Během Netatmo Black Week vybavíte svoji chytrou domácnost až o 50 % levněji

Společnost Netatmo, výrobce inteligentních zařízení pro bezpečnější a pohodlnější domov, si pro zákazníky připravila u příležitosti Black Friday nové výhodné nabídky. Akce Black Week se koná na e-shopu Netatmo od 17. do 28. listopadu.

V rámci Black Week budou vybrané produkty k dostání na webových stránkách Netatmo až s 50% slevou. Minimální slevu 30 % lze využít na celou škálu inteligentního vybavení domácnosti. Zvýhodněné nabídky se týkají následujících produktů:

Sleva se letos poprvé vztahuje také na několik produktových balíčků Netatmo, které najdete na webových stránkách.

Akce Black Week společnosti Netatmo se koná od čtvrtka 17. listopadu do pondělí 28. listopadu 2022 na webové stránce https://shop.netatmo.com/cs-cz/.

Nabídka platí do 28. 11. 2022 do 24:00. Vztahuje se na nákupy prostřednictvím aplikací Netatmo
a zboží označené „-40 %“, „-50 %“, „Black Week“ na netatmo.com. Platí do vyprodání zásob. Jeden zákazník může zakoupit maximálně 3 identické položky. Nelze kombinovat s jinými aktuálními nabídkami na vrácení peněz. Platí pouze pro jednotlivce, ne pro další prodej.

O společnosti Netatmo

Netatmo je jedním z lídrů v oblasti chytré domácnosti, který navrhuje a vyrábí intuitivní inteligentní zařízení pro bezpečnější a komfortnější domov.

V roce 2012, kdy společnost vznikla, se zavázala nadále navrhovat a uvádět na trh zařízení, pro něž platí:

  • 100% bez poplatků: bez předplatného a jiných nákladů
  • 100% zabezpečení: garance ochrany údajů a respektování soukromého života uživatelů
  • 100% průběžný vývoj: pravidelné aktualizace a přidávání funkcí zdarma

Netatmo v současnosti nabízí 13 zařízení a příslušenství pro chytrou domácnost. Užitečná a snadno použitelná zařízení uživatelům usnadňují každodenní život a současně zvyšují komfort jejich domácnosti.

Kromě řady výrobků určených pro širokou veřejnost se společnost v rámci programu „with Netatmo“ ve spolupráci s předními značkami z oblasti stavebnictví podílí na vývoji možnosti integrace řízení chytré domácnosti do infrastruktury obytných domů.

V roce 2018 se společnost Netatmo připojila ke skupině Legrand, světovému specialistovi v oblasti elektrické a digitální infrastruktury budov.

Netatmo, stejný domov, jen chytřejší.

Technologická skupina eD group kupuje významného výrobce pokladních systémů a vstupuje na retailový trh

Jedna z největších technologických skupin na českém trhu eD group, s obratem přes 15 miliard korun, vstupuje do oblasti maloobchodu. Přes svou dceřinou společnost E LINKX kupuje firmu WinShop Software, která patří mezi přední firmy zabývající se vývojem a dodávkou pokladních systémů. Vstupem na nový trh získává eD group strategického partnera, který má skupině pomoci rozšířit portfolio retailových zákazníků.

Informační technologie, obchod, softwarová řešení, marketing a komunikace, e-commerce a nově také maloobchod. Čtvrtá největší technologická skupina na českém trhu eD group (dle žebříčku TOP 100 ICT společností) rozšiřuje své pole působnosti a skrze svou firmu E LINKX vstupuje do společnosti WinShop, která patří mezi přední výrobce pokladních systémů. Investorský vstup do společnosti je pro skupinu dalším krokem, jak vybudovat ucelený ekosystém, který bude schopný zajistit technologické řešení firmám podnikajícím ve všech fázích prodejního řetězce – od počáteční výroby až po samotný prodej.

„Vytvoření spojení mezi E LINKX, která je již od svého počátku součástí skupiny eD group, a společností WinShop vnímám jako dalším bodem na naší cestě nabízení aktivit s vyšší přidanou hodnotou. Posilujeme tím portfolio softwarových produktů i firem o lídra pokladních systémů a vstupujeme do světa retailu. Na nových akvizicích a projektech pracujeme v technologické skupině eD group dlouhodobě. Chceme našim partnerům i zákazníkům poskytnout komplexní nabídku služeb, které zapadají do ekosystému skupiny,“ říká řídící partner skupiny eD group Martin Štrupl a dodává, že vidí ve spolupráci firem z oblastí IT a retailu velkou přidanou hodnotu i prostor pro růst.

Podle americké poradenské společnosti Gartner by se měl celkový objem výdajů na IT v České republice v roce 2023 přiblížit hranici 300 miliard korun, což je meziročně asi o 5 procent více. Růstové budou zejména segmenty softwaru a IT služeb.

Maloobchod je v České republice ekonomicky stabilní a jako jeden z mála nebyl výrazněji poškozen pandemií koronaviru. I proto ho lze považovat za oblast s velkým ekonomickým potenciálem růstu. Dokazuje to například průzkum spadající pod CBRE Shopping Centre Index, který byl realizován v dubnu 2022. Vyplývá z něho, že i přes lockdown se stále zvyšující kupní síla českých obyvatel promítla právě v maloobchodu. Celkový maloobchodní prodej v roce 2021 vzrostl meziročně o 4,5 procenta. V roce 2020 se jednalo o meziroční nárůst 0,1 %.

Zároveň zhruba 75 procent respondentů uvedlo, že i přes hrozby spojené s neustále se zvyšující inflací plánuje v blízké budoucnosti expandovat a otevírat nové kamenné pobočky.

Výhody spojené s propojením oblastí IT a retailu potvrzuje také výkonný ředitel E LINKX Lumír Kunath. „Propojení s firmou WinShop je dalším významným krokem k naplnění firemní růstové vize. Pokladní systémy přirozeně navazují na naše inovativní projekty, jako jsou aplikace pro vlastní přepravu, řízení skladového hospodářství, evidenci materiálů a zboží apod. Tvoří pomyslnou tečku a podporu retail oblasti, do které díky spojení máme nakročeno,“ dodává Kunath.

Pokladní systémy pro Intersport či Calvin Klein

WinShop Software patří mezi přední výrobce a prodejce pokladních systému. Aktuálně jeho řešení využívá v Česku a na Slovensku více než 360 provozovatelů prodejen, mezi které patří například Klenoty Aurum, Intersport či obchody se značkovým oblečením GUESS a Calvin Klein.

„Začleněním naší společnosti do technologické skupiny eD group byla zakončena snaha nás, zakladatelů a společníků, získat silného strategického partnera, se kterým budeme moci rozšiřovat portfolio našich zákazníků o další významné retailové řetězce. Věříme, že doplněním nabídky našich produktů řešeními E LINKX, propojením vývojových týmů a týmů podpory získáme společně významnou konkurenční výhodu a budeme pro všechny náročné zákazníky první volbou,“ vysvětluje ředitel WinShop Software Michal Říha.

Výši transakce ani jedna ze stran nechce komentovat. V současné době vlastní skupina eD group skrze E LINKX ve společnosti WinShop Software minoritní podíl s možností dalšího majetkového navýšení v následujících letech.

eD group je technologická skupina působící ve střední Evropě v oblasti IT, obchodu, softwarových řešení, komunikace, e-commerce a technologií. Díky ročnímu obratu přesahujícímu 15 miliard korun je čtvrtou největší technologickou skupinou na českém trhu. Celkem je aktivní na třech evropských trzích, zaměstnává více než 650 odborníků a sdružuje celkem 20 firem. Mezi největší patří velkoobchodní IT distributor eD system, IT distributor s přidanou hodnotou DNS či dodavatel softwarových řešení na míru E LINKX.

Společnost E LINKX je ryze českým dodavatelem komplexních softwarových řešení s vysokou specializací na přepravní logistiku a prodej zboží. Firma působí na trhu již 20 let s ročním obratem 100 milionů korun. Zaměstnává 60 odborníků a od svého počátku je spolehlivým a flexibilním partnerem nejen členům skupiny eD group, ale i lídrům na trhu přepravní logistiky.

WinShop Software je společnost zabývající se vývojem obchodních systémů pro maloobchody, velkoobchody a restaurace. Na českém trhu působí více než 27 let, během kterých se firmě podařilo realizovat tisíce pokladních systémů pro malé butiky, prodejny tabáku či značkové prodejní řetězce.

Slaný kalendář 2023

Všichni dospělí vyfocení v kalendáři jsou nemocní cystickou fibrózou. Cystická fibróza (CF) je závažné dědičně podmíněné onemocnění postihující zejména dýchací a trávicí systém. Dětem s CF se říká slané děti, mají totiž výrazně slanější pot než děti zdravé. Nemocní s CF potřebují intenzivní léčbu každý den po celý život. CF je v současnosti nevyléčitelná. V České republice je diagnostikováno přes 700 nemocných, z nichž je 51 % dospělých.

V závislosti na aktuálním zdravotním stavu může být léčebný režim nemocných v mnoha směrech limitující. Některé aktivity nejsou z důvodu hygienického režimu nebo fyzické náročnosti vhodné nikdy. Dvanáct nemocných CF nám prozradilo svá přání, která nejsou vzhledem k jejich diagnóze reálná. Za pomoci umělců jsme se pokusili jejich přání splnit alespoň v tomto kalendáři.

Umělci kteří se na tvorbě kalendáře podíleli jsou: Milan Cais, Tomáš Císřovský, Eliška Podešvová, Anna Borovičková Ročková, Vhrsti, Marie König Dudziaková, Dita Stuchlíková, Alena Brunhilda Burneleit, Lukáš Fibrich, Artiom Pitușcan, Pavel Čech, Ivo Rafan Traxmandl, Gabriela Šmídová.

Výtěžek z prodeje kalendáře půjde na konto Klubu nemocných cystickou fibrózou, který sdružuje a podporuje nemocné CF a jejich blízké z celé ČR. Klub CF v letošním roce slaví již 30 let od svého založení. Jedná se o pacientskou organizaci, to znamená, že se na jeho řízení po celou dobu podílí samotní pacienti, nebo jejich rodinní zástupci. Mezi služby, které poskytuje se řadí například péče sociálního pracovníka, psychologická pomoc, půjčovna pomůcek, materiální a finanční podpora, atd..

Společnost HMD Global oznamuje dostupnost kompaktního tabletu Nokia T10 na českém trhu

Společnost HMD Global, výrobce telefonů Nokia, dnes oznámila zahájení prodeje svého kompaktního tabletu Nokia T10 na českém trhu. Ten přináší do populárního tabletového segmentu finskou kvalitu, poctivé zpracování, dlouhou výdrž na jedno nabití, stereo reproduktory nebo pravidelné aktualizace. 

Nokia T10: kvalitní zpracování v kapesním provedení

Tablet Nokia T10 je malý zvenku, ale velký uvnitř. Nabízí dostatečně výkonný osmijádrový procesor Tiger T606, kterému sekunduje 32GB interní uložiště a 3 GB operační paměti. Uložiště lze dále rozšířit pomocí paměťových karet. Displej s rozlišením 1280x800p, úhlopříčkou 8″ a jasem až 450 nitů je ideálním parťákem pro sledování oblíbených seriálů nebo brouzdání internetem. Tablet lze také jednoduše bezdrátově propojit s počítačem nebo notebookem a využít jej jako druhou obrazovku.

Nokia T10 se může dále pochlubit polymerovou unibody konstrukcí s nanotexturovou úpravou, která zamezuje vzniku škrábanců. Výbavu uzavírá dvojice reproduktorů, baterie o velikosti 5250 mAh a Android 12 s příslibem dvou let hlavních aktualizací a tří let pravidelných bezpečnostních aktualizací. 

Cena a dostupnost

Nokia T10 je již v prodeji v modré barevné variantě ve verzi 3/32 GB za doporučenou cenu 4 190 Kč.

O HMD Global

HMD Global Oy se sídlem v Espoo ve Finsku je novým domovem telefonů a tabletů Nokia. HMD vytváří a distribuuje celou řadu chytrých i obyčejných telefonů zaměřených na široké spektrum zákazníků v mnoha cenových hladinách. HMD je díky svému závazku pro rozvoj inovací exkluzivním licenčním partnerem značky Nokia v oblasti mobilních telefonů a tabletů. Nokia je registrovanou ochrannou známkou společnosti Nokia Corporation. Více informací naleznete na www.hmdglobal.com. Nokia je registrovanou značkou společnosti Nokia Corporation. Android, Google a další značky jsou registrovanou značkou společnosti Google Inc. Qualcomm a Snapdragon jsou ochrannými známkami Qualcomm Incorporated registrovanými ve Spojených státecha dalších zemích. Qualcomm Snapdragon je produktem Qualcomm Technologies, Inc.

Módní značka Tatuum zahájila spolupráci s Klarnou, českým zákazníkům nabídne flexibilní platby

Platební a nákupní služba Klarna navázala partnerství s přední polskou módní značkou Tatuum, která se již 25 let specializuje na prodej dámského stylového oblečení. Čeští zákazníci tak nyní mohou za svůj nákup na e-shopu zaplatit ve třech bezúročných platbách díky službě „Pay in 3“.

Značka Tatuum byla založena v Lodži a již 25 let navrhuje kolekce inspirované ženami a jejich každodenními potřebami. Od svého vzniku je značka Tatuum součástí trendu slow fashion. Klade důraz na precizní krejčovinu a zodpovědný výrobní proces, díky kterému mohou zákazníci nakupovat univerzální, praktické a vysoce kvalitní oblečení, které jim bude dlouho sloužit.

Celkový nákupní zážitek nyní Tatuum posouvá na další úroveň zavedením platební možnosti „Pay in 3“ od společnosti Klarna, která zákazníkům přináší větší flexibilitu a kontrolu nad nákupy, správou plateb a vrácením zboží. To vše přímo v mobilní aplikaci Klarna.

Tatuum a Klarna se navíc hezky doplňují ve své snaze učinit nákupy udržitelnějším. Pomocí nástroje na sledování emisí CO2 v aplikaci Klarna nyní zákazníci získají jasný přehled o emisích uvolňovaných v každém kroku výrobního cyklu výrobku, což jim umožní nakupovat chytře a zodpovědně.

„Naše nejnovější spotřebitelská data potvrzují, že více než 50 % českých spotřebitelů nakupuje oblečení a obuv online, a na internetu zároveň nachází 68 % z nich také nákupní inspiraci. Tatuum přináší svým zákazníkům skvělý nákupní zážitek a pomáhá jim najít to, co mají rádi. Těší nás, že nyní společně s námi vychází Tatuum vstříc očekáváním zákaznic a nabízí jim možnost platit jednoduše a bezpečně,“ říká Tereza Obrtáč, Country Manager pro Českou republiku ve společnosti Klarna.

„Už od roku 1997 se naše aktivity zaměřují především na zákaznice a jejich potřeby. Snažíme se naplňovat jejich očekávání, být jim blíže a přizpůsobovat se globálním změnám, které se odehrávají v módním průmyslu. Proto jim chceme umožnit také větší flexibilitu při placení a zavádíme do našeho internetového obchodu flexibilní možnost platby od společnosti Klarna. Funkce bude dostupná jak v polském, tak v českém e-shopu Tatuum,“ dodává Dagmara Ollesz-Miącz, ředitelka e-commerce v Tatuum. 

O společnosti Klarna

Společnost Klarna mění standardy v oblasti retailového bankovnictví již od roku 2005. S více než 150 miliony aktivních uživatelů po celém světě a 2 miliony provedených transakcí denně Klarna vychází vstříc měnícím se zákaznickým požadavkům a umožňuje spotřebitelům při nákupech efektivněji využívat čas i finance. Zároveň také přispívá k lepší informovanosti a snazší správě výdajů. Inovativní technologii společnosti Klarna, která poskytuje bezproblémové nakupování v online i offline prostředí, již po celém světě integrovalo více než 460 000 globálních maloobchodních partnerů, včetně společností, jako H&M, Saks, Sephora, Macys, IKEA, Expedia Group a Nike. Společnost Klarna v současnosti působí na 45 světových trzích a zaměstnává více než 5 000 pracovníků. Další informace naleznete na http://klarna.com/. 

O společnosti TATUUM

Zaměřujeme se na klienta, člověka. Oblečení by mělo odpovídat jeho životnímu stylu a potřebám a mělo by vydržet alespoň několik sezón. Oblečení žije s lidmi, doprovází je v práci i doma během důležitých, krásných a obtížných okamžiků. Měly by podporovat majitele v každodenním životě, poskytovat pohodlí, komfort a dodávat sebevědomí. Chceme vám usnadnit sestavení té vaší správné stylizace, tak abyste mohli kombinovat oblečení z letošní kolekce s oblečením před rokem, dvěmi nebo třemi lety.

Značka Tatuum je celistvá. Naším cílem je, aby byl oděv pohodlný a přizpůsobený různým postavám. Formy Tatuum jsou přiléhavé k tělu, ale zajišťují pohodlí při nošení díky volnosti, kterou vkládáme do každého modelu. Navrhujeme modely, které zvýrazní přednosti různých křivek. V dámské kolekci jednou otevřeme výstřih, někdy odhalíme ramena nebo zvýrazníme pas. Díky tomu si každá dáma může najít něco, v čem se bude cítit výjimečně. Šité modely měříme na polských ženách.

MADMONQ posiluje komunikaci, s Magdou Mohelovou a agenturou FYI Prague se zaměří na expanzi do zahraničí i posílení komunit

Český startup MADMONQ, který vyrábí unikátní přírodní doplňky stravy pro hráče esportu i rekreační gamery, posiluje komunikaci a marketingový tým. Na pozici Head of Marketing Communication nastupuje Magdaléna Mohelová, která přichází z CZC.cz. Pod vedením Petry Jankovičové, která před 4 měsíci nastoupila jako CMO, bude spolupracovat s agenturním tandemem FYI Prague a jeho divizí FYIdentity, které budou MADMONQ pomáhat s mediální komunikací a profilací. V příštím roce se chce MADMONQ, kromě pokračování v produktové komunikaci a spolupráci s influencery na domácím trhu, zaměřit i na další zahraniční expanzi.

MADMONQ se rychle zapsal do povědomí herní komunity svým inovativním produktem v podobě cucavé přírodní tabletky, která kromě povzbuzujícího efektu pomáhá v boji se stresem, zlepšuje soustředění a přináší tělu i další benefity. Startupu a jeho zakladatelům Michalu Nogovi a Petru Andrýskovi se podařilo získat investice 1,3 milionu eur mimo jiné od andělských investorů v podobě mezinárodních osobností Twitche. V loňském roce tak MADMONQ rozšířil své produktové portfolio a nyní chce dále posilovat komunikaci směrem ke komunitám i širší veřejnosti.

Jako nová posila marketingového týmu nastupuje na pozici Head of Marketing Communication Magdaléna Mohelová. Přichází z CZC, kde působila jako Head of Brand a má za sebou i několik let zkušeností v agenturách DDB Prague a TRIAD Advertising. V MADMONQ bude mít na starost veškeré komunikační aktivity na evropském trhu, vytváření kampaní, contentu a implementaci kompletní marketingové strategie.

„MADMONQ je pro mě unikátní značka se skvělým produktem a naprosto jasnou a smysluplnou vizí. Když jsem dostala možnost se podílet se na jejím rozvoji, tak jsem neváhala. Mám radost, že se pracovně opět setkávám s Petrou Jankovičovou, která mi byla už v Triadu velkou inspirací,“ říká Magdaléna Mohelová, Head of Marketing Communication v MADMONQ.

S kompletním press-office servisem, produktovou i byznysovou komunikaci a rozvíjení vztahů s novináři i důležitými stakeholdery nově MADMONQ pomůže agentura FYI Prague v tandemu s dceřinou divizí FYIdentity, která se zaměří na budování mediálního obrazu zakladatele značky Michala Nogy. V následujících měsících budou hlavními komunikačními prioritami kromě dlouhodobého tématu zdravějšího způsobu života v hráčské komunitě také neustále vylepšované verze produktu i produktové novinky, ale i byznysový růst firmy a expanze na zahraniční trhy, a to zejména ve Francii a USA.

Zakladatelka a spolumajitelka kreativní agentury TRIAD Petra Jankovičová vystřídala v srpnu na pozici CMO spoluzakladatele MADMONQ Petra Andrýska, který se posunul do role šéfa rozvoje byznysu a inovací. „Naší dlouhodobou misí je přinést zdraví do gamingu. Snažíme se o to, aby hráči nad svým zdravím začali přemýšlet a malými každodenními rozhodnutími měnili svůj životní styl k lepšímu. Jsme součástí komunity, jejíž členové jsou často nálepkování, a proto budeme komunikačně přispívat i k edukaci a jisté destigmatizaci herního prostředí směrem k širší veřejnost,“ říká Petra Jankovičová, šéfka marketingu a expanze MADMONQ. 

Český startup MADMONQ je předním výrobcem přírodních doplňků stravy pro profesionální i rekreační hráče. Založili ho v roce 2017 Michal Noga a Petr Andrýsek se záměrem přinést do e-sportu a herní komunity zdravější způsob života a vnímání péče o zdraví. Inovativní doplněk rychle získal pozitivní ohlasy v hráčské komunitě, a to i díky postavě zakladatele Michala Nogy, který je dlouholetým aktivním členem herní komunity.

T-Mobile ve třetím čtvrtletí: Nárůst spotřeby dat o 43 % a další investice do budování optické a mobilní infrastruktury

Společnost T-Mobile představila své hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí, které přes situaci na trhu potvrzují silnou stabilitu společnosti. V meziročním srovnání opět výrazně vzrostla spotřeba dat a počet zákazníků stoupl na 6,4 milionu. T-Mobile nadále pokračuje ve významných investicích do mobilní i optické infrastruktury, aby zákazníkům mohl nabídnout co nejkvalitnější připojení a služby.

Spotřeba dat a rozvoj infrastruktury

Ve třetím čtvrtletí došlo k mírnému poklesu objemu provolaných minut (o 2,4 %) a naopak lehce vzrostl počet odeslaných SMS o 3,7 %. Na vyšší využití dat reagují i nové tarify, které reflektují aktuální potřeby uživatelů.

Nadále se zvyšuje spotřeba mobilních dat, která meziročně vzrostla o 43 %. T-Mobile si uvědomuje potřebu kvalitního vysokorychlostního připojení, proto pokračuje v rozšiřování své 5G a optické sítě. Ve srovnání s druhým čtvrtletím se počet fixních přípojek zvýšil o téměř 22 tisíc a pokrytí populace 5G sítě se zvýšilo o 8 %. Výstavba a rozšiřování pokrytí bude pokračovat i v tomto a následujícím roce.

„T-Mobile dlouhodobě investuje do rozvoje infrastruktury fixních a mobilních sítí, přičemž tyto investice dosahují průměrně 2 miliardy Kč ročně. Navzdory ne příliš příznivému ekonomickému vývoji na trhu, kdy již nyní víme, že zaostáváme za našimi plánovanými cíli, jsem velice rád, že můžeme pokračovat v investicích do modernizace infrastruktury, abychom zákazníkům mohli nabídnout co nejkvalitnější připojení a služby, kterým důvěřují. Jejich důvěry si velice vážíme, je pro nás závazkem,“ doplňuje Jose Perdomo Lorenzo, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.

Podpora koncových zákazníků

Ani letos o prázdninách nechyběla letní kampaň T-Mobile, díky níž mohli zákazníci využít novou porci dat, pokud svá původní již vyčerpali. Letní nabídka zaznamenala celkem 689 000 aktivací, přičemž v 75 % šlo o tarifní zákazníky. Velkou odezvu měl i dárek za vyčerpání dat v podobě magentového nepromokavého vaku, který z nabídky prodejen velmi rychle zmizel. Oblibu datování potvrzuje i fakt, že zákazníci, kteří využili letní akce, zvýšili svou spotřebu dat až o 70 %.

Během léta cestovali zákazníci T-Mobile hojně do zahraničí, kdy mezi nejnavštěvovanější země patřily v tomto pořadí Rakousko, Polsko, Německo, Slovensko a až na pátém místě Chorvatsko.

T-Mobile nadále pokračuje ve svých aktivitách na podporu ukrajinských občanů v ČR. Kromě integračních aktivit mohou nadále využít i zvýhodněné volání na Ukrajinu, kdy ve třetím čtvrtletí počet provolaných minut vzrostl meziročně 74x a návštěvníci z Ukrajiny na našem území spotřebovali 300x více dat.

Dárkem pro diváky T-Mobile TV bylo rozšíření obsahu díky získání obsahových práv a také převod na HD signál. T-Mobile se zároveň stal první společností třetí strany, která do své nabídky zařadila CANAL+ a tedy i oblíbenou Premier League.

T-Business divize a privátní sítě

T-Mobile se dlouhodobě zaměřuje i na výstavbu privátních 5G sítí pro univerzity a průmysl. V září tohoto roku úspěšně spustil svou první privátní 5G síť v komerčním provozu u společnosti KVADOS, která se specializuje na softwarová řešení v oblasti logistiky.

Na zjednodušení firemní komunikace se zákazníky cílí služba Rich Business Messaging, kterou nabídl T-Mobile jako první operátor v ČR. Firmy díky ní mohou se zákazníky komunikovat v reálném čase pomocí zabezpečených zpráv, bez nutnosti využívat aplikace třetích stran.

Zaměstnanci a podpora edukace

Letošní školní rok T-Mobile rozšířil spolupráci o další střední a vysoké školy, zaměřené primárně na oblasti IT a ICT. Spolupráce probíhá ryze prakticky, formou např. hackatonů, spoluprací na tzv. T-Day (event pro studenty středních a vysokých škol) nebo formou dlouhodobých stáží v T-Mobilu. Firma nezapomíná ani na rozvoj zaměstnanců a vlastních talentů. Na roky 2022 a 2023 spustila dva programy – Talent Pool a program T-Challengers. Cílem je dát zaměstnancům příležitost pracovat na zajímavém projektu nebo mít mentora z řad Management Boardu. 

ESG aktivity

I ve třetím čtvrtletí pokračoval T-Mobile v naplňování své ESG strategie. Dobrovolnické projekty podpořil spolu s Deutsche Telekom v rámci iniciativy What We Value. Globální platforma se zaměřila na projekty mladých dobrovolníků a bodovaly v ní i české neziskové organizace, které si odnesly podporu v hodnotě 70 tisíc eur a 200 000 Kč.

V reakci na stále rostoucí počet online podvodů se T-Mobile jako digitální leader zaměřil i na téma bezpečí na internetu. Ve spolupráci s Policií ČR a Ministerstvem vnitra spustil edukační kampaň Klik pro klid, která zahrnula sérii školení a online podporu bezpečného chování na internetu se zaměřením na silná hesla a mobilní platby.

Finanční ukazatele a investice

V meziročním srovnání zaznamenal T-Mobile růst tržeb, které se vyšplhaly na 22,1 miliardy Kč a v meziročním srovnání tak vykázaly růst o 5,1 %. Stabilní hospodaření potvrdil i ukazatel EBITDA, který vzrostl o 2,9 %.

Mobilní služby T-Mobile využívalo ve třetím čtvrtletí již 6,4 milionu zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 2,4 %. Mírně poklesl počet zákazníků využívajících předplacené karty a o 3,6 % vzrostl podíl tarifních zákazníků. Vysokorychlostní připojení využívá 421 000 zákazníků a o 10 %, na 231 000, stoupl počet uživatelů T-Mobile TV.

 

Zákazníci Q3 21 Q3 22 Meziroční změna
(v tis.) (v tis.) (zaokrouhleno)
Zákazníci – mobilní služby 6 259 6 409 2,4 %
Tarifní 3 702 3 837 3,6 %
Předplacené karty 1 973 1 946 -1,4 %
M2M 584 626 7,2 %
Noví zákazníci – mobilní služby 81 112 38,3 %
Tarifní 95 113 18,9 %
Předplacené karty -48 -33 31,3 %
M2M 34 32 -5,9 %
Zákazníci – pevný broadband 383 421 9,9 %
Zákazníci – TV 210 231 10,0 %
Spotřeba 
Minuty (milion) 9 984 9 746 -2,4 %
SMS (milion) 3 646 3 780 3,7 %
Data (TB) – mobilní síť 190 833 272 856 43 %
Data (TB) – konvergované služby 399 758 481 940 20,6 %
Finanční ukazatele 
(v milionech Kč) 
Celkové tržby[1] 21 039 22 117 5,1 %
EBITDA After Lease 8 963 9 223 2,9 %

Více informací o společnosti na www.t-mobile.cz. 

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,4 milionům zákazníků a svou sítí páté generace pokrývá už 40 % obyvatel ČR. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

[1] Od září 2022 je aplikována změna účetní politiky Deutsche Telekom ve vykazování výnosů (nově vykazováno jako netto výnos) dle standardu IFRS 15 s retrospektivním dopadem.

Jen 100 kusů pro ČR: Limitovaná edice sluchátek Bose QuietComfort 45 v matně šedé Eclipse Gray se zlatým logem

BaSys, výhradní distributor audio produktů Bose pro ČR, představuje na českém trhu limitovanou edici bezdrátových sluchátek ikonického designu Bose QuietComfort 45 Eclipse Grey. Jen 100 českých zákazníků má možnost získat tato nepřehlédnutelná sluchátka v unikátním matně šedém provedení. Sluchátka QuietComfort 45 jsou nástupcem modelu QC 35, kterým Bose v roce 2016 nastavil na dlouhou dobu laťku jak v oblasti potlačení ruchů, tak i v samotném zvuku.

Typicky působivý a zábavný zvuk Bose doplňuje výkonný systém potlačení okolních ruchů použitelný ve dvou režimech (eliminace okolí v několika krocích a propouštění zvuků usnadňující živou komunikaci), vysoká kvalita handsfree hovorů i v hlučném prostředí a výdrž na baterie až 24 hodin. Individuální nastavení reprodukce umožňuje ekvalizér, který je možné ovládat v aplikaci Bose Music.

Dva režimy – QUIET a AWARE

Tichý režim označovaný jako QUIET eliminuje naprostou většinu ruchů z okolí a nabídne uživatelům ideální poslechové podmínky v jakémkoli prostředí. Mikrofony instalované uvnitř i na vnější straně sluchátek snímají zvuky z okolí i z reproduktorů a spolu s patentovaným digitálním čipem potlačují nežádoucí zvuky s největším zaměřením na střední frekvence. Díky tomu je dosaženo špičkového odrušení například v dopravních prostředcích, rušných kancelářských prostorech či kavárnách. Tlačítkem lze přepínat mezi 4 úrovněmi potlačení – Full, Low a dalšími dvěma uživatelsky nastavitelnými možnostmi. Dynamický režim ANC nabízí navíc automatickou regulaci v závislosti na rušnosti okolí, takže při zvýšení hlasitosti okolního zvzuku dokáže posílit úroveň ANC. V režimu AWARE naopak mikrofony a elektronika vpustí během zlomku vteřiny zvuk z okolí dovnitř, což uživatelé ocení třeba při placení v obchodě nebo komunikaci s kolegy v práci.

Snadnost ovládání a možnost propojení se soundbary Bose

Ovládání sluchátek QuietComfort 45 je jednoduché a intuitivní. Na pravém náušníku mají čtyři tlačítka pro zvýšení a snížení hlasitosti, zapnutí/párování pomocí Bluetooth® 5.2 a také pro nejčastější úkony, jako přijímání a ukončování hovorů, přehrávání a pozastavení hudby a přístup k hlasovým asistentům. Na levém náušníku je pak tlačítko pro přepínání mezi režimy a ztlumení mikrofonu během hovoru. Další možnosti otevírá aplikace Bose Music, pomocí níž je možné využít současné propojení s více zařízeními vybavenými technologií Bluetooth® 5.1 nebo spárování s kompatibilním soundbarem Bose pomocí Bose SimpleSync™. Posledně uvedená možnost umožní posluchačům vychutnat si s QC 45 filmový zvuk v plné hlasitosti i v noci, kdy rodina i sousedé spí.

Sluchátka Bose QuietComfort 45 Eclipse Gray jsou na českém trhu k dostání výhradně na e-shopu BaSys.cz za koncovou cenu 7 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Diabetici podceňují vyšetření očí. Včasná diagnóza přitom snižuje riziko oslepnutí kvůli diabetické retinopatii o 95 %

Přesně před sto lety podal Frederick Banting prvnímu pacientovi s diabetem hormon inzulin. Tento významný medicínský počin dnes pomáhá více než půl miliardě lidí na celém světě, kteří trpí cukrovkou. Proto si již více než 30 let připomínáme 14. listopad – den narození tohoto objevitele – jako Světový den diabetu. Jednou z komplikací diabetu může být i diabetická retinopatie,  která postihuje více než 10 % osob s diabetem a je u nich hlavní příčinou oslepnutí. Včasná diagnóza je klíčová a spolu s léčbou snižuje riziko nevratného poškození zraku o 95 %.[1] K léčbě cukrovky a jejích komplikací však přispívají i další nové metody a přístroje – jeden z nich dokáže rychle a včas odhalit počínající problémy se zrakem.

Počet diabetiků v populaci se neustále zvyšuje. Důvodem je nejen lepší diagnostika, ale především nezdravý životní styl, který je jednou z příčin diabetu 2. typu, jímž trpí většina pacientů. Rostoucí počty ve světě i v naší zemi jsou děsivé. V současné době se v České republice s tímto onemocněním léčí přes milion lidí. Tempo nárůstu je víceméně stabilní a do roku 2030 se očekává, že bude v České republice diabetem trpět asi 1 300 000 lidí.

Diabetická retinopatie – nejčastější komplikace diabetu

Cukrovka ovšem neznamená jen pravidelnou kontrolu hladiny cukru v krvi a dodržování diety. Tato nemoc má vliv na rozvoj dalších zdravotních komplikací, které mohou ovlivnit život pacienta mnohem více než jen nepříjemné píchání inzulínu. „Diabetikům s dlouhodobě vysokou hladinou cukru hrozí vážné komplikace, jako je poškození ledvin až k nutnosti dialýzy, poškození cév, které může vyústit v infarkt, mrtvici nebo amputaci končetiny, nebo poškození očí končící slepotou,“ upozorňuje diabetolog profesor Prázný, vedoucí lékař Diabetologického centra VFN v Praze a předseda České diabetologické společnosti ČLS JEP.

Statisticky jednou z nejčastějších komplikací diabetu je posledně zmíněné poškození oční sítnice – tzv. diabetická retinopatie. V naší zemi trpí tímto onemocněním více než 11,7 % diabetiků, z toho 23,7 % má velmi nebezpečnou pokročilou formu s rizikem odchlípení sítnice a poškození zraku a 2,6 % je postiženo úplnou slepotou.[2] Diabetická retinopatie je onemocnění postihující cévy sítnice v důsledku vysoké hladiny cukru v krvi. Rizikovými faktory jsou ale také kouření a vysoký krevní tlak. Její nebezpečí spočívá v tom, že se dlouho neprojevuje, takže k odhalení dochází pozdě, někdy dokonce až ve chvíli, když už ohrožuje zrak. Pro zpomalení postupu tohoto onemocnění je proto velmi důležitá včasná diagnostika.

„Všichni diabetici by měli v rámci prevence alespoň jednou ročně absolvovat vyšetření očí, aby se odhalily případné změny a včas zahájila léčba, která zabrání poškození zraku nebo oslepnutí,“ vysvětluje dále diabetolog profesor Prázný. Přestože jsou pravidelné oční prohlídky pro diabetiky velmi důležité, až 40 % pacientů s diabetem na ně vůbec nechodí. [3] Častým důvodem jsou i dlouhé čekací lhůty a časová náročnost.

Umělá inteligence přináší nové možnosti v diagnostice

Velkou úsporu času nejen lékařům, ale i pacientům nabízí nový zdravotnický prostředek Aireen® z dílny českého startupu. Dokáže diagnostikovat diabetickou retinopatii s vysokou přesností během pouhých 30 sekund, a to i ve fázi, kdy ještě není pacientem rozpoznatelná. Vyšetření přitom není nijak složité – kombinuje běžnou sítnicovou kameru s výkonným počítačem využívajícím schopnosti umělé inteligence, což dává mimo jiné naději, že časem bude takto možné odhalit i další onemocnění očí, jako je glaukom nebo makulární degenerace. V současné době je Aireen® certifikována pro diagnostiku diabetické retinopatie, a dokonce se již používá na několika specializovaných očních klinikách. Díky vstřícnému přístupu zdravotních pojišťoven bude rychlý screening pomocí AI brzy široce dostupný i přímo v diabetologických ambulancích.

Její velkou výhodou je i to, že umožňuje vyšetření diabetické retinopatie přímo v ordinacích diabetologů nebo praktických lékařů. Podmínkou je pouze potřebné vybavení, v tomto případě software, který lze nahrát do počítače, a sítnicová kamera. Naší vizí je zjednodušit vyšetření a z jedné fotografie oka v budoucnosti diagnostikovat celé spektrum nemocí,” vysvětluje David Navrátil, zakladatel Aireen®. Pacienti s cukrovkou tak budou moci podstoupit potřebná oční vyšetření v rámci běžných prohlídek a k očnímu lékaři zajít pouze v případě, kdy se objeví podezření na poškození zraku. To by mohlo pomoci snížit počet pacientů, kteří v budoucnu přijdou o zrak v důsledku cukrovky a zanedbané prevence, a tím i snížit náklady za léčbu neodhalených pozdních komplikací diabetu.

O Aireen

Aireen je unikátní zdravotnický prostředek založený na umělé inteligenci. Byla vyvinuta ve spolupráci s předními oftalmology a diabetology, aby rozšířila možnosti lékařů a pacientů při prevenci a léčbě diabetické retinopatie. Nabízí neinvazivní, bezbolestný screening chronických nemocí pomocí analýzy digitálních snímků oční sítnice. Oční sítnice je jediné místo na lidském těle, kde je možné pouhým okem vidět cévy. Umělá inteligence je nejmodernější průlomová technologie, která umožňuje přesnou identifikaci změn na sítnici. To díky unikátním modelům neuronových sítí, které Aireen vytváří na základě více než milionu snímků, které jsou anotovány ve spolupráci se špičkovými sítnicovými specialisty prestižních očních klinik.

Aireen je od roku 2020 registrovaným zdravotnickým prostředkem, uvedeným na trh Evropské unie.

Jde o první český registrovaný zdravotnický prostředek založený na umělé inteligenci.

Objednejte se k bezplatnému vyšetření zraku pomocí umělé inteligence u zdravotních smluvních pracovišť, jejichž seznam naleznete na https://www.aireen.com/for-patients.

Klimatická změna ohrožuje naše podnikání, uvedlo 97 % evropských zemědělců v průzkumu

Klimatická změna a nedávná sucha jsou pro zemědělce závažný problém, který dokonce ohrožuje samotnou existenci jejich podnikání. O jak silné téma aktuálně jde, ukazují čísla: jen v Evropě se týká 97 % zemědělských podniků. Z nové studie Zemědělci a digitalizace přitom vyplývá, že zavádění moderních technologií do firemních provozů může situaci výrazně zlepšit. Ačkoliv investovat do digitalizace plánuje 96 % zemědělců v Evropě a 94 % v Africe, často naráží na nedostatek financí nebo potřebného know-how.

Více než 600 zemědělců ve 13 zemích Evropy a Afriky popsalo svůj současný postoj k digitalizaci zemědělských podniků i výzvy a obtíže, kterým čelí. V Evropě 97 % respondentů uvedlo, že změna klimatu do jisté míry nebo do značné míry ovlivňuje finanční životaschopnost jejich farmy. Dále 93 % respondentů uvedlo, že nedávná sucha ovlivnila životaschopnost jejich farmy alespoň do určité míry. Podobná čísla vyplynula i z odpovědí oslovených afrických zemědělců.

Jde o závěry nezávislého průzkumu Zemědělci a digitalizace, který pro skupinu Vodafone zpracovala společnost Savanta ComRes. Vychází právě v těchto dnech, kdy se v egyptském letovisku Šarm aš-Šajch koná konference OSN o změně klimatu COP27 – Vodafone je jejím hlavním partnerem.

Digitální technologie a konektivita jsou silnými nástroji při řešení zmíněných problémů. Průzkum podrobně zmapoval, jaké digitální cesty už dnes zemědělci používají.

Menší spotřeba vody, hnojiv i zlepšení stavu půdy

Evropští zemědělci nejčastěji využívají inteligentní technologie pro zavlažování nebo výživu plodin (41 % dotázaných). Dále jde třeba o technologie, které pomáhají provádět fyzikální, chemické a mikrobiální analýzy půdy, nebo o technologie, které pomáhají zjišťovat a monitorovat výskyt škůdců. Běžné jsou i inteligentní meteorologické systémy.

Pokud jde o výhody používání těchto nástrojů, jmenovali evropští zemědělci na prvním místě snížení množství používaných hnojiv, herbicidů, pesticidů a jiných chemických látek (31 %). Mezi jiným pak uvedli také zvýšené výnosy plodin (29 %), afričtí zemědělci vyšší výnos zmiňují dokonce ve 52 % odpovědí. K dalším pozitivům patří snížení spotřeby vody a lepší zvládání sucha, zlepšení stavu půdy, nižší náklady na energie nebo snížení spotřeby fosilních paliv (například nafty) i snížení emisí uhlíku.

V České republice funguje na síti od Vodafonu například chytrá vinice nebo chytré zavlažování v pražských parcích.

Zemědělci chtějí do digitalizace investovat

Využívání digitálních technologií v zemědělství se podle výsledků průzkumu v dohledné době zvýší, přičemž zemědělci ve více než 90 % případů (96 % v Evropě a 94 % v Africe) uvedli, že jsou ochotni do této oblasti více investovat, aby jim technologie pomohly v boji proti problémům, jako je změna klimatu. Rozsáhlé a dlouhodobé zavádění digitálních zemědělských nástrojů však má řadu překážek. Například 96 % zemědělců dotázaných v Německu si přeje větší vládní podporu, která by jim pomohla řešit problémy, jako jsou náklady na zařízení a další hardware. A nejde jen o finanční podporu. Zemědělci poptávají i edukaci v tom, jak digitální řešení používat.

„Tento průzkum by měl být vnímán jako prosba o pomoc od zemědělců, kteří čelí nebývalým výzvám. Je nezbytné, aby soukromý i veřejný sektor spolupracovaly a poskytly této komunitě přístup k digitálním technologiím, informacím a školením, které potřebují k rozvoji své činnosti. Je třeba pozměnit restriktivní regulační politiky a postupy týkající se digitálních, cloudových a datových služeb a vytvořit příznivější prostředí podporující inovace, jako je cloud computing. Díky tomu budou mít zemědělci možnost přístupu k důležitým zemědělským poznatkům, které potřebují k efektivnějšímu hospodaření,“ řekl Joakim Reiter, ředitel skupiny Vodafone pro vnější vztahy.

Vodafone podporuje zemědělce v Evropě a Africe prostřednictvím cloudových platforem, digitálních tržišť a poradenských služeb. Pro zemědělce jsou jádrem této digitální revoluce data. Například MYFARMWEB, interaktivní cloudová platforma společnosti Vodafone, umožňuje zemědělcům vizualizovat data shromážděná ze senzorů internetu věcí umístěných na jejich zemědělských plochách. Platformu v současné době využívá přes 8 500 velkých komerčních zemědělských provozů po celém světě.

Společnost ComRes Savanta v průzkumu Zemědělci a digitalizace oslovila celkem 643 zemědělců v Německu, Řecku, Maďarsku, Itálii, Nizozemsku, Portugalsku, Rumunsku, Španělsku a Turecku, dále

v Egyptě, Keni, Jihoafrické republice a Tanzanii. Sběr dat probíhal od 12. září do 3. října.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Exit mobile version