Samsung představuje zážitkové virtuální hřiště Space Tycoon na platformě Roblox

Společnost Samsung Electronics představila virtuální hřiště Samsung Space Tycoon, součást globální platformy Roblox. Space Tycoon je virtuální prostor, kde uživatelé můžou tvořit a hrát hry a sdílet zážitky s využitím produktů značky Samsung společně s obyvateli jiných vesmírných civilizací. Prostředím i funkcemi připomíná nové hřiště oblíbené „podnikatelské simulátory“, pro něž se vžilo označení Tycoon (magnát).

Samsung službu vytvořil na míru zákazníkům z generace Z – budou mít k dispozici integrovanou platformu v metaverzu, na níž budou moct vytvářet a využívat nejrůznější produkty spojené se značkou Samsung. Cílem projektu je, aby si uživatelé z generace Z mohli značkové produkty po libosti vyzkoušet a vzájemně spolu při tom komunikovat.

Není to však poprvé, kdy se Samsung objevuje v Robloxu. Jako první značka na území České republiky a Slovenska využil platformu k propagaci svých mobilních telefonů řady Galaxy S22. Celosvětově má Roblox přes 160 miliónů uživatelů, v Česku je to pak přes 400 tisíc. Z pohledu reklamních formátů je Roblox zajímavý jednak tím, že jde o inovaci, ale také tím, že zaujme unikátní cílovou skupinu mladých lidí, které běžná on-line ani televizní reklama nezasáhne. Navíc, značky se v Robloxu objevují ojediněle, a reklama tak má vyšší šanci zaujmout.

„Space Tycoon koncipujeme jako virtuální hřiště, kde se může setkávat velké množství zákazníků a užívat si neomezených možností virtuálního prostoru,“ popisuje Jinsoo Kim, výkonný viceprezident designového centra Samsung Electronics. „Chceme dát našim zákazníkům z generace Z příležitost zažít produkty značky Samsung dosud nevídaným způsobem.

V prostředí Space Tycoon můžou uživatelé pomocí vytěžených surovin sami vytvářet až 20 různých produktů značky Samsung od chytrých telefonů Galaxy po televizory a domácí spotřebiče. Zároveň můžou nakupovat nebo vylepšovat herní prvky různých typů. Můžou začít s reálnými produkty a měnit jejich design, aby se daly využít pro herní účely. Příklad: ze skládacího telefonu Galaxy Z Flip lze udělat batoh nebo koloběžku, vysavač Jet Bot se zase v rukou kreativních uživatelů může změnit ve vznášedlo a lifestylový televizor Sero v helikoptéru pro jednočlennou posádku.

Space Tycoon bude mít při spuštění 14 jazykových verzí, mezi něž patří korejština, angličtina, čínština a španělština. V budoucnu přibudou další interaktivní funkce, díky nimž spolu budou uživatelé moct komunikovat, sdílet své výtvory nebo se účastnit exkluzivních virtuálních večírků. Kromě toho hodlá Samsung pořádat speciální online akce na webu Samsung.com s hashtagem #YouMake campaign, zaměřené na vytváření nových barevných variant produktů Samsung.

Další informace: design.saumsung.com nebo smsng.co/YouMake_JUL_Space_YT.

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Samsung je podle žebříčku Interbrands z roku 2021 pátou nejhodnotnější značkou světa s hodnotou 74,6 miliardy dolarů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

Budoucnost na dotek: vivo vydává třetí bílou knihu týkající se 6G služeb, schopností a podpůrných technologií

Výzkumný ústav komunikací společnosti vivo vydal třetí bílou knihu o 6G s názvem „Budování volně propojeného fyzického a digitálního světa: 6G služby, schopnosti a podpůrné technologie“. Zpráva se zabývá možnostmi 6G připojení a jeho podpůrnými technologiemi, které podle odborníků společnosti vivo budou formovat životy lidí po roce 2030. Služby 6G, které umožní sbližování digitálního a fyzického světa a ovlivní náš budoucí život, budou vyžadovat zcela nové návrhy systémové architektury.

Služby a schopnosti: vytvoření nového digitálního rozměru

Bílá kniha společnosti vivo pracuje s návrhem, že 6G připojení bude poskytovat superkomunikační, informační a konvergované výpočetní služby, které spojí komunikaci, výpočetní techniku a senzoriku do jednoho systému. Integrovaná síť 6G bude nejen propojovat lidi s lidmi, ale bude také propojovat lidi se stroji a stroje se stroji, což pomůže vytvořit zcela nový digitální svět. Lze očekávat, že do roku 2030 budou propojeny stovky miliard zařízení.

6G rozšíří základní telekomunikační služby o podporu zcela nových zážitků, jako je např. smíšená realita nebo holografická a vícesmyslová komunikace. Služby mobilního datového připojení 6G se budou nadále zlepšovat v aspektech kapacity, rychlosti přenosu dat, spolehlivosti a mnoha dalších. Proto bude třeba je ve srovnání s 5G několikanásobně zdokonalit.

Technologie umožňující připojení naprosto všude

Pro podporu nových služeb 6G bude nutné zavést nové síťové funkce. Vzhledem k tomu, že 6G bude sjednocovat mobilní sítě, výpočetní techniku, mezidoménovou datovou interakci a sítě s umělou inteligencí, vyžaduje zcela nový návrh systémové architektury.

Propojení senzoriky a komunikace využívá novou oblast příležitostí v mobilních bezdrátových sítích – nativní AI 6G by zlepšila efektivitu sítě, zvýšila flexibilitu systému a snížila náklady. Pro podporu inteligentních a základních informačních služeb je nezbytné zavedení koncové mezivrstvy datové roviny. Komunikace s extrémně nízkou spotřebou energie snižuje bariéru přístupu ke koncovým zařízením, což umožňuje skutečně všudypřítomné připojení. Podle údajů ve zprávě patří v současné době k zajímavým oblastem výzkumu technologie MIMO (Multiple-Input Multiple-Output), technologie RIS (Reconfigurable Intelligent Surface) a nové průběhy signálu, které otevírají cestu k efektivnější a flexibilnější sítí.

Výzkumný ústav komunikací společnosti vivo, založený v roce 2016, se zaměřuje na výzkum a standardizaci technologií 5G. Do dnešního dne předložil institut více než osm tisíc 5G návrhů do projektu 3GPP (Third Generation Partnership Project), což vedlo ke schválení patnácti technických funkcí a tří technických projektů.

Bílá kniha společnosti vivo s názvem „Budování volně propojeného fyzického a digitálního světa: 6G služby, schopnosti a podpůrné technologie“ je ke stažení.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světě s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život. V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

První dáma Ukrajiny převzala od společnosti HP dar: počítače pro ukrajinské děti a zdravotníky

První dáma Ukrajinské republiky Olena Zelenská se v minulém týdnu setkala ve Washingtonu v kulturním centru Ukraine House se zástupci společnosti HP Inc. a iniciativy Global Business Coalition for Education, aby převzala dar v podobě technologií a učebních pomůcek, které míří na Ukrajinu na podporu tisíců studentů, učitelů a zdravotníků.

Iniciativa společnosti HP „Digitální rovnost pro Ukrajinu“ vznikla v partnerství s iniciativou Global Business Coalition for Education a poskytne počítače a učební materiály v hodnotě 30 milionů dolarů lidem, kteří je potřebují.

Ukrajinský lid prokázal tváří v tvář nepředstavitelným okolnostem neuvěřitelnou odvahu a my cítíme vděčnost za iniciativnost první dámy Oleny Zelenské a dalších osobností, které se snaží tuto válku ukončit,“ prohlásil Enrique Lores, generální ředitel společnosti HP Inc. „Společnost HP pokračuje v mobilizaci zdrojů na podporu Ukrajiny. Prostřednictvím našeho partnerství s iniciativou Global Business Coalition for Education předáme do rukou studentů a rodin, které byly vyhnány ze svých domovů a učeben, osobní počítače. Tato situace vyžaduje, abychom všichni podnikli kroky na podporu těch, kteří to potřebují.“

Počítače budou distribuovány organizacím, jež pomáhají Ukrajincům na místě, jako součást iniciativy Global Business Coalition for Education, probíhající pod záštitou celosvětové charitativní organizace pro děti Theirworld. Počítače poskytne společnost HP neziskovým organizacím. Organizacím, které počítače obdrží, poskytne navíc společnost Microsoft softwarovou podporu.

V koordinaci s ukrajinskou vládou poputuje přibližně polovina darovaných počítačů mnoha civilním osobám, vysídleným v rámci země, druhou polovinu obdrží ukrajinští uprchlíci, vysídlení mimo svou vlast.

Jsme společnosti HP a iniciativě Global Business Coalition for Education velmi vděční za jejich podporu,“ děkovala Olena Zelenská, první dáma Ukrajinské republiky. „Jejich úsilí a dary pomohou studentům na Ukrajině i mimo ni pokračovat ve studiu a připravit se na budoucnost.“

Ruská invaze od února zásadně změnila životy milionů Ukrajinců. Podle OSN byla své domovy nucena opustit téměř třetina Ukrajinců, často prchajících jen s pár věcmi, které dokázali pobrat s sebou.

Nejzranitelnější z nás – děti, se ocitly ve víru války, na útěku ze svých domovů, komunit a škol. Podle ukrajinské vlády bylo bombami nebo ostřelováním zasaženo více než 2 000 vzdělávacích institucí. Nyní se miliony ukrajinských žáků v zemi i mimo ni učí na dálku.

Vzdělání je v době krize jednou z prvních oblastí, která přestává fungovat, a jednou z posledních, kde se život vrací do obvyklých kolejí,“ konstatoval Justin van Fleet, prezident charitativní organizace Theirworld a výkonný ředitel iniciativy Global Business Coalition for Education. „Z tohoto důvodu jsme velmi rádi, že můžeme spolupracovat se společnostmi HP a Microsoft, a poskytnout ukrajinským žákům a studentům vybavení potřebné k tomu, aby se mohli dále vzdělávat.“

Společnost HP se stále cílevědoměji hlásí k myšlence, že digitální rovnost náleží k lidským právům, a zavazuje se, že do roku 2030 pomůže dosáhnout digitální rovnosti více než 150 milionům lidí. Zároveň však stále platí, že technické vybavení je sice nezbytné, ale tvoří pouze jednu stranu rovnice. Společnost HP z tohoto důvodu investuje také do vzdělávání učitelů a do přípravy vzdělávacích materiálů včetně překladu učebnic HP Online Teaching Assistant do ukrajinštiny, aby touto cestou podpořila pedagogy, kteří nyní musí vyučovat na dálku.

Nadace HP Foundation dosud poskytla granty v hodnotě více než 3 miliony dolarů na zajištění nezbytných potravin, oblečení a přístřeší pro ukrajinské uprchlíky a nadále také přispívá částkou ve stejné hodnotě, jakou darují zaměstnanci společnosti HP.

O společnosti HP

HP Inc. Je technologická společnost, která věří, že i jeden mimořádný nápad má sílu změnit svět. Její portfolio produktů a služeb v oblastech osobních počítačů, tiskáren a řešení pro 3D tisk pomáhá tyto myšlenky realizovat. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Český animovaný film ve virtuální realitě T M Á N Í bude uveden na MFF v Benátkách

Velký úspěch má za sebou ještě před svou premiérou český animovaný film natočený pro médium virtuální reality. Snímek TMÁNÍ režiséra Ondřeje Moravce a producentky Hany Blaha Šilarové byl vybrán do soutěžní sekce Venice Immersive na Mezinárodním filmovém festivalu v Benátkách (31. 8. 2022 – 10. 9. 2022). Jde o vůbec první český VR film, který byl podpořen Státním fondem kinematografie a bude premiérován na prestižním áčkovém filmovém festivalu.

Co se děje v hlavě mladého člověka, který prožívá depresi? A existuje cesta, jak se dostat z těchto stavů ven? O tom vypráví autobiografickým animovaný VR snímek TMÁNÍ režiséra Ondřeje Moravce. Výtvarnou stránku projektu vytvořila Bára Anna Stejskalová, nominovaná na Českého lva za snímek Jsme si o smrt blíž.

„Benátky mají nejprestižnější soutěžní sekci pro virtuální realitu a každoročně zvou pouze kolem dvaceti projektů. Považujeme tak za malý zázrak, že si festival vybral právě TMÁNÍ a už se neuvěřitelně těšíme, až náš VR film uvidí první diváci,“ říká producentka filmu Hana Blaha Šilarová ze společnosti Frame Films.

„Všichni říkají, že musíte „dream big“, no a pak když se ten sen uskuteční, tak jen koukáte s otevřenou pusou. Pro mě je to velká pocta, že nás benátští dramaturgové vybrali,“ říká autor projektu Ondřej Moravec. „Je to první český VR projekt, kterému se dostane takové pozornosti, a tak doufám, že díky tomu se i u nás v uměleckých kruzích začne médium virtuální reality brát vážně.“

„Pro Brainz Immersive byla spolupráce na filmu skvělou příležitostí, jak zúročit naše zkušenosti z různých imerzivních uměleckých i komerčních projektů. Přesto před nás film postavil různé technologické výzvy, např. hledání způsobu jak vizuální představu přenést na dnešní generace brýlí pro VR s omezeným grafickým výkonem. Film je unikátní v tom, že dominantně využívá ovládání hlasem, které je neotřelé, souzní s příběhem filmu, a umožňuje divákovi silněji procítit zážitek tak, jako by byl součástí děje samotného,” doplňuje koproducent a technologický partner projektu Robin Pultera.

Účast českých filmů na festivalu na MFF v Benátkách je poměrně vzácná. Vloni bylo na festivalu uvedeno několik koprodukčních projektů (Nezanechat stopy, Zázrak, 107 matek, Il Palazzo); úspěšný byl rok 2019, kdy se v Benátkách představilo v hlavní soutěži Nabarvené ptáče a v sekci Horizonty krátký film SH_T HAPPENS.

Film TMÁNÍ vznikl v produkci společnosti Frame Films, koproducenty jsou NowHere Media (DE) a Brainz Immersive (CZ), za podpory Státního fondu kinematografie a dalších institucí.

Představ si, co prožívám

„O TMÁNÍ jsem přemýšlel hned od momentu, kdy jsem se před sedmi lety začal zajímat o virtuální realitu. Od začátku zde byla idea vytvořit simulaci toho, co se děje během deprese člověku v hlavě,“ vysvětluje zrod projektu Ondřej Moravec. „Od svých přátel jsem totiž za těch více než 13 let, co mě deprese pravidelně navštěvuje, mnohokrát slyšel – já si nedovedu moc představit, co prožíváš. VR se tedy stalo skvělým prostředkem, jak na tuto otázku odpovědět lépe než bezradným mlčením. Z počátku jsem se zdráhal být i protagonistou příběhu, ale nakonec jsem dospěl k tomu, že zhmotňovat umělecky depresi někoho jiného, by bylo pro mě nemožné. A tak jsem se vydal na dlouhou cestu osobního psychického „coming outu“, na které se TMÁNÍ stalo zásadním milníkem,“ dodává Moravec.

Nejste v tom sami

„Lidé se mě také ptají, zda si myslím, že film lidem pomůže? Byl bych za to samozřejmě rád, ale ani skvělé nové technologie jako VR nejsou bohužel magické objekty s nadpřirozenou silou. Doufám tedy, že náš projekt alespoň ukáže lidem, kteří se s depresí nějak potkali, že v tom nejsou sami a že z temného labyrintu mysli vedou cesty ven. A to není málo,“ říká Ondřej.

SYNOPSE

Jak vnímá svět člověk s depresí?

TMÁNÍ je autobiografický animovaný film, který využívá virtuální realitu k zobrazení autentických zážitků mladého člověka s depresí. Přináší nejen hluboký vhled do „temné noci duše“, ale i naději a cestu, jak se s nemocí vyrovnat. Na této cestě provází diváka hlavní hrdina Ondřej. Sdílíme jeho pocity při prvních depresivních epizodách na rodinném výletě v dětství, na univerzitě při snaze o perfektní výsledky, i později v práci při každodenních zápasech s depresivním „tmáním“. Spolu s ním divák prochází interaktivním příběhem, může se doslova dotknout jeho světa a podat hrdinovi pomocnou ruku. Film umožňuje na chvíli zažít a pochopit, jaké to je žít s touto nemocí, a jaké mechanismy mohou lidé s depresí využít, aby se cítili lépe. Ondřej zjišťuje, že jeho cestou k boji s depresí je jeho vlastní hlas. Film Tmání otevírá debatu o bolestech duše, nabízí terapeutický účinek i naději, že i s nemocí jakou je deprese, lze vést plnohodnotný život. 

Deprese jako aktuální téma

„O TMÁNÍ jsme s režisérem Ondřejem Moravcem poprvé mluvili v roce 2019 a vůbec jsme netušili, jak aktuální téma depresí a péče o psychické zdraví bude,“ říká producentka Blaha Šilarová. „Rádi bychom divákům filmem přiblížili, jak se člověk s depresí cítí, ale také ukázali, že existuje naděje s touto nemocí bojovat.“

Co je deprese?

Slovo deprese pochází z latiny a znamená „stlačit“ nebo „stáhnout k zemi“. Hlavními příznaky deprese jsou přetrvávající pocity smutku, ztráty zájmu a schopnosti prožívat radost. Je to stav, který narušuje schopnost člověka fungovat a interagovat s druhými.  Mezi důležité příznaky, které odlišují depresi od běžného smutku, patří zejména nemožnost špatnou náladu rozptýlit nebo nějak „pozvednout“.  Tato ztráta schopnosti prožívat radost i v příznivých situacích se označuje jako anhedonie a patří mezi důležité příznaky, které depresi odlišují od běžného smutku.

Deprese patří mezi nejčastější duševní poruchy. U každého pátého člověka se alespoň jednou za život objeví klinicky významná porucha nálady. Každoročně jí onemocní kolem 5 % obyvatelstva různého věku, ženy asi 2x častěji než muži.

K červenci 2022 bylo v českém registru ambulantní psychiatrie evidováno téměř 60 000 dětí a náctiletých do 18 let, které vyhledávají pomoc odborníka. Podle odhadů je však počet dětí, které pomoc potřebují, daleko větší. Terapeuti, psychologové a psychiatři z Národního ústavu duševního zdraví a Národního pedagogického institutu upozorňují na to, že počet dětí s psychickými problémy vzrostl v době pandemie až desetinásobně.

TVŮRČÍ TÝM FILMU

Ondřej Moravec – scénář, režie

Ondřej Moravec (1988) je filmař, novinář a scenárista. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na FSV UK a následně Katedru scenáristiky a dramaturgie na FAMU. Svou profesní dráhu začínal jako novinář v České televizi, kde pracoval v redakci kultury. Od roku 2014 do roku 2021 pracoval pro lidskoprávní festival Jeden svět, od roku 2018 jako programový ředitel. Nyní pracuje jako dramaturg pro VR sekce dalších českých filmových festivalů a virtuální realitu ve filmovém světě propaguje. V roce 2020 vydal spolu s výtvarnicí Marianou Francovou knihu pro děti Zastávky- povídačky ze zastavárny snů, která byla zařazena do výběru Nejlepší knihy dětem (Komise pro dětskou knihu SČKN a Česká sekcí IBBY). Tmání je jeo VR debutem.

Bára Anna Stejskalová – výtvarné návrhy a vedoucí výtvarnice

Bára Anna Stejskalová je režisérkou, výtvarnicí, animátorkou a scenáristkou animovaných filmů se specializací na loutkovou animaci. Studium začala na Univerzitě Umění v Bournemouthu, odtud pak přešla na pražskou FAMU. V roce 2018 byla na scénografické stáži v IADT v Dublinu. Její Bakalářský film Rybáři (2017) byl nominován na Shortlist BAFTA, stejně jako její absolventský film Jsme si o smrt blíž (2020), který také obdržel dvě nominace na Českého Lva, měl americkou premiéru na festivalu SXSW a vyhrál na festivalu v Palm Springs a mnoho dalších. Stojí za výtvarným pojetím na prvního českého animovaného VR filmu Ondřeje Moravce Tmání (2022) a v současném době pracuje na vývoji svého dalšího projektu 9 Milionů Barev (2024).

Hana Blaha Šilarová – producentka

Hana Blaha Šilarová (1989) vystudovala produkci na FAMU a Filmová studia na FF UK. Je producentkou ve společnosti Frame Films. V současnosti dokončila VR film Tmání (režie Ondřej Moravec) a dokument Vyšetřovatel (režie Viktor Portel). Připravuje hraný film Domovina (režie Marek Čermák, spolu s Karolínou Fránkovou), dokument Zahrada snů (režie Marta Zveibil Hrubá) a historický seriál Pistolníci z protektorátu. V minulých letech dokončila filmy Sovětský člověk (režie Ivo Briedis; lotyšsko-litevsko-česká koprodukce, spolu s Jitkou Kotrlovou), Skutok sa stal (režie Barbora Berezňáková; slovensko-česká koprodukce) a Budovatelé říše (režie Andran Abramjan; snímek vyhrál Cenu Pavla Kouteckého 2019). Působí jako selektorka pro trh East Silver Market a pro dokumentární sekci při MFF Karlovy Vary.

Robin Pultera – koproducent a technologický partner

Zakladatel kreativního studia Brainz Immersive ze skupiny Brainz Studios. Pod jeho vedením se studio etablovalo na českém trhu jako tvůrce prémiových zážitků ve virtuální a rozšířené realitě. Podnikat začal již na střední škole, původní myšlenka založit herní studio se postupem let vyvinula v sen tvořit zábavu ve virtuálních světech. Kromě oceňovaných uměleckých instalací, imerzivních filmů a interaktivních zážitků s herními prvky se studio specializuje na vývoj virtuálních prohlídek, školení a produktovou prezentaci v rozšířené realitě. Od založení studia v roce 2017 se k jeho klientům řadí tak různorodé značky jako ŠKODA AUTO, skupina ČEZ, Český rozhlas, divadelní skupina Vosto5, magazín Vogue, výrobce křišťálového skla Preciosa nebo hudební skupina Tata Bojs.

Long Phi Trieu – výtvarník a animátor

Hynek Svatoš – výtvarný produkční

Jozef Barančik – vývojář

Tomáš Oramus – sound design

Alice Krajčírová – scenáristka

Ondřej Pultera – vedoucí technologie

Violeta Ivanova – vedoucí výroby

Zdeněk Blaha – UX, dramaturg

Gayatri Parameswaran, Felix Gaedtke –  koproducenti (NowHere Media)

Moritz Mayerhofer – vedoucí výtvarník (NowHere Media)

Felix Lange – vývojář, technický umělec (NowHere media)

Billy Mello – hudba a mix zvuku (NowHere Media)

Komunikační síť Munipolis nově mluví také ukrajinsky. Pomůže s integrací nově příchozích domácností

Stovky tisíc ukrajinských domácností mají významný dopad na chod Česka a jejich úspěšná integrace se neobejde bez schopnosti s nimi efektivně komunikovat. Přesto na naprostou většinu z nich stát nemá v ucelené formě základní kontaktní údaje. Změnit to chce komunikační síť Munipolis, která nově pomůže obcím s registrací příchozích ukrajinských domácností a monitoringem jejich potřeb. Pilotní projekt nyní realizuje s Prahou 7.

V Česku dosud neexistuje centralizovaná databáze kontaktů na nově příchozí domácnosti. A přestože se řada médií specializuje na informování přímo ukrajinské menšiny, hromadně je oslovit, případně získat zpětnou vazbu je v současnosti v podstatě nemožné. Úkol zajistit efektivní komunikaci s nově příchozími domácnostmi tak „spadl“ přímo na samosprávy, na jejichž území se v současnosti nachází. A ty si zatím nevědí vždy rady.

S uprchlíky momentálně není možné komunikovat hromadně, pomůže s tím Munipolis

Podat pomocnou ruku se rozhodla komunikační síť Munipolis, která slouží k rychlému informování občanů ze strany vedení obcí, úřadů nebo velkých zaměstnavatelů. V Česku ji využívá skoro třetina samospráv, z toho polovina měst nad 5 000 obyvatel. Nově bude k dispozici také v ukrajinštině, aby mohla efektivně sloužit ke sbírání osobních kontaktů na ukrajinské domácnosti. Obce, které na Munipolis již dnes mají své profily, budou mít možnost rozšířit svou komunikaci i na nově příchozí domácnosti zdarma na profilech určených přímo pro ně.

Proč je to důležité? Samosprávy tak dostanou účinnou možnost, jak ukrajinské domácnosti integrovat do obecního života, sbírat zpětnou vazbu, monitorovat problémy. Veškeré informace jim dokáží předat okamžitě a v jejich rodném jazyce. Efektivněji propojí domácnosti se zaměstnavateli, mohou hledat v jejich řadách dobrovolníky a celkově je integrovat do sousedského života.

„Je pravděpodobné, že kdo z uprchlíků neodešel doteď, ten se zdrží další měsíce a možná i roky. Samotnou integraci se tedy vyplatí vzít vážně. Obce by proto měly hledat řešení, jak efektivně a rychle předávat ověřené a důležité zprávy přímo k domácnostem, které s nimi potřebují pracovat. A pochopitelně od nich hromadně umět získávat důležitou zpětnou vazbu,“ uvádí Ondřej Švrček, zakladatel Munipolis. „Je to vlastně podobné jako v době covidové krize, kdy řada samospráv komunikovala se svými občany právě prostřednictvím přímé komunikace.“ 

Munipolis vytipuje nejpalčivější témata ke komunikaci nebo zprostředkuje bezplatné online tlumočení na úřadě

Munipolis je připravena podat samosprávám pomocnou ruku. K dispozici tak města a obce dostanou kompletně přeložené registrační formuláře, které jsou v souladu s GDPR. V rámci proškolení se samospráva naučí monitorovat nejdůležitější témata své ukrajinské komunity a kontrolovat případné vznikající problémy.

Munipolis jde však ve svých možnostech ještě dál. Ve spolupráci se službou Deafcom může u samospráv například aktivovat online bezplatné česko-ukrajinské tlumočení na úřadech. Informuje o otevřených pracovních pozicích v lokalitě pomocí portálu Workaina, nabízí bezplatné kurzy češtiny v rámci služby Seduo.cz, právní služby projektu UA.Support nebo možnost zaslat bezplatný balík na Ukrajinu prostřednictvím České pošty.

Nezapomínat na starousedlíky

Ondřej Švrček zároveň upozorňuje, že obce v aktuální situaci nesmí zapomínat na monitorování situace mezi „starousedlíky“. I k tomu v současnosti na mnoha místech slouží právě Munipolis. Počet obcí, které v posledních měsících sbírají zpětnou vazbu, se skoro zdvojnásobil. A reakce na dopady uprchlické krize na běžný život jsou jedním z často sbíraných typů zpětné vazby.

„Pokud chceme vzájemně čelit problémům, které se na Česko valí, musíme se opět naučit komunikovat. Jedna věc je propojení obcí s uprchlíky, druhou pak to, že nesmí zapomínat na starousedlíky. Obce si to naštěstí uvědomují,“ zmiňuje Švrček. „A nemusí se to týkat pouze ukrajinské krize. V současné době tak vidíme například snahy o monitorování dopadů zvyšování životních nákladů.“

Jak Munipolis funguje?

Komunikační síť Munipolis spojuje principy sociální sítě a běžné telekomunikace. Uživatelům umožní pod jedinou registrací sdílet své kontaktní údaje, jako je e-mail, adresa nebo telefonní číslo, jimi vybraným samosprávám, úřadům nebo dalším institucím a získávat tak ověřené informace přímo ze zdroje, možnost podílet se na nebo se účastnit ověřených anket či minireferend. Uživatelé Munipolis zároveň dostávají jen ty informace, které chtějí.

Jak může vypadat integrace s pomocí Munipolis?

Pokud obec vysbírá dostatek kontaktních údajů na ukrajinské domácnosti, může s ukrajinskou komunitou konzultovat důležitá témata nebo získávat rychlou zpětnou vazbu v důležitých otázkách. To obcím pomáhá přijímat rychleji, efektivněji a také levněji jednotlivá opatření.

  • Zjistit, kolik procent uprchlíků v současné době hledá pracovní uplatnění
  • Monitorovat, zda se podařilo domácnostem zajistit vzdělávání pro jejich děti
  • Zjistit, kolika domácnostem se podařilo najít odpovídající bydlení
  • Identifikovat dobrovolníky mezi ukrajinskými uprchlíky
  • Monitorovat efektivitu přijatých opatření

Kde stáhnout aplikaci Munipolis? Na App Store nebo Google Play

O Munipolis

Munipolis je celosvětově fungující chytrá komunikační síť, která pomocí moderních nástrojů propojuje občany se všemi institucemi, které potřebují pro svůj život, práci nebo trávení volného času. Umožňuje, aby si každého registrovaného uživatele samy našly důležité informace od radnic, firem, spolků, vzdělávacích zařízení nebo komunit. Digitálně zpracovává důležitou zpětnou vazbu od občanů ve formě minireferend, anket, participativních akcí nebo hlášení podnětů. Součástí Munipolis se stal v roce 2022 i projekt Mobilní Rozhlas.

Jen v České republice spojuje přes 2200 měst a vesnic a desítky dalších institucí s takřka 750 tisíci Čechy. Ročně se přes něj rozešle kolem 40 milionů zpráv.

Munipolis je projektem Pale Fire Capital (80 %) a zakladatele Ondřeje Švrčka (16 %)

REMA v roce 2021: Přes 23 tisíc tun vysbíraného odpadního elektra, nové sběrné nádoby i vysoká spokojenost klientů

Společnost REMA Systém si za loňský rok připsala nejen 4% meziroční nárůst v celkové hmotnosti vysbíraných vysloužilých elektrozařízení, ale i o bezmála dva procentní body vyšší dosaženou míru materiálového využití vysbíraného odpadního elektra. Zároveň se REMA může s 21 500 sběrnými místy pyšnit jednou z nejhustších sběrných sítí v celé republice. Průzkumy spokojenosti se službami rovněž ukazují velmi vysokou spokojenost zákazníků.

Společnost REMA Systém, která v tuzemsku zajišťuje zpětný odběr odpadních elektrozařízení, v loňském roce vysbírala a předala k recyklaci 23 022 tun odpadních elektrozařízení. Oproti roku předchozímu je to o 953 tun více, což představuje meziroční nárůst o zhruba 4 %. Dosažená míra zpětného odběru společnosti REMA Systém tak činí 65,20 % a pohybuje se nad zákonným limitem.

Průměrná hmotnost sebraných odpadních elektrozařízení přepočtená na jednoho obyvatele České republiky dosáhla v roce 2021 hodnoty 2,21 kilogramu. Z krajů se v přepočtu na obyvatele vybralo loni nejvíce ve Středočeském, Plzeňském a Zlínském kraji, nejméně pak na Vysočině. „Největší hmotnostní podíl z vysbíraných vysloužilých elektrozařízení představovala velká zařízení, tedy domácí spotřebiče, jako třeba pračky či myčky nádobí, kterých jsme sebrali přes 7 239 tun. Celkem jsme v roce 2021 zpracovali 18 711 objednávek, kam patří svozy, ale i další typy objednávek. Sběrných nádob jsme distribuovali celkem 537. Zpětný odběr zajišťujeme pro 12 285 zákazníků a s 21 500 sběrnými místy máme jednu z nejhustších a největších sběrných sítí v České republice,“ uvedla Barbora Stárková z oddělení komunikace a marketingu společnosti REMA Systém. Celých 98 % objednávek svozu od zákazníků REMA Systém vyřídí do 5 dní. Na podporu zpětného odběru od běžných spotřebitelů z kteréhokoliv místa České republiky pak společnost loni nabízela 11 unikátních projektů.

REMA Systému se daří dlouhodobě dosahovat vysoké míry opětovného použití a materiálového využití, která se v roce 2021 pohybovala na úrovni 95,9 %. To je o téměř 2 procentní body více než v předchozím roce a vysoko nad zákonem požadovanými limity (75–85 %).

Investice do vozového parku i rozsáhlé průzkumy spokojenosti zákazníků

Rok 2021 znamenal pro společnost REMA Systém dosud nejrozsáhlejší obměnu a rozšíření alokovaného vozového parku. Ten byl doplněn především o nákladní vozidla. Celkově tak nyní společnost disponuje dvaceti jedna vozidly. Rozšíření a optimalizace se dočkalo i portfolio sběrných nádob. „Předchozí, již nevyhovující typ sběrné nádoby nahradila železná paletová klec. Její přijetí ze strany našich zákazníků bylo nadmíru pozitivní, v průběhu roku jsme jim zapůjčili bezmála 400 kusů těchto nádob,“ doplnila Barbora Stárková. Ohlasy od zákazníků přitom REMA pečlivě sleduje i v kontextu všech svých služeb. Z nich vyplývá, že zákazníci jsou se svozy dlouhodobě spokojeni v 99 % případů.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami kolektivního systému REMA jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci elektrických a elektronických zařízení (jako jsou pračky, lednice, televize, počítače, tiskárny, mobily a další), přenosných baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či vysloužilými elektrospotřebiči, přenosnými bateriemi a akumulátory. V oblasti ochrany životního prostředí REMA působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci vyřazených elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace najdete zde: www.chytrarecyklace.cz.

ASUS uvádí na český trh konvertibilní herní notebook ROG Flow X16

Společnost ASUS uvedla na český trh herní notebook ROG Flow X16. Tento 16palcový tenký a lehký notebook je vybaven procesorem AMD Ryzen 9 6900HS a grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti. Novinka podporuje řadu externích grafických karet XG Mobile, váží pouhých 2,1 kg a navzdory úhlopříčce 16 palců má kompaktní rozměry odpovídající běžnému 15palcovému notebooku. Flow X16 se vyznačuje také displejem Nebula HDR Display s oslnivým QHD rozlišením, obnovovací frekvencí 165 Hz a Mini LED panelem se špičkovým jasem 1100 nitů, 512 zónami lokálního stmívání a 100% pokrytím barevného spektra DCI-P3. Tyto prémiové součásti doplňuje zcela nový systém chlazení využívající technologii Frost Force a chladič Pulsar, který má tři ventilátory a chladič s vysokou hustotou, aby udržel vysoký výkon a současně nízké teploty.

Tenký a lehký 16palcový notebook se špičkovým výkonem

Flow X16 je již třetím členem rodiny ROG Flow a dosud také tím nejvýkonnějším. Díky procesoru AMD Ryzen 9 6900HS a grafické kartě NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti s přepínačem MUX Switch dokáže Flow X16 vykreslovat snímky ve hrách mnohem rychleji, než byste od 19,4 mm tenkého notebooku čekali. Zásluhou grafiky RTX 3070 Ti, která díky funkci Dynamic Boost pracuje s maximálním výkonem TGP 125 W, definuje ROG Flow X16, jak má vypadat hraní a tvorba obsahu na přenosném zařízení.

Značka ROG neobětovala kvůli tenkému a lehkému provedení možnost snadného upgradu hardwaru. Rychlá paměť DDR5 4800 MHz i disk SSD PCIe 4.0 jsou jednoduše přístupné pro výměnu komponent. Flow X16 podporuje až 64 GB operační paměti a oba moduly SO-DIMM proto mohou posloužit pro budoucí upgrade. Flow X16 obsahuje až 2TB SSD úložiště a má také druhý otevřený slot M.2, díky němuž lze bez problémů připojit další úložiště pro scratch disk nebo větší herní knihovnu.

Přenosná konvertibilní konstrukce s univerzálním využitím

Přenosnost a všestrannost jsou zásadními výhodami modelu Flow X16. Díky kloubu s rozsahem pohybu 360° mohou hráči vedle tradičního notebookového režimu využít i režim stanu, který zvyšuje proudění vzduchu při použití externí klávesnice nebo gamepadu. Případně mohou displej překlopit zpět do režimu tabletu a ovládat zařízení dotykově. Flow X16 se vždy dokáže transformovat podle potřeb svého uživatele.

Tato všestrannost zahrnuje také plnou podporu rodiny externích grafických karet XG Mobile. Tyto kompaktních boxy obsahují notebookové varianty nejvýkonnějších grafických čipů AMD a NVIDIA a zároveň jsou dostatečně přenosné, aby se daly pohodlně přenášet v batohu. Tyto jedinečné externí grafiky fungují také jako rozšiřující rozbočovač portů, který nabízí vyhrazené porty Ethernet, USB-A, DisplayPort, HMDI 2.1 a čtečku SD karet.

Displej Nebula HDR

Nová certifikace displeje ROG Nebula vyžaduje 100% pokrytí barevného prostoru DCI-P3, špičkový jas alespoň 500 nitů a dobu odezvy 3 milisekundy nebo kratší. Displej Nebula HDR na Flow X16 splňuje všechny tyto požadavky a zároveň posouvá hranice ohromujícího výkonu HDR.

Displej Nebula HDR s rozlišením QHD, poměrem stran 16:10 a obnovovací frekvencí 165 Hz využívá mini LED s maximálním jasem 1100 nitů. Nebula HDR má certifikaci VESA DisplayHDR 1000 a disponuje 512 stmívacími zónami, které zajišťují vynikající kontrast a zážitek z HDR. Obrazovka Nebula HDR využívá technologii AmLED společnosti AUO a ROG Nebula HDR Engine s přesným podsvícením pro lokální stmívání, které přispívá k výbornému kontrastu obrazu. Tato softwarová kombinace adaptivního zpracování obrazu ve spojení s adaptivním stmíváním a zesílením podsvícení pomáhá dosáhnout velmi přesného obrazu s minimálním efektem haloingu.

Bez ohledu na to, zda se hráči rozhodnou využívat tento špičkový HDR panel k hraní her, nebo pohodlně konzumovat oblíbený obsah v režimu tabletu, je tento stroj tou nejlepší volbou pro všechny HDR potřeby na cestách.

Chlazení nové úrovně

Vměstnat veškerý herní a multitaskingový výkon Flow X16 do šasi tenkého necelých 20 mm nebylo snadné. Flow X16 využívá k chlazení procesoru tekutý kov Thermal Grizzly a zbrusu novou technologií Frost Force. Ta pracuje se dvěma ventilátory, které směrují proudění vzduchu přes otvory vedoucí k důležitým vnitřním komponentám. Třetí přídavný ventilátor pomáhá odvádět teplo od grafiky přímo do chladiče Pulsar, který zabírá celou zadní část zařízení. Chladič Flow X16 má 0,1 mm tenká měděná žebra a zabírá plochu celkem 110 902 mm².

S pomocí třetího přídavného ventilátoru dokáže udržet teplotu grafické karty o 7 °C níže než běžná řešení chlazení. To umožňuje Flow X16 udržet vysokou snímkovou frekvenci během dlouhých herních maratonů v jakémkoli ze čtyř režimů. Pro hráče, kteří potřebují maximální mobilitu bez obětování výkonu, je tu Flow X16.

Dostupné konfigurace a ceny

GV601RE-M6027W 16/165Hz/R7-6800HS/16GB*2/1TB SSD/RTX3050Ti/Off Black/W11H ROG Flow X16          48 990 Kč
GV601RM-M6043W 16/165Hz/R7-6800HS/16GB*2/1TB SSD/RTX3060/Off Black/W11H ROG Flow X16          51 990 Kč
GV601RW-M5049W 16/165Hz/R7-6900HS/16GB*2/1TB SSD/RTX3070Ti/Eclipse Gray/W11H ROG Flow X16          73 990 Kč

 

Sony představuje nový významný program udílení cen pro krátké filmy

Organizace Creo s potěšením oznamuje zahájení soutěže Sony Future Filmmaker Awards, nového významného programu pro udílení výročních cen v oblasti krátkých filmů, který je vstupní branou pro rozvoj špičkové tvůrčí práce. Cílem soutěže, kterou sponzoruje společnost Sony a do níž se lze přihlásit bezplatně, je ocenit originální tvůrce z celého světa, kteří přinášejí nový pohled na vyprávění příběhů.

Třicet vybraných filmařů, kteří se dostanou do užšího výběru, poletí do Los Angeles na slavnostní předávání cen, jež se uskuteční 22. února 2023 v Divadle Caryho Granta v historickém areálu studia Sony Pictures v kalifornském Culver City. Vítězové šesti kategorií – mezi něž patří také kategorie Životní prostředí a Formát budoucnosti – budou vyhlášeni během tohoto slavnostního večera. Součástí cen pro vítěze jsou peněžité odměny a řada digitální foto výbavy Sony. Vítěze vybere porota složená z předních osobností, které předsedá oceňovaný divadelní, televizní a filmový režisér Justin Chadwick.

Po slavnostním večeru se všech 30 vítězů a účastníků užšího výběru zapojí do dvoudenních workshopů, promítání a panelových diskusí, které povedou vedoucí pracovníci společnosti Sony Pictures a špičkoví odborníci ve svých oborech. Výjimečný dvoudenní program se bude zabývat širokou škálou témat od přípravy filmů po právní aspekty, přes práci s talentovými agenturami až po využití nejmodernějších technologií včetně animace a CGI. Tato neocenitelná příležitost podporuje kariérní rozvoj filmařů tím, že jim poskytuje exkluzivní přístup a bezkonkurenční vhled do vnitřního fungování filmového průmyslu.

Justin Chadwick, oceňovaný divadelní, televizní a filmový režisér, který je zároveň předsedou poroty, prohlásil: „Ve filmovém průmyslu v současnosti dochází k velkým změnám: filmová studia hledají nové originální tvůrce, kteří se dokážou prosadit a najít nové způsoby komunikace s diváky. Prostřednictvím soutěže Sony Future Filmmaker Awards hledáme novou generaci vypravěčů, jejichž práce dokáže zaujmout, informovat, pobavit a nadchnout. Pokud máte co říct a chcete, aby byl váš hlas slyšet, my vás rádi vyslechneme.“

Kenji Tanaka, vrchní viceprezident společnosti Sony Corporation, uvedl: „Cílem společnosti Sony je ‚naplnit svět emocemi pomocí síly kreativity a technologie‘. Na spuštění soutěže Sony Future Filmmaker Awards spolupracujeme se společností Creo a jsme opravdu nadšeni tím, co tato nová iniciativa filmovým tvůrcům nabízí. Tato iniciativa totiž dále rozvíjí naše poslání podporovat nové tvůrce a příběhy, které vyprávějí. Naším cílem je odbourat všechny bariéry kreativity a poskytnout tvůrcům nástroje a příležitosti, které potřebují k tomu, aby se posunuli na vyšší úroveň – od přístupu k našim prvotřídním zařízením a předním odborníkům až po nejpokročilejší a nejinovativnější technologie.

Scott Gray, zakladatel a generální ředitel organizace Creo, prohlásil: „Jsme nadšeni, že můžeme zahájit soutěž Sony Future Filmmaker Awards, jejímž cílem je zviditelnit a podpořit filmaře z celého světa. Tato soutěž představuje pro filmaře jedinečnou příležitost a přináší výjimečnou podporu jejich profesního rozvoje. Tato nová iniciativa dále navazuje na dosavadní úspěchy organizace Creo při vytváření programů na podporu a rozvoj kariéry tvůrců a my jsme vděční společnosti Sony za její sponzorství a Justinu Chadwickovi za jeho odborné vedení v roli předsedy poroty.“

Soutěž Sony Future Filmmaker Awards zahrnuje následující soutěže a kategorie:

Soutěž pro tvůrce filmů (Filmmaker)

Soutěž pro tvůrce filmů oceňuje originální tvůrce, kteří přinášejí nový pohled na vyprávění příběhů.

  • Tři kategorie: Fiction, Non-Fiction a Environment.
  • Přihlášená díla musí mít délku 5 až 20 minut a mohou být natočeny na libovolném zařízení.
  • Do užšího výběru se dostane až 15 tvůrců filmů (maximálně 5 z každé kategorie).
  • Vítězové a všichni, kteří se dostali do užšího výběru, se mohou těšit na cestu do Los Angeles, kde se zúčastní slavnostního předávání cen a dvoudenního workshopu.
  • Tři vítězové jednotlivých kategorií navíc získají 5 000 USD a kameru FX9 Cinema Line (plus objektiv).

Student filmové školy (Student Filmmaker)

Soutěž pro filmové studenty odměňuje talenty, kteří brzy začnou formovat filmový průmysl.

  • Dvě kategorie: Fiction a Non-Fiction.
  • Účastníci z celého světa musí být studenty filmového oboru na registrované vysoké škole na úrovni diplomu nebo titulu.
  • Přihlášená díla musí mít délku 5 až 20 minut a mohou být natočeny na libovolném zařízení.
  • Do užšího výběru postoupí maximálně 10 osob (maximálně pět z každé kategorie), což zajistí zastoupení různých kontinentů a rozmanitou škálu světových talentů.
  • Vítězové a všichni, kteří se dostanou do užšího výběru, se vypraví na slavnostní předávání cen do Los Angeles a zúčastní se následně také dvoudenního workshopu.
  • Vítězové obou kategorií a jejich školy navíc obdrží celou řadu digitální foto výbavy Sony. 

Soutěž pro formát budoucnosti (Future Format)

Soutěž Future Format každoročně vyzve filmaře, aby reagovali na nové zadání.

  • Zadání pro rok 2023 stanovuje, že musí být všechna přihlášená díla natočena na chytrém telefonu.
  • Přihlášená díla musí mít délku 2 až 5 minut a mohou být natočeny jakýmkoli chytrým telefonem.
  • Do užšího výběru postoupí až pět soutěžících.
  • Vítězové a všichni soutěžící, kteří se dostanou do užšího výběru, se vydají na cestu do Los Angeles, kde se zúčastní slavnostního předávání cen a dvoudenního workshopu.
  • Vítěz kategorie navíc získá 2 500 USD a řadu digitálního foto vybavení Sony.

Uzávěrka všech přihlášek je 13. prosince 2022 ve 14:00 hodin (CET). Dvoudenní program workshopu se uskuteční ve studiích Sony Pictures v Culver City v Kalifornii 23. a 24. února 2023. Složení poroty pro první ročník bude oznámeno v září 2022.

Další informace a přihlášky do soutěže naleznete na adrese: www.sonyfuturefilmmakerawards.com

Užijte si každý tón bez rušení díky HUAWEI FreeBuds Pro 2

Dokonalý poslech hudby, hovory bez hluku z okolí a baterie, která vás rozhodně nenechá ve štychu. To všechno svým uživatelům nabízí novinka na trhu, bezdrátová sluchátka HUAWEI FreeBuds Pro 2. Dnes vám představíme tři klíčové funkce, které vám každý den zprostředkují takový hudební zážitek, že už je nebudete chtít sundat z uší.

Ničím nerušený poslech s ANC

Každý den jsme obklopeni mnoha druhy ruchu. Ať už to je šum ulice po cestě do práce, bavící se kolegové v kanceláři nebo zvonek jedoucí tramvaje, pro tyto a mnohé další případy jistě oceníte schopnost aktivního potlačení hluku. Proto si dali vývojáři z HUAWEI dobře záležet na posunutí ANC ještě na lepší úroveň. Systém „Triple Mic ANC“ má tak ve srovnání s předchůdcem FreeBuds Pro 2 ještě o 15 % vyšší výkon a zaručují tak potlačení hluku v běžném prostředí kolem nás v rozpětí celých 50 Hz až 3000 Hz. Od teď si vychutnáte každý tón vaší oblíbené písničky bez jakýchkoliv omezení.

Odolnost vůči vlivu počasí

Schopnost potlačení hluku má ale mnohem více využití než jen při poslechu hudby. FreeBuds Pro 2 mají chytrou konstrukci chránící před větrem, což vám v kombinaci s funkcí Pure Voice umožní telefonovat s co nejčistším zvukem. To znamená, že nejen skvěle uslyšíte protistranu, ale také váš hlas sluchátka dokáží zaznamenat čistě a bez podkresu zvuků ve vašem okolí.

Stejně jako vítr, tak i déšť je na sluchátka krátký. Pochlubit se totiž mohou certifikátem voděodolnosti řádu IP54, takže bez problému s vámi zvládnou cestu deštěm, pot při vašem běžeckém tréninku nebo prašné prostředí na túře či kdekoliv jinde.

Baterie, co vás nenechá ve štychu

Přestože jsou HUAWEI FreeBuds Pro 2 malá, uchovávají si v sobě solidní zásobu energie. Se zapnutým ANC se můžete těšit až na 4 hodiny přehrávání či celkem 18 hodin včetně baterie v dobíjecím pouzdře. Pokud se však občas vzdáte luxusu ničím nerušeného přehrávání s ANC, čeká na vás 6,5 hodiny poslechu nebo celých 30 hodin po dobíjení pouzdrem.

Pociťte zážitek dokonalého přehrávání a čistých bezdrátových hovorů i vy. Získejte své HUAWEI FreeBuds Pro 2 již teď za cenu 4 990 Kč přímo na oficiálním e-shopu HUAWEI.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

Nový televizor Z9K 8K Mini LED od Sony již brzy v prodeji

Společnost Sony informuje o dostupnosti televizorů BRAVIA XR MASTER Series Z9K 8K Mini LED v Evropě – ve vybraných zemích se již přijímají předobjednávky.

Jedinečná technologie XR Backlight Master Drive, poháněná procesorem Cognitive Processor XR™, přesně řídí naši nejnovější generaci podsvícení Mini LED televizoru Z9K a zajišťuje neuvěřitelný jas. Vychutnejte si nebývalý dynamický rozsah s neuvěřitelně jasnými světlými partiemi a hlubokými odstíny černé, stejně jako nádherně přirozené střední tóny téměř bez odlesků nebo světelných závojů kolem světlých míst. S funkcí XR 8K Upscaling si užijete zábavu v kvalitě blízké 8K bez ohledu na obsah nebo zdroj. Kognitivní procesor XR™ od společnosti Sony využívá obrovské množství dat a inteligentně obnovuje ztracené textury a detaily pro obraz jako v reálném světě.

Tyto nové inovace nám pomáhají přinášet nejlepší a nejúchvatnější zážitky ze sledování, které věrně reprodukují skutečný záměr tvůrce. Při sledování filmů si diváci mohou vychutnat náš vylepšený systém Acoustic Multi-Audio™, který přesně sladí polohu zvuku s děním na obrazovce a zajistí skutečně pohlcující audiovizuální zážitek. Model Z9K také nabízí nové funkce, které individualizují a zdokonalují domácí zábavu. Netflix Adaptive Calibrated Mode[1],[2] automaticky upravuje zpracování obrazu v závislosti na okolních světelných podmínkách, takže budou oblíbené pořady a filmy vypadat přesně podle záměru jejich tvůrců, a to za jakýchkoli podmínek. Nový režim Sony BRAVIA CORE Calibrated Mode navíc automaticky upraví kvalitu obrazu na obrazovce tak, aby lépe odpovídala původní vizi tvůrce videa[3]. Televizory navíc nesou označení ‚Ideální pro PlayStation 5‘[4], které signalizuje, že disponují také dvěma exkluzivními funkcemi pro PS5® – Automatické mapování tónů HDR[5] a Automatický režim obrazu žánrů[6].

Společnost Sony letos také představuje nově vyvinutou originální kameru BRAVIA CAM [7], které rozpozná, kde uživatelé sedí, a podle toho optimalizuje obraz i zvuk. Umožňuje ovládání gesty, videochat a nabídne mnoho dalších nových zábavných zážitků, které čekají na to, až je objevíte.

S rostoucí poptávkou po ještě větších televizních obrazovkách se pojí také riziko větší spotřeby energie. Společnost Sony se však zavázala, že bude usilovat o udržitelnost, a to od fáze vývoje až po zážitek ze sledování. Cílem globálního ekologického plánu společnosti Sony nazvaného „Road to Zero“ je dosáhnout udržitelné společnosti tím, že do roku 2050 dosáhne nulové ekologické stopy v celém životním cyklu svých výrobků a obchodních aktivit. S ohledem na tyto cíle využívají naše televizory pro rok 2022 vysoký obsah recyklovaných plastů s technologií SORPLAS™ vyvinutou společností Sony.  Použitím materiálu SORPLAS[8] jsme zvýšili využití recyklovaného materiálu, aniž bychom slevili z kvality designu či odolnosti, a snížili jsme celkovou spotřebu primárního plastu až o 60 %[9]. Toto množství odpovídá přibližně 140 000 000 kompaktních disků. Navíc dokáže systém BRAVIA CAM společnosti Sony rozpoznat, že diváci již televizor nesledují, a ztlumí displej, aby šetřil energii.

Nejdůležitější vlastnosti Z9K 8K Mini LED TV série BRAVIA XR MASTER:

  • Cognitive Processor XR™: Posuňte zobrazení a zvuk na vyšší úroveň díky technologii Cognitive Processor XR™. Náš revoluční procesor v televizorech Sony BRAVIA XR™ reprodukuje obsah tak, jak ho vidí a slyší lidé, a poskytuje tak neuvěřitelně realistický zážitek. Obraz je křížově analyzován a vyčištěn, zejména v oblasti ohniska, aby měl skutečnou hloubku, mimořádný kontrast a nádherně živé barvy.
  • Acoustic Multi-Audio™ využívá čtyři výškové reproduktory integrované v rámu televizoru rozmístěné v horní části televizoru a po jeho stranách, které posilují zdroje směrového zvuku a zajišťují, aby byl obraz a zvuk v dokonalé harmonii pro dokonalý zážitek jako v kině.
  • 360 Spatial Sound Personalizer: V kombinaci s televizory BRAVIA XR[10] nabízí tato technologie dokonale optimalizovaný prostorový zvuk pro nákrční reproduktory, jako je SRS-NS7 od společnosti Sony, a vybraná sluchátka Sony – to vše s minimální nutností konfigurace. Specializované aplikace dokonce přizpůsobují filmové zvukové pole analýzou individuálního tvaru uší uživatelů.
  • Dokonalejší zážitek díky audio produktům Sony: Nové televizory BRAVIA XR od společnosti Sony se skvěle hodí k řadě zvukových produktů Sony, jako je systém domácího kina HT-A9 nebo sound bary HT-A7000. 360 Spatial Sound Mapping, nová hranice technologie prostorového zvuku, je nejnovějším doplňkem modelů HT-A7000 a HTA5000[11]. Kalibrací zvuku podle zvolené místnosti pro sledování vytváří tato technologie několik optimálně rozmístěných virtuálních reproduktorů pro širší a pohlcující filmové zvukové pole. Pomocí funkce Acoustic Center Sync[12] převezme televizor BRAVIA XR roli středového kanálu spolu se systémem domácího kina nebo sound barem jako součást sestavy 360 Spatial Sound Mapping[13]. To umožňuje, aby zvuk dokonale odpovídal dění na obrazovce.
  • BRAVIA CAM7: Tato nová průkopnická technologie zajistí díky optimalizaci kvality obrazu a zvuku, aby uživatelé měli vždy to nejlepší místo pro pozorování. BRAVIA CAM nabízí také ovládání gesty, videochat a mnoho dalších nových zábavných zážitků.
  • Ambient Optimization Pro: Uživatelé mohou připojit svůj televizor BRAVIA XR s kamerou BRAVIA CAM a užívat si televizi jako nikdy předtím. BRAVIA CAM rozpozná, kde se uživatelé v místnosti nacházejí a jak daleko jsou od televizoru, a poté upraví nastavení zvuku a obrazu tak, aby bylo vše ideální.
  • Google TV: Nabízí více než 700 000 filmů, pořadů, živých televizních vysílání a dalších položek z aplikací a předplatného a plynule je organizuje. Zajímavý program najděte snadno pomocí personalizovaných doporučení a přidejte si pořady a filmy do jednoho seznamu sledování, abyste měli přehled o tom, co chcete sledovat. Uživatelé mohou do svého seznamu sledovaných pořadů přidávat i z telefonu nebo notebooku pomocí vyhledávání Google[14].
  • Prémiový dálkový ovladač: Náš nový prémiový hliníkový dálkový ovladač se snadno používá, je přehledný, má zjednodušená tlačítka a podsvícení, takže uživatelé vše dobře vidí i ve tmě. Už nikdy neztratíte dálkový ovladač za polštáři pohovky; díky funkci Finder stačí, aby uživatelé řekli televizi, aby našla dálkové ovládání a ovladač zazvoní.
  • BRAVIA CORE: Aplikace BRAVIA CORE3 je předinstalovaná filmová služba, která nabízí až 10 filmů, jež lze zhlédnout, a až 24 měsíců neomezeného streamování při zakoupení televizoru BRAVIA XR. Díky technologiím BRAVIA XR, Pure Stream™[15] a IMAX® Enhanced má obsah úžasný obraz a špičkovou kvalitou zvuku. Díky režimu BRAVIA CORE Calibrated Mode se filmy automaticky přizpůsobí optimálnímu nastavení obrazu a vytvoří tak skutečně výjimečný zážitek z domácího sledování filmů. Postupem času bude aplikace obohacena o nové funkce. BRAVIA CORE bude v roce 2022 k dispozici ve více než 75 zemích.
  • Netflix Adaptive Calibrated Mode: Nový režim zobrazení, který využívá snímač okolního světla Sony BRAVIA XR a zajišťuje zachování tvůrčího záměru za všech světelných podmínek. Úzká spolupráce společnosti Sony se společností Netflix znamená, že si diváci mohou vychutnat obsah Netflixu s přesnými barvami, přesným kontrastem a věrným pohybem, ať už si obsah užívají v tmavém nebo dobře osvětleném prostředí.1
  • Perfect for PlayStation®5: Spojte televizor BRAVIA XR s konzolí PlayStation®5 a vychutnejte si fantastické herní zážitky. Pouze televizory BRAVIA XR automaticky upravují a optimalizují obraz tak, aby byl optimálně nastaven pro použití s konzolí PlayStation®5, ať už ji používáte k hraní her nebo sledování filmů. Díky pohlcujícímu obrazu a zvuku budou mít uživatelé pocit, že jsou přímo uprostřed děje. A díky rozlišení 4K se 120 snímky za sekundu, které je specifikováno rozhraním HDMI 2.1, poskytují naše televizory plynulý a čistý pohyb pro hraní s rychlou odezvou.4

Závazek udržitelnosti: Společnost Sony se zavázala, že bude usilovat o udržitelnost, a to od fáze vývoje až po zážitek ze sledování. V letošním roce využívají vybrané modely SORPLAS™, materiál vyvinutý společností Sony, plastový materiál, který je z 99 % recyklovaný a omezil množství použitého primárního plastu až o 60 %8. Rovněž jsme zmenšili velikost obalů televizorů přibližně o 15 % a omezili zásadním způsobem použití inkoustu (přibližně o 90 %) a plastů (přibližně o 35 %).9 Navíc dokáže systém BRAVIA CAM rozpoznat, že diváci již televizor nesledují, a ztlumí displej, aby šetřil energii.

Podrobnější informace naleznete na: https://www.sony.net/electronics/eco-tv?press-release.

Vlastnosti MASTER Series Z9K 85” a 75” 8K Mini LED TV:

  • Cognitive Processor XR chápe, jak lidé vidí a slyší, a poskytuje revoluční zážitek, který diváky zcela vtáhne do jejich oblíbeného obsahu.
  • Technologie XR Backlight Master Drive přesně ovládá naše nejnovější zadní podsvícení Mini LED, které přináší výjimečný kontrast s vysokým jasem a hlubokými odstíny černé.
  • Díky kombinaci technologií XR Triluminos™ Pro a XR Contrast Booster 20 dokážou televizory reprodukovat miliardy barev s výjimečným kontrastem černé.
  • X-Anti Reflection minimalizuje odlesky pro nerušený zážitek ze sledování.
  • X-Wide Angle™ poskytuje živé a realistické barvy z jakéhokoli úhlu při zachování více barev a jasu
  • Režim BRAVIA CORE Calibrated Mode3
  • Akustická technologie Acoustic Multi-Audio™ využívá čtyři výškové reproduktory integrované v rámu televizoru rozmístěné v horní části televizoru a po jeho stranách, které posilují zdroje směrového zvuku a zajišťují, aby byl obraz a zvuk v dokonalé harmonii pro dokonalý zážitek jako v kině.
  • Acoustic Center Sync optimalizuje zvukový výstup z televizoru a soundbaru pro dokonalejší zážitek z poslechu.12
  • BRAVIA CAM7 a Ambient Optimization Pro
  • Rychlý přístup k celé řadě obsahu a služeb pomocí Google TV.14
  • Bezdotykové hlasové ovládání
  • Prémiové dálkové ovládání
  • Nositelem minimalistického kompaktního designu s hladkými okraji je jednolitá tabule z tvrzeného skla, která zajistí, že se mohou diváci dokonale soustředit na obraz stejně jako v kině, aniž by je cokoli rušilo.
  • Třípolohový stojan nabízí tři možnosti instalace, včetně polohy s menším půdorysem šetřícím místo, polohy eliminující rušivý dojem a polohy pro soundbar, která zvedne televizor a integruje systém soundbaru.
  • Další informace o modelu Z9K naleznete zde.

Podrobnější informace o modelu Z9K včetně ceny a možností předobjednání jsou k dispozici na lokálních webových stránkách.

  • [1] Kvalita dopočítaných, simulovaných a vylepšených obrázků ve formátu 8K se může lišit s ohledem na zdrojový obsah.
  • [2] Vyžadováno předplatné služby Netflix. Dostupnost 4K Ultra HD závisí na vašem předplatném Netflix, internetovém připojení, možnostech zařízení a dostupnosti obsahu. www.netflix.com/termsofuse
  • [3] Zakupte si televizor a zaregistrujte se do BRAVIA CORE™ do 23. 2. 2024. Počet titulů, kreditů a uplatnění/doba sledování a výběr se liší podle modelu televizoru a mohou se změnit. Vhodné televizory a smluvní podmínky: https://www.sony.net/bravia-core. Streamování z BRAVIA CORE vyžaduje členství. Síťové služby, obsah, operační systém a software produktu mohou podléhat samostatným podmínkám nebo podmínkám třetích stran a mohou být kdykoli změněny, přerušeny nebo ukončeny a mohou vyžadovat poplatky, registraci a informace o kreditní kartě.
  • [4] Doba zpoždění vstupu měřená prostřednictvím herního HDMI vstupu 4K/120fps se může v reálném čase lišit podle prostředí používání nebo specifických podmínek. Je vyžadován herní titul podporující 4K/120fps.
  • [5] Automatické mapování tónů HDR – Aktualizace softwaru na konzoli PlayStation®5 a TV dostupné prostřednictvím automatické aktualizace nebo aktualizace iniciované uživatelem. Chcete-li aktivovat Automatické mapování tónů HDR, musíte povolit funkci při prvním spárování TV a PS5; nebo bude nutné odpojit TV a PS5, provést tovární reset a aktivovat funkci během počátečního nastavení. Funkce je podporována pouze v případě, že jsou PS5 a TV přímo propojeny. Podporované modely: Všechny modely BRAVIA XR, X85K, X85J, X80K, X80J, XH90.
  • [6] Automatický režim obrazu žánrů – Aktualizace softwaru na konzoli PlayStation®5 a TV dostupné prostřednictvím automatické aktualizace nebo aktualizace iniciované uživatelem. Tato funkce funguje, když je Automatický režim obrazu na televizoru nastaven na ZAPNUTO a je podporována pouze v případě, že jsou PS5 a TV přímo propojeny. Podporované modely: Všechny modely BRAVIA XR, X85K, X85J, X80K, X80J, XH90.
  • [7] Funkce BRAVIA CAM (kromě videochatu) vyžadují aktualizaci firmwaru.
  • [8] Míra recyklace se týká nehořlavých materiálů. Recyklovatelný materiál použitý na televizoru se může lišit v závislosti na velikosti.
  • [9] Procento ve srovnání s rokem 2018. Produkty se sníženou spotřebou nových plastů o 60 % jsou k dispozici pouze u některých modelů a v některých regionech.
  • [10] 360 Spatial Sound personalizer vyžaduje dodávaný vysílač (WLA-NS7)] a model televizoru BRAVIA XR jež se prodávají samostatně.
  • [11] Vyžaduje aktualizaci softwaru 360 Spatial Sound Mapping u modelů HT-A7000 a HT-A5000.
  • [12] Režim BRAVIA Acoustic Center Sync funguje s následujícími modely: řada Z9K, řada A95K, řada A90K, řada A80K, řada X95K, řada X90K, řada Z9J, řada A90J, řada A80J a řada X95J. Dostupnost produktu se v jednotlivých zemích liší.
  • [13] U modelu HT-A7000 jsou vyžadovány volitelné bezdrátové zadní reproduktory (prodávají se samostatně). Volitelné zadní reproduktory nemusí být k dispozici ve všech zemích a oblastech.
  • [14] Uživatel musí přijmout podmínky služby Google (http://www.google.com/policies/terms/), podmínky služby Play (https://play.google.com/intl/cs-CZ/about/play-terms /index.html) a Zásady ochrany osobních údajů (http://www.google.com/policies/privacy/) k používání televize. Uživatel se musí připojit k účtu Google, aby mohl používat určité inzerované funkce, včetně hlasu k aktivaci propojených aplikací, a během nastavování nainstalovat určité aplikace a operační software. Používání televizoru bez připojení k účtu Google umožňuje pouze základní funkce televizoru a určité aplikace. Bezdrátové připojení vyžaduje domácí síť 802.11 (doporučeno 802.11n). Síťové služby, obsah, operační systém a software tohoto produktu mohou podléhat samostatným podmínkám nebo podmínkám třetích stran a mohou být kdykoli změněny, přerušeny nebo ukončeny a mohou vyžadovat poplatky, registraci a informace o kreditní kartě. Aplikace musí být kompatibilní s TV. Dostupnost aplikací se liší podle regionu a zařízení. Google TV je název softwaru tohoto zařízení a ochranná známka společnosti Google LLC. Google je ochranná známka společnosti Google LLC.
  • [15] Uživatel musí nastavit prostředí širokopásmové sítě. Ve výchozím nastavení je Pure Stream vypnuto a musí být zapnuto v nastavení BRAVIA CORE. BRAVIA CORE nabízí streamování mezi 30Mbps-80Mbps, jakmile uživatel zapne Pure Stream. Pro přístup k Pure Stream rychlostí 30 Mbps musí mít uživatel minimální rychlost internetu 43 Mbps přes Wi-Fi. Pro přístup k Pure Stream v nejvyšší kvalitě dostupné při rychlosti 80 Mb/s musí mít uživatel minimální rychlost internetu 115 Mb/s přes Wi-Fi. S ohledem na omezení streamování videa provozovatele sítě, BRAVIA CORE automaticky vybere nejlepší datový tok s adaptivní funkcí streamování na základě dostupné rychlosti internetu.
Exit mobile version