Honeywell v Brně vyvinul technologii, která poletí ke Slunci

Brno, 21. února 2024 – Na palubě mise Evropské kosmické agentury Proba-3 bude do vesmíru vypuštěna technologie vyvinutá v Brně. Mise, jejíž start je naplánován na rok 2024, bude studovat sluneční korónu – dokumentovat a analyzovat okraj Slunce z mnohem bližší vzdálenosti než kdykoli předtím. Jako součást satelitu v rámci mise Proba-3 Evropské kosmické agentury (ESA) poletí do vesmíru tříosý MEMS gyroskop od společnosti Honeywell. Pokrok ve vesmírných technologiích podporuje soulad společnosti Honeywell se silným megatrendem budoucnosti letectví.

Aby mise přinesla výsledky, poprvé v historii musí dva satelity letět v přesné formaci. První satelit bude vrhat stín a druhý bude moci studovat sluneční korónu, nejkrajnější část sluneční atmosféry. Tříosý MEMS gyroskop od společnosti Honeywell umožní určit natočení satelitu i v případě, že by nebyla k dispozici standardní metoda využívající polohu vůči hvězdám. K tomu může dojít například v případě, že se satelit rychle roztočí a jeho kamera není schopna hvězdy přesně zachytit. Inženýři z brněnského centra Honeywell proto vyvinuli technologii založenou na mikroelektromechanických systémech (MEMS), která zajistí bezpečnost a funkčnost satelitu ve složitých situacích v náročném vesmírném prostředí.

Určování polohy a stabilizace satelitů je dlouhodobá specializace výzkumného a vývojového centra Honeywell v Brně. Vyvíjíme zde řadu dalších zařízení, která umožňují optickou komunikaci mezi satelity, řízení polohy agilních satelitů, nebo efektivní radiofrekvenční komunikaci,“ říká Tomáš Neužil, Technical Manager, Honeywell Aerospace Technologies. „Stále rostoucí počet satelitů na oběžné dráze také zvyšuje potřebu co nejspolehlivěji sledovat jejich polohu a okamžitě reagovat na překážky. Lehká a cenově efektivní technologie založená na MEMS může poskytovat přesná data o poloze, díky nimž se satelit může sám přemístit,“ vysvětluje Tomáš Neužil.

O společnosti Honeywell

Produkty a řešení od Honeywell Aerospace se nachází prakticky v každém stroji v komerčním i obranném letectví i v kosmické oblasti. Obchodní jednotka Aerospace vyrábí letecké motory, elektroniku kokpitů a kabin, systémy bezdrátového připojení, mechanické komponenty a mnoho dalších řešení. Její hardwarová a softwarová řešení umožňují vyrábět letadla s nižší spotřebou paliva, využívat přímější a přesnější lety i bezpečnější nebe a letiště. Pro více informací navštivte www.honeywell.com nebo nás sledujte na @Honeywell_Aero.

Honeywell je integrovaně působící společnost sloužící široké škále průmyslových odvětví a geografických oblastí po celém světě. Naše podnikání je v souladu se třemi silnými megatrendy – automatizací, budoucností letectví a energetickou transformací – podpořenými naším operačním systémem Honeywell Accelerator a integrovanou softwarovou platformou Honeywell Connected Enterprise. Jako důvěryhodný partner pomáháme organizacím řešit nejnáročnější, nejsložitější výzvy světa a poskytujeme řešení a inovace, které pomáhají učinit svět chytřejší, bezpečnější a udržitelnější. Další novinky a informace o společnosti Honeywell naleznete na honeywell.com/newsroom.

AgriBoom Ventures má připraveno pro zemědělské startupy a inovace 1,5 miliardy korun. V České Skalici vzniká evropský unikát.

AgriBoom Ventures se stává prvním agritechnologickým fondem ve střední Evropě. Nový fond s kapitálem 1,5 miliardy korun cílí na inovativní firmy v oblasti zemědělství a zahradnictví. Kromě finanční podpory poskytne startupům také jedinečné podmínky v zemědělských podnicích AGRO CS, které jim umožní ověřit své technologie v reálném prostředí a navázat přímé kontakty s potenciálními zákazníky. Sídlo fondu je netradičně v České Skalici.

AgriBoom Ventures se chce stát důležitým hráčem v oblasti investic do agritechnologií ve střední Evropě. Nově vzniklý fond bude hledat inovativní startupy a firmy z celého světa, především ale z Evropy, Izraele, USA a Kanady, které přinášejí revoluční řešení a zároveň hledají zkušeného strategického partnera. Startupům AgriBoom Ventures nabídne nejen finanční podporu, ale i jedinečné zázemí zemědělských podniků rodinné firmy AGRO CS, kde si inovativní firmy mohou přímo v reálných podmínkách ověřit efektivitu a uplatnění svých technologií.

Hlavním manažerem fondu se stal Ondřej Zbytek, zkušený startupový founder, který se v sektoru zemědělství a venture kapitálu pohybuje řadu let. “AgriBoom Ventures přináší do startupového a private equity světa naprostý unikát. Kromě finanční podpory v celkové výši 1,5 miliardy korun umožníme startupům otestovat své technologie přímo v našich zemědělských provozech a díky spolupráci s AGRO CS zajistíme firmám okamžitý přístup k rozsáhlé síti zákazníků a distribučních kanálů. Díky této kombinaci výrazně zkrátíme cestu inovací od nápadu k úspěšnému produktuuvádí Zbytek.

Fond se kromě investic do klasického zemědělství a zahradnictví zaměří také na inovace ve strojírenství a přidružených oblastech biotechnologií a zpracování bioodpadu. Cílit naopak nebude na problematiku klimatické změny či snížení uhlíkové stopy, čímž se výrazně odlišuje od ostatních subjektů na trhu, jako jsou například Soulmates Ventures či Tilia Impact Ventures.

„Hledáme skutečně praktická lokální řešení, která pomohou zemědělcům přímo na polích, zahradách, ve sklenících nebo chmelnicích. Jde nám o inovace odspodu – zvýšení sklizně na poli, efektivní používání hnojiv, snižování chemických pesticidů, zlepšení podmínek půdy nebo ochranu životního prostředí. O investování do startupů řešící problematiku globální změny klimatu nemáme zájem, protože jí zkrátka nerozumíme,“ vysvětluje Jan Harant, ředitel AGRO CS a dodává:Evropské zemědělství prochází zásadní transformací. Tlak na udržitelnost a extrémní volatilita vstupů vytvářejí bezprecedentní příležitost pro inovativní řešení. Současné technologické pokroky a turbulentní geopolitická situace přinášejí unikátní podmínky pro inovativní firmy. AgriBoom Ventures se zaměřuje na společnosti, které dokáží tuto příležitost využít a přispět k efektivnějšímu zemědělství.”

Fond AgriBoom Ventures plánuje úzkou spolupráci s univerzitami a akademickými institucemi s cílem vytvořit most mezi výzkumem a praxí. Mentoring a podpora mladých vědců, studentů a akademiků má usnadnit uplatnění technologií přímo v praxi. Kromě investic do již rozvinutých firem fond nabídne i programy financování pro mladé české inovátory a studenty, kteří mohou získat podporu už od výše 250 tisíc korun na realizaci svých prvních projektů, které se zatím nacházejí ve fázi nápadu.

Firmy i jednotlivci, kteří mají zájem o investici do svých zemědělských a agritech projektů, mohou již nyní začít nahrávat své investiční prezentace, tzv. pitch decky, na webu AgriBoom Ventures. Fond hledá inovativní nápady a řešení, která mohou přispět k rozvoji a efektivitě zemědělství v praxi. Zájemci mohou své projekty přihlásit na adrese agriboom.com a ucházet se o odbornou i finanční podporu.

O AgriBoom Ventures:

AgriBoom Ventures je první agritechnologický fond ve střední Evropě, založený rodinnou firmou AGRO CS, jednou z největších rodinných firem v Česku. S kapitálem 1,5 mld. korun cílí na podporu inovativních startupů a firem v oblasti zemědělství a zahradnictví, přičemž startupům umožňuje testovat technologie přímo v zemědělských podnicích AGRO CS. AgriBoom Ventures investuje do širokého spektra nových technologií a služeb, jako např. efektivního využití hnojiv, snižování pesticidů a ochrany půdy. Fond je veden Ing. Ondřejem Zbytkem a sídlí v České Skalici na Náchodsku, symbolizující zaměření na lokální zemědělské inovace s potenciálem následného rozšíření mezi zemědělce do celého světa.

O AGRO CS:

AGRO CS je rodinná firma zaměřující se na široké spektrum oblastí, zahrnujících zejména pěstitelství, zahradnictví a krajinotvorbu. Díky svému rozsáhlému portfoliu produktů a služeb se řadí mezi přední evropské společnosti v oboru, a to především v oblasti výroby substrátů, hnojiv, travních směsí a travních koberců. AGRO CS podniká v pěti klíčových oblastech: zahradní divize, strojírenská divize, agroslužby, bioenergie a petfood. Tato diverzifikace poskytuje produkty a služby jak zahrádkářům a chovatelům domácích mazlíčků, tak i profesionálním pěstitelům, lesním školkám, farmářům, sportovním areálům a obcím. Mezi klíčové oblasti působení AGRO CS patří i dodávky průmyslových hnojiv pro farmáře a výroba energie z obnovitelných zdrojů. S tržbami 3,4 mld. korun a 710 zaměstnanci se řadí firma rodin Harantů a Zítků mezi největší rodinné podniky v České republice.

 

THIMM slaví úspěch v POPAI AWARDS s originálními a inovativními projekty

PRAHA, 29. listopadu 2024 – Ve čtvrtek proběhlo vyhlášení prestižní soutěže o nejlepší reklamní prostředky v oblasti in-store komunikace – POPAI AWARDS. Společnosti THIMM se letos opět povedlo zabodovat. Z předávání si odnáší hned čtyři ceny. Dvě z nich získala za Jogurtový bar pro zákazníka Yoggies v kategorii Prostředky pro služby podpory prodeje a také Nejlepší POP z materiálu na bázi papíru. V doprovodné soutěži Hvězda 3D reklamy obsadila druhé a třetí místo s jejími produkty Royal truck pro Royal Jerky a obalem na hru PSINA pro Spokojený Pes.

„Úspěchy, které jsme letos zaznamenali na retailové akci POPAI DAY, jsou pro nás obrovskou motivací k tomu, abychom neustále zvyšovali laťku své práce. Soutěž POPAI AWARDS představuje výjimečnou příležitost ukázat, jak inovativní a kreativní dokážeme být v oblasti retailových řešení. Naši vývojáři a výrobní tým odvedli letos opravdu fantastickou práci a právem se díky nim řadíme mezi špičku v oboru,” říká Martin Hejl, jednatel české společnosti THIMM.

THIMM zabodoval v kategorii Prostředky pro služby podpory prodeje s Jogurtovým barem pro Yoggies. Tento projekt spojuje kreativní design s praktičností a ekologickou odpovědností. Konstrukce z udržitelné vlnité lepenky zahrnuje funkční prvky jako pultíky s úložnými prostory, 3D sochy psů, stěnu s logem a stojan na televizi ve tvaru stromu. Díky snadné přemístitelnosti a možnosti opakovaného využití představuje praktické a udržitelné řešení. Projekt navíc obdržel také prestižní cenu Nejlepší POP z materiálu na bázi papíru. Do této kategorie se nelze předem přihlásit a vítěze volí porota ze všech přihlášených exponátů. Společnost ji získala už podruhé. Naposledy tomu bylo v roce 2022.

Kromě Jogurtového baru zaujal THIMM i dalšími projekty, které uspěly v soutěži Hvězda 3D reklamy, kde získal 2. místo s Royal trucky pro Royal Jerky a 3. místo za obal na hru PSINA pro Spokojený Pes. „Tato ocenění dokazují, že dokážeme vytvářet nejen funkční, ale i vizuálně poutavé a inovativní obaly, které podporují prodej produktů. Jsme hrdí na to, že můžeme tímto způsobem reprezentovat kreativní a flexibilní přístup THIMMu. Získané ceny jsou pro nás známkou toho, že jsme konkurenceschopní a rosteme správným směrem,“ dodává Hejl.

THIMM k výrobě foodtrucků a kamionů v různých designech přizpůsobených různým příležitostem využil technologii digitálního tisku. Konstrukce i tvar byly navrženy tak, aby odpovídaly požadavkům značky Royal Jerky, která tímto obalem chtěla vytvořit dojem, že si zákazník kupuje produkt přímo z foodtrucku,. Tento originální přístup nejen upoutá pozornost, ale také posiluje zapamatovatelnost obalu a přispívá ke zvýšení povědomí o značce.

Desková hra PSINA spojuje udržitelný design, kreativitu a praktické využití. Obal, vyrobený z vlnité lepenky a zdokonalený laserovým výsekem, nabízí dokonale uspořádaný prostor pro všechny herní prvky, jako jsou figurky, karty a hrací deska, přičemž zcela eliminuje potřebu plastových vložek, což zdůrazňuje ekologickou odpovědnost. Design obalu zaujme nejen precizním zpracováním, ale i originálními detaily, jako je motiv psí tlapky, který fixuje herní komponenty, a pohyblivýma očima na víku. Tyto prvky nejen přitahují pozornost, ale také posilují zážitek ze hry a podtrhují zábavnou tématiku. Obal tak není jen funkčním řešením, ale i důkazem inovativního přístupu THIMMu k udržitelnému designu a kreativním obalovým řešením.

Společnost se v této soutěži umisťuje pravidelně již několik let. Své obaly vyrábí z udržitelné vlnité lepenky a její heslem je “Z vlnité lepenky cokoliv”. Tím se také řídí a kromě obalů a stánků zvládne například vytvořit i kostým.

Soutěž POPAI AWARDS, která se zaměřuje na nejlepší komunikační projekty v retailu, letos již po patnácté ocenila nejzajímavější realizace uplynulého roku. Díky soutěži mohou jednotliví výrobci a poskytovatelé POP materiálů své firmy zviditelnit, kreativně se realizovat a zároveň přispět do oboru novými nápady a inovacemi.

O společnosti THIMM

Společnost THIMM je významným poskytovatelem řešení pro obaly a distribuci zboží. Portfolio udržitelných řešení zahrnuje přepravní a prodejní obaly z vlnité lepenky, kvalitní prodejní stojany (displeje) a tiskové produkty pro další průmyslové zpracování. Inovativními, jednoduchými a udržitelnými řešeními pomáhá společnost Thimm svým zákazníkům se na trhu odlišit a vytvářet individuální značku. Tento rodinný podnik přitom na své strategické cestě „Thimm 2030“ předvídá ekonomické, ekologické a sociální výzvy budoucnosti a řeší je. Cílem společnosti Thimm je nabízet zákazníkům vždy nejjednodušší a nejlepší řešení. Tato zásadní orientace na zákazníka je hnacím motorem inovací a průkopnického ducha společnosti. Společnost Thimm proto důsledně investuje do rozvoje tržního zastoupení a inovativních technologií pro příští generaci. Rodinný podnik založený v roce 1949 v současné době zaměstnává přibližně 2 500 zaměstnanců v 13 závodech v Německu, Francii, Polsku, Rumunsku a Česku a v roce 2022 dosáhl ročního obratu přes 723 milionů eur.

T-Mobile dále naděluje: Vánoční kino, adventní kalendář s překvapením i podpora charitativních projektů

T-Mobile odkrývá další část své bohaté vánoční nadílky. Ačkoli pestrá listopadová nabídka stále pokračuje, v prosinci dochází k dalšímu rozšíření a operátor všem svým zákazníkům zpestří čekání na Vánoce bohatým adventním kalendářem plným překvapení, speciálním Vánočním kinem nebo zvýhodněnými produkty, např. i telefony značky Xiaomi. Nabídka čeká i na firemní zákazníky a uživatele předplacených karet. A i letos operátor podpoří o Vánocích hned několik charitativních projektů a sbírek, včetně oblíbené Krabice od bot.

 „Letošní štědrá nadílka by měla všechny naše zákazníky a jejich nejbližší spojovat – ať už si užijí legraci #MeziSvými u společenské hry Dvojitá výhra, zábavu s adventním kalendářem nebo potěší někoho novým telefonem, službami či skvělými sluchátky Baseus za jedinou korunu. I letos se zaměříme na znevýhodněné skupiny a zapojíme se do několika charitativních projektů a sbírek. Pomůžeme tak splnit řadu přání a věříme, že si Vánoce užije opravdu každý,“ dodává Maximiliano Bellassai, obchodní ředitel pro rezidentní zákazníky společnosti T-Mobile.

Krásnou vánoční atmosféru na pobočkách s horkým nápojem, společenskou hrou, sluchátky za korunu ke každému telefonu, nebo vánoční TV včetně pozitivně hodnoceného filmu Vlny či bonusové kredity. Už od listopadu spousta zábavy a dárky pro všechny přímo vybízí k otevření dalších překvapení, které jsou připraveny na prosinec, třeba i v oblíbeném adventním kalendáři.

Adventní kalendář plný překvapení

Od 1. prosince čeká na zákazníky T-Mobilu oblíbený adventní kalendář, který najdou v aplikaci Můj T-Mobile, v sekci Magenta Moments. Až do 24. prosince v něm každý den odhalí jedno vánoční překvapení – například vouchery a slevy od partnerů i od T-Mobilu, interaktivní hry i zábavné výzvy. Nadílka obsahuje mj:

  • Neomezená data na den zdarma, a to hned dvakrát během prosince.
  • Tomboly o atraktivní ceny.
  • Vouchery do oblíbených obchodů a dárek pro milovníky knih.
  • Mikulášská soutěž na Facebooku o plyšové hračky a další drobnosti pro děti.
  • Vánoční charitativní sbírka, do které přispěje i T-Mobile.
  • Zlatý hřeb na Štědrý den: šance vyhrát PlayStation.

Zákazníci, kteří pro sebe nebo své blízké chtějí pod stromeček vybrat nový telefon, mohou v prosinci využít další výhodné dotace. Tentokrát na celé portfolio značky Xiaomi, např.: Xiaomi Redmi 13C 5G 128GB s tarifem Neomezeně XL s výhodou za 1 Kč (sleva 4 000 Kč) nebo oblíbené dvojičky. Ty zastoupí např. Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB a Xiaomi Redmi 13C 5G 128GB – s tarifem Neomezeně 4XL s výhodou je hlavní telefon dostupný za 1 999 Kč a druhý jen za 1 Kč (sleva na oba telefony dohromady činí 11 000 Kč).

Zvýhodněné nabídky se i v prosinci vztahují na všechny ostatní telefony, které T-Mobile zákazníkům nabídne, a také na chytré hodinky, tablety a televizory, konzole PlayStation, Apple iPhone, Apple Watch či iPad a T Phone 2, T Phone 2 Pro a T Tablet včetně starších generací a vybrané produkty jsou zařazeny i do populárních dvojiček. Ke všem telefonům lze navíc i v prosinci pořídit sluchátka Baseus za 1 Kč.

Prosincové novinky pro firemní zákazníky i majitele předplacených karet

Od 1. prosince do 31. ledna čekají na zákazníky nové odměny za dobití. Pokud dobijí alespoň za 300 Kč, můžou si v aplikaci Můj T-Mobile vybrat jednu z odměn s platností 7 dní pro jednorázové dobití nebo 10 dní pro automatické dobití: 15 GB dat, bonusový kredit 100 Kč nebo neomezená volání na čísla T-Mobile. I nadále pak platí 50% sleva na roční a půlroční balíčky dat: 24 GB na rok (12 x 2 GB/30 dní) nebo půl roku (6 x 4 GB/30dní) za 699 Kč (pův.1 398 Kč). Balíčky lze koupit na e-shopu T-Mobilu také ve formě dárkového poukazu, který obdrží na e-mail po zaplacení platební kartou, což je skvělá možnost pro ty, kteří nakupování vánočních dárků nechávají na poslední chvíli.

Pestrá vánoční nabídka pokračuje i pro firemní zákazníky. Všichni VSE zákazníci (drobní podnikatelé) se mohou u zakoupeného telefonu z budgetu také těšit na oblíbená sluchátka Baseus za 1 Kč. A také mohou využít nabídku oblíbených dvojiček zařízení. Ostatní firemní zákazníci pak při zakoupení balíčku Data Extra jednorázově (5, 10, 20 GB) naleznou v aplikaci Můj T-Mobile Víkendový balíček na první a poslední adventní víkend (29.11. – 1.12. a 27.-29.12.) za 1 Kč. Při zakoupení jakéhokoli balíčku Data Extra opakovaně v průběhu listopadu si pak mohou rozbalit dárek v podobě balíčku Neomezená data na 7 dní. Dalším vánočním korunovým dárkem jsou Data Extra neomezeně na víkend při objednávce předplatného Watch Connection.

Pohodové svátky s Vánočním kinem v MAGENTA TV

Aby si advent v kruhu nejbližších a #MeziSvými mohl zpříjemnit opravdu každý, připravil T-Mobile speciální novinky v MAGENTA TV. Od 2. prosince bude k dispozici Vánoční kino, které nabídne oblíbené filmy a pohádky české i zahraniční produkce bez reklam. Diváci MAGENTA TV si tak budou moci vánoční svátky zpříjemnit oblíbenými filmy jako například Pelíšky, Přání Ježíškovi, nebo Vratné lahve. Na své si přijdou i nejmenší diváci, na které čekají pohádky jako třeba Anděl Páně, Tři bratři, nebo Chlupáčci. Vánoční kino bude k dispozici od tarifu S Plus a vyššího. Součástí tarifů Plus je také nová vylepšená Videotéka, která nabízí televizní zábavu pro celou rodinu a od 18. 11. exkluzivně nabízí oceňovaný film Vlny. Titul s vysokým diváckým hodnocením, který byl doposud k vidění pouze v kinech, můžete zhlédnout v MAGENTA TV jako první. Film je dostupný pouze v set-top boxech a v aplikaci pro chytré televize.

Vánoce s Krabicí od bot i podporou obětí předsudečného násilí

T-Mobile také každoročně v období Vánoc podporuje hned několik charitativních projektů, a to jak finančními sbírkami, tak plněním konkrétních přání. Dobročinná sbírka se už tradičně objeví v aplikaci Můj T-Mobile jako součást adventního kalendáře. Do té mohou přispět i zákazníci a její výtěžek půjde na pomoc obětem předsudečného násilí prostřednictvím organizace In IUSTITIA. Ve všech prodejnách T-Mobilu také bude možné odevzdat dárek pro děti ze znevýhodněného prostředí v rámci projektu Krabice od bot, zastřešeného organizací Diakonie ČCE.

Více na vánoční stránce www.t-mobile.cz/vanoce.

Platební revoluce: Jak digitální peněženky a nové technologie mění způsoby placení

Matěj Novák, CEO EasyChange

V posledních letech jsme svědky zásadního posunu v platebních metodách, které používáme každý den. V době, kdy digitální peněženky pronikají do všech koutů světa a bezkontaktní platby se stávají rutinou, je zřejmé, že trend směřuje k jednoduchosti a rychlosti. V kombinaci s daty, která firmy nyní mohou využívat k lepší personalizaci služeb, se platební sektor ocitá na prahu nové éry, kde pohodlí zákazníka jde ruku v ruce s technologickými inovacemi. Přesto ale platební instituce musí udržovat důvěru zákazníků a bezpečnost při digitálních transakcích – ta se, jak ukazují průzkumy, oproti předchozím rokům oslabila.

Rychlé platební systémy hrají stále významnější roli v moderním platebním prostředí a podle průzkumů má více než 40 % z nich v plánu během dvou let zahájit proces propojení s dalšími systémy. Tato interoperabilita by mohla výrazně usnadnit přeshraniční transakce, přinést uživatelům plynulejší zážitek a snižovat náklady na platby. Současně se v rámci tohoto přechodu zavádí standardizace finančních zpráv prostřednictvím migrace na ISO 20022, což je krok, který by měl přispět ke zlepšení datové kvality a zjednodušení compliance procesů.

Integrované platby jako prostředník personalizace

V roce 2022 dosáhla penetrace digitálních plateb zvýšení o 89 %, což potvrzuje rostoucí popularitu těchto metod. Přes 60 % světové populace by mělo do roku 2026 pravidelně používat digitální peněženky a výdaje realizované těmito peněženkami by měly již v roce 2025 překročit 10 bilionů dolarů. V Česku, kde jsou okamžité platby a bezkontaktní transakce již běžným standardem, se i nadále rozšiřují možnosti tzv. embedded payments, tedy plateb integrovaných přímo do prostředí obchodníků. Tyto embedded payments přinášejí pohodlí pro zákazníky a zároveň umožňují firmám získat lepší přehled o chování zákazníků.

Embedded payments přinášejí nejen praktické výhody v plynulosti plateb, ale také umožňují firmám shromažďovat data o zákaznickém chování, která mohou být využita pro lepší personalizaci služeb. Díky tomu mohou firmy cílit na zákazníky s relevantnějšími nabídkami a snižovat náklady spojené s marketingem a podporou prodeje. Data z embedded payments lze například využít k automatizaci věrnostních programů nebo k vytvoření personalizovaných nabídek přímo v místě prodeje. Tato „data-driven“ personalizace může přinést zásadní konkurenční výhodu zejména v odvětvích s vysokou konkurencí, jako jsou retail nebo služby.

Významná změna probíhá také ve vztahu zákazníků k digitálním finančním službám. Zatímco využívání smartbankingu v posledních letech raketově roste, důvěra zákazníků se snížila. Banky i nebankovní společnosti proto musí vyvíjet stále bezpečnější a transparentnější řešení, aby si zákazníky udržely. Tento prvek bezpečnosti je zvlášť důležitý s ohledem na citlivá data, která jsou v rámci digitálních transakcí zpracovávána.

Mobilní aplikace a digitální peněženky tak nyní hrají výraznou roli ve způsobu, jakým lidé spravují své finance. Oproti tradičním bankovním řešením nabízejí rychlejší a přístupnější prostředí, kde mohou uživatelé nejen platit, ale i sledovat výdaje, provádět převody a dokonce investovat. Růst digitálních peněženek je podporován nejen jejich pohodlím, ale i celkovou dostupností chytrých telefonů a mobilního připojení, což je patrné zvláště na rozvojových trzích. Penetrace digitálních peněženek se do roku 2026 očekává u více než 60 % populace, a proto se stává strategicky klíčovým pro podniky přizpůsobit své služby pro mobilní prostředí.

Kromě embedded payments a digitálních peněženek se do popředí dostávají i technologie, které umožňují bezkontaktní a bezpečné platby. Dle odhadů by objem transakcí v tomto segmentu mohl do roku 2027 dosáhnout 10 bilionů dolarů. Takové platební metody mají nejen praktickou výhodu, tedy že jsou rychlé a pohodlné, ale také umožňují obchodníkům poskytovat zákazníkům plynulejší zážitky při nákupu.

Rostoucí důraz na přeshraniční B2B platby

V oblasti B2B plateb dochází k významnému rozvoji zejména u přeshraničních transakcí. Zatímco SME (malé a střední podniky) preferují jednoduché a nákladově efektivní řešení, korporace často vyžadují komplexní produkty, jako jsou nástroje pro řízení rizik nebo zajištění likvidity. Tyto služby jim umožňují optimalizovat finanční operace a lépe řídit své mezinárodní aktivity. Předpokládá se, že do roku 2030 dosáhne nevelkoobchodní trh s přeshraničními platbami objemu 65 bilionů dolarů, přičemž až 86 % těchto transakcí bude tvořit B2B segment.

Při přeshraničních transakcích je zásadní rozlišovat mezi potřebami SME a velkých korporací. Malé firmy často vyhledávají jednoduché a nákladově efektivní služby, které jim umožní snadno provádět platby i v rámci zahraničí. Naopak velké korporace požadují komplexnější řešení, která zahrnují řízení rizik, hedging a obchodní financování. Banky se proto zaměřují na větší korporátní klientelu, kde mohou nabízet služby s vyšší přidanou hodnotou, zatímco SME častěji hledají dostupnější alternativy, včetně nebankovních poskytovatelů.

Výhled: Pohodlné, rychlé a bezpečné transakce

Bezkontaktní platby byly ještě před pár lety vnímány jako inovace, dnes se však staly běžnou součástí platebního procesu. Rychlost a jednoduchost těchto plateb výrazně přispěly k jejich široké adopci a spotřebitelé je často upřednostňují před tradičními metodami. Nejen retail, ale i další sektory, jako doprava nebo zábava, dnes využívají bezkontaktní platby jako standard. S odhadovaným růstem trhu na 10 bilionů dolarů do roku 2027 budou bezkontaktní platby zásadní pro poskytovatele služeb, kteří chtějí nabídnout svým zákazníkům maximální pohodlí.

Například nedávný vstup technologie Tap to Pay do České republiky je významným milníkem pro malé i střední podniky, které mohou díky této funkci akceptovat platby jednoduše prostřednictvím iPhonu, a to bez potřeby nákladného terminálu. Tento přístup zpřístupňuje moderní platební možnosti podnikatelům na místech, kde by dříve instalace platebního terminálu nebyla praktická nebo ekonomicky výhodná, například na trzích, festivalech či mobilních provozovnách. Tap to Pay je nyní dostupný i v dalších evropských zemích, což svědčí o rostoucí poptávce po technologiích, které eliminují nutnost fyzického hardwaru a umožňují přijímat platby kdekoli a kdykoli.

Budoucnost platebního trhu je tedy jasná – technologie umožní nejen snadnější a rychlejší platby, ale také sofistikovanější metody pro optimalizaci financí, a to jak na úrovni zákaznické, tak firemní. Firmy budou i nadále investovat do embedded payments, digitálních peněženek a bezkontaktních technologií, aby držely krok s požadavky moderních zákazníků. Otázkou však zůstane zajištění bezpečnosti a transparentnost transakcí, což je základní kámen důvěry mezi poskytovateli finančních služeb a jejich uživateli.

O Matěji Novákovi:

Matěj Novák se v oblasti financí pohybuje od roku 2006. Své první pracovní zkušenosti sbíral v bance a následně u nebankovních platebních institucí. Když v roce 2010 přišla možnost získat licenci malého rozsahu a začít vlastní podnikání, tak neváhal. Na základě svých zkušeností hned viděl díru na trhu, a to v bezhotovostních zahraničních platbách. A tak se svým bývalým kolegou zakládá fintechovou společnost EasyChange. V současné době je nejen CEO mezinárodní finanční skupiny EasyChange, ale také členem představenstva Fintechové asociace a předsedou správní rady české crowdfundingové asociace.

HONOR zavádí operační systém MagicOS 9.0 s umělou inteligencí na evropský trh

HONOR Magic V3 je prvním zařízením s aktualizovaným operačním systémem s umělou inteligencí

[Praha, 29. listopadu 2024] – Globální technologická značka HONOR oznámila harmonogram aktualizace systému MagicOS 9.0. Oficiální verze[1] MagicOS 9.0 bude v Evropě poprvé dostupná od prosince, a to na zařízení HONOR Magic V3. Jako první personalizovaný operační systém s umělou inteligencí pro všechny scénáře přináší MagicOS 9.0 výrazné vylepšení uživatelského zážitku, včetně pokročilých funkcí AI, optimalizované interakce mezi uživatelem a zařízením a mnoho dalších možností personalizace s využitím umělé inteligence.

Vylepšené inteligentní funkce

MagicOS 9.0 přináší zdokonalení funkcí Magic Portal a Magic Capsule. Vylepšený Magic Portal nabídne jednodušší přístup ke službám na základě uživatelských záměrů – uživatelé například budou moci snadno zakroužkovat objekt a aktivovat tak rozpoznávání textu a obrázků, což jim v jednom kroku umožní rychlý přístup k preferovaným službám. Nově upgradovaný Magic Capsule navíc podpoří širší škálu běžných uživatelských scénářů a zjednoduší tak každodenní úkoly.

AI nástroje pro vyšší produktivitu

HONOR navíc integruje pokročilé AI funkce i do aplikací na úrovni systému, čím usnadňuje zpracování obrázků a textů, a to při kreativním i pracovním využití. Pro tvůrce je vylepšená AI Gallery vybavena funkci AI Eraser, která umožňuje snadno vymazat nežádoucí objekt z fotografie. Pro pracovní potřeby je nová verze aplikace HONOR AI Notes s funkcí AI Meetings, která automaticky zaznamenává zápisy z jednání a na jedno kliknutí vytváří profesionální shrnutí schůzek. A funkce AI Translate podporuje více metod interakce a nabízí překlady v reálném čase.

Více možností personalizace

MagicOS 9.0 přináší také inovativní řešení pro personalizaci – Magic Personalization. Uživatelé mohou svou jedinečnost vyjádřit díky atraktivním funkcím Versatile Desktop, Magic Lock Screen a AI Digital Style.

Dostupnost

HONOR vydá oficiální verzi[2] MagicOS 9.0 na evropském trhu v prosinci, a to na chytrém skládacím telefonu HONOR Magic V3. Modely HONOR Magic6 Pro, HONOR Magic6 RSR, HONOR Magic V2 a HONOR Magic V2 RSR již rovněž zahájily Beta Tester Recruitment Program. Aktualizace bude posléze postupně zaváděna na mezinárodních trzích[3].

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

  1. Oficiální verze bude vydávána postupně a bude dostupná pouze na vybraných trzích.
  2. Oficiální verze bude vydávána postupně a bude dostupná pouze na vybraných trzích.
  3. Harmonogram vydání závisí na modelu zařízení, regionu a operátorovi.

Kyberpodvodníci nově napodobují i menší značky, každá 33. stránka související s Černým pátkem je riziková nebo přímo nebezpečná

PRAHA – 29. listopadu 2024 — S Černým pátkem a blížícími se Vánoci se stupňuje nákupní horečka a situace se tradičně snaží zneužít i kyberzločinci. Je potřeba dávat si pozor na řadu osvědčených triků s napodobeninami známých obchodů, na podezřele vysoké slevy a také na různé podvody maskující se za zprávy od dopravních společností. Cílem jsou obvykle krádeže citlivých dat a finančních informací, případně přímé okradení obětí.

Společnost Check Point Software Technologies, průkopník a globální lídr v oblasti kyberbezpečnostních řešení, upozorňuje na nárůst nebezpečných webových stránek. V posledních týdnech celkově rostl počet nově registrovaných stránek souvisejících s Černým pátkem, v porovnání s rokem 2023 došlo k nárůstu o 89 %. Oproti roku 2022 se jedná dokonce o více než trojnásobek.

„Analýza odhaluje, že přibližně 3 % z nich jsou rizikové nebo přímo nebezpečné stránky. Navíc sledujeme znepokojivý trend, kdy mnoho webů napodobuje nejen známé globální značky, ale zaměřuje se i na menší, butikové, aby bylo podvody těžší identifikovat a zároveň byly kampaně cílenější. Také je zajímavé, že mnoho podvodů je podobných, se stejnými designovými prvky a formátováním, takže se pravděpodobně jedná o koordinované operace. Vytváření rizikových webů navíc výrazně usnadňují i různé AI služby, takže nárůst podobných triků není ničím překvapivým,“ říká Miloslav Lujka, Country Manager Czech Republic, Slovakia & Hungary z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Níže jsou uvedeny příklady několika podvodných webových stránek, které parazitují na Černém pátku:

  • Stüssy (oblečení): stussycanadablackfriday[.]com
  • Longchamp (tašky a kabelky): longchampblackfriday[.]com
  • Wayfair (obchod s domácími potřebami): wayfareblackfriday[.]com
  • SOREL (obuv): soreloutletblackfriday[.]com
  • J.Crew (maloobchod): jcrewblackfriday[.]com
  • IUN (obuv): blackfriday-shoe[.]top

Opakující se bannery na falešných webových stránkách, včetně chyb v gramatice.

Na několika stránkách jsou podobné produkty a ceny: jcrewblackfriday[.]com, soreloutletblackfriday[.]com a longchampblackfriday[.]com

Na některých webech, jako je třeba wayfareblackfriday[.]com, podvodníci průběžně pracují a vylepšují je.

„Podvodníci se snaží oslovovat potenciální oběti zejména hromadnými e-maily s nabídkami exkluzivních slev. Jakmile uživatel v podobných zprávách klikne na odkaz, je přesměrován na falešnou webovou stránku. Útočníci navíc opakují téměř identické e-maily a webové stránky, pouze mění odesílatele e-mailů a odkazy na weby. Stačí jim tak dělat jen minimální změny, aby byli úspěšní. Celkový formát útoků zůstává velmi podobný,“ dodává Miloslav Lujka.

Značka Rolex
Rok 2023 2024
Předmět e-mailu [Black Friday Special Offer] Rolex Watches Start at $250 Today! Shop Online Now! [Black Friday] Top Luxury Watches Starting at $250 – Shop Today!
Odesílatel Rolex Watches
(hxdvd@a[.]mtcyfizfdu[.]ru)
Hot Rolex
(kfnvibimprocurement@ogmabeille[.]net)
Podvodná webová stránka www[.]hotwatch[.]su

www[.]lzrox[.]com

Značka Louis Vuitton
Rok 2023 2024
Předmět e-mailu [Black Friday] Louis Vuitton Bags Up To 90% Off! Top Quality Low Cost! Shop Online Now! [Black Friday]Louis Vuitton Bags Up To 90% Off! Top Quality Low Cost! Shop Online Now!
Odesílatel Louis Vuitton
(fzcypmsta@a[.]htaegewg[.]ru)
Louis Vuitton
(qtly@a[.]ebtjbfrmbqu[.]ru)
Podvodná webová stránka www[.]85off-lvbags[.]com

www[.]hottest-bag[.]com

Jak se před phishingem chránit? Podívejte se na několik základních bezpečnostních tipů:

  1. Nikdy nesdílejte své přihlašovací údaje a nepoužívejte stejná hesla. Krádeže přihlašovacích údajů jsou oblíbeným cílem kybernetických útoků. Řada lidí používá stejná uživatelská jména a hesla napříč různými účty, takže hackeři pak získají přístup k dalším online službám.
  2. Nenechte se zmanipulovat. Techniky sociálního inženýrství se snaží zneužívat lidskou přirozenost. Lidé častěji udělají chybu, pokud spěchají, nebo se snaží plnit zdánlivě důležité příkazy. Phishingové útoky běžně používají tyto techniky k přesvědčení obětí, aby ignorovaly jakékoli podezření a klikly na odkaz nebo otevřely přílohu.
  3. Všímejte si detailů. Pokud budete pozorní, můžete odhalit řadu indicií, které signalizují phishing. Jedná se třeba o špatné formátování, pravopisné a gramatické chyby včetně názvů domén, a obecné pozdravy jako „vážený uživateli“ nebo „drahý zákazníku“. Ujistěte se také, že odkazy začínají https:// a nikoli http://. Nikdy nedůvěřujte podezřelým zprávám.
  4. Obecně platí, že nikdy nesdílejte více, než je nezbytně nutné. Společnosti nepotřebují vaše rodné číslo, abyste u nich mohli nakoupit. Nikdy neposkytujte své přihlašovací údaje třetím stranám.
  5. Smažte podezřelé zprávy. Pokud máte podezření, že něco není v pořádku, důvěřujte svým instinktům a podezřelou zprávu smažte bez otevírání a klikání na odkazy.
  6. Neklikejte na přílohy. Neotvírejte přílohy v podezřelých nebo podivných zprávách – zejména přílohy Word, Excel, PowerPoint nebo PDF, ale samozřejmě ani přílohy typu EXE, MSI nebo BAT.
  7. Ověřte odesílatele. U každé zprávy zkontrolujte, kdo ji posílá. Kdo nebo co je zdrojem zprávy? Dávejte pozor na překlepy nebo rozdíly v e-mailové adrese odesílatele. A neváhejte blokovat podezřelé odesílatele.
  8. Neodkládejte aktualizace. V mobilním telefonu i počítači používejte vždy nejnovější verze softwaru. Nové verze mají opravené chyby a záplatované zranitelnosti. Použití zastaralého softwaru může hackerům umožnit, aby se dostali k vašim osobním informacím.
  9. Nikdy nevěřte příliš dobrým nabídkám, jako „80% sleva na nový iPhone“. Buďte velmi opatrní i u výstražných zpráv a vždy raději napřímo kontaktujte danou společnost, ať už vám přijde nějaká upomínka z banky nebo třeba zpráva o nedoručené zásilce.
  10. Chraňte se před phishingovými útoky. Důležitým prvním krokem k ochraně je pochopení taktik hackerů a rizik souvisejících s phishingovými útoky. Moderní phishingové kampaně jsou ale sofistikované a je pravděpodobné, že řada lidí podvod nepozná. Důležité je proto používat i bezpečnostní řešení na ochranu koncových bodů a e-mailů a pokročilé anti-phishingové řešení.

Novinky od českého týmu společnosti Check Point Software Technologies:

Facebook: https://www.facebook.com/CheckPointCzech

X: https://twitter.com/CheckPointCzech

LinkedIn: https://cz.linkedin.com/showcase/checkpointczech

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Bezpečná škola. Akce v České Lípě ukázala, jak čelit kybernetickým útokům a dezinformacím

(Česká Lípa, 28. listopadu 2024) – Jak odhalit falešné zprávy a manipulované fotografie? Jak zabezpečit školní sítě před hackery? A proč je kritické myšlení klíčem k bezpečnějšímu digitálnímu prostředí? Na tyto otázky odpověděli experti na kyberbezpečnost během akce Bezpečná škola v digitálním věku, která proběhla ve středu 27. 11. na Střední průmyslové škole v České Lípě. Pořádal ji tým EDIH Northeast Bohemia (EDIH NEB) Agentury regionálního rozvoje za účasti více než 40 učitelů a ředitelů z Českolipska.

Učitelé se dozvěděli, jak zabezpečit nejen své osobní údaje, ale také školní sítě, žákovské databáze a další citlivé informace. „Učitelé a ředitelé si odnesli nejen tipy, jak chránit své heslo před nenechavými žáky, ale i jak zabezpečit školní databáze a sítě proti těm, kdo nejsou zrovna na seznamu absolventů. Kyberútoky na školy nejsou sci-fi, a my chceme, aby byly na tyto situace připravené lépe než na písemku z matiky,“ říká Edvard Kožušník, statutární náměstek hejtmana pro hospodářský a strategický rozvoj.

Ochrana dat jako klíčový úkol škol

Jak hackeři mohou zneužít váš mail, jméno či doménu, prakticky předvedl etický hacker Pavel Matějíček. Řešením je podle něho používání správce hesel, dvoufaktorové ověřování a bezpečné sdílení. Varoval mimo jiné před veřejnými odkazy na fotoalba, což bývá problémem hlavně u mateřských škol. „Vždy je potřeba přístup umožnit jen konkrétnímu člověku, který se přihlásí přes svůj mail a heslo. Veřejné odkazy se totiž vždy dají odhalovat a dohledávat,“ zdůraznil Matějíček.

Kromě osobní odpovědnosti uživatelů je zásadní i technické zajištění bezpečnosti. Školy a další instituce by měly věnovat pozornost modernizaci svých IT infrastruktur, například pomocí segmentace sítí nebo zavádění technologií umožňujících centralizovanou správu a ochranu dat.

Kritické myšlení: nástroj proti dezinformacím

Vedle technických řešení je podle středoškolského pedagoga a lektora Václava Maněny klíčové rozvíjet kritické myšlení. „Technologiím dnes neuniknete, ale můžete je používat s rozumem. Je naivní si myslet, že mě se hackerské útoky netýkají. Schopnost analyzovat texty, identifikovat manipulativní prvky nebo rozpoznat falešné zprávy by měla být součástí výuky ve všech předmětech, od češtiny přes občanskou výchovu až po matematiku,“ říká Maněna.

Učitelé se během jeho prezentace seznámili například s nástroji na ověřování fotografií a identit či s metodami, jak bezpečně přistupovat k e-mailům. „Hackeři často pracují s naší nepozorností a neznalostí. Jejich útoky jsou dobře zacílené, znají naše citlivá místa. Stačí kliknout na špatný odkaz nebo sdílet osobní údaje, a problém je na světě,“ dodává. Odborníci se shodují, že nejlepším antivirovým programem stále zůstává naše hlava.

Juniorní centrum excelence pro kyberbezpečnost

Právě na Střední průmyslové škole v České Lípě, kde se akce konala, vzniká i Juniorní centrum excelence pro kyberbezpečnost. Podobná centra by měla vyrůst ve všech krajích. Projekt na to českolipské, které by mělo být centrálním pro celý Liberecký kraj, je hotový, s výstavbou by se mělo začít v lednu. Centrum poskytne nové možnosti pro výuku IT i řešení kybernetických hrozeb. „Vznikne zcela nová infrastruktura s virtuální laboratoří, která bude přístupná i dalším školám a firmám v kraji. Chceme vytvořit prostředí, kde se budou moci studenti i učitelé vzdělávat a připravovat se na reálné situace kybernetických útoků,“ uvedl Petr Veselý, ředitel Střední průmyslové školy v České Lípě.

Další semináře i ocenění na evropské úrovni

Seminář Bezpečná škola v digitálním věku byl prvním ze tří plánovaných setkání, které organizuje tým EDIH NEB. Další akce proběhnou v Liberci a Turnově, přičemž všechny jsou zdarma a otevřené učitelům i ředitelům škol.

„Už na jaře jsme měli velmi pozitivní zpětnou vazbu od učitelů na sérii školení o AI, které jsme pořádali na několika místech v Libereckém kraji. Projevili zájem o více podobných akcí, což jen potvrzuje, jak aktuální toto téma je,“ říká Petr Dobrovský z Agentury regionálního rozvoje, která kromě vzdělávání pomáhá školám získat na digitalizaci i finanční prostředky. Za organizaci těchto vzdělávacích akcí získal tým EDIH NEB dokonce 1. místo v prestižní evropské soutěži All Digital Awards v kategorii Best Event.

EDIH NEB

Projekt Evropský digitální inovační hub Northeast Bohemia (EDIH NEB) poskytuje služby malým a středním firmám (do 499 zaměstnanců) a veřejným organizacím primárně z Libereckého a Královéhradeckého kraje. Najdete zde na jednom místě veškeré poradenství, možnost testování a implementace digitálních technologií, služby a vzdělávání na téma digitalizace či pomoc s dotačním managementem. Nabízí podporu a poradenství expertů na digitalizaci a dotační management od členů konsorcia EDIH NEB.

Black Friday na GeForce NOW: 50% sleva po dobu 3 měsíců

GeForce NOW přichází s Black Friday nabídkou: 50% sleva pro nové členy a pro ty, kteří se rozhodli členství upgradovat. Poloviční ceny si mohou užít po dobu 3 měsíců. Obě členství samozřejmě nabízejí:

  • Podporu více než 2 000 PC her z oblíbených digitálních obchodů
  • Ray tracing v reálném čase u podporovaných her
  • Hraní téměř na všech zařízeních bez nutnosti upgradu hardwaru

Úroveň Performance nyní nabízí streamování v rozlišení až 1440p při 60 snímcích za sekundu, zatímco úroveň Ultimate přináší zážitek srovnatelný s GeForce RTX 4080 a podporovaná rozlišení až do 4K při 120 snímcích za sekundu nebo 1080p při 240 snímcích za sekundu.

Členství v GeForce NOW přináší i další výhody. Tentokrát jde o exkluzivní slevu 30 % na ovladače Stratus+ nebo Nimbus+ od SteelSeries. Pro využití této nabídky je potřeba být přihlášen k odměnám. A využít lze také slevy nabízeneé v rámci podzimního výprodeje na Steamu, kde je k dispozici spousta her podporovaných v GeForce NOW. Jsou mezi nimi i oblíbené tituly od Inflexion Games, Arc Games, Devolver, Tripwire, tinyBuild, Torn Banner Studios, Frost Giant Studios, Metric Empire a dalších.

Stále také běží akční nabídka SHIELD TV za akční cenu a s bonusem v podobě předplatného GeForce NOW Ultimate na měsíc zdarma.

Tento týden se také knihovna rozšiřuje o 6 titulů:

  • New Arc Line (novinka, Steam, 26. 11.)
  • MEGA MAN X DiVE Offline Demo (Steam)
  • PANICORE (Steam)
  • Resident Evil 7 Teaser: Beginning Hour Demo (Steam)
  • Slime Rancher (Steam)
  • Sumerian Six (Steam)

Black Friday dnes musí nabídnout téměř každý obchodník. Špatně nastavené slevy však mohou ohrozit jeho reputaci i zisky

Praha, 28.11. 2024 – Black Friday, který letos připadl na 29.11., už nepředstavuje jen jednodenní záležitost – konkurenční boj obchodníků jej rozšířil na celý týden a u některých e-shopů dokonce na celý měsíc. Pro zákazníky je to výhodné, a mnozí nákupy elektroniky či oblečení už delší dobu odkládali právě na toto období ke konci listopadu.

„Organizovat v praxi nějaký výprodej nebo slevovou akci je pro e-shopy v tomto čase prakticky nutnost. Lidé si kolem svátku Black Friday nabídku e-shopů častěji porovnávají s konkurencí, a platí, že pokud výprodeje neorganizujete, zákazník možná raději nakoupí jinde,“ vysvětluje Peter Strcula, CEO BLUVARD a expert na prodej.

Slevy za každou cenu? Raději nabídněte víc

Slevy z běžných cen však znamenají i nižší marže, obchodníci by tedy neměli do snahy nabídnout slevu skočit za každou cenu. Důkladná příprava a práce se správnými daty je proto pro e-shopy v rámci Black Friday naprosto nezbytná. Někteří prodejci zlevňují zboží, které se jim až tak dobře neprodává. Typicky může jít o oblečení z právě končící kolekce, které se jim vyplatí prodat se slevou a nižší marží, čímž si například uvolní skladové prostory potřebné do nového roku. „Avšak lepší strategií je na Black Friday vyhradit zboží, díky kterému nové zákazníky získáte a udržíte si je. Alternativou k obyčejným slevám mohou být i výhodné kombinované nabídky – samostatný produkt například ponechat za běžnou cenu a slevu dát raději na balení tří nebo více kusů zboží,“ radí Strcula.

Pozor na falešné slevy

V minulosti se objevily i případy, kdy e-shopy nabízely vymyšlené 40% nebo vyšší slevy z cen, které zboží skutečně nikdy předtím nemělo – jen proto, aby na webu mohli lákat na akční cenovky a zapojit se tak do výprodejů. Avšak dnes již díky cenovým srovnávačům nebo prostému zadání stejného produktu do vyhledávače dokážeme zjistit, co je skutečná sleva a kolik zboží stojí jinde. „Pokud nechcete riskovat špatnou reputaci a naštvat si věrné zákazníky, raději k vyšší ceně poskytněte prodlouženou záruku, dárkové balení nebo jinou pozornost, která skoro nic nestojí a zákazníkům nabídne přidanou hodnotu,“ dodává Strcula.

Více o Peter Strcula
Peter Strcula se z obchodního zástupce vypracoval na profesionála, který vzdělává a motivuje obchodníky, podnikatele, manažery a velké korporace ve více než 15 zemích světa k dosažení výrazně vyšších prodejů s mnohem menším úsilím. Studoval na prestižní Oxfordské i Harvardově univerzitě a jako lektor vedl prodejní bootcampy a rétorické semináře na největší evropské motivačně-školicí Akademii Jürgena Höllera. Více než 30 000 lidí, kteří prošli Peterovým školením, vydělalo díky získaným znalostem svým firmám přes 200 000 000 eur. Podle Data on Steroids je druhým nejvlivnějším tvůrcem na LinkedInu na Slovensku.

Exit mobile version