Powerbanka s funkcí tlačítkového telefonu?

EVOLVEO StrongPhone H1 je odolný tlačítkový telefon. Díky extrémní kapacitě baterie 5 000 mAh snadno nahradí powerbanku

Odolný tlačítkový telefon EVOLVEO StrongPhone H1 dual SIM nabízí vedle vysoké odolnosti (IP68) také vysokou kapacitu baterie, která patří v této kategorii mobilů mezi nejvyšší na trhu. Díky baterii 5 000 mAh odolný mobil EVOLVEO StrongPhone H1 snadno nahradí běžnou powerbanku.

Tlačítkový mobil EVOLVEO StrongPhone H1 má přidané kovové bočnice pro zvýšení odolnosti a ergonomický design společně s velkými tlačítky umožňuje snadný úchop a používání. Telefon má displej s úhlopříčkou 2,8″ a množství užitečných funkcí, jako je například FM rádio, fotoaparát, e-reader nebo digitální záznamník zvuku. Součástí balení jsou navíc i hands-free sluchátka.

Mezi další funkce odolného tlačítkového mobilu EVOLVEO StrongPhone H1 patří vestavěné SOS tlačítko nebo silná svítilna. Díky podpoře dvou SIM karet je možné mít současně aktivní dvě telefonní čísla, a oddělit tak například pracovní hovory od soukromých, nebo využít různé tarify pro volání a SMS.

Hlavní předností mobilu EVOLVEO StrongPhone H1 je baterie s kapacitou 5 000 mAh, která řadí EVOLVEO StrongPhone H1 ve své kategorii mezi telefony s nejvyšší kapacitou baterie na trhu. EVOLVEO StrongPhone H1 se tedy vyznačuje nejen dlouhým provozem na jedno nabití, ale hravě zvládne funkci powerbanky. Baterie je součástí dodávky a je snadno vyměnitelná.

Dostupnost a cena
Odolný tlačítkový telefon EVOLVEO StrongPhone H1 je dostupný ve dvou barevných provedeních (černo-stříbrna a černo-šedá)prostřednictvím sítě internetových obchodů a vybraných prodejců již za 2 190 Kč včetně DPH.

Technická specifikace:

  • Odolný mobilní telefon ideální pro cestovatele, dobrodruhy, sportovce a řemeslníky
  • Vodotěsný (odolnost IP68)
  • Podpora dvou SIM karet (Dual SIM)
  • Velikost SIM: 1× Mini, 1× Nano
  • Uživatelsky vyměnitelná Li-Ion baterie (součást dodávky)
  • Kapacita baterie: 5 000 mAh
  • Baterie může sloužit zároveň jako powerbanka
  • Jednoduché ovládání a ergonomický design
  • Boky telefonu jsou vybaveny kovovou slitinou, což zvyšuje odolnost telefonu
  • Barevný 2,8″ displej se zvýšenou odolností proti poškrábání a tlaku
  • Dobíjecí port USB-C (Type C) ve spodní části telefonu
  • Telefon je vybaven portem USB-A pro funkci powerbanky
  • Nabíjecí kabel USB-C (Type C) > USB-A lze rovněž využít jako propojovací kabel pro připojení k funkci powerbanky součástí dodávky
  • Dobíjecí adaptér USB-A součástí dodávky
  • Konektor sluchátek: Jack 3,5 mm
  • Drátová In-ear sluchátka (pecky) s integrovaným mikrofonem pro nerušenou komunikaci v hlučném prostředí a v lese součástí balení
  • 2Mpx fotoaparát
  • Kapacita pro uložení kontaktů: 500
  • Kapacita pro SMS zprávy: 200
  • Rychlá volba pro snadné vytáčení blízkých osob
  • Počet předvoleb pro rychlou volbu: 7
  • SOS tlačítko na zadní straně pro nouzové volání a SMS zprávu
  • Podpora čtečky elektronických knih
  • Počet předvoleb SOS kontaktů: 5
  • Nezávislé FM rádio funkční i pro vestavěný reproduktor
  • Automatické ladění rádia
  • Vyhrazená tlačítka pro svítilnu, hlasitost, funkci powerbanky, odemknutí telefonu, přehrávač videa, budík, uživatelské profily, SMS
  • Hlasitý výkonný reproduktor pro poslech FM rádia a vyzvánění
  • Počet melodií pro vyzvánění: 5 + vlastní
  • Výdrž v pohotovostním režimu až 30 dnů
  • Nabíjení baterie: 6,5 hod.
  • Rozlišení displeje 320 × 240 px
  • Bílé podsvícení tlačítek
  • Podsvícení tlačítek se po 3 sekundách nečinnosti deaktivuje
  • Oddělená tlačítka klávesnice pro snadné ovládání
  • Potvrzovací tlačítko
  • Silná svítilna v horní části telefonu
  • Pokrytí pásem GSM 850/900/1 800/1 900 MHz
  • Podpora SMS zpráv
  • Podpora SIM Toolkit
  • Bluetooth verze 2.1
  • Pět uživatelských profilů: Obecný/Tichý/Schůzka/Venku
  • Sluchátka
  • Blacklist pro blokování vybraných kontaktů
  • Vibrační vyzvánění
  • Otvor na poutko
  • Prohlížeč obrázků (jpg, png, gif)
  • Video rekordér (avi)
  • Video přehrávač (mp4, avi, 3gp)
  • Hudební přehrávač (mp3, wav, amr, aac)
  • Digitální záznamník zvuku/diktafon (amr)
  • Součástí balení jsou hands-free sluchátka
  • Automatické nastavení přesného času podle operátora
  • Kalendář, budík, kalkulačka, poznámky, správce souborů
  • Slot pro microSDHC kartu pro rozšíření paměti (32 GB max)
  • 3,5 mm vstup pro sluchátka ve spodní části telefonu
  • Jazykové mutace návodu k obsluze: CZ, SK, EN, HU, RO, SL, IT, DE
  • Jazykové mutace firmwaru: CZ, SK, EN, HU, RO, SL
  • Délka nabíjecího kabelu: 80 cm
  • Rozměry telefonu (d × š × v): 147 × 69 × 23 mm
  • Hmotnost vč. baterie: 233 g

Obsah balení:

  • Mobilní telefon
  • Vysokokapacitní baterie
  • Nabíjecí adaptér
  • Nabíjecí kabel (adaptér k powerbance)
  • Mini šroubovák k výměně baterie
  • Hands-free sluchátka
  • Návod k obsluze (CZ, EN)
  • Rychlý průvodce spuštěním (EN, DE, CZ, SK, HU, RO, IT, SLO)
  • Elektronická verze návodu k obsluze (SK, HU, RO, SL, IT, DE) ke stažení v PDF

www:

https://eshop.evolveo.cz/evolveo-strongphone-h1–vodotesny-odolny-dual-sim-telefon–cerna-seda/

https://eshop.evolveo.cz/evolveo-strongphone-h1–vodotesny-odolny-dual-sim-telefon–cerna-stribrna/

Facebook: https://www.facebook.com/EvolveoCZ/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCEono-1cGHesLH4-fz6Lw4w

Instagram: https://www.instagram.com/evolveo_cz/

EVOLVEO je značka elektroniky, která vznikla v roce 2005 a specializuje se na oblasti digitálního domova, osobní elektroniky a herních produktů. Značka je zaměřena na muže, kteří se zajímají o spotřební elektroniku nebo informační technologie, požadují trendové produkty a hledají ekonomicky výhodnější řešení vzhledem k nabídce velkých nadnárodních značek. Rozvoj, distribuci a servis EVOLVEO zajištuje mezinárodní tým ve více než deseti zemích.
EVOLVEO podléhá řízení jakosti dle normy ISO 9001.

Jak motivovat děti ke studiu angličtiny nejen během letních prázdnin

Motivace je nejdůležitějším faktorem, který ovlivňuje efektivní učení angličtiny, zejména u dětí. Proto je důležité, aby výukové metody byly atraktivní. Když dítě správně povzbuzujeme a motivujeme, bude mít z učení nového jazyka skutečné potěšení. Jak můžeme motivovat děti k učení? Podívejte se na naše tipy, přečtěte si náš článek a inspirujte se jazykovou školou s dlouholetou tradici Meridian School of English.

Pochvala, ocenění a vnitřní motivace

Jedním z nejdůležitějších aspektů je v tomto ohledu vnitřní motivace, která je považována za nejúčinnější formu motivace. Když je učení zajímavé a zábavné, motivace se zvyšuje. Stejně jako dospělí, i děti chtějí mít pocit, že v něčem excelují. Když vidí, že se jejich dovednosti zlepšují a že rozumí novým věcem, cítí se motivované v tom pokračovat. Učení se stává osobním úspěchem, a to může posílit jejich odhodlání a úsilí. Ocenění a pochvala hrají klíčovou roli ve vnitřní motivaci. Když děti dostávají uznání za své úsilí a pokrok, cítí se hodnotné a uznávané. Pochvala a povzbuzení od rodičů nebo učitelů mohou mít velký dopad na jejich motivaci. Pokud děti slyší, že jsme na ně hrdí a že jejich úsilí je viditelné, zvyšuje to jejich sebevědomí. Tento pocit úspěchu podporuje jejich chuť pokračovat v učení a snažit se dál.

Proaktivní rodiče a odborná výuka

Rodiče mohou výrazně ovlivnit motivaci svého dítěte k učení angličtiny tím, že vytváří příjemné a atraktivní prostředí pro učení. Můžete začít tím, že začleníte angličtinu do každodenního života, například čtením pohádek nebo knih v angličtině. Sledování filmů a pohádek v angličtině nebo zpívání anglických písniček, jako je „The Wheels on the Bus“, může být zábavné a motivující. Vaše vlastní nadšení pro učení angličtiny může rovněž inspirovat dítě, aby se k jazyku připojilo. Kromě toho existují online kurzy vedené zkušenými britskými učiteli, které mohou podpořit efektivní a příjemné učení jazyka. „V současné době tu je mnoho příležitostí, které usnadňují a pomáhají dětem učit se cizí jazyk. Naše online kurzy angličtiny probíhají pod bedlivým dohledem zkušených učitelů. Jsou to britští odborníci, kteří povedou vaše dítě k úspěchu v učení se novému jazyku,doplňuje Pavel Los, ředitel Meridian School of English Česko, meridianenglish.com.

Nebojte se nových technologii

Děti rády využívají moderní technologie, což může výrazně přispět k jejich rozvoji. Nebojte se využít online materiály a vytvořit digitální zážitek, který bude děti motivovat. Používání internetu jim umožňuje učit se různým dovednostem a rozvíjet jak kognitivní, tak sociální poznání. Technologie nabízí nejen online hry, které mohou být zábavné a vzdělávací, ale také různé metody dálkového studia, které umožňují flexibilní a interaktivní učení. Integrace těchto technologií do procesu učení může dětem pomoci nejen v rozvoji jazykových dovedností, ale i v získávání technických znalostí, které jsou dnes velmi cenné.

Hry jako nástroj učení

Když děti vnímají učení jako něco, co je baví a co je pro ně zajímavé, přestanou to považovat za povinnost nebo obtížnou úlohu. Místo toho se začnou těšit na každou novou lekci a nové poznatky, což vytváří pozitivní asociace s učením, které mohou přetrvávat dlouhodobě. Děti se při učení rády baví, a proto je efektivní kombinovat učení s hrami. Hry jsou skvělým způsobem, jak děti naučit anglicky, protože podněcují jejich představivost a kreativitu. Vhodná hra má smysl a umožňuje studentům procvičit si slovní zásobu, gramatiku a komunikační dovednosti, čímž zvyšuje jejich zapojení a radost z učení.

„Během výuky v Meridian English naši učitelé používají materiály z Oxford University Press. Tyto materiály jsou spojeny s různými tématy, která zajímají a přitahují pozornost dětí. Prostřednictvím zajímavého tématu si děti osvojí dobrý přístup, díky kterému jsou ochotné vynaložit více úsilí a pokračovat v učení. Naše zkušenost říká, že děti si rády hrají hru „Simon says…“. Pokud se vaše dítě teprve učí barvy, použijte barvy, pokud něco jiného – jen přizpůsobte úroveň obtížnosti věku,“ doporučuje na závěr Pavel Los, ředitel Meridian School of English Česko, meridianenglish.com.

O Meridian School of English

Meridian School of English byla založena v roce 1979 a stala se jedním z největších poskytovatelů výuky anglického jazyka pro mladé studenty ve Spojeném království. Na svém vrcholu měla více než 4 500 studentů v osmi rezidenčních centrech akreditovaných British Council. Meridian vyvinul vlastní vzdělávací platformu, která zjednodušuje celý proces od rezervace po potvrzení třídy. V roce 2020 přešla škola na plně digitalizovanou výuku, čímž přinesla angličtinu přímo do domovů studentů. Tento moderní a flexibilní přístup k výuce pokračuje i dodnes. V současné době Meridian School of English nabízí kvalitní kurzy angličtiny i dětem v České republice ve věku 5-13 let. Více na meridianenglish.com.

Nový cenově dostupný přístupový bod WiFi 7 pro firmy s vysokými nároky na konektivitu

Společnost NETGEAR (NASDAQ: NTGR) uvedla na trh třípásmový přístupový bod WBE710 Insight Manageable WiFi 7. Primárně je určen pro firmy a aktivity, které vyžadují spolehlivé bezdrátové připojení k internetu. Přístupový bod je na lokálním trhu nabízen za koncovou cenu 429 EUR (cca 10 855 Kč).

WBE710 je založen na nejnovější technologii WiFi 7 a zlepšuje datovou propustnost napříč několika pásmy a snižuje přetížení sítě. Přístupový bod také vyřeší problémy spojené s rušením signálu pomocí interpunkce preambule, která umožní zařízením používat části různých kanálů k přenosu dat, což výrazně sníží přetížení sítě.

WBE710 poskytuje snadnou správu a volitelnou centralizovanou správu cloudu, aniž by byl potřeba další hardware. Nabízí také zpětnou kompatibilitu se všemi ostatními spravovatelnými bezdrátovými přístupovými body NETGEAR Insight a s předchozími WiFi zařízeními, což zajišťuje snadnou integraci do stávající infrastruktury.

Základní funkce

  • Výkon 802.11be s propustností až 9,4 Gb/s.
  • Lze nakonfigurovat 8 samostatných bezdrátových sítí (SSID), což uvítají firmy s mnoha připojenými zařízeními.
  • Ethernetový port PoE+ 2,5 Gb/s pro vysokou rychlost a snadné zapojení.
  • Odesílání a přijímání dat na více pásmech pomocí funkce Multi-Link Operation WiFi 7.
  • Bezproblémový roaming a vyvažování zátěže.
  • MU-MIMO umožňuje nasazení s maximální hustotou klientů bez rušení.
  • Kompaktní design s rychlou montáží na strop nebo na stěnu.
  • Optimalizované, všesměrové, integrované antény pro maximální RF výkon a pokrytí.

Celkové síťové řešení společnosti NETGEAR

WBE710 je nejnovějším přírůstkem do komplexního síťového řešení společnosti NETGEAR. V kombinaci s routerem PR60X Pro, nejnovějšími přepínači Multi-Gig PoE a technologií NETGEAR Insight je tento přístupový bod dalším prvkem kompletního síťového ekosystému, který lze snadno nasadit, spravovat a monitorovat z jednoho místa.

Originální tisková zpráva: NETGEAR Expands its WiFi 7 Solution Portfolio for Businesses with a New WiFi 7 Access Point.

O společnosti NETGEAR

NETGEAR (NASDAQ: NTGR) je průkopníkem pokročilých síťových technologií pro domácnosti, firmy a poskytovatele služeb po celém světě. Zaměřuje se na inovativní a pokročilá propojená řešení, od mobilních a cloudových služeb pro lepší kontrolu a zabezpečení až po inteligentní síťové produkty, video over Ethernet pro profesionální AV aplikace, snadno použitelná WiFi řešení a výkonné herní routery pro zlepšení online hraní. Společnost sídlí v San Jose v Kalifornii a má pobočky po celém světě.

Rychlonabíječka: Dobrý pomocník či skryté riziko? Čtyři mýty o škodlivosti rychlého nabíjení

Říká se, že žijeme v uspěchané době. Vyšší výkon se vyžaduje nejen od lidí, ale také od strojů a technologií. Proto se stává nedílnou součástí domácností i rychlonabíjecí adaptér. Zatímco dříve se mobilní telefon nabíjel i několik hodin, nové standardy rychlonabíječek umožňují doplnění baterie v řádu desítek minut. Nese s sebou technologie nějaká rizika? A jaké další mýty panují ohledně rychlého nabíjení?

S postupnou digitalizací roste počet mobilních zařízení ve společnosti a jejich úloha v běžném životě. S tímto trendem také souvisí, že je třeba mobilní telefon častěji nabíjet. Obyčejné nabíječky to zvládnou za pár hodin, rychlonabíjecí adaptér má ale hotovo za třicet minut. Jak je to možné?

Mobilní baterie se dobíjí, když přes ni jde elektrický proud. Rychlost nabíječky se udává jako nabíjecí výkon ve Wattech. Čím vyšší je elektrické napětí a proud, tím rychleji dokáže nabíječka mobil dobít. „Standardní nabíječky poskytují výstupní napětí většinou 5 Voltů a proud 1 až 2 Ampéry, čímž se pohybují s předaným výkonem okolo 5 až 10 Wattů, výkonnější až 15 Wattů. Rychlonabíječky operují s mnohem vyšším výkonem, který v současnosti sahá až k třem stům Wattů a dokáže baterii dodat energii v řádech několika minut,“ vysvětluje Radim Tlapák, ředitel obchodu BatteryShop.cz, který nabízí široký sortiment akumulátorů a nabíjecích adaptérů do mobilních telefonů, notebooků a dalších zařízení.

Přestože jsou rychlonabíječky na trhu už řadu let, jsou opředeny řadou mýtů a polopravd. Lidé se obávají poškození baterie, vzniku požárů, či poničení chytrého telefonu použitím špatného adaptéru. Tyto čtyři nejčastější mýty je třeba uvést na pravou míru.

  1. Rychlonabíjení zkracuje životnost baterie

Nejčastější otázkou u rychlonabíječek je, zda nějak nepoškozují baterii. Každé dobíjení ale baterii určitým způsobem opotřebovává a snižuje tak postupně její životnost. A to bez ohledu na to, zda se jedná o klasický či rychlonabíjecí adaptér. Akumulátor má běžně životnost 500 nabíjecích cyklů, poté se začne snižovat jeho kapacita.

Vyšší výkon s sebou ovšem nese určitá rizika přehřívání. Vyšší čísla napětí a proudu vytváří mnohem více odpadního tepla, které odchází přes baterii a zařízení. Tohoto problému si jsou ale výrobci vědomi. Rychlé nabíjení proto funguje tak, že dobije zařízení na nejvyšší výkon přibližně do sedmdesáti až osmdesáti procent a poté výkon snižují, aby předešli nechtěnému přehřívání a zkrácení životnosti baterie.

  1. Ne všechna zařízení podporují rychlonabíjení

V počátcích rychlonabíjení byl ve vývoji poměrně chaos. Každá značka si totiž vytvořila vlastní standard a technologii. Některé standardy byly univerzálnější a kompatibilní i s jinými zařízeními. Součástí některých byly ovšem vlastní nabíječky a speciální obvody v telefonu, které tyto nabíječky akceptují. Proto bylo nutné si před použitím jiného adaptéru zjistit, zda je to vůbec možné a zda tím neponičíme baterii.

V současnosti je to už ovšem jinak. Od letošního podzimu vejde v platnost aktualizovaná Směrnice Evropské unie, která ukládá povinnost jednotného typu USB-C nabíjecích konektorů. V České republice nařízení bude platit od 28. prosince 2024, v případě nabíjení notebooků je lhůta prodloužena do 28. dubna 2026. S jednotným konektorem bylo ovšem třeba vyřešit také jednotný standard rychlonabíjení, aby byly rychlonabíječky kompatibilní se všemi chytrými telefony, popřípadě notebooky. Proto vznikl standard USB-Power Delivery (USB-PD).

Když před dvanácti lety USB-PD vznikal, umožnil nabíjecí výkon až 100 Wattů, nová verze nyní nabízí až 240 Wattů. Zásadní krok k univerzálnímu rychlonabíjení bylo ale až rozšíření USB-PD o funkci Programmable Power Supply (PPS). Bez ní totiž adaptéry dodávaly přístrojům fixní napětí, a to bez ohledu na potřeby zařízení. „Rozšíření PPS je takovým prostředníkem mezi smartphonem a nabíječkou, přičemž mezi sebou pomocí miniaturního čipu komunikují. Zařízení si díky tomu kdykoliv vyžádají specifickou úroveň napětí, což vede k efektivnějšímu rychlonabíjení a předchází opotřebování baterie,“ uvádí Radim Tlapák.

  1. Rychlonabíjení se týká pouze mobilů

Rychlé nabíjení je doménou mobilních telefonů, ne ale výhradou. Power Delivery je čím dál častěji součástí notebooků a velkou většinu z nich je možné nabíjet pomocí USB-C, čímž se pro ně rychlonabíjení stává běžnou realitou. Nová verze PD 3.1 s výkonem 240 Wattů už dokáže rychle nabít i náročnější herní laptopy. Rychle nabít lze ale také například tablety či jinou drobnou elektroniku a existují také rychlonabíjecí stanice na samotné baterie.

  1. Rychlonabíjení přes noc ničí baterii

Nabíjení přes noc se dříve nedoporučovalo z důvodu, že neustálý přísun napětí opotřebovává akumulátor zařízení. Dnes již tomu tak není. „Moderní technologie pokročily a s tímto problémem si umí poradit. Jakmile je baterie plně nabitá, mobilní telefon se automaticky odpojí od přísunu energie a dále se nenabíjí,“ podotýká Radim Tlapák z internetového obchodu BatteryShop.cz. Proto můžeme klidně spát a smartphone se o sebe postará sám. „Pokud byste ovšem chtěli udržovat baterii v co nejlepší kondici, doporučuji nechávat zařízení nabité mezi 80 a 20 procenty. Plné nabití a vybití baterie ubírá nabíjecí cykly, a tedy dlouhodobě snižuje výdrž akumulátoru,“ uzavírá Radim Tlapák.

O e-shopu BatteryShop.cz:

Společnost BatteryShop.cz má v obchodování na internetu dlouhodobé zkušenosti, věnujeme se mu od roku 1998. Specializuje se výhradně na prodej baterií. Všichni pracovníci mají s produkty z oboru počítačové elektroniky bohaté zkušenosti. Obchodními partnery jsou společnosti z Asie a USA. Všechny prodávané baterie splňují přísné evropské normy a mají všechny certifikáty potřebné pro prodej v zemích Evropské unie. Vysokou kvalitu služeb internetového obchodu potvrzuje 100% hodnocení zákazníků na portálu Heureka.cz.

Internetový obchod BatteryShop.cz provozuje společnost NTB CZ, která je zároveň vlastníkem a výhradním prodejcem baterií značky T6 Power.

Pozor na podvody napodobující Microsoft a další technologické značky, hrozby číhají ale i ve zprávách vydávajících se za Adidas, ČSOB nebo Seznam.cz

Check Point Research, výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), předního světového poskytovatele kyberbezpečnostních řešení, zveřejnil pravidelnou zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky ve 2. čtvrtletí 2024. Jak už z názvu zprávy vyplývá, sleduje, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

I ve druhém čtvrtletí letošního roku zůstala nejčastěji napodobovanou značkou společnost Microsoft, na kterou připadá dokonce více než polovina (57 %) všech phishingových útoků imitujících komunikaci známých značek, což je oproti předchozímu kvartálu nárůst o významných 19 procentních bodů. Na druhé místo poskočila společnost Apple (10 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky a nárůst o 5 procentních bodů). LinkedIn zůstal stejně jako v prvním čtvrtletí na třetí příčce. Do Top 10 se poprvé od roku 2022 dostaly také společnosti Adidas, WhatsApp a Instagram. Naopak pokleslo množství podvodů napodobujících DHL a možná trochu překvapivě před dovolenkovou sezónou vypadlo z Top 10 Airbnb.

„Phishingové podvody zůstávají jednou z nejrozšířenějších kybernetických hrozeb a často jsou součástí mnohem rozsáhlejších a sofistikovanějších útoků. Nejčastěji jsou zneužívané značky technologických společností, následují sociální sítě a banky a finanční instituce. Ostatně i v České republice vidíme masivní vlnu podvodů vydávajících se za sociální sítě, zejména Facebook, a také za známé banky. Technologické společnosti často disponují citlivými informacemi, včetně osobních údajů, finančních informací a přístupů k dalším účtům, což z nich dělá cenný cíl. Společnosti jako Microsoft, Google a Amazon poskytují zásadní a velmi používané služby, například e-mail, cloudové úložiště a online nakupování. Lidé tak budou s větší pravděpodobností reagovat na zprávy, které vypadají jako oficiální komunikace těchto poskytovatelů klíčových služeb,“ říká David Řeháček, Head of Marketing EEMEA z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web pak šíří e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují uživatele z jiných služeb či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací. Útočníci se snaží zneužít důvěry a lidských emocí. Pocit naléhavosti může způsobit, že uživatelé na něco kliknou, aniž by si předtím ověřili, zda zpráva skutečně pochází od dané značky. Útočníci mohou oběť také zmanipulovat ke stažení malwaru.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech v 2. čtvrtletí 2024

  1. Microsoft (57 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
  2. Apple (10 %)
  3. LinkedIn (7 %)
  4. Google (6 %)
  5. Facebook (1,8 %)
  6. Amazon (1,6 %)
  7. DHL (0,9 %)
  8. Adidas (0,8 %)
  9. WhatsApp (0,8 %)
  10. Instagram (0,7 %)

Kyberpodvodníci velmi často zneužívají značky přepravních společností. V České republice nadále vidíme množství podvodů napodobujících zprávy od České pošty nebo UPS, v mnoha případech se navíc jedná o SMS zprávy, aby se zvýšila šance na úspěch, protože uživatelé stále podceňují zabezpečení mobilních zařízení a jsou zvyklí dostávat od přepravců SMS s upřesňujícími informacemi k zásilkám. Většinou se jedná o osvědčený trik s žádostí o doplnění chybějících údajů. Uživatelé jsou vyzýváni k doplnění informací tak, aby fiktivní zásilka mohla být doručena. Odkaz přesměruje uživatele na poměrně věrohodně vypadající webové stránky, jejichž cílem je krádež citlivých informací.

Některé podvody zkouší také napodobovat Seznam.cz a získat přihlašovací údaje. Ty lze následně zpeněžit na darknetu nebo je využít k dalším rafinovaným útokům s ještě vážnějšími následky. Podvodníci se vždy snaží dostat uživatele pod tlak, aby se zdálo, že je potřeba jednat rychle a bez přemýšlení, jinak dojde k zablokování účtu.

Podobné taktiky vidíme i u různých zpráv napodobujících banky. Uživatel je většinou vyzván, aby okamžitě provedl aktualizaci účtu, jinak bude účet zablokován. U tak kritických služeb, jako je bankovní účet, mohou lidé u podobné zprávy trochu zpanikařit a ve snaze vše rychle napravit skočí útočníkům na jich trik.

„Velmi agresivní jsou také různé podvody napodobující sociální sítě. E-maily i přímé zprávy na sociálních sítích jsou zaměřené zejména na správce stránek a skupin, protože v případě úspěšného útoku mohou útočníci pomocí napadených stránek dál šířit své podvody na velké množství lidí a zprávy a příspěvky se škodlivými odkazy tak budou vypadat věrohodněji. Vyvarujte se proto klikání na odkazy v podobných zprávách, v minulosti jsme viděli, že podobnými triky dokáží kyberpodvodníci ovládnout i stránky se stovkami tisíc nebo i miliony fanoušků,“ dodává David Řeháček.

Oblíbeným trikem phishingových e-mailů je i lákání na nejrůznější výhry a odměny. Například zpráva napodobující Alzu zkouší nachytat uživatele oznámením o výhře nového iPhonu. Důvěryhodnost má zvýšit i použití unikátního kódu, ale je to jen další z mnoha variant podobných výherních triků. Uživatel ve skutečnosti nic nevyhrál a navíc může přijít i o důležitá data.

V minulém čtvrtletí zaznamenal Check Point také několik phishingových kampaní napodobujících webové stránky značky Adidas.

Například stránky adidasyeezys[.]cz a adidasyeezys[.]it mají oklamat oběti a přesvědčit je, že se jedná o autentické stránky Adidas Yeezy, protože poměrně věrně napodobují vzhled legitimních stránek Adidas. Cílem těchto podvodů je vylákat z uživatelů přihlašovací údaje a osobní informace. Podobně stránky adidas-ozweego[.]fr a adidascampus[.]co[.]at napodobují oficiální platformu Adidas.

Phishingová stránka adidasyeezys[.]cz

Phishingová stránka adidasyeezys[.]it

Phishingová stránka adidas-ozweego[.]fr

Phishingová stránka adidascampus[.]co[.]at

Výzkumníci odhalili i řadu kampaní zneužívajících značku Instagram, který se tak poprvé od roku 2022 dostal mezi nejčastěji zneužívané brandy.

Cílem těchto kampaní jsou krádeže přihlašovacích údajů. Jeden z případů zahrnuje phishingovou stránku umístěnou na adrese instagram-nine-flame].[vercel].[app/login, která napodobuje přihlašovací stránku Instagramu. Ta je hostovaná na platformě Vercel pro vytváření aplikací React a vyzývá uživatele k zadání uživatelského jména a hesla.

Další kampaň využívala doménu instagram-verify-account].[tk a pod záminkou ověření instagramového účtu žádala o zadání přihlašovacích údajů.

Phishingová stránka instagram-nine-flame[.]vercel[.]app/login

Phishingová stránka instagram-verify-accoun[.]tk

 

Jak se před phishingem chránit? Podívejte se na několik základních bezpečnostních tipů:

  1. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje a nepoužívejte stejná hesla. Krádeže přihlašovacích údajů jsou oblíbeným cílem kybernetických útoků. Řada lidí používá stejná uživatelská jména a hesla napříč různými účty, takže hackeři pak získají přístup k dalším online službám.
  2. Pozor na e-maily s žádostí o resetování hesla. Pokud obdržíte nevyžádaný e-mail s žádostí o resetování hesla, neklikejte na odkazy ve zprávě. Kliknutím na podvodný odkaz se totiž můžete dostat na phishingové stránky, které sice budou připomínat originální web, ale své přihlašovací údaje poskytnete kyberzločincům.
  3. Nenechte se zmanipulovat. Techniky sociálního inženýrství se snaží zneužívat lidskou přirozenost. Lidé častěji udělají chybu, pokud spěchají, nebo se snaží plnit zdánlivě důležité příkazy. Phishingové útoky běžně používají tyto techniky k přesvědčení obětí, aby ignorovaly jakékoli podezření a klikly na odkaz nebo otevřely přílohu.
  4. Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu indicií, které signalizují phishing. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby včetně názvů domén, a obecné pozdravy jako „vážený uživateli“ nebo „drahý zákazníku“. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://. A nikdy nedůvěřujte podezřelým zprávám.
  5. Obecně platí, že nikdy nesdílejte více, než je nezbytně nutné. Společnosti nepotřebují vaše rodné číslo, abyste u nich mohli nakoupit. Nikdy neposkytujte své přihlašovací údaje třetím stranám.
  6. Smažte podezřelé zprávy. Pokud máte podezření, že něco není v pořádku, důvěřujte svým instinktům a podezřelou zprávu smažte bez otevírání a klikání na odkazy.
  7. Neklikejte na přílohy. Neotvírejte přílohy v podezřelých nebo podivných zprávách – zejména přílohy Word, Excel, PowerPoint nebo PDF, ale samozřejmě ani přílohy typu EXE, MSI nebo BAT.
  8. Ověřte odesílatele. U každé zprávy zkontrolujte, kdo jej posílá. Kdo nebo co je zdrojem zprávy? Dávejte pozor na překlepy nebo rozdíly v e-mailové adrese odesílatele. A neváhejte blokovat podezřelé odesílatele.
  9. Neodkládejte aktualizace. V mobilním telefonu i počítači používejte vždy nejnovější verze softwaru. Nové verze mají opravené chyby a záplatované zranitelnosti. Použití zastaralého softwaru může hackerům umožnit, aby se dostali k vašim osobním informacím.
  10. Nikdy nevěřte příliš dobrým nabídkám, jako „80% sleva na nový iPhone“. Buďte velmi opatrní i u výstražných zpráv a vždy raději napřímo kontaktujte danou společnost, ať už vám přijde nějaká upomínka z banky nebo třeba zpráva o nedoručené zásilce.
  11. Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

X: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Hunt: Showdown 1896 dostane podporu DLSS. Vycházejí také nové NVIDIA Studio ovladače

Hunt: Showdown 1896 od společnosti Crytek dostane 15. srpna aktualizaci hry a enginu, která vylepšuje a zdokonaluje prakticky všechny aspekty hry. Pro majitele GeForce RTX se mezi novými funkcemi objeví také NVIDIA DLSS Super Resolution.

Hororová extrakční střílečka Level Zero: Extraction od Doghowl Games a tinyBuild vychází 13. srpna s DLSS 3 pro znásobení snímkové frekvence a NVIDIA Reflex pro maximální odezvu.

Beta verze NVIDIA App přichází také s novou aktualizací, která přidává nastavení displeje, nové posuvníky pro RTX Video Super Resolution a RTX Video HDR i další funkce požadované uživateli. Aplikace také dokáže udržovat PC aktualizované s nejnovějšími ovladači GeForce Game Ready nebo NVIDIA Studio a umožňuje rychlou instalaci dalších aplikací jako GeForce NOW, NVIDIA Broadcast nebo NVIDIA Omniverse. Noví uživatelé si stále mohou vyzvednout odměnu v podobě PC Game Passu zdarma na jeden měsíc.

Integruje také funkci známou již z GeForce Experience, díky které je možné jedním kliknutím optimalizovat grafické nastavení hry. Podporováno je více než 1200 titulů a od posledního vydání ovladačů jich přibylo dalších 5:

  • Chained Together
  • Dungeonborne
  • Once Human
  • Stormgate
  • The First Descendant

Aktuální blog o novinkách s DLSS najdete vždy zde.

Vycházejí také nové NVIDIA Studio ovladače a s nimi i nové výhody pro majitele GeForce RTX a NVIDIA RTX z řad tvůrců obsahu:

  • CyberLink PowerDirector, oblíbený program pro střih videa, využívá výhod enkodéru videa NVIDIA NVENC, který je zabudován v každé grafické kartě RTX. Přidává podporu pro RTX Video HDR a režim NVIDIA NVENC HEVC Ultra-High-Quality, což umožňuje rychlejší export alfa kanálů a vyšší efektivitu kódování.
  • Adobe Substance 3D Modeler představil Block to Stock, funkci s umělou inteligencí, která urychluje tvorbu prototypů složitých tvarů rychlým nahrazením hrubých 3D tvarů již existujícími detailnějšími modely.
  • SideFX Houdini 20.5 integrovalo do svého rendereru Karma XPU technologie NVIDIA OptiX 8 a Shader Execution Reordering, které umožňují až 4x rychlejší provádění výpočetně náročných úloh na GPU NVIDIA RTX.
  • Topaz Video AI Pro nyní podporuje procesy využívající více GPU s akcelerací TensorRT, což umožňuje se dvěma GPU až 2x rychlejší vykreslování a ještě větší zrychlení, pokud jich bude více.

Tvůrce Stavros Liaskos v rámci seriálu „In the NVIDIA Studio“ demonstruje možnosti GeForce RTX při tvorbě realistických 3D digitálních replik řeckých pravoslavných kostelů, klášterů a dalších budov. Využívá při tom platformu NVIDIA Omniverse a možnost pracovat napříč nástroji díky standardu Universal Scene Description (OpenUSD).

Blog: https://blogs.nvidia.com/blog/studio-hevc-rtx-ai-august-driver

Hybridní již nejsou pouze cloudy, ale i sítě

Ačkoliv se tomu řada firem brání, automatizace zejména rozsáhlých sítí je naprosto klíčová. Jak ukazují analýzy české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, automatizace umožňuje eliminovat chyby vznikající manuální konfigurací, zvýšit ochranu sítě před kybernetickými útoky a podstatně ušetřit čas IT odborníků. Trendem je přitom vznik hybridně řízených sítí, kde automatizace zajišťuje pouze část úkonů a o zbytek se stará lidská síla.

„S tím, jak roste velikost firem a organizací, a zároveň přibývá i počet služeb, které využívají, je všechno stále více komplexní. Automatizace je pak jediná cesta, jak ve všem udržet nějaký řád. U rozsáhlých sítí není do budoucna reálné se bez automatice obejít,“ říká Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource. „Firmy se přitom automatizaci často brání, ne vždy se to setkává s pozitivním přijetím, třeba i z důvodu nutných investic. Nedává to přitom smysl, správně nastavená automatizace je pro firmy přínosem. Většina firem navíc zapomíná na to, že funkční síť je kritickou infrastrukturou pro jejich podnikání. Je místem, díky kterému mohou vyrábět nebo poskytovat služby. O to zajímavější bude sledovat další vývoj, protože díky rozvoji umělé inteligence se automatizace postupně posouvá na další úroveň.“

Firemní sítě se potýkají se dvěma velkými problémy – nedostatkem jejich správců a kombinací různých zařízení různých výrobců. „Je pochopitelné, že se správci firemní IT infrastruktury bojí, že díky chybějící automatizaci nemají vše tolik pod kontrolou. IT odborníků je ale obecně nedostatek a jejich role by neměla být v nějaké otrocké práci při nastavování stovek zařízení, kterou může udělat stroj. Měli by se soustředit na důležitější věci. Navíc automatizace zaručí, že jakékoliv změny v nastavení budou provedeny úplně, korektně a ve správném pořadí. Efektivní je proto využít nějakou míru automatizace tak, aby základ sítě byl plně automatizovaný a pracovníci se soustředili na sofistikovanější úkoly – funkčním ideálem je tedy hybridně řízená síť,“ říká Michal Štusák, spolumajitel společnosti ComSource.

Právě nastavování zařízení nebo jejich aktualizace je základem automatizovaných sítí. Při budování nové sítě je rozdíl v čase automatické a manuální instalace neporovnatelný. Podobné je to v případě, kdy výrobce některého ze síťových zařízení ohlásí nutnost instalace bezpečnostní záplaty – automatizace může sama prakticky ihned zajistit aktualizaci všech zařízení, i kdyby jich byly stovky ve stovce různých lokalit.

Automatizace sítí je zároveň dobrým nástrojem pro zajištění kybernetické ochrany. Dokáže detekovat jakýkoliv rozpor v požadovaném nastavení či činnosti – ať se jedná o výrazné navýšení provozu nebo o abnormální chování jiné části infrastruktury. Následně upozorní na rozdíly a postupuje podle předem připraveného scénáře. Automatizace tak může sama změnit nastavení zařízení do původního stavu, informovat provozní týmy či přímo SOC o neschváleném pokusu o změnu konfigurace. I toto lze samozřejmě provozovat v hybridním módu, kdy automatizace upozorní na zaznamenané nestandardní chování pracovníka IT dohledu a ten pak dle své zkušenosti sám rozhodne o dalších krocích.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.

Pouze 1 z 10 implementací ERP přinese očekávané výsledky. Jak zařídit, aby to byla ta vaše?

Se zaváděním ERP systému do firmy se pojí velká očekávání, která ovšem zdaleka nebývají naplněna. Firmy nejčastěji podceňují výběr dodavatele, analýzu v rámci přípravy projektu i zapojení svých zaměstnanců.

Mnoho firem stále prochází procesem digitalizace a zaváděním nových informačních systémů. Často jde o systémy typu ERP (Enterprise Resource Planning), které mohou podporovat všechny klíčové činnosti a procesy, včetně výroby, skladového hospodářství, plánování, nákupu, (online) prodeje, řízení financí, personalistiky nebo třeba daňové agendy. Podle posledního výzkumu Českého statistického úřadu o využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru v České republice byly v evropském srovnání v oblasti používání ERP systému tuzemské podniky v roce 2023 hluboko pod průměrem zemí EU. ERP systémy využívalo v ČR pouze 29 % všech tázaných podniků, přičemž průměr v EU je 43 %. Tato situace je mimo jiné zapříčiněna i tím, že zavedení ERP systému je časově i procesně náročný proces. Přísliby zavedení ERP jsou veliké, ale nemohou být realizovány pouhým zavedením nového softwarového řešení a urychlené zavedení ERP nedává příliš smysl. Tomu odpovídá dřívější studie Centra pro výzkum informačních systémů, podle níž zvládne implementaci ERP systému pouze 10 % firem tak, aby pro ně měl skutečnou přidanou hodnotu.

Úspěch projektu vyžaduje volbu správného dodavatele a širokou spolupráci během implementace nového systému na straně firmy. Ani pak ale práce nekončí – ERP potřebuje koncepční rozvoj a neustálé přizpůsobování aktuálním požadavkům firmy i trhu, na kterém působí. „Nasadit ERP systém a pak se o něj nestarat? To je jako koupit auto a nechat ho stát v garáži,“ říká k tomu Roman Vinš, ředitel ERP systému Byznys ve společnosti Seyfor.

ERP začíná i končí u lidí

Implementace ERP systému není ani zdaleka omezena na samotnou instalaci softwaru. Nestačí se zaměřit jen na rozsah funkcí jednotlivých řešení, náročnost jejich implementace a cenu. Úvodní fáze začíná daleko před samotným zaváděním systému a je zaměřena na důkladnou analýzu. Zde je zcela klíčové zapojení zaměstnanců. Nezastupitelnou roli totiž hraje pečlivě sestavený interní tým, který zná dobře firemní procesy (nebo si je dokáže podrobně nastudovat), a také jeho velmi úzká spolupráce s týmem konzultantů dodavatele ERP systému. To je třeba brát v úvahu na úplném začátku, a sice při výběru dodavatele. Je to o tom, aby si lidé v obou týmech rozuměli a dokázali se vzájemně respektovat. Analýza odhalí hlavní procesy a činnosti, které může nový ERP systém optimalizovat, usnadnit nebo dokonce plně automatizovat. „Znát vlastní firemní procesy a věnovat čas tomu, abyste je popsali konzultantům ERP systému – právě na tom stojí a padá úspěšná implementace. Jestli se vyplatí některou z fází obzvlášť nepodcenit, tak právě analýzu, která je nejrizikovějším bodem celého projektu,“ vysvětluje Zbyněk Stach, konzultant ERP systému Byznys.

Konzultanti ERP systému přímo ve firmě zjišťují, jak probíhají jednotlivé procesy. Sbírají informace u klíčových uživatelů na vedoucích pozicích i u zaměstnanců v provozu, protože potřebují pochopit, jak firma funguje. Výsledkem je analýza, která poté slouží jako jízdní řád pro všechny následující fáze projektu.

Internímu týmu by společnost měla uvolnit na koordinaci projektu s dodavatelem dostatečnou časovou kapacitu i všechny potřebné zdroje. Je nutné počítat s velkou časovou investicí – rozsahem obvykle až dvojnásobnou ve srovnání s časem, který projektu věnuje dodavatel.

Čas investovaný do implementace ERP systému se bohatě vrátí. Hlavně v přínosech ERP systému při každodenním fungování firmy. Ovšem pouze za podmínky, že bude nasazení ERP systému provedeno jako opravdu promyšlený, strategický krok. Firma by neměla sama sebe tlačit k šibeničnímu termínu spuštění systému, ale nechat si implementaci na nejklidnější období v roce,“ dodává Roman Vinš.

ERP není konkurent, ale nástroj a pomocník

Výzkum Českého statistického úřadu za rok 2023 zjistil, že ERP systémy používá pouze 29 % českých podniků. Průměr v rámci EU je přitom 43 % a Česko je v tomto ohledu pátou nejhorší zemí z evropské sedmadvacítky. „Vedle obav z náročné (a nákladné) implementace je jedním z důvodů tohoto zaostávání českých firem za zbytkem Evropy také zažitá představa, že digitalizace a zavádění informačních systémů vezme lidem práci. Je to rozšířený mýtus, který ale vůbec neodpovídá realitě. Ve skutečnosti funkce ERP systému řeší především úkoly, které zaměstnanci buďto nestíhají nebo ani dělat nechtějí,“ říká Vinš.

Automatizace procesů pomocí ERP zpravidla řeší rutinní úkoly, které dříve zdržovaly zaměstnance od důležitějších činností – ať už jde o různé přepisování údajů, kontroly správnosti, vyhledávání dat a mnoho dalšího. Navíc ERP systém nemůže fungovat „sám o sobě“ – vždy slouží lidem, kteří s ním pracují. Zefektivnění procesů a úspora práce, kterou ERP systémy přinášejí, se obvykle začne projevovat nejdříve po 2 až 3 měsících po implementaci.

Proto by zaměstnanci měli být o zavádění ERP systému informováni už od samého počátku a také se do něj maximálně zapojit. Měli by vědět, jaké úkoly za ně ERP zastane a kolik jim ušetří práce. Nezbytný je také proces adopce nového systému, tedy nejen úvodní zaškolení v práci s novými nástroji, ale také průběžné informování o možnostech zefektivnění práce a nových funkcích informačního systému.

Implementace je vlastně jen začátek

Zavedením nového ERP systému je zlomový okamžik, od kterého začíná jeho další rozvoj. Žádná firma by neměla zůstat stát na místě a její klíčový informační systém ji musí v dalším rozvoji podporovat. Ať už jde o akvizici nových zákazníků, zvyšování objemu výroby či obratu z obchodování nebo třeba pronikání na nové trhy.

Poroto je velmi důležité zvolit si hned na začátku dodavatele, který bude pro firmu skutečným partnerem. Bude dlouhodobě sledovat její podnikání a dokáže rychle reagovat na změny a aktuální potřeby. Zastaralý ERP systém totiž přestává být zdrojem přidané hodnoty a konkurenční výhodou, ale stává se jen přítěží, která brání firmě v dalším rozvoji.

Každá firma, která používá ERP systém Byznys má svého stálého konzultanta, který je s ní od začátku a dobře zná její podnikání. Vyslechne požadavky a potřeby zákazníka, doporučí ideální cestu a také zajistí její realizaci. Konzultanti představují spojovací článek mezi technologií a rozvojem firmy, protože nasazení ERP systému je pro nás i začátkem dlouhodobé spolupráce,“ uzavírá Roman Vinš, ředitel ERP systému Byznys.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a.s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. Je největším výrobcem účetních, ERP a mzdových a personálních systémů v České republice, který v roce 2023 počtvrté za sebou zaznamenal 30% meziroční růst. Společnost uskutečnila v posledních letech desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou slovenská společnost Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

O ERP systému Byznys:

Český podnikový informační systém Byznys patří mezi nejvyspělejší a nejrozšířenější ERP systémy pro střední a větší organizace. Dle tržního podílu patří do TOP 5 na českém trhu. Byznys představuje komplexní nástroj na řízení celého podniku, který je úzce propojen s týmy odborníků a konzultantů, kteří se dlouhodobě věnují konkrétním společnostem a detailně znají jejich procesy. Spojuje všechny firemní agendy do jednoho systému. Firmy mají na jednom místě data týkající se výroby, skladu, CRM, financí, logistiky, mzdy, personalistiky, projektů i např. zakázek. Byznys tak automatizuje procesy, zefektivňuje rutinní agendy, poskytuje perfektní přehled o kondici firmy a především šetří čas zaměstnancům i majitelům. V České republice používá Byznys přes 1 000 firem napříč všemi obory. Mezi zákazníky najdete firmy jako je Manufaktura, Koh-i-noor Hardtmuth, Vltava Labe Media, Central Group, Bohemia Apple, Ryor či ProSpánek.

 

Starost BenQ o zrak uživatelů se zhmotnila v přídavná světla k monitorům a notebookům

Společnost BenQ, mezinárodně uznávaný dodavatel profesionálních zobrazovacích technologií a digitálních lifestylových zařízení, upozorňuje na ScreenBar Pro a LaptopBar. Přídavná světla k monitoru zvýší celkový komfort a zejména optimalizují osvětlení pro snížení namáhání očí při dlouhým sezení u displejů.

„Naše stálá starost o ochranu zraku uživatelů dostává nový světelný rozměr,“ říká Karel Kos, obchodní ředitel BenQ pro Česko a Slovensko, a dodává: „Technologie samotných zobrazovacích panelů jsou na takové úrovni, že je možné a vhodné klást důraz i na další faktory, jako je právě pracovní prostředí. Osvětlení ScreenBar pro dedikované monitory, resp. LaptopBar určený pro notebooky a uživatelům zařízení Mac, přináší elegantní a funkční řešení osvětlení pro zajištění maximálního komfortu při práci.“

BenQ ScreenBar Pro

Světelná lišta dostupná ve dvou barevných variantách, černé a stříbrné, nabízí širokou kompatibilitu napříč monitory. Uživatel ji upevní na monitory s tloušťkou 0,43-6,5 cm a zakřivením až 1800R pomocí bezpečného konstrukčního řešení ve formátu svorky.

Osvětlení dosahuje více než 1000 luxů intenzity osvětlení v centru 50 cm pod zdrojem, 500 luxů v oblasti 85 x 50 cm a 300 luxů v oblasti 115 x 60 cm. ScreenBar Pro disponuje automatickým senzorem přítomnosti a reaguje tak na pohyb, resp. opuštění pracovního prostoru, čímž šetří energii. Mezi další pokročilé vlastnosti patří možnost nastavit si vlastní jas v 16 úrovních a teplotu barev v rozmezí od 2700 do 6500K v rámci osmi úrovní odpovídajícím normám ANSI. K dispozici je také možnost automatického jasu dle okolního osvětlení nebo uložit si oblíbený profil nastavení.

Součástí balení je kromě neodnímatelného USB-C kabelu, který je možné zapojit do portu monitoru, také síťový adaptér. V rámci příslušenství je volitelně k dispozici držák pro webovou kameru.

BenQ LaptopBar

Vítěze ceny Red Dot Design Award 2023 ocení uživatelé pro jeho minimalistický a stylový design v provedení matné černé a slonovinové bílé. Světelná lišta je určena uživatelům notebooků a lze ji využít jako kompaktní svítidlo ve složené formě pro menší zorné pole a lepší soustředění, resp. rozložené pro maximalizaci jemně osvětlené oblasti.

Ovládání je řešeno intuitivně a minimalisticky prostřednictvím dvou dotykových oblastí, pomocí kterých lze přepínat mezi nastavením intenzity osvětlení a teplotou barev. Delším podržením lze využít režim automatického stmívání dle okolního osvětlení nebo uložit preferované nastavení.

LaptopBar osvětluje centrální oblast intenzitou až 700 luxů a plochu 50 x 32 cm intenzitou 300 luxů. Světlo je navrženo tak, aby poskytlo jak dostatečné hlavní osvětlení, tak i jemné ambientní osvětlení snižující kontrast mezi prostředím a displejem notebooku. Na plné nabití umožňuje až 160 minut provozu na 50 % jasu.

Snadnou montáž zajišťuje magnetická nálepka s vysokým důrazem na zpětnou odnímatelnost beze zbytků lepidla a následné opětovné nalepení.

V balení je kromě magnetického těla a světelné lišty také USB-C odnímatelný kabel, elegantní přenosné pouzdro, čisticí hadřík a dvě magnetické nálepky včetně papírové formy pro jejich správnou pozici.

Oba produkty jsou dodávány v obalech vyrobených z materiálů na bázi papíru bez použití plastů, čímž pomáhají chránit životní prostředí.

BenQ ScreenBar Pro i BenQ LaptopBar jsou k dispozici u lokálních prodejců za shodné ceny 3490 Kč s DPH v Česku a 139,90 euro s DPH na Slovensku.

O společnosti BenQ Corporation

BenQ Corporation, přední světový dodavatel inovativních řešení a technologií, byla založena s dlouhodobou vizí „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life“). Jejím cílem je zlepšovat a obohacovat všechny aspekty života uživatelů. Zaměřuje se proto na věci, na kterých dnes lidem nejvíce záleží – životní styl, podnikání, péče o zdraví a vzdělání, to vše s vidinou umožnit lidem lépe žít, být efektivnější, zdravější a vzdělanější. Široké portfolio nabízených produktů zahrnuje digitální projektory, monitory, interaktivní velkoformátové displeje, mobilní telefony, reproduktory, digitální fotoaparáty, kamery, mobilní výpočetní zařízení a osvětlení. V duchu motta “Protože na tom záleží”.

O skupině BenQ Group

BenQ Group je dynamická skupina s ročním obratem přes 20 miliard dolarů. Skládá se z více než 15 nezávislých společností, působících ve 30 zemí světa napříč odvětvími. Celkový počet zaměstnanců přesahuje 100 000. Každá jednotlivá společnost je uznávaným lídrem ve svém oboru, přispívajícím k rozsáhlým zdrojům, výzkumu, vývoji a síle celku. Díky oborové specializaci každé společnosti pokrývající celou škálu produktů napříč odvětvími, disponuje BenQ Group velmi výkonným řetězcem s bezkonkurenční schopností dodávek kritických komponent a řešení světové úrovně v těchto oblastech: TFT-LCD, zelená energie, šetrné chemické prostředky a pokročilé materiály, osvětlení, návrhy integrovaných obvodů, přesné lékařské přístroje a vybavení, systémová integrace, vlastní značkové produkty a služby. BenQ Group se zavázala k ziskovému a udržitelnému podnikání, které sdílí její dlouhodobou vizi „Přinášet potěšení a kvalitu do života“ („Bringing Enjoyment and Quality to Life”).

Mezi společnosti BenQ Group patří: BenQ Corporation, AU Optronics Corporation (přední světový výrobce velkoplošných TFT-LCD panelů), Qisda Corporation, Darfon Electronics Corporation, BenQ ESCO Corp., BenQ Materials Corp., BenQ Guru Corp., BenQ Medical Center, BenQ Medical Technology Corp., BriView Co., Ltd., Daxin Materials Corp., Dazzo Technology Corp., Forhouse Corp., Lextar Electronics Corp. a Raydium Semiconductor Corp.

Mezinárodní kancelářský průzkum: Poláci víc než Češi věří cloudu, nebojí se repasování

Firmy v Česku, Polsku i Maďarsku přikládají čím dál větší význam digitalizaci a cloudovým řešením. Mezi zeměmi ale najdeme i značné rozdíly. Poláci například více než my důvěřují repasovanému kancelářskému vybavení, které může výrazně pomoci udržitelnému provozu firmy. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu společnosti Canon.

Průzkum se zabýval hlavně přístupem podnikatelů k digitalizaci a trendy v nákupu a používání kancelářského vybavení.[1] „Ve všech třech zemích je patrný vysoký zájem podniků o digitální řešení. Mnoho administrativních rozhodnutí je také založeno na snaze využívat udržitelná a zároveň funkční řešení, což je jednoznačně dobrá zpráva,“ potvrzuje Eva Kučmášová, jež v Česku, Polsku i Maďarsku zodpovídá za marketingovou a korporátní komunikaci společnosti Canon. Pojďme se na výsledky a rozdíly mezi jednotlivými zeměmi podívat podrobněji.

Cloudové služby

Většina oslovených polských podniků využívá cloud již delší dobu. Častěji to deklarují zástupci velkých firem (56 % oproti 40 % středních firem). Z českých podniků, které začaly zavádět procesy digitalizace, využívá cloudové služby 58 %, z toho 40 % delší dobu. Celých 16 % oslovených v Česku tomuto klíčovému nástroji digitalizace nedůvěřuje a nechce jej využívat. „Číslo je překvapivě vysoké a značí, že je před námi stále dost práce v přesvědčování podnikatelů, že cloudová řešení, třeba uniFLOW Online pro správu firemního tisku a skenování, umožňují větší efektivitu práce a bezpečnost uložených dokumentů,“ komentuje Kučmášová.

V případě Maďarska využívá cloudová řešení pro správu firemních záznamů 51 % tamních malých a středních podniků. Týká se to především budapešťských společností s více než 50 zaměstnanci. Důvody pro zavádění cloudu jsou ve všech zemích podobné, je to hlavně dlouhodobá strategie digitalizace, snaha ušetřit peníze za spotřební materiál a potřeba „držet krok s dobou“.

Jaká data jsou v cloudu uložena?

Polské společnosti sem nejčastěji ukládají hodnocení zaměstnanců (42 %) a e-maily (38 %), Maďaři využívají cloud především pro ukládání účetních dokladů (32 %) a smluv (31 %). Z odpovědí Čechů naopak vyplývá, že do cloudu směřují především běžná provozní data – databáze (71 %) a e-maily (30 %), méně často pak obchodní výkazy (48 %), faktury (44 %), smlouvy (37 %) a údaje o finanční výkonnosti (35 %). V malé míře jsou v cloudu shromažďována data o zaměstnancích, tedy hodnocení (20 %) a životopisy (14 %).

Nákladová efektivita a udržitelnost

Naprostá většina respondentů se netají tím, že při nákupu kancelářské techniky je důležitým faktorem její hospodárnost a efektivita, tj. především nízká spotřeba energie a inkoustu/tonerů. V Polsku je to 75 %, v Česku dokonce 80 %. Efektivita zařízení je o něco důležitější pro zástupce větších podniků – 30 % ji označilo za klíčovou ve srovnání s 26 % zaměstnanců středních podniků.

O rostoucím ekologickém povědomí středoevropských firem svědčí, že čím dál důležitější roli hraje při nákupu kancelářského vybavení to, zda je do výroby zařízení zahrnuta udržitelnost a zda výrobce sám funguje udržitelným způsobem. V Česku se podle těchto parametrů rozhoduje 78 % zodpovědných osob, v Polsku je to dokonce 85 %. Zbytek oslovených uvádí, že pro ně udržitelnost nehraje při nákupu žádnou roli.

Repasování

Zajímavý je také pohled na vztah k repasovanému kancelářskému vybavení. Každá třetí česká firma deklarovala, že by takové vybavení do svého stávajícího parku zařadila za předpokladu, že by mělo záruku a plnou funkčnost. V Polsku je ale percentil podstatně větší (48 %). A rozdíl se ukázal naplno, když přišla řeč na to, zda by si firmy zvolily repasovaná zařízení jako svou první volbu. Zatímco jednoznačně kladně odpovědělo 24 % polských firem, v Česku jsou to pouze 4 %. Celých 34 % firem u nás se nechalo slyšet, že repasovaným zařízením nevěří a hodlá nakupovat pouze nové produkty. Pro srovnání – takovou odpověď uvedlo pouze 7 % polských firem.

„Přitom repasované multifunkce, kde je více než 90 % znovu využitých částí, třeba z našeho programu s označením ES, prochází pečlivou výstupní kontrolou, jsou spolehlivé a kvalitní stejně jako nové a mají také záruku. Jen jsou levnější,“ uzavírá Eva Kučmášová z Canonu.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Exit mobile version