Neškodit nestačí. Canon vyzývá firmy k dodržování Cílů udržitelného rozvoje

V neděli 25. září uplynulo sedm let od chvíle, kdy Valné shromáždění OSN přijalo 17 Cílů udržitelného rozvoje. Ty mají poskytnout zemím návod, jak řešit nejdůležitější úkoly současného světa od boje proti chudobě po ochranu životního prostředí. Aby však byly snahy o lepší budoucnost naší planety co nejefektivnější, musí se do nich kromě zemí a politiků zapojit i velké společnosti. „Pouhé ‚neškodit‘ už dnes nestačí,“ upozorňuje Jaap van ’t Ooster, generální ředitel společnosti Canon 4CE.

Cíle udržitelného rozvoje představují ambiciózní závazek členských států OSN snížit chudobu, zajistit přístup ke vzdělání, potravinám a čisté vodě, přijmout opatření pro rovnost příležitostí, mír a stabilitu ve světě. Jde také o závazek chránit životní prostředí, zmírnit změnu klimatu a zajistit přístup k udržitelným zdrojům energie.

„Jako zástupci globálně působící společnosti jsme si dobře vědomi své odpovědnosti. Při plánování vývoje nových technologií musíme postupovat opatrně, abychom svým jednáním nepoškodili životní prostředí ani místní komunity,“ říká Jaap van ’t Ooster, generální ředitel společnosti Canon 4CE, a dodává: „Pouhé ‚neškodit‘ však už dnes nestačí. Je potřeba pravidelně podnikat akce na podporu nejdůležitějších cílů.“

Ekologie na prvním místě

Společnost Canon se angažuje zejména v šesti ze 17 cílů. Jsou to dobré zdraví a kvalita života, rovnost žen a mužů, hospodářský růst a důstojná práce, inovace – průmysl – infrastruktura, odpovědná spotřeba a výroba a opatření v oblasti klimatu.

Dále se společnost věnuje oblastem vzdělávání, přístupu k čisté energii a řešení nerovností.

Není náhodou, že několik z uvedených cílů souvisí s ekologií. „Ta je dnes naprostým základem, pokud chceme zabránit klimatické katastrofě a zastavit degradaci cenných přírodních oblastí,“ zdůrazňuje Jaap van ’t Ooster. Vyjmenoval některé z nejvýznamnějších ekologických aktivit společnosti:

  • špičkový design výrobků, který účinně snižuje ekologickou stopu společnosti Canon na makroúrovni. Dnešní zařízení jsou menší a spotřebovávají méně energie, zatímco jejich výrobní výkon je stále lepší a lepší;
  • dlouhodobé strategie snižování emisí CO2. Dle závazků společnosti Canon mají do roku 2030 emise spojené s výrobou každého produktu klesnout o 50 % ve srovnání s úrovní z roku 2008. Do roku 2050 se má společnost stát zcela emisně neutrální;
  • zavádění uzavřeného hospodářského cyklu, který zahrnuje omezení jednorázových obalů a obnovu stávajících strojů a součástí;
  • používání lepších surovin v procesu výroby papíru, aby se účinně bojovalo proti odlesňování.

Mezi lety 2008 a 2020 dosáhla úspora energie díky zavedení nových technologií společnosti Canon 55,218 GWh. Použití nových obalů tonerových kazet snížilo velikost balíků až o 30 %. V důsledku toho klesly emise CO2 vznikající při jejich přepravě o 20 %. Aby byl cíl snížit emise do roku 2030 splněn, měly by emise každoročně klesat o 3 %, ve skutečnosti však klesají v průměru o 4,3 %. 

Myslet globálně i lokálně

Úspěšné plnění cílů udržitelného rozvoje by nebylo možné bez aktivit na místní úrovni. „Místní iniciativy probíhají po celém světě. Například v rámci programu Canon Miraisha umožňujeme mladým z pěti zemí subsaharské Afriky účastnit se workshopů, které rozvíjejí jejich dovednosti a kreativitu a pomáhají jim uplatnit se na trhu práce,“ říká van ’t Ooster.

Ve střední a východní Evropě se místní pobočky společnosti Canon zapojily třeba do sportovního programu s názvem „Go Canon! Go!“, aby pomohly získat peníze na podporu Společnosti pro péči o nevidomé v polském městě Laski. V České republice Canon díky technologii pro tisk personalizovaných tapet UVgel zkrášlil tři mateřské školy a již několikátým rokem pokračuje v dobročinném projektu Kopírka hledá kancelář. Jeho smyslem je věnovat použité, ale stále spolehlivé a výkonné kancelářské přístroje neziskovkám, letos zejména těm, které pomáhají zvládnout uprchlickou situaci související s válkou na Ukrajině. A také, což je neméně důležité, naplňovat cíle cirkulární ekonomiky.

Nelze nezmínit ani program Canon EMEA Young People, který je realizován přímo ve spolupráci s OSN. Jeho cílem je inspirovat, vzdělávat a posilovat mladé lidi z celého světa; doposud bylo osloveno více než 5 500 účastníků ve 27 zemích. V rámci interně nastavených cílů diverzity je ale stejně důležité pečovat i o lidi v předdůchodovém věku. „Na nich stojí celý náš firemní servis, což u technologické firmy, jako je Canon, není zanedbatelná divize. Ti lidé mají obrovské zkušenosti,“ zdůrazňuje ambasadorka diverzity ve společnosti Canon CZ Jitka Štědroňová. 

Společná činnost přináší výsledky

Za zmínku stojí, že společnost Canon se do podobných aktivit zapojila již před vyhlášením Cílů udržitelného rozvoje OSN. „Od samého počátku byly hodnoty společnosti spojeny se starou japonskou filozofií Kyosei, což znamená žít a pracovat pro společné dobro. Jsme pevně přesvědčeni, že komerční organizace může a měla by mít ideály, které vedle dosahování zisku sleduje,“ tvrdí Jaap van ’t Ooster.

Z tohoto důvodu chce Canon přesvědčit ostatní technologické společnosti, aby se aktivně podílely na Cílech udržitelného rozvoje. „V konečném důsledku může mít skutečně blahodárný účinek pouze společná akce. Týká se to i nás všech – spotřebitelů. Právě naše rozhodnutí mají skutečný dopad na rozhodnutí velkých společností,“ zdůrazňuje generální ředitel Canon 4CE.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

HONOR hledá testery pro čerstvou novinku, luxusní foto mobil s prémiovou výbavou, HONOR 70 (5G)!

Máte rádi technologické novinky a rádi zkoušíte všechny vychytávky? Značka HONOR právě hledá testery pro horkou novinku, luxusní foto mobil s prémiovou výbavou, HONOR 70 (5G), který na nedávném veletrhu IFA v Berlíně získal celkem 21 ocenění. Každý z testerů získá navíc dárek. Všichni testeři jsou také automaticky zařazeni do slosování o právě testovanou novinku, HONOR 70. Registrace běží už jen do středy 5. října 2022!

HONOR hledá testery novinek na trhu

Baví vás nové technologické novinky, nenecháte si žádnou ujít, a rádi testujete nové vychytávky? HONOR právě hledá testery pro horkou novinku, luxusní designový foto mobil s prémiovou výbavou, HONOR 70. Buďte mezi prvními, kdo si vše vyzkouší na vlastní kůži.

Odměny za testování novinek zaručeny

Ze všech přihlášek HONOR vybere 2 testery. Každý z nich pak získá také malý dárek. Navíc jsou testeři automaticky zařazeni do soutěžního slosování o právě testovanou novinku, mobilní telefon HONOR 70.

Otestujte mezi prvními designový luxusní foto mobil s prémiovou výbavou HONOR 70!

HONOR 70 se pyšní opravdu silnou foto výbavou. Oproti jiným mobilním telefonům disponuje hned dvěma hlavními fotoaparáty. 54MPx kameru doplňuje ještě 50MPx ultra širokúhlý a makro fotoaparát zároveň, do které se pomocí zapojení umělé inteligence umí velmi rychle přepnout.

Už předchozí generace disponovala unikátními vychytávkami pro natáčení videí jako je např. tzv. duální natáčení, tedy na jeden záběr natáčíte více videí, např. na selfie a zadní kameru naráz. HONOR 70 navíc umí tzv. Sólové vystřižení, kdy natáčíte skupinku lidí i jednotlivce zároveň naráz jedním kliknutím.

Buďte mezi prvními, kdo mají možnost otestovat všechny vychytávky stylového foto mobilu HONOR 70. Přihlášky k testování a více informací najdete na:

https://www.hihonor.com/cz/club/topicdetail/topicid-3490033445601281/

Další informace naleznete na oficiálních webových stránkách HONOR: www.hihonor.cz.

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 10 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Bose QuietComfort II: Sluchátka s kalibrací zvuku pro anatomii každého ucha a nejlepším ANC na světě

Nová sluchátka Bose QuietComfort Earbuds II překvapují v mnoha ohledech. Oproti předchozí generaci je každý „špunt“ asi o třetinu menší a váží méně než 7 gramů. Kromě toho zajišťují díky novému algoritmu pro rozpoznávání zachycených zvuků lepší srozumitelnost hlasu při handsfree hovorech v hlasitém prostředí. Na jedno nabití hrají až 6 hodin a baterie vestavěná v pouzdře připojitelném přes USB-C umožňuje jejich další trojnásobné dobití. Jsou kompatibilní se zařízeními Apple i Android, využívají rozhraní Bluetooth® 5.3 a splňují specifikaci IPX4, takže odolají dešti i potu. I uchycení do uší pro pohodlný celodenní poslech zaznamenalo zásadní změnu – skládá se totiž ze dvou samostatných silikonových částí. První je sada koncovek do uší Fit Kit a druhou je pásek Stability Band, pomocí kterého se sluchátka pevně a přitom komfortně „zašroubují“ do ušního boltce. Balení obsahuje tři velikosti obou částí a v případě potřeby bude možné samostatně dokoupit sadu dalších extra malých a extra velkých koncovek. Největším benefitem nových Bose QuietComfort Earbuds je ale kalibrace a optimalizace zvuku pro individuální anatomii každého ucha a s ní související exkluzivní vlastnosti.

Individuální kalibrace zvuku pro každé ucho a test správné koncovky do uší

Ve sluchátkách QuietComfort Earbuds II představuje Bose poprvé průkopnickou technologii kalibrace zvuku CustomTune, která přizpůsobí zvuk i ANC uchu konkrétního uživatele. Proces kalibrace se aktivuje vždy při nasazení. Pomocí speciálního tónu a mikrofonu umístěného na vnitřní straně si sluchátka automaticky změří akustické vlastnosti zvukovodu a naměřené hodnoty jsou použity k úpravě reprodukce. Princip je podobný, jako při kalibraci zvuku pro danou poslechovou místnost a celý proces trvá méně než půl vteřiny. S využitím aplikace Bose Music lze navíc spustit test, který zkontroluje optimální utěsnění v uších a správnost volby velikosti použitých koncovek FitBit Pokud špunty netěsní správně, vyzve aplikace uživatele k výměně, a to pro každé ucho zvlášť. Výsledný zvuk je díky tomu přesně takový, jaký má být: živý, vyrovnaný, čistý a velmi působivý.

Nejlepší ANC na světě

Technologie CustomTune s mikrofony uvnitř sluchátek je využita nejen při přehrávání hudby, ale také pro výrazně efektivnější aktivní potlačení nežádoucích ruchů z okolí (ANC). Díky těmto mikrofonům totiž sluchátka „slyší“ zvuky, které se reálně dostávají k ušním bubínkům uživatele, například hlasy spolupracovníků nebo křičící děti v autobuse, a elektronika se na ně může zaměřit při procesu potlačení. S pomocí CustomTune je tak možné neustále přizpůsobovat vlastnosti ANC měnícím se podmínkám a dosáhnout nejlepší úrovně potlačení ruchů.

Každý špunt sluchátek QC Earbuds II využívá celkem čtyři mikrofony – jeden je umístěn uvnitř a tři další snímají nežádoucí ruchy okolí z vnější strany. Všechna naměřená data zpracovává během zlomku milisekundy výkonný elektronický čip využívající exkluzivní algoritmus, který vytváří výsledný signál.

Od doby, kdy jsme na trh přinesli aktivní potlačení hluku, se snažíme stále hledat a posouvat další hranice v oblasti konstrukce, technologie i designu. Sluchátka QuietComfort Earbuds II jsou v tomto ohledu dalším velkým pokrokem,“ konstatuje Raza Haider, produktový ředitel společnosti Bose. „V Bose věříme v moc hudby a QC Earbuds II vás obrazně řečeno přenesou na koncert a vyvolají ve vás silné emoce, které hudba přináší. Pro každého posluchače se umí individuálně naladit a přinášejí zvuk, který vás pohltí.

Inteligentní režim Aware pro komunikaci s okolím bez sundání sluchátek

Inteligentní systém CustomTune zlepšuje také vlastnosti režimu Aware, který umožňuje uživateli v případě potřeby vnímat zvuky okolí, například při rozhovoru s kolegou, komunikaci s prodavačem v obchodě nebo třeba při čekání na hlášení v letištní hale. V Aware módu propouští sluchátka naopak díky mikrofonům vestavěným na vnější straně k uším přirozený zvuk zvenčí s tím, že inteligentní řízení ActiveSense reaguje i v tuto chvíli při nenadálém zvýšení hluku optimálním dočasným potlačením a udržuje neustále pohodový poslech. Režim Aware se aktivuje delším podržením prstu na sluchátku s tím, že v aplikaci může uživatel určit, zda chce pro spuštění využívat levé či pravé sluchátko.

Všechny běžné funkce, jako přehrávání a pozastavení obsahu, ovládání hlasitosti, přeskakování skladeb a přijímání či ukončování hovorů, lze ovládat pomocí intuitivních dotykových gest na levém i pravém sluchátku. Další funkce, jako například ekvalizér, nastavení režimů ANC dle potřeb uživatele, nebo dokonce interakci s dalšími audio zařízeními Bose, nabízí aplikace Bose Music.

Bose QuietComfort Earbuds II v barvě Triple Black budou na našem trhu k dostání už na přelomu září a října za doporučenou koncovou cenu 7 690 Kč. V listopadu přijde na trh také barevné provedení Soapstone.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

S novým školním rokem vyhlašuje ROG kampaň #DayOnewithROG

Herní rodina Republic of Gamers (ROG) s hrdostí oznamuje novou promoakci zaměřenou na návrat do školních lavic. Zákazníci, kteří si zakoupí ROG notebook s označením 2022, mohou v pětadvaceti zapojených zemích Evropy, Blízkého východu a Afriky zdarma získat speciální školní promo příslušenství. Vítězové soutěží na sociálních sítích pak navíc získají digitální herní dárky nebo špičkový herní notebook ASUS TUF Dash F15.

Kompletní seznam zemí zapojených do kampaně #DayOnewithROG a další podrobnosti i ní naleznete na oficiálních webových stránkách zde: https://www.dayonerog.com/.

Buďte připraveni na studijní povinnosti

Počítače ve třídách a přednáškových sálech se stále častěji stávají nezbytností, a proto musejí rodiče a studenti před začátkem školního roku nakupovat nové notebooky. V ROG jsme proto vymysleli propagační akci #DayOnewithROG, která je v souladu s letošní sezónou nákupů před návratem do školy a pomáhá zákazníkům s výběrem správného notebooku, který jim umožní okamžitý start už od prvního školního dne.

ROG spolupracuje se 24 influencery z ROG týmu, kteří šíří toto poselství. Stejně jako studenti s různým studijním zaměřením představuje ROG Team různorodou komunitu lidí z různých profesních oborů, které spojuje láska ke hrám.

„Nejnovější technologie přinesly obrovský průlom v počítačovém průmyslu – zejména pak v segmentu herních notebooků. V posledních několika letech jsme toho ostatně byli očitými svědky,“ říká Jeff Lo, generální ředitel pro spotřebitelské počítače/herní segment ASUS pro východní Evropu, Blízký východ a Afriku. „Když vidím, jak stále víc a víc lidí používá tyto úžasné tenké a výkonné laptopy ve svém každodenním životě, přináší to obrovskou spoustu vzrušení a dobrých pocitů, které stály za zahájením akce #DayOnewithROG pro studenty v celém regionu!“

Vyberte si z devíti ROG notebooků s procesory Intel

Co se týká výběru počítače, každý student vyžaduje něco jiného, má jiné preference. Někteří potřebují výpočetní výkon pro tvorbu obsahu a kurzy STEM, jiní doufají, že budou hrát bez zpoždění – buď ve volném čase, nebo jako členové univerzitního e-sportového týmu. Pro studenty, kteří hledají průvodce při nákupu, vyvinula společnost ROG algoritmus, který jim na základě jejich potřeb doporučí jeden z našich prvotřídních notebooků. Uživatelé si mohou v nástroji vybrat až tři funkce, jako jsou například celodenní výdrž, tvorba obsahu nebo lehká konstrukce, a získat doporučení herního notebooku s označením 2022, doplněné o videa, specifikace a odkaz na nákup.

Nabídka spolehlivých ROG notebooků je ideální pro studenty, kteří potřebují novou výbavu do školy. Do akce je zařazeno devět herních notebooků ASUS s procesory Intel: ROG Strix SCAR 15, ROG Strix SCAR 17, ROG Strix SCAR 17 SE, ROG Zephyrus M16, ROG Flow Z13, ASUS TUF Dash F15 a ASUS TUF Gaming F15/F17.

Získejte ROG batoh a mnoho dalších odměn

Při nákupu u zúčastněných prodejců obdrží zákazníci, kteří zadají propagační kód z webové stránky #DayOnewithROG, také batoh ROG. Nabídka přitom platí až do vyčerpání zásob.

Studenti se mohou do soutěže #DayOnewithROG zapojit také sdílením komentáře na lokálních ROG účtech sociálních sítí, a to označením tří přátel v komentářích a použitím hashtagu #DayOneWithROG. Výherci získají digitální herní dárky (ty se mohou v jednotlivých zemích lišit) nebo špičkový herní notebook ASUS TUF Dash F15. Uživatelé se mohou přihlásit do 30. září 2022, vítězové pro každou zemi budou vyhlášeni začátkem října na lokálních ROG účtech sociálních sítí.

Veškeré informace o promo kampani #DayOnewithROG naleznete na oficiálních webových stránkách zde: https://www.dayonerog.com/.

3 tipy na nabíjení mobilů v autě: Pozor na kolony nebo rychlost bezdrátových nabíječek

Sledování aktuálního silničního provozu, cestování podle navigace nebo poslouchání oblíbených podcastů během jízdy v autě umožní mobilní telefon či tablet. Nabíjení přístrojů v autě je tak pro každého nutností, ale má svá pravidla. Přinášíme vám tři tipy pro efektivní a bezpečné napájení mobilních telefonů i jiných přístrojů přímo za jízdy v autě.

Tip 1: Nabíjení z USB portu je bezpečné, když motor běží

Základní způsob nabíjení v autě představují vestavěné USB porty, do kterých lze zapojit nabíječku k chytrému zařízení. „Nevýhodou je, že proud z těchto portů bývá omezený a nabíjení zpomaluje. Proto je lepší telefon či tablet při nabíjení vypnout, aby se rychlost nabíjení zvýšila. Vypnutí sníží spotřebu energie mobilního telefonu na nulu,“ vysvětluje Radim Tlapák, ředitel předního internetového obchodu BatteryShop.cz, který nabízí širokou škálu baterií pro notebooky, fotoaparáty, videokamery, mobily a další zařízení.

Při nabíjení v autě je potřeba dávat si pozor na vybíjení autobaterie. Nabíječka by měla být zapojená pouze tak dlouho, dokud je chytré zařízení napájeno. Pokud je nabíječka připojená i nadále, může v případě vypnutého motoru auta vyčerpat energii z autobaterie a způsobit komplikace při startování.

Tip 2: Zapalovač na cigarety může nabít telefon za jízdy, ale ne v koloně

Pokud automobil nemá k dispozici vestavěný USB port pro nabíjení, je další možností zakoupení externí nabíječky s adaptérem. Ten lze zapojit do zapalovače cigaret. Zapalovač je konstruován tak, aby poskytoval dostatečné výstupní napětí, které může dosahovat rychlosti přenosu proudu běžných USB portů v autě. „Je však nutné si zkontrolovat, že příslušná nabíječka zapojená do zapalovače disponuje proudem minimálně dva ampéry,“ doplňuje Radim Tlapák.

Před zapojením konce adaptéru do zapalovače cigaret se je potřeba ujistit, že je zapalovač na dotek chladný, a průběžně kontrolovat, jestli nedochází k přehřívání. Pokud je smartphone zapojený do zapalovače cigaret v autě, které zrovna stojí v koloně s vypnutým motorem, je nutné zařízení odpojit. Stejně jako při nabíjení z USB portu totiž již po pár desítkách minut hrozí, že bude autobaterie vybitá a nebude možné auto znovu nastartovat. „Pokud v autě pravidelně cestuje více pasažérů nebo používáte kromě mobilu i tablet či externí navigaci, vyplatí se pořídit adaptér pro možnost zapojení více kabelů současně. Potom je možné dobíjet dvě a více zařízení najednou,“ popisuje Radim Tlapák z BatteryShop.cz, který ve svém sortimentu nabízí i autonabíječky.

Tip 3: Počítejte s nižší rychlostí bezdrátového nabíjení

Alternativou je také bezdrátové nabíjení, ke kterému není potřeba pořizovat kabel. Novější modely aut mají ve středové konzole nebo pod loketní opěrkou zabudované přihrádky, kam lze chytré zařízení umístit k napájení, případně je možné bezdrátovou nabíječku zakoupit. Bezdrátové nabíjení poskytuje uživateli pohodlí a je snadné – stačí chytré zařízení přiložit na podložku či vložit do nabíjecí přihrádky a ono se automaticky začne nabíjet.

Externí bezdrátová nabíječka se pak zapojuje většinou znovu do USB portu či pomocí adaptéru do zapalovače. Pokud využíváte mobilní telefon při cestě autem jako navigaci a nemáte možnost snadného propojení mobilu s palubním monitorem, volte bezdrátové nabíječky, které je možné umístit do vrchní části palubní desky, například na lamely od ventilace. Díky tomu bude možné sledovat navigaci a zároveň přístroj napájet. „Je třeba počítat s tím, že rychlost bezdrátového nabíjení v autě není stejná jako nabíjení kabelem z klasické zásuvky. Výkon se totiž běžně pohybuje kolem deseti wattů. Spotřeba energie na navigaci bude pravděpodobně vyšší než samotné nabíjení, proto na něj myslete včas, aby vás prázdná baterie nepřekvapila,“ uzavírá Tlapák.

O e-shopu BatteryShop.cz

Společnost BatteryShop.cz má v obchodování na internetu dlouhodobé zkušenosti, věnuje se mu od roku 1998. Specializuje se výhradně na prodej baterií. Všichni pracovníci mají s produkty z oboru počítačové elektroniky bohaté zkušenosti. Obchodními partnery jsou společnosti z Asie a USA. Všechny prodávané baterie splňují přísné evropské normy a mají všechny certifikáty potřebné pro prodej v zemích Evropské unie. Vysokou kvalitu služeb internetového obchodu potvrzuje 100% hodnocení zákazníků na portálu Heureka.cz.

Internetový obchod BatteryShop.cz provozuje společnost NTB CZ, která je zároveň vlastníkem a výhradním prodejcem baterií značky T6 Power.

Epson představuje dvě nové sublimační tiskárny SureColor pro potisk textilu

Společnost Epson posílila svou vedoucí pozici na trhu sublimačních tiskáren uvedením dvou nových 44palcových sublimačních produktů. Čtyřbarevný model SureColor SC-F6400 a šestibarevný model SureColor SC-F6400H jsou navrženy pro tisk nízkého a středního objemu a jsou ideální pro aplikace, jako je textilní produkce, personalizace produktů a vysoce kvalitní reprodukce fotografií. Tiskárny nabízejí řadu významných vylepšení včetně vyšší produktivity a sníženého množství odpadu.

Obě tiskárny jsou založené na revoluční technologii Micro TFP PrecisionCore společnosti Epson, která je navržena pro poskytování výjimečné obrazové kvality, a nabízejí odlišné výhody v závislosti na potřebách uživatele. Model SC-F6400 ve srovnání se svým předchůdcem SC-F6300 zvyšuje produktivitu o 20 %. Model SC-F6400H poskytuje rozšířený barevný prostor použitím CMYK inkoustů a volbou buď fluorescenční růžové a fluorescenční žluté, světle azurové a světle purpurové nebo oranžové a fialové. To znamená, že SC-F6400H jako první šestibarevná 44palcová sublimační tiskárna společnosti Epson zpřístupňuje rozšířenou řadu potenciálních aplikací pro textilní i pevné substráty. Toto vylepšení bude zajímat především uživatele zabývající se produkcí módních výrobků, sportovního i domácího oblečení, měkkého značení a propagačních výrobků.

Tiskárny SC-F6400 a SC-F6400H nabízejí uživatelům několik dalších výhod včetně nových inkoustových balení s větší kapacitou, která obsahují o 45 %* více inkoustu (1,6 l), čímž se snižuje frekvence výměny a množství odpadu. Inkoustová balení stačí pouze protřepat a vložit, už žádné nalévání a míchání způsobující nepořádek. Tiskárny také používají novou 4,3palcovou dotykovou obrazovku, která je o 30 % větší než u předchozího modelu. Zjednodušené postupy údržby minimalizují prostoje, s tiskárnami je dodáván software, který firmám pomůže pracovat ještě efektivněji a lépe analyzovat náklady a ziskovost. Oba produkty nabízejí uživatelům kompletní řešení včetně hardwaru, softwaru, tiskové hlavy, inkoustu, sublimačních papírů a záruky. SC-F6400H navíc zahrnuje navíjecí jednotku.

„Společnost Epson si svým vysokým tržním podílem vybudovala reputaci firmy, která podporuje podniky pomocí skutečně komplexních tiskových řešení nabízejících nejvyšší úrovně kvality, flexibility a cenové efektivity,“ řekl Slávek Gross, Commercial & Industrial Printing Manager ze společnosti Epson Europe CZ&SK. ”Tyto nové tiskárny jsou dokonalými příklady našeho závazku naslouchat potřebám trhu a poskytovat aktuálně relevantní a efektivní řešení.“

*Ve srovnání s modelem SureColor SC-F6300.

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

Nové smartphony Infinix řady NOTE 12 znají české ceny

Výrobce chytrých zařízení Infinix dnes uvádí na český a slovenský trh nové, výkonné smartphony NOTE 12 PRO. Exkluzivní čtrnáctidenní prodej začíná ve čtvrtek 22. 9. ve 13:00 pouze na Alza.cz. Pro první zákazníky je také přichystaná zajímavá akce. Očekává se velký zájem, neboť NOTE 12 PRO nabízejí za skvělou cenu výkonné procesory Helio G99 a obrovské úložiště 8 + 256GB. Navíc jsou vybaveny trojitým 108 Mpx ultraostrým fotoaparátem.

Další smartphony od společnosti Infinix, rychle rostoucí technologické značky, která vyrábí chytrá zařízení prodávaná po celém světě – NOTE 12 PRO a NOTE 12 PRO 5G – jsou ode dneška k dostání v českých a slovenských obchodech. Nové modely jsou vybaveny velmi účinnými procesory, špičkovými fotoaparáty a 6,7palcovými True Color AMOLED displeji.

Model NOTE 12 PRO je vybaven úložištěm 8 + 256 GB, rozšiřitelným na 13 GB při integraci 8 + 5 GB ROM a RAM. Smartphone je vybaven výkonným procesorem Helio G99 6nm taktovaným na 2.2 GHz a velkokapacitní baterií 5000 mAh. Tloušťka smartphonu je pouhých 7.8 mm. I

Infinix navíc připravil pro zákazníky zaváděcí akci. Prvních 50 nakupujících dostane speciální cenu 6 199 Kč. Dále se bude Note12 PRO prodávat za 7 199 Kč.

Specifikace Note12 PRO:

  • Helio G99 6nm procesor
  • AMOLED 6,7“ FHD+ True Color displej
  • Trojitý zadní fotoaparát 108 Mpx F 1.75 se čtyřnásobným bleskem
  • Přední fotoaparát 16 Mpx
  • 8+256 GB RAM
  • Baterie 5000 mAh s technologií Power Marathon
  • USB-C s 33W rychlým nabíjením
  • Operační systém XOS 10.6 založený na Androidu 12
  • NFC
  • Konektor pro sluchátka

NOTE PRO 12 5G je k dispozici ve variantě s úložištěm 8 + 128 GB, také rozšiřitelným na 13 GB díky integraci 8 + 5 GB ROM a RAM. Plynulost připojení a skvělé připojení k internetu zajišťuje podpora sítě 5G. Tloušťka tohoto modelu je 7,9 mm. Cena modelu je 6 399 Kč.

Specifikace Note12 PRO 5G:

  • Procesor MediaTek Dimensity 810
  • AMOLED 6,7 palcový FHD+ displej se systémem True Color
  • Trojitý zadní fotoaparát 108 Mpx F 1.75 se čtyřnásobným bleskem
  • Přední fotoaparát 16 Mpx
  • 8+128 GB RAM
  • Baterie 5000 mAh s technologií Power Marathon
  • USB-C s 33W rychlým nabíjením
  • Operační systém XOS 10.6 založený na Androidu 12
  • Konektor pro sluchátka 

Vysoce kvalitní fotografie

NOTE 12 PRO i NOTE 12 PRO 5G jsou vybaveny trojitým objektivem 108 Mpx se světelností F 1.75 a čtyřnásobným bleskem, stejně jako mikrofotografickým objektivem se světelností F 2.4 a objektivem s F 2.4 pro hloubku ostrosti. Šestnáctimegapixelová selfie kamera  je umístěna na přední straně obou modelů. Profesionální režim nočního fotografování použitý na obou modelech umožňuje pořizovat jasné snímky i při slabém osvětlení.

Vysokokapacitní baterie a ultrarychlé nabíjení

Modely řady NOTE 12 mají 5000 mAh baterie s možností rychlého nabíjení 33W. Jejich technologie Power Marathon umožňuje až o 25 procent delší životnost baterie v nouzovém režimu, tj. další 2 hodiny připojení při 5% spotřebě energie baterie, čímž se zvyšuje uživatelský komfort a bezpečnost.

Nejmodernější technologie ve společnosti Inifnix

Infinix pokračuje ve vývoji špičkových technologií, včetně rychlého nabíjení, displejů s vysokým rozlišením a pokročilých kamer s podporou AI. Značka pracuje na technologii superrychlého nabíjení a ve druhé polovině roku plánuje představit 180W řešení Thunder Charge, které nabije baterii 4,500 mAh na 50 procent za pouhé čtyři minuty.

Smartphony značky Infinix jsou k dispozici u velkých prodejců:

Alza.cz: Note 12 PRO exkluzivně na Alza.cz od 22.9.2022 do 6.10.2022

Electroworld
Datart

Mobil Pohotovost
Smarty

CZC.cz

Mall.cz

O značce Infinix:

Infinix Mobility je rychle se rozvíjející technologický brand, který vznikl v roce 2013. Infinix navrhuje, vyrábí a prodává chytrá zařízení po celém světě. Cílí na dnešní mladé díky prvotřídním technologiím a vytváří výkonná, cenově dostupná a skvěle vybavená chytrá zařízení, která přinášejí nejmodernější technologie uživatelům na trzích po celém světě za lákavé ceny.

Chytrá města pomáhají zvládnout energetickou krizi. Česko je v jejich zavádění na chvostu Evropy

Česká republika výrazně zaostává za zbytkem Evropy v digitalizaci měst, předběhlo ji i Rumunsko. Právě to odhaluje studie Vodafonu, kterou zpracovala společnost Opinion Matters napříč deseti evropskými zeměmi.

Analýza Vodafonu s názvem Fit for the Future Cities porovnala úroveň zavádění konceptu Smart City v deseti zemích Evropy, včetně Německa, Itálie, Rumunska nebo Španělska. V kategorii, která hodnotí podíl těch nejlépe zavedených chytrých měst, se Česká republika řadí na úplný chvost v žebříčku sledovaných zemí s pouhými 5 %. Ve srovnání s ostatními zeměmi má také nejvyšší podíl těch, která jsou v zavádění inteligentních prvků na úplném začátku (45 %) a s desetiprocentním odstupem se umístila až za Rumunsko. Premiantem je pak Španělsko, které těží z technologicky vyspělých měst a nebrání se investicím do inovativních řešení.

Chytrá města pomohou zvládnout energetickou krizi

Evropská komise si stanovila ambiciózní cíl – do roku 2030 vytvořit 100 inteligentních měst s nulovými emisemi oxidu uhličitého. Zejména v současné situaci, kdy Evropa čelí energetické krizi, je urychlení digitalizace naprostou prioritou. Vzhledem k tomu, že tři čtvrtiny občanů EU žijí ve městech a na města připadá 78 % světové spotřeby energie, je třeba investovat do digitálních řešení schopných snížit celkovou spotřebu energie a snížit závislost na uhlíkových zdrojích.

Podle analýzy Fit for the Future Cities už zhruba 45 % měst ve sledovaných evropských zemích začalo zavádět různá digitální řešení, ale v dalším rozvoji měst budoucnosti stojí mnoho bariér. Potřebují jasnou strategii pro realizaci svých budoucích ambicí, stejně jako finanční investice.

Vodafone městům se zaváděním chytrých řešení dlouhodobě pomáhá a investuje i do budování nejmodernější digitální infrastruktury. V České republice se zapojil například do projektu 5G pro 5 měst, ale především už letos rozšířil pokrytí 5G sítí tak, že ji má na dosah více než 70 % české populace. Například město Karlovy Vary s pomocí Vodafonu zavedlo chytrý svoz odpadu, který je založen na unikátní síti NB-IoT. Do kontejnerů umístilo speciální senzory, které umožňují sledovat jejich zaplněnost. Město pak může data dlouhodobě sledovat a naplánovat nejvhodnější strategii svozu odpadu, která je efektivnější a úspornější z hlediska financí i uhlíkových emisí.

Se zaváděním dalších inovativních řešení není dobré otálet a Vodafone může podat pomocnou ruku i dalším samosprávám. Vinod Kumar, výkonný ředitel mezinárodní značky Vodafone Business, vysvětluje: „V souvislosti se současnou energetickou krizí a růstem životních nákladů nemůžeme čekat na ideální dobu nebo na dokonalé řešení. Čas je právě teď a Vodafone je připraven pomoci vládám a společnostem řešit tyto výzvy bezprostředně.“ 

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 3,9 milionu připadá na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Uber opět sveze občany k volbám. Do volební místnosti se lidé v Praze, Brně i Ostravě svezou za polovinu

Společnost Uber i letos podpoří volební účast českých občanů. Pro nadcházející komunální a senátní volby si totiž připravila speciální slevu pro každého, kdo jejích služeb ve dnech 23. a 24. září využije. Voliči se tak mohou do volební místnosti i nazpět dostat o 50 % levněji, a to prostřednictvím promokódu VOLBY2022, který jednoduše zadají do aplikace Uber. Akce se vztahuje na jízdy do všech volebních místností v Praze, Brně a Ostravě.

Po čtyřech letech budou čeští občané znovu vybírat nové členy zastupitelstev obcí, měst i městských částí. O to, aby měli svou cestu do volební místnosti maximálně usnadněnou, se stejně jako při posledních volbách do Poslanecké sněmovny postará společnost Uber. Zákazníci tak budou mít příležitost svézt se za výhodnou cenu nejen do volební místnosti, ale také zpět domů.

Uvědomujeme si, že řada lidí své voličské právo mnohdy nevyužije čistě proto, že není v jejich silách dostat se do volební místnosti včas a skloubit volbu s ostatními denními povinnostmi. Právě proto chceme českým občanům logistiku spojenou s volbami maximálně zjednodušit a poskytnout jim možnost svézt se do cílového místa pohodlně, bezpečně a za výhodnou cenu. Věříme, že můžeme touto iniciativou napomoci k tomu, aby se na výběru budoucích zastupitelů podílel co nejvyšší počet obyvatel,“ popisuje speciální slevu na jízdné provozní manažer Uberu pro Českou republiku Štěpán Šindelář.

Maximální výše slevy je stanovena na 130 korun a pro její uplatnění stačí zadat do aplikace Uber promokód VOLBY2022. Jízdné bude automaticky poníženo o 50 % a cestující tak bude předem vědět, kolik ho bude cesta k volbám stát. Promokód lze využít celkem na dvě jízdy. Speciální kód bude aktivní již hodinu před otevřením volebních místností a využít jej budou moci zákazníci ještě hodinu po jejich uzavření.

Jak promokód využít:

  • Otevřete nabídku klepnutím na ikonku svého profilu v pravém horním rohu aplikace
  • Vyberte volbu Peněženka
  • V oddílu Promo akce vyberte volbu Přidat promo kód
  • Přidejte kód VOLBY2022 a sleva bude automaticky uplatněna na vaše následující jízdy

O společnosti Uber

Posláním Uberu je vytvářet příležitosti prostřednictvím pohybu. Začali jsme v roce 2010, a to řešením jednoduchého problému: jak se spolehlivě a bezpečně svézt jediným dotykem tlačítka? O více než 10 miliard jízd později vytváříme produkty, s nimiž se lidé dostanou vždy tam, kam chtějí. Uber je platforma, která mění způsob, jakým se lidé, jídlo i předměty pohybují městy, a otevírá tak pro svět nové možnosti. Více informací o společnosti naleznete na www.uber.com.

Logitech G CLOUD s podporou GeForce NOW

Logitech G CLOUD je nové zařízení pro streamování her založené na systému Android a vyvinuté ve spolupráci s Tencent Games. Disponuje sedmipalcovým dotykovým displejem s rozlišením 1080p při poměru stran 16:9. Nabízí také plně přizpůsobitelné ovládání a podporou GeForce NOW od prvního zapnutí. Jeho majitelé si tak mohou bez problémů zahrát některou z více než tisícovky podporovaných her téměř ihned po vybalení.

Portal s RTX i Plague Tail: Requiem v cloudu

Portal s RTX, vylepšení legendární logické hry s nejnovějšími technologiemi společnosti NVIDIA, nemůže chybět ani na GeForce NOW. Do knihovny služby se připojí v listopadu jako bezplatné DLC pro majitele původní hry.

A mezi podporované hry se během podzimu zařadí i A Plague Tale: Requiem, dlouho očekávané pokračování středověkého dobrodružství, nebo Warhammer 40,000: Darktide.

Tento týden vévodí novým jménům série Total War od Creative Assembly se třemi díly strategické ságy z univerza Warhammer. Celkem tento týden přibude do služby osm her:

Podpora 4K v poměru 16:10

Začíná také distribuce aktualizace aplikace GeForce NOW pro PC a Mac s optimalizovanou podporou streamování při 60 FPS ve 4K rozlišení s poměrem stran 16:10. Jde o ideální volbu pro členy využívající úroveň RTX 3080 na Macboocích.

Exit mobile version