AI pomáhá se sdílením dat v nemocnicích

Umělá inteligence hraje ve zdravotnictví stále větší roli v mnoha lékařských oborech. Jedním z nich je sdílení dat. Nemocnice si nainstaluje program, který zajišťuje příjem kompletních dat, včetně pacientských údajů. Následně proběhne jejich anonymizace a odeslání do AI v cloudu.

Po vyhodnocení posílá program zpět do systému výsledky. Každý výrobce AI má však vlastní program, který toto umožňuje pouze s jeho vlastním řešením. To v konečném důsledku znamená, že každá AI musí mít svůj vlastní komunikační program nainstalovaný v nemocnici a každý takovýto program má přístup k pacientským údajům a zdravotnické dokumentaci.

Program má přístup na internet a každý jeho výrobce se stává zpracovatelem osobních údajů ve smyslu nařízení GDPR.

Česká společnost OR-CZ, která dodává technologie do zdravotnických zařízení, integruje AI přímo do svého systému na sdílení dat pojmenovaného MARIE PACS (Picture Archiving and Communication System).

Funguje to už 20 let

Tento software pro digitální ukládání a sdílení zdravotnických snímků využívá po celé ČR již více než 120 zdravotnických zařízení. Poprvé byl úspěšně nasazen v roce 2004 v Břeclavské nemocnici. O rok později se pilotní instalace stala vítězem soutěže IT projekt roku.

Primárním využitím je archivace a zpracování obrazové zdravotnické dokumentace, ale díky neustálému vývoji a implementaci moderních technologií dnes pomáhá v dalších oblastech zdravotnictví.

Jednoduchý a efektivní systém pro nemocnice

Systém zajišťuje komunikaci s AI a není nutné instalovat další nástroje do prostředí nemocnice. Zavádí tedy nativní podporu komunikace s cloudovými službami, které provádějí analýzu obrazových dat.

Zjednodušeně řečeno, do AI odchází anonymizovaná data bez osobních údajů pacienta, ale výsledky jsou následně automaticky uloženy a přiřazeny zpět k odpovídajícímu vyšetření.

Firma a tento její software tak zůstává jediným zpracovatelem osobních údajů. Nemocnici nevznikají žádné dodatečné nároky a náklady na hardware, instalaci dalšího software nebo správu aplikací. Uživatel pracuje stále v jednom prostředí a nemusí se přepínat mezi různými programy.

To vše kombinuje výhody AI s bezpečností a efektivitou systému PACS, což vede k optimalizaci pracovního postupu a zlepšení kvality péče o pacienty.

Kyberpodvodníci nejčastěji lákají oběti na napodobeniny zpráv od Microsoftu a Googlu, v Česku pozor na triky s doručováním zásilek

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, zveřejnil pravidelnou zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky v 1. čtvrtletí 2024. Jak už z názvu zprávy vyplývá, sleduje, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

V minulém čtvrtletí se nejčastěji napodobovanou značkou při phishingových útocích stal s velkým náskokem Microsoft. Na druhé místo se posunul Google a na třetí příčku vyskočil LinkedIn. Nejčastěji zneužívané jsou značky technologických společností, následují sociální sítě a banky. Do Top 10 se nově posunula společnost Airbnb, což může souviset s velikonoční sezónou, s plánováním cest a dovolených a snahou kyberzločinců vytvářet podvody zaměřené na cestovatele. Roste také počet podvodů napodobujících přepravní společnosti a DHL, což sledujeme i v České republice.

„Kyberzločinci nejčastěji napodobují komunikaci technologických společností. V mnoha případech jsou ukradené přihlašovací údaje použity k dalším, větším a sofistikovanějším útokům, zejména jedná-li se o podnikové informace. Uživatelé musí být velmi opatrní a nevěřit automaticky zprávám, které se vydávají za známé značky. Kromě vzdělávání je důležité také používat preventivní bezpečnostní řešení, která nedovolí nejenom stáhnout malware a infikované soubory, ale také uživatele ochrání před nechtěným zadáním osobních dat a přihlašovacích údajů do phishingových formulářů,“ říká David Řeháček, Head of Marketing EEMEA z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web pak šíří e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují uživatele z jiných služeb či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací. Útočníci se snaží zneužít důvěry a lidských emocí. Pocit naléhavosti může způsobit, že uživatelé na něco kliknou, aniž by si předtím ověřili, zda zpráva skutečně pochází od dané značky. Útočníci mohou oběť také zmanipulovat ke stažení malwaru.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech v 1. čtvrtletí 2024

  1. Microsoft (38 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Google (11 %)
  3. LinkedIn (11 %)
  4. Apple (5 %)
  5. DHL (5 %)
  6. Amazon (3 %)
  7. Facebook (2 %)
  8. Roblox (2 %)
  9. Wells Fargo (2 %)
  10. Airbnb (1 %)

Jak je vidět i v celosvětovém žebříčku, kyberpodvodníci velmi agresivně zneužívají značky přepravních společností. V České republice je řada podvodů maskovaná za Českou poštu a nebezpečné zprávy se aktivně šíří prostřednictvím SMS zpráv. Ty obvykle přicházejí z podezřelých čísel jako +244 931 982 017 nebo +229 54 60 62 59. Uživatelé jsou vyzýváni k doplnění chybějících údajů, aby zásilka mohla být doručena. V řadě případů jsou používané zkrácené odkazy, aby uživatel na první pohled neviděl, že se jedná o podezřelou adresu, jako například na ceskapostx[.]top. Uživatelé jsou pak přesměrováni na napodobeniny stránek České pošty. Ty působí poměrně věrohodně, řada uživatelů se tak může nechat snadno oklamat a poskytnout útočníkům cenné údaje.

Oblíbeným trikem je také napodobování komunikace společnosti DHL. Opět se podvodníci snaží vyvolat emoce a tvrdí, že potřebují důležité doplnění ohledně zásilky. E-mail je rozesílaný z adresy message-system-express@shipping[.]com a obsahuje předmět: „Důležité: Nejnovější informace týkající se zásilky DHL.“ Po kliknutí na podvodný odkaz je uživatel přesměrován na webovou stránku, vydávající se za „Centrum ochrany zásilek“. Zobrazen je imaginární proces přepravy balíku, který údajně čeká na vyřízení a je požadována malá platba za obnovení doručení.

Uživatelé si také musí dávat pozor na podvody napodobující banky. Časté jsou například e-maily se zprávou o omezení účtu z důvodu bezpečnosti. Text zní naléhavě a vážně, aby v obavě z problému uživatel na odkaz klikl. Cílem je opět vylákat cenné bankovní informace.

Šíří se i vlna nebezpečných e-mailů napodobujících Outlook. Zprávy jako „Oznámení o neúspěšném doručení zprávy“ nebo „Výměna informací v Outlooku“ obsahují odkaz na stránky kopírující přihlašovací stránku Outlook s cílem vylákat od uživatelů přihlašovací údaje, které by bylo možné dále zneužít nebo s nimi obchodovat na darknetu.

 

Jak se před phishingem chránit? Podívejte se na několik základních bezpečnostních tipů:

  1. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje a nepoužívejte stejná hesla. Krádeže přihlašovacích údajů jsou oblíbeným cílem kybernetických útoků. Řada lidí používá stejná uživatelská jména a hesla napříč různými účty, takže hackeři pak získají přístup k dalším online službám.
  2. Pozor na e-maily s žádostí o resetování hesla. Pokud obdržíte nevyžádaný e-mail s žádostí o resetování hesla, neklikejte na odkazy ve zprávě. Kliknutím na podvodný odkaz se totiž můžete dostat na phishingové stránky, které sice budou připomínat originální web, ale své přihlašovací údaje poskytnete kyberzločincům.
  3. Nenechte se zmanipulovat. Techniky sociálního inženýrství se snaží zneužívat lidskou přirozenost. Lidé častěji udělají chybu, pokud spěchají, nebo se snaží plnit zdánlivě důležité příkazy. Phishingové útoky běžně používají tyto techniky k přesvědčení obětí, aby ignorovaly jakékoli podezření a klikly na odkaz nebo otevřely přílohu.
  4. Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu věcí, které signalizují phishing. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby včetně názvů domén, a obecné pozdravy jako „vážený uživateli“ nebo „drahý zákazníku“. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://. A nikdy nedůvěřujte podezřelým zprávám.
  5. Obecně platí, že nikdy nesdílejte více, než je nezbytně nutné. Společnosti nepotřebují vaše rodné číslo, abyste u nich mohli nakoupit. Nikdy neposkytujte své přihlašovací údaje třetím stranám.
  6. Smažte podezřelé zprávy. Pokud máte podezření, že něco není v pořádku, důvěřujte svým instinktům a podezřelou zprávu smažte bez otevírání a klikání na odkazy.
  7. Neklikejte na přílohy. Neotvírejte přílohy v podezřelých nebo podivných zprávách – zejména přílohy Word, Excel, PowerPoint nebo PDF, ale samozřejmě ani přílohy typu EXE, MSI nebo BAT.
  8. Ověřte odesílatele. U každé zprávy zkontrolujte, kdo jej posílá. Kdo nebo co je zdrojem zprávy? Dávejte pozor na překlepy nebo rozdíly v e-mailové adrese odesílatele. A neváhejte blokovat podezřelé odesílatele.
  9. Neodkládejte aktualizace. V mobilním telefonu i počítači používejte vždy nejnovější verze softwaru. Nové verze mají opravené chyby a záplatované zranitelnosti. Použití zastaralého softwaru může hackerům umožnit, aby se dostali k vašim osobním informacím.
  10. Nikdy nevěřte příliš dobrým nabídkám, jako „80% sleva na nový iPhone“. Buďte velmi opatrní i u výstražných zpráv a vždy raději napřímo kontaktujte danou společnost, ať už vám přijde nějaká upomínka z banky nebo třeba zpráva o nedoručené zásilce.
  11. Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

Twitter: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

Twitter: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
Twitter: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

GO-GET 2024: Uber představuje inovace pro společné zážitky

Udržovat osobní kontakty je v dnešní digitální době důležitější než kdy jindy. To bylo hlavním tématem letošní výroční produktové akce společnosti Uber s názvem GO–GET 2024. Uber si dal v rámci představení nových produktů a funkcí za cíl usnadnit lidem možnosti osobně se setkávat a užít si společné zážitky a zároveň ušetřit své peněžence, ať už se jedná o společnou cestu na koncert, nebo nákup na letní zahradní oslavu.

Zde je přehled novinek, které Uber v rámci akce představil:

Uber Shuttle

Nová služba Uber Shuttle přináší možnost rezervovat si místo v lokální kyvadlové dopravě a vyrazit tak s dalšími lidmi do společného cíle za zlomek ceny UberX. Díky oficiálnímu partnerství s vybranými kulturními prostory společnosti Live Nation a Hard Rock Stadium v Miami, tak nabízí revoluční způsob dopravy na kulturní a sportovní akce. Uber do budoucna dále plánuje spolupracovat s letišti a místními úřady na zajištění pohodlné letištní kyvadlové dopravy pro cestující ve městech po celém světě.

Plánování sdílené jízdy UberX Share

Populární služba Uber X Share, která je vhodná například pro společné dojíždění do práce, nyní dostane možnost naplánovat si sdílenou jízdu 10 minut až 30 dní předem a ušetřit tak v průměru 25 % oproti UberX. Více cestujících v menším počtu aut znamená snížení spotřeby pohonných hmot a emisí uhlíku, což je v souladu se závazkem Uberu k udržitelné městské mobilitě.

Uber One pro Studenty

Členství v programu Uber One, které přináší spoustu úspor za jízdy i doručování a další exkluzivní výhody, je nyní v nabídce pro vysokoškolské studenty za poloviční cenu, tedy 4,99 dolaru měsíčně nebo 48 dolarů ročně. Kromě členských cen a výhod jako doprava zdarma, nebo až 10 % sleva na objednávky, získají studenti také speciální nabídky a zboží zdarma ze svých oblíbených podniků, jako například Domino’s, Starbucks a Taco Bell.

Uber Eats Lists

Jídlo dokáže nejen sbližovat, ale pomáhá také objevovat nové kultury. Uber Eats tento zážitek ještě více umocňuje zavedením funkce Lists (seznamy), díky kterým můžete najít inspiraci pro jídlo na každou příležitost. Pomocí Lists můžete procházet doporučení od ostatních uživatelů aplikace, sdílet svá vlastní oblíbená místa a oblíbená jídla a být tak ve spojení s přáteli, kteří s vámi sdílejí lásku ke gastronomii.

Uber Caregiver

Uber si uvědomuje, jak důležitou roli ve společnosti hrají pečovatelé a představuje funkci Uber Caregiver, která je navržená tak, aby jim zjednodušila jejich každodenní povinnosti. Osoby, které jsou závislé na pomoci druhých si mohou své pečovatele jednoduše přidat do Uber aplikace a ti jim tak dokážou vzdáleně rezervovat jízdy k doktorovi, nakupovat zdravotnické potřeby nebo objednávat potraviny. Díky vestavěným komunikačním nástrojům, jako je společný chat pro všechny tři strany, mohou pečovatelé efektivně spolupracovat s řidiči nebo kurýry a zajistit tak hladký průběh pro všechny.

Costco

Zahradní slavnosti, grilování u bazénu s rodinou, nebo víkendy strávené na pláži. To je jen pár z oblíbených letních aktivit, na které se každý rok těšíme, ale které zároveň vyžadují spoustu příprav. Uber Eats se spojil se společností Costco, aby tyto přípravy usnadnili. Uživatelé si nyní mohou objednat oblíbené produkty Costco přímo ke dveřím a užít si více volného času se svými blízkými.

O společnosti Uber

Posláním Uberu je vytvářet příležitosti prostřednictvím pohybu. Začali jsme v roce 2010, a to řešením jednoduchého problému: jak se spolehlivě a bezpečně svézt jediným dotykem tlačítka? O více než 10 miliard jízd později vytváříme produkty, s nimiž se lidé dostanou vždy tam, kam chtějí. Uber je platforma, která mění způsob, jakým se lidé, jídlo i předměty pohybují městy, a otevírá tak pro svět nové možnosti. Více informací o společnosti naleznete na www.uber.com.

Fortinet představuje prvního bezpečnostního asistenta pro IoT s generativní umělou inteligencí a nové AI funkce pro provoz a zabezpečení sítí

Hlubší integrace FortiAI v rámci platformy Fortinet Security Fabric umožňuje podnikům posílit celkovou úroveň zabezpečení a zvýšit provozní efektivitu

Společnost Fortinet (NASDAQ: FTNT), světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a průkopník konvergence sítí a zabezpečení, představila nejnovější aktualizace svého portfolia řešení založených na generativní umělé inteligenci (GenAI), která zlepšují provoz sítí a zabezpečení, včetně prvního bezpečnostního asistenta pro IoT s generativní umělou inteligencí na trhu.

Obor kybernetické bezpečnosti se potýká s výrazným nedostatkem kvalifikovaných pracovníků, kterých na trhu práce chybí téměř 4 miliony.1 GenAI přispívá k řešení tohoto problému tím, že snižuje nároky na technické znalosti. FortiAI, GenAI asistent společnosti Fortinet, představuje podporu bezpečnostních provozních týmů (SecOps) a síťových provozních týmů (NetOps) a pomáhá jim s konfigurací a řízením změn v sítích a s vyšetřováním a eliminací hrozeb rychleji, než bylo možné dříve. Jeho intuitivní rozhraní lze ovládat pomocí přirozeného jazyka, takže jej mohou používat pracovníci bez ohledu na odborné znalosti, což účinně řeší nedostatek kvalifikovaných sil v oboru. Od uvedení FortiAI na trh v roce 2023 společnost Fortinet pokračuje ve zdokonalování funkcí GenAI v rámci celé platformy Fortinet Security Fabric a nyní do svého portfolia zařazuje řadu novinek.

„Generativní umělá inteligence mění provoz sítí a zabezpečení a pomáhá IT a bezpečnostním týmům pracovat rychleji a zvládnout více. Snahou společnosti Fortinet je držet se v čele inovací v oblasti umělé inteligence. Provozním týmům nyní usnadňuje práci rozšířením možností kontextově orientovaného asistenta FortiAI s generativní umělou inteligencí, který nově disponuje pokročilými možnostmi zpracování přirozeného jazyka. Nejnovější aktualizace FortiAI přinášejí nové inovativní způsoby ovládání produktů Fortinet prostřednictvím více než 30 běžných jazyků, což usnadňuje práci a zvyšuje provozní efektivitu,“ říká John Maddison, marketingový ředitel společnosti Fortinet.

Nové schopnosti GenAI pro provoz sítí (NetOps)

  • Urychlení zavádění a zprovozňování: Nové funkce FortiAI v rámci nástroje FortiManager přináší zásadní změnu v přístupu ke konfiguraci a zprovozňování sítě, a to v tom, že nabízí skriptování s podporou GenAI v příkazové řádce a v systému Jinja. Tato inovativní funkce pomáhá generovat skripty na základě konverzačních příkazů, takže je přístupná všem bez ohledu na úroveň znalostí programování. Obsahuje také funkci validace, která kontroluje kód na přítomnost chyb a navrhuje úpravy, čímž zjednodušuje vývoj kódu a zvyšuje spolehlivost konfiguračních skriptů. Jedná se o výkonný nástroj pro IT týmy, které se snaží zvýšit efektivitu svého provozu. Asistentovi FortiAI je možné například položit dotaz: „Potřebuji pomoci nakonfigurovat BGP na bráně FortiGate“.
  • Zlepšení provozního přehledu a řešení zranitelností IoT: Nástroj FortiManager jako první na trhu nově obsahuje bezpečnostního asistenta s GenAI pro IoT. Asistent, jehož smyslem je pomáhat odhalovat a řešit zranitelnosti IoT, je vybavený konverzačním rozhraním a umělou inteligencí založenou na technologii FortiAI. Nový GenAI bezpečnostní asistent pro IoT umožňuje síťovým bezpečnostním týmům pomocí přirozeného jazyka získat celkový přehled o zranitelnostech, zkoumat konkrétní případy detailně včetně údajů o souvisejících uživatelích a stupni závažnosti, analyzovat dopady a obratem situaci řešit podle doporučení od FortiAI. To vše umožňuje aktivně identifikovat problémy a rychleji je odstraňovat. Asistentovi FortiAI je možné například položit dotaz: „Ukaž mi všechny kritické zranitelnosti a zařízení, která jsou s nimi spojena“.

Nové schopnosti GenAI pro provoz zabezpečení (SecOps)

  • Zjednodušené vyhledávání a analýza hrozeb: Společnost Fortinet prohlubuje integraci FortiAI do nástroje FortiAnalyzer a zavádí nově možnost diktování. Tyto novinky přináší novou možnost zadávání příkazů pro dotazování na data, identifikaci hrozeb nebo generování reportů a zjednodušují tak vyhledávání hrozeb a analýzu událostí. Analytici mohou rychle procházet rozsáhlé soubory dat a přesně určit potenciální hrozby a reagovat na ně. Celý proces je rychlejší a přístupný pracovníkům na všech úrovních technické zdatnosti. To urychluje cykly kontroly a reakce a snižuje potřebu rozsáhlého technického školení. Bezpečnostní týmy mohou efektivněji řešit úlohy detekce, analýzy a eliminace hrozeb a lépe aktivně řídit bezpečnostní události. Asistentovi FortiAI je možné například položit dotaz: „Analyzuj nejnovější bezpečnostní událost, poskytni podrobný souhrn, zhodnoť její potenciální dopad a navrhni vhodná nápravná opatření.“

Důraz na bezpečnost a ochranu osobních údajů u GenAI

Technologie umělé inteligence se stávají stále důležitější součástí kybernetické bezpečnosti. Je proto důležité procesy AI zabezpečit a zajistit ochranu dat. Společnost Fortinet jako řešení těchto kritických otázek nabízí robustní opatření k ochraně a optimalizaci provozu GenAI. Ve svých datových centrech hostuje proxy servery pro AI, což je strategická iniciativa, jejímž cílem je, aby veškerá připojení umělé inteligence procházela přes proxy. To optimalizuje výkon AI a zvyšuje bezpečnost dat zákazníků u všech produktů Fortinet. Centralizací provozu umělé inteligence skrze zabezpečené proxy servery zajišťuje společnost Fortinet monitorování a ochranu veškerých datových interakcí a snižuje rizika spojená s operacemi založenými na umělé inteligenci.

FortiAI: GenAI na podporu a zefektivnění provozu a zabezpečení sítí

Společnost Fortinet je již více než deset let průkopníkem inovací v oblasti kybernetické bezpečnosti s využitím umělé inteligence – ta se stala klíčovou součástí platformy Fortinet Security Fabric a bezpečnostních služeb FortiGuard Labs. FortiAI představuje nejnovější pokrok v oblasti umělé inteligence. Poskytuje kontextovou asistenci založenou na generativní AI, která pomáhá bezpečnostním (SecOps) a síťovým (NetOps) provozním týmům rychleji přijímat lepší rozhodnutí. FortiAI podporuje více než 30 běžných jazyků a umožňuje podnikům překonávat nedostatek dovedností v oblasti kybernetické bezpečnosti a zároveň snižovat rizika a zefektivňovat provozní činnost. Technologie FortiAI, která byla původně uvedena jako součást systémů FortiSIEM a FortiSOAR, je integrována také do nástrojů FortiAnalyzer a FortiManager. V plánu jsou i další integrace, které přinesou možnosti GenAI do celé bezpečnostní platformy Fortinet Security Fabric.

Další zdroje (v angličtině)

1. ISC2, How the Economy, Skills Gap and Artificial Intelligence are Challenging the Global Cybersecurity Workforce (Jak ekonomika, nedostatek dovedností a umělá inteligence narušují globální kybernetickou bezpečnost), publikováno 31. října 2023.

O společnosti Fortinet

Fortinet (NASDAQ: FTNT) je hnací silou vývoje kybernetické bezpečnosti a konvergence síťových a bezpečnostních technologií. Jejím posláním je zabezpečit uživatele, zařízení a data na všech místech. Poskytuje tak kybernetickou bezpečnost všude tam, kde ji uživatelé potřebují, a to díky nejrozsáhlejšímu a nejucelenějšímu portfoliu řešení zahrnujícímu více než 50 produktů podnikové třídy. Řešením společnosti Fortinet, která patří k nejrozšířenějším, nejčastěji patentovaným a nejlépe ověřeným na trhu, důvěřuje přes půl milionu zákazníků. Fortinet Training Institute, jeden z největších a nejširších školicích programů v oboru, se snaží všem zpřístupnit vzdělání v oblasti kybernetické bezpečnosti a nové kariérní příležitosti. FortiGuard Labs, elitní výzkumná organizace společnosti Fortinet, vyvíjí a využívá špičkové technologie strojového učení a umělé inteligence s cílem poskytovat zákazníkům včasnou konzistentní ochranu nejvyšší úrovně spolu s informacemi o hrozbách, na něž mohou okamžitě reagovat. Další informace naleznete na stránkách https://www.fortinet.com, v blogu společnosti Fortinet a na stránkách laboratoří FortiGuard Labs.

Chytré hodinky Huawei Watch GT 4 přichází v nové zelené edici

Chytré hodinky Huawei Watch GT 4, které společnost Huawei představila loni na podzim, se velmi rychle začaly těšit velké popularitě. Jejich stylový design, doplněný o prvotřídní sportovní a zdravotní funkce, si rychle získal srdce nejednoho uživatele. Proto se společnost Huawei rozhodla rozšířit stávající nabídku o novou edici, která kombinuje jarní tóny a francouzskou eleganci. Hodinky v nových svěžích zelených odstínech uživatelům nabízí vylepšený design, který pozvedne jakýkoli styl. Tato edice navíc využívá špičkových technologií, které přinášejí personalizovanější a vědecky podložený zážitek ze sportu a správy zdraví.

Řada Watch GT 4 si mezi uživateli získala širokou popularitu. Celosvětově se jí dodalo na 5 milionů kusů a získala několik ocenění od renomovaných světových publikací, jako jsou Tech Advisor a Trusted Reviews. Stejně jako ostatní hodinky z rodiny Watch GT 4 představuje nová edice odvážný krok vpřed oproti klasickým modelům řady GT. Zelená edice ve verzi 41 mm tak přináší zajímavé designové prvky, ale zároveň zachovává moderní geometrickou estetiku svých předchůdců.

Chytré hodinky s motivy jara

Nový řemínek hodinek je inspirovaný pastelově zelenou barvou, která často dominuje jarní módě. Jeho jemně zelená barva vyzařuje pocit čistoty a živosti. Jedinečná struktura řemínku navíc připomíná otisky, které lze nalézt na listech květin a stromů. Tento detail dodává celkové estetice netradiční, ale elegantní nádech. Řemínek je vyrobený z fluoroelastomeru, který nabízí kromě stylu také pohodlí při celé řadě aktivit včetně sportu. Hodinky s mimořádně elegantním designem Shining Halo mají tenké a lehké tělo s velikostí ciferníku 41 mm.

Tři nové ciferníky

Širokou nabídku ciferníků hodinek řady Watch GT 4 tato edice ještě rozšiřuje. Přináší totiž tři zcela nové – Ripple Pattern, Blooming Dial a Camille Dial. Elegantně stylizovaný ciferník Ripple Pattern se pyšní jemnou symetrickou texturou vlnovek v různých barevných odstínech. Design inspirovaný obrazem květin rozkvétajících na jaře má podobu vlnek jemně se rozmazávajících na povrchu. Ciferník Blooming Dial, stylizovaný podle skutečných květinových motivů, spojuje technologii a skvělý design dynamickým propojením zdravotních údajů s digitálními květy. Uživatelé si navíc mohou vybrat ze tří druhů květin, a to elegantních kamélií, sladkých sedmikrásek a klidných leknínů. Třetí ciferník Camille Dial zdobí světle zelené květy kamélie.

Hodinky Watch GT 4 41 mm uživatelům nabízejí řadu všestranných možností, kterými lze snadno ozvláštnit či doplnit svůj vlastní styl. Ciferník si uživatelé mohou dokonce přizpůsobit podle svých představ. Navíc si mohou vybrat z více než 25 000 designů dostupných v galerii a experimentovat s různými styly.

Zdraví na prvním místě

Společnost Huawei v rámci svého manifestu Fashion Forward věří, že každý uživatel může pokročit ve správě svého zdraví a zároveň zůstat stylový. K vytvoření zdravých cvičebních návyků vám pomůže řada chytrých připomínek, které Watch GT 4 nabízí. Zahrnují jednorázová připomenutí, každodenní povzbuzení, upozornění na dosažení cílů nebo upozornění na překročení cílů a další. Svou cestu k lepší správě kalorií můžete zdokonalit například vylepšenou aplikací Stay Fit. Aplikace nově obsahuje aktualizovanou globální databázi potravin a poskytuje nutriční analýzu, která uživatelům pomáhá sestavit vyvážený jídelníček a cvičební režim.

Dostupnost

Nová zelená edice chytrých hodinek Huawei Watch GT 4 41 mm je již k dostání na českém trhu, a to za cenu 5 999 Kč. Více informací naleznete na oficiálním e-shopu Huawei. Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

T-Mobile ve Q1: růst spotřeby dat přes 33 %, investice do sítí pokračují, revoluční roamingové balíčky i další novinky

T-Mobile oznamuje hospodářské výsledky za první čtvrtletí roku 2024. Operátor pokračuje v miliardových investicích do výstavby a modernizace sítí v rámci propojování celé země – letos se zavázal k pokrytí 5G přes 90 % populace. Počet zákazníků meziročně mírně stoupl o 0,8 %, na 6,492 milionu. Spotřeba mobilních dat nadále významně roste, meziročně o 33,2 %, počet provolaných minut vzrostl velmi mírně o 1,4 %, objem odeslaných SMS stále klesá (- 6 %). Příznivý vývoj na trhu, snížení inflace, optimalizace interních procesů a zefektivnění hospodaření firmy měly vliv na meziroční nárůst ziskovosti (6,9 %), přestože tržby meziročně klesly o 1,1 %. Výsledky opět potvrzují silnou pozici firmy i to, že hospodaření řídí skuteční experti.

Letošní rok pro nás bude řadou aktivit a událostí jiný – odstartovali jsme ho představením zcela nového rámce marketingové strategie, která staví na chvílích strávených ve společnosti těch nejbližších #MeziSvými. Dále jsme v Q1 přinesli revoluční nabídku roamingových balíčků pro B2C i B2B zákazníky za bezkonkurenční ceny a zahájili spolupráci s legendárním festivalem Colours of Ostrava. Oznámili jsme také nástup nové CEO Melindy Szabó, kterou mezi námi přivítáme 1. června,“ shrnuje Vladan Peković, zastupující generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodává:Pokrývání Česka vysoce kvalitním a bezpečným připojením optikou i 5G zůstává konstantou a má stále vysokou prioritu.“

Zákazníci i zaměstnanci #MeziSvými

I v rámci nové marketingové strategie #MeziSvými zůstává zákazník středobodem magentového světa.

Spotřeba mobilních dat nadále roste, v prvním čtvrtletí tohoto roku činil meziroční nárůst 33,2 %. Roste také počet uživatelů benefitního programu Magenta Moments, o výhody a soutěže je zájem i díky neustálým obměnám nabídky. Jedna z nich souvisí i s oznámením tříletého partnerství s multižánrovým hudebním festivalem Colours of Ostrava. V Q1 také operátor spojil výrazněji síly se Svazem průmyslu a dopravy ČR. Spolupráce se zaměří mimo jiné na podporu digitální transformace průmyslu a rozvoj digitální infrastruktury, které jsou klíčové pro udržení konkurenceschopnosti firem i veřejné správy.

Pro klidné cestování i mimo EU připravil T-Mobile pro své B2C i B2B zákazníky nové roamingové balíčky za bezkonkurenční ceny – např. 1GB za 199 korun v zemích jako jsou Japonsko, Srí Lanka, USA, Vietnam, Thajsko, Gruzie, Turecko a mnoho dalších zemí. A aby se zákazníci nenudili, nabídku programů MAGENTA TV zpestřily v lednu další novinky – kanál Premier Sport 3 HD, Arena Sport 2, Love Nature 4K. V únoru pak operátor přinesl tzv. „Valentýnské kino“, v březnu televizi zpřístupnil těm, kteří využívají Apple TV s operačním systémem TVOS 16 a vyšším.  Počet uživatelů vzrostl na 269 000.

I zaměstnanci jsou #MeziSvými a kromě řady benefitů a dlouhodobé podpory péče o jejich zdraví se T-Mobile letos zaměřil na jejich další vzdělávání aktualizovanou kompletní nabídkou rozvoje napříč celou firmou. T-Mobile také v únoru převzal ocenění TOP Zaměstnavatel roku.

Digitalizace a výstavba 5G sítí

Kvalitní, dostupná a bezpečná síť je pro T-Mobile páteří byznysu. Operátor pokračuje v digitalizaci Česka i ve výrazných investicích do optické infrastruktury, výstavby 5G a modernizace sítě. Ve Q1 tyto investice přesáhly 1 miliardu korun. Na konci Q1 činilo mobilní 5G pokrytí obyvatel u T-Mobile podle ČTÚ zhruba 85 %, do konce roku se plánuje pokrýt přes 90 %. Vysokou kvalitu mobilní sítě opět potvrdilo lednové převzetí ocenění v nezávislém testu měření Ookla za nejlepší a nejrychlejší mobilní síť v ČR. Aby operátor maximální možnou rychlost zákazníkům pomohl vyzkoušet, představil začátkem roku v pražském Magenta Experience Centru 8G upload hotspot. Jeho nejrychlejší optické připojení se symetrickou rychlostí 8 Gb/s dokáže např. nahrát na YouTube hodinové video ve Full HD rozlišení (1,4 GB) za 1 sekundu nebo zálohovat kompletní obsah počítače s 2TB pevným diskem do cloudu za 33 minut a 20 sekund.

ESG aktivity

Naplňování ESG strategie nadále pokračuje. V rámci charitativních sbírek na pomoc lidem v nouzi putovalo přes 2 miliony korun. V únoru pak ve spolupráci s Nadací VIA a organizací In IUSTITIA otevřel T-Mobile grantovou výzvu Česko bez předsudků, která reaguje na rostoucí počet nenávistných projevů a případů předsudečného násilí. Její výsledky budou veřejnosti brzy oznámeny. V březnu navázal na loňský úspěšný pilot a spustil doručování zásilek z e-shopu kurýrem ve vratných obalech, které mají životnost několik let a po skončení životního cyklu zpět krabice odkoupí výrobce a zajistí recyklaci na vlastní lince. Zavedení vratných obalů je dalším krokem T-Mobilu ke klimatické neutralitě, jíž se zavázal dosáhnout nejpozději do roku 2040. Již nyní je 80 % zásilek doručováno na výdejní místa a zásobování prodejen využívá znovupoužitelné obaly. Na území Prahy se doručuje i zásobuje (prodejny, technici,..) elektrododávkami společnosti PJ Expedis.

Finanční ukazatele za Q1/2024 (meziroční srovnání)

  • Celkový počet zákazníků meziročně mírně vzrostl o 0,8 %, na 6,492 milionu
  • Počet uživatelů předplacených karet klesl o 6,6 % na 1,811 milionu
  • Počet diváků MAGENTA TV se zvýšil o 9,8 % na 269 000
  • Spotřeba dat v mobilní síti stoupla o 33,2 %
  • Tržby meziročně – pokles o 1,1 % na 7,55 miliardy korun
  • EBITDA (AL), (zisk před úroky a zdaněním) meziroční nárůst o 6,9 % na 3,281 miliardy korun

BMW digitalizuje svůj dodavatelský řetězec a investuje do lepšího plánování

Konkurence na automobilovém trhu s příchodem nových hráčů z Číny a USA stále sílí. Evropské firmy proto hledají cesty, jak zvýšit vlastní konkurenceschopnost a pružně reagovat na změny v dodavatelském řetězci. Skupina BMW centralizuje svá datová úložiště na platformu společnosti SAP a využije její cloudové analytické nástroje, aby předešla výpadkům ve výrobě a zefektivnila vlastní procesy.

Podle odhadů konzultantské společnosti Srive investují automobilky do digitalizace až 25 % rozpočtu na výzkum a vývoj. „V Česku i Německu patří automobilový průmysl mezi tahouny ekonomiky. Proto je nesmírně důležité posílit jeho konkurenceschopnost, aby se firmy dokázaly co nejlépe vyrovnat s případnými výpadky v dodávkách a přeplánovat výrobu. Díky cloudovým řešením a umělé inteligenci dnes mohou sledovat data v reálném čase a plánování, které dříve zabralo týdny, realizovat v řádu dnů či hodin,“ říká Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR.

Mezi řešení, která BWM nově využívá, patří SAP Business Technology Platform a SAP Analytics Cloud. Od nich automobilka očekává optimalizaci svých plánovacích procesů, řízení dodavatelského řetězce a automatizaci vytváření reportů. V plánování se zaměří zejména na předvídání požadavků na projekty, analýzu různých scénářů budoucího vývoje nebo vylepšení celkového přehledu o vývoji dodavatelského řetězce.

BMW spolupracuje se SAP přes třicet let a využívá řadu jejích řešení od řízení udržitelnosti po cloudové ERP. Minulý rok spustila automobilka systém SAP S/4HANA ve své inovativní továrně iFactory v Oxfordu. Obě firmy také stály u zrodu sítě Catena-X, která má decentralizovaným způsobem propojit data napříč dodavatelskými řetězci v automobilovém průmyslu s cílem zvýšit kvalitu vyráběných vozů a snížit uhlíkové emise.

O společnosti SAP

SAP je světovým lídrem v oblasti podnikových aplikací a umělé inteligence pro byznys a nachází se na pomezí technologií a podnikání. Více než padesát let se organizace spoléhají na SAP, aby jim pomohl dosahovat výjimečných výsledků prostřednictvím integrace klíčových podnikových procesů zahrnující finance, nákup, lidské zdroje, řízení dodavatelských řetězců nebo vztahy se zákazníky. Další informace naleznete na www.sap.com.

V České republice zaměstnává SAP přes 3 000 lidí a patří mezi největší IT zaměstnavatele. Management společnosti tvoří ze 45 % ženy, v celkovém počtu zaměstnanců se jedná o 50 %. Celosvětově využívá řešení SAP 99 ze 100 největších společností z žebříčku Fortune 500 a zákazníci SAP vytváří 87 % světového obchodu.

Tento dokument obsahuje výhledová prohlášení, což jsou předpovědi, projekce nebo jiná prohlášení o budoucích událostech. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních, prognózách a předpokladech, které podléhají rizikům a nejistotám, jež mohou způsobit, že se skutečné výsledky a výstupy budou podstatně lišit. Další informace týkající se těchto rizik a nejistot lze nalézt v našich dokumentech předložených americké Komisi pro cenné papíry (SEC), mimo jiné v části Rizikové faktory ve výroční zprávě společnosti SAP na formuláři 20-F za rok 2023.

© 2024 SAP SE. Všechna práva vyhrazena.

Společnost SAP a další produkty a služby SAP zde uvedené, jakož i jejich příslušná loga jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti SAP SE v Německu a dalších zemích. Další informace o ochranných známkách a upozornění naleznete na https://www.sap.com/copyright

Studentská firma roku přišla na nový koncept odívání mladých, chce dobýt Evropu

„Nosit značku, řídit značku.“ To je slogan vítězného týmu Dystopia Clo, který v soutěži JA Studentská firma roku 2023/24 zabodoval s neotřelým pojetím streetwearové módy. Úspěšní byznysmeni z pražské Střední školy automobilní a informatiky budou v červenci reprezentovat Česko na evropském klání studentských firem na Sicílii.

Od září vzniklo v rámci výukového programu JA Studentská firma na českých středních školách rekordních 351 studentských firem. Devítka nejlepších se utkala o titul JA Studentská firma roku 2023/24 v národním finále 14. května v Americkém centru v Praze.

Absolutní vítězství v soutěžním programu získala pětičlenná firma Dystopia Clo, která zaujala porotu novým pojetím prodeje mladé módy, cíleným marketingem a reálnými zisky. „Naší vizí je značka výrazně orientovaná na zákazníka, která nám dosud na evropském trhu chyběla. Věříme, že lidé chtějí víc než jen ‚oblečení‘ – chtějí značku, která si váží jejich názoru a připomínek. Proto jsme pro naše nakupující vytvořili jedinečnou službu Dystopia Club. Zákazník dostane přístup na ‚tajné‘ webové stránky, kde může využívat výprodeje, odměny, různé dárky, ale co je nejdůležitější, může se podílet na utváření a rozvoji značky tím, že hlasuje o designu, nadcházejících slevách, tipech a nápadech,“ přiblížil student hostivařské školy a CEO firmy Dystopia Clo Marko Veruovič.

Rozjet reálný byznys se pětici kamarádů podařilo za méně než sedm měsíců. Firmu navíc hodlají dál rozšiřovat i po skončení soutěže. „S podporou svého učitele dokázali uvést na trh módní značku „s příběhem“ a vytvořit si základnu loajálních zákazníků. Dosáhli půl milionu zhlédnutí na sociálních sítích a jejich zboží už putovalo do šesti různých zemí. I v takto krátké době už firma vykázala obrat přes 70 tisíc korun, zisk 31 tisíc korun a má velké plány do budoucna. Program JA Studentská firma realizujeme na českých školách od roku 1992, ale stále nás nepřestává udivovat, jak kreativní a energičtí dokáží mladí lidé v podnikání být, když dostanou příležitost a podporu zkušenějších odborníků z praxe,“ uvedl Martin Smrž, ředitel české kanceláře vzdělávací organizace Junior Achievement (JA Czech).

Rolí porotců v národním finále soutěže JA Studentská firma roku 2023/24 se už tradičně ujali vrcholoví manažeři českých firem, kteří hodnotili výsledky fungujících studentských společností, počáteční nápad i schopnost studentů svůj produkt zpropagovat. „Díky programu JA Studentská firma jsme zjistili, co ve skutečnosti znamená podnikání a že je nutné zvládnout celou řadu dovedností. Od překonání osobních překážek po vytvoření přesvědčivého příběhu značky, od chytrého řízení financí po efektivní řízení týmu. Od přilákání a udržení zákazníků až po řešení nečekaných výzev. Zažili jsme ekonomické náležitosti v praxi, vysoko nad rámec školních učebnic, a co nám osobně přijde nejdůležitější – naučili jsme se zvládat nečekané problémy,“ dodal za skupinku vítězů Marko Veruovič.

Na druhé pozici skončil tým Frolly z Obchodní akademie v Liberci, zaměřený na výrobu rolek ze sušeného ovoce, třetí místo obsadili studenti OA, SOŠ a JŠ, Hradec Králové s firmou Reban, která nabízí produkty z recyklovaných bannerů.

Finále soutěže probíhalo kompletně v anglickém jazyce a umění prezentovat svůj byznys porotě bylo dalším významným kritériem úspěchu. Vítěz bude totiž reprezentovat Česko na 35. ročníku slavnostní přehlídky evropských JA Studentských firem Gen-E 2024, který proběhne v první půli července na Sicílii.

Výsledky národního finále soutěže JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU 2023/2024:

1. místo: studentská firma Dystopia Clo ze SŠ automobilní a informatiky, Praha, pod vedením učitele Ondřeje Pacnera

2. místo: studentská firma Frolly z OA, Liberec, pod vedením učitelky Radky Peteráčové Hyxové

3. místo: studentská firma Reban z OA, SOŠ a JŠ, Hradec Králové, pod vedením učitelky Petry Kábrtové

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org

Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2022 byla za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.

David Strejc o AI: Budoucnost není bez rizik, ale přináší i příležitosti

Umělá inteligence (AI) zaznamenává ohromný pokrok, ale stále je daleko od toho, aby překonala lidskou inteligenci ve všech směrech. „Do roku 2025 pravděpodobně nebudeme mít systém obecné umělé inteligence (AGI), který by předčil lidi ve všem. Místo toho se očekává, že v nadcházejících letech uvidíme specializované AI, které nás porazí v konkrétních dovednostech. Obecnou inteligenci předpovídám až kolem roku 2030,“ popisuje David Strejc, odborník a aktivista v oblasti umělé inteligence z AutoERP.

Pokrok v AI přináší nejen technologické inovace, ale i řadu výzev a etických dilemat, která ovlivní naši společnost, pracovní trh a způsob vzdělávání. Jak se s těmito změnami vyrovnáme, záleží na našem přístupu k rizikům i příležitostem, které AI nabízí.

Strach z neznámého

Strach z pokroku v AI je přirozený. AI je opředena mýty a představa superinteligentních robotů mimo kontrolu vyvolává obavy. Přesto je důležité AI přistupovat s respektem, uvědomovat si rizika, ale nebýt přehnaně úzkostlivý. Se správným usměrňováním může AI výrazně obohatit naše životy.

Dobrá regulace a etická pravidla pro AI jsou klíčové. Potřebujeme zákony, které zajistí, že AI systémy budou transparentní, spolehlivé a nediskriminační. Zároveň nesmí bránit inovacím. Posilování etických principů uvnitř technologických firem bude stejně důležité. Vývojáři a další odborníci musí promýšlet etické aspekty své práce.

Vědomí a emoce

Otázka, zda může AI vyvinout vlastní vědomí a emoce, je filosoficky složitá. Současné AI systémy jsou složité algoritmy bez skutečného vědomí. Zatím neumíme definovat vědomí ani emoce uspokojivě a nevíme, zda mohou vzniknout na jiném substrátu než biologickém. Možná jednou vytvoříme AI, která bude uvažovat stejně flexibilně jako člověk, a tato otázka bude ještě palčivější.

Dopad na společnost a trh práce

Dopady AI na společnost a ekonomiku budou obrovské. Mnohé profese zaniknou kvůli automatizaci, ale vzniknou nové pracovní pozice spojené s vývojem a údržbou AI. Celkově věřím, že dlouhodobě AI pomůže nastartovat produktivitu a hospodářský růst, takže pozitivní efekt převáží. Ale krátkodobě to bude bolet a vyžádá si to velké změny a investice do vzdělání a rekvalifikace, vysvětluje Strejc z AutoERP. Ovlivní to také komunikaci, média, dopravu, zdravotnictví nebo i zábavu.

AI může pomoci každému z nás, ať už pasivně ve formě chytrých aplikací nebo aktivně pomocí low-code a no-code řešení. Firmy by měly identifikovat oblasti, kde by AI mohla pomoci, a postupně ji nasazovat.

Vzdělávání a AI

AI zcela mění vzdělávání. Personalizace výuky, adaptivní výukové systémy a interaktivní formy výuky s rozšířenou a virtuální realitou jsou a budou klíčové. Učitelé se stanou mentory, zatímco rutinní činnosti převezmou AI systémy. Velký důraz bude na digitální gramotnost, emoční inteligenci a řešení komplexních problémů. Celkově AI přináší fascinující změny a je na nás, aby byly ve prospěch většiny.

Nové telefony Google Pixel si vyzkoušíte v DATARTu

V prodejnách DATART se představuje nová generace telefonů Google Pixel včetně zbrusu nového modelu Pixel 8a a jeho společníků – Pixel 8 a Pixel 8 Pro. Český maloobchodní prodejce elektroniky DATART se stává významným retailovým partnerem pro oficiální distribuci a vystavení telefonů Google Pixel v České republice a svým zákazníkům přináší prvotřídní technologie, které si na vybraných prodejnách mohou na vlastní oči prohlédnout a vyzkoušet.

„Očekáváme, že o tyto telefony, které posouvají hranice technologického pokroku a přinášejí ještě větší výkon a revoluční inteligentní funkce, bude mezi našimi zákazníky velký zájem. Těší nás, že jsme se stali významným retailovým partnerem společnosti Google a můžeme tak prezentovat kompletní portfolio rodiny Pixel. Naše prodejny se stanou jedněmi z prvních míst, kde si zákazníci budou moci tato špičková zařízení důkladně prohlédnout a osahat a vyzkoušet si tak tento jedinečný uživatelský zážitek,“ říká Jan Pospíšil, obchodní ředitel DATART.

Telefony Google Pixel jsou synonymem špičkového designu, vysokého výkonu a pokročilého inteligentního softwaru, který zlepšuje každodenní uživatelský zážitek. Spotřebitelům nabízí optimální kombinaci ceny a výkonu. Díky špičkovému designu, profesionálnímu fotoaparátu v kompaktním těle a výkonnému hardwaru se telefony Google Pixel stávají ideální volbou pro jakoukoliv situaci. Zákazníky lákají i na vždy aktuální a bezpečný operační systém s dlouholetou podporu přímo od výrobce nebo Google AI otevírající dveře do světa umělé inteligence.

Exit mobile version