Moderní technologie dokážou oživit stárnoucí kancelářské budovy, prodlouží jejich životnost a sníží nutnost rozsáhlých rekonstrukcí

Inteligentní systémy pro řízení spotřeby energie a integrace ekologických technologií mohou přispět k udržitelnější budoucnosti trhu kancelářských budov.

Chytré využívání technologií v kancelářských budovách spolu s tržními ukazateli, jako je nabídka moderních kanceláří vztažená k počtu obyvatel a nízká míra neobsazenosti, mají i nadále pozitivní vliv na současný stav sektoru kancelářských nemovitostí ve střední a východní Evropě (CEE). Doznívající dopady pandemie, vysoká inflace, zvýšené náklady na energie a geopolitické faktory však silně ovlivnily ochotu investorů, což se projevilo v 65% meziročním poklesu investic do kancelářského sektoru v zemích CEE-6. K takovým závěrům došla společnost Colliers ve své studii s názvem Technologie jako lék na stárnoucí nabídku kanceláří v regionu CEE v letech 2023/2024.

Investice do kancelářských prostor ve střední a východní Evropě v 1. pololetí 2023

Celkový objem investic do kancelářských prostor v zemích CEE-6 dosáhl v 1. pololetí 2023 asi 2 mld. eur, což představuje meziroční pokles přibližně o 65 %. Tyto výsledky jsou v souladu s trendy v Evropě jako celku i ve světě. Vzhledem k převládajícím tržním podmínkám, úvěrovým nákladům a probíhajícímu přeceňování nemovitostí bylo předvídání aktivity na investičním trhu v tomto roce náročné. Studie Colliers odhaduje, že při současné trajektorii by mohla výše těchto investic v daném regionu dosáhnout na zhruba 4,0 mld. eur. To je výrazně méně, než kolik činí desetiletý regionální průměr (11,0 mld. Eur) a jedna z vůbec nejnižších zaznamenaných hodnot od roku 2012.

„Současná úloha i velikost firemních kanceláří se po pandemii zásadně změnily. Nárůst práce na dálku i geopolitické faktory způsobují, že návrat do stavu před rokem 2020 není možný. Zatímco pronajímatelé na vyspělých trzích se díky těmto změnám dostávají do nelehké situace, region střední a východní Evropy se nachází ve zcela jiném bodě svého vývojového cyklu. V přepočtu na obyvatele mají i nejrozvinutější města regionu CEE, jako je Varšava, Budapešť, Praha a Bukurešť, 2-3krát menší nabídku kancelářských prostor než některá západoevropská hlavní města a navíc se právě v této oblasti Evropy v posledním desetiletí odehrává velká část ekonomického růstu,“ vysvětluje Silviu Pop, ředitel výzkumu pro střední a východní Evropu a Rumunsko ve společnosti Colliers.

Problém refinancování

Po deseti letech velmi levných peněz a bezprecedentní konjunktury v realitním sektoru dosáhly úrokové sazby na konci září 2023 vrcholu, a to na úrovni, která nebyla zaznamenána za poslední dvě desetiletí. Vyšší úrokové sazby přirozeně zdražují půjčky a prodejci pak v důsledku toho mohou jen obtížně při prodeji získat očekávanou cenu. Refinancování úvěrů je v důsledku toho velmi zásadní pro obchodní modely současných majitelů. Namísto „kapitálové zdi“, o níž se hovořilo v minulých letech, se nyní potýkáme s potenciální „zdí refinancování“, a ta podle odhadů není zrovna malá.

Důsledky ESG pro tvorbu cen

Další důsledky pro tvorbu cen na realitním trhu mohou přinést i rostoucí požadavky na soulad s evropskými předpisy ESG. Přestože střední a východní Evropa má relativně mladý a z velké části ekologicky certifikovaný kancelářský fond, očekává se, že aby se nemovitosti v budoucnu vyhnuly problémům s uplatněním na trhu, nevyhnou se dalším kapitálovým výdajům, které jim umožní splnit stupňující se požadavky na standardy ESG. Požadavky na ESG standardy pak porostou i ze strany nájemců, kteří budou muset rovněž vykazovat svou uhlíkovou stopu.

Technologie ve službách nemovitostí

Výraznou roli v tomto ohledu mohou sehrát technologie. „Technologie mají potenciál významně ovlivnit stárnoucí kancelářské budovy na trzích, jako je CEE. Díky rychlému rozvoji technologií inteligentních budov lze starší nemovitosti revitalizovat a uvést do souladu s moderními standardy, aniž by bylo nutné provádět rozsáhlé rekonstrukce. Moderní technologie mohou také zlepšit uživatelskou zkušenost v těchto stárnoucích budovách. Nájemci kancelářských prostor mohou využívat pokročilé systémy kontroly přístupu, personalizované řízení vnitřního prostředí a inteligentní osvětlení. Pracovní prostor se díky tomu stane pro uživatele pohodlnější a bude více přizpůsoben jejich individuálním potřebám,“ komentuje na závěr Dominika Jędrak, ředitelka oddělení výzkumu a poradenských služeb společnosti Colliers.

Celou studii v angličtině si můžete stáhnout zde: https://www.colliers.com/en-xe/research/202311-exceeding-borders

  • Konec –

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 67 zemích a 15 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 3,0 miliardy dolarů (3,3 miliardy včetně přidružených společností) a více než 40 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

 

HONOR vzdává hold opomíjeným hrdinům Vánoc emotivním videem a soutěží

Značka upozorňuje na to, jak technologie dokážou spojit i ty nejvíce zaneprázdněné lidi se svými blízkými

Globální technologická značka HONOR letos oslavuje nedoceněné hrdiny Vánoc emotivním svátečním videem a soutěží na sociálních sítích. Jedná se o lidi, kteří se často zcela bez povšimnutí ostatních věnují o svátcích své práci a jsou tu pro druhé.

HONOR těmto lidem vzdává poctu, která inspirativním způsobem vystihuje jejich obětavost a starost o druhé. Tento krátký film je připomínkou tichých obětí, které mnozí z nich během svátků přinášejí, a toho, že díky technologiím mohou zůstat ve spojení se svými blízkými. To je pro ně ještě více zásadní právě v období vánočních svátků.

HONOR spolu s vánočním videem v Česku spouští kampaň na sociálních sítích, v rámci které vyzývá uživatele, aby nominovali své osobní opomíjené hrdiny a dali jim tak šanci získat nečekaný dárek. Tato kampaň představuje příležitost podělit se o své příběhy a ukázat vděčnost a uznání lidem, kteří se různým způsobem přes Vánoce starají o ostatní.

Zapojte se a potěšte své nedoceněné hrdiny nečekaným dárkem!

Abyste se mohli zapojit, sledujte profil HONOR na Facebooku nebo Instagramu.

Na oficiálním účtu HONOR na sociálních sítích vyhledejte post o opomíjených hrdinech

V komentářích označte svého osobního „nedoceněného hrdinu“.

Podělte se o svůj příběh: Napište pár řádků o tom, proč je tento člověk vaším osobním opomíjeným hrdinou, a zdůrazněte jeho přínos během Vánoc.

NEBO

Zmiňte HONOR na svém osobním účtu

Sdílejte fotku svého opomíjeného hrdiny na svém účtu na sociálních sítích.

Použijte v příspěvku tyto hashtagy: #HONORtobewithYou a #MyUnsungHero

Povězte jejich příběh. Popište, proč je tato osoba vaším osobním nedoceněným hrdinou, a podělte se o pozitivní dopad, který má na vás nebo vaše okolí.

Martin Pipek, Marketingový manažer značky HONOR pro Českou republiku a Slovensko: „Tato kampaň je příležitostí pro nás všechny, abychom ocenili hrdiny mezi námi, kteří nám pomáhají prožít bezstarostné svátky. Připojte se ke značce HONOR a oslavte s námi jejich laskavost a šlechetnost. My ve společnosti HONOR jsme přesvědčeni o tom, že je důležité šířit kolem sebe laskavost, a proto touto kampaní chceme všechny vyzvat, aby se k nám přidali a vzdali hold svým hrdinům.“

Pro více informací o tom, jak se do soutěže zapojit, navštivte

https://www.hihonor.com/cz/events/honor-christmas/

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

MAGENTA TV nabídne streamovací službu CANAL+ i speciální Vánoční kino

Nejoblíbenější české i zahraniční filmy, ale i sportovní přenosy nebo výběr těch nejlepších pohádek a komedií. Digitální a satelitní televize MAGENTA TV rozšiřuje svou nabídku služeb díky nové bezplatné videotéce CANAL+. V polovině prosince pak operátor divákům zpříjemní vánoční svátky vlastním Vánočním kinem se smyčkou nejoblíbenějších filmů a pohádek.

Bohatá videotéka CANAL+

Novinka v podobě video-on-demand (VOD) služby CANAL+ přinese uživatelům MAGENTA TV široký výběr filmů a seriálů z americké, evropské i lokální produkce. V aplikaci CANAL+ budou moci sledovat také přímé přenosy všech zápasů anglické Premier League, které jsou již nyní dostupné na kanálech CANAL+ Sport a CANAL+ Action.

Nová VOD služba CANAL+ je bezplatně dostupná všem zákazníkům MAGENTA TV s tarifem M a vyšším. Přístup k videotéce naleznou v hlavním menu MAGENTA TV, odkud se dostanou do aplikace CANAL+. Stávajícím zákazníkům se služba aktivuje v průběhu prosince a ledna, případně si ji mohou aktivovat dříve sami v aplikaci Můj T-Mobile nebo na infolince. Noví zákazníci službu získají automaticky při aktivaci tarifu od 4. prosince.

„MAGENTA TV se neustále rozšiřuje o nové služby a jsem rád, že můžeme našim zákazníkům zpříjemnit vánoční svátky i konec roku díky široké nabídce filmů a seriálů, které videotéka CANAL+ nabízí. Vánoční a novoroční kulisu pak pomůže vytvořit naše speciální kino s těmi nejoblíbenějšími tituly především z české tvorby,“ dodává Zdeněk Spurný, manažer TV a partnerského rozvoje T-Mobile Czech Republic.

Vánoční kino s filmy pro každého

Druhá novinka v podobě Vánočního kina nabídne oblíbené filmy a pohádky české i zahraniční produkce. Diváci MAGENTA TV si tak budou moci vánoční svátky zpříjemnit komediemi s Vlastou Burianem, filmy Oldřicha Lipského nebo perlami z dílny dua Ladislav Smoljak a Zdeněk Svěrák. Na své si přijdou i nejmenší diváci, na které čekají pohádky jako třeba Anděl Páně 2, Sněhurka, Čertí brko nebo Hodinářův učeň.

Vánoční kino bude k dispozici od 11. prosince jako po sobě jdoucí pořady bez reklam, které budou k dispozici všem zákazníkům s tarifem S a vyšším na EPG pozici 20.

Velká vánoční soutěž s PanzerGlass™ o 5x Apple Watch series 9

Vánoce se každým dnem blíží, a nejen z tohoto důvodu si dánský výrobce PanzerGlass™ připravil pro své zákazníky velkou vánoční soutěž o pět hodinek Apple Watch series 9. Stačí zakoupit libovolný PanzerGlass™ produkt u autorizovaných prodejců, nákup zaregistrovat na www.ochrandisplej.cz/soutez a pak jen mít trochu štěstí.

Losování výherců probíhá každý týden, a to až do 7. ledna. Šanci na výhru mají tedy i ti, kteří PanzerGlass™ příslušenství dostanou teprve pod stromečkem. Pro zapojení do soutěže je kromě sériového čísla potřeba i účtenka a kontaktní mail. Podmínky soutěže a další informace jsou uvedené na výše uvedené soutěžní stránce.

Příslušenství pro každého

Ochranné příslušenství PanzerGlass™ se perfektně hodí jako dárek pod vánoční stromeček. Ať už kupujete například nový iPhone 15, Apple Watch Ultra, stylové Xiaomi 13T nebo populární Samsung Galaxy A54, vždy se rovnou vyplatí i obdarovanému dát kryt nebo sklo. PanzerGlass™ má aktuálně v nabídce vysoce odolná tvrzená skla v mnoha variantách, extrémně odolné kryty ClearCase a HardCase, kryty FullProtection na hodinky Apple Watch nebo nově i ochranná skla HOOPS na čočky fotoaparátu. Stejně tak ale jistě i potěší samostatné PanzerGlass™ příslušenství pro někoho, kdo si již radost novým zařízením udělal během roku. Navíc kromě samotného krytu nebo skla dostane i možnost se stále zapojit do soutěže o Apple Watch series 9.

Mezi autorizované prodejce PanzerGlass™ v České Republice patří Mobil Pohotovost, Alza.cz, T-Mobile, iWant, Datart, Space, CZC.cz, Krakens, Coradia, iGOODS, Applemix.cz, Samsung značkové prodejny, Mall.cz, Noco, Smarty, Applegang.cz, Panzerprotect.czv a iloveServis České Budějovice.

O společnosti PanzerGlass

Společnost PanzerGlass vznikla v roce 2013 v Dánsku. Od té doby byly po světě otevřeny pobočky v deseti zemích, což napomohlo k dostupnosti ochranných skel PanzerGlass™ napříč šesti kontinenty. PanzerGlass™ se svým širokým portfoliem nabízí ochranu pro různá zařízení, ať už jde o chytré telefony, tablety, notebooky i chytré hodinky.

Češi letos utratí za dárky téměř 8 tisíc. Dvě ze tří rodin píší Ježíškovi, pětina lidí pošle odkaz na konkrétní produkt

Nadcházející vánoční období je pro mnoho českých spotřebitelů nákupním vrcholem celého roku. Jak vyplývá z průzkumu agentury Perfect Crowd pro allegro.cz, až 94 % Čechů kupuje na Vánoce alespoň jeden dárek. Drtivá většina přitom ideální dárek pro své blízké nevybírá naslepo, ale raději se zeptá. Ježíškovi pak píší dvě třetiny českých domácností s malými dětmi.

Nejvíc potrápí výběr dárku pro rodiče

Průzkum společnosti Perfect Crowd[1], který si nechalo zpracovat tržiště allegro.cz, dokazuje, jak důležité je pro Čechy vánoční obdarovávání. Většina z nich kupuje alespoň jeden dárek (94 %) a tři čtvrtiny kupují dárků několik (76 %). Nejčastěji obdarovávají své nejbližší: partnery, rodiče a děti. Pokud jde o dárky pro děti, pomáhají plnit vánoční sny dopisy Ježíškovi – píše mu až 66 % rodin s dětmi ve věku 4 až 10 let.

Nejnáročnější disciplínou je pak výběr dárku pro rodiče, se kterým bojuje většina Čechů. Třetina dětí přitom začíná nakupovat vánoční dárky pro ostatní členy rodiny od svých deseti let. Na pomoc Ježíška řada lidí nespoléhá a říká si o vánoční dárky přímo (60 %). Pětina respondentů je velmi praktická a svým blízkým posílá odkazy na konkrétní výrobky, aby předešla špatně vybraným dárkům. Z průzkumu vyplývá, že Češi raději obětují okamžik překvapení, aby dostali dárek, který si skutečně přáli. A statistiky ukazují, že tento přístup funguje, protože téměř tři čtvrtiny z nich nikdy nevrátily vánoční dárek.

Za dárky Češi utratí průměrně 7 664 korun, nejčastěji kupují kosmetiku

Nejoblíbenější volbou letošních Vánoc bude jednoznačně kosmetika. Tuto kategorii plánuje jako dárek zvolit přibližně polovina české populace. V těsném závěsu následuje oblečení a hračky, o kterých jako o dárku uvažuje 37 %, resp. 36 % lidí.

V průměru se lidé v Česku chystají za dárky k letošním Vánocům utratit 7 664 Kč, přičemž zajímavé je, že rozpočet na dárky se obvykle liší podle konkrétní kategorie. Lidé, kteří plánují nákup výrobků do domácnosti, elektroniky nebo šperků, mají vyčleněný štědřejší rozpočet. Platforma allegro.cz, která na český trh vstoupila v květnu, si proto na letošní Vánoce připravila výhodné ceny napříč kategoriemi, aby zákazníci mohli nakoupit vše na jednom místě a zároveň příliš nezatížit rodinný rozpočet.

Adventní kalendář i Záruka nejnižší ceny

Allegro si letos pro zákazníky připravilo vlastní adventní kalendář. Každý den v něm naleznou speciální akce a slevy, díky kterým bude čekání na Vánoce příjemnější. Kalendář mají nakupující k dispozici přímo na dedikované webové stránce.

Vánoční nákupy zákazníkům ulehčí také označení „Záruka nejlepší ceny“, které garantuje, že cena výrobku je mezi vybranými českými e-shopy nejvýhodnější. Speciální odznak naleznou zákazníci u desítek tisíc nabídek a nemusí tak sami porovnávat ceny napříč e-shopy. Služba Allegro Smart! zase zajistí neomezené vrácení a doručení zboží zdarma[2], které platí při nákupu u jednoho obchodníka, a to od 299 Kč u doručení do balíkových schránek a výdejních míst nebo 499 Kč u doručení kurýrem.

O Allegro Group / Poznámka pro editory:

Allegro, vlastnící značky MALL, CZC a WE|DO, provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Model tržiště Allegro spočívá především ve zprostředkování prodeje převážně nových produktů obchodníků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytuje evropským spotřebitelům snadný přístup k nabídkám z různých kategorií, mezi něž patří elektronika, dům a zahrada, sport a cestování, děti, auto-moto, móda a obuv, zdraví a krása, knihy, média, sbírky a umění.

  1. Průzkum Perfect Crowd „Nákupní chování Čechů“.
  2. Platí zde minimální hodnota objednávky: předplatné programu Allegro Smart! činí 59 Kč měsíčně nebo 299 Kč ročně.

Nadělte svým blízkým pod stromeček technologické vychytávky od Huawei

Štědrý den nás čeká již za tři týdny, a tak je nejvyšší čas nakoupit vánoční dárky. Často je obtížné najít ty pravé, které udělají radost, ale zároveň budou praktické a neskončí po Vánocích ve skříni. Proto je dlouhodobě nejoblíbenějším dárkem elektronika, která potěší každého člena rodiny. Podívejte se na průvodce nejnovějšími trendy v oblasti technologií od společnosti Huawei a obdarujte své blízké stylově.

Technologie si razí cestu do různých oblastí životního stylu, a není proto překvapením, že je elektronika nejčastějším a nejoblíbenějším vánočním dárkem. Prim stále hrají chytré telefony, žádané ale čím dál tím více začínají být také chytré hodinky a sluchátka. Obzvláště v dnešní době, kdy už zařízení nejsou pouze praktická, ale také stylová, přitahují pozornost stále více uživatelů. Na design svých produktů dbá i společnost Huawei, jejíž vize Fashion Forward představila špičkový design nositelných produktů, čímž překlenula propast mezi módou a technologií. Několik z těchto designových nositelných zařízení je právě teď ve vánoční akci a vy jimi můžete obdarovat své nejbližší.

Huawei Watch GT 4 pro lepší kondici a zdravý životní styl

Pokud máte v rodině milovníka sportu nebo někoho, kdo chce ve sportování podpořit a pustit se do své novoroční proměny zevnitř i zvenčí, pořiďte mu chytré hodinky Huawei Watch GT 4. Na první pohled působí dojmem tradičních hodinek, ale ve skutečnosti jsou to chytré hodinky s pokročilými funkcemi pro monitorování zdraví a kondice. Díky těmto hodinkám budou uživatelé podporovaní k dosažení svých cílů v oblasti zdraví a kondice pomocí nových technologií. Funkce TruSeenTM 5.5+ přichází s vylepšenou přesnější technologií sledování srdečního tepu, funkce TruSleepTM 3.0 s vylepšeným sledováním spánku a nová funkce Stay Fit se sledováním kalorického výdeje pro uživatele, kteří potřebují přesnější sledování, ať už kvůli budování svalů nebo udržování kondice. Navíc jsou k dostání v sedmi barevných provedení, z toho čtyři pánské a tři dámské varianty. Všechny tyto modely jsou nyní ve speciální akci. Při zakoupení hodinek Huawei Watch GT 4 získáte k nákupu zdarma sluchátka FreeBuds Pro SE 2 a za 1 Kč náhradní řemínek. Hodinky tak můžete darovat a sluchátka můžete nadělit sami sobě.

Huawei FreeBuds Pro 3 posunou poslech hudby na vyšší level

Milovníci hudby, podcastů nebo teenageři, kteří nevyndají sluchátka z uší, jistě ocení novinku FreeBuds Pro 3. Ta je vybavena zvukovým systémem, který poskytuje vynikající zvukový zážitek bez zpoždění a umožňuje zvuku stoupat až na 48 kHz[1] nebo klesat až na 14 Hz. Disponují také dvojí certifikací zaručující, že sluchátka poskytují zvuk s vysokým rozlišením, bohatými detaily a texturami. Díky tomu si poslech užijí milovníci všech hudebních žánrů od popu a rapu, až po metal a rock. Přináší také vylepšené inteligentní potlačení okolního hluku, které zajišťuje ničím nerušený poslech a hovory i v dopravních prostředcích, kavárnách a dalších rušných místech. Se sluchátky si navíc uživatelé užijí až 31 hodin poslechu. K dispozici jsou tři barevné varianty, takže se trefíte do vkusu každého a k zakoupení jsou za cenu 4 799 Kč.

MateBook D 14 2023 jako chytrý pomocník pro práci a život

Dárek, který zaručeně potěší každého je nový notebook. Své uplatnění najde ve škole, práci i pro zábavu. Skvělou volbou je třeba MateBook D 14 2023 s 12. generací procesoru IntelCore, díky kterému počítač přináší ještě více výkonu a zvládne tak i náročnější úkoly a hry. Laptop přichází také s vylepšeným 14palcovým displejem s poměrem obrazovky vůči tělu 90 % a váhou pouhých 1,39 kilogramů. Díky velké obrazovce je tak notebook perfektní pro práci a zároveň je super přenosný, protože nezatíží žádnou kabelku ani batoh. Bonusem je, že prošel více než 10 tisící testy odolnosti. To znamená, že klíčové části, jako je obrazovka a klávesnice, jsou dostatečně odolné proti pádům a nárazům. Ideální je tedy i pro studenty, kteří jsou mnohdy ke svým zařízením neopatrní. Notebook nyní seženete za sníženou cenu 16 800 Kč, a navíc k němu zdarma obdržíte myš Huawei Bluetooth Mouse CD 23.

Huawei P60 Pro podpoří kreativitu

Pokud máte v rodině rodilého umělce a vášnivého fotografa, který se rád chlubí svými snímky na sociálních sítích, je pro něj přímo stvořená letošní vlajková loď Huawei P60 Pro. Ta se může pochlubit 48Mpx hlavním fotoaparátem s automaticky nastavitelnou fyzickou clonou F1.4-F4.0, skupinou čoček s vysokou propustností a snímačem RYYB SuperSensing. Díky těmto inovacím je fotoaparát schopný vyfotit snímky i za zhoršených světelných podmínek a dosáhnout fotografie s vysokým rozlišením. A díky ultra světelnému teleobjektivu dokáže zachytit perfektní snímky i v noci. Další vymožeností je i 100násobný digitální zoom. A to není zdaleka vše. Jde zkrátka o telefon, který dokáže vytvořit profesionální snímky i bez profesionálního vybavení. Nyní za cenu 24 999 Kč.

Další zajímavé produkty na e-shopu Huawei

To však není všechno. Další produkty, které by mohli potěšit vaše blízké, najdete na oficiálním e-shopu Huawei. A některé dokonce ve velmi zajímavé vánoční akci. Chcete-li se dozvědět více, navštivte stránky oficiálního e-shopu a nakupte vánoční dárky, které potěší.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Údaje o frekvenčním rozsahu pocházejí z laboratoří Huawei, kde byl pro připojení Bluetooth použit zvukový kodek LDAC HD.

 

Období výhodného spoření se chýlí ke konci

Monetární politika, kterou nejen Česká národní banka (ČNB) momentálně aplikuje skrze vysoké úrokové sazby, je přímou odpovědí na inflační tlaky posledních téměř 24 měsíců. Tento omezující přístup má v ideálním případě donutit banky a další velké hráče na finančních trzích změnit svůj typický styl a využívat výhodnějších sazeb k ukládání volných finančních prostředků u ČNB na úkor jejich nabízení formou dluhových produktů široké veřejnosti.

Souběžným a výrazným efektem je samozřejmě i zpomalení ekonomiky jako takové. Vyšší úrokové sazby zákonitě vedou k dražšímu financování firem, což brzdí jejich růstové ambice. Dochází také ke změně chování spotřebitelů, kteří přesouvají své preference od utrácení k úsporám. Ochlazování ekonomické aktivity pak vede ke zpomalování inflace, což je nyní cílem ČNB.

Na 7% úročení se běžný člověk nedostane

V médiích často skloňovaná dvoutýdenní REPO sazba je nástrojem, který centrální banka využívá výhradně v rámci svých transakcí s komerčními bankami. Běžný občan se na stávající 7% úroveň téměř bezrizikového úročení své hotovosti nedostane. Komerční banky si z těchto operací s depozity klientů nechají svůj díl. Soudě dle současné nabídky spořicích a termínovaných účtů činí tato “provize” kolem dvou procentních bodů. Zbývajících přibližně 5 % nabídnou za různých podmínek svým klientům.

Sám o sobě je 5% bezrizikový výnos vlastně zajímavou nabídkou, i když nyní už spíše krátkodobou. Střadatelé z řad české veřejnosti jsou přitom stále ve střetu s nutnou ochrannou reálné kupní síly svých úspor. Ani relativně vysoké zhodnocení totiž samo o sobě ještě neznamená, že se podaří hodnotu peněz alespoň zachovat, natož navýšit. Pro akcie to nyní platí dvojnásob. Rizikově averzní investor může být stávajícím pohledem na výkonnost hlavních investičních titulů kapitálového trhu odrazen.

Hlavní indexy i přes silnou rally technologického sektoru vykazují převážně ztráty, což naznačuje, že skutečné oživení je doménou pouze úzkého spektra vybraných společností. Ostatně když ze slavného indexu S&P 500 odebereme 7 nejsilnějších technologických společností, je za letošní rok de facto na nule.

„Nakupuj, když se ostatní bojí”

Zkušenější nebo odvážnější investor však může v korekcích v řádu 10 a více procent vidět zajímavé příležitosti. Známé krédo „nakupuj, když se ostatní bojí“ s ohledem na cykličnost kapitálového trhu platí, ovšem ne každý kolísavost hodnoty svých těžce nastřádaných úspor snese.

Jelikož je česká ekonomika v technické recesi (očištěný reálný čtvrtletní hrubý domácí produkt klesl ve dvou po sobě jdoucích čtvrtletích), lze také díky dřívějším komentářům členů Bankovní rady ČNB očekávat, že již na příštím zasedání koncem prosince dojde alespoň k symbolickému snížení sazeb.

Český retailový investor tak zatím ještě může využívat výhodnosti úrokových sazeb u bank, obchodníků s cennými papíry i fondů peněžního trhu. O největší lákadlo v podobě vysokého úročení však spořicí účty postupně přijdou. Se snižováním úrokových sazeb ČNB budou lidé nuceni opět podstupovat vyšší riziko, nebo přihlížet, jak jejich peníze ztrácí kupní sílu.

Autor:
Patrik Novotný
Investiční stratég Colosseum, a.s.

Colosseum, a.s. je ryze český obchodník s cennými papíry působící na trhu od roku 1997. Produktové portfolio zahrnuje investiční program ivy, který přináší vyvážené portfolio s orientací na optimalizaci výnosů a rizika a řadí se mezi nejúspěšnější produkty svého druhu na trhu. Vedle toho Colosseum poskytuje službu TOP ETF, která klientům zprostředkovává pravidelné investice do ETF jednoduše. Objem investic u společnosti Colosseum dosahuje téměř jedné miliardy korun.

Společnost Trezor ze skupiny SatoshiLabs bude přibližovat problematiku bitcoinu Africe. Spouští Trezor Academy a darovala Bitcoinetu

Trezor v rámci konference Bitcoin Africa Conference v Ghaně oznamuje vzdělávací program Trezor Academy. Tato iniciativa navazuje na úspěšný pilotní program, který proběhl během letošního roku. Během něj Trezor a místní hostitelé pořádali akce v Ghaně, Nigérii, Kamerunu, Ugandě, Keni a Burundi. Cílem bylo představit účastníkům výhody bitcoinu, a to prostřednictvím série setkání, prezentací a sezení s otázkami a odpověďmi. Tato iniciativa podpoří adopci bitcoinu skrze propojení vlastního vzdělávacího programu, sponzoringu vozidla Bitcoineta na cestách po Africe a konference Bitcoin Africa. Financovat to přitom bude z prodejů limitované edice Trezor Safe 3 Bitcoin only, která se při nedávném uvedení na trh vyprodala během jednoho dne.

“Spuštění vzdělávacího programu bude zahrnovat výrazně komplexnější program akcí a bude částečně financováno z tržeb z limitované edice kryptoměnové peněženky, kterou jsme nedávno uvedli na trh. Jedná se zařízení určené pouze pro bitcoin, kterého se vyrobilo pouze 2013 kusů. V Trezoru jsme se totiž zavázali, že z každého prodaného kusu poputuje 21 eur na podporu iniciativy Trezor Academy. Doposud proběhlo šest setkání ve Ghaně, Nigérii, Ugandě, Keni, Kamerunu a Burundi. Další budou následovat v průběhu celého roku 2024,” říká Matěj Žák, CEO společnosti Trezor.

To ovšem není jediná aktivita, kterou Trezor v Africe podporuje. Zafinancoval totiž taktéž pořízení vozidla zvaného Bitcoineta, které ve spolupráci s Bitcoin Cowries objede 16 regionů Ghany a přinese filozofii Bitcoinu do venkovských komunit a škol po celé zemi.

Tour Bitcoineta začala 1. prosince na konferenci Africa Bitcoin Conference, největší bitcoinové konferenci, která se dosud konala na africkém kontinentu a jejímž hlavním partnerem je právě česká společnost Trezor. Na této konferenci účastníci získali informace o budoucích aktivitách vzdělávacího projektu. Cestu expedičního bitcoinového vozu napříč Ghanou bude možné sledovat prostřednictvím oficiálního účtu BitcoinetaWA na sociální síti X a také prostřednictvím videoblogů a tradičních médií.

Žák k tomu také uvedl: „Uplatnění bitcoinu a blockchainu je v Africe možná aktuálnější než na kterémkoliv jiném kontinentu. Vlastnosti bitcoinu totiž odpovídají specifickým místním potřebám, jako jsou alternativní platební systémy, mikrofinancování a spoření. Jako společnost jsme odhodláni pomáhat šířit tuto filozofii prostřednictvím sponzorování akcí jako je Africa Bitcoin Conference a dalších aktivit jako Trezor Academy a Tour Bitcoineta. Do budoucna věříme, že bitcoin bude mít na africký kontinent velmi významný ekonomický a sociální dopad. Proto chceme místní komunity vzdělávat už nyní.“

Více o společnosti Trezor

Trezor je nezávislá česká společnost, která stojí za první hardwarovou bitcoin peněženkou na světě Trezor One uvedenou na trh v roce 2014. Její vlajkový produkt, Trezor Model T, je vybaven barevným dotykovým displejem a mnoha pokročilými funkcemi. Během října 2023 společnost také představila zcela novou produktovou řadu Trezor Safe Family, která má ještě více ulehčit bezpečné uchovávání kryptoměn. Všechny jejich peněženky mají otevřený zdrojový kód a jsou vylepšeny bezplatnou aplikací Trezor Suite, která zvyšuje soukromí a činí kryptografické operace intuitivnější.

Více o SatoshiLabs

SatoshiLabs je technologická skupina, která se zaměřuje na posílení postavení jednotlivce a na vytvoření finanční nezávislosti prostřednictvím kryptoměnových a open source technologií. Společnost, která zastřešuje čtyři nezávislé entity, se těší skvělé globální pověsti díky vytváření produktů definujících odvětví. Kromě Trezoru – první hardwarové kryptopeněženky na světě, stojí SatoshiLabs i za vznikem zdrojových kódů a populárních standardů BIP 39 a 44, bez kterých by se většina kryptopeněženek neobešla. Vedle toho skupina pomocí Invity.io usnadňuje také samotné obchodování s kryptoměnami a její startup Tropic Square se věnuje vývoji přelomového, plně auditovatelného čipu založeného na open-source přístupu, jenž by se měl objevit také v Trezoru. Nejnovější přírůstek Vexl.it poskytuje jednotlivcům možnost anonymně a bezpečně nakládat s bitcoiny v rámci vlastní komunity.

Nová oběhová a cirkulační čerpadla v Obecním domě jsou o 55 % úspornější oproti těm původním

Obecní dům, secesní budova zasazená do historického srdce Prahy zahájila v roce 2019 technologickou modernizaci, jejímž cílem bylo snížit spotřebu elektrické energie nejméně o 12 %. Jedním z nejvíce neúsporných zařízení všech budov jsou zastaralá oběhová a cirkulační čerpadla, i proto byla v rámci tohoto projektu veškerá nehospodárná čerpadla v otopném systému vyměněna. Výrobce čerpadel a čerpacích systémů Wilo pro tento projekt dodal celkem 23 moderních oběhových a cirkulačních čerpadel, která jsou oproti původním čerpadlům o více než 55 % úspornější. Kromě covidových let, kdy byl provoz Obecního domu utlumen na pohotovostní režim, nová čerpadla každým rokem ušetří 66 398 Kč a snižují množství produkovaného CO2 o 12,7 tun. Celý projekt je financován metodou EPC (z anglického Energy Performance Contracting tj. projekt energetických úspor se zaručeným výsledkem). Celkově lze projekt vyhodnotit jako úspěšný, dosavadní celkové úspory energie dosahují 15 %.

„Historické budovy, jako je Obecní dům, jsou důležitou připomínkou českých dějin a je potřeba o ně náležitě pečovat. I přestože v otopném systému čerpadla nebyla starší více jak 10 let, jejich výměna přinesla za čtyři roky v provozu významné snížení elektrické energie. Každým rokem, kromě covidového období, kdy byl Obecní dům v úsporném režimu, ušetří nová čerpadla 66 398 Kč, spíše více, pokud vezmeme skokové navýšení cen energií jenom za poslední rok. Provoz starších čerpadel se tak každým rokem více prodražuje, přitom jejich výměnou můžeme úspor dosáhnout vcelku snadno s rychlou návratností vynaložených investic.“ Uvedl Jan Cidlinský, výkonný ředitel WILO CS.

V rámci projektu EPC došlo v Obecním domě k instalaci nového plynového kotle a k odstranění celkem 23 kusů původních oběhových čerpadel. Tato čerpadla byla nahrazena energeticky mimořádně úspornými čerpadly WILO. Kromě jiných výhod dokáží pomocí funkce Dynamic Adapt Plus automaticky regulovat své otáčky dle aktuálních potřeb otopného systému a díky tomu neustále optimalizovat svůj provoz.

Kromě Obecního domu byla i v dalších pěti objektech hlavního města Prahy zahájena modernizace jejich technologického zařízení. Zadavatel, hlavní město Praha ve spolupráci s městskou společností Operátor ICT, svěřil projekty generálnímu dodavateli, společnosti ENESA a.s. Projekt je financován metodou EPC (energetické služby se zárukou), kdy dodavatel za dosažení úspor smluvně ručí a v případě neúspěchu doplatí vzniklý rozdíl. Jedná se o pilotní projekt, který je součástí prioritní oblasti „Chytré budovy a energie“ v rámci koncepce Smart Prague 2030.

O společnosti:

Wilo je nadnárodní technologická skupina, která patří k předním světovým výrobcům čerpadel a čerpacích systémů pro zařízení budov, vodní hospodářství a průmyslový sektor. Společnost byla založena roku 1872 v Dortmundu, v průběhu své dlouhé a úspěšné historie se rozvinula do podoby významného globálního hráče. V současnosti zaměstnává více než 8 200 lidí po celém světě. Skupina Wilo věnuje zvláštní pozornost globálním trendům jako je urbanizace, změna klimatu, řešení nedostatku vody a zvýšení energetické soběstačnosti, stejně jako technologickému pokroku a digitalizaci.

GenAI na vzestupu. Tři čtvrtiny organizací se chystají zvýšit investice, ukazuje průzkum společnosti Dell Technologies

Podle průzkumu společnosti Dell Technologies se tři čtvrtiny organizací chystají zvýšit své výdaje na generativní umělou inteligenci (GenAI). Přestože 76 % respondentů očekává, že dopad GenAI na jejich organizace bude významný nebo transformační, stále existuje určitá váhavost. Téměř 37 % respondentů uvedlo, že jejich organizace s přijetím GenAI váhají, přičemž mezi hlavní obavy patří bezpečnost (45 %), technická složitost (39 %) a správa dat (38 %). Umělou inteligencí se zabývala také letošní konference Dell Technologies Forum 22. listopadu v Praze.

Generativní umělá inteligence (GenAI) je akcelerátorem desetiletí, který pro organizace představuje významnou a okamžitou příležitost. Průzkum GenAI společnosti Dell Technologies mezi 500 IT osobami s rozhodovací pravomocí (ITDM), které mají na starosti implementaci GenAI ve Francii, Německu, Velké Británii a USA, odhaluje rostoucí zájem o GenAI. Většina dotázaných respondentů (78 %) uvedla, že je nadšena potenciálem, který může GenAI mít pro jejich organizaci. Tři čtvrtiny (76 %) navíc očekávají, že v příštím roce věnují zvýšené výdaje na IT na realizaci AI projektů.

Vzhledem k celosvětovému ekonomickému dopadu, který se odhaduje na 2,6 až 4,4 bilionu dolarů ročně, výsledky naznačují, že organizace upevňují své přístupy ke GenAI. Z těch, které překročily pilotní fázi, 87 % uvádí, že věří, že GenAI je na dobré cestě k dosažení smysluplných výsledků, a 80 % uvádí, že zavedly centralizované rozhodování a/nebo centra excelence. Pokud jde o způsob nasazení řešení, 82 % ITDM dává přednost vybudování lokálního nebo hybridního přístupu k GenAI, přičemž hlavními faktory tohoto přístupu jsou bezpečnost, náklady a kontrola (37 %).

„Žádná jiná technologie nedosáhla toho, co se podařilo generativní umělé inteligenci za méně než rok. Podnítila představivost milionů lidí a má potenciál stát se mocným nástrojem pro společnosti,“ říká Adrian McDonald, prezident společnosti Dell Technologies v regionu EMEA. A pokračuje: „Se správnými strategiemi se GenAI stane pro organizace klíčem k inovacím, růstu a konkurenční výhodě.“

Zdá se, že organizace jsou připraveny využít této příležitosti. Celkem 44 % respondentů uvedlo, že jejich organizace se nachází v rané až střední fázi své cesty k GenAI. Téměř polovina (49 %) očekává, že do šesti měsíců až jednoho roku uvidí významné výsledky.

Více než tři čtvrtiny respondentů (76 %) se domnívají, že dopad bude významný nebo transformační (významný: 54 %, transformační: 22 %). Mezi hlavní oblasti dopadu patří zvýšení produktivity, zefektivnění procesů a úspora nákladů.

Více než třetina organizací stále váhá

Přestože investice do GenAI jsou v plném proudu, 37 % respondentů uvedlo, že jejich organizace s přijetím GenAI do jisté míry nebo velmi váhají. Největší obavy vykazuje Velká Británie, kde téměř polovina (49 %) respondentů projevuje váhavost, což je více než dvojnásobek oproti Francii (22 %). Hlavními překážkami, které vedou k váhání organizací, jsou bezpečnost, technická složitost a správa dat.

Z těch, kteří GenAI používají profesionálně, uvádějí respondenti ve Velké Británii (46 %) a USA (45 %), že ji používají alespoň jednou denně. Respondenti ze všech lokalit také uvádějí vyšší míru osobního používání GenAI, což naznačuje, že ITDM s odpovědností za GenAI si zvyšují kvalifikaci ve svém volném čase. V čele osobního používání je Velká Británie, kde 64 % respondentů používá GenAI jednou nebo vícekrát denně, následuje Německo (59 %), Francie (58 %) a USA (54 %).

Další informace a kompletní průzkum naleznete na následujícím odkazu.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Exit mobile version