikace Lítačka, skrze kterou mají držitelé dlouhodobých kuponů nárok na dvě patnáctiminutové jízdy denně zdarma. Zároveň ve spolupráci s městskými částmi Nextbike aktivně rozšiřuje síť stanic sloužících k půjčování a vracení kol ve snaze zvyšovat dostupnost služby a zamezit nevhodnému odkládání kol. Pokud se kola mimo stanice objeví, servisní tým Nextbike je v krátkém čase stahuje zpět na své místo. Počet stanic jen v Praze se blíží sedmi stovkám.

Jdeme naproti tomu, co města potřebují. Například sledujeme data o tom, kde je o půjčení kola největší zájem, a tam posílíme kapacity. Prioritou jsou pro nás samozřejmě zásadní dopravní uzly, ale nejsme jen na uživatelsky nejatraktivnějších místech. Službu budujeme i v dalších lokalitách. Například Beroun jsme propojili s menšími, ale cestovatelsky atraktivními obcemi, jako je Tetín. Stanice jsme stavěli i jako pop-up pro různé kulturní akce, například Rock For People nebo Festival dokumentárních filmů v Jihlavě. Ben Cristovao před megakoncertem v O2 areně nabídl návštěvníkům jízdy zdarma k hale a zpět. Ve hře jsou ale i spolupráce s firmami, které zahrnují poskytování kol zaměstnancům přímo u kanceláří,” popisuje CEO společnosti Lukáš Luňák.

Luňák měl k cyklistice blízko od dětství, protože jeho otec je zakladatelem firmy Olpran, která v Hořicích vyrábí jízdní kola již 30 let. S Tomášem Karpovem se Lukáš Luňák setkal v hokejovém týmu HC Sparta Praha, kde se oba věnovali populárnímu zimnímu sportu profesionálně, nicméně v roce 2018 se rozhodli přesedlat na kola. Spojili se s německým Nextbike GmbH., a rozšířili službu do České republiky.

V roce 2019 spustili oba sportovci český Nextbike v Prostějově, následovala města Havířov a Ostrava. V roce 2020 se k zakladatelům přidal i třetí blízký kamarád, Dan Rambousek, který jim marketingově pomáhá šířit vizi mikromobility. Sdílená kola do loňského roku vyjela do 22 dalších měst. Ve stejné sestavě trojice postupně obsadila pozici největší české bikesharingové platformy.

Nextbike eviduje v České republice přes šest milionů výpůjček kol, které dohromady ušetřily více než 1300 tun oxidu uhličitého. Firma spolupracuje s Nadací Tipsport, zvýhodňuje studentské jízdné a pravidelně přispívá na dobročinné účely. Například dětským onkologickým pacientům věnovala 550 tisíc korun.

Bikesharing může zcela jistě přispět k transformaci měst. Na náměstích možná parkoviště postupně nahradí zeleň, nicméně auta z ulic určitě úplně nevymizí. Nejsme cyklofanatici, uznáváme, že auta jsou potřeba, a sami v nich jezdíme. Jde nám o rozšíření možností a chceme jít naproti tomu, co lidé sami chtějí. Reakce měst jsou totiž konečně pozitivní, kamkoliv přijdeme. Troufám si říct, že český Nextbike, který funguje jako samostatná firma, roste v rámci globální skupiny Nextbike nejrychleji,” uzavírá marketingový ředitel Nextbike Dan Rambousek. 

O společnosti Nextbike Czech Republic

Nextbike je největší česká bikesharingová platforma, která nabízí sdílená kola v desítkách českých měst. Vizí firmy je pomoci vytvořit města, kde se dobře žije a pohodlně a bezpečně jezdí na kole. Původní Nextbike vznikl v roce 2004  v Lipsku, ten český uvedli do provozu Lukáš Luňák a Tomáš Karpov na přelomu let 2018 a 2019. Společnost sází na to, že jízda na kole představuje zdravý, praktický a ekologický způsob dopravy po městě.

Nový operační systém HONOR MagicOS 7.1 a Android 13 dostanou po nových vlajkových modelech i další chytré telefony HONOR

Všechny tři série chytrých telefonů značky HONOR čeká v blízké době aktualizace na Android 13. Vybrané telefony sérií HONOR N Series a HONOR X Series se přidají k vlajkovým lodím z nové HONOR Magic5 Series a získají nový systém MagicOS 7.1, postavený právě na nejnovějším Androidu. Ten svým uživatelům přináší větší zabezpečení a plynulé propojení mezi různými zařízeními a operačními systémy.

Právě vlajkové lodi HONOR Magic5, HONOR Magic5 Pro a HONOR Magic Vs, které byly představené na globálním launchi na MWC 2023 v Barceloně, již operační systém MagicOS 7.1 mají. A nejbližší době na ně naváží i další modely.

Z minulé generace Magic Series čeká update z Androidu 11 na Android 13 HONOR Magic4 Lite a z Androidu 12 na novější systém i HONOR Magic4 Pro. Na aktualizaci se mohou těšit i uživatelé smartphonů HONOR 70, HONOR 50, HONOR 50 Lite, HONOR X7 a HONOR X8.

Přehled telefonů HONOR, které již mají MagicOS 7.1 a Android 13 nebo aktualizaci systému v blízké době získají:

Model Update
Honor Magic5 Pro Android 13
HONOR Magic5 Android 13
HONOR Magic Vs Android 13
HONOR Magic4 Pro Update z Android 12 na Android 13
HONOR Magic4 Lite Update z Android 11 na Android 13
HONOR 70 Update z Android 12 na Android 13
HONOR 50 Update z Android 12 na Android 13
HONOR 50 Lite Update z Android 11 na Android 13
HONOR X8 Update z Android 11 na Android 13
HONOR X7 Update z Android 11 na Android 13

HONOR MagicOS 7.1: Větší zabezpečení a propojení s dalšími zařízeními

Operační systém HONOR MagicOS 7.1, který je postaven na 13. generaci systému Android, přináší ještě přívětivější uživatelské prostředí, které má za cíl zjednodušit využívání jak samotných chytrých telefonů, tak v celém ekosystému zařízení HONOR, od laptopů a tabletů až po chytré hodinky a fitness náramky.

Uživatelé tak mohou například „swajpnutím“ tří prstů přesouvat soubor mezi jednotlivými zařízeními. Pomocí grafického ztvárnění MagicRing ve formě středu kruhu a soustředných kružnic, které připomínají sluneční soustavu pak lze propojit celou sestavu zařízení, a přijímat tak například hovory přímo v počítači. S důrazem na udržitelnost pak má nový systém minimální dopad na spotřebu baterie.

Nové uživatelské rozhraní HONOR MagicOS 7.1 také klade důraz na bezpečnost dat uživatele. Díky technologii MagicGuard, která zahrnuje hned tři vrstvy zabezpečení soukromí: v čipu, v operačním systému a v aplikacích tak budou data ještě více v bezpečí.

Pokročilé zabezpečení běží na poslední verzi duálního TEE systému zabezpečení vyvinutého společně se společností Qualcomm. Nové rozhraní MagicOS 7.1 tak přináší šifrování citlivých dat už na úrovni hardwaru pro ještě lepší ochranu soukromí a bezpečí dat.

Vylepšení se dočká i výkon modelů, který budou mít nový HONOR MagicOS 7.1. Díky tomu si jejich majitelé budou moci užít větší plynulost uživatelského prostředí. Napomůže tomu funkce systému Turbo X (OS Turbo X, GPU Turbo X a Link Turbo X), která umožní rychlejší spouštění aplikací, optimalizaci grafiky a propojení mezi zařízeními.

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 13 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Philips uvádí na trh nový přenosný monitor ze série ověnčené cenami

Ideální a stylový společník na každou cestu. Takový je nový monitor Philips 161B1P3302D. Model navazuje na úspěšnou designérskou sérii oceněnou tituly Product iF Design Awards 2021 nebo cenou reddot ze stejného roku.

Představujeme přenosný způsob práce

Philips 16B1P3302D umožní každému snadné cestování. Díky svému lehkému a přenosnému designu se snadno hodí pro umístění do aktovky nebo batohu s 15,6palcovým (úhlopříčka 39,6 cm) displejem. Dual USB-C navíc nabízí dva porty na boční straně monitoru a každý kabel USB-C lze zapojit a používat současně. Tyto porty mají několik funkcí; jako je nabíjení, prezentace a snadné nastavení se dvěma obrazovkami.

Další funkce pro kancelář On-The-Go

Díky Philips 16B1P3302D je pracovní prostor na cestách o něco lepší díky svému víceúhlovému stojanu, který lze naklonit od 0 do 90 stupňů, a pozorovacím úhlům monitoru 170/170 stupňů s technologií IPS LED pro snadné sledování téměř z jakéhokoli místa.

Kromě personalizovanějšího zážitku umožňuje displej Philips 16B1P3302D také vysokou kvalitu obrazu s rozlišením 16:9 Full HD a technologií SmartImage pro vysoce kontrastní a optimalizovatelný obraz na obrazovce.

Nemluvě o tom, že Philips 16B1P3302D je vybaven režimy EasyRead a LowBlue, které snižují únavu očí a poskytují snadné čtení.

Dostupnost monitoru Philips 16B1P3302D

S ohledem na všechny tyto funkce je tento monitor ideální pro každého, kdo chce vylepšit svůj přenosný pracovní prostor a zároveň zachovat stejnou úroveň pohodlí, jako by měl v tradiční kanceláři.

Monitor Philips 16B1P3302D je dostupný již nyní za cenu 6640 Kč (279 Eur).

O společnosti MMD

Společnost MMD-Monitors & Displays Holding BV (dále jen „MMD“), registrovaná v Nizozemí a sídlící v Amsterdamu, je 100% ve vlastnictví společnosti TPV Technology Limited („TPV“), která je předním světovým výrobcem LCD monitorů a televizí. MMD disponuje výhradními právy na prodej a marketing monitorů značky Philips po celém světě. Kombinací silné značky Philips a výrobních možností společnosti TPV oslovuje MMD široké spektrum klientů s nabídkou inovativních produktů. https://mmdmonitors.com/

Být levnější než supermarket, přesvědčit pohodlím. Košík.cz mění nakupování v regionech, denně hlídá ceny, šesti milionům Čechů přiveze nákup od 3 hodin od objednání

Služby jako v hlavním městě, ceny srovnatelné nebo lepší než v lokálních supermarketech a prodejnách. S nejvýhodnější dopravou, která je navíc zdarma pro rodiče malých dětí, seniory nebo hendikepované. S takovou strategií chce online supermarket Košík.cz nově oslovit další stovky tisíc domácností po celém Česku a naučit je objednávat potraviny až na práh domova. Vstupuje do desítek nových okresních měst a jejich okolí, poprvé spouští své služby také na Karlovarsku.

Pro Košík začíná zcela nová etapa. Zaměří se i na domácnosti, které mají s online supermarkety zatím velice malou zkušenost, ale mohly by již brzy objednávat potraviny až domů pravidelně. Chce je přesvědčit perfektní nabídkou, která se neodmítá: širokým sortimentem a cenami potravin, které jsou hlídané a dorovnávané na denní bázi, nejvýhodnější dopravou s doručením prvního nákupu bezplatně, rychlostí, ale také překvapivým pohodlím.

Celkové pokrytí Košíku se v prvním čtvrtletí zvýšilo skokově: přibyly nové regiony jako například Karlovarsko – kromě samotných Karlových Varů se Košík vypraví třeba do Chebu, Sokolova a desítek okolních obcí. V oblastech, kam již Košík nákupy rozvážel, se navíc zvýšila velikost pokrývané oblasti v průměru na dvojnásobek. Na Košíku si díky tomu plnohodnotný nákup s čerstvým i trvanlivým zbožím nebo potřebami pro domácnost nově objedná rekordních 6 milionů Čechů.

Nadstandard ve standardu pro všechny

Všem zákazníkům Košík přinese nový standard služby bez rozdílu. Tedy rychlost doručení, na jakou jsou zvyklí například obyvatelé hlavního města: nákupy totiž přiveze už 180 minut od objednání a v mnoha případech tak bude nejrychlejší službou v regionu. Za dopravu si navíc zákazníci nepřiplatí. Běžné nákupy v hodnotě nad 1200 korun budou doručeny zdarma, u menších nákupů pak cena bude cena dopravy startovat na 29 korunách – v případě regionů tedy nejníže na trhu. A impozantní bude také „otevírací doba“: nákupy Košík přiveze již od 7 hodin ráno, poslední objednávky doručí kolem 22 hodiny.

„Chceme ukázat, jak podle nás vypadá budoucnost pohodlného nakupování v regionech, které si navíc může dovolit opravdu každý. A představit ho samozřejmě co největšímu množství Čechů. Víme, že domácnosti stále ještě nejsou připravené nakupovat výhradně online. Ale tušíme, že jakmile si Košík jednou vyzkouší, staneme se jejich pravidelným partnerem, na kterého se budou spoléhat stále častěji. To nám pro začátek úplně stačí,“ zmiňuje Ivan Utěšil, generální ředitel Košík.cz. „Naším cílem je oslovit je s nabídkou, která se neodmítá. Dokázat jim, že online supermarket dokáže být ve všech ohledech srovnatelný s kamennou prodejnou a v mnoha ohledech ji spíše překonává.“

Nízké ceny srovnávané na denní bázi. V případě nespokojenosti kompenzace obratem

Právě cenová strategie je pro Košík zásadním elementem pro úspěch v regionech. Pracuje tedy na tom, aby byl nákup v průměrném nákupním koši srovnatelný anebo levnější než v online i běžném supermarketu. Na denní bázi nyní kontroluje a upravuje ceny více než 6000 cen svých položek. Nejnižší ceny pravidelně nakupovaných potravin pak dorovnává podle svého monitoru cen nejen online supermarketů. Každou středu navíc představuje vlastní akční nabídku, tak jak jsou zákazníci zvyklí z kamenných obchodů.

V šíři a kvalitě sortimentu se může Košík opřít o strategického partnera v podobě společnosti Makro ČR, která mu pro regionální expanzi poskytuje zázemí ve všech svých regionálních prodejnách. Zaměstnanci Košíku se mohou volně pohybovat po prodejně a mít k dispozici kompletní čerstvý i trvanlivý sortiment. Příprava nákupu je tak stejná, jako kdyby zákazník nakupoval sám. Což je pro ty, co nemají s online supermarkety zkušenost, další silný argument.

„Zejména v dnešní době je cenově výhodný nákup naprostým základem. Proto jsme společně zapracovali na nabídce a cenách, abychom mohli s čistým svědomím říct, že jsme v cenách srovnatelní a často u základních sledovaných položek levnější než supermarkety a pochopitelně i lokální samoobsluhy nebo večerky,“ vysvětluje Ivan Utěšil. „Naše nabídka produktů je zároveň čtyřikrát větší než v běžném lokálním supermarketu a kromě cenově výhodných položek budeme nadále vozit i superčerstvé nebo prémiové zboží. A také potraviny, které se obtížně shání – třeba vegetariánské nebo bezlepkové.“

A samozřejmostí bude i férový přístup Košíku, který stojí na důvěře v zákazníky. Nejen ti, kteří budou potraviny online nakupovat poprvé, ocení například možnost okamžité reklamace zboží v případě nespokojenosti. Za každou reklamovanou položku bude Košík ihned vracet kredity, které je možné využít jako slevu v rámci dalšího nákupu.

Pro maminky a seniory doručení zdarma. Dříve narození si objednají i po telefonu a základní potraviny budou mít dotované

Expanze Košíku na venkov má navíc další rovinu. Jedním z jeho cílů je totiž zastavit klesající dostupnost lokálních prodejen. Na nich jsou závislí především obyvatelé, pro které je složité jezdit pro nákupy autem. Tedy například matky na mateřské nebo rodiče s malými dětmi, senioři anebo hendikepovaní. Zejména poslední dvě jmenované skupiny jsou bez místní samoobsluhy nebo supermarketu často odkázáni na pomoc zvenčí.

„Přestože pokrytí supermarkety je v Česku na vysoké úrovni, pořád hovoříme o dobré dostupnosti jen v případě, kdy máte možnost jezdit autem. Na běžné vsi, ale často i v okrajových čtvrtích měst a městeček se situace naopak dlouhodobě zhoršuje,“ uvádí Ivan Utěšil. „Je potřeba si uvědomit, že více než pětina domácností je odkázána na nákupy v lokalitě. My jsme připraveni to zásadním způsobem změnit a nabídnout pomocnou ruku.“ 

Košík proto přichází do regionů s novým standardem. Rodičům malých dětí, seniorům a držitelům průkazů ZTP bude vozit v konkrétní časy i malé nákupy od 600 korun zcela zdarma. Navíc jim přinese ještě řadu dalších výhod: maminkám a tátům udělají radost zvýhodněné ceny plen nebo dětské výživy a až 5% cashback z každého nákupu, seniorům zase možnost nakupovat základní potraviny, jejichž cena je Košíkem dotovaná.

A aby byla odstraněna technologická bariéra, všichni dříve narození objednají nákup i v případě, kdy nemají možnost využívat pravidelně počítač – tedy s asistentem na telefonu. Garantem této služby je dlouhodobě Konto Bariéry se svým programem Senzační senior, který se snaží o zapojení dříve narozených do aktivního života. Nákupy mohou svým rodičům nebo prarodičům objednávat také jejich rodinní příslušníci.

Dobrý soused

Podle Utěšila je nová expanze jen začátek. Dostupnost služby by se měla ještě zvyšovat a ve výhledu by Košík chtěl dovézt čerstvé potraviny na jakoukoli adresu v Česku. Rozšiřovat chce postupně i lokální sortiment, zapojovat bude nadále místní obchodníky, farmáře a výrobce. Účastnit se chce také regionálního života a být v kontaktu s místními komunitami.

„Jednoduše chceme být dobrým sousedem. Vědět, co naši zákazníci v regionu potřebují a co je trápí. A podle toho postupně měnit propozici našeho sortimentu i služby jako takové,“ zmiňuje Ivan Utěšil. „Přestože sloužíme domácnostem po celé republice, naší ambicí je, aby nás lidé vždy vnímali hlavně jako svoji lokální značku. Čeká nás dlouhá, ale velice příjemná cesta.“ 

O online supermarketu Košík.cz

Košík.cz je online supermarket s potravinami, drogerií a potřebami pro domácnost, které dokáže přivézt na jakoukoli adresu v České republice. Šesti milionům domácností ve dvanácti krajích pak přiveze již 180 minut od objednání také čerstvé, chlazené nebo mražené položky. Zajmout chce nejen překvapivým pohodlím, ale také cenami potravin, které jsou hlídané a dorovnávané na denní bázi nebo nejnižší cenou za dopravu.

ČD – Telematika zmodernizuje optickou síť CESNET2 tvořící páteř národní e-infrastruktury pro vědu, výzkum a vzdělávání rozvíjenou sdružením CESNET

ČD – Telematika zmodernizuje klíčové části optické přenosové sítě CESNET2 napříč Českou republikou i v zahraničí. Tato síť je páteří národní e-infrastruktury pro vědu, výzkum a vzdělávání, kterou buduje a rozvíjí sdružení CESNET. Modernizace se týká především DWDM přenosových okruhů optické sítě CESNET2 a umožní výrazně větší datové přenosy i pokročilou funkcionalitu, lepší správu a dohled.

„Sdružení CESNET od svého založení v roce 1996 hraje významnou roli na poli rozvoje informačních a komunikačních technologií určených především pro vzdělávání, vědu a výzkum a je nám velkou ctí, že ČD – Telematika patří k dlouhodobým partnerům tohoto sdružení,“ uvádí Jan Hobza, předseda představenstva ČD – Telematiky.

Modernizace sítě proběhne napříč regiony po celé České republice, a zároveň ve vybraných zahraničních lokalitách jako je Bratislava a Vídeň.

Technologie DWDM (hustý vlnový muldex – dense WDM) umožňuje kombinaci výstupu z několika optických vysílačů pro přenos přes jediné optické vlákno využitím různých vlnových délek pro jednotlivé signály. Díky modernizaci dojde k dalšímu zkapacitnění sítě, nová technologie umožní výrazně větší datové přenosy v řádu stovek Gb za vteřinu. Zároveň zajistí další pokročilé funkce, lepší správu i dohled nad sítí.

Součástí plnění zakázky je i poskytnutí služeb v rámci záruky a také pozáručního servisu.

K členům sdružení CESNET patří téměř 30 akademických institucí z celé ČR. Zabývá se výzkumem a vývojem informačních a komunikačních technologií, buduje a rozvíjí národní e-infrastrukturu CESNET určenou pro výzkum a vzdělávání. Sdružení reprezentuje Českou republiku v důležitých mezinárodních projektech, zejména v budování panevropské sítě GÉANT.

ČD – Telematika a.s. je významným poskytovatelem v oblasti drážních technologií pro zabezpečení a komunikace a dodavatelem velkoobchodních telekomunikačních služeb a služeb v oblasti správy, údržby i výstavby optických infrastruktur. Provozuje vlastní optickou síť v ČR, která je součástí klíčové infrastruktury státu. Portfolio svých činností doplňuje službami s přidanou hodnotou v oblastech jako je silniční telematika.

Tipy pro jarní úklid: Se starým elektrem pomohou služby a projekty REMA Systém

S příchodem jara se v českých domácnostech tradičně pojí jarní úklid. Pořádek je nezbytné pojmout důkladně a vyčistit domov od nepotřebných věcí a starých spotřebičů. Vysloužilé elektro do popelnice nepatří, nemusíte ho však vozit ani na sběrný dvůr. Stačí si objednat bezplatný svoz přímo od svého prahu, který zajistí společnost REMA Systém.

Podle průzkumu agentury Nielsen Admosphere se jarnímu úklidu věnuje 50 % Čechů a Češek a hned po tom vánočním je tak druhým nejrozšířenějším sezónním úklidem. Jarním úklidem lidé své domovy odlehčují, osvěžují po zimních měsících a často se tím například i připravují na období Velikonoc. Uklidit si doma po zimě je navíc i dle expertů prospěšné pro naši psychiku: uklízení redukuje stres, snižuje úzkost, dodává nám pocit kontroly, uklidňuje a zároveň dobíjí energii.

Jarní úklid důkladně: zbavte se i starého elektra, jde to pohodlně

Mytí oken, důkladné vysátí koberců, drhnutí podlah, přeleštění nábytku, utírání prachu – to jsou činnosti typické pro velký jarní úklid. A společně s nimi také vytřídění a vyhození všech nepotřebných věcí, které lidem zbytečně zabírají životní prostor. Mezi ty patří i staré spotřebiče a nejrůznější elektronická zařízení. Vysloužilé elektro rozhodně není dobré doma skladovat, protože se jedná o mnohdy nebezpečný odpad. Pozor však na to, že nepatří do obyčejné popelnice – musí být řádně recyklováno či ekologicky zlikvidováno. Ideální je odvézt jej do sběrného dvora, to ale není vždy úplně nejpohodlnější. Lidé si mohou práci usnadnit díky moderní službě bezplatného svozu, kterou poskytuje společnost REMA Systém.

„S naší službou Buď líný si lidé mohou nechat odvézt vysloužilé elektrospotřebiče přímo od svého domu. Podmínkou je množství alespoň deset kilogramů, k čemuž si lze dopomoci třeba domluvou s širší rodinou nebo několika dalšími sousedy. Následně si stačí přes online formulář nebo po telefonu objednat bezplatný svoz. Pro vysloužilé elektrospotřebiče do celkové váhy sto kilogramů si přijede kurýrní služba, větší množství odveze naše svozové vozidlo,“ popisuje princip služby Petr Kubernát za REMA Systém. Poradit se ohledně toho, jak správně naložit se starým elektrem a bateriemi, mohou lidé také na bezplatné lince Chytré recyklace na telefonu 800 976 679, případně mohou informace hledat na webových stránkách www.chytrarecyklace.cz nebo www.rema.cloud.

Sběrné boxy na vysloužilé elektro najdete i v Zelených školách, firmách či obcích

Odevzdat stará elektrozařízení k recyklaci pohodlně a jednoduše pomáhá REMA Systém nejen občanům, ale i firmám, školám a obcím, a to díky rodině „zelených“ projektů Zelená firma, Zelená škola a Zelená obec. Zapojené firmy a školy mimo jiné získají zdarma sběrný box na staré elektrospotřebiče a baterie, který mohou využívat jejich zaměstnanci, v případě škol pak i žáci a jejich rodiče. Stejně tak mohou využít podpory REMA Systém při organizaci větších sběrových akcí či při edukačních činnostech. Díky projektu Zelená obec poté zapojené obce získají na míru šité služby, které jim pomohou podpořit jejich občany v ekologickém smýšlení a podpoří je v jejich povinnostech souvisejících s nakládáním s vysloužilými elektrozařízeními.

Pro obyvatele Prahy 10 REMA Systém organizoval jubilejní 10 svozovou akci

Jako součást jarního úklidu probíhal v první polovině března také hromadný bezplatný svoz nepotřebných či vysloužilých elektrozařízení, který pro své občany ve spolupráci se společností REMA Systém zajistilo vedení Prahy 10. Tradiční jarní akce si letos připsala dokonce jubilejní desátý ročník.

Lidé díky ní mohli jednoduše a pohodlně odevzdat k recyklaci velkorozměrné spotřebiče, jako jsou pračky, lednice, mikrovlnné trouby, televizory či počítače, ale stejně tak i drobná elektrozařízení používaná v domácnosti či třeba při údržbě zahrady a dále rovněž komponenty jako CD a DVD disky, kabely či baterie.

„Na Praze 10 přistupujeme k odpadové problematice velmi aktivně a komplexně, snažíme se naše občany edukovat a aktivizovat k udržitelnému způsobu života a správnému nakládání s odpady. Jsme rádi, že spolupráce s REMA Systém na svozových akcích klape na jedničku, a těší nás i opakovaně velké zapojení veřejnosti. Loni například naši občané předali prostřednictvím akce zhruba 2,1 tuny vysloužilého elektra a během deseti let spolupráce se vybralo už přes 50 tun,“ sdělil Roman Kaštovský, vedoucí referátu čistoty MČ Praha 10.

V rámci všech svých služeb a projektů a za celou dobu svého působení společnost REMA Systém vysbírala již celkem 200 000 tun odpadního elektrozařízení, což by jinak představovalo významnou zátěž pro naše životní prostředí.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení, jde například o pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje. Ve spolupráci se společností REMA Battery navíc umožňuje i zpětný odběr odpadních přenosných baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace najdete zde: www.chytrarecyklace.cz.

Světový turnaj Intel Extreme Masters v Polsku a nesmrtelný Counter-Strike. Rostoucí zájem o esport potvrzují i čeští Oddin.gg

Jeden z největších světových videoherních turnajů Intel Extreme Masters v polských Katovicích každoročně dokazuje rostoucí zájem o esport, a to nejen ze strany hráčů. Loni se na turnaji v katovické hale Spodek sešlo přes 170 tisíc diváků, letos se zúčastnilo přes 230 tisíc uživatelů, finálový zápas sledovalo online v jednu chvíli 708 tisíc diváků. Nejvyšší turnajová cena se pohybovala na hranici 400 tisíc dolarů a Counter-Strike opět potvrdil, že je jednou z nejpopulárnějších esportových her ve svém žánru. O esport jeví stále větší zájem také investoři, partneři a v neposlední řadě také sázkaři. Nad kurzy pro tipy na výsledky dohlíží česká neuronová síť firmy Oddin.gg.

„Zájem o esport je rok od roku větší a pandemie tento trend jen urychlila. Videoherní turnaje lákají jak společnosti a sponzory, tak diváky, kteří dříve o hry takový zájem neprojevovali. Společně s větším zájmem a sportovní atmosférou turnajů přichází i další přirozená věc – snaha podílet se na vítězství svých favoritů, tedy více se v rámci sázek do výsledku a samotné hry zapojit. Výpočet kurzů a v podstatě odhad výsledku zápasů je v moderním esportu složitá disciplína, se kterou nám v Oddinu pomáhá námi vyvinutá neuronová síť a řada skvělých analytiků a specialistů na videohry, komentuje současný trend Vlastimil Venclík, CEO a zakladatel Oddin.gg.

Counter-Strike jako hlavní tahoun

Ačkoli se na turnaji IEM za dobu jeho existence hrála celá řada populárních esportových her, jako je StarCraft II, WarCraft III či DOTA 2, esportovým králem je bezesporu akční střílečka Counter-Strike: Global Offensive. Titul má měsíčně na herní platformě Steam více než milion aktivních hráčů a navzdory zastaralému grafickému zpracování nekompromisně drtí veškerou moderní konkurenci na poli esportu. Také na letošním finále byl Counter-Strike místem posledního souboje mezi týmem HeroIc a favoritem turnaje G2 Esports, kteří si nakonec odnesli domů trofej i nejvyšší výhru 400 tisíc dolarů.

Důvod oblíbenosti hry je jednoznačný. Už od svého vzniku v roce 1999, kdy titul začal jako modifikace pro hru Half-Life od studia Valve, se vývojáři soustředili na maximálně pochopitelné a přístupné herní mechanismy a odladěnou hratelnost, zcela soustředěnou na dovednosti a schopnosti hráče. To zaručuje, že proti sobě mohou vyrovnaně soupeřit naprosto všichni, bez rozdílu věku či zkušeností. Také samotná premisa je jednoduchá: proti sobě stojí dva týmy (policisté a teroristé), kteří se snaží jeden druhého eliminovat nebo splnit zadané úkoly na mapách. Výhry se bodují, vyhrává ten nejlepší.

Zároveň je pro diváky dění na obrazovce naprosto pochopitelné a přehledné, přesto nepostrádá hloubku a taktiku, což většině moderních herních titulů v žánrech jako battle royale chybí. Také proto Counter-Strike i po 24 letech poutá na esportových turnajích pozornost statisíců hráčů a milionů fanoušků, kteří dokážou sledovat zápasy stejně zapáleně jako jakékoli klasické sportovní utkání. Podle aktuálních zpráv vývojářské studio Valve pracuje na Counter-Strike 2, jeho betaverze by měla být dostupná v nejbližší době.

Miliardový byznys a potenciál růstu

Slovo „sport“ není v názvu esport jen náhodou. Herní turnaje jsou stejně jako ty sportovní miliardovým byznysem. S tím se přirozeně pojí také sázení na favority. Vzhledem k mnohem komplikovanější podstatě videoher je tu však celá řada proměnných, které je třeba správně nastavit, aby byla finanční struktura esportu dobře regulovaná a především zcela fér. To si klade za cíl analytická platforma Oddin.gg, která prostřednictvím strojového učení vyhodnocuje probíhající zápasy v reálném čase a nabízí přesné statistiky a čísla, které lze využít k většímu propojení herních událostí a diváků v rámci esportových turnajů.

„Esport jako takový má před sebou ještě dlouhou cestu, je zde velký prostor pro růst a vývoj. Je to vidět na turnajích, jako je IEM, kde každoročně roste návštěvnost, zájem profesionálních esportových hráčů i diváků. Právě ve větším propojení těchto tří stran vidíme velký potenciál, ze kterého mohou časem těžit všichni – firmy, hráči i diváci, dodává Venclík.

Více o Oddin.gg

Oddin.gg je analytická esportová platforma, která se specializuje na monitoring videoherních turnajů předních her esportové scény s cílem nabídnout co nejpřesnější situační modely pro sázkové kanceláře a bookmakery. Docílit toho dokáže skrze strojové učení a moderní analytické nástroje, které zkoumají přes 100 proměnných každou vteřinu zápasu a dokážou tak přesně předpovídat vývoj v precizně kontrolovaném finančním prostředí.

Mobilní operátoři se zlepšili. Ubylo hlavně obtěžujících telefonátů

Mobilní operátory považovali Češi před dvěma lety za nejotravnější firmy. Vadilo jim především dlouhé čekání na pobočce i telefonní lince a obtěžování častým voláním. Během posledních dvou let se ale situace začala měnit a ubylo především nevyžádaných, irelevantních telefonátů. Můžou za to především sofistikovanější systémy, které začali operátoři v posledních letech využívat.

Mobilní operátory označilo v roce 2020 v průzkumu technologické společnosti Enehano za nejotravnější firmy 45 % z 525 oslovených lidí. Jedním z hlavních důvodů takového výsledku bylo obtěžování, hlavně v podobě častého volání obchodního týmu. Vedle vysoké frekvence kontaktování byly trnem v oku zákazníků naprosto zcestné nabídky.

„Nejvíc člověka rozčílí nabídka, která se ho vůbec netýká. Vzpomínám si, že jeden kolega tehdy od svého mobilního operátora dostal naprosto seriózně pracovní nabídku na technika chladíren. Zcela mimo jeho lokalitu i obor,“ popisuje Jiří Vytlačil, Business Development Director Enehana.

Na dobré cestě

Nyní se však zdá, že se telefonní operátoři vydali správným směrem a v posledních dvou letech se leccos změnilo. Data z průzkumu společnosti Enehano ukazují, že právě nesmyslných, obtěžujících telefonátů ze strany operátorů ubylo. Zatímco v roce 2020 se s tímto negativním projevem setkala třetina lidí, loni už to byla pouze čtvrtina, což je během dvou let výrazný posun.

„Operátoři dříve neuměli ze všech svých systémů poskládat veškeré informace o zákazníkovi do jednoho komplexního profilu. Pak to vypadalo, že vůbec neznají vlastní zákazníky a že pravá ruka neví, co dělá levá,“ popisuje Vytlačil a dodává: „To se naštěstí začalo měnit a operátoři postupně své interní systémy mění, slučují a přesouvají do cloudu. Jedním z pozitivních efektů pro zákazníka je pak právě menší množství zbytečných telefonátů.“

Ještě hodně práce

Vedle pozitivního trendu je ale třeba vidět, že je před operátory ještě hodně práce. Přes evidentní zlepšení a celkovou větší spokojenost zákazníků je časté volání obchodního týmu stále druhým nejčastějším prohřeškem, se kterým se zákazníci operátorů setkávají. Tím prvním je dlouhé čekání na lince nebo na pobočce.

Změny, které operátoři realizují a které chystají, jsou dlouhodobého charakteru a jejich dopady budou patrné v horizontu několika dalších let. „Kromě kratšího čekání zákazníků na lince nebo méně častých irelevantních telefonátů obchodního týmu umožní sjednocení informací o zákaznících a jejich převod do komplexního cloudového systému personifikovat komunikaci na míru každému zákazníkovi,“ říká Vytlačil z Enehana, které se zaměřuje na digitální transformaci a automatizaci firem.

Odchod bez rozloučení

Právě komunikace bude nejen pro operátory stále důležitější. Pokud se totiž český zákazník v praxi setká s nějakým negativním projevem ze strany operátora či podobné velké firmy, pouze 15 % lidí si stěžuje nebo řeší situaci přímo s dotyčnou firmou. Lidé častěji beze slova odejdou ke konkurenci, podělí se s rodinou nebo napíšou recenzi na internetu. Důvod ztráty zákazníka je tak pro operátory často velmi nejasný.

„Komplexní systémy ale umožňují mnohem lépe shromažďovat data o zákazníkovi a vytvářet tzv. zákaznickou cestu. Díky tomu budou operátoři schopni nejen pochopit jeho jednání a motivaci, ale při zapojení umělé inteligence typu Salesforce Einstein dokonce vědět o hrozícím přechodu zákazníka ke konkurenci a podniknout ty správné kroky, aby k němu nedošlo,“ uzavírá Jiří Vytlačil z Enehana.

Se kterými níže uvedenými negativními projevy jste se setkala/a jako zákazník při jednání s telefonním operátorem? 2020 2022
Dlouhé čekání (na pobočce, na telefonní lince). 35,0 34,9
Obtěžování (neustálé volání obchodního týmu apod.). 33,3 26,0
Lhaní, neříkání celé pravdy. 25,1 21,3
Nesrozumitelnost (spousta obratů, kterým nerozumím). 19,2 19,2
Pomalost (když chci něco vyřídit, strašně dlouho to trvá). 18,5 18,2
Arogance. 16,0 16,9
Neochota. 14,1 15,3
Nefunkční systém/automat. 13,1 12,4
Pasivita (když chci něco vylepšit, musím si to zařídit sám/sama). 12,8 9,1
Absence lidského přístupu. 10,7 9,9
Lajdáctví. 6,9 9,1
S ničím. 10,9 14,9

O společnosti Enehano

Průkopníci digitální transformací, kteří od roku 2016 zefektivňují podnikání firem v oblasti prodeje, zákaznického servisu nebo marketingu, a to hlavně skrze implementaci a rozvoj platformy Salesforce. Mezi klienty Enehana patří největší značky u nás, v čele s velkými bankami, pojišťovnami nebo mobilními operátory. Pomáhá ale také menším a začínajícím firmám, které mají velké ambice vyrůst nebo expandovat do zahraničí. Kromě ČR má Enehano zkušenosti s prací pro klienty v USA, Německu, na Slovensku a také ve Švédsku. Více informací na www.enehano.cz.

Češi hledají na internetu pohodlí, Francouzi nejnižší cenu. Klarna mapovala trendy on-line nakupování napříč evropskými trhy

Češi si při on-line nakupování nejvíce cení pohodlí, Francouzi jdou na internet za lepší cenou a Poláci se bojí nespolehlivých kurýrů. To a mnoho dalšího vyplývá z průzkumu společnosti Augur, který si napříč evropskými trhy nechala zpracovat Klarna. Zákazníky v evropských zemích dle průzkumu spojuje obliba doručovacích boxů, zcela odlišně pak přistupují k volbě platební metody a rozdílné jsou také důvody, proč vůbec jdou nakupovat na internet. Co tedy jednotlivé evropské zákazníky odlišuje a co mají naopak společného? 

Čeští zákazníci upřednostňují menší specializované obchody

Čím je český on-line trh výrazně odlišný od ostatních v Evropě, je obliba nakupování na velkých platformách. Zatímco ve většině Evropy hrají prim tzv. „marketplaces“ jako Amazon nebo Allegro, k jehož používání se hlásí 90 % polských online nakupujících, u nás je naopak zvykem nakupovat v menších specializovaných e-shopech. Jejich oblibu dokazuje i fakt, že vůbec největší domácí hráč, e-shop Alza.cz, si v roce 2021 připsal „jen“ 26 procent ze všech uskutečněných on-line nákupů. To může mít vliv i na rozložení sil jednotlivých platebních metod.

„Zatímco v zahraničí zákazníci často nakupují na některém z velkých online marketplaců, v Česku funguje přes padesát tisíc malých a středních e-shopů. Čeští zákazníci přitom patří mezi ty opatrnější, což může být důvodem, proč je u nás v porovnání s ostatními státy Evropy tak populární takzvaná dobírka. Češi se zdráhají posílat své peníze dopředu a vyplňovat platební údaje u obchodníků, ke kterým si ještě nevypěstovali dostatečnou důvěru,” myslí si Tereza Obrtáč, country manažerka společnosti Klarna pro Českou republiku.

Odložené platby na vzestupu a dominující PayPal či BLIK

Věcí, která evropské nakupující spojuje, je přístup ke službám z kategorie BNPL (buy now pay later). Na většině trhů v minulosti panovala určitá nedůvěra a skepticismus vůči odkládání plateb a obecně platí pravidlo, že jsou zákazníci v evropských zemích vůči nákupu „na dluh“ rezervovaní. Zvláště mezi mladými lidmi ale obliba BNPL na všech zkoumaných trzích znatelně roste. Je to jednak tím, že se moderním fintechovým společnostem daří postupně odbourávat strach ze skrytých poplatků a nejasných smluvních podmínek, které by mohly vést k nechtěnému zadlužení, a jednak tím, jak si zákazníci oblíbili možnost si zboží nejdříve v klidu vyzkoušet a až následně jej zaplatit. Například dle průzkumu společnosti Klarna chce 56 % českých zákazníků zaplatit až poté, co se rozhodnou, zda si zboží ponechají.

„Firmám z oblasti BNPL se díky přísné transparentnosti a prozákaznickému přístupu daří dokazovat, že se zákazníci při zachování zdravého přístupu k nakupování nemusí odložení platby bát. V Česku navíc nakupující rychle zjišťují, že jim odložená platba svými benefity může suplovat zastaralou dobírku s jejíž pomocí se často bránili riziku, že jim třeba zboží nedorazí. Odložená platba je přitom oproti dobírce výrazně ekonomicky výhodnější, a to nejen pro zákazníky, ale často také pro obchodníky,“ popisuje Tereza Obrtáč ze společnosti Klarna.

Pokud jde o tradičnější platební metody, v západních zemích je stále velmi oblíbená platba přes virtuální peněženku PayPal, zatímco v Polsku je 90 % plateb uskutečněno kartou přes platební bránu BLIK. V České republice je nejoblíbenější platební metodou debetní karta následovaná již diskutovanou dobírkou. U větších transakcí pak převládá bankovní převod.

Češi zboží z e-shopu snadno vrátí, Francouzi si za to zaplatí

Česká republika má pak oproti ostatním zkoumaným zemím poměrně jednoduchý proces vrácení zboží v případě nespokojenosti. Na ostatních trzích tato možnost často chybí nebo je zpoplatněna, což zákazníky do velké míry od on-line nákupů odrazuje. Například v Itálii je trend vracení zboží teprve v plenkách, zatímco ve Francii je standardem vrácení zpoplatnit. I na tento fakt se snaží poskytovatelé odložených plateb reagovat: „Vracení nevyhovujícího zboží je něčím, co dokáže zážitek z online nákupu ovlivnit velmi negativně, a to i v případě, že jde vše hladce. I proto se na tento aspekt nákupu v Klarně dlouhodobě soustředíme. Díky odložení či rozložení plateb si zákazník může být jistý, že plnou cenu zaplatí až poté, co se ubezpečí, že mu produkt dorazil a po všech stránkách vyhovuje. Vrácení zboží navíc umožňujeme na pár kliknutí vyřídit přímo v naší aplikaci,” vysvětluje Tereza Obrtáč.

Důvody k on-line nákupu se napříč Evropou liší

Velmi specifickým kritériem při on-line nakupování napříč Evropou je klíčová hodnota, kterou zákazníci od on-line nakupování očekávají a kvůli které na internetu vůbec nakupují. Zatímco pro český a polský trh je hlavním benefitem při on-line nákupu pohodlí a rychlost doručení, francouzský zákazník hledá především nejvýhodnější cenu. Italští zákazníci pak nakupují on-line především kvůli jednoduchosti a nízké časové náročnosti nákupního procesu oproti fyzickému trávení času v obchodních centrech.

Co mají zákazníci na všech trzích společné, je způsob dopravy zboží. Velký nárůst popularity zažívá doručení do výdejních boxů. Evropští zákazníci u této možnosti oceňují především možnost vyzvednout si zboží kdykoliv podle vlastních časových možností. V Česku dává podle průzkumu Klarny přednost doručování do těchto boxů téměř 20 % zákazníků, což z něj činí druhý nejoblíbenější způsob dopravy. Stále oblíbenější službou je také osobní odběr zboží po platbě předem (Click & Collect). Doručení kurýrem na domácí adresu se naopak těší stále menší oblibě, od které nakupující odrazuje velký časový rozptyl doručení zásilky. V Polsku jsou navíc kurýři všeobecně považováni za nespolehlivé a zákazníci často raději volí jiné metody dopravy zboží.

O společnosti Klarna

Společnost Klarna mění standardy v oblasti retailového bankovnictví již od roku 2005. S více než 150 miliony aktivních uživatelů po celém světě a 2 miliony provedených transakcí denně Klarna vychází vstříc měnícím se zákaznickým požadavkům a umožňuje spotřebitelům při nákupech efektivněji využívat čas i finance. Zároveň také přispívá k lepší informovanosti a snazší správě výdajů. Inovativní technologii společnosti Klarna, která poskytuje bezproblémové nakupování v online i offline prostředí, již po celém světě integrovalo více než 460 000 globálních maloobchodních partnerů včetně společností jako H&M, Saks, Sephora, Macys, IKEA, Expedia Group a Nike. Společnost Klarna v současnosti působí na 45 světových trzích a zaměstnává více než 5 000 pracovníků. Další informace naleznete na http://klarna.com/.

Exit mobile version