Black Friday přináší slevy i kyberpodvody: Každý 6. škodlivý e-mail souvisí s přepravou

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, varuje uživatele, aby si dávali během slevových akcí pozor na podvodné phishingové stránky, protože došlo k prudkému nárůstu falešných e-shopů a také stránek napodobujících přepravní společnosti. Check Point odhaduje, že každý šestý škodlivý e-mail souvisel v listopadu s přepravou. Kyberzločinci se snaží potenciální oběti lákat také na známé značky, jako je třeba Louis Vuitton.

Napodobování značky Louis Vuitton

Výzkumný tým zachytil nebezpečný e-mail napodobující tuto ikonickou módní značku. Zpráva se snažila nalákat uživatele předmětem „Slevy Black Friday. Začínáme na 100 dolarech. Ceny, do kterých se zamilujete“. Po kliknutí byl uživatel přesměrován na podvodnou stránku. Vytvořeno bylo hned několik falešných domén stejného formátu:

88off-bags.co / 87off-bags.co/ 86off-bags.co / 89off-bags.co

Všechny napodobovaly legitimní stránky Louis Vuitton poměrně zdařile.

Přepravení podvody

Kyberpodvodníci také často napodobují zprávy od přepravních společností a využívají rušného nákupního období, aby zmátli uživatele. Jedna z kampaní se například zaměřovala na DHL. V e-mailu byl uveden odkaz https://lutufedo[.]000webhostapp[.]com/key[.]php na podvodné stránky a uživatel byl vyzván k zaplacení drobného přepravního poplatku. Cílem podvodu bylo ukrást přihlašovací údaje oběti.

Škodlivý e-mail obsahoval předmět „[Upomínka]: Váš balíček JJD01558535 čeká na doručení“.

„Když na internetu hledáte slevy a výhodné akce, dávejte si pozor. Kyberpodvodníci napodobují zprávy i webové stránky luxusních značek i přepravních společností. A také rádi hrají na city. Když se těšíte na nějakou výhodnou nabídku nebo se bojíte, že něco propásnete, můžete zbytečně riskovat a nakupovat na neznámých stránkách nebo poskytnout citlivé informace. Kyberzločinci to dobře ví a snaží se této psychologie nakupování využít. Dodržujte proto základní bezpečnostní opatření, nakupujte vždy u oficiálních prodejců, nenechte se zlákat nabídkami, které jsou příliš dobré, aby to byla pravda, a dávejte si pozor na podezřelé platební metody,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Hackeři chtějí využít důvěry a lidské emoce, jako je strach z promeškání slevy. Pocit naléhavosti může způsobit, že uživatelé na něco kliknou, aniž by si předtím ověřili, zda e-mail skutečně pochází od dané značky. Může tak dojít ke stažení malware nebo krádeži cenných osobních údajů. Phishingová zpráva vám nemusí přijít jen e-mailem, ale i v SMS, přes Messenger, WhatsApp a podobně. Zprávy mohou navíc vypadat velmi personalizovaně, protože útočníci jsou schopni si poměrně snadno, například ze sociálních sítí, zjistit řadu osobních informací.

Kyberzločinci se snaží využít sváteční nálady, proto je při nakupování na internetu důležité dodržovat základních bezpečnostní opatření:

  1. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje a nepoužívejte stejná hesla. Krádeže přihlašovacích údajů jsou oblíbeným cílem kybernetických útoků. Řada lidí používá stejná uživatelská jména a hesla napříč různými účty, takže hackeři pak získají přístup k dalším online službám.
  2. Pozor na e-maily s žádostí o resetování hesla. Pokud obdržíte nevyžádaný e-mail s žádostí o resetování hesla, neklikejte na odkazy ve zprávě. Kliknutím na odkaz se totiž můžete dostat na phishingové stránky, které sice budou připomínat originální web, ale své přihlašovací údaje poskytnete kyberzločincům.
  3. Nenechte se zmanipulovat. Techniky sociálního inženýrství se snaží zneužívat lidskou přirozenost. Lidé častěji udělají chybu, když spěchají nebo se snaží plnit zdánlivě důležité příkazy. Phishingové útoky běžně používají tyto techniky k přesvědčení obětí, aby ignorovaly jakékoli podezření a klikly na odkaz nebo otevřely přílohu.
  4. Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu věcí, které signalizují phishing. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby, včetně názvů domén, a obecné pozdravy jako „vážený uživateli“ nebo „drahý zákazníku“. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://. Nikdy nedůvěřujte podezřelým zprávám.
  5. Obecně platí, že v žádném případě nesdílejte více, než je nezbytně nutné. Společnosti nepotřebují vaše rodné číslo, abyste u nich mohli nakoupit. Nikdy neposkytujte své přihlašovací údaje třetím stranám.
  6. Smažte podezřelé zprávy. Pokud máte podezření, že něco není v pořádku, důvěřujte svým instinktům a podezřelou zprávu smažte bez otevírání a klikání na odkazy.
  7. Neklikejte na přílohy. Neotvírejte přílohy v podezřelých nebo podivných zprávách – zejména přílohy Word, Excel, PowerPoint nebo PDF, ale samozřejmě ani přílohy typu EXE, MSI nebo BAT.
  8. Ověřte odesílatele. U každé zprávy zkontrolujte, kdo jej posílá. Kdo nebo co je zdrojem zprávy? Dávejte pozor na překlepy nebo rozdíly v e-mailové adrese odesílatele. A neváhejte blokovat podezřelé odesílatele.
  9. Neodkládejte aktualizace. V mobilním telefonu i počítači používejte vždy nejnovější verze softwaru. Nové verze mají opravené chyby a záplatované zranitelnosti. Použití zastaralého softwaru může hackerům umožnit, aby se dostali k vašim osobním informacím.
  10. Nikdy nevěřte příliš dobrým nabídkám, jako „80% sleva na nový iPhone“. Buďte velmi opatrní i u výstražných zpráv a vždy raději napřímo kontaktujte danou společnost, ať už vám přijde nějaká upomínka z banky nebo třeba zpráva o nedoručené zásilce.
  11. Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Black friday dorazí SledovaniTV. Dárkové poukazy na předplatné budou za polovinu

SledovaniTV bude o víkendu prodávat dárkové poukazy s 50% slevou. Zájemci tak mohou od 25. do 27. 11. získat balíček Základ na tři, šest či dvanáct měsíců za výhodnou cenu. Akce bude platná na e-shopu daruj.sledovanitv.cz pro Česko a daruj.sledovanietv.sk pro Slovensko.

Do oblíbené slevové akce Black friday se letos SledovaniTV zapojí prodejem dárkových poukazů. Ty mohou zájemci zakoupit na českém či slovenském e-shopu po celý víkend se slevou 50 %. Poukazy jsou nabízené ve třech variantách na 3, 6 a 12 měsíců a vztahují se na balíček Základ.

Balíček Základ zahrnuje více než 100 televizních kanálů, funkce zpětného přehrávání až na 7 dní a 25 hodin pro uložení nahrávek filmů, seriálů či televizních pořadů. Samozřejmostí je vysoké rozlišení vysílaného obrazu a dostupnost aplikací pro širokou škálu zařízení.

Ceny voucherů v Black friday na SledovaniTV CZ

Délka předplatného Běžná cena Akční cena
3 měsíce 599 Kč 299 Kč
6 měsíců 1194 Kč 599 Kč
12 měsíců 2388 Kč 1194 Kč

 

Ceny voucherů v Black friday na SledovanieTV SK

Délka předplatného Běžná cena Akční cena
3 měsíce 22,79 € 11,99 €
6 měsíců 44,94 € 22,49 €
12 měsíců 89,88 € 44,99 €


„Poukaz na předplatné naší služby je oblíbeným dárkem nejen pod stromeček. Zákazníci mohou získat dlouhodobé předplatné za neopakovatelnou cenu. Minulý rok měla akce na Black friday velký úspěch, proto jsme se rozhodli ji letos zopakovat. Věříme, že sleva 50 % je pro zájemce opravdu atraktivní,“
 říká Head of Marketing společnosti SledovaniTV Matěj Čičák.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 100 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 120hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizích a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson). Novinkou je aplikace pro Amazon Fire TV Stick, samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Zkrátka nepřijdou ani majitelé telefonů s operačním systémem Windows, či mobilů značky Huawei a Honor. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

Atmosféru studentské demonstrace ze 17. listopadu 1989 přiblíží digitální audioprůvodce a autentické záznamy.

Ve spolupráci s organizátory oslav 17.11. , připravila platforma pro digitální audioprůvodce SmartGuide speciální trasu po stopách průvodu z pražského Albertova na Národní třídu. Audioprůvodce obsahuje původní zvukové záznamy a vzpomínky přímých účastníků průvodu. Kdokoliv tak může bezprostředně sledovat kroky, které odstartovaly sametovou revoluci v Československu.

Demonstrace proti vládě a médiím, které 17. listopadu letošního roku zkomplikovaly hladký průběh zájemcům o připomínkovou akci k výročí sametové revoluce, jsou alespoň dočasně zažehnané. Čeští, ale i zahraniční turisté mají tak nyní v poklidu absolvovat trasu vedoucí z Albertova až na Národní třídu, tentokrát bez hluku, hrozících potyček protivládních demonstrací, zato s osobním audioprůvodcem.

Legendární setkání na Albertově, odtud k rotundě sv. Martina, na Rašínovo nábřeží a poté až na Václavské náměstí. Jenomže cesta končí na ulici Národní. Kdo tehdy nestačil utéci v pravý čas, schytal ránu obuškem v Mikulandské. Vzpomínáte na vuml? Tedy „vulkanizovaný učitel marxismu a leninismu“?!

Multimediální průvodce provede každého zájemce trasou vedoucí z Albertova až na Národní třídu, kterou v roce 1989 procházeli studenti uctívající památku Jana Opletala. Během procházky, kterou lze vzhledem k aktuální situaci absolvovat virtuálně z poklidu domova, si může uživatel prohlédnout dobové fotografie a vyslechnout si komentáře pamětníků.

Trasa 17. listopad obsahuje 19 zastavení a je volně dostupná v aplikaci SmartGuide (lze stáhnout přes Google Play store, nebo App store). Samotná procházka z Albertova přes Vyšehrad až na Národní třídu trvá zhruba 2 hodiny. Zvukové záznamy svých vzpomínek do audioprůvodce vyrobili účastníci průvodu Jan Vondráček a Karel Kratochvíl.

„Jak moc důležité a především významné je pro Českou republiku datum 17. listopad 1989 a události, které se před 33 lety odehrály v pražských ulicích, snad ani není nutné připomínat. Avšak, zejména mladá generace se v dnešní době začíná revolučním létům natolik vzdalovat, že jim pojmy jako Albertov, Národní třída a další místa příliš neříkají. I vzhledem k tomu, co se děje na Ukrajině si musíme připomínat minulost, abychom se poučili pro budoucnost.“, připomíná Jan Doležal, CEO společnosti Smartguide

U každého zastavení je k dispozici audio příběh, který propojí současné místo s historií. Aplikace SmartGuide v případě povolení sledování polohy přehrává příběhy automaticky, jakmile se telefon přiblíží k některému ze zastavení. Příběhy a informace z trasy si ovšem lze prohlédnout a vyslechnout i v pohodlí domova.

SmartGuide s.r.o. je úspěšný český startup, který vyvíjí platformu pro publikování digitálních audioprůvodců. Nabízí aplikaci SmartGuide, která promění každý telefon v osobního průvodce. SmartGuide aktuálně používá přes 600 000 cestovatelů v 600 světových destinacích.  Mezi klienty SmartGuide patrí Switzerland Tourism, Prague City Tourism, Karlovy Vary, Singapore National Heritage Board, Harvard Business School, Dubai Tourism, Pilsner Urquell, RegioJet, Deutsche Bundesbahn a mnoho dalš

Volání i SMS přes LTE síť: T-Mobile spouští pro své zákazníky službu VoLTE v zahraničí

T-Mobile spouští pro své zákazníky službu VoLTE také v zahraničí. Zákazníci T-Mobile tak mohou nově využít nejvyšší kvalitu volání a SMS v LTE/4G síti nejen doma, ale i na cestách mimo Českou republiku. VoLTE nabízí směrování hovorů a SMS přes datovou síť LTE/4G, což uživatelům přináší nejen nejrychlejší spojení a špičkovou kvalitu zvuku, ale rovněž možnost volat a datovat zároveň. Volání přes VoLTE nespotřebovává žádná data, proto zákazníci nemusí mít v zahraničí zakoupený žádný datový balíček. Za volání a SMS zaplatí stejné ceny jako při volání ve 2G/3G síti, a to dle svého tarifu. VoLTE se stává důležitou formou pro telefonování v zemích, které již vypnuly nebo plánují vypnout své 2G i 3G sítě.

Pro využití VoLTE v zahraničí stačí splnit několik málo podmínek. Mít u T-Mobile aktivní službu VoLTE, dále mít mobilní telefon s podporou VoLTE v zahraničí zaktualizovaný na nejnovější verzi firmwaru/softwaru, povolené VoLTE v mobilním telefonu a pak už se jen přihlásit v zahraničí do sítě roamingového partnera, který umožňuje volání ve VoLTE pro zákazníky T-Mobile. Co se týká mobilních telefonů s podporou VoLTE v zahraničí, tak tu již nyní splňuje minimálně 75 typů nejnovějších mobilních telefonů různých značek.

Po pilotním provozu, který spustil T-Mobile v polovině dubna v síti AT&T, mohou od dnešního dne všichni zákazníci T-Mobile využít VoLTE již naplno, a to v sítích prvních sedmi roamingových partnerů. Z nejbližšího okolí jsou to partneři Slovak Telekom (Slovensko), Deutsche Telekom (Německo), Magenta Telekom (dříve T-Mobile Austria, Rakousko) a T-Mobile Polska (Polsko). V Evropě je to ještě Cosmote Mobile (Řecko) a ze vzdálenějších zemí jsou to Telus Communications (Kanada) a AT&T Mobility (USA, Portoriko a Americké Panenské ostrovy). T-Mobile očekává, že bude seznam roamingových partnerů rychle rozšiřovat.

Jako zatím jediný vypnul svoji 2G i 3G síť na konci února operátor AT&T Mobility. Zákazníci by si proto měli ještě před cestou do zemí, které pokrývá tento operátor, potvrdit, že mají VoLTE aktivní a jejich mobilní zařízení podporuje VoLTE v zahraničí.

Více informací o VoLTE v zahraničí a seznam podporovaných zařízení je dostupný na webových stránkách www.t-mobile.cz/volte-roaming.

Češi propadli nositelné elektronice. Mezi chytrými hodinkami vede Apple, náramky jsou na ústupu

Přibližně 54 % Čechů má doma nositelnou elektroniku, která umožňuje sledovat zdravotní data a mezi její hlavní funkce patří motivace uživatele k aktivnímu životnímu stylu. Dalších skoro 30 % lidí o pořízení uvažuje. Průzkum, který realizovala dvojka na trhu s elektronikou CZC, dal nahlédnout pod pokličku toho, jak chytré hodinky a náramky Češi využívají, a odpověděl na řadu dalších otázek. Jaké jsou skutečné důvody, proč si lidé chytré hodinky a náramky pořizují, a které značky jsou u nás nejpopulárnější?

Fakt, že kategorie chytré nositelné elektroniky je stále na vzestupu, dokazuje průzkum, kterého se účastnilo celkem 4 402 zákazníků CZC. Mezi respondenty bylo téměř 80 % mužů a největší část, přibližně polovina oslovených, spadá do věkové kategorie 36 až 55 let.

Průzkum ukázal, jak velké oblibě se mezi Čechy těší kategorie chytrých hraček, které mají motivovat uživatele k pohybu a mnohdy dokáží také monitorovat a vyhodnocovat nejrůznější zdravotní funkce. Prvotní éra chytrých náramků je již minulostí a na jejich místo nastoupily hodinky. Ty má dnes již skoro 44 % oslovených, náramek vlastní jen asi 12 % a 3 % Čechů vlastní obě zmíněné varianty. O neustále se rozvíjející popularitě svědčí fakt, že dalších 7 % respondentů si chce chytré hodinky nebo náramek pořídit v nejbližší době, a celých 22 % o nákupu alespoň občas uvažuje.

Proč si Češi chytré hodinky pořizují?

Fitness a zdravotní funkce nejsou zdaleka jedinou motivací k pořízení chytrých hodinek. Vůbec nejčastějším důvodem nákupu chytrých hodinek (přes 56 %) je zdánlivě méně podstatná funkce, a sice notifikace příchozích hovorů a zpráv a s tím související větší pohodlí, protože uživatelé nemusí neustále vytahovat telefon. Většina oslovených však uvedla více důvodů k pořízení a za vyšším pohodlím následuje v těsném závěsu monitoring zdraví (skoro 54 %) a využití při sportovních aktivitách (téměř 53 %).

Apple, Samsung a Garmin v těsném závěsu za sebou

Žebříček oblíbenosti značek chytrých hodinek vede v České republice momentálně Apple – jeho hodinky má víc než 19 % oslovených, na paty mu ale velmi těsně šlape Samsung a Garmin, posledně jmenovanou značku preferují hlavně aktivní sportovci. Významný podíl na českém trhu mají však i další značky jako Amazfit, Xiaomi či Huawei. Zda se toto pořadí změní po další vlně nákupů, která je podle všeho těsně před námi, ukážou následující měsíce.

Nevyužitý potenciál

Překvapivě velká část uživatelů si uvědomuje, že nevyužívá všechny dostupné funkce svých elektronických pomocníků – přes 43 % uvedlo, že potenciál svých chytrých hodinek či náramků pravděpodobně nevytěžují naplno. Asi 18 % majitelů hodinek a náramků přiznává, že je vlastně nosí méně, než by měli, a hodinky často leží doma. Naprostá většina uživatelů (77 %) si myslí, že využívají jen to, co skutečně potřebují. Přitom mnoho z nich další užitečné funkce ani nezná. Víc než 10 % respondentů přiznalo, že se těžko orientují v nabízených funkcích či nastaveních a hodinky jsou pro ně příliš složité.

Češi si chtějí před nákupem chytré hodinky vyzkoušet

Nadpoloviční většina dotázaných projevila zájem vyzkoušet si tento typ produktu před jeho zakoupením a čtvrtina z nich by byla dokonce ochotna za zapůjčení zaplatit. To ukázalo i důležitost kvalitních odborných recenzí i podrobných popisů všech dostupných funkcí ze strany výrobců a prodejců, což si uvědomuje i organizátor průzkumu. „V následujícím období se chceme na oblast nositelné elektroniky s funkcemi fitness a monitoringu zdraví výrazně zaměřit. Proto je pro nás důležité, jaké funkce a servis čeští uživatelé ocení. Chceme jim vyjít vstříc a na základě průzkumu připravujeme nové možnosti předprodejního i prodejního servisu,“ shrnuje Michal Krejča, produktový manažer pro kategorii CZC.Health. „Pro zákazníky proto připravujeme podrobnější informace, video návody i další zajímavé novinky.“

Žebříčky a tabulky dle průzkumu CZC pro oblast chytrých hodinek a náramků:

Průvodce výběrem chytrých hodinek:
Jak vybrat chytré hodinky | Geek Magazín (czc.cz)

Video – 8 tipů, jak správně vybrat chytré hodinky:

(130) 8 tipů, jak správně vybrat chytré hodinky | Nákupní rádce – YouTube

O CZC

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

Varování ČSOB a Policie: Až do konce roku platí extrémní nebezpečí kyberútoků

ČSOB a Policie ČR varují před zvýšenou aktivitou kybernetických zločinců, která se v předvánočním čase ještě stupňuje. Statistiky lámou rekordy už nyní, jen do října evidují policisté víc než 15 tisíc kyberzločinů. Na aktivity kybernetických podvodníků upozorňuje nová preventivní kampaň Volač a Klikač.

„Digitální bezpečnost patří k prioritám skupiny ČSOB v péči o klienty. Na investice do bezpečnosti a prevence vynakládáme ročně stamilióny korun, ale před zákeřnými kyberpodvodníky se nemůže bohužel ukrýt nikdo. Jsou organizovaní, stále profesionálnější a naprosto bez zábran, takže lze čekat jejich útoky ve zvýšené míře zejména před Vánoci. Nejlepší prevencí jsou obezřetnost, a informovanost. Cílem naší nové společné kampaně s Policií ČR je zvýšit úroveň znalostí a naučit lidi základní pravidla efektivní obrany,“ říká Petr Hutla, člen představenstva ČSOB.

Policie ČR registruje jen do konce letošního října 15 409 trestných činů spáchaných v kyberprostoru, zatímco za celý rok 2021 to bylo 9518 a před deseti lety pouze 2195. Okradených jsou desetitisíce a škody jsou ve stovkách milionů korun. Podle České bankovní asociace připadá na jednoho poškozeného klienta škoda v průměru 161 500 korun.

„Počty online podvodů neustále narůstají a je tedy daleko větší pravděpodobnost, že se s nějakou hrozbou setká každý z nás a je jenom na nás, jak na to budeme připraveni. Navíc značně roste i kvalita a sofistikovanost těchto útoků. V posledních letech u online podvodů zaznamenáváme prvky organizovaného zločinu s mezinárodním přesahem. Odhalování je zde velmi složité a zdlouhavé, a proto je potřeba, aby se každý choval obezřetně a nenechal se nachytat,“ doplňuje Tomáš Kubík, náměstek policejního prezidenta pro Službu kriminální policie a vyšetřování.

ČSOB a Policie ČR společně připravili preventivní kampaň s názvem Volač a Klikač, aby zvýšili povědomí o této problematice, varovali před kyberpodvodníky a ukázali na co si dát pozor.

Základní pravidla jsou velmi jednoduchá. Chceme naučit lidi, aby si před každým kliknutím na odkaz vSMS zprávě nebo vemailu či před zodpovězením otázky volajícímu sami položili dotaz: Nechce mě náhodou okrást? Není to náhodou Volač nebo Klikač? Banky nikdy nepožadují citlivé osobní informace nebo data o účtech nebo platebních kartách, protože své klienty znají,“ vysvětluje Petr Vosála, manažer bezpečnosti digitálních kanálů ČSOB. Podle něho je v případě nejistoty a pochybností je nejlepší vždy kontaktovat přímo klientská centra bank, která fungují nonstop a jejichž pracovníci si s takovou situací dokážou poradit.

Skupina ČSOB

je vedoucím hráčem na bankovním trhu v České republice. Naše motto „Digitálně a s lidmi“ nejlépe vyjadřuje probíhající investice do inovací a digitalizace, díky nimž neustále zjednodušujeme a zkvalitňujeme obsluhu našich klientů v online prostředí i na pobočkách. Naše služby jsou k dispozici 24 hodin denně 7 dnů v týdnu. Stavíme na unikátním bankopojišťovacím modelu, který nabízí pod jednou střechou vše pro řešení finančních potřeb – od bankovních služeb pod značkou ČSOB či Poštovní spořitelna přes pojištění od ČSOB Pojišťovny, ČSOB Penzijní společnost, ČSOB Leasing, ČSOB Asset Management, ČSOB Factoring a Patria Finance. Své služby poskytujeme všem typům zákazníků – fyzickým osobám, malým a středním podnikům i korporátní a institucionální klientele. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací skupiny KBC, která působí především v Belgii a v regionu střední a východní Evropy.

V oblasti bydlení je ČSOB největším poskytovatelem úvěrů v České republice. Díky Hypoteční bance a ČSOB Stavební spořitelně, které jsou částí skupiny ČSOB, jejich celkový objem dosahuje cca 500 miliard korun. Naším cílem je nabídnout klientům veškeré služby spojené s bydlením jednoduše a pod jednou střechou – od úvěrů na bydlení, po hypotéky, stavební spoření a související služby jako je pojištění hypotéky, nemovitosti apod.

NETGEAR uvádí nové multigigabitové nespravované přepínače. Pomohou firmám překonat přetížení ethernetu za dostupnou cenu

Společnost NETGEAR, přední globální poskytovatel inovativních síťových produktů, představuje dva nové multigigabitové nespravované přepínače MS105 a MS305. Tyto novinky firmám pomohou s nákladově efektivním rozšiřováním jejich sítí pomocí multigigabitových rychlostí.

Počet zařízení s multigigabitovými schopnostmi, jako jsou přístupové body s Wi-Fi 6 nebo datová úložiště (NAS), rapidně narůstá. Používání moderních aplikací, zvyšující se převaha trendu Bring Your Own Device (Přineste si vlastní zařízení) a stále častější využívání a přehrávání videa vyžaduje, aby firmy měly k dispozici větší šířku pásma a mohly tak docílit hladkého provozu v síti. To už nelze zvládnout pomocí gigabitového připojení. Dokonce i ty nejmenší firmy se často pohybují na úrovni velkých podniků, pokud jde o objem dat, která mají jejich sítě zpracovat. Toto zatížení bude navíc v budoucnu dál narůstat, protože aplikace budou stále vyspělejší.

NETGEAR proto představuje nové multigigabitové nespravované přepínače MS105 a MS305, které firmám pomohou překonat přetížení ethernetu za dostupnou cenu. Jsou dodávány s pěti 2,5G portykovovém pouzdře, které lze umístit na stůl nebo připevnit na zeď. Tyto přepínače jsou energeticky úsporné a byly zkonstruovány tak, aby vydržely po velmi dlouhou dobu. Prošly také přísnými testy, aby poskytovaly spolehlivost, kterou firmy potřebují.

„Těmito přírůstky rozšiřujeme portfolio vysoce flexibilních a škálovatelných multigigabitových přepínačů navržených tak, aby vyhovovaly všem byznysovým potřebám, a to s tím nejlepším výkonem a zabezpečením ve své třídě,“ říká Iphie Chen, seniorní produktová manažerka ve společnosti NETGEAR.

Klíčové parametry NETGEAR MS105 a MS305:

  • Plug-and-Play: jednoduché nastavení bez potřeby softwaru nebo konfigurace
  • 5 multigigabitových 2,5G ethernetových portů pro rychlejší a plynulejší produktivitu
  • Malé, robustní kovové pouzdro
  • Zcela tichý provoz
  • Flexibilní umístění na stůl nebo na stěnu
  • Snadné monitorování aktivity a rychlosti portů pomocí LED diod
  • Prioritizace provozu 802.1p a podpora jumbo rámců umožňující bezproblémovou integraci se sofistikovanějšími sítěmi
  • Energeticky úsporný design v souladu s IEEE802.3az

NETGEAR MS105 je navíc dodáván s doživotní zárukou (ProSAFE Limited Lifetime Warranty), výměnou v následující pracovní den a podporou prostřednictvím chatu. MS305 je dodáván s 3letou zárukou na hardware. Na oba přepínače se vztahuje 90denní bezplatná technická podpora v režimu 24/7.

Přepínače NETGEAR MS105 a MS305 je možné zakoupit v síti obchodních partnerů společnosti NETGEAR. Doporučená koncová cena je 3539 Kč (MS105) a 3189 Kč (MS305).

O společnosti NETGEAR

Společnost NETGEAR (NASDAQGM: NTGR) navrhuje inovativní, značková technologická řešení, která svým vysokým výkonem, spolehlivostí a snadnou použitelností odpovídají na specifické síťové, úložné a bezpečnostní potřeby malých či středně velkých firem a domácích uživatelů. Nabízí ucelené portfolio síťových produktů, které umožňují uživatelům propojit jejich multimediální zařízení a internet – sdílet připojení k internetu, periferní zařízení, soubory, digitální multimediální obsah a aplikace mezi více počítači a dalšími elektronickými přístroji s přístupem k internetu. Pro podniky poskytuje společnost NETGEAR síťové prvky, úložiště a bezpečnostní řešení bez dodatečných vysokých nákladů a složitosti, které jsou jinak typické pro rozsáhlé IT infrastruktury. NETGEAR zároveň podporuje poskytovatele špičkových služeb v jejich oblasti podnikání. Produkty NETGEAR jsou postaveny na osvědčených technologiích z oblasti bezdrátového připojení, ethernetových a powerline sítí, přičemž je u nich kladen důraz na spolehlivost, snadné použití, pokročilé funkce, stylový design a technologické inovace. Na všechny produkty ProSafe poskytuje NETGEAR doživotní záruku. Řešení NETGEAR se prodávají na více než 45 000 obchodních místech po celém světě a prostřednictvím více než 39 000 prodejců s přidanou hodnotou. Společnost sídlí v San Jose v Kalifornii a má pobočky v 25 zemích. NETGEAR je partner programu ENERGY STAR®. Další

informace jsou k dispozici na webových stránkách www.netgearcz.cz. Sledujte společnost NETGEAR na www.facebook.com/netgearczask a www.linkedin.com/company/netgear-cesko.

© 2022 NETGEAR, Inc. NETGEAR a logo NETGEAR jsou ochranné známky či registrované ochranné známky společnosti NETGEAR, Inc. a jejích dceřiných společností ve Spojených státech a dalších zemích. Ostatní názvy značek a produktů jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky příslušných majitelů. Uvedené informace podléhají změnám bez upozornění. NETGEAR nenese odpovědnost za technické nebo redakční chyby nebo opomenutí. Všechna práva vyhrazena.

Výhledové prohlášení:

Tato tisková zpráva obsahuje výhledová prohlášení v souladu s „U.S. Private Securities Litigation Reform Act“ z roku 1995. Za tato výhledová prohlášení jsou považovány informace týkající se produktů, řešení a technologií společnosti NETGEAR, očekávané funkce, vlastnosti, parametry, spolehlivost, přijetí na trhu, růst trhu, specifické použití, zpětná vazba od uživatelů a postavení produktů a technologií NETGEAR na trhu. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních vedení společnosti a podléhají určitým rizikům, nejistotám a předpokladům, včetně následujících: skutečná cena, výkon a jednoduchost používání výrobků NETGEAR nemusí splňovat představy o ceně, výkonu a jednoduchosti používání zákazníků; výkon výrobků může být nepříznivě ovlivněn reálnými podmínkami provozního prostředí; selhání produktů může za určitých okolností způsobit trvalou ztrátu dat koncových uživatelů; nové viry nebo internetové hrozby mohou snížit účinnost bezpečnostních technologií v produktech NETGEAR; schopnost společnosti NETGEAR vyvíjet a prodávat své výrobky a technologie může poklesnout vlivem dopadu a cenové politiky konkurenčních výrobků či zavedení alternativních technologických řešení. Další informace o možných rizikových faktorech, které by mohly ovlivnit společnost NETGEAR a její obchodní činnost, jsou podrobně popsány v oznámeních společnosti NETGEAR, pravidelně podávaných americké Komisi pro cenné papíry a burzu (SEC). NETGEAR na sebe nebere žádný závazek zveřejnit případné revize výhledových prohlášení obsažených v tomto dokumentu, aby odrážela události nebo okolnosti, které nastaly po datu vydání této zprávy nebo v reakci na vznik neočekávaných událostí.

Black Friday se blíží. Čtvrtina Čechů zaplatí nákupy chytrými telefony

Chytré telefony se již dávno staly samozřejmou součástí každodenního života Čechů, a nejinak je tomu v oblasti plateb. Prostřednictvím chytrých telefonů nakupuje a platí online až 57 % Čechů. Běžné je také placení telefonem v kamenných prodejnách, kde jím platí každý čtvrtý Čech. Spotřebitelé na této platební metodě oceňují především rychlost, pohodlí a bezpečnost. Data přinesla studie Visa Mobile Payment Study 2022, která pokrývá osm trhů střední a východní Evropy včetně Česka.

Chytré telefony se staly součástí našich každodenních životů, včetně nakupování a všeho, co s ním souvisí. Podle nové studie Mobile Payment Study až tři čtvrtiny českých spotřebitelů vyhledávají pomocí chytrých telefonů zajímavé slevové akce na produkty a služby. K samotnému placení za zboží a služby na mobilních zařízeních přistoupí 68 % Čechů. Podobně jsou na tom s placením také Chorvati (72 %), Slováci (72 %) a Bulhaři (74 %). Nejčastěji za online nákupy platí Rumuni (81 %).  Na online nakupování prostřednictvím telefonů Češi oceňují především rychlost (57 %) a pohodlí (54 %). Společnost Visa proto ve spolupráci s dalšími partnery spustila na začátku tohoto roku novou platební metodu pro online platby Click to Pay, která právě na rychlosti a pohodlí staví. Click to Pay lze využít při placení přes webové stránky na telefonu i počítači, prostřednictvím připojených zařízení nebo přímo v aplikacích.

Chytré telefony, tablety a různá připojená zařízení umožňují ukládat platební karty do stále více aplikací. Češi této možnosti nejčastěji využívají v e-shopech (36 %), u streamovacích platforem (28 %), u aplikací pro rozvoz jídla (26 %), cestování (21 %) a dopravu (20 %). Studie také ukázala, že již 67 % Čechů ve věku 18-24 let přidalo svou platební kartu do alespoň jedné mobilní aplikace. Stále však máme co dohánět. Prim hrají Rumuni (82 %) a následují Slováci (80 %) a Maďaři (76 %).

Platby telefonem již dávno nejsou jen pro technologické nadšence

Stejně jako v případě online nakupování si Češi oblíbili i bezkontaktní platby telefony v kamenných prodejnách především pro jejich rychlost (56 %) a pohodlí (66 %). Z Čechů, kteří někdy vyzkoušeli digitální peněženku, se mnoho z nich ke klasické kartě už nevrací – pětina jich používá kartu maximálně jednou za měsíc. Ačkoli se ještě před deseti lety placení mobilem zdálo být hudbou budoucnosti, dnes už má povědomí o tomto způsobu placení většina spotřebitelů, a celých 72 % z nich zná alespoň jednu metodu tohoto typu.

Vrchol nákupní sezóny klepe na dveře. Mobilem plánuje během Black Friday platit online nebo v obchodech čtvrtina Čechů, za vánoční nákupy je to pak celá třetina, říká průzkum. S rostoucí oblibou digitálních peněženek je přirozeně nutné zajistit také odpovídající technologie, které platby chrání. Jednou z nich je tzv. tokenizace: jakmile někdo načte údaje o své kartě do mobilní peněženky, Visa je v zájmu bezpečnosti nahradí jedinečným souborem čísel.

„Ještě nedávno jsme si nedokázali představit, že bychom opustili domov bez peněženky nebo platební karty. Dnes je to prakticky standardem, a to nejen pro generaci Z nebo technologické nadšence. Již 7 z 10 českých respondentů ve věku 45-54 let ví, že mohou v obchodech platit chytrým telefonem, a 25 % takovou možnost využívá,“ komentuje Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Česko, Slovensko a Maďarsko. „Ve Visa jsme přesvědčeni, že rozmanitost platebních metod je cestou vpřed, a nadále poskytujeme spotřebitelům i obchodníkům možnost volby, jak chtějí platit nebo přijímat platby. Proto lze kromě tradičních karet Visa platit i digitálním zařízením, jako je chytrý telefon nebo chytré hodinky. Neustále se snažíme inovovat a přinášet nové metody mobilních plateb, které jsou rychlé, pohodlné a bezpečné.“

Digitální peněženka do každé kapsy?

Čeští spotřebitelé, kteří platí chytrým telefonem, vidí jako jednu z důležitých výhod bezpečnost (27 % v případě plateb v obchodě i online nakupování). Zároveň je to právě zdánlivý nedostatek bezpečnosti, který dokáže od mobilních plateb Čechy odradit. Ti, kteří jsou rezervovaní k placení chytrými telefony, zmiňují jako důvod nedostatečnou bezpečnost v 21 % případů pro placení v kamenných prodejnách a v 15 % případů pro placení na internetu. 14 % českých spotřebitelů, kteří mobilní platby nepoužívají, přestože je znají, se navíc domnívá, že nastavení těchto metod může být až příliš složité.

„Placení mobilem, ať už v obchodě nebo na internetu, je jedním z nejbezpečnějších způsobů placení. Všechny platby Visa provedené chytrým telefonem, chytrými hodinkami nebo tabletem jsou chráněny minimálně stejně jako jakákoli jiná transakce kartou Visa. Zásadní je, že když někdo vloží údaje o své kartě do digitální peněženky v zařízení, Visa je nahradí jedinečným souborem čísel. Tato technologie se nazývá tokenizace a představuje přidanou úroveň ochrany,“ zdůrazňuje Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Česko, Slovensko a Maďarsko. „Z pohledu spotřebitele je důležité, aby platby byly bezpečné, pohodlné a uživatelsky přívětivé, a to i pro osoby se základními uživatelskými znalostmi mobilních zařízení. Proto je dnes placení chytrým telefonem velmi jednoduché a přidání karty Visa do chytrého zařízení trvá jen několik okamžiků.“

V dnešní době už ale telefony k platbám nepoužívají pouze spotřebitelé. Díky funkci Tap to Phone mohou transakce provádět a přijímat i drobní podnikatelé a obchodníci. Prodejci si jednoduše stáhnou aplikaci do svých chytrých telefonů a mohou okamžitě přijímat bezhotovostní platby, které jsou bezpečné, bezkontaktní a pro zákazníky pohodlné. Studie ukázala, že polovina Čechů by byla ochotna platit přiložením svého chytrého telefonu k telefonu prodejce, který slouží jako platební terminál.

Jak platit mobilním telefonem?

  1. V několika jednoduchých krocích přidejte svou kartu Visa do zařízení podporujícího platby (chytrý telefon nebo chytré hodinky).
  2. Když jste v obchodě, podržte zařízení nad terminálem a potvrďte platbu otiskem prstu. Některá zařízení umožňují potvrzení i naskenováním obličeje.
  3. Všechny platební terminály v Česku přijímají i bezkontaktní platby, takže se nemusíte bát, že byste tuto možnost někde nemohli využít.

Mobilním zařízením můžete platit také v aplikacích nebo v internetových obchodech. I v tomto případě můžete k autorizaci využít sken obličeje nebo prstu, celý proces trvá jen několik okamžiků.

Používání karty Visa, ať už klasicky, v telefonu nebo online, poskytuje dodatečné zabezpečení po provedení platby zvané Chargeback. Můžete ho využít, pokud máte s nákupem nějaké problémy (zboží nedorazilo, neodpovídá popisu, je vadné, poškozené nebo jednoduše nejste spokojeni s výsledkem reklamace). Prvním krokem je pokusit se problém vyřešit přímo s obchodníkem. Pokud se to nepodaří, banka, která kartu Visa vydala, se pokusí finanční prostředky od banky obchodníka získat zpět.

O studii:

Visa CEE Mobile Payments Study 2022 pokrývá Polsko, Českou republiku, Maďarko, Rumunko, Bulharsko, Slovensko, Slovinsko a Chorvatsko. Studii provedla výzkumná agentura Kantar v říjnu 2022 s použitím metodologie CAWI na celkovém vzorku 1 000 respondentů ve věku 18–65 let v každé zemi.

O společnosti Visa

Visa (NYSE: V) je jedním ze světových lídrů v oblasti digitálních plateb zpracovávající transakce mezi spotřebiteli, obchodníky, finančními institucemi a vládním sektorem ve více než 200 zemích. Naším posláním je propojit svět prostřednictvím inovativní, spolehlivé a bezpečné platební sítě, umožňující jednotlivcům, podnikům a ekonomikám prosperovat. Ve Visa věříme, že inkluzivní ekonomika propojující každého odkudkoli je přínosem všem a zaručuje budoucnost pohybu peněz. Více se dozvíte na Visa.cz.

Sencor uvádí na trh první Full HD televizor se systémem VIDAA

Rychlost nového systému VIDAA, vybavení celou řadou oblíbených aplikací v češtině a velmi přívětivá cena dělají z chytrého Full HD televizoru Sencor SLE 40FS700TCS vhodného kandidáta na předvánoční nákupy.

Nový chytrý FULL HD televizor Sencor SLE 40FS700TCS je vyladěný pro potřeby sledování moderních online videopůjčoven. Kromě obligátního vybavení všemi dostupnými tunery (DVB-T2, DVB-T, DVB-C, DVB-S2) je v televizoru předinstalována celá řada aplikací, do kterých se stačí jen přihlásit.

Videopůjčovny Netflix, Disney+, Prime Video a aplikace pro každodenní používání, jako jsou Youtube, Voyo, Televize Seznam, SledovaniTV, Pohádky a Lepší.TV jsou doplněné moderní funkcí HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV). Celá řada do češtiny lokalizovaných aplikací tak usnadňuje přístup k v dnešní době tolik oblíbenému obsahu, oblíbeným seriálům a filmům.

Televizor Sencor SLE 40FS700TCS je prvním, který byl osazen moderním operačním systémem VIDAA, který se vyznačuje vysokou rychlostí ovládání a stabilitou fungování. Noví majitelé ocení také velmi praktické ladění kanálů, které systém VIDAA nabízí. 

Za velmi dostupnou cenu silná výbava

Za cenu 6 499 Kč nabízí SLE 40FS700TCS nadstandardní výbavu. Obrazovka s úhlopříčkou 100 cm (40“) ve Full HD rozlišení a s technologií D-LED zaujme kvalitním obrazem a praktickým pozorovacím úhlem 178°/178° (ve vertikální i horizontální rovině). Stejně kvalitní obraz tak budou mít všichni diváci, kteří se před televizor posadí.

Ve výbavě nechybí možnost připojení TV k internetu pomocí Wi-Fi a celá řada vstupů: 3× HDMI CEC (1 × ARC), AV in, RJ45, optický výstup, 2x USB 2.0, sluchátkový výstup 3,5 mm Jack. O zvuk se stará technologie Dolby Digital Plus prostřednictvím zabudovaných stereo reproduktorů s výkonem 2 x 8 W.

Ačkoliv si diváci na televizoru oblíbí zejména, během pár vteřin po zapnutí dostupné, aplikace videopůjčoven Netflix, Disney+ a Prime Video, televizor si poradí s přehráním celé řady audio i video formátů. Může tak sloužit jako plnohodnotné multimediální centrum domácnosti.

První televizor s novým a rychlým operačním systémem VIDAA a úhlopříčkou 100 cm Sencor SLE 40FS700TCS je na českém trhu dostupný za 6 499 Kč. 

O značce SENCOR:

Značka SENCOR se poprvé objevila v Japonsku ve vlně nově vznikajících značek, jako byly Sony, Aiwa, Sanyo, po oživení ekonomiky po válce v roce 1969. Od té doby ušla dlouhou cestu, na které rozšířila svůj sortiment a snaží se pokrývat veškeré portfolio domácích elektronických pomocníků. Dnes je SENCOR řízen z Evropy, výroba probíhá v Asii i Evropě, ale stále s Japonskou přesností, důsledností a perfekcionismem. Dnešní designéři jsou špičkovými odborníky, kteří přinášejí do našich domovů moderní výrobky, jež nejsou jen šedo-černo-bílé, ale nebojí se barev a modernímu designu. Značka SENCOR se drží pravidla: Kvalita za odpovídající cenu – ani koruna navíc!

Při expanzi e-shopu za hranice nepodceňujte pravidla e-mailingu

Letošní propad českého e-commerce přivádí marketéry k otázkám, kde hledat nové trhy a odbytiště. Ochlazení trhu se týká jak malých, tak i velkých e-shopů. Znalost pravidel poskytovatelů e-mailových schránek je přitom pro rozšíření byznysu na zahraniční trh zásadní. Někde je potřeba zaplatit za prémiové služby, jinde pomůže mít dobré kontakty na místní organizace.

Poskytovatelé schránek, do kterých email s vaší kampaní doputuje, si u příchozí pošty vždy zkontrolují IP adresu, velikost a reputaci vázanou na doménu. Pro reputaci je důležitý zájem příjemce a jak na zprávy reaguje.

Když se poskytovatelům doména zdá bezpečná, doručené e-maily umístí do konkrétních schránek. Pokud ne, email přes svoji bránu nepustí. V každé zemi je ale oblíbený jiný poskytovatel emailových schránek a platí tak i jiná pravidla.

V Polsku podpoří kampaň prémiové služby

Polský trh je ten, na kterém si marketéři v e-mailingu často lámou zuby. V Polsku sice dominuje Gmail s 55 %, ale celých 39 % trhu si ukusují lokální poskytovatelé emailových schránek, jako Wirtualna Polska, Onet a Interia. A právě u nich uspěje e-shop s rozesílkou jen v případě, že si zaplatí prémiové služby.

„Pokud VIP služby nečerpáte, vaše emaily se buď nebudou doručovat vůbec nebo extrémně pomalu a v ty nejnevhodnější časy. Díky dlouhodobému působení na polském trhu jsme v kontaktu s místními providery a s některými spolupracujeme také na pilotních projektech. Proto dokážeme zařídit doručitelnost kampaní i v Polsku,“ říká Libor Nádvorník z české společnosti Mailkit.

Zemím DACH vládne Gmail

V oblasti DACH, do které patří Německo, Rakousko a Švýcarsko, převládá s 38 % Gmail. Celá pětinu trhu patří druhému nejdůležitějším poskytovateli, a to lokální společnosti 1&1. Microsoft se s 13 % drží na třetím místě. „Doručitelnost kampaní ovlivňuje členství poskytovatele v německém sdružení CSA, neboli Certified Senders Alliance. To sdružuje největší místní poskytovatele e-mailových schránek a příjemce,“ dodává Nádvorník.

Yahoo v Rumunsku má rádo velké rozesílky

Rumunský trh má sice potenciál, je ale zároveň velmi specifický. Rumunsko je totiž jedinou evropskou zemí, kde jednoznačně vede americké Yahoo. To ovládá více jak polovinu emailových schránek. Významnou roli u Yahoo hraje reputace odesílatele a narozdíl od ostatních poskytovatelů počítá s mnohem většími objemy rozesílek. Velikost rozesílky může poskytovatel vyhodnotit jako hraniční a umístit email do spamu.

„Příkladem přístupu Yahoo v Rumunsku je situace našeho klienta, který měl u svých kampaní problém s retroaktivními akcemi. Jeho maily sice doputovaly do doručené pošty příjemců, ale po hodině je poskytovatel schránky nekompromisně přesunul do spamu. Bylo proto potřeba s technickou podporou Yahoo upravit velikost rozesílek konkrétního zákazníka,“ shrnuje Nádvorník.

Každý trh má svá specifika a pro každou zemi je nutné sledovat reputační efekt. Ten se promítá i do dalších zemích, protože cíloví poskytovatelé jsou v zásadě globální.

Exit mobile version