Vlnitá lepenka jako udržitelný obalový materiál

Na jednoho člověka připadá průměrně 189 kilogramů obalů ročně. Právě obalový materiál je proto jednou z důležitých výzev, které musí společnost čelit na cestě k udržitelné budoucnosti. Existuje však udržitelné a recyklovatelné řešení, vhodné také pro skladování potravin, a to vlnitá lepenka, která produkuje až třikrát méně odpadu než plasty. Je složená primárně z papíru, v přírodě se tak bez problémů rozloží, a její celosvětová spotřeba proto postupně roste. Ve své výrobní hale ve Všetatech ji pro výrobu obalů využívá i česká společnost THIMM.

Obalové materiály představují významnou část světového odpadu a mají velký podíl na znečištění životního prostředí. Například v Evropské unii tvoří obaly ⅓ z celkového objemu komunálního odpadu. Do oceánů se podle dat Ellen MacArthur Foundation každoročně dostane až 8 milionů tun plastového odpadu, z nichž velká část jsou právě různé obaly. Odpad z obalových materiálů má tak negativní vliv na celé ekosystémy a přírodu. Řešením může být přechod na udržitelnější obalové řešení, a to obaly z vlnité lepenky.

Jedná se o obnovitelný a tvárný materiál, ze kterého lze vytvořit téměř cokoliv a navíc účinně chrání trvanlivost potravin. V Česku se na obaly z vlnité lepenky zaměřuje společnost THIMM. „Naše obaly vyrábíme z vlnité lepenky, která patří mezi nejrecyklovatelnější materiály na světě. Je tak výborným příkladem cyklického hospodaření. Vlákna papíru u obalů vyrobených z vlnité lepenky lze recyklovat bez výrazné ztráty kvality až pětadvacetkrát. V současnosti tak u nás tvoří nový obal z vlnité lepenky z více než 89 % recyklovaný materiál,” říká Martin Hejl, ředitel české pobočky společnosti THIMM.

Plastové obaly tvoří až třikrát více odpadu než vlnitá lepenka

Pokud obaly z vlnité lepenky porovnáme s těmi z plastu, zjistíme, že plastové obaly tvoří až třikrát více odpadu než obaly z vlnité lepenky. Odhaduje se, že pouze asi 20 % nebo méně z celkové produkce obalů z vlnité lepenky skončí jako odpad na skládkách. U plastů se jedná o více než 60 %. Vlnitá lepenka je tak díky své vysoké míře recyklace mnohem šetrnější k přírodě.

Mezi další nesporné výhody tohoto materiálu patří výrazné snížení spotřeby zdrojů na její výrobu. Jako materiál je navíc vlnitá lepenka plně biologicky odbouratelná, protože její hlavní složkou je papír. Vlákna jsou velmi snadno a rychle přeměněna zpět v biomasu.

Podle Ministerstva životního prostředí má nejvyšší prioritu v rámci využití obalových materiálů prevence nadbytečných obalů, a v dalším kroku snadná recyklace. „Výrobci by měli již při návrhu obalu přemýšlet, jak bude na konci životnosti možné obal bez problémů zrecyklovat. Sami výrobci někdy vytvářejí překážky pro recyklaci. Podporou pro směřování k vyšší recyklovatelnosti by měla být tzv. ekomodulace, která byla zavedena do legislativy v roce 2020 a která by měla zohledňovat v rámci výše příspěvku výrobce právě recyklovatelnost obalů,” vysvětluje Veronika Krejčí, tisková mluvčí Ministerstva životního prostředí.

Za rok 2022 v Česku vzniklo přes 1,4 milionů tun obalových odpadů, popisuje Krejčí: „Z dat vyplývá, že množství obalových odpadů narůstá, což je negativní trend. Mezi lety 2021 a 2022 sice došlo k mírnému poklesu množství těchto odpadů, ale nejedná se zřejmě o zásadní zlom. Nejvíce se produkuje papírových obalových odpadů (přes 600 000 tun za rok 2022), následují plasty, sklo a dřevo. U papírových obalových odpadů se dosahuje nejvyšší úroveň recyklace téměř 90 %, dobře si vedeme rovněž ve skleněných obalech nebo ocelových obalech. Přidat musíme například v recyklaci hliníkových obalů.”

V THIMMu se objem výroby vlnité lepenky od počátku jejich působení zvýšil o více než 2 000 %. Společnost v roce 1996 začínala na výrobě 6,6 milionů m² vlnité lepenky, v letošním roce plánuje vyrobit na téměř 140 milionů m².

Obalový průmysl čekají s novou legislativou změny

Do budoucna nás ale v sektoru obalů čekají větší změny, jak upozorňuje Krejčí. „Do konce roku očekáváme publikaci nového nařízení o obalech a obalových odpadech, které bude mít v budoucnu zásadní dopad na celou oblast obalů a obalových odpadů. Nařízení nahradí stávající směrnici o obalech a obalových odpadech a přinese celou řadu nových povinností, cílů a opatření. Jedná se například o nové cíle k opakovaně použitelným obalům, povinnou recyklovatelnost obalů, cíle pro povinný recyklovaný obsah v řadě druhů plastových obalů a další opatření.” Obalový sektor bude muset na změny reagovat. „Bude nepochybně vzrůstat tlak, jednak na celkové omezování množství obalů, ale i na rozvoj inovativních recyklačních technologií, které by měly zajistit dostatečné množství druhotných surovin pro plnění povinných cílů,” dodává Krejčí.

Obaly z vlnité lepenky jako trend a krok k udržitelnosti

V rámci obalových materiálů z vlnité lepenky je společnost THIMM výjimečná i svým konceptem Internet of Packs „Každá krabice má svůj životopis, načtením QR kódu, který je na ní otištěný, lze přesně zjistit, kdy a kde byla vyrobena, kudy poputuje a kde má svůj cíl. Díky tomu je možné monitorovat i to, že jsou naše obaly vyráběny v souladu s principy udržitelnosti v rámci celého procesu výroby,” uzavírá Hejl.

Rostoucí trend výroby obalů z udržitelné vlnité lepenky dokazují i data z webu Svazu výrobců vlnitých lepenek. Každý rok je ve světě vyprodukováno kolem 61 miliard m² vlnité lepenky, což by stačilo k pokrytí plochy téměř celého Dánska. Její celosvětová spotřeba je kolem 270 miliard m² ročně. Evropa má na tomto čísle 22% podíl.

Celkem 88 % obalů z vlnité lepenky je vyrobeno z recyklovatelného materiálu a více než 40 % z celkové produkce je využito k balení potravinářských produktů. Celosvětový nárůst produkce je ročně kolem 4 % a závisí na růstu celé ekonomiky. Nejvíce roste spotřeba vlnité lepenky v Asii. V Evropě vzrostla od roku 2010 o 31,3 %.

Krabice, ale i stíhačka nebo foodtruck

Z vlnité lepenky však ve společnosti THIMM nevyrábí pouze krabice či displeje pro produkty, ale také různé skládačky pro děti, cosplay zbroj na Comic-Con, stíhačku, napodobeninu food trucku nebo celý samostatný stánek na veletrh. Jedná se tak nejen o velice udržitelný, ale také tvárný materiál při jehož zpracování je možné využít veškerou kreativitu. Heslo THIMMu koneckonců zní: „Z vlnité lepenky cokoliv.“

Bose představilo dostupné true wireless špunty s ANC i bezdrátovým dobíjením a kompaktní soundbar s Dolby Atmos

Po letošním uvedení produktů spadajících do nejvyšší kategorie audio produktů představila společnost Bose další novinky. První z nich jsou cenově dostupná bezdrátová sluchátka do uší QuietComfort Earbuds s vynikajícím typickým zvukem Bose, technologií potlačující aktivně ruchy z okolí (ANC), možností bezdrátového dobíjení a vlastním hlasovým ovládáním, s jehož pomocí lze snadno spouštět všechny klíčové funkce. Druhou novinkou je kompaktní soundbar Bose Smart Soundbar, který je primárně určen pro poslech filmového zvuku včetně Dolby Atmos. K vytvoření prostorového zvuku využívá speciální tlakové reproduktory a odrazy od stěn a stropu. Zároveň poslouží výborně i pro poslech hudby. Snadno ho lze začlenit do komplexního bezdrátového rozvodu hudby v bytě či domě.

Sluchátka Bose QuietComfort Earbuds

Přesto, že QuietComfort Earbuds přicházejí s velmi překvapivě nízkou cenovkou, přinášejí funkce, které dosud žádná sluchátka Bose nenabízela. Mezi ně patří například vlastní technologie hlasového ovládání. Díky ní může uživatel „s rukama v kapsách“ přijmout nebo ukončit hovor, ovládat hlasitost reprodukce i potlačení ruchů z okolí nebo spustit či ukončit transparentní mód, který mu umožňuje komunikovat s okolím bez vyndání sluchátek z uší. Hlasové ovládání není závislé na žádném chytrém hlasovém asistentovi, vše zajišťuje vlastní technologie Bose. Ovládání se aktivuje se hlasovým příkazem „Hey headphones“ a dále probíhá pomocí předem definovaných anglických povelů, jejich seznam najdou uživatelé v nové aplikaci Bose QC Earbuds. Ta vznikla právě u příležitosti uvedení těchto sluchátek a ve srovnání s dosavadní aplikací nabízí mnohem větší možnosti. Ovládat klíčové funkce je samozřejmě možné i pomocí dotykových plošek špuntů, každý z nich nabízí čtyři různá gesta, jejich funkce lze upravit v aplikaci.

Bose QuietComfort Earbuds jsou zároveň první sluchátka Bose, která nabízí bezdrátové QI nabíjení. Špičkový zvuk a vynikající kvalitu ANC je v případě Bose téměř zbytečné zdůrazňovat. Přesto především z pohledu výkonosti ANC a zvuku zůstávají na špičce již dříve představená sluchátka do uší Bose QuietComfort Ultra Earbuds.

Sluchátka jsou malá a pro pevné a přesto pohodlné upevnění v uších využívají v Bose osvědčenou kombinaci dvou silikonových částí, přičemž každá z nich je v balení přiložena ve třech velikostech. To otevírá jejich potenciál při sportu, a to zvlášť v kombinaci s kvalitním transparentním módem, který umožňuje vnímat při běhu okolní dění. Při používání venku je nerozhodí déšť ani pot, specifikace IPX4 zaručuje jejich odolnost proti stříkající vodě. Na jedno nabití vydrží hrát až 8,5 hodiny a z pouzdra, které se dobíjí 20 minut, je možné je dobít na dalších přibližně 21 hodin poslechu.

Sluchátka Bose QuietComfort Earbuds byla uvedena ve třech barvách – černé, zakouřené bílé a fialkové „chilled lilac“. Na našem trhu by se měla objevit s největší pravděpodobností již začátkem října, jejich doporučená koncová cena bude 5 290 Kč (prosím o upřesnění, nezapsal jsem si, jen si matně pamatuju) .

Chytrý Bose Smart Soundbar s Dolby Atmos

Druhou zářijovou novinkou Bose je kompaktní chytrý soundbar. Mezi jeho přednosti patří vynikající reprodukce a schopnost vytvoření prostorového zvuku, ke kterému využívá odrazy od stěn a stropu. Díky tomu dokáže při sledování filmů s plnohodnotnou zvukovou stopou Dolby Atmos reprodukovat i efekty přicházející k uším posluchačů shora. Bose Smart Soundbar lze jednoduše začlenit do domácího zvukového systému založeném na aplikaci Bose, která umožňuje ovládání hudby a zvukových zón v celém domě. Komě toho je soundbar plně kompatibilní s Apple AirPlay 2, Spotify Connect a Chromecast. Při reprodukci filmového zvuku využívá prvky umělé inteligence, a to pro zlepšení srozumitelnosti dialogů a také pro technologie Bose TrueSpace. Ta dokáže vytvořit prostorový zvuk i u starších filmů se zvukovou stopou stereo nebo 5.1.

Samotný kompaktní soundbar dokáže vytvořit velmi působivé basy i prostorové podání. Pokud by uživatel chtěl ještě intenzivnější zážitek, může ho doplnit o bezdrátový subwoofer či bezdrátové zadní satelitní reproduktory Bose. Velmi zajímavou variantu nabízí také kombinace soundbaru a otevřených sluchátek Bose Ultra Open Earbuds, které mohou po propojení v aplikaci fungovat právě jako zadní reproduktory.

Smart Soundbar se v nabídce zvukových lišt Bose řadí za špičkový model Bose Smart Ultra Soundbar, který nabízí více reproduktorů, ještě intenzivnější prostorový zážitek a také možnost přesné kalibrace, která nastaví reprodukci přesně podle prostorové dispozice konkrétní místnosti.

Bose Smart Soundbar bude na našem trhu dostupný začátkem října. K dispozici je v elegantním černém provedení, jeho doporučená koncová cena bude 14 990 Kč

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:
Společnost BaSys CS je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean, Energy Sistem a další. Česká pobočka BaSys CS v poslední době významně rozvíjí také distribuční divizi prémiových domácích spotřebičů s aktuálně nabízenými značkami Laurastar a Cuisinart.

Canon zvyšuje produktivitu a výkon UV flatbed tiskáren řady Arizona 1300 zavedením technologie FLXflow

Společnost Canon představila novou technologii FLXflow pro řadu UV flatbed tiskáren Arizona 1300, která obohacuje tuto sérii o nové funkce v oblasti produktivity a výkonu. Nová technologie FLXflow, dříve známá jako FLOW, nabízí nejen původní funkci „Hold“, která pomáhá upevnit média na flatbed ploše bez zón, ale také nové volitelné funkce „Float“ a „Instant Switch“, které zlepšují manipulaci s médii. Z výhod systému FLXflow, který přináší vyšší produktivitu, snadné používání a všestrannost aplikací, může těžit více než 8 000 uživatelů strojů Arizona po celém světě.

Optimalizovaná produktivita

Arizona 1300 FLXflow podporuje širokou škálu substrátů a aplikací a je určena pro stále rostoucí segment produkce středních objemů tisku. Díky tomu mohou velké grafické tiskárny a další poskytovatelé tiskových služeb (PSP) efektivně nabízet pestrou paletu služeb zákazníkům v maloobchodu, v oblasti interiérových dekorací, obalů a průmyslu.

Systém FLXflow nabízí nejen patentovaný způsob fixace, ale také nadnášení médií. Je vybaven třemi funkcemi – Hold, Float a Instant Switch – které uživatelům umožňují rychlejší a snadnější přesun těžších a tvarově nepravidelných médií po stole. Funkce Hold, součást původní technologie FLOW, udržuje médium na místě pomocí patentované techniky proudění vzduchu. Díky automatickému měření a nastavení úrovně proudění vzduchu, které pevně a přesně drží různé typy médií na správném místě, umožňuje technologie FLOW flexibilní polohování s mnohem menší nutností maskování.

Nová funkce Float žene vzduch ze stolu nahoru a vytváří tak vzduchový polštář, který umožňuje snadné polohování těžkých nebo náročných substrátů a snižuje riziko poškození nebo znehodnocení médií. Výsledkem je také plynulejší registrace všech typů médií, přičemž schopnost „nadnášet bez posunutí“ umožňuje přesné umístění několika médií najednou. Funkce Instant Switch umožňuje obsluze snadno přepnout z režimu Hold na režim Float pomocí nožního pedálu (pedálů). Díky tomu je obsluha tiskárny jednoduchá a snadné je také odebírání médií ze stolu.

Vyšší flexibilita

Zákazníci, kteří se rozhodnou pro technologii Arizona 1300 FLXflow, mohou využít výhod funkce Advanced Image Layout Controls, která umožňuje úpravy na poslední chvíli přímo na tiskárně. Patří sem přichycení a zarovnání obrazu k médiu, automatické ořezávání, vkládání, sdružování složitých úloh, krokování a opakování, nastavení rozteče, zrcadlení a změna přiřazení tiskových režimů. To zvyšuje flexibilitu při umisťování substrátů na stůl a omezuje plýtvání drahými materiály. Produktivitu zlepšují také nástroje servisní podpory PRISMAservis, které zajišťují prediktivní údržbu a usnadňují autorizovanou vzdálenou podporu ze strany kvalifikovaných servisních techniků. To vše prodlužuje dobu provozuschopnosti.

Možnost upgradu přímo na místě

Zákazníci stávající řady Arizona 1300 s technologií FLOW si mohou svou tiskárnu upgradovat na nejnovější verzi s technologií FLXflow, a to včetně volitelných funkcí Float a Instant Switch. Upgrade zahrnuje také funkce Advanced Image Layout Controls. K dispozici je také software pro pracovní postupy PRISMA XL Suite, který poskytuje funkci náhledu i pro složité, vícevrstvé a texturované úlohy. Software umožňuje odhadnout náklady a uživatelům také ukáže, jak bude vypadat finální produkt před vytištěním, a zároveň jim dovoluje provést veškeré nezbytné úpravy. Možnost upgradu přímo v provozu je součástí modulárního přístupu společnosti Canon k technologickým a softwarovým řešením. Uživatelům poskytuje přístup k nejnovějším dostupným funkcím, aniž by museli znovu investovat do nových zařízení. Tím se prodlužuje životní cyklus produktu.

Zákazníci mohou také využít volitelný poprodejní servisní program proCARE, který maximalizuje dobu bezporuchového provozu tím, že nabízí předvídatelné náklady na údržbu a náhradní díly, preventivní údržbu, vzdálenou podporu a rychlou odezvu. Kromě toho se na všechny tiskárny Arizona vztahuje jednoletá záruka výrobce a volitelný program prodloužené záruky Arizona je k dispozici na 3, 4 nebo 5 let.

Mathew Faulkner, ředitel marketingu a inovací skupiny širokoformátového tisku společnosti Canon EMEA, uvedl: „Ve společnosti Canon se zaměřujeme na neustálý rozvoj našeho portfolia, přičemž úzce komunikujeme s trhem a zákazníky a vyvíjíme naše produkty, od řady tiskáren až po podpůrný software. V současnosti tak rozšiřujeme na řadu Arizona 1300 technologii FLXflow, kterou jsme představili v březnu tohoto roku u řady Arizona 2300. Přinášíme tím stále většímu počtu našich zákazníků možnost být všestrannější a poskytovat vysoce kvalitní aplikace s ještě vyšší efektivitou a produktivitou pracovního toku. Naše technologie FLXflow díky přidané funkci „Float“ usnadňuje výrazně obsluze práci s nepravidelnými nebo těžkými substráty a otevírá tak možnosti pro výrobu ještě širšího spektra aplikací.“

Reliéfní a texturovaný tisk pro nekonečnou kreativitu

Pro tiskárnu Arizona 1300 FLXflow je k dispozici software PRISMAelevate XL, který umožňuje vrstvený tisk až do výšky 4 mm (0,157″) a pomáhá zákazníkům zlepšit a rozšiřit nabídku produktů o výrazné a na dotek příjemné grafické prvky pro aplikace s reliéfním tiskem. Zákazníci mohou zkoušet nové aplikace, jako jsou vysoce kvalitní, texturované, trvalé nápisy, dekorace výrobků, ocenění, dekorační materiály a prototypy obalů, jakož i aplikace pro zrakově postižené.

Navrženo s ohledem na udržitelnost

Arizona 1300 FLXflow byla navržena s ohledem na udržitelnost, produkuje méně odpadu a má nižší spotřebu energie než její předchůdci. Technologie FLXflow vyžaduje méně maskování a podložek k udržení médií na místě. Díky tomu se snižuje množství odpadu. Jedná se o tiskárny využívající LED-UV technologii, takže tato řada spotřebovává nejméně o 15 % energie méně ve srovnání se svými UV-halidovými předchůdci a nabízí energeticky úsporné funkce, jako jsou tisk na první pokus a funkce okamžitého zapnutí. Její inkousty mají certifikaci UL. GREENGUARD Gold, která zaručuje, že se výtisky mohou bezpečně používat například v nemocnicích, školách a na dalších veřejných místech.

Zákazníci mohou také využít program repasí společnosti Canon, v jehož rámci mohou vyměnit své tiskárny Arizona za nové. Vrácené stroje se zkontrolují, servisují a připraví k prodeji jako repasované tiskárny. Tím se dále prodlužuje životnost tiskáren Arizona.

Arizona 1300 FLXflow je již nyní v prodeji u akreditovaných partnerů a také u přímých prodejců společnosti Canon.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Průzkum AI v české společnosti Polovina Čechů nějakou formu AI už vyzkoušela. Zatím jen málo z nich jí bere jako skutečný nástroj.

Velká část české společnosti už si alespoň někdy v životě vyzkoušela nějakou formu umělé inteligence. V průzkumu technologické společnosti Qinshift to potvrdilo 48 % dotázaných. Zároveň jí ale pouze jen velmi malá část z nich (3,5 %) používá skutečně pravidelně. Z výzkumu taktéž vyplynulo, že mladší generace má mnohem kritičtější přístup k tomu, jaké odpovědi AI produkuje a výsledky si tak mnohem častěji ověřuje, než lidé starší. Výzkum, který provedla agentura Stem/Mark na reprezentativním vzorku české populace byl zaměřen na hodnocení spolehlivosti umělé inteligence, názor na formu její regulace a celkovou míru využívání. Průzkum se zúčastnilo 508 respondentů ve věku 18 až 64 let.

Průzkum ukázal, že přibližně polovina české populace (47,8 %) má již nějakou zkušenost s použitím AI, přičemž ale pouze 3,5 % respondentů uvedlo, že AI používají denně. Nejaktivnější skupinou jsou mladí lidé do 29 let, kteří AI používají nejvíce. Dvě třetiny (67 %) z nich má již nějakou zkušenost, ať už příležitostnou, nebo pravidelnou. Průzkum prokázal například i to, že mladší generace uživatelů má k výsledkům AI mnohem kritičtější přístup. Její výsledky si totiž vůbec neověřuje pouze 7,2 % lidí do 30 let věku. Naopak jmenovitě starší generace respondentů nad 60 let má k AI mnohem větší důvěru. Celá polovina seniorů si totiž vůbec neověřuje správnost výsledků, které jim AI poskytne.

Na to, jak důležitá je podle dotazovaných spolehlivost výsledků AI se ptala další část průzkumu. Více než tři čtvrtiny (75,8 %) respondentů považuje za důležité, aby aplikace, které využívají AI (např. virtuální asistenti nebo navigace), poskytovaly správné a relevantní odpovědi. Tento požadavek na spolehlivost je ještě výraznější při použití AI v profesních oblastech, jako je zdravotnictví, vzdělávání nebo autonomní doprava. Tam to za velmi důležité považuje 77,2 % Čechů. Toto přesvědčení navíc s věkem dotazovaných stoupá.

Pokud jde o profesní oblasti, ve kterých je přesnost AI podle Čechů nejdůležitější, respondenti nejčastěji zmiňovali zdravotnictví (37,2 %), následované zákaznickým servisem (20,3 %) a vzděláváním (16,3 %). Autonomní dopravu považuje celkem překvapivě za nejdůležitější pouze 8,1 % dotázaných.

Šéf testingu ve společnosti Qinshift Martin Paták k výsledkům říká: “Výrazně větší podíl aktivních uživatelů v mladší generaci pro nás přirozeně tak překvapivý nebyl. To, co nás ale zaujalo je vlastně přístup té starší generace. Na jednu stranu jí využívá méně, ale zároveň považuje za mnohem důležitější, aby byly výsledky jejích výstupů spolehlivé. Současně jen velmi malá část z ní ale tuší, že jsou výstupy modelů AI nějakému testování vůbec vystavené. Z výsledků chápeme, že starší generace tak musí pravděpodobně vnímat umělou inteligenci jako mnohem mocnější a samostatnější entitu, než mladí lidé, kteří už mají tendenci vnímat její působení kritičtěji.”

Regulace a testování výsledků činnosti AI je pro českou veřejnost také důležitým tématem. Velká část dotázaných (60 %) totiž především nemá správné informace o tom, jak to s testováním AI obecně je. Skoro polovina respondentů (45,3 %) totiž vůbec netuší, jestli k nějakému testování dochází a 14,2 % lidí si dokonce myslí, že k němu nedochází vůbec. Většina respondentů (42,5 %) pak podporuje formu nějaké regulace AI v rámci konkrétních oborů, v nichž je používána. Dvě pětiny dotázaných (40,2 %) by pak uvítaly zavedení mezinárodně platných standardů.

Shrnutí:

Výsledky průzkumu ukazují, že zatímco polovina populace České republiky už má nějakou zkušenost s AI, většina ji vnímá spíše jako zajímavost než nezbytný nástroj. Mladší lidé používají AI častěji a častěji si i ověřují její výsledky. Starší generace má tendenci výsledkům AI více důvěřovat, aniž by je dále kontrolovala. Zároveň dvě třetiny populace jak a jestli AI prochází dostatečným testováním. Češi se také v podstatě shodují na potřebě regulace AI jako takové. Nejčastěji by uvítali její regulaci na úrovni konkrétních oborů nebo zavedení mezinárodních norem.

O společnosti Qinshift:

Qinshift je globální technologická společnost se silným evropským zastoupením, která poskytuje technologické služby perspektivním společnostem po celém světě. Více, než 3 000 jejích technických odborníků vytváří a navrhuje software a poskytuje komplexní podniková řešení, vizionářský design UX/UI, spolehlivě provozuje služby, inovativní produktový vývoj a špičkové podnikové poradenství. Společnost se stará o různorodou klientelu včetně telekomunikačních a satelitních operátorů, finančních a bankovních institucí, výrobních a automotive společností a organizací zabývajících se mobilitou a zdravotnictvím. U svých klientů podporuje jejich cestu k digitální transformaci. Qinshift je součástí technologického pilíře v rámci skupiny KKCG .

Belkin představuje InvisiGlass. Spolehlivou ochranu displeje, nyní vyrobenou z recyklovaného skla

Nové ochranné kryty obsahují 60 % postindustriálně recyklovaných materiálů (PIR)*

Společnost Belkin, která je již 40 let přední značkou spotřební elektroniky, představila novou kolekci produktů InvisiGlass pro ochranu displejů, která je vyrobena z certifikovaného recyklovaného skla. Produkty z kolekce InvisiGlass jsou nyní k dispozici i pro iPhone 16, iPhone 16 Plus, iPhone 16 Pro a iPhone 16 Pro Max.

Produkty Belkin InvisiGlass jsou nově vyrobeny ze skleněných materiálů certifikovaných podle normy Global Recycled Standard (GRS). Jsou důkladně testovány, aby byla zajištěna prvotřídní kvalita, odolnost, spolehlivost a průzračnost. To jsou vlastnosti, kterými je značka Belkin známa.

Díky technologii Ion Exchange (iontové výměny) jsou ochranné kryty InvisiGlass o 62 %** odolnější, než ochranné kryty z tvrzeného skla, aniž by se zvyšovala tloušťka nebo hmotnost, a poskytují tak nejlepší ochranu ve své třídě při zachování přirozeného vzhledu displeje chráněného zařízení.

Do kolekce ScreenForce InvisiGlass patří:

  • InvisiGlass – nový kryt InvisiGlass je vylepšením původního materiálu InvisiGlass Ultra představeného v roce 2017. Nová verze je vylepšena recyklovaným sklem, přičemž je stále hladká na dotek a ultratenká, což zachovává citlivost dotykové obrazovky.
  • InvisiGlass Blue Light Filter – obsahuje špičkovou technologii redukce modrého světla od společnosti Eyesafe, která filtruje 60 % modrého světla***. Kryt je navržen tak, aby podporoval pohodlí očí a zpříjemňoval čas strávený u obrazovky, ať už při práci, čtení nebo streamování.
  • InvisiGlass Privacy – navrženo s přidaným filtrem pro ochranu soukromí, který chrání e-maily, webové stránky, texty a fotografie před zvědavýma očima. Je ideálním řešením pro práci s citlivými dokumenty, online bankovnictví nebo prosté prohlížení webu či sociálních sítí.

Kryty displejů Belkin InvisiGlass se dodávají ve 100% recyklovaných obalech**** s použitím papíru certifikovaného organizací Forest Stewardship Council. Balení obsahuje čisticí hadřík, nálepku pro odstranění prachu, která zabraňuje vzniku vzduchových bublin, a patentovaný zásobník Easy Align pro bezchybné zarovnání a spolehlivou aplikaci.

https://www.belkin.com/company/blog/recycled-glass-screen-protector/

https://www.belkin.com/p/invisiglass-treated-screen-protector-for-iphone-161514-pro/OVA171fq.html

https://www.belkin.com/p/invisiglass-blue-light-filter-screen-protector-for-iphone-161514-pro/OVA161fq.html

https://www.belkin.com/p/invisiglass-privacy-treated-screen-protector-for-iphone-161514-pro/OVA167fq.html

*Sklo je vyrobeno z minimálně 60 % recyklovaného skla a je certifikováno v rámci GRS.
**Na základě interních testů vydrží kryt displeje v průměru až o 62 % větší sílu než běžné kryty z tvrzeného skla.
***435-440 nm
****Součásti z recyklovaného plastu zahrnují zásobník Easy Align, podpůrný zásobník, vrchní ochrannou fólii a ochranné sáčky.

O společnosti Belkin

Společnost Belkin je kalifornský lídr v oblasti příslušenství, který již 40 let dodává oceňované produkty pro napájení, ochranu, produktivitu, konektivitu a audio. Společnost Belkin, která byla navržena a zkonstruována v jižní Kalifornii a prodává se ve více než 100 zemích po celém světě, si zachovává své stálé zaměření na výzkum a vývoj, komunitu, vzdělávání, udržitelnost, a především na lidi, kterým slouží. Od skromných začátků v garáži v jižní Kalifornii v 80. letech až po dnešní rozmanitou globální technologickou společnost zůstáváme navždy inspirováni planetou, na které žijeme, a spojením mezi lidmi a technologiemi.

„Zaplatím náramkem!“ mBank, Mastercard a Niceboy přinášejí do Česka po prstenech jako první také elegantní platební náramky

Digitální banka mBank opět potvrzuje svou pozici lídra v platebních inovacích, krátce po úspěšném uvedení platebních prstenů přináší jako první v České republice i platební náramky. Ve spolupráci s partnery Mastercard a Niceboy propojuje výjimečný design s maximální praktičností. Elegantní náramky jsou dostupné v sedmi variantách a dokonale doplní každý outfit. Svým nositelům umožní užívat si svobodu při placení, aniž by museli vytahovat peněženku nebo mobilní telefon. Hodí se tak například na společenské akce, do divadla, na koncert nebo na večírek.

„Platební prsteny vzbudily u našich klientů velký zájem, což dokládá více než 120 tisíc transakcí provedených právě prstenem v Česku za první tři měsíce od uvedení na trh. V srpnu se tato novinka zařadila už na třetí místo v pomyslném žebříčku oblíbenosti nositelných platebních zařízení (včetně chytrých hodinek). S platebními náramky se chceme posunout ještě o úroveň výše a ukázat, že praktický platební nástroj může být zároveň luxusním a elegantním doplňkem ideálním pro situace, kdy se nehodí mít u sebe telefon, peněženku nebo chytré hodinky,“ říká Martin Podolák, zástupce generálního ředitele mBank Česká republika pro oblast produktového a segmentového managementu.

Platební náramky Niceboy ONE Infinity by Furiosa jsou dostupné na eshopu Niceboy v sedmi nadčasových barevných provedeních a ve velikostech XS až XL. Nikdy se nevybijí, jsou vodotěsné a v případě ztráty je lze snadno deaktivovat prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu. Svým majitelům poskytují jistotu, že budou mít své finanční prostředky doslova po ruce, kdykoli je to potřeba. Náramky fungují pouze s platebními kartami Mastercard vydanými u mBank.

„Lidé chtějí platit jednoduše, pohodlně a zejména tím, co mají přirozeně u sebe. Není tedy divu, že počet plateb mobilem, hodinkami a další nositelnou elektronikou se za poslední tři roky ztrojnásobil. Díky technologii tokenizace dnes umíme vytvářet digitální otisky platebních karet prakticky v jakémkoli zařízení a využívání tokenů navíc ještě více posiluje bezpečnost transakce tím, že v ní vůbec nefiguruje reálné číslo karty. Platební náramky představují po prstenech další vzrušující krok v tomto vývoji a těším se na odezvu od zákazníků,“ doplňuje Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

„V Niceboy dobře rozumíme tomu, jak chytré doplňky mohou lidem zpříjemnit každodenní život. Jsem hrdý na to, že spolu s našimi partnery přinášíme smysluplné inovace, které jsou nejen technologicky vyspělé, ale díky zapojení českých designerů také krásné. Spolupracujeme s mladou designovou značkou Furiosa, která k výrobě korálkových náramků používá nejkvalitnější polodrahokamy a minerální kameny z celého světa. Výsledkem je unikátní produkt, který v sobě spojuje funkčnost, technologie a exkluzivitu,“ uzavírá Michal Čarný, CEO společnosti Niceboy.

mBank a Mastercard dlouhodobě přinášejí novinky, které zvyšují komfort při placení. Nejnověji například můžete zaplatit za palivo, aniž byste museli opustit svůj vůz. Tuto novinku umožňuje služba Pay to Fuel, kterou do Česka přinesla Škoda Auto a je dostupná v síti čerpacích stanic OMV. V zahraničí již úspěšně funguje v Belgii, Dánsku, Lucembursku, Německu, Rakousku, Švýcarsku, Španělsku a nyní i v České republice.

O mBank

mBank je dynamická digitální banka působící na českém a slovenském trhu od roku 2007. Na český trh přišla jako první nízkonákladová banka nové generace. Během šestnácti let se pro ni rozhodlo téměř 780 000 klientů. Díky praktické mobilní aplikaci mohou mít zákazníci mBank svou banku kdykoliv po ruce a jednoduše tak vyřešit vše, co potřebují. Mateřská polská společnost mBank spadá pod německou skupinu Commerzbank. V roce 2024 mBank získala ocenění v soutěži Mastercard Awards za jedinečný projekt s využitím segmentační analýzy na základě poznatků z propojení behaviorálních a transakčních dat. V dubnu 2024 banka získala Visa Awards za digitální propozici – novou nabídku pro podnikatele, v rámci které si v mBank vše vyřídí v mobilu.

O společnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. www.mastercard.com

O společnosti Niceboy

Společnost Niceboy vznikla v roce 2016 a od té doby vyrostla mezi nejvýraznější výrobce elektroniky
u nás. Jejím původním zaměřením byly akční kamery. Mezi spotřebiteli si ale postupně získaly
největší popularitu reproduktory a sluchátka Niceboy. V poslední době se produktové portfolio dále
rozrůstá například o oblasti chytré domácnosti a nositelné elektroniky, jako jsou chytré hodinky.
Značka si získala renomé nejen díky vynikajícímu poměru ceny a užitné hodnoty, ale také díky
atraktivnímu designu svých produktů.

Dva roky s Infinixem: Téměř 130 tisíc prodaných smartphonů a zajímavé technologie

Značka Infinix se velmi dobře etablovala na českém a slovenském trhu. Za dva roky se prodalo přes 126 000 kusů všech modelů čínského výrobce, který se tak pevně usadil na pátém místě prodejnosti. Oblíbenost si získal především inovativními technologiemi pro rychlé nabíjení, bohatým obsahem balení, ale hlavně skvělým poměrem cena/výkon.

Značka mobilních zařízení Infinix oslavila dva roky od svého vstupu na český a slovenský trh, během kterých dosahovala vynikajících výsledků jak na lokálním, tak na globálním trhu. Celosvětově se Infinix stal jednou z nejrychleji rostoucích značek mobilních zařízení a v tuzemsku se stal nebezpečným vyzyvatelem pro zavedenou konkurenci.

„Máme za sebou dva velmi úspěšné roky, během kterých jsme se díky silnému růstu vypracovali na pozici páté nejprodávanější značky na trhu,“ shrnuje Lukáš Knotte, country manager Infinixu pro ČR a SR. „Před naším vstupem na trh byl Infinix nejen u nás, ale i v celé Evropě naprosto neznámý a na rozdíl od řady konkurenčních značek jsme odmítali a nadále odmítáme růst na dluh. Jediné, o co jsme se proto mohli opřít, byla kvalita našich produktů a jejich vynikající cena. O to větší mám radost z toho, jakých výsledků zde za tak krátkou dobu dosahujeme.“

Poměr ceny a výkonu je základním pilířem produktové strategie Infinixu, a to jak z hlediska technických specifikací samotných zařízení, tak štědrého obsahu balení. Zatímco od ostatních výrobců už nedostanete, kromě samotného telefonu, téměř nic, Infinix nabízí kompletní příslušenství v podobě nabíječky s kabelem, ochranného krytu a sluchátek. To se týká i nejlevnějších modelů. U vyšších řad je pak k dispozici i ochranné sklo nebo fólie na displej.

„Za ty dva roky, co jsme na trhu, vyšly v českých a slovenských médiích desítky recenzí našich telefonů. Některé jsou velice lichotivé, jiné méně, ale i ti největší kritici, kteří na nás nenechají nit suchou, zpravidla dodají, že z hlediska ceny a výkonu jsme špička,“ navazuje Lukáš Knotte. „To je skvělá zpráva, protože se na tom ukazuje, že náš hlavní prodejní argument skutečně funguje.“

Z nuly na sto

Infinix v období od svého debutu v létě 2022 do srpna 2024 na českém a slovenském trhu prodal lehce přes 126 tisíc telefonů. Již v září 2023, tedy zhruba rok od svého vstupu, se poprvé dostal mezi pět nejprodávanějších značek na lokálním trhu a tuto pozici si pak s občasnými výkyvy drží dodnes.

„V některých měsících nás sice přeskočí konkurenční značka, ale potřebuje na to velkou slevovou akci, jaké my neděláme. Jakmile takové promo skončí, jsme opět na svém místě a pokračujeme v růstu,“ poznamenává Knotte. „Jsme přesvědčený, že z hlediska organického vývoje jsme již stabilně číslo pět a náš současný tržní podíl, který v srpnu činil 2,5 %, je s výjimkou výjimečně úspěšného února 2024 nejvyšší, jaký jsme kdy měli.“

Pokračujícímu růstu Infinixu na českém a slovenském trhu pomáhá i jeho letošní portfolio, jehož hlavní řady byly uvedeny na přelomu zimy a jara. Telefony Smart 8 a Hot 40i jsou již nyní třetím, resp. pátým historicky nejúspěšnějším modelem Infinixu v ČR a SR, přestože jsou v prodeji jen lehce přes půl roku, a Smart 8 má velmi reálnou šanci se dostat na první místo.

„Konkurence na trhu meziročně výrazně zesílila, takže jsem rád, že se letošním modelům daří,“ říká Knotte. „Je prakticky jisté, že Smart 8 už příští měsíc překoná prodeje svého předchůdce Smart 7 a do konce roku by mohl překonat náš vůbec nejúspěšnější model Hot 30i, kterého se prodalo téměř dvacet tisíc kusů.“

Inovace místo imitace

Přestože Infinix působí v Evropě teprve dva roky, historie této značky, spadající pod skupinu Transsion, se píše již od roku 2013 a v současnosti je jedním z největších výrobců mobilních zařízení na světě s globálními prodeji v řádu desítek milionů zařízení ročně. Expanze na evropské trhy proto byla pro Infinix logickým krokem.

„Infinix funguje jinak než řada jiných čínských výrobců, kteří přišli, zazářili a vzápětí zhasli,“ říká Lukáš Knotte. „Má za sebou už více než desetiletou historii, drží si stabilní pozice na trzích po celém světě, a především se snaží jít vlastní cestou – místo pasivního reagování na trendy se je snaží udávat.“

Jen od počátku letošního roku Infinix představil několik inovativních technologií, které nasadil nebo brzy nasadí do svých mobilních zařízení. Mezi ty již nasazené patří řešení All-Round FastCharge 2.0 postavené na proprietárním chipsetu Cheetah X1. Tato technologie uvedená v letošní řadě Note 40 přináší ucelenou správu kabelového i bezdrátového nabíjení s inteligentními režimy a nástroji pro ochranu baterie a prodloužení její životnosti, to vše při výkonu až 100 W.

Mezi budoucí inovace pak patří například technologie bezkontaktního nabíjení AirCharge schopná dobíjet zařízení vzduchem, E-Color Shift využívající technologie barevného elektronického inkoustu pro libovolnou změnu barev na krytu telefonu, Extreme-Temp Battery umožňující bezproblémový provoz baterií v extrémně nízkých i vysokých teplotách a konečně Spherical NFC 720° poskytující pohodlnou NFC konektivitu v široké výseči okolo zařízení.

Infinix nezůstává pozadu ani v oblasti partnerství, kde spolupracuje například se značkou JBL, která se postarala o vyladění zvuku na zařízeních řady Note, se studiem DesignWorks ze skupiny BMW, jež pro Infinix navrhlo speciální edici Racing Gray, rovněž pro zařízení řady Note, se značkou GoPro, díky čemuž byla usnadněna konektivita mezi jejími kamerami a nadcházejícím vlajkovým modelem Zero 40, nebo se Samsung System LSI, kde se spolupráce týká AI algoritmů pro fotoaparáty.

Narozeninový týden

Jako poděkování českým a slovenským zákazníkům zavádí Infinix v týdnu od 23. do 29. 9. 2024 speciální narozeninové ceny na drtivou většinu svých letošních modelů s průměrnou slevou ve výši 10 %.

„Žádný nováček na trhu neobstojí, pokud si nezíská důvěru lokálních partnerů a koncových uživatelů,“ uzavírá Lukáš Knotte. „Chtěli bychom tímto upřímně poděkovat všem, kteří nám na počátku dali šanci, protože jen díky nim jsme se mohli dostat tam, kde jsme. Jsem vám za to velmi vděčný.“

O společnosti INFINIX

Infinix Mobility je rychle se rozvíjející technologická značka, která navrhuje, vyrábí a prodává rozšiřující se portfolio chytrých zařízení po celém světě pod značkou Infinix, která byla založena v roce 2013. Infinix, který se zaměřuje na dnešní mládež s první technologií ve své třídě, vytváří trendy, výkonné a dosažitelné ceny inteligentních zařízení, která přinášejí nejnovější technologie na trhu uživatelům po celém světě v době, kdy je potřebují za cenu, kterou chtějí.

Pro více informací navštivte: http://www.infinixmobility.com/

 

HUAWEI WATCH D2 přináší revoluční 24hodinové monitorování krevního tlaku, které posouvá hranice chytrých technologií

Společnost Huawei minulý týden na akci Innovative Product Launch v Barceloně představila několik dlouho očekávaných novinek. Jednou z nich jsou i Huawei Watch D2, první zdravotnicky certifikované zařízení, které monitoruje krevní tlak 24 hodin denně. Uvedení chytrých hodinek Huawei Watch D2 na trh přineslo převratnou inovaci mezi chytrými hodinkami, protože se jedná o první zařízení se zabudovaným systémem ambulantního měření krevního tlaku na zápěstí. Hodinky jsou také vybaveny systémem Huawei TruSense pro rychlejší a přesnější výsledky měření.

Podle průzkumu Huawei Health Survey 2023[1] je právě krevní tlak zdravotním ukazatelem, který Evropany zajímá nejvíce. Polovina respondentů navíc přiznala, že se svým zdravím nejsou spokojeni. Na druhou stranu 88 % uživatelů uvedlo, že díky funkcím v chytrých zařízeních určených k monitorování zdraví u nich došlo ke zlepšení fyzické kondice. To ukazuje, jak významnou roli chytrá zařízení hrají v každodenním živote a jak mohou pomoci zlepšit zdraví uživatelů.

Personalizované, a především celodenní měření

Ambulantní měření krevního tlaku (ABPM) je doporučováno jako jeden ze způsobů měření krevního tlaku pro diagnostiku hypertenze a následně i pro její sledování a léčbu. Nové Huawei Watch D2 měří krevní tlak v pravidelných intervalech v průběhu celého dne a během všech běžných činností, i ve spánku. Informace získané z měření tak poskytují přesnější obraz o změnách a vzorcích krevního tlaku.

Huawei Watch D2 navíc využívají pokročilé softwarové algoritmy, které integrují zdravotní data uživatele nejen z měření krevního tlaku, ale také z údajů o spánku a absolvovaných cvičení. Tyto pokročilé analýzy přináší přesnější výsledky měření a jsou tak skutečným průlomem v oblasti osobního monitorování zdraví. Jejich nespornou výhodou je, že máte svá data vždy plně pod kontrolou – zatímco zdravotnická zařízení často výsledky s pacienty nesdílejí, s Huawei Watch D2 můžete kdykoli sledovat svůj zdravotní stav v reálném čase a získat tak větší klid a jistotu.

Ačkoliv jsou hodinky certifikovaným zdravotnickým zařízením a plní stejnou funkci jako kterékoliv jiné zdravotnické zařízení určené k měření krevního tlaku, nikde nenajdete manžetu na paži, žádnou krabičku v pase nebo hadičku přes tělo. S hodinkami Huawei Watch D2 je tak přesné měření krevního tlaku snadné a spolehlivé a zároveň stylové.

Odborné měření krevního tlaku 24 hodin denně

Přístroj je vybaven vysoce přesným tlakovým senzorem, miniaturní pumpou a nafukovacím airbagem, aby poskytoval přesné údaje z měření tlaku. Zařízení měří analýzu EKG beat-by-beat, monitorování kyslíku v krvi (SpO2), srdeční frekvenci, úroveň stresu a teplotu kůže, čímž uživatelům přináší komplexní správu zdraví, která pomáhá zavčas odhalit potenciální zdravotní problémy a usnadní tím následné lékařské doporučení. Huawei Watch D2 umožňují inovativní 24hodinové monitorování krevního tlaku na zápěstí, k čemuž využívá vzduchového polštářku, který se nafoukne a v pravidelných intervalech provádí měření.

Uživatelé si mohou snadno změřit 9 ukazatelů, na základě kterých, si mohou vygenerovat zprávu s přehledem zdravotního stavu. Ta identifikuje potenciální zdravotní rizika. Mezi tyto ukazatele patří: srdeční tep, krevní tlak, kyslík v krvi (SpO2), stres, teplota kůže, EKG, pružnost cév, kontrola dýchání a povědomí o dýchání ve spánku. Tyto ukazatele si může uživatel zkontrolovat během jedné minuty, narozdíl od tradičních zdravotnických přístrojů, které obvykle pro takový přehled vyžadují nošení alespoň přes noc.

Huawei Watch D2 jsou první chytré hodinky s funkcí analýzy krevního tlaku v rámci Přehledu o zdraví. Přináší více než 80 cvičebních režimů a úkolů týkajících se cvičení, stravy, spánku, hmotnosti a stresu, které pomohou uživateli vytvořit si zdravé životní návyky podporující regulaci krevního tlaku. Komplexní správu zdraví doplní i monitorování spánku systémem Huawei TruSense, který přesně identifikuje hluboký a lehký spánek, REM, probuzení i krátké zdřímnutí. Díky nepřetržitému monitorování mohou vysoce rizikoví uživatelé získat následné individuální poradenství od odborníků.

Lehkost, pohodlí a jednoduchost

Ač zařízení plní stejnou funkci jako lékařský přístroj, je možné s ním cvičit i spát, stejně jako s jinými chytrými hodinkami. Huawei Watch D2 jsou kompaktní a lehké, což uživatelům umožňuje jejich nepřetržité nošení, a tím nepřetržitou správu a monitorování zdravotního stavu.

Hodinky disponují displejem o velikosti 1,82 palců, s novým barevným uživatelským rozhraním a 2,5D plovoucím designem. Oproti tradičním přístrojům na měření krevního tlaku mají Huawei Watch D2 přibližně 1/5 jejich šířky, 1/25 objemu a 1/26 hmotnosti. Ultra úzký airbag měří pouze 26,5 mm.

Hodinky jsou k dispozici ve dvou barevných provedeních: černé a zlaté. Dodávají se s řemínkem buď z flouroelastomeru s měkkou pryží, který je odolný proti potu a je šetrný k pokožce, nebo jsou dostupné i s elegantním krémovým koženým řemínkem. Uživatel si tak může vybrat, zda preferuje řemínek pro pohodlné celodenní nošení nebo dá přednost spíše stylovému vzhledu. Délky řemínku jsou dostupné v menší i větší velikosti, od 130 mm do 210 mm, a jsou tak vhodné pro muže i ženy.

Hodinky Huawei Watch D2 jsou kompatibilní se systémem iOS i Android, což umožňuje snadnější používání a přístup ke zdravotním funkcím pro širší skupinu uživatelů.

Výhodná nabídka při koupi Watch D2

Na oficiálním e-shopu Huawei nyní můžete získat exkluzivní výhody při koupi Watch D2, jako je například výměna airbag řemínku po roce užívání úplně zdarma. Jako dárek navíc získáte sluchátka FreeBuds 5i.

Přihlaste také k odběru novinek na oficiálním e-shopu Huawei a získejte šanci vyhrát vlajkový telefon Pura 70 Ultra!

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer Business Group naleznete denně aktualizované na:

Web: https://consumer.huawei.com/cz/

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/

YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

  1. Kvantitativní online průzkum provedený společností Ipsos v říjnu 2023 v: Německo, Polsko, Španělsko, Itálie, Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Velká Británie. Průměr zemí, N=8019, respondenti reprezentativní pro obecnou populaci ve věku 18-64 let.

Revoluční křemíko-uhlíková baterie třetí generace: Nově nastavený standard díky samostatnému čipu pro správu napájení

V dnešní době jsou smartphony nepostradatelnými nástroji pro zvýšení produktivity a výdrž baterie tak má pro uživatele, kteří se na svá zařízení spoléhají, zásadní roli. Značka HONOR, která se neustále věnuje inovacím zaměřeným na člověka, si tuto potřebu uvědomuje a snaží se posouvat technologie baterií dál, aby zlepšila možnosti, které chytré telefony přinášejí, a umožnila uživatelům maximalizovat jejich produktivitu.

S tímto cílem se HONOR pustil do průlomového vývoje technologie baterií, která jde nad rámec toho, co nabízí tradiční odvětví chytrých telefonů. Ve věku umělé inteligence vyžadují zařízení větší výpočetní výkon i výkon baterie, a to vše v tenčím a lehčím balení. Společnost HONOR chápe, že tradiční bateriová řešení již nejsou dostatečná k uspokojení těchto vyvíjejících se potřeb, a od uvedení řady HONOR Magic5 na trh se ujala vedení ve vývoji křemíko-uhlíkových baterií s vysokým obsahem křemíku a důsledně vyvíjí ultratenké smartphony s dlouhou výdrží, které nastavují nové průmyslové standardy. Tato revoluční technologie, která představuje zcela novou křemíko-uhlíkovou baterii třetí generace v modelu HONOR Magic V3, poskytuje výjimečnou výdrž baterie a spolehlivý výkon, a to i v náročných podmínkách s nízkými teplotami. Využitím těchto pokroků se HONOR snaží změnit očekávání uživatelů a nabídnout jim vyšší produktivitu a bezkonkurenční pohodlí.

Využití křemíko-uhlíkového materiálu pro zvýšení kapacity baterie

Lithiové baterie již dlouho slouží jako primární zdroj energie pro chytré telefony, přičemž jejich výkon je silně závislý na množství a toku iontů lithia. Jedním z rozhodujících faktorů, které ovlivňují množství lithiových iontů, je materiál anody. Preferovaným a rozšířeným materiálem pro výrobu anod je grafit, který nabízí teoretickou kapacitu 372 mAh/g[1]. Pro zvýšení kapacity svých baterií používá HONOR na výrobu anod materiál na bázi křemíku, který se může pochlubit ohromující teoretickou kapacitou 4 200 mAh/g[2], což je desetkrát více než u grafitu.

Vzhledem k obrovskému potenciálu anodového materiálu na bázi křemíku, který je schopen přijímat lithium, společnost HONOR účinně využila jeho schopnosti k rozvoji své technologie baterií. Integrací křemíkových a uhlíkových materiálů se společnosti HONOR podařilo vytvořit robustní a vysoce výkonnou elektrochemickou strukturu. V návaznosti na tento úspěch vyvinul HONOR pro model HONOR Magic V3 špičkovou křemíko-uhlíkovou baterii třetí generace, která zvyšuje podíl křemíku v záporné elektrodě na 10 %[3]. Je pozoruhodné, že toho dosahuje při průměrné tloušťce baterie pouhých 2,6 mm[4]. V porovnání s modelem Magic V2 má HONOR Magic V3 tloušťku baterie sníženou o 4,4 %[5] a zároveň dosahuje zvýšení energetické hustoty o 5,74 %[6].

V roce 2016 Tesla představila Model 3, základní elektromobil poháněný inovativní baterií s vylepšeným křemíkovým složením. Toto navýšení křemíku zvýšilo hustotu energie na přibližně 550 mAh/g, což výrazně zlepšilo celkový výkon baterie. Inspirován pokrokem Tesly se výzkumný a vývojový tým společnosti HONOR ponořil do potenciálu chemických struktur na bázi křemíku s cílem přinést optimální řešení pro uživatele smartphonů. Pokud jde o kapacitu baterie, křemíko-uhlíkové baterie třetí generace překonávají nejnovější baterie na bázi grafitu a vykazují výjimečnou kapacitu 5 150 mAh[7]. Navíc díky integraci samostatného čipu Power Enhanced Chip HONOR E1 a systému správy napájení vykazuje tato baterie podstatné zlepšení výkonu při běžných i nízkých teplotách. Díky tomu mohou uživatelé očekávat konzistentní a spolehlivý výkon baterie v jakémkoli prostředí, což dále upevňuje pozici společnosti HONOR v popředí technologie baterií.

Zvýšení výkonu baterie a správy napájení díky čipu Power Enhanced Chip HONOR E1

Zabudování samostatného čipu HONOR E1 výrazně zlepšuje účinnost správy napájení a výkon baterie. Tato patentovaná čipová sada představuje speciální konstrukci tři v jednom, která hladce integruje měřič energie, ochranu a integrované obvody proti padělání do jediné kompaktní jednotky. Čipová sada HONOR E1, která si zachovává rozměry ochranné desky baterie své předchůdkyně, zůstává neuvěřitelně malá a tenká a poskytuje bezkonkurenční funkčnost.

Jednou z význačných schopností čipu Power Enhanced Chip HONOR E1 je řešení Smart Discharging Solution, které přináší pozoruhodné zlepšení účinnosti nabíjení a vybíjení baterie. Díky inteligentnímu rozpoznávání různých teplotních a nabíjecích scénářů čipset optimalizuje proces nabíjení, aby bylo dosaženo úplnějšího nabití baterie, a zároveň zvyšuje účinnost vybíjení, aby se zmírnil problém stárnutí baterie. V porovnání se stávajícím řešením bez samostatné čipové sady pro správu napájení čip Power Enhanced HONOR E1 dále optimalizuje účinnost vybíjení, což umožňuje dodatečnou 3%[8] přesnost správy napájení. Tato přesnost se rozšiřuje i na nízký stav baterie, kdy se zpřesňuje sledování proudu, což vede k efektivnějšímu vybíjení. Čipset navíc přizpůsobuje rychlost vybíjení podle různých scénářů, čímž účinně prodlužuje dobu vybíjení při nízkém stavu baterie.

Čipová sada také integruje přizpůsobený algoritmus pro nízké teploty, který optimalizuje výkon baterie v extrémních podmínkách. Pro překonání problémů s kompatibilitou vyvinula společnost HONOR algoritmus baterie speciálně přizpůsobený pro tuto technologii, který podstatně zlepšuje přesnost výpočtů kapacity baterie, zajišťuje přesné řízení spotřeby a maximalizuje celkovou účinnost.

Posílení spolehlivosti baterie pomocí materiálu na bázi uhlíkových vláken

Model HONOR Magic V3 vyniká na trhu jako skládací smartphone s nejvyšším poměrem baterie k zařízení. Díky integraci křemíko-uhlíkových materiálů představuje třetí generace křemíkové baterie výrazný pokrok ve velikosti a tloušťce a stanovuje nový standard s neuvěřitelně tenkým průměrným profilem baterie pouhých 2,6 mm. Výzvou je však udržení spolehlivosti baterie, vzhledem k jejím větším a štíhlejším rozměrům a ultratenkému profilu zařízení. Konvenční přístup s použitím ochranné komory z hliníkové slitiny nesplňuje v tak tenkém provedení požadavky na spolehlivost.

Značka HONOR tento problém řeší průlomovým krokem, kdy jako materiál pro ochrannou komoru baterie používá uhlíková vlákna. Tato inovativní volba nabízí několik výhod, včetně nižší hmotnosti, menší tloušťky a vyšší spolehlivosti, než je běžné u tradiční hliníkové slitiny. Je pozoruhodné, že se jedná o první rozsáhlé využití materiálu z uhlíkových vláken v tomto odvětví, přičemž uhlíková vlákna pokrývají téměř třetinu plochy pod obrazovkou. Tato implementace zajišťuje zvýšenou spolehlivost baterií a posiluje závazek společnosti HONOR posouvat technologické hranice.

Shrnutí

Společnost HONOR se svou třetí generací křemíko-uhlíkové baterie ujala vedení v oblasti inovací baterií v odvětví chytrých telefonů, čímž prokázala svůj závazek podporovat technologické průlomy. Uvedení této pokročilé technologie baterií představuje významný milník, který uživatelům nabízí prodlouženou výdrž baterie a umožňuje jim zůstat ve spojení a být produktivní po dlouhou dobu. Přijetí křemíko-uhlíkové technologie společnosti HONOR podtrhuje její odhodlání poskytovat výjimečné zážitky se smartphony a nově definovat průmyslové standardy pro baterie smartphonů. Tento inovativní přístup posouvá technologii chytrých telefonů kupředu a poskytuje uživatelům výkonnější a spolehlivější zážitek.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

  1. Data z laboratoří HONOR.
  2. Data z laboratoří HONOR.
  3. Data z laboratoří HONOR.
  4. Data z laboratoří HONOR. Skutečné rozměry se mohou lišit v závislosti na konfiguraci, výrobním procesu a metodě měření. 2,6 mm znamená průměrnou tloušťku dvou baterií Magic V3.
  5. Data z laboratoří HONOR.
  6. Data z laboratoří HONOR.
  7. Typická kapacita baterie je 5150 mAh, jmenovitá kapacita baterie je 5050 mAh. Data pocházejí z laboratoří HONOR.
  8. Data z laboratoří HONOR.

T-Mobile spouští službu Watch Connection pro chytré hodinky Samsung Galaxy Watch LTE

T-Mobile od 16. září nabídne zákazníkům s chytrými hodinkami Samsung službu Watch Connection. Díky ní a zabudované elektronické eSIM v hodinkách mohou volat ze svého telefonního čísla, aniž by museli být v blízkosti mobilního telefonu. Navíc pouze u T-Mobile mohou službu využít i v zahraničí, a to ve více jak 50 zemích po celém světě.

Zákazníci už nemusí na výlety nebo během sportování nosit svůj mobilní telefon v kapse. Nově lze z hodinek Samsung Galaxy Watch s podporou LTE volat, zasílat a přijímat zprávy, platit, streamovat hudbu a využívat další aplikace vyžadující mobilní připojení, které usnadní každodenní činnosti. Služba Watch Connection funguje totiž nezávisle na technologii LTE (4G), a to pod stejným telefonním číslem jako u mobilního tarifu. Stačí ho tak snadno propojit v telefonu a na chytrých hodinkách Samsung a užívat si více času #MeziSvými.

Služba je dostupná pro všechny tarifní zákazníky využívající mobilní hlasový tarif a lze ji jednoduše aktivovat přímo v Samsung telefonu v aplikaci Galaxy Wearable. Měsíčně stojí 99 korun a je k dispozici jak pro rezidenty, živnostníky, drobné podnikatele, tak pro firemní zákazníky. Ti si ji mohou objednat také ve variantě Watch Connection Extra. Více informací najdete na webu.

Při aktivaci služby do 31. 10. získá uživatel první tři měsíce paušálu k hodinkám zdarma. Zároveň od 23. září do konce října proběhne soutěž v aplikaci Můj T-Mobile v sekci Magenta Moments o 30 kusů hodinek Samsung Galaxy Watch Ultra.

 

Exit mobile version