Samsung představuje pračku a sušičku Bespoke AI, inteligentní a udržitelné řešení pro každodenní praní

Společnost Samsung Electronics představila řadu Bespoke AI, tedy nejchytřejší, nejekologičtější a nejúčinnější pračku a sušičku této značky v historii. Oba spotřebiče se vyznačují výjimečně velkou kapacitou a zároveň prostorově úsporným provedením. Nabízejí vysoký výkon a spolehlivý provoz, a zároveň úsporu energie, prostředků i celkových nákladů. Podobně jako jiná bílá technika řady Bespoke se i nová pračka a sušička vyznačují elegantním designem a vysokou funkčností.

Pračky jsou k dispozici ve variantách černá pračka s černým panelem, bílá pračka s černým panelem, bílá pračka se stříbrným panelem, bílá pračka se světlemodrým panelem a bílá pračka s bílým panelem. Doporučená maloobchodní cena začíná u modelu WW11BGA046AELE na 14 990 Kč a končí u modelu WW11BB944DGHS7 na 24 990 Kč. Doporučená maloobchodní cena sušiček se pohybuje od 19 990 Kč u modelu DV90BBA245AELE po 28 990 Kč u modelu DV90BB9445GHS7. Na českém trhu budou tyto spotřebiče dostupné od září.

S každým praním šetříte energii, vodu i prací prostředky

Oba modely, pračka i sušička Samsung Bespoke s předním plněním a umělou inteligencí, se vyznačují pohodlným ovládáním a vysokou účinností, takže zákazníci šetři vodou, energií i pracími prostředky.

Pračka Bespoke AI je vybavena technologií AI Ecobubble, která dělá z pracího prostředku bubliny pronikající rychle a hluboko do prádla. Pomocí této technologie se snižuje využití energie až o 70 %[1], přičemž účinnost praní zůstává stejná dokonce i při nižší teplotě vody. Kromě toho tato technologie vylepšuje odstraňování nečistot o 24 %[2] a také o 45,5 %[3] zlepšuje péči o prádlo. Každá várka je tedy čistší než dřív a pokaždé se prádlu dostane lepší péče.

K úspoře energie pomáhá i chytrá funkce AI Wash Cycle, která při praní pomáhá šetřit vodou i pracími prostředky, a přitom neubírá na důkladnosti. Pračka díky ní automaticky zjistí hmotnost a měkkost prádla v každé várce a podle toho nastaví intenzitu proudění vody. Zároveň po celou dobu praní monitoruje stav znečištění prádla. Pomocí funkce Auto Dispense přesně nastaví množství vody i pracího prostředku a průběžně upravuje dobu namáčení, máchání i ždímání. Výsledkem je optimální čas i intenzita praní podle skutečných podmínek.

Zmíněná funkce Auto Dispense se hodí především k přesnému odvážení pracího prostředku i změkčovadla pro danou várku, takže už ho při praní nemusíte odhadovat. Zásobník můžete navíc naplnit pracími prostředky až na měsíc dopředu[4], takže pro ně nepotřebujete sahat při každé várce zvlášť.

I při sušení se s modelem Bespoke AI lze těšit na úsporu energie. Technologie s tepelným čerpadlem šetří energii i náklady, i samotné sušení probíhá způsobem šetrným k oblečení. Sušička patří do energetické třídy A+++[5], na čemž má zásluhu především ekologický motor s technologií Digital Inverter Compressor – ten sušení maximálně urychluje a dodává mu na účinnosti. Technologie AI Dry neustále monitoruje teplotu a vlhkost uvnitř sušičky a nastavuje jednotlivé parametry sušení tak, aby prádlo bylo usušené optimálně a žádná energie nepřišla nazmar. Využíváním recyklovaného horkého vzduchu se snižují i náklady na provoz sušičky a její uhlíková stopa.

Oba nové modely řady Bespoke jsou navíc podobně jako další spotřebiče této řady součástí ekosystému SmartThings, takže jejich majitelé můžou prostřednictvím systému SmartThings Energy ovlivňovat jejich spotřebu i sami. Systém umožňuje nejen sledovat a spravovat využití energie, ale také doporučuje způsoby, jak dosáhnout vyšší účinnosti, takže se každý může podílet na udržitelnějším provozu domácnosti. Technologie SmartThings Clothing Care zase umožňuje optimalizovat praní a sušení podle typu prádla a životního stylu uživatelů. Pračka a sušička díky ní berou v úvahu materiál, z nichž je oblečení vyrobené, typické způsoby využití a také aktuální roční období. Podle toho pak systém doporučí optimální prací a sušicí cykly, ale také umožňuje plánování praní předem, nabízí možnost objednávky pracích prostředků v internetových obchodech apod.

Spotřebiče pro každý životní styl

Koupelna či prádelna v domě může působit funkčně a stylově zároveň. Pračka i sušička Bespoke AI v tomto ohledu nezapřou příslušnost k oblíbené řadě Bespoke, k níž patří elegantní design a zároveň prostorově úsporné provedení.

Velkou zásluhu na tom má technologie SpaceMax, která maximalizuje vnitřní prostor – díky šikovnému uspořádání dokázali výrobci zvětšit bubny obou zařízení, aniž by se měnily jejich vnější rozměry. Kapacita pračky tak dosáhla skvělých 11 kg – žádné jiné zařízení ve velikostní kategorii 600 mm tolik nenabízí. Oba spotřebiče se navíc vyznačují moderním designem s plochou přední stěnou, takže výborně zapadnou do každého interiéru. Stylově působí i kulatá dvířka krytá temperovaným sklem, zároveň je ovšem na první pohled jasné, že něco vydrží. Jednoduché a esteticky čisté provedení pračky i sušičky Bespoke AI™ se zkrátka výborně hodí do každé domácnosti.

Obě zařízení patří do designové řady Bespoke Flat Design, což rozšiřuje možnosti při jejich instalaci. Vypadají dobře, ať už je postavíme na sebe nebo vedle sebe. K dispozici jsou navíc v několika barevných variantách – stříbrné, černé a modré, takže si vybere každý, ať má koupelnu či prádelnu zařízenou jakkoli.

Výkon, jemuž můžete věřit

Zakoupení pračky či sušičky představuje nepochybně značnou investici a tím pádem od daného spotřebiče chceme, aby nějakou dobu vydržel bez problémů. A Samsung v tomto ohledu jde zákazníkům vstříc několika způsoby. Na rozdíl od tradičních motorů využívá technologie Digital Inverter Motor v pračce i sušičce Bespoke AI silné magnety kvůli výkonnějšímu a tiššímu provozu při současné úspoře energie. Nové motory jsou mimořádně trvanlivé a odolné, na čemž má zásluhu i využití vysoce kvalitních komponentů bez kartáčů, které se časem opotřebují. Díky tomu může Samsung nabídnout na motor typu Digital Inverter u praček a sušiček prodávaných v Evropě a ve Spojených státech dvacetiletou záruku[6]. Udržitelnost je zkrátka jedním z našich hlavních cílů.

O společnosti Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiruje svět a tvoří budoucnost svými převratnými myšlenkami a technologiemi. Společnost nově definuje svět televizorů, smartphonů, tabletů, nositelných chytrých zařízení, digitálních spotřebičů, síťových a paměťových prvků, LSI systémů, polovodičů a LED displejů. Samsung je podle žebříčku Interbrands z roku 2021 pátou nejhodnotnější značkou světa s hodnotou 74,6 miliardy dolarů. Nejnovější informace najdete v Samsung Newsroom na adrese http://news.samsung.com.

  • [1] Testováno podle normy IEC 60456-2010 / hmotnost prádla 4 kg / režim Super Eco Wash cold (WF80F5E5U4W) vs. Cotton 40 °C bez režimu Ecobubble (WF0702WKU). Výsledky jednotlivých měření se můžou lišit. 
  • [2] Testováno podle normy IEC 60456-2010 / hmotnost prádla 4 kg / režim Super Eco Wash cold (WF80F5E5U4W) vs. Cotton 40 °C bez režimu Ecobubble (WF0702WKU). Výsledky jednotlivých měření se můžou lišit.
  • [3] Testováno podle normy IEC 60456-2010 / hmotnost prádla 4 kg / režim Super Eco Wash cold (WF80F5E5U4W) vs. Cotton 40 °C bez režimu Ecobubble (WF0702WKU). Výsledky jednotlivých měření se můžou lišit.
  • [4] V režimu Auto Dispense lze v pračce skladovat prací prostředek až na 1 měsíc praní, při frekvenci 2 až 3 praní týdně (nálož 5 kg / standardní využití). Výsledky se můžou lišit v závislosti na náloži a nastavení.
  • [5] Certifikát A+++ podle regulí Evropské komise.
  • [6] Dvacetiletá záruka se týká pouze produktů prodaných v Evropě a USA. U produktů prodaných v USA platí tato záruka jen pro modely s motorem Digital Inverter Motor montovaných v USA a zakoupených 7. ledna 2022, případně později. Při reklamaci se vyžaduje nákupní doklad s datem nákupu. Můžou se uplatnit i další omezení, viz záruční list.

ASUS představil telefon Zenfone 9

ASUS dnes na virtuální tiskové konferenci odhalil kompaktní smartphone Zenfone 9 s úhlopříčkou displeje 5,9 palců a vysokým výkonem. Novinka využívá nejmodernější špičkovou mobilní platformu Snapdragon 8+ Gen 1, což znamená, že s jedná o nejvýkonnější Zenfone, který byl kdy představen.

Nejnovější generace Zenfone 9 nabízí zcela nový design. Zaujme prémiovým, elegantní vzhledem ve čtyřech nových atraktivních barvách, novou povrchovou úpravou příjemnou na dotek a certifikací IP68, která garantuje odolnost proti prachu a vodě.

Telefon je vybaven zásadně vylepšeným systémem fotoaparátů. Hlavní 50Mpx fotoaparát Sony IMX 766 s novým šestiosým hybridním gimbalovým stabilizátorem, elektronickou stabilizací obrazu (EIS) a technologií ultrarychlého automatického ostření je zárukou ostrých fotografií a videí. K dispozici je také 12Mpx ultraširokoúhlý fotoaparát IMX 363 a 12Mpx přední fotoaparát IMX 663 zajišťující ostré selfie snímky a videohovory.

Zenfone 9 perfektně padne do jedné ruky a také celé uživatelské prostředí ASUS ZenUI 9 na platformě systému Android 12 je optimalizováno pro používání jednou rukou. K dispozici je také multifunkční boční tlačítko ASUS ZenTouch, které slouží nejen k zapínání, ale obsahuje i senzor otisků prstů pro bezproblémové odemykání a podporuje pohodlné ovládání gesty.

Nové příslušenství Connex Case umožňuje uživatelům připojit pouzdro na karty Connex Card Holder nebo chytrý stojánek Connex Smart Stand. K dispozici je také nový držák Smart Backpack Mount pro bezpečné připevnění telefonu Zenfone 9 k popruhu batohu.

Malý rozměry, velkým výkonem

5,9palcový Zenfone 9 je neuvěřitelně kompaktní a má neuvěřitelný výkon. Ten poskytuje špičková mobilní platforma Snapdragon 8+ Gen 1 v kombinaci s až 16 GB paměti LPDDR5 RAM a až 256 GB úložištěm UFS 3.1 ROM. 

Zenfone 9 je zároveň chladnější a rychlejší než kdykoli předtím zásluhou vylepšeného systému chlazení. Místo teplovodivých trubic nyní používá špičkovou odpařovací komoru a k dispozici je i pokročilý rozptylovač tepla, který využívá měď, grafitové destičky a teplovodivou pastu. 

Díky baterii s kapacitou 4300 mAh a energeticky úsporným komponentům vydrží Zenfone 9 bez nabíjení déle než kdykoli předtím. Zásluhou 30wattového nabíjecího adaptéru HyperCharge a technologie rychlého nabíjení se také rychle nabíjí.

Pokročilý 120Hz AMOLED displej nabízí přesnost barev s hodnotou Delta E < 1 a mimořádně plynulé scrolování. 115% pokrytí barevného spektra sRGB a 112% barevný gamut DCI-P3 zaručují obraz v kino kvalitě s mimořádně živými barvami za všech okolností. Spolupráce se společností Pixelworks, která je špičkou ve zpracování obrazu, přináší ještě lepší obraz s perfektní přesností barev. Nádherný displej chrání sklo Corning Gorilla Glass Victus, které odolá nečekaným nárazům a škrábancům.

Nový design

Zenfone 9 se prodává ve čtyřech nových atraktivních barevných variantách: Moonlight White, Sunset Red, Starry Blue a Midnight Black. Pocit z telefonu v ruce je opravdu úžasný, a to díky nově vyvinutému povrchovému materiálu s texturou. Zařízení je proto velmi odolné a současně se dobře drží. Tento materiál navíc pomáhá snížit hmotnost zadního krytu o 36 % ve srovnání s předchozí generací Zenfone. 

Pro bezstarostné používání v interiéru i exteriéru má Zenfone 9 také certifikaci IP68 pro ochranu proti vniknutí prachu a vody.

Gimbalová stabilizace

Zenfone 9 nabízí po všech stránkách vylepšený hlavní fotoaparát Sony IMX766 s rozlišením 50 Mpx, který uživatelům umožňuje pořizovat dokonalé fotografie i na těch nejtmavších místech. Zbrusu nový šestiosý hybridní gimbalový stabilizátor zajistí videa bez rozmazání a chvění, i když je fotoaparát v pohybu. Tento nový gimbalový OIS stabilizátor sleduje každý pohyb telefonu Zenfone 9, a to v každém směru, a využívá tyto informace k nastavení celého modulu fotoaparátu v reálném čase. Dokáže kompenzovat posuny až o +/- 3°, takže pomůže vyhladit i ty nejdivočejší akce, a to bez optického zkreslení nebo „duchů“. V kombinaci s technologií ultrarychlého automatického ostření – která rychle zaostřuje a plynule reaguje na změny – a novými algoritmy EIS proti chvění přináší Zenfone 9 mimořádně plynulé a profesionálně vypadající akční záběry bez ohledu na to, co točíte. 

Kromě režimů Noc, Pro, Panorama, Zpomalený pohyb a Časosběrný snímek je k dispozici nový režim Světelná stopa (Beta), takže uživatelé mají jistotu dokonalých snímků a videí za jakýchkoli podmínek.

Také záznam zvuku má vysokou kvalitu. Funkce Audio HDR umožňuje uživatelům zachytit každý zvuk od nejtiššího po nejhlasitější, podobně jako lidské ucho. Technologie 3D Surround zachycuje přesný prostorový zvuk s vysokou věrností. V exteriéru zachytí funkce redukce šumu větru čisté nahrávky i v ne zcela ideálních podmínkách. Zenfone 9 je stejně jako jeho předchůdci vybaven standardním 3,5mm audio konektorem, takže se uživatelé nemusejí omezovat pouze na bezdrátová sluchátka. 

Vše jednou rukou

Díky novému multifunkčnímu tlačítku ZenTouch umístěnému na boku je ovládání snadné – na vše stačí jedna ruka. Kromě odemykání jedním dotykem pomocí vestavěného snímače otisků prstů umožňuje uživatelům přejet palcem nahoru, dolů nebo dvakrát kliknout a nastavit různé funkce, včetně převodu hlasu na text, otevření notifikací, obnovení webové stránky, přesunu na horní/dolní část stránky a ovládání médií.

Nejnovější rozhraní ASUS ZenUI 9 v systému Android 12 je ještě lepší a bylo plně optimalizováno pro ovládání telefonu jednou rukou. Panel nástrojů fotoaparátu umožňuje snadnější navigaci v základních nastaveních telefonu a k dispozici je také nástroj Edge, který uživatelům umožňuje snadněji najít oblíbené aplikace. Dvojím poklepáním na zadní stranu telefonu můžete pořídit snímek obrazovky, spustit aplikaci fotoaparátu, rozsvítit svítiln, zapnout záznamník zvuku, otevřít službu Google Asistent nebo ovládat přehrávač médií. K dispozici je také lišta se stupnicí zoomu, která umožňuje rychlejší a snazší přibližování a oddalování. 

Nové praktické příslušenství

Zenfone 9 je první telefon, který používá náš zbrusu nový modulární systém pouzder Connex. Uživatelé mohou začít s pouzdrem Connex a na jeho spodní polovinu připevnit další příslušenství Connex – Connex Smart Stand se stojánkem, který po otevření spustí vybranou aplikaci nebo hru, a také pouzdro Connex Card Holder na vizitky nebo kreditní karty.

S pomocí dalšího příslušenství – Smart Backpack Mount – připevníte Zenfone 9 na ramenní popruh batohu v ideální výšce a úhlu, abyste mohli telefon využívat k focení nebo natáčení. Telefon do magnetického držáku vložíte nebo ho z něj vyjmete během chvilky – k dispozici je i bezpečnostní šňůrka – a stejně jako Zenfone 9 ho můžete snadno obsluhovat jednou rukou.

Dostupné konfigurace a ceny

Product Model Name MSRP CZK MSRP €
Zenfone 9 8GB/128GB Black AI2202-1A002EU 19 990 799
Zenfone 9 8GB/128GB White AI2202-1B003EU 19 990 799
Zenfone 9 8GB/128GB Red AI2202-1C025EU 19 990 799
Zenfone 9 8GB/128GB Blue AI2202-1D024EU 19 990 799
Zenfone 9 8GB/256GB Black AI2202-1A004EU 21 490 869
Zenfone 9 8GB/256GB White AI2202-1B005EU 21 490 869
Zenfone 9 16GB/256GB Black AI2202-1A006EU 22 990 929

 

Start prodeje: 28.7. 15:00~15:30 (CEST)

Partneři: Alza, Datart, Mobil Pohotovost, Huramobil, lokální eshop

TECHNICKÉ PARAMETRY ASUS Zenfone 9

Barvy Midnight Black

Moonlight White

Sunset Red

Starry Blue

Displej 5,9″ 1080×2400 (20:9), 445 ppi

Displej Samsung AMOLED 120 Hz 

112 % DCI-P3, 151 % sRGB, Delta E<1, HDR10+

CPU a GPU Mobilní platforma Snapdragon 8+ Gen 1

Takt procesoru až 3,2 GHz s grafickým procesorem Qualcomm Adreno 730

Paměť a
úložiště
RAM: 6 / 8 / 16 GB – LPDDR5

ROM: 128 / 256 GB – UFS 3.1

Baterie  Vysokokapacitní o kapacitě 4300 mAh s 30W nabíjecím adaptérem HyperCharge
Bezdrátová technologie WiFi 6E Qualcomm WCN6856 (802.11a/b/g/n/ ac /ax, 2×2 MIMO) 

Bluetooth 5.2 s podporou Snapdragon Sound a Qualcomm aptX Adaptive, aptX Lossless. 

Wi-Fi Direct

NFC

Fotoaparáty Zadní kamera

50Mpx snímač Sony IMX766 s Gimbal OIS, 2×2 OCL, PDAF 

12Mpx snímač Sony IMX363, duální PDAF

Přední kamera

12Mpx snímač Sony IMX663, duální PDAF

Funkce

šestiosý hybridní gimbalový stabilizátor

Režim Light Trail – světelná stopa (Beta)

Podpora nahrávání videa v rozlišení 8K/4K

Záznam zvuku HDR

Audio Dva stereofonní reproduktory se zesilovači Qualcomm

3,5mm konektor pro sluchátka s technologií Qualcomm Aqstic WCD9380

Optimalizace zvuku od společnosti Dirac

Záznam videa Video v rozlišení 8K UHD (7680 x 4320) při 24 fps + EIS

Video v rozlišení 4K UHD (3840 x 2160) při 30 / 60 fps + EIS

Záznam videa 1080p FHD při 30 / 60 fps + HyperSteady

Senzory  Akcelerátor, E-kompas, senzor přiblížení, senzor okolního světla, senzor otisků prstů, Gyroskop (podporuje ARCore), Hallův senzor
SIM karty NANO SIM/NANO SIM 2 volba 2, podpora DSDV 5G+5G (sim1, sim2 podporují LTE)
Navigace Podpora GNSS GPS (L1/L5), Glonass (L1), Galileo (E1/E5a), BeiDou (B1/B2a), QZSS (L1/L5) a NavIC (L5).
Operační systém Android 12 s ASUS ZenUI 9
Rozměry 146,5 x 68,1 x 9,1 mm
Hmotnost 169 g

 

O společnosti ASUS

Společnost ASUS je globální technologický lídr, který poskytuje nejinovativnější a nejintuitivnější zařízení, komponenty a řešení na světě, aby poskytovala neuvěřitelné zážitky, které zlepšují životy lidí na celém světě. Společnost ASUS se svým týmem 5 000 interních odborníků na výzkum a vývoj je světově proslulá tím, že neustále přetváří dnešní technologie pro budoucnost, každý den získává více než 11 ocenění za kvalitu, inovace a design a je zařazena mezi nejobdivovanější společnosti světa podle časopisu Fortune.

Sleva od Adidasu, zpráva z LinkedInu nebo informace o zásilce od DHL? Hackeři při útocích napodobují známé značky

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, zveřejnil zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky ve 2. čtvrtletí 2022. Z reportu vyplývá, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

Nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových útocích byl opět LinkedIn, uživatelé si tak musí dávat pozor na nejrůznější triky. Sociální sítě jsou celkově nejčastěji napodobovanou kategorií, následují technologické organizace, které na druhém místě vystřídaly přepravní společnosti.

Z technologických značek se hackeři nejčastěji maskují za Microsoft, který se posunul na druhé místo. 13 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky se snažilo nalákat uživatele právě jménem tohoto technologického giganta, což je více než dvojnásobek oproti předchozímu čtvrtletí. Do první desítky se nově dostaly také Adidas, Adobe a HSBC, ačkoli jejich podíl nebyl nijak výrazný, ve třetím čtvrtletí může dojít k dalšímu nárůstu.

„Phishingové e-maily jsou v arzenálu prakticky všech hackerů, protože se jedná o rychlou a efektivní cestu, jak při relativně nízkých nákladech vyzkoušet pozornost milionů uživatelů,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer EE v kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies. „Důvěryhodné značky v uživatelích vzbuzují falešný pocit bezpečí, čehož kyberzločinci mohou zneužít.“

„Kyberzločinci využijí jakoukoli značku, která má dostatečný dosah a důvěru uživatelů. Proto v Top 10 vidíme nově Adidas, Adobe a HSBC. A důvod, proč podobné phishingové podvody hackeři stále používají, je prostý. Funguje to. Uživatelé proto musí být obezřetní a dávat si pozor na varovná znamení, jako jsou špatná gramatika, pravopisné chyby nebo podivné názvy domén,“ dodává Peter Kovalčík.

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Hackeři chtějí využít důvěry a lidské emoce, jako je strach z promeškání slevy. Pocit naléhavosti může způsobit, že uživatelé na něco kliknou, aniž by si předtím ověřili, zda e-mail skutečně pochází od dané značky. Může tak dojít ke stažení malware nebo krádeži cenných osobních údajů.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech v 2. čtvrtletí 2022

  1. LinkedIn (45 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Microsoft (13 %)
  3. DHL (12 %)
  4. Amazon (9 %)
  5. Apple (3 %)
  6. Adidas (2 %)
  7. Google (1 %)
  8. Netflix (1 %)
  9. Adobe (1 %)
  10. HSBC (1 %)

Krádeže účtů

Phishingové e-maily napodobující zprávy od LinkedInu se obvykle snaží krást informace o účtu. Check Point zaznamenal nejrůznější zprávy s předměty jako „Tento týden jste se objevili v 8 vyhledáváních“, „Máte jednu novou zprávu“ nebo „Rád bych s vámi obchodoval přes LinkedIn“. Často jsou podvody spojeny s různými novinkami, například e-maily odesílané z adresy „LinkedIn Security (mlayanac@armada.mil[.]ec)“ působí naléhavě a pod záminkou aktualizace účtu je uživatel přesměrován na podvodnou stránku https://lin882[.]webnode[.]page, kde je oběť vyzvána k zadání údajů.

Přepravní podvody

Vzhledem k popularitě online nákupů vidíme velké množství přepravního phishingu. Podvodné e-maily se maskují například za známou značku DHL a z e-mailové adresy „DHL EXPRESS (track@harbormfreight[.]com)“ jsou rozesílány zprávy s předmětem „Oznámení o příchozí zásilce“, které lákají ke kliknutí na odkaz, který uživatele zavede na imitaci DHL stránek.

Krádeže outlookových účtů

Hackeři se snaží také získat informace o outlookových účtech. Například z e-mailové adresy „Outlook OWA (mike@vokertech.com)“ jsou rozesílány zprávy s předmětem „[Vyžadována akce] Poslední připomenutí – Ověřte svůj účet OWA“. Po kliknutí na odkaz jsou uživatelé přesměrováni na podvodnou stránku jfbfstxegfghaccl-dot-githu-dir-aceui-xoweu[.]ue[.]r[.]appspot[.]com, kde musí zadat uživatelské jméno a heslo. Jedná se o riziko pro jednotlivce i organizace, protože jakmile kyberzločinci proniknout do outlookového účtu, získají kromě přístupu k e-mailům i přístup ke všem aplikacím, včetně Teams a SharePoint.

Krádeže informací o platební kartě

Podvodníci zkouší vylákat z uživatelů také informace o platebních kartách. Například zprávy, podvrhujícího jako odesílatele Amazon, obsahují předmět „Ověření účtu Amazon“ a po kliknutí na škodlivý odkaz je uživatel na podvodné stránce vyzván k zadání fakturačních údajů, včetně informací o platební kartě.

Jak se před phishingem chránit? Podívejte se na několik základních bezpečnostních tipů:

  1. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje a nepoužívejte stejná hesla. Krádeže přihlašovacích údajů jsou oblíbeným cílem kybernetických útoků. Řada lidí používá stejná uživatelská jména a hesla napříč různými účty, takže hackeři pak získají přístup k dalším online službám.
  2. Pozor na e-maily s žádostí o resetování hesla. Pokud obdržíte nevyžádaný e-mail s žádostí o resetování hesla, neklikejte na odkazy ve zprávě. Kliknutím na odkaz se totiž můžete dostat na phishingové stránky, které sice budou připomínat originální web, ale své přihlašovací údaje poskytnete kyberzločincům.
  3. Nenechte se zmanipulovat. Techniky sociálního inženýrství se snaží zneužívat lidskou přirozenost. Lidé častěji udělají chybu, když spěchají nebo se snaží plnit zdánlivě důležité příkazy. Phishingové útoky běžně používají tyto techniky k přesvědčení obětí, aby ignorovaly jakékoli podezření a klikly na odkaz nebo otevřely přílohu.
  4. Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu věcí, které signalizují phishing. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby, včetně názvů domén, a obecné pozdravy jako „vážený uživateli“ nebo „drahý zákazníku“. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://. A nikdy nedůvěřujte podezřelým zprávám.
  5. Obecně platí, že nesdílejte více, než je nezbytně nutné, a to bez ohledu na web. Společnosti nepotřebují vaše rodné číslo, abyste u nich mohli nakoupit. Nikdy neposkytujte své přihlašovací údaje třetím stranám.
  6. Smažte podezřelé zprávy. Pokud máte podezření, že něco není v pořádku, důvěřujte svým instinktům a podezřelou zprávu smažte bez otevírání a klikání na odkazy.
  7. Neklikejte na přílohy. Neotvírejte přílohy v podezřelých nebo podivných zprávách – zejména přílohy Word, Excel, PowerPoint nebo PDF, ale samozřejmě ani přílohy typu EXE, MSI nebo BAT.
  8. Ověřte odesílatele. U každé zprávy zkontrolujte, kdo jej posílá. Kdo nebo co je zdrojem zprávy? Dávejte pozor na překlepy nebo rozdíly v e-mailové adrese odesílatele. A neváhejte blokovat podezřelé odesílatele.
  9. Neodkládejte aktualizace. V mobilním telefonu i počítači používejte vždy nejnovější verze softwaru. Nové verze mají opravené chyby a záplatované zranitelnosti. Použití zastaralého softwaru může hackerům umožnit, aby se dostali k vašim osobním informacím.
  10. Nikdy nevěřte příliš dobrým nabídkám, jako „80% sleva na nový iPhone“. Buďte velmi opatrní i u výstražných zprávách a vždy raději napřímo kontaktujte danou společnost, ať už vám přijde nějaká upomínka z banky nebo třeba zpráva o nedoručené zásilce.
  11. Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech 

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_ 

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:

Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT. 

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Z 1 na 100 % za 10 minut: vivo posouvá hranice smartphonů a přináší první 200W nabíjení

vivo upevnilo svou přední pozici v technologii bleskového nabíjení díky odhalení prvního komerčního 200W nabíjení na světě. Tato baterie nové generace a technologie nabíjení, která dokáže baterii dobít z 1 % na 100 % za pouhých deset minut*, mění zavedené pořádky. Uživatelé už nebudou nuceni nabíjet svá zařízení přes noc – nyní budou mít telefon připravený k provozu za dobu, kterou běžně potřebují k osprchování. Ultrarychlé 200W nabíjení, které v sobě spojuje řadu inovací z oblastí technologie baterií a nabíjení, debutuje s uvedením nového herního smartphonu iQOO 10 Pro na asijsko-pacifickém trhu.

První komerční 200W nabíjení na světě

Téměř zdvojnásobení rychlosti nabíjení v rámci jedné generace smartphonů představuje další milník společnosti vivo na cestě, jejíž cílem je spokojený zákazník. V roce 2020 uvedlo vivo na trh první komerční 120W nabíjení, které přišlo s modelem iQOO 5 Pro. Nyní vivo zvyšuje laťku s modelem iQOO 10 Pro.

Deset inovací pro ještě rychlejší nabíjení

S 200W nabíjením souvisí také deset zásadních inovací, které zajišťují rychlejší nabíjení a zároveň bezpečnost a stabilitu pro dlouhodobě skvělý výkon. Mezi ně patří nová baterie s ultratenkými pólovými deskami, nový elektrolyt, nabíjecí čerpadlo, nový separátor, a také nové schéma baterie. Ochranné prvky zahrnují použití nového tepelně vodivého gelu, nového ochranného obvodu, a také samostatně vyvinutého algoritmu stavu baterie. Nové funkce a prvky zaručují udržení kapacity na úrovni více než 80 %, a to i po 1600 nabíjecích cyklech. K tomu přičtěme novou miniaturní nabíječku s 1,5 metrovým nabíjecím kabelem, díky čemuž iQOO 10 Pro překonává i přísné standardy pro výkonnost baterií v automobilovém průmyslu.

Špičkový výkon pro mobilní gaming

Model iQOO 10 Pro je vlajkovou lodí vivo mezi herními smartphony, dostupný exkluzivně na asijsko-pacifickém trhu. Sdílí mnoho technologií s nedávno uvedeným modelem X80 Pro. Je vybaven novou platformou Snapdragon Plus 8 Gen 1, vlastním zobrazovacím čipem společnosti vivo V1+, 2K HDR10+ obrazovkou, a také kamerovým systémem se stabilizací Gimbal. Herní estetiku doplňují dvě barevné verze – kromě klasické černé je k dispozici charakteristická edice BMW Motorsport, která kombinuje smaltované sklo, karbonová vlákna a umělou kůži. Na iQOO 10 Pro běží nový systém OriginOS Ocean společnosti vivo, založený na Android 12.
*Údaje o nabíjení byly získány z testovací laboratoře vivo. Testovací prostředí i smartphony byly vystaveny teplotě 25℃ ± 1℃. Test zahrnoval smartphony nabité na 1 % s vypnutými službami a funkcemi kromě telefonních hovorů. Skutečné údaje se mohou lišit v důsledku různých testovacích prostředí, různých nabíjecích scénářů, různých počátečních nabíjecích teplot smartphonů nebo dlouhodobé ztráty kapacity baterie a jejího celkového zhoršení.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život. V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

Umocněte své zážitky ze zábavy s moto g32

Seznamte se s nejnovějším přírůstkem do rodiny moto g – moto g32, který je stvořený pro zábavu. Toto zařízení posune vaše filmy, pořady a hry na novou úroveň. Moto g32 má displej FHD+ s plynulým zobrazováním díky obnovovací frekvenci 90 Hz v kombinaci se dvěma stereo reproduktory, vyladěnými technologií Dolby Atmos®. Kromě toho disponuje také neuvěřitelně výkonným procesorem a vyspělým systémem tří fotoaparátů, které zachytí každý okamžik, na kterém záleží.

Moto g32 osvěží vaši perspektivu díky 6,5“ ultraširokoúhlému displeji FHD+, který vám poskytne ostrý obraz a zároveň pohodlně padne do ruky. Rozlišení Full HD+ přitom zajistí pozoruhodně jasné zobrazení i těch nejmenších detailů bez pixelace. S obnovovací frekvencí až 90 Hz si navíc vychutnáte aktualizace obrazovky, které jsou rychlejší a plynulejší než u typických chytrých telefonů.

Co se týče streamování, hraní her a hudby, ponořte se do plnějšího, vícerozměrného zvuku při poslechu s vylepšenými basy, čistějšími vokály a ještě větší čistotou při vyšší hlasitosti.

Pro získání působivě čistých záběrů při jakémkoli světle a zachycení každého okamžiku je moto g32 vybaveno 50Mpx systémem tří fotoaparátů s výkonným 50Mpx snímačem hlavního fotoaparátu. S technologií Quad Pixel si užijete 4x lepší citlivost na světlo než u standardních pixelů. Díky tomu získáte ostřejší a živější fotografie. Funkce „ultra-res“ navíc umožňuje pořídit ve venkovním prostředí jasné fotografie s dokonalými detaily i za intenzivního slunečního svitu.

Vyspělý systém tří fotoaparátů je doplněn 8Mpx ultraširokouhlým zadním fotoaparátem, který zachytí 4x víc než standardní objektiv. Díky tomu je ideální pro skupinové fotografie. Ultraširokoúhlý zadní fotoaparát je kombinován se senzorem hloubky pro automatické rozostření pozadí, takže fotografování profesionálně vypadajících portrétů už nemůže být jednodušší. A se specializovaným 2Mpx makro fotoaparátem se můžete dostat blíž k akci a zachytit každý detail.

Abyste drželi krok se svými potřebami v oblasti zábavy, pracuje v chytrém telefonu moto g32 osmijádrový procesor Snapdragon® 680, který zvyšuje výkon vašeho zařízení bez ohledu na to, co právě děláte. Tato mobilní platforma, vytvořená pro multimediální přehrávání, nabízí optimalizované hraní her, brilantní fotografie, plynulé streamování a bohatý zvuk – po celý den, každý den. Zařízení se také dodává s nabíjením TurboPower™ 30, takže už za několik minut můžete získat energii na hodiny provozu.1

Dostupnost a cena

  • Moto g32 ve verzi 6/128 GB bude v České republice dostupné v září s doporučenou cenou 5999 Kč.

Společnosti Lenovo a Motorola

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) je společnost s výnosy z prodeje ve výši 60 miliard USD, která poskytuje produkty a služby zákazníkům na 180 trzích celého světa a je zařazena do žebříčku Fortune Global 500. Lenovo s odvážnou vizí poskytovat inteligentnější technologie pro všechny vyvíjí technologie, které mění svět, každý den pohánějí (prostřednictvím zařízení a infrastruktury) a podporují (prostřednictvím řešení, služeb a softwaru) miliony zákazníků a společně vytvářejí inkluzivnější, důvěryhodnější a udržitelnou digitální společnost pro každého a kdekoli. Společnost Motorola Mobility LLC se stala součástí koncernu Lenovo Group Holdings v roce 2014. Motorola Mobility je 100% dceřinou firmou společnosti Lenovo a zabývá se konstrukcí a výrobou veškerých mobilních telefonů a řešení značek Moto a Motorola. Chcete-li zjistit více, navštivte webové stránky https://www.lenovo.com a přečtěte si nejnovější zprávy prostřednictvím našich portálů StoryHub a Motorola Global Blog.

GeForce NOW přináší podporu Command & Conquer Remastered Collection a vylepšené škálování obrazu

GeForce NOW tento týden přichází s podporou jedné z ikonických herních klasik: Command & Conquer Remastered Collection. Modernizovaná verze ikonické série strategií se připojuje k téměř dvěma desítkám titulů od Electronic Arts, které již v knihovně služby jsou.

Kolekce obsahuje tituly Command & Conquer a Command & Conquer: Red Alert spolu se třemi rozšířeními, vylepšenou grafikou, přepracovaným multiplayerem, modernizovaným uživatelským rozhraním, editorem map, galerií bonusových záběrů a více než sedmi hodinami remasterované hudby. Detailnější grafiku ocení zejména majitelé nejvyššího předplatného RTX 3080, jež umožňuje streamování ve 4K.

Lepší obraz s novou aplikací

Aktualizace aplikace GeForce NOW na verzi 2.0.43 přináší vylepšené škálování obrazu hry. Po zapnutí této funkce bude rozlišení hry odpovídat rozlišení obrazovky, na níž se hraje. Kvalitnější obraz si nyní mohou užít majitelé PC, Macu nebo SHIELD TV. Kompatibilitu s tímto režimem lze zkontrolovat zde.

Herní novinky

Hráči Riders Republic od Ubisoftu se mohou těšit na nový event 3. sezóny s názvem „Summer Break“. Příznivci Hunt: Showdown zase nebudou ochuzení o nové DLC The Prescient Night. A do knihovny podporovaných titulů i tento týden přibývají nová jména:

70 % podniků má kvůli neefektivnímu využívání dat problém inovovat, ukazuje průzkum mezi vrcholovými manažery

Téměř tři čtvrtiny (70 %) firem nedokáží vytěžit maximální užitek ze svých dat – což má přímý dopad na jejich schopnost inovovat, jak ukázal průzkum mezi 100 vrcholovými manažery globálních firem působících v Evropě, které se umístily na žebříčku Forbes Top 2000.

Téměř třetina (30 %) manažerů uvádí jako svůj primární strategický cíl snižování nákladů, ale vzhledem k hrozící recesi by lepší využití dat mohlo podpořit krátkodobé i dlouhodobé inovace. 59 % dotázaných věří, že firmy, které upřednostňují rozhodování založené na datech, získávají podíl na trhu na úkor konkurence, přičemž 58 % se obává, že za svými rivaly zaostanou, pokud svá data nebudou využívat efektivněji. To znamená, že kvůli neschopnosti inovovat by mohly mít mnohé podniky problém obstát v konkurenčním boji.

Neschopnost dostatečně rychle proměňovat nápady v nové produkty, služby a strategie stále vystavuje podniky riziku nezdaru. Nedostatečnou schopnost realizace inovací – jak ji poprvé popsala studie Inovace v exponenciální ekonomice, kterou společně zpracovala londýnská ekonomická škola Cass Business School a společnost VMware, nadále přispívá k obtížím efektivního využití dat.

Podle oslovených manažerů čtyři ze sedmi hlavních strategických obchodních cílů na příští dva roky vyžadují přesná, relevantní a včasná data jako podklad pro rozhodování, od informací o pracovní síle a produktivitě po kvalitu zákaznické zkušenosti. 52 % motivuje své týmy k větší inovativnosti a hledání nových způsobů, jak uvádět na trh produkty, služby a strategie.

„Většině firem nechybí dobré nápady. Ale navzdory pokrokům v jejich realizaci přetrvává ona nedostatečná schopnost uvádět inovace do života kvůli chybějícím digitálním prostředkům a dovednostem, rigidní infrastruktuře a různým omezením a rizikům spojeným se suverenitou dat a dodržováním předpisů,“ říká profesor Feng Li, vedoucí katedry informačního managementu na Bayes Business School při Londýnské univerzitě, který je autorem předmluvy k nové studii Innovation-Execution Report společnosti VMware, která navazuje na původní dokument z roku 2018. „Zajímavé je, že mezi hlavní překážky bylo uváděno přílišné množství dat a problémy s přístupem ke správným datům. Větší orientaci na data při rozhodování v mnoha podnicích brání stávající informační infrastruktura, což má za následek promarnění strategických příležitostí.“

Překážky úspěchu inovací založených na datech

Mezi bariéry týkající se dat, na které poukazují manažeři, patří příliš velké množství dat (83 %), potíže s přístupem ke správným datům (74 %) a technická omezení (60 %). Velkým problémem je také suverenita dat, kdy ukládaná nebo shromažďovaná data podléhají zákonům na ochranu osobních údajů nebo jiným předpisům na úrovni státu, odvětví nebo podniku, přičemž národní (76 %) a oborové (67 %) předpisy jsou zdůrazňovány jako významné překážky využití potenciálu dat.

„Společnosti vstoupily do doby datové, která se vyznačuje obrovským množstvím informací a Česká republika není výjimkou, což potvrzují naše zkušenosti s lokálními klienty. Při expertních analýzách a konzultacích zjišťujeme, že společnosti mají dostatek dat, ale nevědí, jak je interpretovat a naplno zužitkovat,“ říká Lukáš Jelínek, ředitel pro rozvoj a inovace ve společnosti NTT Česká republika. „Firmy, které na kvalifikovanou analýzu dat využívají kombinaci pokročilých technologií v čele s AI, interních expertů a konzultačních služeb třetích stran jsou zpravidla schopné rychleji inovovat a dělat ideální rozhodnutí založená na těch správných datech,“ dodává Jelínek.

„V dnešní době jsou všichni posedlí dolováním dat. Avšak chybí základní předpoklady pro inovace: konceptuální kreativita, inovační prostředí ve firmách a dodržení inovačního procesu. Inovace jsou často nahodilé a nepočítají se synergickými efekty. Mnozí CEO předstírají zájem o inovace, ve skutečnosti se jich bojí, protože ve zmatečném inovačním procesu jsou výsledky nejisté. Hrozí zklamání, promarněný čas i peníze. Řešením je vybuzení nadšení a vytvoření inovačního prostředí. Data nejsou to nejdůležitější. Umělá inteligence bude vymýšlet, co s nimi. Bude vylepšovat koncepty, tvořit postupné inovace. Člověku zůstane prostor pro nové koncepty, architekturu inovací,“ vysvětluje Karel Červený, vysokoškolský učitel kreativity a inovačního myšlení, který v programech MBA a DBA učí manažery strategickému myšlení v synergiích a trénuje jejich kreativitu.

Joe Baguley, viceprezident a technický ředitel společnosti VMware pro region EMEA, řekl: „Inovace nelze odložit k ledu, zvláště v době hospodářského poklesu. Je to něco, co se týká podstaty podniku a vyžaduje čas, správnou kulturu, správné procesy a správné technologie. Jedině tak mohou inovace podporovat a zajišťovat úspěch. Není to jen něco navíc, ale je to něco, co vytváří konkurenční výhodu, přitahuje a udržuje zaměstnance a buduje sdílené hodnoty. Každá transformace – ať se jedná o plošné organizační změny v podniku nebo hledání způsobů, jak snížit náklady a optimalizovat procesy – závisí na digitální infrastruktuře, která dokáže podporovat informované rozhodování. K tomu slouží data. Dokáží-li manažeři lépe využívat dostupná data k rozhodování a zvyšovat datovou gramotnost zaměstnanců v celém podniku, budou schopni překonat problémy, včetně omezení souvisejících se suverenitou dat, a budou mít lepší možnost vytěžit z investic do inovací skutečnou obchodní výhodu.“

Jak překlenout propast mezi novými nápady a jejich realizací

Podnikům, které se potýkají s obtížemi týkající se využití dat a které brzdí jejich inovační úsilí, se doporučuje zaměřit se na pracovníky, procesy a technologie, a tím usnadnit uvádění nových nápadů do praxe. Jakmile se jim povede všechny složky propojit, mohou nejen lépe využít potenciál svých dat, ale také s jeho pomocí dosáhnout vyšší úrovně inovací: 64 % dotázaných podniků užívá výsledky AI a strojového učení jako vstupy pro inovace.

„Podniky, kterým se to podaří ve správný čas, posílí svou přítomnost na trhu a zvýší svůj tržní podíl,“ uvedl jeden z hlavních lékařů ze švýcarské zdravotnické firmy, který byl v rámci výzkumu osloven. „Budou mít výhodnější pozici oproti svým konkurentům. Zlepšení kvality a řádná správa dat se zachováním soukromí zákazníků zlepšuje pověst firmy a zvyšuje její zisky. Také při dodržování veškerých platných předpisů mohou firmy inovovat s využitím dostupných dat a získávat tak konkurenční výhodu.“

Výzkumná agentura Coleman Parkes Research provedla na objednávku společnosti VMware průzkum mezi 100 netechnickými manažery na úrovni nejvyššího vedení podniků a kvalitativní pohovory s 12 osobami ze stejné cílové skupiny z globálních firem z žebříčku Forbes Top 2000 ve Velké Británii, Skandinávii, Francii, Beneluxu, Itálii, Německu a Španělsku. Průzkum byl realizován v květnu a červnu 2022.

Philips B-Line – nové profesionální televize s vestavěnou aplikací Chromecast

Philips Professional Display Solutions (PPDS) přichází s novou řadou profesionálích televizorů B-Line, které přinášejí větší produktivitu, bezproblémově se integrují do podnikových systémů a umožňují efektivní ovládání. 

Vestavěný Chromecast

Modely řady Philips B-Line mají vestavěnou aplikaci Chromecast pro možnost bezdrátového sdílení obsahu. Díky bezproblémovým možnostem bezdrátového připojení k velké obrazovce z jakéhokoli zařízení Apple, Windows nebo Android™ je tak zaručen hladší a rychlejší průběh schůzek. Chromecast umožňuje okamžité přehrávání prezentací a médií z mobilních telefonů, notebooků a tabletů v rozlišení až 4K. Toto řešení šetří náklady, nevyžaduje žádný dodatečný hardware a je bezpečné pro podnikové používání.

Detekce HDMI za chodu

Když není možné využít bezdrátové připojení, detekce HDMI za chodu rozpozná přímá kabelová připojení ze zdrojů prezentace a automaticky zpracuje změny zdroje a funkce zapnutí/vypnutí.

Systém Android TV

Televizory Philips B-Line mají systém Android, díky kterému jsou rychlé, univerzální a snadno se v nich orientuje. Televizory jsou optimalizovány pro nativní aplikace systému Android a webové aplikace je možné instalovat i přímo na displej. Automatické aktualizace zajišťují, že aplikace zůstanou aktuální.

Integrace systému s certifikací Crestron Connected

Připojením tohoto profesionálního displeje Philips B-Line k síti Crestron získáte plné dálkové ovládání prostřednictvím notebooku, stolního počítače nebo mobilního zařízení. Můžete zapínat a vypínat displej, plánovat obsah, spravovat nastavení a jednoduše připojovat externí zařízení. Crestron Connected® poskytuje rychlé, spolehlivé a bezpečné řešení na podnikové úrovni pro bezdrátové i kabelové sdílení obsahu ze zařízení se systémy Apple, Windows, Android a Linux.

Plánovač pro přehrávání obsahu

Díky vestavěnému plánovači je snadné spouštět obsah a aplikace podle denní doby a získat zajímavější prostředí a lepší výsledky.

Provoz, sledování a údržba na dálku

Vzdálená správa sítě televizorů přes LAN nebo RF je možná pomocí systému CMND & Control, případně pomocí systému ArtemisOne. Pomocí funkce AppControl pak získáte centralizovanou kontrolu nad aplikacemi nainstalovanými na televizorech Philips Professional. Funkce AppControl umožňuje instalovat, odstraňovat a spravovat aplikace na vybraných televizorech nebo v celé síti. Nabízí možnost ukázat hostům a zákazníkům přizpůsobené zážitky bez ohledu na to, kolik televizorů spravujete.

Funkce chytrého ovládání

  • Certifikovaná systémová integrace Crestron Connected
  • Instalace a správa aplikací vzdáleně pomocí AppControl
  • Plánovač pro přehrávání obsahu ve vybraných časech
  • Dokáže naladit TV kanály, včetně ATSC, QAM a IPTV
  • Kompatibilní se systémy Extron a Neets
  • Vestavěný Chromecast pro bezdrátové sdílení obsahu
  • Detekce připojení HDMI hotplug s funkcí automatického zapnutí/vypnutí
  • Přístup do obchodu Google Play pro aplikace a média
  • Podporuje šifrovaný obsah Pro:IdiomTM
  • Vynikající kvalita zvuku i bez externích reproduktorů
  • Rozlišení UHD pro obsah přitahující pozornost
  • Aktualizace systému Android poskytují nejnovější funkce

Klíčové výhody:

  • Android
  • Chromecast
  • Certifikováno Crestron Connected
  • Google Play Store
  • HDMI
  • App control
  • Wi-fi
  • 4K Ultra HD
  • 350 cd/m2

Více informací o profesionálních displejích Philips najdete zde: https://www.philips.cz/p-m-pr/professional-displays

nebo zde: https://www.ppds.com/

Informace o systému ArtemisOne najdete zde: https://artemisone.eu/

Nový web společnosti Comdata pomůže firmám s komunikací v krizových situacích

S řešením krizových situací pomůže firmám nový web společnosti Comdata nazvaný Krizová linka. Díky němu mohou mít firmy pro turbulentní časy s předstihem zajištěný profesionální outsourcing zákaznického servisu. Nemusejí se tak obávat, že jejich komunikační oddělení nezvládne v mimořádné chvíli nápor zákaznických dotazů, čímž by mohlo dojít k potenciálnímu poškození dobrého jména značky.

Stonásobný nárůst zákaznických dotazů, přehlcení všech komunikačních kanálů či enormní zájem novinářské obce. Taková bývá realita, s níž se firmy musejí vypořádat v krizových situacích, které čas od času potkají prakticky každou společnost. „V moderním propojeném světě jsou rizika distribuována napříč všemi odvětvími. Zároveň lze jen těžko dopředu predikovat, kdy přesně nabydou reálných obrysů. I proto jsme se rozhodli spustit specializovaný web Krizová linka, jenž našim stávajícím i budoucím zákazníkům pomůže spletité momenty úspěšně zvládnout a překonat,“ vysvětluje Jan Nedělník, CEO společnosti Comdata Czech a Hungary, jejíž mateřská společnost Comdata patří mezi největší světové dodavatele zákaznického servisu.

Krizová linka poskytne zákazníkům v turbulentních momentech podporu prostřednictvím outsourcingu širokého spektra zákaznických služeb od odbavování telefonních hovorů a e-mailů přes správu sociálních sítí až po služby back-office. „Prostřednictvím vlastních personálních kapacit dokáže firma jen těžko v krizových situacích spolehlivě odbavit veškeré zákaznické dotazy a požadavky. Naši proškolení specialisté za ni proto v daný okamžik tuto důležitou agendu převezmou a klientovi tím uvolní ruce pro řešení složitějších problémů,“ popisuje Jan Nedělník.

Zkušenosti s řešením řady zásadních krizí

Společnost Comdata má s řešením krizových situací v oblasti outsourcingu zákaznického servisu v posledních letech bohaté zkušenosti. Své služby poskytla nedávno například státu při zvládání náporu hovorů na covidové lince. Po krachu Bohemia Energy pak pomáhala dodavatelům poslední instance odbavit požadavky tisíců odběratelů, kteří se náhle ocitli bez dodavatele energií. Mezi její klienty patří rovněž přední světová potravinářská firma, jíž v minulosti Comdata pomáhala komunikovat situaci spojenou s distribucí závadného produktu. Před negativními dopady krize dále chrání přes padesát českých značek.

Podle Jana Nedělníka oslovuje společnost Comdata mnoho klientů až ve chvíli, kdy krizové situaci čelí. „Ačkoli jsme i v takovýchto chvílích schopni v řádu hodin proškolit náš personál a dát jej klientovi k dispozici, není zmíněný postup ideální. Důležité je krize předvídat a připravovat se na ně s předstihem. Pokud se firma rozhodne nás oslovit, například prostřednictvím nově spuštěného webu, získá jistotu, že při aplikaci krizového scénáře bude o její zákaznický servis profesionálně postaráno. Zároveň tímto krokem výrazně sníží riziko poškození dobrého jména značky, neboť kvalitní komunikace je klíčem k úspěšnému zvládnutí mimořádné situace,“ uzavírá Jan Nedělník.

Více informací lze nalézt na stránkách www.krizovalinka.cz.

O společnosti Comdata

Společnost Comdata je jedním z největších poskytovatelů zákaznického servisu na českém trhu i ve světě. Díky 30leté zkušenosti a působení ve více než 20 zemích dokáže pokrýt potřeby zákazníků v jakémkoliv jazyce. Jako lídr na trhu je dobře zavedená ve všech hlavních odvětvích u nás: maloobchod, telco, utility, logistika, bankovnictví a pojišťovnictví. Mnoho klientů tak tvoří nadnárodní společnosti, kterým Comdata pomáhá úspěšně expandovat do České republiky a sousedních zemí, jako je Maďarsko a Slovensko. Činnosti pro ně zahrnují inbound care-to-sales, telesales, back-office, technickou podporu a další. Více informací lze nalézt na webových stránkách www.comdataczech.cz.

Fluktuace, flexibilita a benefity: Jak vypadá současný trh práce?

Současný trh práce se vůbec nepodobá situaci před dvěma lety. V počátečních fázích pandemie nejprve došlo k uzavření pracovních míst a kancelářských prostor. Poté, když se ekonomika začala zotavovat, pracovníci hromadně odcházeli a hledali uspokojivější vyhlídky. Nyní, když růst pracovních míst prudce stoupá, roste i inflace. Pro lídry firem, kteří chtějí najít vždy toho nejlepšího kandidáta, nebylo snadné se v této změně zorientovat. S každou výzvou však přichází i příležitost. Šéfů firem působících v Česku jsme se zeptali, s jakými překážkami se na dnešním trhu práce potýkají a co dělají pro to, aby je vyřešili.

Výzvy současného trhu práce

S klesající mírou nezaměstnanosti a rostoucí důvěrou v trh práce se zvyšuje pravděpodobnost fluktuace zaměstnanců. To vede mnoho lídrů společností k hledání optimálně náležitých strategií, jak si zaměstnance udržet, neboť konkurence čím dál zintenzivňuje.

„Na současném trhu práce je dlouhodobě nedostatek kvalitní pracovní síly. U nás naštěstí nemusíme řešit počet programátorů, protože si je sami zaškolujeme už od úplných juniorů a pracujeme s nimi dlouhodobě. Kde ale vidíme velký problém, je u netechnických pozic, kde na trhu dochází k obrovské fluktuaci. Bohužel tato situace jde i proti zaměstnancům, protože firmám se nechce příliš investovat do lidí, jejichž horizont toho, jak dlouho chtějí působit na nové pozici, je často kratší než jeden rok,“ říká Jana Večerková, ředitelka Coding Bootcamp Praha, intenzivních kurzů programování, www.codingbootcamp.cz.

Hledání zaměstnanců

Existuje nesoulad mezi dostupnými potenciálními zaměstnanci a zkušenostmi v oboru, které firmy potřebují. Podobný nesoulad nastává i mezi požadavky uchazečů a tím, co jsou české firmy schopny nabídnout, ať už jde o výši platu nebo flexibilitu pracoviště.

„Na trhu práce je všeobecný nedostatek pracovníků, kteří by chtěli fyzicky pracovat. Přitom při nabídce práce požadujeme hlavně základní kritéria a to pozitivní postoj k práci a chtít se učit. Pokud někdo čerstvě nastoupí, má přehnané požadavky na mzdu, i když nemá praxi, zkušenosti nebo odbornost a nemá nic jiného co nabídnout. Školní systém už minimálně generuje starodávná řemesla jako je čalouník. Tyto řemesla jsou absolutně bez nabídky na trhu práce,“ odpovídá Vlastimil Bucňák, výrobní ředitel RIM CZ, www.rim.cz.

Očekávané požadavky

Za současných podmínek vysoké inflace se mění i požadavky budoucích zaměstnanců. Jedním z nejlepších způsobů, jak mohou zaměstnavatelé pomoci zmírnit inflační zátěž, je nabídnout větší samostatnost a flexibilitu. Mnozí zaměstnavatelé zavádějí flexibilní modely hybridních pracovišť nebo dokonce autonomněji upořádané prostředí, které zaměstnancům umožňuje pracovat kdekoli a kdykoli se rozhodnou. Větší autonomie může zaměstnancům pomoci v případě, kdyby zvyšování platů, které by drželo krok s inflací, nebylo dostatečné. Zaměstnanci mohou tuto autonomii uplatňovat různými způsoby, aby se pokusili potlačit stres z inflace ve svém životě. Tím, že mohou flexibilně pracovat z domova, ušetří peníze za dojíždění a náklady spojené s příchodem do práce. Kromě toho autonomie vrací zaměstnancům čas, který mohou využít k aktivitám, jako je například snížení potřeby denní péče o děti.

„Myslím, že zaměstnanci stále více vyžadují flexibilitu. Flexibilitu pracovat, kdy chtějí a odkud chtějí,“ říká Ricardo Figueiredo, spoluzakladatel a CEO společnosti LUGGit., luggit.app.

Plat a další proměnné

Je zřejmé, že platové ohodnocení ovlivňuje motivaci. Zaměstnavatelé by se proto měli snažit vytvářet účinné strategie odměňování. Pokud však zaměstnavatelé chtějí úroveň motivace svých zaměstnanců optimalizovat, je třeba věnovat pozornost i vnitřním odměnám neboli „měkkým“ faktorům.

„Já jsem dlouhodobě zastáncem toho, že výše mzdy není jediný a nejklíčovější motivátor. Mzda je samozřejmě důležitým parametrem, ale pokud odpovídá benchmarku trhu pro danou pozici, pak vím z vlastní zkušenosti, že daleko důležitější jsou „měkké“ faktory jako: firemní kultura, férové prostředí, možnost pracovat na zajímavých projektech, schopnost ocenit lidi nejen penězi, ale i pochvalou (toto ze zkušenosti mnoho manažerů podceňuje), možnost se učit a rozvíjet a další. Pokud jsou zaměstnanci v těchto měkkých spokojeni, pak ze zkušenosti vím, že jejich citlivost na výši mzdy není zdaleka tak vysoká,“ říká Tomáš Vacek, partner v reklamní agentuře Contexto, www.contexto.cz.

Benefity jsou klíčové

Mnoho společností se domnívá, že odměňování je nejlepším nástrojem k udržení a přilákání zaměstnanců na současném trhu práce. Zvyšování platů však může být pro mnoho společností neudržitelné, zatímco pestrá nabídka zaměstnaneckých výhod se může ukázat jako nákladově efektivnější a účinnější. Nabídka pestrého souboru benefitů zaměřených na zlepšení profesního i osobního života se stává stále hodnotnější cestou. Atraktivní benefity nejenže poskytují zaměstnancům úlevu v různých směrech, ale jsou také určeny k řešení finančních, fyzických a psychických problémů, kterým mohou zaměstnanci čelit.

„Myslím, že v poslední době lidé hodně slyší právě na benefity a další výhody. Oblíbené jsou příspěvky na sport a volný čas, ale i příspěvky na pojištění. Od covidu se samozřejmostí stal homeoffice, určitě už není vnímán jako benefit, ale standard, který je zaměstnancovi umožněn,“ říká Alexandr Řeháček zakladatel AYETO Eco, ayetoeco.cz.

Spokojenost a loajalita

Vzhledem k tomu, že mnoho českých zaměstnanců opouští své současné zaměstnání a přehodnocuje své budoucí kariérní cíle, hledají firmy způsoby, jak si své zaměstnance dlouhodobě udržet. Určování jasné strategie pro budování loajality a udržování svých zaměstnanců by pro lídry společností mělo být alfou i omegou.

„Domnívám se, že bez spokojenosti zaměstnanců nemůže firma na dnešním trhu dlouhodobě uspět. Spokojenost lidí ve firmě je u nás jeden z klíčových cílů všech zaměstnanců, na kterých průběžně pracujeme. U nás klademe důraz na smysluplnou práci, zodpovědnost a osobní rozvoj. Pečujeme o zaměstnance a rozdělujeme si část zisku,“ říká Lukáš Cirkva, Partner & CEO, BCV solutions s.r.o., www.bcvsolutions.eu.

Nejcennější aktivum

Je tak nějak nevyhnutelné, že se firmy a jejich lídři v různých fázích svého růstu a rozvoje potýkají s pestrou paletou výzev. Svět se mění rychleji než kdy jindy a všichni se snaží udržet krok s dobou. Prozíravý lídři si uvědomují, že řešení spočívá ve smysluplné práci a v rozvoji a využití jejich nejcennějšího aktiva: jejich lidí.

„Dnes nám vůbec nejde o benefity nebo platy, myslím, že výzvou agentur a jejich šéfů je v dnešní době v odkomunikování motivační vize nejlepším lidem v oboru. Po dvou náročných letech a nyní nešťastné agresi na Ukrajině, která má velmi silný dopad na pocit bezpečnosti a stability, jsme nuceni pracovat „krátkodobě“. Hlavní pozornost a tah našich kapacit směřuje do „každodenní“ činnosti a my jsme z neustálé krize jednoduše unaveni. A lidé to pociťují. Proto je mou největší výzvou vrátit do pracovní sféry radost a vyšší smysl. Naši nejlepší lidé vůbec nepracují na principu peněz. Chtějí vidět, že jejich profesní život jim nejen zajišťuje slušné živobytí, ale aby byli schopni a ochotni vynaložit onu pověstnou „míli navíc“, musí mít jejich práce smysl a dlouhodobá vize je nutností. To je nyní osobní výzva číslo 1,“ říká majitel reklamní agentury EFFE Prague, www.effead.com, Daniel Abrahám.

Exit mobile version