Hewlett Packard a VMware rozvíjí své partnerství v oblasti integrovaných hybridních cloudových prostředí na podporu digitální transformace

Již více než dvě desetiletí patří společnosti Hewlett Packard Enterprise (NYSE: HPE) a VMware, Inc. (NYSE: VMW) k lídrům v oblasti podpory digitální transformace a spolupracují s více než 200 000 společných zákazníků. Obě společnosti na konferenci VMware Explore 2022 Europe, oznámily další fázi tohoto partnerství v podobě řešení HPE GreenLake pro VMware, které spojuje platformu HPE GreenLake a VMware Cloud do plně integrovaného hybridního cloudového řešení s jednoduchým modelem průběžně placené spotřeby.

„Naše dnešní společné oznámení s VMware představuje další krok v rozšiřování partnerského ekosystému HPE GreenLake, který nabízí diferencovaná řešení typu edge-to-cloud podle potřeb zákazníků a partnerů,“ uvedl Antonio Neri, prezident a generální ředitel společnosti HPE. „HPE a VMware společně poskytnou zákazníkům větší výběr a flexibilitu díky plně integrované nabídce hybridního cloudu navržené tak, aby urychlovala inovace a modernizaci primárně zaměřenou na data.“

„Podniky se snaží vymanit ze stavu cloudového chaosu, kde vládnou náklady a složitost, a zaujmout chytřejší přístup ke cloudu,“ říká Raghu Raghuram, generální ředitel společnosti VMware. „VMware Cloud je důvěryhodná platforma pro podniková aplikační prostředí v privátních i veřejných cloudech, která zákazníkům poskytuje flexibilitu a možnost využívat cloud chytře. VMware a HPE umožní zákazníkům spojit nejmodernější multicloudový software VMware s cloudovým provozním modelem HPE GreenLake a ekonomikou založenou na skutečné spotřebě a využít takové řešení pro libovolné aplikační prostředí v moderním hybridním cloudu.“

Moderní hybridní cloud rychle a jednoduše

Mnoho podniků dnes hledá jednoduchost hybridního cloudu na klíč, který integruje špičkový software, infrastrukturu a služby od dodavatelů podle svého výběru, to vše od jediného strategického partnera jako cloudovou službu. Tento přístup urychluje nasazení a zjednodušuje provoz, aby zákazníci mohli rychle zavést svůj hybridní cloud.

HPE GreenLake pro VMware poskytne zákazníkům plně integrovaný a moderní hybridní cloud. Zákazníci budou moci využívat výhod skutečného cloudového prostředí, avšak nakupovat pouze takové množství infrastruktury, jaké potřebují, na základě modelu průběžně placené konzumace cloudu. Zákazníci budou moci také flexibilně rozhodovat, které prostředí bude pro provoz jejich hybridního cloudu nejlepší. VMware Cloud lze plně integrovat do celého portfolia HPE GreenLake, včetně HPE GreenLake for Private Cloud Enterprise a zákazníci jej budou moci nasazovat lokálně, v kolokačních centrech nebo na edge zařízeních, přičemž vše bude spravované prostřednictvím HPE GreenLake.

Platforma HPE GreenLake typu edge-to-cloud poskytuje zákazníkům a partnerům jednotné prostředí a snadný přístup k více než 70 cloudovým službám. Dnes HPE GreenLake podporuje více než 120 000 uživatelů, obsluhuje více než dva miliony připojených zařízení a spravuje více než jeden exabyte dat pro zákazníky z celého světa. Ze 100 největších zákazníků HPE jich přijalo platformu HPE GreenLake téměř 80 %. Pro podniky je výhodné využívat jednu platformu, z níž mohou automatizovat, koordinovat a provozovat svou strategii hybridního cloudu.

VMware Cloud poskytuje moderní multicloudovou infrastrukturu v libovolném cloudu s integrovaným systémem Kubernetes a zabezpečením a nejlepšími možnými celkovými náklady na vlastnictví. VMware Cloud zrychluje, usnadňuje a zlevňuje vývoj a nasazování moderních aplikací tím, že integruje Kubernetes do základní infrastrukturní platformy. VMware Cloud bezpečnější ze své podstaty. Umožňuje mikrosegmentaci., kterou lze zastavit moderní laterální hrozby, které se šíří v rámci cloudu a prostředí datových center i mezi nimi. Zákazníci HPE GreenLake budou moci rozšířit prostředí VMware Cloud do různých kolokačních a edge prostředí, čímž zpřístupní cloudovou kapacitu tam, kde ji distribuované aplikace potřebují nejvíce.

Hybridní cloud od osvědčených lídrů v oblasti podnikových inovací

Společnosti HPE a VMware mají dlouholeté zkušenosti se společným vývojem řešení. Díky tomu zákazníci mohou s důvěrou nasadit podnikový hybridní cloud, který tyto dvě společnosti navrhly, spravují a podporují. HPE a VMware mají celosvětově největší podíl v oblasti virtualizovaných serverů a společně mají více než 100 000 globálních partnerů a přes 25 000 expertů na podniková řešení. Jako spolupracující partneři v rámci rostoucího ekosystému HPE GreenLake budou HPE a VMware i nadále urychlovat tempo společných inovací, mezi něž patří například podpora VMware vSphere na datových procesorech (DPU).

Dostupnost

Očekává se, že HPE GreenLake pro VMware bude k dispozici v první polovině kalendářního roku 2023.

O společnosti Hewlett Packard Enterprise

Hewlett Packard Enterprise (NYSE: HPE) je globální společnost poskytující řešení od edge po cloud, která firmám pomáhá zefektivnit podnikání využitím všech jejich nashromážděných dat, ať se nachází kdekoliv. Dodává unikátní otevřená a inteligentní technická řešení ve formě služby, která staví na desetiletích vývoje a inovací s cílem usnadňovat lidem život a práci. Nabídka HPE zahrnuje cloudové služby, výpočetní prostředky, vysoce výkonné výpočetní systémy a AI, inteligentní edge, software a datová úložiště. HPE díky tomu poskytuje konzistentní zkušenost ve všech typech cloudů a edge prostředí a pomáhá tak zákazníkům rozvíjet nové obchodní modely a celkově zvyšovat provozní výkonnost. Další informace naleznete na stránkách: www.hpe.com 

O společnosti VMware

VMware je přední poskytovatel multicloudových služeb pro veškeré aplikace, který podnikům usnadňuje zavádět digitální inovace při zachování kontroly nad IT. Software společnosti VMware slouží jako důvěryhodný základ pro urychlení inovací a poskytuje podnikům flexibilitu a možnosti volby, které potřebují k dalšímu rozvoji. Společnost VMware sídlí v Palo Alto v Kalifornii a jejím dlouhodobým cílem je budovat lepší budoucnost na základě své Agendy 2030. Další informace naleznete na stránkách www.vmware.com/company.

VMware, Explore a VMware Cloud jsou ochranné známky společnosti VMware, Inc. nebo jejích dceřiných společností v USA a dalších zemích. Tento text může obsahovat odkazy na internetové stránky vlastněné nebo provozované jinými osobami než společností VMware a společnost VMware nenese za obsah takových stránek žádnou odpovědnost.

Voiceboti startupu Vocalls zaujali V-Sharp Venture Studio. Získávají od něj dvacet milionů korun pro svou zahraniční expanzi

V-Sharp Venture Studio Michala Menšíka a Zdeňka Šoustala oznamuje dosud nejvyšší investici v rámci svého startupového portfolia. Částku dvacet milionů korun vkládá do společnosti Vocalls, která se zabývá vývojem a produkcí hlasových asistentů, tzv. voicebotů. První prototypy voicebotů spustil startup již v roce 2016 a dnes se jejich prostřednictvím stará o rychlou a efektivní zákaznickou komunikaci desítkám firem, mezi které patří např. Alza nebo ČSOB. Získané finanční prostředky by chtěli zakladatelé Vocalls využít především na svou zahraniční expanzi a řadu produktových inovací.

Vocalls sdružuje tým zkušených specialistů, kteří v budoucnost hlasových technologií věřili dříve než řada firem, které je dnes používají. Svůj příběh začali zakladatelé společnosti Artem Markevich a Martin Čermák psát před šesti lety, kdy vytvořili a zároveň u klientů implementovali své první virtuální hlasové asistenty. Motivace k jejich vzniku byla jednoduchá a vycházela z každodenního života. Každý má občas problém dovolat se na zákaznickou linku, ať už internetového obchodu nebo třeba banky, a dostatečně rychle vyřešit svůj požadavek. Od počátku tak bylo cílem startupu ušetřit každému volajícímu hodiny na zákaznické lince a poskytnout mu prostřednictvím voicebotů rychlý přístup k řešení problému. Společnostem, které Vocalls využívají, tak dramaticky roste zákaznická spokojenost, a to zejména díky okamžité a prakticky nepřetržité dostupnosti jejich zákaznických linek.

Investice ve formě financí i dlouhodobé podpory

Během dalších let se Vocalls podařilo vytvořit všestranný konverzační nástroj, jehož funkce vychází z konkrétních potřeb jednotlivých klientů i samotného trhu. Produkt Vocalls je koncipován tak, aby klienti mohli využít nejen základních komunikačních scénářů, ale také si hlasového asistenta snadno a rychle přizpůsobit na míru svým vlastním potřebám, a to doslova na pár kliků i bez znalosti programovacího jazyka.

Své voiceboty testujeme na stovkách tisíc reálných rozhovorů a na jejich základě pak hlasové asistenty postupně ladíme tak, aby byla konverzace s nimi co nejpřirozenější. Fungující spolupráce s řadou významných českých společností nám potvrzuje, že jsou hlasoví boti žádaným a efektivním nástrojem napříč obory – proto se teď chceme kromě dalšího vývoje produktu zaměřit také na jejich expanzi do světa. Investici od V-Sharpu nevnímáme jen jako finanční injekci, ale především jako podporu a mentoring někoho, komu záleží na našem produktu stejně jako nám, a kdo má již zkušenost se škálováním produktu a zahraniční expanzí,“ komentuje investici Artem Markevich, CEO a spoluzakladatel Vocalls.

Voiceboti jako řešení globálního problému

Dnes umožňují Vocalls automatizovat kontaktní centra již několika společnostem zvučných jmen, a to z mnoha různých oborů, např. Alze, ČSOB, Zásilkovně či největšímu českému výrobci automobilů ŠKODA AUTO.  O kvalitě řešení českého startupu svědčí také tři ocenění v soutěži kontaktních center Czech Contact Center Award 2022, kde uspěly hned dva projekty, na jejichž vývoji se Vocalls podíleli.  Všechny portfoliové firmy si voiceboty pořizují z podobných důvodů. Mezi primární požadavky patří zlepšení dostupnosti služby i v těch nejvytíženějších časech, zkrácení čekací doby na lince, ale také řešení nedostatku operátorů a snížení personálních nákladů.

Letos navíc Vocalls rozšířili řadu svých produktů rovnou o několik novinek. Svým klientům nyní poskytují možnost využít také hlasovou analytiku, emailbota nebo tzv. advisora, který radí operátorům na lince s vhodnými a pohotovými odpověďmi, a to přímo v průběhu hovoru. Kromě toho uvedli do světa produkt LiveTranslate, který dokáže překládat cizojazyčné hovory mezi operátorem a volajícím, rovněž v reálném čase.

Vocalls vyvíjejí a úspěšně implementují velmi pokročilou technologii, která výrazně předbíhá existující konkurenční řešení. V tom, že jejich produkt dokáže plnohodnotně nahradit živého operátora i ve složitých konverzačních procesech, vidíme obrovský potenciál napříč různými obory i světovými trhy. Stejně jako naše další portfoliové startupy řeší i Vocalls globální problém, a to s konkrétním cílem – zákaznickou komunikaci nejen maximálně zdigitalizovat a zefektivnit, ale též ji pro koncové zákazníky zpřístupnit v jakémkoli čase a bez otravného čekání – voicebot se vám totiž věnuje okamžitě. Vocalls se přitom záběrem klientů pohybují v oblastech, které jsou nám nejbližší, tedy v e-commerce, logistice a fintechu,“ dodává Matej Zabadal, Managing Partner ve V-Sharp Venture Studiu.

V-Sharp Venture Studio založili Michal Menšík, CEO logistické skupiny DODO, a Zdeněk Šoustal, CEO společnosti Reticulum, která kromě technologických společností investuje dlouhodobě také do nemovitostí a zemědělství. Studio se zaměřuje především na mladé firmy zejména z oblastí e-commerce, fintechu a logistiky, v nichž má celý investiční tým dlouholeté zkušenosti, přičemž v hledáčku studia jsou primárně SaaS projekty s potenciálem zahraniční expanze. V minulosti tak V-Sharp Venture Studio zainvestovalo např. do startupu Ydistri, který vyvíjí softwarový nástroj pro redistribuci tzv. mrtvých zásob a dnes již spolupracuje s několika nadnárodními retailovými řetězci, nebo do fintechu Advanto, který zaměstnancům umožňuje vybrat si svou odpracovanou mzdu kdykoli v měsíci.

O V-Sharp Venture Studiu:

V-Sharp Venture Studio založili v roce 2021 Michal Menšík a Zdeněk Šoustal. Cílem studia je podporovat nadějné startupy z odvětví e-commerce, logistiky a finančních technologií, a to nejen prostřednictvím investic, ale také předáváním zkušeností a poskytováním poradenství v oblasti marketingových, právních či IT služeb. Studio se zaměřuje především na startupy v rané fázi vývoje, dosud investovalo např. do společnosti Ydistri vyvíjející nástroj pro redistribuci skladových zásob či do fintechového startupu Advanto. 

O Vocalls:

Vocalls je původem česká technologická firma, kterou založili Artem Markevich a Martin Čermák. První prototypy svých voicebotů spustila společnost již v roce 2016 a během několika let se stala lídrem na českém trhu v oblasti konverzační umělé inteligence. Společnost dodává AI automatizované řešení do největších českých bank, pojišťoven i logistických firem. Svou pozici na trhu si Vocalls vybudovali prostřednictvím virtuálních asistentů, které využívá např. ČSOB, Kooperativa, Europe Assistance či Zásilkovna. Postupně rozšiřují svá řešení nejen o nové produkty, ale také do dalších zemí. Více o společnosti na www.vocalls.ai.

Osobnost chatbota je při komunikaci důležitá. U voicebotů hraje roli i tón hlasu

Chatboti a voiceboti stále častěji nacházejí uplatnění v oblasti zákaznického servisu, kde dokážou odbavit velkou část standardních klientských požadavků. Díky rychlosti jejich reakce mohou firmy zvýšit spokojenost klientů, zároveň je pořízení virtuálního asistenta levnější variantou než najímání nových pracovníků. Dnes si ještě běžní „boti“ s řadou specifických komunikačních situací neporadí, v budoucnu však zákazníci dost možná nerozeznají, zda hovoří s člověkem, či umělou inteligencí.

Existují již více než 56 let

Za vůbec prvního virtuálního asistenta je považován program Eliza simulující psychoterapeutické rozhovory, který v roce 1966 vyvinul Joseph Weizenbaum. Dnešní chatboti a voiceboti jsou však technologicky již na zcela jiné úrovni. „I tak se velmi často potkáváme s názorem, že virtuální asistent nedokáže vyřešit běžné problémy tak dobře jako člověk. V našem prostředí zůstává silná pachuť z boomu chatbotů před pár lety, kdy byl trh penetrován velkým množstvím základních řešení, která zákazníkům jednoduše nepomáhala,“ popisuje František Procházka, Chief Product & Marketing Officer společnosti Feedyou, která se na tvorbu chatbotů a voicebotů specializuje.

„Dnes jsou ovšem nejen technologie, ale i samotné nástroje mnohem dál, a pokud se projektu nasazení asistenta věnuje dostatek energie a pozornosti, dokáže přinášet skvělé výsledky,“ dodává Procházka. Narůstající oblibu takzvaných „botů“ dokládají i statistiky. Podle loňského výzkumu společnosti Invesp zažilo na celém světě v posledním roce interakci s chatbotem hned 67 procent online zákazníků, z toho 87 procent z nich mělo z komunikace pozitivní či neutrální pocity.

Kdy a proč se vyplatí?

Zákaznický servis je oblastí, ve které firmy čelí velkému množství rutinních opakujících se činností. Právě virtuální asistenti v podobě chatbotů či voicebotů dokážou většinu standardních klientských požadavků odbavit a společnosti tak šetří nejen čas, ale hlavně peníze. „Dnešní zákazník navíc požaduje okamžitou zpětnou reakci na svůj podnět. Čím déle na ni čeká, tím se snižuje jeho důvěra vůči prodejci či poskytovateli služeb,“ vysvětluje Jan Nedělník, CEO společnosti Comdata Czech a Hungary.

Zásadní výhodou virtuálních asistentů je právě schopnost bezprostřední reakce na klientský požadavek. „Boti nikdy nespí, mají pořád dobrou náladu a odpoví klidně 20 zákazníkům v jeden moment na několika platformách,“ doplňuje Jan Nedělník. S komplikovanějšími dotazy, které nezapadají mezi standardní konverzační scénáře, si však naprogramovaní asistenti většinou zatím ještě neporadí. Proto se jako nejefektivnější varianta jeví využití součinnosti „botů“ a lidských asistentů.

Čím lepší vstup, tím kvalitnější výstup

Pokud se společnost rozhodne pořídit si virtuálního asistenta, je pro zajištění maximální efektivity a rychlé adopce důležité napojit jej na již existující systémy a zdroje informací. Díky tomu má „bot“ vždy aktuální data nejen o produktech, ale i o uživateli samotném. Dokáže tak navázat na předchozí konverzace a poskytnout klientovi maximálně personalizovanou a relevantní odpověď. Čím přesnější data dokáže společnost svému asistentovi poskytnout, tím kvalitněji zvládne svoji práci odvádět.

Dalším důležitým faktorem je správně nastavit osobnost chatbota či voicebota. Ten musí svým projevem zapadnout do již existujícího stylu komunikace a měl by na ni ideálně navázat. „Proto se s klienty bavíme o charakteru, tone-of-voice, ale třeba i věku, jaký by měl asistent reflektovat. To následně dopomáhá tomu, aby tato technologie nepůsobila, jako něco navíc, ale naopak představovala další plnohodnotný komunikační kanál,“ nastiňuje František Procházka.

Komunikace jako s člověkem

Podle Jana Nedělníka se bude technologická vyspělost virtuálních asistentů v budoucích letech stále zvyšovat. V současnosti je na daném poli největší výzvou snaha naučit „boty“ správně rozumět kontextu lidské řeči. V dnešní době si takto vyspělou umělou inteligenci může dovolit pouze hrstka předních světových firem. V budoucnu by se však mohla stát dostupnější. „Zákazník pak nebude muset zohledňovat, že v dané situaci komunikuje s virtuálním asistentem, neboť i ten bude schopný přirozeně zareagovat na dotazy nad rámec předem definovaných scénářů. Na to si však ještě nějakou chvíli počkáme,“ uzavírá odborník na zákaznický servis.

O společnosti Comdata

Společnost Comdata je jedním z největších poskytovatelů zákaznického servisu na českém trhu i ve světě. Díky 30leté zkušenosti a působení ve více než 20 zemích dokáže pokrýt potřeby zákazníků v jakémkoliv jazyce. Jako lídr na trhu je dobře zavedená ve všech hlavních odvětvích u nás: maloobchod, telco, utility, logistika, bankovnictví a pojišťovnictví. Mnoho klientů tak tvoří nadnárodní společnosti, kterým Comdata pomáhá úspěšně expandovat do České republiky a sousedních zemí, jako je Maďarsko a Slovensko. Činnosti pro ně zahrnují inbound care-to-sales, telesales, back-office, technickou podporu a další. Více informací lze nalézt na webových stránkách www.comdataczech.cz.

Sygic přináší další inovace: Navigace s umělou inteligencí a rozšířenou realitou je zase o kus dál a nyní nabízí i satelitní mapy

Společnost Sygic oznámila další rozšíření funkcí své GPS navigace. Tou nejočekávanější je satelitní mapa, která je pro všechny uživatele zdarma. Prémiová navigace Real View v rozšířené realitě nyní pracuje v novém uživatelském prostředí a neuronová síť Sygic dokáže detekovat dopravní značky prostřednictvím fotoaparátu smartphonu.  

Pro vývojáře této populární GPS navigace je již běžné, že několikrát do roka přijdou na trh s inovativní funkcí nebo řešením. Zejména poté, co společnost Sygic zavedla model předplatného, se balíček placených funkcí stále rozšiřuje. Nejnovější aktualizace pak přímo reaguje na přání uživatelů.

Satelitní mapy jsou jednou z nejžádanějších funkcí, o kterou nás testovací komunita dlouhodobě žádá. Proto jsme se rozhodli, že ji jako dárek k Black Friday zpřístupníme všem našim uživatelům. Technologičtí nadšenci navíc požadují nové technické funkce, které nejsou ve světě navigací běžné, což nám dává skvělý důvod zaměřit se na jejich neustálý vývoj s kvalitní zpětnou vazbou. Rozpoznávání dopravních značek na základě umělé inteligence je nyní ještě chytřejší a navigace Real View v rozšířené realitě byla zcela přepracována pro novou generaci UX/UI,“ říká produktový šéf Lukas Dermek.

Satelitní mapa je standardní a osvědčený navigační prvek, který řidičům pomáhá seznámit se s cílovou adresou v přirozeném prostředí. Uživatelé aplikace Sygic ji mohou začít používat prostřednictvím jediného klepnutí na ikonu v navigační mapě. Díky spolupráci se společností Google umožňují online satelitní mapy v GPS navigaci Sygic uživatelům vyhledávat, přibližovat a procházet v satelitním zobrazení.

Rozpoznávání dopravních značek bylo spuštěno teprve před rokem a umožňuje zjišťovat rychlostní omezení z dopravních značek a LED obrazovek. Od té doby tým Sygic trénoval umělou inteligenci této funkce založené na fotoaparátu, aby rozpoznala značku zákazu předjíždění. Rozpoznávání dopravních značek patří mezi funkce SmartCam a je k dispozici pro předplatitele Premium+.

Nová generace navigace Real View v rozšířené realitě nyní využívá zelené šipky, které pomáhají s navigací v živém pohledu na silnici z fotoaparátu smartphonu. Tato funkce je podle všeho velmi užitečná z hlediska trojrozměrné orientace a patří k nejoblíbenějším funkcím mezi uživateli aplikace Sygic. Je také součástí funkce SmartCam v rámci předplatného Premium+.

Noví uživatelé služby Sygic si nyní mohou předplatit balíček Premium+ se speciální slevou 32 % (16,99 EUR) na rok a 7denní zkušební verzí zdarma. 

O SPOLEČNOSTI SYGIC

Slovenská společnost Sygic, která byla založena v Bratislavě roku 2004, je zařazena do žebříčku nejrychleji rostoucích společností Deloitte Fast 50 a v roce 2012 byla zařazena do seznamu nejúspěšnějších společností z oblasti EMEA, Fast 500 EMEA, který rovněž vypracovala společnost Deloitte. V roce 2009 společnost Sygic uvedla na trh vůbec první podrobný navigační systém pro iPhone. Společnost se stala prvním dodavatelem offline navigací, který podporuje konektivitu Apple CarPlay a Google Android Auto. Aplikace Sygic GPS Navigation je nejoblíbenějším počinem od Sygicu a celosvětově zaznamenala více než 200 miliónů stažení. Přídavek Traffic Lights pro aplikaci GPS Sygic Navigation si vysloužil od poroty složené z předních technologických expertů cenu pro nejlepší inovaci CES 2020.

Společnost je dále členem asociace CharIN, která háji jeden univerzální nabíjecí standard – kombinovaný systém nabíjení (CCS) – a je lídrem na poli elektromobility. Za režim EV (pro elektromobily) v aplikaci Sygic GPS Navigation a další řešení si společnost Sygic vysloužila ocenění Global Champion Award 2021. Významně totiž přispívá k udržitelnému rozvoji Evropy na základě inovací.

Řešení společnosti Sygic využívají celosvětově k navigaci už více než štyři miliony profesionálních řidičů a 3 000 flotil. Majoritním akcionářem společnosti Sygic je W. A. G. Payment Solutions (Eurowag), která je jednou z nejrychleji rostoucích integrovaných platforem pro platby a mobilitu v Evropě.

Plně bezdrátové sítě si na využití ve městech ještě počkají. Kabely nabízejí spolehlivost i lepší zabezpečení přenosu informací

Brněnské městské části, důležité úřady i některé firmy propojuje více než dvě stě kilometrů optických sítí. Spolu se dvěma moderními datovými centry se starají o rychlý a bezpečný přenos informací mezi jednotlivými institucemi. Nahrazení metropolitní datové sítě bezdrátovým řešením zatím není v plánu. Proč jsou kabely pro města stále výhodnějším řešením, vysvětluje ve svém komentáři Michal Jukl, ředitel ICT Technických sítí Brno.

Metropolitní datová síť spojuje v Brně optickými kabely vedle magistrátu i všech 29 městských částí a rovněž celou řadu městských firem. Více než třem tisícovkám úředníků umožňuje každodenní centrální přístup do agendových aplikací i k dalším důležitým záznamům. Na rozdíl od dalších velkých českých sídel se nachází kompletně ve vlastnictví města. Zajištění správného fungování více než 200 kilometrů kabelů a dvou moderních datových center mají na starosti Technické sítě Brno.

Spolehlivost připojení a dlouhá životnost

Ačkoli se na první pohled mohou optické kabely v dnešní bezdrátové době jevit jako nemoderní řešení, tato varianta má své jednoznačné benefity. Prvním z nich je spolehlivost připojení. Na rozdíl od bezdrátových sítí nejsou kabely náchylné na působení povětrnostních vlivů, a pokud je nepřekopne roztržitý bagrista, může jejich fungování jen máloco ohrozit. Jejich životnost navíc činí přibližně 20 let, což je výrazně více než výdrž přenosových prvků v případě bezdrátové varianty.

Rychlost a bezpečnost

Oproti datové komunikaci vzduchem triumfují kabely i z pohledu rychlosti. To si ostatně může vyzkoušet i běžný uživatel internetu, když do wifi routeru napojí svůj počítač či notebook napřímo. Kabel zároveň dokáže lépe a bez většího zpomalení přenosu fungovat i v momentech, kdy síť čelí vyššímu náporu.

Další zásadní výhodou kabelové sítě a špičkově zajištěných datacenter je pak garance vyšší bezpečnosti. Právě městské instituce se totiž stávají stále častějším cílem kybernetických útoků, měsíčně jde podle našich dat až o stovky pokusů o proniknutí do sítě. I z tohoto důvodu tak nelze v nejbližší době očekávat, že by se při šířením klíčových datových informací v rámci města přešlo na bezdrátovou alternativu.

Na stěžejních místech instalace bez kopání

Oproti optickým sítím mají ty bezdrátové na první pohled jednu jasnou výhodu – snadnost samotného budování. Pokládání optických kabelů se totiž zpravidla neobejde bez kopání do hlíny či asfaltu. V Brně se však daří těmto pro veřejnost mnohdy omezujícím zásahům do vozovek a chodníků předcházet. Technické sítě Brno u nově postavených či rekonstruovaných liniových staveb automaticky pokládají takzvané kabelovody. Díky nim je tak možné na daná místa optická vlákna kdykoli jednoduše nainstalovat.

Zcela nové kabelovody byly městem vybudovány při generálních rekonstrukcích ulic Trnitá a Plotní a jsou též součástí stavby velkého městského okruhu v Žabovřeské ulici. Městské organizace si také vzájemně vycházejí vstříc a položené „minikabelovody“ si mezi sebou poskytují, což snižuje náklady na výstavbu optické sítě až na jednu čtvrtinu.

Nové kabelovody poslouží v budoucnu nejen pro potřeby města Brna, městských částí či firem, ale například i soukromých subjektů. Typickým příkladem jsou operátoři a poskytovatelé internetového připojení. Než si vybudovat vlastní trasu, je pro ně ekonomicky mnohem výhodnější si kabelovody pronajmout, tedy nechat si optické kabely položit přímo do nich a platit za jejich využívání.

10 let s otevřenými daty: Česká republika za evropským průměrem zaostává o 7%

V dubnu 2012 byl vládou schválen první Akční plán České republiky Partnerství pro otevřené vládnutí, který zemi zavázal k transformaci státních institucí na otevřenější, efektivnější a odpovědnější. Více než 10 let poté se zástupci veřejných, akademických, neziskových a privátních institucí sešli na 7. ročníku největšího veletrhu otevřených dat Open Data Expo, aby posun v oblasti otevřených dat zhodnotili. Inspirací českým řečníkům byl Stefaan G. Verhulst, spoluzakladatel výzkumného centra The Gov Lab na New York University a propagátor tzv. Třetí vlny otevřených dat. Open Data Expo pořádá Nadace OSF, která se tématu věnuje od roku 2012.  

Od pár nadšenců k cílevědomé opendatové komunitě

Přestože se podle Open Data Maturity Report z roku 2021 Česká republika pohybuje za evropským průměrem, došlo v poslední dekádě k zásadnímu pokroku. Díky novelizaci zákona o svobodném přístupu k informacím se open data stala legislativně ukotvenou agendou veřejné správy. Mezi hlavní milníky patří zřízení Odboru Hlavního architekta eGovernmentu, Národního katalogu otevřených dat a funkce Národního koordinátora pro otevřená data. V červenci 2021 navíc došlo z pohledu české legislativy k zásadní změně – formou otevřených dat musí být publikovány úřední desky a veřejné registry. I to vedlo podle Radky Domanské, Národní koordinátorky otevřených dat, k výraznému vzestupu poskytovatelů dat. V posledním roce publikovalo svá data 270 institucí, přitom pouhý rok předtím, v roce 2021, to bylo jen 53. V Národním katalogu otevřených dat je nyní publikováno 143 tisíc datových sad.

Za pokroky v oblasti otevřených dat stojí mimo jiné aktivní opendatová komunita, která byla schopna téma popularizovat a zasadit se o konkrétní změny. Podle bývalého projektového koordinátora Nadace OSF a experta na data a digitalizaci Josefa Šmídy byla podpora opendatové komunity klíčová:

Za největší úspěch považuji vznik a kultivaci opendatové komunity a cílené posilování jejího dopadu Nadací OSF, včetně posilování její legitimity. Nadace za deset let nejen zformovala a propojila dohromady aktivní lidi, kteří se o danou problematiku zajímají, ale pomohla prostřednictvím svých aktivit s komunitou dosáhnout některých klíčových milníků a změn. Ať už jde o legislativu a vítězné litigace, vybudování a konsolidace Národního katalogu otevřených dat nebo o cílené advokační a další rozvojové aktivity, které přispěly k větší transparentnosti a otevírání dat v českém prostředí,“ říká Šmída.

Vliv nestátních aktérů, jako je právě Nadace OSF, oceňuje i výše zmiňovaný Open Data Maturity Report. Dle Reportu bylo Open Data Expo zařazeno na seznam akcí, které zvyšují zájem o otevřená data a jejich dopad. V roce 2020 se na Expu povedlo zavázat k otevření nových datových sad Český rozhlas, Technologickou agenturu ČR, Ministerstvo zdravotnictví ČR, Ministerstvo financí ČR a přechod na open source zde avizoval Operátor ICT s datovou platformou Golemio. Závazek k otevření datových sad deklaroval na Expu též Český hydrometeorologický ústav. K popularizaci dle Reportu přispělo také devět ročníků soutěže Společně otevíráme data, v rámci které Nadace OSF finančně podpořila přes 40 projektů postavených nad otevřenými daty.

Další výzvy pro otevřená data

V hodnocení kvality otevřených dat byla Česká republika v roce 2021 mezi evropskými zeměmi na 23. místě, což je pokles oproti minulému roku. Výzev je v českém prostředí dle Domanské hned několik. Řadí se mezi ně nedostatek personálních kapacit a finančních zdrojů nebo nesystematická práce s daty i jejich sdílení. To potvrzuje i bývalá projektová koordinátorka Nadace OSF a specialistka na otevřená data na Ministerstvu vnitra ČR Lenka Kováčová:

Zásadním problémem je nedostatek kapacit – na straně státu chybí personální i finanční kapacity sdílet data v požadované kvalitě a rozsahu, na straně odborné i širší veřejnosti digitální kapacity pro práci s daty,“ dodává Kováčová.

Dle Oldřicha Vágnera, který je současným vedoucím datového projektu v Nadaci OSF, chybí data o datech.

Chybí nám statistiky, například kolik úřadů začalo s publikováním dat a kdy, kolik peněz a kapacit se v nějaké konkrétní oblasti (doprava, zdravotnictví) ušetřilo tím, že se začalo pracovat s otevřenými daty. Máme přes 140 tisíc publikovaných datasetů, to nám ale bez kontextu nic neříká, protože nevíme, kolik by jich mohlo být publikováno a využíváno a zda-li to alespoň částečně pokrývá poptávku. Přestože stoupl počet institucí publikujících otevřená data, není jasné, v jaké kvalitě úřady data publikují a jestli uživatelé jejich datům rozumí, v jakém rozsahu je potom využívají a jaký konkrétně to využití má dopad na kvalitu života občanů, na rozpočty veřejné správy, zisky firem, práci neziskových organizací atd.,“ hodnotí Vágner.

Jízda na Třetí vlně otevřených dat

„Většina datasetů potřebných k řešení dnešních problémů už existuje. Jsou jen uzamčené a není možné je využít pro zlepšení života ve městech a komunitách. Proto potřebujeme tzv. Třetí vlnu otevřených dat (The Third Wave of Open Data),”  Stefaan G. Verhulst, spoluzakladatel The Gov Lab.  

Mít data o datech považuje za důležité také hlavní zahraniční host letošního Open Data Expo Stefaan G. Verhulst, propagátor tzv. Třetí vlny otevřených dat, která je dle Verhulsta mnohem více o sledování dopadu a využití otevřených dat. Oproti První vlně otevřených dat, kterou Verhulst definuje svobodným přístupem k informacím, a Druhé vlně, kdy stát dává k dispozici svá data, je Třetí vlna otevřených dat zaměřena na partnerství. Věnuje poptávce po datech přinejmenším stejnou pozornost jako jejich nabídce. Nezabývá se pouze daty samotnými, ale širším technickým, sociálním, politickým a ekonomickým kontextem, ve kterém jsou data produkována a spotřebována.

Pokud státy vážně chtějí vidět v oblasti otevřených dat pokrok, musí se dle Verhulsta do Třetí vlny otevřených dat zapojit. Pro Českou republiku je důležité identifikovat, kde se v současnosti nachází, ohlédnout se za poslední dekádou a začít přemýšlet o publikování a využití (otevřených) dat jinak. Dobrým startem může být například správná definice otázek, které je nutné si před publikací dat položit, aby byl odemčen jejich pravý potenciál. Jak jinak můžeme poskytnout odpovědi, na kterých záleží?

Vyjádření výkonné ředitelky Nadace OSF Martiny Břeňové:

Jsem hrdá na Nadaci OSF, že ve své podstatě dokáže s velkým předstihem identifikovat důležitá témata ve společnosti a začít je otevírat a podporovat. Otevřený přístup k datům mezi taková témata Nadace patří už deset let. Považuji za zásadní úspěch tři věci. Zaprvé vznik národního Portálu otevřených dat, zřízení nové pozice Národního koordinátora otevřených dat a celkové povědomí o nezbytnosti tohoto přístupu, který k demokratické společnosti patří.

Nadace OSF podporuje občanskou společnost a to jsou v důsledku lidé, občané. Chceme vytvořit poptávku mezi lidmi po digitálních službách a řízení státu, abychom v České republice reagovali na potřeby světa v 21. století. Chceme identifikovat a pomoci řešit bariéry mezi lidmi, které vůči digitalizaci existují. Co považuji za nezbytný a důležitý krok, je spojení sil odborných nevládních organizací, byznysu a státu, abychom si rozuměli navzájem a dokázali efektivně využít vlastní potenciál.

Nadace OSF:

Open Data Expo pořádá Nadace OSF, která se tématu otevřených dat věnuje od roku 2012. Nadace vybudovala silnou komunitu lidí se zájmem o otevřená data, kde se potkávají lidé z veřejné správy, byznysu, akademie a občanské společnosti. 9 let oceňovala nejlepší aplikace v ČR postavené na otevřených datech, vydala základní publikace k otevřeným datům (např. Jak otevírat data nebo Otevřená data ve státní správě: Nová éra rozhodování), zorganizovala hackathony v Praze a Brně a popularizovala téma otevřených dat pravidelnou přílohou časopisu Ekonom. 7. ročník Open Data Expo se letos konal 22. listopadu v DOXu.

Hlavními partnery Open Data Expo 2022 jsou CZ.NIC a MojeID. Partnery Open Data Expo 2022 jsou Magistrát hlavního města Prahy, Český statistický úřad, Magistrát města Brna, Ministerstvo vnitra ČR, Technologická inkubace CzechInvest. Generálním partnerem projektu Náš stát, naše data je společnost YSoft.

Na Open Data Expu 2022 vystavovali svá data: CZ.NIC, MojeID, Magistrát města Brna, CENIA – Česká informační agentura životního prostředí, Technologická inkubace CzechInvest, Český statistický úřad, Český úřad zeměměřičský a katastrální, Hlídač státu, IuRe, Královéhradecký kraj, Magistrát hlavního města Prahy + Institut plánování a rozvoje hl.m. + Operátor ICT, Ministerstvo vnitra ČR, Národní knihovna ČR, Nejvyšší kontrolní úřad, Otevřená města, Plzeňský kraj – Hackathon, Wikimedia

Třikrát zlatá pro EUC v soutěži WebTop100 – aplikace mojeEUC projektem roku

Unikátní řešení distanční lékařské péče integrované do chytré mobilní aplikace zcela ovládlo kategorii Digitální transformace. Aplikace mojeEUC se také stala projektem roku. Mezi hodnocená kritéria patřila především inspirativnost daného řešení, efektivnost jeho zpracování i přínos pro obor zdravotnictví. Do třetice pořadatelé udělili první místo zdravotnické skupině EUC také v rámci kategorie SEO. Vítězstvím v soutěži WebTop100 upevňuje EUC svoji roli lídra v oblasti digitalizace a celkové modernizace zdravotnického systému v českém prostředí.

V úterý 15. listopadu proběhlo v Konferenčním centru City slavnostní vyhlášení 21. ročníku soutěže WebTop100. Ta oceňuje nejzajímavější digitální řešení v České a Slovenské republice. V kategorii Digitální transformace vybrala porota složená z odborníků v oblasti digitálního marketingu v konkurenci ostatních inovativních řešení vítěze – aplikaci mojeEUC. Kromě měřitelných výsledků, například nárůstu počtu uživatelů či transakcí, zohledňovali porotci také celkovou inspirativnost a přínos z hlediska zefektivňování digitálních procesů.

„Z vítězství máme samozřejmě velkou radost. Vnímáme ho jako ocenění naší dlouhodobé usilovné práce a důkaz, že digitalizaci zdravotnictví rozumíme. Naším cílem je zlepšit dostupnost lékařské péče, a hlavně zapojit pacienty do péče o své zdraví. Digitální prostředí nám přináší možnost aktivně s pacienty komunikovat, sdílet s nimi data, edukovat, připomínat jim užívání léků nebo preventivní vyšetření a tím budovat věrnost k hodnotám EUC. Aplikace mojeEUC je proto důležitou součástí našich dlouhodobých plánů. A vítězství v kategorii Digitální transformace potvrzuje, že jdeme správným směrem,“ říká Ing. Aziz Jahić, marketingový ředitel zdravotnické skupiny EUC. Že nešlo pouze o úspěchy v dílčích oborových kategoriích potvrzuje i rozhodnutí pořadatelů označit aplikaci ve speciální kategorii za Projekt roku. Zdravotnická skupina EUC získala ještě jedno první místo, a to v kategorii SEO. Ta hodnotila řešení z hlediska dohledatelnosti v přirozeném vyhledávání a zlepšování byznysových výsledků.

Aplikace mojeEUC je dostupná nejen klientům zdravotnické skupiny, ale i široké veřejnosti, a to od listopadu 2021. Aplikace sdružuje na jednom místě všechny vertikály ekosystému EUC, ať už to jsou lékaři, lékárny nebo laboratoře. Ve zkratce uživatelům usnadňuje objednání k lékaři, zakoupení léků, prohlížení zdravotní dokumentace, kontrolu výsledků laboratorních vyšetření nebo připomene preventivní prohlídku. Veškeré důležité termíny se ukládají do přehledného kalendáře. V plánu na příští rok je také zavedení léčebných plánů pro chronicky nemocné. Důležitou funkcionalitou aplikace je také služba Lékař online 24/7, která pacientům umožňuje se kdykoli a kdekoli na dálku spojit s praktickým lékařem. Aplikaci se daří neustále zlepšovat. Největší novinku představuje její celkový redesign, který komplexní systém výrazně uživatelsky zpřehlednil.

Skupina EUC je se svou klientskou platformou mojeEUC držitelem tří vítězných ocenění soutěže WebTop100 v kategorii Digitální transformace, SEO a Projekt roku.

Skupina EUC:

Zdravotnická skupina EUC tvoří největší síť ambulantních klinik v ČR. Je největším poskytovatelem ambulantní péče, prémiové péče, mamoscreeningu a lékařské péče pro zaměstnavatele. Od roku 2011 do roku 2021 investovala 1 129 mil. korun především do modernizace přístrojů, vzdělávání zaměstnanců a elektronizace systémů a služeb. Ve 25 zdravotnických zařízeních napříč ČR, 13 mamocentrech, 24 lékárnách a 11 laboratořích zaměstnává 2 300 zdravotníků, kteří provedou 3,3 mil. vyšetření ročně. Na podzim 2017 vydala jako první v sektoru zdravotnictví v ČR emisi dluhopisů, v celkovém objemu 1,4 miliardy korun. Více na www.euc.cz

Parimatch Tech spojil síly s Amazonem. Pořádají bezplatné školení pro specialisty v IT

Společnosti Parimatch Tech a Amazon Web Services, která v současné době vyvíjí jedno z největších cloudových řešení na trhu, zahajují spolupráci v rámci projektu ‚Solution Architect development‘ pro specialisty a jejich komunity. Ti mají možnost se přihlásit na třídenní bezplatný trénink, během kterého se naučí používat pokročilé vlastnosti a funkce systému AWS. Online školení začíná 12. prosince.

Společnosti nabídnou bezplatné školení platformy AWS určené pro pokročilé uživatele. Jeho moduly budou zaměřeny na řešení konkrétních úkolů tak, aby se účastníci seznámili s dostupnými službami AWS a jejich funkcemi. V rámci školení budou mít účastníci také možnost diskutovat s odborníky o problémech a jejich řešení.

Třídenní školení začne online 12. prosince.  Absolventi získají 50% slevu na certifikaci Amazon Web Services.

Školení bude předcházet přednáška Parimatch Tech Talk na téma „Každý selže: poučení z výpadků ve špičkových technologických společnostech.“ Přednášející budou analyzovat nejnáročnější případy dvou společností, díky nimž se poučili a získali náhled na vytvoření ideálních stabilních systémů. Online akce také umožní účastníkům vyměnit si názory na to, kdo nese odpovědnost a jaké jsou časté příčiny selhání.

Online setkání Parimatch Tech Talk se uskuteční už 28. listopadu. Mezi přednášejícími budou:

  • Dimitris Papageorgiou, Senior Solutions Architect v Amazon Web Services (AWS). Dimitris je seniorní Solutions Architect, který se ve společnosti AWS zaměřuje na herní průmysl s reálnými penězi. Před nástupem do AWS stoupal po kariérním žebříčku softwarových inženýrů od juniorů až po vedoucí pozice.
  • Andrii Chygarkin, Chief Information Officer v Parimatch Tech. Andrii nastoupil do společnosti v roce 2016, aby od základu vybudoval systémy IT a informační bezpečnosti. Zvyšování bezpečnostních standardů ve společnosti a rozvoj dalších oblastí IT vedly k jeho povýšení na pozici ředitele informačních systémů. Tým se tak rozrostl z 1 člověka na více než 140 specialistů v 6 oblastech.

Parimatch Tech Talk se uskuteční online 28. listopadu v 18:30.

Registrace na setkání a školení je zdarma prostřednictvím tohoto odkazu:  https://forms.gle/ajXk632T3GZ3fvwa8

Amazon Web Services je nejrozsáhlejší a nejrozšířenější cloudová platforma na světě, která nabízí více než 200 plně vybavených služeb z datových center po celém světě. Miliony zákazníků – včetně nejrychleji rostoucích startupů, největších podniků a předních vládních agentur – využívají AWS ke snížení nákladů, větší agilitě a rychlejším inovacím.

Parimatch Tech je mezinárodní produktová společnost, která vyvíjí a poskytuje technická a marketingová řešení pro herní a zábavní průmysl a zároveň celosvětově propaguje značku Parimatch. Společnost sídlí na Kypru a působí celosvětově, má výzkumná a vývojová centra ve třech zemích, největší na Ukrajině. V květnu 2022 Parimatch Tech otevřel Tech Hub v Praze.

iSTYLE ve čtvrtek startuje Black Friday. MacBook Air M2 nabídne o 6 tisíc levněji, 16“ MacBook Pro dokonce o 10. Zlevněný je i iPhone 13 a další dva tisíce položek

iSTYLE, který se jako první v Česku pyšní titulem prémiového partnera Applu, oznámil svou akční nabídku v rámci Black Friday. Zákazníci mají unikátní šanci pořídit si MacBook Air s nejnovějším procesorem M2 za 30 990 korun (sleva až 6 000 korun), supervýkonný MacBook Pro 16“ M1 za 53 990 korun (sleva až 19 000 korun) nebo populární iPhone 13 za 20 490 Kč Kč.

Největším tahákem letošního Black Friday v iSTYLU jsou Macy. MacBook Air M2, který je pro svou rychlost, kompaktní rozměry i 18hodinovou výdrž mimořádně oblíben mezi studenty, je v rámci akční nabídky k dostání již za necelých 31 tisíc. Pro zájemce o tento počítač v konfiguraci s 256GB pamětí a 8GB RAM, se tak jedná o šanci, která se dlouho nemusí opakovat. V nabídce pak nechybí ani alternativa pro zákazníky s přísnějším rozpočtem – vůbec nejdostupnějším počítač s rychlým a úsporným čipem od Applu, MacBook Air M1, bude během Black Friday k dispozici již za 25 990 korun.

Náročnější uživatele, kteří touží po velkém displeji a ještě větším výkonu, potěší sleva na aktuální 16palcový model MacBook Pro s čipem M1 Pro, který je v rámci Black Friday k dostání za necelých 54 tisíc, což je o 19 000 korun méně, než za kolik jej prodává přímo Apple, a o 10 000 korun méně, než byla dosavadní akční nabídka iSTYLU.

Na své si pak přijdou i fanoušci iPhonů, Apple Watch nebo bezdrátových sluchátek AirPods. iPhone 13 s pamětí 128 GB je k dostání již od 20 490 korun, tedy ještě o tisíc korun levněji, než byla dosavadní akční cena iSTYLU. Zákazníky, kteří hledají co možná nejpříznivější variantu pro kapsu i peněženku, potěší oblíbený iPhone 12 mini s cenovkou 14 490 korun. Telefon, který se stále pyšní nejnovějším designem, a na trhu je unikátní svými kompaktními rozměry, se tak stává ještě dostupnějším.

Levněji letos zákazníci seženou i prémiová bezdrátová sluchátka AirPods Pro 1. generace, která iSTYLE zlevnil o 1 500 korun a k dostání jsou tak za 5 490 korun, což je cena, za niž jsou běžně dostupná základní AirPods bez přívlastku Pro. A právě tato sluchátka AirPods se ve své nejnovější 3. generaci v rámci Black Friday na iSTYLU poprvé dostávají pod hranici 5 tisíc korun – k dostání jsou za 4 990 korun.

Akční nabídka iSTYLE odstartuje již ve čtvrtek ráno a vztahuje se na více než 2 tisíce produktů. Na své si tak přijdou všichni zákazníci, ať už mají zájem o Mac, iPhone, iPad, Apple Watch, sluchátka AirPods nebo třeba vhodné příslušenství. iSTYLE tak slevami navazuje na poslední velkou cenovou akci, kterou mohli využít návštěvníci nově otevřené, unikátní prodejny v OC Chodov. Ta jako vůbec první v České republice nese titul Apple Premium Partner a svým konceptem se inspiruje nákupním zážitkem známým z ikonických prodejen Apple Store.

Více informací naleznete také na istyle.cz/blackfriday

iSTYLE: Nabídka Black Friday
Produkt Stávající cena Black Friday cena % Sleva Sleva celkem
Apple AirPods Pro with Magsafe Case 6,990 Kč 5,490 Kč 21.5% 1,500 Kč
MacBook Pro 16.2 Silver/M1 Pro/16C GPU/16GB/512G-CZK 63,990 Kč 53,990 Kč 15.6% 10,000 Kč
MacBook Pro 14.2 Silver/M1 Pro/10C CPU/16C GPU/16GB/1T-CZK 63,990 Kč 53,990 Kč 15.6% 10,000 Kč
MacBook Pro 16.2 Space Grey/M1 Pro/16C GPU/16GB/512G-CZK 63,990 Kč 53,990 Kč 15.6% 10,000 Kč
MacBook Air 13.6 Space Grey/M2/8C GPU/8GB/256GB-CZK 34,990 Kč 30,990 Kč 11.4% 4,000 Kč
MacBook Air 13.3 GLD/8C CPU/7C GPU/8GB/256GB-CZK 26,490 Kč 25,990 Kč 1.9% 500 Kč
MacBook Air 13.3 SPG/8C CPU/7C GPU/8GB/256GB-CZK 26,490 Kč 25,990 Kč 1.9% 500 Kč
MacBook Air 13.3 SLV/8C CPU/7C GPU/8GB/256GB-CZK 26,490 Kč 25,990 Kč 1.9% 500 Kč
iPhone 13 128GB Red, Midnight, Pink, Starlight, Blue, Green 21,990 Kč 20,490 Kč 6.8% 1,500 Kč
iPhone 13 256GB Red, Midnight, Pink, Starlight, Blue, Green 24,490 Kč 23,990 Kč 2.0% 500 Kč

O společnosti:

iSTYLE je největším partnerem společnosti Apple v CEE. První pobočka v Česku byla založena v roce 2006 a vůbec první obchod iSTYLE byl otevřen již v roce 1999. Nyní má společnost více než 100 obchodů, z nichž 54 se nachází EU a 16 na Blízkém východě. Sesterská společnost K-Tuin ve Španělsku disponuje sítí dalších 53 prodejen. Obrat iSTYLE (společně se španělským K-Tuin) překročí tento rok 1 mld. dolarů. iSTYLE Apple Premium Partner (APP) otevřel svou první prodejnou se statusem APP na pražském Chodově. Jedná se o první prodejnu svého druhu v regionu CEE a zároveň o první Flagship Store na světě. Obrat českého iSTYLE tento rok přesáhne 3,5 miliardy Kč. iSTYLE je součástí skupiny Midis.

VMware představuje řešení VMware Carbon Black XDR, které pomůže podnikům posílit zabezpečení cest laterálního pohybu

Společnost VMware, Inc. (NYSE: VMW) představila technologii VMware Carbon Black XDR, která rozšiřuje schopnosti VMware Carbon Black Enterprise EDR o síťovou viditelnost a detekci. Výrazně tak zlepšuje odhalování a prevenci hrozeb na koncových bodech a v sítích.

Toto nové řešení XDR výrazně posiluje laterální kontrolu tím, že využívá telemetrické funkce cloudové služby VMware Contexa, která shromažďuje informace o hrozbách týkajících se sítí, koncových bodů a uživatelských technologií VMware. Bezpečnostní týmy mohou využít řešení VMware Carbon Black XDR k rychlé identifikaci hrozeb v celém prostředí a k informovanějšímu rozhodování při uplatňování zásad prevence, takže se útočníci nemají kam ukrýt.

„S rostoucí složitostí multicloudových prostředí čelí bezpečnostní týmy stále důmyslnějším a rozsáhlejším útokům. Již se nemohou spoléhat na různorodé přístupy k zabezpečení, které zanechávají slepá místa,“ říká Tom Gillis, viceprezident a generální ředitel obchodní skupiny zaměřené na sítě a pokročilou bezpečnost společnosti VMware. „VMware Carbon Black XDR upevňujeme naše vedoucí postavení v oblasti zabezpečení cest laterálního pohybu tradičních i moderních aplikací tím, že zákazníkům umožňujeme kontrolovat každý koncový bod, paket a proces ve svých prostředích.“

Letos představená cloudová služba VMware Contexa denně zaznamenává a zpracovává více než 1,5 bilionu událostí na koncových bodech a více než 10 miliard síťových přenosů(1) spolu se strategickými údaji o hrozbách získávanými prostřednictvím technologických partnerství. Tento široký kontext je dále analyzován pomocí strojového učení a poznatků více než 500 výzkumníků z jednotky pro analýzu hrozeb společnosti VMware a partnerů pro řešení bezpečnostních incidentů.

Podle nedávné studie společnosti Forrester(2), 3 ze 4 podniků dosud nezavedly XDR, ale 27 % tak plánuje učinit v příštích 12 měsících. Studie tvrdí, že prvotní uživatelé XDR zaznamenali přínosy z automatizace, jednotné detekce a zvýšené návratnosti investic. Analytici proto věří, že tento typ řešení je do budoucna velmi perspektivní a trh XDR poroste. První uživatelé také zjistili, že XDR vhodně doplňuje další řešení v jejich souboru technologií, což umožňuje jejich pracovníkům soustředit pozornost na cílenější útoky.

VMware Carbon Black XDR je k dispozici v režimu předběžného uvolnění pro vybrané zákazníky. Zákazníci, kteří by se chtěli do programu předběžného přístupu přihlásit, mohou kontaktovat tým bezpečnostních specialistů nebo se zaregistrovat zde 

Služby VMware Cross-Cloud™ pomáhají zákazníkům orientovat se v multicloudovém světě

Na konferenci VMware Explore 2022 Europe představuje společnost VMware nové a vylepšené nabídky služeb VMware Cross-Cloud, které zákazníkům pomohou uspět v éře multicloudu díky svobodě, flexibilitě a bezpečnosti. VMware Cross-Cloud je portfolio cloudových služeb, které poskytují jednotný a zjednodušený způsob, jak vytvářet, provozovat, zpřístupňovat a lépe zabezpečovat jakékoli aplikace v libovolném cloudu z libovolného zařízení. Mezi pilíře služeb VMware Cross-Cloud patří 1) aplikační platforma, 2) cloudová správa, 3) cloudová a edge infrastruktura, 4) zabezpečení a síť, 5) pracovní prostředí Anywhere Workspace. Nejnovější zprávy a další informace o tom, jak společnost VMware poskytuje digitálním podnikům rychlejší a chytřejší cestu ke cloudu, naleznete v tiskových materiálech konference VMware Explore 2022 Europe. 

O konferenci VMware Explore

VMware Explore navazuje na tradici konferencí VMworld, které představovaly pomyslnou výkladní skříň společnosti VMware. VMware Explore má ambice stát se nejvýznamnější odbornou akcí zaměřenou na veškeré aspekty problematiky multicloudu. V letošním roce nabídne produktové a technické prezentace, rozsáhlý ekosystém 90 % nejvýznamnějších cloudových partnerů, prosperující tržiště nezávislých výrobců softwaru pro multicloud a několik společenských akcí. Další informace o konferenci VMware Explore naleznete na stránkách: www.vmware.com/explore.html.

O společnosti VMware

VMware je přední poskytovatel multicloudových služeb pro veškeré aplikace, který podnikům usnadňuje zavádět digitální inovace při zachování kontroly nad IT. Software společnosti VMware slouží jako důvěryhodný základ pro urychlení inovací a poskytuje podnikům flexibilitu a možnosti volby, které potřebují k dalšímu rozvoji. Společnost VMware sídlí v Palo Alto v Kalifornii a jejím dlouhodobým cílem je budovat lepší budoucnost na základě své Agendy 2030. Další informace naleznete na stránkách www.vmware.com/company.

1 – Interní analýza společnosti VMware, květen 2022

2 – Výzkum realizovaný v červenci 2022 společností Forrester Consulting na objednávku společnosti VMware

VMware, Explore, Carbon Black a Contexa jsou ochranné známky společnosti VMware, Inc. nebo jejích dceřiných společností v USA a dalších zemích. Tento text může obsahovat odkazy na internetové stránky vlastněné nebo provozované jinými osobami než společností VMware a společnost VMware nenese za obsah takových stránek žádnou odpovědnost.

Exit mobile version