HONOR otevírá nové využití AR (virtuální reality) a ukazuje kulturní dědictví UNESCO v nové podobě

Globální technologický brand k evropskému launchi na mezinárodní veletrhu IFA 2022 odhalil také nový projekt, kde prostřednictvím AR (virtuální reality) ukazuje staré památky z nové perspektivy. HONOR za pomocí dvou populárních umělců přetvořili historickou památku Wasserschloss, ikonu Speicherstadtu v Hamburku a součást světového dědictví UNESCO. HONOR tak navazuje na narůstající trend popularity metaverse a tzv. hybridního cestování. Díky projektu a využití nejnovější technologie umělé inteligence i virtuální reality včetně zapojení nové technologie HONOR, tzv. prostorového audia, se tak propojují různé lokální komunity, kdy si k památce užijete rozšířenou realitu i lokální atmosféru tzv. genius loci.

„HONOR si jako globální technologická značka předsevzala vyvíjet nové technologie pro chytrá zařízení, která propojují všechny po celém světě. Zažijete tak historii v úplně nové podobě, jednoduše během chvilky cestujete z minulosti do budoucnosti.,“ uvedl George Zhao, CEO HONOR Device Co, Ltd.

„Předpokládáme, že narůstající trend AR (virtuální reality) i zapojení umělé inteligence pomůže k využití ještě více onsite-online projektů po celém světě, také s přihlédnutím k poslednímu trendu tzv. hybridnímu turismu, který zažívá velký boom. Kromě turismu, má tato technologie potenciál v řadě odvětví. Je to opravdová brána do budoucnosti.“

Pocta kulturnímu dědictví v metaverse

Přístavní město Hamburk v Německu je známý také jako „brána do světa“. Dnes je prosperující metropolí s dlouho přetrvávající kulturou místních komunit, ale také díky inovacím. HONOR se nechal inspirovat touto transformací, a právě díky tomu si vybral Hamburk jako pilotní projekt pro digitální kulturní boom, který bude inspirovat po celém světě a znovu představí národní historické poklady ve světě metaverse.

Za podpory partnera ARLOOPA, který se zabývá vývojem virtuální i rozšířené reality, ale také mezinárodních umělců Yunuene a Timo Helgerta, kreativně transformovali podobu slavné budovy Wasserschloss do rozšířené reality.

Yunuene, mexická umělkyně zabývající se modernou, zrealizovala koncept „Plavba časem“. Poukazuje tak na evoluci přístavního města a kolik inovací se v námořní dopravě za celou dobu existence přístavu událo. Pojetí vizuálního německého umělce Timo Helgerta „Kvetoucí budoucnost“ je mnohem futurističtější. Pohrává si se statusem Hamburku jako jednoho z nejzelenějších měst světa a kreativně znázorňuje, jak by vypadal Wasserschloss v zelené budoucnosti, kde se může dařit krásným rostlinám a ohroženým druhům, a přenáší tuto historickou památku do nadpozemské říše.

Nová éra zážitků díky umělé inteligenci a rozšířené realitě

HONOR navazuje na rapidně narůstající trend tzv. hybridního cestovního ruchu, který se objevuje po celém světě a hlavním účelem je oživení cestovního ruchu po době pandemie, kdy cestovatelé objevují nové možnosti cestování. Díky propojení fyzického a digitálního světa vnímáte tamní kulturu úplně novým způsobem. Značka HONOR neustále investuje do nových technologií, jako je nově tzv. prostorové audio za využití umělé inteligence nebo virtuální reality pro ještě pohlcující zážitky v rychlé éře digitální revoluce.

„Komplex budov, tzv. Warehouse District, byl v roce 2015 zapsaný na seznam světového dědictví UNESCO. Cílem bylo chránit a zachovat historii a kulturu jednoho z největších světových obchodních přístavů. Díky nástupu nových technologií, včetně rozšířené reality, se může budoucí generace vzdělávat a poznávat kulturní památky úplně novým a zábavným způsobem.

Máme velkou radost, že jsme mohli přispět HONOR v tomto inovativním projektu „Brána do budoucnosti“, který je poctou ikonického místa v Německa, ale pomáhá futuristickým způsobem znovu objevovat historii světových metropolí,“ dodal Bernd Paulowitz, vedoucí pobočky světového dědictví UNESCO v Hamburku.

Cestovní ruch po letech lockdownů po celém světě opět roste. Je super vidět značky jako HONOR přinášet nové obohacující zážitky. Letos v létě naše město zaznamenalo stejnou úroveň návštěvnosti jako v létě 2019. K tomu částečně přispěly nové interaktivní kulturní atrakce umožněné technologiemi. Hamburk je známý jako brána do světa, jsme rádi, že můžeme být partnerem iniciativy Brána do budoucnosti (Gateway to the Future).

Můžeme s jistotou říct, že taková iniciativa ukáže návštěvníkům i obyvatelům Hamburku Speicherstadt, který je na seznamu světového dědictví UNESCO, zcela novým způsobem. Poptávka po hybridních zážitcích extrémně narůstá. U kulturních památek cestovatelé stále častěji očekávají virtuální interakci. Nyní je ten správný čas využít moc technologií v cestovním ruchu a vytvořit pro turisty po celém světě kouzelné zážitky,“ uvedl Guido Neumann, vedoucí PR oddělení Hamburské centrály cestovního ruchu.

HONOR Talents 2022: Letos poprvé i kategorie s využitím virtuální reality

Letos HONOR představil novou kategorii „AR interaktivní umělecký design“. Už několikátý ročník tak znovu vnáší inspirativní dialog a propojení mezi technologií a uměleckým designem, designování mobilních telefonů a nové cesty k uměleckému komunikaci.

HONOR Talents není jen globální soutěž uměleckých prací a designu, ale zároveň nabízí nové cesty pro všechny soutěžící. Díky inovativním nápadům na design se tak dostáváme mnohem blíže skutečným potřebám zákazníků. Značka HONOR pracuje s novými designovými koncepty velmi intenzivně a umělecké nápady nové mladé generace pak zpracovává a prezentuje prostřednictvím uvedených produktů. Tak se ke každému zákazníku dostává do rukou nový design a pravé propojení technologie a umění.

Více o HONOR Talents a přihlášky s uměleckými nápady můžete nahrát na: https://www.hihonor.com/honor-talents/cz/

Společnost HONOR také spolupracuje s Ústřední akademií výtvarných umění (CAFA) v Číně na vytvoření nového uměleckého AR díla s názvem INFINITY. Tento fy-gitální zážitek představuje uměleckou interpretaci vesmíru, kterou tvůrčí tým složený ze členů fakulty CAFA a studentů používá jako analogii k podpoře mezikulturního dialogu. Umění je k vidění na stánku HONOR na veletrhu IFA prostřednictvím aplikace ARLOOPA.

Zažijte rozšířenou realitu právě teď!

Zažijte Hamburg na vlastní kůži nebo z pohodlí vašeho domova. Chcete vidět umělecké vizualizace za pomocí virtuální reality od umělců Yunuene nebo Timo Helgerta? Vizualizace bude k dispozici pro veřejnost pouze od 2. září 2022 do 2. prosince 2022. Užijte si bránu do budoucnosti.

Stačí Vám zdarma stáhnout aplikaci ARLOOPA na váš mobilní telefon. Vizualizace se promítá na ikonické historické budově Wasserschloss. Krásně i uvidíte z mostu Poggenmühlen-Brücke, který je hned naproti. Nebo si můžete užít vizualizaci online na jakémkoli povrchu[1].

Více o celém projektu najdete také na webu:

https://www.hihonor.com/honor-talents/cz/activity/

HONOR je zpět v plné síle a plánuje se stát globální technologickou ikonou

HONOR se zavázal stát se globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého a bude tak vylepšovat každodenní život ve společnosti. Dnes má HONOR více jak 10 000 zaměstnanců, z nichž více jak 50 % tvoří výzkum a vývoj (R&D), 4 vývojové instituce, přes 100 inovačních laboratoří po celém světě a podal už přes 5 500 žádostí na patent. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., se kterými společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Více informací najdete na oficiálním webu HONOR: www.hihonor.cz

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

  • Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/
  • Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/
  • Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK
  • YouTube: https://bit.ly/honor-cz-sk-youtube
  • TikTok: https://www.tiktok.com/@honor_czsk

[1] Pro co nejlepší zážitek doporučujeme uživatelům používat smartphone kompatibilní s ARCore nebo ARKit.

Nová powerbanka Varta Wireless Powerbank 20 000

VARTA Wireless Power Bank 20000

Nabíjení pro všechny

Po úspěchu předchozí menší varianty přichází na trh vylepšená bezdrátová powerbanka, která nejen že nabízí 2x větší kapacitu, ale také rychlejší kabelové nabíjení. Základem powerbanky je Lithium Polymer baterie s kapacitou 20 000 mAh. Zařízení umožnuje maximální nabíjení kabelem 20 W v případě jednoho zařízení a 15W v případě více připojeních zařízení. Powerbanka nabízí nejen tři USB konektory (2x klasické USB + USB-C), ale také bezdrátové nabíjení standardu Qi. Pro „drátové“ nabíjení je možné využít standardu Quick Charge 3.0 či Power Derlivery a pro bezdrátovou variantu se pak nabízí až 10 W nabíjecí síly. Powerbanku je možné navíc využít pro nabíjení až čtyř zařízení najednou – 3x USB + 1x bezdrátově. Samotnou Wireless Power Bank je možné nabít přes USB-C (podpora Power Delivery in/out) pomocí USB nabíječky, počítače atp. Pokud máte vybitou powerbanku i další zařízení, tak přichází na řadu podpora pass-through. Tato funkce umožnuje nabíjet jak powerbanku, tak k ní připojená zařízení a např. přes noc tak dodat energii všemu potřebnému. O nabití a jeho stavu informují čtyři stavové diody. Pro pohodlné bezdrátové nabíjení je zařízení osazeno protiskluzovým gumovým kolečkem, který mobil nebo např. sluchátka drží na místě a nehrozí tak sesunutí. Stejně tak je samotný povrch powerbanky z plastu se „strukturou“, která brání prokluzování zařízení jak na stole, tak např. v ruce. Součástí balení je kvalitní USB-A – USB-C kabel podporující rychlé nabíjení.

K dispozici také ve verzi s 15 000 mAh.

Cena: 1399 CZK (1099 CZK 15 000 mAh varianta)

K dispozici např. www.czc.cz

Podporované nabíjení režimy:   až 20 W, (5 V/3 A; 9 V/2.22 A; 12 V/1.67 A)

Konektory: 2x USB-A (QC 3.0), USB-C in/out (Power Delivery)

Rozměry: 160 x 79 x 24 mm

Hmotnost: 438 g

www.varta-ag.com/en/consumer

E-commerce v ČR pokulhává. Podíl e-commerce na maloobchodu je 17 %, potenciál je ale dvojnásobný

Poprvé v historii je e-commerce trh v poklesu. Žně a rekordní tržby, které si e-shopy „užívaly“ v době koronaviru, skončily a někteří internetoví prodejci procházejí nepříjemným vystřízlivěním. Elektronickým obchodům klesají prodeje meziročně již devět měsíců po sobě, což je pro některé z nich otázkou přežití. Za první tři kvartály letošního roku je e-commerce meziročně v poklesu 12-13 %.. Z analýzy společnosti Shopsys pak vyplývá, že dnešní 17% podíl e-commerce na maloobchodu je zhruba na polovině svého maxima.

E-commerce se v České republice vždy dobře dařilo, což umocnil příchod dva roky trvající pandemie covidu. V době pandemie C-19 existovaly prakticky ideální podmínky k tomu, aby trh s e-commerce raketově rostl. To se také dělo a mnoho elektronických obchodů dosahovalo rekordních růstů i zisků,“ uvádí Matěj Kapošváry, CEO společnosti Shopsys a dodává: „S koncem pandemie a nástupem krize v důsledku války na Ukrajině letos v únoru ale e-commerce po dvaceti letech růstu začala upadat a nyní se víceméně nachází v krizi. Nicméně ale zřejmě jen dočasně.“ I tak ale podle služby Skip Pay téměř 3/4 e-shopů očekávají výrazně horší Vánoce než loni a přes 60 % prodejců se bojí o svou existenci.

V prvním čtvrtletí roku 2022 prodeje na internetu meziročně klesly o 25 %, ve druhém pak o 9 % a ve třetím o 5 %. Meziroční srovnání ovšem poněkud zkresluje fakt, že rok 2021 byl covidový, svou podstatou specifický. První polovina loňského roku byla ve znamení velmi silných meziročních růstů, druhá přinesla stagnaci a mírný pokles. Jak ukázala analýza společnosti Shopsys, první kvartál roku 2021 se na celoročních online tržbách velkých kamenných hráčů podílel z více než 35 %, před pandemií však první kvartál pro tyto e-shopy znamenal běžně pouze necelých 20 % celoročních tržeb. A naopak, poslední kvartál roku, který v roce 2019 i 2020 znamenal pro e-shopy zhruba třetinu ročního obratu, loni k celoročním tržbám přispěl pouze z 22 %.

Podle dat Českého statistického úřadu se meziročně tržby v maloobchodě v srpnu meziročně snížily reálně o 8,8 %, v tom za nepotravinářské zboží klesly o 10,3 %, za pohonné hmoty o 9,2 % a za potraviny o 6,6 %. Hlavní příčiny jsou zjevné. Válka na Ukrajině a další nastupující recese zvýšily nejistotu mezi spotřebiteli, kteří začali nakupovat méně zboží. Inflace a související energetická krize pak lidi nutí více utrácet za nezbytné zboží jako potraviny.

A jaký vývoj bude mít trh v následujících letech?

Dnešní podíl e-commerce na maloobchodu je podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) 17 %. To může budit dojem, že maximum činí 100 % a že maloobchod má ještě hodně kam růst. Pokud si ale rozdělíme celkové retailové tržby, zjistíme, že 40 % z toho jsou potraviny, 10 % benzín, atd. „Pokud se podíváme na jednotlivé prodejní kategorie a to, jaký je očekávaný maximální podíl e-commerce v každé z nich, lze přibližně predikovat, kam až e-commerce může vyrůst. Jestliže nenastane nestandardní situace či transformační změna, ve výhledu deseti a více let bude maximum tržeb e-commerce v podílu z celkového maloobchodu činit 34-38 %,” komentuje Kapošváry výsledky analýzy společnosti Shopsys, založené i na expertních odhadech Alzy a APEKu.

To znamená, že aktuální podíl e-commerce na maloobchodu v podobě 17 % je vlastně v polovině maxima. V rámci příštích let bude e-commerce růst dál. Prostředí bude ovšem více konkurenční a bude náročnější se prosadit. Růst už prostě nebude automatický.

Společnost Shopsys pomáhá předním B2B i B2C hráčům digitalizovat jejich prodeje a uspět v omnichannel světě. Pro své zákazníky je spolehlivým full-service e-commerce partnerem s nejlepšími technologiemi a mnohaletým know-how. Mezi největší klienty, o které se stará přes 70 IT odborníků, patří Tescoma, SCONTO Nábytek, Mountfield, Bushman, Démos, B2B Partner, Office Depot nebo Agátin svět.

Synetech se mění na MeguMethod. České vývojářské studio slaví 8 let a má ambici růst do Evropy

Třicet aplikací, šedesát trhů po celém světě a tři a půl milionu uživatelů. To jsou dosavadní úspěchy českého vývojářského studia Synetech. Pod vedením Vratislava Zimy se zaměřuje na vývoj mobilních i webových aplikací pro Android a iOS a každoročně pořádá soutěž AppParade. V listopadu slaví osm let na trhu a k této příležitosti se mění na MeguMethod – vývojářské studio s globálními ambicemi. Jako první plánuje vstoupit na německý trh a uplatnit své zkušenosti z projektů pro Oriflame, ISIC, Jablotron nebo NN Pojišťovnu.

Synetech založili Vratislav Zima, Daniel Rutkovský a Miroslav Voda v roce 2014. Jako první vyvinuli aplikaci Jukees, která měla propojit hosty v restauracích a barech s místním jukeboxem. „Přišlo nám to jako super nápad, který každý musí ocenit. Nadšení ale opadlo v momentě, kdy jsme zjistili, že nám nic nevydělá. Aplikace měly v té době obrovský potenciál. Bylo jasné, že když se poučíme z prvního propadáku, příležitost rozhodně bude. Brzy nám přišel první velký projekt pro Oriflame, na kterém se podílíme dodnes,” dodává Vratislav Zima, CEO MeguMethod. Pro Oriflame vyvinuli a implementovali platební brány, pop-upy, navigaci nebo vlastní backendový produkt a CMS. V roce 2020 se firma umístila v českém žebříčku Deloitte Technology Fast 50.

V portfoliu MeguMethod najdeme na třicet aplikací aktivních v šedesáti zemích světa. V letošním roce studio počítá s obratem čtyřicet milionů korun. Tým pracoval na projektech pro Jablotron, NN Pojišťovnu a vyvinul aplikaci pro ISIC, která umožňuje studentům využívat studentské výhody. Dále vyvinul aplikaci pro startupy Dudelo nebo JetYou. Jeden  ze zajímavých projektů, na kterém spolupracovali společně s několika neziskovými organizacemi, je aplikace s rozšířenou realitou Festival svobody. Ta sloužila ke snadné orientaci při celorepublikových oslavách třicetiletého výročí sametové revoluce nebo umožňovala rozpohybovat umělecká díla.

“Internetová populace řeší pomocí aplikací drtivou většinu ze svých každodenních aktivit. Běžnou věcí je banka v mobilu, nákupy oblečení a potravin a samozřejmě sledování svých sportovních aktivit. V MeguMethod nám záleží na tom, aby byla každá nová aplikace smysluplná a nevznikla pouze proto, že si to firma přeje. Jde nám o uživatele a fakt, zda ji vůbec potřebují,” dodává Vratislav Zima. “Na vývoj tak nahlížíme jako na řemeslo, které musíte skvěle ovládat a dělat ho s láskou. V obojím už máme zkušenost přes osm let a jsem rád, že se nám za tu dobu daří dodávat na trh kvalitní projekty,” doplňuje Vratislav Zima.Změna názvu a globální plány

Dosavadní značka Synetech už dostatečně nezachycovala ambice a vize zakladatelů, ti se tak rozhodli vstoupit do nového období firmy pod názvem MeguMethod. Megu je japonský výraz pro slovo láska nebo zalíbení, anglický method potom odkazuje na metodu, postup. Kombinace těchto slov odkazuje na komplexní přístup k vývoji.

Vývojářské studio se v novém kabátě MeguMethod chystá expandovat do zahraničí. Začít chtějí v Německu, kde vidí potenciál pro nové projekty. “Německý trh byl pro nás jasná volba. Trh je několikanásobně větší než český a máme je hned za hranicemi. Expanze sem nám umožní naplnit naše ambice být předním evropským vývojářským studiem,” uzavírá Vratislav Zima.

Více o firmě

MeguMethod (dříve Synetech) je česká společnost vyvíjející mobilní i webové aplikace,  V roce 2014 ji založili Vratislav Zima, Daniel Rutkovský a Miroslav Voda. Jako první vytvořili aplikaci Jukees, která propojovala hosty restaurací a barů s místním jukeboxem. Své místo na trhu si studio získalo zejména expertizou ve vývoji aplikací pro iOS a Android a zaměřením na komplexní projekty pro globální klienty. Všechny zkušenosti a přístup k projektům zakladatelé promítli v listopadu 2022 do rebrandingu na MeguMethod. Nový název se skládá z japonského megu, výrazu pro slovo láska nebo zalíbení, a anglického method. Studio má za sebou více než třicet vyvinutých aplikací s dopadem na miliony uživatelů na šedesáti světových trzích. Mezi klienty MeguMethod patří například Oriflame, ISIC, Jablotron, NN Pojišťovna nebo český cyklostartup Dudelo. Společnost se vedle soukromých zakázek zasazuje také o digitalizaci českého státu prostřednictvím Asociace softwarových agentur a rozvoj tuzemských talentů skrze vlastní soutěž AppParade, ve které oceňuje nejlepší aplikace.

Bezdrátové follow focus ostření od SmallRig

SmallRig pokračuje ve vývoji inovativních produktů pro začínající tvůrce obsahu a kameramany. Nyní společnost představuje zcela nový bezdrátový systém follow focus ostření – SmallRig MagicFIZ, který umožní fotografům a kameramanům snadno a plynule nastavovat své objektivy.

Nový systém follow focus ostření MagicFIZ je navržen tak, aby poskytoval přesné a přímé bezdrátové ovládání follow focus ostření vašeho objektivu při natáčení videí. Funguje se všemi typy fotoaparátů a rigů pomocí 15mm tyčového držáku.

Systém se dodává ve třech různých konfiguracích v závislosti na typu produkce a scénáři natáčení.

  • Wireless Follow Focus Basic Kit
    • Sada obsahuje jeden bezdrátový ovladač a jeden motor. Skvěle se hodí pro menší produkci nebo pokud pracujete jako 1. asistent kamery a ovládáte ostření. Bezdrátový ovladač s ručním kolečkem má 1400mAh dobíjecí baterii s výdrží baterie přibližně 20 hodin.
  • Wireless Follow Focus Two Motor Kit
    • Tato sada se dodává se dvěma motory pro současné ovládání ostření a clony nebo zoomu, jedním ovladačem a jednou rukojetí, kterou lze nasadit na ramenní soupravu nebo použít společně s ovládacím kolečkem pro ovládání obou motorů současně. Sada obsahuje také držák na monitor.
  • Wireless Follow Focus  Handgrip Kit
    • Sada obsahuje jeden motor a jednu rukojeť pro zaostřování. Perfektní, pokud si chcete sestavit ramenní soupravu s bezdrátovým follow focus ostřením. Rukojeť může být připevněna k rigu na levé i pravé straně v závislosti na preferencích uživatele.

Grip je napájen jednou baterií LP-E6 a doba provozu je přibližně 40 hodin v závislosti na situaci a baterii. Všechny části systému od společnosti SmallRig mají dosah dálkového ovládání až 100 metrů s ultra nízkou latencí.

Motor podporuje protokol rychlého nabíjení PD/QC a poskytuje výstupní výkon 9 V / 18 W a točivý moment 0,5 N.m. Dokáže ovládat všechny typy objektivů, od fotografických až po špičkové filmařské objektivy.

Může být napájen bateriemi NP-F, které lze snadno připojit na stranu pomocí přiložené bateriové desky, nebo kabelem USB-C na D-tap a kabelem USB-C na DC s bateriemi V-Mount.

Motor, rukojeť a ovládací kolečko mají displej, který usnadňuje nastavení a umožňuje rychlý pracovní postup.

Nový bezdrátový systém follow focus ostření přichází s unikátním modulárním designem, vysoce přesným ovládáním a šifrovacím algoritmem proti rušení, který zajišťuje pracovní tok bez jakéhokoli přerušení.

Systém přináší rychlé uvolnění a přesné, stabilní ostření a zoomování, ať už natáčíte z ruky, na stativu nebo na gimbalu, nebo zajišťujete zaostření jako první asistent kameramana.

Dostupnost a cena

Nové bezdrátové follow focus ostření SmallRig je již skladem k okamžitému odeslání.

  • MagicFIZ  Wireless Follow Focus Basic Kit – 9.790,- Kč / 394 €
  • MagicFIZ  Wireless Follow Focus Two Motor Kit – 22.890,- Kč / 920 €
  • MagicFIZ  Wireless Follow Focus Handgrip Kit – 13.090,- Kč / 525 €

Hlavní vlastnosti

  • Ultra nízká latence
  • Skvělá výdrž baterie
  • Dostupné v různých sadách, aby vyhovovaly všem preferencím uživatelů
  • Funguje se všemi typy kamer a rigů pomocí 15mm tyče
  • Funkce paměti při výpadku napájení, která vás ušetří opakované kalibrace objektivu a nastavování bodu
  • Jedinečný modulární design
  • Motor schopný pracovat se všemi typy objektivů od fotografických až po špičkové filmařské objektivy

Zákazníci Revolutu budou moci obchodovat s téměř 100 tokeny a o kryptoměnách se dozvědí více díky novému kurzu v Learn & Earn

Praha, 8. listopadu 2022 – Revolut, globální finanční superaplikace s více než 20 miliony zákazníků po celém světě, tento týden rozšiřuje seznam kryptoměn nabízených zákazníkům a zpestřuje své vzdělávací kurzy Learn & Earn, které již absolvovalo přibližně 2,6 milionu nadšenců kryptoměn.

Kromě rozmanitosti vzdělávacího obsahu dostupného v aplikaci posiluje Revolut svou nabídku kryptoměnových služeb pro zákazníky také rozšířeným seznamem tokenů. Do kryptoměnového portfolia Revolutu přibude 12 nových tokenů – GMT, MINA, FIDA, RNDR, LPT, RAD, GODS, SUPER, UNFI, BOND, BLZ, GSTI – čímž se celkový počet kryptoměn, které lze nakupovat a prodávat, zvýší na téměř 100.

S 64 % uživateli, kteří se s obchodováním s kryptoměnami na Revolutu teprve seznamují, si Learn & Earn upevnil svou roli při transformaci technického krypto žargonu do daleko přístupnějších a ucelenějších informací pro širší publikum. Nové kurzy Learn & Earn od Revolutu byly vytvořeny s cílem pomoci zákazníkům rozšířit jejich znalosti o kryptoměnách a souvisejících tématech, včetně blockchainů a nejoblíbenějších tokenů a protokolů.

Nový kurz je k dispozici zákazníkům Revolutu ve Velké Británii a EHP na oblíbeném decentralizovaném agregátoru 1inch a umožňuje získat až 10 EUR (nebo GBP ve Velké Británii) v tokenech 1INCH a DOT absolvováním krátkých a jednoduchých kurzů a splněním kvízu. Tento nový kurz 1inch doplňuje předchozí kurzy, které již absolvovaly miliony uživatelů Revolutu, a to „Základy kryptoměn“ a „Polkadot“. Odměna, kterou může zákazník získat za absolvování lekce, se zobrazí v aplikaci Revolut před zahájením každé lekce a bude denominována v místní měně uživatele (například GBP nebo EUR). Odměna bude ovšem v kryptoměnovém tokenu (například: „5 EUR v tokenech 1INCH“) a bude připsána na kryptoměnový zůstatek uživatele Revolut po dokončení kvízu.

Nový kurz je rozdělen do tří lekcí s odlišným obsahem zaměřující se na klíčové koncepty, na nichž jsou založeny decentralizované burzy, jako je 1inch:

  • První lekce vysvětluje, jak decentralizované burzy umožňují lidem obchodovat s kryptoměnami napřímo (peer-to-peer), aniž by mezi nimi působil broker nebo „prostředník“;

  • Druhá lekce se zaměřuje na to, jak se společnosti 1inch daří získávat nejlepší ceny pomocí algoritmu zvaného Pathfinder;

  • Třetí lekce se zabývá decentralizovanými autonomními organizacemi a tím, jak řeší otázky správy tím, že umožňují všem, od držitelů tokenů a uživatelů až po širokou komunitu, aby se podíleli na rozhodování.

Emil Urmanshin, Generální manažer kryptoměn v Revolutu řekl: “Když jsme zavedli kurzy „Learn & Earn“, chtěli jsme svět kryptoměn zpřístupnit širší veřejnosti. Výsledky předčily naše očekávání a jsme přesvědčeni o pozitivním dopadu projektu. Tato nová série lekcí, vytvořena ve spolupráci s 1Inch Network, přinese zákazníkům větší přehled o různých konceptech kryptoměn. Zároveň jsme nadšeni, že zájem o kryptoměny a technologii blockchain roste napříč různými věkovými segmenty a trhy”.

Learn & Earn kurzy zajímají především uživatele ve věku 18-34 let, a téměř ⅔ z celkového počtu fanoušků kryptoměn, kteří dokončili kurzy a získali odměny, spadá do této věkové kategorie.

Revolut plánuje do konce roku přidat do Learn & Earn další kurzy, nabídnout spotřebitelům větší přístup k lepší kontrole jejich financí a poskytnout jim bezpečný přístup k novým nástrojům a technologiím.

Společnost Revolut Ltd., která byla založena ve Velké Británii, nabízí prostřednictvím své finanční superaplikace širokou škálu finančních produktů a právě stále oblíbenější funkcí jsou kryptoměny. V srpnu společnost oznámila, že její portfolio kryptoměn dosahuje již více než 80 tokenů. Díky těmto 12 novým přírůstkům zvýší Revolut počet kryptoměn dostupných svým zákazníkům 9x oproti začátku roku 2021.

Na Revolutu lze nakupovat a prodávat kryptoměny několika způsoby. Zákazníci si mohou nastavit stop nebo limitní příkaz, aby nemuseli časovat trh. Lze také využít funkci opakovaného nákupu umožňující zprůměrovat volatilitu. Zákazníci mohou také zaokrouhlit své jakékoliv volné drobné v kryptoměně dle vlastního výběru.

V rámci cíle společnosti být nejbezpečnějším místem pro obchodování, používání a učení se o kryptoměnách, Revolut pravidelně informuje zákazníky o tom, že kryptoměny jsou volatilní aktiva a jejich ceny se mohou rychle měnit. Společnost Revolut věří v rozšíření přístupu ke kryptoměnám a zároveň si uvědomuje, že nemusí být vhodné pro každého. Z toho důvodu své zákazníky vyzývá, aby si před nákupem nebo prodejem kryptoměn udělali průzkum a zjistili jejich rizika i příležitosti. Zákazníci by si měli projít nezávislé zdroje a seznámit se s rozdíly mezi tokeny, stejně tak jako zvážit svou osobní situaci při nákupu nebo prodeji kryptoměn. Kryptoměny nejsou regulovány. Finanční prostředky nejsou chráněny a jejich cena je extrémně volatilní. Ze zisků může být splatná daň.

*Více informací naleznete zde: https://www.revolut.com/legal/crypto-learn-and-earn

Tvůrci obsahu budou moci na Instagramu prezentovat NFT. Meta za české účasti v Londýně představila nástroje pro digitální podnikatele

Společnost Meta rozšiřuje možnost prezentovat nebo sdílet digitální sběratelské předměty na Instagramu do dalších zemí Evropy. Tvůrci obsahu a sběratelé NFT budou moci připojit svou digitální peněženku k Instagramu a zveřejňovat digitální sběratelské předměty. Meta představila novinku za účasti českých tvůrců na Creator Weeku 2022 v Londýně.

Meta každoročně pro tvůrce obsahu pořádá Creator Week. Letos se akce v londýnské Tate Modern zúčastnili i vybraní reprezentanti projektu Creators of Tomorrow. Mezi stopadesátkou tvůrců ze tří kontinentů, kteří představují novou generaci tvorby online obsahu, byla desítka Čechů. Pozvání do britské metropole přijali např. Lukáš „Zachy” Zachara, Lucie Zelinková, Filip Šícha nebo Anna Maria Purić.

Během akce společnost oznámila nové funkce a nástroje, které umožní tvůrcům monetizovat obsah na Facebooku a Instagramu. Počínaje dneškem je vystavování nebo sdílení digitálních sběratelských předmětů na Instagramu dostupné i v Evropě. Uživatelé si také mohou vyzkoušet nové a vylepšené způsoby podpory svých oblíbených tvůrců napříč platformami.

Digitální sběratelské předměty

Meta také rozšiřuje typ digitálních sběratelských předmětů, které lze na Instagramu prezentovat, o videa nebo animované NFT. Kromě toho budou nyní k dispozici informace o vybraných sbírkách, u nichž byla metadata obohacena o OpenSea, například název a popis sbírky.

Podporovanými blockchainy pro prezentaci jsou Ethereum, Polygon, Flow a Solana. Mezi peněženky třetích stran kompatibilní pro použití patří Rainbow, MetaMask a Trust Wallet, Coinbase Wallet, Dapper a Phantom.

Podpora tvůrců

Uživatelé budou moci díky nové funkci snadněji tvůrcům posílat Hvězdičky, a to včetně videí Reels. Funkce je nyní testována s vybraným počtem tvůrců po celém světě.

Pro tvůrce, kteří již Hvězdičky používají, spouští Meta nové funkce, které usnadňují jejich získávání a interakci s odesílateli:

  • Zavedení služby Hvězdičky do obsahu, který se netýká videí, jako jsou fotografie a textové příspěvky.
  • Party Hvězdičky jsou komunitní výzva, která končí slavnostním úspěchem, pokud tvůrce dosáhne svého cíle.
  • Tvůrci dostanou více nástrojů pro spolupráci s odesílateli Hvězdiček.
  • Meta rovněž testuje nové sady virtuálních dárků přizpůsobených konkrétnímu obsahu.

Profesionální režim pro profily na Facebooku

Tvůrci mohou také nově používat nové nastavení profilu, které představuje profesionální režim pro profily na Facebooku. Umožní jim budovat veřejnou prezentaci a zároveň si zachovat své osobní prostředí na Facebooku. Profesionální režim nabízí tvůrcům starším 18 let sadu nástrojů a možností, jak začít rozvíjet komunitu ze svého osobního profilu. V profesionálním režimu mohou tvůrci získat nárok na výdělek prostřednictvím Hvězdiček, reklam na Facebook Reels, reklam ve streamu a Reels Play. Tvůrci budou mít také přístup k analýze obsahu a publika, vzdělávacím zdrojům a dalším možnostem.

Více informací o programu Creators of Tomorrow se dozvíte zde.

Hrdinové vánočních spotů Vodafonu jsou senioři. A dárkem pro zákazníky bohatý výběr dotovaných telefonů i další elektroniky

Senioři a digitální svět nejdou dohromady? Vánoční kampaň Vodafonu zdůrazňuje, že to neplatí a že zpřístupňování moderních technologií všem bez rozdílu má velký smysl. Nákup telefonu, tabletu nebo počítače může být ovšem pro rodinné rozpočty náročný. Proto Vodafone svým zákazníkům s mobilními tarify nyní nabízí mnohatisícové dotace na široký výběr zařízení i bezúročné splátky.   

Výjimeční lidé dělají výjimečné Vánoce. Co znamená heslo letošní kampaně, nejlépe ukazuje jednoduchý příběh ve vánočních spotech. Herec Martin Hofmann, který je dlouhodobou tváří Vodafonu, se dostane do zdánlivě bezvýchodné situace. Tu nakonec vyřeší za pomoci digitálních technologií parta nadšenců v pokročilém věku.

„Aktuální kampaní upozorňujeme na klišé, že starší lidé jsou, pokud jde o moderní technologie, neschopní. Chceme vzdát hold všem, kteří se i ve vyšším věku technologií nebojí a od kterých se rozhodně mají další generace co učit i mimo tuto oblast. Už loni jsme v rámci Nadace Vodafone spustili vzdělávací projekt Digitální odysea a vidíme, že má smysl nabízet vhodnou formou výhody digitalizace všem. O to se snažíme a budeme snažit dál, věk vůbec nemusí být překážkou,“ říká Zohar Weitz, viceprezidentka Vodafonu pro nefiremní zákazníky.

Pro telefony a další dárky letos do Vodafonu

Spolu se spoty Vodafone odstartoval i vánoční nabídku, kterou letos potěší jak nové, tak hlavně stávající zákazníky. Přináší v ní nejširší výběr dotovaných zařízení, to znamená telefonů, chytrých hodinek, tabletů, počítačů, televizí i třeba herních konzolí, na českém trhu. Nově si přitom zákazník ke každému telefonnímu číslu s měsíčním tarifem může výhodně koupit rovnou dvě zařízení. Vodafone jejich kombinace neomezuje, výběr je flexibilní. Pro první zařízení platí slevy až 5000 korun (u telefonu Samsung Galaxy Z Flip4 128 GB dokonce 8000 korun), další zařízení si pak lze pořídit ve formě splátek bez navýšení, zákazník nezaplatí nic navíc.

Pro věrné zákazníky je připravená elektronika od 1 koruny a zbytek na bezúročné splátky už od 100 korun měsíčně.

„Telefony nebo notebooky jsou nezbytným pomocníkem a často zásadním nástrojem pro spojení s přáteli i rodinou. Věříme, že naše aktuální nabídka umožní obdarovat blízké a že bezúročné splátky uleví napnutým rodinným rozpočtům,“ dodává viceprezidentka Zohar Weitz. Přesné podmínky pro výhodný nákup jsou shrnuté na tomto webu.

Neomezený tarif za 599 korun, úspěšná akce pokračuje

Vodafone také pokračuje v dnes už skutečně bezkonkurenční akční nabídce: v kombinaci s pevným internetem vyjde mobilní Neomezený tarif Basic na 499 korun, tarif Super na 599 korun měsíčně. Podobně i samostatné SIM karty jsou za 599 a 799 korun jasně nejlepší nabídkou na českém trhu.

Pro pevné internetové připojení Vodafone dál nabízí Zvýhodnění napořád: rychlost 1 Gb/s vyjde místo standardních 899 na 699 korun, při kombinaci více služeb dokonce na 599 korun měsíčně. Podobně třeba rychlost 150 Mb/s na 299 korun plus pronájem modemu. Podrobnosti jsou zde.

Programy a filmy zdarma

Připravená je i speciální televizní nabídka. Zákazník, který si u Vodafonu koupí televizor Sony (na výběr jsou úhlopříčky 55 a 65 palců), získá službu Vodafone TV s tarifem Komfort na 3 měsíce zdarma.

A stávající i noví zákazníci automaticky k tarifu Klasik dostávají přes Vánoce zdarma přístup do Videotéky Vodafone TV, kde jsou k dispozici tisíce titulů včetně oblíbených vánočních pohádek a filmů.

Na své dárky se mohou těšit také majitelé předplacených karet, Vodafone je představí 24. listopadu.

Firmy mohou ušetřit tisíce korun

Vodafone i nadále podporuje všechny své firemní zákazníky. Spojením služeb mobilního tarifu Neomezený Business Super za 699 korun a například pevného internetu s rychlostí 200 Mb/s za 351 korun zaplatí zákazníci 1050 korun měsíčně a ročně ušetří tisíce korun, které mohou investovat efektivně zpět do svého podnikání. Detailní informace najdete na webu Spojte služby.

Více o letošních Vánocích Vodafonu najdete na www.vodafone.cz/vanoce.

Vytvářejte úžasná videa s novým gimbalem Zhiyun Smooth 5S

Společnost Zhiyun poskytuje tvůrcům obsahu prostřednictvím nového gimbalu Smooth 5S dokonalý nástroj k vlastnímu kreativnímu vyjádření.

Nový model Smooth 5S se dodává s několika aktualizovanými funkcemi, jako je prvotřídní stabilizace obrazu, díky které je gimbal výkonnější a kompatibilní s většími chytrými telefony. Mezi další funkce patří výkonné vestavěné LED světlo a baterie, která vydrží až 25 hodin.

Gimbal má nové profesionální 3osé provedení, které má mezi jednotlivými osami širší prostor, a proto umožňuje pohybování fotoaparátem ze všech úhlů bez jakéhokoli omezení.

Magnetické ocelové motory se dodávají s aktualizovaným algoritmem, který dokáže napájet telefony větší velikosti. Širší svorka telefonu pomáhá podporovat externí objektivy.

Nový gimbal je vybaven intuitivním ovládacím panelem a kolečkem, které umožňuje snadné nastavení režimu snímání, včetně PF, L, F, POV a dalších parametrů. Při spárování s aplikací ZY Cami lue pomocí ovládacího kolečka snadno nastavit zoom a zaostření.

S použitím aplikace ZY Cami má uživatel přístup ke kreativním nastavením, jako je ovládání gesty, které spustí nahrávání, když uděláte speciální gesto. Dále SmartFollow, které sleduje objekt v obrazu, a DollyZoom, které vašim videím dodá filmovou dimenzi.

Kromě nového vestavěného LED světla s výkonem 300 lumenů lze na gimbal připevnit také dvě magnetická světla navíc. Světla disponují barevnou teplotou 5 000 K a indexem CRI 90+. Teplotu barev lze upravit prostřednictvím dodaných filtrů.

Gimbal Smooth 5S je k dispozici jak v šedé, tak bílé barvě.

Dostupnost a cena

Nový gimbal bude dostupný v průběhu listopadu 2022.

Doporučená prodejní cena:

  • 121890 Zhiyun Smooth 5S Grey – 5.790,- Kč / 230 €
  • 121891 Zhiyun Smooth 5S White – 5.790,- Kč / 230 €
  • 121892 Zhiyun Smooth 5S Combo Grey – 7.390,- Kč / 296 €
  • 121893 Zhiyun Smooth 5S Combo White – 7.390,- Kč / 296 €

Další informace vám poskytneme prostřednictvím e-mailové adresy matej.sumka@focusnordic.cz.

Klíčové vlastnosti

  • Nové profesionální 3osé provedení
  • Pohybování fotoaparátem ze všech úhlů bez jakéhokoli omezení
  • Vestavěné LED světlo s výkonem 300 lumenů
  • Možnost připevnění dvou magnetických světel navíc
  • Baterie s výdrží až 25 hodin, nabíjení 2 hodiny prostřednictvím PD nabíjení
  • Aplikace ZY Cami nabízí pro video několik šablon, filtrů, hudbu a přechody

Skip Pay spustil nejjednodušší nákupy na třetiny na trhu. Ověření proběhne online, platby jsou bez navýšení

Koupit zboží na internetu nebo v kamenném obchodě a zaplatit za něj jen třetinu ceny. Zbytek pak uhradit ve zbylých dvou po sobě jdoucích splátkách bez jakéhokoli navýšení. A to maximálně jednoduše – k ověření zákazníka nebude potřeba žádný osobní doklad, vše proběhne online (tedy nejčastěji s pomocí smartphonu) díky bankovní identitě BankID a splátky se strhnou zcela automaticky. Obchodníci tak mohou díky službě Třetina od Skip Pay zákazníkům nabídnout pohodlný způsob platby, který umožní lépe plánovat rozpočty a neomezovat větší investice.

První třetinu ceny zaplatí zákazník ihned při nákupu na e-shopu nebo v obchodě svojí běžnou platební kartou. Zároveň potvrdí, že souhlasí s automatickou úhradou zbylé částky ve dvou samostatných splátkách. Ty se mu samy strhnou z karty po 30 a 60 dnech od nákupu, aniž by musel v hlavě nosit termíny splátek. A pokud bude zákazník chtít, může samozřejmě kdykoli nákup doplatit.

Klienti Skip Pay s ověřeným účtem mohou Třetinu využívat ihned – k úhradě první platby použijí svoji běžnou platební kartu. U nových zájemců bude stačit ověření údajů prostřednictvím jejich internetového bankovnictví, respektive BankID. V první fázi je limit nákupu stanoven od tří (minimum) po patnáct tisíc korun (maximum).

Skip Pay nyní svou Třetinu spouští na celý e-shopový trh – prostřednictvím platební brány Comgate ji budou moci postupně využívat zákazníci 13 tisíc e-shopů. Zároveň navazuje hlubší spolupráci s největším cestovním portálem Travelking, stavebním a interiérovým e-shopem MůjKoberec.cz nebo designovým e-shopem Benlemi.cz. Všichni se shodují v jednom: obchodníci musí hledat cesty, jak při nákupech co nejvíce ulevit rozpočtům domácností.

Travelking.cz: „U dovolené dává platba na několik částí smysl“

Jeden z největších portálů zprostředkovávajících výhodné cestování po Česku i zahraničí zavádí Třetinu jen pár týdnů před vánoční sezonou. A očekává, že zákazníci ji budou využívat už při nákupu podzimních pobytů. Nejrychleji rostoucí zákaznickou skupinou Travelkingu jsou navíc rodiny s dětmi – tedy ti, kteří za výlety a dovolenou utratí zpravidla nejvíce a zároveň musí nejpřísněji hlídat své rozpočty. A Travelking dělá vše pro to, aby nejen jim placení za pobyty co nejvíce usnadnil a odstranil jakékoliv bariéry nákupu.

„Za posledních pět let se například naprosto změnil poměr plateb kartou versus převodem. Nyní platí 85 % lidí kartou online. Vysvětlení je jednoduché – ti, kteří zaplatí kartou, si mohou termín rezervovat okamžitě a nemusí čekat,“ upozorňuje Štěpán Pospíšilík, marketingový ředitel portálu Travelking.cz. „Proto má platba na několik částí u dovolených takový smysl. Pobyt si lidé zarezervují a část doplatí až později, přitom jim už nikdo nepřebere jimi požadovaný termín.“

MůjKoberec.cz: „Díky platbě na třetiny nemusí zákazník volit levnější zboží“

Na e-shopu MůjKoberec.cz, který nabízí podlahové krytiny pro stavby, rekonstrukce i zkrášlování interiérů, sice odloženou platbu zatím využívají jen nízká procenta zákazníků, přesto má podle Marka Černého, majitele a zakladatele e-shopu uvedení Třetiny smysl. Očekává, že se díky ní zvedne průměrná hodnota objednávky a v jednotkách procent se zvýší i počet realizovaných plateb.

„Když zákazník rekonstruuje či staví, může špatně odhadnout celkovou výši investice. Naše produkty – tedy koberce, lina, vinylové podlahy nebo lišty jsou mezi posledními položkami, které při stavbě nebo rekonstrukci musí zákazník pořídit. Není tedy výjimkou, že u nás zákazníci musí nedobrovolně koupit levnější alternativy a vzdát se svých původních plánů, protože se jim rozpočet prodražil jinde,“ uvádí Marek Černý, „To by měla platba na třetiny vyřešit a zákazníci tak budou moci koupit krytiny, které měli původně v plánu. A netrápit se tím, že musí následující roky koukat na podlahu, kterou si původně nevysnili.“

Benlemi.cz: „Usnadňujeme plánování rodinných rozpočtů“

O napnutých rozpočtech domácností ví své i česká rodinná firma Benlemi, která na svém e-shopu prodává dětský a studentský designový nábytek, interiérové doplňky a hračky. Všímá si, že Češi jsou v nákupu opatrnější, více si výrobky srovnávají napříč trhem. Zákazník je nyní náročnější, má výrazně větší možnost výběru, srovnání a má vyšší nároky na kvalitu i čas dodání. Vyžaduje větší pohodlí při platbě – především jednoduchost a rychlost. Třetina by mu měla ulevit především v době, kdy musí lépe plánovat své investice.

„Naši zákazníci si prostřednictvím Třetiny mohou vysněnou postel či nábytek koupit ihned. Výrazně zrychlíme nákupní proces, aniž bychom zatížili rodinný rozpočet,“ zmiňuje Klára Šeděnková, obchodní manažerka společnosti Benlemi. „Je výrazně pohodlnější nakoupit celou výbavu naráz a platit postupně než naopak.“

Podle Kláry Šeděnkové dává navíc do budoucna smysl limity ještě více navýšit a umožnit tak nakupovat na tři splátky i za zboží v hodnotě desítek tisíc korun.

Brzy už přímo na prodejní ploše

Třetinu bude v první fázi možné využívat především pro nákupy online. To by se však mělo brzy změnit a zákazníci budou mít šanci nakupovat za jednu třetinu ceny přímo v kamenných obchodech. Veškeré náležitosti totiž vyřeší s proškolenou obsluhou přímo ve svém smartphonu.

„Data potvrzují, že řada zákazníků se z online prostoru vrací zpět do kamenných prodejen. A velká část obchodníků je tím zaskočena. Sice mají i v prodejnách totožné ceny jako na internetu, online však nabízí výrazně širší paletu služeb,“ zmiňuje Richard Kotrlík, CEO Skip Pay. „Naše řešení jim umožní unikátní věc – dovolit zákazníkovi nakoupit fyzicky, ale s výhodami, které přináší prodej online.“

O Skip Pay

Skip Pay (dříve MallPay s.r.o.) je fintech přední české banky ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém chytrých služeb spojených s placením.

S chytrou Skip platební kartou, kterou využívá už takřka 15 000 Čechů, je možné zdarma odkládat platbu až o 50 dní do výše 50 tisíc korun a s každým nákupem bezplatně získat tříletou záruku a roční pojištění na veškeré kupované zboží. Z limitu je možné také platit platby libovolným třetím stranám nebo si nastavit trvalý příkaz.

Skip Pay je jedním z nejrozšířenějších poskytovatelů BNPL plateb (buy now – pay later) v Česku. V současnosti je s ním možné nakupovat ve více než 10 000 českých e-shopech nebo online služeb, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Košík.cz, LeoExpress.cz, Querko, Patro.cz, Tescoma, Gant, Hudy, Husky nebo Trenýrkárna.

Exit mobile version