Na trail i do posilovny: Skinners představují ponožkoboty Compression 2.0 pro aktivní sportovce

Ponožkoboty, které poskytují maximální volnost a zároveň dokonalou oporu chodidla. Brněnští Skinners představili nový model Compression 2.0, který je určen pro dynamický pohyb i náročné sportovní aktivity. Skinners tak navazují na průlom v bosém obouvání, které jejich ponožkoboty odstartovaly, a přinášejí barefoot obutí i pro náročnější zákazníky.

Ponožkoboty Skinners si za šest let jejich existence oblíbili zákazníci ve 120 zemích světa, a to jak z řad amatérských, tak i profesionálních sportovců. Firma, která svůj úspěch odstartovala v roce 2016 kampaní na americkém Kickstarteru, prodala v loňském roce přes 240 000 párů ponožkobot a neustále pracuje na dalších inovacích. Za design svých výrobků získala i řadu ocenění jako Red Dot Design, Good Design nebo A’ Design. Nový model ponožkobot Compression 2.0 představuje další krok vstříc zákazníkům, kteří hledají vhodné obutí pro náročnější aktivity.

Pro model Compression je charakteristický vyšší střih a užší špička, díky čemuž nabídne pevnou, a přitom flexibilní oporu chodidla. Patentovaná technologie StretchKnit využívá italská vlákna nejvyšší kvality a výdrž ponožkoboty zaručuje podešev ze speciálně vyvinutých polymerů. Součástí je vyjímatelná perforovaná stélka, která zajistí sucho a pohodlí při celé řadě aktivit.

„Chtěli jsme zákazníkům nabídnout nejen kolekci, která bude určena k odpočinku, ale i model pro náročnější a aktivnější jedince. Proto na širší model Skinners 2.0 Comfort navázaly Skinners 2.0 Compression, které více obepínají okolo kotníku i nártu a zajistí tak větší pocit jistoty i při prudším pohybu nohy,” říká spoluzakladatelka Skinners, Michaela Steinhauser.

Skinners Compression ocení nejen příležitostní turisté při výletech v přírodě, ale obstojí i při náročných a dynamických aktivitách. Hodí se tak do posilovny, na trénink bojových sportů i na běh v terénu. Navzdory svým vlastnostem jsou stále lehké, kompaktní a zaberou jen minimum místa.

Nový model Skinners 2.0 Compression je k dostání v pěti barevných provedeních, která navazují na předchůdce Comfort. Vybrat si lze z přírodnějších barev Pine, Anthracite a Stone či upřednostnit výraznější barvy jako Carmine nebo Pacific.

Telly v rámci Black Friday nabízí na největší balíček 30procentní slevu

Televizní operátor Telly od úterý 22. listopadu do pondělí 28. listopadu nabídne v rámci Black Friday speciální nabídku – největší z nabízených balíčků stojí namísto 650 Kč/měsíc pouze 450 Kč/měsíc.

Telly novým zákazníkům umožní zafixovat si cenu za největší tarif Velký (120 televizních stanic) na dva roky za zvýhodněnou cenu 450 korun/měsíc. Obvyklá cena je přitom 650 korun/měsíc. Zákazníci tak za  dva roky ušetří celkem 4 800 korun.

„Speciální  slevu na Black Friday připravujeme každoročně. Zájem o ni je velký. Když je nabídka aktivní, stoupá počet objednaných televizních balíčků proti běžným dnům o 80 procent,“ říká Vladimír Rusnák, ředitel televize Telly.

Loni televize Telly pro všechny nové zákazníky v rámci  Black Friday nabídla největší balíček na měsíc zdarma.

O Telly s.r.o.

Televizní operátor Telly nabízí divákům v ČR služby internetové a satelitní televize. V jejich programové nabídce je kromě řady filmových, seriálových, zábavných i dokumentárních kanálů také atraktivní sportovní obsah na oblíbených kanálech Premier Sport 1 HD a Premier Sport 2 HD a na stanici Nova Sport 3 HD a Nova Sport 4 HD. Ty obsahují například fotbalovou Champions League UEFA, německou Bundesligu, italskou Serii A, španělskou LaLigu, americkou NFL nebo zápasy UFC. Telly je také poskytovatelem pevného internetového připojení. Na českém trhu měli zákazníci možnost využívat služby pod označením DIGI již od roku 2006, značka Telly plynule navazuje na její dobré jméno. Telly je čistě českou společností, patří do skupiny LAMA ENERGY GROUP a všechny daně, včetně daně z příjmu, odvádí v ČR.

Allegro s Mallem prohlubují vazby, českým zákazníkům přináší populární Smart! s bezplatnou dopravou do 15 tisíc výdejních míst

Internetové tržiště Mall.cz dále pokračuje v integraci se společností Allegro a nově do Česka přináší službu Smart!, která umožní zákazníkům výrazně ušetřit na dopravě. Mezi polskými zákazníky je obdobná služba pod značkou Allegro Smart! dlouhodobě velmi oblíbená a nyní mohou jejích výhod využívat i nakupující na Mallu. Možnost bezplatného doručení mají od 24. 11. k dispozici všichni registrovaní zákazníci, přičemž nabídka se vztahuje na miliony produktů v sortimentu, ať už je prodává přímo Mall, nebo některý z tisíců partnerských e-shopů. Současná akce potrvá po dobu dvou měsíců do 24. 1. 2023. 

Možnost nechat si své zásilky doručit zcela zdarma je nyní dostupná všem zákazníkům Mallu, kteří si zaregistrují zákaznický účet a přijmou marketingová sdělení. Bezplatná doprava bude automaticky uplatněna na každý nákup s minimální hodnotou 299 korun. Miliony produktů, na které je možné uplatnit dopravu zdarma, jsou označeny symbolem Smart!. Službu mohou využívat fyzické osoby i zákazníci nakupující na IČO, a to na neomezený počet zásilek.

Bezplatné doručení do tisíců výdejních míst

V rámci probíhající integrace děláme vše pro to, abychom zákazníkům napříč trhy přinášeli ty nejlepší služby a s nimi i špičkovou nákupní zkušenost. Jsme proto velmi rádi, že můžeme i českým zákazníkům Mallu představit oblíbený Smart! a s ním i možnost nakupovat bez platby za dopravu,“ popisuje Roy Perticucci, CEO skupiny Allegro, a doplňuje: „Náš členský program Allegro Smart! funguje v Polsku už od roku 2018 a pravidelně ho využívá více než 5 milionů zákazníků. Nyní přinášíme jeho ochutnávku i českým zákazníkům.”

Svou objednávku si mohou nechat zákazníci doručit zdarma do jakéhokoliv výdejního místa, kterých Mall aktuálně nabízí již téměř 15 tisíc napříč celou Českou republikou. Kromě tradičních pick-up pointů mohou zákazníci využít i samoobslužné boxy, které jsou poslední dva roky mezi nakupujícími čím dál oblíbenější, a to i díky tomu, že jsou dostupné nepřetržitě. Těchto boxů je po Česku již více než 3 000, Mall přitom počet výdejních míst neustále navyšuje.

Více než 5 tisíc e-shopů na jednom místě

Mall aktuálně nabízí zboží od více než 5 tisíců obchodníků, a představuje tak největší marketplace v Česku. Každý měsíc se Mall marketplace rozrůstá i o několik stovek nových prodejců. Samotní zákazníci si pak na tržišti cení především širokého výběru z více než 5,5 milionu produktů z nejrůznějších kategorií i cenových hladin.

Věříme, že v období vánočních nákupů zákazníci uvítají jakýkoliv způsob, jak své výdaje spojené s nákupem dárků o něco snížit. Cílem programu Mall Smart! je poskytnout našim zákazníkům ještě dostupnější a pohodlnější možnost online nákupů a zároveň je podpořit v současné náročné ekonomické situaci,“ komentuje spuštění dopravy zdarma Alvise Favara, CCO skupiny Allegro.

Bezplatná doprava je vítanou novinkou nejen pro zákazníky, ale i pro samotné prodejce. Služba Mall Smart! je totiž nástrojem, jak k nákupu na tržišti motivovat ještě větší množství zákazníků a zároveň tak obchodníkům pomoci s navýšením prodejů. Mall marketplace konstantně roste především poslední dva roky, což dokládají také čísla z meziročního porovnání – ve stejném období v roce 2021 byla na tržiště napojena přibližně polovina aktuálně prodávajících obchodníků a šíře nabídky představovala třetinu té současné. Nejrychleji přitom roste nabídka produktů v kategorii módy, auto moto, ale i nábytku, kde se v meziročním srovnání rozšířila o několik stovek procent. Čeští zákazníci na Mall tržišti oceňují především to, že jim umožňuje nakoupit na jediném místě vše, co zrovna potřebují, a to v dobře známém a důvěryhodném prostředí.

O Allegro Group / Poznámka pro editory:

Skupina Allegro je preferovanou platformou elektronického obchodu pro evropské spotřebitele a dosahuje silného růstu tržeb, ziskovosti a peněžních toků ve velkém měřítku. Skupina se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů provozuje přední elektronické tržiště ve střední a východní Evropě. Její Allegro.pl je jedním z deseti největších internetových obchodů na světě a řadí se také mezi 100 nejnavštěvovanějších internetových stránek na světě podle měsíční návštěvnosti. Obchodníci skupiny prodávají v různých kategoriích, které zahrnují elektroniku, dům a zahradu, sport a volný čas, výrobky pro děti, auto-moto, módu a obuv, zdraví a krásu, knihy, média, sběratelské předměty a umění a další. Její platformy usnadňují obchodníkům prodej převážně nových výrobků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytují tak evropským spotřebitelům snadný přístup k milionům nabídek za nejvýhodnější ceny.

Black Friday nemusí být marketingové zlo. K lepšímu cílení zákazníků pomohou technologie

Black Friday neboli černý pátek je za rohem a obchody opět spouští marketingové kampaně ve velkém. Internetové stránky i e-shopy nabízejí nepřeberné množství produktů, firmy však často zapomínají na to hlavní – na zákazníky. Černý pátek je ale pořád jen jeden den v rámci celoročního snažení. Každá firma, která chce získat nové zákazníky a udržet si ty stávající, by si měla vytyčit mantinely pro vzájemné interakce a posilování vztahů.

Dnešní CRM platformy nabízejí nástroje nejen pro interakci se zákazníky, ale především sledování trhu, chování uživatelů a možnost předvídat vývoj jejich potřeb. To vše skrze analytická data, která jsou často stěžejní pro správné nastavení marketingové strategie. Na co si dát pozor především, radí scale-up Pipedrive, který vyvíjí komplexní CRM platformu pro malé podniky.

  • Udělejte si přehled

Ve snaze naplnit kvóty pořádají některé firmy na Černý pátek doslova honbu za novými zákazníky, často však bez většího rozmyslu. Někdy je ale lepší jednoduše zpomalit a rozhlédnout se kolem sebe. Místo aby pořádaly masivní kampaně a šly takzvaně s kanónem na vrabce, měly by se soustředit na důkladnou analýzu dat a sledování zákaznických potřeb. „Nikdy nevíte, co se může stát a jakým směrem se trh může vyvíjet, stejně tak potřeby zákazníků. Digitalizace postupuje rychle, neustále se objevují nové možnosti a způsoby, jak k uživatelům dostat produkt, a spěchat se rozhodně nevyplácí. Klíčem k úspěchu je i schopnost se přizpůsobit a chytře využít dostupné nástroje,“ říká Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.

  • Musíte vědět, co prodáváte

Komunikace je velmi důležitá, avšak bez konkrétního cíle může spíše uškodit. Proto je mnohdy lepší utřídit si priority. Jaké nástroje vaše firma používá? Jakým způsobem hledá nové zákazníky a uživatele produktu? Jak probíhá samotný prodej? Je možné některé procesy ve firmě optimalizovat?

Moderní CRM nástroje a platformy pomáhají shromáždit a interpretovat podrobné statistiky a data, která lze interně využít pro precizní zacílení na konkrétní skupiny zákazníků. Schopnost přilákat stovky nebo tisíce nových zákazníků mohou být k ničemu, pokud 90 % z nich nabízený produkt jednoduše nevyužije. Obchodníci by proto měli vědět, co prodávají a na koho cílí, než vůbec přejdou k dalšímu kroku – komunikaci a prodeji samotnému.

  • Komunikace je klíčová

Také pro komunikaci platí, že méně je někdy více. Obchodník by tedy měl pouze vytyčit cestu, kterou by měl potenciální zákazník následovat. Průzkum společnosti MindMiners uvádí, že pro 20 % všech dotázaných pod hranicí 30 let byla největším kamenem úrazu při online nakupování přehnaná komunikace. Obchodník by si měl správně určit, ve kterém ze stádií nákupu se zákazník nachází, a cílit komunikaci správným směrem.

„Je zcela přirozené, že uživatel bude potřebovat jinou pomoc a podporu ve fázi průzkumu, hledání, během výběru konkrétního produktu nebo při jeho koupi. Akce jako černý pátek se dají využít k vybudování kvalitního vztahu mezi společností a zákazníkem. Obchodník má šanci dokázat, že se vyzná v zákazníkových potřebách, a zvýší šanci, že zákazník bude nakupovat i v dalších obdobích. Černý pátek tak slouží jako pomyslný sales pitch pro zbytek roku,“ dodává Veronika Danielová.

  • Zákazník má problém, vy najděte řešení

Pro úspěšný prodej je třeba pochopit momentální potřeby zákazníků. A to na základě dat, která má obchodník díky CRM platformě k dispozici. Následně může určit vhodný produkt, optimální prodejní strategii a digitální kanály, které jsou konkrétnímu zákazníkovi nejpohodlnější.

  • Síla statistik a dat

Data hýbou světem a dnešní CRM platformy jsou plné analytických nástrojů, které sbírají mnoho užitečných informací, například počet zákazníků, jaká místa na webu navštěvují, jakým způsobem nakupují, kdy volají na zákaznickou podporu nebo co přesně hledají za produkty. Všechna tato data pomáhají firmám najít správnou marketingovou strategii, udržet stávající zákazníky a přilákat ty nové.

  • Černým pátkem to pouze začíná

Plánovat obrovské výprodeje na černý pátek již dávno není optimální obchodní strategie. Cílem totiž není nalákat co nejvíce zákazníků na jeden nákupní den, nýbrž vytvořit věrnou komunitu uživatelů, kteří budou nakupovat dlouhodobě. A to se nikdy nemůže stát během jediného dne. Černý pátek by se tak měl brát spíše jako úvodní výkop než finále prodejní cesty.

„S využitím analytických dat musí firma pochopit, v jakém odvětví operuje, kdo jsou její zákazníci a jaké jsou jejich potřeby. Pak nastavit smysluplné komunikační kanály na udržení jejich pozornosti a nalákání zákazníků nových. To vše s dlouhodobým výhledem a udržitelnou marketingovou strategií,“ uzavírá Veronika Danielová.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

Míra neobsazenosti českých průmyslových nemovitostí klesla pod 1 procento

Ve třetím čtvrtletí 2022 rostl český trh průmyslových nemovitostí nejrychlejším tempem v historii a zvětšil se celkem o 511 100 m2. Celková nabídka již v prvním pololetí letošního roku překročila hranici 10 milionů m2 a momentálně činí 10,65 milionu m2. Míra neobsazenosti klesla na 0,99 % a jde tak o historicky nejnižší číslo za dobu sledování trhu.

Celkem bylo ve třetím kvartále dokončeno 18 nových budov. Takto velké množství nových prostor je poměrně výjimečné a odráží několik trendů, které se na trhu projevují již delší dobu. „Jde především o vyšší poptávku, která se následně promítne do většího objemu výstavby. Roli hrálo také narušení dodavatelských řetězců spojených s pandemií covid-19, nedostatek stavebních materiálů a jejich zdražení způsobené válkou na Ukrajině. Množství projektů, které měly být původně dokončeny v první polovině roku 2022, tak bylo dokončeno až ve třetím kvartále letošního roku nebo se jejich stavba protáhne až do Q4 2022 či prvního pololetí 2023,“ komentuje Josefína Kurfürstová z oddělení průzkumu trhu ve společnosti Colliers.

Největším faktorem ale bylo podle Josefíny Kurfürstové dokončení nového distribučního centra Amazon v Panattoni Park Kojetín v Olomouckém kraji. Vzhledem ke své celkové velikosti představuje zhruba třetinu všech nových prostor dokončených v uplynulém kvartále. I bez něj by však mezičtvrtletní nárůst byl ve srovnání s průměrem několika posledních let vysoký.

Nájemné roste nejen v Praze

Ve třetím kvartále 2022 dosahovalo nájemné za nejžádanější prostory 7,25 – 7,50 eur/m2 měsíčně, což představuje jen mírný růst. „Ceny na nejžádanějším pražském trhu lehce vzrostly, avšak bylo to nižším tempem než v předchozích dvou letech, kdy jsme zaznamenali prudký nárůst. To je také důvod, proč se může zdát, že v současnosti ceny stagnují,“ upozorňuje Josefína Kurfürstová. Některé nabídky v Praze nicméně v tomto kvartále přesáhly již 8,00 eur/m2 za měsíc, což naznačuje další růst. Nájmy za kancelářské vestavky se pohybují mezi 9,50 – 12,50 eur/m2 měsíčně a servisní poplatky obvykle dosahují 0,65 – 1,00 eur/m2.

Ke zvyšování nájmů dochází kromě Prahy také v dalších regionech České republiky. Nájmy na největších dílčích trzích, tedy například v Jihomoravském či Plzeňském kraj, rostou vysokým tempem a často již přesahují 6,00 eur/m2 měsíčně. Jedním z hlavních důvodů je poptávka, kterou nelze uspokojit v Praze, a proto se přesouvá na jiné trhy. I tam však dostupnost volných prostor a pozemků vhodných pro výstavbu klesá rychleji než kdy dřív.

Nová výstavba je již předpronajata

Nárůst nově dokončených prostor, byť neobvykle vysoký, přichází poměrně pozdě. V roce 2021 český trh průmyslových nemovitostí zažil razantní nárůst poptávky a rychlý pokles dostupných prostor. Na počátku roku 2022 tento trend u developerů zapříčinil významný nárůst stavební aktivity, která pokračuje dodnes. Ke konci třetího kvartálu 2022 bylo ve výstavbě přibližně 1,2 milionu m2 nových průmyslových prostor. „Zvýšená stavební aktivita kulminuje v rostoucím množství nově dokončených prostor a v roce 2023 nepoleví. Z velkého množství nově budovaných prostor je však zhruba 95 % v době dokončení již předprojanato,“ uzavírá Josefína Kurfürstová. 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Aplikaci DoKapsy od ČSOB už má sto tisíc lidí, je zdarma otevřená klientům všech bank

Lifestylovou aplikaci DoKapsy od ČSOB má ve svém mobilu již přes sto tisíc uživatelů. Nejvyužívanějšími službami jsou nákupy jízdenek v MHD a placení parkovného. Uživatelé mají k dispozici i řadu slev nebo můžou číst zprávy z různých médií včetně prémiového obsahu.

Aplikace je zdarma a pro její používání není třeba mít účet u ČSOB.

„Žádná jiná podobná aplikace takového rozsahu u bank v Česku není. Lidé vyhledávají inovace, které jim šetří čas a peníze a zpříjemňují život, což je přesně případ DoKapsy od ČSOB. Neustále pracujeme na dalším vývoji a rozšiřujeme služby, aby aplikace co nejvíce vyhovovala potřebám a životnímu stylu našich uživatelů,“ říká Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB zodpovědná za technologie, inovace a operations, a dodává: „Celá tahle oblast za hranicemi finančních služeb, které říkáme Beyond Banking, je pro nás všechny velmi zajímavá. Týká se totiž situací z běžného života a odehrává se především v mobilu, který máme stále po ruce, a v mobilních aplikacích.“

Tuto vizi sdílí inovační týmy ČSOB také s přední českou vývojovou skupinou Etnetera Group. Ta stojí za vývojem aplikace DoKapsy od ČSOB od samého začátku. „Spolupráce Etnetera Group a ČSOB na vývoji moderních digitálních nástrojů přináší klientům českého bankovního trhu mnoho dobrého. Za bezmála dva roky vývoje se z původní finanční aplikace DoKapsy od ČSOB stala opora i každodenní pomocník v našem zrychleném životním stylu. Široká nabídka také nefinančních služeb je úspěchem i cílem, ke kterému jsme chtěli společně s ČSOB dojít,“ říká Martin Palička, CEO Etnetera Group.  

Platit za jízdenky ve veřejné dopravě online z mobilu lze ve více než deseti městech a oblastech včetně Prahy a Středočeského kraje, Brna, Olomouce, Plzně nebo Liberce. Při parkování lidé díky aplikaci už ve více než padesáti městech a obcích nemusí hledat parkovací automat a uhradí poplatek přímo z mobilu. Aplikace zobrazuje parkovací zóny, cenu parkovného a také upozorní na blížící se konec zaplacené doby. Prodloužit parkování je pak možné jednoduše opět z mobilu.

V aplikaci jde dále možné ukládat libovolné věrnostní a slevové kartičky, využívat akční nabídky z programu Svět odměn, platit za tankování přímo u stojanu v síti čerpacích stanic Globus, nakupovat elektronické dálniční známky nebo využívat pozvání na výlety do více než 250 turistických cílů, včetně méně známých nebo dokonce raritních míst. Součástí aplikace je také virtuální asistentka Kate, se kterou můžete komunikovat hlasem nebo chatovat.

Zákazníci hodnotí aplikaci jako velmi dobrou. V App Store má 4,4 hvězdičky a na Google Play 4,4 hvězdičky.

Skupina ČSOB

je vedoucím hráčem na bankovním trhu v České republice. Naše motto „Digitálně a s lidmi“ nejlépe vyjadřuje probíhající investice do inovací a digitalizace, díky nimž neustále zjednodušujeme a zkvalitňujeme obsluhu našich klientů v online prostředí i na pobočkách. Naše služby jsou k dispozici 24 hodin denně 7 dnů v týdnu. Stavíme na unikátním banko pojišťovacím modelu, který nabízí pod jednou střechou vše pro řešení finančních potřeb – od bankovních služeb pod značkou ČSOB či Poštovní spořitelna přes pojištění od ČSOB Pojišťovny, ČSOB Penzijní společnost, ČSOB Leasing, ČSOB Asset Management, ČSOB Factoring a Patria Finance. Své služby poskytujeme všem typům zákazníků – fyzickým osobám, malým a středním podnikům i korporátní a institucionální klientele. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní banko-pojišťovací skupiny KBC, která působí především v Belgii a v regionu střední a východní Evropy.

Black Friday se blíží. Čtvrtina Čechů zaplatí nákupy chytrými telefony

Chytré telefony se již dávno staly samozřejmou součástí každodenního života Čechů, a nejinak je tomu v oblasti plateb. Prostřednictvím chytrých telefonů nakupuje a platí online až 57 % Čechů. Běžné je také placení telefonem v kamenných prodejnách, kde jím platí každý čtvrtý Čech. Spotřebitelé na této platební metodě oceňují především rychlost, pohodlí a bezpečnost. Data přinesla studie Visa Mobile Payment Study 2022, která pokrývá osm trhů střední a východní Evropy včetně Česka.

Chytré telefony se staly součástí našich každodenních životů, včetně nakupování a všeho, co s ním souvisí. Podle nové studie Mobile Payment Study až tři čtvrtiny českých spotřebitelů vyhledávají pomocí chytrých telefonů zajímavé slevové akce na produkty a služby. K samotnému placení za zboží a služby na mobilních zařízeních přistoupí 68 % Čechů. Podobně jsou na tom s placením také Chorvati (72 %), Slováci (72 %) a Bulhaři (74 %). Nejčastěji za online nákupy platí Rumuni (81 %).  Na online nakupování prostřednictvím telefonů Češi oceňují především rychlost (57 %) a pohodlí (54 %). Společnost Visa proto ve spolupráci s dalšími partnery spustila na začátku tohoto roku novou platební metodu pro online platby Click to Pay, která právě na rychlosti a pohodlí staví. Click to Pay lze využít při placení přes webové stránky na telefonu i počítači, prostřednictvím připojených zařízení nebo přímo v aplikacích.

Chytré telefony, tablety a různá připojená zařízení umožňují ukládat platební karty do stále více aplikací. Češi této možnosti nejčastěji využívají v e-shopech (36 %), u streamovacích platforem (28 %), u aplikací pro rozvoz jídla (26 %), cestování (21 %) a dopravu (20 %). Studie také ukázala, že již 67 % Čechů ve věku 18-24 let přidalo svou platební kartu do alespoň jedné mobilní aplikace. Stále však máme co dohánět. Prim hrají Rumuni (82 %) a následují Slováci (80 %) a Maďaři (76 %).

Platby telefonem již dávno nejsou jen pro technologické nadšence

Stejně jako v případě online nakupování si Češi oblíbili i bezkontaktní platby telefony v kamenných prodejnách především pro jejich rychlost (56 %) a pohodlí (66 %). Z Čechů, kteří někdy vyzkoušeli digitální peněženku, se mnoho z nich ke klasické kartě už nevrací – pětina jich používá kartu maximálně jednou za měsíc. Ačkoli se ještě před deseti lety placení mobilem zdálo být hudbou budoucnosti, dnes už má povědomí o tomto způsobu placení většina spotřebitelů, a celých 72 % z nich zná alespoň jednu metodu tohoto typu.

Vrchol nákupní sezóny klepe na dveře. Mobilem plánuje během Black Friday platit online nebo v obchodech čtvrtina Čechů, za vánoční nákupy je to pak celá třetina, říká průzkum. S rostoucí oblibou digitálních peněženek je přirozeně nutné zajistit také odpovídající technologie, které platby chrání. Jednou z nich je tzv. tokenizace: jakmile někdo načte údaje o své kartě do mobilní peněženky, Visa je v zájmu bezpečnosti nahradí jedinečným souborem čísel.

„Ještě nedávno jsme si nedokázali představit, že bychom opustili domov bez peněženky nebo platební karty. Dnes je to prakticky standardem, a to nejen pro generaci Z nebo technologické nadšence. Již 7 z 10 českých respondentů ve věku 45-54 let ví, že mohou v obchodech platit chytrým telefonem, a 25 % takovou možnost využívá,“ komentuje Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Česko, Slovensko a Maďarsko. „Ve Visa jsme přesvědčeni, že rozmanitost platebních metod je cestou vpřed, a nadále poskytujeme spotřebitelům i obchodníkům možnost volby, jak chtějí platit nebo přijímat platby. Proto lze kromě tradičních karet Visa platit i digitálním zařízením, jako je chytrý telefon nebo chytré hodinky. Neustále se snažíme inovovat a přinášet nové metody mobilních plateb, které jsou rychlé, pohodlné a bezpečné.“

Digitální peněženka do každé kapsy?

Čeští spotřebitelé, kteří platí chytrým telefonem, vidí jako jednu z důležitých výhod bezpečnost (27 % v případě plateb v obchodě i online nakupování). Zároveň je to právě zdánlivý nedostatek bezpečnosti, který dokáže od mobilních plateb Čechy odradit. Ti, kteří jsou rezervovaní k placení chytrými telefony, zmiňují jako důvod nedostatečnou bezpečnost v 21 % případů pro placení v kamenných prodejnách a v 15 % případů pro placení na internetu. 14 % českých spotřebitelů, kteří mobilní platby nepoužívají, přestože je znají, se navíc domnívá, že nastavení těchto metod může být až příliš složité.

„Placení mobilem, ať už v obchodě nebo na internetu, je jedním z nejbezpečnějších způsobů placení. Všechny platby Visa provedené chytrým telefonem, chytrými hodinkami nebo tabletem jsou chráněny minimálně stejně jako jakákoli jiná transakce kartou Visa. Zásadní je, že když někdo vloží údaje o své kartě do digitální peněženky v zařízení, Visa je nahradí jedinečným souborem čísel. Tato technologie se nazývá tokenizace a představuje přidanou úroveň ochrany,“ zdůrazňuje Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Česko, Slovensko a Maďarsko. „Z pohledu spotřebitele je důležité, aby platby byly bezpečné, pohodlné a uživatelsky přívětivé, a to i pro osoby se základními uživatelskými znalostmi mobilních zařízení. Proto je dnes placení chytrým telefonem velmi jednoduché a přidání karty Visa do chytrého zařízení trvá jen několik okamžiků.“

V dnešní době už ale telefony k platbám nepoužívají pouze spotřebitelé. Díky funkci Tap to Phone mohou transakce provádět a přijímat i drobní podnikatelé a obchodníci. Prodejci si jednoduše stáhnou aplikaci do svých chytrých telefonů a mohou okamžitě přijímat bezhotovostní platby, které jsou bezpečné, bezkontaktní a pro zákazníky pohodlné. Studie ukázala, že polovina Čechů by byla ochotna platit přiložením svého chytrého telefonu k telefonu prodejce, který slouží jako platební terminál.

Jak platit mobilním telefonem?

  1. V několika jednoduchých krocích přidejte svou kartu Visa do zařízení podporujícího platby (chytrý telefon nebo chytré hodinky).
  2. Když jste v obchodě, podržte zařízení nad terminálem a potvrďte platbu otiskem prstu. Některá zařízení umožňují potvrzení i naskenováním obličeje.
  3. Všechny platební terminály v Česku přijímají i bezkontaktní platby, takže se nemusíte bát, že byste tuto možnost někde nemohli využít.

Mobilním zařízením můžete platit také v aplikacích nebo v internetových obchodech. I v tomto případě můžete k autorizaci využít sken obličeje nebo prstu, celý proces trvá jen několik okamžiků.

Používání karty Visa, ať už klasicky, v telefonu nebo online, poskytuje dodatečné zabezpečení po provedení platby zvané Chargeback. Můžete ho využít, pokud máte s nákupem nějaké problémy (zboží nedorazilo, neodpovídá popisu, je vadné, poškozené nebo jednoduše nejste spokojeni s výsledkem reklamace). Prvním krokem je pokusit se problém vyřešit přímo s obchodníkem. Pokud se to nepodaří, banka, která kartu Visa vydala, se pokusí finanční prostředky od banky obchodníka získat zpět.

Měkkým dárkům odzvonilo

Stále nevíte, co vybrat svým dětem pod stromeček? Překvapte je tento rok dárky, které opravdu chtějí, a navíc celoročně využijí. Yenkee přináší tipy, které potěší gamery i nadšence do streamování.

Delší práce na počítači je s klávesnicí snazší, proč nedarovat přímo tu herní, která nabízí multifunkční využití při školních povinnostech i po jejich skončení? Mechanická herní klávesnice YKB 3500 Katana s transparentními spínači potěší začátečníky i pokročilé hráče. Propracované podsvícení nabízí k dispozici 14 barevných variant. Jejich nastavení stejně jako využití kláves je možné uložit do její paměti. Cena již od 1 099 Kč.

Pro nadšence do streamování doporučujeme univerzální streamovací set YSM 720 vhodný na doma i na cesty. Pevné tripodové nohy lze připevnit na videoprojektor, fotoaparát nebo držák pro mobilní telefony, který je již součástí balení. Otočná hlava a flexibilní ramena pak dovolí snímat perspektivu 360°. LED svítidlo se dobíjí pomocí klasického USB C. Součástí balení je i Bluetooth ovladač, který má dosah 10 m. Cena je již od 1 499 Kč.

Tiskárny Epson budou nově vybavené plnohodnotným tiskovým řešením MyQ X

Společnost Epson oznamuje partnerství s MyQ, nezávislým dodavatelem softwaru do tiskáren. Nyní bude na tiskárnách Epson dostupný plně vybavený personalizovaný ovládací panel MyQ X Embedded Terminal.

Intuitivní panel MyQ X zajišťuje pokročilé funkce pro správu tisku a digitalizaci, které mohou být přizpůsobeny individuálním potřebám zákazníků. Pro každého uživatele je možné na panelu nastavit funkce, které odpovídají jeho skutečným dokumentovým potřebám. Na jedno kliknutí spustí na ovládacím panelu tiskárny personalizovanou dokumentovou akci a výrazně tak ušetří čas strávený u tiskárny.  MyQ X nabízí také pokročilé skenovací funkce, jako například převedení textu do digitální podoby díky nástroji OCR a jeho následnou digitalizaci. Pro zvýšené zabezpečení dokumentů je v MyQ X možné nastavit dvoufázové ověření uživatele a pokročilou ochranu soborů. MyQ X rovněž umožňuje mobilní tisk v kanceláři i mimo ni s nativní aplikací pro iOS i Android.

Nastavení MyQ X na flotile tiskáren je velmi snadné a může být provedeno vzdáleně v několika jednoduchých krocích. Dále je možné vše nastavit podle pravidel a potřeb každé organizace či firmy. MyQ X navíc nabízí detailní přehled o používání každé tiskárny ve flotile, firmy tak získají detailní přehled o aktuálním vytížení a stavu tiskáren, stejně tak jako nákladech na tisk.

„Se společností Epson sdílíme cíl vytvářet udržitelné produkty. MyQ X je navrženo tak, aby snižovalo spotřebu tiskového materiálů a zejména čas uživatelů strávený u tiskárny, čímž zmírňuje dopad na životní prostředí. Dlouhodobá udržitelnost je nedílnou součástí mise společnosti MyQ, také z tohoto důvodu jsme se společností Epson navázali partnerství,“ uvádí CBDO Michal Grepl z MyQ.

„Z partnerství máme velkou radost, jelikož MyQ se stejně jako společnost Epson snaží vyvíjet produkty, které kladou důraz na udržitelnost od konceptu po provedení. Naše produkty se snažíme neustále vylepšovat a zjednodušovat jejich použití. S pomocí MyQ X dokážeme ještě více usnadnit tiskové procesy na každém pracovišti,“ dodává Marcel Divín, Branch Office Manager pro Epson Europe CZ&SK.

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

Smarty.cz otevírá další prodejnu v Praze, nabízí spoustu slev na elektroniku a gaming

Letos na jaře otevřeli první, zítra už jich bude v celém Česku jedenáct. Smarty.cz otevírá v pátek 25. listopadu svou 11. prodejnu, tentokrát v pražském OC Galerie Harfa. „Na prodejně zákazníci najdou mix herního zboží a merche z nabídky oblíbeného JRC a chytrou elektroniku od Smarty.cz,“ popisuje Petr Syrůček, majitel a zakladatel Smarty BRANDS.

Jde o poslední prodejnu, kterou letos Smarty.cz otevře. Další budou následovat už na začátku příštího roku například v Hradci Králové, Mladé Boleslavi, Ostravě, Mostu, Plzni a také v Praze. Do dvou let jich bude v Česku fungovat už přes 40.

Design nových prodejen ve spojení Smarty.cz a JRC navrhla Bakof Group. Obchody jsou vizuálně rozdělené na dvě části černou a bílou barvou. Černá část je věnována gamingu a JRC, bílá patří Smarty.cz. Na prodejnách si zákazníci mohou nejen koupit nové zboží, ale i vyzvednout své objednávky z e-shopu. „Část online nakupujících zákazníků si hardware raději před zakoupením osahá, vyzkouší a poradí se s odborníkem, což dokazuje nemálo prodejů, které začaly na eshopu rezervací konkrétního modelu na konkrétní prodejně. A to je případ nejen mobilních telefonů, nebo našich vlastních PC sestav TIGO, které máme na prodejně k vyzkoušení spolu s nejnovějšími PC hrami,“ popisuje obchodní ředitel Smarty BRANDS. Rudolf Konečný.

V Galerii Harfa najdou zákazníci v pátek spoustu slev na elektroniku, hry a herní merch. Určitě stojí za to vydat se na místo – prvních 50 zákazníků dostane dárek a kdo se zapojí do slosování, může vyhrát herní křeslo YENKEE YGC 200BK Forsage XL v hodnotě sedmi tisíc korun. Na prodejně bude taky sleva 10 % na téměř všechno zboží. Vybrané kousky pak budou ještě levnější! Tak třeba:

  • na vybrané produkty značky Samsung můžou získat návštěvníci nové prodejny v pátek až 51% slevu.
  • PlayStation 5 Bundle s druhým ovladačem DualSense v bílé barvě a dvěma hrami, bude k mání za 17 990 korun.
  • Nintendo Switch bude k mání jen za 5 990 korun.
  • Obzvlášť se před Vánoci vyplatí 20% sleva na chytré osvětlení na stromeček od značky Twinkly.
  • Slevu dvacet procent pak bude možné využít i na nákup celého sortimentu merchandise, a to včetně Pokémonů.
  • A v neposlední řadě budou mít všichni zákazníci možnost využít slevu 20 % na počítače značky TIGO.
Exit mobile version