Nová řada notebooků Dell XPS: Futuristický design s vestavěnou umělou inteligencí

Společnost Dell Technologies představuje nové notebooky řady XPS. Rozvíjejí design modelu XPS 13 Plus představeného přesně před dvěma lety na veletrhu CES. Novinky zaujmou hliníkovým tělem, displejem krytým Gorilla Glass 3, promyšleným dotykovým ovládáním nebo procesory Intel Core Ultra s vestavěnou umělou inteligencí. Samozřejmostí je špičková multimediální výbava a rychlé nabíjení. K zákazníkům přijdou notebooky Dell XPS již brzy ve třech velikostech od 13 do 16 palců.

„Na veletrhu CES 2022 jsme představili XPS 13 Plus jako vizi budoucnosti přenosných počítačů. Nyní na jejím základě uvádíme novou rodinu moderních notebooků. S modely XPS 16 a XPS 14 představujeme nové velikosti obrazovek a model XPS 13 Plus přejmenováváme na XPS 13. Tato trojice notebooků má společné prvky, které se soustředí zejména na špičkovou produktivitu,“ říká Donnie Oliphant, který ve společnosti Dell řídí marketing produktové řady XPS.

Styl, výkon a inteligence

Modely Dell XPS byly navrženy v duchu čistého, minimalistického designu. Tělo je vyrobeno z CNC obráběného hliníku. Výhodou je nejen pevnost a odolnost, ale také hmotnost. Na vynikající mobilitě novinek velikostí 13″, 14″ a 16″ se podílejí také rozměry dané minimalizováním rámečků kolem displeje. Dostupná jsou barevná provedení Graphite a Platinum.

Srdcem notebooků XPS jsou procesory Intel Core Ultra s integrovanou podporou umělé inteligence s přidanou jednotkou NPU (neural processing unit). To znamená, že počítač se již nemusí ve výkonu spoléhat pouze na CPU nebo GPU. Nová technologie umožňuje navýšení pracovního výkonu při zachování výdrže baterie.

Všechny notebooky jsou ve Windows 11 vybaveny funkcí Copilot, která využívá možnosti umělé inteligence pro usnadnění a urychlení každodenní práce prostřednictvím jednoho dedikovaného tlačítka.

Každý nový notebook XPS je vybaven panely InfinityEdge s dotykovým displejem OLED, proměnlivou obnovovací frekvencí, vysokým rozlišením, věrnými barvami a technologií Dolby Vision pro bohaté vykreslení detailů. Nové portfolio se může pochlubit výjimečným audio vybavením počínaje čtveřicí reproduktorů, funkcí Dolby Atmos a prostorovým 3D stereo zvukem MaxxAudio Pro společnosti Waves. Nová inteligentní webkamera s rozlišením FHD 1080p zajistí plynulé a obrazově čisté videohovory. Práci skutečně odkudkoliv dále podporuje dlouhá výdrž baterie a nabíjení ExpressCharge, se kterým je k dispozici 80 % baterie za pouhých 60 minut.

XPS třikrát jinak

Modelová řada XPS zahrnuje tři zástupce. Svou velikostí a výbavou plní širokou škálu požadavků náročných uživatelů. Dva větší modely, tedy XPS 16 a XPS 14, splňují požadavky NVIDIA Studio a poskytují tak špičkový výkon pro náročné kreativní úlohy, jako je 3D rendering, střih videa nebo živé vysílání. Současně nabízejí exkluzivní přístup k sadě AI nástrojů Studio a ovladačům NVIDIA Studio Drivers.

  • XPS 16 je vrcholem nabídky s vysokým výkonem pro náročné pracovní úlohy. S procesory Intel Core Ultra a grafickými kartami NVIDIA GeForce RTX najde uplatnění při střihu videa nebo testování nejnovějšího softwaru s umělou inteligencí.
  • XPS 14 je vyváženou kombinací výkonu, designu a mobility. Ačkoliv je o 21 % lehčí než 16palcový model, také on zvládne náročné úkoly. S volitelnými grafickými procesory NVIDIA GeForce RTX dokáže upravovat a přehrávat videa ve vysokém rozlišení. A díky dlouhé výdrži baterie to zvládne i na cestách.
  • XPS 13 je stylový multitalent. Ikonický minimalistický design kombinuje s hmotností lehce přes 1 kg. Na výběr jsou tři nové varianty displeje (včetně FHD+, QHD+ dotykového a 3K+ OLED dotykového). XPS 13 je ideálním pomocníkem pro život v pohybu a umožňuje skloubit studium, práci, osobní projekty i zábavu.

Jednička v udržitelnosti

Řada XPS má výjimečné postavení nejen v rámci produktové palety Dell, ale také v její ekologické strategii. Nové modely byly navrženy s ohledem na závazek společnosti Dell používat udržitelnější materiály ve svých výrobcích i obalech. Jsou také důležitým krokem na cestě k naplnění jejího ambiciózního plánu 2030 Advancing Sustainability Goals.

Novinky obsahují dosud nejvyšší podíl udržitelných materiálů, poprvé je také řada XPS navržena z recyklovaného hliníku a nízkoemisního hliníku vyrobeného z obnovitelného zdroje energie. To snižuje uhlíkovou stopu tohoto materiálu až o 89 %. Rodina notebooků XPS navíc odpovídá novým, přísným klimatickým kritériím EPEAT Climate+. To znamená, že splnily nejlepší průmyslové postupy pro snižování emisí uhlíku. Obaly používané k ochraně notebooků XPS jsou vyrobeny ze 100% recyklovaných nebo obnovitelných materiálů.

Chcete-li se dozvědět více o novinkách Dell XPS, prohlédněte si oficiální tiskové materiály k veletrhu CES 2024 nebo navštivte produktovou stránku XPS.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Optimální stravenka má nově hodnotu 211 korun

Ministerstvo práce a sociálních věcí zvyšuje od 1. ledna 2024 hodnotu stravného na pracovních cestách na 166 korun na den. Mnoho let byla tato částka určující i pro stanovení daňově optimální stravenky. Vzhledem k daňovým změnám, které vstupují v platnost 1. ledna, už toto platí jen z části.

Oproti lednu 2023 se denní stravné na služebních cestách zvyšuje o 13 korun. „Je to velmi vysoký skok, ale v porovnání s turbulentním rokem 2022 to je přece jen méně. V roce 2022 totiž Ministerstvo práce a sociálních věcí muselo kvůli inflaci přistoupit k do té doby nevídanému kroku a zvýšit stravné mimořádně i v srpnu. Za celý rok tak vzrostlo o 35 korun,“ říká Jan Michelfeit ze společnosti Sodexo Benefity/Pluxee, která je největším poskytovatelem benefitů na tuzemském trhu, a připomíná, že z dlouhodobého hlediska je 13 Kč výrazný růst: „Až do roku 2019 se stravné na služebních cestách zpravidla zvyšovalo o jednotky korun.“

V závislosti na růstu stravného roste i hodnota daňově optimální stravenky (v digitální i papírové formě). „Ta bude od ledna příštího roku 211 korun,“ uvádí Jan Michelfeit a připomíná, že oněch 211 korun je daňově optimální v případě, že zůstane zachován stávající poměr – tedy že 55 % hodnoty stravenky hradí zaměstnavatel a 45 % zaměstnanec. Tzn. že firma zaplatí 116 korun a pracovník 95 korun. „Je to v současnosti nejoblíbenější scénář, a i nadále zůstává jako výhodný, protože na benefit si částečně přispívá i zaměstnanec,“ dodává Michelfeit.

Od 1. ledna 2024 se totiž podmínky při poskytování příspěvku na stravování na straně zaměstnavatele sjednocují a zavádí se pro ně jednotné označení příspěvek na stravování, který je definován jako nepeněžní plnění ke spotřebě na pracovišti zaměstnance nebo v rámci stravování zajišťovaného prostřednictvím jiného subjektu než zaměstnavatele.

„Nově platí, že jakákoli hodnota stravování je na straně zaměstnavatele účtována na vrub daňových nákladů. To znamená, že firmy si mohou odečíst z daní plnou hodnotu stravování, klidně třeba 250 korun na den. A nezáleží na tom, zda mají firemní jídelnu, využívají stravovací paušál nebo stravenky. Její výše by ovšem měla být adekvátní cenové úrovni. Proto pravidelně monitorujeme a komunikujeme cenovou mapu obědů v jednotlivých regionech,“ vysvětluje Jan Michelfeit.

Daňové břemeno a spolu s ním také odvody na pojištění se od 1. ledna 2024 přenášejí na zaměstnance, který dosud ze stravenek – ať už byly v jakékoli výši – žádné daně ani pojištění neodváděl. „V jeho případě bude daňově osvobozeno maximálně 70 % hodnoty stravného na služebních cestách, tedy právě oněch 116 korun na den,“ popisuje Michelfeit a dodává: „Cokoli nad tuto částku bude na straně zaměstnance podléhat dani, odvodům na zdravotní a sociální pojištění a nově také odvodům nemocenského pojištění.“

Stravenky jsou spolu se zvýhodněným závodním stravováním vůbec nejrozšířenějším zaměstnaneckým benefitem. V České republice je aktuálně využívá 1,5 milionu zaměstnanců a roste podíl těch, kteří místo papírových stravenek mají stravenkové karty. Stravenkové karty společnosti Sodexo Benefity/Pluxee aktuálně využívá více než 300 tisíc lidí.

O společnosti Sodexo Benefity

Sodexo Benefity je největším poskytovatelem zaměstnaneckých benefitů na českém trhu. Od roku 1992 v České republice nabízí firmám i institucím služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím elektronických karet a poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Benefity Sodexo využívá 700 000 zaměstnanců a v největší benefitní síti je zapojeno více než 70 000 partnerů, u kterých je možné benefity uplatnit.

O nové značce Pluxee

Od ledna 2024 se Sodexo Benefity v České republice přejmenuje na Pluxee. Sodexo Benefity, přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, dostává nové jméno Pluxee proto, aby lépe pomohl firmám se změnami na pracovním trhu a s očekáváním jednotlivých zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění a aby podpořil svou strategii růstu prostřednictvím vytvoření větší hodnoty pro všechny cílové skupiny. Přijetím nové identity se chce Sodexo Benefity výrazněji odlišit od konkurence na mimořádně dynamickém trhu.

Pluxee umožní svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabídne inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.

Více informací zde: https://blog.sodexo.cz/sodexo-benefity-se-stane-pluxee

Změňte pohled na DMS, tento nástroj je totiž pro firmu klíčový

Správa dokumentů se stala ve všech firmách a organizacích základním článkem moderního řízení. Je to páteřní systém, kde se setkávají, ukládají a vytváří všechny dokumenty, které organizace přijme či zhotoví. Je to získání naprostého přehledu o toku a uložení informací ve firmě s mimořádným důrazem na bezpečnost a ochranu všech dat.

Mnoho společností však ke svým dokumentům přistupuje laxně, zejména proto, že nedoceňují důležitost zaznamenaných informací, bojí se změn i reakcí zaměstnanců a také nevidí přínosy, které jim řízená správa dokumentů přinese. Řešení centrálním serverem organizace se složkovou strukturou je přežité a nemá nic společného se systémem správy dokumentů.

Na centrální systémy pro správu elektronických dokumentů neboli Document Management Systémy (DMS) se v mnoha firmách neprávem hledí pouze jako na víceméně zbytečné, podpůrné nástroje, které buď nejsou potřeba vůbec, nebo pokud se využívají, tak jen izolovaně. Jenomže tento pohled není správný. Dobře implementovaný DMS bývá totiž ve skutečnosti jedním z pilířů základní informační infrastruktury každého podniku, protože umožňuje centrálně řídit práci se všemi typy dokumentů s mimořádným důrazem na bezpečnost a ochranu zejména citlivých dat.

Pokud budeme hovořit o páteřní informační infrastruktuře firmy, většina čtenářů si představí ERP, specializované výrobní systémy, případně účetní či personální systém. Avšak každý z těchto nástrojů pracuje s tisícovkami dokumentů, ať už je jejich podoba jakákoliv. Může jít o objednávky, smlouvy, personální dokumenty, faktury, interní směrnice, reporty z výroby a podobně. A právě efektivní, a hlavně bezpečná práce s dokumenty, které jsou bez nadsázky firemním zlatem, je klíčová pro to, aby firma prosperovala. „Přesně toto je důvod, proč je třeba se na DMS dívat ne jako na podpůrný či doplňkový systém, ale jako na software, který je základním stavebním kamenem páteřní sítě, na němž stojí spolupráce s dalšími informačními systémy v celé infrastruktuře,“ vysvětluje Pavel Nykl, obchodní ředitel společnosti Onlio, která stojí za vývojem DMS eDoCat.

S DMS zůstanou dokumenty v bezpečí a na jednom místě

Dalším argumentem, proč je třeba dokument management systémy vnímat jako nesmírně důležitý nástroj, je bezpečnost dokumentů. Nejen, že dovolí dokument vytvořit a uložit, ale řídí jeho oběh napříč firmou a dokáže vynutit na jednotlivých uživatelích konkrétní a přesné chování, protože jim díky propracovanému systému uživatelských oprávnění nedovolí se chovat jinak. V DMS lze totiž velmi detailně přístupy řídit a člověk, který se do systému přihlásí, v něm díky roli, kterou mu systém po přihlášení přidělí, nemůže dělat nic, na co nemá oprávnění. Buď se k určitým dokumentům, akcím s nimi spojeným a dalším funkcím systému dostane, nebo o nich třeba vůbec neví. A když se k dokumentu dostane, tak přidělená uživatelská oprávnění dále určují, co všechno s ním může dělat. „Uživatelské oprávnění tedy neřídí jen přístup k dokumentům jako takovým, ale i přístup k akcím, které jsou s nimi spojené. Pokud má člověk vysokou míru oprávnění, může například prohlásit dokument za schválený, odeslat dokument datovou schránkou, spustit specifický proces a podobně. Když toto oprávnění nemá, tak vůbec možnost spustit akci neuvidí,“ pokračuje dále Pavel Nykl a dodává, že uživatelská oprávnění řídí také to, kdo může, a především jak může s dokumentem manipulovat. To je nesmírně důležité pro bezpečnost informací, protože kvalitní DMS zkrátka nedovolí člověku, který nemá dostatečné oprávnění, dokument například smazat, ale ani editovat, přejmenovat, přesunout či kopírovat jinam. DMS tedy pomáhá udržet ono firemní zlato v bezpečí tak, aby se nedostalo k nikomu nepovolanému uvnitř či dokonce vně společnosti.

DMS ale zároveň mění hru i v tom, jak by firmy měly uvažovat nejen nad svými dokumenty, ale i nad jejich umístěním. Není neobvyklé, že i kritická data se nacházejí na mnoha sdílených discích, k nimž má přístup prakticky kdokoliv a ani nastavená uživatelská oprávnění nedokážou skrýt obsah, k nimž daný člověk nemá mít přístup. Informační systémy, které s daty dále pracují, je musí „hledat“ napříč úložišti a nepořádek je na světě. „Centrální design správy firemních dokumentů má obrovskou přidanou hodnotu. Pokud máte DMS a používáte ho jako jeden ze základních firemních systémů, můžete správu dokumentů centralizovat a skrze – opět centrálně řízenou – integrační platformu publikovat pouze k těm uživatelům a systémům, které k nim mají mít přístup,“ říká dále Pavel Nykl s tím, že pokud mají firmy tento krok vyřešený, mohou využívat další benefity DMS, jako je například propojení souvisejících dokumentů, anebo elektronická výměna strukturovaných dat bez zatěžujícího ručního zásahu uživatelů. „Znamená to, že můžete přestat přemýšlet nad tím, kam všechny dokumenty patří, protože se změní v jednu entitu, která je uložená na jednom místě – v DMS,“ uzavírá.

Více informací na: http://rizenadokumentace.edocat.cz

Onlio, a.s.

Onlio je ryze česká IT společnost specializující se na softwarové produkty zaměřené na digitalizaci firemních procesů a systémovou integraci. Onlio disponuje nejvyšší certifikací v celosvětové síti partnerů Pipedrive CRM (Elite) a Atlassian (Platinum Solution partner Enterprise), kde patří mezi 10 největších partnerů v Evropě. Vlastní produkt eDoCat DMS postavený na platformě Alfresco CE je jedním z řešení s nejlepším poměrem cena/výkon na současném trhu nástrojů pro správu elektronických dokumentů a řízení jejich oběhu pomocí workflow, což dokládají mnohá prestižní ocenění, např. IT produkt roku anebo opakované úspěchy v soutěži CIO Business world Případová studie roku.

Do nového roku s novou prací

Konec starého a začátek nového roku je vnímán jako doba pro bilancování a hodnocení. Nástup nového roku pak považujeme za symbol začátku něčeho nového. Často si přejeme, ať je ten nový lepší než ten starý a ať do něho vykročíme tou správnou nohou.

Velmi častým novoročním předsevzetím je najít si lepší a lépe ohodnocenou práci. Podle výzkumu, který pro společnost Sodexo Benefity/Pluxee provedla výzkumná agentura Ipsos, změnu zaměstnavatele zvažuje více než pětina zaměstnanců. „Nejčastějším motivem jsou peníze. K vyššímu platu by si změnou práce chtěla pomoci více než polovina z nich. Následuje nedostatek uznání v současné práci a touha po kariérním posunu,“ nastiňuje nejčastější důvody Tereza Knířová ze společnosti Sodexo Benefity/Pluxee.

Průzkum byl realizován v dubnu 2023 a zúčastnilo se ho 300 pracujících.

„Dalším velmi častým předsevzetím je přání žít zdravěji nebo zhubnout. Zároveň ale platí, že právě od těchto předsevzetí se nejrychleji upouští,“ říká Knířová a dodává, že si lidé nastaví příliš vysokou laťku, která je demotivuje. „Dejte si reálné cíle a zkuste k jejich naplnění využít volnočasových benefitů. Nemusíte nutně chodit třikrát týdne do fitka, žít zdravěji znamená třeba i zajít si do sauny, přihlásit se na kurz tance nebo si dopřát masáž. A pravidelným pohybem může být také procházka nebo vyměnit výtah za schody. Pokud to myslíte skutečně vážně, rovnou si kupte permanentku a zaplaťte si cvičení ještě teď a dejte si ho do kalendáře,“ radí Tereza Knířová.

„Benefity vám také pomohou s předsevzetím naučit se cizí jazyk. Koupíte za ně třeba jazykový kurz nebo učebnice. A kde jinde uplatnit nově nabité jazykové znalosti než ve vysněné destinaci. Kupte si za benefity jako motivaci letenku s ubytováním a budete vědět, že máte jasný termín, kdy budete muset zvládnout si alespoň objednat v restauraci,“ dodává Knířová.

O společnosti Sodexo Benefity

Sodexo Benefity je největším poskytovatelem zaměstnaneckých benefitů na českém trhu. Od roku 1992 v České republice nabízí firmám i institucím služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím elektronických karet a poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Benefity Sodexo využívá 700 000 zaměstnanců a v největší benefitní síti je zapojeno více než 70 000 partnerů, u kterých je možné benefity uplatnit.

O nové značce Pluxee

Od ledna 2024 se Sodexo Benefity v České republice přejmenuje na Pluxee. Sodexo Benefity, přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, dostává nové jméno Pluxee proto, aby lépe pomohl firmám se změnami na pracovním trhu a s očekáváním jednotlivých zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění a aby podpořil svou strategii růstu prostřednictvím vytvoření větší hodnoty pro všechny cílové skupiny. Přijetím nové identity se chce Sodexo Benefity výrazněji odlišit od konkurence na mimořádně dynamickém trhu.

Pluxee umožní svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabídne inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.

Více informací zde: https://blog.sodexo.cz/sodexo-benefity-se-stane-pluxee

Sodexo Benefity/Pluxee: Firmy vidí rok 2024 optimisticky

Žádné velké zvraty se na trhu práce nechystají. Téměř polovina firem bude zaměstnance nabírat a dalších skoro 37 % plánuje zachovat stávající počet lidí. Platy porostou a benefity reagují na daňový balíček. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost Sodexo Benefity/Pluxee zpracovala v prosinci agentura Ipsos.

„Plány na navyšování počtu zaměstnanců nejsou nijak vysoké, ale pozitivní je, že je to několikanásobně vyšší procento firem než těch, které uvažují o snižování stavů. Propouštění v tuto chvíli deklaruje jen 13 % společností,“ říká Martina Machová, personální ředitelka ze společnosti Sodexo Benefity/Pluxee s tím, že z oborového hlediska jsou ztrátou práce nejvíce ohroženi lidé ve zpracovatelském průmyslu a stavebnictví a také ti, kdo pracují v menších firmách do 100 zaměstnanců.

Nejčastějším důvodem redukce jsou rostoucí náklady (55 % firem z těch, co budou propouštět) a nedostatek zakázek (70 % firem z těch, co budou propouštět).

„Mzdy podle výpovědí firem porostou také. Nejvíce se budou zvyšovat mzdy individuálně podle zásluh a alespoň 5% přidání se dočká polovina zaměstnanců,“ uvádí Martina Machová. Zároveň ale připomíná, že propad reálných mezd byl v končícím roce opravdu výrazný a pokud firmy platy loni a letos nenavyšovaly, nárůst do 10 % rozhodně nedožene inflaci. „Podle ČNB totiž celková inflace roku 2023 dosáhne 11 % a v roce 2022 to bylo dokonce 15 %,“ připomíná Machová.

Ani u benefitů nebude docházet k velkým změnám. Polovina firem počítá s tím, že zachová benefity tak, jak je má nastavené v letošním roce. A téměř pětina dokonce plánuje navyšovat nebo rozšiřovat benefitní balíček. Bude se ale proměňovat skladba benefitů. „Jde jednoznačně o reakci na vládní konsolidační balíček, protože směrem vzhůru míří například dovolená nad rámec zákona či příspěvky na penzijní připojištění a směrem dolů potom položky, kterých se dotkne změna legislativy, jako jsou například příspěvky na dovolenou,“ přibližuje Martina Machová.

Téměř 37 % zaměstnavatelů pak hodlá v příštím roce některé pozice nahradit umělou inteligencí.

Pozn.: Průzkum byl realizován v prosinci 2023 a zúčastnilo se ho 152 zaměstnavatelů.

O společnosti Sodexo Benefity

Sodexo Benefity je největším poskytovatelem zaměstnaneckých benefitů na českém trhu. Od roku 1992 v České republice nabízí firmám i institucím služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím elektronických karet a poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Benefity Sodexo využívá 700 000 zaměstnanců a v největší benefitní síti je zapojeno více než 70 000 partnerů, u kterých je možné benefity uplatnit.

O nové značce Pluxee

Od ledna 2024 se Sodexo Benefity v České republice přejmenuje na Pluxee. Sodexo Benefity, přední světový partner v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, dostává nové jméno Pluxee proto, aby lépe pomohl firmám se změnami na pracovním trhu a s očekáváním jednotlivých zaměstnanců v oblasti well-beingu a pracovního naplnění a aby podpořil svou strategii růstu prostřednictvím vytvoření větší hodnoty pro všechny cílové skupiny. Přijetím nové identity se chce Sodexo Benefity výrazněji odlišit od konkurence na mimořádně dynamickém trhu.

Pluxee umožní svým klientům podporovat značku zaměstnavatele tím, že svým zaměstnancům nabídne inovativní a personalizovaná řešení, a to tváří v tvář velkým změnám na pracovním trhu. Cílem Pluxee je pomoci každému zaměstnanci užívat si více toho, na čem mu skutečně záleží.

Více informací zde: https://blog.sodexo.cz/sodexo-benefity-se-stane-pluxee

Společnost Onlio získala ocenění za svou případovou studii. Přínosy systému eDoCat odbornou porotu zaujaly i tento rok

Česká softwarová společnost Onlio opět zabodovala v soutěži magazínu CIO Business World Případová studie 2023. Vítězství v kategorii Finanční efektivita získala za implementaci vlastního systému eDoCat ve společnosti Oncomed, působící na trhu výroby farmaceutických přípravků pro léčbu onkologických onemocnění, jež je součástí celosvětově působící skupiny MEDAC. Studie nese název „Přehlednost jako základ flexibility“ a popisuje implementaci document management systému (DMS) eDoCat jako páteřního informačního systému a jeho přínosy pro řízení procesů ve firmě. Slavnostní vyhlášení soutěže se konalo ve Vinohradském pivovaru v Praze a cenu za společnost Onlio převzal obchodní ředitel Pavel Nykl.

Při hodnocení případových studií dodavatelů IT služeb a technologických řešení se porota složená z členů oborových sdružení ICT Unie a CACIO, zástupců akademické sféry a předních ICT manažerů zaměřovala především na inovativnost, technologický či finanční přínos nebo uživatelský efekt popisovaných řešení.

Případová studie společnosti Onlio odborníky zaujala zejména tím, že zcela konkrétně popisuje přínosy zavedení document management systému do firmy. Ocenila tak řešení, které umožnilo společnosti Oncomed díky DMS eDoCat efektivně spravovat řízení přístupu k firemní dokumentaci v oblasti projektového řízení a personalistiky. „Získaného ocenění si nesmírně vážíme. Je pro nás dalším potvrzením toho, že se nám podařilo vytvořit software s vysokou užitnou hodnotou, jehož přínosy naši zákazníci vnímají velmi pozitivně. Proto dokáže uspět na trhu nástrojů určených k digitalizaci firemních procesů. Vnímáme ho ale také jako ocenění za to, že jsme našim zákazníkům spolehlivými partnery v procesu zavádění systému do firmy,“ uvedl Pavel Nykl.

Dodávka eDoCat do společnosti Oncomed začala v únoru 2022, systém byl uveden do produkčního provozu už po čtyřech měsících v červnu 2022. Cílem bylo zachování původní složkové struktury, avšak s moderním řízením uživatelských oprávnění, do níž budou mít přístup jen autorizovaní uživatelé. Neméně důležitým cílem bylo sjednocení vzhledu projektů tak, aby po formální stránce vypadaly stejně. „eDoCat nám skutečně pomohl uspořádat projektovou i smluvní dokumentaci. Práce v tomto systému nám šetří čas a dává nám jistotu, že máme veškeré potřebné dokumenty v pořádku,“ hodnotil výsledek implementace Jiří Zbranek, vedoucí úseku IT ve společnosti Oncomed.

Právě eliminace časových ztrát byla tím hlavním kritériem, které rozhodlo o vítězi kategorie Finanční efektivita. DMS eDoCat totiž dokáže výrazně zrychlit práci s dokumenty, ať už jde o jejich samotné vyhledávání nebo například jejich distribuci po firmě. „Náš průzkum ukazuje, že časová úspora může ve firmě o 50 lidech, kteří každý den pracují s dokumenty, činit v ročním součtu 130 člověkodnů. A tímto uspořeným časem získají lidé prostor k tomu, aby se věnovali činnostem, které generují skutečné hodnoty,“ řekl na závěr Pavel Nykl ze společnosti Onlio.

Více informací na: www.onlio.com

Onlio, a.s.

Onlio je ryze česká IT společnost specializující se na softwarové produkty zaměřené na digitalizaci firemních procesů a systémovou integraci. Onlio disponuje nejvyšší certifikací v celosvětové síti partnerů Pipedrive CRM (Elite) a Atlassian (Platinum Solution partner Enterprise), kde patří mezi 10 největších partnerů v Evropě. Vlastní produkt eDoCat DMS postavený na platformě Alfresco CE je jedním z řešení s nejlepším poměrem cena/výkon na současném trhu nástrojů pro správu elektronických dokumentů a řízení jejich oběhu pomocí workflow, což dokládají mnohá prestižní ocenění, např. IT produkt roku anebo opakované úspěchy v soutěži CIO Business world Případová studie roku.

Tým výrobního závodu Walmark skupiny STADA se rozšiřuje o nové odborníky

Výrobní závod Walmark v Třinci patřící do mezinárodní farmaceutické skupiny STADA, který je na tuzemském trhu předním producentem doplňků stravy, rozšiřuje své řady o odborníky v oblasti produktového vývoje, výrobní efektivity a dodavatelského řetězce. V návaznosti na nedávné investice do nových technologií a navýšení výrobních kapacit tak Walmark dále upevňuje své postavení v třineckém regionu a zároveň i svoji pozici exportéra v rámci celé skupiny na klíčové globální trhy.

Tým nově doplnili Karel Mitura (32) jako Specialista externího vývoje, Kateřina Zarazua Hernandez (48) na pozici Projekt manažerky a Pavel Jemala (58), který zastává post Operational Excellence Manager.

Karel Mitura, absolvent Přírodovědecké fakulty v oboru Biochemie na Univerzitě Palackého v Olomouci, přichází ze společnosti Cayman Pharma v Neratovicích, kde pracoval sedm let jako výzkumný a vývojový pracovník. Ve Walmarku se zaměří na vývoj a koordinaci externích výrobků, zejména pak dvouvrstvých tablet. Povede též projekt sjednocení interních specifikací.

Kateřina Zarazua Hernandez bude na pozici Projekt manažerky zodpovědná za úspěšné a včasné zavedení programu plánování výrobních zdrojů a následně za plynulé fungování dodavatelského řetězce na pracovišti či vedení týmu pracovníků v souladu s plněním měsíčních cílů a programového plánu. Kateřina vystudovala Ekonomiku a management na Slezské univerzitě v Opavě a do Walmarku přichází z Medical Division společnosti BAUMANN Springs, kde působila jako Global Program Manager.

Pavel Jemala nastupuje na pozici Operational Excellence Manager z předchozího působiště ve společnosti KES, kde jako Production manager zodpovídal za efektivitu výroby vybraných závodů v CEE regionu. Na nové pozici se zaměří na optimalizaci výroby a omezení plýtvání prostřednictvím nástrojů lean managementu. Prioritou nyní bude zvýšení efektivity při přestavbě výrobních linek. Pavel vystudoval Strojní fakultu VŠB – Technické Univerzity Ostrava.

„Poptávka po doplňcích stravy za poslední období kontinuálně roste a vzhledem k šíři regionu, do kterého naše produkty exportujeme – kromě České republiky putují též na další evropské a asijské trhy a na Blízký východ, rozšiřujeme a zefektivňujeme i naše výrobní možnosti, říká Martin Hefner, ředitel závodu Walmark, a dodává: „Jsme proto rádi, že můžeme v našich řadách přivítat zkušené odborníky, kteří přispějí k dalšímu rozvoji a plynulosti našich aktivit.“

O společnosti STADA Arzneimittel AG

Společnost STADA Arzneimittel AG sídlí v německém Bad Vilbelu. Společnost se zaměřuje na třípilířovou strategii sestávající z volně prodejných produktů, generických léků a tzv. specialties. Celosvětově prodává společnost STADA Arzneimittel AG své výrobky přibližně ve 120 zemích. Ve finančním roce 2022 dosáhla společnost STADA tržeb skupiny ve výši 3 797,2 milionu EUR a vykázala zisk před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) ve výši 884,7 milionu EUR. K 31. prosinci 2022 zaměstnávala společnost STADA po celém světě 13 183 osob. Další informace naleznete na adrese: www.stada-pharma.cz

V uplynulém roce vzrostly nejvíce nástupní mzdy v energetice, sekundovali trenéři a architekti

Rok 2023 byl mimo jiné charakteristický i zvyšováním nástupních mezd u vybraných profesí. Kombinace nízké míry nezaměstnanosti a zároveň potřeby lidí vydělat více a čelit tak okolní drahotě vedla firmy až k nabídce 47% navýšení nástupních odměn. To se odehrálo u pozice takzvaného specialisty v energetice, kde byly v roce 2023 nabízeny v průměru mzdy o téměř 17 procent vyšší než v roce 2022. Firmy nabízely průměrně více ale i například podlahářům, a to o 24 procent. Architekti mohli nastoupit průměrně s o 14 tisíc korun vyšší mzdou, trenéři pak s téměř o 13,5 tisíce vyšší odměnou. Vyplývá to z dat pracovního portálu JenPráce.cz, který nabízel v roce 2023 měsíčně přes 25 tisíc pracovních pozic. 

Z dat pracovního portálu JenPráce.cz vyplývá, že z průměru nabízených mezd za uplynulý rok si nejvíce polepšila pozice tzv. energetického specialisty. Zatímco v roce 2022 zaměstnancům nastupujícím na tyto pozice firmy v průměru nabízely 36 000 Kč, v roce 2023 to bylo v průměru téměř 53 000 Kč. O celkem 47 procent se zvedly nástupní mzdy trenérům. Zatímco v uplynulém roce činily průměrně 28 800 Kč, v roce 2023 to bylo 42 300 Kč. O 14 200 Kč si polepšili rovněž nastupující architekti, kteří oproti svým kolegům nastoupivším v roce 2022, mohli získat o 40 procent vyšší odměnu. „Naše data ukázala rovněž průměrné navýšení nástupních odměn u pozic techniků IT či podlahářů,“ uvedla Anna Kevorkyan, CEO pracovního portálu JenPráce.cz. „Letos očekáváme další navyšování nástupních odměn. Nezaměstnanost bude pravděpodobně stále nízká a řada domácností je s rozpočtem ve velkém tlaku skrze proběhlé zdražování,“ dodala Anna Kevorkyan.

Benefitem číslo 1 byl v roce 2023 příspěvek na stravování

Příspěvek na stravování si v roce 2023 uhájil s 9 % pozici nejčastěji nabízeného zaměstnaneckého benefitu. Rok před tím byl jeho podíl 9,7 %, čili na popularitě nepatrně ztratil, což je důsledkem faktu, že firmy začaly nabízet ve větší míře finanční benefity. Konkrétně finanční bonusy a prémie hned v několika měsících roku 2023 kralovaly žebříčku zaměstnaneckých benefitů. Anna Kevorkyan navíc upozornila i na to, že konsolidační balíček povede k tomu, že některé zaměstnanecké benefity už nebudou tak daňově výhodné. „Firmy budou mít i v nadcházejících měsících tendenci přecházet k peněžním benefitům,“ myslí si Anna Kevorkyan s tím, že za celý rok 2023 nabídly firmy finanční bonusy v 8,9 %. V roce 2022 činily přitom finanční bonusy a prémie 8,5 % ze všech zaměstnaneckých benefitů. Třetím nejčastěji nabízeným benefitem v roce 2023 byla dovolená navíc (8,5 %).

Dělnické profese tvořily v roce 2023 7,7 procent celkové nabídky

V roce 2023 připadlo 7,7 % nabídek na dělnické profese, 4 % na operátory výroby a na prodavače/prodavačku 3,6 %. Na obsluhu strojů pak připadla 3 % a na skladníky 2,5 %.  S poměrem nabízených pozic korespondovalo i potřebné vzdělání. V roce 2023 stačilo u 32,7 % nabízených pozic základní vzdělání. 33,4 % pozic požadovalo odborné vyučení bez maturity, 30,1 % středoškolské nebo odborné s maturitou a jen zbývající 3,9 procenta pozic vyžadovala vzdělání na úrovní VOŠ, bakalářského či magisterského studia.

Praha nabízela 17,4 procent veškeré práce

Nejvíce pracovních nabídek na portálu JenPráce.cz tvořila v roce 2023 Praha, a to 17,4 %. Na druhém místě byl Jihomoravský kraj s 12,7 % a následoval Moravskoslezský kraj s 11,7 %. Naopak nejméně pracovních nabídek generoval trh práce v Karlovarském kraji (1,6 %), Libereckém kraji a Zlínském kraji (3,7 %). Co se týká brigád, Praha dominovala s 26,2 % nabídek. Jihomoravský kraj pak nabízel 13 % brigád a pomyslné třetí místo připadlo Středočeskému kraji s 11,4 %. Nejméně brigád firmy nabídly pro Karlovarský kraj (1,7 %), Pardubický kraj (3 %) a Liberecký kraj (3,1 %).

Poměr nabízených brigád činil 8,7 procent

Z dat pracovního portálu JenPráce.cz dále vyplývá, že 91,3 % nabízených pracovních nabídek připadalo v roce 2023 na hlavní pracovní poměr a 8,7 % na brigády, čili jednorázové nebo krátkodobé výpomocné práce. V roce 2022 činil poměr brigád 11,9 procent.

Tabulka 1: Deset profesí, kterým se v roce 2023 zvýšila průměrná nástupní odměna

Profese Průměrná nástupní odměna v 2022 Průměrná nástupní odměna v 2023  

 

Změna

%

 

Změna absolutně

Specialista / specialistka v energetice 35 967 Kč 52 865 Kč 46,98 % 16 898 Kč
Trenér / Trenérka 28 778 Kč 42 275 Kč 46,90 % 13 497 Kč
Architekt / Architektka 35 230 Kč 49 389 Kč 40,19 % 14 159 Kč
Vedoucí obchodu 35 327 Kč 45 480 Kč 28,74 % 10 153 Kč
Technický manažer / manažerka v energetice 42 891 Kč 55 205 Kč 28,71 % 12 314 Kč
Obchodní manažer / manažerka 52 900 Kč 68 016 Kč 28,57 % 15 116 Kč
Pracovník / pracovnice výzkumu a vývoje 40 088 Kč 50 875 Kč 26,91 % 10 787 Kč
Energetik / Energetička 33 687 Kč 42 057 Kč 24,85 % 8 370Kč
Technik / technička IT 32 156 Kč 40 132 Kč 24,80 % 7 976Kč
Podlahář / Podlahářka 30 772 Kč 38 207 Kč 24,16 % 7 435Kč

Zdroj: Data JenPráce.cz k 31. 12. 2023

Tabulka 2: Deset profesí, kterým za rok 2023 nejvíce vzrostla průměrná nástupní nabízená odměna (absolutně)

Profese Změna nabízené odměny
Specialista / specialistka v energetice 16 898 Kč
Obchodní manažer / manažerka 15 116 Kč
Architekt / Architektka 14 159 Kč
Obchodní ředitel / ředitelka (CSO) 13 668 Kč
Trenér / Trenérka 13 497 Kč
Technický manažer / manažerka v energetice 12 314 Kč
Pracovník / pracovnice výzkumu a vývoje 10 787 Kč
Vedoucí obchodu 10 153 Kč
HR manager 9 431 Kč
Realitní makléř / makléřka 9 082 Kč

Zdroj: Data JenPráce.cz k 31. 12. 2023

O portálu JenPráce.cz

Pracovní portál JenPráce.cz patří mezi největší pracovní portály v České republice a funguje od roku 2013. Stojí za ním společnost Coweo Technologies a investiční skupina Pale Fire Capital. Jeho cílem je pomáhat lidem najít lepší práci a firmám poskytovat výhodné a kvalitní služby, které jim ulehčí proces obsazování pracovních pozic a zároveň jim pomohou se rozrůstat.

JenPráce.cz má k dispozici širokou škálu statistik, počínaje rozvrstvením nabídek v jednotlivých krajích, přes četnost nabízených benefitů až například po požadované vzdělání.

Zneužití umělé inteligence nebo chytrých zařízení. 7 kybernetických hrozeb pro rok 2024, před kterými varují čeští experti

V dnešní digitálně propojené společnosti se kybernetická kriminalita stala jedním z nejrychleji rostoucích a nejvýnosnějších forem zločinu. Co proto očekávat od roku 2024 z pohledu bezpečnosti? Lze předpokládat nějaké zásadní změny? I to jsou otázky, které si mnoho z nás s příchodem nového roku pokládá. Experti české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, proto sestavili seznam sedmi kybernetických hrozeb, se kterými je třeba v tomto roce počítat.

„Ohrožení firemních a národních dat, informací a infrastruktury bude ovlivněno nepřímými útoky prostřednictvím nejslabších článků, a to přes uživatele a koncová zařízení, kde útočníci využijí v maximální míře sdílených služeb a rychle se rozvíjející umělé inteligence a strojového učení,“ říká Jaroslav Cihelka, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

„Důležité je uvědomit si, jaká je motivace pro kybernetické útoky. Na prvním místě to je motivace finanční, což je důvodem, proč útočníci hledají co možná nejjednodušší cestu do infrastruktury a využijí všech možností. Pokud se objeví zranitelnost v používaném softwaru, bude to jedna z prvních cest, kterou využijí. Velkým nebezpečím je umělá inteligence a strojové učení, které budou útočníkům čím dál více pomáhat a stanou se pro ně mocným nástrojem. A pokud jim zranitelnost nic nového nepřinese, budou hledat jinou cestu – například některou ze sedmi následujících,“ doplňuje Michal Štusák, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

1. Digitální kriminalita jako obchodní model

Služby jsou i v oblasti kybernetických útoků využívány stále více – je to moderní a je to rychlé. Poskytování služeb formou Ransomware-as-a-Service (RAAS) využívá předpřipravených virů, které jsou poskytovány jednotlivým útočníkům formou služby. „Jde o velmi nebezpečný trend, který v budoucnosti bude velmi dostupný. Útočníci také využívají sofistikované obchodní modely, jako je Crime-as-a-Service (CaaS), kdy poskytují infrastrukturu a služby pro jiné útočníky za poplatek. To umožňuje i méně technicky zdatným jedincům zapojit se do digitální kriminality,“ říká Jaroslav Cihelka z ComSource.

2. Využívání otevřených služeb umělé inteligence a strojového učení k rychlému přístupu ke zdrojovým kódům pro škodlivý software

Útočníci využívají umělou inteligenci (AI) k automatizaci a zefektivnění svých útoků. AI tak například může být použita k vytváření phishingových e-mailů, které jsou těžko rozeznatelné od legitimních zpráv. AI také umožňuje útočníkům provádět útoky ve velkém měřítku, například skrze automatizované boty, které mohou provádět tisíce útoků za sekundu a jsou obtížně odlišitelné od standardní komunikace. „Umělá inteligence je také využívána v ransomware útocích – například se použije k identifikaci nejvýznamnějších dat na cílovém systému a k jejich šifrování. To umožňuje útočníkům vyžadovat vyšší výkupné, protože oběť je více motivována k obnovení svých nejdůležitějších dat,“ říká Michal Štusák z ComSource.

AI také otevírá možnost velmi rychlého vytváření zdrojových kódů pro škodlivý software i těm, kdo nejsou plně schopni programování – tedy útočníkům, kteří sice vědí, co chtějí, ale nemají schopnosti škodlivý kód vytvořit. Je to nový a velmi moderní způsob útočení na jakoukoliv infrastrukturu, data, aplikace a obecně IT. A nejen to – ze získaných informacích o útoku může virus své schopnosti zlepšovat.

3. Sociální inženýrství

Stále častěji bude docházet k manipulaci s lidskými emocemi a city, prostřednictvím kterých budou útočníci získávat přístupy nejen k osobním informacím nebo citlivým datům, ale mohou získávat i přístupy k firemním datům nebo k datům státních institucí. Díky tomu bude docházet k dalšímu vydírání firem a úřadů pomocí zašifrovaných souborů, případně jiným způsobem – například pomocí zneužívání veřejných VPN služeb, kompromitovaných proxy serverů a podobně.

„Umělá inteligence může být také použita k analýze chování obětí a k předpovědi, jak s nimi nejlépe manipulovat. Je možné ji využít na analýzu sociálních médií, e-mailové komunikace nebo on-line chování oběti. Tyto informace se pak použijí k vytvoření cílených a personalizovaných útoků nebo například kopií e-shopů,“ říká Jaroslav Cihelka z ComSource.

4. Kryptoměny

Útočníci se na majitele kryptoměn zaměří celou řadou způsobů – od prolomení kryptoměnových burz nebo směnných protokolů napříč měnami, přes využití nástrojů na rychle se rozvíjejícím principu malware jako služba (MaaS stealery), až po zneužití kryptoměnových tzv. chytrých kontraktů.

5. Kompromitace dodavatelského řetězce

„S rozšiřujícím se využíváním softwaru a zařízení třetích stran se zvyšuje riziko kompromitace. Většina společností posiluje a řídí bezpečnost na své straně, ale zadní vrátka mohou být i na straně poskytovatele služeb a poskytovatelů ověření, případně hardware,“ upozorňuje Michal Štusák z ComSource.

6. Proniknutí do kritické infrastruktury

K útokům na kritickou infrastrukturu dochází stále častěji, jak jsme byli svědky u několika nemocnic, státních úřadů, ale i polostátních a soukromých firem a institucí. Toho si je vědoma i státní správa, která se snaží zohlednit potřebné změny v nové směrnici o kybernetické bezpečnosti – NIS 2. „Do českého zákona o kybernetické bezpečnosti se požadavky NIS 2 promítnou během roku 2024 a dle odhadů se dotknou více než 6 000 společností. Cílem je zajistit co největší bezpečnost kritické infrastruktury státu,“ vysvětluje Jaroslav Cihelka z ComSource.

7. Útoky na IoT systémy a infrastruktury

„Chytrá“ IoT zařízení jsou stále více používána nejen v podnicích, ale i v domácnostech. S důrazem na nízké náklady a dlouhou výdrž baterií některých zařízení je kladen minimální důraz na jejich zabezpečení. „Je třeba si uvědomit, že firemní data se stále více propojují s uživateli a dochází k narušení bezpečnostních perimetrů. Kvůli útoku například pomocí chytré žárovky, kterou uživatel ovládá přes chytrý telefon, může dojít k získání dat, případně i k útoku na infrastrukturu, aniž by o tom uživatel jakkoliv věděl. Na tyto skryté hrozby je třeba myslet a zaměřit se na komplexní ochranu podnikových dat,“ říká Michal Štusák z ComSource.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Písku a v Bratislavě.

Nové monitory Dell UltraSharp přinášejí přesnost barev pro tvůrčí činnost i špičkový komfort pro oči uživatele

Společnost Dell Technologies představuje první 40palcový monitor s rozlišením 5K UltraSharp 40 Curved Thurnderbolt Hub (U4025QW). Nový monitor získal pětihvězdičkovou certifikaci za komfort pro oči a také ocenění CES 2024 za inovaci. Celosvětově bude dostupný v prvním čtvrtletí roku 2024, stejně jako jeho menší verze Dell UltraSharp 34 Curved Thunderbolt Hub Monitor (U3425WE).

Monitor U4025QW se soustředí na kvalitní obraz, jasné a čisté barvy. Ultraširokoúhlý zakřivený monitor s certifikací VESA DisplayHDR 600 je vybaven IPS Black panelem pro větší kontrast barev a jemnější detaily v rozlišení 5K (5120 × 2160).

Nové monitory Dell UltraSharp jsou první, které získaly pětihvězdičkovou certifikaci TÜV Rheinland za komfort pro oči. Certifikace zajišťuje snížení únavy očí při delším používání produktu. Společnost Dell Technologies jako první splnila tento nový průmyslový standard díky vylepšeným funkcím:

  • Zrychlení obnovovací frekvence z 60 Hz na 120 Hz, čímž je zajištěn plynulejší a ostřejší pohyb obrazu.
  • Vestavěnému snímači okolního světla, který automaticky upravuje jas obrazovky a teplotu barev v závislosti na okolním osvětlení. Nedávné studie ukazují, že toto vylepšení může snížit četnost příznaků únavy očí o 7 až 17 % ve srovnání s obrazovkou udržující konstantní jas.
  • Funkci Dell ComfortView Plus zajišťující snížení expozice škodlivému modrému světlu pomocí pokročilého LED podsvícení z 50 % na méně než 35 %.

Přesnost, produktivita a pohodlí

Nový monitor Dell UltraSharp dosahuje 99% pokrytí barevného prostoru DCI-P3, což je ideální pro tvůrčí činnosti, při kterých je důležitá přesnost barev. Uživatelé mohou také snadno kalibrovat barvy s pomocí softwaru Dell Color Management. Monitor nabízí rozhraní Thunderbolt 4 pro pohodlné připojení jediného kabelu s výkonem až 140 W. Podporuje také vysokorychlostní kabelové připojení Ethernet s rychlostí 2,5 Gb/s přes RJ45 konektor, spolu s HDMI 2.1 FRL (Fixed Rate Link) a DisplayPort 2.1 pro plynulý přenos obrazu, který minimalizuje ztrátu vizuální kvality.

Monitor UltraSharp bude k dostání v platinově stříbrném provedení s důrazem na estetickou čistotu. Jeho intuitivně navržené porty pro rychlý přístup na přední straně usnadňují připojení externích zařízení.

Kromě nového 40palcového UltraSharp monitoru bude k dispozici také menší zakřivený Dell UltraSharp 34 s rozhraním Thunderbolt Hub (U3425WE) s rozlišením WQHD (2560 × 1440), který nabízí mnoho srovnatelných funkcí včetně pětihvězdičkové certifikace TÜV Rheinland pro pohodlí očí, IPS Black panelu a připojení Thunderbolt 4 (napájení až 90 W).

Závazek udržitelnosti

V rámci dlouhodobé snahy Dellu o udržitelnost jsou obaly monitorů UltraSharp vyrobeny ze 100% recyklovaného a/nebo obnovitelného materiálu. Samotné monitory jsou pak vyrobeny z 85 % z recyklovaného plastu a 100% recyklovaného hliníku.

Monitory také splňují nejnovější ekologické standardy, jako jsou EnergyStar a TCO Certified Edge, a jsou registrovány jako EPEAT Gold. Společnost Dell je „šampionem“ EPEAT Climate+ a má v rámci svého odvětví nejširší portfolio monitorů, které získaly označení EPEAT Climate+.

Ceny a dostupnost

  • Monitor Dell UltraSharp 40 Curved Thunderbolt Hub (U4025QW) – cena od 2 399,99 USD (USA) a 3 289,99 USD (CA), k dispozici bude celosvětově od 27. února 2024.
  • Dell Ultrasharp 34 Curved ThunderboltTM Hub Monitor (U3425WE), cena od 1 019,99 USD (USA) a 1 399,99 USD (CA), k dispozici bude celosvětově od 27. února 2024.

Více informací včetně fotografií naleznete zde.

O společnosti Dell Technologies

Dell Technologies pomáhá organizacím a jednotlivcům budovat jejich digitální budoucnost, transformovat způsob, jakým pracují, žijí a baví se. Společnost poskytuje a dodává zákazníkům nejkomplexnější a nejinovativnější portfolio technologií a služeb, aby dokázali úspěšně konkurovat v dnešní datové éře.

Exit mobile version