T-Mobile představuje novou generaci svých 5G telefonů. T Phone 2 a T Phone 2 Pro sází na vysoký výkon i udržitelnost

T-Mobile představuje druhou generaci svých mobilních telefonů uvedených pod vlastní značkou T Phone. Nové modely T Phone 2 a T Phone 2 Pro byly opět vyvinuté ve spolupráci se společností Google a nabídnou výbornou uživatelskou zkušenost díky výkonnému procesoru a řadě dalších vylepšení. Oba nové telefony vstoupí na český trh 23. května. Zákazník si telefon může pořídit s tarifem Neomezeně XL s výhodou za 199 Kč a vyšší model za 2 899 Kč s tarifem Neomezeně 3XL s výhodou.

Uživatelský zážitek na prvním místě

Nové modely ukrývají výkonný procesor Snapdragon® 6 Gen 1, který zajišťuje kvalitní uživatelský zážitek při videohovorech, streamování nebo hraní online her. Pohodlnou práci s telefonem usnadňuje 6,6palcový FHD+ displej s obnovovací frekvencí 120 Hz pro T Phone 2 a 6,8palcový FHD+ AMOLED 120 Hz displej pro T Phone 2 Pro spolu s pamětí 6 GB, resp. 8 GB RAM. Nové fotoaparáty nabídnou vysoké rozlišení 50 Mpx a přední fotoaparát s 8 Mpx a 16 Mpx včetně optické stabilizace obrazu pro model T Phone 2 Pro.

T Phone 2 disponuje interním úložištěm o velikosti 128 GB, model Pro nabídne 256 GB. Oba telefony jsou vybaveny funkcí duální SIM kombinující nano SIM a eSIM. T Phone 2 je dostupný v barvě Arctic Gray, T Phone 2 Pro pak v Azurite Blue.

První generace T Phonu zaznamenala na českém trhu obrovský úspěch a jsme rádi, že nyní můžeme zákazníkům představit novou řadu. Spojuje vysoký výkon a skvělé technické vlastnosti s velmi příznivou cenou, díky které jsou špičkové 5G technologie opět dostupné pro všechny, kteří chtějí být #MeziSvými,“ dodává Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel pro rezidentní zákazníky T-Mobile.

Udržitelnost v každém kroku

Nové modely sází nejen na vysoký výkon, ale také na celkovou udržitelnost v rámci výrobního procesu i následného užívání. V nezávislém hodnocení Eco Rating dosáhly telefony skóre 88/100 a 84/100 a oba jsou navíc nabízeny se značkou Green Magenta, kterou T-Mobile a celá skupina Deutsche Telekom označují společensky odpovědné produkty. Telefony byly vyrobeny se sníženou uhlíkovou stopou, lze je snadno recyklovat a jsou balené v materiálech bez použití plastů. Uživatelé pak ocení aktualizace operačního systému Android, pravidelné bezpečnostní měsíční aktualizace po dobu tří let a následně další dva roky updaty na čtvrtletní bázi.

T Phone 2 a T Phone 2 Pro budou dostupné od 23. května na deseti evropských trzích. Kromě České republiky to bude Černá Hora, Chorvatsko, Maďarsko, Německo, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Severní Makedonie a Slovensko. Pod značkou REVVL pak vstoupí i na americký trh.

Ať už naši zákazníci sledují své oblíbené pořady, chatují se svými blízkými nebo sdílejí fotky z dovolené, díky 5G telefonům T Phone 2 a T Phone 2 Pro mohou být neustále ve spojení. Naším cílem je nabízet dostupná kvalitní zařízení, která pomohou tomu, aby co nejvíce lidí v Evropě mělo přístup k digitálním službám,“ doplňuje Dominique Leroy, členka představenstva pro Evropu v Deutsche Telekom.

T Phone 2 bude dostupný bez tarifní dotace za 4 499 Kč, T Phone 2 Pro pak za 6 699 Kč.

Technické parametry

  T Phone 2 T Phone 2 Pro
Displej 6,6 palce, 2408 x 1080 pixelů, IPS LCD, 120 Hz 6,8 palce, 2436 x 1080 pixelů, AMOLED, 120 Hz
Fotoaparáty Hlavní: 50 Mpx, 2 Mpx, 2 Mpx Hlavní: 50 Mpx s optickou stabilizací obrazu, 5 Mpx, 2 Mpx, 2 Mpx
Přední: 8 Mpx Přední: 16 Mpx
Video: 2K @ 30 fps Video: 2K @ 30fps
Operační paměť / úložiště 6 GB RAM / 128 GB ROM / microSD až 2 TB 8 GB RAM / 256 GB ROM / microSD až 2 TB
Baterie 5 000 mAh / 25 h hovoru přes VoLTE 5 000 mAh / 25 h hovoru přes VoLTE
Zabezpečení Rozpoznání obličeje, senzor otisků prstů Rozpoznání obličeje, senzor otisků prstů
Dual SIM Nano SIM, eSIM Nano SIM, eSIM
NFC/Bluetooth Ano/Ano Ano/Ano
Bezdrátové nabíjení Ne Ano, 15 W
Rychlé nabíjení Ano, 15 W Ano, 25 W
Operační systém Android 14 Android 14
Čipová sada Qualcomm Series 6 Generation 1 / 8 jader – 4× 2,2 GHz + 4× 1,8 GHz Qualcomm Series 6 Generation 1 / 8 jader – 4× 2,2 GHz + 4× 1,8 GHz
Zvuk  HD Voice, EVS HD Voice, EVS
Barva Arctic Gray Azurite Blue
Rozměry a hmotnost 167,5 x 77,4 x 9,1 mm, 206 g 168,7 x 77,9 x 8,6 mm, 198 g

 

Devátá akvizice Mews. Český jednorožec posiluje své působení v Německu a akvíruje HS3 Hotelsoftware

Na Mews nyní běží 15 % pokojů v německých hotelech, apartmánech a hostelech

Mews, přední cloudový poskytovatel služeb v oblasti pohostinství, reaguje na vývoj pohostinství na německém trhu. Tamní digitalizace po pandemii nabírá na obrátkách a hotely více přecházejí na cloudová řešení. V návaznosti na poslední investici ve výši 110 milionů dolarů společnost Mews urychluje svůj růst a akvíruje HS3 Hotelsoftware, lokální systém pro správu nemovitostí. Mews díky tomu v Německu rozšiřuje své působení a posiluje v zemi svou zákaznickou základnu o 93 %.

V současné době v Německu, Rakousku a Švýcarsku využívá software Mews více než 700 hotelů, apartmánů, hostelů a kempů. V regionu je zároveň přes 30 000 lůžek spravováno prostřednictvím softwaru Mews. 76 % zákazníků v Německu tvoří malé a střední hotely, včetně hotelu Oderberger v Berlíně, harry’s home a Paulinehof.

„Stále více německých hoteliérů se ohlíží po automatizaci a inovacích, které by zdokonalily způsob poskytování jejich služeb. Transformace, kterou pozorujeme, se neomezuje pouze na velké hotelové skupiny. Významná část inovací se odehrává u menších rodinných podniků, kde hoteliéři digitalizují své provozy, aby svým hostům poskytli kvalitnější a personalizovanější zážitky,“ říká Richard Valtr, zakladatel Mews.

Devátá akvizice Mews

Společnost HS3 Hotelsoftware byla založena v roce 2009. Více než 15 let pomáhá hotelům předčit očekávání hostů a disponuje týmem s expertízou v oblasti optimalizace hotelového provozu. Společnost HS3 Hotelsoftware, jejíž software používá přes 3 500 zákazníků, je známá svým intuitivním ovládáním a schopností zefektivnit procesy.

„Německý trh pohostinství zažívá rychlou transformaci, která zvyšuje laťku požadavků hostů. Proto je spojení sil se společností Mews pro náš tým, zákazníky i budoucnost pohostinství v Německu opravdu stěžejní,“ říká Thorsten Mesch, CEO společnosti HS3 Hotelsoftware.

„Region německy mluvících zemí se rychle stal jedním z našich nejsvižněji rostoucích trhů, kde se stále více nezávislých hoteliérů snaží modernizovat své procesy. Akvizice společnosti HS3 Hotelsoftware je významným krokem k tomu, abychom pomohli dalším hoteliérům přejít na cloud. Již nyní jsme ztrojnásobili počet pokojů v Německu, které jsou spravovány prostřednictvím společnosti Mews. Jsme nadšeni, že u nás můžeme přivítat skvělý tým a podpořit zákazníky HS3 v poskytování pozoruhodného pohostinství po mnoho dalších let,“ dodává Matt Welle, CEO Mews.

Akvizice, kterou řídila společnost Mews Ventures s cílem urychlit transformaci v pohostinství, dále posiluje závazek společnosti poskytovat technologie, které zjednodušují provoz moderním hoteliérům a jejich hostům. V rámci své větší přítomnosti v Německu se společnost Mews v červnu zúčastní dalšího ročníku festivalu Das Hospitality Festival.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Platforma Mews Hospitality Cloud, kterou využívá 5 000 zákazníků ve více než 85 zemích, je navržena tak, aby zefektivnila provoz moderních hoteliérů, vylepšila zážitky hostů a vytvořila ziskovější podniky. Mezi zákazníky patří Generator-Freehand, The Strawberry Group, The Social Hub a Airelles. Mews byl oceněn jako Nejlepší PMS (2024) a zařazen mezi Nejlepší místa pro práci v hotelové technologii (2021, 2022, 2024) společností Hotel Tech Report, stejně jako Nejlepší světový poskytovatel hotelového PMS (2023) a Nejlepší nezávislý světový poskytovatel hotelového PMS (2022, 2023) podle World Travel Tech Awards. Společnost má pobočky v Evropě, Spojených státech a Austrálii.

Více o HS3 Hotelsoftware

HS3 Hotelsoftware GmbH & Co. KG je již více než 20 let jedním z předních výrobců front office systémů. Se svými třemi edicemi – Basic, Professional a Premium – podporuje menší hotely a penziony, stejně jako centrálně řízené hotelové skupiny a velké i středně velké hotely. Díky své modulární struktuře lze HS3 individuálně konfigurovat pro každou hotelovou firmu pomocí dalších modulů, rozhraní nebo dalších pracovních stanic. Krátká doba implementace, intuitivní uživatelské vedení a rozsáhlá funkčnost zaručují vysokou hospodárnost a efektivitu HS3 v každodenním provozu. Kvalifikovaná podpora a široká nabídka školicích programů činí z HS3 Hotelsoftware silného poskytovatele PMS. Ze svého sídla v Německu podporuje HS3 přes 3 500 hotelových a ubytovacích podniků v téměř 20 zemích.

Společnost Huawei představuje béžovou edici otevřených sluchátek FreeClip

Společnost Huawei v Dubaji oznámila uvedení spousty nových produktů, které zaujmou nejednoho uživatele. Mezi ně patří i nová béžová edice otevřených sluchátek Huawei FreeClip. Tato barva doplňuje stávající nabídku, ve které zájemci doposud našli pouze fialovou a černou variantu. První otevřená sluchátka v oboru s technologií Smart Wear Detection, jedinečným designem C-bridge a dlouhou výdrží baterie jsou tak nyní uživatelům dostupná celkem ve třech barevných provedeních. Nová béžová edice uživatelům nabídne perfektní skloubení elegance a pohodlí v každodenním životě.

Sluchátka FreeClip byla uvedena na trh v loňském roce v rámci vize Fashion Forward a vyznačují se jedinečným a stylovým designem, který navíc posouvá poslech na zcela novou úroveň. Díky charakteristickému designu C-bridge, který je hlavním inovativním prvkem sluchátek, jsou otevřená sluchátka FreeClip vynikajícím bezdrátovým parťákem pro ty, kteří hledají alternativu k tradičním sluchátkům do uší. Jsou vhodná na sport i pro běžné každodenní používání.

Pískový vzhled a hedvábný povrch

Nová béžová edice FreeClip padne do oka přesně těm, kteří preferují neutrální tóny a elegantní provedení. Edice sluchátek v pískovém odstínu čerpá inspiraci z rozlehlých, uklidňujících písečných dun a krémově zbarvených pláží středomořských ostrovů. Hedvábná matná textura připomíná jemnou písečnou pláž také na dotek.

Ti, kteří holdují spíše živějším barvám, mají na výběr ze stávajících barevných variant – fialové a černé. Každá barva odráží svou jedinečnou inspiraci a je přizpůsobena různým preferencím a životnímu stylu uživatelů. Fialová varianta zachycuje majestátní odstíny západu slunce a je perfektní pro ty, kteří do svých doplňků a oblečení rádi zakomponují barevný nádech. Černá varianta pak nabízí elegantní, sofistikovaný vzhled vhodný pro formální příležitosti.

Funkce, které nepřestávají překvapovat

Otevřená sluchátka FreeClip se od běžných sluchátek odlišují inovativním C-bridge designem, vůbec prvním inteligentním rozpoznáváním levého a pravého ucha v odvětví, odolností proti vodě a potu se stupněm krytí IP54 a křišťálově čistým hovorem s umělou inteligencí. Pyšní se také celodenní výdrží baterie až 8 hodin pro každé sluchátko zvlášť a s nabíjecím pouzdrem dokonce 36 hodin.

Cena a dostupnost

Sluchátka Huawei FreeClip Beige Edition lze již nyní sehnat na oficiálním e-shopu Huawei. K dostání jsou za cenu 4 999 Kč.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

innogy získala mezinárodní ocenění od SAP za implementaci cloudových systémů

Implementace nových IT systémů patří mezi komplexní projekty trvající několik měsíců, v některých případech i let. Firmy v Česku pravidelně prokazují svou schopnost realizace takovýchto projektů, což ukazují výsledky soutěže SAP CEE Quality Awards oceňující projekty firem ze střední a východní Evropy. Jedním z vítězů posledního ročníku se stala innogy Česká republika za implementaci systému SAP S/4HANA Private Cloud pro oblast ERP

„Po vyčlenění z nadnárodní skupiny jsme potřebovali revidovat a zjednodušit celou řadu účetních, controllingových a logistických procesů. Přechod na novou cloudovou verzi ERP od SAP byl ideální příležitostí. Proto jsme zvolili tzv. greenfield přístup, tedy migraci dat do nově nakonfigurovaného systému. Projekt se nám podařilo dokončit ve stanoveném čase, nákladech i kvalitě. K tomu přispěla řada faktorů, ať už to byla naše předchozí znalost SAP ERP prostředí nebo expertiza našich integračních partnerů. Klíčová obchodní rozhodnutí je třeba podložit podklady založenými na datech. Nový ERP systém v cloudu je k tomu nejlepším předpokladem,“ říká Petr Matoušek, Head of IT v innogy Česká republika.

Od přechodu na nový ERP systém si energetická společnost slibovala zejména vyšší spolehlivost, nižší náklady a jednoduchou správu. Neméně důležitým cílem bylo zjednodušení podnikových procesů tak, aby odpovídaly obchodním požadavkům a poskytly managementu přehled pro lepší rozhodování.

Projekt zahrnoval 400 firemních uživatelů v pěti právních entitách skupiny innogy Česká republika a propojil 15 různých stávajících systémů. Přístup „na zelené louce“ umožnil firmě se 1,7 miliony zákazníků v Česku nadefinovat si efektivní řešení bez nutnosti zohledňovat existující infrastrukturu nebo technologie.

„Úspěšné implementační projekty mají jedno společné – podporu a zapojení vrcholového managementu. V Česku si lídři energetického sektoru tuto skutečnost velice dobře uvědomují a při přechodu do cloudu motivují své týmy a pravidelně s nimi komunikují. Zaměstnanci tak lépe rozumí potřebným změnám a dokáží plně využít potenciálu, které systémy nové generace nabízí,“ říká Martin Dvořák, manažer SAP ČR pro klíčové zákazníky v oblasti utility.

Pro přechod do cloudu se rozhodla innogy jako první ze skupiny MVM. Zkušenosti z úspěšné implementace v současné době slouží jako podklady mateřskému koncernu i ostatním oddělením firmy, které o přechodu do cloudu uvažují. Implementačními partnery projektu byly FPT Czech a KCT Data.

V soutěži SAP CEE Quality Awards se innogy stala vítězem v konkurenci desítek firem z regionu střední a východní Evropy. Navazuje tak na úspěchy ČEZ ICT Services, GasNet, Dormer Pramet nebo Asahi CE & Europe z minulých ročníků.

O společnosti innogy Česká republika

Společnost innogy Česká republika je přední energetická společnost v České republice, kterou vlastní největší maďarská energetická skupina MVM. Společnost innogy dodává energii a inovativní služby související s energetikou 1,7 milionu zákazníků. Prvotřídní zákaznický servis zajišťují vlastní call centra a síť center zákaznického servisu. Kromě dodávek plynu a elektřiny vyrábí innogy teplo a elektřinu v teplárnách po celé zemi s roční výrobou tepla na hodnotě 900.000 GJ. Kromě hlavní činnosti se innogy zaměřuje na čistou mobilitu, fotovoltaiku a služby energetického managementu. S celostátní sítí více než 60 plnicích stanic, vlastní výrobou CNG stanic a více než 10 miliony kg prodaného CNG ročně je innogy silným lídrem na trhu. Společnost innogy si také buduje pevnou pozici na rychle rostoucím trhu solárních elektráren. Společnost zaměstnává 1 500 vysoce kvalifikovaných pracovníků a značku innogy zná více než 90 % české populace.

O společnosti SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

Tento dokument obsahuje výhledová prohlášení, což jsou předpovědi, projekce nebo jiná prohlášení o budoucích událostech. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních, prognózách a předpokladech, které podléhají rizikům a nejistotám, jež mohou způsobit, že se skutečné výsledky a výstupy budou podstatně lišit. Další informace týkající se těchto rizik a nejistot lze nalézt v našich dokumentech předložených americké Komisi pro cenné papíry (SEC), mimo jiné v části Rizikové faktory ve výroční zprávě společnosti SAP na formuláři 20-F za rok 2020.

© 2023 SAP SE. Všechna práva vyhrazena.

Společnost SAP a další produkty a služby SAP zde uvedené, jakož i jejich příslušná loga jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti SAP SE v Německu a dalších zemích. Další informace o ochranných známkách a upozornění naleznete na https://www.sap.com/copyright.

 

Pro média:
Chcete-li si prohlédnout a stáhnout fotografie pro média, navštivte prosím www.sap.com/photos. Na této platformě najdete materiály ve vysokém rozlišení pro své mediální kanály. Chcete-li si prohlédnout videa s příběhy na různá témata, navštivte stránku www.sap-tv.com. Z této stránky můžete vkládat videa do vlastních webových stránek, sdílet videa prostřednictvím e-mailových odkazů a přihlásit se k odběru RSS kanálů ze SAP TV.

Pro zákazníky, kteří mají zájem dozvědět se více o produktech SAP:

Globální zákaznické centrum: +49 180 534-34-24

Pouze pro Spojené státy: 1 (800) 872-1SAP (1-800-872-1727)

Prohlášení společnosti SAP o ochraně osobních údajů najdete zde. Pokud jste tuto tiskovou zprávu obdrželi do e-mailu a chcete se odhlásit z našeho mailing listu, napište prosím na press@sap.com a do předmětu napište „Unsubscribe“.

 

Tropic Square ze skupiny SatoshiLabs představuje nového CEO z USA. Pomůže se škálováním společnosti a nabídky zbrusu nového čipu

Česká společnost Tropic Square, která vyvíjí transparentní a auditovatelný čip, má nového CEO. Stává se jím John Sirianni, který má dvacet let zkušeností v odvětví polovodičů a kybernetické bezpečnosti. I díky svým odborným znalostem má Sirianni pomoci Tropic Square se škálováním byznysu do globálního měřítka. Sirianni v minulosti působil jako konzultant v oblasti vestavěných bezpečnostních systémů, strategického škálování byznysu a vedl několik mezinárodních firem v oblasti deeptech. Taktéž pracoval na řídících pozicích pro řadu vůdčích firem v oboru, mimo jiné také pro Intel v Silicon Valley.

„Tropic Square vytvořil unikátní řešení, které umožňuje komukoli ověřit zabezpečení hardwaru. Teď nastal čas zpřístupnit tento čip designerům zařízení, která vyžadují vysokou míru zabezpečení. Jde totiž o víc než o zabezpečení hardwarových kryptopeněženek. Využití má i pro zařízení AI-IoT, herní zařízení, autonomní systémy, platební systémy M2M, pokročilé hardwarové autentizátory a mnoho dalšího. S rychlou adopcí nových technologií, včetně AI, Tropic Square přináší nutné řešení pro posílení hardwarové bezpečnosti, a to skrze transparentnost a auditovatelnost. To jsou hodnoty, na kterých stavíme,“ říká John Sirianni.

V letošním roce Tropic Square čeká tape-out TROPIC01, transparentního a auditovatelného zabezpečeného koprocesoru (pozn. specializovaný procesor, který rozšiřuje funkce primárního procesoru). Pod vedením Sirianniho tým uvede svůj pokročilý kryptografický koprocesorový čip TROPIC01 na širší trh. Cílem je uspokojit rostoucí poptávku po bezpečných hardwarových zařízeních. Jako první se objeví v kryptoměnové peněžence Trezor. Je však určený pro výrazně širší škálu hardwarových produktů.

„Jsem rád, že Johna zaujalo, co děláme a jaké úkoly před námi stojí. Dosud jsme se hlavně zaměřovali na vývoj čipu a nyní je čas pokročit a nabídnout naše řešení světu. Těším se na spolupráci se zákazníky a na to, že jim ukážeme bezpečnou alternativu, která tu doteď nebyla. Místo rychlejšího koně jim zkrátka nabídneme auto. Uvedení našeho prvního čipu na trh poskytne cennou zpětnou vazbu, a my tak budeme mít možnost naše produkty dále upravovat dle potřeb trhu“ říká Jan Pleskač, CTO Tropic Square.

O Tropic Square‍

Tropic Square je jedna ze společností skupiny SatoshiLabs založená v roce 2020 jako reakce na chybějící nabídku secure element čipů s otevřenou architekturou. Hlavní filozofií vyvíjeného produktu je nezávislost a transparentnost – trend, jenž začal zhruba před třiceti lety, avšak dosud se nedostal do světa chip designu. Tropic Square nezakládá bezpečnost na utajování technických detailů, ale umožňuje sílu svého šifrování otestovat expertům i open source komunitě. Cílem je přinést zákazníkům auditovatelný čip, který bude splňovat vysoké nároky na zabezpečení a zároveň bude kýmkoli ověřitelný díky své transparentnosti a open source filozofii. Pro více informací navštivte tropicsquare.com

Kyberzločinci zneužívají nové zranitelnosti o 43 % rychleji než v 1. pololetí loňského roku, vyplývá z výzkumu společnosti Fortinet

Studie FortiGuard Labs Global Threat Landscape Report za 2. pololetí 2023 zdůrazňuje potřebu, aby dodavatelé dodržovali osvědčenou praxi ve zveřejňování zranitelností a aby podniky zlepšily kybernetickou hygienu a správu oprav softwaru

Společnost Fortinet (NASDAQ: FTNT), světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, vydala studii FortiGuard Labs 2H 2023 Global Threat Landscape Report. Nejnovější pololetní zpráva nabízí přehled o prostředí aktivních hrozeb a zdůrazňuje trendy v druhé polovině loňského roku včetně analýzy rychlosti, s jakou kybernetičtí útočníci využívají nově identifikované zranitelnosti a údajů o nárůstu cíleného ransomwaru a malwaru typu wiper namířených proti průmyslovým a OT systémům.

„Zpráva laboratoří FortiGuard Labs o globálních hrozbách ve 2. pololetí 2023 osvětluje, jak rychle útočníci využívají nově odhalené zranitelnosti. V tomto ohledu hrají svou roli jak dodavatelé, tak zákazníci. Dodavatelé musí zavést důkladnou bezpečnostní kontrolu ve všech fázích životního cyklu vývoje produktu a dbát na zodpovědnou radikální transparentnost při zveřejňování zranitelností. Podle amerického Národního institutu pro standardy a technologie se v roce 2023 vyskytlo přes 26 447 zranitelností u více než 2 000 dodavatelů. Je proto také důležité, aby zákazníci dodržovali přísný režim aplikování oprav, aby snížili riziko zneužití bezpečnostních nedostatků,“ říká Derek Manky, hlavní bezpečnostní stratég a globální viceprezident pro zpravodajství o hrozbách, FortiGuard Labs.

Hlavní zjištění studie:

  • Útoky začaly v průměru 4,76 dní poté, co byly zveřejněny informace o nových zranitelnostech: Stejně jako v předchozí studii Global Threat Landscape Report za 1. pololetí 2023 se laboratoře FortiGuard Labs snažily i tentokrát zjistit, jak dlouho trvá, než dojde od prvotního oznámení zranitelnosti k jejímu zneužití, zda k tomu u zranitelností s vysokým skóre pravděpodobnosti zneužití (EPSS) dochází rychleji a zda by bylo možné předpovědět průměrnou dobu do zneužití pomocí dat ze systému EPSS. Podle této analýzy útočníci ve druhé polovině roku 2023 dobu od zveřejnění ke zneužití zkrátili o 43 % oproti 1. pololetí. To ukazuje, že je zapotřebí, aby se dodavatelé věnovali internímu odhalování zranitelností a vývoji oprav dříve, než dojde k jejich zneužití (s cílem potlačit případy napadení dosud neoznámených zranitelností). Studie také zdůrazňuje, že dodavatelé musí aktivně a transparentně informovat zákazníky o zranitelnostech a zajistit tak, že budou mít informace potřebné k účinné ochraně svých prostředků dříve, než kybernetičtí útočníci zneužijí některou známou zranitelnost.
  • Některé známé zranitelnosti zůstávají neopravené i více než 15 let: Nejsou to jen nově identifikované zranitelnosti, o které se musí CISO a bezpečnostní týmy starat. Telemetrie společnosti Fortinet zjistila, že u 41 % zkoumaných subjektů byly detekovány exploity ze signatur mladších než jeden měsíc a téměř u každého (98 %) byly detekovány zranitelnosti, které existují nejméně pět let. Laboratoře FortiGuard také nadále pozorují, že aktéři hrozeb zneužívají zranitelnosti staré více než 15 let. Kvůli tomu je nutné pečlivě dbát na bezpečnostní hygienu a neustále připomínat nutnost mít konzistentní a pohotový program oprav a aktualizací, který vychází z osvědčených postupů a pokynů od organizací, jako je Koalice pro síťovou odolnost, k posílení celkové bezpečnosti sítí.
  • Útoky se týkaly méně než 9 % všech známých zranitelností koncových bodů: V roce 2022 představily laboratoře FortiGuard koncept „červené zóny“, který čtenářům pomáhá lépe pochopit, jak pravděpodobné je, že aktéři hrozeb zneužijí konkrétní zranitelnosti. Tři nejnovější studie Global Threat Landscape Report zkoumaly pro ilustraci celkový počet zranitelností zaměřených na koncové body. Ve 2. pololetí 2023 výzkum zjistil, že ze všech běžných zranitelností pozorovaných na koncových bodech je pouhých 0,7 % předmětem útoků, což ukazuje, že aktivní prostor, na který by se bezpečnostní týmy měly zaměřit a soustředit tam úsilí o nápravu, je podstatně menší.
  • 44 % všech vzorků ransomwaru a wiperů se zaměřovalo na průmyslová odvětví: Na všech senzorech společnosti Fortinet klesl počet detekcí ransomwaru o 70 % ve srovnání s první polovinou roku 2023. Pozorované zpomalení ransomwaru za poslední rok lze nejpravděpodobněji přičítat tomu, že se útočníci odklonili od tradiční strategie „rozhodit sítě a doufat“ a přesunuli pozornost k cílenějším útokům zaměřených především na energetiku, zdravotnictví, výrobu, dopravu a logistiku a automobilový průmysl.
  • Botnety prokázaly neuvěřitelnou odolnost – v průměru trvalo 85 dní od prvotní detekce, než byla ukončena řídicí komunikace (C2): Objem datového provozu botů zůstal ve srovnání s první polovinou roku 2023 stabilní. Laboratoře FortiGuard zaznamenaly tytéž výraznější botnety jako v posledních několika letech, včetně Gh0st, Mirai nebo ZeroAccess, ale ve druhé polovině roku 2023 se objevily i tři nové, a to AndroxGh0st, Prometei a DarkGate.
  • V průběhu 2. pololetí 2023 bylo pozorováno 38 ze 143 skupin pokročilých perzistentních hrozeb (APT) uvedených v MITRE: FortiRecon, služba ochrany před digitálními riziky společnosti Fortinet, odhalila, že ve 2. pololetí 2023 bylo aktivních 38 ze 143 skupin, které sleduje systém MITRE. Z nich byly nejaktivnější Lazarus Group, Kimusky, APT28, APT29, Andariel a OilRig. Vzhledem k cílené povaze a relativně krátkodobým kampaním skupin APT a státních aktérů ve srovnání s dlouhodobými a rozvleklými kampaněmi kyberzločinců je vývoj a objem aktivity v této oblasti něco, co budou laboratoře FortiGuard průběžně sledovat.

Diskuse na dark webu

Zpráva o globálních hrozbách za 2. pololetí 2023 obsahuje také zjištění divize FortiRecon, která umožňují nahlédnout do rozhovorů mezi aktéry hrozeb na fórech a tržištích na dark webu, v kanálech sítě Telegram a dalších zdrojích. Co studie mimo jiné zjistila:

  • Aktéři hrozeb nejčastěji diskutovali o cílení na finanční instituce, následovaly sektory podnikových služeb a vzdělávání.
  • Na prominentních fórech dark webu bylo sdíleno více než 3 000 úniků dat.
  • Na darknetu se aktivně diskutovalo o 221 zranitelnostech, zatímco na kanálech Telegram se diskutovalo o 237 zranitelnostech.
  • K prodeji bylo nabídnuto více než 850 000 platebních karet.

Další zdroje (v angličtině)

O společnosti Fortinet

Fortinet (NASDAQ: FTNT) je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

Partnerství společností HP a Google při zavádění projektu Starline, který přinese autentičtější komunikaci na dálku

Hlavní body zprávy

  • HP navazuje partnerství se společností Google, budou spolupracovat na spuštění projektu Starline
  • Cílem HP je dodávat špičkové komunikační technologie pro co nejvěrnější zážitek při hybridním způsobu práce

HP navazuje partnerství se společností Google, obě společnosti budou spolupracovat na spuštění projektu Starline. Starline je průlomová komunikační technologie společnosti Google, která nabízí skutečně realistický zážitek z komunikace na dálku. HP bude dodávat špičkové komunikační technologie pro co nejvěrnější zážitek při hybridním způsobu práce. S využitím pokroku v oblasti umělé inteligence, 3D zobrazování a dalších technologií vytvoří Starline jedinečnou, realistickou interakci, která působí více jako společné setkání v jedné místnosti než pouze jako běžný videohovor.

Společnost HP navázala s Googlem partnerství, aby zákazníkům poskytla technologie, s jejichž pomocí budou moci využívat Starline naplno. „Jsme nadšeni, že se můžeme podělit o to, že ve spolupráci se společností Google začneme v roce 2025 komercializovat zážitek Starline se zaměřením na propojení distribuovaných týmů a jednotlivců na pracovišti,“ uvedl Alex Cho, prezident divize Personal Systems společnosti HP Inc. „Jsme hrdí na to, že můžeme být partnery společnosti Google při uvádění této technologie na trh a využívat sílu umělé inteligence k utváření budoucnosti spolupráce.“

Konec nedostatků online komunikace

V době hybridního způsobu práce stále častěji narážíme na bariéry v online komunikaci, například chybějící řeč těla. Značnou část významů a emocí přitom sdělujeme právě prostřednictvím gestikulace a postoje. Pro autentickou komunikaci v hybridním prostředí je důležité poskytovat věrný a komplexní přenos, který bude zachycovat veškeré aspekty komunikace.

Díky expertním znalostem v oblasti výpočetní techniky v kombinaci s investicemi do řešení pro spolupráci od společnosti Poly je společnost HP dobře vybavena k tomu, aby dodávala hardware potřebný pro tento nový a inovativní zážitek. Silná partnerství v oblasti komunikace, audiovizuálních technologií a spolupráce spolu s prodejní silou globální společnosti pomohou přinést jedinečnou zkušenost Starline více lidem po celém světě.

Příspěvek na blogu společnosti Google o partnerství si můžete přečíst zde.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Podnikatele trápí stará osvětlení, okna a nedostatečné zateplení jejich budov. NRB přerozdělí 1,8 miliardy v rámci programu Nové úspory energie

Podnikatelé se ve svých budovách dennodenně potkávají s problémy, které zvyšují jejich účty za energie. Nedostatečné těsnění oken, špatné osvětlení nebo zateplení jsou jen hrstkou z problémů, kterým čelí. Se schválením Směrnice o energetické náročnosti budov Radou EU se navíc na renovace a úsporné budovy bude klást v příštích letech výrazně větší důraz a podnikatelé budou muset do přechodu na udržitelná řešení investovat nemalé částky. Pomocnou ruku jim nabízí Národní rozvojová banka se svým programem Nové úspory energie, který z části pokryje jejich náklady na realizaci udržitelného projektu. Na program banka vyčlenila 1,8 miliardy korun.

Ceny energií v posledních letech výrazně stouply a s tím se zvýšily i zálohy za energie. Podnikatelé tak najednou museli začít řešit energetický management, který pro ně do té doby nebyl prioritou. „Začali se zajímat, kde by mohli snížit svou spotřebu, jaké stroje vyřadit z provozu a jak své budovy proměnit v úsporné. Postupně tak přišli na to, že jejich budova často nemá funkční energetický management a peníze jim často unikají doslova oknem,” říká Eva Baková, specialistka energetiky Národní rozvojové banky.

Jedním takovým podnikatelem byl i Karel Řepa, spolumajitel společnosti Retre. „Provoz prádelny byl energeticky náročný, proto nám investice do úsporných opatření dávaly velký smysl – tím více pak při pohledu na ceny energií. Začali jsme s postupnou obnovou našeho strojního řízení. Nejdříve jsme nahradili zastaralý zdroj páry na LTO novým zařízením na plyn a poté jsme začali postupně nahrazovat parní spotřebiče, tedy žehliče a sušičky, plynovými,” říká Řepa. Tím to ale neskončilo. Společnost se pustila i do zvýšení výkonu její fotovoltaiky.

Problém firmy Retre není výjimkou, patří k řadě nejčastějších problémů, se kterými se podnikatelé u svých budov potýkají. K těm patří kromě zastaralých technologií a strojů také:

  • stará okna
  • netěsnící dveře
  • energeticky náročné osvětlení
  • špatný stav fasády budovy

Podnikatelé v počáteční fázi často neví, co je třeba v jejich budově vylepšit či vyměnit. V této situaci jim pomohou kolegové z programu ELENA, kteří jim nabídnou pomocnou ruku s přípravou energeticky úsporného projektu a navrhnou jim řešení na míru. Ať už jde o odstranění několika starších strojů a jejich nahrazení jedním novým, který nespotřebuje tolik energie, nebo například o výměnu žárovek za LED osvětlení či dvojskel za trojskla. Podoba řešení se liší, často je to však velice komplexní. Málokdy se setkáváme s tím, že by podnikateli stačilo pouze vyměnit světla nebo okna,” říká Baková.

NRB podnikatelům pomáhá nejen s návrhem energetického projektu a vypracováním energetického posudku v rámci asistenčního programu ELENA, ale také s financováním v rámci programu Nové úspory energie. V něm mohou podnikatelé zažádat o zvýhodněný úvěr s úrokem 1,99 % p.a. Po úspěšném dokončení úsporných opatření mohou požádat o vyplacení dotační složky úvěru ve výši až 35 % ze způsobilých výdajů projektu. Díky této podpoře se mohou podnikatelé pustit do jednodušších i rozsáhlejších oprav svých budov.

O tom, že je správný čas se do renovací budov pustit, svědčí také Směrnice o energetické náročnosti budov, kterou ve druhé polovině dubna schválila Rada EU. Jejím cílem je, aby byly všechny budovy do roku 2050 uhlíkově neutrální. Státy EU budou mít dva roky na převedení této normy do národní legislativy.

Program Nové úspory energie je financován z ESI fondů v rámci Operačního programu technologie a aplikace pro konkurenceschopnost 2021–2027 Ministerstva průmyslu a obchodu. Program je určený pro firmy, které uvažují o projektech vedoucích k úspoře energií. V rámci programu mohou požádat o zvýhodněný úvěr, který je dostupný pro podnikatele všech velikostí, z celé České republiky, kromě hlavního města Prahy (pro prahu je určený podobný program ENERG).

Program ELENA (European Local ENergy Assistance) je financován z programu HORIZONT 2020 spravovaného Evropskou investiční bankou. Nabízí poradenství při zpracování energeticky úsporného projektu a získání energetického posudku. Cílem programu je usnadnit realizaci energeticky úsporných opatření. Je zaměřen na renovace stávajících nemovitostí a cílené investice do stavebních a technologických opatření spojených s budovou. Program ELENA nabízí úhradu 90 % způsobilých výdajů na vybrané činnosti spojené s přípravou projektu. Je vhodný nejen pro podnikatele, ale i pro, města, kraje a další subjekty veřejné správy.

Národní rozvojová banka, a.s., působí na trhu od roku 1992, toho času jako Českomoravská záruční a rozvojová banka, a.s. Jejím cílem je přispět a podílet se na podpoře dlouhodobě udržitelného hospodářského a sociálního rozvoje prostřednictvím poskytování finančních produktů, zejména v oblasti malého a středního podnikání, rozvoje infrastruktury a dalších sektorech ekonomiky. Jejím jediným akcionářem je Česká republika zastoupená Ministerstvem průmyslu a obchodu, Ministerstvem financí a Ministerstvem pro místní rozvoj. S využitím prostředků státního rozpočtu, rozpočtů krajů a evropských fondů banka poskytuje podporu formou záruk a zvýhodněných úvěrů a doplňuje tak nabídku bankovních a investičních produktů na trhu.

Den linky 155: Loni pomohla více než milionu lidí, každý den přitom byla v akci i aplikace Záchranka

Každý den v roce, sedm dní v týdnu, 24 hodin denně je zdravotnická záchranná služba připravena poskytnout nezbytnou pomoc všem občanům České republiky. V loňském roce ošetřila více než milion pacientů a z operačních středisek vyjíždí vozidlo záchranné služby přibližně každých 28 vteřin k lidem, kteří potřebují pomoc. Proto si každoročně připomínáme Den linky 155, který symbolicky připadá na 15. května, abychom ocenili práci záchranářů. Součástí systému ZZS je také aplikace Záchranka, dlouhodobě podporovaná Nadací Vodafone, která přináší rychlou pomoc prostřednictvím moderních technologií.

Klíčové spojení mezi záchranáři a lidmi, kteří pomoc potřebují, představuje tísňová linka 155. Operátoři na této lince jsou vyškolení jako zdravotničtí záchranáři nebo specializované zdravotní sestry. Tato úroveň odbornosti není běžná ve všech vyspělých zemích. Díky pokročilému systému aktivní telefonické asistence je Česká republika světovým lídrem v poskytování laické resuscitace osobám postiženým náhlou zástavou oběhu. Tato skutečnost výrazně zvyšuje naději na záchranu a uzdravení pacientů.

Aplikace Záchranka

Důležitou roli v práci Zdravotnické záchranné služby (ZZS) hraje i aplikace Záchranka, kterou má ve svých mobilních telefonech nainstalovanou už 2 751 000 lidí. Je vždy připravena pro rychlé kontaktování zdravotnické záchranné nebo horské služby, a to stiskem jediného tlačítka. Navíc má řadu dalších chytrých funkcí a propojení, která lidem v nouzi pomohou. Díky systému varovných upozornění dokáže aplikace informovat uživatele o situacích ohrožujících zdraví nebo život prostřednictvím push notifikací. Jedná se o nenadálé krizové situace, jako je znečištění pitné vody, karanténa, chemická havárie, nález nevybuchlé munice a další nebezpečné situace. Vhodně tak doplňuje další zákonné prostředky varování obyvatelstva. A v neposlední řadě nabízí nejucelenější databázi všech automatizovaných externích defibrilátorů (AED) v naší zemi.

Aplikace Záchranka je přímo napojena na systémy záchranných služeb v ČR. Po stisknutí nouzového tlačítka aplikace automaticky odesílá nouzovou zprávu s informacemi o poloze pacienta včetně údajů, které o sobě vyplnil ve svém profilu. Pro uskutečnění hovoru na linku 155 je nutné volání potvrdit. Pokud se člověk nachází na horách, aplikace Záchranka to podle GPS signálu sama rozezná a odešle nouzovou zprávu i horské službě v dané oblasti. V loňském roce použilo aplikaci Záchranka 31 000 lidí, z toho 2 058 hovorů bylo předáno právě horské službě. Denně aplikaci použije průměrně 100 lidí.

„I když mi telefon často radí vymazat nepoužívané aplikace, Záchranku jsem si nechal. K večeru beru kolo, užívám si hřebenovou jízdu bez lidí, ale pak přijde pád. Na místě, kde není téměř žádný signál a jednu ruku mám v nepřirozené poloze. Díky aplikaci Záchranka jsem se mohl dovolat. Viděli moji polohu, hned mě propojili s horskou službou, která mě rychle lokalizovala. Super, nevěděl jsem totiž, jestli neomdlím,“ popisuje svůj příběh ve své recenzi na aplikaci Jakub Kehler. A podobných zpráv dostává Záchranka desítky.

Za osm let se aplikace Záchranka stala důležitou součástí podpory operačního řízení na zdravotnických záchranných i horských službách. Naše spolupráce se všemi 14 ZZS je základem naší činnosti a jsme velmi rádi, že tato spolupráce funguje. Lidé obvykle předpokládají, že aplikace je financována z veřejných prostředků. Nicméně pokrok, kterého jsme za dobu fungování dosáhli, a možnosti, které aplikace poskytuje, jsou především výsledkem trvalé podpory ze strany soukromých partnerů, jako je Nadace Vodafone a Generali Česká pojišťovna. Bez nich bychom nemohli realizovat naši činnost v této podobě. Také si velmi ceníme zapojení krajů a veřejných institucí,“ říká zakladatel aplikace Záchranka Filip Maleňák.

Jan Fencl, programový manažer Nadace Vodafone k tomu dodává: „V Nadaci Vodafone si velice vážíme každodenní náročné a obětavé práce lidí ze Zdravotnické záchranné služby a obecně celého Integrovaného záchranného systému. Věříme, že naší dlouhodobou podporou vývoje a provozu aplikace Záchranka jako její generální partner přispíváme k snadnější lokalizaci volajícího v nouzi. Za důležité považujeme i neustálé inovace a přidávání funkcionalit, například přenos videa z místa nehody na operační střediska ZZS. Tato možnost výrazně zlepšuje komunikaci mezi záchranáři a lidmi, kteří jejich pomoc potřebují.“

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě a Africe. Poskytujeme mobilní a pevné služby více než 300 milionům zákazníků v 17 zemích a v dalších 43 zemích spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. Máme jednu z největších platforem internetu věcí na světě. V Africe obsluhují naše finanční technologické nástroje přes 76 milionů zákazníků v osmi zemích – spravují tak více transakcí než kterýkoli jiný poskytovatel.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

Společnost Huawei startuje na českém trhu prodej nejnovějších chytrých telefonů z řady Huawei Pura 70

Dlouho očekáváná série chytrých telefonů Pura 70 je konečně k dostání na českém trhu. Nová řada značky Huawei kombinuje špičkové technologie s originálním stylem, udává nový směr v estetickém designu a posouvá hranice v oblasti mobilní fotografie. K dostání bude již od pondělí 13. května a její cena začíná na 23 999 Kč.

Řada Pura střídá ikonickou řadu P

Legendární řada Huawei P je průkopníkem dokonalého spojení technologií, estetiky a prvotřídních fotografickýchfunkcí. Nyní byla tato řada plně obnovena a modernizována na řadu Pura. Řada Pura, pojmenována z anglického slova Purity, zdědila silné geny technologií a designu z řady P, které však posouvá na novou vyšší úroveň se zcela novým přístupem. Pura 70, Pura 70 Pro a Pura 70 Ultra, jakožto první vlajkové smartphony řady Pura, dokonale demonstrují přístup a styl této řady i značky. Díky špičkovému estetickému designu, skokovému technologickému pokroku a silnému výkonu přináší spotřebitelům zážitek, který ještě s mobilními telefony značky Huawei nezažili.

Design nové generace

Nová řada smartphonů Pura 70 se od předchozích generací liší tím, že ztělesňuje kreativitu a vitalitu a drží se filozofie prémiového, dokonalého, minimalistického a čistého designu. Odpoutává se od tradičních geometrických vzorů používaných u minulých mobilních zařízení a představuje jednoduchý, ale jedinečný Forward Symbol Design. Řadu zdobí moderní, minimalistické a elegantně stylizované linie.

Nová vlajková loď Huawei Pura 70 Ultra překonává hranice umění a módy, přináší nové umělecké barevné varianty a inspiruje se třpytivými světly na hladině noční Seiny, která tvoří hvězdný vzor. Poprvé také využívá vynikající reliéfní texturu. Zadní panel s hvězdným vzorem je opatřen reliéfem s jemným kostkovaným vzorem. Šířka jednotlivých linií kostkovaného vzoru a vzdálenost mezi nimi jsou navrženy tak, aby byly velmi minimalistické. S méně než 0,5 mm ve vzoru[1] vytváří jemnou texturu. Povrch zadní strany zařízení je rovněž vyroben z veganské kůže a objektiv je zdoben červenými kroužky, které dodávají pocit novosti, zdůrazňují uměleckost a sílu technologie Imaging. Označení XMAGE Label dodává výrobku nádech jedinečné elegance. Další dva modely Pura 70 a Pura 70 Pro jsou k dostání v černé a bílé variantě určené módním nadšencům, kteří si potrpí na styl.

Revoluční krok v mobilním fotografování

Od svého vzniku se řada P neustále snaží překonávat sama sebe v oblasti fotografických funkcí. Tentokrát řada Huawei Pura 70 opět posouvá hranici možného a představuje novou generaci fotoaparátu Ultra Lighting XMAGE. V kombinaci s novou technologií XD Motion Engine nyní mohou uživatelé pořizovat ultra rychlé snímky, které dokáží zachytit dokonalý okamžik, ať už je fotografovaný objekt v naší blízkosti nebo v dálce.. Prémiová vlajková loď Pura 70 Ultra navíc přejímá inovativní technologii Ultra Lighting Pop-out Camera a je vybavena 1“ velkým snímačem, největší fyzickou clonou F1,6[2] a technologií XD Motion Engine. Její fotoaparát tak dokáže zachytit pohybující se objekty rychlostí 300 km/h[3] a zaznamenat bleskurychlé okamžiky. Ať už se jedná o rychle jedoucí závodní auto nebo vysokorychlostní vlak, pohybující se objekty lze díky těmto prvotřídním technologiím zkrátka snadno a zřetelně zachytit. Hlavní fotoaparát mobilního telefonu Pura 70 Ultra rovněž využívá výsuvnou konstrukci fotoaparátu. Prostřednictvím pokročilého systému rotačního přenosu[4] se fotoaparát během fotografování automaticky vysouvá a vytváří tak více prostoru uvnitř vnitřní struktury fotoaparátu. Díky větší efektivní výšce objektivu podporuje Pura 70 Ultra také 1palcový senzor s posunem OIS, který zlepšuje stabilizaci obrazu o 67 %[5].

Další dva modely, HUAWEI Pura 70 a Pura 70 Pro, jsou rovněž vybaveny novou generací systému fotoaparátů Ultra Lighting. Hlavní fotoaparát v obou smartphonech má velký snímač o velikosti 1/1,3 palce a je vybaven fyzickou clonou v oboru F1,4, která umožňuje velký přísun světla. Navíc se pyšní vysoce přesným a stabilním posuvným vodicím motorkem, který dokáže zajistit o 100 % vyšší přesnost zaostření[6]. Úhel ochrany proti roztřesení byl navíc zvětšen o 91 %[7], což umožňuje zachytit jasné detaily i při rychlém pořízení snímku. Oba modely jsou také vybaveny fotoaparátem Ultra Lighting Macro Camera, který podporuje fotografování teleobjektivem s minimální zaostřovací vzdáleností 5 cm a 35násobným makro přiblížením[8].

Portrétní fotografie, jaká tu ještě nebyla

Řada Pura 70 komplexně vylepšila funkci portrétní fotografie, která inteligentně vnímá světlo, stíny, rozmazání a pleťové tóny. Obnovuje a zachycuje realistické prvky a přináší vynikající portrétní efekty. Portrétní režim má také určité vrstvy, které dokáží živě zvýraznit předmět postavy a zároveň zachovat jemné detaily, jako jsou jemné linie vlasů a detaily obličeje. Při aktivaci předního fotoaparátu pro pořizování detailních záběrů dokáží mobilní telefony řady Pura 70 přirozeně zkrášlit rysy obličeje. Při zobrazení skutečných proporcí obličejových rysů přesně obnovuje odstíny pleti fotografovaného subjektu a zobrazuje objekt přirozeným způsobem bez obav z perspektivního zkreslení.

Jemné a elegantní, ale přesto odolné

Oba nové modely, Pura 70 i Pura 70 Pro, jsou zkonstruovány se superodolným sklem Kunlun Glass, jehož pevnost je zvýšena o 100 %[9]. Tento materiál si snadno poradí s náhodnými pády, ke kterým může dojít při každodenním používání a mobilní telefon skvěle ochrání proti poničení. Prémiová vlajková loď Pura 70 Ultra je pevnější než kdy dříve díky sklu Crystal Armor Kunlun Glass, které se skládá ze skla Super Durable Kunlun Glass a technologie Crystal Armor odolné proti poškrábání. Tato technologie využívá inovativní materiál z amorfního diamantového uhlíku, který je vysoce průhledný, tvrdší a mimořádně odolný proti poškrábání. Odolnost proti poškrábání je oproti předchozím řadám zvýšena o neuvěřitelných 300 %[10].

Plné nabíjení již za 30 minut

Řada Pura 70 dosáhla díky vylepšené architektuře nabíjení dokonalé rovnováhy mezi výdrží baterie v pohotovostním režimu, rychlostí nabíjení a celkovou tloušťkou zařízení. Pura 70 totiž do svého kompaktního těla o tloušťce pouhých 7,95 mm vkládá velkokapacitní baterii s kapacitou 4900 mAh. Podporuje také 66W[11] kabelové SuperCharge a 50W bezdrátové SuperCharge. Rychlost drátového nabíjení SuperCharge je navíc posílena režimem SuperCharge Turbo. S touto řadou tak uživatelé nemusí mít obavy, že jim mobilní telefon zůstane vybitý. A pokud se náhodou má vybít, nebude to na dlouho. Tato řada se totiž pyšní nejrychlejším nabíjením, které dokáže nabít baterii na 50 % za 15 minut[12]. Díky zavedené bezpečnostní technologii jej lze navíc nabíjet kdykoli a kdekoli.

Ceny a dostupnost

Pura 70 Series bude na českém trhu dostupná již od 13. května 2024. Pura 70 bude k dostání za 23 999 Kč, Pura 70 Pro za 29 999 Kč a Pura 70 Ultra za 37 999 Kč. Další informace naleznete na oficiálních stránkách Huawei. Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Údaje získané z laboratoří Huawei.
  2. Největší fyzická clona F1,6 mezi snímači velikosti 1 palec.
  3. Údaje získané z laboratoří Huawei.
  4. Výsuvná konstrukce kamery využívá vysoce pevné a odolné materiály, které vytvářejí mimořádně spolehlivý nárazový polštář a ochrannou konstrukci. Prošla 300 000násobným ověřením vysouvací kamery Ultra Lighting, díky čemuž je každé její vytvoření bezpečnějším procesem. Údaje poskytla laboratoř společnosti Huawei.
  5. Data pocházejí z laboratoří Huawei a jsou výsledkem srovnání s HUAWEI P60 Art.
  6. Údaje pocházejí z laboratoří Huawei a jsou výsledkem srovnání s HUAWEI P60 Pro.
  7. Údaje pocházejí z laboratoří Huawei a jsou výsledkem srovnání s Huawei P60 Pro.
  8. Údaje získané z laboratoří Huawei.
  9. V porovnání s první generací skla Kunlun Glass, data poskytnutá laboratoří Huawei.
  10. V porovnání s Huawei 70 Pro, data poskytnutá laboratoří Huawei.
  11. Podporuje až 66W kabelové nabíjení Huawei SuperCharge a je třeba ji používat s 66W nebo 88W nabíjecí sadou Huawei SuperCharge. Skutečný nabíjecí výkon se může inteligentně měnit podle různých scénářů, podívejte se prosím na skutečné použití.
  12. Údaje z laboratoří Huawei. Rychlost nabíjení je založena na 80W bezdrátovém nabíjení Huawei v režimu Huawei SuperCharge Turbo. Skutečný nabíjecí výkon se může inteligentně měnit podle různých scénářů. Řiďte se prosím skutečným používáním.
Exit mobile version