Stále více Čechů kupuje potraviny přes mobil. Košík v nové appce zjednodušil doobjednávky, reklamace i sledování nákupu

Možnost objednat na dvě ťuknutí, rychlé reklamace i klíčová funkce pro všechny zapomnětlivé. Košík představil vylepšenou aplikaci a ukazuje, jak si představuje zatím nejdokonalejší verzi svého „supermarketu v mobilu“. Při její tvorbě mířil jak na stávající zákazníky, tak na ty, co budou potraviny online nakupovat vůbec poprvé. Význam aplikace totiž v poslední době vzrostl, mobil při nákupech na Košíku využívají dvě třetiny všech zákazníků. Vývoj, který zahrnoval i stovky hodin testování se zákazníky, zastřešila společnost Etnetera.

Jak Češi nakupují potraviny?

Zkušenost s online nákupem potravin má kolem 45 % Čechů, pravidelně online supermarkety využívá zhruba pětina domácností. Způsob, jakým Češi nakupují, se však v posledních letech výrazným způsobem změnil. Původní klikání objednávky na počítači postupně bere za své a stále více zákazníků preferuje nákup přes mobil. Třetina zákazníků provede nákup výhradně přes smartphone, dvě třetiny ho pak používají při kompletaci objednávky. Například tak, že zboží ze svých telefonů přidává do jednoho košíku celá rodina.

„Lidé mají stále větší tendenci řešit běžné věci kdykoli a kdekoli. Posílat peníze, vyřizovat maily, nakupovat oblečení a stejně tak tomu začíná být u nákupu potravin. Po cestě do práce, v odpolední pauze, při odpočinku během sportování nebo s dětmi na dětském hřišti si za pět minut udělat nákup, který je do pár hodin u dveří. Ostatně to je jedna z hlavních misí online supermarketů – umožnit zákazníkům místo dlouhého nákupu a stání front v obchodě dělat něco důležitějšího nebo si jen užít více volného času,“ zmiňuje Ivan Utěšil, generální ředitel online supermarketu Košík.cz. „V posledních letech navíc významně roste počet domácnosti, které nakupují téměř výhradně přes smartphone, a my chceme našim zákazníkům nabídnout aplikaci, která naplní jejich očekávání.“

V novém kabátě

Celá aplikace ve spolupráci s experty z Etnetera prošla redesignem, který kladl zásadní důraz na zákaznickou zkušenost a intuitivnost. A také rychlost, která patří mezi jednu z největších výhod online nakupování potravin. Bez nadsázky ukazuje, jak může vypadat budoucí standard pro celý retail – vše přehledně na svém místě a tam, kde to oči i prsty očekávají. Potraviny je nyní možné vybrat za pár minut a objednávkový proces se zkrátil na dvě ťuknutí do displeje telefonu.

Za novou aplikací stojí práce mnohočlenného týmu jak na straně Košíku, tak na straně Etnetery. Do její přípravy se ve formě panelu zapojili i samotní zákazníci Košíku. Testování pak probíhalo na rozsáhlém vzorku uživatelů, který reprezentoval jednotlivé zákaznické skupiny.

„Cesta zákazníků z e-shopu do mobilní aplikace je dalším důkazem rychlé a efektivní digitalizace českého retailu, na kterou se dlouhodobě zaměřujeme. Věřím, že se nám v úzké spolupráci s Košíkem a jeho zákazníky nyní podařilo vylepšit mobilní aplikaci Košíku tak, aby se stala zákaznicky nejpoužívanější ikonkou na displejích mobilních telefonů,“ říká Martin Palička, CEO Etnetera.

Už žádné zapomenuté položky a pohodlné reklamace

Aplikace totiž nově nezapomíná na zapomnětlivé. A těch není málo – zhruba každý třetí zákazník Košíku se přiznal k tomu, že tu nejzásadnější věc z nákupu občas nakonec koupit zapomene. A uvědomí si to až ve chvíli, kdy je objednávka uzavřená. Přesně tyto položky bude nyní možné v aplikaci jednoduše přidat ještě pár hodin před příjezdem kurýra.

Podobně komfortně bude možné vyřešit i případné reklamace. Položky, které byly v nákupu v nepořádku, stačí označit a kompenzace za ně je zákazníkovi v podobě kreditů okamžitě připsána na jeho účet – a to v jakoukoli denní nebo noční dobu. Na uplatnění reklamace má každý zákazník dokonce celých 72 hodin.

Zákazník ví, kdy v rámci hodiny kurýr dorazí

Zásadní změnou prošlo také sledování objednaného nákupu. Košík standardně upřesňuje, v kolik hodin kurýr s nákupem v rámci hodinového „okna“ pravděpodobně přijede, nově však budou mít zákazníci možnost sledovat jeho pohyb v reálném čase přímo na mapě. Pravděpodobný čas doručení bude upřesněn na dvacetiminutový interval, zákazník zároveň uvidí, kolikátý je v aktuálním pořadí závozové trasy. Příjemným detailem pak je shrnutí, do kolika tašek je nákup rozdělen. Což ušetří další vteřiny a zajistí jeho bezproblémové předání.

Kde aplikaci stahovat? Samozřejmě na Google Play a AppStore

O online supermarketu Košík.cz

Košík.cz je online supermarket s potravinami, drogerií a potřebami pro domácnost, které dokáže přivézt na jakoukoli adresu v České republice. Chlazené nebo mražené položky pak Košík přiveze více než pěti milionům zákazníků v Čechách na Moravě i ve Slezsku, kde tyto položky mimo jiné vozí do většiny krajských měst. Skvělé produkty za férovou cenu pak přináší v rámci své výběrové značky Authentic, která si zakládá na řemeslném zpracování a kvalitních surovinách. Do oříškového a cereálního světa pak zákazníky zavede značka Mr. Nutly. Nejkvalitnější a nejširší nabídku ryb a mořských plodů pak značka Fish&Fresh.

Společnost Meta spustila program hospodářské obnovy Ukrajiny

Iniciativu, která má pomoci ekonomické obnově Ukrajiny oznámil viceprezident společnosti Meta Nick Clegg. Program, na kterém spolupracuje ukrajinské ministerstvo pro digitální transformaci, zahrnuje investici ve výši 1,5 miliardy amerických dolarů na vybudování specializovaného řešení pro ukrajinské malé a střední firmy.

V rámci programu společnost Meta spustila školicí centrum, které nabízí vzdělávací možnosti, včetně lokalizovaných kurzů Blueprint a školicí platformy Meta Boost. Součástí je i expozice inspirativních příběhů menších ukrajinských podniků. „Ukrajinští podnikatelé dokazují, že ani válka nedokáže zlomit jejich chuť po rozvoji a hledají způsoby, jak se na trhu udržet i ve velmi těžkých podmínkách, které je sužují. My ve společnosti Meta jsme jejich nasazením a obětavostí ohromeni, proto jsme spustili tento program. Podnikatelům poskytneme v ukrajinštině vzdělávací příležitosti a tipy, jak úspěšně řídit své podnikání v digitálním světě. Ukrajinští podnikatelé jsou pro nás inspirací, věříme, že jim skrze tuto iniciativu pomůžeme,” říká Kateryna Kruk, Public Policy Manager pro střední a východní Evropu.

V novém centru je k dispozici řada bezplatných seminářů, školení a různých vzdělávacích nástrojů,  jako například:

  • Meta Blueprint – vzdělávací program, který umožňuje účastníkům rozšířit si znalosti a rozvinout dovednosti v oblasti digitálního marketingu a komunikace na sociálních médiích.
  • Platforma Meta Boost – poskytuje online workshopy, na kterých se zájemci naučí jak efektivně vytvářet image firmy, zvyšovat povědomí o značce nebo jak udržovat kontakt se zákazníky a vytvářet přesvědčivý a poutavý obsah.
  • Zásadní informace o místních partnerských programech.
  • WhatsApp chatbot, který účastníkům zefektivní učení.

Výkon a produktivita kdykoli a kdekoli: Přenosný monitor Philips 16B1P3302

V dnešním uspěchaném světě je mobilita určujícím prvkem každodenního života – a větší mobilita vyžaduje větší flexibilitu. Ať už doma nebo v kanceláři, s přáteli nebo s kolegy, při multitaskingu nebo relaxaci, uživatelé potřebují řešení, která dokážou držet krok s jejich dynamickým životním stylem. Představujeme tedy zbrusu nový a lehký 16″ monitor Philips 16B1P3302 (úhlopříčka 15,6″ / 39,6 cm), který je bohatý na funkce, ale přitom snadno přenosný, aby poskytl lepší zábavu a vyšší produktivitu. Monitor je vyveden v elegantním tenkém provedení a ověnčen cenami za design.

Klíčové vlastnosti

  • Technologie širokoúhlého zobrazení IPS LED pro autentické, přesné barvy
  • 16:9 Full HD (1920 x 1080) displej pro ostré a detailní snímky
  • Jeden hladký, měkký a ohebný USB kabel pro větší flexibilitu a menší změť kabelů
  • Zobrazení na dvou obrazovkách pro vyšší produktivitu
  • USB-A s DisplayLink pro bezproblémové prezentace a sdílení
  • Lehký, skládací, oceněný design pro flexibilitu a styl

„Přenosný monitor Philips 16B1P3302 byl vyroben pro dnešní aktivní životní styl na cestách. Máme za sebou tradiční pracovní prostředí a pracovní život, vítáme hybridní práci a extrémní flexibilitu. Tento model kombinuje produktivitu a funkce pevného monitoru zvyšující výkon se snadnou přenositelností notebooku,“ řekl Carlos Sanchez, Senior Product Manager pro oblast Evropy v MMD Monitors & Displays.

Mobilita se snoubí s produktivitou

Philips 16B1P3302 má všechny funkce potřebné pro vysokou produktivitu v různých pracovních kontextech, od štíhlých kancelářských stolních počítačů přes práci na dálku až po řešení mobilní práce všeho druhu. Jeho vylepšený 16:9 Full HD displej s funkcí SmartImage je kompaktní pro snadnou přepravu a skladování, a přesto poskytuje silný vizuální punc s živými barvami, ostrými detaily a bohatým kontrastem. Technologie IPS poskytuje velkorysé pozorovací úhly 178°/178°, takže si uživatelé mohou užívat displej téměř z jakéhokoli úhlu.

Flexibilita je u Philips 16B1P3302 skutečně zaručena díky řadě funkcí navržených pro usnadnění práce a hraní na cestách. Tenký oboustranný síťový USB kabel k monitoru je měkký a ohebný, aby se vešel do každé tašky, zatímco konektory typu C a typu A umožňují uživatelům vychutnat si video ve vysokém rozlišení ze svého smartphonu nebo notebooku, využít vyšší produktivity práce na dvou obrazovkách, dobíjet monitor, přenášet data vysokou rychlostí a užívat si rychlého a snadného sdílení a prezentací.

Kromě těchto flexibilních a vysoce výkonných funkcí jsou u Philips 16B1P3302 klíčové komfort a pohoda, čemuž napomáhá víceúhlový souvislý naklápěcí stojan, který lze ohýbat od 0 do 90°, a také k očím šetrné technologie LowBlue Mode a Flicker-free.

Cena a dostupnost

Monitor Philips 16B1P3302 bude dostupný od července za doporučenou cenu 5829 Kč (239 Eur).

Více informací o monitoru Philips 16B1P3302:

https://www.philips.cz/c-p/16B1P3302_00/business-monitor-prenosny-monitor 

O společnosti MMD

Společnost MMD-Monitors & Displays Holding BV (dále jen „MMD“), registrovaná v Nizozemí a sídlící v Amstrodamu, je 100% ve vlastnictví společnosti TPV Technology Limited („TPV“), která je předním světovým výrobcem LCD monitorů a televizí. MMD disponuje výhradními právy na prodej a marketing monitorů značky Philips po celém světě. Kombinací silné značky Philips a výrobních možností společnosti TPV oslovuje MMD široké spektrum klientů s nabídkou inovativních produktů.

Odhalujeme top 7 funkcí vivo X80 Pro

Vivo svým modelem X80 Pro zamíchalo kartami mezi vlajkovými smartphony. Většina pozornosti se soustředila na jeho fotografický systém vyvinutý ve spolupráci s ZEISS. Model se však může pochlubit množstvím vylepšení, které poskytují komplexní zážitek z jeho používání. Pojďme se podívat na méně známé funkce, které napomáhají snadnému každodennímu užívání.

  1. Tvořte sebevědomě – Telepromter

Při nahrávání videa, například vlogu, se může snadno stát, že zapomenete, co dalšího jste chtěli říct. X80 Pro má v sobě integrované čtecí zařízení pro natáčení přední i zadní kamerou. To vám umožňuje udělat si základní osnovu či celý text až o 6000 znacích, který máte při natáčení při sobě. Je možné si pečlivě nastavit, kde na obrazovce se čtecí okno bude nacházet, jak bude velké a jak pomalu bude text postupovat. To vám umožňuje zároveň nahrávat a mluvit s jistotou.

Zkuste to: Při zahájení natáčení videa mohou uživatelé tuto funkci aktivovat pomocí Nastavení – Teleprompter v pravém horním rohu. Přidejte si osnovu nebo celý scénář a začněte nahrávat další ze svých dosud nejlepších videí.

  1. Dokonalé fotky díky množství pokročilých zabudovaných funkcí

Občas potřebujeme pouze lehkou, rychlou úpravu, abychom dovedli fotku k dokonalosti. Díky X80 Pro můžete upravovat i pozadí fotky, například odstranit lidi, kteří se na fotce ocitli omylem, přeměnit přeplněnou pláž v ráj jen pro vás. S funkcí Erase, kterou naleznete přímo ve fotoalbu, je tohle všechno velice snadné. Funkce integrované přímo do telefonu se už dokonce vyrovnají placeným aplikacím.

Zkuste to: Otevřete aplikaci Album, vyberte fotku, najděte ikonu Edit/Upravit dole na obrazovce. Tím způsobem se dostanete do modu úprav. Posuňte doprava a vyzkoušejte funkci Erase posouváním po části fotky, kterou chcete vymazat.

  1. Automatická korekce perspektivy

Zkreslení perspektivy je při fotografování budov skutečnou výzvou, protože jakékoli naklonění fotoaparátu může vytvořit svislé čáry, které se naklánějí dovnitř – jde o efekt, díky kterému budovy vypadají, jako by se převracely. Profesionální fotografové vědí, jak opravit perspektivu, ale s X80 Pro je to snadné pro každého díky „Automatické korekci perspektivy (APC)“, která vám umožní pořídit dokonale rovnou fotografii jediným kliknutím. Funkce APC využívá ke korekci fotografií vestavěný gyroskop telefonu a podporuje 0,6x super širokoúhlý fotoaparát a 1x standardní hlavní fotoaparát v režimu Pro.

Zkuste to: Při fotografování budovy použijte režim Pro a povolte automatickou korekci perspektivy pomocí ikony vpravo nahoře. Zkuste vyfotit stejný záběr bez tohoto nastavení a uvidíte, jak dobře korekce funguje.

  1. Ovládejte infračerveným paprskem svá ostatní zařízení

Jako ideální parťák pro moderní život má X80 Pro infračervený paprsek v horní části rámečku. Ten umožňuje ovládat další zařízení pomocí aplikace Smart Remote, která je součástí přednastavení telefonů vivo. X80 Pro dokáže na dálku ovládat dvanáct typů produktů od široké škály značek, včetně klimatizací, set-top boxu, TV, TV boxu, projektoru, ventilátoru, čističky vzduchu, ohřívače vody, kamery atd. Každá domácnost má několik dálkových ovladačů, často je ale nemůže nikdo najít. X80 Pro má vestavěnou funkci, která trable s pátráním po ovladači ukončí.

Zkuste to: Jedna aplikace stačí k ovládání všeho. Smart Remote je již nainstalována v X80 Pro a umožňuje ovládat vestavěný infračervený paprsek.

  1. Zachyťte pohyb jako profík – Camera panning

X80 Pro vám nabízí další profesionální fotografickou techniku: Díky funkci Camera Panning nádherně usnadní oblíbenou, ale zároveň záludnou techniku fotografování rychle se pohybujících objektů, užívanou např. při fotografování sportu. To obvykle zahrnuje pohyb fotoaparátu tak, aby sledoval pohyb objektu během expozice, aby se vytvořil dynamický efekt s objektem zachyceným zřetelně proti lineárnímu rozostření pozadí.

Díky 50mm Gimbal Portrait Camera X80 Pro mohou uživatelé pořizovat vizuálně působivé sportovní portréty s jasným objektem a pozadím vykresleným lineárním pohybem. Jak to funguje? X80 Pro kombinuje technologii sledování pohybu na výšku, technologii segmentace člověka na pozadí a inteligentní technologii bokeh na pozadí. Výsledkem jsou silné obrazy, které zprostředkovávají rychlost, pohyb – a emoce!

Při fotografování pohybujících se objektů, jako jsou auta nebo běžci, vyzkoušejte funkci Camera Panning. Vyberte Režim Portrét a aktivujte tuto funkci výběrem Nastavení stylu – Camera Panning/Pohyb fofoaparátu. Při fotografování pohybujte fotoaparátem, abyste udrželi objekt v záběru, a X80 Pro udrží objekt zaostřený pomocí skvělého rozmazání pohybu na pozadí.

  1. Rychlé úložiště, na které se můžete spolehnout

X80 Pro představuje inovativní, rychlé a spolehlivé úložiště. UFS Deep Defragmentation 2.0, vyvinutý společností vivo, je založen na principu datové inteligence a utajovaného úložiště.
V závislosti na tom, jak často jsou data používána, jsou data náchylná k fragmentaci uložena odděleně, aby se snížila možnost migrace.

Uživatelské výhody: Testování ukazuje, že Deep Defragmentation 2.0 snižuje možnost vážné fragmentace o 25 % a neefektivita úložiště způsobená fragmentací je výrazně snížena. To pomáhá optimalizovat životnost paměti a zároveň zvyšuje rychlost užívání. Interní testování zjistilo, že snížená fragmentace i po delším používání pomáhá zajistit uživatelský zážitek, který zůstane rychlý: Například rychlost kopírování 4GB souborů lze zvýšit o 74,1 % a rychlost instalace velkých her lze zvýšit až o 23,1 %. Je to výhoda, která není vidět, ale uživatelé ji časem ocení.

  1. Vylepšená odezva dotyku

Všechno začíná dotykem: haptika je vylepšena lineárním motorem osy X, který zkracuje dobu start-stop vibrací o 20 %, takže rychleji reaguje na každý příkaz. Každá vibrace je výkonná, ale také o 20 % tišší než u přechozích modelů. Společnost vivo také vyvinula vlastní vibrace pro více než 200 scénářů, takže každý dotyk – ať už psaní nebo hraní her – je propracovanější a přínosnější.

Zkuste to: Při každodenním používání si všímejte hmatových vjemů a způsobů, jak jemně podporují aktivitu na obrazovce. Věnovali jsme pozornost detailům pro váš příjemný pocit při užívání.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život. V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

SledovaniTV rozšiřuje nabídku programů o oblíbený kanál Epic Drama

Zákazníci SledovaniTV, jednoho z největších poskytovatelů IPTV na českém trhu, se mohou těšit na kanál Epic Drama. Ten se stane součástí programové nabídky od 1. srpna.

Nově zařazený kanál Epic drama si mohou vyzkoušet zdarma v průběhu srpna diváci se základními balíčky Základ, Standard i Premium jako součást pravidelné měsíční promo akce. Od září se stane kanál Epic drama součástí balíčků Standard a Premium natrvalo.

Zákazníci, kteří využívají službu SledovaniTV přes partnera (poskytovatele internetu), jej najdou v srpnu v základních balíčcích a od září v balíčcích Basic, Max, Maxi, Rodinný a Maximální.

“Zaznamenali jsme zvýšený zájem našich zákazníků o prémiový kanál Epic Drama, proto jsme se rozhodli domluvit se s majiteli práv a Epic Drama zařazujeme do naší programové skladby. Věříme, že tímto krokem potěšíme zejména milovníky dobových dramat, historických seriálů a filmů,” říká Head of Marketing společnosti SledovaniTV Matěj Čičák.

Ve vysílání programu Epic drama se mohou diváci těšit na oblíbený a skvěle hodnocený krimi seriál Ponorka,  premiérovou druhou řadu historického seriálu o mladé rakouské císařovně Sisi nebo na jeden z nejoblíbenějších britských seriálů současnosti Všechny velké a malé bytosti.

Každý měsíc mohou všichni uživatelé služby SledovaniTV vyzkoušet několik prémiových kanálů v rámci promo akce zdarma. V srpnu doplní Epic drama dokumentární kanál Travelxp zaměřený na cestovatelské pořady z celého světa .

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a více než 100 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů či přepínat mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV funguje také jako virtuální videorekordér, k dispozici je až 120hodinový prostor pro záznam televizního programu.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizích a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, Philips, Sharp, Thompson). Novinkou je aplikace pro Amazon Fire TV Stick, samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Zkrátka nepřijdou ani majitelé telefonů s operačním systémem Windows, či mobilů značky Huawei a Honor. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak konečným uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v ČR a na Slovensku a soustředí se na expanzi do zahraničí.

P3 vybuduje udržitelné datové centrum v areálu bývalých kasáren Grossauheim v Hanau

Investor, developer a správce průmyslových nemovitostí P3 Logistic Parks převzal od Spolkového úřadu pro správu veřejných nemovitosti (Bundesanstalt für Immobilienaufgaben) objekt bývalých kasáren Grossauheim v německém Hanau. Na ploše 250 000 m2 vybuduje rozsáhlý areál, který poslouží jako datové centrum. Projekt bere ohledy na ochranu životního prostředí, počítá s udržitelným způsobem výstavby a spoléhá na zelenou energii.

Výstavba kampusu bude probíhat v několika fázích. Během deseti let P3 vybuduje nejméně osm modulů datového centra o rozloze přibližně 200 000 m2. Jelikož se bude stavět na brownfieldu, bude nutné začít dekontaminací. Areál kasáren v Grossauheimu je opuštěný od roku 2008. Při dekonstrukci P3 zrecykluje stávající stavební fond a materiál použije na zemní práce.

Zatížení plánovaného připojení datového centra se odhaduje na 180 megawattů. P3 se dohodla s městem Hanau na udržitelných cílech, které společnost bude plnit. K nim například patří, že kampus bude kompletně zásobovaný energií z obnovitelných zdrojů, a to hned od samotného začátku. Kromě toho se provoz areálu zaměří na energetickou účinnost nebo kompenzaci a snižování emisí CO2. Společnost P3 každoročně předá městu odpovídající údaje o spotřebě a všechny zdroje budou monitorovány prostřednictvím systému energetického managementu.

V zájmu ochrany místní flóry a fauny zavádí společnost P3 několik opatření. Patří mezi ně například zřízení kompenzačních ploch a přemístění živočichů, kteří potřebují ochranu. Kromě toho vzniknou další vhodná stanoviště, jako jsou věže pro břehule a úkryty pro netopýry, nebo revitalizovaná zeleň v okolí parku.

Díky rozmachu e-commerce a stále rostoucímu počtu lidí pracujících z domova je jasné, že datová centra jsou strategicky důležitá. Bez nich není pokrok v digitalizaci možný a potřeba najít pro tuto poptávku ekologickou alternativu je obrovská. Jsme rádi, že díky úzké spolupráci s městem Hanau jsme mohli vyvinout nadčasové řešení,“ říká Soenke Kewitz, ředitel P3 Logistic Parks v Německu.

„Přestavba bývalých kasáren v Grossauheimu na areál datového centra pro nás představuje významný bod v naši strategii. Společně jsme definovali závazné cíle udržitelnosti, například polovina energie bude dodávána z místních regenerativních zdrojů. Tyto body pro nás byly obzvláště důležité, a to i vzhledem k velikosti areálu v jeho konečné podobě,“ uvádí starosta města Hanau Claus Kaminsky.

V plánu je také výstavba kogenerační jednotky, kterou zajistí společnost Gemeinschaftskraftwerk Hanau GmbH und Co. KG. Takto bude od roku 2024 řešeno dálkové zásobování teplem v Hanau, poté co vyprší smlouvy o dodávkách energií s elektrárnou Staudinger. V areálu P3 Datacenter Hanau se rovněž buduje trafostanice, kterou bude provozovat místní provozovatel sítě Hanau Netz GmbH.

„Náš projekt v Hanau bude jedním z největších datových center v Evropě. Podstatou projektu byla otázka, jak skloubit rozsáhlé datové centrum a výzvy spojené se změnou klimatu. Jsem hrdý na to, že jsme v dialogu s městem Hanau našli to pravé řešení. S velkým očekáváním vyhlížím postupný rozvoj parku, který odpovídá rozloze 35 fotbalových hřišť a bude poháněn výhradně elektřinou z obnovitelných zdrojů. Projekt navíc nebude mít žádný negativní dopad na bilanci půdy v oblasti Rýn-Mohan, neboť se jedná o již uzavřenou oblast dříve využívanou pro vojenské účely,“ komentuje Semir Selcukoglu, vedoucí datového centra P3 Logistic Parks.

„Výstavba datového centra P3 v Hanau na místě bývalých kasáren v Grossauheimu je výsledkem spolupráce mezi společností P3 Logistic Parks, Institutem pro spolkové nemovitosti a městem Hanau. Zároveň je dalším důležitým krokem v procesu konverze v Hanau, kdy se bývalé americké vojenské nemovitosti začnou využívat pro civilní, na budoucnost orientované účely,“ dodává Claus Niebelschuetz, vedoucí obchodního oddělení Spolkového úřadu pro správu veřejných nemovitosti.

Výstavba areálu datového centra je spekulativní. Koncepce využití je určena pro zavedené provozovatele datových center jako nájemce. Samotné město Hanau je obzvláště atraktivní lokalitou díky své blízkosti k internetovému uzlu DE-CIX ve Frankfurtu.

Společnost P3 měla při zprostředkování prodeje nemovitosti podporu mezinárodní realitní poradenské společnost CBRE, divize A&T Industrial & Logistics, vedené Rainerem Koepkem. Právním poradcem při koupi byla advokátní kancelář Noerr, vedená Dr. Alexanderem Jäneckem a Dr. Timem Behrensem.

Smarty pokračuje v expanzi do retailu, e-shop otevřel v Praze třetí prodejnu

Skupina Smarty BRANDS. pokračuje v expanzi do retailu. Dnes otevřela v pořadí už třetí prodejnu Smarty v Praze, a to v OC Letňany. Nabízí v ní unikátní mix herního zboží, merche a chytré elektroniky. „Plnohodnotný gaming a chytrá elektronika – to je kombinace, kterou nabízíme jen my. V nových prodejných najdou lidé na jednom místě to nejlepší ze Smarty.cz i oblíbenou značku JRC s širokou a zavedenou nabídkou nejen pro hráče,“ popisuje synergii značek Petr Syrůček, zakladatel a majitel Smarty BRANDS.

K otevření nové prodejny naděluje Smarty zákazníkům dárky. Nabízí 10% slevy na všechno zboží, 20% slevu na značky Samsung, BOSE, vlastní značku počítačů TIGO a merchandise včetně Pokémonů.

Následovat bude otevření dalších prodejen. V srpnu se mohou zákazníci těšit na novou prodejnu v Teplicích, do konce roku má fungovat už celkem 11 obchodů – kromě Prahy a Teplic například v Liberci, Olomouci, Hradci Králové nebo v Ostravě.

HP: Kradené přihlašovací údaje jsou na dark webu k mání velmi levně

Společnost HP Inc. vydala nejnovější zprávu HP Wolf Security pod názvem „The Evolution of Cybercrime: Why the Dark Web is Supercharging the Threat Landscape and How to Fight Back“ (Vývoj kyberzločinu: Dark web jako zdroj bezpečnostních hrozeb a jak se hrozbám bránit). Podle zjištění, uvedených ve zprávě, využívají kybernetičtí zločinci ke svým útokům malwarové sady typu „plug and play“, které jim umožňují útočit snadněji než kdy dříve. Zločinná spolčení při svých útocích na firmy spolupracují s amatérskými útočníky, společně tedy ohrožují náš online svět.

Tým pro výzkum kybernetických hrozeb společnosti HP Wolf Security spolupracoval s přední světovou skupinou forenzních analytiků Forensic Pathways na tříměsíční analýze hrozeb na dark webu, při níž prozkoumal a analyzoval více než 35 milionů příspěvků na internetových tržištích a fórech, využívaných kybernetickými zločinci, aby lépe porozuměl tomu, jak kyberzločinci pracují, získávají důvěru a budují si reputaci.

Mezi zásadní zjištění patří:

  • Malware je levný a snadno dostupný – více než tři čtvrtiny (76 %) inzerovaného malwaru a 91 % exploitů (tj. kódů, které útočníkům umožňují ovládnout počítačové systémy zneužitím chyb v softwaru) se prodává za méně než 10 dolarů. Průměrná cena kompromitovaných údajů pro přístup prostřednictvím protokolu připojení ke vzdálené ploše činí pouhých 5 dolarů. Prodejci prodávají své produkty v balíčcích, přičemž dostupnost malwarových sad typu plug-and-play, malwaru jako služby, návodů a poradenských služeb snižuje nároky na potřebné technické znalosti a zkušenosti útočníků a umožňuje také nezkušeným uživatelům provádět komplexní cílené útoky – zkušení programátoři jsou v dnešní době původci pouhých 2–3 % vedených útoků.[i]
  • Ironie „cti mezi kybernetickými zloději“ – Podobně jako je tomu ve světě legálního online maloobchodu, je rovněž obchodování s produkty pro kybernetické útoky postaveno na budování důvěry a dobré pověsti prodejce: 77 % analyzovaných tržišť, na nichž se obchoduje s produkty pro kybernetické útoky, vyžaduje od prodejce složení zálohy, resp. získání licence k prodeji, která může stát až 3 000 dolarů. 85 % z těchto tržišť uvolní platbu prodejci až po úspěšném dokončení transakce a 92 % nabízí službu pro řešení sporů mezi kupujícím a prodávajícím. Každé tržiště také umožňuje uživatelům hodnotit jednotlivé prodejce. Kyberzločinci se snaží být také o krok napřed před orgány činnými v trestním řízení a již získanou reputaci lze mezi stránkami s webovými tržišti přenášet – průměrná životnost webových stránek tržiště na dark webu, které jsou dostupné pouze prostřednictvím protokolu Tor, obnáší totiž pouhých 55 dní.
  • Kyberzločinci zneužívají k průniku do systémů oblíbené softwarové produkty – Kybernetičtí zločinci se zaměřují na hledání chyb v softwaru, jež jim umožní provést útok a převzít kontrolu nad systémy. Cíleně při tom využívají známé chyby a zranitelnosti v oblíbených softwarových produktech. Příklad reprezentuje operační systém Windows, kancelářský balík Microsoft Office, systémy pro správu webového obsahu a webové a poštovní servery. Za nejvyšší cenu (obvykle v rozmezí 1 000 až 4 000 dolarů) se prodávají sady zneužívající zranitelnosti ve specializovaných systémech. Tzv. Zero Days (tedy zranitelnosti, které doposud nebyly zveřejněny) se na tržištích na dark webu prodávají za desetitisíce dolarů.

Stát se kybernetickým zločincem je dnes bohužel snadnější než v minulosti. Komplexní útoky dříve vyžadovaly značné dovednosti, znalosti a zdroje. Nyní jsou potřebné technologie a návody k dispozici za cenu pár litrů benzinu. Ať už jde o únik dat vašich firemních zákazníků, zpoždění dodávek, nebo dokonce nutnost zrušit plánovaný zákrok v nemocnici, rozmach kyberkriminality má dopad na nás – na všechny,“ komentuje autor zprávy Alex Holland, Senior Malware Analyst ve společnosti HP Inc.

Jádrem tohoto problému je ransomware, který vytvořil nový ekosystém kyberzločinu, jenž odměňuje podílem na zisku i menší hráče. Vzniká tak továrna na kybernetickou kriminalitu, produkující útoky, proti nimž se lze jen velmi těžko bránit, a na mušce se kvůli tomu ocitají podniky, na které se všichni spoléháme,“ dodává Alex Holland.

Společnost HP se poradila s odborníky z oblasti kybernetické bezpečnosti a akademické obce – včetně bývalého hackera Michaela „Mafia Boy“ Calce a autora kriminologických studií dr. Mikea McGuirea, aby zjistila, jak se kybernetická kriminalita vyvíjí a co mohou podniky udělat pro lepší ochranu před dnešními a též budoucími hrozbami. Oba odborníci upozorňují, že by se podniky měly připravit na destruktivní útoky, jejichž cílem je odepřít přístup k datům, na stále cílenější kybernetické kampaně a na kyberzločince, využívající nové technologie, kupříkladu umělé inteligence, aby narušili integritu podnikových dat.

Na ochranu před současnými i budoucími hrozbami nabízí zpráva podnikům následující rady:

Osvojte si základní pravidla, abyste snížili šance kyberzločinců: Dodržujte osvědčené postupy, jako je vícefaktorové ověřování a správa oprav; omezte možnosti útoků vedených prostřednictvím hlavních vektorů, jako je e-mail, prohlížení webu a stahování souborů; a dávejte přednost samoopravnému hardware, abyste zvýšili svou odolnost.

Zaměřte se na vítězství: Připravte se na nejhorší; omezte riziko, které představují vaši lidé a partneři, zavedením procesů zaměřených na prověřování bezpečnosti dodavatelů a zvyšování povědomí pracovníků o postupech sociálního inženýrství; orientujte se na procesy a nacvičujte reakce na útoky, abyste mohli identifikovat problémy, provést zlepšení a být lépe připraveni.

Počítačová kriminalita je týmový sport. Týmová spolupráce je důležitá i u kybernetické bezpečnosti: Mluvte se svými kolegy a sdílejte informace o aktuálních hrozbách a zjištěních v reálném čase; využívejte informace o hrozbách a buďte proaktivní při skenování potenciálních hrozeb sledováním otevřených diskusí na undergroundových fórech; spolupracujte s bezpečnostními službami třetích stran, abyste odhalili slabá místa a kritická rizika, na něž je třeba reagovat.

Všichni toho musíme pro boj s rostoucí kybernetickou kriminalitou udělat víc,“ říká dr. Ian Pratt, globální ředitel zabezpečení osobních systémů ve společnosti HP Inc. „Pro jednotlivce to znamená, že musejí mít povědomí o kybernetických hrozbách. Většina útoků začíná kliknutím myši, proto je vždy důležité před kliknutím přemýšlet. Ještě lepší je však zajistit si záchrannou síť nákupem technologie, která dokáže zmírnit dopad špatných kliknutí také a zotavit se z nich.“

Pro podniky je důležité vybudovat si odolnost a eliminovat co nejvíce běžných cest, jimiž jsou útoky vedeny,“ pokračuje Ian Pratt. „Kyberzločinci například zkoumají opravy při jejich vydání, aby mohli zpětně analyzovat opravovanou zranitelnost a rychle vytvořit exploity, které použijí k útoku, dříve než podniky opravu nainstalují. Proto je důležité urychlit správu oprav. Mnohé z nejběžnějších kategorií hrozeb, jako jsou hrozby doručované prostřednictvím e-mailu a webu, lze plně neutralizovat pomocí technik, jako je omezování a izolace hrozeb, což výrazně snižuje expozici podniku vůči útokům bez ohledu na fakt, zda jsou zranitelná místa odstraněna, či nikoli.“

Celou zprávu si můžete přečíst zde. 

O průzkumu

Vývoj kybernetické kriminality – jak dark web podpořil ekonomiku kybernetické kriminality. Zpráva společnosti HP Wolf Security vychází ze zjištění:

  1. Nezávislé studie, kterou provedla společnost Forensic Pathways zabývající se vyšetřováním dark webu a kterou zadala společnost HP Wolf Security. Firma shromáždila výpisy z dark webového tržiště pomocí svých automatických crawlerů, které monitorují obsah v síti Tor. Jejich nástroj Dark Search Engine má index sestávající z více než 35 milionů URL adres. Shromážděná data byla prozkoumána a ověřena analytiky společnosti Forensic Pathway. Tato zpráva analyzovala přibližně 33 000 aktivních webových stránek v temném webu, včetně 5 502 fór a 6 529 tržišť. V období od února do dubna 2022 identifikovala společnost Forensic Pathway 17 nedávno aktivních tržišť kybernetické kriminality v síti Tor a 16 hackerských fór v síti Tor a na webu obsahujících relevantní nabídky.
  2. Zpráva obsahuje také rozbor hrozeb připravený týmem HP Wolf Security a zahrnuje také uniklou konverzaci skupiny Conti ransomware.
  3. Rozhovory a příspěvky skupiny odborníků na kybernetickou bezpečnost. 

O HP Wolf Security

HP Wolf Security představuje nový druh zabezpečení koncových bodů. Portfolio HP zabezpečení a bezpečnostních služeb, zaměřených na koncové body, je navrženo takovým způsobem, aby pomohlo společnostem chránit počítače, tiskárny a pracovníky před kybernetickými predátory. HP Wolf Security poskytuje komplexní ochranu koncových bodů a odolnost, která začíná na hardwarové úrovni a rozšiřuje se na software a služby.

O společnosti HP

HP Inc. je technologická společnost, která věří, že i jeden mimořádný nápad má sílu změnit svět. Její portfolio produktů a služeb v oblastech osobních počítačů, tiskáren a řešení pro 3D tisk pomáhá tyto myšlenky realizovat. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

  • [i] Podle Michaela Calce, bývalého kybernetického zločince, vystupujícího pod přezdívkou „Mafia Boy“, který je nyní členem poradního sboru pro bezpečnost společnosti HP, generálním ředitelem společnosti decentraweb a předsedou představenstva společnosti Optimal Secure

4 tipy pro malé a střední firmy, jak si udržet konkurenceschopnost na rychle se vyvíjejícím trhu

Malé a střední firmy (SME) musely vždy hledat a využívat všech cest k tomu, aby si udržovaly konkurenceschopnost. Během posledních dvou let nabyla však tato potřeba zcela nového významu. Kvůli pandemii covid-19 a s ní souvisejícími omezeními musely mnohé menší firmy na dlouhou dobu zavřít nebo omezit své podnikání a přicházely o příjmy. Snadný nebyl ani přechod na vzdálenou či hybridní práci, zejména s ohledem na omezené rozpočty a rychle se vyvíjející trh pracovních sil a technologií. Jak si mohou malé a střední firmy udržet svou konkurenční výhodu?

Urychlení digitální transformace

Nedávný World Economic Forum whitepaper odhalil, že malé a střední firmy jsou stále na nízké až střední úrovni technologické vyspělosti. Jen méně než čtvrtina z nich (23 %) uvedla, že změny způsobené pandemií vedly k urychlení jejich digitální transformace. Nicméně ty, které zavádějí nové technologie, jako je například umělá inteligence, a pokračují v přechodu na cloudové systémy, zaznamenávají díky lepšímu přístupu na nové trhy, plynulejším operacím a snížení celkových dlouhodobých nákladů znatelné zvýšení produktivity a efektivity.

Malé firmy, které digitální transformaci integrují pomalu, udržují CAPEX v krátkodobém horizontu na nízké úrovni. Ty, které k digitalizaci dozrávají, se však stávají odolnější vůči probíhajícím změnám na trhu a do budoucna si zajistí svou konkurenční výhodu.

Základním prvkem k tomuto procesu jsou cloudové technologie, které jsou zásadní pro rychlou odezvu a agilitu. Se správnými dodavateli technologií, technologiemi a odbornými znalostmi mohou firmy urychlit svou transformaci a být lépe připraveny na to, co je čeká.

Používání správných nástrojů

Důležitým prostředkem k dosažení cíle jsou zařízení, která zaměstnanci používají. Malé a střední firmy by měly otevřeně diskutovat se zaměstnanci o jejich preferencích vzhledem k zařízením, nicméně v konečném důsledku je třeba při výběru brát kromě designu v úvahu i základní funkční vlastnosti, jako je mobilita, zabezpečení, spolehlivost a konektivita. To si dobře uvědomujeme, a proto se na tyto prvky zaměřujeme při návrhu profesionálních notebooků Dynabook. Firmy by měly investovat do lehkých a kompaktních, ale přesto výkonných a dobře zabezpečených zařízení. Další věcí, kterou je na místě zvažovat, je obnovování zařízení v pravidelných intervalech, aby zaměstnanci mohli využívat nejnovější technologie zajišťující vysokou efektivitu a zároveň byla zajištěna optimální vyrovnanost mezi osobními a pracovními nároky a očekáváními.

Pro udržení osobní angažovanosti a aktivity stávajících zaměstnanců i získání nových talentovaných pracovníků je nezbytné, aby SME přijaly při výběru technologií a zařízení pro koncové uživatele model, do kterého zapojí své klíčové zaměstnance od rané fáze. Pro menší firmy jsou totiž lidé jedním z jejich nejdůležitějších aktiv – zaměstnanci jsou tváří a zároveň hlasem podnikání a jejich produktivita pohání organizaci vpřed. Jednou z nejdůležitějších cest, jak si udržet talenty, je proto v dnešní digitální éře umožnit zaměstnancům mluvit do výběru zařízení, které budou používat. Nedávná Gensler Workplace Study tento fakt potvrdila: 76 % zaměstnanců totiž tvrdí, že možnost volby technologií by pozitivně ovlivnila jejich výkon, a 60 % respondentů uvedlo, že by to pravděpodobně mělo kladný vliv i na jejich pracovní spokojenost. Přilákání a udržení talentů poskytuje firmám další způsob, jak si udržet náskok před konkurencí.

Zvýšení obratnosti a přizpůsobivosti

Dalším klíčovým prvkem při hledání a využívání nových příležitostí je agilita a adaptabilita firmy.  Faktem je, že SME nedisponují takovými zdroji jako velké společnosti, a proto je určujícím faktorem pro udržení kroku s neustále se měnícím technologickým prostředím a rostoucí poptávkou spotřebitelů jejich flexibilita. Skvělý způsob, jak zůstat před konkurencí, je proto někdy obrazné vystoupení z řady. Podle McKinsey Agile Tribe mají agilní firmy až 70% šanci udržet se v horní kvartile organizačního zdraví – což je jeden z nejlepších ukazatelů dlouhodobé výkonnosti.

Na agilitu malých a středních firem mají největší a nejpozitivnější dopad technologie využívající umělou inteligenci. Své místo zde mají také nástroje pro spolupráci umožňující vzdálenou práci, automatizaci a v neposlední řadě analýzy, které pomáhají spravovat a chápat zákazníky i zaměstnance. Pokročilá analýza dat může managementu pomoci odhalit kritická místa, zlepšit efektivitu a identifikovat oblasti pro optimalizaci. Pro SME mohou generovat tento druh dat pro analýzu digitalizované operace.

Důležitost outsourcingu

Efektivní konkurenční výhody přináší také outsourcing, který je však třeba aplikovat opatrně. V období růstu mohou například společnosti potřebovat další zaměstnance, ale nemohou si dovolit najmout je na plný úvazek nebo náklady na ně vynakládat dlouhodobě. Pro malé a střední firmy je proto výhodný outsourcing, který jim může pomoci získat přístup k novým talentům, udržet si růst a zároveň udržet jádro týmu zaměřené na nejdůležitější interní úkoly.

Klíčovou výhodou outsourcingu je to, že se SME mohou soustředit na svou nejvyšší prioritu: zajištění konkurenceschopnosti. Základem podnikání je individualita, kterou lze shrnout do jednoduché otázky: Co může firma nabídnout oproti svým konkurentům? V plně vytíženém konkurenčním prostředí mohou firmy toto hledisko snadno ztratit ze zřetele, a proto je důležité pamatovat na to, že některé věci by neměly být outsourcovány. Všeobecně platí, že vše, co dává SME jeho originalitu a hodnoty, by mělo zůstat uvnitř společnosti. Outsourcing je vhodné využít k úkolům back-office, které ušetří čas a umožní firmám soustředit se na to nejdůležitější.

Potřebou každé firmy je nalezení a udržení konkurenčních výhod. Vhodnou cestou k tomuto cíli může být vyvážená kombinace uvedených bodů: urychlení technologické transformace, využití správného hardwaru, zachování flexibility a otevřenosti změnám a využití správných partnerů k outsourcingu.

NETGEAR uvádí nespravovaný přepínač MS108UP, ideální doplněk k přístupovým bodům s Wi-Fi 6

Společnost NETGEAR, přední globální poskytovatel inovativních síťových produktů, představuje nový nespravovaný multigigabitový Ultra60 PoE++ přepínač MS108UP. Tato novinka je jediným multigigabitovým nespravovaným přepínačem s PoE++ dostupným na trhu.

Gigabitové připojení už nestačí

Malé i velké firmy čelí výzvě, kterou je třeba překonat – k hladkému provozu sítě už jim nestačí pouze gigabitové připojení. Proto NETGEAR přichází s novým nespravovaným multigigabitovým Ultra60 PoE++ přepínačem MS108UP. Ten nabízí PoE budget 230 W a osm 1G/2,5G portů pro připojení přístupových bodů s Wi-Fi 6 a dalších zařízení. Nový přepínač je ideálním společníkem přístupových bodů jako je NETGEAR WAX610 nebo WAX630 s 2,5G konektivitou, které oceňují zejména malé a středně velké firmy nebo domácí kanceláře.

Stále častěji se ve firmách využívá video, živé streamování a další moderní aplikace, které přináší potřebu větší šířky pásma. Počet zařízení, která mají k dispozici multigigabitové rychlosti, každým dnem stoupá. Podobně vysoké nároky souvisí i s provozem bezdrátových přístupových bodů, 4K IP kamer, LED světel nebo IP reproduktorů. Se všemi těmito faktory si musí firmy a organizace poradit.

Aby mohly plně využít výhody technologie Wi-Fi 6, potřebují dvě věci: PoE++ a 2,5gigabitové ethernetové porty na přepínači, který napájí jejich přístupové body. Použití přepínače, který podporuje pouze 1 Gb totiž sníží propustnost připojení na možnosti, které nabízí Wi-Fi 5. Obdobné to je s použitím pouze PoE+ namísto PoE++.

Nespravovaný přepínač NETGEAR MS108UP je proto skvělým řešením pro organizace, které chtějí mít síť PoE spolehlivě připravenou na budoucnost. Tento produkt je schopný podporovat rychlosti 2,5G/1G/100M (multi-gig) i Ultra60 PoE++ na jediném přepínači v existující infrastruktuře CAT5e nebo lepší.  Umožňuje také napájet všechna zařízení z jediného přepínače s jakýmkoliv výkonem bude potřeba – až 60 W na port a s celkovým budgetem 230 W.

Zařízení vyniká také díky exkluzivním funkcím PoE Auto-Balance pro automatické vyvážení napájení PoE podle potřeb zařízení, optimalizaci PoE budgetu na přepínači a snížení potřeby více přepínačů nebo nákladů na energii.

Mezi klíčové parametry MS108UP patří:

  • Automaticky přizpůsobitelné multi-gigabitové porty: Šetří náklady na přepojování kabelů a jsou navrženy tak, aby podporovaly konektivitu přístupových bodů s Wi-Fi 6, IP kamer, atd.
  • Režim plug-and-play: MS108UP funguje bez potřeby softwaru nebo konfigurace.
  • Design bez ventilátoru: Možnost umístit přepínač do jakéhokoliv prostředí citlivého na hluk.
  • Energeticky účinný ethernet (IEEE 802.3az) pro maximální úsporu energie: Nejnovější možnosti úspory energie, včetně automatického přepnutí na režim nižší spotřeby u jednotlivých portů, když je připojení nefunkční nebo nečinné.
  • Neblokující architektura přepínání pro maximální propustnost při rychlosti drátového připojení: Veškerou konektivitu, kterou potřebujete pro svá zařízení, získáte prostřednictvím všech 8 portů multigigabitového ethernetu, a to bez přetížení a v plně duplexním režimu.
  • Limitovaná záruka Pro Safe: Zahrnuje doživotní výměnu následující pracovní den, doživotní podporu prostřednictvím chatu a 90denní bezplatnou telefonickou podporu.

Cena a dostupnost

Přepínač MS108UP je možné zakoupit v síti obchodních partnerů společnosti NETGEAR za doporučenou koncovou cenu 10.530 Kč (429 EUR).

O společnosti NETGEAR

Společnost NETGEAR (NASDAQGM: NTGR) navrhuje inovativní, značková technologická řešení, která svým vysokým výkonem, spolehlivostí a snadnou použitelností odpovídají na specifické síťové, úložné a bezpečnostní potřeby malých či středně velkých firem a domácích uživatelů. Nabízí ucelené portfolio síťových produktů, které umožňují uživatelům propojit jejich multimediální zařízení a internet – sdílet připojení k internetu, periferní zařízení, soubory, digitální multimediální obsah a aplikace mezi více počítači a dalšími elektronickými přístroji s přístupem k internetu. Pro podniky poskytuje společnost NETGEAR síťové prvky, úložiště a bezpečnostní řešení bez dodatečných vysokých nákladů a složitosti, které jsou jinak typické pro rozsáhlé IT infrastruktury. NETGEAR zároveň podporuje poskytovatele špičkových služeb v jejich oblasti podnikání. Produkty NETGEAR jsou postaveny na osvědčených technologiích z oblasti bezdrátového připojení, ethernetových a powerline sítí, přičemž je u nich kladen důraz na spolehlivost, snadné použití, pokročilé funkce, stylový design a technologické inovace. Na všechny produkty ProSafe poskytuje NETGEAR doživotní záruku. Řešení NETGEAR se prodávají na více než 45 000 obchodních místech po celém světě a prostřednictvím více než 39 000 prodejců s přidanou hodnotou. Společnost sídlí v San Jose v Kalifornii a má pobočky v 25 zemích. NETGEAR je partner programu ENERGY STAR®. Další

informace jsou k dispozici na webových stránkách www.netgearcz.cz. Sledujte společnost NETGEAR na www.facebook.com/netgearczask a www.linkedin.com/company/netgear-cesko.

Exit mobile version