Počet reklamních e-mailů během letošního Black Friday, který připadl na 25. listopadu, vzrostl meziročně o 17 procent. Rozesílka během celého Black Friday týdne pak byla meziročně vyšší o dvě procenta. Vyplývá to ze statistik společnosti Mailkit.
Proti běžnému pátku se o tom černém rozeslalo 10,5 krát více marketingových sdělení. Špičky přitom byly okolo 6:00 a 9:00 hodiny dopoledne, kdy odešlo 8,4 respektive 2,6 milionu zpráv. Hlavní nápor skončil okolo 18:00 hodiny.
Zajímavostí podle Libora Nádvorníka z Mailkitu je, že pátky obecně nejsou pro rozesílku obchodních nabídek příliš vhodné. „Black Friday je samozřejmě výjimkou. Marketingová aktivita obchodníků je proto enormní a zasahuje i do víkendových dnů. Internetový trh navíc během roku zažíval mírný pokles, který se obchodníci na konci roku snaží dohnat,“ dodává Nádvorník.
Klíčová pro rozesílku jsou pravidla emailingu
Podle expertů Mailkitu by pro úspěšnou rozesílku obchodních sdělení mělo platit několik základních pravidel. Mezi ty patří například stručnost, používání aktivních databází adres, zvolit rozumné tempo rozesílky, neposílat v celou hodinu, kdy je obecně e-mailů nejvíce a vyvarovat se smajlíků.
Znalost pravidel poskytovatelů e-mailových schránek je zásadní i pro zahraničí. Poskytovatelé schránek u příchozí pošty vždy zkontrolují IP adresu a doménu odesílatele. U ní prověřují velikost, pověst a také věrohodnost. „Při posílání do zahraničí platí, že v každé zemi je ale oblíbený jiný poskytovatel emailových schránek a platí tak i jiná pravidla. Někde je potřeba zaplatit za prémiové služby, jinde pomůže mít dobré kontakty na místní organizace,“ shrnuje Nádvorník.