Jak vybrat přenosný systém pro ozvučení akcí, restaurací či malých koncertů

Pro ozvučení veřejných akcí, jako jsou koncerty v sálech či na stadionech se používají takzvané PA systémy. Jejich primárním úkolem je naplnit prostor dostatečně intenzivním a zároveň co nejautentičtějším zvukem. Kvalitní a výkonný zvuk chtějí ale i provozovatelé restaurací a sálů, muzikanti na menších vystoupeních nebo pořadatelé outdoorových party akcí. Pro ozvučení podobných událostí se výborně hodí malý, přenosný a cenově dostupný PA systém. Investice do něj zprostředkuje návštěvníkům či posluchačům silný zážitek, za kterým se budou vracet. Jak si vybrat ten správný?

Mobilita

Pro dosažení kvalitního a dostatečně hlasitého zvuku není třeba komplikovaný systém se zesilovačem a velkými reproduktory. Zkrátka větší neznamená vždy lepší. K dosažení „profesionálního“ zvuku s dostatečným výkonem pro to, abyste zvedli vaše hosty ze židlí, nepotřebujete ve výše uvedených případech obří PA systém za mnoho peněz. živou hudební produkci, karaoke večery, diskotéky a dobře poslouží i pro ozvučení firemních akcí.

Pokud jste zpěvák s kytarou hrající v barech nebo organizátor pořádající firemní akce nebo taneční či karaoke večery na různých místech, nepotřebujete těžkopádný hudební systém, který musíte vozit dodávkou ani autem. Dnes jsou k dispozici kompaktní přenosné PA systémy s více vstupy a Bluetooth rozhraním, které poslouží výborně pro všechny uvedené případy. Kvalitní a výkonný přenosný PA systém, jako je Bose S1 Pro+ lze donést na místo v jedné ruce a veškeré nastavení zvuku lze snadno ovládat dálkově pomocí mobilní aplikace s mixpultem. A navíc otevírá možnost hrát i na vestavěné dobíjecí baterie.

Zvažte počet vstupů pro individuální potřeby

Zásadní otázkou je, kolik vstupů potřebujete. Pokud pořádáte taneční večery, pravděpodobně se spokojíte s bezdrátovou reprodukcí pomocí Bluetooth a jedním ideálně bezdrátovým mikrofonem. Pro karaoke akce budete potřebovat zapojit nejlépe dva mikrofony a hudební základ z počítače nebo jiného zdroje. V případě individuálních hudebních vystoupení zapojujete pravděpodobně mikrofon, kytaru nebo jiný hudební nástroj a případně další hudební podkres. Výše uvedený vzorový přenosný PA systém se dvěma vstupy pro mikrofon / hudební nástroj a dalším vstupem s Bluetooth rozhraním / konektorem pro kabelové připojení hudebního přehrávače pokryje s přehledem všechny tyto situace. Navíc váží méně než 7 kg a jeho zvuk překvapí výraznými basy. V případě potřeby je připraven na možnost propojení se subwooferem a využít lze samozřejmě dva tyto reproduktory pro stereo reprodukci. Zkušenosti nicméně ukazují, že v naprosté většině případech postačí jeden kus bez subwooferu.

Bezdrátové ovládání a připojení mikrofonů a nástrojů

Technickou stránku produkce usnadňují moderní technologie. Výhodou v tomto ohledu je například dálkově ovládaný mix jednotlivých vstupů pomocí mobilní aplikace. Dalším benefitem je možnost bezdrátového připojení mikrofonů nebo hudebních nástrojů. Veškeré úpravy zvuku PA systému Bose S1 Pro+, úroveň jednotlivých vstupů, doladění výšek / basů a intenzitu prostorového reverb efektu pro nástrojové / mikrofonní vstupy lze řídit v rámci dosahu Bluetooth vzdáleně pomocí aplikace Bose Music. Pomocí samostatně prodávaných bezdrátových vysílačů lze do dvou vstupů zapojit mikrofony nebo hudební nástroje i bez kabelů a po použití vložit vysílače do slotu v PA systému, kde se automaticky dobijí a nemohou se nikam zakutálet.

Dostatečný výkon

Zásadní otázka je prostor a počet lidí, které očekáváte na akci, kterou zvučíte. Na naprostou většinu výše zmíněných událostí bude uvedený vzorový reproduktor Bose S1 Pro+ plně dostačovat. Podle zkušeností dokáže vytvořit hutnou zvukovou kulisu pro přibližně 70 posluchačů k poslechu i tanci. Kromě toho vyplní prostor velmi působivě díky použitému systému tří různě nasměrovaných výškových reproduktorů. Tento princip simuluje takzvané „line array“ sloupy využívané na velkých koncertech v halách a na stadionech.

Jde to i na baterie

Potřebujete zvučit zahradu nebo venkovní party? Pak vybírejte takový systém, který dokáže hrát alternativně i na baterie. Plně nabitá baterie vestavěná do Bose S1 Pro+ zajistí plnohodnotnou hudební produkci až po dobu 11 hodin, což dává pořadatelům i hudebníkům dostatek prostoru předvést nekončící show. Totéž platí pro pouliční umění na ulici nebo v parku (busking).

Snadné a rychlé použití

I tato vlastnost hraje mnohdy klíčovou roli. Dlouhé natahování kabelů a nastavování zvuku pro konkrétní prostor je otravné. Zde hrají roli dvě věci. První je již zmíněná možnost vzdáleného nastavení zvuku pomocí aplikace, která usnadňuje a urychluje nalezení ideálního zvuku v daném místě. Druhou je pak možnost uložení všech nastavených parametrů pro konkrétní prostory do pamětí. I to umožňuje aplikace Bose Music. Pokud to uděláte, před další akcí na stejném místě stačí reproduktor zapnout a vyvolat z paměti příslušnou „scénu“. Kompletní nazvučení a zapojení všech vstupů je tak otázkou několika málo minut.

Cenové relace různých řešení

Ozvučení prostoru skýtá nespočet možností i cenových kategorií. Každý provozovatel, organizátor či hudebník má jiný rozpočet a požadavky, nehledě k tomu, že potřeby se mohou v průběhu času měnit. Na výběr jsou v zásadě tři možnosti – investovat do levného „party systému“ za několik tisíc, do kvalitního přenosného PA systému jako například Bose S1 Pro+ (cca 18 tisíc korun), jehož zvuk odpovídá profesionálním nárokům, nebo pořídit velký a těžce přenositelný hudební aparátu v hodnotě mnoha desítek až několika stovek tisíc.

V každém případě pamatujte na jedno: pokud je hlavní náplní večera hudební produkce, pak platí přímá úměra mezi kvalitním zvukem a zážitkem, který si hosté odnesou.

Produktový Tip

Přenosný PA systém Bose S1 Pro+

Pořádáte taneční večery, karaoke akce nebo jste muzikant? Kolikrát jste si už říkali, že daná událost by si zasloužila opravdu kvalitní a dostatečně hlasité ozvučení, které žádný běžně prodávaný reproduktor nedokáže zajistit? Nebo vám na prezentaci chyběla možnost zesílení hlasu s pomocí mikrofonu, případně by se vám hodilo smísit zvuk z mikrofonu, hudebního nástroje a připojeného zdroje hudby? Všechno to a mnohem víc nabízí PA systém Bose S1 Pro+ s propracovaným mixpultem a reverbem pro každý kanál samostatně ovládaným volitelně pomocí mobilní aplikace. Podle reálných zkušeností ozvučí i událost pro 70 lidí a volitelně hraje i na vestavěnou baterii (až 11 hodin). Samostatně prodávané bezdrátové vysílače umožňují během několika vteřin zapojit mikrofon a/nebo kytaru či jiný hudební nástroj.

Firemní vánoční dárky: Byznys za stovky miliard. Většina se vyhodí

Pro firmy byznysový nástroj, pro zaměstnance příjemný bonus, který by někdy dali radši na charitu. Světový trh s firemními dárky přesahuje 300 miliard USD, ale čtyři pětiny jich skončí na skládce. Jaké dárky frčí v malých firmách a jaké v korporátech? A máte je správně zdaněné?

Advent se ve firmách po celém světě tradičně nese v duchu obdarovávání klientů i zaměstnanců. Zatímco dárky vlastním lidem jsou vnímány hlavně jako možnost udělat radost, dárky obchodním partnerům a zákazníkům představují důležitý nástroj obchodu a marketingu. „Vánoční dárky zaměstnancům jsou ze strany firem především hezkým gestem. Dávají jimi najevo, že jim na lidech záleží a že je nevnímají pouze jako nástroj zvyšování zisku. Zaměstnavatelé oceňují nasazení zaměstnanců, a zároveň se skrze dárky mohou přihlásit k určitým hodnotám, například tím, že podpoří dobročinné aktivity,“ vysvětluje expert na lidské zdroje Vladimír Kočí ze společnosti R4U. Firemní dárky jsou ale také obrovský, miliardový trh. Pojďme se podívat na několik zajímavých čísel.

80 procent dárků se vyhodí

Podle průzkumu společnosti GiftAFeeling, která se zabývá prodejem a distribucí firemních propagačních předmětů, má celosvětový trh firemních dárků v roce 2023 hodnotu více než 300 miliard dolarů. Téměř 80 procent těchto dárků, tedy čtyři z pěti, obdarovaní nakonec vyhodí. Znamená to tedy, že si lidé dárky nepřejí? Naopak, osm z deseti lidí si jich přeje více. Rozpočet na dárky se u malých a středních firem pohybuje mezi 10 až 50 dolary, u korporací je to 50 až 200 dolarů a u velkých podniků 100 až 500 dolarů. Mezi pěti nejžádanějšími dárky pro klienty byla dárková karta pro online nákupy, pochutiny a sladkosti, obědy do kanceláře, dárkové koše a drobná elektronika typu sluchátka a reproduktory. Firmy však nejčastěji plánují posílat dárkové koše (37 procent), druhý nejčastější dárek budou lahůdky a sladkosti (25 procent). Víno a alkohol, které si obvykle spojujeme s firemními dárky v Česku, obsadily v amerických podmínkách až sedmé místo (17 procent).

Firmy budují image a vyjadřují vděčnost

Podle americko-německé společnosti ZipDo, která zkoumá fungování korporátů, utrácí celosvětově 30 procent firem průměrně 50 až 150 dolarů na osobu a dárek. Průměrně pak firmy utratí za jeden dárek 79 dolarů. 68 procent firem konstatuje, že hlavním cílem dárků je brand awareness čili zvýšení povědomí o jejich značce, a 57 procent dává na dárek své logo. 83 procent seniorních manažerů věří, že firemní vánoční dárky pozitivně ovlivňují jejich business. 94 procent nejvyšších manažerů dává dárky svým zaměstnancům. A zhruba 85 procent firem dává vánoční dárky s účelem vyjádřit vděčnost.

Dejte to radši na charitu

Podle průzkumu agentury Ipsos, který si nechala vypracovat společnost GlobalGiving UK, více než dvě třetiny (69 procent) britských zaměstnanců uvádí, že jejich pracoviště vyčleňuje prostředky na vánoční aktivity, jako jsou večírky, výzdoba a dárky pro zaměstnance. Téměř polovina těchto zaměstnanců (49 procent) je pro to, aby alespoň část těchto prostředků byla určena na charitativní účely podle jejich výběru. Z této skupiny navíc 60 procent lidí požadovalo, aby podíl činil polovinu nebo více z vynaložené částky. Alex Ritchie, generální ředitel společnosti GlobalGiving UK, k tomu uvádí: „Tento průzkum nám říká, že charitativní činnost zaměstnavatele je pro mnoho zaměstnanců natolik důležitá, že jsou ochotni se za to vzdát některých vánočních dárků a oslav.“ Výměnu dárků za charitu preferují spíše mladší zaměstnanci.

Daníte správně? Tichá vína letos naposledy

Z pohledu daní je pro firmy výhodnější volit tzv. nepeněžní benefity. Aktuální legislativa umožňuje dary pro zaměstnance za splnění určitých podmínek od daně osvobodit. „Od nového roku se ale v rámci konsolidačního balíčku plánují jistá omezení těchto osvobození. Nově se také zavádí limit ve výši poloviny průměrné mzdy, tedy pro rok 2024 asi 22 000 Kč za celý rok, pro osvobození nepeněžních plnění poskytnutých zaměstnanci nebo jeho rodinnému příslušníkovi,“ vysvětluje Marcela Lonková ze společnosti This One, která pomáhá firmám s digitalizací účetnictví. „Jde například o možnosti používat zdravotnická, rekreační a vzdělávací zařízení, příspěvky na kulturní a sportovní akce, příspěvky na zájezdy, knihy a podobně. Částky nad tyto limity jsou pro zaměstnance předmětem daně z příjmů i platby pojistného,“ dodává. Pokud chcete podarovat své obchodní partnery, a zároveň daňově uznat související náklady, musíte dodržet podmínky stanovené v § 25 odst. 1 písm. t) zákona o dani z příjmů. „Daňově uznatelný dar musí naplňovat prvky reklamního nebo propagačního předmětu, což znamená, že musí být označen jménem nebo ochrannou známkou společnosti, jeho hodnota bez daně z přidané hodnoty nesmí přesahovat částku 500 korun, a s výjimkou tichého vína nesmí být předmětem spotřební daně,“ doplňuje Lonková. Zároveň připomíná, že aktuální konsolidační balíček plánuje i tuto výjimku u tichých vín zrušit.

Trh v jihovýchodní Asii ovládli bez jediné investice, teď se chystají na Blízký východ.

Meiro a jejich CDP platforma mění způsob, jak globální firmy přemýšlejí o zákaznických datech

Singapurská datová platforma s českými zakladateli Meiro již pátým rokem umožňuje firmám po celém světě pochopit jejich zákazníky. Díky technologii společnosti tak mohou tvořit smysluplný, výdělečný a maximálně cílený marketing. Po úspěchu na asijských trzích dobyla i střední Evropu a chystá se expandovat na Blízký východ. Tržby Meiro letos meziročně vyrostly o více než polovinu a tým firmy se rozšířil o 40 % na aktuálních 50 lidí. Společnost založená v Singapuru v roce 2018 Pavlem Bulowskim, Janou Marlé-Žižkovou a Vojtěchem Kurkou roste čistě organicky a bez externích investorů. Sebefinancování jí podle zakladatelů poskytuje svobodu a flexibilitu, která přispívá k neustálým inovacím a umožňuje se snadno přizpůsobit proměnlivým potřebám trhu.

Snížit množství špatně zacílených marketingových kampaní a maximalizovat jejich přínos pro firmu i zákazníka – i to umí platforma Meiro, která funguje na principu CDP (customer data platform). Ten rozvíjí principy populárnějšího CRM (customer relationship management) do daleko efektivnější formy. „Umí totiž využít data bez ohledu na jejich zdroj. Pracuje mimo jiné i s behaviorálními signály nebo offline daty, na které je běžné CRM krátké,“ stručně vysvětluje Jana Marlé-Žižková, jedna z trojice spoluzakladatelů Meiro a jeho současná CEO.

Tři Češi, co dobyli Asii

Zmíněná trojice začínala jako malá konzultační firma, která se starala o data několika asijských společností. Tou dobou získala svého prvního klienta – BCA, jednu z největších indonéských bank se třiceti miliony zákazníků. „Ta dodnes patří k našim největším klientům,“ potvrzuje jeden ze spoluzakladatelů platformy Pavel Bulowski, který se do Singapuru původně dostal, aby řídil obchod softwarové firmy Socialbakers (dnes Emplifi).

Marlé-Žižková a Bulowski pak společně s třetím společníkem Vojtěchem Kurkou z vlastních peněz založili Meiro. Z Brna stavěli produkt a ze Singapuru řídili byznys, následně si podmanili místní trh. Brzy nasbírali první klienty nejen tam, ale i v Indonésii, Austrálii a na Filipínách. A kvůli covidu, který Bulowskiho nečekaně přivedl zpět do Česka, nakonec navzdory původním plánům i ve střední Evropě.

Dnes obsluhují desítky klientů. Mezi ty nejznámější na českém trhu patří například Dr. Max, cestovní kanceláře Fischer a Exim, Komerční banka nebo Heureka Group. „Meiro se soustředí na enterprise ze tří odvětví: finance (bankovnictví a další finanční služby), retail (e-commerce) a vydavatelství (mediální domy). Razíme tzv. single tenant přístup – to znamená, že dokážeme vyvinout vlastní infrastrukturu pro jednoho zákazníka,“ přibližuje Bulowski.

Zakladatelé firmy dobře vědí, že zákaznická data nabývají na významu a skrývá se v nich hodnota, která bude mít v budoucnu návaznost na hodnotu samotných firem. Největší význam budou dle nich mít zejména v nákupu nebo prodeji digitální reklamy, kde je stále větší tlak na soukromí uživatelů.

Zaměření na kontrolu dat a ochranu soukromí

Velkou část pozornosti věnuje Meiro strukturaci dat takovým způsobem, aby měl IT tým klienta celou infrastrukturu dat přístupnou a zabezpečenou. „Prioritou je především kontrola vlastních dat pro každou značku a důkladná ochrana soukromí jejich zákazníků. Společnosti, pro něž pracujeme, mají zpravidla ty nejpřísnější bezpečnostní standardy, které umíme v Meiro zohlednit na míru,“ dodává Marle-Žižková.

Časy CDP jsou tady

Jejich současně největším trhem je jihovýchodní Asie a Austrálie, nicméně koncem roku Meiro očekává, že by měla Evropa tvořit asi 45 % tržeb. V následujících měsících se chce kromě pokračujícího organického růstu soustředit také na škálování svého obchodu. Společnost věří, že doba CDP nastává nyní, a to díky regulatorním tlakům na ochranu soukromí nebo technologickým změnám, jako je opuštění cookies třetích stran, a v reakci na stagnaci v oblasti e-commerce. Plánují také navázat na úspěch s klienty v Česku, kterými jsou například Der Touristik, Czech News Center nebo Megapixel, ale také na Blízkém východě a arabském poloostrově, kde se firmě nyní v posledním kvartále podařilo uzavřít první spolupráce s klienty v Kataru a Turecku.

Více o Meiro

Datová platforma Meiro umožňuje firmám po celém světě dokonale pochopit zákaznické preference – snižuje tak množství špatně zacílených marketingových kampaní a maximalizuje jejich přínos pro firmu i zákazníka. Funguje na principu CDP (customer data platform), který rozvíjí principy CRM (customer relationship management) do daleko efektivnější formy – umí využít data bez ohledu na jejich zdroj. Pracuje totiž mimo jiné i s behaviorálními signály nebo offline daty. Meiro vystupuje za hranice pasivního nástroje – zvládá jak příjem dat, jejich čištění, správu i personalizovaný marketing, který prokazatelně zvyšuje ROI (návratnost investic). Firmu v roce 2018 založili Pavel Bulowski, Jana Marle-Žižková a Vojtěch Kurka, kteří již předtím spolupracovali jako datoví konzultanti pro klienty v jihovýchodní Asii a Austrálii. Meiro sídlí v Singapuru, ale kanceláře má i v Praze a Brně a brzy otevře pobočku v Dubaji. Blízký východ je po Asii a střední Evropě totiž další region, do kterého zamíří. Mezi klienty platformy patří mimo jiné Der Touristik, síť lékáren Dr. Max, mediální dům CNC nebo Komerční banka.

Nadpis: Ventusky nově přichází s pokročilými grafy počasí

Česká meteorologická aplikace Ventusky, dostupná pro iOS a Android, oznámila významnou aktualizaci, která přináší nové možnosti vizualizace dat. Kromě tradičního zobrazení na mapě a v tabulce přidává aplikace nově přehledné grafy, umožňující uživatelům sledovat vývoj počasí, teploty, srážek, pravděpodobnosti srážek, větru a sněhu až na 14 dní dopředu. Grafy jsou navrženy tak, aby poskytovaly rychlý a jasný přehled o vývoji počasí, zejména v situacích, kdy se počasí rychle mění. Automaticky se také v grafech zvýrazňují nebezpečné hodnoty.

Výhodou je, že lze jednotlivé veličiny spolu kombinovat a vidět tak dohromady vývoj teploty a například větru během celého dne. Unikátnost aplikace Ventusky spočívá v tom, že dává uživatelům možnost zvolit si preferovaný způsob zobrazení dat. Přitom pro různé situace je vždy vhodný jiný typ zobrazení. Pokud se například uživatel chystá do hor, tak je vhodnější sledovat počasí v širší oblasti a lepší je zobrazení počasí na mapě, kde je vidět vývoj počasí v celé oblasti hor. Naopak uživatelé, kteří potřebují rychlý a přehledný pohled na vývoj počasí ve městě, kde je počasí stabilnější, mohou využívat nové grafy.

Obrázek 1: Ukázka sady grafů – nabízejí rychlý vývoj počasí na 14 dní i detailní pohled na vývoj během dne

Aplikace v nedávné době přinesla i možnost zasílání notifikací (varují například před silným větrem nebo úderem blesku) s podrobným nastavením. Prošla také mírnými grafickými úpravami.

Nové grafy jsou volně přístupné všem uživatelům po stažení aplikace. Není k nim třeba žádné předplatné a nezobrazují se ani reklamy. Aplikaci Ventusky na Android a iOS měsíčně využije více než milion lidí po celém světě. Meziročně se počet uživatelů zvýšil více než dvojnásobně.

O aplikaci Ventusky

Aplikaci Ventusky provozuje česká společnost InMeteo, která se zaměřuje na předpovědi počasí a vizualizace meteorologických dat. Samotný název Ventusky je složenina dvou slov. Latinského slova Ventus, které znamená vítr a anglického slova Sky, které znamená oblohu. Nádherné vizualizace meteorologických dat z aplikace Ventusky již využily ve svých článcích i přední světové deníky jako americký Washington Post, francouzský Libération či britský Daily Mail.

Odkazy

iTunes: https://apps.apple.com/us/app/ventusky-weather-maps/id1280984498

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.ackee.ventusky

Ventusky website: https://www.ventusky.com

Rozbalte kouzlo Vánoc. Huawei rozdává více než 65 tisíc dárků

Vánoční sezóna je plná hřejivé a příjemné atmosféry a také vánočních dárků. A kdo říká, že dárky rozdává jen Ježíšek? Společnost Huawei ku příležitosti oslav konce roku spustila speciální vánoční soutěž na platformě AppGallery. Od nynějška až do konce roku budou mít uživatelé Huawei a operačního sytému Android šanci vyhrát zajímavé ceny sbíráním bodů v AppGallery prostřednictvím stahování aplikací a her. Hraje se až o 65 tisíc dárků mezi nimiž jsou i produkty od Huawei!

Vánoční čas je jedním z nejkrásnějších období v roce. Jde o období plné štěstí, lásky a radosti. Je to ale také čas obdarovávání a překvapení. Proto si Huawei pro své uživatele připravil velkou vánoční soutěž plnou zajímavých cen.

Vyměňujte body za hodnotné dárky v AppGallery

AppGallery, oficiální platforma pro stahování aplikací od Huawei a také 3. největší obchod s aplikacemi, se rozhodla oslavit vánoční čas ve velkém stylu. A co je lepšího, než rozdávání hodnotných dárků? Od teď až do 31. prosince 2023 mohou uživatelé Huawei a Android očekávat, že se na AppGallery objeví spousta skvělých nabídek.

Mohou se připravit na více než 65 000 dárků, které budou rozdány mezi ty největší šťastlivce. A co můžete vyhrát? Například chytré telefony, hodinky či sluchátka od Huawei. Jednoduše stačí sbírat body prostřednictvím stahování aplikací a her v AppGallery a následně je vyměnit za dárky.

Soutěž je otevřena pro všechny registrované uživatele Huawei. Stačí si otevřít či stáhnout AppGallery a sledovat další instrukce. Zkuste své štěstí a vyhrajte některou ze zajímavých cen.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Wienerberger sází na udržitelné produkty. Hlavním cílem je omezování produkce CO2 a recyklace stavebních materiálů

Snižování emisí ve výrobě, cirkulární ekonomika, úcta k přírodě, energetická soběstačnost nebo diverzita a podpora žen ve stavebnictví. To jsou jen některá z témat, ke kterým se v rámci Udržitelného programu pro rok 2023 skupina Wienerberger zavázala v oblasti udržitelného rozvoje a sociální odpovědnosti, uvádí zpráva o společnosti Wienerberger.

„Výroba stavebních materiálů patří mezi energeticky náročná odvětví a naše činnost má neoddiskutovatelný vliv na životní prostředí. Proto je naší dlouhodobou strategií naplnit cíle Green dealu. Hlavním cílem, který jako skupina máme, je být klimaticky neutrální nejpozději do roku 2050. Naše krátkodobé cíle, kterých plánujeme na této cestě dosáhnout, jsou transparentně zveřejněny v Programu udržitelnosti na rok 2023. Aktivity z hlediska environmentálních a sociálních dopadů jsou úzce provázané s naší firemní strategií a jejich důležitost se bude v dalších letech ještě zvyšovat. Věříme totiž, že byznys je možné dělat zodpovědně, udržitelně a eticky,“ říká Kamil Jeřábek, generální ředitel a jednatel společnosti Wienerberger CZ.

V Programu udržitelnosti 2023 se společnost zavazuje v oblasti životního prostředí ke snížení produkce emisí CO2 o 15 % oproti roku 2020. Za hlavní pilíře pro snižování emisí společnost považuje zvyšování výrobní a energetické účinnosti, dematerializaci výrobků a systémových řešení, dekarbonizaci surovin a přechod na klimaticky neutrální nebo nízkoemisní zdroje energie, ukazuje Zpráva o udržitelnosti společnosti Wienerberger 2022. V souvislosti s touto iniciativou se společnost stala součástí Aliance pro bezemisní budoucnost, stejně jako ČEZ, Komerční banka a další velké společnosti.

Přírodní, zdravé a s dlouhou životností. To jsou vlastnosti stavebních materiálů od značky Wienerberger. Udržitelnost svých stavebních materiálů se nadále společnost snaží podporovat inovativními projekty v oblasti cirkulární ekonomiky. „Od roku 2023 jsme se zavázali, že 100 % nově vyvinutých produktů bude recyklovatelných nebo znovupoužitelných. Tímto způsobem zajišťujeme dlouhodobou dostupnost surovin. Současně neustále zvyšujeme podíl sekundárních nebo recyklovaných surovin použitých při výrobě,” doplňuje Kamil Jeřábek ve zprávě.

Nejen snižování emisí a cirkularitu má společnost Wienerberger v DNA. Ochrana a zachování životního prostředí jsou pevně zakotveny v poslání společnosti. Proto společnost v místech výroby podporuje také biologickou rozmanitost.

V rámci společenské odpovědnosti vnímá Wienerberger starost o všechny zaměstnance jako svou prioritu. Dbá na rozmanitost a rovné příležitosti. Společnost Wienerberger se snaží být nejen dobrým hospodářem, ale také dobrým sousedem. Proto podporuje komunity v okolí výrobních závodů a dlouhodobě také podporuje výstavbu sociálních projektů určených pro znevýhodněné skupiny obyvatel.

Výběr informací ze Zprávy o udržitelnosti společnosti Wienerberger za rok 2022

Spotřeba energií ve výrobním procesu

Největší část energetické spotřeby v rámci výroby tvoří zemní plyn, menší část elektrická energie. Strategickým a dlouhodobým cílem je závislost na plynu snižovat.

Fotovoltaické elektrárny ve výrobních provozech

Zvýšení energetické soběstačnosti je pro společnost obrovskou výzvou. Proto pracuje na instalaci fotovoltaických panelů na střechy vybraných výrobních závodů. Tyto fotovoltaické elektrárny pokryjí zhruba 15-20 % spotřeby závodů a pomohou dosáhnout dlouhodobých cílů v oblasti dekarbonizace.

Zachytávání uhlíku do půdy

Potenciál ve snižování uhlíkové stopy výrobních procesů společnost Wienerberger vidí také v možnosti zachytávání uhlíku zpět do půdy. Společnost vlastní v ČR přes 460 hektarů zemědělské půdy, a protože se opírá o fakt, že živá a zdravá půda dokáže vázat uhlík z ovzduší a ukládat jej, motivujeme pachtýře, aby na zemědělské půdě hospodařili v rámci zásad regenerativního zemědělství.

Dekarbonizace výrobních procesů v ČR

Iniciativa pro omezování produkce emisí z výroby zahrnuje zejména změnu výrobních směsí pro produkty a dematerializaci v rámci výrobního procesu.

Leadax – fólie na ploché střechy vyrobená z druhotných surovin

Leadax Roov je jediná membrána na ploché střechy na světě, která se vyrábí z plastového odpadu a kterou lze po skončení její životnosti recyklovat. Nejenže pomáhá šetřit zdroje, ale má také výrazně menší emisní stopu CO2 než běžná řešení plochých střech. Leadax Roov je od poloviny roku 2022 k dostání v Nizozemsku a v roce 2023 společnost Wienerberger tento výrobek rozšíří na další evropské trhy.

Diverzita a podpora žen v oboru stavebnictví

Zvyšování podílu žen v celé společnosti i v samotné výrobě je dlouhodobým strategickým cílem společnosti. Snažíme se také zlepšovat informovanost o technických pozicích a odbourávat bariéry a předsudky, které mohou ženy o práci ve výrobě mít a mohou jim bránit v tom se o práci na výrobních pozicích ucházet.

Společnost Wienerberger s. r. o., je největším výrobcem pálených cihel a střešních tašek v České republice. Její portfolio na trhu v ČR nyní zahrnuje zdicí systém Porotherm, pálenou střešní krytinu a doplňky střech Tondach, obkladové a lícové cihly Terca, keramickou dlažbu Penter a betonové produkty Semmelrock. Wienerberger s. r. o., je součástí nadnárodního koncernu Wienerberger Group, který představuje největšího světového výrobce cihel a současně lídra v produkci pálených střešních krytin v Evropě. Více informací na www.wienerberger.cz.

EVOLVEO BoneSwim Pro MP3, top model z kategorie sluchátek s přenosem zvuku přes lícní kosti

Vysoká kapacita paměti s podporou přehrávání bezztrátových audio formátů

EVOLVEO rozšiřuje svoji nabídku bezdrátových sluchátek s technologií přenosu zvuku přes lícní kosti o nový model EVOLVEO BoneSwim Pro MP3 32 GB s profesionálními ambicemi. Tento model je aktuálně nejvyšším modelem sluchátek EVOLVEO z této kategorie. Sluchátka mají ergonomický design s mimořádně pevným a odolným hlavovým mostem, jsou vodotěsná dle normy IP68 a vhodná i pro plavání s překvapivě silnou basovou linkou při reprodukci hudby pod vodou. Jsou vhodné i pro další sporty, jako je například běh nebo jízda na kole. Díky otevřenému řešení sluchátek je slyšet i okolní zvuk. Zvyšuje se tak bezpečnost při používání.

EVOLVEO BoneSwim Pro s interním přehrávačem, který podporuje nejen formáty MP3, ale i bezztrátové wav, wma, aac, flac, mají mimořádně vysokou kapacitu paměti (32 GB), do které lze uložit až 8 000 hudebních souborů a vytvořit hudební sbírku titulů bez nutnosti streamování z jiného zařízení. Baterie s kapacitou 200 mAh zajistí poslech hudby a jiných audio souborů po dobu až 6,5 hodin. Nabíjení je rychlé a jednoduché díky magnetickému konektoru a přiloženému magnetickému nabíjecímu kabelu.

Sluchátka EVOLVEO BoneSwim Pro odolají vodě dle normy IP68 až do hloubky 1 metru, zajistí ochranu před potem nebo deštěm. Sluchátka mají také extrémně odolný hlavový most zpevněný pružnou slitinou titanu, což zajišťuje dlouhou životnost sluchátek i při náročném používání.

Pro větší komfort a lepší hudební zážitek jsou dodávány ucpávky do uší. Multifunkční tlačítka umožňují snadné ovládání, od přehrávání hudby až po aktivaci hlasového asistenta. Sluchátka využívají připojení Bluetooth 5.3 s nízkou spotřebou energie pro kvalitní a čistý přenos zvuku na vzdálenost až 10 metrů. Vestavěný mikrofon umožňuje provádět telefonní hovory bez nutnosti přerušení aktuální činnosti.

Dostupnost a cena

Sluchátka EVOLVEO BoneSwim Pro MP3 jsou dostupná prostřednictvím sítě internetových obchodů a vybraných prodejců již za 2 490 Kč včetně DPH.

Technické údaje

  • Bezdrátová Bluetooth sluchátka s typem konstrukce vedení zvuku přes lícní kosti
  • Konstrukce umožňuje poslech hudby a zároveň vnímání okolí
  • Vhodné pro plavání, běhání, jízdu na kole či jiné aktivity
  • Pro lepší kvalitu zvuku a zážitek z poslechu jsou dodávány ucpávky do uší
  • Vodotěsná konstrukce IP68
  • Podpora hlasových asistentů Google a Siri
  • Extrémně odolný hlavový most zpevněný pružnou slitinou titanu s dlouhou životností
  • Nabíjení pomocí magnetického konektoru s povrchovým kontaktem
  • Magnetický nabíjecí kabel USB-A součástí dodávky (60 cm)
  • Multifunkční LED indikace:
  • červená LED kontrolka: nabíjení
  • modrá LED kontrolka: nabito
  • Bluetooth verze 5.3
  • Vzdálenost připojení: 10 m
  • Kapacita paměti: 32 GB
  • Multifunkční tlačítko pro zapnutí/vypnutí, přehrávání/pozastavení hudby, příjem/odmítnutí hovoru, aktivaci hlasového příkazu
  • Multifunkční tlačítko pro zvýšení/snížení hlasitosti a přeskakování skladeb
  • Hlasová výzva při stavu baterie 5%
  • Podporované hudební formáty: mp3, wav, wma, aac, flac
  • Citlivost mikrofonu: -38 dB
  • Citlivost sluchátek: 84 dB
  • Impedance: 8 Ω
  • Kapacita baterie: 200 mAh
  • Doba přehrávání: ≥ 6,5 hodin
  • Pohotovostní režim: ≥ 300 hodin
  • Nabíjecí napětí: DC 5V
  • Doba nabíjení: 2 hodiny
  • Hmotnost: 39 g
  • Materiál: ABS + PC + silikon + slitina titanu
  • Velikost: 147 × 106 × 45,5 mm

www:

https://eshop.evolveo.cz/evolveo-boneswim-pro-mp3-32gb–bezdratova-sluchatka-na-licni-kosti–cerne/

Facebook: https://www.facebook.com/EvolveoCZ/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCEono-1cGHesLH4-fz6Lw4w

Instagram: https://www.instagram.com/evolveo_cz/

EVOLVEO je značka elektroniky, která vznikla v roce 2005 a specializuje se na oblasti digitálního domova, osobní elektroniky a herních produktů. Značka je zaměřena na muže, kteří se zajímají o spotřební elektroniku nebo informační technologie, požadují trendové produkty a hledají ekonomicky výhodnější řešení vzhledem k nabídce velkých nadnárodních značek. Rozvoj, distribuci a servis EVOLVEO zajištuje mezinárodní tým ve více než deseti zemích.
EVOLVEO podléhá řízení jakosti dle normy ISO 9001.

Bývalý tvůrce PAYDAY 1 a 2 představuje novou kooperační hru typu heist v žánru techno-thriller.

Kooperační hra FPS typu heist – Den of Wolves Ti otevírá možnosti shromáždit partu přátel v Midway City a společně naplánovat akci průmyslové špionáže, atentátů, vražd, které svět korporací v neregulovaných oblastech inovací nazývá „špinavým obchodem”.

10 Chambers – švédské studio založené veterány s branže, známých zejména díky PAYDAY: The Heist a PAYDAY 2 dnes zveřejnilo svou novinku, kooperační hru plnou přepadení. Již delší dobu studio naznačovalo, že se „vrací k těm prokletým skokům“ doposud nezveřejnilo mnoho detailů, a dokonce neuvedlo ani název hry. Spolu s bláznivým trailerem uvedeným během Game Awards byl zveřejněn i název hry – Den of Wolves a na scéně se živě objevil i samotný režisér hry Ulf Andersson.

„V minulosti jsme pracovali nad vývojem přepadovek, které se zaměřovaly na klasické motivy přepadávání bank. Nicméně teď jistý prvek science fiction nám umožní rozšířit to co je možné jenom pouze v hrách typu heist“ – říká Ulf Andersson, zakladatel a ředitel hry. „Můžeš rabovat pouze určitý počet bank. Den of Wolves nabízí širší nabídku přepadovek – korporátního špehování, atentátů a vražd. Prostředí science – fiction nám otevírá spoustu možností, které můžeme zakusit“

Hra je v před produkční fázi více než dva roky. Celou tu dobu se tvůrci zaměřovali nad vytvářením světa a kolem obklopujícího ho příběhu.

Midway City je moderní deregulovaná metropole ležící v severním Pacifiku – založená velkými korporacemi, jako reakce na působení umělé inteligence, která díky svým schopnostem neustále se učit, se stala nezastavitelným hackerským nástrojem, vedoucím k rozpadu globální ekonomiky a inflaci dolaru. Protože svět nutně potřeboval revoluci v oblasti zabezpečení sítě, velké investiční firmy podporované koncernem Big Pharma a naftovým průmyslem, zpracovaly zcela novou koncepci odesílání a uchovávání dat: biologické systémy založené na lidském mozku, zcela odlišné od tradiční síťové architektury, nedostupné pro umělou inteligenci.

„Titul nemá symbolizovat hru s otevřeným světem, nýbrž klademe důraz na jeho neustále budování. Příběh, který jsme kolem ostrova vytvořili je velkolepý. Chceme, aby Midway City působilo dojmem důvěryhodného města z blízké budoucnosti, ve kterém vládne pozdní kapitalismus a korporace vytvářejí zákony“ – dodává Simon Viklund spoluzakladatel a příběhový a zvukový ředitel. „Jako hráč se ocitneš v podzemích města bez žádné vlastní identity a dokladů, co otevírá možnosti stát se kriminálníkem v podnikatelské branži, působícím na černém trhu zakázek zprostředkovaných přes Midway City“.

Ačkoliv hra bude oficiálně vydána nejprve na PC (Steam v rámci včasného přístupu) je již navržená a vyvíjena tak, aby vyšla i na herních konzolích. Datum premiéry nebylo ještě uvedeno.

Den of Wolves je již dostupné na Steam. ​

PAYDAY THE HEIST® i PAYDAY 2® jsou registrovaná ochranná známka příslušných vlastníků. 10 Chambers AB není s nimi nikterak spojena, , sponzorována nebo jiným způsobem podporována.

About 10 Chambers

Founded in 2015, 10 Chambers is a game studio based in Stockholm, Sweden. The studio was founded by Ulf Andersson, who founded Overkill Software and was the brain behind the PAYDAY franchise. 10 Chambers’ debut title GTFO was released in 2019. The studio is currently in active development of its second title, Den of Wolves. More information about 10 Chambers is available at www.10chambers.com.

Hrůzostrašné finále oceňované taktické kooperační střílečky GTFO – živě během The Game Awards 2023. Bezplatný weekend na Steamu.

Poslední díl GTFO, „Rundown 8.0: Duality“ je již dostupný jako bezplatná aktualizace, napěchovaná více než 80 misemi, přinášející ještě větší dávku utrpení.

10 Chambers – švédský gamingový výrobce tvořený veterány, známých zejména díky PAYDAY:The Heist a PAYDAY 2 vydal poslední díl své brutální taktické kooperační hry GTFO.

Bezplatné rozšíření GTFO Rundown 8.0: Duality bylo ohlášeno během The Game Awards je nervy drásajícím zakončením příběhu hry, který již od samotného počátku pojednával o skupince 4 vězňů, snažících se utéct z pekelného podzemního komplexu známého jako Garganta. GTFO se neustále od své premiéry v roce 2019 vyvíjí, zato Rundown 8.0: Duality je dvanáctou bezplatnou velkou aktualizací, vnášející do hry nové mise a více než 80 expedic. Napěchovaná finální edice GTFO je hardkorovým kooperačním multiplayerem, který nabízí hráčům stovky hodin paranoie, napětí a strachu, co koneckonců můžete i vy sami potvrdit během let hraní této hry.

„Historie GTFO se začala psát na The Game Awards, kde jsme hru v roce 2017 zveřejnili vůbec poprvé. Logicky jsme chtěli opět využít tuto příležitost být zde a ohlásit poslední kapitolu příběhu GTFO“ – říká Ulf Anderson, kreativní ředitel 10 Chambers. „Důležité je, že i když příběh GTFO pozvolna pluje ke svému konci, tak hra i nadále bude fungovat a bude dostupná pro všechny zájemce. GTFO bude hra, kterou lze projít od počátku až dokonce – co je výzvou i pro výjimečně talentované hráče“.

Přežití vězňů GTFO držených proti své vůli tajemnou postavou zvanou Strážce (The Warden) závisí od schopnosti týmu, jejich vzájemné komunikace, spolupráce a zacházení s municí. Během cestování po útrobách komplexu a hledání únikového východu se hráči setkají s nejrůznějšími děsivými přízraky. Každé z těchto stvoření představuje obrovskou výzvu a pro jejich porážku je nutné vždy zvolit jiný originální taktických přístup. GTFO týmová hra představuje rozdíl mezi životem a rychlou brutální smrtí. Jak říká Střážce: všichni jsou odsouzení k smrti.

„Je to sladkohořký pocit zanechat něco, nad čím se pracovalo přes sedm let. Ale přišel čas čelit novým výzvám a projektům“ – říká Simon Viklund příběhový a zvukový ředitel 10 Chambers. „Věříme, že hráčská komunita bude spokojená s tím, jakým způsobem jsme zakončili děj GTFO. Do posledního příběhu a vývoje poslední aktualizace GTFO jsme vložili spoustu úsilí a práce. Doufáme, že hráči to náležitě docení“.

Spolu s premiérou aktualizace GTFO Rundown 8.0: Duality 10 Chambers končí sedmiletou pouť, která začala založením studia bývalým kreativním ředitelem PAYDAY a PAYDAY 2 Ulfem Anderssonem, po jeho odchodu ze Software a Starbreeze Studios.

GTFO i nadále bude poskytována podpora v podobě oprav chyb. Aktualizace obsahu Rundown, které vyšly dříve, objevovaly se a mizely ze hry do čtvrtroku od premiéry hry v roce 2019 jsou i nadále dostupné a zůstanou dostupné pro současné jak i nové hráče.

GTFO je dostupné na Steamu v PC verzi z 40% slevou platnou do 4. ledna 2024. Dobrovolní vězňové mohou hrát GTFO během bezplatného víkendu Rundown 8.0: Duality, který je již dostupný jako bezplatná aktualizace pro stávající hráče.

Více si přečtěte zde.

Společnost Huawei představila vítěze AppGallery Editors‘ Choice Awards 2023

Společnost Huawei již čtvrtým rokem vyhlašuje vítěze soutěže AppGallery Editors’ Choice Awards 2, která oslavuje nejinovativnější a nejpůsobivější mobilní aplikace a hry roku dostupné v obchodě AppGallery. Ocenění každoročně získávají takové aplikace a hry, které významně ovlivňují životy uživatelů, a které dosáhly úspěchu v oblasti generování příjmů prostřednictvím obchodní spolupráce, včetně Petal Ads.

Ocenění bylo možné získat ve dvou kategoriích – nejlepší hry a nejlepší aplikace, přičemž v každé z nich jsou další podkategorie jako inovace, uživatelské zkušenosti, příběh, design a dostupnost. Vítěze vybírají odborné týmy redaktorů z jednotlivých zemí Evropy.

Díky AppGallery Editors’ Choice Awards každoročně oslavujeme vynikající výsledky na poli mobilních aplikací a her,“ sdělil Jaime Gonzalo, viceprezident Huawei Mobile Services v Evropě a dodává: „Letos jsme věnovali zvláštní pozornost kategoriím s hlubšími hodnotami a zaměřili se na vývojáře, kteří nejen pobavili a zaujali celosvětové publikum nejlepším obsahem, ale dokázali uživatelům obohatit každodenní digitální život díky radosti, pohodlí a inovacím.“

Nejlepší aplikace a hry roku 2023

V kategorii „Nejlepší hra“ byla pro letošní rok zvolena hra „PUBG MOBILE“, která se postará o pohlcující herní zážitek a zaručenou zábavu. Tato hra nastavuje vysokou laťku toho, čeho lze u mobilních her dosáhnout z hlediska angažovanosti a inovací. Mezi další oceněné hry patří:

  • Nejlepší hry pro rodinu:
  • MONOPOLY GO!
  • Gardenscapes
  • Nejlepší strategické hry:
  • Lords Mobile
  • World of Tanks Blitz MMO
  • Nejlepší hry pro hraní rolí:
  • Epic Seven
  • Summoners War
  • Nejlepší trendy hry:
  • Dragonheir: Silent Gods
  • Era of Conquest

V kategorii „Nejlepší aplikace“ vynikají svými inovacemi aplikace Capcut, Badoo či Adidas Runtastic. Capcut zcela mění svět stříhání videí na chytrých telefonech, Badoo nově definuje online seznamování s funkcemi zaměřenými na uživatele a Adidas Runtastic nabízí poutavý zážitek ze sledování kondice. Dalšími oceněnými aplikacemi jsou:

  • Nejlepší trendy aplikace
  • Rakuten Viber Messenger
  • Počasí a radar
  • Flashscore
  • Nejlepší aplikace v oblasti plateb a financí
  • Revolut
  • Curve
  • Paysend
  • Nejlepší aplikace zaměřené na dopravu a cestování
  • Bolt
  • Moovit
  • Skyscanner
  • Nejlepší aplikace zaměřené na životní styl a nakupování
  • Lidl
  • Kaufland
  • YOOX

Ocenění AppGallery Editors’ Choice Awards 2023 odráží odhodlání společnosti Huawei podporovat a propagovat inovace v odvětví mobilních aplikací a herního průmyslu tím, že oceňuje úspěchy vývojářů.

Další informace o ocenění naleznete na adrese: https://bit.ly/3T2qnaI

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Exit mobile version