RTX Video podporuje nově i Mozilla Firefox

Mozilla Firefox, oblíbený webový prohlížeč s otevřeným zdrojovým kódem, umožňuje nově využít RTX Video. Technologie společnosti NVIDIA využívá AI k vylepšení přehrávaného videa. U této příležitosti se na ni zaměřil také blogový seriál AI Decoded pro tento týden.

Technologie RTX Video sestává ze dvou funkcí:

  • RTX Video Super Resolution analyzuje video s nižším rozlišením a pomocí deep learningu předpovídá, jak by měla vypadat jeho verze v rozlišením vyšším. Algoritmus pak tento obraz zkombinuje s tradičně upscalovanou verzí videa, aby se odstranily kompresní artefakty a konečný výstup byl ostřejší.
  • RTX Video HDR analyzuje obsah SDR videa prostřednictvím neuronových sítí a na základě této analýzy jej převádí na HDR výstup. Pro jeho správné zobrazení je potřeba monitor nebo TV kompatibilní s HDR10.

90 % videa online je SDR a v rozlišení 1080p nebo nižším. Zapnutí NVIDIA RTX Video tak nabízí snadný „remaster“ většiny obsahu, který uživatelé sledují každý den.

Firefox se podporou RTX Video připojuje k dalším prohlížečům založeným na Chromiu, včetně Google Chrome nebo Microsoft Edge. Funkce RTX Video Super Resolution je podporována také v oblíbených přehrávačích videa, jako je VLC.

Nejnovější blog AI Decoded: https://blogs.nvidia.com/blog/ai-decoded-rtxvideo-firefox

Unikátní technologie úklidu mokrých podlah: Představujeme Dyson WashG1, první speciální čistič na mokré podlahy od společnosti Dyson.

Dyson WashG1 je navržen pro snadné čištění a údržbu, poradí si současně s mokrými i suchými nečistotami.

  • Vysoce absorpční válečky z mikrovlákna se otáčejí proti sobě a odstraňují současně rozlité tekutiny, nečistoty i zaschlé skvrny.
  • Nová separační technologie Dyson rozděluje mokré a suché nečistoty přímo u zdroje a zajišťuje jejich hygienickou likvidaci.
  • Nádržka na čistou vodu o objemu 1 litr zajistí úklid podlahy o rozloze až 290 m2.
  • Pulzně modulované čerpadlo prostřednictvím 26 bodů přesně kontroluje a upravuje množství vody dodávané do válců z mikrovláken.

Společnost Dyson představuje svou nejnovější technologii péče o podlahy. Speciální čistič mokrých podlah je navržen tak, aby využíval kombinaci hydratační, absorpční a extrakční technologie k odstranění mokrých a suchých nečistot současně. Automaticky odděluje nečistoty od špinavé vody a tím zajišťuje snadnou údržbu. Dyson WashG1 díky nádrži na čistou vodu o objemu 1 litr zvládne uklidit podlahové plochy až do velikosti 290 m2. Důkladně proto vyčistí velké prostory.

Charlie Park

Viceprezident Dyson Home Engineering ve společnosti Dyson

„Většina z nás pravidelně vysává, ale vytírání už není tak samozřejmé. V průběhu let se objevila široká škála způsobů mokrého čištění podlah, očekávání uživatelů však zůstávalo často nenaplněné, zejména pokud jde o odstranění skvrn, výkonnost sběru nečistot a povrchovou úpravu podlahy. Inženýři společnosti Dyson vždy řeší problémy, které ostatní výrobci ignorují. Těší nás čelit výzvám a vytvářet stále lepší technologie. Dyson WashG1 je toho důkazem; jedná se o náš první specializovaný přístroj na mokré mytí tvrdých podlah, který odvede práci opravdu důkladně.“

Vysoce absorpční válečky s mikrovláknem

Dva samostatné válečky se otáčejí proti sobě, zatímco čerpadlo s pulzní modulací rovnoměrně rozvádí vodu do 26 přesně umístěných bodů po celé šířce každého válečku. Každý válec je tvořen vysoce absorpčním mikrovláknem s 64 800 vlákny na cm2. Tato kombinace mikrovlákna s vysokou hustotou a důsledné aplikace čisté vody zajišťuje, že rozlitá tekutina je absorbována, zatímco miliony vláken obalí suchou špínu, nečistoty i vlasy. Díky tomu, že inženýři ze společnosti Dyson umístili dva válce v přední a zadní části přístroje, dosáhli také toho, že při každém průchodu setrvají na skvrnách delší dobu. Tím je zajištěno rychlé a výkonné odstranění nečistot.

Průkopnická separační technologie usnadňuje údržbu

Jedinečná separační technologie Dyson rozděluje nečistoty a špinavou vodu přímo u zdroje, což umožňuje hygienickou bezdotykovou likvidaci. Odolné sací desky odvádějí špinavou vodu z válců, zatímco sekundární vnitřní kartáče s nylonovými štětinami odstraňují nečistoty a zbytky z válců z mikrovlákna. Ty následně směřují přímo do vyjímatelného zásobníku na nečistoty.

Ten byl navržen tak, že síťka o velikosti 500 mikronů odděluje špinavou vodu od velkých nečistot. Špinavá voda poháněná odsávacím čerpadlem se okamžitě shromažďuje v nádržce na špinavou vodu o objemu 0,8 litru, aniž by se velké nečistoty dostaly do přístroje. Různé drobky a úlomky zůstávají v hlavě čističe a špinavá voda je oddělena v samostatné nádrži. Tento systém umožňuje snadnou a hygienickou likvidaci. Dyson WashG1 byl navíc důmyslně navržen bez ostrých vnitřních ploch nebo štěrbin. Uvnitř čistícího mechanismu se tedy usazuje méně nečistot nebo špíny. Obě nádrže na vodu mají také velké otvory. To vše umožňuje uživatelům snadnou údržbu a čištění. Novinka dále disponuje samočistícím režimem. Po úklidu oba válce nasáknou čistou vodou, nastaví se nejvyšší příkon a celý systém se propláchne. Dyson WashG1 je díky tomu připraven na další úklid.

Regulace množství vody pro optimální úklid

Dyson WashG1 byl navržen tak, aby si uživatelé mohli zvolit požadovanou úroveň množství vody podle typu nečistot, podlahové krytiny nebo osobních preferencí. Na výběr je nízký, střední nebo silný režim. Každý režim má také další tři nastavení citlivosti, aby si je majitelé mohli vyladit podle svých individuálních potřeb. Samostatné tlačítko režimu boost po stisknutí pročistí každý válec maximálním množstvím vody, aby se odstranila odolná špína a zaschlé skvrny.

„Výkon při odstraňování skvrn závisí na poměru vlhkosti podlahy a zvoleného režimu. Přístroj jsme zkonstruovali tak, aby usnadnil efektivní hloubkový úklid podlahy.“

Charlie Park, viceprezident Dyson Home Engineering společnosti Dyson

S přístrojem se snadno pohybuje a vyčistí důkladně kouty i nepřístupné prostory

Jelikož se válce rozprostírají po celé šířce čisticí hlavice, umožňují důkladné systematické čištění až do rohů. Dyson WashG1 byl navržen se dvěma motory, které jsou umístěny v každém válci z mikrovlákna a otáčejí se v opačných směrech. Aby se dalo s přístrojem optimálně manévrovat, vyladili inženýři společnosti Dyson každý motor tak, že se otáčí konstantní rychlostí v souladu se zvoleným režimem vytírání. Díky tomu čistič během úklidu bez námahy klouže a práce s ním je opravdu snadná. Kolečka jsou převzatá z technologie tyčového bezdrátového vysavače Dyson Omni-glide a zajišťují dodatečné vyvážení. Dokonce se s novinkou dostanete například pod nábytek.

Dyson WashG1™ určený pro mokré čištění podlah bude na našem trhu dostupný ještě letos.

www.dyson.cz

REMA Battery v loňském roce vysbírala 579 tun odpadních baterií a akumulátorů. Jejich recyklací uspořila tolik elektrické energie, kolik běžná domácnost spotřebuje za třicet let

Společnost REMA Battery za loňský rok vysbírala 579 tun vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů. To představuje 65,6 % hmotnosti baterií uvedených na trh. Kolektivní systém tak výrazně překonal povinnou míru zpětného odběru, kterou stanovuje česká legislativa. Míra recyklační účinnosti přitom dosáhla 82 %. Recyklací odpadních baterií a akumulátorů REMA Battery nejenže šetří elektrickou energii a snižuje emise CO2, ale zejména chrání cenné přírodní zdroje.

Společnost REMA Battery, která je jedním ze dvou kolektivních systémů pro zpětný odběr přenosných baterií a akumulátorů působících v České republice, hlásí opět výborné výsledky své činnosti. V loňském roce odevzdali Češi prostřednictvím REMA Battery 579 tun přenosných baterií a akumulátorů. Díky tomu byla snížena produkce CO2 o 91 tun, ušetřeno 107 tisíc litrů vody a 361 GJ elektrické energie. Pro představu, ušetřené množství vody by jednomu obyvateli Česka při průměrné denní spotřebě vydrželo zhruba 3 roky a 3 měsíce. Množství uspořené energie pak představuje zhruba 100 MWh, což by pokrylo průměrnou roční spotřebu elektrické energie české domácností po dobu třiceti let.

„Skvělých výsledků jsme dosáhli díky pečlivě budované a stále se rozšiřující síti sběrných míst a samozřejmě díky zodpovědným občanům, kterým není lhostejné, kde staré baterie a akumulátory končí. Jsme rádi, že občané nevyhodí baterie do koše, ale zodpovědně je odevzdávají k recyklaci a šetří tak přírodní zdroje,“ říká Tomáš Pešek, jednatel společnosti REMA Battery.

O kvalitě nastavení sběrné sítě svědčí i míra zpětného odběru, což je poměr mezi hmotností zpětně odebraných přenosných baterií a akumulátorů a hmotností přenosných baterií a akumulátorů uvedených na trh. V roce 2023 tato míra překročila 65 %. REMA Battery společně se zpracovateli odpadních baterií rovněž usiluje o co největší míru využití vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů. Díky tomu bylo v loňském roce materiálově využito 82 % hmotnosti baterií. „Společnosti REMA Battery se také v roce 2023 podařilo zopakovat vynikající výsledky minulých let a překročit zákonem stanovené minimální limity zpětného odběru a míry využití,“ dodává Tomáš Pešek.

Šetřit cenné přírodní zdroje pomůže i nová evropská legislativa

Nová pravidla týkající se celého životního cyklu baterií, od jejich designu přes výrobu až po opětovné využití a nakládání s těmi použitými, zavádí nové nařízení o bateriích, které v červenci 2023 přijala Rada Evropské unie. Nařízení zavádí například přísnější cíle pro sběr odpadních přenosných baterií nebo povinný minimální obsah recyklovaných materiálů v nově vyráběných bateriích. „Krom toho budou nové baterie muset být vybaveny takzvaným bateriovým pasem, který bude obsahovat informace o složení a konstrukci baterie, což usnadní jejich budoucí recyklaci,“ popisuje Tomáš Pešek.

Významným bodem nové legislativy jsou rovněž cíle pro využití lithia z odpadních baterií. V souvislosti s rozvojem elektromobility se u lithiových baterií očekává významný nárůst produkce. Tyto baterie také postupně nahrazují tradiční olověné akumulátory a stávají se nedílnou součástí naší ekonomiky. Jejich zvýšená spotřeba s sebou samozřejmě přinese i rostoucí produkci odpadních baterií. Do roku 2027 by tak mělo být z odpadních lithiových baterií využito 50 procent lithia a do konce roku 2031 celkem 80 procent. To bude představovat výraznou úsporu cenných přírodních zdrojů, energie a vody.

O společnosti REMA Battery

Hlavními aktivitami společnosti REMA Battery je poskytování služeb zabezpečení zpětného odběru a recyklace přenosných baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s vysloužilými bateriemi a akumulátory. V oblasti ochrany životního prostředí REMA působí od roku 2010, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů.

Podrobné informace najdete na adrese https://www.remabattery.cz/.

Generace Z na pracovním trhu: vládnou on-line světu a technologiím, v osobní komunikaci ale zaostávají

Narodili se v letech 1997 až 2012, nejstarším z nich je pod třicet a pracovní trh se na jejich hromadný nástup teprve připravuje. O generaci Z se obvykle tvrdí, že je netrpělivá, roztěkaná, závislá na digitálních technologiích a žije ve virtuálním světě. Jaká bude generace „zetkařů“ v pracovním prostředí?

„Zetkaři“ – generace, jejíž obličeje osvěcuje modré světlo displejů mobilních telefonů. Sociální sítě zvládají na jedničku, v osobní komunikaci mají ale problém. Ti nejstarší z nich právě dokončují vysoké školy a míří na pracovní trh. „Generace Z – lidé, kteří vyrostli v plně digitálním světě, neznají svět bez internetu, digitálních technologií a sociálních sítí, právě nyní vstupují na pracovní trh. Jsou velmi technologicky zruční a chtějí se zapojovat do projektů především environmentálního a sociálního charakteru. Jsou považováni za ty, kteří budou řešit environmentální krize a přizpůsobovat se nástupu umělé inteligence na pracovní trh. Zetkaři dokáží velmi rychle fungovat s úplně novými technologiemi. Dokáží velmi efektivně přijímat změny, naopak nemají rádi zdlouhavé procesy. Jsou velmi schopní v online komunikaci, v osobním kontaktu ale zaostávají. Nejsou tak odolní vůči kritickému hodnocení a mnohdy jsou přecitlivělí. Zároveň jsou více otevřeni mentorování a vedení ze strany zkušenějších kolegů a více vyžadují zpětnou vazbu,“ popsala mladou generaci Olga Hyklová, majitelka a výkonná ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

Generace Z nastupuje po mileniálech – generaci Y – ta už má na pracovním trhu své pevné místo, „zetkaři“ svou kariéru ale teprve začínají budovat. Většina z nich má o svém povolání jasnou představu. „Zatímco předchozí generace Y je plná mladých idealistů, kteří touží po tom, aby byli „objeveni“, v generaci Z převažují realisté, kteří chtějí na svém úspěchu pracovat. Zatímco mileniálové tíhnou spíš ke spolupráci a kolektivní zodpovědnosti, zástupci generace Z jsou soutěživí, draví a na rozdíl od svých předchůdců přesně vědí, co od svých zaměstnavatelů požadovat. Nechtějí být vázáni na klasickou pracovní dobu, upřednostňují home office a flexibilní pracovní dobu a možnost pracovat odkudkoliv. Oproti mileniálům, kteří si na pracovním trhu zvykli klást až nesmyslné požadavky, mají reálná očekávání a chtějí na sobě pracovat. Lidé z generace Z jsou více otevření osobnímu rozvoji, mentoringu a koučinku. Při hledání zaměstnavatele kladou velký důraz na to, zda je sociálně odpovědný a respektuje principy udržitelného rozvoje,“ řekla Gabriela Hansliková, obchodní ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

Zástupci generace Z se v práci zatím vyhýbají stresu a zodpovědnosti, které jsou spojené s vedoucími funkcemi. V budoucnu z nich ale budou jedni z nejlepších šéfů. „Už nyní se setkáváme s tím, že pokud je mladý člověk obsazen do vyšší funkce, pracuje velmi zodpovědně a efektivně, navíc „zetkaři“ velmi dobře zvládají leadership – nenásilné vedení týmu s jasným stanovením cílů. Díky tomu, že je pro ně práce s technologiemi samozřejmostí, dokáží pracovní proces výrazně zrychlit a usnadnit. To nahrává diskutované čtyřdenní pracovní době. Právě díky lidem generace Z a jejich efektivnímu přístupu k práci je pravděpodobné, že po jejich masivnějším nástupu na pracovní trh bude stále větší množství firem čtyřdenní pracovní dobu zavádět. Výhodné to bude pro obě strany – firmy zrychlý své procesy a zaměstnanci naleznou lepší vyváženost mezi osobním a pracovním životem,“ předpokládá Petr Hykel, majitel a ředitel headhunterské společnosti Theones, která se zaměřuje na obsazování vrcholových manažerských pozic.

To, že „zetkaři“ vyrostli v digitálním světě, ovlivňuje i způsob, jakým své budoucí uplatnění hledají. Při osobním kontaktu jsou zdrženliví, v digitálním prostředí jejich sebevědomí naopak roste. „Při hledání práce u nich vedou sociální média – Facebook a především LinkedIn, kde jednak hledají informace o pozici a pak i o firmě, která pozici nabízí. Stále častěji se setkáváme s tím, že namísto psaného životopisu o sobě natočí videoživotopis. Sázejí na nové, neotřelé způsoby sebeprezentace a chtějí udělat skvělý první dojem. Zatímco v online prezentacích jsou si sebou jistí, během osobních pohovorů se často setkáváme s tím, že se „neumějí prodat“. Přestože jsou ochotní pracovat v týmu, dokonce mají velkou potřebu osobního kontaktu, neumějí mezi sebou komunikovat. Než by za kolegou osobně šli, raději mu napíší zprávu,“ uvedla Marcela Vyskoková, marketingová manažerka personální agentury Advantage Consulting.

Předtím, než se o práci začnou ucházet, si svého budoucího zaměstnavatele nejprve prolustrují. „Při hledání nové práce jsou velmi ovlivněni online recenzemi. Proto často jako první hledají svého zaměstnavatele podle toho, co se o firmě píše na internetu. Plusové body u nich mají firmy, které odpovědně přistupují k životnímu prostředí. Na druhou stranu je otázkou, jak relevantní recenze zveřejněné na internetu jsou – často je píší nespokojení zákazníci nebo bývalí zaměstnanci, zetkaři se tak kvůli neobjektivním recenzím mohou velmi často snadno připravit o zajímavou pracovní zkušenost,“ upozornila Gabriela Hansliková.

Pro generaci Z je prioritní vyváženost mezi osobním a pracovním životem. Výši platu neřeší tolik jako generace před nimi. „I když mají často vysoké ambice, jsou ve svých finančních požadavcích realističtí. Důležitější než mzda jsou pro ně možnosti rozvoje a flexibilita. Přikládají význam hlavně tomu, aby se v zaměstnání cítili dobře a měli dostatek volného času. Chtějí dělat práci, která je bude naplňovat, dávat jim smysl, důležitá je pro ně možnost kariérního růstu. Budoucí zaměstnavatel je osloví benefity, jako jsou zdravotní péče, možnosti osobního a profesního růstu a udržitelné pracovní prostředí. Tato generace často vyhledává zaměstnavatele, kteří nabízejí komplexní balíček benefitů, který podporuje jak jejich profesní, tak osobní život,“ vyjmenovala Olga Hyklová.

Se stereotypní pracovní nabídkou u generace Z zaměstnavatel neuspěje, mají rádi rozmanitost a kreativitu. „Ocení možnost dalšího vzdělávání v oboru, ale také rozvoj takzvaných měkkých dovedností. Mají rádi, když se věci neustále posouvají, učí se novým věcem a účastní se různých workshopů. Pokud toto ve firmě naleznou, jsou z nich velmi spokojení a loajální zaměstnanci,“ uzavřela Marcela Vyskoková.

ADVANTAGE CONSULTING, www.acjobs.cz

Personální agentura Advantage Consulting je největší česká personální agentura v oblasti Recruitmentu. Uchazečům o zaměstnání pomáhá s jejich uplatněním na trhu práce od roku 2002. Síť poboček má po celé ČR. Zajišťuje komplexní služby v oblasti lidských zdrojů, poradenství v otázkách náboru a hodnocení nových či stávajících zaměstnanců.

Průzkum Dell: Polovina českých firem si není jistá blízkou budoucností svého oboru, většina z nich ale počítá s velkým vlivem AI

Téměř polovina (46 %) českých firem si není jistá, jak bude jejich odvětví vypadat v příštích třech až pěti letech, 71 % však potvrzuje, že na jejich budoucnost bude mít velký vliv umělá inteligence (AI) a generativní umělá inteligence (GenAI). Zjistil to průzkum Innovation Catalyst Research společnosti Dell Technologies, jehož respondenty byli zástupci firem s rozhodovací pravomocí v IT (ITDM).

I když panuje všeobecný optimismus ohledně AI a GenAI, ne všechny firmy jsou na tento trend připraveny. V českém prostředí 86 % respondentů vnímá dobré postavení své firmy vůči konkurenci a kvalitní strategii, zároveň má ale 83 % respondentů pocit, že se jim nedaří držet krok. Jako výzvy, kterým čelí při prosazování inovací, uvádějí nedostatek potřebných nástrojů a technologií (38 %), strach ze změny (35 %) a nedostatek znalostí (35 %).

GenAI se přesouvá od nápadů k implementaci

Respondenti z českých firem uvádějí, že GenAI má významný potenciál z hlediska posilování kybernetické bezpečnosti (42 %), zvýšení produktivity (36 %) a zlepšení konkurenceschopnosti (35 %). Jsou si také vědomi výzev, které je potřeba překonat: 64 % dotázaných se obává, že GenAI přinese nové problémy s bezpečností a ochranou soukromí, a 74 % souhlasilo s tím, že jejich data a duševní vlastnictví jsou příliš cenné na to, aby byly vloženy do nástroje GenAI, kde k nim může mít přístup třetí strana.

Obecněji řečeno, odpovědi naznačují, že podniky při postupu od nápadu k reálnému využití GenAI řeší praktické problémy, přičemž 64 % z nich uvedlo, že ji již začaly implementovat. Spolu se zaváděním GenAI vzrůstá zájem o pochopení souvisejících rizik a toho, kdo je za ně odpovědný. 78 % respondentů souhlasí s tvrzením, že za jakoukoli poruchu nebo nežádoucí chování umělé inteligence by měla nést zodpovědnost organizace, nikoli stroj, uživatel nebo veřejnost.

„Umělá inteligence je vhodná pro automatizaci rutinních činností, jejím cílem není nahradit lidskou činnost, ale ulehčit práci na stereotypních úkolech. Pomůže nám věnovat se tomu, co nás skutečně naplňuje a udělat více práce za kratší čas. I české firmy to pomalu začínají chápat a využívat AI i GenAI na svých datech a s pomocí vlastních modelů. Klíčové jsou pro ně ale i technologie a zařízení s dostatečným výkonem,“ říká Petr Zajíček, Client Solution Field Product Manager ze společnosti Dell Technologies.

Podniky se vyrovnávají s dnešní realitou bezpečnostních hrozeb

V širším měřítku zůstává pro firmy problémem kybernetická bezpečnost. Obavy jsou opodstatněné – 91 % českých respondentů uvedlo, že jejich firma v posledních 12 měsících zaznamenala kybernetický útok. Většina (93 %) uplatňuje strategii Zero Trust a 79 % uvádí, že má připravený plán reakce na incidenty pro zotavení z kybernetického útoku nebo úniku dat.

Mezi tři nejčastěji uváděné problémy patřily podvodné e-maily (phishing), malware a úniky dat. Problémy s phishingem svědčí o širším problému, a tím je role, kterou v bezpečnosti hrají zaměstnanci. 68 % respondentů se domnívá, že někteří zaměstnanci obcházejí pokyny a oficiální postupy v oblasti bezpečnosti IT, protože snižují jejich efektivitu a produktivitu, a 70 % označuje vnitřní hrozby za velký problém. To naznačuje, že je zapotřebí se zaměřit na školení, protože zaměstnanci představují první obrannou linii.

Správná infrastruktura povede firmy k úspěchu

Výzkum také odhaluje důležitost moderní datové infrastruktury v souvislosti s rozmachem technologií jako GenAI a růstem objemů dat. Investice do moderní škálovatelné infrastruktury byly uváděny jako nejdůležitější oblast, kde podniky potřebují zlepšení pro urychlení inovací. Většina osob s rozhodovací pravomocí v oblasti IT (74 %) uvádí, že s ohledem na předpokládané problémy při implementaci GenAI preferuje lokální nebo hybridní model.

Klíčovým aspektem inovací je také schopnost sdílet data v rámci celého podniku, přičemž pouze třetina respondentů uvádí, že dnes dokáže získávat z dat poznatky v reálném čase a podporovat tak inovační úsilí. Odpovědi však naznačují, že podniky tyto otázky řeší – 83 % dotázaných uvedlo, že data jsou tím, co je odlišuje od konkurence, a že strategie GenAI musí zahrnovat jejich využití a ochranu. Více než třetina respondentů (39 %) také očekává, že většina jejich dat bude v příštích pěti letech pocházet z edge prostředí.

O studii Innovation Catalyst

Společnost Dell Technologies realizací výzkumu pověřila agenturu Vanson Bourne. Studie se zúčastnilo 6 600 respondentů z firem a organizací s více než 100 zaměstnanci z Evropy, Severní Ameriky, Latinské Ameriky, Blízkého východu a Afriky, regionu Asie, Pacifiku a Číny. Jedná se o subjekty veřejného i soukromého sektoru. Tisková zpráva je zaměřena na odpovědi 100 respondentů z České republiky. Všichni respondenti ve své organizaci buď řídí nebo ovlivňují inovace. Rozhovory probíhaly online a telefonicky v září, říjnu a listopadu 2023.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Ještě rychlejší přehled zákaznické zpětné vazby. Productboard rozšiřuje využití AI, díky níž firmy mohou stavět digitální produkty, které lidé skutečně chtějí využívat

Productboard pokračuje v sázce na umělou inteligenci a nově uvádí AI 2.0. První funkce postavené na umělé inteligenci představila firma před rokem, kdy díky generativní AI zpřístupnila možnost analyzovat zpětnou vazbu zákazníků. Nyní startup českých zakladatelů umí automaticky kategorizovat a přiřazovat zpětnou vazbu získanou od zákazníků.

„Naše AI průběžně propojuje poznatky z příchozí zpětné vazby od zákazníků se všemi relevantními nápady na nové funkce produktu. Každou nově příchozí zpětnou vazbu tak umíme automaticky analyzovat, kategorizovat a následně přiřadit k plánovaným novým funkcionalitám. Současně umíme k nápadům, které vzniknou v budoucnu, přiřazovat již dříve získané historické feedbacky zákazníků. To zásadně zefektivňuje práci produktových týmů, které budou díky naší AI rychleji reagovat na požadavky zákazníků a získají tak díky umělé inteligenci náskok před konkurencí. Naši zákazníci již během beta testování dokázali díky naší AI 2.0 zanalyzovat 80 % získané zpětné vazby, bez AI během stejného času zvládli projít jenom polovinu zpětných vazeb,“ říká Hubert Palán, spoluzakladatel a CEO Productoboardu.

Na důležitost využívání AI upozornil také výzkum McKinsey Global Survey o stavu AI, kdy v roce 2023 zájem o investice do umělé inteligence rostl, přičemž 40 % respondentů plánovalo zvýšit své investice z důvodu pokroků v oblasti generativní umělé inteligence. Ještě klíčovější je pak AI pro firmy financované skrze VC fondy. Loňský průzkum Productboardu ukázal, že až 90 % těchto firem plánuje implementovat generativní umělou inteligenci do svých produktů.

Z výzkumu McKinsey také vyplynulo, že 79 % respondentů mělo alespoň nějaký kontakt s generativní AI a 22 % respondentů ji ve své práci pravidelně využívá. Mezi nejčastěji uváděné podnikové funkce, které využívají tyto nástroje, patří ty, v nichž se AI používá nejčetněji – mezi nimi je také právě vývoj produktů.

Zpětná vazba na jednom místě

Automatizovaná kategorizace zpětných vazeb analyzuje a zařazuje veškerou zpětnou vazbu na produkt do kategorií, což umožňuje týmům produktového managementu každodenně lépe porozumět potřebám zákazníků a rychleji reagovat na jejich požadavky. Productboard AI funguje na pozadí a po konfiguraci průběžně propojuje postřehy se souvisejícími nápady na funkce a řadí je dle priorit. Kromě toho se k sadě stávajících funkcí umělé inteligence připojí také automatické propojení nazvané Insights. Tyto funkce jsou díky datovým sadám, které fungují pouze v prostředí Productboardu, ještě výkonnější.

„Před mnoha lety, když jsme začínali s vývojem první platformy pro produktový management, jedna funkce vynikala již v našich raných demoverzích. Byla to schopnost nejen centralizovat veškerou zpětnou vazbu, která je běžně rozeseta v řadě nejrůznějších aplikací, ale také zdůraznit konkrétní poznatky a propojit je s příslušnými nápady na nové funkce. Věřím, že naše nová verze AI usnadní a zefektivní práci a pomůže firmám udržet si konkurenceschopnost. Zároveň i my tuto umělou inteligenci využíváme k pochopení potřeb více než šesti tisíc našich zákazníků,“ uzavírá Palán.

Více o společnosti Productboard

Productboard je online platforma, která pomáhá produktovým manažerům vyvíjet správné produkty na základě potřeb zákazníků a uvést je co nejrychleji na trh. Přes 6 000 produktově orientovaných společností, jako je Microsoft, Zendesk či UiPath, využívá Productboard k pochopení potřeb uživatelů, určení priorit při vývoji a k udržování všech členů týmu v obraze pomocí roadmapy. Více než třísetčlenný tým pracuje z Prahy, Brna, San Francisca, Vancouveru, Londýna a Dublinu. Stojí za ním renomovaní investoři Dragoneer Investment Group, Tiger Global Management, Index Ventures, Kleiner Perkins, Sequoia Capital, Bessemer Venture Partners, Credo Ventures, Rockaway a Reflex Capital. Bližší informace najdete na www.productboard.com nebo na sociálních sítích pod @Productboard.

Nejvýkonnější bota na světě? Herní počítač Cooler Master Sneaker-X

Kromě výkonu je pro mnoho hráčů jednou z nejhodnotnějších vlastností počítače jeho unikátnost. Proto se mimořádné oblibě těší individuálně navržené počítače označované jako custom PC build, které se většinou vyznačují mimo jiné neobvyklou skříní. Stavby takového počítače se často účastní celý tým vývojářů a designérů. Hráče, kteří si na individualitu potrpí, ale nechtějí se pouštět do vlastní stavby, potěší herní počítač Cooler Master Sneaker-X, jehož skříň designovaná do tvaru sportovní boty zaujme na první pohled. Návštěvníci letošního pražského Comic-Conu mohli toto herní PC vidět na stánku CZC. Stejná skříň byla použita pro počítač, který získal prestižní ocenění za nejlepší uměleckou tvorbu v soutěži „Case Mod World Series 2020“.

Designový základ herní sestavy tvoří počítačová skříň Cooler Master case Sneaker-X CPT KIT ve tvaru červené běžecké boty s výrazným prosvětleným ventilátorem. Trvalý a stabilní výkon během hraní náročných počítačových her zajišťuje 850wattový zdroj a vodní chlazení. Srdcem, které tepe v útrobách téhle mimořádně výkonné boty, je bezprecedentní 24jádrový procesor Intel Core i9-14900K podporovaný 64 GB paměti DDR5 Kingston FURY Beast RGB XMP poskytující extrémní výkon díky frekvenci 6 000 MHz. Grafická karta ASUS NVIDIA GeForce RTX 4080 16GB PRO ART využívá jeden z vůbec nejvýkonnějších grafických čipů a dosahuje velmi vysokých snímkových frekvencí při rozlišení Full HD či QHD. Díky tomu zvládá plynule hry ve 4K rozlišení na velmi vysoké detaily. Velké množství dat pojme ultra rychlý SSD disk Samsung 990 PRO NVMe s kapacitou 4 TB.

Zmíněný procesor Intel Core 14. generace využívá dva typy jader – 8 výkonnostních a 16 efektivních. Ta společně zvyšují výkon potřebný při hraní i multimediální tvorbě. Procesor je zasazen do desky ASUS ROG STRIX Z790-I GAMING WIFI, která dokáže využít naplno jeho potenciál a přidává celou řadu funkcí praktických pro hráče. Mimo jiné je vybavena bezdrátovým modulem s Wi-Fi 6E (802.11ax), který podporuje ultra rychlou bezdrátovou komunikaci a lepší výkon v rušném bezdrátovém prostředí. Sestava je doplněna operačním systémem Windows 11 Pro.

Sestava Cooler Master Sneaker-X je k dostání na e-shopu Czc.cz za cenu 111 990 Kč.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 67 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která vlastní značky MALL, CZC a WE|DO a provozuje přední online tržiště ve střední a východní Evropě. Platforma se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů spojuje miliony kupujících s tisíci obchodníky, kteří poskytují stovky milionů nabídek. Začátkem roku 2024 se CZC sloučilo s Internet Mall a.s., AMG Media a.s. a WE|DO CZ s.r.o. do jedné právní entity s názvem Allegro Retail a.s.

SteelSeries uvádí nový headset Nova 5 a doprovodnou mobilní aplikaci pro konzolisty

SteelSeries rozšiřuje hojně oceňovanou řadu headsetů Arctis Nova o další headset vytvořený pro herní životní styl. Model Nova 5 ustanovuje novou kategorii herních headsetů „cenově dostupný luxus“ a přináší bezdrátové připojení kompatibilní s platformami Xbox, PlayStation, Nintendo Switch, PC a mobilní zařízení. Doprovodná aplikace navíc poskytuje vice než 100 přednastavených audio profilů určených pro hráče na konzolích Xbox a PlayStation.

Společnost SteelSeries, přední světový výrobce herních a esportových periferií, rozšiřuje řadu headsetů o model Arctis Nova 5 a s ním spojenou doprovodnou mobilní aplikaci.

Týmy SteelSeries stanovily tři hlavní cíle při vývoji nového headsetu v rámci oceňované řady Arctis Nova: výrazně zkvalitnit zvuk ze hry pro hráče na konzolích Xbox a PlayStation, vyvinout prémiový bezdrátový headset za dostupnou cenu, a v neposlední řadě umožnit hráčům hrát déle a intenzivněji.

Výsledkem práce je nový Arctis Nova 5 a doprovodná aplikace Nova 5 App, první aplikace svého druhu, která hráčům poskytuje přístup k více než 100 přednastaveným audio profilům. Headset dále dává volnost pro přepínání bezdrátového připojení mezi vysokorychlostní 2,4GHz sítí, resp. Bluetooth 5.3 stisknutím tlačítka a mimořádnou více než 60hodinovou výdrž baterie. To vše v kategorii „cenově dostupný luxus“ za cenu 129,99 dolarů.

„Inovace nás posunují kupředu, rozvíjí kreativitu, motivují nás překonávat hranice tak, abychom hráčům vždy poskytovali prvotřídní zvukové zážitky,“ říká Ehtisham Rabbani, SteelSeries CEO, a dodává: „Uvedení nového headsetu Arctis Nova 5 a doprovodné aplikace s více než 100 audio profily mění pravidla hry a poskytuje hráčům mimořádnou zvukovou výhodu při hraní na konzolích.“

Na zvuku zkrátka záleží. Pokud jde o poskytování konkurenční výhody hráčům, stojí SteelSeries na čele vývoje špičkového herního vybavení a je tahounem nejen esportu již více než dvě desetiletí. S rostoucí popularitou hraní se SteelSeries intenzivně zaměřuje na maximální herní zážitek a definuje herní životní styl. Podle údajů z ledna 2024 je na světě více než 3,4 miliardy hráčů, což zahrnuje 887 milionů PC hráčů, 334 milionů hráčů vlastnící konzoli PlayStation, 247 milionů Nintendo, 227 milionů Xbox a 2,8 miliardy mobilních hráčů, kteří obvykle hrají také na dalších platformách.

Headset SteelSeries Arctis Nova 5 je dokonale připraven pro hraní na konzolích Xbox, PlayStation, Nintendo Switch a dalších platformách. Hlavními přednostmi jsou:

  • Doprovodná mobilní aplikace Nova 5 – revoluční aplikace s více než 100 přednastavenými audio profily pro konkrétní hry, které byly pečlivě přizpůsobeny každé hře profesionály z audio oboru, esportu a herními vývojáři. Hráč má možnost měnit své nastavení během hry v reálném čase bez nutnosti vypnout hru. Precizně vyladěné audio profily pro hry jako jsou Fortnite, Apex Legends, Minecraft a další dávají hráčům konkurenční výhodu slyšet i to, co ostatní nemají šanci zaslechnout.
  • Na míru vyvinuté výkonné neodymové magnetické měniče – umožňují hráčům slyšet všechny detaily s čistými výškami, přesnými středy a hlubokými basy. Speciálně navržené neodymové magnetické měniče jsou vyrobeny ze slitiny vzácných kovů, aby zajistily uživatelům dokonalý zvukový zážitek, ať už hrají jakoukoli hru nebo poslouchají kteroukoli hudbu.
  • Rychlé přepnutí bezdrátového připojení – stisknutím tlačítka lze snadno přepínat mezi vysokorychlostním připojením přes 2,4GHz síť a Bluetooth 5.3. Mobilní připojení zůstává ve stand-by režimu, zatímco je hráč ve hře, takže je schopen snadno přijímat hovory. Zároveň zachovává zvolený herní profil v 2,4GHz pásmu aniž by ovlivnil specifický profil pro přenos zvuku přes Bluetooth.
  • Hraní napříč platformami – kompaktní USB-C adaptér umožňuje hráčům snadno přecházet mezi všemi platformami. Je kompatibilní s konzolemi Xbox, PlayStation, Nintendo Switch, ale také PC, Meta Quest, stejně jako s mobily a tablety podporujícími USB-C připojení.
  • Mikrofon ClearCast 2.X – dvakrát větší šířka pásma, dvakrát větší čistota zvuku. Mikrofon ClearCast od SteelSeries je vybaven novou čipovou sadou s vysokou šířkou pásma 32kHz/16Bit pro čistou a jasnou komunikaci. Navíc mají PC hráči možnost využít dodávaného softwaru Sonar využívajícího umělé inteligence k eliminaci šumu a okolního hluku. Jedinečný design zajišťuje jeho neviditelnost v zataženém stavu do náušníku a otevírá možnost použití sluchátek na cestách.
  • Více než 60 hodin bezdrátového hraní – celková výdrž baterie 60 hodin odpovídá každodennímu použití, tedy 7 dní v týdnu po 8 hodinách. Funkce rychlého nabíjení přes USB-C nabízí dalších 6 hodin výdrže za pouhých 15 minut.
  • Aplikace Sonar Audio – první profesionální parametrický ekvalizér určený pro hráče. Sonar byl speciálně navržen a je neustále vyvíjen tak, aby povýšil jakýkoli herní headset na novou úroveň a poskytl hráčům neomezené možnosti nastavení a přizpůsobení zvuku ve hrách, týmové komunikaci a mikrofonu. Umožňuje jim nastavit každý jednotlivý vstup, frekvenci a slyšet tak jen ty zvuky, na kterých opravdu záleží.

Headsety SteelSeries Arctis Nova 5/5X/5P Wireless jsou celosvětově k dispozici prostřednictvím www.SteelSeries.com a u lokálních prodejců za doporučenou koncovou cenu 139,99 euro. Aplikace SteelSeries Sonar je zdarma ke stažení na webové stránce SteelSeries.com/gg/sonar

O SteelSeries

SteelSeries je celosvětově známou značkou a lídrem v oblasti herních, konzolových a esport periferií zaměřených na prémiovou kvalitu, inovace a funkčnost. Společnost SteelSeries byla založena v roce 2001 a neustále posouvá výkon příslušenství na vyšší úroveň, a to díky inovacím a technologiím, které představuje jako první na trhu, a které umožňují hráčům hrát lépe, trénovat déle a čelit výzvám. SteelSeries je předním podporovatelem esportu a soutěžního hraní, spojuje hráče a podporuje smysl pro komunitu a cílevědomost. Právě Steelseries komunita profesionálních hráčů a herních nadšenců je hnací silou společnosti, ovlivňuje návrhy a výrobu každého jednoho produktu a ekosystému v aplikaci SteelSeries GG. Pod křídy SteelSeries jsou značky KontrolFreek, lídr v oboru kvalitního příslušenství pro ovladače, a Nahimic, lídr v oblasti 3D zvukových řešení pro hraní her. V roce 2022 se SteelSeries připojila do skupiny GN, světového lídra v oblasti inovativních a inteligentních audio a video komunikačních řešení prodávaných v přibližně 100 zemích světa. SteelSeries najdete na sociálních sítích Facebook @SteelSeries, Instagram @SteelSeries, Twitter @SteelSeries nebo na webu SteelSeries.com.

Odstartoval inovativní projekt i-Dance Challenge. Děti motivuje k tanci, aplikace využívá umělou inteligenci

Počet dětí v organizovaném sportu klesá, zvyšuje se naopak výskyt obezity nebo nadváhy u mládeže. Jedním z důvodů je fakt, že děti stále častěji tráví čas na elektronických zařízeních. Propojení moderních technologií s pohybem nabízí nový inovativní projekt i-Dance Challenge, který v květnu oficiálně odstartoval. Zapojit se do něho může každý ve věku od 8 do 15 let tím, že pošle video tance podle choreografie od známých tanečníků. Výkon posoudí umělá inteligence, ohodnotí a přidělí body. 300 nejlepších tanečníků se kvalifikuje do finálové i-Dance Challenge Show, která se uskuteční v O2 Universum dne 24. listopadu.

Chceme tímto projektem oslovit děti, které se pravidelně nehýbou, nenavštěvují kroužky či sportovní zařízení. Vyvinuli jsme k tomu speciální software, který za pomocí umělé inteligence vyhodnotí podobnost jejich pohybu originálem v podání profesionálních tanečníků. Věříme, že projekt zaujme tisíce účastníků,“ prohlásil Zdeněk Ertl, předseda Sdružení sportovních svazů ČR, které tuto inovativní soutěž pořádá společně s Českým tanečním svazem. „Tanec je druhým nejpřirozenějším pohybem po chůzi a rozvíjí rovnoměrně celé svalové řetězce. Do soutěže chceme zapojit školy, ale také osobnosti z kultury,“ prohlásila Petrana Slámová z tanečního svazu.

i-Dance Challenge láká na virtuální prostředí podobné počítačové hře a na taneční instruktážní video s choreografií se známou chytlavou skladbou, která je zajímavá pro konkrétní věkovou skupinu. Při dosažení požadované shody s originálem se odemkne další úroveň s výzvou, celkem bude devět soutěžních kol. Veškerá interakce probíhá online, účastníci si musí jen vytvořit profil na webových stránkách i-Dance Challenge, vybrat si tanečnici nebo tanečníka a naučit se pohyby podle vzoru. Poté se natočit na telefon a nahrát vše do aplikace iDance. Umělá inteligence porovná shodu mezi videem vzorovým s videem účastníka a buď vyzve k opakování nebo odemkne další úroveň s novou choreografií.

Veškeré procesy jsou jednoduché a neuvěřitelně chytlavé. Pokusů a oprav může být několik, takže to děti přiměje k tréninkům a k opakování, tedy k většímu pohybu,“ popsal Jakub Mazůch, profesionální tanečník, lektor a finalista 12. řady StarDance. Vedle něho budou jako „avataři“ tančit Kateřina Bartuněk Hrstková, profesionální tanečnice, lektorka a choreografka. „Hned po spuštění výzvy jsme to s dětmi zkoušeli a všechny to chytlo! Byla to opravdu zábava,“ dodala Bartuněk Hrstková. V projektu je dále Adriana Mašková, vítězka 11. řady StarDance. „Jde vlastně o takovou virtuální taneční akademii. Ráda bych, aby tento projekt formou hry přivedl děti nejen k tanci, ale i pohybu obecně,“ přála si Mašková.

Technologie s potenciálem revoluce

Analýza pohybů účastníků probíhá přes aplikaci, která je postavená na umělé inteligenci. Jedná se však evolučně o lepší verzi než u té, která je známá z konzolových tanečních her, u kterých se rovněž snímají pohyby hráčů. Aplikace nevyžaduje speciální 3D kameru ani senzory, a vypočítává

každý pohyb účastníka pouze z jeho nahraného videa. „Aplikace je schopná rozpoznat celkem 17 unikátních bodů po celém těle tanečníka v každém snímku videa a sleduje odchylky těchto bodů od referenčních bodů,“ prohlásil Jan Horák, specialista na umělou inteligenci, který se už několik let zaměřuje na oblast počítačového vidění (Computer Vision) a implementaci různých AI řešení.

Technologie použitá v projektu i-Dance Challenge má tak potenciál pomoci amatérským nebo profesionálním sportovcům v rámci jejich přípravy. Například tím, že by tenisté porovnávali techniku svých úderů s nejlepšími profesionály, golfisté či baseballisté by detailně ladili techniku švihu, nebo by se mohla zkoumat technika běhu… Příkladů je mnoho. „Právě propojování moderních technologií, světa her a umělé inteligence se sportem je obrovským tématem. Pokud děti raději zůstávají ve virtuálním světě, je potřeba jít za nimi a přemýšlet, jak do jejich světa implementovat pohyb. Myslím, že i-Dance Challenge by mohl být první z větších projektů, kterému by se to mohlo podařit a nastartovat vlnu zábavně reálných pohybových výzev v online prostředí,“ prohlásil PhDr. Miroslav Petr, děkan FTVS.

Finále v hale 02 universum

Taneční online projekt vygraduje velkolepým závěrečným i-Dance Challenge Show, které se uskuteční v listopadu v O2 universum. Do něho se probojuje 300 nejlepších tanečníků a setkání bude probíhat formou flasmob – kdy účastníci budou tančit v jeden moment stejnou choreografii pod vedením hvězd ze StarDance. i-Dance Challenge byla vyhlášena začátkem května.

Přínosy projektu:
– aktivace dětí k pohybovým aktivitám
– omezení výskytu zdravotních obtíží u dětí
– omezení pasivního trávení volného času dětí

Realizace:
– Účastníci si vytvoří profil na webových stránkách iDance Challenge a vyberou si avatara, podle kterého chtějí tančit. Na výběr budou mít ze 4 finalistů poslední řady StarDance.

– Pustí si video s choreografií pro danou úroveň, zatančí svoji verzi a nahrají na web pod svůj profil.

– Umělá inteligence porovná shodu mezi videem vzorovým a videem účastníka a podle míry shody vyzve buď k opakování nebo odemkne další úroveň s novou choreografií.

GORDIC podporuje vzdělanostní ekonomiku na Vysočině, uzavřel strategickou smlouvu s VŠPJ

  • Podpisem smlouvy Gordic posouvá spolupráci s Vysokou školou polytechnickou Jihlava na strategickou úroveň a stává se oficiálním smluvním „Strategickým partnerem VŠPJ“

V Jihlavě, 14. května 2024 – Na konci dubna 2024 uzavřely v Jihlavě společnost GORDIC a Vysoká škola polytechnická Jihlava (VŠPJ) smlouvu o strategickém partnerství, která prohlubuje dosavadní dlouhodobou spolupráci zejména v klíčových oblastech rozvoje vysoké školy. Smlouvu svým podpisem stvrdili Jaromír Řezáč, jednatel a generální ředitel společnosti GORDIC, a rektor VŠPJ Zdeněk Horák.

VŠPJ byla první veřejnou vysokou školou neuniverzitního typu v České republice a stále zůstává jedinou veřejnou vysokou školou se sídlem v Kraji Vysočina. Studijní programy bakalářského a magisterského typu v prezenční i kombinované formě studia zde navštěvuje přes 2 000 studentů.

Gordic je předním českým tvůrcem a dodavatelem informačních systémů, jehož produktové portfolio a služby zahrnují informační systémy určené pro veřejnou správu, včetně uznávané platformy GINIS, kterou využívá více než 6 000 organizací veřejné správy.

Smluvní strany si přislíbily vzájemnou spolupráci a aktivní podíl na rozvoji pracovišť VŠPJ, aktualizaci výuky, vytváření a rozvoji synergií v místní územní působnosti a obecné podpoře činností, které zvyšují prestiž školy a zájem uchazečů o studium. GORDIC se dále zavázal, že se bude aktivně zapojovat do identifikace atraktivních témat studentských prací a podílet se na jejich řešení a že se bude věnovat činnostem vedoucím ke zvyšování povědomí o kvalitě studia a výzkumu na VŠPJ v odborné komunitě i mezi širokou veřejností.

GORDIC dlouhodobě podporuje vzdělávání na VŠPJ, účastní se odborných konferencí, sponzoruje studentské soutěže a zajišťuje odborníky pro výuku na škole. Vzdělávání bylo vždy pro generálního ředitele Jaromíra Řezáče prioritou: „Úroveň a kvalita vzdělání zásadním způsobem ovlivňuje život každého jednotlivce i kvalitu života v regionu jako celku. Vysoká škola polytechnická již 20 let výrazným způsobem přispívá ke zvyšování vzdělání a odbornosti lidí na Vysočině v mnoha důležitých oborech, a za to jí patří velké poděkování.“

„Partnerstvím se rozumí dlouhodobá spolupráce formalizovaná smlouvou, přičemž nejvyšší formou tohoto partnerství je právě strategické partnerství, které jsme uzavřeli s firmou GORDIC. Velice si vzájemné spolupráce cením a věřím, že tato smlouva povede k dalšímu vzájemnému prohloubení našich vztahů,“ uvádí rektor VŠPJ Zdeněk Horák.

„Strategickým partnerům nabízíme řadu výhod, které z tohoto typu partnerství plynou. Jedná se například o prioritní právo výběru témat studentských prací, možnosti prezentace partnera v budově školy a při významných akcích pořádaných VŠPJ nebo i možnosti zapojení do projektových záměrů VŠPJ. My od nich pak očekáváme významný přínos v aktualizaci naší výuky, řešení reálných praktických zadání našimi studenty, poskytování odborníků do praktické výuky a v neposlední řadě výzkumnou spolupráci s nadstandardními výsledky,“ vysvětluje koncept strategického partnerství rektor Zdeněk Horák.

Vzájemně si organizace mohou být nápomocné i v jiných oblastech. Řada produktů a služeb vyvíjených společností GORDIC je pro interní potřeby vysokých škol zajímavá. Především se jedná o spisovou službu, řešení v oblasti kybernetické bezpečnosti nebo využití průmyslového blockchainu (Diplomachain), který zabraňuje falšování důležitých dokumentů, diplomů či certifikátů a který je již nyní implementován ve spisové službě GINIS.

Ve stejný den podepsala strategické partnerství s VŠPJ také firma Optokon. Společně se společností GORDIC nabízí vysokým školám komplexní pomoc v oblasti řešení kybernetické bezpečnosti a plnění náročných požadavků vyplývajících z evropské bezpečnostní směrnice NIS2. GORDIC a Optokon společně dodávají software a řešení pro zabezpečení infrastruktury IT škol a nabízí jim doplňující odborné služby, vč. podpory.

O Gordicu

Ryze česká společnost Gordic s.r.o. již od roku 1993 vytváří prostor a nástroje pro srozumitelnou komunikaci lidí a organizací. Vizí předního českého tvůrce a dodavatele informačních systémů je propojená společnost, ve které bezpečné technologie usnadňují život. Produktové portfolio a služby společnosti Gordic zahrnují informační systémy určené pro veřejnou správu, včetně uznávané platformy GINIS, kterou využívá více než 6 000 organizací české veřejné správy; otevřené modulární informační systémy pro soukromý sektor, včetně DMS, řešení fyzické i kybernetické bezpečnosti a integrační platformy pro ovládání IoT technologií a efektivní sběr dat. V oblasti IoT se Gordic angažuje zejména v technologiích pro chytré budovy prostřednictvím dceřiných společností HDL Automation a MyMight. Gordic je také iniciátorem a provozovatelem platformy KYBEZ, která je založena na dobrovolné spolupráci akademických, státních i komerčních a mediálních institucí z oblasti IT a telekomunikací a jejímž cílem je osvěta v oblasti kybernetické bezpečnosti a obrany.

Pro více informací navštivte stránky www.gordic.cz nebo sledujte Gordic na LinkedINu a Facebooku.

Exit mobile version