Historické vozy Laurin & Klement nebo Enyaq, který vozil papeže. Arkády Pankrác zahajují výstavu vozů značky Škoda

Dnes, v pondělí 6. března, startuje v pražském obchodním centru Arkády Pankrác výstava historických automobilů a motocyklů značky ŠKODA. Přehlídka několika desítek modelů z historie slavné tuzemské automobilky bude k vidění až do 26. března. Mezi největší lákadla patří modely z úplných počátků automobilky ze začátku 20. století, unikátní podélný řez závodního vozu Škoda Fabia WRC, ale také moderní Škoda Enyaq iV, ve které jezdil při své návštěvě Slovenska papež František. V Arkádách si na své přijdou nejen fanoušci automobilů a motorek, ale také celé rodiny s dětmi, protože součástí je bohatý doprovodný program.

Na co se mohou návštěvníci obchodního centra Arkády Pankrác mezi 6. a 26. březnem těšit? K vidění je 22 automobilů, 5 motocyklů a dokonce jedno jízdní kolo. Exponáty pro výstavu zapůjčilo mladoboleslavské Škoda Muzeum a rodina Samohýlů ze své sbírky historických vozidel. 

Laurin & Klement Voiturette A – 1905

Jeden z nejvzácnějších exponátů sbírky rodiny Samohýlů ze Zlína a bezesporu také jeden z nejvzácnějších historických kousků v České republice. Jde vůbec o jeden z prvních automobilů, který v roce 1905 vyjel z mladoboleslavské automobilky. Ta se tehdy ale ještě jmenovala Laurin & Klement po svých zakladatelích a soustředila se nejprve na výrobu jízdních kol, posléze motocyklů, až přešla k výrobě automobilů, přičemž Voiturette A byl zároveň prvním sériově vyráběným automobilem v Rakousko-Uhersku.

Výběr technických údajů: Výkon 7 koní, zdvihový objem 1 005 cm³, počet válců/ventilů 2/2, hmotnost: 485 kg. 

Laurin & Klement G – 1908

Bezesporu další perla z rodinné sbírky, se kterou Alois Samohýl podnikl bezpočet cest a závodů, včetně těch se slavnou automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Zúčastnili se s ním v roce 1966 vzpomínkového závodu k 60. výročí Targy Florio nebo přijeli na pozvání závodníka Chirona do Monaka k vyjížďce historických vozidel na oslavu založení města Monte Carlo. Vystavený vůz je pouze jedním ze dvou dochovaných kusů tohoto modelu. Automobilka vyráběla model G v letech 1908 a 1909 a to v několika modifikacích, jako osobní i nákladní, dvoumístný, třímístný i čtyřmístný.

Výběr technických údajů: Výkon 17 koní, zdvihový objem 1 767 cm³, počet válců/ventilů 4/2, hmotnost: cca 650 kg.

ŠKODA ENYA iV

Další ze zajímavých exponátů, které spatříte na výstavě v OC Arkády Pankrác. Nejedná se sice o historický vůz, do historie už přesto vstoupil. A to v roce 2021, kdy Škoda Auto poskytla dva tyto vozy Enyaq iV pro návštěvu Papeže Františka na Slovensku. A právě jedno z těchto dvou SUV s čistě elektrickým pohonem bude vystaveno.

Vozy Enyaq iV byly pro návštěvu Papeže Františka na Slovensku speciálně upraveny dle požadavků Vatikánu. Dostaly držák pro umístění vlaječky, standardní zatmavená zadní okna byla nahrazena průhledným sklem, a drobných změn doznal i interiér.

Tento vůz byl na výstavu zapůjčen ze sbírky Škoda Muzea Mladá Boleslav společně s dalšími vozy jako např. Škoda Fabia WRC z roku 2003 nebo červený sportovní spider Škoda 1100 OHC, Škoda Favorit 136 L/R nebo koncept Škoda Fabia RS2000 Cabrio.

Auto rozříznuté čtyřmetrovou čepelí

Závodní vozy Škoda Fabia WRC, jejichž řez zamířil do Prahy také z mladoboleslavského muzea, za sebou mají bohatou závodní historii. Na začátku milenia s nimi mimo jiné závodil i český soutěžní jezdec Jan Kopecký, mistr světa 2018 v kategorii WRC-2. V roce 2007 pak tento závodní automobil posloužil pro komerční účely známé značky Shell, která se na něm rozhodla demonstrovat účinky jednoho ze svých motorových olejů. Nestačilo jí ale rozříznout “pouze” motor a v reklamě ukázat, že je díky oleji čistý. Nechala rozříznout rovnou celý automobil.

O neobvyklý řez vozu se postarala londýnská společnost Asylum, která se dlouhodobě zabývá výrobou modelů a speciálních efektů pro filmový průmysl. Aby mohla rozříznout celý závodní vůz Škoda Fabia WRC, vyrobila společnost obří kruhovou pilu, jejíž čepel měla průměr 4 metry, vážila 750 kilogramů a při řezání automobilu dosáhla rychlosti 112 kilometrů za hodinu. Kromě toho musela být vyrobena také speciální plošina, díky které pila řezala přesně tak, aby se automobil elegantně rozdělil na dvě poloviny.

Řez vozu Škoda Fabia WRC, vyrobený pro reklamní účely, byl během let vystavován na mnoha místech světa a od roku 2014 je součástí sbírek Škoda Muzea.

Soutěže o ceny, závodní simulátor či dobový ateliér

Organizátoři výstavy a OC Arkády Pankrác připravili pro návštěvníky výstavy také bohatý doprovodný program.

Vyznáte se v historických Škodovkách? Pokud ano, je tu pro vás historický kvíz o hodnotné ceny, kterého se mohou od 13. do 26. března zúčastnit všichni návštěvníci.

Nebo si chcete zazávodit ve skutečném simulátoru závodního speciálu? Pak se můžete těšit na poslední víkend akce. A i zde budou nejlepší soutěžící oceněni hodnotnými cenami.

Pokud se chcete vyfotit v dobových kostýmech s historickými auty, tak právě pro vás je připraven dobový ateliér, ze kterého si odnesete své foto. Na tento ateliér se můžete těšit v sobotu 18. března.

Po celou dobu výstavy běží v Arkádách spotřebitelská soutěž s názvem Škoda Wheel, kdy při předložení účtenky na nákup z tohoto obchodního centra a s částkou vyšší než 500 Kč mohou nakupující získat jednu z připravených cen.

Bližší informace o soutěžích naleznete na webových stránkách www.arkad-pankrac.cz.

Vstup na výstavu je zdarma.

Desetinu lokalit Vantage Towers v Česku bude napájet solární energie. Ve spolupráci s Vodafonem vznikl jedinečný zelený projekt

Společnosti Vantage Towers a Vodafone dlouhodobě hledají zelená energetická řešení a usilují o další snižování dopadu svých činností na životní prostředí. Proto se nyní společně dohodly na spuštění projektu „Solar“. Jde o výrobu solární energie přímo na místě – jednotlivě u stovek českých základnových vysílacích stanic.

„Společnost Vantage Towers se zavázala vybavit přibližně 400 lokalit řešením vyrábějícím solární energii s možností uložení přebytků vyrobené energie do záložních baterií. Tuto energii bude rovnou spotřebovávat aktivní vysílací technologie Vodafonu. Projekt jsme urychlili, aby už letos bylo možné využít slunečné letní měsíce,“ říká Jiří Švarc, ředitel české pobočky Vantage Towers.

Celkově jde v projektu o více než 2000 slunečních panelů, každý panel nabídne 540 wattů špičkového výkonu, hotovo by mělo být do května.

„Vodafone se zavazuje odebírat tuto solární energii od společnosti Vantage Towers a tím projekt podpořit a urychlit. Dohoda v praxi znamená přímý nákup čisté zelené energie, navíc naše mobilní síť se tak stává nezávislejší a tím i odolnější například při výpadku elektřiny v distribuční síti,“ popisuje Miroslav Bula, viceprezident Vodafonu pro provoz a rozvoj sítí.

Souběžně se modernizuje technologie napájecích zdrojů

Kromě toho, že se u vysílačů objevují solární panely, provádí Vantage Towers souběžně i modernizaci technologie, konkrétně napájecích zdrojů jednotlivých základnových stanic. „Do konce roku vyměníme zdroj na dalších 500 lokalitách, kde díky modernizaci vzroste účinnost zdrojů z 87 až na 97 procent. Laicky lze říct, že se méně energie ztratí cestou. Další tisíce lokalit jsme takto postupně modernizovali už dříve, a tak budeme mít do konce roku všechny základnové stanice na této moderní, úsporné technologii, ze které budou samozřejmě těžit i naši zákazníci včetně Vodafonu,“ dodává Jiří Švarc.

O společnosti Vantage Towers

Vantage Towers je přední evropskou společností spravující přibližně 83 000 telekomunikačních základnových stanic v 10 zemích, která propojuje lidi, podniky a zařízení ve městech i na venkově.

Společnost byla založena v roce 2020 a sídlí v Düsseldorfu. Vantage Towers je od 18. března 2021 kótována na frankfurtské burze, na konci září byla zařazena do indexu MDAX a TecDAX.

Portfolio společnosti Vantage Towers zahrnuje telekomunikační stožáry, základnové stanice na střechách budov, distribuované anténní systémy (DAS) uvnitř budov a další menší zákaznická řešení. Výstavbou, provozem a pronájmem této pasivní infrastruktury provozovatelům mobilních sítí nebo jiným poskytovatelům sítí, jako jsou společnosti zabývající se internetem věcí nebo veřejnými službami, společnost Vantage Towers významně přispívá k lepší konektivitě a udržitelné digitální transformaci Evropy.

Další informace naleznete na našich webových stránkách www.vantagetowers.com, sledujte nás na Twitteru @VantageTowers nebo se s námi spojte na síti LinkedIn www.linkedin.com/company/vantagetowers.

Jaká meteostanice se vám bude nejvíc hodit a proč?

Od roku 1961, kdy vstoupila v platnost Světová meteorologická organizace, se 23. března považuje za Světový den meteorologie. Právě proto chceme představit různé meteorologické stanice společnosti SENCOR, abyste si mohli vybrat tu správnou a začali sledovat počasí.

Pro absolutní začátečníky je tu klasický teploměr v digitálním provedení. SWS 1500 B na svém LCD displeji zobrazuje čas a vnitřní vlhkost a teplotu. Díky tomu zamezíte nadměrné vlhkosti, která je příčinou nevzhledných plísních, které nám můžou uškodit i na zdraví. Teploměr je možné využít i jako budík díky funkci opakovaného buzení.

K dostání za 249 Kč na www.sencor.cz

Zajímají vás hodnoty nejen doma, ale také i venku?  Meteorologická stanice SWS 2999 na dotykovém LCD displeji s krátkodobým bílým podsvícením zobrazí nejen vnitřní a venkovní teplotu a vlhkost vzduchu, ale také datum, čas i přehlednou ikonu počasí. Ke stanici lze připojit až 3 senzory pro měření teploty.

K dostání za 499 Kč na www.sencor.cz

Pro pokročilejší uživatele jsou tu pak meteorologické stanice, které poskytnou přehled o dalších parametrech. Například stanice SWS 5400 na svém barevném LCD displeji informuje o barometrickém tlaku. Pro lepší přehlednost pak nabízí možnost projekce času či ikony počasí na jakýkoliv povrch.

K dostání za 999 Kč na www.sencor.cz

Opravdový fanšmejkr by si neměl nechat ujít profesionální meteorologickou stanici SWS 12500 WIF, která podporuje globální platformy jako Weather Underground, Weathercloud a Počasí Meteo. Bezdrátový senzor 7v1 informuje o teplotě, vlhkosti, rychlosti a směru větru, dešťových srážkách a intenzitě světla a UV. Velký LCD displej vám pak zobrazí i čas, datum, den v týdnu, měsíční fázi nebo čas východu i západu slunce.

K dostání za 4 799 Kč na www.sencor.cz 

O značce SENCOR:

Značka SENCOR se poprvé objevila v Japonsku ve vlně nově vznikajících značek, jako byly Sony, Aiwa, Sanyo, po oživení ekonomiky po válce v roce 1969. Od té doby ušla dlouhou cestu, na které rozšířila svůj sortiment a snaží se pokrývat veškeré portfolio domácích elektronických pomocníků. Dnes je SENCOR řízen z Evropy, výroba probíhá v Asii i Evropě, ale stále s Japonskou přesností, důsledností a perfekcionismem. Dnešní designéři jsou špičkovými odborníky, kteří přinášejí do našich domovů moderní výrobky, jež nejsou jen šedo-černo-bílé, ale nebojí se barviček a radosti. Značka SENCOR se drží pravidla: Kvalita za odpovídající cenu – ani koruna navíc!

Datoví odborníci patří mezi nejpoptávanější specializace v IT

Na trhu práce v Česku chybí přibližně 8 000 až 10 000 datových odborníků. Zatímco se řada IT činností, včetně programování, stále více automatizuje a vstupuje do ní umělá inteligence, dynamicky rostoucí obor zpracování dat má daleko k nasycení. Vyplývá to z odhadů Coding Bootcamp Praha a mezinárodní poradenské společnosti EY.

Datová věda se stává stále důležitější součástí mnoha společností, od finančnictví, telekomunikací až po e-commerce. Po datových odbornících je vysoká poptávka nejen v České republice, ale i po celém světě, což situaci na domácím trhu práce dále zhoršuje.

„Datová věda je rychle se rozvíjející obor pro všechny, které baví řešit výzvy. Zahrnuje komplexní uvažování o byznysových a společenských problémech a použití technologií s cílem odhalení poznatků z dat. Spojuje v sobě uplatnění logiky i kreativity. Domníváme se tak, že lze přitáhnout mnohem širší okruh zájemců o obor, a proto jsme i připravili ve spolupráci s EY nový kurz Data Science Bootcamp,“ uvedla Jana Večerková, ředitelka Coding Bootcamp Praha.

Coding Bootcamp Praha v květnu 2023 zahájí nový bootcamp zaměřený na datovou vědu. Cílem tohoto kurzu je pomoci vzdělávat novou generaci datových odborníků a vybavit je dovednostmi potřebnými pro úspěch v tomto rychle se rozvíjejícím oboru.

„Datová věda je stále důležitější pro obchodní rozhodování. Může poskytnout cenné poznatky o chování zákazníků a trendech na trhu, které mohou firmám pomoci činit lepší rozhodnutí,“ řekl Michal Ambler, manažer v týmu Advanced Analytics EY a doplnil: „Je v naší DNA podílet se na vzdělávacích iniciativách i v oblastech, kde je největší celospolečenská potřeba a zájem. I proto se těšíme, že studentům pomůžeme získat znalosti právě v oblasti datové vědy.“

Data Science Bootcamp je otevřen pro všechny úrovně – od začátečníků až po zkušené programátory – kteří chtějí rozšířit své znalosti do světa datové vědy. Všichni zájemci musí mít základní programátorské dovednosti nebo před zápisem do tohoto programu absolvovat předchozí kurz kódování.

Kurz bude probíhat prezenční formou a povede jej zkušený tým mentorů Coding Bootcamp Praha ve spolupráci s odborníky ze společnosti EY. Bude se zabývat tématy, jako je analýza a práce s daty, strojové učení a hluboké učení. Účastníci získají praktické zkušenosti prostřednictvím úkolů a závěrečného projektu, které jim pomohou aplikovat koncepty, jež se během kurzu naučí. Závěrečné projekty budou studenti prezentovat na veřejné akci Demo Day 14. července.

Více informací na www.codingbootcamp.cz/cz/data-science.

O EY | Building a better working world

Smyslem EY je přispívat k tomu, aby svět fungoval lépe. Proto pomáháme klientům, našim zaměstnancům i širšímu společenství vytvářet dlouhodobé hodnoty a posilovat důvěru v kapitálové trhy. Týmy odborníků EY, vybavené nejmodernějšími technologiemi, působí ve více než 150 zemích celého světa – provádějí audity a poskytují klientům širokou poradenskou podporu, která jim umožňuje růst, transformovat se a efektivně fungovat.

Název EY zahrnuje celosvětovou organizaci a může zahrnovat jednu či více členských firem Ernst & Young Global Limited, z nichž každá je samostatnou právnickou osobou. Ernst & Young Global Limited je britská společnost s ručením omezeným garancí, která neposkytuje služby klientům. Informace o tom, jak EY shromažďuje a používá osobní údaje, a o právech fyzických osob stanovených právními předpisy o ochraně osobních údajů jsou k dispozici na ey.com/privacy. Členské firmy EY neposkytují právní služby v zemích, kde to zákon neumožňuje. Podrobnější informace o naší organizaci najdete na našich webových stránkách www.ey.com/cs_cz.

NJORD by ELEMENTS snížil cenu prémiových krytů pro řadu telefonů iPhone 14

Společnost NJORD by ELEMENTS dnes informovala o snížení cen napříč kompletní nabídkou krytů pro nejnovější modely telefonů Apple iPhone 14. Kombinace špičkového dánského designu s ekologickým přístupem a přírodními materiály tak potěší ještě více zákazníků. Kryty se nezaleknou ani náročných podmínek armádních testů specifikace MIL. STD. 810H, díky kterým si uživatel může být jistý, že zařízení ochrání i při pádu ze 2 m. Prémiová elegance lososích krytů, hebkých velurových krytů i textilních a kožených variant je tak dostupnější než kdy dřív.

Nové příznivější ceny:

Textilní kryty z řady Sustainable Fabric získají nyní milovníci módy již za 599 Kč místo původních 899 Kč, za modely z řad Sustainable Suede a Genuine Leather z veluru či kůže pak zaplatí místo 999 Kč pouhých 699 Kč. Cena vrcholných modelů z islandské lososí kůže s podporou MagSafe příslušenství poklesla z 1 190 Kč na příjemných 999 Kč.

O společnosti Njorð byELEMENTS

Njorð byELEMENTS vyrábí stylové a funkční módní doplňky pro zařízení Apple z těch nejlepších přírodních materiálů a s nejlepším řemeslným zpracováním. Kryty z prvotřídních udržitelných materiálů, jako je pravá islandská lososí kůže, ztělesňují severskou myšlenku „Hygge“, kde se pohodlí a útulnost krásně prolínají v našich minimalistických a nadčasových designech.

Signify na veletrhu EuroShop 2023: Inovace osvětlení jako cesta za udržitelností v oblasti maloobchodu

Společnost Signify (Euronext: LIGHT), světový lídr v oblasti osvětlení, představila na předním maloobchodním veletrhu EuroShop 2023 nová svítidla a nejnovější pokroky v oblasti řízení osvětlení pomocí internetu věcí. Nové inovace podporují maloobchodní sektor v přechodu k udržitelnější, energeticky účinnější a propojenější budoucnosti.

Nové pojetí nákupních uliček

Zvláštní pozornost na veletrhu EuroShop, který se konal minulý týden od 26. února do 2. března
v německém Düsseldorfu, byla věnována novému svítidlu Philips StoreFlow. Jedná se o vůbec první světlo určené pro maloobchodní prodejny, jehož kryt je vyroben až z 68 % z biologicky rozložitelných plastů. Poskytuje vysoce kvalitní a kontrastní osvětlení se zaměřením na zboží a příjemnou atmosféru. Zaujme však i vynikající energetickou účinností a intuitivními funkcemi, které prodejcům zajistí vysokou míru flexibility při osvěcování uliček. V závislosti na konkrétních požadavcích lze světelné paprsky také přizpůsobit výšce regálu a šířce uličky.

„Pohodlí očí při nakupování a viditelnost produktů zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost. Regály se proto osvětlují nejjasněji v úrovni očí a mají velmi plynulý vertikální rozklad. Dobré osvětlení je přitom zachováno po celé jeho výšce,“ vysvětluje Marleen Verhagen, Cluster Product Manager společnosti Signify.

Inovace moderního řízení osvětlení

V souvislosti s vysokými cenami elektřiny hledají prodejci pokročilé systémy monitoringu osvětlení, které by snížily jejich provozní náklady. Společnost Signify zde také představila první hybridní systém řízení, který maloobchodníkům umožňuje si vybírat a kombinovat produkty z širokého portfolia kabelově a bezdrátově řízených LED svítidel. Díky tomu mohou prodejci se systémem Interact dosáhnout až 40% úspor na energiích, a to bez ohledu na jejich stávající infrastrukturu osvětlení. Obchody s jednoduchými vypínači světla mohou tak přejít koncept stmívání snadněji než kdykoli předtím.

Kromě toho společnost Signify odhalila také energetický řídící panel určený pro správu systému Interact Multisite. Ten umožní prodejcům sledovat spotřebu elektrické energie osvětlení i dalších částí provozu (např. chladící zařízení, trouby, klimatizace), a to v dané chvíli, ale i průběhu času. Systém poskytuje přehled o všech připojených prodejnách a nabízí analytické funkce k optimalizaci jejího fungování a snižování nákladů.

Stylový design a udržitelná produkce

Využití odpadových materiálů k výrobě recyklovaných svítidel je jedním ze způsobů, jak společnost Signify přispívá k cirkulární ekonomice. Na veletrhu EuroShop firma uvedla projektor a závěsná svítidla z produktové řady Phillips MS a také stropní světla GreenSpace Perfect Fit. Ty se pyšní stínidly vyrobenými z 65 % z recyklovaných materiálů. Signify také přišla s novou kolekci Coastal Breeze vytvořenou zcela z recyklovaných rybářských sítí.

„Naším cílem je do roku 2024 používat pro všechny naše tištěné díly alespoň 55 % recyklovaného nebo hmotnostně vyváženého bioodpadu či zbytků,“ říká Riemer Adema, Head of 3D product management ve společnosti Signify. „Snižujeme tak spotřebu fosilních paliv a pomáháme šetřit cenné zdroje.“

Signify dále ukázala speciální svítidla vyrobená 3D tiskem, která jsou uzpůsobena konkrétním potřebám uživatele. Například svítidlo A Touch of Archery (AToA), vyvinuté v úzké spolupráci s Landini Associates pro McDonald’s, dodává restauracím tohoto řetězce jedinečný vzhled. Je unikátní svou speciální strukturou, které nebylo možné dosáhnout tradičními výrobními technikami. Produkce pomocí technologie 3D tisku tak přinesla požadovaný výsledek, který a spojuje udržitelnost s maximální flexibilitou designu.

O společnosti Signify

Společnost Signify (Euronext: LIGHT) je světovým lídrem v oboru osvětlovací techniky pro profesionální zákazníky i koncové spotřebitele, včetně osvětlení pro internet věcí (IoT). Produkty značky Philips a systém propojeného osvětlení a datových služeb Interact vytvářejí přidanou obchodní hodnotu a pomáhají ke zlepšování života v domácnostech, kancelářích, průmyslových objektech i na veřejných prostranstvích. Společnost Signify, která v roce 2022 dosáhla tržeb ve výši 7,5 miliardy eur a zaměstnává přibližně 35 000 zaměstnanců ve více než 70 zemích světa, má za cíl rozvíjet mimořádný potenciál světla, který dokáže rozjasňovat životy lidí a zlepšovat svět. Signify klade mimořádný důraz na udržitelnost a již v roce 2020 dosáhla uhlíkové neutrality. Od vstupu na burzu je společnost již šest let po sobě v indexu Dow Jones Sustainability a byla oceněna jako Industry Leader v letech 2017, 2018 a 2019. Novinky týkající se společnosti Signify najdete na stránkách Newsroomu, Twitter, LinkedIn a Instagram. Informace pro investory jsou na webové stránce Investor Relations.

”Sedm statečných” vyzvalo stylový HONOR Magic 5 Lite na souboj o výdrž baterie

Sedm evropských influencerů na vlastní kůži vyzkoušelo, zda nový chytrý telefon HONOR Magic5 Lite opravdu vydrží bez nabíjení celé dva dny provozu. Obstál na jedničku s hvězdičkou, ostatně jak avizovaly i testy DxOMark. Zapomenout nabíječku na víkend není s tímto smartphonem žádný problém. Navíc ho z nuly na sto procent nabijete během chvíle.

Influenceři se potřebují na svůj smartfon spolehnout a využívají ho prakticky neustále. Z dvoudenní výzvy bez nabíječky nebo powerbanky byli proto zpočátku rozpačití. Ovšem po prvním dni jeho používání bez jakéhokoliv omezení, kdy byla baterie stále na více než 50 %, se jejich obavy rozplynuly. Celé dva dny přehrávali hudbu i videa, chatovali, sdíleli obrázky a videa nebo vytvářeli vlastní obsah a živé přenosy. Na konci výzvy měl mobil u všech zúčastněných v průměru kapacitu baterky ještě na 20 %.

Španělský influencer Enrique Alexe ke smartphonu uvedl: „Je úžasné, když nemusíte myslet na to, kolik energie vám zbývá. Už kolikrát se mi stalo, že mě telefon zradil, když jsem ho potřeboval nejvíc,“ a dodal: „Mimo baterie mě na HONOR Magic5 Lite zaujaly nové technologie pro video a fotky, které dovolují rozvinout tvůrčí potenciál.“

Smartphone HONOR Magic5 Lite je nejnovějším přírůstkem do stylové rodiny Magic5 Series, a je od 1. března dostupný v České republice za atraktivní cenu 9 490 Kč. V tenkém těle s tloušťkou pouhých 7,9 mm a hmotností 175 g ukrývá ultra velkou baterii s kapacitou 5 100 mAh, která vydrží až dva dny. To znamená až 29 hodin streamování YouTube Music, 24 hodin streamování YouTube, 19 hodin prohlížení TikToku, až 21 hodin prohlížení sociálních sítí či 11 hodin hraní her na jedno nabití.

HONOR Magic5 Lite příjemně překvapí nejen funkcemi a baterií, ale i odolností. Je totiž výjimečně odolný vůči nepředvídatelným okolnostem, které život v pulzujícím městě přináší. Odolá tak nechtěnému pádu, extrémním teplotám a neublíží mu ani náhodný kontakt s vodou. Nechtěné polití, déšť nebo rozpálený vnitřek auta tak pro tento městský survivor nepředstavují problém, což z něj dělá skvělý model například pro maminky s dětmi, školáky nebo pro kohokoli, kdo vede dynamický život plný akce. 

Cena a dostupnost

Model HONOR Magic5 Lite je od 1. března v České republice dostupný ve třech barevných variantách[1]: Emerald Green, Titanium Silver a Midnight Black za atraktivní cenu 9 490 Kč. Každý nový majitel telefonu dostane při zakoupení modelu u ověřených prodejců také sluchátka HONOR Earbuds 2 jako dárek zdarma.

Pokud máte zájem o více informací, navštivte prosím online obchod HONOR na adrese www.hihonor.com.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 13 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

[1] Dostupnost cenových variant se může v jednotlivých regionech a na různých trzích lišit.

Pimpula pro každého gamera: Limitovanou edici herní mašiny od CZC navrhl Mikýř

Nejnovější zbraní v nabídce gamingových mašin na CZC se stala sestava CZC.Pimpula 4000. Stojí za ní internetová legenda absurdního humoru, Martin Mikyska AKA Mikýř, který dal počítač dohromady na CZC konfigurátoru ve spolupráci s fanoušky během streamu. A výsledek gamery rozhodně potěší, protože nadupaná sestava zaboduje při hraní nejnovějších počítačových her s vysokými nároky na výpočetní i grafický výkon. CZC.Pimpula 4000 je dostupná v limitovaném množství na webu CZC a každý zákazník k ní dostane i speciálně navrženou produktovou kartu s věnováním od Mikýře.

Herní počítač CZC.Pimpula 4000 staví na vysokém výkonu grafiky GeForce RTX 4070 Ti, která bez problémů zvládá 4K gaming. Ostatní komponenty jsou navrženy tak, aby daly hráčům konkurenční výhodu ve všech online bitvách. Ostatně kvalitu sestavy otestoval sám Mikýř a první vyrobený kus zařadil i do soutěže na svém YT kanále.

Stylová designová černá skříň CZC.Gaming Lantern ukrývá 8jádrový procesor AMD Ryzen 7 5800X3D (3.4/4.5 GHz, 16 vláken, 96 MB) s podporou 32 GB DDR4 paměti Kingston FURY Renegade RGB a rychlým pevným SSD diskem Samsung 980 PRO (PCIe 4.0) s kapacitou 1 TB. Zpracování grafiky si bere na starost grafická karta Asus TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti s 12 GB paměti GDDR6X. Sestava si tak poradí s hrami ve 4K rozlišení i se zobrazením velmi podrobných detailů a zvládá ray-tracing s vysokými FPS.

Nabušené tělo doplňuje množství rozhraní jako například Wi-Fi 6 Ax, Bluetooth 5.2, dva konektory USB 3.2 Gen2, šestice portů 3.2 Gen1 a dalších šest USB 2.0, HDMI, DisplayPort a další. Zdroj Fractal Design Ion Gold o výkonu 850 W s tichým ventilátorem a vodní chlazení Arctic Liquid Freezer II 240 zaručuje ničím nerušený zážitek z hraní. Sestava využívá operační systém Windows 11 Home.

Herní sestava CZC.Pimpula 4000 je k dostání na CZC.cz za koncovou doporučenou cenu 62 990 Kč.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

Usaďte se, představení začíná: Je tu nový soundbar Hisense U5120GW

Nabídněte špičkovému soundbaru Hisense U5120GQ film nebo jiný obsah se zvukovou technologií Dolby Atmos nebo DTS:X a okamžitě pochopíte sílu jeho talentu. S konfigurací 5.1.2 a s obousměrnými poli pro levou, středou a pravou stranu dokáže vytvořit bohaté zvukové pole v horizontální i vertikální rovině; to vše je ještě doplněno bezdrátovým subwooferem s výkonným 8palcovým měničem pro dunivé hloubky a celkově mimořádný zvukový zážitek s výkonem 510 W. Obklopí vás prostorový zvuk s rozsahem a dynamikou tak přesvědčivou, jako byste byli v kině a přímo uprostřed akce. A to nejen při sledování filmů a seriálů, ale i když budete fandit svému oblíbenému sportovnímu týmu nebo poslouchat hudbu. A se speciálním herním režimem a funkcí 4K/3D Pass Through i při hraní her. Novinka se pyšní prestižním odborným oceněním EISA „Soundbar roku 2022-2023 pro domácí kino“.

Elegantní zvuková lišta se skutečnými reproduktory

Lišta ve zdařilém, technicistně působícím a odolném provedení je osazená celkem 11 reproduktory. Dokáže vytvořit prostorové zvukové pole v horizontální i vertikální rovině se třemi skutečnými – nikoliv virtuálními – předními kanály a dvojicí reproduktorů směřujících zvuk vzhůru. Osm kanálů je širokopásmových (čtyři směřují dopředu, dva do stran, dva vzhůru), tři jsou výškové, cílené dopředu. Akustický výkon je možné vyladit podle osobního vkusu pomocí režimů poslechu a úpravy ekvalizéru.

O všestranné využití se postará řada připojení, včetně vstupů HDMI s podporou 4K HDR pro přehrávače disků a konzolí nebo podpora standardu eARC pro přenos a přehrávaní hudby v nejvyšší kvalitě, o čemž svědčí i certifikace Hi-Res Audio.

Subwoofer

O plný zvukový profil se silnými basy se pak postará designově sladěný samostatný bezdrátový subwoofer se solidním 8palcovým reproduktorem s mohutným bassreflexovým otvorem na zadní straně korpusu. Mohutné tělo s velkou membránou dá do pohybu dostatečně velkou masu vzduchu a zvuku dodá potřebnou hloubku. Samotný subwoofer se chlubí výkonem 180 W a spodní frekvenci akustického pásma 40 Hz.

Soundbar roku pro domácí kino

Novinka se pyšní významným odborným oceněním EISA „Soundbar roku 2022-2023 v prestižní kategorii „domácí kino“. Jde o ocenění odborníků 60 technologických časopisů, webových stránek a komentátorů sociálních sítí z 29 zemí, kteří se specializují na hi-fi, domácí kino, fotografie, video, automobilovou a mobilní elektroniku.

Ideální společník pro hlavní TV

Soundbar bude ideálně slušet větším televizorům s úhlopříčkou nad 140 cm, tedy 55 palců, což už je dnes víceméně standard. Vydařený je i minimalistický design, díky němuž nový soundbar snadno umístíte do jakéhokoliv interiéru.

O dokonalé propojení se postará dvojice vestavěných HDMI vstupů a širokopásmový HDMI výstup s podporou přenosu obrazu v 4K rozlišení.

K televizoru ale můžete připojit soundbar jednoduše i bezdrátově pomocí Bluetooth. Soundbar můžete postavit na TV stolek před televizor, vložit na poličku nábytkové sestavy pro domácí multimédia nebo upevnit na zeď pod nainstalovanou TV. Subwoofer pak umístíte podle vlastních preferencí až 10 m od TV – takový je dosah bezdrátového připojení.

Soundbar podporuje nejvýznamnější hlasové asistenty Google i Amazon Alexa a jde jednoduše spárovat se zařízeními Apple (AirPlay) a Android (Chromecast).

O novince stručně

Nový soundbar Hisense U5120GQW s 11 reproduktory podporuje nejvyspělejší audiotechnologie Dolby Atmos a DTS:X a zaručeně vás ohromí zvukovým podáním a prostorovým audiozážitkem, jaký znáte z kina. Dokáže vytvořit realistické 360° zvukové pole v horizontální i vertikální rovině s osmi širokopásmovými a třemi výškovými kanály. O věrné basy se postará bezdrátový subwoofer se solidním 8palcovým reproduktorem, kvalitní ozvučnicí a membránou se samostatným výkonem 180 W. Dohromady tak získáte úctyhodný výkon 510 W, který vás rozhodně zvedne z křesla, když se nečekaně rozvine filmové nebo sportovní drama. Vysokou kvalitu poslechu garantuje certifikace Hi-Res Audio, takže sestavu skvěle využijete i pro poslech hudby v nejvyšší kvalitě. A díky funkci eARC, tedy vylepšenému kanálu pro zpětnou komunikaci třeba i při hraní moderních her. Doporučená cena je 13 990 Kč.

Skupina Hisense je předním celosvětově působícím výrobcem inovativního sortimentu technologických produktů, které výrazně zasahují do mnoha oborů spotřební elektroniky – konkrétně domácích spotřebičů, klimatizací, mobilních komunikačních zařízení nebo řešení pro infrastrukturu a zdravotnictví. Na trhu plochých televizorů v Číně je nepřetržitě jedničkou již takřka 14 let, dvojkou pak na trhu chladniček a čtyřkou na trhu klimatizací. Je jediným držitelem ocenění kvality na čínském trhu, který toto hodnocení získal již dvakrát. Hisense se stal v roce 2022 druhým největším dodavatelem televizorů na světě, v prosinci 2022 pak s rekordními prodeji světovou jedničkou.

Za 50 let existence vyrostl Hisense v globální společnost s přítomností ve 160 zemích a regionech s více než 90 000 pracovníky téměř po celé planetě. Zaměřuje se na nejnovější technologické trendy a vyvíjí inovativní a uživatelsky vstřícná řešení, která pomáhají výrazně zvýšit kvalitu života. Své aktivity zakládá na silné distribuční síti po celém světě, zejména v Evropě. Hisense Europe má 27 obchodních jednotek, tři silná výrobní centra a čtyři centra výzkumu a vývoje po celé Evropě. Společnost sdružuje různé značky specializované na různé zákaznické segmenty. Tržby Hisense Europe za posledních několik let zaznamenaly stabilní růst a skupina má tendenci stát se jedním z předních evropských výrobců domácích spotřebičů a spotřební elektroniky s vyspělými funkcemi. Její vizí je stát se spolehlivou, stoletou společností, která dodává chytrá řešení s cílem zlepšit pohodlí a kvalitu života svých spotřebitelů.

V České a Slovenské republice je společnost Hisense zastoupena od roku 2015. Postavení si postupně buduje nejen v segmentu smart televizorů s úhlopříčkou od 32″ až do 100″ včetně laserových, QLED, mini-LED nebo s patentovanou technologii ULED a všemi typy tunerů, ale i smart a multidoor chladniček, praček, sušiček, klimatizací a malých domácích smart spotřebičů. Portfolio se bude stále v ČR a SR rozšiřovat. Hisense je spojený nejen s technologiemi, jimž dává smysl, ale i se sportem. Je oficiálním partnerem prestižních prvoligových fotbalových klubů Paris Saint-Germain a FC Inter Milan, partnerem přední e-sportové organizace FNATIC a prvoligového fotbalového klubu SK Slavia Praha. Hisense byl oficiálním partnerem nedávného mistrovství světa (2022) i mistrovství Evropy (2021) ve fotbale a oficiálním sponzorem MS v ženském fotbale (Women EURO 2022).

Více informací: https://cz.hisense.com/, global.hisense.com 

Huawei hodinky a Android 13: Jak si po aktualizaci nastavit zobrazování notifikací?

Pokud vlastníte smartphone s operačním systémem Android, jistě jste si všimli nedávno oznámené aktualizace na momentálně nejvyšší verzi Android 13. Cílem aktualizace je především zlepšit uživatelský zážitek. Během aktualizace dochází i k několika změnám, které se týkají uživatelů smartphonů a nositelných zařízení Huawei. Přinášíme proto návod, jak si v novém systému synchronizovat notifikace mezi telefonem a hodinkami, aby vám nic neuniklo.

Kdo návod ocení?

Aktualizace se týká majitelů smartphonů s Androidem 13, chytrých hodinek či dalších zařízení Huawei, u kterých se může během aktualizace objevit chybová hláška. Problém se může projevit tak, že v aplikaci Huawei Health (Zdraví) se po kliknutí na Povolit přístup k upozorněním zobrazí chybová hláška: Omezené nastavení. V rámci ochrany zabezpečení toto nastavení není momentálně k dispozici.

Co se změnilo?

Android 13 zavedl nová pravidla pro aplikace třetích stran – tedy těch, které nejsou staženy přímo z Google Play. Aplikace Huawei Health, která je v telefonu základním synchronizačním nástrojem, není k dispozici ke stažení v Google Play, a tak se nová pravidla vztahují i na ni. Proto se mohou uživatelé kvůli novým pravidlům setkat s problémem při zobrazování notifikací v hodinkách. Dobrou zprávou je, že tento problém lze velmi jednoduše a rychle vyřešit, nastavení zabere opravdu jen minutu.

Dobrá zpráva pro majitele hodinek Huawei

Uživatelé, kteří aktualizovali svůj chytrý telefon s Androidem na nejnovější třináctou verzi, musí udělat ještě jeden krok, pokud chtějí svůj telefon (a tedy i oznámení) propojit například s hodinkami Huawei. Tento krok vyřeší veškerá omezení.

Postup je následovný:

  1. Jednoduše stačí otevřít Nastavení – Aplikace
  2. Vyhledejte aplikaci Huawei Health
  3. Klikněte na Možnosti a povolte omezené nastavení
  4. Ověřte, zda máte v aplikaci zapnuté povolení pro zobrazování notifikací
  5. Otevřete nastavení aplikace Huawei Health a povolte přístup k upozorněním

Po těchto jednoduchých krocích se budou hodinky i telefon automaticky synchronizovat a zobrazovat upozornění tak jako před aktualizací.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Exit mobile version