S Čechy spolupracoval na vývoji Skypu a Teams, nyní míří Predrag Jovanovic do pražského týmu Pipedrive

Estonský scaleup Pipedrive, který vyvinul CRM platformu pro marketingové a obchodní specialisty malých a středních firem, má nového vedoucího vývoje – rozvoj hlavní části produktu, tedy CRM platformy samotné, bude řídit Predrag Jovanovic, který působil v Outreach či v Microsoftu, kde spolupracoval mimo jiné i s českými vývojáři. Zkušený programátor se zabývá vývojem softwarové infrastruktury, vedením týmů a vylepšováním procesů, v Pipedrive se stane ředitelem vývoje a výzkumu pro stěžejní produkt firmy. Rovněž pomůže se strategickým rozvojem a expanzí stávající platformy.

„Pipedrive zažívá další vzrušující etapu své cesty. Pokračujeme v globálním škálování a rozšiřujeme své schopnosti při vývoji softwaru, které nás připraví na budoucnost. Jsem nadšený, že mohu Predraga přivítat v našem týmu. Bude mít na starosti oddělení výzkumu a vývoje, které je zodpovědné za samotné jádro Pipedrive CRM, a jsem přesvědčen, že jeho schopnosti vést tým a zkušenosti s provozem vývoje softwaru budou nedílnou součástí růstu firmy,“ říká Agur Jõgi, CTO Pipedrive, jenž Predraga s nabídkou oslovil.

„Pipedrive sleduji dlouhodobě a baví mě přístup vývojářů k vývoji produktů. V Pipedrive je cítit neskutečná vášeň pro to, co každý dělá. Atmosféra, kdy jsou lidé naladěni na společný cíl a pracují na něm společně, i skvělá firemní kultura se doplňují s neuvěřitelným zápalem pro technologie. Spíš než na provádění revoluce se chci zaměřit na fungování firmy, procesy i samotný produkt. Snažit se zjistit, co funguje skvěle, pomáhat rozvíjet startupovou kulturu pomocí vyspělých procesů tam, kde se to hodí,“ dodává Predrag Jovanovic, vedoucí výzkumu a vývoje v Pipedrive.

Pandemický nápor uživatelů prověřil infrastrukturu Skypu a Teams

Odborné zkušenosti, které Predrag Jovanovic během své kariéry získal, pomůžou posunout služby Pipedrive na vyšší úroveň. Rovněž bude zodpovídat za týmy v Praze, Tallinnu, Tartu a Lisabonu. Zkušenosti s kritickým managementem si ozkoušel během pandemické doby v Microsoftu, kde působil dohromady přes sedm let. Tu dobu strávil řízením infrastruktury pro Microsoft Teams, která v covidovém období zaznamenala až sedminásobný nárůst objemu přenesených dat. V předchozích letech řídil infrastrukturu pro Skype Messaging, který používaly více než stovky milionů uživatelů, protékaly přes něj každou sekundu miliony zpráv a neustále rozšiřoval nabídku funkcí.

Před příchodem do České republiky získal Predrag bakalářský titul z informatiky na univerzitě v Makedonii. Největší zájem projevil o fyziku, biologii a informatiku, ve kterých se dodnes vzdělává a prohlubuje své vědomosti. Do Pipedrive přešel po dvouletém působení jako vedoucí vývoje v Outreach.

„Do Pipedrive přináším téměř dvacet let zkušeností s vývojem, spouštěním a provozem globálních produktů, které oslovují stovky milionů uživatelů po celém světě. Před nástupem do Pipedrive jsem dva roky pracoval ve společnosti Outreach, kde jsem vedl modernizaci, dekompozici ze staršího monolitu a vývoj základních funkcí CRM a správy obsahu. Strávil jsem také osm let ve společnosti Microsoft, kde jsem měl na starosti služby Skype Messaging a infrastrukturu pro Teams – tedy skutečně rozsáhlé distribuované služby. Za tu dobu mě posouvala především empatie k zákazníkům, schopnost vžít se do jejich situace a skutečně pochopit jejich potřeby, které se pak promítají do všech aspektů procesu vývoje softwaru. Jsem proto nadšený, že se mohu připojit k Pipedrive, která je lídrem na trhu z hlediska uživatelské přívětivosti,“ dodává Predrag Jovanovic.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední CRM nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

T-Mobile zrychluje optické připojení domácností, testuje symetrickou 8Gb/s linku

T-Mobile pokračuje v posilování nejmodernější optické infrastruktury, kterou neustále rozšiřuje po celém Česku. Ve vybraných místech v Olomouci spustil v testovacím provozu svůj dosud nejrychlejší internetový tarif se symetrickou rychlostí 8 Gb/s. Spotřebitelům využívajícím připojení FTTH (fiber-to-the-home) operátor nově nabízí plně symetrické portfolio v rámci všech tarifů.

V průběhu srpna T-Mobile dokončil převedení celé své přístupové sítě na standard XGS-PON, což umožnilo zahájení testování datových přenosů rychlostí až 8 Gb/s a uvedení souvisejícího tarifu, určeného pro nejnáročnější zákazníky. Operátor svoji optickou síť buduje na základě nejmodernějších technologií, které umožňují dále zvyšovat rychlost internetového připojení podle nároků na datové přenosy a požadavků uživatelů, kteří mají optické přípojky zavedeny až do svých domovů.

T-Mobile demonstruje budoucnost připojení s rychlostí 8 Gb/s

Pilotní provoz nejrychlejšího připojení operátora je spuštěn ve vybraných lokalitách Olomouce, kde T-Mobile nabídne svým koncovým zákazníkům možnost symetrického internetového připojení s rychlostí až 8 Gb/s. Jedná se o aktuálně nejvyšší možnou rychlost dostupnou v optické síti na základě standardu XGS-PON. Tento mezinárodně definovaný standard umožňuje přístup k internetu prostřednictvím optické sítě rychlostí až 10 Gb/s ve směru stahování i odesílání dat (tedy symetricky). Část kapacity sítě vždy vyžaduje provoz nezbytných technologií a tato režie snižuje reálnou rychlost pro uživatele na 8 Gb/s. Právě takovou rychlost nabízí T-Mobile svým zákazníkům  k otestování.

Samozřejmě si uvědomujeme, že v současné době není mnoho zákazníků, kteří by plný potenciál prakticky využili, ale to nás nemůže brzdit v inovacích. Každodenní datové potřeby se rok od roku dramaticky zvyšují a my chceme být po všech stránkách připraveni uspokojit požadavky i těch nejnáročnějších uživatelů. Nejvyšší rychlost našeho internetového připojení bez problémů zvládne mnohačlennou digitální domácnost, kde se třeba do cloudu zálohuje velké množství dat, ať už v rámci práce, školy či zálohování domácích serverů,“ říká Michal Podlucký, manažer segmentu pro optický internet v T-Mobilu.

T-Mobile navyšuje zákazníkům rychlost uploadu optického internetu T FIBER

V souvislosti s rozvojem optické sítě T-Mobilu budou mít nově všichni zákazníci optického internetu T FIBER plně symetrické připojení. Dosud bylo možné využívat symetrických rychlostí pouze u tarifů 250 Mb/s:250 Mb/s a 500 Mb/s:500 Mb/s, nyní bude rychlost stahování a nahrávání do internetu stejná také u tarifu 1 000 Mb/s:1 000 Mb/s. Pro uživatele je rychlost nahrávání (uploadu) dat důležitá v celé řadě situací. Ocení ji lidé pracující z domova při lepším obrazu videokonferencí i odesílání dat do firemních systémů. Je důležitá také při publikování videí a fotek na internetu, stejně jako při zálohování obsahu domácích počítačů a mobilních telefonů do cloudových služeb. Symetrické připojení bude všem zákazníkům optického internetu T FIBER navýšeno automaticky, bez jakéhokoli poplatku nebo změny ceny jejich aktuálního tarifu.

Optická síť připravena na budoucnost

Budování optické sítě patří v současnosti k nejdůležitějším investičním projektům českého T-Mobilu, který připravuje infrastrukturu pro další rozvoj internetového připojení po následující desítky let. Životnost položených optických rozvodů je nejméně 60 let, během kterých lze výměnou aktivních prvků opakovaně navyšovat maximální rychlost přenosu dat. Současné navýšení rychlosti připojení na symetrických 8 Gb/s umožnila právě výměna aktivních prvků, bez jakéhokoli dalšího zásahu do páteřní sítě. Optická infrastruktura je z podstatné části pasivní a využívá jen minimum aktivních prvků vyžadujících napájení. Díky tomu jde o vysoce udržitelnou technologii, u které oproti jiným způsobům přenosu dat se zátěží neroste spotřeba elektrické energie.

Dostupnost nejlepšího internetového připojení zákazníkům se rychle rozšiřuje po celé České republice i díky spolupráci T-Mobilu s dalšími operátory, se kterými navzájem sdílí trasy optických kabelů. Více informací o nejrychlejším internetovém připojení přes optickou síť T-Mobilu lze najít na webové stránce www.t-mobile.cz/fiber8000. Cena za toto extrémně rychlé internetové připojení je 3 999 Kč měsíčně, ovšem běžné tarify začínají již od 299 Kč (po 12 měsících 399 Kč) za symetrické připojení rychlostí 250 Mb/s.

A co vlastně nejrychlejší optické připojení od T-Mobilu se symetrickou rychlostí 8 Gb/s dokáže?

  • Stáhnout si dvouhodinový film v rozlišení 8K (76 Gb) za 1 minutu a 16 sekund. (Na lince s rychlostí 100 Mb/s za bezmála 2 hodiny.)
  • Nahrát na YouTube hodinové video ve Full HD rozlišení (1,4 Gb) za 1 sekundu. (Na lince s rychlostí 100 Mb/s za necelé 2 minuty.)
  • Zazálohovat kompletní obsah počítače s 2TB pevným diskem do cloudu za 33 minut a 20 sekund. (Na lince s rychlostí 100 Mb/s za více než 44 hodin)
  • Stáhnout hru Call Of Duty: Modern Warfare o velikosti 235 Gb za 3 minuty a 55 sekund. (Na lince s rychlostí 100 Mb/s za více než 5 hodin.)

Novinky pro tisk CAD výkresů a plakátů: velkoformátové tiskárny imagePROGRAF TM

Společnost Canon uvedla na trh novou řadu tiskáren imagePROGRAF TM A0+ a A1+ pro výrobce technických a propagačních velkoformátových tiskových aplikací. Najde uplatnění v různých odvětvích od architektury, strojírenství, stavebnictví a výroby až po maloobchod, pohostinství a vzdělávání.

Součástí portfolia je pět modelů – TM-355, TM-350 a TM-340 pro tisk formátu A0+ a TM-255 a TM-240 pro tisk formátu A1+ – všechny s nově vyvinutým, zářivým inkoustem purpurové barvy.

Tato řada je navržena tak, aby splňovala různé potřeby tisku, od konstrukčních a návrhářských výkresů CAD až po plakáty v maloobchodě a restauracích a školních učebnách. Díky propracovanému designu a malým rozměrům se vejdou prakticky do jakéhokoli kancelářského nebo obchodního prostoru, a to i v kombinaci s volitelným velkoformátovým skenerem.

Řada imagePROGRAF TM je vybavena nově vyvinutým procesorem pro zpracování obrazu L-COA PRO II, který umožňuje rychlé spuštění. Model TM-355/350 nabízí nejvyšší rychlost tisku až 3,2 stránky za minutu (PPM), což je přibližně o 28 % více než u předchozích modelů, a zajišťuje tak vyšší produktivitu při tisku, u něhož hraje čas rozhodující roli.

Výraznější barvy také na nenatíraném papíře

Vylepšené inkousty pro řadu imagePROGRAF TM zajišťují zářivější barvy i na nenatíraném papíře. Nově navržená tabulka pro zpracování obrazu a optimalizovaný purpurový inkoust zajišťují špičkové podání červené barvy pro živou reprodukci a ostřejší kontrasty. To znamená větší zřetelnost při zvýrazňování oprav a revizí ve výkresech CAD nebo při zobrazování důležitých technických poznámek.

Díky použití plnobarevného pigmentového inkoustu, který je navíc odolný vůči vodě, mohou tiskárny vytvářet poutavé plakáty a reklamní předměty, které přitahují pozornost a po dlouhou dobu nevyblednou. Zákazníci tisknoucí plakáty mohou vytvářet výtisky bez okrajů s využitím celé šířky role, takže odpadá časově náročné ořezávání okrajů po tisku.

Vylepšený design a uživatelské rozhraní

Nová konstrukce s plochou horní částí usnadňuje výměnu rolí papíru. Tiskárny automaticky detekují a zobrazují typ papíru[1] a odhadují, kolik papíru zbývá. Díky standardně dodávané kalibraci barev přispívají tyto funkce k vyšší efektivitě provozu.

Velký dotykový panel na první pohled zobrazuje šířku a typ papíru a také zbývající množství inkoustu a papíru v roli. Navíc jej lze naklonit a nastavit tak úhel pro snadné sledování podle úhlu pohledu a polohy uživatele.

Konstrukce také pomáhá snížit provozní hluk u všech modelů řady až na přibližně 39 decibelů (dB) u některých modelů, což je přibližně o 1/3 méně[2] než u jejich předchůdců, takže jsou vhodné do jakéhokoli pracovního prostředí.

Jennifer Kolloczek, výkonná ředitelka pro plánování, marketing a inovace v oblasti produkčního tisku pro region EMEA společnosti Canon Europe, uvedla: „Nová řada tiskáren imagePROGRAF TM nastavuje laťku pro kompaktní víceúčelové velkoformátové tiskárny a vytváří neuvěřitelně zářivé výtisky při malých rozměrech a nižší hlučnosti. Bez ohledu na velikost firmy a omezené prostory můžete nyní pohodlně vytvářet širokou škálu tiskových aplikací, které by se musely jinak zadávat externím dodavatelům, od výkresů CAD až po plakáty a maloobchodní prodejní materiály, a zvýšit tak produktivitu a efektivitu bez zhoršení kvality.“

Pokrok v oblasti udržitelnosti

Společnost Canon se zavázala ke snaze o omezení odpadu a dopadu na životní prostředí ve všech svých provozech. Řada imagePROGRAF TM získala hodnocení „Gold“ v americkém registru EPEAT (Electronic Product Environmental Assessment Tool), což je nejvyšší stupeň certifikace v sektoru zobrazovacích zařízení. [3] Navíc byl u obalů produktů nahrazen pěnový polystyren plnohodnotnými lepenkovými obaly.

Integrovaný software usnadňuje vytváření dobře zpracovaných plakátů a letáků

Tiskárny řady TM se dodávají se softwarem Direct Print Plus, který umožňuje tisknout dávkově více souborů v různých formátech jednoduchým přetažením, což uživatelům pomáhá efektivně tisknout všechny typy výkresů. Pro propagační účely mohou zákazníci využít webovou aplikaci PosterArtist společnosti Canon a vytvářet originální návrhy plakátů a letáků výběrem z široké nabídky bezplatných šablon podle svých potřeb.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

[1] Při prvním použití je nutná ruční volba typu papíru.

[2] Srovnání akustické energie při tisku na standardní nenatíraný papír, liniové kresby a textu a ve standardním režimu. Běžný model ve stejné třídě je „imagePROGRAF TM-300/200“ (uveden na trh v listopadu 2018).

[3] EPEAT je systém environmentálního hodnocení, který založila americká nezisková organizace GEC (Green Electronics Council) za účelem rozvoje a podpory trhu s ekologicky šetrnými výrobky. Hodnotí faktory, jako je životnost výrobku, úspora energie a obal.

Elvira na MSV 2023 představí robotické skenování

Společnost Elvira, přední dodavatel 3D technologií a provozovatel portálu Abc3D, oznámila že na letošním ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně (MSV) představí stolní a ruční 3D skenery na dvou robotických pracovištích.  3D skenery 3D Scantech a Evixscan připevněné na robotických ramenech Universal Robots demonstrují novou úroveň automatizace a přesnosti skenovacích procesů, které umožní výrobním společnostem maximálně využít potenciálu technologií digitalizace a aditivní výroby.

„Veletrh MSV 2023 pro nás představuje příležitost poskytnout zejména českým a slovenským zákazníkům detailnější pohled na inovativní technologie ve 3D tisku a 3D skenování, které standardně prezentujeme v našem showroomu v Praze Hlubočepích. Jsme velmi rádi, že je můžeme takto přiblížit širšímu okruhu zájemců, zejména pak inovace ve 3D skenování, jež dnes postupují vpřed mílovými kroky,“ řekl Jan Šmejcký, ředitel společnosti Elvira.

Vedle technologií 3D skenování představí Elvira na svém stánku své tradiční exponáty z oblasti 3D tisku včetně ukázkových výtisků. Kompletní seznam vystavovaných a prezentovaných výrobků na MSV 2023:

3D tiskárny: (výrobce/model)

Raise3D/Forge1

Raise3D/Pro3 a  Pro3 Plus – HyperSpeed

Raise3D E2

3DSystems/Figure4

3D výtisky: (výrobce/model)

Raise3D/DF2

Raise3D/Forge1

+ Výtisky dalších 3D technologií

3D skenery: (výrobce/model)

Evixscan/HD Quadro + robotické rameno UR 10e

3D Scantech/Simscan 42 + robotické rameno UR 5e

3D Scantech/IREAL3D iReal 2E

3DScantech/IREAL3D iReal M3

Revopoint mini+ dvouosý otočný stolek

Revopoint POP3 + otočný stolek

Revopoint Range + velký otočný stolek 200 kg

Elvira bude své výrobky předvádět v hale A1, na stánku č. 4. Ve středu pak zástupci Elviry navážou na úspěšnou tradici minulého roku a budou prezentovat zároveň i na Fóru aditivní výroby v předsálí a sálu E1.

O společnosti Elvira

Elvira je od roku 1991 dodavatelem kancelářské techniky a služeb na českém a slovenském trhu. V současné době se prostřednictvím svého portálu Abc3D věnuje zejména dodávkám a servisu 3D technologií včetně stolních, profi a produkčních 3D tiskáren, 3D skenerů, softwaru, materiálu a dalších pomůcek. Je poskytovatelem technologií vedoucích 3D výrobců včetně 3D Systems, Raise3D, BCN3D a Omni3D. K zákazníkům společnosti patří zejména průmyslové výrobní společnosti z odvětví automotive, strojírenství, robotiky a letectví, dále pak organizace ve školství a zdravotnictví. Společnost Elvira si zakládá na komplexním a individuálním přístupu k zákazníkům a umožňuje využít všech prezentovaných 3D technologií ve formě služby na míru.

Více na www.abc3d.cz

Společnost Motorola slaví 95. výročí, ctí minulost a zároveň plánuje budoucnost

Motorola slaví 95 let. Od komunikace mezi Zemí a Měsícem až po oživení módní ikony s novou modelovou řadou razr. Při této příležitosti se zamýšlí nad klíčovými okamžiky ze své minulosti, které určily historii lidstva, a zároveň se dělí o to, co podle ní v oblasti telekomunikačních inovací teprve přijde.

Vytváření sociálního dopadu

Od roku 1928 stojí společnost Motorola v čele technologického vývoje. Snad nejvýznamnějším okamžikem předchozích desetiletí bylo přistání Apolla 11 na Měsíci, při kterém byla použita rádiová technologie Motorola k zajištění první komunikace mezi Zemí a Měsícem. Technologie společnosti Motorola umožnila Neilu Armstrongovi sdělit světu jeho slavná slova: „Je to malý krok pro člověka a velký skok pro lidstvo..“

Jen o několik let později Martin Cooper, bývalý viceprezident a ředitel výzkumu a vývoje společnosti Motorola, uskutečnil první mobilní hovor na newyorské 6. avenue a otevřel tak cestu komukoli a kdekoli, aby mohl kdykoli hovořit s přáteli, rodinou a kolegy v práci. Tyto vynálezy formovaly svět, jak ho známe dnes. 

Ovlivňování kultury

Na začátku roku 2000 se zrodil model razr V3, který nově definoval design mobilních telefonů. Díky svým jasným barvám, designu ve tvaru písmene V a štíhlému vzhledu se razr V3 rychle stal módní ikonou..

V roce 2019 společnost Motorola rozpoznala touhu spotřebitelů po konzistentnějším připojení a vyšší rychlosti stahování. Výsledkem tohoto poznání byl model moto z3 v kombinaci s 5G moto mod™, který se stal prvním komerčně dostupným smartphonem s 5G připojením na světě. Od té doby Motorola upřednostňuje dostupnost 5G připojení zaváděním 5G funkcí do svých řad moto g a tohoto ducha objevování a inovací přenáší i do svého současného portfolia.

Transformace technologií

Letos si Motorola připomíná 10 let od uvedení modelu moto g, franšízy postavené na rozšiřování dostupnosti prémiových technologií, včetně nejrychlejších procesorů, pokročilých displejů, výjimečného designu, turbo nabíjení, technologie 5G a dalších. Nejnovější moto g nabízejí působivé čipové sady, fotoaparáty s širokými možnostmi a vylepšené možnosti zábavy v oblasti displeje a zvuku, takže spotřebitelé mají přístup k technologiím, které jsou pro ně nejdůležitější.

Společnost Motorola v tomto trendu pokračuje i u rodiny edge. V loňském roce představila jedny z dosud nejtenčích smartphonů, první 200Mpx snímač hlavního fotoaparátu v oboru, celosvětově exkluzivní partnerství se společností PANTONE™ a představila nové, jedinečné povrchové úpravy zařízení, jako je veganská kůže. Řada edge nadále posouvá hranice tím, že přetváří vzhled smartphonu, jak působí i co dokáže.

Motorola rovněž uvedla na trh novou generaci modelu razr. Motorola razr 40 ultra přetváří skládací tvar a obsahuje největší externí displej dostupný na skládacím smartphonu, což uživatelům umožňuje vidět, co je důležité a dělat více bez toho, aniž by museli telefon otevírat. Dynamický pant zařízení lze otevřít do několika úhlů, což lze využít při vytváření obsahu, a díky kompaktnímu designu se pohodlně vejde do kapsy či kabelky.

A aby byla kategorie skládacích zařízení dostupnější, snížila Motorola cenu. Motorola razr 40 nabízí vyvážený zážitek ze skládání s funkcemi špičkového smartphonu. Tato nová zařízení razr dávají spotřebitelům možnost stát se opět módní ikonou. Ve skutečnosti by téměř 40 % spotřebitelů zvažovalo skládací smartphone jako své příští zařízení1 a 20 % nových kupců smartphonů razr přechází z jiných předních prémiových značek smartphonů.1

Dalších 95 let inovací

Ačkoli je společnost Motorola hrdá na svou historii, zároveň se soustředí na současnost a hledí do budoucnosti. Tato perspektiva se vyplatila, protože společnost Motorola zaznamenala růst na všech trzích po celém světě, zejména v oblasti prémiové rodiny a B2B, včetně služeb, řešení a jedinečných zařízení v podnikové edici, jako je Lenovo ThinkPhone by Motorola. Tyto pokroky jsou postaveny na ikonických dílčích značkách počítačů Lenovo, jako jsou ThinkPad, známý svým účelným designem a důvěryhodnou kvalitou, moderní notebooky ThinkBook vytvořené pro malé a střední podniky, prémiové počítače Yoga pro spotřebitele a tvůrce a Lenovo Legion, které posouvají herní možnosti až na hranici možností.

„Ve společnosti Motorola narušujeme trh svými prémiovými zařízeními a prvními funkcemi svého druhu,“ řekl Sergio Buniac, prezident společnosti Motorola. „V rámci závazku společnosti Lenovo k chytřejším technologiím pro všechny poskytujeme spotřebitelům více inovativních možností než kdykoli předtím, a to se nám vyplácí, protože se snažíme v příštích třech letech zdvojnásobit náš obchod.“

Za tímto účelem se společnost Motorola zavázala vstoupit na nové trhy, posílit synergie B2B se společností Lenovo a objevit nové způsoby, jak posílit značku Motorola a její vztah se spotřebiteli. Kromě toho bude společnost Motorola pokračovat v zavádění inovací na trh zkoumáním způsobů interakce a zapojení do zařízení Motorola prostřednictvím technologie umělé inteligence, nových tvarových faktorů, které se skládají a přizpůsobují různým situacím, inteligentního a bezproblémového propojení mezi zařízeními přizpůsobenými potřebám uživatelů a jedinečných softwarových zážitků. Díky této strategii se společnost Motorola cítí připravena na dalších 95 let.

Právní prohlášení 

MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a řada značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. LENOVO, THINKPAD, THINKBOOK YOGA a LENOVO LEGION jsou ochranné známky společnosti Lenovo. PANTONE a PANTONE Chip Design jsou vlastnictvím společnosti Pantone LLC ve Spojených státech a/nebo v jiných zemích. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. ©2023 Motorola Mobility LLC.

Podle údajů z průzkumu uživatelů NPS v roce 2023

Applifting rozšířil své kanceláře. Nabídne v nich i coworkingové prostory

Česká vývojářská společnost Applifting se za dva roky v karlínských kancelářích personálně rozrostla téměř na dvojnásobek. Původně stočlenný tým dnes čítá na 170 applifterů. Firma proto nově rozšířila své pražské kanceláře na Rohanském nábřeží o 647,13 m2 a zasedací místnosti tentokrát stylizovala podle populárních filmů. Meetingy se tak budou nově odehrávat ve Star Wars, Pulp Fiction, Duně, Středozemi a dalších. Nové prostory využije nejen interní tým, ale také mladé technologické startupy, kterým Applifting nabídne místa pro coworking. Pražské studio tak chce ještě více přispět k budování technologicko-startupové komunity. Celý proces stěhování a zařizování zabral týmu Appliftingu rok práce a znamenal pro společnost investici 1,5 milionu korun.

„Když jsme se stěhovali do prostorů v River Garden, bylo nás asi sto. Teď je nás bezmála dvě stě a současné kanceláře nám už nestačí. Měli jsme štěstí, že se nad námi uvolnily velké prostory, takže jsme se mohli rozšířit a přitom stále zůstat pohromadě bez tříštění týmu, což pro nás bylo klíčové,“ komentuje Filip Kirschner, spoluzakladatel a COO Appliftingu.

K rozšíření kanceláří se české vývojářské studio Applifting rozhodlo asi dva roky od svého přestěhování do současných prostorů na pražském Rohanském nábřeží. V této městské části Applifting tou dobou působil již šest let, a byl tak jedním z průkopníků místního startupového ekosystému.

Dodnes se Applifting rozrostl téměř na dvojnásobek a své stávající kanceláře přerostl. Připojil k nim proto část sedmého patra budovy, ve které sídlí. Do pronájmu prostor a zařízení Applifting během posledního roku investoval 1,5 milionu korun. Personální růst společnosti podtrhují její finanční výsledky. V loňském roce dosáhla obratu 150 milionů korun, což je asi o dvacet milionů více než v roce předcházejícím, kdy přišla do současných kanceláří.

Karlínský technologický hub v Appliftingu

Kromě větších prostorů pro svůj interní tým nabízí Applifting v nových kancelářích také coworkingová místa pro týmy mladých startupů. Tímto chce studio pod svou střechou vytvořit technologicko-startupový hub. Applifting týmům nabízí k pronájmu uzavřené místnosti různých velikostí pro větší či menší týmy nebo hotdesky pro jednotlivce. Součástí pronájmu jsou služby front office – od recepce přes koordinaci dodavatelů, partnerů a zásob. Applifting tímto ulehčuje mladým firmám od starostí o provozní záležitosti. Využívat mohou také terasu po celé délce kanceláře, společné prostory nebo například fotbálek. Všichni coworkující se pak mohou účastnit sdílených eventů pořádaných Appliftingem. V současnosti již coworkingová místa využívají například společnosti Colours of Data, InvestBay, Superface, Sedlakova Legal, Tea Time a interní triby Applifitngu.

„Dlouhodobě v Appliftingu usilujeme o podporu české vývojářské komunity. To jsme dodnes dělali například pořádáním eventů, přednášením na konferencích, bootcampem pro mladé vývojáře nebo inkubátorem. Otevřením našich kanceláří formou coworkingových míst technologickým startupům nabízíme, aby byly přímo v centru dění. Chceme poznávat nové lidi a projekty, pomáhat si navzájem, společně brainstormovat, a tím více upevňovat soudržnost české startupové scény,“ rozvádí Kalenda.

Svými aktivitami si Applifting klade za cíl přispívat české vývojářské a startupové komunitě. Tu podporuje například pořádáním eventů, přednášením na konferencích, organizováním bootcampu pro mladé vývojáře nebo nedávným ohlášením inkubátoru Fintech Booster, určeného mladým fintechovým projektům, který odstartuje v září. 

Meetingy ve Středozemi

Výzdoba a vybavení nového patra opět kladou důraz na pohodlí applifterů, ze kterého však nyní budou těžit také coworkující nájemníci. Ti tak mají k dispozici prostory pro společné obědy či prostornou letní terasu. Zasedací místnosti designoval tým kreativců z Appliftingu opět v duchu populární kultury, která je mezi appliftery velmi oblíbená. Na místnosti inspirované počítačovými hrami v původních kancelářích nyní navázal kultovními filmy. Meetingy se tak nově odehrávají v Pulp Fiction, Duně, Star Wars, Středozemi a dalších.

„Protože v práci trávíme obrovskou část dne, je pro nás pohodlí v kanceláři zcela klíčové. Tomu pomáhá i design prostorů ve stylu kultovních filmů. Zejména výzdobu místnosti Star Wars jsem pojal velmi osobně, protože jsem do ní věnoval svou sbírku Lega, včetně Millennium Falcon nebo velkého X-Wingu,“ rozvádí Filip Kirschner, spoluzakladatel a COO Appliftingu.

Více o Appliftingu

Applifting je česká vývojářská společnost, které vytváří software a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 za rok 2020 jde o osmou nejrychleji rostoucí firmu v České republice a 22. ve střední Evropě. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musejí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Také proto Applifting patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty studia patří Jablotron, mateřská společnost České spořitelny Erste Group, kanadský gigant Telus a Heureka. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na 170 pracovníků v celé skupině.

Na vlně esportu. Český Oddin.gg za poslední rok zpětinásobil objem měsíčních tiketů a upevňuje pozice v zahraničí

Český scaleup Oddin.gg, který vyvinul platformu pro predikci kurzů pro esportové zápasy, roste ve všech ohledech. Z pohledu infrastruktury je to za posledních 12 měsíců nárůst z přibližně 1 milionu na 5,5 milionu zpracovaných tiketů měsíčně. Růst zaznamenává firma také z pohledu počtu lidí – za poslední rok vyrostl tým dvojnásobně, na 150 vikingů a valkýr.

V bettingu zaznamenává Oddin.gg především stále větší význam oficiálních dat z jednotlivých herních titulů a zároveň rozšiřování počtu bettingových příležitostí, tedy herních titulů, na které se vytvářejí kurzy. Tato skutečnost znamená pro Oddin větší komplexitu a vyžaduje neustálé zlepšování platformy. V oboru esportu dominují pokročilé technologie, je nutné se neustále adaptovat na změny, které způsobují např. časté patche, v čemž pomáhá automatizace spojená s umělou inteligencí a strojovým učením.

„Oddin.gg operuje vlastně ve třech odvětvích zároveň. Našimi klienty jsou sázkové a iGaming společnosti, ale jsme samozřejmě především pevně ukotveni v esportu. Můžeme s radostí potvrdit, že právě esport stále zažívá prudký nárůst popularity. Odvětví současně zraje, konsoliduje se, profesionalizuje se a také hledá nové modely financování. Hraní všech typů her se po covidových letech, která z pochopitelných důvodů trhala rekordy, vrací k normálu, přesto zde pozorujeme globální růst,“ říká Vlastimil Venclík, CEO a zakladatel Oddin.gg.

Fenomén co-streamingu

Sledování esportových zápasů je stále silnějším rivalem sledování klasického sportu. Vypovídá o tom aktuální dění ve streamingu – v soupeření platforem Kick a Twitch o vysílací práva, diváky a především top streamery padaly šestimístné sumy v dolarech.

Zároveň vznikl v rámci streamingu nový samostatný fenomén, tzv. co-streaming. Pořadatel turnaje udělí vybraným osobnostem povolení streamovat událost na svých vlastních kanálech, kde mohou zápas komentovat a interagovat s fanoušky. Co-streaming posiluje pocit komunity a umožňuje násobně větší zapojení fanoušků než v případě klasického sledování živého přenosu.

Česká firma, globální tým

Oddin.gg je českou firmou s globálním týmem, který je v současnosti dvakrát větší než před rokem. Aktuálně buduje Oddin.gg trading tým v Limě, kam firma letos expandovala, a nabírá individuální talenty žijící ve stále vzdálenějších destinacích. Výsledkem je diverzifikovaný tým z různých kultur s rozličnými znalostmi a zkušenostmi napříč všemi pozicemi – developeři, testeři, tradeři, marketéři, designéři i HR.

Aktuálně otevřené pozice v Oddin.gg naleznete zde.

Více o Oddin.gg

Oddin.gg je analytická esportová platforma, která se specializuje na monitoring videoherních turnajů předních her esportové scény s cílem nabídnout co nejpřesnější situační modely pro sázkové kanceláře a bookmakery. Docílit toho dokáže skrze strojové učení a moderní analytické nástroje, které zkoumají přes 100 proměnných každou vteřinu zápasu a dokážou tak přesně předpovídat vývoj v precizně kontrolovaném finančním prostředí.

Společnost Lundegaard oslavuje čtvrt století své existence na trhu

Konzultačně-technologická společnost Lundegaard  oslavuje významný milník – čtvrt století od svého založení v roce 1997. Firma se tak už 25 let specializuje na vývoj softwarových nástrojů a poskytování služeb digitální transformace, což zahrnuje například zlepšování zákaznické zkušenosti na digitálních platformách jejich klientů.

Před dvaceti pěti lety, v době, kdy se český internet s prvními 300 tisíci uživateli teprve utvářel, byla založena technologická společnost Lundegaard. Začínali menšími věcmi, přičemž mezi první úspěšné zakázky patřila třeba tvorba interaktivní hry pro Staropramen na jejich úplně prvním webu. Postupem času se však začali zaměřovat na náročnější projekty, včetně digitalizace filmového archivu Barrandov. Firma velice brzy posílila svou pozici na trhu a vyvinula se ve fungující model s profesionálním přístupem orientovaným na value-based marketing, solution selling a pobočkami ve třech evropských státech.

Lundegaard se za ta léta stal partnerem pro široké spektrum klientů, zahrnující komerční firmy, banky i státní správu a mezi významné klienty patří například BNB Paribas, Škoda Auto, PPL, O2, či Moneta. Firma si napříč časem zachovala svou inovační vášeň a odbornost, která jí i nadále umožňuje být důležitou součástí české technologické scény, navazovat partnerství s předními světovými platformami i vyvíjet vlastní produkty, jako např. AI-based rekomendační nástroj Zoe.AI.

Při oslavách 25 let od založení Lundegaardu spoluzakladatelé Petr Bartoň a Ondřej Fatka vzpomínají na své počátky a zdůrazňují významný vývoj, kterým společnost prošla.

“Jestli jste si někdy zjišťovali stav zásilky, kterou vám veze kurýr, využili možnosti vyřídit pojistnou událost on-line, svou spotřebu energií kontrolujete v digitálních klientských zónách energetických společností nebo jste si zřídili svůj bankovní účet přes internet, velmi pravděpodobně jste využili některé z námi vyvinutých řešení. Když si to člověk uvědomí, je to, přiznám se, docela příjemný pocit,” zmiňuje Ondřej Fatka, spoluzakladatel společnosti Lundegaard.

Lundegaardem vyvinutá řešení jsou dnes provozována v 23 zemích světa. Celkové množství projektů už si dnes přesně nikdo netroufá určit, ale rámcově se výsledek blíží k 300 dokončeným zakázkám.

“I nadále se v Lundegaardu daří udržovat jak vysoký standard služeb, tak motivaci akcelerovat růst firem prostřednictvím technologií a inovací tím nejefektivnějším možným způsobem. Do světa byznysu jsme tenkrát vkročili s vášní a vizí využít všech nových digitálních možností, což je přístup, který se napříč měnící se dobou snažíme uchovat ve firemní DNA – pracujeme s umělou inteligencí, hrajeme si s analýzou chování uživatelů na digitálních kanálech a mnoho dalšího. Zkrátka stále jdeme směrem vpřed,” uzavírá Petr Bartoň, druhý ze zakladatelů.  

O Lundegaard

Lundegaard je konzultačně-technologická společnost zaměřená na vývoj inovativních softwarových nástrojů. Od roku 1997 nabízí svým klientům komplexní služby, dnes souhrnně označované jako služby digitální transformace: obchodní poradenství, online marketing a koncepční design, vývoj portálů, aplikací a souvisejících digitálních služeb. Aktuálně pomáhá akcelerovat růst firem v Česku, na Slovensku i v sousedním Německu. Mezi jejich klienty patří například Heureka, ČSOB Pojišťovna, PXE, ALD Automotive, BNB Paribas, PPL, 2N telekomunikace a řada dalších.

MEWS raketově roste v Evropě. Otevřel kanceláře v Nizozemsku a Španělsku, nově jej používají rezorty Alpin Family

Český scaleup Mews, přední cloudový poskytovatel služeb v oblasti pohostinství, pokračuje v růstu. Během letošního léta Mews nelenil a otevřel rovnou dvě nové kanceláře, v Amsterdamu a Barceloně. Klientela ve Francii přesáhla 600 uživatelů, v Beneluxu je to aktuálně více než 750. Byznysově rozjeté léto završuje spolupráce s rakouskými hoteliéry Alpin Family. Úspěchy společnosti navázaly na její strategický růst, v loňském roce zaznamenala 116% nárůst příjmů, 55% nárůst počtu zaměstnanců a investici Series C ve výši 185 milionů dolarů. 

Od svého založení v roce 2012 se Mews podařilo expandovat napříč několika kontinenty, nově firma otevřela kanceláře v Amsterdamu a v Barceloně. To navazuje na 60% nárůst počtu zaměstnanců ve Španělsku a 36% v Nizozemsku. Původním podnětem bylo přiblížení se zákazníkům a vybudování užšího kontaktu.

„Přestože jsme firma s přátelským přístupem k práci na dálku, neopomíjíme důležitost kontaktu firmy se zákazníky. Rozšiřování prostor nám umožňuje plně podporovat naši jedinečnou pracovní kulturu, která je poháněna inovacemi založenými na spolupráci,“ vyjadřuje se k novým kancelářím Matt Welle, CEO Mews. Aktuálně cloudovou aplikaci Mews používá 550 nemovitostí v Nizozemsku; ve Španělsku počet zákazníků přesahuje 200. 

Na hory do Rakouska s Mews

Mews také nadále spolupracuje s většími řetězci, nově jeho systém využívá hotelová společnost Alpin Family, která již zaznamenává okamžité významné provozní zisky a zjednodušení denní operativy. Alpin Family, jež čítá více než 550 ubytovacích zařízení, pilotní provoz od Mews spustila v loňském roce a už na jaře 2023 začala implementace platformy do tří nových hotelů každé 2–3 týdny.

Přechod z manuálního účtování plateb na automatické díky Mews Payments, stejně jako ověřování plateb kartou, přineslo téměř okamžité benefity. „Vybrali jsme si společnost Mews, protože potřebujeme cloudové řešení, které funguje napříč vícero nemovitostmi,“ uvádí Magdalena Mandl, vedoucí marketingu společnosti Alpin Family. „Máme centrální kancelář, ze které řídíme naše hotely, a nyní máme jasný přehled a můžeme centrálně řešit například cenové požadavky. Nemusíme přecházet ze systému do systému.“

Výhody zaznamenávají také hosté. Proces online check-inu nebo možnost využití kiosků přímo na místě přispěly ke zkrácení průměrné doby odbavení hostů na polovinu. Díky tomu má personál recepce více času na osobnější přístup a každému z hostů může poskytnout tipy a doporučení na aktivity po okolí šité na míru.

Klientská základna roste ve Francii i v Beneluxu

„Jsme potěšeni, že naše francouzské portfolio se rozrostlo na více než 600 nemovitostí,“ říká Richard Valtr, zakladatel Mews. „Takto rychlá expanze naznačuje silnou poptávku po agilním cloudu v oblasti pohostinství, který klade důraz na provozní bezchybnost a dovoluje firmám růst. Hlavním důvodem tohoto pozoruhodného úspěchu je zaměření našeho týmu na zákazníky, které je podpořeno hlubokou znalostí francouzského trhu.“

K oblibě Mews přispěla situace ohledně bezpečnosti citlivých dat a obchodní integrity. Francouzský trh zápolil se zvyšujícími se daňovými úniky z důvodu problémů s bezpečností v rámci POS systémů. Mews má certifikaci MF525, což znamená, že pokladní systémy splňují specifické normy EU, které zajišťují přísnou ochranu údajů.

Benelux v růstu nezaostává, portfolio momentálně čítá přes 750 zákazníků. „Je to jeden z prvních trhů, který naplno využil inovativního potenciálu, který jsme schopni nabídnout. Aktuálně je jeden z pěti pokojů v Nizozemsku řízený skrz Mews,“ uvádí Matt Welle. Ke kvalitní obsluze zákazníků též pomůžou nově vybudované kanceláře v srdci Amsterdamu.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Umí mimo jiné přijímat platby, řešit kompletní management hotelu včetně personálu a především podporuje připojení na vlastní API, takže se může jakákoli jiná služba v případě zájmu se systémem propojit. Platformu dnes využívá na 3 500 ubytovacích zařízení v 85 zemích po celém světě. Společnost Mews vznikla v Praze a v současnosti má sídlo v Amsterdamu. Kromě toho má kanceláře také v Londýně, Bruggách, New Yorku a dalších městech. Součástí týmu Mews je více než 800 lidí. V investičních kolech A, B a C získal scaleup Mews celkem 225 milionů dolarů. Kromě toho obdržel na konci roku 2021 také strategickou investici od giganta Salesforce a v létě 2022 uvedl Mews for Salesforce, první nativní integraci mezi systémem pro správu nemovitostí a platformou pro řízení vztahů se zákazníky.

Nemocnici ušetří měsíčně týden práce. Technologie HAIDI českého healthtechu Datlowe sklízela v loňském roce značné úspěchy

Úspora času, lepší přehled a motivace personálu – to jsou přínosy, kterých si čeští, slovenští a rakouští lékaři a další nemocniční specialisté cení na technologii HAIDI, vyvinuté českou společností Datlowe. Ta lékařům pomáhá efektivněji monitorovat výskyt nemocničních infekcí, tedy takových, které vznikají v přímé souvislosti s poskytováním zdravotní péče. Lékařům a dalším odborníkům šetří při jejich detekci měsíčně přibližně týden času a o více než 80 % zlepšuje přehled o jejich výskytu. Za uplynulý rok si technologii HAIDI pořídilo celkem 10 českých nemocnic, nasazena je i v Rakousku či na Slovensku.

„HAIDI umožňuje, aby se lékaři na problematiku nemocničních infekcí více zaměřovali, řešili ji efektivněji a měli o ní maximální přehled. Díky digitalizaci a nástrojům, které umí zpracovat a interpretovat velké množství dat, mohou více času věnovat pacientům,“ říká Jakub Kozák, spoluzakladatel a CEO Datlowe.

Nemocniční infekce jsou typem infekcí, které mohou vznikat v rámci poskytování zdravotní péče, například po chirurgickém zákroku. Obvykle bývají spojeny s častými rezistencemi vůči klinicky používaným antibiotikům, a tedy náročnější léčbou. Technologie HAIDI násobně zefektivňuje manuální práci lékařů – tato rizika v nemocnicích odhaluje shromažďováním dat z veškeré zdravotnické dokumentace a za pomoci metody zpracování přirozeného jazyka a strojového učení je interpretuje do podoby možných rizik.

Snižovat reálný výskyt

Ačkoli některé evropské nemocnice vykazují incidenci těchto infekcí v rozsahu 1 až 2 %, skutečná incidence je podle Evropského centra pro prevenci a kontrolu infekcí (ECDC) mezi 5 až 10 %. O tom se přesvědčila i například slovenská síť nemocnic Svět zdraví, která roky vykazovala výskyt nemocničních infekcí méně než 2 %. Prevalenční bodové studie provedené 4krát mezi lety 2016 až 2019 však ukázaly, že se reálně jejich výskyt pohybuje v rozmezí 5,5–7,5 %.

„Studie probíhaly napříč všemi sedmnácti nemocnicemi, které Svět zdraví tvoří, a zohlednily zdravotnické záznamy celkem čtyřikrát po 2 500 pacientech. Po zjištění reálné prevalence jsme zavedli opatření, která snížila výskyt nemocničních infekcí o více než procento,“ komentuje hlavní epidemioložka slovenské sítě nemocnic Svět zdraví Jana Skalová. 

Úspora jednoho týdne a přesnější detekce

Síť Svět zdraví si, stejně jako řada dalších nemocnic, pořídila v loňském roce pro boj s nemocničními infekcemi technologii HAIDI. Podle lékařů a dalších specialistů, kteří mají s jejím používáním zkušenosti, dokáže technologie zpřesnit incidenci výskytu nemocničních infekcí, která je obvykle výrazně vyšší, než jakou vykazovali při manuální detekci. Například lékařům z nemocnice Nové Město na Moravě pomáhá detekovat o více než 80 % případů infekcí a přiblížit se tak jejich reálné incidenci.

„Vyšší incidence se může jevit jako negativní aspekt. Bojovat však můžeme pouze s těmi infekcemi, o jejichž výskytu máme přehled. Věříme, že nám HAIDI pomůže tyto případy nejen snadněji odhalovat, ale i eliminovat. V tomto úsilí hodláme nadále pokračovat a do budoucna se míníme přiblížit 5% incidenci, které se nám v jedné z našich nemocnic již podařilo dosáhnout,“ dodává Skalová.

Technologie HAIDI pomáhá lékařům také šetřit čas, který sběru dat o nemocničních infekcích věnují – podle sítě Svět zdraví až o 60 %. Specialisté v nemocnici Jihlava například uvedli, že s její pomocí ušetří měsíčně průměrně jeden pracovní týden, který dříve věnovali aktivnímu vyhledávání a shromažďování dat.

„Díky HAIDI se nám zjednodušilo vyhledávání infekcí ve zdravotnické dokumentaci a zvýšila se výtěžnost jejich sledování. Rovněž byla snížena administrativní zátěž zdravotníků, kteří se touto problematikou zabývají. Dalším benefitem je bezesporu časová úspora, která umožňuje zaměřit se na prevenci vzniku a šíření infekcí spojených s poskytováním zdravotní péče, snížit jejich počet a ušetřit nemalé finanční prostředky,“ dodává Petra Vavřinová, vedoucí oddělení ústavní epidemiologie nemocnice Jihlava.

Kromě Slovenska a Rakouska je HAIDI využívána zejména v Česku, kde v současné době pokrývá čtvrtinu nemocničních lůžek akutní i následné péče. Jen za uplynulý rok si ji pořídilo 10 českých nemocnic. Společnost v minulém roce zaznamenala růst nejen po stránce implementací svého produktu, ale i personální – její tým se rozrostl na dvojnásobek. V letošním roce hodlá nadále rozšiřovat svou technologii nejen v českých, ale i zahraničních nemocnicích a představit další produkt ze svého portfolia, který využijí kliničtí farmaceuti.

Více o Datlowe

Datlowe je český startup, který prostřednictvím nástroje HAIDI pomáhá nemocnicím analyzovat a interpretovat zdravotnickou dokumentaci. Pro tento účel využívá pokročilých metod, např. zpracování přirozeného jazyka (NLP) nebo strojového učení (ML). HAIDI shromažďuje data z veškerých informačních zdrojů nemocnice, která interpretuje do podoby přehledu možných zdravotních rizik způsobených infekcemi spojenými se zdravotní péčí. Tzv. nozokomiální nákazy jsou infekce vznikající pobytem v nemocničním prostředí, chirurgickými zákroky apod. Vyznačují se častou rezistencí vůči širokému spektru antibiotik, a tedy náročnější léčbou. Produkt Datlowe automatizuje monitoring tohoto typu infekcí, značně zjednodušuje práci lékařů, maximalizuje prevenci a v konečném důsledku šetří náklady celého zdravotnického zařízení.

Exit mobile version