Asus představil novinky v rámci eventu For Those Who Dare Boundless virtual event

Společnost ASUS představila herní konvertibilní notebook ROG Flow X16. Toto 16palcové tenké a lehké zařízení je vybaveno procesorem AMD Ryzen 9 6900HS a grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti. Grafický výkon lze ještě navýšit pomocí celé řady externích grafických karet XG Mobile. Novinka váží pouhých 2,1 kg a díky minimálním rámečkům má velikost běžného 15palcového notebooku. ROG Flow X16 disponuje špičkovým mini LED displejem Nebula HDR s rozlišením QHD, obnovovací frekvencí 165 Hz, jasem 1100 nitů, 512 zónami lokálního stmívání a 100% pokrytím barevného spektra DCI-P3. Vysoký výkon a nízké teploty obstarává zcela nový systém chlazení využívající technologii Frost Force a chladič Pulsar se třemi ventilátory.

Tenký a lehký 16″ notebook se špičkovým výkonem

Flow X16 je již třetím členem rodiny ROG Flow a zatím dosud i nejvýkonnějším. Díky procesoru AMD Ryzen 9 6900HS a grafické kartě NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti s přepínačem MUX Switch dokáže Flow X16 vykreslovat snímky ve hrách mnohem rychleji, než by se dalo očekávat při pohledu na jeho 19,4 mm tenké tělo. Grafická karta RTX 3070 Ti pracuje s maximálním výkonem TGP 125 W zásluhou funkce Dynamic Boost, což umožňuje tvorbu a hraní na cestách bez kompromisů.

Výrobce umožňuje i navzdory tenkému a lehkému provedení snadný upgrade komponent. Flow X16 podporuje až 64 GB paměti RAM a oba SO-DIMM moduly jsou snadno přístupné pro budoucí upgrade. Flow X16 je vybaven až 2 TB SSD úložištěm a má také druhý otevřený slot M.2, díky němuž lze bez problémů připojit další úložiště potřebné pro větší herní knihovnu.

Přenosná a univerzální konvertibilní konstrukce

Přenosnost a všestrannost jsou u modelu Flow X16, jakožto člena rodiny Flow, zásadní. Díky kloubu s rozsahem pohybu 360° mohou hráči přeměnit svůj stroj z tradičního notebooku do režimu stanu, který maximalizuje proudění vzduchu při použití externí klávesnice nebo gamepadu. Případně mohou displej překlopit do plně tabletového režimu a využívat dotykové funkce displeje. Bez ohledu na místo se ROG Flow X16 dokáže přizpůsobit potřebám hráčů.

Tato všestrannost zahrnuje také podporu řady externích grafických karet XG Mobile. XG Mobile obsahují notebookové varianty těch nejvýkonnějších grafických čipů AMD a NVIDIA a zároveň jsou dostatečně přenosné, aby se daly pohodlně přenášet v batohu. Tyto externí GPU zastanou i funkci rozbočovače portů – nabízejí konektory Ethernet, USB-A, DisplayPort, HDMI 2.1 a čtečku SD karet.

Displej Nebula HDR

Nová certifikace displeje ROG Nebula vyžaduje 100% pokrytí barevného prostoru DCI-P3, jas alespoň 500 nitů a dobu odezvy 3 milisekundy nebo kratší. Displej Nebula HDR v zařízení Flow X16 splňuje všechny tyto požadavky a zároveň posouvá hranice výkonu HDR.

Tento displej Nebula HDR má rozlišení QHD, poměr stran 16:10 a obnovovací frekvenci 165 Hz. Využívá miniaturní LED diody s maximálním jasem 1100 nitů. Nebula HDR má certifikaci VESA DisplayHDR 1000 a disponuje 512 stmívacími zónami, což je zárukou výborného kontrastu a HDR. Displej Nebula HDR k tomu využívá technologii AmLED společnosti AUO a technologii ROG Nebula HDR Engine. Tato softwarová kombinace adaptivního zpracování obrazu ve spojení s adaptivním stmíváním a zesílením podsvícení pomáhá dosáhnout velmi přesného obrazu s minimálním halo efektem.

Chlazení nové úrovně

Vměstnat veškerý herní a multitaskingový výkon do šasi tenkého méně než 20 mm nebylo snadné. Flow X16 využívá k chlazení tekutý kov Thermal Grizzly na procesoru a zbrusu novou technologii Frost Force. Ta obsahuje dva ventilátory, jež směrují proudění vzduchu přímo na důležité vnitřní komponenty. Třetí přídavný ventilátor pomáhá s odvodem tepla z GPU přímo do nového chladiče Pulsar, který je umístěn v zadní části zařízení. Chladič Flow X16 má velmi husté žebrování o tloušťce pouhých 0,1 mm a nabízí celkovou plochu 110 902 mm².

Třetí přídavný ventilátor udržuje teplotu GPU o 7 °C nižší než tradiční řešení, což umožňuje Flow X16 zachovat vysokou snímkovou frekvenci během dlouhých herních seancí v jakémkoli ze čtyř režimů. Pro hráče, kteří potřebují maximální mobilitu bez obětování výkonu, je tu Flow X16.

MapFactor Navigator 7.2 přináší další vylepšení – a nejen pro Android Auto

Předchozí verze 7.1 mapFactor Navigatoru představila režim celé obrazovky a gesta v mapě na Android Auto zařízeních a také vyhledávání v seznamu bodů zájmu (POI) v aplikaci. Nový Navigator 7.2 navazuje a přináší mnoho dalších šikovných funkcí, které usnadní uživatelům používání aplikace jak v telefonu tak na Android Auto zařízeních.

Všechny Oblíbené nyní i na Android Auto díky novému vyhledávání

Významným přínosem verze 7.2 je nové vyhledávání v seznamu uložených oblíbených míst a tras. Tato funkce je dostupná nejen v samotné aplikaci na telefonu, ale i na Android Auto, což je klíčovou změnou. Dosud totiž bylo možné kvůli limitaci od Googlu využívat na Android Auto jen omezený počet oblíbených položek, a to maximálně šest. Díky vyhledávání jsou tak nyní dostupné všechny Oblíbené položky, bez ohledu na jejich počet či pořadí – navíc velmi snadno a rychle.

Snadné vyhledání země ve Správci map

Navigator nabízí mapové pokrytí více než 200 oblastí po celém světě. Jak ve verzi bezplatných OSM map, tak profesionálních TomTom map. Pro snazší orientaci v tomto bohatém seznamu a urychlení výběru oblasti přibyla funkce vyhledávání i ve Správci map.

Stahování map v Android Auto

Vylepšení se týká i stahování mapových podkladů, které lze nyní nově ovládat i přímo přes obrazovku Android Auto.

Vylepšená úvodní obrazovka s volbou druhu map

Jak je známo, Navigator podporuje dva druhy mapových podkladů. Jedním jsou OSM mapy tvořené dobrovolníky z celého světa a druhým profesionální mapy od společnosti TomTom. Pro usnadnění volby, které mapy zvolit, byly do úvodního dialogového okna doplněny základní informace o jejich obsahu.

Na podnět samotných uživatelů Navigatoru byly také přidány dva nové druhy infopanelů (čas bez vteřin).

Odkazy ke stažení Navigatoru na  Google Play:

  • Navigator TRUCK PRO – profesionální GPS navigace pro rozměrná vozidla (kamiony, autobusy apod.) s TomTom mapami a všemi doplňkovými funkcemi

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mapfactor.navigator_pro_truck

Další informace a tiskové zprávy

Společnost Epson slaví 80 let od založení a otevírá Muzeum Epson v Suwě

Společnost Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, dále jen „Epson“), která slaví 80. výročí svého působení na trhu, otevře ve svém sídle ve městě Suwa v prefektuře Nagano v Japonsku muzeum Epson Museum Suwa. Muzeum, které se skládá ze dvou částí: zrekonstruovaného muzea Monozukuri a nové pamětní síně, poskytne návštěvníkům možnost seznámit se s historií společnosti Epson a jejími výrobky z minulosti. Pamětní síň je umístěna v původní administrativní budově, jejíž stavba byla dokončena v říjnu 1945. Tato nedávno zrekonstruovaná historická budova bude ode dneška přístupná veřejnosti.

Předchůdce společnosti Epson, společnost Daiwa Kogyo, Ltd., byla založena v květnu 1942. Během následujících osmi desetiletí se společnost vyvíjela a upevnila své postavení inovátora a výrobce. Zdokonalování technologií mikroobrábění a přesného zpracování, které společnost Epson vyvinula pro výrobu hodinek, a jejich využití v dalších oblastech je tím, co podpořilo růst společnosti. Díky preciznosti a inovativnosti se společnost Epson (tehdy ještě Daiwa Kogyo, Ltd.) stala dokonce hlavním dodavatelem časomíry pro olympiádu v Tokiu v roce 1964. Měla za úkol zaznamenávat a tisknout výsledky a ukázalo se, že právě v tisku společnost

Pro vybudování muzea jsme zrekonstruovali původní administrativní budovu z doby založení společnosti a znovu ji otevřeme jako pamětní síň, abychom návštěvníkům umožnili vrátit se v čase a seznámit se s historií a příběhy výrobků z minulých dob.

Exponáty v pamětní síni pokrývají období do 70. let 20. století, tedy dobu, kdy byla budova skutečně využívána. Návštěvníci se mohou retrospektivně seznámit s efektivními, kompaktními a přesnými technologiemi, které společnost Epson od svého založení vyvinula, od technologie a dovedností, které se využívají při výrobě mechanických hodinek, přes první quartzové hodinky na světě až po první kompaktní digitální tiskárnu EP-101 sestrojenou v 60. letech. Ve své době bylo toto zařízení nejmenší digitální tiskárnou na světě a díky svému předchůdci EP získala tiskárna přezdívku EP`son, která dala následně jméno celé společnosti.

Návštěvníci muzea Epson v Suwě si mohou prohlédnout muzeum Monozukuri i pamětní síň.

Současně spouštíme také speciální webové stránky k 80. výročí založení společnosti, na kterých mapujeme její filozofii a historii od založení.

https://80th.epson.com/en

Společnost Epson funguje již osm desetiletí díky neustálé kreativitě a překonávání výzev. Společnost se zavázala řešit společenské problémy tím, že pracuje na dosažení udržitelnosti a obohacování komunit.

Co nabízí Epson Museum Suwa

Název objektu Pamětní síň (Memorial Hall) Monozukuri Muzeum
Hlavní exponáty Ÿ  Záběry z výroby v době založení společnosti

Ÿ  Pokroky ve výrobě mechanických hodinek, technologie a dovednosti s nimi spojené

Ÿ  Příběh vývoje quartzových hodinek

Ÿ  Nástup a vývoj kompaktní digitální tiskárny

Ÿ  Produkty a technologické linie

Ÿ  Představení obnovené firemní vize Epson 25

Ÿ  Pět oblastí inovací společnosti Epson

Ÿ  Zkušenosti s tiskem v praxi

Lokalita 3-3-5 Owa, Suwa, Nagano, Japonsko
Otevřeno od 18. května 2022

 

Užijte si komfort a styl při sledování: Samsung nabízí TV příslušenství pro každou příležitost

Celou škálu příslušenství k televizorům, která dokážou výrazně posunout a vylepšit divácký zážitek, nabízí společnost Samsung Electronics. I zdánlivá maličkost umí udělat z běžného televizoru přenosné zařízení, otočit ho na výšku nebo jím vyzdobit domácnost. Samsung Electronics připravil seznam jednoduchých, ale praktických doplňků, které právě tyto úpravy umožňují. Veškeré TV příslušenství je k dispozici na eshopu samsung.cz nebo u obchodních partnerů.

Otočný stojan a držák na zeď

Když si na běžné obrazovce pustíte video natočené telefonem na výšku, není to žádná sláva. Co kdyby ale šlo otočit televizor na výšku tak, aby videozáznam zabíral celou plochu? U modelů Neo QLED nebo Frame to není nic nemožného – slouží k tomu držák na zeď Auto Rotating Wall Mount nebo stojan Auto Rotating Stand[1]. U obou stačí stisknout tlačítko na dálkovém ovladači a můžete jen sledovat, jak se vám přístroj sám otočí. V režimu na výšku funguje i zrcadlení obrazu na displeji telefonu nebo bezdrátový přenos (casting). Doporučená maloobchodní cena auto-otočného TV držáku na Studio Stand je 9 990 Kč, u auto-otočného TV držáku na zeď 8 900 Kč.

Nástěnný držák, který umožňuje nastavení do libovolné polohy

Kdeže jsou časy, kdy televizor připevněný na stěně prostě držel v jediné poloze jako přibitý. S držákem Full Motion Slim Wall Mount můžete přístroj natáčet, jak chcete – nahoru, dolů, doleva či doprava, prostě tak, abyste měli ideální obraz z libovolné polohy či úhlu.

Kromě toho je tento držák prostorově velmi úsporný – televizor je doslova nalepený na stěnu, což divácký zážitek ještě umocňuje. Doporučená maloobchodní cena naklápěcího držáku na zeď je 3 490 Kč pro televizory s úhlopříčkou 43″ až 55″, 4 490 Kč pro televizory s úhlopříčkou 58“ až 75“ a 5 490 Kč pro televizory s úhlopříčkou 82“ až 85“. Držák je vhodný pro všechny televizory Neo QLED, QLED a Crystal UHD modelových řad 2021 a 2022.

Konec zamotaným kabelům, přichází One Connect Box

Jedním z největších problémů v mnoha obývacích pokojích jsou klubka kabelů kolem televizoru. Majitelé modelů Neo QLED se s nimi ovšem trápit nemusejí – stačí, když si pořídí kabel One Connect Cable v délce 15 m a připojí ho k nenápadnému boxu Slim Connect Boxu, do něhož se nepotřebný kus kabelu skryje. Výsledkem je elegantní minimalistické řešení, které potěší každého estéta. Kabel vede do externího One Connect Boxu, který je součástí balení u všech televizorů The Frame, 8K Neo QLED a nejvyššího modelu 4K Neo QLED – QN95B. Kabel One Connect Cable o délce 5 m je dostupný za doporučenou maloobchodní cenu 4 990 Kč, o délce 15 m pak 6 490 Kč.

Rám, který promění televizor v umělecké dílo

Jak víme, televizor Samsung Frame umožňuje zobrazit některé ze světových uměleckých děl coby šetřič obrazovky, takže se v klidovém stavu mění v obraz na zdi. K obrazu ovšem patří rám – a právě ten si k modelu Frame můžete pořídit. Na výběr je několik typů a barevných variant, aby výsledek maximálně ladil s vaším interiérem. Verze Modern Flat (tedy moderní plochý rám) je k dispozici v bílé, teakové či hnědé variantě, tradičnější zdobný rám Beveled Bezel můžete mít v bílém či cihlově červeném provedení[2]. Vše lze zkombinovat s nástěnným držákem Slim Fit Wall Mount, díky němuž televizor dokonale „sedne“ na stěnu jako skutečný obraz.

A pokud vás nástěnné provedení neláká, můžete zvolit Floor Stand neboli podlahový stojan připomínající skutečnou malířskou rekvizitu. Snadno ho lze postavit i do malé místnosti, která se tak na pohled změní v umělecký ateliér. Vyměnitelné rámečky k televizorům The Frame lze pořídit za doporučenou maloobchodní cenu 1 990 Kč.

Kolečka k Sero aneb Mobilní zábava

Jedinečný otočný model Sero je díky kolečkům Sero Wheels ještě flexibilnější než dřív. Kromě změny orientace si s nimi televizor můžete bez potíží odvézt do jiné místnosti a sledovat oblíbený program, kdekoli chcete. Designový dvoudílný pojízdný stojan pro The Sero získáte za doporučenou maloobchodní cenu 1 790 Kč pro televizory o úhlopříčce 32″, 1 990 Kč pro televizory o úhlopříčce 43“ až 75“ a 2 990 Kč pro televizory o úhlopříčce 85“.

Projektor Freestyle v osobním balení

Samsung Freestyle je opravdu univerzální kus výbavy – přenosný projektor, Bluetooth reproduktor a lampa v jednom. Jeho vizáž si teď můžete přizpůsobit osobnímu vkusu díky speciálnímu silikonovému krytu – na výběr jsou tři barevné varianty, růžová Blossom Pink, zelená Forest Green a béžová Coyote Beige. Doporučená maloobchodní cena silikových krytů je 990 Kč. A pokud si Freestyle berete na výlet do přírody nebo na večírek na zahradě nebo na střeše, oceníte elegantní kompaktní pouzdro. Jeho doporučená maloobchodní cena je 1 490 Kč. K projektoru lze také dokoupit přenosnou baterii bílé barvy o kapacitě 32 000 mAh za doporučenou maloobchodní cenu 3 990 Kč.

Designový televizor Serif jako polička

Model Samsung Serif má jedinečný design – z profilu vypadá jako písmeno I s rozšířenou plochou nahoře, která vysloveně vybízí k vyzdobení drobnými uměleckými předměty. Pokud žádné takové nemáte, můžete si několik zajímavých ručně vyráběných kousků vybrat v naší nabídce. Úplně to změní dojem z vašeho obýváku. Televizory The Serif jsou k dispozici za doporučenou maloobchodní cenu od 22 900 Kč za model s úhlopříčkou 43“.

Úplný seznam TV příslušenství k televizorům Samsung naleznete zde.

  • [1] Kompatibilní s modely Neo QLED 8K, Neo QLED 4K a The Frame. Úhlopříčka obrazovky se u jednotlivých modelů liší.
  • [2] Počet a dostupnost barevných variant se mění v závislosti na zemi a regionu.

Check Point chrání mobilní zařízení i před nebezpečnými soubory

Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), přední světový poskytovatel kyberbezpečnostních řešení, představil nejkomplexnější ochranu před kybernetickými hrozbami pro mobilní zařízení. Nová verze Harmony Mobile je vůbec první řešení od některého z hlavních světových výrobců, které zabraňuje stahování škodlivých souborů do mobilních zařízení. Uživatelé se mohou těšit i na další bezpečnostní funkce, včetně analýzy zranitelností operačního systému, pokročilých funkcí pro zařízení Samsung nebo snadné správy kontroly HTTPS.

Počet zaměstnanců využívajících vzdálené nebo hybridní pracovní modely neustále roste. Z mobilních zařízení potřebují přistupovat ke kritickým podnikovým systémům nebo citlivým informacím. Mobilní zařízení se tak stala pro hackery lákavým terčem. Podle dat výzkumného týmu Check Point Research čelily v posledních dvou letech téměř všechny organizace (97 %) mobilním hrozbám, přičemž jedním z nejvíce přehlížených vektorů je stahování souborů. Check Point mimo jiné odhalil kritickou zranitelnost v aplikaci Instagram, která útočníkům umožňovala převzít kontrolu nad účtem oběti a proměnit telefon ve špionážní nástroj pouhým odesláním škodlivého obrázku.

Nová ochrana proti škodlivým souborům využívá službu Check Point Threat Cloud, která skenuje stahované soubory a analyzuje potenciálně škodlivé chování. Pokud je detekováno nějaké riziko, stahování je zablokováno a škodlivý soubor se do zařízení nikdy nedostane. Na telefonech se systémem Android může Harmony Mobile skenovat soubory v úložišti mobilního zařízení a v případě odhalení škodlivého souboru upozorní uživatele i správce. Uživateli bude doporučeno, aby soubor odstranil, a správce se může rozhodnout omezit přístup zařízení k podnikovým zdrojům.

Check Point v rámci ochrany mobilních zařízení implementoval do Harmony Mobile Release 4.0 také unikátní funkce pro Samsung Knox, díky čemu mohou správci zabezpečení splnit i ty nejpřísnější bezpečnostní politiky, nařízení a předpisy.

„Většina mobilních bezpečnostních řešení dokáže pouze skenovat soubory související s mobilním operačním systémem, jako jsou aplikace a iOS profily. Nechrání tak mobilní telefon před ostatními škodlivými soubory, jako jsou spustitelné soubory, soubory MS Office, PDF a další. Uživatelé jsou na mobilních telefonech stále závislejší, takže se na ně logicky více zaměřují i kyberzločinci. Je tedy důležitější než kdy dříve mít robustní mobilní bezpečnostní řešení, které vás ochrání před jakýmkoli typem nebezpečných souborů,“ říká Petr Kadrmas, Security Engineer Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Více informací o Harmony Mobile Release 4.0 najdete na stránkách společnosti Check Point.

Reklama na TikToku válcuje ostatní platformy. Brandy si ale s obsahem nevědí rady

TikTok v posledních letech zažívá překotný růst a už dávno nejde jen o pošetilou zábavu pro teenagery. Podle aktuálních dat se počet uživatelů v Česku blíží dvěma milionům a kromě generace Z si k němu čím dál častěji nacházejí cestu i zástupci starších ročníků. Zvyšuje se tím zároveň i marketingový potenciál této platformy, což si uvědomují jak zadavatelé reklamy, tak samotný TikTok, který rozšiřuje možnosti monetizace obsahu.

TikTok se stal velmi rychle populární díky snadné přístupnosti aplikace a zábavnosti obsahu, kterému dominovala taneční videa, legrační filtry měnící vzhled nebo nejrůznější virální výzvy, do nichž se uživatelé ochotně zapojovali. Používání aplikace je jednoduché a návykové. Uživatelé mohou konzumovat neomezenou zásobu zábavy, jež se přizpůsobuje jejich individuálnímu vkusu. Zpočátku na TikToku dominovali teenageři, kteří stále drží největší podíl, ale postupně se připojují i dříve narození.

V Česku se v počtu uživatelů dlouhodobě pohybuje na prvním místě Facebook s 5 miliony aktivních uživatelů následovaný Instagramem se 4 miliony. TikTok u nás v současnosti používá podle dostupných dat mezi 1,7 a 1,9 milionu lidí. „Jedná se o aktuálně nejrychleji rostoucí síť v Česku, podle dat ji používá třetina lidí mezi 15 a 29 lety. A nelze ji tedy již nějakou dobu nebrat vážně,“ podotýká Vít Zima, lektor digitálního marketingu platformy Laba.

TikTok bude lákat bonitnější klientelu

S rozrůstajícím se počtem uživatelů roste podle konzultanta pro online marketing a sociální sítě Tomáše Černovského také význam TikToku jako prostoru pro prezentaci značek a oslovování potenciálních zákazníků. „Publikum je už nyní celkem vyspělé, nicméně další nárůst je dle mého názoru v následujících měsících a letech nevyhnutelný. TikTok bude chtít dostat na své médium bonitnější klientelu, aby mohl přitáhnout další klienty a díky tomu více vydělávat na reklamách,“ komentoval.

Podle údajů Statshot Report na webu Datareportal.com vzrostl pouze za první čtvrtletí letošního roku celosvětově dosah reklamních sdělení na této sociální síti o téměř 10 procent a dosahuje 970 milionů lidí. Podle stejného průzkumu se téměř třetina uživatelů TikToku zajímá o obsah týkající se jejich oblíbených značek a produktů a aktivně ho vyhledávají.

Podoba obsahu, který má potenciál uživatele zaujmout, se však například od Facebooku či Instagramu výrazně liší. Perfekcionalismus či propracovaný scénář tu nejsou žádoucí. „Z hlediska tvorby obsahu se skloňují pojmy jako authentic content nebo ještě lépe dirty content. Ty definují, jak by k této oblasti měly značky přistupovat,“ popisuje Zima a dodává: „Samozřejmě v tom ve většině případů selhávají. Namísto dokonale zvládnuté vizuální složky s voice overem se očekává roztřesený záběr na výšku z telefonu s použitými předpřipravenými stickery a aktuálně trendujícím hudebním podkladem.“

I podle Černovského se značkám na českém TikToku kampaně zatím nedaří správně postavit. „Určitě se najdou jednotlivé firmy, které TikTok uchopily správným způsobem, nicméně majorita velkých hráčů dle mého ještě nepochopila, o čem TikTok reklama je,“ myslí si. Svou formou musí reklama co nejvíce odpovídat běžným nativním videím. Pokud je příliš vyumělkovaná, dlouhá, pomalá a brand z ní čiší na sto honů, uživatelé ji rychle přeskočí.

Odměny za reklamu získají úspěšní autoři videí

Monetizace obsahu je pro TikTok přesto důležitým trendem, jemuž věnuje plnou pozornost. V květnu například představil novou službu TikTok Pulse pro umisťování reklamy vedle videí, která daný den patří mezi nejúspěšnější. „Jde o nové řešení kontextové reklamy, které inzerentům umožňuje umístit svou značku vedle hlavního obsahu ve feedu For You. TikTok Pulse je navržen tak, aby značkám poskytl nástroje a ovládací prvky, aby se staly součástí těchto každodenních okamžiků a trendů zajímavých pro komunitu uživatelů,“ uvádí platforma. Tato služba přináší odměnu i pro autory, protože pokud se video u jejich obsahu zobrazí, získají polovinu příjmů z reklamy.

Součástí strategie pro monetizaci obsahu na TikToku je také používání vlastní měny nazývané coins, kterou uživatelé nakupují za reálné peníze a poté jí buď odměňují tvůrce obsahu, nebo si nakupují různá vylepšení pro svůj účet. Coins používají také autoři videí na propagaci svých příspěvků napříč platformou.

Značky mají při nákupu reklamy značně široké možnosti zacílení na konkrétní skupiny uživatelů i požadované výsledky. Rozpočet kampaně je možné nastavit na celkový zásah, přehrání videa nebo například stažení aplikace. „Pokud značky zvládnou připravit atraktivní obsah, čeká je za odměnu vysoký organický dosah. Čísla jsou v porovnání s Facebookem či Instagramem ohromující. U některých produktů, ideálně těch, co kupuje generace Z a Y, už i prodeje,“ dodává Zima, který u společnosti Laba vede kurz digitálního marketingu.

Také podle aktuální statistiky zveřejněné na webu data.ai se úsilí věnované do rozvoje reklamních možností TikToku vyplácí. V prvním čtvrtletí překonal historický rekord v penězích utracených uživateli prostřednictvím jakékoli aplikace či hry. Lidé na TikToku už utratili celkem 3,7 miliardy amerických dolarů. Jen v posledním čtvrtletí jde o nárůst o 40 procent. Nejvíce na TikToku utrácejí lidé v USA, Číně a poté v Kuvajtu, Německu a Saúdské Arábii.

Společnosti Xiaomi a Leica Camera oznamují dlouhodobou spolupráci: V červenci započne nová éra mobilní fotografie

Xiaomi, přední světová společnost v oblasti spotřební elektroniky a výroby mobilních telefonů, a Leica Camera, jejíž legendární pověst je založena na dlouholeté tradici vynikající kvality, inovativních technologiích a německého řemeslného zpracování, oznamují svou spolupráci v oblasti mobilního zobrazování. První vlajkový smartphone společně vyvinutý oběma společnostmi bude oficiálně uveden na trh v červenci tohoto roku.

Společnost Xiaomi byla založena v roce 2010 a v současnosti je třetím největším výrobcem chytrých telefonů na světě. Od svého založení se dodnes řídí posláním „neúnavně vytvářet úžasné produkty za poctivé ceny, aby si každý na světě mohl díky inovativním technologiím užívat lepší život“. Její chytré telefony a další produkty se prodávají ve více než 100 zemích a regionech po celém světě. Díky silné oblasti výzkumu a vývoje a neustálým dlouhodobým investicím do technologií se společnost Xiaomi stala významným lídrem v technologických inovacích v oblasti spotřební elektroniky a inteligentní výroby. V oblasti fotografování, poskytuje společnost Xiaomi na základě dlouhodobé technické akumulace v oblasti optiky objektivů, čipů, algoritmů atd. a hlubokého porozumění mobilní fotografii, mimořádné fotografické zážitky včetně portrétů, nočních scén a momentek.

Již více než 100 let vytváří společnost Leica Camera kompaktní fotoaparáty, které si oblíbili průkopníci street fotografie, a prvotřídní optické objektivy. Díky důmyslnému vývoji optiky a impozantnímu řemeslnému zpracování jsou fotoaparáty Leica, rozpoznatelné podle „červené tečky“, německým inženýrstvím v té nejlepší podobě a stále přitahují nové generace uživatelů. Společnost Leica tak k sobě díky svým precizně zpracovaným mistrovským dílům neustále přitahuje známé fotografy i nové talenty z celého světa.

Společnosti Xiaomi i Leica sdílejí stejné představy o mobilní fotografii. Obě neustále usilují o zlepšování optického výkonu a fotografického zážitku prostřednictvím inovativních technologických průlomů a estetických snah.

    „Společnost Xiaomi se zaměřuje na vytváření dokonalého uživatelského zážitku a vždy doufala, že prozkoumá možnosti fotografování smartphonem až do krajnosti. Společnosti Xiaomi a Leica se vzájemně shodují ve svých snahách a nápadech a oceňují vzájemné výhody a odvětví. Tato spolupráce bude silným impulsem pro strategii společnosti Xiaomi v oblasti fotografování. Během spolupráce došlo k nebývale hlubokému splynutí inovativních technologií, produktových filozofií a zobrazovacích preferencí obou stran, od optického designu až po vyladění estetických směrů,“ říká Lei Jun, zakladatel, předseda představenstva a generální ředitel Xiaomi Group.

„Je nám ctí, že dnes můžeme oznámit dlouhodobou strategickou spolupráci se společností Xiaomi. Leica i Xiaomi jsou globální prémiové značky a během této bezprecedentní hluboké spolupráce obě strany postupně pracovaly na tom, aby zákazníkům přinesly novou éru mobilní fotografie. Jsme přesvědčeni, že první společně vyvinutý vlajkový smartphone zviditelňuje průkopnický pokrok obou společností. Poskytneme zákazníkům v oblasti mobilní fotografie výjimečnou kvalitu obrazu, klasickou estetiku Leica, neomezenou kreativitu a otevřeme novou éru mobilní fotografie,“ dodává Matthias Harsch, generální ředitel Leica Camera AG. 

O společnosti Xiaomi

Společnost Xiaomi Corporation byla založena v dubnu 2010 a 9. července 2018 byla uvedena na hlavní burzu cenných papírů v Hongkongu (1810.HK). Xiaomi je společnost zabývající se spotřební elektronikou a chytrou výrobou, jejímž jádrem jsou chytré telefony a chytrý hardware propojený platformou IoT.

V souladu s naší vizí „Přátelit se s uživateli a být nejpohodovější společností v srdcích uživatelů“ se společnost Xiaomi neustále snaží o inovace, vysoce kvalitní uživatelskou zkušenost a provozní efektivitu. Společnost neúnavně vytváří úžasné produkty s poctivými cenami, aby si všichni na světě mohli užívat lepší život díky inovativním technologiím.

Xiaomi je jednou z předních světových společností v oblasti chytrých telefonů. Její podíl na trhu z hlediska dodávek chytrých telefonů se umístil na 3. místě na celém světě ve třetím čtvrtletí roku 2021. Společnost také vytvořila přední světovou spotřebitelskou platformu AIoT (AI+IoT), k jejíž platformě bylo k 30. září 2021 připojeno více než 400 milionů chytrých zařízení, s výjimkou chytrých telefonů a notebooků. Produkty Xiaomi jsou přítomny ve více než 100 zemích a regionech po celém světě. V srpnu 2021 se společnost potřetí dostala na seznam Fortune Global 500, kde se umístila na 338. místě, což je o 84 míst více než v roce 2020.

Xiaomi je součástí indexů Hang Seng, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index a Hang Seng China 50 Index.

O společnosti Leica Camera AG

Leica Camera AG je mezinárodní výrobce špičkových fotoaparátů a sportovní optiky. Legendární pověst značky Leica je založena na dlouhodobé tradici vynikající kvality, německého řemeslného zpracování a průmyslového designu v kombinaci s inovativními technologiemi. Nedílnou součástí kultury značky je rozmanitost aktivit, které společnost vykonává pro rozvoj fotografie. Vedle galerií Leica a Leica Akademies rozesetých po celém světě jsou to například ceny Leica Hall of Fame Award a zejména Leica Oskar Barnack Award (LOBA), která je považována za jednu z nejinovativnějších sponzorských cen existujících v současnosti. Kromě toho má společnost Leica Camera AG se sídlem v hesenském Wetzlaru a druhým výrobním závodem v portugalském Vila Nova de Famalicão celosvětovou síť vlastních národních organizací a maloobchodních prodejen Leica.

Digitální technická mapa ulehčí práci veřejné správě i investorům. Kraje do pořízení investují stovky milionů

V Česku vzniká ambiciózní projekt digitální technické mapy (DTM) celé republiky. Dílo má za cíl poskytovat spolehlivé a přesné informace o polohopisu a dopravní a technické infrastruktuře. Jednotlivé kraje již zakázky za stovky milionů realizují nebo finišují jejich přípravu. Z ucelených dat by měla profitovat nejen veřejná správa, ale i správci technické a dopravní infrastruktury, soukromé společnosti či samotní občané.

Vytvoření digitálně technické mapy Česka, potažmo samotných krajů, je nejrozsáhlejším projektem na poli geomatiky – oboru, který v sobě sdružuje znalosti geodézie, GIS a informatiky – v posledních letech. Digitálně technickou mapu má podle údajů Českého úřadu zeměměřičského a katastrálního (ČÚZK) již hotovou Praha, Plzeňský, Karlovarský, Liberecký a Zlínský kraj a Vysočina. Zbylé kraje by měly DTM dokončit do konce příštího června.

„Jedná se o nově vytvářené mapové dílo, které by mělo podchytit minimálně technickou a dopravní infrastrukturu a situaci veřejného prostoru. Na podkladě 3D měření zobrazuje stavební i přírodní objekty reálného světa a průběhy inženýrských sítí, které se v daném území nacházejí. Při zpracování se využívá současných technických možností a výsledky jsou publikovány v takzvaném jednotném výměnném formátu DTM,“ říká Libor Štefek, jednatel ostravské společnosti DIGIS, která se podílí na DTM Moravskoslezského kraje.

Jednotlivé kraje za realizaci DTM platí stovky milionů korun. Část nákladů přitom pokryje dotace z operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost. Jihomoravský kraj, který s přípravou začal letos v dubnu, například náklady vyčíslil na 235 milionů včetně DPH. „Téměř dvě stě milionů pokryje dotace, zbytek dá kraj ze svých zdrojů,“ upřesňuje krajský radní pro vědu, výzkum, inovace a IT Jiří Hlavenka.

Mapování tisíců kilometrů komunikací

Vedle finanční náročnosti je pak zásadní i časový rámec, který se u DTM pohybuje v řádech desítek měsíců. Velké množství času zabere metodická příprava a selekce stávajících dat. DTM totiž nevznikají „na zelené louce“, ale v první fázi konsolidují data správců technických sítí, dopravní infrastruktury a krajů, měst i obcí. Je však potřeba, aby tato byla, co se týče přesnosti a spolehlivosti evidovaných údajů, v dobré kvalitě.

„Proto je nutné nejprve dostupná data zkontrolovat a zjistit, zda vyhovují nově definovaným kritériím, nebo nikoli. Pokud ano, mohou se do DTM přímo vložit. Pokud nevyhovují, musí se postupně provést nové mapovaní v terénu a zásadní zpřesnění pořízených datových sad včetně vložení popisných atributů jednotlivých prvků mapy,“ popisuje Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis, která se na letecké a mobilní snímkování Česka specializuje.

Zpřesnění a pořizování nových dat pak týmy odborníků zaměstnají na další týdny. „V případě krajů ilustruje náročnost celého procesu mapování krajských komunikací. Jedná se o tisíce kilometrů silnic druhých a třetích tříd, které je nutné systematicky pomocí auta vybaveného speciálními senzory projet a zmapovat. Samotnému mobilnímu mapování předchází umístění takzvaných vlícovacích a kontrolních bodů – značek na silnici –, které musí následně zaměřit geodet,“ popisuje Petr Liška, jednatel olomoucké společnosti Geocentrum.

S mobilním mapováním silnic pro účely DTM mají zkušenosti z minulých měsíců například v Olomouckém kraji. Práci specialistů tam ovšem zkomplikovali vandalové, kteří desítky značek zamalovali černou barvou. Se značkami zajišťujícími polohovou přesnost se bude možné setkat také na silnicích na jihu Moravy. „V Jihomoravském kraji budou zdokumentovány téměř čtyři tisíce kilometrů,“ vysvětluje Jiří Hlavenka.

Obce musejí data předat krajům

S přípravou digitálně technických map krajů budou mít práci i samotné obce. Ty, které mají DTM nebo pasporty technické a dopravní infrastruktury, by měly svá data krajům poskytnout v jednotném výměnném formátu DTM, aby bylo možné je v krajských DTM využít. Ty, jež DTM nebo pasporty nemají, by měly alespoň předat údaje o dopravní a technické infrastruktuře. Dodání těchto dat, ale i jejich aktualizace, tak bude v rukách obcí, které tuto povinnost mohou plnit buď vlastními silami, nebo prostřednictvím externího dodavatele.

„Zejména u malých obcí lze z našich zkušeností předpokládat, že většina z nich nebude toto schopna vyřešit vlastními silami. Obcím, které využívají mapovou aplikaci GisOnline.cz, v tomto ohledu pomáháme nejen splnit zákonnou povinnost, ale data rovněž zpřístupňujeme v jejich vlastním projektu – stejná data, která poskytnou krajům, tak budou mít i k vlastnímu využití,“ dodává Drahomíra Zedníčková.

Společnost Sony představuje nový model sluchátek řady LinkBuds, LinkBuds S, který představuje novou dimenzi sluchátek

Sluchátka LinkBuds S jsou ideální pro celodenní streamování obsahu. Díky velmi oceňované technologii odstranění okolního hluku a možnosti vysokého rozlišení od společnosti Sony si můžete vychutnat hudbu, video nebo obsah sociálních médií přesně tak, jak to zamýšlel jejich tvůrce.

Nejmenší a nejlehčí skutečně bezdrátová sluchátka na světě s odstraněním okolního hluku a přehráváním v Hi-Res[ii]

Společnost Sony zkonstruovala tato pozoruhodně malá a lehká skutečně bezdrátová sluchátka s hmotností přibližně 4,8 gramu tak, aby byla maximálně pohodlná. Sluchátka LinkBuds S kombinují tvar, který dokonale odpovídá lidskému uchu, s ergonomickým designem pro stabilnější usazení, takže se vyhnete nepříjemné bolesti uší, která by vám kazila zábavu.

Mějte všechny světy na dosah díky přirozenému okolnímu zvuku

Se sluchátky LinkBuds S získáte to nejlepší z obou světů. Tato sluchátka kombinují inovativní koncept ambientního zvuku LinkBuds, který vám umožní komunikovat s okolním světem, s vysoce kvalitním potlačením okolního zvuku, které vám umožní soustředit se na váš oblíbený obsah a na nic jiného. Můžete tak snadno vstoupit do kavárny a rychle si objednat, a pak se stejně rychle posadit a věnovat se své oblíbené zábavě bez rozptylování.

Sluchátka mají integrovanou funkci Adaptive Sound Control, která upravuje nastavení okolního zvuku podle toho, kde se právě nacházíte, a vytváří tak ideální zážitek z poslechu. Díky tomu se můžete bez problémů pohybovat po okolí a zároveň nechat hrát své oblíbené interprety a bavit se.

Nový zvukový zážitek pro hry s rozšířenou realitou

Společnost Sony spolupracuje se svou partnerskou společností Niantic na zvuku v oblasti rozšířené reality a vyvíjí hru s rozšířenou realitou, kterou si lze užít nejen vizuálně, ale i zvukově. Při hraní jejich hry „Ingress“ se sluchátky LinkBuds S umožní snímač a technologie prostorového zvuku hráčům nový zážitek, při kterém je zvuk reprodukován tak, aby odpovídal směru, kterým jsou otočeni.

Křišťálově čisté hovory

Telefonování na hlučné ulici nebo za větrného dne nebylo s LinkBuds S nikdy snadnější díky technologii Sony Precise Voice Pickup, která optimálně ovládá mikrofony na obou sluchátkách, a díky použití síťové struktury kolem mikrofonů. S kolegy i přáteli se tak perfektně uslyšíte, ať budete kdekoli.

Poutavý zvuk, autentická hudba

Sluchátka LinkBuds S vytvářejí pohlcující zvuk a autentickou reprodukci, takže si můžete užít hudbu, video nebo obsah sociálních médií přesně tak, jak to jejich tvůrce zamýšlel.

Díky novému 5mm měniči mají tato malá sluchátka pořádnou sílu a navzdory své velikosti do uší produkují silné basy a úžasně čisté vokály, které vám umožní poslechnout si jakýkoli žánr. Integrovaný procesor V1 od společnosti Sony zlepšuje potlačení okolního hluku, zvyšuje kvalitu zvuku a omezuje zkreslení při nižší spotřebě energie, takže nebudete při poslechu rušeni, což je ideální pro dojíždění plné okolního shonu.

Tato nová sluchátka vám také umožní vychutnat si bezdrátový zvuk s vysokým rozlišením[iii] díky uznávané technologii kódování zvuku LDAC společnosti Sony. Kvalita veškeré vaší hudby bude obnovena na kvalitu zvuku s vysokým rozsahem pomocí technologie DSEE Extreme™ [iv] , která zvyšuje rozlišení digitálních hudebních souborů v reálném čase. Díky tomu budete moci ocenit všechny jemné detaily, které umělec vložil do vašich nejoblíbenějších skladeb.

Bezproblémové ovládání bez použití rukou

Život by měl být plný setkání, takže s pomocí funkce Speak-to-Chat[v], založené na přesné technologii Voice Pickup, se vaše hudba automaticky pozastaví, když na někoho promluvíte, což vám usnadní konverzaci, i když máte plné ruce práce.

Tato nová sluchátka jsou také kompatibilní se službami Google Assistant a Alexa, takže vám pomohou s každodenními úkoly a podpoří vás na cestách. Můžete se spojit s přáteli a rodinou, získávat informace, poslouchat hudbu, nastavovat upomínky a další funkce[vi]. 

Komplexní ovládání na dosah ruky

Díky intuitivnímu ovládacímu panelu s dotykovým senzorem můžete měnit nastavení zvuku, aktivovat funkci Quick Attention, a dokonce obnovit přehrávání hudby Spotify[vii] nebo Endel[viii], a to pouhými několika klepnutími na sluchátka. Prostřednictvím systému Endel můžete vytvářet personalizované zvukové kulisy, které vám umožní naprosto se ponořit do hudby, ať už právě děláte cokoli.

Snadné párování Bluetooth s funkcí Fast & Swift Pair

Sluchátka LinkBuds S podporují novou funkci rychlého párování od společnosti Google. To znamená, že je můžete snadno a rychle spárovat se svým zařízením se systémem Android™.  Funkce Swift Pair umožňuje rychlé a snadné spárování sluchátek s notebookem, stolním počítačem nebo tabletem se systémem Windows 11 nebo Windows 10.

Nová generace Bluetooth audio

Tato sluchátka jsou připravena na LE Audio, novou generaci Bluetooth audia, která umožňuje velmi nízkou latenci ideální pro hraní her[ix]. 

Vyrobeno s ohledem na životní prostředí

Sluchátka LinkBuds S byla navržena nejen jako elegantní a stylová, ale také s ohledem na životní prostředí. Stejně jako ostatní produkty řady LinkBuds jsou všechny obaly sluchátek bez plastů[x] a sluchátka využívají recyklované materiály z automobilových dílů, což odráží závazek společnosti Sony snižovat dopad produktů na životní prostředí.

Zůstaňte ve spojení s ostatními díky dlouhé výdrži baterie

Společnost Sony ví, jak důležité je vychutnat si oblíbený obsah na smartphonu, aniž by vám cokoli při poslechu překáželo. Proto společnost Sony vybavila sluchátka LinkBuds S baterií, která vydrží celý pracovní den – 6 hodin se zapnutým potlačením okolního hluku. Uložením do stylového kompaktního nabíjecího pouzdra získáte dalších 14 hodin.

Pokud spěcháte, stačí 5 minut rychlého nabíjení a máte k dispozici až 60 minut přehrávání.

Zprávy od partnerů společnosti Sony

Archit Bhargava, ředitel produktového marketingu, Niantic, Inc.

Společnost Niantic představila vizi „Real World Metaverse“, která umožní přidání digitálních vrstev rozšířené reality do reálného světa.  V současné době jsou vrstvy AR vizuální, nicméně věříme, že přidáním zvukové vrstvy vznikne bohatší zážitek z AR a reálný svět se díky tomu stane příjemnějším a pohodlnějším. Řada sluchátek LinkBuds od společnosti Sony přidává zvukovou vrstvu, aniž by byly ohroženy vizuální a zvukové informace přicházející z reálného světa.  Při použití s různými hrami, které nabízí společnost Niantic, mohou vytvořit bohatší a příjemnější herní zážitek. Ingress, který letos slaví desáté výročí, se do léta dočká nové funkce.  Doufáme, že se vám tato funkce dostupná se sérií LinkBuds bude líbit.

Těšte se také na zážitek s rozšířenou realitou díky kombinaci série LinkBuds a naší platformy Lightship, která je základem herních titulů společnosti Niantic a která bude brzy k dispozici.  

Cena a dostupnost

Sluchátka LinkBuds S budou k dispozici v bílé, černé a ecru barvě za cenu 4 999 CZK a budou k dispozici od 20. května 2022.

  • [i] Cíl do léta 2022.
  • [ii] Od 9. května 2022. Podle průzkumu společnosti Sony Corporation měřeného podle zásad Strategy Analytics na trhu sluchátek ve stylu Truly Wireless podporujících potlačení šumu a kompatibilních s LDAC. LDAC je certifikovaný kodek „Hi-Res Audio Wireless“.
  • [iii] Pomocí aplikace Sony | Headphones Connect je třeba nastavit funkci „Priorita kvality zvuku“. Bude třeba kompatibilní zařízení podporující LDAC.
  • [iv] Aktivujte zařízení DSEE Extreme™ z aplikace Sony | Headphones Connect.
  • [vi]  Funkce sluchátek Google Assistant, včetně detekce zkratky „Ok Google“, jsou k dispozici pouze po připojení k podporovanému zařízení Android™. Google a Android™ jsou ochranné známky společnosti Google LLC. Amazon, Alexa a všechna související loga jsou ochranné známky společnosti Amazon.com, Inc. nebo jejích přidružených společností. Asistent Google a Alexa nejsou k dispozici ve všech jazycích a zemích/oblastech. Nainstalujte aplikaci Google a nastavte ji pomocí aplikace Sony | Headphones Connect. Pro Amazon Alexa nainstalujte aplikaci Amazon Alexa a nastavte ji pomocí aplikace Sony | Headphones Connect.
  • [vii] Nainstalujte aplikaci Spotify a nastavte ji pomocí aplikace Sony | Headphones Connect. Služba Spotify nemusí být v některých zemích/oblastech dostupná.
  • [viii] Nainstalujte aplikaci Endel a nastavte ji pomocí aplikace Sony | Headphones Connect. Služba Endel a/nebo funkce Endel Quick Access nemusí být v některých zemích/oblastech k dispozici. Podrobné informace jsou k dispozici na webových stránkách společnosti Endel: https://endel.io/
  • [x] V závislosti na zeměpisné oblasti. Bez povrchových a lepicích materiálů. Recyklované plasty nemusí být použity na díly v závislosti na době výroby.

Pozor na podezřelé zprávy od LinkedInu, kyberzločinci napodobují při phishingových podvodech známé značky

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, zveřejnil zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky v 1. čtvrtletí 2022. Z reportu vyplývá, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

Žebříčku vůbec poprvé dominovala sociální síť LinkedIn, tuto značku zneužívala dokonce více než polovina (52 %) phishingových podvodů maskovaných za známé značky. Oproti předchozímu kvartálu je to skok o 44 procentních bodů a posun z 5. místa na 1. LinkedIn odsunul z čela žebříčku společnost DHL. Zajímavé je, že na konci minulého roku byl žebříček více vyrovnaný a DHL mělo na prvním místě „jen“ 23% podíl.

Podle reportu kyberzločinci nejčastěji zneužívají značky sociálních sítí, následují přepravní společnosti a technologičtí giganti, jako Google, Microsoft a Apple.

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web pak šíří e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují uživatele z jiných webových stránek či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech v 1. čtvrtletí 2022

  1. LinkedIn (52 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. DHL (14 %)
  3. Google (7 %)
  4. Microsoft (6 %)
  5. FedEx (6 %)
  6. WhatsApp (4 %)
  7. Amazon (2 %)
  8. Maersk (1 %)
  9. AliExpress (0,8 %)
  10. Apple (0,8 %)

„Kyberzločinci maskují phishing za známé značky a zneužívají aktuální události a trendy, aby zvýšili šanci, že se někdo nachytá. Některé útoky se snaží ukrást data a informace, jiné se naopak snaží infikovat zařízené malwarem. Nejčastěji vidíme napodobování značek sociálních sítí, i když Facebook pro tentokrát vypadl z Top 10. Nejlepší obranou je vzdělávání. Je důležité poznat podezřelé zprávy a věnovat pozornost detailům, překlepům, chybám v názvu domény a jiným varovným signálům. Zejména uživatelé LinkedInu by měli být obzvláště ostražití,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer EE v kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Krádeže přihlašovacích údajů

Phishingové e-maily napodobující zprávy LinkedInu se obvykle snaží krást informace o účtu. E-maily jsou v některých kampaních odesílané z adresy „LinkedIn (smtpfox-6qhrg@tavic[.]com[.]mx)“ a útočníci se snaží, aby oběť klikla na škodlivý odkaz, který uživatele přesměruje na podvodnou přihlašovací stránku LinkedIn (https://carriermasr.com/public/linkedIn[.]com/linkedIn[.]com/login[.]php), kde uživatel musí zadat své uživatelské jméno a heslo.

Infikování počítače zlodějským malwarem

V kampaních zneužívajících známou přepravní značku Maersk se útočníci kupříkladu pokoušeli infikovat počítač oběti zlodějským malwarem Agent Tesla. E-mail vypadal velmi věrohodně a vyzýval uživatele ke stažení excelového souboru s informacemi o přepravě zásilky. Při otevření souboru byl systém infikován škodlivým kódem. Agent Tesla je známý spyware zaměřený na krádež citlivých informací a přihlašovací údajů, který dokáže sledovat stisknuté klávesy.

Jak se před phishingem chránit? Podívejte se na několik základních bezpečnostních tipů:

  1. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje a nepoužívejte stejná hesla. Krádeže přihlašovacích údajů jsou oblíbeným cílem kybernetických útoků. Řada lidí používá stejná uživatelská jména a hesla napříč různými účty, takže hackeři pak získají přístup k dalším online službám.
  2. Pozor na e-maily s žádostí o resetování hesla. Pokud obdržíte nevyžádaný e-mail s žádostí o resetování hesla, neklikejte na odkazy ve zprávě. Kliknutím na odkaz se totiž můžete dostat na phishingové stránky, které sice budou připomínat originální web, ale své přihlašovací údaje poskytnete kyberzločincům.
  3. Nenechte se zmanipulovat. Techniky sociálního inženýrství se snaží zneužívat lidskou přirozenost. Lidé častěji udělají chybu, když spěchají nebo se snaží plnit zdánlivě důležité příkazy. Phishingové útoky běžně používají tyto techniky k přesvědčení obětí, aby ignorovaly jakékoli podezření a klikly na odkaz nebo otevřely přílohu.
  4. Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu věcí, které signalizují phishing. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby, včetně názvů domén, a obecné pozdravy jako „vážený uživateli“ nebo „drahý zákazníku“. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://. A nikdy nedůvěřujte podezřelým zprávám.
  5. Obecně platí, že nesdílejte více, než je nezbytně nutné, a to bez ohledu na web. Společnosti nepotřebují vaše rodné číslo, abyste u nich mohli nakoupit. Nikdy neposkytujte své přihlašovací údaje třetím stranám.
  6. Smažte podezřelé zprávy. Pokud máte podezření, že něco není v pořádku, důvěřujte svým instinktům a podezřelou zprávu smažte bez otevírání a klikání na odkazy.
  7. Neklikejte na přílohy. Neotvírejte přílohy v podezřelých nebo podivných zprávách – zejména přílohy Word, Excel, PowerPoint nebo PDF, ale samozřejmě ani přílohy typu EXE, MSI nebo BAT.
  8. Ověřte odesílatele. U každé zprávy zkontrolujte, kdo jej posílá. Kdo nebo co je zdrojem zprávy? Dávejte pozor na překlepy nebo rozdíly v e-mailové adrese odesílatele. A neváhejte blokovat podezřelé odesílatele.
  9. Neodkládejte aktualizace. V mobilním telefonu i počítači používejte vždy nejnovější verze softwaru. Nové verze mají opravené chyby a záplatované zranitelnosti. Použití zastaralého softwaru může hackerům umožnit, aby se dostali k vašim osobním informacím.
  10. Nikdy nevěřte příliš dobrým nabídkám, jako „80% sleva na nový iPhone“. Buďte velmi opatrní i u výstražných zprávách a vždy raději napřímo kontaktujte danou společnost, ať už vám přijde nějaká upomínka z banky nebo třeba zpráva o nedoručené zásilce.

Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení.

Exit mobile version