Analýza: Počet DDoS útoků na české firmy poklesl, u kritické infrastruktury naopak roste. Útočníci se soustředí zejména na aplikace

PRAHA, 28. listopadu 2024 – Počet i intenzita DDoS útoků na české firmy klesly v říjnu po několikaměsíční stagnaci na jednu z nejnižších úrovní za poslední roky. Potvrzuje se tak nastavený trend, že útočníkům již většinou nejde o plošné zahlcení celé infrastruktury, ale soustředí se na specifické útoky. Více tak cílí například na subjekty kritické infrastruktury státu, kde naopak počet DDoS útoků na rozdíl od běžných firem rekordně vzrostl. Útočníci přitom pronikají raději přímo k jednotlivým aplikačním službám a stále častěji útočí ze serverů v datových centrech. Zvyšují tak efektivitu svých útoků a servery provozující služby mohou jednodušeji zahltit i menší intenzitou síťového provozu. Vyplývá to z pravidelné měsíční analýzy statistik provozu služeb FlowGuard české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

„Poslední data potvrzují dlouhodobě nastavený trend, kdy již vůbec nejde o plošnou hrubou sílu a zatížení celé infrastruktury, což bylo dříve obvyklé. Útočníci se zaměřují zejména na aplikace a útočí ze serverů v evropských a amerických datových centrech, ve kterých se jim evidentně daří pronajímat prostory. Takové útoky jsou efektivnější a na první pohled i hůře odhalitelné. Je také zřetelný nárůst jiných typů útoků na úkor DDoS, například ransomware, i skutečnost, že útočníci se v poslední době mnohem více zaměřili na kritickou infrastrukturu. Je otázkou, jak se budou kybernetické útoky vyvíjet v dalších měsících, a zda nyní nastavený nízký objem DDoS útoků cílených na běžné firmy bude novým normálem, nebo se naopak jedná o klid před bouří,“ říká Jaroslav Cihelka, expert na kybernetickou bezpečnost a spolumajitel společnosti ComSource.

Podle přehledu DDoS útoků zachycených službami FlowGuard společnosti ComSource přesáhl v říjnu počet zemí, ze kterých na firmy a instituce v České republice útoky mířily, hodnotu 200. Nejvíce útoků bylo z Asie, která si prohodila prvenství s Evropou. Ta naopak kralovala z pohledu intenzity útoků. Co se týče zemí, tak již tradičně byl největší počet útoků z Ruska (bez přestávky od července loňského roku). Na první příčce intenzity útoků jej ale vystřídalo Norsko, a to právě kvůli přesunu útoků do datových center. Celkový objem odfiltrovaného škodlivého provozu v říjnu oproti předchozímu měsíci poklesl.

O FlowGuard

Detekční zařízení FlowGuard vzniklo v laboratořích společnosti ComSource. Funguje na principu rozpoznání potenciální hrozby již v toku dat mířících na síť a jeho vyčištění od nežádoucího provozu. Organizacím pomáhá detekovat všechny druhy DDoS útoků. Blokuje data z podezřelých zdrojů, a přitom nezasahuje do běžného provozu jejich sítě. Díky strojovému učení FlowGuard neustále zvyšuje svou efektivitu a naddimenzovaná kapacita čistícího centra zaručuje spolehlivost v každé situaci.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.

 

Z první kryptobrány v Evropě jedním z předních poskytovatelů placení kryptoměnami. Confirmo slaví desáté narozeniny

Praha 28. listopadu 2024 – Umožnit lidem platit rychle a bez tradičních prostředníků – s tímto cílem vstoupila kryptoplatební brána Confirmo před deseti lety na trh. Za tuto dekádu se jí podařilo vybudovat pozici jednoho z předních hráčů na světě, na kterého spoléhá více než pět tisíc klientů ve stovce zemí světa. Jen letos od počátku roku vzrostl počet zpracovaných plateb o 140 %. Tím v červenci překonala hranici sta tisíc plateb během jednoho měsíce, ve kterém přitom zpracovala přes 840 milionů korun. Mezi tuzemskými zákazníky Confirma najdeme například Alzu, obchodovací platformu FTMO, gastro aplikaci Qerko nebo i Pražskou plynárenskou.

„Když jsem se poprvé setkal s bitcoinem, pochopil jsem, že se bez nadsázky jedná o přelomový vynález, který od základů změní celý finanční systém. Tehdy mě napadlo, že by mohla existovat platební metoda postavená na technologii blockchainu, se kterou by šlo platit okamžitě kdekoli na světě, a to s minimálními poplatky. Uplynulo pouhých deset let a kryptoměny používají lidé po celém světě,“ říká Daniel Houška, spoluzakladatel společnosti Confirmo.

Platit bez bank každý den
Skrze kryptoplatební bránu Confirmo zaplatili lidé poprvé v listopadu roku 2014. Od první stovky registrovaných klientů v prvním roce se jejich počet vyšplhal až na současných více než pět tisíc. Od roku 2016 na ni spoléhá tuzemská Alza, od roku 2018 Pražská plynárenská. O tři roky později umožnila svým zákazníkům platby kryptoměnami společnost Prusa Research, v roce 2022 obchodovací platforma FTMO. Aplikace Qerko, se kterou lze platit v restauracích, platbu bitcoinem integrovala vloni.

„Ačkoli téma kryptoměn nejvíce rezonuje vlivem pádů burz jako Mt. Gox či FTX, díky vidině zhodnocení zájem o ně nepřetržitě roste. Dnes již představují plnohodnotný finanční systém, který funguje souběžně s klasickými měnami a platebními metodami. Rok co rok proniká hlouběji do každodenních životů – dnes už s kryptoměnami zaplatíte drogerii, léky, oběd i dovolenou. Věřím, že nebude trvat dlouho, než si je osvojí skutečně každý,“ dodává Anna Štrébl, CEO Confirmo.

Ihned do světa
Přestože Confirmo vzniklo v České republice, od počátku společnost mířila na globální trhy. Jednoduchá integrace pomocí veřejné API jí otevřela brány na více než sto trhů po celém světě. Letos v červenci zprocesovala přes sto tisíc plateb, což je téměř 2,5krát více než na počátku roku. Ještě loni přitom činil měsíční průměr uskutečněných plateb 36 tisíc, dvojnásobek oproti roku 2022. Za šest let tak počet měsíčních plateb vystřelil dvacetinásobně. I proto Confirmo v závěru letošního roku očekává překonání 300 milionů eur objemu zpracovaných transakcí.

Spolu s nárůstem klientů v průběhu dekády přibývaly i podporované kryptoměny a sítě, vždy s cílem nabízet ty nejefektivnější kryptoplatební metody. Po bitcoinu umožnila společnost v roce 2018 platit litecoinem. Na začátku roku 2022 pak Confirmo rozšířilo portfolio sítí o lightning.

Po zájmu trhu Confirmo poté přidalo podporu stablecoinů USDT a USDC a kryptosítí a aktiv na ethereu, tronu a solaně. Letos firma implementovala moderní škálovací sítě, které zvyšují transakční kapacity svých blockchainů a nabízejí tak okamžité mezinárodní platby s nižšími poplatky. Stablecoiny pak poskytují méně volatilní alternativu k bitcoinu, čímž zajišťují stabilnější možnost platby.

„Aby se kryptoměny staly každodenním platidlem, musejí mít uživatelé možnost platit svou preferovanou metodou. Jelikož však stále vznikají další a další měny, musíme pro svoji bránu volit ty nejúspěšnější. Ze zpětné vazby klientů a kryptokomunity víme, že tento seznam již významně rozšiřovat nemusíme. Zaměřujeme se proto nyní spíše na další sítě pro odesílání stablecoinů než na nové assety,“ uzavírá Štrébl.

Více o Confirmu

Confirmo je první kryptoměnová platební brána v regionu, která klientům z řad firem a e-shopů umožňuje přijímat platby deseti nejběžnějšími kryptoměnami. Společnost pod názvem bitcoinpay.com založili v roce 2014 Daniel Houška a Roman Valihrach jako komplementární službu ke své kryptoburze Coinmate. Dnes obě společnosti fungují nezávisle a původního zakladatele Confirma ve vedoucí pozici nahradila Anna Štrébl. Platební brána Confirma každý měsíc zprostředkuje transakce v hodnotě přes 700 milionů korun ve více než sto zemích napříč různými segmenty. Se svými platbami mu důvěřuje přes pět tisíc klientů. Mezi významné české klienty patří například Alza, Pilulka, Qerko, Trezor, Prusa Research, Pražská plynárenská, obchodovací platforma FTMO nebo zahraniční Funding Pips, The 5ers nebo My Funded FX.

Minulé tiskové zprávy

Firmy stále více upřednostňují netradiční benefity

Od 1. ledna letošního roku je většina nepeněžních benefitů osvobozena od daně pouze do výše poloviny měsíční průměrné mzdy. V případě překročení této hranice nově benefity podléhají dani z příjmu a také odvodům pojistného. Zejména pro menší a střední firmy je už tak zdanění práce vysoké a neustále změny v zákonech je pro ne časově i administrativně náročné.

„Zdanění práce je v České republice brutální a změť neustále se měnících zákonů nepřehledná. Prosperující ekonomika se rodí skrze nekompromisní podporu vzdělání, inovací a podnikání. Vyššími daněmi, regulacemi a administrativní zátěží firem k prosperitě nedojdeme. Ve Fairy Tailors pro nás každé nové zařízení znamená hodiny studia a konzultací s právníky, daňovými poradci a účetními. Pro naši firmu i celou českou společnost by bylo prospěšnější, kdybychom tento čas i finanční prostředky mohli raději věnovat rozvoji svého podnikání,“ říká Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Netradiční benefity nabízejí větší možnosti pro obě strany

Kvůli novele zákona jsou tak firmy, zejména ty menší jsou nuceny benefity svým zaměstnancům výrazně omezit. Aby zaměstnavatelé udrželi své lidi sahají tak více k netradičním benefitům. Jako jen například čtyř denní pracovní týden. Flexibilita a určité možnosti individuálního nastavení pracovní doby (tam, kde to jde) jsou podle Marka Nieslanika, kreativního ředitele kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz cestou do budoucnosti. „Obecně si myslím, že by firmy měly svým lidem v rámci možností poskytovat co nejvíce svobody, proto se čtyřdenním pracovním týdnem fungujeme už několik let. Zároveň ale pracujeme v tak silně konkurenčním prostředí, že si nemůžeme dovolit nedoručovat služby a servis v době, kdy je klient vyžaduje. Proto máme určitý hybridní model, kdy lidé, kteří vše stihnou v rámci 4 dnů mají volno s určitou mírou dostupnosti (aby v případě nenadálého požadavku klienta mohli zvednout telefon, nebo poslat e-mail, prostě vyřizovat drobné věci), ale zároveň, pokud si chtějí práci více rozložit, mohou pátek využít např. k nerušené deep work, nebo sebevzdělávání. Je to prostě takový jejich den, který využívají dle libosti,“ sděluje své zkušenosti Marek Nieslanik.

Klíč k udržení rodinné pohody

Ačkoli čtyřdenní pracovní týden není jediným řešením a jeho zavedení se liší napříč odvětvími, může to mít přínos do rodinného bohatství. „V dnešní době, kdy se mnoho lidí snaží vyvážit pracovní a osobní život, poskytuje zkrácený pracovní týden unikátní příležitost pro růst a rozvoj nejen jednotlivců a rodin, ale také celé společnosti,“ sdílí svůj názor Josef Podlipný, vedoucí obchodu společnosti Fichtner Wealth Managers, www.fichtner.cz. Volné dny umožňují více generacím trávit společný čas a předávat si hodnoty a moudrost. Diskuze o rodinné historii, etických a morálních hodnotách i významu odpovědnosti při správě bohatství se stávají nedílnou součástí rodinného života. Tento odkaz je klíčem pro udržení rodinného bohatství, které přesahuje pouhé materiální hodnoty. Čtyřdenní pracovní týden poskytuje také více času na osobní a profesní rozvoj, což zvyšuje individuální schopnosti a znalosti. To přispívá k celkovému bohatství nejen rodin, ale i společnosti jako celku. Tento růst vede k větší osobní spokojenosti a připravenosti na budoucí výzvy. “Efektivně využitý volný čas může výrazně přispět ke zlepšení duševního i fyzického zdraví. Všímám si toho, že lidé, kteří mají více času na odpočinek a regeneraci, jsou méně náchylní k vyhoření a stresu. Zdravější jedinci pak lépe přispívají k pozitivní atmosféře v rodině i v práci. Zkrácený pracovní týden nabízí možnost zapojit se do filantropických aktivit, které mohou rodinu nebo firmu sblížit. Společné cíle a hodnoty, které tyto aktivity přinášejí, přispívají k budování mezigeneračního odkazu. Rodiny, které se věnují charitativním činnostem, předávají svým potomkům důležité hodnoty jako jsou štědrost, odpovědnost a péče o komunitu,“ říká Josef Podlipný.

Psychologická pomoc či budování firemní kultury

Dalším netradičním benefitem je i poskytování psychologické pomoci, případně aktivní budování zdravého pracovního prostředí a firemní kultury, která nespotřebovává lidi. „Věříme, že když kolegům umožníme jít si uprostřed pracovního dne zaběhat nebo pracovat dva měsíce z Bali, má to na jejich psychické zdraví pozitivní vliv. Se zvyšujícími se nároky na kvalitu a čas je to určitě relevantní bonus, který může mnoha lidem pomoct. Ruku v ruce to ale zákonitě musí jít i s managementem, který nebude jen slepě tlačit na výkon,“ Marek Nieslanik, kreativní ředitel reklamní a kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Mastercard SpendingPulse: Češi si chtějí předvánoční čas užít cestováním a v restauracích

PRAHA, 28. listopadu 2024 – Češi plánují na konci letošního roku utrácet více než loni. Objem předvánočních maloobchodních tržeb by se měl v Česku meziročně zvýšit o 4,5 procenta. Vyplývá to z aktuální predikce služby Mastrecard SpendingPulse, která sleduje tržby v kamenných obchodech a online maloobchodní tržby.

„České domácnosti letos chtějí konec roku a adventní čas strávit zejména cestováním za zážitky a sportem nebo s dobrým jídlem a pitím, o čemž svědčí orientace jejich výdajů na ubytování, restaurace a pohonné hmoty. Zlepšenou spotřebitelskou náladu podporuje zejména růst reálných mezd díky meziročnímu propadu inflace. Trh práce navíc zůstává odolný, podporovaný tvorbou pracovních míst a historicky nízkou mírou nezaměstnanosti,“ uvádí Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Kategorie maloobchodu Očekávaný meziroční růst tržeb v ČR
(listopad–prosinec 2024)
Ubytování + 10,1 %
Restaurace + 6,9 %
Čerpací stanice + 5,0 %
Potřeby pro kutily + 4,0 %
Oblečení a šperky + 3,5 %
Celý maloobchod v ČR + 4,5 %

Celková inflace v Česku klesla blíže k dlouhodobému cíli centrální banky na říjnových 2,8 procenta, zatímco mzdy stouply o meziročně 6,2 procenta. Tento klín mezi růstem mezd a inflací vedl k růstu reálných disponibilních příjmů a ve srovnání s minulým rokem posílil kupní sílu spotřebitelů.

Trend upřednostňování výdajů za zážitky, jako jsou cestování, gastronomie a zábava, je v Evropě patrný od otevření ekonomik po pandemii. Chuť utrácet ale v řadě zemí včetně Česka tlumila nezvykle silná inflace, jejíž průměrná míra činila podle oficiálních statistik loni 10,7 procenta a předloni dokonce 15,1 procenta.

Celou zprávu Mastercard SpendingPulse včetně dat z dalších evropských zemí najdete zde.

O Mastercard Economics Institute

Institut ekonomických studií společnosti Mastercard (Mastercard Economics Institute) byl založen v roce 2020 a poskytuje detailní ekonomické měření, které poskytuje lídrům firem a státním orgánům informace potřebné k důležitým rozhodnutím vedoucím k efektivnějším výsledkům.

O službě Mastercard SpendingPulse

Služba Mastercard SpendingPulse poskytuje měření retailových tržeb na národní úrovni. Měření vycházejí z agregovaných anonymizovaných údajů společnosti Mastercard o všech typech platebních transakcí uskutečněných na vybraných trzích po celém světě. Pro své potřeby definuje Mastercard SpendingPulse „maloobchodní tržby“ jako tržby v maloobchodu a tržby prodejců potravin. Do celkové velikosti maloobchodních tržeb se nezapočítávají tržby v sektoru služeb (např. v cestovním ruchu, jako jsou aerolinky nebo ubytování). Výstupy služby SpendingPulse nejsou ukazatelem hospodářské výkonnosti společnosti Mastercard. Obsah výstupů a předpovědi se mohou měnit.

O společnosti Mastercard

Mastercard pomáhá rozvíjet ekonomiky a zlepšovat životy lidí ve více než 200 zemích a regionech po celém světě. Společně se svými zákazníky budujeme udržitelnou ekonomiku, ve které může prosperovat každý. Podporujeme širokou škálu digitálních platebních možností, které zajišťují zabezpečené, jednoduché a chytré transakce. Vzájemné propojení technologií, inovací, partnerství a sítí společnosti Mastercard vytváří jedinečný soubor produktů a služeb, které umožňují lidem, firmám i institucím naplňovat jejich potenciál. www.mastercard.com

Proč české banky stále zaostávají při práci s daty klientů?

Lukáš Zazvonil, CEO Bell & Hurry

České banky prošly v posledních letech výraznou digitalizací, která umožnila klientům vyřešit většinu záležitostí online, především skrze mobilní a internetové bankovnictví. Zásadní změna otevřela bankám nové možnosti, jak oslovit zákazníky s lepšími a personalizovanými službami. Banky však stále nedokáží plně využít velké množství dat, která o svých klientech shromažďují. Skutečná přidaná hodnota digitálních bankovních služeb nespočívá pouze v počtu funkcí, ale i v jejich schopnosti „přirozeně“ reagovat na konkrétní potřeby jednotlivých klientů. Cílem bank by měla být větší kvalita a personalizace služeb, kterou si klienti žádají, nikoli pouze kvantum produktů.

Průzkumy ukazují, že klienti dnes očekávají, že jim jejich banka nabídne řešení, které bude odpovídat individuálním potřebám. Lepší využití již shromažďovaných dat bankám umožní poptávku efektivně naplňovat. Současná struktura mnoha bank je však stále postavená kolem produktově orientovaných aplikací, kdy každá kategorie služeb či produktů často funguje odděleně. Tato roztříštěnost a nekomunikace mezi produkty znemožňuje vytvořit jeden ucelený pohled na zákazníka, což následně bankám brání skutečně pochopit a předvídat jeho potřeby.

Navzdory rychlému pokroku, který mnohé banky zaznamenaly v oblasti digitalizace, zůstává integrace dat do zákaznických služeb běh na dlouhou trať. Nejedná se přitom jen o technickou infrastrukturu, ale také o změnu přístupu – banky se musí soustředit na to, jakým způsobem jejich služby zrcadlí skutečné životní situace klientů. Pouze tehdy budou klienti motivováni zůstávat u svých bank, namísto toho, aby hledali flexibilnější alternativy u konkurence. Aby banky mohly naplnit svůj potenciál v oblasti personalizovaných služeb, musí investovat nejen do moderních technologií, ale také do změny organizačních procesů a myšlení. Od toho je jen krok k vytvoření nových, vzájemně propojených systémů a datových týmů, které se budou o tento personalizovaný přístup starat.

Jako příklad, kde se změna daří, uveďme oblast investování, u níž se české banky začínají orientovat na klienty. Chtějí tak zamezit odlivu svých klientů ke konkurenčním investičním platformám typu Portu, Fondee, Revolut nebo Degiro. Klienti totiž aktuálně hledají nové způsoby, kam své finance uložit a nechat je zhodnocovat. Například investice do ETF (burzovně obchodovaných fondů) a akcií získávají na oblibě zejména u mladší generace, která se začíná rozhlížet po alternativách k tradičním bankovním produktům. Banky na tento trend reagují a přidávají možnosti investování přímo v mobilním bankovnictví, aby jejich klienti měli možnost provádět investiční rozhodnutí v jim známém a tedy důvěryhodném prostředí. Přesně toto propojení a využití technologických inovací ale často bankám chybí v jiných oblastech.

Cestou k lepšímu využití dat může být zapojení umělé inteligence. Zatímco AI v bankách primárně slouží k automatizaci interních procesů, její potenciál pro zlepšení zákaznické zkušenosti zůstává dosud nevyužitý. Banky, které v minulosti do AI investovaly a začaly experimentovat s jejími možnostmi dříve, mají nyní konkurenční výhodu. Díky již zavedené infrastruktuře a zkušenostem s vývojem a implementací AI mohou dříve začít rozšiřovat její působnost také v oblasti interakce s klientem. Umělá inteligence by mohla bankám pomoct s efektivnější personalizací nabídek a služeb v reálném čase, aby si zachovala loajalitu klientů.

Budoucnost bankovnictví nespočívá pouze v přidávání funkcí, ale především v tom, aby byly přístupné, přehledné a odpovídaly na konkrétní potřeby jednotlivých uživatelů. Banky, které dokáží využít data pro personalizaci, budou mít výrazně lepší pozici na trhu a budou schopny lépe konkurovat i bez nutnosti snižování marží.

Je na čase, aby české banky přehodnotily přístup k digitalizaci a místo kvantity se zaměřily na kvalitu a smysluplnost jednotlivých řešení. To bude vyžadovat nejen technologické investice, ale také zásadní změnu v přístupu k práci s daty a schopnost efektivního propojení napříč bankovními službami.

O Lukáši Zazvonilovi:

Lukáš Zazvonil, CEO a zakladatel product design agentury Bell & Hurry a Trask company. Spolu se svým týmem, pomáhal zakládat digitální banky v řadě zemí po celém světě. Za více než 20 let práce pro korporace a ve vlastních firmách nasbíral řadu zkušeností v rolích IT konzultanta nebo manažera inovačních projektů. Ve volném čase se Lukáš věnuje sportovním létání.

Slavnostní předání ocenění HP Partner roku 2024 v Budapešti

Praha, 28. listopadu 2024 –Společnost HP v rámci exkluzivního setkání s nejvýznamnějšími obchodními partnery z České republiky a Slovenska předala prestižní ocenění HP Partner roku 2024. Slavnostní ceremoniál proběhl minulý týden v Budapešti na lodi Boatanic s malebným výhledem na Budínský hrad. Akce se konala za podpory společností AMD a Microsoft.

„Jelikož Česká a Slovenská republika jsou spolu s Maďarskem součástí clusteru CSH, zvolili jsme letos Budapešť jako místo pro toto partnerské setkání,” říká Kateřina Barbier, generální ředitelka HP pro tento region. „Toto setkání poskytlo příležitost nejen k oslavě úspěchů našich partnerů, ale také k diskusi o nových příležitostech, které můžeme společně využít k dalšímu rozvoji.”

Slavnostního předání ocenění se ujala generální ředitelka Kateřina Barbier a channel manager Pavel Machovský. Z řad distributorů jej získaly společnosti eD system a.s. a ASBIS SK spol. s r.o., z retailu/etailu Alza.cz a.s., Alza.sk s.r.o., z resellerů Axians Czech Republic s.r.o., Impromat-Computer s.r.o., PREMO s.r.o., Aricoma System s.r.o., BSC Line s.r.o. a P E R G A M O N  spol. s r.o. Za největší meziroční nárůst byly ohodnoceny společnosti Af Office, s.r.o. v České republice a BSC Line s.r.o. na Slovensku. Mezi oceněné osobnosti se tento rok zařadili: Vít Veveričík, eD System a.s., Vojtěch Májek, Alza.cz a.s., Branislav Králik, P E R G A M O N  spol. s r.o. a Otakar Chasák, Elso Philips Service, spol. s r.o.,

Kateřina Barbier a Pavel Machovský sdíleli s partnery nejnovější informace o prioritách a plánech HP, nové možnosti a příležitosti pro nadcházející období nastínili i přítomní zástupci společností AMD a Microsoft. Diskuze se dotkly kromě jiného také změn v partnerském programu HP Amplify a jejich dopadu na strategie partnerů.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Pomohou sdílet vaše know-how a nechat si za to snadno zaplatit. Flowlance nabírá další velkou investici

Flowlance, který prošel Sherpa akcelerátorem Czech Founders VC, po pár měsících získává pre-seed investici €500,000 na další vývoj a růst platformy pro tvůrce a solopreneurs od Czech Founders VC, Purple Ventures, Patero a angel investora Miroslava Uďana.

Startup Flowlance je platforma, která pomáhá prodávat služby a produkty tvůrcům digitálního obsahu a drobným podnikatelům, nyní úspěšně získal investici ve výši 500 tisíc eur.

Platforma, která mění budoucnost práce pro solopreneurs a tvůrce

„Na trhu práce vidíme zásadní změny. Hlavně mladí lidé chtějí mít více flexibility, možnost pracovat z různých míst na světě a v čase, který jim vyhovuje. Budoucnost práce a tzv. „creator economy“ jsou investiční teze fondu Purple Ventures 2 a tak jsme velice rádi podpořili Flowlance, kteří přináší produkt pro sólo podnikatele a kreativce a usnadňují jim řízení jejich byznysu i finanční plánování“, komentuje investici Jan Davídek, partner brněnského fondu Purple Ventures. Angel investor Miroslav Uďan a ex-CEO Shoptet dodává: “Je to vlastně takový Shoptet pro digitální služby a produkty.”

Zakladatelé Štěpán Calta a Patrik Kruntorad mají právě s touto cílovou skupinou bohaté zkušenosti. Nejdřív vyvinuli a exitovali marketplace pro učitele online jazyků. Začátkem minulého roku založili Flowlance, které původně vzniklo jako nástroj na správu online podnikání pro drobné podnikatele. Na základě stovek aktivních uživatelů zakladatelé viděli, jak složité může být pro jednotlivce efektivně prodávat a prezentovat své dovednosti a zároveň u toho budovat osobní značku, marketing a všechno to technicky propojit dohromady. Cílem Flowlance je usnadnit digitálním podnikatelům cestu k prodejům, na které nemusí nic složitě nastavovat a mohou se rovnou věnovat shánění klientů a tomu, co umí nejlíp.

Platby za desítky milionů, tisíce zprostředkovaných schůzek

Od svého spuštění Flowlance pomohlo tvůrcům vydělat desítky milionů korun ve více než 4 000 platbách, které se přes platformu realizovaly. Uskutečnilo se 35 000 schůzek mezi uživateli a jejich klienty.

Jen v roce 2020 kvůli pandemii Covid přišlo o práci 114 milionu lidí. Podle studie společnosti McKinsey přijde o práci kvůli nástupu AI až 400-800 milionů lidí. “Lidé pomalu ztrácí důvěru v systém institucí a “jisté” práce, protože přichází o práci kvůli faktorům, které nemají pod svou kontrolou, a kterým často nerozumí,” vysvětluje jeden ze zakladatelů Štepán Calta. Jeho byznys partner Patrik Kruntorád doplňuje: “Flowlance jsme založili, protože na trhu práce se dějí velké změny a budoucnost patří lidem, kteří prodávají své unikátní dovednosti a znalosti těm, kdo je potřebují. A Flowlance je tady pro to, aby ta cesta k prvnímu prodeji byla co nejsnazší.”

Flowlance prošlo tento rok 6 měsíčním akcelerátorem Sherpa od Czech Founders VC, který jim pomohl s oblastmi jako Go-To-Market strategie, nastavení OKR a měření důležitých metrik, které měly velkou zásluhu na získané pre-seed investici. “Pro Czech Founders VC je Flowlance startup, který prokázal, že se dokáže hýbat extrémně rychle, přizpůsobovat se trhu a Patrik se Štěpánem reprezentují mladou generaci zakladatelů startupů, kterou chceme podporovat nejen penězi, ale i know-how,“ říká partner fondu Václav Pavlečka.

Investice do vývoje produktu i škálování marketingu

Flowlance využije získanou investici na zefektivnění onboardingu a aktivace uživatelů. Rozšíří ale také portfolio produktů, které přes ně mohou tvůrci a podnikatelé nabídnout a prodat svému publiku. Hlavní cíl investice je pak naškálovat marketing a spolupráce s content creators a drobnými podnikateli, kteří samotným využíváním Flowlance budou šířit produkt dál.

Jak funguje Flowlance?

  • Flowlance pomáhá online podnikatelům snadněji prodávat služby a produkty, přičemž administrativu automatizuje.
  • Umožňuje vytvořit profesionální webovou stránku, která na jednom místě prezentuje nabízené služby a produkty. Tato stránka slouží jako efektivní nástroj pro získávání nových klientů a jejich konverzi na platící zákazníky.
  • Spojuje tři klíčové oblasti každodenního podnikání: prodej služeb a produktů, plánování schůzek a sledování vývoje podnikání i klientských vztahů.
  • Usnadňuje nabízení nejčastěji prodávaných produktů současným klientům a zároveň umožňuje oslovit nové zákazníky.
  • Podporuje širokou škálu služeb, jako jsou konzultace, ebooky, placené kurzy, členství, přístup do komunit nebo sběr kontaktů pro newsletter.
  • Vše je propojeno s platební bránou, fakturačním systémem a detailní analytikou, což podnikatelům poskytuje jasný přehled a zjednodušuje řízení podnikání.
  • Flowlance je navrženo tak, aby online podnikatelé mohli snadno škálovat své aktivity a soustředit se na své dovednosti a budování značky.

Investoři Flowlance:

Flowlance podpořili tito investoři:
Czech Founders VC
Purple Ventures
Patero
Miroslav Uďan

Čísla:

Vystavené platby za: 10,000,000+ Kč

Počet plateb: 4000+
Počet proběhlých schůzek domluvených skrze Flowlance: 35,000

Počet uživatelů: Vyšší stovky (700)
Současná investice: €500,000

Company profile: FLOWLANCE

 

Web https://flowlance.com/
Social media https://www.linkedin.com/company/flowlance
Hashtags #solopreneurs #creators #creatoreconomy #linkinbio #digital products #futureofwork #SaaS #scheduling #website
Headquarters Prague, Czech Republic
Industry SaaS
Mission Turn Your Knowledge Into Income. You can offer your services, book your meeting and collect payments from your clients.
Founder(s) Patrik Kruntorád; Štěpán Calta
Visual materials https://drive.google.com/drive/folders/1to3KucJRuLXU3QPLkm4ehVB4M53KWVVi?usp=sharing
Interested in podcast, interview, discussion or article?

patrik@flowlance.com, stepan@flowlance.com

  1. Creators and Solopreneurs
  2. Creator economy
  3. Future of work
  4. Digital products
  5. Early stage startups
Other resources

 

Jeden z nejlepších vynálezů roku 2024 podle časopisu TIME: Nový fén od Dreame

Praha, 27. listopadu 2024 – Společnost Dreame Technology s hrdostí oznamuje, že její vysoušeč vlasů Pocket High-Speed byl zařazen do výběru nejlepších vynálezů roku 2024 podle časopisu TIME. Vysoušeč vlasů se dostal do prestižní kategorie speciálních ocenění. Ukazuje to, že na poli sofistikovaných kosmetických produktů robotických pomocníků v domácnosti si Dreame Technology dokázalo vybudovat silnou pozici.

Dreame Pocket High-Speed je kompaktní a výkonný vysoušeč vlasů navržený pro efektivní a šetrné sušení. S hmotností pouhých 300 gramů a průměrem 50 mm je ideální pro cestování a každodenní použití.

Klíčové vlastnosti:

  • Výkonný motor: Motor s 110 000 otáčkami za minutu generuje rychlost vzduchu až 70 m/s, což umožňuje rychlé sušení vlasů.
  • Negativní ionty: Generuje 300 milionů negativních iontů, které pomáhají uzavírat kutikuly vlasů, čímž zajišťují hladší a lesklejší vzhled bez krepatění.
  • Inteligentní regulace teploty: NTC termistor a mikroprocesor monitorují teplotu 300krát za sekundu, udržují ji pod 57 °C a chrání tak vlasy před poškozením teplem.
  • Nízká hlučnost: Díky pokročilému systému redukce hluku pracuje při hladině hluku pod 60 dB, což zajišťuje tiché sušení.
  • Pět teplotních režimů a dvě rychlosti proudění vzduchu: Umožňuje přizpůsobit sušení různým typům vlasů a preferencím.
  • Skládací design: Tři různé polohy („N“ pro skladování, „1“ pro styling s kulmovací tryskou a „7“ pro vyhlazování) usnadňují použití a skladování.
  • Příslušenství: Součástí balení jsou kulmovací tryska a tryska pro vyhlazování, které umožňují vytvářet různé účesy.

Dreame Pocket High-Speed kombinuje přenosnost s profesionálním výkonem, což z něj činí ideální volbu pro ty, kteří hledají efektivní a šetrný způsob sušení vlasů.

O Dreame Technology

Dreame Technology, založená v roce 2017, se zaměřuje na chytré čisticí spotřebiče pro domácnost s vizí zlepšovat životy pomocí technologií. Sledujte nás na Facebooku a Instagramu. Pro více informací navštivte https://global.dreametech.com.

 

Dárkové poukazy SledovaniTV se slevou 33 % na Black Friday

SledovaniTV nabídne na Black Friday dárkové poukazy na předplatné balíčku Základ se slevou 33 %. Akce bude dostupná na e-shopu daruj.sledovanitv.cz a vztahovat se bude na předplatné na tři, šest i dvanáct měsíců.

Brno, 28. listopadu 2024 – SledovaniTV se i letos zapojí do akce Black Friday. Zájemci si budou moci zakoupit dárkové poukazy na balíček Základ se slevou 33 %. Balíček Základ zahrnuje více než 115 kanálů, které mohou uživatelé sledovat až 30 dní zpětně. K dispozici je 25 hodin pro uložení nahrávek filmů, seriálů či televizních pořadů. Samozřejmostí je vysoké rozlišení vysílaného obrazu a dostupnost aplikací pro širokou škálu zařízení.

Ceny voucherů v Black Friday na SledovaniTV

Délka předplatného Běžná cena Akční cena
3 měsíce 687 Kč 459 Kč
6 měsíců 1374 Kč 919 Kč
12 měsíců 2748 Kč 1839 Kč

„Dárkové poukazy na službu SledovaniTV jsou ideálním dárkem, který potěší každého milovníka kvalitního televizního obsahu. Letos nabízíme výjimečnou slevu 33 % na Black Friday, aby si naši zákazníci mohli užít špičkovou zábavu za ještě výhodnější cenu. Akce se v minulých letech setkala s velkým zájmem, a proto věříme, že i letos bude mezi zákazníky oblíbená,“ uvedl marketingový ředitel SledovaniTV Lukáš Pazourek.

O SledovaniTV

SledovaniTV je IPTV, neboli internetová televize, která nabízí více než 200 televizních kanálů a přes 120 rádiových stanic. Televizní vysílání lze pauzovat, přetáčet, služba umožňuje také zpětné zhlédnutí v délce až 30 dnů. Přepínat lze i mezi jazykovými stopami, titulky i různou kvalitou vysílání od SD po 4K. SledovaniTV nabízí také možnost nahrát si vysílání na 6 měsíců, k dispozici je k tomu až 600hodinový prostor.

Aplikace SledovaniTV je dostupná v celé řadě různorodých zařízení. Stáhnout ji lze pro vybrané modely chytrých televizí od Samsungu, LG, Panasonicu, Hisense a také od výrobce Vestel (např. Toshiba, JVC, Sencor). Dále v televizních a set-top boxech se systémem AndroidTV od jakéhokoliv výrobce (např. Sony, TCL, Philips, Sharp, Thompson), Amazon Fire TV, RokuTV a samozřejmostí je také podpora Chromecastu a Apple TV.

Na televizi se lze dívat na počítači v prohlížeči a také na mobilech a tabletech se systémem iOS a Android. Absolutní vychytávkou je aplikace pro chytré hodinky Apple Watch, ve které lze listovat v TV programu nebo poslouchat rádia. SledovaniTV funguje v síti kteréhokoliv internetového poskytovatele nejen v ČR, ale v celé Evropské unii.

SledovaniTV poskytuje IPTV jak koncovým uživatelům, tak spolupracuje s více než 700 lokálními internetovými poskytovateli v Česku a na Slovensku.

Společnost Motorola oznamuje otevřený beta program pro pokročilé funkce moto ai

  • Uživatelé nových modelů razr a edge 50 ultra si nyní mohou vyzkoušet pokročilé funkce moto ai s prvním otevřeným beta programem společnosti Motorola.
  • Tyto pokročilé funkce shrnují jejich oznámení, nahrazují potřebu zapisování poznámek a pomohou uživatelům zapamatovat si klíčové poznatky, podrobnosti a vzpomínky.
  • Zpětná vazba od spotřebitelů z tohoto programu pomůže ovlivnit a formovat budoucnost moto ai.

Společnost Motorola oznamuje svůj první otevřený beta program, který přináší uživatelům s moto ai pokročilé funkce umělé inteligence.

Společnost Motorola vždy využívala technologii na to, aby pro zákazníky udělala něco navíc – například zlepšila kvalitu obrazu nebo optimalizovala výkonu baterie či displeje. Moderní chytré telefony však čekají transformační změny. Ty přináší generativní umělá inteligence, která vytváří bohatší a personalizovanější interakce.

Uživatelé chytrých telefonů se v současnosti cítí zahlceni oznámeními, unavení hledáním aplikací nebo chtějí rychleji a snadněji vyřídit detaily. Společnost Motorola tyto problémy řeší přímo pomocí moto ai, které povyšuje a zjednodušuje každodenní interakci s chytrým telefonem tím, že do centra pozornosti staví právě jejich majitele. Důvodem toho je přítomnost moto ai v každém zážitku z používání zařízení.

Moto ai pomáhá uživatelům lépe zachytit svět kolem sebe prostřednictvím inteligentní fotografie a nástrojů, které pomáhají dokumentovat vzpomínky. Uživatelům také poskytuje nové způsoby vytváření vlastních vizualizací či uměleckých děl, přičemž jim umožňuje všeho dosáhnout za kratší dobu.

Na začátku tohoto roku byly tyto priority představeny v rámci rodin chytrých telefonů motorola edge 50 a motorola razr 50, které ukázaly, co všechno je možné s moto ai. Majitelé zařízení Motorola se nyní mohou přihlásit a zažít tyto klíčové prvky v akci díky prvnímu otevřenému beta programu, který se spouští 26. listopadu.

Pokročilé funkce moto AI jsou osobnější, kooperativní a neustále přítomné

Uživatelé mají nové pokročilé funkce moto ai přímo na dosah ruky. Díky dvojitému ťuknutí na zadní stranu zařízení jsou nyní dostupné odkudkoli:

  • Catch me up režim upozorní uživatele na aktuální informace bez ohledu na to, jak dlouho byli mimo svůj telefon. Moto ai totiž poskytuje souhrn těch nejdůležitějších upozornění. Či už jde o přípravu jídla, užívání si času bez chytrého telefonu nebo komunikaci s přáteli, uživatelé mohou jednoduše požádat moto ai, aby je informovala, a tak mohou pokračovat ve svém dni bez toho, aby museli kontrolovat zmeškaná oznámení.
  • Pay attention příkaz pomáhá soustředit se během schůzek a rozhovorů, čímž se eliminuje potřeba zapisovat si poznámky. Stačí stisknout tlačítko nahrávání a moto ai se postará o zbytek. Zaznamenává, přepisuje a shrnuje klíčové body schůzky pro pozdější rychlou kontrolu. Díky tomu jsou detailní informace neustále připraveny pro chvíle, kdy je jejich uživatelé budou potřebovat.
  • Remember this funkce slouží jako inteligentní společník, který zachycuje a ukládá klíčové momenty, na které se uživatelé chtějí podívat. S každou fotografií nebo snímkem obrazovky moto ai obohacuje vzpomínky o relevantní postřehy, kontexty a smysluplná fakta uložená v soukromí deníku. Kdykoliv se uživatelé chtějí vrátit k důležitým údajům, jako je například plán letu nebo výrobek, který si chtějí koupit, nebo si je připomenout, mohu postrčit moto ai, aby jim vše vrátila zpět.

Aktualizované uživatelské prostředí pro jednoduchý přístup k informacím

Ať už uživatelé vyhledávají na svém zařízení, na internetu nebo pomocí vyhledávačů s umělou inteligencí, mají nyní k dispozici nově navržený, snadno přístupný vyhledávací panel, který pomáhá spotřebitelům najít to, co potřebují – právě tehdy, kdy to potřebují. Uživatelé z něj mohou vyhledávat na internetu, najít aplikace, kontakty, nastavení a další položky. Panel aplikací také obsahuje tři intuitivní karty: Aplikace, Novinky a Deník, takže vše je uloženo na jednom místě.

Spotřebitelé mohou vyhledávat také pomocí svého mateřského jazyka prostřednictvím hlasu nebo textu. Díky tomu je ještě jednodušší získat okamžitou pomoc, rychlé návrhy nebo odpovědí na otázky. Chytré akce mohou také zefektivnit úkoly a umožnit uživatelům okamžitě spustit funkce, jako je například pořízení selfie, naskenování dokumentu nebo zapnutí hotspotu jediným příkazem.

První otevřený beta program společnosti Motorola otevírá budoucnost moto ai

Společnost Motorola spouští svůj první otevřený beta program proto, aby se tyto funkce dostaly k uživatelům po celém světě. Tento program umožní uživatelům vyzkoušet si vše, co moto ai nabízí, podělit se o svou zpětnou vazbu a tím ovlivnit budoucnost moto ai. Tyto poznatky pomohou při formování zkušeností s moto ai a zajistí, aby to, co se vyvíjí, splňovalo přání a potřeby uživatelů.

Dostupnost

Program beta testování bude k dispozici pro telefony motorola razr 50 ultra, motorola razr 50 a motorola edge 50 ultra od 27. listopadu. Uživatelé těchto zařízení obdrží oznámení, aby se zaregistrovali, nebo mohou navštívit webovou stránku motorola.com, kde naleznou podrobnosti o registraci, aktualizace a další informace.

Právní prohlášení o vyloučení odpovědnosti

Některé vlastnosti, funkce a specifikace produktu se mohou lišit podle sítě a mohou podléhat dalším podmínkám a poplatkům. Vše může být změněno bez předchozího upozornění. MOTOROLA, stylizované logo M, MOTO a řada značek MOTO jsou ochranné známky společnosti Motorola Trademark Holdings, LLC. Všechny ostatní ochranné známky jsou majetkem příslušných vlastníků. ©2024 Motorola Mobility LLC. Všechna práva vyhrazena.

Exit mobile version