Cirkulární revoluce: Jak uspěly udržitelné technologie v roce 2023

V letošním roce podnikli spotřebitelé další pozitivní kroky směrem k udržitelnějším spotřebitelským návykům. Společná studie společností Swappie a Kantar odhalila výrazný nárůst zákazníků, kteří si stále více uvědomují dopad svých rozhodnutí a osvojují si udržitelné nákupní návyky. Na evropské úrovni nakupuje výrobky z druhé ruky o téměř 40 % lidí více než před 5 lety. Studie ukázala rostoucí povědomí veřejnosti o tom, že je čím dál důležitější dbát na udržitelný výběr při nákupu zboží. V rámci Evropy ale stále každý druhý člověk svou starou techniku uchovává doma. 56 % všech respondentů si ponechává svůj starý telefon jako náhradní a 48 % uchovává rozbitý telefon. O možnosti poslat nevyužívaná zařízení k repasování a dále do oběhu spotřebitelé podle studie stále nemají dost informací. Každý čtvrtý dotázaný měl pocit, že prodat své zařízení a přijmout tak udržitelnější systém vlastnictví chytrých telefonů je příliš náročné.

Jádrem iniciativ společnosti Swappie, která se stává významným hráčem v přetváření spotřebitelských postojů k vlastnictví technologií, je po celý rok 2023 snaha změnit postupy v oblasti oběhového hospodářství, prosadit právo na opravu, usměrnit širší étos snižování elektronického odpadu a prodlužovat životní cyklus chytrých telefonů. Ve své kampani se snaží podporovat kulturu opravitelnosti zařízení a předcházet vyhazování nepoužívané elektroniky. Swappie se letos stala jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě.

Společnost Swappie se aktivně zasazuje o právo na opravu a účastní se diskusí na evropské úrovni. Jako klíčový hráč v odvětví renovací zdůrazňuje význam právních předpisů, které podporují právo spotřebitelů na cenově dostupné a kvalitní opravy, přispívají ke zdravějšímu průmyslu a snižují množství elektronického odpadu. Sami Marttinen, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Swappie, shrnuje: „Náš závazek vůči filosofii oběhového hospodářství přesahuje rámec renovace chytrých telefonů – jde o to, abychom spotřebitelům umožnili dělat rozhodnutí, která rezonují s odpovědnějším a ekologicky uvědomělým životním stylem. Proto vzděláváme stále více lidí v tom, aby jejich stará technika našla novou rodinu, a zároveň posilujeme náš závazek k efektivnímu a ekologickému provozu prostřednictvím našich logistických a renovačních zařízení, například v Lipsku. Ve společnosti Swappie nejen nově definujeme trh s renovovanou technikou, ale také dláždíme cestu k udržitelnější budoucnosti techniky.“

Změnou paradigmatu v oblasti renovovaných smartphonů je řada Premium Series, kterou společnost Swappie letos uvedla na trh i v Česku. Řada řeší běžné problémy týkající se stavu baterie, funkční kvality a známek opotřebení. Zákazníkům se představuje jako kategorie, jež má vyšší přidanou hodnotu než nová zařízení. Tím, že společnost Swappie poskytuje spotřebitelům iPhony, které se mohou pochlubit baterií se 100% kapacitou, bez známek opotřebení a s plnou operační kapacitou, nově definuje, co znamená vlastnit prémiový smartphone v éře, které dominují ohledy na udržitelnost.

V rámci posílení svého evropského zastoupení Swappie strategicky rozšířila své aktivity do německého Lipska. Zvyšuje tím přepravní kapacity a zkracuje dodací lhůty do střední Evropy. Lipsko jako klíčový uzel evropské logistické sítě zároveň pomáhá zmírnit dopad na životní prostředí díky zkrácení přepravních tras.

Manažerka společnosti Swappie pro Českou republiku a Slovensko, Simona Sedlárová, dodává: „Do roku 2024 si Swappie klade ambiciózní cíle, mezi něž patří další vzdělávání spotřebitelů v oblasti prodeje staré techniky a také větší dostupnost samotné společnosti. Připravujeme s lokálními partnery otevření drop off pointů, které usnadní zákazníkům prodej jejich staršího telefonu.“

Kromě toho se společnost zavázala získávat 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů a pomoci zákazníkům ušetřit do konce roku 2024 více než 100 000 tun CO2e.

O společnosti Swappie

Swappie, největší evropský prodejce repasovaných iPhonů, je přední komplexní online destinací pro prodej a nákup repasovaných smartphonů. Jejím posláním je poskytnout lidem způsob, jak vylepšit své telefony, který je vysoce kvalitní, cenově dostupný a šetrný k životnímu prostředí. Společnost Swappie v současné době působí v celé Evropě, včetně Česka, Švédska, Itálie a Německa. V roce 2022 se společnost rozrostla o tržby ve výši 208 milionů eur a od svého založení v srpnu 2016 se Swappie stala jednou z nejinovativnějších a nejrychleji rostoucích společností v Evropě, rozšířila svůj tým na více než 750 lidí a od investorů doposud získala 171 milionů dolarů (149 milionů eur).

Další informace naleznete na adrese: www.swappie.com

Z low-code platformy ke správě dokumentů – pohonem je AI. Nectain využil své know-how k vývoji nového systému

Ukrajinská společnost Nectain, která spadá pod skupinu Intecracy Group a jež vyvinula sadu nástrojů založenou na technologii low-code, přichází s novým produktem. Systém pro správu dokumentů (DMS) postavený na vlastní low-code platformě nyní pomáhá společnostem přecházet na takzvané bezpapírové fungování. Změna strategie vychází z rozhodnutí demonstrovat možnosti low-code platformy stejně jako schopnosti začlenit do provozu také umělou inteligenci s cílem snižovat náklady a zvyšovat produktivitu ve firmách.

„AI je aktuálně v základu všech našich služeb. Už od roku 2000 totiž vyvíjíme věci tak, aby nejprve pomohly nám, my jim porozuměli, a pak mohou dobře pomoci našim klientům. Tohle je v podstatě nová iterace, nová verze, kdy vidíme, že firmy v této oblasti jednoduše tápou, a to zejména ty větší. Jsem přesvědčený, že náš nový produkt jim dokáže pomoci. Když navíc víme, že hledání v dokumentech je jedna z deseti činností, která zabírá nejvíce času, nebo že se určité procento dokumentů ztratí už při jejich zakládání, je jasné, že takový systém může mít velký podíl na zvýšení efektivity práce i komunikace,“ vysvětluje Oleksandr Rossol ze společnosti Nectain. „A protože vše vyvíjíme s tím, že nástroje sami používáme a vyznáme se v nich, přechod na nový produkt bude rychlý a bezbolestný.“

Systém pro správu dokumentů zvládne metadata i filtraci dokumentů

Produkt společnosti Nectain reaguje na trend takzvaných paperless kanceláří. Firmy, které o bezpapírovou politiku usilují, však často čelí dlouhému procesu učení se novým postupům a adaptace na různá řešení digitalizace. Tomu se Nectain snaží předcházet. Do softwaru proto začlenil umělou inteligenci, která pomáhá optimalizovat správu a uchovávání dokumentů třeba tím, že zajišťuje vyšší správné přiřazování metadat a díky tomu i přesnost vyhledávání. Systém dokáže filtrovat dokumenty podle relevance a kontextu, rozpozná duplicitu a umožňuje uživatelům, aby k dokumentům měli přístup odkudkoli. „Zkrátka je to uživatelsky orientované DMS, které nabízí všechny funkce a přístupy, jež pomáhají týmům k vyšší produktivitě,“ říká Rossol.

I další plánované funkce, například inteligentní vyhledávání, budou s největší pravděpodobností založené na technologii AI. Jednou z vizí Nectainu je totiž vytvořit takový systém správy dokumentů, který pracovníkům umožní komunikovat, jako kdyby hovořili se svým živým kolegou. Tedy že popíšou běžnou lidskou řečí, jaký systém by pro ně intuitivně fungoval nejlépe, a umělá inteligence by pak podle toho automaticky uspořádala všechny jeho dokumenty do složek a kolekcí.

Low-code platforma přitom bude i nadále tvořit základ byznys modelu v Nectainu a její tvůrci ji plánují neustále rozvíjet, aby po prvotním úspěchu držela krok s technologickým pokrokem. K novému zaměření její tvůrce vedla i vyšší potřeba digitalizace. „Firmy očekávají, že jejich kritické informace budou přístupné, snadno vyhledatelné a dobře zabezpečené. Stejně tak potřebují, aby jejich postupy při práci s dokumenty byly efektivní a transparentní. S naším DMS systémem se jim nestane, že by se zásadní informace ztratily v e-mailovém vlákně,“ doplňuje Rossol. Nectain přitom na Ukrajině kromě soukromých firem využívá také státní správa, pošta nebo telefonní operátor. Klientskou základnu už ovšem společnost buduje také v USA nebo v Německu.

Více o Nectain

Rychlost a kvalita rozhodnutí může znamenat rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem – ukrajinská low-code platforma Nectain proto nad nimi firmám dává plnou kontrolu. Pomocí certifikovaných nástrojů na modelování situací, procesů a rozhodování dokážou vedení a klíčové osoby snadno nastavovat automatizovaný sled událostí ve firmě (dokumentace, sales, HR, vývoj). A jde to i bez vendor-locku, hlubokých technických znalostí, nákladů na konzultace či složitý vývoj. Mezi klienty Nectain patří například ukrajinská státní správa, energetické společnosti či banky. V roce 2022 byla firma nucena urychlit svou expanzi a přesunout sídlo do Prahy. Odtud buduje software s globálními ambicemi. Nectain patří do technologické skupiny Intecracy, která čítá celkem 450 zaměstnanců a mezi její klienty patří Siemens, Cority a celá řada dalších nadnárodních skupin.

Radim Pařík je spoluautorem nové knihy Chrise Vosse o empatickém řízení lidí

Prezident Asociace vyjednavačů Radim Pařík, mezinárodní profesionální vyjednavač, lektor a vrcholový manažer, se stal spoluautorem knihy Empathetic Leadership (Empatické vedení lidí) s legendou vyjednávání a bývalým hlavním mezinárodním vyjednavačem FBI s únosci Chrisem Vossem. Potvrdil tím výjimečné postavení České a Slovenské republiky mezi vyjednavači z celého světa. Kniha vyjde na jaře 2024 v nakladatelství SuccessBooks®.

Vyjednávání je vrcholnou formou komunikace a úzce se tak prolíná s řízením lidí. Empatické vedení lidí je progresivní směr vycházející z poznatků těchto dvou oborů a zaměřuje se často také na práci s psychologicky složitými osobnostmi. Kniha je tak společnou odbornou publikací Vosse a dalších špiček oboru komunikace a vyjednávání. Radim se v knize věnuje tématu vyjednávání a taktické empatie, které jsou neoddělitelnou součástí moderního leadershipu.

Radim Pařík je jediným osobním žákem Chrise Vosse v Česku a na Slovensku a mezi autory nové knihy jediným z Evropské unie. „Mám neskutečnou radost, že si mne Chris Voss vybral jako spoluautora knihy. Zároveň cítím obrovskou odpovědnost,“ říká Radim Pařík. „Tahle skutečnost pomůže celému oboru vyjednávání v Česku a na Slovensku, protože najednou takové hvězdy světového vyjednávání jako právě Chris Voss nebo Joe Navarro, George Kohlrieser nebo Mathias Schranner vědí, že existuje Česká republika a že v ní umíme skvěle vyjednávat. Takže to není o mně, je to o všech lidech, kteří se tady u nás uprostřed Evropy vyjednávání věnují.”

Kniha Empathetic Leadership má nakročeno stát se podobně úspěšným bestselerem, jakou byla kniha Chrise Vosse Never Split the Difference: Negotiating As If Your Life Depended On It (Nikdy nedělej kompromis aneb Vyjednávej tak, jako by ti šlo o život). Ta se stala v roce 2016 světovou senzací a dodnes je pokládána za základní literaturu pro zájemce o vyjednávání. Christopher „Chris“ Voss začínal jako policista, ale brzy se vypracoval na pozici hlavního mezinárodního vyjednavače FBI pro vyjednávání s únosci. Pomáhal v řadě případů únosů po celém světě, například na horké půdě Gazy, Iráku, Filipín, Kolumbie nebo Haiti. V roce 2007 odešel ze státní služby a založil vlastní poradenskou skupinu The Black Swan Group. Své zkušenosti předává dál, ať již formou veřejné osvěty nebo přednáškami na vybraných amerických univerzitách.

Radim Pařík byl místopředsedou představenstva druhého největšího retailera světa a postupně se stal špičkovým byznysovým vyjednavačem. Absolvoval studium na prestižních světových institucích, je absolventem Harvard Negotiation Master Class a držitelem certifikace Certified Global Negotiator z University St. Gallen. Prošel výcvikem vyjednávání pod vedením bývalých agentů FBI a ovládá vyjednávací techniky založené na principech Mossadu. Radim Pařík realizoval odborný výzkum vlivu emocí na jednotlivé taktiky vyjednávání s více než 1000 respondenty z řad vrcholových manažerů, politiků a profesionálních vyjednavačů a to na základě skutečných případů vyjednávání. Je certifikovaný Chief Negotiation Officer ze Schrannerova vyjednávacího institutu a jediným žákem obou největších osobností oboru Chrise Vosse a Joe Navarra v České republice i na Slovensku. V současnosti je také prezidentem Asociace vyjednavačů – mezinárodní organizace, která sdružuje profesionální vyjednavače v pěti zemích na čtyřech kontinentech světa.

Více než polovina Čechů nemá ještě nakoupené dárky. Co poletí v prosinci nejvíc?

Největší nákupní horečka právě začala, protože Češi nemají ještě nakoupeno na Vánoce. Tedy aspoň více než polovina z nich. Potvrdil to průzkum, který realizovala mezi tisíci svými zákazníky v posledních listopadových dnech společnost CZC. Výsledky ukázaly, že mezi dárky bude letos hodně elektroniky, nejčastěji pak mobilní telefony, chytré hodinky, sluchátka a herní příslušenství.

Přes 40 % Čechů nakupuje letos většinu dárků na Vánoce až v první polovině prosince a dalších 11 % bude vybírat až v posledním týdnu či deseti dnech. To a mnohem víc o letošních vánočních nákupech odhalil průzkum CZC, dvojky na českém trhu s elektronikou. Největší část respondentů spadala do věkové kategorie 40 až 50 let (27 %), přibližně 19 % pak bylo mezi 50 a 60 lety a zároveň v rozmezí 30 až 40 let, 14 % odpovědí přišlo od zákazníků mezi 20 a 30 lety a zbytek byl ještě mladší.

Přestože Vánoce jsou již za necelé čtyři týdny, 45 % dotázaných uvedlo, že o konkrétní podobě dárků pro své nejbližší nemá ještě představu a mezi nabídkami obchodníků hledají, co je zaujme. To reálně znamená, že s ubývajícím časem během prosince vzrůstá pravděpodobnost impulzivních nákupů v atraktivních akcích. Jen přibližně 18 % ví předem, co přesně koupit, 37 % má představu o druhu dárku, ale konkrétní věc nebo značku vybírá podle momentální nabídky.

Není akce jako akce

Na jednotlivých obchodnících nyní je, jaké akční nabídky připraví, protože 60 % všech dotázaných jasně uvedlo, že dárky vybírá a nakupuje převážně ve speciálních předvánočních nabídkách. Po vyhodnocení našeho celolistopadového Black Friday je naprosto zřejmé, že velká část zákazníků zkoumá férovost slev jednotlivých akcí. Je to vidět z velkého množství lidí, kteří si před nákupem rozklikli náhled na transparentní historický vývoj ceny vybraného zboží, který máme k dispozici na stránce každého produktu pod jeho cenovkou,“ zdůrazňuje Tomáš Urban, obchodní ředitel CZC.

Jedním z nejčastějších dárků bude elektronika

Ne že by pod vánočním stromkem byla jen elektronika, nicméně 67 % dotázaných se vyjádřilo tak, že mezi dárky, které pořizují pro své nejbližší, letos bude. 26 % dotázaných v tomto ohledu ještě neví a jen 7 % Čechů má jasno, že elektroniku dávat nejbližším nebudou. Přes 37 % utratí dokonce za elektroniku víc než polovinu svého celého rozpočtu na dárky (35 % dotázaných na tuto otázku nedokázalo ještě odpovědět).

Letošní Vánoce budou hrát prim chytré hodinky, sluchátka a herní příslušenství

Mezi jakými produktovými kategoriemi vybírají ti, kdo už vědí, že budou obdarovávat své nejbližší elektronikou? „Nejčastěji uvedli zákazníci mobilní telefony a chytré hodinky. Konkrétně u dárků nakupovaných pro ženu vedou hodinky, následují je těsně telefony a s větším odstupem sluchátka. V kategorii dárků pro muže se pak dělí o první tři místa mobilní telefony, herní příslušenství, sluchátka (chytré hodinky jsou v těsném závěsu). Samostatnou kategorií jsou dárky pro děti a dospívající, tady je pořadí následující: sluchátka, herní příslušenství, mobilní telefony, hry pro PC nebo konzoli a chytré hodinky,“ konstatuje Urban.

Jak Češi nakupují nejraději a kolik za Vánoce utratí

Zajímavý je i způsob nákupu, který Češi preferují. Více než polovina respondentů dává při nákupu dárků přednost online objednávce i s dopravou domů nebo do blízkého místa. 38 % dotázaných objednává online, ale objednávku si dojdou vyzvednout osobně do prodejny. Jen 11 % uvedlo, že preferuje kompletní nákup v kamenné prodejně bez předchozího objednání.

Kolik peněz podle průzkumu letos Češi utratí? Čtvrtina respondentů počítá s tím, že by se chtěla vejít do 5 tisíc korun. Největší část (32 %) uvedla, že je dárky na Vánoce pro nejbližší vyjdou pravděpodobně na 5 až 10 tisíc. Dalších cca 19 % je připraveno utratit mezi 10 a 15 tisíci korunami a shodně přibližně 12 % Čechů vloží do dárků mezi 15 a 20 tisíci či ještě více.

V některých ohledech nás výsledky průzkumu překvapily, například mezi dárky pro děti jsme očekávali větší důraz na tablety či herní konzole. Obě tyto kategorie označila shodně jen asi 5 % oslovených. V každém případě děkujeme našim zákazníkům, že se s námi podělili o své nákupní preference, kterým přizpůsobíme i letošní vánoční nabídku,“ uzavírá Tomáš Urban z CZC.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která vlastní značky MALL, CZC a WE|DO a provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek.

Technologie NVIDIA RTX podporuje již přes 500 her a aplikací

Technologie NVIDIA RTX od roku 2018 díky ray tracingu a využití AI mění způsoby, jakými její zákazníci hrají nebo tvoří obsah. K dnešnímu dni podporuje technologie NVIDIA RTX už více než 500 her a aplikací. Společnost při této příležitosti spouští soutěž RTX 500, která má tento milník oslavit.

Vycházejí také nové Game Ready ovladače přinášející vylepšení do Call of Duty: Modern Warfare III Season 1 nebo Cyberpunk 2077: Ultimate Edition a Update 2.1. Budou optimalizovány také pro THRONE AND LIBERTY a Avatar: Frontiers of Pandora.

500 her a aplikací je RTX ON

RTX zahrnuje ekosystém technologií pro dosažení věrnější grafiky a vyššího počtu snímků za sekundu ve hrách. Ray Tracing, který je na GPU GeForce RTX poháněný dedikovanými RT jádry, přináší do her realistické osvětlení a odrazy. NVIDIA DLSS využívající AI akcelerovanou pro změnu na Tensor jádrech umožňuje např. v populárním titulu Cyberpunk 2077 přinést až pětinásobé navýšení snímkové frekvence nebo nahrazení tradičních denoiserů kvalitnější a efektivnější technologií Ray Reconstruction.

NVIDIA dnes slaví milník, na kterém se podílela pět set her a aplikací #RTXON. Hráči si technologie RTX osvojili úctyhodným tempem. Každý týden odehrají 87 milionů RTX her. 97 % majitelů GeForce řady RTX 40 hraje Cyberpunk 2077 se zapnutými RTX technologiemi a pozadu nejsou ani dašlí populární hry! U Alan Wake 2 jde 99 %, při hraní NARAKA: BLADEPOINT je to 98 %, v případě Minecraft s RTX je tento podíl 99 % a Diablo IV zaznamenává tyto funkce zapnuté u 96 % zmíněných hráčů.*

U příležitosti oslav rozdává společnost NVIDIA dvacet dárkových karet do digitálního obchodu Green Man Gaming v hodnotě 500 dolarů. Hráči mohou také do konce prosince vyhrát #RTXOn klávesy od společnosti NVIDIA. K akci se připojuje také společnost CD PROJEKT RED, která se chystá rozdat Cyberpunk 2077: Ultimate Edition. Pro více informací sledujte oficiální účet Cyberpunk 2077 na Twitteru.

Detailnější informace nabídnou stránky akce RTX 500 na GeForce.com.

Na sociálních sítích lze označovat a vyhledávat obsah související s využitím RTX technologií pomocí hashtagu #RTXON.

Game Ready na první sezónu Call of Duty: Modern Warfare III a Call of Duty: Warzone

6. prosince bude spuštěna první sezóna pro hry Call of Duty: Modern Warfare III a Call of Duty: Warzone™. Objevuje se v nich nový obsah v čele s velkou mapou Urzikstan a hráči se také mohou těšit na plný ray tracing i s funkcí Ray Reconstruction v lobby. Díky tomu bude možné si při čekání prohlédnout postavy, vozidla nebo třeba výbavu v mnohem lepší grafice. Call of Duty: Warzone nově nabídne také DLSS 3 po jejím přidání do všech ostatních režimů a kampaní. Hráči také mohou využívat NVIDIA Reflex pro snížení latence a NVIDIA DLAA pro vyhlazení hran pomocí AI.

Pro podporu nových funkcí jsou potřeba aktuální Game Ready ovladače.

Cyberpunk 2077 dostane update na verzi 2.1

5. prosince, stejně jako Cyberpunk 2077: Ultimate Edition, vyjde aktualizace Cyberpunk 2077 Update 2.1, která je pro všechny majitele původní hry zdarma a obsahuje nový herní obsah i technická vylepšení. Ray Tracing: Overdrive Mode již nebude považován za technologické preview a nabídne lepší kvalitu obrazu i nové funkce. DLSS Ray Reconstruction lze nyní aktivovat i při zapnutí ray tracingových odrazů v rámci presetu, případně při vlastní konfiguraci grafického nastavení. Funkci tak bude moci využít mnohem více hráčů.

Další novinky

S novými Game Ready ovladači přibývá podpora pro sedm nových displejů kompatibilních s technologií G-SYNC:

  • ASUS PG49WCD
  • ASUS PG34WCDM
  • ASUS VG27AQM1A
  • Corsair 315QHD165
  • LG 27GR95QE
  • LG 27GR95UM
  • Philips 27M1N5500ZR

Rozšiřuje se také optimální nastavení jedním kliknutí v GeForce Experience. Nově jej nabízí 12 her:

  • ARK: Survival Ascended
  • Call of Duty: Modern Warfare III
  • Cities: Skylines 2
  • Football Manager 2024
  • For The King II
  • Foxhole
  • Ghostrunner 2
  • Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name
  • RoboCop: Rogue City
  • The Front
  • The Invincible
  • The Lord of The Rings: Return to Moria

Aktuálně vydávané ovladače jsou také optimalizovány pro THRONE AND LIBERTY a Avatar: Frontiers of Pandora.

O Game Ready ovladačích

Ovladače GeForce Game Ready poskytují nejlepší zážitek z oblíbených her, protože jsou optimalizovány ve spolupráci s vývojáři a důkladně testovány na tisících hardwarových konfiguracích PC sestav a notebooků pro dosažení maximálního výkonu a spolehlivosti.

Program ovladačů NVIDIA Game Ready Driver byl od základu vytvořen jako metoda, která má poskytnout nejlepší možný herní zážitek. Tento program staví na součinnosti s herními vývojáři a umožňuje pravidelné poskytování buildů her a ovladačů mezi oběma stranami ještě před vydáním. Díky úzké spolupráci na hledání optimalizací a řešení problémů a následné iteraci těchto buildů je zajištěno, že hry i Game Ready ovladače budou při vydání poskytovat nejvyšší kvalitu a výkon.

Ze společností Cleverlance a KOMIX Digital se stává Qinshift

Od začátku prosince začínají společnosti Cleverlance a KOMIX Digital oficiálně existovat pod jedinou značkou Qinshift. Dochází tak ke zformování dalšího stabilního technologického pilíře skupiny KKCG, který se věnuje vývoji zakázkového softwaru pro zákazníky v České republice i dalších zemích Evropy. Společnost Qinshift má nakročeno stát se jedním z největších poskytovatelů těchto služeb v Evropě.

Od 1. prosince 2023 dochází k propojení společností Cleverlance a KOMIX Digital pod jedinou značku Qinshift. Organizační propojení se týká všech entit těchto dvou firem, tedy Cleverlance Enterprise Solutions, Cleverlance Slovakia, Cleverlance Deutschland, Cleverlance H2B, KOMIX Digital a KOMIX SK. Tyto společnosti pod jedinou značkou Qinshift nyní tvoří technologický pilíř skupiny KKCG zaměřený na tvorbu zakázkového softwaru.

Petr Štros Senior Vice-president BSFI říká: “Jsme velice hrdí na to, že jsme se stali organickou součástí velké evropské značky, jakou je Qinshift. Spojení kompetencí všech našich týmů i vertikál nám umožňuje dodávat našim klientům v Evropě i mimo ni bezkonkurenční technologické služby potřebné pro byznys 21. století. I přes náš pohled na celosvětový trh považujeme stále za klíčové naše zákazníky v Čechách a na Slovensku a chtěli bychom poděkovat našim klientům a partnerům, kteří nás v naší cestě podporují.”

Cleverlance je česko – slovenskou IT technologickou společností založenou v roce 2000. Stala se předním českým dodavatelem IT služeb, informačních systémů, webových a mobilních aplikací včetně virtuální reality zejména v oblastech financí, telekomunikací a automotive. Komix Digital staví na třicetileté tradici v oblasti vývoje softwaru na zakázku se zaměřením na velké nadnárodní společnosti v evropském regionu.

Qinshift je globální technologickou společností se silným evropským zastoupením, která se specializuje na vývoj zakázkového softwaru, komplexní podniková řešení, UX design a umělou inteligenci. Společnost Qinshift kromě toho poskytuje služby podnikového poradenství významným telekomunikačním a satelitním operátorům, finančním institucím a automotive společnostem, jakož i organizacím zabývajícím se mobilitou, zdravotnictvím a průmyslem. Svým klientům pomáhá procházet procesem digitalizace.

Součástí značky Qinshift se v říjnu 2023 stal také švédský Seavus. Do konce roku pak Qinshift dokončí rebranding a integraci i se společností Stratiteq, další švédskou specializovanou společností pro analýzu dat. Další kroky globálního rebrandu budou dokončeny do konce roku 2024, včetně začlenění společnosti Clearcode, celosvětového partnera pro vývoj reklamního a marketingového softwaru (AdTech & MarTech), a společnosti Musala Soft se sídlem v Bulharsku.

O společnosti Qinshift:

Qinshift je globální technologická společnost se silným evropským zastoupením, která poskytuje technologické služby perspektivním společnostem po celém světě. Více, než 3 000 jejích technických odborníků vytváří a navrhuje software a poskytuje komplexní podniková řešení, vizionářský design UX/UI, spolehlivě provozuje služby, inovativní produktový vývoj a špičkové podnikové poradenství. Společnost se stará o různorodou klientelu včetně telekomunikačních a satelitních operátorů, finančních a bankovních institucí, výrobních a automotive společností a organizací zabývajících se mobilitou a zdravotnictvím. U svých klientů podporuje jejich cestu k digitální transformaci. Qinshift je součástí technologického pilíře skupiny KKCG .

3 z 5 Čechů neumožnil obchodník zaplatit kartou. Air Bank připravuje světově unikátní řešení, které rozšíří možnost bezhotovostního placení v Česku. Uvede jej pod zcela novou značkou Cvak

Zacvakejte to bez starostí. Svoboda ve volbě způsobu placení pro všechny

Air Bank na začátku příštího roku plánuje představit veřejnosti světově unikátní platební řešení, které v České republice podstatně rozšíří možnost bezhotovostního placení. Zboří tím technické a poplatkové bariéry současných na trhu běžně dostupných způsobů přijímání bezhotovostních plateb, které některé obchodníky dosud od tohoto placení odrazují. Nové platební řešení bude mít svou vlastní značku, která ponese název Cvak. Využívat jej budou moci zákazníci a obchodníci s účty u všech bank na českém trhu.

„Naším cílem je zaplnit na mapě Česka bílá místa, kde dosud bylo nutné platit jen v hotovosti, a přinést tak bezhotovostní placení všude tam, kde o něj zákazníci, ale i obchodníci stojí. Z našich průzkumů vyplývá, že 9 z 10 lidí platí kartou minimálně několikrát týdně. Lidé chtějí mít možnost zvolit si sami způsob placení, a ne všude tuto možnost mají. Proto chceme obchodníkům nabídnout jednoduché a cenově atraktivní platební řešení, které jejich platícím zákazníkům zvýší komfort a ve výsledku bude mít i pozitivní dopady na jejich tržby,“ říká Jiří Suchý, ředitel divize Produkty a inovace v Air Bank.

Na bance nezáleží, Cvak funguje všem. Aktivní zapojení dalších bank bude však přínosem

Cvak je platební řešení vyvinuté tak, aby s ním mohl zaplatit klient každé banky. To znamená, že pro využívání Cvaku nebude nutné mít účet u Air Bank. K zaplacení bude stačit chytrý telefon a platební karta.

Přestože placení a přijímání plateb prostřednictvím Cvaku bude z pohledu zákazníků i obchodníků už od začátku fungovat pro klienty všech bank, Air Bank zapojení ostatních bank do projektu vítá.

„Máme pozitivní odezvu trhu. Nejen ze strany malých i větších obchodníků, ale účast v projektu zvažuje hned několik dalších bank. Aktivní podpora této nové platební metody ze strany více bankovních hráčů napomůže nejen jejímu masovému rozšíření, ale bude mít i pozitivní ekonomický přínos pro všechny, kteří Cvak využívají,“ dodává Jiří Suchý.

Už samostatná značka a vizuální identita, odlišná od vizuální identity Air Bank, dokazuje, že je nové platební řešení již od začátku koncipované tak, aby se k jeho dalšímu rozvoji mohli připojit i ostatní hráči na trhu.

Slovo Cvak vyjadřuje jednoduchost placení a odkazuje na lidové označení pro platby ‚zacvakat‘. Sloganem nové značky Cvak bude ‚Placení tak jednoduché, jak to zní‘. U loga jsme se inspirovali symbolem bezkontaktního placení, kterému má Cvak v Česku pomáhat. Závorka jako prvek nám pak kreativně umožní symbolizovat zvuk i na statických obrázcích. Značku Cvak chceme od Air Bank odlišit i vizuálně, základními barvami jsou fialová a tmavě modrá, společně s bílou umožňují vytvářet výrazné barevné kombinace,“ říká Oldřich Dostál, ředitel marketingu Air Bank.

Rezignovanost, ale i naštvanost a otrávení. Reakce Čechů na cash only podniky

Podle aktuálního průzkumu agentury IPSOS pro Air Bank u sebe 22 % lidí nenosí vůbec žádnou hotovost a jen každý desátý Čech má v peněžence připraveno více než tisíc korun. Třetina Čechů je se situací, kdy nemohou platit kartou, už smířena a považuje to za normální stav. Ostatní jsou ale naštvaní a otrávení. Situace, kdy nelze zaplatit kartou, může způsobit i horké chvilky, čtvrtina dotazovaných musela jít hledat nejbližší bankomat a dalších 24 % pak nenakoupilo, a obchodníci tak přišli o tržbu.

V současné chvíli již u vybraných obchodníků probíhá pilotní provoz Cvaku. Od dnešního dne se mohou také další zájemci z řad obchodníků registrovat přes formulář na webových stránkách www.cvak.cz. Budou tak mezi prvními, které banka osloví ve chvíli dalšího rozšiřování nové služby.

Jak bude Cvak technicky vypadat a jaké budou jeho cenové a technické parametry, plánuje Air Bank veřejnosti představit začátkem roku 2024.

Průzkum pro Air Bank realizovaný agenturou IPSOS se uskutečnil formou online dotazování v říjnu 2023 na reprezentativním vzorku 1 000 respondentů ve věku 18 až 65 let.

Vodafone se letos nedrží nohama na zemi – s pomocí satelitu vystřelí vánoční přání svých zákazníků až ke hvězdám

Stát se muzikantem, porodit prezidentku nebo pomáhat druhým. Vodafone ve své vánoční kampani inspiruje lidi k tomu, aby si dovolili snít a svá skutečná přání sdíleli s těmi nejbližšími. Nyní ale za pomoci moderních technologií pošle jejich nejniternější touhy až tam, kde bude největší šance, že se nakonec splní. Přes satelit je totiž vystřelí ke hvězdám, na oběžnou dráhu. Ne náhodou se totiž říká, že když po něčem opravdu toužíme, celý vesmír se spojí, aby nám to pomohl uskutečnit.

Není potřeba čekat na padající hvězdy, aby se přání plnila. Od začátku prosince je možné na speciální webové stránce Vodafonu vyplnit to své a jednoduchým kliknutím ho poslat doslova na vyšší místa. Server Vodafonu v ten samý okamžik zajistí komunikaci se satelitním přípojným bodem Starlink a pokud se vše podaří, satelit obratem zašle uživateli přímo na stránku potvrzení, že přání dorazilo v pořádku na místo určení. Každé se zdrží ve vesmíru zhruba 0.00367 vteřiny.

Technologie jsou naše budoucnost a umožňují bořit bariéry tam, kde se nám o tom ještě před pár lety ani nesnilo. Zatímco naše nejmodernější síť obvykle běží rychle a spolehlivě po optických kabelech nebo vzduchem, nyní s její pomocí pronikneme až do vesmíru. Chceme ukázat, že lidské sny a touhy nemají žádné hranice, a to i díky technologiím, které nám umožňují posouvat se stále dál,“ vysvětluje Barbora Kožíšková, ředitelka komunikace značky Vodafonu.

Přání a jejich vesmírnou odyseu mohou lidé sdílet také s ostatními. Na stránce si svou tužbu virtuálně zabalí do vánočního hávu, stáhnou a mohou pohodlně sdílet dál skrze sociální sítě. Inspirují tak ostatní, aby se nebáli plnit si sny. Zákazníci, kteří mají pocit, že nic nepotřebují a vše důležité už mají, vánoční inspiraci najdou i v prodejnách Vodafonu. Právě zde se mohou přes QR kód ke speciální stránce připojit a zamyslet se nad svým nejniternějším přáním. Ve vybraných pobočkách si dokonce mohou nechat napovědět od unikátní interaktivní platformy.

S Vodafonem může každý rozdávat radost i ostatním

Pro řadu lidí je během vánočních svátků zásadní potěšit ostatní a rozdávat okolo sebe radost. I s tím Vodafone v letošním roce pomůže. Příležitost rozzářit oči dětí a ulehčit osamělým sólo rodičům nabízí Strom přání, který vznikl ve spolupráci s organizací Klub svobodných matek. Na charitativní e-shopu tak může kdokoliv pořídit konkrétnímu dítěti to, o co v dopise prosil samotného Ježíška, ať už se jedná o plyšovou hračku, deskovou hru nebo třeba mikroskop pro malého vědce.

U Vodafonu samozřejmě zákazníci také letos mohou pořídit dárky pro své nejbližší. V nabídce najdou třeba chytrou elektroniku s výraznými slevami nebo třeba repasované prémiové iPhony, které udělají radost nejen obdarovaným, ale i peněžence a planetě. Neomezený tarif Super + se dá pořídit o více než 240 korun levněji a u předplacených karet jsou připraveny až 2 týdny neomezených dat zdarma. Zkrátka nepřijdou ani diváci Vodafone TV nebo studenti.

Více informací o vánoční nabídce je k dispozici na webu www.vodafone.cz/vanoce.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 17 zemích a ve 46 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Prodejci hutních materiálů vstupují do roku 2024 s odhodláním překonat nepříznivou prognózu na trhu a plány na expanzi

V současné době čelí trh s hutními materiály velkému útlumu. Kvůli zvýšené inflaci a vysokým úrokům je poptávka po stavebních materiálech oproti předešlým obdobím výrazně nižší. Mnozí prodejci oceli hlásí propady ve svých tržbách až o desítky procent. Stavební sektor nyní čelí nejisté době, ve které lidé spravují své finance se zvýšenou opatrností a investice do stavitelství nejsou v tuto chvíli pro mnohé z nich prioritou. Článek nabízí ekonomický pohled do zákulisí české firmy s hutními materiály, pro kterou nejistá ekonomická situace není překážkou, ale příležitostí pro další růst.

Začátky firmy v ekonomicky nejisté době

Jsou to teprve rok od doby, kdy se na trhu s hutními materiály objevila firma Atreon v čele s Patrikem Dudou. Své pevné základy vybudovala v době, kdy vypukla válka na Ukrajině a došlo k navýšení cen za energie. I přes náročné začátky hodnotí výkonný obchodní ředitel Atreonu první roční fungování pozitivně. „Ačkoliv je ještě brzy mluvit o zisku, jsem s výsledky spokojený. V sezóně rosteme každý měsíc řádově o 10-20 %. Výhled je dobrý a plány velké. Odhadovaný obrat bude 40 milionů korun, nicméně zisk v prvním roce určitě žádný nebude,“ uvádí Patrik Duda, CEO společnosti Atreon, www.atreon.cz.

Nabídka služeb primárně směřuje na malé a středně velké firmy, živnostníky a kutily, kteří pracují s materiálem pravidelně. Komplexní sortiment firmy umožňuje zákazníkovi nakoupit vše potřebné na jednom místě a za dobrou cenu. V tuto chvíli činí průměrná výše objednávky u dodavatele Atreon zhruba 20 tisíc korun.

Firma prosperuje navzdory cenovým výkyvům hutních materiálů

S nárůstem cenové hladiny a navýšení hypotečních úroků v první polovině loňského roku byli dodavatelé hutních materiálů vystaveni situaci, kdy řada lidí odložila v čase své plány na zahájení stavby či rekonstrukce, a kvůli snížené poptávce museli postupně zlevňovat. K dnešnímu dni je cena oceli na svém dně a Patrik Duda potvrzuje, že ceny hutních materiálů oproti roku 2022 klesy o desítky procent. „Momentálně jsou už ale ceny poměrně stabilní a volatilita není tak velká. Osobně se domnívám, že ceny již výrazně níž nepůjdou. Teď aktuálně je dokonce ohlášené lehké zdražení,“ říká Patrik Duda, CEO společnosti Atreon, www.atreon.cz.

V souvislosti s požadavky nakupujících Duda žádné změny nepozoruje, jen je obecně vidět, že lidé více šetří a jsou citlivější na ceny. Nicméně co může být pro jiné překážkou, tak pro firmu Atreon je příležitostí, jak v tomto byznysu dál prosperovat. Za uplynulé měsíce dokázala rozšířit svou původní nabídku materiálů, kam primárně spadala běžná ocel, o další materiály, jakou jsou nerez a hliník. Mezi nejžádanější materiály patří ocelové jekly nebo také stavební ocel v podobě roxorů a kari sítí.

Zdražení energií nestojí firmě v cestě

Pro výrobní průmysl jsou ceny energií jednou z primárních nákladových položek. Bez elektřiny a plynu by se totiž neobešla téměř žádná továrna. Po loňském zdražení energií to pro určitou část továren, jak v Čechách, tak v zahraničí, znamenalo omezení výrobní kapacity. Na firmu Atreon zdražení energií takový dopad nemělo, neboť výrobní část firmy je výrazně menší. Nicméně očekává, že zdražení přednostně pocítí v oblasti vytápění.

Rok 2024 má dva hlavní scénáře

Názory dodavatelů a partnerů na aktuální situaci ve stavebním průmyslu naznačují období útlumu v následujícím kalendářním roce. Pozitivně naladění podnikatelé doufají, že tržby alespoň nepropadnou, zatímco ti pesimističtější naopak očekávají, že teprve rok 2024 bude nejhorší. „Osobně se přikláním k té druhé variantě. Nás se ale tolik nedotkne, my plánujeme růst i navzdory tomu, což dává smysl s ohledem na to, že je firma v začátcích a roste už jen z této podstaty,“ dodává Patrik Duda, CEO společnosti Atreon, www.atreon.cz.

Pro firmu Atreon bude příští rok ve znamení stabilizace systémových procesů a expanze, která proběhne buď ve formě prodeje do další země mimo Čechy a Slovensko, kde již aktivně působí, anebo přijde na zvážení otevření druhé pobočky. Svůj roční obrat plánuje navýšit minimálně o 100 %, na druhou stranu odhad očekávaného obratu ve druhém roce firmy není zcela snadný. Celý tým proto plánuje především kroky, které mají vést k maximalizování růstu a procentuální výsledek pro ně bude spíše překvapením.

Kdo je Patrik Duda

Začal jako finanční poradce. Už ve svých 21 letech začal nakupovat byty na Ústecku. Stojí za unikátním projektem v ČR Naughty Harbor, který dodnes vlastní a provozuje. Většinu svého času se věnuje byznysu, který je zároveň jeho koníčkem. Řídí se Baťovým pravidlem „náš zákazník náš pán“. Rád hledá mezery na trhu. Na základě toho založil společnost Atreon, která poskytuje řemeslníkům, kutilům, malým a středním firmám hutní materiál. Ve volném čase běhá a chodí především do fitka.

vivo bude fandit UEFA EURO 2024 s fotbalovými fanoušky po celé Evropě

Se závěrečným losem, který proběhl 2. prosince, pomalu vrcholí očekávání šampionátu UEFA EURO 2024. Jako oficiální partner a oficiální smartphone Mistrovství Evropy ve fotbale se společnost vivo těší na důležitý milník, který bude moci oslavit se zákazníky z celé Evropy.

„Fotbal je jednou z nejsilnějších společných vášní po celém světě, a zejména v Evropě. Jako značka, pro kterou je na prvním místě spotřebitel, se těšíme, že společně s miliony fanoušků v Evropě i s našimi partnery oslavíme jednu z nejdůležitějších sportovních událostí roku,“ říká Čchang-ťün Li, prezident společnosti vivo Europe. „Všichni ve společnosti vivo vkládáme do nadcházejícího roku velkou důvěru. Přípravy běží naplno a naše týmy napříč Evropou se těší na vzrušující kampaně a uvedení produktů na trh během UEFA EURO 2024,“ dodává.

Z pozice oficiálního partnera a oficiálního smartphonu turnaje představí společnost vivo svou špičkovou technologii chytrých telefonů na světové fotbalové scéně a naváže kontakt s fanoušky prostřednictvím exkluzivních fanouškovských zážitků. vivo se zaměřuje na poskytování technologií a vlajkových chytrých telefonů, které umožňují snadné a dostupné fotografování na profesionální úrovni pro každého a dávají uživatelům možnost zachytit každý okamžik plný akce.

Turnaj UEFA EURO je jednou z nejvýznamnějších sportovních událostí na světě, na kterou se těší více než pět miliard fanoušků po celém světě. Během blížícího se EURO budou mít fanoušci příležitost se do tohoto zážitku skutečně ponořit prostřednictvím řady aktivit, které jsou možné i díky podpoře společnosti vivo. Před každým zápasem dostanou možnost zatančit si s některými z předních světových DJs a vytvořit nezapomenutelné vzpomínky díky společné lásce k hudbě a fotbalu. Značka také spojí síly s organizací UEFA, aby po každém zápase zaštítila ceremoniál volby hráče zápasu (Player of the Match) a společně s diváky ocenila ty největší fotbalové hvězdy.

Společnost vivo bude úzce spolupracovat s UEFA, aby zapojila fotbalové fanoušky po celém světě a podělila se o nadšení, které turnaj přinese. V rámci partnerství bude podporovat a vybavovat organizátory UEFA EURO 2024 vlajkovými smartphony vivo, které přispějí k úspěchu celé akce.

V roce 2021 společnost vivo jako oficiální partner UEFA EURO 2020 spustila kampaň Golden Ticket na sociálních sítích, která fanoušky vyzývala k zachycení a sdílení radostných okamžiků během turnaje. Obsah vytvořený fanoušky byl představen na zahajovacím a závěrečném ceremoniálu turnaje. Kromě toho společnost využila svou vlastní technologii umělé inteligence k restaurování památných fotografií slavných okamžiků z historie turnaje, které byly předány UEFA jako dárek k 60. výročí pořádání evropského šampionátu. Kromě toho se vivo prostřednictvím kampaně Golden Ticket spojilo s tisíci fanoušky v Evropě a přineslo vítězům nezapomenutelné okamžiky přímo na stadionu. A podpora fotbalu ze strany vivo se vztahuje i na další světové události.

Fotbal zůstává celosvětově nejsledovanějším sportem s bohatou historií, která je zároveň ztělesněním samotné podstaty týmové hry a snahy o dosažení společného cíle. Díky síle sportovního ducha dokáže fotbal bořit bariéry a budovat silná pouta mezi jednotlivci i komunitami. vivo je hrdé na to, že může budovat a posilovat vazby s fanoušky po celém světě skrze společnou vášeň.

O vivo

vivo je technologická společnost, která vytváří produkty založené na skvělém designu a jejímž základem jsou chytrá zařízení a inteligentní služby. Cílem společnosti je propojovat lidi po celém světe s digitálním světem. Prostřednictvím jedinečné kreativity poskytuje vivo svým uživatelům stále pohodlnější mobilní a digitální život.

V návaznosti na základní hodnoty společnosti, mezi které patří tzv. Benfen*, orientace na design a uživatele, realizovala společnost vivo strategii udržitelného rozvoje s vizí stát se společností světové úrovně.

Společnost vivo sdružuje a rozvíjí nejlepší místní talenty, aby dosáhla vynikajících výsledků, a podporuje ji síť výzkumných a vývojových středisek v Šen-čenu, Dongguanu, Nanjingu, Pekingu, Hangzhou, Šanghaji a Xi’anu, která se zaměřují na vývoj nejmodernějších spotřebitelských technologií, včetně 5G, umělé inteligence, průmyslového designu, zobrazovacího systému a dalších perspektivních technologií. vivo také vytvořilo inteligentní výrobní síť (včetně těch, které autorizovala společnost vivo) s roční výrobní kapacitou téměř 200 milionů smartphonů. K dnešnímu dni má společnost vivo rozvětvenou prodejní síť ve více než 60 zemích a regionech a oblíbilo si ji více než 400 milionů uživatelů po celém světě.

*„Benfen“ je čínský termín označující přístup k práci. Znamená dělat správné věci správným způsobem. Popisuje poslání společnosti vivo, jejíž vizí je budovat technologie sloužící dobrým účelům.

Novinky o společnosti vivo najdete na https://www.vivo.com/cz/about-vivo/news

Autorizované zastoupení společnosti vivo v České republice provozuje společnost ZHI SHENG INTERNATIONAL CZECH, s. r. o. oficiální obchodní a distribuční zástupce společnosti vivo Mobile Communication Co.

Exit mobile version