Desk sharing zvyšuje standard pracovních míst

Desk sharing, neboli sdílení pracovních stolů, se začíná zabydlovat v českých kancelářích. Nejen, že zvyšuje efektivitu využití kancelářských prostor, ale zaměstnancům nabízí i vyšší komfort. Firmy totiž obvykle v případě desk sharingu investují do standardu jednotlivých pracovních stanic více než při tradičním uspořádání kanceláří, a to až o polovinu. Vyplývá to z dat společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

V souvislosti s pokračujícím trendem práce z domova firmy v postcovidové době mění tvář svých kanceláří a přizpůsobují je novým způsobům práce a spolupráce. Asi největší změnou je změna poměru prostoru určeného na individuální práci a na spolupráci a networking. „Zatímco v předpandemických kancelářích bylo plných 70 % plochy dedikováno individuálním pracovním místům a 30 % zasedacím místnostem a dalším prostorám, dnes se poměr mění. 30–40 % je určeno pro pracovní místa, 60–70 % pro týmovou spolupráci, networking, stravování či relaxaci,“ vysvětluje Jana Vlková, ředitelka oddělení Workplace Advisory ve společnosti Colliers. Změnu pak doznávají i samotná pracovní místa, a to zejména díky rozmachu desk sharingu, který zavádí rostoucí počet firem. Například z dat asociace ABSL vyplývá, že jej alespoň částečně využívá již 56 % center IT, podnikových a zákaznických služeb. „V praxi to znamená, že pracovní místo, které bylo dříve pevně přiděleno jednomu zaměstnanci, nyní může být využíváno více lidmi, což snižuje náklady na pronájem a údržbu kanceláří. A díky tomu mohou firmy do těchto míst a jejich vybavení více investovat,“ popisuje Jana Vlková s tím, že zaměstnanci mohou alternativně využívat k práci i další prostory, jako například kreativní zóny či nejrůznější neformální zóny, a zpestřit si tak pracovní týden, který se stále z větší části odehrává na home office.

Více prostoru, vyšší standard

Při tradičním uspořádání kanceláře se na jeden pracovní stůl obvykle počítalo s 10–12 m2, dnes se kalkuluje se 14–16 m2. Při přepočtu na jednoho zaměstnance se však jedná o snížení na 6–8 m2. Při sdílení pracovních míst se totiž obvykle počítá s poměrem 0,33 – 0,7 stolu na 1 zaměstnance. Větším prostorem na jedno pracovní místo ovšem růst standardu nekončí, firmy investují i do jeho kvalitnějšího vybavení. „Zatímco před pandemií byla většina zakázek provedena ve středním či nižším standardu, tak letos už je naopak většina kancelářských míst realizována v nadstandardu, tedy například s polohovatelnými stoly, ergonomickými židlemi či kvalitním osvětlením. Více se investuje i do zeleně, důraz se často klade na dražší přírodní materiály a s rozmachem hybridní práce samozřejmě i na technologie,“ všímá si Jana Vlková. Zatímco průměrné náklady na jedno pracovní místo zahrnující psací stůl, kancelářskou židli, uzamykatelný kontejner, dělící paraván a osvětlení dříve dosahovalo zhruba 1000 euro, dnes se často pohybuje až o polovinu výše.

Kanceláře odrazem firemní kultury

I když v českých kancelářských oborech stále převládá home office, neznamená to úsvit kanceláří. A vyšší investice do jejich vybavení jsou toho důkazem. Svou roli přitom hraje i to, že představují důležitý aspekt v rozhodovacím procesu o přijetí pracovní nabídky. „Dle dat ABSL z domova pracuje 62 % zaměstnanců 2-4 dny v týdnu a 29 % dokonce celý týden. I přesto chce 19 % firem rozšířit své kanceláře. Chtějí totiž pro své lidi vytvořit atraktivní zázemí a inspirativní prostředí, které podpoří kreativitu a komunikaci mezi týmy a zároveň dá jasný obrázek o hlavních hodnotách společnosti,“ dodává na závěr Jana Vlková. Kanceláře dnes už dle ní nejsou jen o prostoru pro individuální práci, mnohem důležitější je sociální interakce, výměna znalostí a podpora firemní kultury. 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter

Ceny bytů klesají, záleží však na lokalitě. Trend příměstského bydlení je silný, ale navzdory tomu počet obyvatel Prahy stále roste

Jaká je situace ohledně bytů v Praze? Odpovídá Jan Večerka, CEO a zakladatel crowdfundingové platformy BrikkApp, brikkapp.cz. Ceny bytů klesají, zejména ve starších domech před rekonstrukcí, ale také u nezateplených rodinných domů a chalup. Záleží však samozřejmě na lokalitě.

Vidíte nějaké zajímavosti na bytovém trhu? Kde se nejvíce zdražuje či naopak zlevňuje. O co je největší zájem a kde je třeba nejméně volných bytů?

Obecně platí, že byty v dobrých lokalitách a v cihlových domech mají tendenci si držet vyšší hodnotu a jsou více žádané. Dobré lokality mohou být blízko centra města, s dobrou dostupností k veřejné dopravě, s vybaveností jako jsou školy, obchody a zelené plochy. Tyto faktory mohou ovlivňovat hodnotu nemovitostí v dané oblasti.

Konec loňského roku přinesl kromě mírné stabilizace úrokových sazeb také mírný pokles cen nemovitostí. Podle realitních kanceláří převážně klesají ceny bytů, zejména ve starších domech před rekonstrukcí, ale také nezateplených rodinných domů a chalup. V některých regionech byl tento pokles výraznější, ale ve větších regionech, jako jsou Praha a Brno, ceny nemovitostí neklesaly výrazně. Očekávám, že jakmile hypoteční sazby klesnou na pět procent, poptávka po nemovitostech opět vzroste, a to by mělo zastavit pokles cen.

Co říkáte na realitní trh v Praze a co očekáváte v budoucnu? Myslíte si, že lidé budou raději bydlet mimo Prahu ať už ve vlastním nebo pronájmu?

V minulých letech Praha zažívala vysoký zájem o byty, což vedlo k růstu cen při omezené nabídce. Větší poptávka, než nabídka vytvořila situaci, kde byly byty často rychle prodány a ceny stoupaly. Nicméně, trh s nemovitostmi je proměnlivý a může dojít k poklesu poptávky v důsledku různých faktorů, jako je ekonomická situace, změny demografických trendů nebo změny ve stavebních aktivitách.

Trend příměstského bydlení je silný, ale data vypovídají o tom, že počet obyvatel Prahy neustále roste. Současné ceny bohužel řadě zájemců neumožňují si koupit vlastní byt, trend bydlení v nájmu bude nepochybně růst.

Kdy podle vás vysoký zájem o bydlení v Praze opadne? Setká se někdy nabídka s poptávkou?

Ve prospěšném scénáři, kdy dojde ke zvýšení nabídky bytů a/nebo ke snížení poptávky, mohlo by dojít k vyrovnání trhu a poklesu cen. Všichni developeři se shodnou, že klíčové je zkrácení povolovacího procesu staveb. To jednak přinese více bytů na trh a zároveň sníží náklady na kapitál, který bude v projektech uložen po kratší čas. Avšak, přesný časový rámec a vývoj trhu jsou obtížné předpovědět.

Jak vidíte budoucnost realitního trhu v Praze vy osobně?

V posledním roce se situace na trhu dramaticky změnila a kupující mají výhodu. Většina kupujících není pod tlakem, aby se rychle rozhodli, takže mají čas na přípravu a mohou si vyjednat slevu. Na druhé straně, lidé, kteří potřebují investiční nemovitost a hypotéku, mohou mít smůlu kvůli vysokým sazbám. Výnos už pak není výhodný a někteří lidé nemají bonitu na financování.

Vývoj cen se bude odvíjet od vývoje úrokových sazeb a s tím souvisejícím vývojem inflace. Podle poslední prognózy ČNB se očekává postupné snižování inflace po dosažení vrcholu na konci minulého roku. Pokles inflace by mohl být signálem pro snížení základní úrokové sazby a následné pozvolné snižování úrokových sazeb z hypoték. Nicméně, nízké úrokové sazby z let 2020 a 2021 budou ještě hodně dlouho v nedohlednu. Naším odhadem je, že k prvnímu posunu sazeb směrem dolů by mohlo dojít nejdříve ve 2Q 2024.

Jan Večerka

Je ředitelem a zakladatelem společnosti BrikkApp, která propojuje investory s platformami pro investice do nemovitostí z celého světa a pomáhá jim při správném výběru. Je podnikatelem a odborníkem v oblasti technologií, finančního a provozního řízení a komerčních nemovitostí. Před založením aplikace BrikkApp pracoval Jan v oblasti komerčních nemovitostí a založil společnost Data4You, která se věnuje rozvoji digitální společnosti.

O BrikkApp

Realitní crowdfunding je skvělý nástroj, díky němuž mohou lidé využívat investiční příležitosti, které byly dříve přístupné pouze velmi bohatým jednotlivcům. BrikkApp umožňuje Investorům participovat na výnosů z realitních projektů z České republiky, Rakouska, Německa, Nizozemí, Velké Británie a Lotyšska. Výnos se obvykle pohybuje mezi 6 až 12 procenty. Výhodou realitního crowdfundingu je, že investice je kryta fyzickým aktivem, které má vždy hodnotu. Z tohoto důvodu je riziko absolutní ztráty vložené investice velmi nízké. Více na https://brikkapp.com/cz.

Největší letní výprodeje jsou tu. Vydejte se na lov nejlepších módních kousků do AppGallery

Každý milovník módy ví, že právě v létě je ten nejlepší čas na doplnění šatníku o nové trendy kousky. V dovolenkovém období každoročně začínají velké slevy, ve kterých lze ulovit zajímavé kousky za ještě zajímavější ceny. Obchod AppGallery nabízí celou řadu nejlepších módních aplikací, které pozvednou váš nákupní zážitek a umožní vám nakupovat ve slevách rychle a přehledně. Podívejte se, jaké aplikace můžete v AppGallery od Huawei najít. Znáte je všechny?

Až 500 světových značek pro každého: Answear

Answear je lifestylový obchod s oblečením, obuví a doplňky přizpůsobenými vašim potřebám. Preferujete vintage styl nebo moderní módu? Jste fanouškem streetwearu a značkových tenisek? Nebo chcete objevovat nové trendy, styly a možnosti? Answear nabízí vybrané produkty od více než 500 světových značek.

Zaměřeno na estetiku: ZARA

Globální značka ZARA, nejznámější módní řetězec se schopností rychlé adaptace na nejnovější trendy, ukázala, že to jde. Mezi mladými dospělými je oblíbená hlavně díky své strategii, kdy zákazníci pomáhají kolekce tvořit, nové kolekce představuje každý druhý týden a v obchodech vydrží maximálně osm měsíců.

Aplikace ZARA nabízí interaktivní uživatelské rozhraní, plynulé přechody a skvělý nákupní zážitek.

Tam, kde se setkává móda s lifestylem: H&M

H&M je jedním z největších módních maloobchodních řetězců na světě. Představuje spojení módy a životního stylu. Nabízí širokou škálu oblečení, doplňků, kosmetických produktů, a dokonce i bytových dekorací. Jejich cílem je zavést dotek módy H&M do každého aspektu každodenního života spotřebitelů, a zároveň se zaměřit na udržitelnost.

Aplikace H&M přichází s uživatelsky přívětivým rozhraním s řadou funkcí. Můžete procházet jejich nejnovější kolekce, prohlížet si podrobnosti o produktech a přidávat své oblíbené produkty do nákupního košíku. Další skvělou vychytávkou je možnost vytvořit si seznam přání s kousky, které zrovna dostupné nejsou, a nastavit si upozornění při naskladnění nebo na speciální nabídky.

Stylové a cenově přijatelné: BonPrix

Německý módní prodejce BonPrix, známý svými cenově dostupnými možnostmi oblečení a velikostí, nabízí širokou škálu oblečení a doplňků pro muže, ženy a děti.

Aplikace BonPrix vám poskytuje pohodlný způsob, jak tyto kolekce procházet a nakupovat. Prostřednictvím uživatelsky přívětivého rozhraní můžete prozkoumat různé dostupné kategorie. Ve svém účtu si můžete uložit osobní preference a zůstat informováni o novinkách, výprodejích a exkluzivních slevách.

Móda pro každého: ABOUT YOU

Aplikaci ABOUT YOU si v AppGallery doposud stáhlo 39 milionů uživatelů. Jejich cílem je poskytnout každému spotřebiteli možnost co největší personalizace. Aplikace tvoří pro uživatele nejrůznější doporučení a nabízí jim možnosti nastavení osobního stylu, velikosti a oblíbených značek. V sekci „Inspirace“ také najdete jedinečná doporučení na nové outfity podle příležitosti a stylu, který si vyberete.

Nakupujte s klidem v aplikaci ABOUT YOU, která nabízí bezpečné platební metody a ochranu kupujících, aby zajistila bezpečný a uspokojivý zážitek z nakupování. Díky rozsáhlé řadě módních aplikací vás AppGallery spojí s nejlepšími značkami a napojí vás na nejnovější letní výprodeje. Dopřejte si léto plné nakupovací terapie a prozkoumejte ty největší sezónní nabídky ještě dnes!

Při nakupování myslete na rozlišení a barvy ve svém telefonu

Některé telefony mohou lehce zkreslovat barvy oblečení nebo nemusí jít dobře vidět na malém displeji. Pro ještě pohodlnější nakupování v Huawei doporučují novinku v podobě smartphonu nova 11 s extrémně úzkými rámečky umožňujícími poměr obrazovky k tělu 93,4 %. OLED Displej o velikosti 6,7″ s rozlišením FHD+ poskytne perfektní vizuální zážitek. Díky 120Hz obnovovací frekvenci se můžete těšit na plynulý a ostrý obraz bez rozmazávání, ať už budete nakupovat kdekoli.

O Huawei AppGallery

AppGallery, jeden ze tří nejlepších obchodů s aplikacemi na světě, je oficiální platforma pro distribuci aplikací pro zařízení Huawei. Jako otevřená, inovativní platforma pro distribuci aplikací, která je dostupná také uživatelům Androidu, se může pochlubit sbírkou 18 kategorií aplikací s prémiovým obsahem spravovaným po celém světě.

AppGallery nabízí širokou škálu globálních a místních aplikací napříč kategoriemi včetně navigace a dopravy, zpráv, sociálních médií, financí, zábavy a dalších. Zajišťuje, že aplikace lze bez problémů používat napříč chytrými zařízeními kdekoli a kdykoli, přičemž upřednostňuje ochranu soukromí a zabezpečení uživatelů. AppGallery je dostupná ve více než 170 zemích a regionech s více než 580 miliony globálních aktivních uživatelů měsíčně a 6 miliony registrovaných vývojářů.

Více informací najdete na https://consumer.huawei.com/sg/mobileservices/appgallery/.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Chcete unikátní custom doplněk k počítači? Postavte si svou vlastní klávesnici z komponent CZC.Gaming

CZC zařadilo do nabídky herních periferií vlastní značky CZC.Gaming modulární klávesnice určené především pro hráče a geeky. Sestavit si individuálně navrženou kabelovou či bezdrátovou klávesnici s různým profilem kláves, typem spínačů, programovatelným podsvícením a barevným provedením zvládne každý. To vše se skvělým poměrem cena / výkon, kterým produkty CZC.Gaming vynikají. V nabídce CZC jsou všechny komponenty pro stavbu klávesnic v různých variantách – kabelové i bezdrátové základny různých barev včetně průhledné, sady spínačů i různobarevné sety kláves.

Individuálně navržené a vyrobené počítače a periferie jsou mezi gamery stále populárnější. Značka CZC.Gaming proto do nabídky zařadila komponenty pro stavbu mechanických klávesnic, díky kterým si mohou uživatelé svoji herní mašinu doplnit vlastní custom klávesnicí.

Modulární custom klávesnici lze snadno postavit ze tří částí – základny, sady spínačů a setu kláves. Základny kabelových a bezdrátových klávesnic CZC.Gaming Chimera jsou k dispozici v černé a bílé barvě. Bezdrátové provedení, které se k počítači připojuje přes Bluetooth nebo USB kabelem, nabízí navíc průhlednou akrylovou variantu, u níž výrazně vynikne volitelně nastavitelné podsvícení. Ke každé klávese je možné přiřadit barvu podsvícení individuálně pomocí softwaru s českým rozhraním, který je k dispozici ke stažení na webu CZC.cz.

Základnu je nejprve potřeba osadit mechanickými spínači. Klávesnice jsou kompatibilní se 3-pin i 5-pin variantami, takže uživatel může použít převážnou většinu spínačů na trhu. CZC.Gaming nabízí pod svou značkou spínače od známých značek Gateron a Kailh v sadách po 70 kusech, což vystačí na celou zmíněnou klávesnici. V nabídce jsou jak oblíbené lineární, tak taktilní i klikací modely. Nechybí ani dvě tiché varianty od Gateronu, ve formě spínačů Silent Red a Silent Brown. Všechny varianty garantují minimální životnost 50 milionů kliků na spínač.

Poslední částí k sestavení modulární klávesnice jsou samotné klávesy (keycaps), uživatel může opět využít většinu dostupných profilů, materiálů či barevných provedení, které trh nabízí. Pod značkou CZC.Gaming je nově k dispozici 6 barevných variant ABS kláves v sadě po 124 kusech (pro co nejširší využití) – bílá, černá, modrá, růžová, zelená a červená. Jak je u CZC.Gamingu zvykem, klávesy jsou určené pro ANSI layout a doplněné českými znaky. Díky modularitě lze sestavit libovolné rozložení klávesnice podle individuálních potřeb či dlouhodobého zvyku. Stavba klávesnice je velmi jednoduchá, nacvaknutí všech dílů zvládne každý bez jakéhokoli nářadí. Pro případnou demontáž kláves a spínačů lze využít vytahovač spínačů a kláves, který je přiložen v balení klávesnice.

Cena kabelové základny CZC.Gaming Chimera je 1 499 Kč, provedení Wireless je k dispozici za 1 999 Kč a průhledná varianta stojí 3 499 Kč, na všechny základny je poskytována 3letá záruka. Sady spínačů se cenově pohybují od 499 do 999 Kč a klávesové sety všech barev stojí 499 Kč.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace

Databáze udržitelných stavebních postupů pomáhá developerům

Startup Rethink Architecture pomáhá snižovat uhlíkovou stopu budov. Úspěšně absolvoval akcelerační program Start it @ČSOB a nyní získal svého prvního klienta. Přední český developer KKCG Real Estate Group si jako první koupil přístup do jejich databáze.   

Budovy a jejich provoz způsobují 37 % emisí CO₂ na světě. Potenciál, jak tento podíl snižovat, je přitom obrovský. „Navrhovat udržitelnější projekty developerům a architektům pomáhá právě naše služba Rethink Architecture Database,“ říká Karolína Barič, expertka na udržitelnost budov a spouzakladatelka startupu.

Důkaz, že developeři o snižování uhlíkové stopy jen nemluví

Pro dvě mladé podnikatelky, jimiž jsou Karolína Barič a Kateřina Eklová, je zisk klienta, jakým je KKCG Real Estate Group, průlomem v dosavadní historii organizace a zároveň důkazem, že jejich práce má smysl. „Vidíme, že udržitelnost v oboru real estate stále nabírá na důležitosti a že firmy skutečně chtějí snižovat uhlíkovou stopu projektů a věnovat se i dalším tématům jako je nakládání s vodou nebo výběr stavebních materiálů,“ shodují se.

Databáze, kterou tandem podnikatelek vytvořil spolu s týmem dalších expertek a expertů v oboru, je jediná svého druhu v Česku, možná i v celé Evropě. „V oblasti udržitelného stavebnictví vidíme velký potenciál pro rozvoj a vznikají tam mnohé příležitosti pro startupy jako je Rethink Architecture. Máme radost, že se zakladatelkám podařilo vedle neziskového segmentu vzdělávání vytvořit komerční produkt, který bude mít skutečný dopad v udržitelném stavebnictví,“ říká Zuzana Paulovics, lídryně Start it @ČSOB.

„Na rozdíl od našich individuálních konzultací může díky databázi naše know-how využívat víc firem najednou. Pozitivní dopad pro životní prostředí tak může být ještě vyšší,“ slibují si Barič s Eklovou.

KKCG: Chceme celý obor pozdvihnout k udržitelnějšímu přístupu

Přístup do placené databáze, která obsahuje návody, technologie a postupy, jak snižovat uhlíkovou stopu budov, má nově i KKCG Real Estate Group, jeden z předních developerů v Česku. „Chceme rozvíjet stavařské dovednosti, které mohou pozdvihnout celý obor k udržitelnějšímu přístupu,“ vysvětluje technický ředitel KKCG Development Pavel Švanda.

„Snižování uhlíkové stopy a adaptaci na klimatickou změnu bereme vážně, protože svět kolem nás se mění. Vysoké teploty, dlouhotrvající sucha, nedostatek vody či primárních materiálů vnímáme všichni negativně. V našich silách je však tomuto běhu čelit. A věříme, že Rethink Architecture Database nám v tom pomůže,“ dodává ESG Manager KKCG Real Estate Group Karel Fronk.

Startup Rethink Architecture úspěšně prošel akceleračním programem Start it @ČSOB. Ten od roku 2018 nabízí poradenství a mentoring začínajícím inovativním firmám, které hledají způsob, jak rozjet udržitelně a ziskově svůj byznys. Programem Start it @ČSOB prošlo už osm desítek startupů, které přitahují investory a sbírají prestižní ocenění.

Rethink Architecture inspiruje, vzdělává a propojuje architekty a investory, aby tvořili udržitelné budovy a čtvrti. Pořádají přednášky, vydávají vzdělávací e-booky, dělají osvětovou činnost. Vytvořili také online databázi udržitelných řešení pro architekturu a real estate, ve které investoři i architekti najdou návody, ekologické přínosy, přibližné investiční a provozní náklady i seznamy dodavatelů. Představují principy a výhody udržitelné architektury ve všech třech pilířích udržitelnosti: environmentálním, ekonomickém a sociálním.

Budoucnost nakupování je v umělé inteligenci a rozšířené realitě. Klarna zveřejnila studii „The Future of Retail“

Průzkum přední světové bankovní, platební a nákupní služby Klarna ukazuje, jak bude vypadat budoucnost nakupování. Příští generace spotřebitelů využije personalizovaná doporučení produktů pomocí umělé inteligence, nákupy ve virtuální realitě, rozšířenou realitu v kamenných prodejnách i automatizované online doručování pomocí dronů a robotů.

Klarna letos slaví 18 let, během kterých se ze své severské domoviny rozšířila do více než 45 zemí, kde spolupracuje s více než 500 tisíci maloobchodními partnery a svými technologickými inovacemi se významně podílela na transformačních změnách v retailu. V letošním roce se také stala jednou z prvních značek, která spolupracuje s OpenAI a využívá svůj protokol k vytvoření integrovaného pluginu pro ChatGPT.

V rámci oslav osmnáctých narozenin oslovila Klarna přes 5 000 spotřebitelů v pěti zemích a vypracovala studii s názvem Future of Retail, která se zabývá chováním zákazníků v době za 18 let, kdy bude Generaci Z 40 let a spolu s mileniály budou dominantními spotřebiteli. Výsledky studie odhalují předpovědi, jak nové technologie ovlivní budoucnost nakupování. 

Budoucnost retailu je v umělé inteligenci

Klarna se v roce 2023 vydala cestou umělé inteligence a spustila ve své aplikaci personalizovaný feed řízený vlastním enginem pro doporučování produktů. Tato inovativní funkce poskytuje spotřebitelům vysoce přizpůsobená doporučení produktů, která se průběžně aktualizují v reálném čase na základě preferencí uživatele. Kromě toho se stala jednou z prvních společností, která spolupracuje s OpenAI a využívá svůj protokol k vytvoření integrovaného pluginu pro ChatGPT.

Personalizovaná nabídka

Nejdůležitější je pro zákazníky větší personalizace. 65 % respondentů si přeje, aby se v budoucnu nakupování více personalizovalo, a 36 % je přesvědčeno, že se tak stane, a to jak v kamenných prodejnách, tak v online. Pouze polovina oslovených věří, že si oblečení vyzkouší stejným způsobem jako dnes (53 %). Naopak 48 % respondentů chce využívat virtuální převlékací kabinky, 28 % rozšířenou realitu (AR) a 23 % se chce spolehnout na umělou inteligenci (AI), která jim poradí, jaké oblečení se nejlépe hodí k jejich postavě a módnímu stylu.

„V západním světě probíhá přibližně 80 % všech online nákupů prostřednictvím vyhledávání, zatímco zbývajících 20 % je založeno na personalizovaných doporučeních. Naproti tomu v Číně je 80 % online nákupů založeno na personalizovaných doporučeních. Tato studie potvrzuje, že zákazníci na Západě touží po srovnatelném zážitku z nakupování, který je nyní k dispozici ve feedu aplikace Klarna, založeném na umělé inteligenci a datech o historii nákupů. Příští generace spotřebitelů bude očekávat vysoce personalizované nakupování, kdy si produkty najdou je, a nikoli naopak.“ říká David Sandström, CMO společnosti Klarna.

Rozšířená (AR) a virtuální (VR) realita

Drtivá většina (81 %) očekává, že rozšířená realita (AR) zlepší jejich zážitek z nakupování na prodejně, a třetina (37 %) si myslí, že se tato technologie časem stane standardem v celém odvětví, naopak méně než polovina příslušníků generace Z (43 %) věří, že nakupování ve virtuální realitě (VR) v příštích dvaceti letech překoná nakupování v reálném životě.

Roboti a virtuální asistenti

Více než polovina (59 %) respondentů je otevřena myšlence, že by měli v prodejně k dispozici robota, který by jim změřil míry a doporučil vhodný styl a dalších 18 % by o tom uvažovalo v závislosti na jeho chování a vzhledu. Tři čtvrtiny respondentů by navíc ocenili přístup k virtuálním „osobním nákupčím“, kteří by jim při online nákupech poskytli doporučení na základě jejich stylu a vkusu. I když je přístup zákazníků k robotům, zatím poněkud rozpačitý, klíčové je stále pohodlí. 57 % dotázaných si myslí, že do roku 2041 bude více než polovina zásilek doručována autonomními vozidly.

Jak vidí budoucnost retailu samotná AI?

„Největší změnou pro zákazníky v roce 2041 bude pravděpodobně masové využívání technologií rozšířené reality (AR) a virtuální reality (VR), které jim umožní vyzkoušet si produkty ještě před samotným nákupem. Kromě toho budou k dispozici ještě přesnější a rozšířenější personalizovaná doporučení založená na dosavadním chování a preferencích zákazníků, díky čemuž bude nakupování efektivnější a více přizpůsobené individuálním potřebám.“ odpověděl chatbot ChatGPT vyvinutý společností OpenAI.

Metodika:

Společnost Klarna provedla v dubnu 2023 ve spolupráci s výzkumnou agenturou Dynata online průzkum v pěti zemích (USA, Spojené království, Německo, Francie a Švédsko), kterého se zúčastnilo minimálně 1 000 respondentů v každé zemi. Velikost vzorku je reprezentativní pro jednotlivé země a zahrnuje uživatele Klarny i ty, kteří Klarnu nepoužívají. Celkem se studie zúčastnilo 5 055 spotřebitelů.

O společnosti Klarna:

Klarna si od roku 2005 klade za cíl urychlit obchodování, jehož středobodem jsou potřeby spotřebitelů. S více než 150 miliony aktivních uživatelů po celém světě a 2 miliony provedených transakcí denně přináší společnost Klarna férová, udržitelná a umělou inteligencí poháněná platební a nákupní řešení, která přinášejí revoluci ve způsobu, jakým lidé nakupují a platí online, a umožňuje spotřebitelům při nákupech efektivněji využívat čas i finance. Inovativní technologie a marketingová řešení společnosti Klarna využívá více než 500 000 globálních maloobchodních partnerů včetně společností jako H&M, Saks, Sephora, Macys, IKEA, Expedia Group a Nike. Další informace naleznete na https://klarna.com/.

Od kvásku ke kódu: Příběhy absolventů lákají do IT

Stát se programátorem není otázkou magického talentu. Klíčovou roli hraje tvrdá práce a odhodlání. IT obor už dávno není jen pro geeky, matematiky či geniální děti. Tyto mylné představy často odrazují lidi s velkým potenciálem od toho, aby udělali krok do neznáma a zkusili rozjet novou kariéru třeba právě v IT.

Začít od nuly nemusí být vždy snadné, obzvlášť pokud potřebujete jistotu a stabilitu pro svou rodinu. Možná budete muset zatnout zuby, ale vyplatí se to.

Stále nevěříte, že na to máte? Když to dokázala spousta odvážlivců před vámi, proč by to nemohlo vyjít i vám.

Petr chtěl především svobodu a možnost být kreativní

Petr Stoklas neměl jasnou představu o své kariéře. V zahraničí pracoval jako pekař nebo skladník. Odjakživa chtěl mít možnost pracovat z domova i z kanceláře a tvořit kreativní věci. Pochopil, že programování mu toto umožní, a to jen s notebookem v ruce. Také se mu líbila velká rozmanitost pracovních možností. V České republice našel jen několik nabídek studia programování a mezi nimi  Coding Bootcamp Praha. Jak sám říká, ten měl skvělé recenze a výhodné školné. „Samotný bootcamp byl zábavný. Stresoval jsem se jen tím, abych si co nejdříve našel práci. Dostal jsem šanci a využil ji,“ říká absolvent Coding Bootcamp Praha, nyní spokojený React vývojář pro JLL.

Od logistiky a nákupu až po vývoj bankovních aplikací

Zatímco byl celý svět ochromen pandemií, Tomáš Kravčík se ji rozhodl využít jako příležitost pro změnu. Motivován naplňující kariérou se chopil příležitosti, kterou mu nabídl bootcamp, díky němuž nakonec získal práci v České spořitelně. „Tvrdě pracujte a posouvejte se dál, protože bootcamp je jen začátek. Musíte se stále učit a přizpůsobovat,“ podělil se o svou zkušenost další z absolventů. Nyní Tomáš jako návrhář procesů v bance pracuje na zlepšování funkčnosti a uživatelského komfortu interních aplikací. Při zamyšlení nad svou cestou radí budoucím studentům bootcampu, aby přijímali výzvy a přistupovali ke své práci poctivě a zodpovědně.

Vzdělávání brala Tâm jako práci na plný úvazek

Tâm Lê se po čase na pozici asistentky generálního ředitele rozhodla pro radikální změnu. „Chtěla jsem si najít práci, kde budu pracovat s lidmi, ale zároveň budu mít čas pracovat sama na sobě,“ vzpomíná  absolventka Coding Bootcamp Praha. Začala si sama vyhledávat kurzy programování a díky tomu objevila právě tento druh intenzivního bootcampu. Od začátku brala kurz velmi vážně a všechen svůj čas investovala do studia.  „Bylo to velmi intenzivní. Tím myslím, že jsem musela vstřebat spoustu informací ve velmi krátkém čase. Tři měsíce mi utekly jako voda,“ hodnotí Tâm zpětně své zkušenosti z kurzu. Přibližně měsíc po dokončení studia si našla svou první práci v IT jako frontend developer a nyní pracuje v Emplifi (bývalé Social Bakers).

„Sledujeme, kolik studentů po úspěšném absolvování našeho programu dokáže sehnat práci v IT do šesti měsíců od konce kurzu. Náš průměr, ze všech v tuhle chvíli 20 dokončených běhů, je 92 %,“ komentuje úspěšnost svých studentů Jana Večerková, zakladatelka a ředitelka intenzivních kurzů programování Coding Bootcamp Praha.

Poptávání jsou dnes datoví odborníci. Na českém trhu práce jich chybí až 10 000

Odvětví data science se stává stále důležitější součástí mnoha společností od finančnictví,     telekomunikaci  až po e-commerce. Po datových odbornících je vysoká poptávka nejen v Česku, ale i po celém světě, což na domácím trhu nedostatek odborníků dále zvyšuje. V reakci na rostoucí poptávku otevřeli CBP ve spolupráci s EY nový kurz Data Science Bootcamp. „Je v naší DNA podílet se na vzdělávacích iniciativách i v oblastech, kde je největší celospolečenská potřeba a zájem. I proto se těšíme, že studentům pomůžeme získat znalosti právě v oblasti datové vědy,“ doplnil Michal Ambler ze společnosti EY.

„Vyznat se dnes v galimatyáši různých pojmů a metod je obtížné a často demotivující. V tomto pomůžeme studentům Data Science Bootcampu vyznat se a osvojit si přední technologie dnes používané pro zpracování a vytěžování dat vytvářených moderními institucemi,“ popisuje Bohuslav Dvorský, mentor v Data Science Bootcampu, který má za sebou více 10 let zkušeností s vývojem datově intenzivních enterprise aplikací v Komerční bance a rovněž působí jako doktorand na katedře Biomedicínské informatiky ČVUT.

Motivaci máte, ale poslední překážkou je vysoké školné?

U renomovaných programů je dnes samozřejmostí, že vám kariéru pomohou rozjet. V praxi to funguje tak, že nejenže garantují uplatnění na trhu práce, ale umožní vám i předem zaplatit jen nízkou částku školného, kterou si zajistíte místo v konkrétním kurzu. Zbytek školného se rozdělí do několika měsíčních splátek, které začnete splácet až po ukončení kurzu. Stejně tak to nabízí i Coding Bootcamp Praha. „Věříme, že finanční situace by neměla být překážkou při získávání nových dovedností. Proto jsme se rozhodli nabídnout našim studentům možnost odkladu školného, což jim umožňuje odsunout platbu většiny školného až na dobu po absolvování bootcampu. Věříme, že tato možnost pomůže začínajícím webařům a datařům dosáhnout svého cíle bez obav, jestli na to mají,“ komentuje Večerková. Oba jejich bootcampy, Web Development i Data Science, lze navíc studovat nejen osobně, ale i online. A pokud studenti úspěšně absolvují program pro webaře a nesehnali by práci v oboru, školné je jim vráceno.

Konec s výmluvami typu „nemám peníze“ nebo „je to příliš daleko“! Je čas vyrazit za svými kariérními sny.       

O Coding Bootcamp Praha

Coding Bootcamp Praha vybavuje studenty schopnostmi a dovednostmi, které jsou zapotřebí pro budoucí povolání v IT sféře – programování, vývoj webů a data science. Své studenty učí jak kreativně řešit problémy reálného světa, mají možnost osvojit si osvědčené postupy a vytvořit si kompletní portfolio, které budou moci prezentovat svým budoucím zaměstnavatelům. Bootcamp je oceněn prestižní americkou univerzitou MIT a Evropskou komisí za vysokou úspěšnost absolventů a jejich schopnost nalézt uplatnění v budoucí kariéře. Funguje nepřetržitě od září 2016 a mentoři vzdělali a pomohli najít uplatnění více než 350 novým programátorům.

Nextbike zažívá boom. V červnu získal 10 588 nových aktivních uživatelů, vstupuje do Liberce a už působí v 35 českých městech

Nextbike od začátku léta rozšířil svoji síť sdílených kol do tří nových měst – Přerova, Pelhřimova a Liberce. Celkem tak mohou bikesharing využít obyvatelé 35 českých obcí a měst. Nextbike provozuje v jejich ulicích přibližně 7000 bicyklů, které parkují ve stanicových systémech. Ve většině měst dotují prvních 15 až 30 minut jízdy denně radnice či firmy, které s nextbike spolupracují. Cílem společnosti je do konce roku získat 400 tisíc uživatelů aplikace.

Letos plánujeme navýšit počet uživatelů naší aplikace ze 300 tisíc na 400 a pokračovat ve spolupráci na budování funkční infrastruktury pro bikesharing v České republice. Jsme velmi rádi, že jsme během posledních tří týdnů zahájili provoz sdílených kol v Přerově a Pelhřimově a že v polovině července odstartujeme i v Liberci. Jen za červen jsme získali 10 588 aktivních jezdců, z toho 739 si bikesharing poprvé vyzkoušelo na festivalu Rock for People, kde mohli jezdit na nextbike po městě i v areálu. Loni jsme vyrostli o 150 procent a chceme pokračovat dál, protože v bikesharingu vidíme velký potenciál ke zlepšení městské dopravy i kvality života Čechů,” říká CEO nextbike Lukáš Luňák.

V Přerově jezdí 140 sdílených kol, která mají uživatelé na prvních 15 minut zdarma díky podpoře města, zatímco v Pelhřimově půjčování 50 bicyklů financuje společnost Cara Plasma. V Liberci vyjelo do ulic 150 sdílených kol 15. července a jejich provoz dotuje kraj, stejně jako je tomu v nedalekém Jablonci nad Nisou, kde si lidé v průměru půjčí kolo na jedné ze 24 stanic 160 krát denně. „Liberec se v rámci projektu Net Zero Cities dlouhodobě snaží usnadnit svým občanům bezemisní mobilitu, a tak bikesharing představuje správnou volbu, která navíc radním umožní získat data o tom, jak se lidé po městě pohybují. Sdílení kol je oblíbené i v jiných městech – například Beroun v červnu přidával dvě stanice a v Třebíči se po dvou měsících od zahájení činnosti nextbike počet výpůjček zdvojnásobil,“ říká marketingový ředitel nextbike Dan Rambousek.

Nextbike často spolupracuje i s firmami, které chtějí svým zaměstnancům nabídnout možnost jezdit do práce na sdíleném kole, a proto si nechávají instalovat stanice přímo před svými provozy. Další využívají kola jako reklamní plochu a jezdit s nextbikem zdarma lze i v rámci Multisport karty. Na Berounsku bikesharing v celém městě financuje Nadace Tipsport, v Mladé Boleslavi zase Škoda Auto. K využití bicyklu jako dopravního prostředku pro každodenní cesty do zaměstnání obyvatele měst motivovala i nedávná výzva Do práce na kole a navazující soutěž nextbiku „Šlápni do toho a vyhraj“.

Nextbikeři se však nyní mohou účastnit další, tentokrát charitativní, výzvy Kolo pro Adama, kterou platforma podpoří příspěvkem 1 Kč z každé výpůjčky provedené v době konání výzvy, tedy od 22. do 30. července 2023. 

O společnosti nextbike

Nextbike je největší česká bikesharingová platforma, která nabízí sdílená kola v desítkách českých měst. K dispozici je v nich přes 6500 městských kol a 500 elektrokol, na kterých aktivně jezdí přes 190 tisíc lidí. Kola se půjčují na stanicích pomocí aplikace, kde je možné kolo bezdotykově odemknout během 2 vteřin. Prvních 15 minut jízdy proplácí ve většině měst radnice, a když se uživatel dostane do cíle, kolo zase vrátí do jiné stanice, kde ho zamkne pomocí elektronického zámku a výpůjčka se mu automaticky ukončí. Pokud uživatel nechá kolo jinde, přijde mu napomenutí, při druhém přestupku pak pokuta. Nextbike úzce spolupracuje s dopravními podniky a radnicemi, jeho dlouhodobou vizí je napomáhat transformaci měst a podporovat mikromobilitu. Firmu založili dva bývalí profesionální hokejisté Lukáš Luňák a Tomáš Karpov, poté se k nim přidal ještě plavec Dan Rambousek. Loni platforma narostla o 150 procent a měla obrat 61 milionů korun. Celkově v Česku působí od roku 2018 a za tu dobu zaznamenala už více než 7 milionů výpůjček. Nextbike po celém světě využívá kola od tradičního českého výrobce Olpran.

Deset let po odchodu zvukového génia profesora Amara Bose: Jeho odkaz i vize žije stále dál

12. července roku 2013 přišel svět o profesora Amara Bose, který vnesl v šedesátých letech minulého století do světa audiotechniky zcela nový pohled. Tehdy aplikoval své poznatky z psychoakustiky (vědy, která se zabývá lidským vnímáním zvuku) a vytvořil vlastní koncept reproduktoru Bose 901 s naprosto nevídanou konstrukci, který otevřel kapitolu světoznámé značky Bose. Tento legendární audiosystém určený pro instalaci do rohu místnosti je dodnes symbolem inovací v oblasti reprodukce. To byl však jen začátek.

Kdo byl Amar Bose a jak se zrodila značka Bose

Jeho křestní jméno napovídá, že Bose nebyl „čistokrevný“ Američan. Narodil se nicméně ve Philadelphii v roce 1929. Jeho otec byl indický revolucionář za svobodu, který uprchl ve dvacátých letech z Bengálska, matka měla francouzský a německý původ. Amar Bose se stal elektrotechnikem a zvukovým inženýrem, který přednášel více než 45 let na Massachusetts Institute of Technology.

Kromě toho byl také vášnivým milovníkem hudby. Domů si tehdy pořídil nejkvalitnější audio systém, jaký tehdejší trh nabízel, ale s jeho reprodukcí nebyl úplně spokojen. Začal proto zkoumat, proč je zážitek z koncertních sálů tak zásadně jiný než dojem z domácí reprodukce. Aplikoval své poznatky z psychoakustiky (vědy, která se zabývá lidským vnímáním zvuku) a zjistil, že více než 80 % zvuku, který vnímá člověk v koncertním sále, nepřichází k uším přímou cestou od hudebních nástrojů, ale až po odrazech od stěn. To byl už jen krůček ke vzniku vlastního konceptu, reproduktoru Bose 901, a slávy značky Bose Corporation. Zmíněný audio systém Bose 901 vybavil Amar devíti reproduktory, z nichž jen jeden mířil dopředu k posluchačům. Ostatních osm směřovalo dozadu na zeď a systém využíval odrazy zvukových vln od dvou stěn současně. Výsledkem byl do té doby „neslýchaný“ zážitek z poslechu hudby.

Historické milníky Bose

Profesor Amar Bose byl vizionář. Mnohé ze svých nápadů realizoval a některé z nich nastavily v audio technice nové standardy. Sluchátka a reproduktory Bose využívaly postupně celou řadu vlastních technologií a patentů. Během let se pojem Bose stal symbolem malinkých reproduktorů, které dokáží vytvořit nečekaně hutnou a pestrou zvukovou kulisu. Do myslí širokého spektra lidí se dostala tato značka také díky implementaci audio systémů Bose do prémiových řad vozů, jako Audi, Porsche, Cadillac, Infiniti, Nissan, Mazda a dalších.

Samostatnou kapitolou, která vedla k celosvětové popularitě značky Bose, je dnes masivně rozšířená sluchátková technologie známá jako ANC (Actine Noise Cancelling). Pomocí mikrofonů a sofistikované elektroniky dokáže ztlumit okolní ruchy. Bose je historicky největším průkopníkem sluchátek s ANC. Původně využil Bose tento způsob v profesionálních headsetech pro piloty letadel, kde technologii označoval jako Active Noise Reducing (ANR). V roce 2000 se pak na trhu objevila sluchátka pro širokou veřejnost Bose QuietComfort, která nastavila na dlouhou dobu laťku všem produktům této kategorie.

Třetí a nejnovější oblastí, která si zaslouží z pohledu historie Bose významnou pozornost, je chytré řešení bezdrátového domácího rozvodu hudby. Jedná se o technologii, která umožňuje propojit bezdrátově audio systémy samostatně stojící v jednotlivých místnostech a následně řídit reprodukci v celém prostoru s využitím chytrého telefonu. Každý člen domácnosti může ze svého smartphonu vybírat hudbu, volit místnosti, ve kterých má hrát, ovládat hlasitost a mnoho dalších věcí.

Značka Bose po odchodu Amara: Další patenty, technologie a inovace

Deset let po smrti Amara zůstává značka Bose stále soukromým subjektem, který není tlačen akcionáři k rychlým ziskům a většinu příjmů promítá zpět do vývoje. Díky tomu vznikají stále nové nápady. Pro demonstraci zmiňme alespoň tři nejzajímavější technologie Bose současnosti.

Personalizace zvuku CustomTune: Reprodukce přizpůsobená individuální anatomii každého ucha

„Ušní zvukovody každého z nás jsou jedinečné a chovají se akusticky jinak,“ vzpomíná na vznik této technologie John Rule, PhD, vedoucí systémový inženýr ve společnosti Bose, který dříve působil jako letecký inženýr. Rule přišel proto s nápadem – zkusme zlepšit vlastnosti sluchátek tím, že reprodukci zvuku i technologii ANC potlačující ruchy z okolí přizpůsobíme individuálně uším každého člověka. V Bose dostal prostor a čas na vyřešení problému a výsledem je inovativní technologie kalibrace zvuku nazvaná „CustomTune“ poprvé představena ve sluchátkách Bose QuietComfort Earbuds II, která jsou mnoha odborníky považována za sluchátka s nejlepším ANC na světě.

Rule vzpomíná, že klíčem byla kultura inovací v Bose, která mu umožnila pracovat na tomto projektu několik měsíců bez záruky úspěchu: „Zakladatel Amar Bose věřil, že společnost by měla mít vždy tým chytrých lidí, kteří se věnují výzkumu bez přímé vazby na vývoj konkrétního produktu s cílem objevit něco lepšího, než je aktuálně dosažitelné. Takové objevy lze pak promítnout do produktů, které jsou opravdu jedinečné. Pokud přijdete v Bose se skvělým nápadem, budete povzbuzováni k tomu, abyste se na něj soustředili a snažili ho realizovat – přesně to jsem udělal. Okamžik „heuréka“ pro vznik CustomTune nastal tehdy, když jsem na daný problém v akustickém odvětví použil matematické postupy ​​ze zkušeností v raketovém inženýrství.“

Přenosný vodotěsný reproduktor, který může spadnout do moře a neztratíte ho

Voděodolné a vodotěsné přenosné Bluetooth reproduktory jsou dnes již samozřejmým standardem. Co se ale stane, když takový reproduktor spadne do moře nebo řeky z lodě nebo paddleboardu? Odpověď je nasnadě. Jak je na tom ale nejnovější reproduktor Bose SoundLink Flex, který je nepřímým nástupcem legendárního SoundLink Mini, jednoho z historicky nejpopulárnějších Bluetooth reproduktorů? Nejen že je vodotěsný a pád do vody (ani jemný plážový písek mu neuškodí), ale když do vody opravdu spadne, vyplave na hladinu poutkem nahoru a hraje dál. Kromě toho a jeho vynikajícího zvuku optimalizuje automaticky reprodukci podle toho, jestli leží, stojí nebo visí za poutko.

Nejnovější „Bosák“ aplikuje do přenosných zařízení profesionální ozvučovací prvky

Nejžhavější novinka Bose ukazuje a do značné míry předznamenává další směr – aplikování technologií z profesionálních ozvučovacích systémů do přenosných reproduktorů ideálních pro ozvučení velkých party, malých koncertů až pro přibližně 50 osob, karaoke akcí i firemních eventů. Přenosný PA systém Bose S1 Pro+ s hmotností přibližně 7 kg nejde z pohledu vlastností ani hlasitosti srovnávat se sebevýkonnějším přenosným Bluetooth reproduktorem. PA systém je zkratka pocházející z anglického výrazu „public address system“ a označuje zařízení určená pro veřejné ozvučení. K reprodukci využívá kombinaci basového reproduktoru a výškových měničů umístěných pod sebou a různě natočených tak, aby vytvořily systém „line array“ využívaný pro ozvučení stadionů. Je osazen velmi výkonnou dobíjecí baterií, která umožňuje jeho provoz při využití vysoké hladiny hlasitosti až po dobu 11 hodin, má 3 vstupy (2 z nich využitelné pro mikrofony nebo hudební nástroje a jeden pro Bluetooth nebo kabelový stereo vstup), vestavěným interně i pomocí aplikace dálkově ovládaným mixpultem, přijímači pro bezdrátové připojení mikrofonu či kytary a mnohým dalším.

Ve výčtu technologií a produktů demonstrujících historické i současné milníky Bose bychom mohli pokračovat dál a zmínit podrobnosti o soundbarech se stále vylepšovanými technologiemi kalibrace zvuku podle konkrétní místnosti, audio slunečních brýlích Bose, reproduktorech vyzařujících zvuk do všech stran ve stejné kvalitě či chytrém domácím ozvučení. To, co jsme ale chtěli zdůraznit, je odkaz Amara Bose, na který značka stále navazuje i dekádu po jeho odchodu. Díky tomu přináší do světa reprodukce zvuku stále nové trendy.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

SPOLEČNOST RAZER POSOUVÁ HRANICE HERNÍHO A STREETOVÉHO OBLEČENÍ S NOVOU KOLEKCÍ OBLEČENÍ A VYBAVENÍ XANTHUS

Společnost Razer™, přední světová lifestylová značka pro hráče, ve své snaze poskytovat personalizované, stylové a exkluzivní herní lifestylové vybavení, představila novou kolekci vlastního oblečení a vybavení: Razer Xanthus. Kolekce Xanthus dokonale vyvažuje funkčnost a styl a umožňuje bezproblémový přechod mezi delšími herními seancemi a každodenními outdoorovými aktivitami, přičemž poskytuje hráčům svobodu nosit své periferie kdekoli a kdykoli.

Po úspěchu předchozích kolekcí vlastního oblečení Genesis | Unleashed a Instinct se nejnovější módní kolekce Razer vyznačuje odvážnými vzory a užitnými prvky z vysoce kvalitních a prodyšných materiálů. S řadou stylů a možností přizpůsobení je Razer Xanthus základní kolekcí pro hráče, kteří chtějí předvést svůj jedinečný styl a individualitu na bitevním poli i mimo ni.

„Hraní her je životní styl a my věříme, že se to týká i způsobu, jakým se hráči vyjadřují,“ řekla Addie Tan, zástupkyně ředitele pro rozvoj obchodu ve společnosti Razer. „Jsme nadšeni, že můžeme našim největším fanouškům nabídnout dokonalé oblečení a vybavení, které hráčům otevře zcela nový svět personalizace, aby mohli ukázat svou vášeň… ve velkém stylu.“

Razer Xanthus | Oblečení a vybavení

Kolekce Razer Xanthus je navržena s ohledem na pohodlí, funkčnost a všestrannost a je ideální pro streetové a herní nadšence. Tato kolekce, která se vyznačuje charakteristickou kyselinově zelenou estetikou značky a reliéfní grafikou Razer, nabízí řadu možností stylingu a přizpůsobení, jako jsou například odnímatelné tkané pásky s ikonickým mottem značky „For Gamers. By Gamers.“ a nášivky s logem Razer.

Kolekce Xanthus obsahuje:

  • Razer Xanthus – Oversized Tank: Toto mírně elastické tílko bez rukávů nadměrné velikosti s reliéfní grafikou Razer, vyrobené z měkkého bavlněného úpletu, nabízí nejvyšší pohodlí a volnost pohybu, takže je ideální volbou pro hráče, kteří hledají styl i funkčnost.
  • Razer Xanthus – tričko: Toto tričko je vyrobeno z prvotřídního a mírně elastického bavlněného úpletu, má žebrovaný výstřih a reliéfní grafiku Razer, což zajišťuje jedinečné pohodlí a nepřekonatelnou estetiku pro hráče, kteří od svého herního oblečení vyžadují jen to nejlepší.
  • Razer Xanthus – tričko s dvojitou kapsou: S dvojitými předními kapsami s klopami, odnímatelným nápisem „For Gamers. By Gamers.“ a vyrytou kovovou visačkou se značkou Razer, je toto nadměrné tričko nezbytným doplňkem pro hráče, kteří hledají módní a zároveň praktický základ šatníku.
  • Razer Xanthus – tričko s krátkým rukávem: Tato košile s krátkým rukávem bez problémů kombinuje užitné vlastnosti a módní design, aby zlepšila herní životní styl.
  • Razer Xanthus – Cargo šortky: Tyto cargo šortky jsou ztělesněním všestrannosti a pohodlí, mají šest prostorných kapes, elastický pas a nápis „For Gamers. By Gamers.“ zipu, v dokonalé rovnováze mezi výkonem a nadčasovým stylem.
  • Razer Xanthus – šestipanelová čepice: Tato kšiltovka je vytvořena jako symbol sebevyjádření a vyjádření vaší jedinečné osobnosti a má zahnutý okraj s ikonickým nápisem Razer „For Gamers. By Gamers.“, nákladní kapsou na nezbytnosti a praktickým páskem na zadní straně.
  • Razer Xanthus – kbelíková čepice: Tato kbelíková čepice, pečlivě vyrobená jako dokonalý společník pro dobrodružství, kombinuje praktičnost s nádechem elegance, má nákladní kapsu na nezbytnosti a odnímatelnou „Pro hráče. By Gamers.“, který okamžitě pozvedne tvůj herní a streetwearový komplet.

Razer Xanthus | Brašny

V kolekci Xanthus najdete také novou kabelku Crossbody a tašku Tote Bag. Tyto vodotěsné, lehké a všestranné brašny umožňují hráčům nosit své herní periferie bez obav kamkoli.

  • Razer Xanthus – brašna přes rameno: Tato crossbody taška je vybavena odnímatelným mini pouzdrem na sluchátka, třemi vnitřními kapsami a odnímatelným nápisem „For Gamers“. By Gamers.“, která v sobě hladce spojuje užitečnost a styl pro hraní na cestách.
  • Razer Xanthus – Brašna: Díky polstrované přihrádce pro notebooky s úhlopříčkou až 16″, možnosti obousměrného nošení s odnímatelným ramenním popruhem a vodoodpudivé úpravě se tato brašna může pochlubit módní funkčností s mnoha kapsami a elegantním designem, což z ní činí dokonalého společníka pro hráče na cestách.

CENA & DOSTUPNOST

  • Razer Xanthus – Oversized Tank: $89.99 USD / 109.99€
  • Razer Xanthus – Tee: $99.99 USD / 119.99€
  • Razer Xanthus – Double Pocket Oversized Tee: $99.99 USD / 119.99€
  • Razer Xanthus – Košile s krátkým rukávem: $109.99 USD / 129.99€
  • Razer Xanthus – Cargo šortky: $109.99 USD / 129.99€
  • Razer Xanthus – Kšiltovka se 6 panely: $59.99 USD / 69.99€
  • Razer Xanthus – Bucket Hat: $69.99 USD / 79.99€

K dostání na Razer.com a RazerStores od 11. července 2023.

  • Razer Xanthus – Crossbody Bag: $79.99 USD / 99.99€
  • Razer Xanthus – Brašna: $89.99 USD / 109.99€

K dostání na Razer.com, RazerStores a u vybraných prodejců od 11. července 2023.

Další informace o kolekci Razer Xanthus najdete zde.

AKTIVA

Stáhněte si aktiva zde

Razer Xanthus look book zde

Exit mobile version