Využití umělé inteligence rozhodne o úspěchu ve výrobě a distribuci, investice do ní se v tomto sektoru během čtyř let zdvojnásobí

Odborníci z poradenské skupiny Moore Global předpovídají, že v sektoru výroby a distribuce uspějí firmy, které se zaměří na disruptivní technologie, především pak na umělou inteligenci. Do té investovaly společnosti po celém světě v roce 2020 zhruba 50 miliard dolarů. Podle odborníků se tato částka v roce 2024 zdvojnásobí. Experti z Moore Czech Republic dodávají, že české firmy ve výrobě a distribuci se budou i nadále potýkat s výpadky v dodavatelských řetězcích, které umocnila válka na Ukrajině.

Přibližně 20 % výdajů v oblasti umělé inteligence připadá na automatizaci procesů. „Pracovníci, kteří se věnují mechanicky se opakujícím úkonům s nízkou přidanou hodnotou, jsou stále v hojnější míře nahrazováni stroji s podporou umělé inteligence. Sektor výroby a distribuce je jedním z nejlepších příkladů úspěšného zavádění umělé inteligence, které jsme za posledních několik let mohli pozorovat. Nicméně, stále je zde obrovský potenciál pro ještě hlubší využití disruptivních technologií ve výrobních procesech,“ komentuje Mark Fagan z poradenské skupiny Moore Global.

Disruptivní inovace dnes udávají trend ve světové ekonomice. Jedná se o radikální technologické změny, které vytlačují stávající řešení. Patří mezi ně například cloudové technologie, digitalizace, robotizace, internet věcí, umělá inteligence nebo také využití rozšířené a virtuální reality.

Česko je pro digitalizaci, chybí ovšem kvalifikování lidé

44 % českých firem loni vynaložilo 5 až 20 % ročního investičního rozpočtu na digitální investice. V roce 2019 to bylo jen 27 % podniků, vyplývá to z dat Svazu průmyslu a dopravy ČR.[1] „Domácí firmy si uvědomují, že investice do digitálních technologií je pro ně podmínkou zachování konkurenceschopnosti. Pandemie také ukázala, že firmy, které do digitalizace investují, jsou odolnější v časech krize,“ komentuje Miroslav Rut, partner společnosti Moore Technology CZ.

České firmy se shodují, že v efektivním zavádění digitálních technologií jim brání nedostatek kvalifikovaných pracovníků. „Jedná se o dlouhodobý problém, který se nezlepšuje. Právě naopak, množství firem, které se s nedostatkem schopných lidí potýkají, poměrně rychle roste. Řešení přinese jednak školení zaměstnanců v oblasti digitálních dovedností a jednak systematická příprava již na školách,“ říká Miroslav Rut.

Rozšířená realita

V oblasti digitalizace průmyslu a výroby nabírá na důležitosti implementace rozšířené a virtuální reality. Promítání digitálních objektů do reálného prostředí kolem nás umožní zrychlení procesů a sdílení know how, zkrátí dobu potřebnou na realizaci zákaznických řešení, umožní řešit mnohé postupy na dálku za pomoci mobilů, tabletů nebo případně chytrých brýlí. V průmyslu se jedná především o 3D prodejní vizualizace výrobků, jejich návodů a školení nebo doplnění dodatečných informací při servisu. „Kombinace virtuálních informací a reálného prostředí spolu s umělou inteligencí tak může nabídnout výrazné zrychlení a zjednodušení aplikace nových postupů i zařízení v průmyslu. Naše společnost v rámci digitální platformy zrychluje a zlevňuje digitalizaci, např. převedla do rozšířené reality letecké motory nebo kritické zařízení vesmírné stanice. To posléze významně posouvá možnosti tréninku kosmonautů nebo techniků,“ uvádí Karel Kučera, jednatel společnosti Misterine, která se vývoji rozšířené reality věnuje.

Dodavatelské řetězce – problémy přetrvávají

Firmy v oblasti výroby a distribuce se již od pandemie potýkají s výpadky v dodavatelských řetězcích, které se projevují především nedostatkem surovin a komponent. „Problémy s dodavatelskými řetězci postihují i české firmy. Pro ně byly a stále jsou zásadní výzvou dopady války na Ukrajině. Ruský a ukrajinský trh byl pro některé české firmy klíčový právě z hlediska dodavatelských řetězců. Vzhledem k současné geopolitické situaci je nepravděpodobně, že by se tento problém v dohledné době vyřešil,“ vysvětluje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic.

O skupině MOORE Czech Republic

Poradensko-auditní a technologická skupina MOORE Czech Republic poskytuje svým klientům široké portfolio aktivit v 6 divizích – MOORE Advisory, MOORE Accounting, MOORE Audit, MOORE Academy, MOORE Technology a MOORE Legal. MOORE Czech Republic působí na trhu od roku 2011 a od roku 2020 je součástí nadnárodní sítě MOORE Global. MOORE Czech Republic zaměstnává téměř 300 specialistů a působí v 7 místech České republiky a na Slovensku.

Předností skupiny MOORE Czech Republic je schopnost propojovat oblast odborného poradenství s přímou realizací činností a projektů v praxi, čímž přilákala do svého portfolia nejen korporátní klienty, ale také kombinaci středně velkých společností a aktuálně se rychle rozvíjejících start-upů. Více informací o skupině MOORE Czech Republic naleznete na www.moore-czech.cz. 

O MOORE Global

MOORE Global je jedna z největších mezinárodních sítí auditorských a poradenských společností s více než 30 000 pracovníky ve více než 260 nezávislých firmách a 114 zemích. Renomovaná síť odborně zaměřených firem se jménem MOORE ve svém názvu vznikla již v roce 1907. Více podrobných informací je možné nalézt na internetové adrese www.moore-global.com.

[1] https://www.spcr.cz/pro-media/tiskove-zpravy/15741-pruzkum-sp-cr-firmy-resi-digitalni-transformace-komplexneji

Společnost Acer představuje nové výkonné elektrokoloběžky Acer eScooter řady ES

Společnost Acer dnes rozšířila své portfolio výrobků o elektrické koloběžky a představila dva nové modely eScooter, které podporují mobilní městský životní styl a zároveň všem zpřístupňují inovativní technologie šetrné k planetě. Díky výkonným motorům, skládací konstrukci a vylepšeným bezpečnostním prvkům mohou jezdci na nových elektrokoloběžkách eScooter Acer řady ES bez námahy brázdit městské ulice pohodlně, bezpečně a stylově a mohou na jedno nabití ujet vzdálenost až 60 km.

Funkční design elektrokoloběžek eScooter řady Acer ES je ideální pro profesionály i technické nadšence, kteří hledají nové způsoby, jak se pohybovat nebo dojíždět do práce, aniž by museli používat moped nebo kolo. 

Elektrokoloběžky Acer eScooter řady 5: Rychlejší a chytřejší koloběžka na delší cesty se špičkovými technologiemi aktivovanými pomocí aplikace

Elektrokoloběžka Acer řady 5 váží 18,5 kg a v rozloženém stavu měří 118 x 49 x 125 cm. Její výkonný motor 36 V/ 350 W, který je umístěný vpředu, umožňuje jezdci velmi rychle dosáhnout maximální povolené rychlosti 20 km/h nebo 25 km/h (v závislosti na zemi a místní legislativě) a stoupat do svahů s 16% rychlostí, přičemž vydrží zatížení až 100 kg. Díky vylepšeným hi-tech funkcím, které lze aktivovat pomocí přiložené aplikace (ovládání světlometů, elektrický zámek a boční osvětlení), nabízí 3 úrovně rychlosti, díky nimž lze snadno přepínat mezi běžnou jízdou rychlostí 6 km/h, dojížděním rychlostí 10 km/h a sportovním režimem na 25 km. Má také možnost tempomatu. Její lithium-iontová baterie s kapacitou 15 Ah dokáže na jedno nabití ujet až 60 km, což z ní dělá jednu z nejefektivnějších elektrokoloběžek ve své kategorii.

Skládací elektrokoloběžka eScooter řady Acer 5 o hmotnosti 18,5 kg je černá se zeleným okrajem. Její moderní design zahrnuje hliníkový rám, který je odolný proti nárazům, a přitom si zachovává robustní vzhled. Elektrokoloběžka Acer řady 5 je vybavena ergonomickými a odolnými rukojeťmi, širokou plošinou o rozměrech 64 x 16,5 cm pro pohodlnou polohu nohou vedle sebe spolu s 10 palcovými pěnovými koly odolnými proti defektu, která zajišťují spolehlivý záběr na povrchu vozovky a pohodlný pohyb v ulicích města. Elektrokoloběžka Acer řady 5 je také vybavena zadním tlumičem pérování, který snižuje nárazy od nerovností vozovky o 20 až 30 % a zajišťuje plynulejší jízdu.

Elektrokoloběžky Acer eScooter řady 3: Nabízí výkon a přenosnost za skvělou cenu

Model Acer řady 3 je určen pro uživatele, kteří mají omezenější rozpočet a hledají flexibilní, lehkou a rychle se dobíjecí elektrokoloběžku. Acer eScooter řady 3 s minimalistickým designem, výkonem a snadnou mobilitou potěší moderní obyvatele měst. Tyto elektrokoloběžky Acer eScooter jsou vybaveny vysokokapacitní lithium-iontovou baterií s kapacitou 7,5 Ah, která se nabije za pouhé 4 hodiny a poskytuje dlouhý dojezd až 30 km. Díky třem rychlostem lze snadno přepínat mezi příležitostnou jízdou rychlostí 6 km/h, dojížděním rychlostí 10 km/h nebo cestovní rychlostí 25 km/h. Výkonný nábojový motor 36 V/250 W-400 W s 15 % stoupáním spolehlivě pohání dojíždějící do cíle bez ohledu na to, zda je cesta rovná nebo nakloněná a zároveň odolává zatížení až 100 kg.

Nová skládací elektrokoloběžka eScooter o hmotnosti 16 kg je vyrobená z velmi odolné hliníkové slitiny, má elegantní černé tělo s charakteristickými zelenými grafickými prvky a kompaktní rozměry 107 x 49 x 120 cm. Je vybavena ergonomickými a odolnými rukojeťmi a  8,5 palcovými koly. Plošina o rozměrech 60 x 16,5 poskytuje více prostoru pro stabilitu nohou a bezpečnější a plynulejší jízdu, zatímco sklopná rukojeť je bezpečně připevněna k zadnímu blatníku a tvoří pevnou příčku, takže ji lze snadno zvednout v jedné ruce a přenášet do vozidel nebo do schodů.

Bezpečnost, funkčnost a design

Bezpečnost je u elektrokoloběžek Acer ES řady 3 a 5 klíčovým faktorem. Kolo je spojeno s řídítky trubkou, která je uvnitř konstrukce, díky čemuž mají jezdci vše pod kontrolou. Tomu také napomáhá to, že na řídítkách každého modelu se nachází LED displej, který ukazuje aktuální rychlost, úroveň nabití baterie a zvolený rychlostní režim. Pohodlná páčka plynu na řídítkách, kterou lze snadno nastartovat a ovládat, umožňuje jezdci rozjet se bez použití nohou, čímž zahájí samostatný pohyb a stisknutím páčky nabere rychlost.

Přední a zadní světlomety pro noční osvětlení silnice před vozidlem, brzdová světla a čtyři boční odrazky zajišťují, že jezdec je z dálky lépe viditelný. Oba modely jsou také vybaveny světlem pro odbočování během jízdy, které ukazuje směr dalšího pohybu. Řada 5 vyniká vysoce výkonným brzdovým systémem, který se skládá z elektronické brzdy vpředu a kovové kotoučové brzdy vzadu, což zaručuje kratší brzdnou dráhu v případě nouzového brzdění. Skládací noha umožňuje jezdci zaparkovat elektrokoloběžku, aniž by musel hledat opěrný bod.

Oba modely elektrokoloběžek Acer eScooter mají stupeň ochrany proti vodě IPX4, což znamená, že s nimi lze jezdit v kalužích. Elektromotor a baterie jsou bezpečně chráněny odolným pouzdrem z hliníku, které zabraňuje náhodnému poškození.

Cena a dostupnost

Elektrokoloběžka Acer řady 3 je dostupná za cenu 9 999 Kč/ 419 € s daní.

Elektrokoloběžka Acer řady 5 je dostupná za cenu 14 999 Kč/ 630 € s daní.

Přesné specifikace, ceny a dostupnost se budou lišit podle regionu. Chcete-li se dozvědět více informací o dostupnosti, specifikacích a cenách produktů na konkrétních trzích, kontaktujte nejbližší pobočku společnosti Acer na adrese www.acer.com.

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi. Další informace naleznete na adrese www.acer.com.

© 2023 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

Ochraňte svou hru před výpadky napájení i přepětí a zůstaňte připojeni

Hraní videoher nebylo nikdy populárnější. V roce 2020 bylo na světě 2,69 miliardy hráčů a očekává se, že do konce letošního roku se jejich počet zvýší na více než tři miliardy. Nic nenasvědčuje tomu, že by tento zájem klesal. V loňském roce navštívilo Gamescom 2022, největší světovou akci počítačových a videoher, přes 265 000 lidí z více než 100 zemí a online přenosy z jejího programu dosáhly 130 milionů zhlédnutí. Vzhledem k tomuto zájmu není divu, že se do roku 2026 očekává celosvětová hodnota videoherního průmyslu přes 323 miliard EUR.

Tato popularita a z ní plynoucí příjmy však závisí na nepřerušovaném herním zážitku. Například během třídenního výpadku serverů v roce 2021, kdy mnoho hráčů nemělo přístup ke hře, se průměrná doba strávená v mobilní aplikaci Roblox snížila o 93 %. Ať už se hráč chystá dosáhnout svého osobního rekordu, nebo se nachází v klíčovém bodě online zápasu s ostatními hráči, nic nedokáže zmařit zážitek víc než nečekaný výpadek, který je způsoben náhlou ztrátou – nebo nárůstem – napájení. Proto je nezbytné, aby hráči chránili své vybavení a systémy před možnými výpadky a přepětím, a tak zůstali ve hře.

Potřeba nepřetržitého provozu

Mobilní zařízení dnes tvoří lví podíl na trhu s videohrami, používání osobních počítačů a herních konzolí si ale také udržuje svoji popularitu. Jejich společný podíl na celosvětovém herním průmyslu totiž v letech 2015 až 2022 vzrostl o 5,8 % (složená roční míra růstu). Velkou měrou se na tomto růstu podílí stále populárnější fenomén elektronických sportů, což je online divácký sport, v němž hráči soutěží o podíl na výhrách v hodnotě až 910 milionů dolarů. Trh s elektronickými sporty je tak populární, že se očekává, že do roku 2026 bude mít hodnotu 2,4 miliardy dolarů.

Trvalý úspěch eSportu a her obecně je však velmi závislý na nepřerušovaném provozu. Výpadek napájení, ať už na několik minut, nebo na několik hodin, může výrazně ovlivnit zážitek z hraní videoher. Kromě vypnutí herních konzolí, počítačů a monitorů může výpadek napájení způsobit i vyřazení WiFi sítí z provozu. A to může mít katastrofální následky pro většinu dnešních her, v neposlední řadě pro elektronické sporty.

Bohužel riziko výpadku napájení roste spolu s tím, jak roste poptávka po energii. Situaci navíc komplikuje přechod od využívání velkých plynových, uhelných nebo jaderných elektráren ke komerčním obnovitelným zdrojům, jako je větrná a solární energie, jejichž kapacita zatím nemusí být dostatečná k tomu, aby nahradila konvenční dodávky.

Také přepětí může vést k přerušení dodávek. Dočasné a potenciálně škodlivé zvýšení napětí podél elektrických vodičů a kabelů, ať už v důsledku úderu blesku, vadného vedení nebo přetíženého obvodu, může způsobit výpadky a v některých případech i poškození elektrických zařízení. 

Připojen a chráněn

Aby si hráči zajistili, že jejich herní zážitek nebude nikdy zbytečně přerušen, měli by zvážit investici do UPS, přepěťové ochrany a také kabelů a adaptérů potřebných k tomu, aby byl jejich herní hardware připojen a chráněn před účinky výpadků napájení a kolísání napětí. 

UPS

Například při výpadku elektřiny přepne UPS z elektrické sítě na baterie, což znamená, že všechna elektronická zařízení – počítače, herní konzole a Wi-Fi routery – zůstanou několik dalších minut připojeny, což je přinejmenším tak dlouho, aby si hráči mohli uložit svůj pokrok ve hře, dokud nebude obnoveno běžné napájení. A v případě, že výpadek napájení trvá déle, UPS zajistí, že herní hardware bude vypnut bezpečně, bez ztráty kritických dat.

UPS jsou k dispozici v různých modelech a specifikacích, z nichž každá je navržena tak, aby poskytovala vysoce kvalitní a spolehlivé záložní napájení bez ohledu na herní sestavu a množství energie, které spotřebovává. Některé například nabízejí cenově dostupnou přepěťovou a napájecí ochranu pro stolní počítače, herní konzole a další elektronická zařízení v domácnosti, zatímco jiné poskytují pokročilejší ochranu pro switche, routery a modemy. A pro nejnáročnější hráče existují řešení UPS speciálně vyvinutá pro ochranu špičkových počítačů s náročnými aplikacemi, jako jsou ty, které jsou vyžadovány při soutěžích v některých elektronických sportech.

Přepěťová ochrana

Přepěťová ochrana chrání elektricky napájená zařízení před přepětím a špičkami, aby se riziko výpadku ještě více snížilo. Tato malá zařízení se zapojují do zásuvek buď přímo, nebo pomocí kabelu a obvykle používají varistory z oxidů kovů, které absorbují přebytečné střídavé napětí a umožňují, aby se k napájenému zařízení dostaly pouze přijatelné úrovně proudu. Zařízení obsahující citlivé elektronické obvody a paměťové funkce jsou obzvláště citlivá na účinky přepětí, proto je přepěťová ochrana pro počítače, herní konzole a související periferní zařízení, jako jsou monitory a switche, nezbytná.

Zůstat připojen

Zážitek z hraní her závisí na tom, zda jsou herní systémy a příslušenství připojeny a fungují co nejrychleji. Spolehlivá řešení připojení, jako jsou kabely USB, HDMI, A/V a další, která splňují nejnovější technologické standardy, jsou proto zásadní pro zajištění co nejlepšího hraní.

Minimalizace rizik

Videohry jsou stále populárnější. Jsou také stále sofistikovanější a díky neustále se zrychlujícímu širokopásmovému připojení se stávají stále konkurenceschopnějšími. Proto nebylo nikdy důležitější zůstat připojen. Představte si hráče, který se účastní turnaje v elektronických sportech. Po letech tréninku se dostane do finále. Stačí, když vyřadí posledního soupeře, a výhra je jeho. Výpadek napájení v tomto okamžiku způsobí zamrznutí systému a výpadek připojení k Wi-Fi. Všechna jeho tvrdá práce by přišla vniveč.

Je to právě investice do správné ochrany, která může minimalizovat pravděpodobnost, že k tomu dojde, a ochránit herní sestavy před dopady výpadků a přepětí.

S výběrem vhodného zařízení právě pro vás vám pomohou zkušení IT partneři. Vyhledat si je můžete podle místa bydliště nebo PSČ zde.

O společnosti Eaton

Eaton je společnost zabývající se inteligentním řízením energie, jejímž cílem je zlepšovat kvalitu života a chránit životní prostředí pro obyvatele na celém světě. Řídíme se naším závazkem podnikat správně, pracovat udržitelně a pomáhat našim zákazníkům hospodařit s energií ─ dnes i v budoucnu. Využíváním globálních trendů růstu elektrifikace a digitalizace urychlujeme přechod naší planety na obnovitelnou energii, pomáháme řešit nejnaléhavější světové výzvy v oblasti řízení energie a děláme, co je nejlepší pro všechny zúčastněné strany a celou společnost.

Společnost Eaton byla založena v roce 1911 a již sto let je kótována na newyorské burze. V roce 2022 jsme vykázali tržby ve výši 20,8 miliardy dolarů a našim zákazníkům sloužíme ve více než 170 zemích. Pro více informací navštivte webové stránky www.eaton.com. Sledujte nás na Twitteru a LinkedIn.

Online projekt ČD Pohled z vlaku získal od YouTube prestižní cenu Creator Award

Společnost YouTube udělila prestižní ocenění společnému projektu ČD a agentury Dialog Media. Cena Silver Creator Award přišla jako uznání úspěšného digitálního projektu Pohled z vlaku, který má 105 tisíc odběratelů a na svém kontě již více než 33 milionů zhlédnutí. Sledování videí zajímavých tratí snímaných z kamer na vlacích ČD a z kabiny strojvedoucího si oblíbili nejen fanoušci z České republiky, ale z celého světa. Letos se příznivci mohou těšit na další tři nové tratě.

Online platforma Pohled z vlaku nabízí katalog videí zajímavých železničních tratí v České republice zaznamenaných z několika kamer umístěných na soupravách Českých drah. Souběžně se sledováním záznamu trati vidí návštěvník portálu Pohled z vlaku v reálném čase zastávky, návěsti, interaktivní mapu a zajímavosti na každé zdokumentované trati. Kromě toho poskytuje platforma další řadu informací jako je komentář strojvedoucího nebo tipy na zajímavé výlety. K nejnověji přidaným tratím patří Praha hlavní nádraží – Lysá nad Labem a Praha Smíchov – Plzeň hlavní nádraží. Letos se mohou fanoušci těšit na videa z dalších tří nových tratí: Doudleby nad Orlicí – Rokytnice v Orlických Horách, Trutnov – Teplice nad Metují a Náchod – Teplice nad Metují – Broumov. V dalších letech by měl být Pohled z vlaku doplňován o zhruba pět nových tratí za rok.

Programový a obsahový tým Dialog Media vytvořil vlastní online platformu Pohled z vlaku v roce 2015 na zakázku pro České dráhy. Do současnosti bylo v rámci projektu Pohled z vlaku natočeno 175 videí, jejichž sledovanost překročila 33 milionů zhlédnutí. Novinky portálu pravidelně odebírá přes 105 tisíc lidí. V oblasti železnice jde o dlouhodobě divácky nejsledovanější digitální projekt v dopravě nejen v České republice, ale zařadil se do celosvětové nejužší špičky. I když se v online prostředí objevují různé variace na toto téma, žádný z těchto projektů nedosáhl takové úrovně sledovanosti jako portál Pohled z vlaku.

Ocenění převzal generální ředitel ČD Michal Krapinec. „Ocenění, které jsme dnes převzali, je důkazem, že moderní a kvalitně připravený obsah o železnici dokáže oslovit širokou veřejnost a vyvolat pozitivní ohlasy. Je důkazem toho, že jsme na správné cestě v našem úsilí o modernizaci osobní železniční dopravy a prezentaci Českých drah ve světě digitálních médií,“ řekl Michal Krapinec.

„Náš digitální projekt Pohled z vlaku se stal fenoménem, který propojuje technologie, cestování a vášeň pro železnici. Jsme hrdí na to, že jsme dokázali zaujmout miliony diváků nejen v České republice, ale i ve světě. Tento úspěch by nebyl možný bez týmu agentury Dialog Media, která společně s námi vytvořila tuto inovativní online platformu,“ dodal Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

„Cítím skutečnou radost ze společného projektu, který tvoříme s národním dopravcem. Díky patří celému týmu, který se na přípravách a realizaci podílí. I když pracujeme na řadě projektů pro různé segmenty, je zde cítit velká a přirozená síla obsahu, kterým je železnice, cestování a technika. Budeme i nadále držet tempo rozvoje projektu spolu s příchodem nových technologických možností,“ okomentoval událost Pavel Mojžíš, výkonný ředitel agentury Dialog Media.

„Jsme hrdí na to, že můžeme ocenit váš působivý milník dosažení 100 tisíc odběratelů udělením ceny Silver Creator Award,“ sdělil generální ředitel YouTube Neal Mohan.

Přestože v počátcích projektu tvořili jádro komunity zaměstnanci a fanoušci železnice, nynější ukazatele sledovanosti a počtu odběratelů potvrzují, že si platformu oblíbila širší veřejnost. Značka Českých drah se díky projektu Pohled z vlaku přirozeně dostává do obecného povědomí a portál Pohled z vlaku přispívá i k zatraktivnění železniční profese v očích potenciálních uchazečů o zaměstnání.

Odkaz na projekt: www.pohledzvlaku.cz. 

O společnosti České dráhy, a.s.

Akciová společnost České dráhy plní v České republice úlohu národního dopravce a na základě objednávky státu a krajů zajišťuje základní dopravní obslužnost státu. V posledních letech došlo k výraznému omlazení vozidlového parku, a to v regionální i dálkové dopravě. Ve snaze zatraktivnit železniční dopravu a zvýšit konkurenceschopnost na otevřeném trhu investovala firma desítky miliard korun do nákupu a modernizace vozidel.

Úspěšný e-mailový marketing odhalen: 10 základních zásad pro úspěch

E-mailový marketing je důležitým nástrojem pro úspěšné podnikání. Ale jak zajistit, aby vaše e-mailové kampaně byly skutečně účinné a udržely vaše zákazníky spokojené? Úspěch závisí na mnoha faktorech, a proto vám přinášíme 10 klíčových pravidel, která vám pomohou vytvořit zajímavé e-maily a dosáhnout maximální efektivnosti.

Technické nastavení: Připravte si základnu pro úspěch

Prvním krokem je správné technické nastavení. Zvolte kvalitní nástroj pro rozesílání e-mailů, který odpovídá vašim potřebám. Zkontrolujte, zda nejste na blacklistu, abyste se vyhnuli spamové složce. Nezapomeňte dodržovat pravidla CAN-SPAM a ověřit svoji doménu. „Pravidla CAN-SPAM byla zavedena s cílem regulovat nevyžádané e-maily a chránit uživatele před spamem a podvodnými praktikami,“ říká Kristina Matiašová senior consultant marketingové agentury Contexto, www.contexto.cz.

Dodržování pravidel GDPR: Udržujte vztahy se zákazníky

Respektování pravidel GDPR je nejen zákonnou povinností, ale také způsobem udržení dobrého vztahu se zákazníky. Zajistěte, že vaše e-mailové seznamy jsou čisté a že jste získali souhlas od odběratelů. Navrhněte profesionálně a přívětivě vypadající e-maily, které budou optimalizovány pro různá zařízení.

Testování a měření úspěšnosti: Zjistěte, co funguje a co ne

Nezapomeňte testovat a měřit úspěšnost vašich kampaní. Provádějte testování designu a funkčnosti e-mailů před jejich odesláním ve velkém množství. Měření úspěšnosti vám pomůže sledovat výsledky a zlepšovat vaše e-mailové kampaně.

Personalizace pro zákazníky: Získávejte jejich pozornost

Zákazníci chtějí dostávat relevantní a personalizované e-maily. Používejte jména příjemců a personalizované informace, které se týkají jejich zájmů. Využijte vizuálních prvků, abyste e-maily udělali atraktivnějšími.

Předmět e-mailu: Zaujměte na první pohled

Předmět e-mailu je klíčovým faktorem pro zvýšení pravděpodobnosti, že uživatel e-mail otevře. Buďte struční, atraktivní a výstižně popište obsah e-mailu. Vyberte správný čas pro odeslání e-mailu, abyste oslovili aktivní cílovou skupinu.

Call-to-action: Motivujte k akci

E-maily by měly obsahovat jasné a výrazné odkazy na vaše webové stránky nebo produktové stránky. Vytvořte motivující call-to-actions, které přimějí uživatele ke kliknutí a provedení požadované akce.

Segmentace: Oslovte zákazníky přesně podle jejich potřeb

Segmentace je důležitým krokem pro personalizaci vašich e-mailů. Rozdělte zákazníky do skupin podle jejich preference, nákupního chování, zájmu o určitý produkt nebo službu. Tím vytvoříte relevantní newslettery, které zákazníky osloví a splní jejich potřeby.

Transparentní odhlášení: Budujte důvěru

Zákazníci očekávají, že budou mít plnou kontrolu nad tím, jaké e-maily dostávají. Poskytnutím jednoduchého a transparentního procesu odhlášení jim dáváte možnost svobodně se rozhodnout a získáváte jejich důvěru. Koneckonců, pokud se cítí být zavázáni ke stálému příjmu e-mailů, mohou se cítit obtěžovaní a jejich vztah k vaší značce může utrpět. „Mějte na paměti, že transparentnost je klíčová. Dejte zákazníkům jasné informace o tom, co se stane poté, co se odhlásí, a ujistěte je, že jejich rozhodnutí bude respektováno,“ potvrzuje Matiašová, Contexto, www.contexto.cz.

Konzistence a pravidelnost: Udržujte zákazníky zapojené

Udržujte konzistenci a pravidelnost ve vašich e-mailových kampaních. Nezapomeňte, že ideální frekvence rozesílání e-mailů se může lišit v závislosti na vaší cílové skupině a odvětví. Sledujte odezvu a reakce zákazníků a přizpůsobte svou strategii podle toho.

Sledování a analýza: Získávejte cenné informace

Sledujte a analyzujte výsledky vašich e-mailových kampaní. Měřte konverzní míru, míru kliknutí na odkazy a další klíčové ukazatele výkonu. Získané informace vám pomohou přizpůsobit a zlepšit vaši strategii e-mailového marketingu.

Nechte své kreativitě volný průchod a experimentujte. E-mailový marketing je dynamický a neustále se vyvíjející oblast. Sledujte nové trendy, technologie a postupy a zkoušejte nové přístupy ve svých kampaních. A nezapomeňte naslouchat svým zákazníkům – jejich zpráva a zpětná vazba jsou klíčem k úspěchu. S dodržováním těchto pravidel a implementací osvědčených postupů zvýšíte šance na úspěšnou e-mailovou kampaň. Efektivní e-mailový marketing vyžaduje trpělivost, sledování výsledků a neustálé zlepšování. S správným přístupem a péčí může e-mailový marketing poskytnout významný příspěvek k růstu a úspěchu vašeho podnikání.

Posílení dokonalosti esportů: AGON by AOC rozšiřuje sponzorství rychle rostoucího týmu FURIA Esports na globální úroveň

AGON by AOC – jedna z předních světových značek herních monitorů[1] a IT příslušenství – s potěšením oznamuje rozšíření svého sponzorství FURIA Esports. Tato spolupráce, která začala lokálně v São Paulu při založení organizace, se má rozvinout po celém světě, což odráží dynamický růst a rostoucí popularitu FURIA.

Ponořte se do světa FURIA

FURIA byla založena v roce 2017 a rychle se stala celosvětovou senzací v aréně esportů. Tím, že se tým FURIA dostal do semifinále IEM Rio Major 2022, překonal všechna očekávání. To je zatím nejlepší výsledek organizace v majoru. Soutěžící v Counter-Strike: Global Offensive, Rocket League, League of Legends, Valorant, PUBG: Battlegrounds, Apex Legends a Super Smash Bros a závodních hrách, FURIA obdržela „Prêmio eSports Brasil“ – největší ocenění eSports v Latinské Americe – coby nejlepší organizace esportů v letech 2020 a 2021. FURIA má více než 10 soupisek, včetně soupisky čistě ženského týmu CS:GO, které celkem zahrnují více než 80 profesionálních sportovců a které podporuje více než 215 oddaných zaměstnanců. V tomto složení organizace pokračuje v prolamování nových možností.

K dnešnímu dni má FURIA pět zařízení s herními kancelářemi v São Paulu v Brazílii, Los Angeles v Kalifornii a Boca Raton na Floridě, školicí středisko v Mellieha na Maltě pro týmy FURIA soutěžící v Evropě a také obchod ve Wynwoodu. Akademické týmy a špičková školení pomáhají objevovat nové talenty a vychovávat hvězdy esportu zítřka. Přístup organizace k rozvoji talentů vedl k bezprecedentním rekordům ve sledovanosti a v roce 2022 přilákal 8,2 milionů diváků z celého světa. Díky silné digitální sledovanosti zejména mladými a dynamickými lidmi, především ve věkové kategorii 25–34 let, se FURIA osvědčila jako tvůrce trendů v interakci mezi fanoušky esportů. Například během Rio Major 2022 a IEM Rio 2023 uspořádala FURIA svou akci „Casa FURIA“ s účastí 1000 lidí, oslavující bohatství brazilské kultury, každý den s vysíláním FURIA a různých hudebních vystoupení.

Společné zvyšování úrovně: AGON by AOC spolupracuje s FURIA Esports na globálním dobrodružství

Povznesení herního prostředí

Rozšířená sponzorská smlouva znamená, že AGON by AOC nyní vybaví všechny týmy a hráče na esports akcích FURIA svými soutěžními herními monitory ze série AGON a AGON PRO, spolu s nejmodernějšími periferiemi AOC Gaming. Tato špičková zařízení slibují bleskurychlé doby odezvy, vysoké obnovovací frekvence a bezkonkurenční ergonomii, vytvářejí půdu pro výjimečné herní zážitky a dávají hráčům FURIA konkurenční výhodu. Jejich poznatky zase pomohou inženýrským týmům AGON by AOC posunout jejich již tak špičková zařízení ještě dále.

Kromě toho bude značka AGON by AOC viditelně celosvětově vystavena na akcích a platformách FURIA. Logo bude také umístěno na dresech esports týmů FURIA.

Mayra Fukasawa de Almeida, globální marketingová manažerka AOC, vysvětluje motivaci tohoto sponzorství: „Naše počáteční lokální sponzorství bylo důkazem naší víry v potenciál FURIA prosperovat v prostředí esportů. Jsme nadšeni, že můžeme podpořit jejich cestu v globálním měřítku a věříme, že naše špičkové herní technologie budou hrát zásadní roli v jejich dalším úspěchu.“

Jaime Pádua, spoluzakladatel a CEO společnosti FURIA, také dodává: „Neochvějná podpora společnosti AGON by AOC byla na naší cestě zásadní. Jejich průkopnické technologie umožnily našim týmům podávat nejlepší výkony. Toto rozšířené globální sponzorství dláždí cestu pro ještě lepší budoucnost našich hráčů i fanoušků.“

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

O společnosti FURIA

FURIA je jednou z předních esports organizací na světě. FURIA, kterou v roce 2017 založili André Akkari, Jaime Pádua a Cris Guedes, soutěží v nejlepších titulech a esportových ligách po celém světě, ale jejím cílem je více než jen soutěžní úspěch: snaží se stát sociokulturním hnutím, které pozitivně ovlivňuje kontext, ve kterém působí. V současné době má struktury v Brazílii, na Maltě a ve Spojených státech, které podporují její pilíře – výkon, životní styl, obsah, obchod, technologie a mají sociální dopad.

Pro více informací prosím navštivte oficiální web FURIA nebo sledujte FURIA na Facebooku, Twitteru, Instagramu, Youtube nebo Twitchi.

[1] IDC Quarterly Gaming Tracker – Gaming Monitor 2023 Q1

Společnost Acer uvádí na trh Chromebook 314, který kdekoli umožňuje být produktivní

Společnost Acer oznamuje uvedení univerzálního zařízení Acer Chromebook 314, které má za účel zvýšit produktivitu rodičů, vysokoškolských studentů a učitelů. Chromebook 314 s 14″ antireflexní obrazovkou, rychlým procesorem Intel®, volitelnou webovou kamerou s rozlišením FHD a uzávěrkou pro ochranu soukromí nabízí výjimečný výkon a pohodlí a umožňuje uživatelům efektivněji plnit úkoly bez ohledu na to, kde se nacházejí.

Efektivní výkon ve škole i mimo ni

Acer Chromebook 314 překonává ostatní Chromebooky na trhu, takže je ideální volbou pro studenty vysokých škol. Tento Chromebook je vybaven nejnovějším procesorem Intel® Core™ i3-N305, který kombinuje nízkou spotřebu energie s vysokým výkonem a představuje spolehlivé řešení pro rychlejší a efektivnější plnění školních úkolů. 

Navržen tak, aby byl vidět

Acer Chromebook 314 je vybaven úchvatným 14″ displejem s úzkým rámečkem a rozlišením až FHD, což vám zajistí úchvatný vizuální zážitek. Jeho antireflexní povrchová úprava umožňuje uživatelům produktivně pracovat i za jasných světelných podmínek, zatímco volitelný dotykový displej nabízí bezproblémovou navigaci a pohodlí. 

Optimalizovaný pro videohovory a schůzky

V dnešní digitální době se videohovory a online schůzky staly nezbytností. Volitelná webová kamera FHD HDR na notebooku Acer Chromebook 314 výrazně zlepšuje kvalitu videa díky technologiím TNR3 a automatickému nastavení expozice obličeje, díky čemuž poskytuje vynikající zážitek z online schůzek. Dva vestavěné mikrofony navíc zlepšují příjem zvuku a zajišťují čistou komunikaci během vzdálených schůzek a videohovorů.

Kompletní připojení pro bezproblémovou integraci

Acer Chromebook 314 nabízí kompletní možnosti připojení, aby byli uživatelé synchronizovaní a vždy ve spojení. Díky dvěma plně funkčním portům USB 3.2 Gen 1 Type-C, dvěma portům USB 3.2 Gen 1 Type-A, čtečce karet MicroSD a Wi-Fi 6E s Bluetooth 5.1 mohou uživatelé snadno připojit více zařízení současně a zjednodušit si tak práci.

Nepřetržitá zábava na cestách

Acer Chromebook 314 je navržen tak, aby uspokojil potřeby uživatelů v oblasti zábavy. Je vybaven technologií DTS® Audio a dvěma reproduktory směřujícími vzhůru, které poskytují pohlcující kvalitu zvuku. Působivá 11,5hodinová výdrž baterie umožňuje uživatelům vychutnat si oblíbený obsah bez potřeby adaptéru a podpora rychlého nabíjení umožňuje nabít až 50 % baterie za pouhých 30 minut.

Navržen pro udržitelnost a čistší budoucnost s dotykovým panelem OceanGlass™

V souladu se závazkem společnosti Acer o udržitelnosti využívá Chromebook 314 recyklované materiály, ekologické obaly a energeticky úsporný design. Je také registrován v systému EPEAT®, což zdůrazňuje jeho odhodlání snižovat množství odpadu po celou dobu životnosti zařízení. Tato iniciativa je v souladu s programem Earthion společnosti Acer a přispívá k ochraně životního prostředí.

Acer Chromebook 314 hrdě představuje dotykový panel OceanGlass™, který je příjemný a hladký, jako kdyby se uživatelé dotýkali skla. Touchpad je vyroben z ekologicky šetrné směsi akrylonitrilbutadienstyrenu (ABS) a plastového odpadu z oceánu (OBP), který byl sesbírán v okruhu 50 km od pobřežní oblasti nebo jiné vodní cesty. Tento inovativní přístup přináší nejen vynikající výkon touchpadu, ale také pomáhá snižovat výskyt mikroplastového znečištění v našich oceánech.

Robustní odolnost a zesílená konstrukce

Acer Chromebook 314 prošel přísnými testy, včetně testů americké armády, které zajišťují jeho odolnost a spolehlivost. Zesílený pant a konstrukce portů zvyšují jeho životnost, takže je spolehlivým společníkem pro každodenní používání.

Cena a dostupnost

Acer Chromebook 314 (CB314-4H / CB314-4HT) bude v České republice k dispozici v říjnu za cenu od 8 990 Kč s daní.

Přesné specifikace, ceny a dostupnost se budou lišit podle regionu. Chcete-li se dozvědět více informací o dostupnosti, specifikacích a cenách produktů na konkrétních trzích, kontaktujte nejbližší pobočku společnosti Acer na adrese www.acer.com.

O společnosti Acer

Společnost Acer, která byla založena v roce 1976, patří mezi přední světové společnosti v oblasti informačních a komunikačních technologií a působí ve více než 160 zemích. Acer se vyvíjí spolu s průmyslem a měnícím se životním stylem a zaměřuje se na vytváření světa, ve kterém se hardware, software a služby vzájemně propojí, tvoří ekosystémy a otevírají nové možnosti pro spotřebitele i podniky. 7 700 zaměstnanců společnosti Acer se věnuje výzkumu, návrhu, marketingu, prodeji a podpoře výrobků a řešení, která překonávají bariéry mezi lidmi a technologiemi. Další informace naleznete na adrese www.acer.com.

© 2023 Acer Inc. Všechna práva vyhrazena. Acer a logo Acer jsou registrované ochranné známky společnosti Acer Inc. Ostatní ochranné známky, registrované ochranné známky a/nebo značky služeb, ať už uvedené nebo ne, jsou majetkem příslušných vlastníků. Všechny nabídky se mohou změnit bez předchozího upozornění nebo závazku a nemusí být k dispozici prostřednictvím všech prodejních kanálů. Uvedené ceny jsou výrobcem doporučené maloobchodní ceny a mohou se lišit v závislosti na lokalitě. Příslušná daň z prodeje navíc.

Bolt uvádí novou generaci koloběžek. Samy hlídají správné parkování, a na jedno nabití ujedou 90 kilometrů

Bolt, největší provozovatel sdílených koloběžek v Evropě, představuje nejnovější generaci svých strojů, model Bolt 6. Vyvinutá na základě zpětné vazby ze strany měst, přináší nová koloběžka zcela nový standard bezpečnosti, udržitelnosti a uživatelského komfortu.

Koloběžka Bolt 6 byla vyvinuta s maximálním důrazem na bezpečnost jezdců i chodců. Tento technologiemi prošpikovaný stroj je proto schopen detekovat jízdu v tandemu, smyky a prudké brždění, a navíc v reálném čase rozpozná, pokud došlo k pádu či kolizi. Stejně tak senzory koloběžky rozpoznají, když se při parkování nakloní o více než 15 stupňů, a upozorní jezdce, aby koloběžku postavil stabilněji a ona neskončila na zemi. Povinnost odstavenou koloběžku vyfotit bude platit i nadále, na umělé inteligenci založená kontrola správného parkování však s Boltem 6 proběhne v reálném čase.

Deska nové koloběžky je nejširší mezi stroji tohoto druhu, což jezdci pomáhá udržet při jízdě pohodlný a bezpečný postoj. K mimořádné stabilitě stroje přispívá nízké těžiště díky baterii umístěné pod deskou, stejně jako robustní odpružení a větší přední kolo o průměru více než 30 centimetrů.

Mezi zajímavé inovace uplatněné v nové koloběžce patří také schopnost sebediagnostiky – Bolt 6 sama upozorní servisní tým na problémy technické povahy a automaticky plánuje svoji údržbu, což zajišťuje, že všechny stroje v ulicích budou vždy v nejlepším technickém stavu. Podobně je tomu i s firmwarem koloběžky, protože vzhledem k tomu, že se jedná o stroj vyvinutý vlastními silami, budou inženýři společnosti Bolt moci aktualizovat firmware či jej rozšiřovat o nové funkce bez závislosti na dodavatelích třetích stran.

Velkou pozornost věnovali vývojáři společnosti Bolt také udržitelnosti. Nová koloběžka je vybavena baterií o kapacitě 1,1 kWh odolné vůči vandalismu, která stroji umožňuje na jedno ujet 90 kilometrů. Bolt 6 si díky tomu vystačí s méně nabitími, což znamená méně výjezdů servisního vozidla, a tedy nižší uhlíkovou stopu provozu stroje.

„Naše nová koloběžka byl vyvinuta s největším možným ohledem na potřeby měst i jezdců, zejména co se týče velmi široké škály uplatněných bezpečnostních prvků. Stroj má předpokládanou životnost 8 let, a zároveň je díky své modulární konstrukci snadno opravitelný, v důsledku čehož bude mít Bolt 6 nebývale nízkou ekologickou stopu. A v neposlední řadě, protože jsme si stroj vyvinuli a vyrábíme sami, neplatíme marže dodavatelů a výrobců. Tato úspora se pak promítne do cenově dostupnějších jízd na koloběžkách pro naše zákazníky,“ vysvětluje Peter Mesarč, Country Manager Rentals CZ & SK společnosti Bolt.

Prvních 1 000 strojů modelu Bolt 6 se rozjede již nyní v červenci po Lisabonu, Rize a Tallinnu, a v průběhu příštího roku budou nasazeny také v dalších zemích.

Aplikace Bolt je dostupná na Google Play i App Store s tím, že v současné době jsou koloběžky a elektrokola Bolt k dispozici nejen v Praze, Brně a Ostravě, ale také například v Olomouci, Pardubicích, Českých Budějovicích či Frýdku-Místku.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 100 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Bezpečnost a pohodlí na každé cestě

Bezpečnost na silnicích je v dnešním hektickém provozu stále důležitější. Kamera do auta Sencor SCR 4600MR je skvělým řešením pro zvýšení bezpečnosti a zaznamenání důležitých momentů na cestě. S magnetickým držákem, širokým pozorovacím úhlem, výkonnými funkcemi a kvalitním displejem je tato kamera ideálním společníkem pro každého motoristu.

Kamera Sencor SCR 4600MR je vybavena magnetickým držákem, který umožňuje snadné a rychlé připevnění kamery na palubní desku vozu. Tímto způsobem se kamera pevně drží na svém místě, aniž by bylo nutné používat složité montáže. S pozorovacím úhlem 170° kamera SCR 4600MR zachytí široké pole vidění a zajistí tak, že všechny důležité detaily kolem vašeho vozu budou jasně viditelné.

Displej o velikosti 2,45 palců umožňuje snadné ovládání a prohlížení zaznamenaných videí. Můžete si okamžitě přehrát záznamy a zkontrolovat jejich kvalitu. Displej také slouží k monitorování provozu naživo. Kamera Sencor SCR 4600MR je vybavena zadní VGA kamerou, která je ideální pro zachycení dění za vozem. To je užitečné při couvání, parkování nebo při zpětném manévrování. Díky kombinaci přední a zadní kamery získáte kompletní záznam o všech směrech, což je v případě sporů na silnici nebo nehod neocenitelné.

Další výhodou kamery Sencor SCR 4600MR jsou její tři režimy rozlišení, které umožňují přizpůsobit kvalitu záznamu vašim preferencím. Můžete si vybrat mezi vysokým rozlišením pro detailní záznamy nebo nižším rozlišením, které šetří paměťové místo. Kamera také podporuje nahrávání ve smyčce, staré záznamy se tak automaticky přepíší novými, pokud není dostatek volného místa na paměťové kartě. Důležitou funkcí kamery SCR 4600MR je také detekce pohybu a G-senzor. Kamera automaticky spustí záznam při detekci pohybu kolem vozu nebo při náhlém zrychlení či brzdění. To poskytuje důležité důkazy v případě nehody nebo vandalismu. Zakoupíte na sencor.cz za 1 499 Kč.

O značce SENCOR:

Značka SENCOR se poprvé objevila v Japonsku ve vlně nově vznikajících značek, jako byly Sony, Aiwa, Sanyo, po oživení ekonomiky po válce v roce 1969. Od té doby ušla dlouhou cestu, na které rozšířila svůj sortiment a snaží se pokrývat veškeré portfolio domácích elektronických pomocníků. Dnes je SENCOR řízen z Evropy, výroba probíhá v Asii i Evropě, ale stále s Japonskou přesností, důsledností a perfekcionismem. Dnešní designéři jsou špičkovými odborníky, kteří přinášejí do našich domovů moderní výrobky, jež nejsou jen šedo-černo-bílé, ale nebojí se barviček a radosti. Značka SENCOR se drží pravidla: Kvalita za odpovídající cenu – ani koruna navíc!

Jakub Olexa: Více než novinka je ChatGPT déja vu

Pro někoho může být ChatGPT novinka, ale někteří si vzpomenou, že podobnou situaci jsme tu měli před pěti lety. Stejně jako tenkrát, i dnes je umělá inteligence vydávána téměř za magii. Stačil jeden nový nástroj, aby se stala tématem každého média, předmětem debat v hlavním čase a obavou i nadějí pro všechny obory. Jenže v jednoduchosti je jeho největší slabina, říká v komentáři ředitel společnosti Mailkit, Jakub Olexa. 

Tenkrát se umělá inteligence skloňovala ze všech stran, především v oboru e-commerce. Čtenáři mohli narazit na oslavné články o tom, jak rekomendace zvedly tržby o desítky procent, umělá inteligence pomáhala optimalizovat logistiku a společnosti dosahovaly masivních úspor. V zásadě není rozdíl v modelech používaných pro doporučení toho, co by vás mohlo na e-shopu zajímat a toho, co je dnes hlavním tématem, tedy ChatGPT. Všechny aplikace AI, správně strojového učení neboli Machine Learning, pracují s pravděpodobností a odhadováním budoucího vývoje na základě předchozích dat. Rozdíl je primárně v tom, že ChatGPT je nástroj, který dokáže použít naprosto každý. Je to zkrátka pokec, a to ho dělá nesrovnatelně atraktivnější, než jsou všechny ostatní aplikace strojového učení dohromady.

Každý dokáže položit dotaz, zeptat se na co chce a dostat odpověď, kterou hledal. Bohužel právě v odpovědi je zádrhel. Nelze jí věřit. Nejedná se o umělou inteligenci v pravém slova smyslu. ChatGPT de facto nic neví, pouze skládá za sebe slova tak, aby zformuloval text, který bude čitelný a obsahovat informace, které odpovídají otázce. Tyto odpovědi mohou být doslova úžasné a být shrnutím encyklopedických znalostí, nebo také naprostou fabulací, která s pravdou a fakty nemá nic společného.

Bez lidské inteligence bude i ta umělá upadat

A zde tkví další zádrhel. Většina uživatelů si nesprávně myslí, že se jedná o zdroj kvalitních a ověřených informací. Jenže LLM (Large Language Model) v pozadí ChatGPT je pouze predikce slov. Skládá slova za sebe na dané téma tak, jaké je nejpravděpodobnější znění vět, které se naučila. Naučila z textů, které jiní autoři vymysleli a napsali. Aby ChatGPT mohl vyprodukovat kvalitní texty, potřebuje i kvalitní zdroje. Obava, že umělá inteligence nahradí lidi v mnoha oborech, je zcela lichá. Především proto, že bez lidí nebude mít z čeho se učit, a tak bude i inteligence této umělé inteligence upadat.

AI však má své jasné použití všude tam, kde může vycházet z kvalitních vstupních dat. Pokud využijete umělou inteligenci například ke zlepšení čitelnosti textu, který jste napsali, nebo jeho zkrácení, dokáže udělat úžasnou práci. Umožní produktovému manažerovi vygenerovat skvělé texty pro popis produktu nebo web stránku, pokud dostane dostatečně kvalitní informace. Může tak nahradit produktového copywritera, ale nenahradí kreativního copywritera. Zrychlí mnoha firmám přípravu kvalitního obsahu, ale vstup, tedy základní popis a informace musí stále přicházet ze znalostí uživatele.

V email marketingu má využití AI své místo jak v oblasti doporučování obsahu, tak i jeho tvorbě. Tam kde předtím musel někdo pracně vymyslet zkrácený popis produktu do emailu dnes stačí použít magické tlačítko. AI má bezpochyby své místo v email marketingu tam, kde je dostatek kvalitních dat a jsou nastavená jasná kritéria.

I proto jsme do platformy Mailkit implementovali možnost využití umělé inteligence v textových polích, a to prostřednictvím vizuálního tvůrce.

Za nejčastější volbu při pomoci s textem u e-mail marketingových kampaní platí ChatGPT. Pomůže s překlady, shrnutím textu, kontrolou pravopisu, tonalitou textu nebo stylistickou úpravou.

S anomáliemi si umělá inteligence neporadí

Zmiňované doporučené produkty mohou fungovat skvěle pokud mají skvělá data, ale neporadí si s anomáliemi. V praxi se to ukázalo, když systém začal doporučovat produkt, který byl s masivní slevou kvůli ukončení výroby. Produktový manažer věděl, že má posledních pár kusů, které potřebuje rychle vyprodat i se ztrátou, aby si uvolnil místo, ale rekomendační systém věděl jediné, a to, že sleva táhne, a tak doporučoval komu mohl. Výsledkem byly stovky objednávek produktu, které nemohly být naplněny a firma se pak musela zákazníkům omlouvat. Chyba nebyla na straně rekomendací, ale nedostatečných dat a neznalosti kontextu dostupnosti.

Dnešní modely strojového učení dokáží kouzla, ale bylo by špatné těmto kouzlům podlehnout. Mohou být obrovským pomocníkem a odhalit vzorce chování, které byste jen těžko hledali, a tak optimalizovat logistiku, předpovídat nákupy i slova ve větách, až do podoby celých článků. Nelze však zapomínat na to, že se stále jedná jen o pravděpodobnost, a nikoliv fakta. To, že vám ChatGPT odpoví na vaši otázku ještě neznamená, že to je správná a pravdivá odpověď.

Exit mobile version