Huawei pořádá Summit digitálních talentů na Světové konferenci o vysokoškolském vzdělávání UNESCO

Vzdělání patří mezi důležité nástroje udržitelného rozvoje. Třetí ročník Světové konference o vysokoškolském vzdělávání UNESCO (WHEC2022) probíhající ve španělské Barceloně si klade za cíl společně (re)formovat smýšlení o vysokoškolském vzdělávání a jeho postupy s cílem zajistit udržitelný rozvoj planety a lidstva. Jaké možnosti nabízí moderní technologie a jak jejich potenciálu co nejlépe využít diskutovali v rámci Summitu digitálních talentů pod hlavičkou konference zástupci společnosti Huawei spolu s odborníky i absolventy exkluzivního edukativního programu Seeds for the Future.

V oblasti inovací a vzdělávání hrají technologie čím dál důležitější roli a jejich správné a včasné využití může významně ovlivnit budoucí životy studentů. „Nyní musíme jít ještě o krok dál, překlenout globální digitální propast, kvůli které jsou mnozí pozadu, a integrovat řešení založená na ICT do systémů či programů vysokoškolského vzdělávání,“ uvedla na zahájení summitu Stefania Giannini, zástupkyně generálního ředitele UNESCO pro vzdělávání. „Toto je klíčové nejen s ohledem na zaměstnatelnost absolventů. Digitální technologie také mohou přispět k otevřenějším, flexibilnějším a propojenějším ekosystémům vysokoškolského vzdělávání.“

K více než osmi desítkám posluchačů z akademického, vládního i technologického sektoru promluvil také člen představenstva a senior viceprezident společnosti Huawei Vincent Pcheng, který vyzval ke spolupráci napříč těmito sektory a nastínil aktivity, jimiž už nyní Huawei přispívá k inkluzivnějšímu vzdělávání. „Digitální technologie mají potenciál uvést světové vzdělávací zdroje zpět do rovnováhy. Měli bychom využít digitální technologie k vybudování vzdělávacího systému, který bude otevřený a schopný reagovat na dynamiku vývoje společnosti,“ uvedl Pcheng. Vyzdvihl také projekt Huawei ICT Academy, který pomáhá rozvíjet talent nadaných studentů prostřednictvím specializovaných kurzů, boot campů a soutěží: „Navázali jsme partnerství s téměř 2 000 univerzitami po celém světě, abychom vybudovali Huawei ICT Academies, s cílem vyškolit více než 1 milion ICT profesionálů a expertů do roku 2024.“

Dlouhodobou vzdělávací aktivitou, do které se mohou zapojit i čeští studenti, je mezinárodní program Seeds for the Future. Ten v současnosti poskytuje vybraným studentům exkluzivní vzdělání od špičkových expertů, školení digitálních dovedností, pořádá technologické soutěže a prostřednictvím stipendií podporuje mladé talenty. Od svého zahájení v roce 2008 program absolvovalo již více než 1,5 milionu lidí ze 150 zemí. Na summitu proto o důležitosti technologií ve vzdělávání promluvila i desítka úspěšných absolventů tohoto programu.

Rozdíly v rozvoji talentů napříč kontinenty

Společnosti Huawei a Ernst & Young (EY) v rámci summitu odhalili první ze čtyř Bílých knih, které dokumentují budoucnost digitálního vzdělávání ve čtyřech různých částech světa. V souvislosti s konáním summitu v Barceloně je první zveřejněný dokument zaměřen na digitální dovednosti obyvatel Španělska. V dalších publikacích bude stejná pozornost věnována například Jižní Africe či Číně. Ačkoliv se vzdělávací sektor rychle mění a zejména díky technologiím, jako jsou Big Data, cloud, rozšířená a virtuální realita či umělá inteligence, se hybridní učení stává pro všechny mnohem dostupnější, nová bílá kniha společnosti Huawei o vzdělávání ve Španělsku uvádí, že pouze 13 % firem tyto špičkové technologie využívá. „Je tu bezprecedentní příležitost povzbudit větší spolupráci mezi státními institucemi a soukromým sektorem. Stát by měl oba světy spojovat a podporovat lepší komunikaci se školami při rozvoji nových dovedností,“ uvedl Marc García Tamayo, senior manažer společnosti EY.

Summitu se zúčastnila řada významných hostů včetně člena Ministerstva vědy a školství Chorvatské republiky Ivice Šušaka, který promluvil pozitivních dopadech zavádění digitalizace do chorvatského vzdělávacího systému a vytyčil plán digitalizace v oblasti vysokého školství. Mezi dalšími hosty summitu byli například generální tajemník Národní komise Čínské lidové republiky pro UNESCO Čchin Čchang-wej či ředitel sektoru ICT Národní autonomní univerzity v Mexiku Dr. Héctor Benítez Pérez.

Zástupci evropské agentury CINEA navštívili přeshraniční projekt chytrých distribučních soustav ACON

Zástupci agentury CINEA, jež hraje klíčovou roli v evropském Green Dealu, navštívili v květnu jih Moravy a západní Slovensko. Na vlastní oči se zde přesvědčili, jak pokračují práce na projektu ACON, jehož cílem je modernizace distribučních soustav pod správou EG.D a Západoslovenské distribučné na standardy Smart Grids.

Kvůli pandemii koronaviru dlouho odkládaná návštěva zástupců agentury CINEA (The European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency) se uskutečnila v první polovině května. „Agentura CINEA hraje klíčovou roli při naplňování evropského Green Dealu prostřednictvím několika programů. Jedním z nich je i program CEF Energy, který financuje projekt společného zájmu ACON Smart Grids. Rádi jsme proto naším evropským kolegům ukázali, jakých výsledků se nám v posledních letech podařilo i díky jejich přispění dosáhnout,“ uvedl David Šafář, člen představenstva EG.D, které projekt inteligentních distribučních soustav společně se Západoslovenskou distribučnou (ZSD) realizuje.

Zástupci EG.D spolu s představiteli CINEA navštívili na jihu Moravy hned několik míst, kde se podívali na konkrétní realizace z projektu ACON. Jednalo se například o zmodernizovanou rozvodnu 110/22 kV v Tvrdonicích na Hodonínsku, několik typů chytrých trafostanic v různých lokalitách či zmodernizovanou linku vysokého napětí s novým optickým kabelem a podpěrnými body.

„Na dispečerském řídicím systému jsme zástupcům CINEA demonstrovali, jak funguje monitoring a řízení distribuční soustavy v reálném čase. Viděli například vizualizace detektorů poruch, měřičů námrazy a recloserů. Na detektor poruch izolovaných vodičů i recloser se pak podívali i fyzicky v terénu,“ doplnil Miroslav Kopt, vedoucí útvaru Strategických projektů EG.D.

Projekt inteligentních distribučních soustav ACON navazuje na historické propojení části území někdejšího Československa. Zástupci CINEA proto při své návštěvě zamířili rovněž na západ Slovenska na distribuční území ZSD. „Společně jsme navštívili lokality Holíč, Skalica, Malacky, Šaštín či Borský Svatý Jur, kde jsme si prohlédli hned několik úspěšných realizací v rámci projektu ACON. Konkrétně šlo například o modernizovaná vedení v příhraniční oblasti, optickou infrastrukturu na linkách vysokého napětí či nově budovaná vedení,“ řekl Tomáš Turek, předseda představenstva a výkonný ředitel ZSD.

Zahraniční delegace měla možnost prohlédnout si také modernizovanou distribuční trafostanici v Šaštíne-Strážach a výstavbu nové stanice 110/22 kV u obce Borský Svatý Jur. „V tomto roce bude ukončena výstavba této strategické elektrické stanice, která zvýší spolehlivost zásobování elektrickou energií nejen existujících zákazníků, ale umožní i připojení potenciálních dalších. Stanice přispěje i k propojení energetické soustavy mezi Slovenskou a Českou republikou a stane se jedním z důležitých uzlů zejména pro případ vzájemné přeshraniční pomoci při krizových stavech,“ uvedla Stanislava Sádovská, projektová manažerka pro implementaci projektu ACON.

V elektrických stanicích Holíč a Malacky poté zástupci CINEA viděli hardwarové zařízení zabezpečující ochranu a spolehlivost provozu elektrických zařízení a IT bezpečnost. V bratislavské centrále došlo i na představení softwarového řešení provozu inteligentních distribučních soustav v rámci projektu ACON, ale také projektu Danube InGrid, na němž ZSD spolupracuje s maďarským E.ONem.

Fortnite s dotykovým ovládáním na GeForce NOW opouští uzavřenou betu

Fortnite s optimalizovaným dotykovým ovládáním ruší na GeForce NOW čekací listinu a opouští tak režim uzavřené bety a je tak k dispozici všem členům streamovací služby.  Zúčastnilo se jí přes 500 000 hráčů, kteří se zapojili do více něž čtyřech milionů relací. Díky tomu se povedlo vytvořit velmi intuitivní systém ovládacích prvků a menu přímo na displeji, jež ocení majitelé chytrých telefonů s OS Android nebo iOS, kde lze jednoduše hrát v prohlížeči Safari.

Jako poděkování obdrží zdarma všichni členové, kteří se do bety přihlásili, třídenní členství GeForce NOW Priority. Detailní informace přináší nejnovější blog: https://blogs.nvidia.com/blog/2022/05/19/geforce-now-thursday-may-19/

Do knihovny služby přibývá také 5 podporovaných her:

  • DEADCRAFT (novinka, Steam)
  • Old World (novnika, Steam)
  • Vampire: The Masquerade Swansong (novinka, Epic Games Store)
  • Dolmen (novinka, Steam, 20. 5.)
  • Trigon: Space Story (Epic Games Store)

V zákaznickém servisu se stále více automatizuje a outsourcuje. V budoucnu chce odvětví zavést i virtuální realitu

Koronavirová krize ovlivnila fungování řady oborů, včetně zákaznického servisu. Spíše než revoluci zapříčinila v této oblasti zrychlení trendů, které se začínaly projevovat již v předpandemickém období. Mezi ně můžeme zařadit zvýšení důrazu na digitální oblast, outsourcing či snahu volit automatizovaná řešení. Výzvou do budoucna je pak například využití virtuální reality či efektivní uzpůsobení zákaznických služeb nastupujícím generacím.

Zákaznický servis je dynamicky se vyvíjející oblastí. Navzdory postupujícím trendům spojeným nejčastěji s rozvojem nových digitálních technologií však zůstává cíl této služby pořád stejný – maximálně uspokojit přání a potřeby zákazníka. Tato zásada plně platí i pro online prostředí, na které se i vlivem koronavirové krize zákaznický servis soustředí stále výrazněji.

Současnost si žádá automatizaci a omnichannel

Trend přenechávat jednoduché a běžné problémy naprogramovaným chatbotům (AI) a hlasovým automatům (IVR) se v zákaznickém servisu prosazuje již několik let. Úroveň tohoto typu podpory jde neustále dopředu. Vypovídá o tom například výzkum společnosti Drift z loňského roku, podle něhož bylo se službami chatbota nespokojeno pouze necelých 13 procent dotázaných, kteří s touto technologií v posledním roce přišli do kontaktu.

„Chatboti a IVR systémy dokážou komunikovat se zákazníky stále přirozeněji a jednodušší či typizované požadavky řeší čím dál efektivněji. Zásluhou automatizace tak lze snížit zátěž na operátory, kteří se mohou naplno věnovat řešení složitějších problémů. Zároveň je však důležité ponechat klientovi alternativu v podobě osobního spojení s firemním operátorem,“ potvrzuje Jan Nedělník, CEO Comdata Czech a Hungary. Různí zákazníci podle něj totiž preferují odlišnou formu podpory. Někteří dávají přednost přímé telefonické pomoci, jiní raději využívají její automatizovanou formu. Stále populárnější jsou v tomto ohledu i online chaty na sociálních sítích. Základem úspěchu je tedy snažit se v rámci takzvané strategie omnichannel využívat různé kanály současně.

Outsourcing je stále populárnější

Nežli najímání nových zaměstnanců je pro řadu společností jednodušší, typicky v době zvýšené poptávky, pověřit správou zákaznických služeb specializovanou firmu. Tento fenomén je známý pod označením outsourcing a v oblasti zákaznické péče nabývá na popularitě. „Díky outcourcingu může firma ušetřit náklady, uvolnit ruce svým zaměstnancům a obsadit potřebné pozice zkušenými profesionály. Klienti se na nás často obracejí v krizových situacích, kdy jejich zákaznický servis nestíhá čelit náporu dotazů a proseb. V takovém momentě dokážeme naše vlastní zaměstnance velmi rychle proškolit a nabídnout jejich služby partnerovi k dispozici v řádu hodin,“ říká Jan Nedělník ze společnosti Comdata, která se na outsourcing zákaznických služeb specializuje.

Zákaznická podpora ve virtuální realitě?

Kromě oblasti zábavy nachází virtuální realita již dnes uplatnění například v lékařství, armádě, výuce řízení dopravních prostředků a dalších oblastech. Brzy však dost možná pronikne i do zákaznického servisu. „Dle naší vize by mohlo docházet k propojení zákazníka s operátorem prostřednictvím brýlí pro virtuální realitu. V tomto prostředí by pak operátor daného člověka intuitivně navigoval a pomohl mu vyřešit daný problém,“ popisuje Nedělník.

Přinášet do oblasti zákaznických služeb technologické inovace je však důležité i s ohledem na příchod nové generace spotřebitelů. Již nyní se tak začíná uvažovat nad potřebami nastupující generace alfa, jejíž nejstarší zástupci mají letos 12 let a ti nejmladší se ještě ani nenarodili. „Různé věkové skupiny obecně preferují z pohledu zákaznické podpory odlišný přístup. Naším aktuálním úkolem je správně identifikovat a vyhodnotit potřeby nastupujících generací a uzpůsobit zákaznický servis tak, aby nezůstával pozadu za jejich představami a požadavky,“ uzavírá Jan Nedělník.

O společnosti Comdata

Společnost Comdata je jedním z největších poskytovatelů zákaznického servisu na českém trhu i ve světě. Díky 30leté zkušenosti a působení ve více než 20 zemích dokáže pokrýt potřeby zákazníků v jakémkoliv jazyce. Jako lídr na trhu je dobře zavedená ve všech hlavních odvětvích u nás: maloobchod, telco, utility, logistika, bankovnictví a pojišťovnictví. Mnoho klientů tak tvoří nadnárodní společnosti, kterým Comdata pomáhá úspěšně expandovat do České republiky a sousedních zemí, jako je Maďarsko a Slovensko. Činnosti pro ně zahrnují inbound care-to-sales, telesales, back-office, technickou podporu a další. Více informací lze nalézt na webových stránkách www.comdataczech.cz.

Společnost Xiaomi vytvořila vlastní hlasovou technologii na pomoc lidem s poruchami řeči

Společnost Xiaomi představuje svou nejnovější aplikaci plnou pokročilých algoritmů a vlastní hlasové technologie. Technologie Text-To-Speech, kterou vyvinula laboratoř Xiaomi AI Lab, slouží ke generování jedinečného a přirozeného hlasu pro uživatele s poruchami řeči.

Takoví uživatelé mohou nyní komunikovat s ostatními pomocí „vlastního hlasu“ namísto typického monotónního elektronického. Tento úspěšný pokus, který je součástí výzkumného projektu „Own My Voice“ vedeného Technologickým výborem společnosti Xiaomi, demonstruje poslání společnosti, kterým je umožnit všem na světě užívat si lepší život prostřednictvím inovativních technologií.

Proč právě tento projekt?

Společnosti Xiaomi na lidech záleží a snaží se naplňovat jejich rozmanité potřeby prostřednictvím technologických inovací. Po zjištění, že mnoho uživatelů s poruchami řeči touží vlastnit svůj unikátní hlas pro každodenní komunikaci, se rozhodla založit projekt „Own My Voice“. Jsme nadšeni, že můžeme prozkoumávat různé hodnoty, které nám přináší technologické inovace, jako jsou požadavky uživatelů na vlastní identitu a její budování, říká Zhu Xi z Technologického výboru společnosti Xiaomi.

Jak byl projekt zrealizován?

Aby bylo možné vygenerovat co nejvhodnější a nejosobnější hlas pro příjemce, najal projektový tým více než 200 dobrovolníků ze společnosti Xiaomi, kteří darovali svůj hlas. K porovnání vlastností darovaných hlasů byl použit speciální algoritmus pro porovnávání hlasových otisků. Tímto přístupem našel tým nejvhodnější hlas jako základní zvuk hlasové reference pro příjemce. S ohledem na personalizaci a ochranu soukromí byl vybraný hlas upraven komplexní akustickou modifikací tak, aby vznikl nový a originální.

Dále byla použita technologie Text-To-Speech k tréninku modelu umělé inteligence, díky čemuž tento nový hlas postupně získal přirozený rytmus a intonaci, které vyjadřují emoce a tón člověka.

Projekt „Own My Voice“ kombinuje řadu nejpokročilejších algoritmů s hlasovou technologií vyvinutou společností Xiaomi, aby byla zajištěna specifičnost, bezpečnost a vysoká realističnost syntetizovaného hlasu, a vytváří tak novou myšlenku na syntézu řeči na míru pro uživatele s jejími poruchami.

Jaký má „Own My Voice“ význam?

Základem tohoto projektu je skupina odborníků na hlasové technologie ze společnosti Xiaomi AI Lab. Od roku 2017 tito odborníci publikovali 37 článků o řeči ve sbornících špičkových mezinárodních konferencí. Úspěch aplikace „Own My Voice“ závisí především na jimi vyvinuté technologii Text-To-Speech.

Technologie Text-To-Speech v podstatě způsobuje, že se syntetizovaný hlas se svou intonací, pauzami, rychlostí a dalšími vlastnostmi podobá skutečnému lidskému hlasu. Monotónní a nepřirozený pocit z elektronického hlasu je tak nahrazen přirozenějším. V současné době se tato technologie uplatňuje v mnoha chytrých zařízeních vybavených Xiaoai, hlasovým asistentem s umělou inteligencí společnosti Xiaomi.

Zhu Xi dodává: Pokud si všimneme potřeb menšinových skupin a budeme se jimi zabývat v rané fázi, proces šíření technologií se může výrazně zkrátit. Díky tomu se výhody nových technologií stanou pro uživatele se zvláštními potřebami dostupnými bez prodlení.

Do budoucna bude společnost Xiaomi nadále získávat zpětnou vazbu a zkoumat proveditelnost tohoto projektu v širším rozsahu. Xiaomi bude i nadále zpřístupňovat produkty prostřednictvím špičkových technologií a bude se snažit naplňovat rozmanité potřeby lidí prostřednictvím technologických inovací.

O společnosti Xiaomi

Společnost Xiaomi Corporation byla založena v dubnu 2010 a 9. července 2018 byla uvedena na hlavní burzu cenných papírů v Hongkongu (1810.HK). Xiaomi je společnost zabývající se spotřební elektronikou a chytrou výrobou, jejímž jádrem jsou chytré telefony a chytrý hardware propojený platformou IoT.

V souladu s naší vizí „Přátelit se s uživateli a být nejpohodovější společností v srdcích uživatelů“ se společnost Xiaomi neustále snaží o inovace, vysoce kvalitní uživatelskou zkušenost a provozní efektivitu. Společnost neúnavně vytváří úžasné produkty s poctivými cenami, aby si všichni na světě mohli užívat lepší život díky inovativním technologiím.

Xiaomi je jednou z předních světových společností v oblasti chytrých telefonů. Její podíl na trhu z hlediska dodávek chytrých telefonů se umístil na 3. místě na celém světě ve třetím čtvrtletí roku 2021. Společnost také vytvořila přední světovou spotřebitelskou platformu AIoT (AI+IoT), k jejíž platformě bylo k 30. září 2021 připojeno více než 400 milionů chytrých zařízení, s výjimkou chytrých telefonů a notebooků. Produkty Xiaomi jsou přítomny ve více než 100 zemích a regionech po celém světě. V srpnu 2021 se společnost potřetí dostala na seznam Fortune Global 500, kde se umístila na 338. místě, což je o 84 míst více než v roce 2020.

Xiaomi je součástí indexů Hang Seng, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index a Hang Seng China 50 Index.

Hewlett Packard Enterprise v Česku staví nový výrobní závod na superpočítače

Společnost Hewlett Packard Enterprise pokračuje ve významných investicích v Evropě vybudováním výrobního závodu na vysoce výkonné výpočetní systémy (HPC)
a systémy pro podporu umělé inteligence (AI) nové generace s cílem urychlit dodávky zákazníkům a posílit dodavatelský ekosystém v regionu. V novém závodě se budou vyrábět špičkové systémy HPE připravené na míru potřeb zákazníků. Pomáhat budou s pokrokem ve vědeckém výzkumu, rozvojem nasazení metod AI a ML (strojového učení) a posílením inovací.

Specializovaný HPC výrobní závod, který je součástí čtyř globálních lokalit, kde společnost HPE vyrábí HPC systémy, se bude nacházet v Kutné Hoře – vedle stávajícího evropského závodu HPE na výrobu standardních serverů a řešení pro ukládání dat. Výroba v novém závodě bude zahájena ve třetím kvartále 2022.

„Budováním superpočítačů nové generace získají evropské organizace silný základ pro urychlení vědeckých objevů využitím příležitostí plynoucích z exponenciálního růstu dat, posílení digitální suverenity a inovačního potenciálu a přispějí tak k navyšování ekonomických hodnot,“ řekl Justin Hotard, výkonný viceprezident a generální ředitel HPC & AI společnosti HPE. „S novým výrobním závodem v Kutné Hoře jsme odhodlání Evropu v tomto úsilí podporovat. Jde o další významnou investici mezi našimi iniciativami v oblasti výzkumu a vývoje, které jsme v Evropě uskutečnili. Kutná Hora se tak stává místem, ve kterém budou vznikat přední nejmodernější superpočítačové a AI systémy.“

HPE v případě HPC disponuje silnými základy

Již nyní má společnost HPE v Evropě vybudovanou rozsáhlou instalovanou bázi v HPC a AI, která se zaměřuje na podporu národních iniciativ s cílem poskytnout zdroje pro komplexní vědecké výzkumy, které jsou rozhodující pro řešení náročných globálních výzev, jako je předpovídání a příprava na extrémní počasí, diagnostika a léčba nemocí a zlepšení potravinové bezpečnosti a udržitelnosti. Získání přístupu k technologiím nové generace, které přinesou další neocenitelné poznatky a schopnosti pro inovace v oblasti umělé inteligence, je pro Evropu ve snaze o dosažení digitální suverenity přitom zásadní.

Společnost HPE v Evropě spolupracuje na řadě projektů, včetně European HPC Joint Undertaking (EuroHPC JU), což je iniciativa mezi EU, evropskými zeměmi a průmyslovými technologickými partnery
s cílem koordinovat a kombinovat své zdroje vedoucí k vývoji pre-exascale a exascale superpočítačů světové úrovně v Evropě. Prostřednictvím EuroHPC JU již HPE navrhla a staví superpočítač LUMI pro CSC – IT Centrum pro vědu ve Finsku, který je považován za pre-exascale superpočítač a dodala superpočítač Karolina pro superpočítačové centrum IT4Innovations v České republice.

Kromě toho se společnost HPE zavázala podporovat místní evropské iniciativy v oblasti HPC a AI, investovala do oblasti výzkumu a vývoje, jako je Center of Excellence ve francouzském Grenoblu, které je otevřeno širší komunitě vědců, výzkumným pracovníkům a inženýrům k provádění testů a tvorbě řešení nové generace. HPE také pokračuje v podpoře francouzského projektu „AI for Humanity“, který v březnu 2018 oznámil francouzský prezident Emmanuel Macron, s cílem podpořit průmysl ve využití AI metod,
a tak posílit hospodářský růst. Na podporu této mise HPE rozšířila svá partnerství v oblasti AI ve Francii
o připravovaný superpočítač Adastra pro GENCI-CINES, superpočítač Jean Zay pro GENCI a superpočítač pro Maison de l’Intelligence Artificielle.

Všechny tyto kroky pomáhají evropským organizacím k tomu, aby těžily nové významné poznatky z exponenciálně rostoucích dostupných dat.

HPC a AI řešení pro evropské zákazníky budou vyráběna lokálně

Nový výrobní závod bude vyrábět a dodávat dvě hlavní produktové řady. Systémy HPE Apollo, ideální řešení pro náročné HPC aplikace a podporu využívání AI. Druhou řadou budou superpočítače HPE Cray EX, které jsou navrženy jako špičkové superpočítače nové generace a poskytují bezprecedentní výkon při řešení nejnáročnějších globálních vědeckých a AI úkolů.

Obě produktové řady nabízejí komplexní řešení zahrnující standardní a akcelerované výpočetní jednotky, software, sítě, datová úložiště a disponují vysoce efektivním kapalinovým chlazením.

Nový závod je také navržen tak, aby splňoval specifické výrobní požadavky na HPE systémy chlazené kapalinou, což je ideální způsob chlazení pro nejmodernější systémy náročné na výpočetní výkon pro podporu HPC a AI aplikací. Výrobní prostory jsou vybaveny podlahou vyztuženou tak, aby unesla hmotnost superpočítačů HPE Cray EX, které dosahují hmotnosti až 8 000 liber (3 628 kilogramů) na jednotlivou skříň, a obsahuje vodní okruh mezi superpočítači a zařízením na střeše pro zchlazení horké vody používané pro chlazení superpočítačů právě budovaných a testovaných na lince výrobního závodu.

HPE pokračuje v důvěryhodném partnerství se společností Foxconn

Produkcí a expedicí HPC systémů v Kutné Hoře byla pověřena opět společnost Foxconn, dlouholetý partner HPE. Díky tomu bude v Evropě docházet k hladkému odbavení objednávek na tyto systémy. Stejně, jak se to nyní děje v případě serverů a úložných řešeních v již fungujícím závodě HPE v Kutné Hoře.

Více informací o HPE produktových řadách a řešeních pro podporu HPC a AI, a o tom, jak se tato řešení používají v různých průmyslových odvětvích najdete na www.hpe.com/us/en/compute/hpc.

O společnosti Hewlett Packard Enterprise

Hewlett Packard Enterprise je globální společností poskytující edge-to-cloud platformu jako službu, která firmám pomáhá zefektivnit podnikání využitím všech jejich nashromážděných dat, ať jsou kdekoliv. Společnost HPE staví na desetiletích vývoje a inovací s cílem nabídnout nejlepší možnosti, jakými společnosti mohou podnikat. HPE poskytuje jedinečná řešení s dlouholetou zkušeností v cloudových platformách a se zpracováním IT úloh na koncových bodech, které pomáhají zákazníkům rozvíjet nové obchodní modely a celkově zvýšit jejich provozní výkon. Pro více informací navštivte: www.hpe.com.

Dell Technologies pomáhá podnikům v České republice bezpečně a ekologicky likvidovat IT vybavení

Společnost Dell Technologies oznamuje rozšíření svých služeb zpětného odběru zařízení do České republiky. Služba se vztahuje na jakoukoli značku notebooku, stolního počítače, serveru, periferního zařízení a příslušenství a pomáhá zákazníkům získat hodnotu ze stávajícího IT vybavení a využívat služby ekologické recyklace ve velkém měřítku.

Společnost Dell od roku 2008 prostřednictvím svých programů zpětného odběru převzala více než 2,5 miliardy kusů elektroniky a podpořila tak podniky v ekologické likvidaci vysloužilého IT vybavení. Služby zpětného odběru poskytují moderní, zjednodušenou a standardizovanou nabídku, která zákazníkům pomáhá rozšířit jejich snahy o recyklaci. Nabídka zahrnuje nový samoobslužný online portál, který ještě více zjednodušuje likvidaci vybavení – poskytuje podnikům odhady hodnoty v reálném čase, komplexní prostředky a zjednodušený zpětný odběr zařízení.

Rozšířením služeb bezpečné recyklace elektroniky a IT vybavení Dell směřuje k naplnění svého cíle do roku 2030 za každé prodané zařízení jedno recyklovat nebo repasovat.

Maximalizace užitku a doby užívání IT

Společnost Dell Technologies nestanovuje žádný minimální limit počtu kusů a usnadňuje tak život zákazníkům z řad firem všech velikostí, ať mají centralizované nebo vzdálené pracovní síly. Tyto služby nabízejí flexibilitu a kontrolu díky možnosti sledování celého procesu online prostřednictvím samoobslužného portálu. Zákazníci mohou využívat odhady hodnoty v reálném čase, aby mohli své vybavení maximálně využít a zjednodušit životní cyklus svých systémů.

Ochrana podniků pomocí bezpečnostních služeb

Po odevzdání zařízení zákazníkem jsou odstraněna data v souladu se standardy pro sanitaci dat, aby se minimalizovalo riziko porušení zabezpečení. Služby zpětného odběru zařízení nyní nabízejí další možnosti, které zvyšují míru ochrany:

  • Sanitace dat na místě – data jsou odstraněna přímo na místě dříve, než zařízení opustí prostory zákazníka.
  • Skartace pevných disků na místě – pevné disky s daty se likvidují fyzickým zničením a recyklují podle místních předpisů. 

Příležitosti pro distribuční kanály v České republice

Služby zpětného odběru zařízení jsou k dispozici prostřednictvím společnosti Dell Technologies a jejích obchodních partnerů.

Další informace o službách zpětného odběru zařízení naleznete na webových stránkách Dell Technologies.

80 % sluchátek prodaných na internetu už je bezdrátových, běžně doma máme dvoje

Jako pracovní nástroj, k motivaci při sportovnímu výkonu i k útěku z reality. K tomu všemu slouží sluchátka – kategorie, která zaznamenala na internetu v roce 2021 růst o 17 % oproti předchozímu roku. Jednoznačným trendem jsou sluchátka bezdrátová, ta tvoří už čtyři pětiny ze všech prodaných kusů. Průměrná cena sluchátek na internetu je 1 400 korun a meziročně zůstala téměř beze změny. Nejpopulárnější značkou napříč střední a východní Evropou je Apple a jejich sluchátka iPods. Podrobnou analýzu trendů na trhu se sluchátky přináší skupina nákupních rádců ve střední a východní Evropě Heureka Group. 

Na běh i do kanceláře jsou nejoblíbenější sluchátka bez drátu a přímo do uší

V posledních letech se spolu s novými trendy proměnil i celý trh se sluchátky. „Nejoblíbenější jsou aktuálnš sluchátka, u kterých lidem nepřekáží žádný drát nebo kabel. Bezdrátová sluchátka tvoří 80 % prodaných kusů,“ říká Michal Buzek, šéf analytiků skupiny evropských nákupních rádců Heureka Group, a pokračuje: „Větší oblibu sledujeme u sluchátek přímo do uší, takzvaných špuntů, i když to hodně závisí na osobních preferencích. Lidé si už běžně pořizují více sluchátek. Jedny většinou slouží k pracovním účelům, stále častěji s funkcí potlačení okolního hluku. Ty druhé jsou pak na volný čas, ať už jsou přizpůsobeny na sport nebo mají vysokou kvalitu zvuku pro poslech hudby.“

Do meziročního růstu o 17 % v roce 2021 vstoupil samozřejmě lockdown v prvním pololetí a tím zvýšená potřeba vyřešit práci nebo školu z domova. „Zájem o sluchátka podpořila nutnost zajistit si i doma kvalitní přenos zvuku, a to ideálně tak, aby nebylo rušeno ostatní okolí – třeba doma se učící děti nebo vedle pracující manželka,“ dodává Michal Buzek. A nejedná se o bezvýznamnou kategorii – na obratu segmentu s elektronikou (včetně mobilních telefonů) se vloni sluchátka podílela 3,7 %. Aktuální čísla v segmentu se sluchátky kopírují trend celého e-commerce, meziroční změna této kategorie v prvním čtvrtletí letošního roku je zhruba 20 % pod loňským růstem, oproti předpandemické době se však jedná o nárůst

Nejen Češi milují iPody

Z analýzy Heureky je také vidět, že Češi jsou milovníci sluchátek značky Apple, takzvaných iPodů. Na dalších příčkách z pohledu prodejů jsou značky Sony a Niceboy. „První tři značky sluchátek tvoří 42 % trhu. To ukazuje, že zákazníci sice mají pár preferovaných značek, ale nemalá část z nich se značkou moc neřídí a více u nich rozhoduje cena a design,“ vysvětluje na základě dat chování zákazníků Michal Buzek z Heureky, a pokračuje: „Překvapivým vítězem loňského roku (na trhu se sluchátky) se stala sluchátka O2 Pods. Během pár měsíců se dokonce dostala mezi 5 nejoblíbenějších značek celého roku, a jsou tak z tohoto pohledu jednoznačně skokanem roku.“

Obliba značky Apple je vidět i v dalších zemích, je nejprodávanější značkou sluchátek i v regionu střední a východní Evropy.

TOP 5 značek sluchátek na internetu (1. čtrvtletí 2022)
CZ SK SL HR HU RO
1 Apple Apple Apple Apple Apple Samsung
2 Sony JBL JBL Xiaomi JBL Apple
3 Niceboy Samsung Samsung Samsung Xiaomi Sony
4 JBL Sony Sony JBL Samsung Huawei
5 O2 Xiaomi Hotpods Sony Sony JBL
Zdroj: Heureka Group #heurekadata

 

Průměrná cena sluchátek je 1 400 korun, stejně jako před rokem

Právě vyšší cena designových sluchátek může zákazníky od koupě odradit či je nutí hledat jiné alternativy. „Průměrná cena sluchátek na trhu je zhruba 1 400 korun a meziročně se téměř nezměnila,“ říká Michal Buzek. Podotýká však, že se v TOP30 nejprodávanějších typů sluchátek uplynulého roku objevilo hned 8 novinek, což ukazuje, že zákazníci jsou na trhu se sluchátky stále ochotni akceptovat nové modely a značky.

O Heurece

Heureka.cz je největší nákupní rádce a cenový srovnávač na českém a slovenském internetu. Měsíčně Heureku navštíví 4,5 miliónu reálných uživatelů (NetMonitor) a je šestým nejnavštěvovanějším webem v Česku. Zákazníci na Heurece vybírají a srovnávají nabídky produktů z více než 38 000 internetových obchodů. Heureka pomáhá lidem nakupovat jednoduše, bezpečně a s přehledem. Heureka je součástí Heureka Group, skupiny srovnávačů zemí střední a východní Evropy.

O Heureka Group

Skupina Heureka Group, to je devět zemí střední a východní Evropy, 23 milionů návštěvníků měsíčně a nabídka z více než 55 tisíc internetových obchodů. Klíčovým posláním Heureka Group je propojování e-shopů a značek se zákazníky. Hlavním cílem je pomoci e-shopům, značkám a dalším partnerům oslovit všechny naše uživatele napříč celým regionem a poskytnout jim při tom maximální podporu po všech stránkách. Do skupiny Heureka Group patří také Árukereső.hu v Maďarsku, Compari.ro v Rumunsku, Pazaruvaj.com z Bulharska, Ceneje.si ze Slovinska, Jetfinije.hr z Chorvatska, Idealno.rs ze Srbska a Idealno.ba z Bosny.

Huawei odtajnil dvě absolutní novinky z řad wearables

Společnost Huawei slavnostně za účasti ambasadorů Moniky Bagárové, Martina Šonky a Nikol Švantnerové představila dva nové přírůstky z řad wearables. Jedná se o luxusní chytré hodinky Watch GT 3 Pro a novou verzi chytrých hodinek Watch FIT 2. Watch GT 3 Pro překvapily prvotřídním zpracováním a použitím materiálů, jako jsou titan a keramika nebo safírové sklíčko, které známe u klasických hodinek. To vše se 14denní výdrží baterie, měřením kyslíku v krvi, měřením tepu a nepřeberným množstvím tréninkových režimů s možností využití virtuálního kouče.

Prémiový design a luxusní zpracování

Watch GT 3 Pro jsou vybaveny 1.43 palcovým AMOLED HD barevným displejem a rozlišením 466 x 466. Všechna data tak na svých nových hodinkách uvidíte opravdu křišťálově čistě.

Kvalita materiálů a jejich prvotřídní zpracování je vidět na první pohled. Titanové pouzdro působí odolně, ale zároveň jsou hodinky lehké a příjemné na nošení. Safírové sklíčko jen tak nepoškrábete. Menší bílé hodinky jsou vyrobeny  z keramiky. Nejedná se ale o leda jakou keramiku, tato keramika projde až 60 různými fázemi, než se ze zirkonového keramického prášku stane finální produkt.

Menší keramická verze posouvá hranice propojení estetična a technologií

Keramická verze Watch GT 3 Pro je o něco elegantnější a minimalističtější než titanová verze. Při návrhu těchto hodinek se Huawei inspiroval u Botticelliho mistrovského díla Zrození Venuše. Dokazuje to precizně vybrané použití barev, jako jsou zlatá a perleťově ústřičná, které byly použity na lunetě. Luneta zároveň vyniká svým propracováním, sčítá totiž přesně 24 vlnek, které celkový design hodinek posouvají o level výš.

Každý jeden kus keramických Watch GT 3 Pro projde deseti denním výrobním postupem a 13 procesy rytí a leštění pomocí diamantových brusiček. Výsledkem je pak dechberoucí bíla barva a oslnivý lesk.

Huawei Watch GT 3 Pro nejsou jen pro parádu

Nadšení sportovci jistě ocení takzvaný „professional workout mode“ v rámci, kterého si mohou vybrat z až 100 různých sportovních disciplín. Watch GT 3 Pro navíc disponují virtuálním koučem, který vám pomocí na míru sestaveného plánu pomůže dosáhnout těch nejlepších výsledků. Díky vodotěsnosti se nemusíte bát, že vaše hodinky dojdou na dovolené u moře k úhoně. S Watch GT 3 Pro se totiž můžete potopit až do 30 metrů.

Funkce potápění je zároveň zařazena do výběru tréninků, což přináší benefit především pro uživatele, kteří s potápěním začínají. Třešničkou na dortu je i možnost trénování apnoe. Takzvaný osobní tréninkový asistent vám totiž pomůže zlepšit vaše schopnosti, co se týče zadržování dechu.

Huawei nezahálel ani co se výdrže baterie týče. Titanová verze vydrží na jedno nabití až 14 dní. Keramická varianta vydrží 7 dní, ale díky vylepšené baterii a funkci bezdrátového nabíjení své hodinky nabijete o jednu třetinu rychleji než předešlé modely.

Nová verze Huawei Watch FIT 2

Hodinky z řady FIT jsou na trhu již od roku 2020 a od té doby si získaly velké množství fanoušků, kteří chtějí zlepšit svůj životní styl a mít svůj zdravotní stav pod kontrolou. Nové Watch FIT 2 potvrzují, že i v malém těle se může skrývat velký duch. Jsou speciálně navržené pro uživatele, kteří chtějí jednoduchý design, ale špičkový výkon.  Mají 1,74palcový displej, na kterém můžete přehledně ovládávat vše, co potřebujete. Nově jsou vybaveny i mikrofonem, takže z nich můžete pomocí Bluetooth přijímat i telefonní hovory.

Osobní fitness trenér na vašem zápěstí

Animované fitness tréninky se dočkaly vylepšení audia a díky sledováni srdečního tepu, SpO2 a funkci monitoru spánku, můžete mít vaše zdraví plně pod kontrolou. Watch FIT 2 totiž umí sledovat různé časti vašeho spánku a identifikovat tak problémy, se kterými se potýkáte. A co víc? Nabídnou vám i řešení, jak tyto problémy efektivně řešit. Watch FIT 2 přispívají i k optimálnímu duševnímu zdraví. Poznají, kdy se nacházíte ve stresové situaci a upozorní vás, že je čas zpomalit. Tato funkce je obzvláště v dnešní hektické době neocenitelná.

Animovaný fitness trenér, který je dostupný až v 7 různých tréninkových módech, s vámi projde trénink od začátku až do konce, a to včetně zahřátí a finálního protažení. Milovníci běhu si zamilují funkci Runnig Ability Index, která pomocí vyhodnocení dat, jako je například vaše výška, věk, váha a navrhne trénink přímo vám na míru.

Dámy zase ocení sledování menstruačního cyklu. Pomocí měření tepu, tělesné teploty a dechu dokážou tyto hodinky předpovědět různé fáze cyklu a upozornit uživatelku na změny, kterými její tělo aktuálně probíhá.

Kdy a kde si můžete pořídit své Watch GT 3 Pro a Watch FIT 2

HUAWEI Watch GT 3 Pro 46 mm se začnou prodávat 18. 5. za cenu od 9490 Kč a budou nabízeny pro podporu prodeje společně s dárkem v podobě hodinek Watch GT 2 o velikosti 46 mm až do 19. 6.

HUAWEI Watch GT 3 Pro 43 mm budou k dostání v předprodej za cenu od 10990 Kč počínaje 18. 5. do 29. 5. společně s dárkem v podobě bezdrátových sluchátek HUAWEI FreeBuds Lipstick. Tento dárek bude nadále k hodinkám až do 19. 6.

HUAWEI Watch FIT 2 se začnou prodávat od poloviny června ve standardních prodejních kanálech. Hodinky se silikonovým páskem budou za cenu 3499 Kč. Verze s koženým páskem za 3999 Kč. Watch FIT 2 Elegant s kovovým páskem dorazí do prodeje o měsíc později s cenovkou 4999 Kč.

Informace o produktech Huawei naleznete na https://consumer.huawei.com/cz

Abc3D přináší novou generaci 3D skeneru – Revopoint POP2

Elvira, přední dodavatel 3D technologií a provozovatel portálu Abc3D, oznámila dostupnost Revopoint POP2, další generace všestranného kompaktního 3D skeneru. Produkt, který ve všech oblastech navazuje na svého předchůdce, poskytuje ve své kategorii mimořádnou přesnost (0,1 mm), rozsah (skenování krychle 20 cm až 2 m) a bezkonkurenční výkon.

„POP2 je vybaven vylepšeným projektorem a infračervenými kamerami s vyšším rozlišením a zdokonalenou metodou přesné a rychlé kalibrace,“ řekl Jan Šmejcký, ředitel společnosti Elvira „Mimořádná úroveň přesnosti dosahuje 0,05 – 0,15 mm 3D dat mračna bodů. Díky tomu může POP2 snímat 3D modely s více detaily a lepší rozměrovou přesností.“

Hardwarové vylepšení systému POP2 umožňuje skenování frekvencí až 10 snímků za sekundu. Pomocí patentovaného mikroprojekčního čipu skener POP2 zajišťuje, že rychle získaná data 3D mračna bodů mají opravdu vysokou přesnost.  Současně je tento skener vybaven vestavěným gyroskopem 6 Dof, který rychleji a přesněji určuje prostorovou polohu. Snižuje tak chyby při spojování, zlepšuje a urychluje plynulost skenování.

Z hlediska způsobu použití se jedná o 2-in-1 skener. POP2 je navržen tak, aby fungoval jako ruční skener a zároveň jako skener stolní s použitím rotačního stolku. Skener POP2 je kompaktní a přenosný, váží pouhých 195 g a je tak vhodný na cesty. Součástí standardního balení je uživatelsky přívětivý SW Revo Scan / Studio / Calibration (skenování, proces a kalibrace). Skener POP2 je vybaven mnoha optimalizačními funkcemi, které jsou vysoce efektivní a nevyžadují vysoký výkon připojeného média. K napájení vyžaduje jen jeden kabel USB a lze jej přímo připojit k notebooku, tabletu a pro zjednodušené 3D skenování také k mobilu.

Více o novince lze získat na této webové stránce.

O společnosti Elvira

Elvira je od roku 1991 dodavatelem kancelářské techniky a služeb na českém a slovenském trhu. V současné době se prostřednictvím svého portálu Abc3D věnuje zejména dodávkám a servisu 3D technologií včetně stolních, profi a produkčních 3D tiskáren, 3D skenerů, softwaru, materiálu a dalších pomůcek. Je poskytovatelem technologií vedoucích 3D výrobců včetně 3D Systems, BCN3D a Omni3D a služeb Služby 3D. K zákazníkům společnosti patří zejména průmyslové výrobní společnosti z odvětví automotive, strojírenství, robotiky a letectví, dále pak organizace ve školství a zdravotnictví. Společnost Elvira si zakládá na komplexním a individuálním přístupu k zákazníkům a umožňuje využít všech prezentovaných 3D technologií ve formě služby na míru.

Více na www.abc3d.cz

Exit mobile version