Má cenu investovat do Bitcoinu?

Den co den se na mě obracejí lidé s tím, kam mají investovat v době brutální inflace. Zatímco v minulosti uvažovali o akciích, dnes přemýšlejí o kryptoměnách. Akcie totiž padají, ale ne tak výrazně jako krypto. Globální hodnota kryptoaktiv poklesla za poslední rok z více než 2,5 bilionu dolarů na 820 miliard dolarů. Takto šílený propad v mnoha lidech vyvolává představu, že kryptoměny už jsou dost levné k nákupu.

Největší zájem přitahuje Bitcoin. Zatímco před rokem byla jeho cena nad 56 tisíci dolarů, dnes je lehce nad 16 tisíci. Bitcoin tak ztratil skoro tři čtvrtě hodnoty.

Pikantní na tom je to, že nám léta mnozí zastánci krypta tvrdili, že krypto musí ještě výrazně zdražit. Ve svém zaslepení např. tvrdili to, že je Bitcoin nové zlato, protože podobně jako u zlata i u Bitcoinu je množství omezené. Když přitom spočítali tržní kapitalizaci zlata, došli k závěru, že jednou bude cena Bitcoinu činit 540 tisíc dolarů apod. Když jsem se ptal, čím by byla taková hodnota podložená, tvrdili, že vnitřní hodnota je daná infrastrukturou a technologií blockchain. Fakt, že bude vytěženo maximálně 21 milionů, prý zase znamená, že je protiinflační. Dokonce je prý Bitcoin i proticyklický.

Smutná pravda: Bitcoin je závislý na vývoji ekonomiky

Dokud Bitcoin rostl na dohled hladiny 70 tisíc dolarů, šlo o tomto všem diskutovat a nebylo to prakticky čím vyvrátit. Zkušenost s Bitcoinem byla historicky zanedbatelná. Když se ale Bitcoin zřítil, ukázalo se, že to byly jen žvásty nadšenců a spekulantů. Bitcoin a obecně krypto není žádným paralelním světem nezávislým na okolní ekonomice.

Jakmile začaly růst ve světě úrokové sazby, začaly být alternativní investice zajímavé a lidé utíkali od akcií i od krypta. Při prvním pohledu na graf akciových trhů a Bitcoinu vidíme, jak se vyvíjejí podobně. Představa nezávislosti byla naivní.

Vnitřní problémy a nedůvěra v kryptosvět

Z toho by šlo usuzovat, že až sedne prach a akcie zase porostou, z popela vstane i krypto. Má to ale několik háčků. Kryptosvět nebyl torpédován jen růstem úrokových sazeb, ale i vnitřními problémy.

Prvním torpédem byl pád měny Luna. Následovala kryptoúvěrová společnost Celsius, kde o peníze přišly skoro dva miliony klientů. Pak se přidal pád Three Arrows Capital (3AC). Ta si pro změnu půjčovala kapitál, který následně investovala do riskantních krypto projektů.

To, jak jsou krypto projekty propojené, se ukázalo pádem velké kryptoměnové burzy FTX. Najednou se začalo mluvit o tom, že pád FTX je pro svět krypta podobný pádu Lehman Brothers. Na FTX totiž byly napojeny další firmy označované za infrastrukturu kryptosvěta. Předposlední z těchto firem je americká půjčovna kryptoměn BlockFi, jež tento týden vyhlásila bankrot. Údajně měla „významnou expozici“ na FTX a s ní spojených subjektech. Úplně poslední je úterní pád kryptoměnové burzy Bitfront.

Problémy kryptoměnového trhu pozorujeme i v ČR. Někteří lidé tvrdí, že českou verzí skandálu kolem burzy FTX je vpád policie do sídla technologické společnosti Xixoio.

To, že krypto Lehmani padli, jsem si myslel už kdysi, když padla Mt. Gox. Jenže ukázalo se, že se důvěra vrátila a kryptosvět šel dál.

Myslím, že půjde i teď. Kryptosvět se totiž stačil propojit s politikou. Šef padlé burzy FTX Sam Bankman-Fried byl druhým největším sponzorem prezidentské kampaně Joe Bidena i nedávné kampaně Demokratů. Progresivní politici jsou už tedy na straně krypta. Má obava, že by jednou mohli dělat kryptu problémy, se tím trochu rozpouští.

Je už Bitcoin na dně?

Propad Bitcoinu je tak brutální, že se nabízí otázka, zda jsme už na dně. Mnoho lidí začínají nízké hodnoty lákat k nákupu. Stále se ale bojí nakupovat a čekají, až se trh utrhne a bude to vypadat na nový trend. Podle mě dělají dobře, že vyčkávají. Já osobně totiž pochybuji o tom, že jsme už na dně.

Zatímco u klasických měn bych mohl podložit svůj názor nějakými fundamenty, u krypta se není o co opřít. Snad jedině o úrokové sazby. Ty podle mě půjdou ve světě ještě nahoru. To bude Bitcoin tížit. Otázkou je, jak moc.

Jako problém vidím i to, že BlockFi a Bitfront nemusely být posledními krypto firmami, které padly. Hodně se teď mluví o společnostech Genesis či Crypto.com. Jinými slovy, další špatné zprávy by mě nepřekvapily. Minimálně na nějaký čas bych proto dal od krypta ruce pryč.

Čistě statisticky bych si také mohl říct, že v minulosti jsme už zažili u Bitcoinu i větší propady. Klidně by tedy ještě mohl klesnout.

Lidé, kteří se chtějí alespoň částečně vyhnout inflaci a nechtějí být hráči v kasinu, by podle mě neměli jít do krypta, ale do dluhopisů. Bitcoin nebyl záchranou před inflací. Protiinflační dluhopis ano.

Kryptosvět podle mě ožije, až v něm bude platit rozumná regulace. Pád FTX ukázal, jaký punk to byl. Ti, co viděli do účetnictví burzy, mluví o tom, že ho bude nutné rekonstruovat, protože stávající výkazy jsou nedůvěryhodné.

Pročištění trhu bude nějaký čas trvat. Je potřeba na trh vrátit důvěru. V tu chvíli přijde rizikový kapitál. Otázkou je, kolik toho rizikového kapitálu ještě je. Vrátí se velcí hráči nebo se budou na trh vracet i drobní spekulanti, na které dopadly složenky za rekordně drahý plyn a elektřinu?

Krátkodobě je v kryptotrhu možné vše. Nic nedokážu vyloučit. Progresivní politici budou ale tuto část ekonomiky protlačovat. Regulace sice přitvrdí, ale ukazuje se, že pokud má být na trhu důvěra, tak to je nutné. Bitcoin nesmí mít nádech podvodu.

Přesto všechno si ale myslím, že kryptosvět je jen pro odvážné lidi, kteří si mohou dovolit riskovat. Nikdo by rozhodně do kryptoměn neměl dávat větší část svých úspor. Krypto je a stále bude rizikové. Regulace bude vždy o krok za ultra rychlým rozvojem kryptoměn.

Zesilte zvuk her se zcela novými sluchátky Philips TAG5106

Společnost MMD, přední specialista na displeje a značkový licenční partner pro monitory Philips, s potěšením oznamuje uvedení zcela nových prémiových herních sluchátek určených pro hráče, kteří hledají ideální kombinaci pohodlí, vynikajícího zvukového výkonu a pokročilých bezdrátových technologií. Sluchátka Philips TAG5106 jsou vybavena duálním bezdrátovým systémem podporujícím 2,4 GHz i Bluetooth a nabízí opravdové řešení dva v jednom, které poskytuje pokročilou kvalitu herního zvuku i mobilní hudby, to vše v jediném elegantním a cenami ověnčeném produktu.

Klíčové vlastnosti

  • Přesné 50mm měniče pro vzrušující, detailní zvuk
  • Odnímatelný mikrofon s potlačením hluku, aby zvuk byl slyšet hlasitě a čistě
  • Duální bezdrátové připojení 2,4 GHz/BT a 3,5 mm kabelové připojení pro pohodlnou kompatibilitu s více platformami
  • Prostorový zvuk DTS Headphone:X 2.0 nové generace pro skutečně pohlcující poslech
  • Integrované LED osvětlení pro dynamičtější herní zážitek
  • Mimořádně dlouhá výdrž baterie 45 hodin
  • Oceňovaný ergonomický design pro dlouhotrvající pohodlí

„Dnešní hráči hledají herní sluchátka, která splní své sliby, a právě náhlavní souprava Philips TAG5106 splňuje všechna očekávání. Díky duálnímu bezdrátovému systému podporujícímu jak 2,4 GHz, tak i Bluetooth, tato sluchátka kombinují flexibilitu, pohodlí a kvalitu zvuku, která je opravdu dokonalá,“ říká Ilkan Reyhanoglu, produktový manažer IT příslušenství ve společnosti MMD Monitors & Display.

Špičkový zvuk pro špičkové hraní

Pokud jde o vytvoření skutečně pohlcujícího herního zážitku, zvuk je stejně důležitý jako grafika. Philips TAG5106, vybavený technologií 7.1kanálového prostorového zvuku nové generace DTS Headphone:X 2.0, poskytuje vylepšené vykreslení basů, čistotu zvuku a signály přiblížení, stejně jako novou úroveň vnímání vzdálenosti, která rozlišuje mezi blízkým a vzdáleným zvukovým polem. To vytváří výjimečný pocit realismu, který staví hráče do středu dění a umožňuje jim užít si zážitek jako nikdy předtím. Sluchátka Philips TAG5106 jdou ale ještě o krok dále, s na míru vyladěnými 50mm měniči (vyladěnými profesionálními akustickými inženýry), aby poskytovala bohatý a přesný zvuk, tak přesný, že hráči slyší blížící se kroky, což jim dává konkurenční výhodu, kterou hledají. A konečně, odnímatelný jednosměrný mikrofon s potlačením okolního hluku nabízí další výhodu v tom, že hráčům umožňuje jasně a snadno komunikovat se svými spoluhráči.

Náhlavní souprava Philips TAG5106 je také ideální volbou pro ty, kteří hledají více než jen herní výkon. Kromě bezdrátové technologie 2,4 GHz, která dokáže poskytnout spolehlivý, bezztrátový herní zvuk s ultra nízkou latencí na PC, Mac a PlayStation, jsou tato sluchátka vybavena současným připojením Bluetooth pro mobilní zařízení. Hráči mohou pohodlně přepínat mezi 2,4 GHz a bezdrátovým připojením Bluetooth pouhým kliknutím na tlačítko, což zajišťuje maximální flexibilitu. Mimořádně dlouhá 45hodinová výdrž baterie poskytuje hodiny zábavy, ať už jde o hraní her nebo poslech hudby či jiného zvukového obsahu. A bez ohledu na to, jak se používají, poskytují sluchátka Philips TAG5106 extrémní pohodlí, díky oceňovanému ergonomickému designu, který zahrnuje adaptivní hlavový nosník a náušníky s koženkou a paměťovou pěnou, zajišťujícími pohodlí, které je dlouhodobé a stylové.

Cena a dostupnost

Herní sluchátka Philips TAG5106 budou k dispozici za cenu 2433 Kč (99,90 Eur).

Více informací o Philips TAG5106:

https://www.philips.cz/c-p/TAG5106BK_00/5000-series-herni-sluchatka 

O společnosti MMD

Společnost MMD-Monitors & Displays Holding BV (dále jen „MMD“), registrovaná v Nizozemí a sídlící v Amstrodamu, je 100% ve vlastnictví společnosti TPV Technology Limited („TPV“), která je předním světovým výrobcem LCD monitorů a televizí. MMD disponuje výhradními právy na prodej a marketing monitorů značky Philips po celém světě. Kombinací silné značky Philips a výrobních možností společnosti TPV oslovuje MMD široké spektrum klientů s nabídkou inovativních produktů.

Jak mít zdraví svého srdce pod palcem díky technologiím? Spolehlivé měření tlaku i EKG zvládnete pomocí chytrých hodinek

Nedávný velký zdravotnický průzkum zaměřený na péči Čechů o srdce odhalil alarmující čísla. Například 33 % Čechů věří, že se stačí začít starat o své srdce až po čtyřicítce. O srdce je však potřeba pečovat pravidelně a bez ohledu na věk. Právě s tím umí mimo jiné pomoci i technologie. Lze se na ně spolehnout nejen při pravidelném monitoringu srdeční aktivity, ale i při přesném měření tlaku. Velkou výhodou je, že se ke svým datům dostanete kdykoliv a během pár kliků na svém chytrém telefonu.

Pravidelnost na prvním místě

Pomocí pravidelné kontroly stavu kardiovaskulárního systému lze předejít množství onemocnění. Ovlivňuje ho totiž vše, co děláme – od stravy, přes životní styl, až po samotný stav srdce, který dnes dokážeme monitorovat. Odborníci se shodují, že kardiovaskulární onemocnění může postihnout kohokoliv bez ohledu na věk, a že je rozhodující včasná detekce.

Analýza EKG v hodinkách

Prvním krokem ke zdravému srdci je poznat jeho stav. Zvlášť důležitý je komplexní „screening”, který umí provést test EKG. Průzkum odhalil, že až 86 % dotazovaných si uvědomuje, že test EKG dokáže včas diagnostikovat srdeční poruchy. Při otázce, zda by respondenti využívali funkci měření EKG, kdyby se nacházela v jejich chytrých hodinkách, odpovědělo až 84 % dotazovaných pozitivně.

Tuto funkci – kromě mnoha dalších, které pomáhají monitorovat celkový zdravotní stav – najdete v chytrých hodinkách od Huawei, konkrétně v modelech Watch GT 3 Pro i v čerstvé novince Watch D. Díky nim budete mít vždy přehled o stavu svého srdce i celkového zdraví, včetně saturace kyslíku v krvi. Hodinky vám poskytnou celodenní přehled o úderech srdce během klidového režimu i cvičení a upozorní navíc na zvýšený tlak.

Funkce Huawei EKG

Toto označení znamená, že výrobce či dovozce potvrzuje, že toto zboží splňuje evropské normy ochrany zdraví, bezpečnosti a ochrany životního prostředí. Majitelé těchto chytrých hodinek jsou tak schopni vykonávat a kontrolovat elektrokardiogram svého srdce na pokročilé úrovni z pohodlí svého zápěstí. Tato funkce umožňuje pohodlně monitorovat srdeční rytmus, proaktivně řešit problémy a včas podchytit potenciální zdravotní rizika.

Modul v hodinkách dokáže zachytit analýzu sinusového rytmu a fibrilace srdečních síní uživatelů v reálném čase. Proces měření je jednoduchý a pohodlný – stačí, když na 30 vteřin stlačíte elektrody na straně hodinek a výsledky se zobrazí na displeji ihned po měření. Špičkové PPG senzory chytrých hodinek kontrolují výskyt abnormalit a nechybí ani přizpůsobené zdravotní rady a tipy, jak zlepšovat své zdraví. 

Jak často je potřeba měřit tlak?

S tématem zdraví srdce úzce souvisí i měření krevního tlaku. Arteriální tlak je potřeba měřit co nejčastěji, alespoň jednou za půl roku. Na základě průzkumu Huawei se zjistilo, že za posledního půl roku si 30 % Čechů bez ohledu na pohlaví nezměřilo tlak. Nejméně často svůj tlak monitorují respondenti ve věkové kategorii 30 až 40 let. Tlak je přitom potřeba měřit pravidelně a vždy ve stejném čase, nejlépe ráno. 

Spolehlivé měření tlaku pomocí hodinek je realitou

I v tomto směru technologie výrazně ulehčují život – Huawei nedávno představil první hodinky ve svém portfoliu s touto unikátní funkcí. Huawei Watch D přicházejí se speciálním řemínkem, který funguje podobně jako manžeta klasického tlakoměru, což v porovnání s konkurenčními modely, které využívají senzor a vyžadují kalibraci s tlakoměrem, zaručuje velmi přesné výsledky.

Měření trvá přibližně 30 vteřin a výsledky se zobrazí v propojené aplikaci Huawei Health (Zdraví), podobně jako další data související s monitoringem zdraví. V hodinkách je implementovaná mini pumpička, která při měření tlaku fouká vzduch do manžety. Právě díky této technologii je možné vyloučit nepřesnosti optických senzorů, protože hodinky jsou přesně usazené na ruce.

Zdraví pod kontrolou

Není potřeba připomínat, že onemocnění je mnohem snazší předcházet než ho pak léčit. Klíčem k tomu je především zdravý životní styl a prevence zejména kardiovaskulárního systému. I v tomto mohou pomoci technologie – již zmíněné modely chytrých hodinek Huawei Watch D a Huawei Watch GT 3 Pro nabízející i funkci trojlístek zdraví, který můžete kontrolovat po otevření aplikace Huawei Health (Zdraví) nebo přímo na displeji hodinek.

Trojlístek rozkvete pokaždé, když uživatel dokončí jednu nebo více aktivit, které přispívají ke zdravému životnímu stylu, jako např. pravidelný spánek, procházka s dosaženým počtem kroků nebo dodržení pitného režimu v průběhu dne.

Všechny údaje se automaticky uloží do aplikace Huawei Health (Zdraví), ke které máte kdykoliv přístup ze svého smartphonu, bez ohledu na to, zda jde o telefonu Huawei nebo jiný Android či iOS.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  • [1]  Měření a analýza EKG je jen orientační a neměla by se používat pro klinickou diagnostiku. Nevztahuje se na uživatele mladší 18 let nebo ty, kteří mají diagnostikovaný jiný typ arytmie. Přečtěte si, prosím, důkladně pokyny v aplikaci.

Počet reklamních e-mailů během letošního Black Friday stoupl o 17 procent

Počet reklamních e-mailů během letošního Black Friday, který připadl na 25. listopadu, vzrostl meziročně o 17 procent. Rozesílka během celého Black Friday týdne pak byla meziročně vyšší o dvě procenta. Vyplývá to ze statistik společnosti Mailkit.

Proti běžnému pátku se o tom černém rozeslalo 10,5 krát více marketingových sdělení. Špičky přitom byly okolo 6:00 a 9:00 hodiny dopoledne, kdy odešlo 8,4 respektive 2,6 milionu zpráv. Hlavní nápor skončil okolo 18:00 hodiny.

Zajímavostí podle Libora Nádvorníka z Mailkitu je, že pátky obecně nejsou pro rozesílku obchodních nabídek příliš vhodné. „Black Friday je samozřejmě výjimkou. Marketingová aktivita obchodníků je proto enormní a zasahuje i do víkendových dnů. Internetový trh navíc během roku zažíval mírný pokles, který se obchodníci na konci roku snaží dohnat,“ dodává Nádvorník.

Klíčová pro rozesílku jsou pravidla emailingu

Podle expertů Mailkitu by pro úspěšnou rozesílku obchodních sdělení mělo platit několik základních pravidel. Mezi ty patří například stručnost, používání aktivních databází adres, zvolit rozumné tempo rozesílky, neposílat v celou hodinu, kdy je obecně e-mailů nejvíce a vyvarovat se smajlíků.

Znalost pravidel poskytovatelů e-mailových schránek je zásadní i pro zahraničí. Poskytovatelé schránek u příchozí pošty vždy zkontrolují IP adresu a doménu odesílatele. U ní prověřují velikost, pověst a také věrohodnost. „Při posílání do zahraničí platí, že v každé zemi je ale oblíbený jiný poskytovatel emailových schránek a platí tak i jiná pravidla. Někde je potřeba zaplatit za prémiové služby, jinde pomůže mít dobré kontakty na místní organizace,“ shrnuje Nádvorník.

Příběhy úspěšných žen inspirují nové generace dívek. Rebel Girls zazářily v letošních Apple Design Awards, na své aplikaci spolupracovaly s českým STRV

Inspirovat nové generace sebevědomých dívek. To je mise organizace Rebel Girls, která stojí za stejnojmennými knihami s příběhy významných žen ke čtení nejen na dobrou noc. Na kontě má přes osm milionů prodaných knih, více než 700 zpracovaných příběhů s unikátními ilustracemi a spolupráci s více než 450 umělkyněmi a spisovatelkami. Letos Rebel Girls spustily také novou mobilní aplikaci, ve které malé uživatelky naleznou audiopříběhy významných žen. Při jejím vývoji spojila organizace síly s českým STRV. Aplikace svým technickým zpracováním a obsahem zaujala i Apple, který jí udělil ocenění za design v kategorii Social Impact (společenský dopad).

Apple každoročně uděluje ceny za design aplikací pro iOS. Klíčovými požadavky jsou technické zpracování, kreativita, inovativnost a uživatelský zážitek. Právě aplikace Rebel Girls a STRV se zařadila mezi letošních dvanáct vítězů. Ocenění získala v kategorii Social Impact, která klade zvláštní důraz na poslání aplikace a její dopad na společnost.

„Už ve věku šesti let si dívky začínají myslet, že jsou méně chytré a schopné než chlapci. Představením inspirativních ženských příběhů jim chceme sebevědomí zvýšit. Začali jsme knihami, pokračovali jsme podcasty a teď jsme se pustili i do čistě digitální formy. Věřím, že technologie nám pomůže oslovit ještě více dívek po celém světě a pomůže jim neztratit důvěru ve své vlastní schopnosti,“ uvedla k ocenění Apple Design Awards spoluzakladatelka a CEO Rebel Girls Jes Wolfe.

Inspirace dívkám k usínání i cestám do školy

Aplikace v současnosti nabízí přes 150 deseti- až dvacetiminutových audiopříběhů vhodných k usínání nebo dojíždění do školy. Ty jsou roztříděny do kategorií například podle zájmů nebo vlastností, které chtějí dívky rozvíjet, jako je motivace, leadership nebo kreativita. Design aplikace je založen na původních ilustracích z knih Rebel Girls, což byla jedna z hlavních výzev pro české STRV, které aplikaci s Rebel Girls vyvinulo.

„Ilustrace Rebel Girls mě od počátku naprosto nadchly. Pro designéra je výhodou a zároveň výzvou vytvářet aplikaci kolem existujících ilustrací a vdechnout jim život. Další velkou výzvou bylo navrhnout uživatelské prostředí, které bude vyhovovat dětem i jejich rodičům. Design aplikace si proto vyžádal intenzivní výzkum a testování. Analyzovala jsem například rozhovory s holčičkami, které aplikaci zkoušely. Bylo pro mě neskutečné vidět, že se díky té aplikaci opravdu cítí jako malé rebelky,“ popisuje práci na aplikaci a její dopady Ria Arante, produktová designérka STRV.

Od Taylor Swift až po egyptskou astronomku Hypatii

Pozitivní zpětnou vazbu na podporu výchovy další generace dívek pomocí příběhů, které představují více i méně známé hrdinky napříč povoláními, kulturami a historickými epochami, potvrzují i statistiky. Aplikace Rebel Girls, která je zatím dostupná pouze pro iOS, je aktuálně na App Storu zařazena do výběru redakce s hodnocením 4,8 hvězdičky. „Ocenění od Applu i vysoké hodnocení aplikace od uživatelů potvrzuje, že jsme měli šanci podílet se na projektu, který má na dívky skutečný pozitivní dopad. Pro produktovou designérku je to opravdu krásný pocit,“ dodává Ria Arante. STRV pro svůj designérský tým nyní hledá posily v podobě dalších produktových designérů a Design Leada.

Karlínskému STRV se v nedávné době podařilo uspět také s vlastními aplikacemi. Loni firma sdružila své seznamky pro LGBTQ+ komunitu pod značku Cosmic Latte, kam patří i aplikace Zoe – světová dvojka v seznamování pro ženy. Ta se letos v červnu stala aplikací dne v App Storu a prodrala se do žebříčku 100 nejlepších aplikací v kategorii sociálních sítí.

Více o STRV

STRV je český tým designérů a vývojářů tvořících špičkové digitální produkty. Od roku 2004 uvedlo na trh stovky softwarových řešení ve spolupráci s klienty jako je Microsoft, Barry’s, The Athletic nebo Barnes & Noble. Pod značkou STRV Labs firma vyvinula řadu vlastních úspěšných aplikací v čele s LGBTQ+ dating aplikacemi Cosmic Latte nebo web3 projektem Enter. Hranice technologií v STRV posouvá více než 200 talentovaných lidí, kteří jej hodnotí 4,8 hvězdami na portálu Glassdoor. Firma pečuje o rozvoj české technologické scény organizováním vzdělávacích kurzů STRV Academy pro vývojáře, akcí Next Level Talks se světoznámými řečníky i menších odborných meetupů pro lokální komunitu.

Společnost HP předávala ocenění Partner roku 2022

Společnost HP již tradičně předala ocenění HP Partner roku nejúspěšnějším obchodním partnerům v ČR. Během slavnostního galavečera, jenž se uskutečnil 29. listopadu 2022 ve Dvoraně novorenesančního Rudolfina, bylo oceněno devět firem v deseti různých kategoriích.

Novinkou letošního ročníku bylo ocenění jednotlivců ve třech kategoriích se souhrnným názvem „HP Most Valuable Partner’s Representative“. HP tímto způsobem ocenilo osobnosti z řad distributorů, komerčních partnerů a retailistů. „Letos jsme se rozhodli ocenit také jednotlivce, kteří mají velký podíl na úspěšné spolupráci mezi HP a společností, kterou zastupují,“ komentuje vznik nových kategorií Erika Lindauerová, generální ředitelka společnosti HP. V tradiční kategorii Největší distributor letos již potřinácté zvítězila společnost eD system a.s. V nové kategorii „Největší reseller HP v prodeji notebooků s procesory AMD“ zvítězila společnost DLNK s.r.o. Ocenění předal zástupce sponzora AMD Tomasz Wnukowski.

Výroční akce, již HP pořádá každoročně pro své obchodní partnery i zákazníky, se nesla ve slavnostním duchu, a to i díky vysoké účasti partnerů a zástupců společnosti HP. Ocenění výhercům předali již tradičně Erika Lindauerová, generální ředitelka společnosti HP pro Česko, Slovensko a Maďarsko a channel manager Pavel Machovský. „Jsme rádi, že jsme mohli pro naše nejvýznamnější partnery uspořádat tento tradiční galavečer a ocenit je tak za jejich celoroční práci,“ dodal Pavel Machovský.

Slavnostním večerem hosty provedla známá moderátorka Lucie Borhyová. Nezapomenutelnou atmosféru pak vytvořila zpěvačka Monika Absolonová za doprovodu pianisty Ondřeje Hájka.

Zde je kompletní přehled držitelů ocenění HP Partner roku 2022:

 

Kategorie Oceněný
Největší distributor HP eD system a.s.
Největší retail nebo online partner HP Alza.cz a.s.
Retail nebo online partner s největším meziročním nárůstem HP TRONIC Zlín, spol. s.r.o.
Největší HW Reseller HP AUTOCONT a.s.
Reseller HP s největším meziročním nárůstem HW DLNK s.r.o.
Největší reseller HP v prodeji spotřebního materiálu ELSO PHILIPS SERVICE, spol. s r.o.
Největší reseller HP v prodeji notebooků s procesory AMD DLNK s.r.o.
Největší DesignJets online partner VŠE PRO TISK s.r.o.
Největší iMPS partner Xanadu a.s.
Nejlepší servisní partner S&T CZ s.r.o.
HP Most Valuable Partner’s Representative – distributor Vít Veveričík – eD system a.s.
HP Most Valuable Partner’s Representative – komerční partner Petr Janata – XANADU a.s.
HP Most Valuable Partner’s Representative – retailový partner David Dolanský – HP TRONIC Zlín, spol. s.r.o.

O společnosti HP

HP Inc. je technologická společnost, která věří, že i jeden mimořádný nápad má sílu změnit svět. Její portfolio produktů a služeb v oblastech osobních počítačů, tiskáren a řešení pro 3D tisk pomáhá tyto myšlenky realizovat. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Bose Amplifier – centrum domácího ozvučení, které propojí svět digitální hudby i sbírky tradičních hudebních nosičů

BaSys, výhradní distributor audio produktů Bose pro ČR, představuje na českém trhu nový Bose Music Amplifier, který propojuje světy digitální a analogové hudby. Už není třeba mít dva různé audio systémy pro reprodukci hudby streamované z internetu a pro přehrávání stávajících analogových nosičů, jako jsou například gramofonové desky. Bose Amplifier spojuje v jednom přístroji oba světy, a dokonce dokáže rozvést hudbu z analogového vstupu (například gramofonu nebo CD přehrávače) do dalších místností bez nutnosti kabelových rozvodů. Uživatelé disponující v hlavní poslechové místnosti tradičním Hi-Fi systémem mohou využít stávající reprosoustavy i oblíbené Hi-Fi přístroje. V dalších místnostech nebo dokonce na zahradě lze systém rozšířit už jen o chytré reproduktory napříč různými značkami nebo o vestavěné či venkovní komponenty Bose. Celý domácí audio systém mohou pak ovládat všichni členové domácnosti pomocí aplikace Bose Music ve svém smartphonu.

Komplexní audio řešení pro celý dům i stávající aparaturu

Bose Amplifier je vybaven špičkovým stereo zesilovačem o výkonu 125 wattů na kanál. Díky tomu je možné ho využít jako plnohodnotnou náhradu stávajícího zesilovače a pomocí kabelů k němu připojit jeden nebo dva páry tradičních pasivních Hi-Fi reprosoustav. Ty lze navíc doplnit samostatně připojeným subwooferem.

Pomocí síťového konektoru nebo Wi-Fi rozhraní se Bose Amplifier umí připojit k internetu a přímo streamovat hudební nahrávky i rádia z internetových zdrojů, jako například u nás populárních služeb Spotify, Deezer či TuneIn. Díky tomu není poslech vázán na neustálou přítomnost telefonu v dosahu Bluetooth a při využití prémiových účtů je dosaženo výrazně kvalitnějšího poslechu. Wi-Fi také umožňuje bezdrátový rozvod signálu i do dalších aktuálně prodávaných chytrých reproduktorů z rodiny Bose včetně soundbarů, nebo dokonce do audio zařízení dalších značek podporujících AirPlay 2, Chromecast či Spotify Connect. V aplikaci Bose Music si uživatelé snadno určí, kde všude bude hudba hrát, včetně možnosti individuálního nastavené hlasitosti v jednotlivých zónách.

Kompaktní Bose Music Amplifier je zároveň krásným designovým prvkem a jeho vrchní deska z tvrzeného skla doplní vhodně každý interiér. Na českém trhu je nyní k dostání u autorizovaných prodejců Bose za koncovou cenu 20 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

SledovaniTV zveřejňuje prosincové promo kanály a přináší Vánoce s FilmBoxem

SledovaniTV přináší v prosinci hned tři prémiové promo kanály. Ty budou po celý měsíc přístupné ve všech základních balíčcích. Jedná se o stanice AMC, Minimax a Love Nature 4K. Od 16.12. se mohou zákazníci navíc těšit na další vánoční přísun v podobě stanic  National Geographic, Disney Channel a celou skupinu Filmbox a videotéku Filmbox OD.

Prosincová nadílka promo kanálů na SledovaniTV bude opravdu štědrá. Celý měsíc mohou zákazníci se všemi základními balíčky sledovat tři prémiové kanály – filmový kanál AMC, dětskou stanici Minimax či dokumentární program Love Nature 4K.

Druhá várka promo kanálů přijde týden před Vánoci 16.12. a bude neobvykle nabitá. Přinese další dokumentární stanici National Geographic, oblíbený dětský Disney Channel a celou skupinu Filmbox. Ta zahrnuje celkem 13 televizních stanic a videotéku Filmbox OD.

„Každý měsíc přinášíme našim zákazníkům několik promo kanálů, kterými jim zpestřujeme standardní nabídku základních balíčků. Vánoce si ale říkají o něco speciálního, proto jsme se rozhodli v prosinci nadělovat rovnou dvakrát. Programy ze skupiny Filmbox jsou mezi našimi zákazníky velmi oblíbené a jsme rádi, že je můžeme přinést každému, “  říká Head of Marketing společnosti SledovaniTV Matěj Čičák.

Konec slovenské Trojky a české ČT3

K poslednímu listopadovému dni ukončuje své vysílání stanice slovenské RTVS Trojka. Tato stanice se zaměřovala zejména na seniory a diváky starší 60. let. Vysílala zejména pořady vlastní tvorby a archivu. Obdobná stanice České televize ČT3 ukončí taktéž své vysílání, avšak až k 31. prosinci.

Obě tyto stanice proto k příslušnému dni nebudou na službě SledovaniTV dostupné.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 100 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 120hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson). Novinkou je aplikace pro Amazon Fire TV Stick, samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Zkrátka nepřijdou ani majitelé telefonů s operačním systémem Windows, či mobilů značky Huawei a Honor. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

PODÍVEJTE SE DO NITRA OBOU ČESKÝCH JADERNÝCH ELEKTRÁREN. VE VIRTUÁLNÍ REALITĚ JSOU PO TEMELÍNU I DUKOVANY

Návštěvníci jaderné elektrárny v Dukovanech se nově mohou podívat i do těch nejzapovězenějších míst v jejím nitru. Projdou se jimi díky unikátní virtuální prohlídce, kterou pro dukovanské infocentrum a Skupinu ČEZ vytvořilo kreativní studio Brainz Immersive. Navazuje tak na rok starou virtuální prohlídku ReakTour v jaderné elektrárně Temelín, kterou už v uplynulém roce vidělo přes 30 tisíc návštěvníků. K tomu přidává nové funkce, včetně snímání rukou, díky kterému návštěvníci mohou sami posouvat děj a rozhodovat, kam se bude ubírat. Dohromady je nyní pro návštěvníky v obou infocentrech ČEZ umístěno 100 VR headsetů, počet, který nemá v České republice obdoby.

Virtuální realita zprostředkovává dříve nepředstavitelné zážitky širokému publiku. Stačí si nasadit speciální brýle a člověk se během krátkého okamžiku přenese i do míst, kam se normálně dostane jen hrstka povolaných. Právě to nově přináší infocentrum jaderné elektrárny v Dukovanech. Návštěvníci se ve virtuálním světě mohou podívat do velína, reaktoru nebo chladicí věže elektrárny.

“Temelínská ReakTour běží už rok a sklízí úspěchy. V Dukovanech jsme zopakovali, co v Temelíně fungovalo, a přidali ještě něco navíc. Návštěvník si může sám zvolit, co ho v elektrárně zajímá, rozštěpit atom, podívat se “pod pokličku” technologií a ještě ho čekají kvízové otázky od průvodkyně. Zkrátka jsme udělali maximum pro to, aby byla prohlídka skutečně interaktivní,” říká vedoucí infocenter Skupiny ČEZ Kateřina Bartůšková s tím, že první průkopnickou prohlídku nitra jaderné elektrárny v Temelíně za uplynulý rok vidělo přes 30 tisíc návštěvníků.

Díky technologii Hand Trackingu (“snímání rukou”) si uživatelé ve virtuální prohlídce mohou “osahat” některé věci vlastníma rukama a rozhodovat o tom, kterým směrem se bude ubírat samotný děj. Dostat se díky větvení mohou až do abnormálního stavu a zjistit, co by se v takové situaci v elektrárně dělo. Právě simulace abnormálního stavu se od prvního momentu ukázala jako nejoblíbenější vyústění prohlídky.

Virtuální návštěvu vytvořilo kreativní studio Brainz Immersive ze skupiny Brainz Studios, které má ve svém portfoliu i další virtuální prohlídky míst, kam se běžně člověk nedostane, včetně sklářské firmy Preciosa nebo čistírny odpadních vod v pražském Bubenči.

“Virtuální prohlídky díky dostupnosti nové generace brýlí umožňují divákům zprostředkovat novou úroveň interaktivity. Ta umožňuje do pohlcujících zážitků zapojit například edukativní prvky nebo větvení děje,” vysvětluje zakladatel studia Brainz Immersive Robin Pultera.

ReakTour v Dukovanech byl vytvořen přímo pro platformu Meta Quest 2, která technologii snímání rukou podporuje. V infocentru bude pro jedinečný zážitek k dispozici 50 takových brýlí se sluchátky. Spolu s infocentrem v Temelíně je tak v akci dohromady unikátních 100 headsetů. Díky tomu je virtuální prohlídka určena kromě široké veřejnosti také organizovaným návštěvám škol, veřejných institucí i soukromých společností. Virtuální prohlídka je k dispozici v české i anglické verzi a její stopáž je zhruba 20 minut. Stejně jako doteď jsou všechny prohlídky v Dukovanech zdarma.

ReakTour je publikovaný také na platformě Meta Quest TV, kde se do nitra elektrárny může podívat zdarma více než 15 milionů nadšenců z celého světa, kteří doma mají VR brýle Meta Quest.

Do kreativní skupiny BRAINZ STUDIOS spadají studia BRAINZ DISRUPTIVE, které se věnuje strategickému budování značek, BRAINZ IMMERSIVE nabízející komplexní služby a prémiové zážitky v oblasti rozšířené a virtuální reality a BRAINZ NARRATIVE zaměřené na PR a marketingovou komunikaci s orientací na technologické firmy, inovační projekty a rychle rostoucí startupy.

Češi hledají pomoc při výběru elektroniky: již přes 2 miliony zákazníků si zobrazilo nového intuitivního nákupního rádce

Dvojka na trhu s elektronikou CZC zaznamenává mimořádný zájem o pomoc při výběru produktů. Během prvních dvou měsíců si zobrazilo nového nákupního rádce pro výběr elektroniky na CZC již skoro 2 miliony zákazníků, řada z nich si po jeho projití elektroniku rovnou nakoupila. Nejčastěji Češi hledají pomoc při výběru mobilních telefonů a notebooků.

Nabídka elektroniky je v jednotlivých segmentech obrovská. Vyznat se v ní a vybrat si ten správný produkt, který naplní konkrétní potřeby a představy a vejde se do požadované cenové relace, je pro mnoho Čechů skutečným oříškem. Potvrzuje to fakt, že nově spuštěného Nákupního rádce CZC si zobrazilo během dvou měsíců už skoro 2 miliony zákazníků. Více než 60 % z nich využilo tuto službu z mobilních telefonů. Nejpropracovanější český nákupní rádce v oblasti elektroniky zahrnuje aktuálně kategorie mobilních telefonů, televizorů, notebooků, a monitorů, následovat budou klávesnice, sluchátka, myši a v rámci segmentu hraček také LEGO. Rádce je k dispozici na webové stránce Czc.cz vždy u dané produktové kategorie.

„Z pozice experta na elektroniku vnímáme již delší dobu, že zákazníci při výběru často tápou. A je to naprosto pochopitelné, protože nabídka v jednotlivých segmentech je skutečně obrovská. Vždyť například jen mobilních telefonů máme v portfoliu více než 1000. Proto jsme také vyvinuli nejpropracovanějšího nákupního rádce na našem trhu, který pomáhá orientovat se v nabídce lidem, kteří chtějí své zařízení vybírat jak podle konkrétního využití, tak i podle požadovaných komponent,“ shrnuje Milan Duda, ředitel marketingu CZC.

Nejvíc tápou Češi při výběru počítačů a mobilních telefonů

Největší nejistotu mají Češi při výběru již zmíněných mobilních telefonů: Nákupní rádce CZC v této kategorii byl zobrazen již více než 700 000krát a zaznamenal jednoznačně nejvíce interakcí.  Zohledňuje nejen základní vlastnosti telefonů, ale také například připravenost přístroje na náročné podmínky či využití během sportu. Pro ty, kteří vyžadují především kvalitní vlastnosti při fotografování a natáčení videí, pak dokáže rádce vyhodnotit telefony vhodné například pro focení ve zhoršených světelných podmínkách či natáčení videí s kvalitní stabilizací obrazu.

Na druhé pomyslné příčce je kategorie počítačů a notebooků s více než 550 tisíci zobrazeními. „To přisuzujeme především tomu, že notebooky pro různé využití mají jiné konfigurace a vlastnosti. Ač se to možná na první pohled nezdá, přístroj vhodný pro potřeby výuky vypadá jinak, než herní notebook nebo ten pro každodenní profesionální pracovní využití. Jiné požadavky například na hmotnost či odolnost také mají uživatelé, kteří chtějí počítač denně přenášet. Běžným uživatelům nestačí jen výběr podle těžko pochopitelných technických parametrů. Potřebují vědět, zda bude přístroj vhodný například pro grafický design nebo zvládne bez problémů práci s mnoha aplikacemi současně. A vybírat ten správný notebook z nabídek jednotlivých výrobců na jejich internetových stránkách je pro uživatele nesmírně zdlouhavé. Všechny zmíněné faktory jsme proto zanesli do našeho rádce. Zájem zákazníků nám potvrdil, že jsme se vydali správným směrem a nákupní rádce nabízí něco, co dosud na našem trhu chybělo,“ dodává Duda.

Nákupní rádce je k dispozici u jednotlivých produktových kategorií na stránce CZC.cz, a také v hlavním menu na stránce Geek Magazínu CZC https://www.czc.cz/geek.

O CZC

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

Exit mobile version