Final Fantasy XVI a Frostpunk 2 v GeForce NOW hned od vydání

Final Fantasy XVI konečně vyšlo na PC a je k dispozici i na GeForce NOW. Tento týden nabízí několik dalších novinek, které se v knihovně objeví hned v den vydání. Mezi největší patří Frostpunk 2, pokračování populární mrazivé postapokalyptické survival strategie. Ti, kdo si předobjednali Deluxe Edition na Steamu a Xboxu, si ji mohou pustit na GeForce NOW již v early accessu.

Seznam nově přidaných her tento týden:

  • Frostpunk 2 (Novinka, Steam a Xbox, PC Game Pass, 20. 9.)
  • FINAL FANTASY XVI (Novinka, Steam a Epic Games Store, 17. 9.)
  • The Plucky Squire (Novinka Steam, 17. 9.)
  • Dead Rising Deluxe Remaster (Novinka Steam, 18. 9.)
  • Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven (Demo na Steamu od 18. 9.)
  • The Legend of Heroes: Trails Through Daybreak (Steam)
  • REKA (Steam)

Blog: https://blogs.nvidia.com/blog/geforce-now-thursday-final-fantasy-xvi/

Digitalizace vládne i v zákonných povinnostech. 44 % českých firem náhradní plnění řeší ICT službami, ukazuje průzkum Thein Systems

České firmy se stále více uchylují k řešení zákonné povinnosti zaměstnávání osob se zdravotním postižením (OZP) prostřednictvím náhradního plnění. Namísto tradičního nákupu kancelářských potřeb volí čím dál častěji například nákup ICT služeb. To potvrzuje průzkum Thein Systems, který odhalil, že dnes více než 44 % z nich řeší své závazky nákupem specializovaných technologických služeb.

Pokud česká společnost zaměstnává více než 25 pracovníků, vyplývá z právního rámce nutnost mít mezi pracovníky minimálně 4 % osob se zdravotním postižením. Jestliže splnění této legislativy není z nějakého důvodu možné, mají firmy další dvě možnosti: buď zaplatí odvod do státního rozpočtu, nebo využijí náhradní plnění nákupem služeb či výrobků od organizací, které osoby se zdravotním postižením aktivně začleňují. Prostřednictvím náhradního plnění pak zákazník šetří přibližně 35 % oproti odvodu do státního rozpočtu. Tento přístup je mezi českými firmami stále častější, přičemž se objevují různé trendy v jeho využívání.

S blížícím se koncem roku, a tedy i s koncem lhůty pro splnění zákonné povinnosti se Thein Systems rozhodl provést průzkum, který ukázal, že 40 % dotazovaných firem platí ročně za OZP do státního rozpočtu mezi 500 000 Kč až 1 000 000 Kč na odvodech. Pokud se společnosti rozhodnou pro náhradní plnění, více než 60 % dotazovaných využívá jako metodu splnění legislativy služby z chráněných dílen. Mnoho podniků se ale rozhodlo k hledání efektivnějších řešení s další přidanou hodnotou.

“Naše zkušenost je taková, že spousta českých firem náhradní plnění řešila v předchozích letech velice neefektivně a za vyšší náklady, než je nezbytně nutné. Zcela běžným řešením totiž bývá nákup kancelářských potřeb či různých reklamních předmětů, což rovněž potvrzují data získaná během zákaznického průzkumu. Stejně jako lze nakoupit bloky a propisky, lze však nakoupit i služby, které mohou být firmám mnohonásobně prospěšnější a výsledné řešení zákonné povinnosti tak smysluplnější,” vysvětluje Stanislav Petera, expert Thein Systems: “Dle výsledků průzkumu si to firmy začaly uvědomovat.”

Digitalizace se projevila i zde. V době rostoucích nákladů a komplexních legislativních požadavků nově až 44 % dotazovaných firem vyřešilo své zákonné povinnosti prostřednictvím nákupu ICT služeb. Více než 18,5 % společností dle průzkumu pak stále v rámci náhradního plnění volí nákup kancelářských potřeb a téměř 15 % dotazovaných entit využívá nákup úklidových či bezpečnostních služeb. Zbylá procenta se uchylují k jiným alternativám – reklamní předměty, potravinářství a další.

Thein Systems rovněž spadá do katalogu firem nabízející náhradní plnění. Společnosti mohou vyřešit legislativu nákupem služeb, mezi něž patří například návrh, dodávka a servis komplexních i dílčích řešení v ICT. To přináší nejen významné finanční úspory, ale také zjednodušení administrativních procesů pro firmy všech velikostí. Služby Thein Systems aktuálně zatím využilo 65 firem v rozsahu od nižších desetitisíců po miliony korun, čímž své vlastní kapacity poskytování náhradního plnění vyčerpali. Nadále jej však zprostředkovávají prostřednictvím služeb partnerských firem.

O Thein Systems

Thein Systems poskytuje zákazníkům po celé České republice dodávky komplexních i dílčích řešení informačních a komunikačních systémů. Zabývá se prodejem a servisem výpočetní techniky, dodávkou specializovaných služeb ve výpočetní technice a informačních technologiích. Poskytuje i moderní cloudová řešení. S produkty a službami společnosti se již od roku 1996 setkávají zákazníci z komerčních firem napříč různými obory podnikání, dodavatelé komunikačních služeb, společnosti veřejné i státní správy, zdravotnictví a školství.

Ve svých pěti regionálních centrech Thein Systems sází na vysokou odbornost a profesionalitu svých certifikovaných expertů, specialistů a jejich dlouhodobě budovaný osobní kredit u zákazníků a dodavatelů.

O skupině Thein

Thein je investiční skupina technologického experta a investora Tomáše Budníka, která se zaměřuje na rozvoj technologických společností v oboru lCT, kyberbezpečnosti a průmyslu 4.0. Ve svém portfoliu chce propojovat zajímavé projekty a poskytovat jim byznysovou a infrastrukturní expertízu. Hlavní filozofií skupiny Thein je hledání nové synergie mezi jednotlivými projekty a udržení českého know-how v českých rukách.

 

Během povodní stoupla poptávka po zákaznických linkách v některých segmentech až o 30 %

Během živelných pohrom, jako byla nedávná bouře Boris, stoupá zájem o zákaznické linky, zejména u energetických společností, kde poptávka vzrostla až o 30 %. Češi se i v těchto kritických situacích stále spoléhají na osvědčené služby, jako je například informační linka 1188, která zaznamenala nárůst zájmu o 6,8 %. Bouře Boris přinesla rozsáhlé záplavy a škody na majetku, po nichž mnoho domácností zůstalo bez proudu a přístupu k internetu, což vedlo ke zvýšenému tlaku na telefonické linky.

K většímu vytížení zákaznických linek dochází tradičně ve chvílích, kdy jsou lidé odkázáni pouze na telefonní signál, protože kvůli výpadkům elektřiny nebo záplavám často ztrácejí přístup k internetu. V těchto kritických situacích, kdy online komunikace není možná, se stávají telefonické linky jediným prostředkem pro nahlášení škod a získání potřebných informací nebo samotné pomoci.

Bouře Boris zasáhla zejména energetický sektor, který se musel vyrovnat s desítkami tisíc výpadků a škod na elektrické infrastruktuře. Společnost Conectart, která poskytuje podporu několika energetickým firmám, zaznamenala během těchto dnů nárůst hovorů o 28,3 %. Pojišťovny hlásí zatím jen mírný nárůst požadavků, nicméně očekává se, že s ústupem vody a po prvotní obhlídce škod zájem dále poroste.

Conectart je na takové krizové situace plně připraven a nabízí flexibilní kapacity, které se dokážou pružně přizpůsobit rostoucímu počtu volání. „Naše kapacity operátorů jsou velmi flexibilní a v případě enormní poptávky jsme schopni nasadit další týmy operátorů, tak aby zákaznické linky zůstaly dostupné a všichni volající byli co nejrychleji odbaveni,“ uvedl generální ředitel společnosti Conectart Petr Studnička. Tato schopnost pružně reagovat na zvýšenou poptávku je klíčová zejména v období, kdy lidé potřebují rychlou pomoc a řešení​​​​.

Po návratu domů většina lidí hlásí pojistné události po zjištění rozsahu škod. Co si připravit před návštěvou pojišťovny nebo telefonátem? Mějte u sebe:

  • Číslo pojistné smlouvy a osobní doklady (občanský průkaz)
  • Fotodokumentaci vzniklých škod (pokud ji máte k dispozici)
  • Záznamy o předchozí komunikaci s pojišťovnou

Conectart

Conectart již více než 10 let poskytuje komplexní služby kontaktního centra českým i zahraničním zákazníkům. Svá call centra má aktuálně v několika českých, slovenských a polských městech. Ve svém portfoliu má řadu významných společností, například Samsung, Vodafone, Innogy, ČSOB pojišťovnu, AmRest nebo SAZKAmobil. Conectart vznikl spojením společností Informační linky a Direct Communication. V roce 2017 akvíroval další kontaktní centrum Quality Brands. Sloučením těchto společností vznikl největší poskytovatel služeb v oblasti „Business Process Outsourcing“ (BPO) v České republice, kde v současné době pracuje přes 1 500 zaměstnanců. Společnost Conectart a.s. patří do portfolia fondu GPEF III ze skupiny Genesis Capital. Více na www.conectart.cz

 

Méně rutiny, více času na hosty. Technologie Mews zastoupí měsíčně až 12 členů hotelového personálu

Digitalizace recepcí zefektivňuje rutinní úkony hotelových recepčních, zjednodušuje administrativu a umožňuje personálu věnovat více času hostům – to ukázala data českého scaleupu Mews, jehož technologie pomohly hotelům ušetřit téměř 5 tisíc hodin,[1] které věnují administrativní práci, a plnohodnotně tak zastoupit až 12 zaměstnanců na plný úvazek.

„Pohostinství se bez mezilidské interakce neobejde. Je proto logické, že se hotely po celém světě stále více přiklánějí k využívání moderních digitálních technologií, které jim pomáhají automatizovat rutinní úkoly, šetřit velké množství času a zlepšovat tak zákaznickou zkušenost,“ vysvětluje Matt Welle, CEO Mews.

Více času na hosty

Data Mews, publikovaná v IDC White Paper, ukázala, že jejich technologie pomohly k zefektivnění rutinních úkonů hotelového personálu až o 24 %.[2] Taková úspora času může podle českého scaleupu představovat ekvivalent 12 zaměstnanců na plný úvazek. Úspora tak dává personálu o 35 % více času, který mohou věnovat hostům a zlepšovat zákaznickou zkušenost. „Technologie má však potenciál zkvalitnit nejen pobyt hostů, ale i samotnou práci personálu,“ dodává Welle a současně poukazuje na aktuální problém rostoucí fluktuace zaměstnanců, který v segmentu pohostinství meziročně vzrostl o 10 %.

Jednou z oblastí, které Mews hotelům pomáhá zefektivňovat, jsou platby. Ty automatizace pomáhá urychlit, zabezpečit a minimalizovat riziko chyb. Hotelům tak umožňuje například autorizovat kreditní karty ještě před příjezdem hostů, zajistit plynulejší check-in a minimalizovat tak případy, kdy host do hotelu nedorazí.

„Odbavení na recepci je prvním dojmem, který si z návštěvy hotelu obvykle odnášíme. Pokud má personál možnost ušetřit i pouhých pět minut času a věnovat se osobně hostům, můžeme zásadním způsobem zlepšit jejich zážitek z pobytu,“ komentovali pro IDC v jednom z hotelů, který se průzkumu účastnil.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Platforma Mews Hospitality Cloud, kterou využívá 5 000 zákazníků ve více než 85 zemích, je navržena tak, aby zefektivnila provoz moderních hoteliérů, vylepšila zážitky hostů a vytvořila ziskovější podniky. Mezi zákazníky patří Generator-Freehand, The Strawberry Group, The Social Hub a Airelles. Mews byl oceněn jako Nejlepší PMS (2024) a zařazen mezi Nejlepší místa pro práci v hotelové technologii (2021, 2022, 2024) společností Hotel Tech Report, stejně jako Nejlepší světový poskytovatel hotelového PMS (2023) a Nejlepší nezávislý světový poskytovatel hotelového PMS (2022, 2023) podle World Travel Tech Awards. Společnost má pobočky v Evropě, Spojených státech a Austrálii.

  1. Data Mews červen–srpen 2024: User Disengagement Report
  2. IDC Business Value White Paper, sponzorováno Mews, Business Value of Mews Hospitality Cloud with Mews Payments, doc #EUR252407824, září 2024

 

Twisto spouští pomoc pro lidi zasažené povodněmi v Česku a Polsku

Twisto, jednička v BNPL v Česku, působící i v Polsku, zahajuje měsíční charitativní iniciativu na podporu lidí zasažených ničivými povodněmi. Od 20. 9. 2024 bude Twisto za každou transakci, kterou zákazníci provedou, přispívat 1 Kč v Česku na sbírku SOS Povodně organizace Člověk v tísni a 0,20 PLN v Polsku na sbírku Polska Akcja Humanitarna. Tato akce bude trvat celý měsíc a nasbírané částky budou transparentně zobrazovány na webových stránkách Twista.

S lítostí sledujeme, jak povodně zasáhly desítky tisíc lidí v Česku a Polsku. Jako společnost, která v obou zemích působí, cítíme potřebu pomoci těm, kteří přišli o své domovy a potřebují naši podporu. Díky našim zákazníkům se každá transakce počítá a my společně přispějeme k rychlejší obnově zasažených oblastí,“ říká Nemika Menevse, CEO Twista.

Peníze věnované během této akce pomůžou pokrýt náklady na pomoc obětem povodní, včetně dodávek potravin, vody, hygienických potřeb a ubytování pro ty, kteří přišli o své domovy. Twisto věří, že společným úsilím lze přispět k rychlejší obnově postižených oblastí a ulehčit život lidem, kterých se přírodní katastrofa dotkla.

Jak to bude fungovat?

  • Za každou transakci provedenou zákazníky Twista v Česku bude věnována 1 Kč na sbírku SOS Povodně u Člověka v tísni.
  • Za každou transakci provedenou zákazníky Twista v Polsku bude věnováno 0,20 PLN na podporu organizace Polska Akcja Humanitarna.
  • Akce poběží po dobu jednoho měsíce od 20. 9. 2024.
  • Celková nasbíraná částka bude průběžně aktualizována a zobrazena na webových stránkách Twista, aby zákazníci viděli, jakou pomoc společně poskytují.

Twisto se vždy snaží pomáhat těm, kteří to potřebují. Ukázalo to už svojí podporou lidí na Ukrajině na začátku války. Stejně tak je Param zapojen do humanitárních aktivit jako byla například podpora během zemětřesení v Turecku,” dodává Nemika Menevse, CEO Twista.

Více o Twistu:

Twisto představuje chytré řešení pro platby a nakupování a je českou jedničkou mezi poskytovateli platebních služeb BNPL (Buy Now, Pay Later). Twisto nabízí také novinku nákup na třetiny bez navýšení, se kterou si lidé mohou opět zcela bezplatně a bez registrace rozkládat větší nákupy na tři platby.

Twisto působí i na polském trhu. V roce 2021 proběhl prodej Twista do zahraničí a v současnosti ho vlastní fintech Param.

www.twisto.cz

Řada Huawei Watch GT 5 přináší revoluci v monitorování zdraví a kondice a pozvedá váš styl na novou úroveň

Společnost Huawei včera ve španělské Barceloně oficiálně představila nové hodinky z řady Watch GT. Dlouho očekávaná pátá generace přichází nejen s vylepšeným designem, ale i funkcemi na sledování zdraví a sportu na profesionální úrovni. Novinka mezi nositelnými zařízeními navíc vstupuje na trh ve dvou verzích ­– Pro a Standart, které se můžou chlubit kvalitním řemeslným zpracováním a vysokým výkonem baterie s výdrží až dva týdny.

Odolný design s ostrými hranami

Řada Huawei Watch GT 5 přichází na trh již tradičně ve dvou velikostech: 46 mm a 42 mm. Na své si tedy přijdou jak milovníci masivnějších hodinek, tak i ženy s drobnějším zápěstím. Vyrobeny jsou z prémiových materiálů, konkrétně titanové slitiny letecké kvality a nanokrystalické keramiky, což z nich dělá vysoce odolná zařízení vhodná i pro náročné uživatele.

Oproti předchozím řadám byla díky použitým kvalitním materiálům dosažena vyšší úroveň v odolnosti, která zlepšuje schopnost hodinek odolávat každodenním činnostem. Nezáleží na tom, zda se chystáte na  extrémní náročné sporty nebo večer venku s přáteli, hodinky budou parťákem pro volnočasové aktivity všeho druhu.

Důkladnější monitorování zdraví a kondice

Jednou z klíčových inovací nové řady GT 5 je systém HUAWEI TruSense, který přichází s vylepšeným senzorem a zdokonalenými algoritmy, díky nimž jsou výsledky měření zdraví a kondice rychlejší a přesnější. Vylepšený systém zvyšuje přesnost měření srdečního tepu, kyslíku v krvi a dechové frekvence i během fitness aktivit a v různých klimatických podmínkách. Verze Pro je navíc vybavena funkcí analýzy EKG. Prostřednictvím tlačítka založeného na elektrodách může uživatel získat svou EKG křivku do 30 sekund.

Nejmodernější fitness režimy pro sportovní nadšence

Hodinky Huawei Watch GT 5 se stanou nepostradatelným parťákem pro rekreační i profesionální sportovce. Zapálení běžci se tak mohou těšit na funkce, mezi které patří například analýza běžecké formy. Ta poskytuje různé tipy: jaké mít při běhu držení těla, nebo jak předcházet zraněním. Vybaveny jsou také systémem určování polohy Huawei Sunflower, který umožňuje nový přesnější způsob navigace při outdoorových sportovních aktivitách a přináší optimalizovaný mechanismus sledování GNSS.

Vylepšené sportovní systémy

Modely z verze Pro navíc podporují monitorování sportů na profesionální úrovni. Pro zdatnější běžce tu je funkce profesionálního trailového běhu. Ta podporuje navigaci podle úseků, nabízí upozornění při opuštění trasy, vrstevnice a mapy s možností přiblížení pomocí korunky. Běžci také mohou získat aktuální data o kondici a o trase, která se zobrazují přímo na hodinkách.

Na své si přijdou i milovníci golfu, kteří ocení zobrazení více než 15 000 světových golfových hřišť ve 3D a analytické nástroje pro zlepšení švihu. Oblíbí si je ale také nadšení freediveři, a to díky funkci sledování hloubky a připomínek přinášející větší jistotu a orientaci při potápění. Navíc nechybí ani vodotěsnost do hloubky až 40 metrů.

Dlouhá výdrž baterie a kompatibilita

Stejně jako u předchozích generací je výdrž baterie jednou z dominant hodinek. Na jedno nabití vydrží 7 dní, verze Pro dokonce až dva týdny. Hodinky jsou navíc plně kompatibilní s chytrými telefony se systémy Android a iOS, což dává možnost využívat nejnovější inovace zdravotních technologií a funkce sledování sportovních aktivit i majitelům chytrých telefonů jiné značky.

Výhodná nabídka při koupi nové řady

Na oficiálním e-shopu Huawei nyní můžete získat slevy na řadu Huawei Watch GT 5. S kódem AGT5STRAPOFF získáte jako dárek řemínek navíc a sluchátka FreeBuds 5i.

Noví majitelé hodinek Huawei Watch GT 5 budou mít navíc nárok na bezplatné tříměsíční členství v programu Huawei Health+, který poskytuje přístup k řadě exkluzivních výhod, včetně cvičení na začátečnické i pokročilé úrovni, vedené meditace s průvodcem, plánu Stay Fit nebo dechových cvičení.

Cena se liší dle barevných variant řemínků a startuje na sumě 6 299 Kč. Jednotlivé ceny všech variant najdete v tabulce níže:

Velikost Barva Doporučená maloobchodní cena
Watch GT 5 46 mm Active Black Fluoroelastomer Strap 6 299 Kč
Watch GT 5 46 mm Brown Brown Composite Leather Strap 6 799 Kč
Watch GT 5 46 mm Blue Blue Woven Strap 6 999 Kč
Watch GT 5 41 mm Active Black Fluoroelastomer Strap 6 299 Kč
Watch GT 5 41 mm Blue Blue Fluoroelastomer Strap 6 299 Kč
Watch GT 5 41 mm Leather White Composite Leather Strap 6 499 Kč
Watch GT 5 41 mm Brown Brown Woven Strap 6 499 Kč
Watch GT 5 41 mm Milanese Gold Milanese Strap 7 499 Kč
Watch GT 5 Pro 46 mm Black Black Fluoroelastomer Strap 9 499 Kč
Watch GT 5 Pro 46 mm Titanium Titanium Strap 12 499 Kč
Watch GT 5 Pro 42 mm White White Fluoroelastomer Strap 10 999 Kč
Watch GT 5 Pro 42 mm Ceramic Ceramic Titanium Strap 14 999 Kč

Přihlaste také k odběru novinek na oficiálním e-shopu Huawei a získejte šanci vyhrát vlajkový telefon Pura 70 Ultra!

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer Business Groupnaleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Vítězný český tým sestříhal profesionálně vypadající video jen za 3 hodiny

Martin a Jan se stali vítěznou dvojicí české části soutěže NVIDIA Studio Presents: Video Creators Meet RTX AI zaměřené na využití umělé inteligence a platformy NVIDIA Studio při tvorbě videí. Díky tomu dostali pozvánku do Krakova, kde proběhlo finále soutěže i za účasti vítězných týmů z Polska a Rumunska. Zde také všichni vítězové obdrželi cenu – špičkové notebooky GIGABYTE Aero 16 s GPU GeForce RTX 4070.

Finále v Krakově ovšem nebylo jen o předávání cen, ale i o skutečné výzvě. Martin a Jan měli v krátkém časovém úseku 3 hodin natočit a následně během dalších 3 hodin vytvořit finální podobu profesionálně vypadajícího videa. Pomohly jim k tomu notebooky NVIDIA Studio s GPU GeForce RTX 4090 a její schopnost maximálně efektivně akcelerovat funkce využívající AI. Sice už nešlo o umístění nebo ceny, ale cílem stále bylo prozkoumat hranice možností nových technologií.

GeForce RTX karty jsou známé svou schopností využít výkon AI díky dedikovaným Tensor jádrům, která zajišťují rychlé a efektivní zpracování úkolů souvisejících s umělou inteligencí. Martin a Jan ukázali, jak lze tyto technologie využít na maximum. Výsledky jejich práce, včetně nahlédnutí do zákulisí tvorby a nástrojů, které používali, si mohou fanoušci prohlédnout na oficiálním YouTube kanále GeForce Česká Republika. Průvodcem děním je známý streamer Štěpán Páťal známý jako Fluff.

Podrobnější informace o české části soutěže nabízí https://nvidiastudiopresents.cz/.
Přímý odkaz na video: https://youtu.be/m6wotnA2wAw?feature=shared
Fotografie českého týmu naleznete v příloze. V případě zájmu o další podklady mne kontaktujte.

Témata pro tvůrce nabízí také aktuální blog AI Decoded:

Uživatelé Twitch Enhanced Broadcasting získají díky NVIDIA Encoderu o 25 % lepší kvalitu videa při použití HEVC ve srovnání s H.264. Streameři již nemusí volit mezi kvalitou videa ve vyšším rozlišení a spolehlivým streamováním a mohou divákům nabídnout více streamů s různým rozlišením nebo datovým tokem. Jde o ideální řešení pro streamování rychlých her s čistším, ostřejším obrazem a minimálním zpožděním.

Pro lepší obraz i zvuk poslouží také sada aplikací NVIDIA Broadcast i osmá generace NVIDIA NVENC.

S aplikací NVIDIA RTX Video vylepší video přehrávané v reálném čase, která jsou poháněna umělou inteligencí, jako je RTX Video Super Resolution (VSR) a RTX Video HDR. Díky těmto funkcím budou vaše streamy a videa ostřejší a detailnější, a to i bez zdroje s vyšším rozlišením.

Umělou inteligenci dnes už nasazujeme u 95 % kamer, říká technický ředitel SECURITAS ČR

„AI v bezpečnosti není hype, ale každodenní realita. Kde instalujeme kameru, tam je funkční umělá inteligence,“ řekl dnes Daniel Turnovský na setkání bezpečnostních manažerů v Praze. SECURITAS ČR vzdáleně střeží přes 10 000 objektů v České republice a v posledních dvou letech instalovala přibližně 2 000 bezpečnostních kamer, z toho víc než 1 200 přímo monitoruje.

Několik desítek bezpečnostních manažerů se dnes sešlo na pozvání největšího poskytovatele komerční bezpečnosti v Česku, společnosti SECURITAS ČR, v rámci semináře Jak AI analýzy zlepšují bezpečnost objektů. Díky prezentaci reálných příkladů bylo setkání zároveň jakýmsi ukazatelem, kde a v jakém rozsahu se AI v zabezpečovacích systémech v roce 2024 nasazuje.

Umělou inteligenci využívá přibližně 95 % instalovaných kamer

Analytický software na bázi umělé inteligence lze dnes nahrát přímo do kamery, mnohem většího výkonu však stále dosahují systémy provozované na lokálním serveru klienta nebo ve vzdáleném dohledovém centru. Technický ředitel SECURITAS ČR Daniel Turnovský dnes uvedl, že v rámci instalací této bezpečnostní agentury je AI nějak integrovaná přibližně u 95 % kamer. SECURITAS ČR při tom vzdáleně střeží přes 10 000 objektů v České republice a v posledních dvou letech instalovala přibližně 2 000 bezpečnostních kamer, z toho víc než 1 000 přímo monitoruje. Zkušenosti totiž ukazují, že reálný rozdíl proti používání standardního „hloupého“ kamerového systému je značný, hlavní tři oblasti jsou:

1. Přesná videodetekce nestandardního chování

Zatímco v posledních letech byla běžná tzv. pixelová analýza, která zvládne v záběru kamery provést jednoduchou detekci pohybu nebo překročení perimetru, AI se dnes používá k detekci mnohem přesněji definovaných typů nestandardního chování – například člověk přelézající plot (byť částečně krytý překážkou) nebo podezřele se pohybující osoba.

Výrazným příkladem poslední doby jsou kamerové systémy v automatických prodejnách COOP, kde funguje specifická AI analytika. Systém například rozpozná vrávorání osoby pod vlivem alkoholu, konzumaci potravin před zaplacením nebo vložení zboží kamkoli jinam než do nákupního košíku. AI také často pomáhá rozpoznat nestandardní situaci, kdy zákazník potřebuje nějakou asistenci, a operátor mu pak může pomoct vzdáleně s pomocí reproduktoru v prodejně. „Co se týče krádeží, naše více než roční zkušenost ukazuje, že v automatické prodejně se ztrácí daleko víc zboží v době, kdy je personál přítomen, než v době, kdy ji střeží kamery s AI a vzdáleným operátorem,“ říká Jiří Šintál, manažer obchodního rozvoje SECURITAS ČR.

2. Minimalizace falešných poplachů

Zatímco dříve bylo běžné, že např. stromy ve větru, ptáci, nebo pavouci na objektivu kamery způsobily poplach, AI zpřesnila analýzu tak, že operátor se zabývá už jen skutečnými incidenty. „Při správném nastavení systému falešné poplachy v podstatě neexistují. U jednoho klienta se nám stalo, že se na zdi střežené budovy po dešti objevila mokrá skvrna v podobě člověka. Kamera spustila poplach a nahlásila 65% shodu s člověkem. Když se nad tím zamyslíte, tak to sice falešný poplach byl, ale na druhou stranu šlo o důležitou informaci pro správce objektu,“ usmívá se Daniel Turnovský.

3. Přesné a rychlé vyhledávání v záznamu

Díky tomu, že AI dokáže už při nahrávání kamerového záznamu detekovat například typ objektu, barvu oblečení osob, barvu a typ aut nebo jejich SPZ, mnohem snazší a rychlejší je i následné zpracování těchto dat a také vyhledávání v záznamu. „Experimentujeme s naprosto fascinující funkcí, kdy libovolné video zachycující hledanou osobu, pořízené například na mobilní telefon strážného, můžeme nahrát do systému a AI nám vyhledá záznamy z kamer, kde se tato osoba nacházela,“ doplňuje Daniel Turnovský. Fulltextové AI vyhledávání v obraze je ale podle SECURITAS ČR zatím spíše věci budoucnosti.

Nařízení AI Act užitečné aplikace neohrozí

Tzv. AI Act Evropské unie, který vstoupil v platnost 1. srpna 2024, definuje některé zakázané funkce v souvislosti s používáním umělé inteligence, které by se ve lhůtě 6 měsíců měly přestat využívat. „Ačkoli víme, že například systém v prodejnách by mohl využívat biometrická data, měřit emoce nebo vytvářet seznamy potenciálně podezřelých osob, tyto nástroje z etických důvodů nasazené nemáme, a ani se k tomu nechystáme. Nic podstatného se tedy s únorem 2025 a zákazy AI Actu nemusí měnit,“ uzavřel Jiří Šintál.

Češi nevydrží ani minutu, Italům to trvá 72 vteřin. Kolik času tráví volající na zákaznických linkách v Evropě?

  • Češi a Poláci vyřizují hovory na zákaznických linkách nejrychleji v Evropě, průměrně za 50 sekund
  • Italové tráví hovory nejvíce času, průměrně 72 sekund
  • V Německu trvá průměrný hovor 61 sekund, což je střední hodnota v rámci Evropy
  • Rumuni a Britové tráví hovory průměrně 56 sekund, ale stále patří mezi rychlejší volající
  • Maďarům trvá průměrná délka hovoru 58 sekund
  • Češi, Poláci a Slováci nejčastěji požadují přepojení na živého operátora; voiceboti zde vyřeší pouze 30 % hovorů
  • V Itálii a Belgii voiceboti vyřeší až 50 % hovorů bez nutnosti přepojení na živého operátora
  • Německo má vysokou míru přepojování na živé operátory, a to až v 71 % případů
  • Agent Assist pomáhá zlepšovat efektivitu a kvalitu zákaznických hovorů, což zvyšuje kapacitu a snižuje chybovost v call centrech

Praha 19. září 2024 – Průměrná délka hovoru (average handling time, AHT) na zákaznických linkách se mezi evropskými národy výrazně liší. Společnost Vocalls, lídr v oblasti hlasových technologií, analyzovala data, která odhalila nejen tyto rozdíly, ale i ochotu volajících komunikovat s digitálními asistenty. Z výsledků analýzy bezmála 70 tisíc hovorů vyplynulo, že volající z České republiky, Polska a Slovenska nejvíce vyžadují přepojení na živé operátory. Naopak volající z Itálie a Belgie požadují přepojení na živé operátory nejméně.

„Ze svých dat jasně pozorujeme, že se lidé z různých zemí chovají na zákaznických linkách velmi odlišně. Tyto rozdíly nám ukazují, jak kulturní charakteristiky ovlivňují interakci s technologiemi, což je stěžejní zejména při navrhování a implementaci voicebotů pro různé trhy,“ komentuje Artem Markevich, spoluzakladatel a CEO společnosti Vocalls.

Jak dlouho trvá voicebotům odbavit zákaznický hovor? To zjišťovala společnost Vocalls, která od roku 2017 přináší řešení měnící způsob, jakým firmy komunikují se svými zákazníky. Za uplynulý rok takto boti zpracovali více než 20 milionů hovorů ve 27 různých jazycích a v osmi zemích.

Nejrychlejší jsou Češi a Poláci

Co do průměrné délky hovorů jsou nejrychlejšími volajícími v Evropě Češi a Poláci, kteří zvládnou stejnou úlohu vyřešit v průměru za 50 sekund. Na druhé straně spektra stojí Italové, kteří tráví hovorem o 25 % déle než ostatní, a to průměrně 72 sekund. Německo je v průměrné délce hovoru uprostřed s 61 sekundami, což může být způsobeno komplexitou německého jazyka.

Rumuni a Britové tráví hovory průměrně 56 sekund, což je o něco více než Češi a Poláci, ale stále patří mezi rychlejší volající. Belgičané a Francouzi stráví hovorem průměrně 52 sekund, což je srovnatelné s Poláky. Maďarům trvá průměrná délka hovoru 58 sekund, což je delší než u Rumunů a Britů.

Efektivita voicebotů napříč Evropou

Co se týče přepojování hovorů na živé operátory, nejčastěji tuto možnost volí zákazníci z České republiky, Polska a Slovenska. Voiceboti zde vyřeší průměrně 30 % hovorů, zatímco v Itálii či Belgii je to až 50 %. Německo je zase jednou ze zemí, kde zákazníci při delších hovorech často volí přepojení na živého agenta, a to až v 71 % případů.

V Rumunsku a Spojeném království vyřeší voiceboti přibližně 40 % hovorů, což ukazuje na střední míru závislosti na lidských operátorech. Maďaři preferují přepojení na živého operátora u 42 % hovorů, což je mírně nadprůměrné. Francouzi mají voiceboty vyřešených přibližně 33 % hovorů, což znamená, že u dvou třetin hovorů je třeba přepojit na živého operátora.

Účinnější řešení zákaznických hovorů s pomocí Agent Assist

V rychlosti odbavování a zlepšování kvality hovorů pomáhá novinka – Agent Assist, který společnost Vocalls představila. Tento asistent operátory provádí hovorem, čímž díky prediktivní analýze a navigaci během rozhovoru zvyšuje kvalitu a efektivitu jejich odbavení. Mimoto snižuje riziko chyby a urychluje odbavení hovorů. Agent assist tak umožňuje i méně zkušeným operátorům dosahovat vyšší úrovně služeb, čímž se zvyšuje celková kapacita a kvalita zákaznických center.

„S naším systémem Agent Assist umožňujeme operátorům efektivněji zvládat náročné hovory, což urychluje jejich odborný růst a zlepšuje kvalitu zákaznické péče. Juniorní operátoři díky němu dokážou odbavit dotaz volajícího stejně kvalitně jako jejich seniorní kolegové. Tím jednak šetří čas, který mohou věnovat řešení komplexnějších dotazů, ale také urychlujeme celý proces zaškolování nováčků a celkového odbavování hovorů,“ uzavírá Markevich.

Více o Vocalls

Česká technologická společnost Vocalls je průkopníkem automatizace hlasových služeb. Se svým hlasovým robotem (voicebotem) od roku 2017 zkvalitňuje interakci firem a jejich zákazníků ať už v psané formě, nebo na telefonních zákaznických linkách. Volající nemusí čekat dlouhé minuty na spojení a může svůj požadavek vyřešit okamžitě kdykoli během dne či noci. Technologie pomáhá operátorům automatizovat až 75 % rutinních požadavků zákazníků a několikanásobně zvýšit jejich kapacitu. Asistuje jim například s tvorbou živých překladů ze všech jazyků, klasifikací e-mailů nebo přesnou hlasovou analýzou. S voicebotem Vocalls se mohou zákazníci setkat na linkách společností Alza.cz, ČSOB, Zásilkovna, Europ assistance, Cofidis Group, innogy či Kooperativa ve 27 jazycích napříč osmi zeměmi po celém světě.

Nedávné tiskové zprávy

Projekty studentů, které pohnou světem – startuje 4. ročník Solve for Tomorrow

Výuka v lavicích dnešním středoškolákům nic neříká. Směr hledají v neformálním vzdělávání – v online videích, workshopech a praktických programech, které spíš rozumí jejich způsobu učení. S pomocí technologií dokáží věci, které by předchozí generace ani nenapadly.

Na středních školách nyní studují poslední ročníky tzv. generace Z, která označuje lidi narozené zhruba v letech 1997 až 2012. Jde o první generaci, která nepoznala svět před internetem a s moderními technologiemi doslova vyrostla. S tím souvisí i její přístup ke vzdělávání. „Dnešní náctiletí mají chuť se učit, ale místo textů v učebnicích preferují krátká videa, interaktivní aplikace, tematické online kurzy nebo e-learningové platformy. Informace jim nechybí, o to víc žádají praktické zkušenosti. V mimoškolních vzdělávacích programech na rozvoj podnikavosti meziročně přibylo 14 procent středoškoláků, a to i díky rostoucí podpoře pedagogů,“ uvedl ředitel neziskové vzdělávací společnosti Junior Achievement Martin Smrž.

Celosvětově jsou zástupci „ztracené“ generace nejpočetnějšími ročníky. A za pár let ovládnou pracovní trh. Většina českých studentů má ale z přechodu do praxe obavy a jejich nespokojenost s úrovní školní výuky dlouhodobě sílí. V průzkumu JSNS z roku 2023 udělila téměř čtvrtina žáků (22 %) své střední škole známku čtyři nebo pět. Hlavním důvodem bylo tvrzení „co se učíme, nevyužiji v reálném životě“ (56 %). „Mladí lidé chápou důležitost vzdělání, ale školní výuka jim buď nestačí, anebo ubírá motivaci. V dynamickém programu, po boku odborníků z firem, kde si mohou vše osahat a po svém zkoumat, obvykle ožijí. Sami učitelé jsou občas překvapení, jakých výsledků v mimoškolních projektech dosahují studenti, které ve třídě považovali za průměrné,“ potvrdila Zuzana Mravík Zelenická, manažerka CSR programů společnosti Samsung.

Její globální rozvojový program Solve for Tomorrow se pro české a slovenské studenty otevírá už počtvrté. Účastníci se do něj hlásí s inovativními nápady, jak pozitivně ovlivnit velkou skupinu lidí, a během šesti měsíců pracují na vlastním prototypu produktu, aplikace či služby. V soutěžním programu se učí přemýšlet nad potřebami trhu a zdokonalují své „futureskills“. „Do programu jsme s týmem vstupovali přesvědčení, že chceme vyřešit recyklaci použitých PET láhví na škole. Napadlo nás vyrábět z nich filament do 3D tiskáren. Sestavili jsme si EKO-řezák a EKO-svářečku a začali s výrobou. Program nás ale naučil přemýšlet ještě dál, a když jsme se jednou vraceli ve tmě autem, po silnici kousek za Prahou, kde chyběly patníky a jako řidič jsem měl problém vidět okraje vozovky, zrodil se nápad, co kdybychom z našeho filamentu zkonstruovali chytrý a udržitelný rozsvěcující se patník,“ popsal Miloš, člen vítězného týmu z roku 2023.

Studenti pražské obchodní akademie tehdy přesně naplnili smysl programu – „vnímáte ve svém okolí nějaký problém, který by se dal řešit pomocí technologií? Nebojte se jít do vlastních projektů“. „Účastníci se v programu seznámí s principy výzkumné metodiky Design Thinking, která je založena na pochopení potřeb cílové skupiny a jejich naplnění. Poznají, jak důležité jsou rozsáhlé průzkumy mezi respondenty, zjištění jejich mínění a následné testování, které opět prověří, zda má nápad potenciál uspět mezi lidmi. Půlroční program zahrnuje tři webináře na aktuální témata jako AI, dva workshopy na praktické využití metody Design Thinking, podporu mentorů i finálové prezentace před odbornou porotou. Studenty program nic nestojí, pouze jejich čas,“ přiblížila Zuzana Mravík Zelenická.

V uplynulých třech ročnících programu vznikly projekty jako bezpečnostní systém proti krádeži elektrokol, aplikace na sledování znečištění ovzduší, sběrné boxy pro recyklaci jednorázových e-cigaret, interaktivní čtečka nebo brýle s AI pro nevidomé. „Umělá inteligence bude brzy zasahovat do mnoha našich činností a mladí lidé ji už přirozeně využívají. Ve 3. ročníku programu figurovala AI ve zhruba třetině přihlášených projektů. Jako téma pro 4. ročník jsme proto zvolili ‚AI: Cesta k udržitelnější budoucnosti?‘,“ doplnila Zuzana Mravík Zelenická.

S nápadem na inovaci, která pomocí AI předchází digitálnímu vyloučení seniorů, zaujal mezi finalisty 3. ročníku také Jakub. Programu se účastnil už podruhé a podle svých slov v něm sbíral zkušenosti k podnikání. „Všímám si, že hodně mých kamarádů z gymnázia se bojí dělat chyby. Je to pochopitelné, protože jejich největší prioritou je škola, která často klade důraz na dobré výsledky a staví se negativně k chybám. V programu Solve for Tomorrow jsou chyby klíčem k učení a růstu, můžeme v něm objevovat a tvořit něco reálného, co může mít pozitivní dopad, nejenom hrát Minecraft. I když pro mě už soutěž skončila, ve svém projektu AI pro seniory pokračuji. Mým cílem je vytvořit nástroj, který pomůže seniorům nejen překonávat různá nebezpečí internetu a neznalosti technologií, ale časem jim může dělat i společníka na obyčejné povídání, třeba skrze pevnou linku. Nyní jsem navázal spolupráci s Nadací Krása pomoci a chystám se na rozsáhlé testování,“ pochlubil se student pražského gymnázia. Letos bude maturovat.

Registrace do bezplatného programu je možná online na www.solvefortomorrow.cz do 15. listopadu 2024.

SOLVE FOR TOMORROW, www.solvefortomorrow.cz

Program Solve for Tomorrow je součástí globálního závazku společnosti Samsung ke vzdělávání mladých lidí s cílem rozvíjet problémové a kritické myšlení studentů při řešení společenských problémů současného světa. V duchu hlavní vize „Together for Tomorrow. Enabling people. Education for future generations“ umožňuje budoucím inovátorům dosáhnout jejich plného potenciálu a stát se další generací vůdců, kteří budou průkopníky pozitivních sociálních změn.

Realizátorem programu Solve for Tomorrow je nevládní organizace JA Czech, která se věnuje rozvoji podnikatelského myšlení na českých školách od roku 1992.

Popisky k fotkám:
1. Po svém vítězství v 1. ročníku programu Solve for Tomorrow si dvojice mladíků z Plzně založila firmu na vývoj bezpečnostních systémů proti krádeži elektrokol a elektrokoloběžek.

2. Absolvent 2. ročníku programu a spoluautor „patníku budoucnosti“ Miloš (vlevo) se dál uplatňuje ve více projektech s tematikou bezpečnosti na silnicích, vede vlastní podnikání a s kamarády z vítězného týmu dál rozvíjí svůj srdcový projekt.

3. Autoři chytrých brýlí pro nevidomé s AI a vítězové 3. ročníku se zúčastnili paralympiády v Paříži a testovali svůj prototyp ve spolupráci s korejskou atletkou.

4. „Opravdový byznys nerozjedete z kurzů od podnikatelských guru z internetu, ale díky skutečným projektům, do kterých dáte své vlastní myšlenky, nápady a získáte ty nejcennější zkušenosti,“ míní 18letý Jakub, milovník hor a vývojář AI pro seniory.

Exit mobile version