Call centrum za mřížemi: Věznice napříč Českem bojují proti recidivě netradiční cestou

V Česku se více než 70 % bývalých vězňů vrací zpět za mříže. Hlavní příčinou jsou obtížné sociální podmínky, absence rodinného zázemí a problémy s duševním zdravím. Klíčovým řešením je smysluplná práce už během výkonu trestu, která vězně připraví na život po propuštění. Věznice proto hledají nové způsoby jejich zapojení do pracovního procesu. Česká společnost Conectart provozuje call centra už ve čtyřech věznicích, kde vězni získávají pracovní návyky a nové dovednosti. Nejnověji spustila provoz ve věznici Mírov na konci loňského roku, kde na telefonu pracují i nejpřísněji střežení odsouzení.

Práce jako cesta k budoucnosti

Vězni v Mírově nyní pracují v call centru, kde se podílejí na telefonických kampaních a získávají základní pracovní dovednosti. Práce za mřížemi jim dává nejen možnost vydělat si peníze, ale především je připravuje na návrat do běžného života. Jejich úkolem je navolávání darů pro dobročinné a prospěšné projekty, jako je například Linka bezpečí.

„Call centrum v areálu naší věznice je pro naše odsouzené nejen pracovní příležitostí, ale i šancí získat zkušenosti, které zvyšují jejich šance na úspěšnou resocializaci. Zřizovatel call centra dokonce nabízí tuto práci odsouzeným i po ukončení výkonu trestu, vysvětluje vrchní rada, plk. Mgr. Aleš Friedl, ředitel věznice Mírov.

Podle Ilony Kmoškové, manažerky call centra společnosti Conectart, tento projekt dokazuje, že i vězni v nejpřísněji střežených zařízeních jsou schopni smysluplné práce. „Vězni zapojení do projektu dokázali během krátké doby zvládnout práci, která je náročná na empatii a komunikační dovednosti. Tento model zaměstnávání se osvědčil a přináší výsledky jak pro odsouzené, tak pro společnost.“

Zkušenosti z Mírova inspirují i další věznice

V současnosti v mírovském call centru pracuje 25 odsouzených, přičemž letos plánujeme rozšíření kapacity na 32 osob. Společnost Conectart zaměstnává vězně dlouhodobě, a kromě Mírova provozuje call centra už ve třech dalších věznicích po celé ČR. Zaměstnávání vězňů přináší výhody nejen jim, ale i společnosti. Odsouzení si osvojí užitečné dovednosti a mají větší šanci najít si po propuštění práci. Díky příjmu mohou splácet dluhy a zajistit si stabilnější budoucnost.

Věznice ve východních Čechách chce vlastní call centrum, Conectart ho otevře na jaře

Společnost Conectart pokračuje v rozšiřování projektu zaměstnávání vězňů a na jaře otevře nové call centrum ve východních Čechách. O podobný provoz už projevila zájem i další věznice v tomto regionu. Letos se tak do práce v call centrech napříč pěti věznicemi zapojí až 150 odsouzených.

„Naše zkušenosti potvrzují, že zaměstnávání vězňů má smysl. Pomáhá jim získat pracovní návyky, usnadňuje návrat do společnosti a zvyšuje jejich šance na uplatnění po propuštění. Proto chceme v projektu pokračovat a dál jej rozvíjet,“ uzavírá Petr Studnička, ředitel Conectartu.

Conectart

Conectart již více než 10 let poskytuje komplexní služby kontaktního centra českým i zahraničním zákazníkům. Svá call centra má aktuálně v několika českých, slovenských a polských městech. Ve svém portfoliu má řadu významných společností, například Samsung, Vodafone, Innogy, ČSOB pojišťovnu, AmRest nebo SAZKAmobil. Conectart vznikl spojením společností Informační linky a Direct Communication. V roce 2017 akvíroval další kontaktní centrum Quality Brands. Sloučením těchto společností vznikl největší poskytovatel služeb v oblasti „Business Process Outsourcing“ (BPO) v České republice, kde v současné době pracuje přes 1 500 zaměstnanců. Společnost Conectart a.s. patří do portfolia fondu GPEF III ze skupiny Genesis Capital. Více na www.conectart.cz

 

JA Expo: 30. ročník prodejního veletrhu nabídne top produkty studentských firem

PRAHA, 12. BŘEZNA 2025 – Letos vzniklo na českých středních školách 378 nových studentských firem. S čím podnikají? V čem jsou originální? To může veřejnost zjistit 9. dubna na veletrhu JA Expo v Praze. Předměty do domácnosti, přírodní kosmetiku, pochutiny a další zboží za „lidové“ ceny nabídne zákazníkům celkem 40 prodejních stánků v Galerii Harfa od 10 hodin.

Akce je celodenní, ale vyplatí se dorazit co nejdříve, protože o kvalitní produkty studentských firem je každoročně velký zájem a rychle mizí. V 16 hodin proběhne na pódiu v atriu obchodního centra slavnostní vyhlášení nejlepších studentských byznysmenů v devíti kategoriích. „Pro studenty je veletrh JA Expo finálním zakončením jejich půlročního snažení – od září se pod vedením svých učitelů pod hlavičkou výukového programu JA Studentská firma učí reálnému podnikání, založili vlastní podnik a věnovali se jeho kompletnímu rozvoji. Většina firem už má zkušenosti s prezentací produktů na školních či regionálních akcích, má prodejní kanály na internetu a propracovaný marketing. Obvykle u zákazníků bodují díky nižším cenám, jejich produkty jsou přitom velice kvalitní a vyráběné s velkou pečlivostí. Všechny firmy spojuje důraz na udržitelné chování a většina plánuje alespoň část zisku věnovat na dobročinné účely,“ popsal za realizátory akce Martin Smrž, ředitel nevládní organizace pro rozvoj podnikavosti na českých školách Junior Achievement (JA Czech).

Firmy jsou společným dílem celých tříd nebo několika spolužáků, vždy mají svého ředitele, správce financí, manažera prodeje a další výkonné pozice. Z tisíců středoškoláků, kteří se do programu JA Studentská firma zapojí, to na veletrh JA Expo každý rok dotáhnou desítky nejlepších. „Poptávka škol po praktických výukových programech sílí, na akcích, jako je JA Expo, studenti získají mnoho cenných zkušeností, a i když většina studentských firem s koncem školního roku zanikne, studenti jsou zase o kus dál v připravenosti na pracovní trh. Máme letos jubilejní 30. ročník veletrhu JA Expo a zároveň rekordní počet nově vzniklých JA Studentských firem. Zájem studentských firem prezentovat se na veletrhu ale bohužel značně překročil kapacitní možnosti místa konání. Proto, letos poprvé, musely všechny vystavující studentské týmy projít předkolem, ve kterém přesvědčily videem porotu, že patří mezi top čtyřicítku,“ přiblížil Martin Smrž.

30. ročník veletrhu JA Expo je pro studentské firmy zároveň také soutěží – vítězové jednotlivých kategorií, které budou na veletrhu vyhlášeny, postoupí do úzkého finále o titul JA Studentská firma roku 2024/2025. Záštitu nad oběma událostmi už tradičně převzal předseda Senátu PČR Miloš Vystrčil.

JA CZECH, www.jaczech.org

JA Czech je obecně prospěšná vzdělávací organizace založená Tomášem Baťou, která již od roku 1992 realizuje na českých školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí, propojuje je s lidmi z praxe a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností v rámci podnikatelského vzdělávání studentů i učitelů. Stěžejního projektu JA Studentská firma, se závěrečným veletrhem JA STUDENTSKÁ FIRMA ROKU, se každoročně účastní tisíce středoškoláků.

JUNIOR ACHIEVEMENT, www.juniorachievement.org

Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě s rokem vzniku 1919. Působí ve více než 120 zemích světa. Zároveň byla švýcarskou institucí NGO Advisor vyhlášena jako sedmá nejvlivnější nevládní organizace světa a v lednu 2022 byla za svou práci pro rozvoj mládeže nominována na Nobelovu cenu míru. Do programů JA se každoročně zapojí 11 milionů dětí a studentů ve věku šest až 22 let.

Lime představuje novou generaci elektrokol, která zvládnou pražské kopce. Jednotná baterie pro kola i koloběžky zvýší dostupnost

Lime s novou sezónou přináší do Prahy i lepší elektrokola. Díky automatické převodovce a většímu výkonu dokážou v kopcovité metropoli obsloužit širší paletu jezdců. Baterie, která vydrží sedm průměrných jízd, je nyní u všech strojů Lime stejná – urychlí tak dobíjení a zlepší dostupnost kol. Uživatelé navíc poznají všechny stroje Lime na první pohled, protože kola i koloběžky budou mít tradiční zelenobílou barvu. Snadnější bude i hledání parkovacího místa, což podpoří správné parkování i vyšší využívání služby zejména pravidelnými místními jezdci, které už v loňském roce vzrostla na přibližně 40 %.

V Praze dlouhodobě roste poptávka po bikesharingu. Podle dat Lime v loňském roce vzrostlo využívání předplatných především ze strany pravidelných místních uživatelů o 20 % a ke konci roku bylo okolo 40 % jízd realizováno právě prostřednictvím předplatného. Růst táhnou především koloběžky, stoupá ale poptávka i po elektrokolech. Lime proto reaguje na přání zákazníků a modernizuje svůj pražský vozový park s novou generací elektrokol.

„V kopcovitých městech jako Seattle nebo Vancouver se nám osvědčilo přizpůsobit vozový park. Naši jezdci zatím v Praze preferují koloběžky před elektrokoly. Nový model elektrokola ale rozšiřuje paletu nízkoemisních alternativ dopravy a oslovuje novou skupinu potenciálních jezdců,“ říká Václav Petr, generální ředitel Lime pro Česko a Maďarsko. „Zvyšujeme tak šanci, že si obyvatelé města k individuální dopravě namísto auta vyberou právě bikesharing. Ať už přitom zvolí naši platformu nebo jinou, jsou pro nás výhrou každé ruce, které místo volantu drží řídítka.“

Elektrokolo čtvrté generace Lime přináší dvě zásadní technická vylepšení. Tím prvním je vyměnitelná baterie, kompatibilní s tou z koloběžky.

„Využití jednotného typu baterií výrazně zefektivní proces údržby – stroje pojedou do skladu jen kvůli složitějším opravám nebo poklesu poptávky. Plně nabitá baterie v současnosti zprostředkuje průměrně sedm jízd. Letos máme v plánu investovat do vysokokapacitních baterií – ty zdvojnásobí dojezd a zvýší využitelnost i na delší jízdy do kopců,“ říká Václav Petr. „Náš pracovník navíc bedýnku s bateriemi klidně může dovážet bez auta, což je pro nás důležité z pohledu emisí. Sám Lime má dvě elektrododávky, které používáme k přesunu špatně zaparkovaných koloběžek nebo přesunu z nízkokapacitních bodů. K přechodu na elektroauta motivujeme i externí partnery.“

Plynulejší jízda i do největšího kopce

Druhým zásadním zlepšením je automatická převodovka a výkonnější motor. V kopcovitém hlavním městě si nyní kolo samo poradí i s prudkým stoupáním – vyjede i tam, kde koloběžka nemůže, a případně mu jezdec intuitivně pomůže šlapáním. Jízda na kole po městě tak bude opět o něco snazší i pro ty, kterým zatím elektrokoloběžky nebo kola nevyhovovala. Novinka rozšiřuje i aspekt udržitelnosti – Gen 4 je modulární, díky vyměnitelnosti jednotlivých dílů se tak životnost každého stroje prodlouží až na šest let, a dojezd je až 40 km na jedno nabití. Zároveň se nová generace dočká uživatelského i vizuálního sjednocení se značkou Lime.

„Nová kola Lime získají typickou zelenobílou kombinaci, aby jezdci službu poznali na první pohled. Najdou na nich i stojánek na telefon a stejný displej, který znají z koloběžek. To je klíčový element jednak pro orientaci ve městě podle mapy, především ale pro správné parkování – v aplikaci si pohodlně zobrazí na mapě místo, kde mohou správně zaparkovat, a případně i jeho fotografii, aby se vyhnuli omylu při parkování a hrozící pokutě,“ říká Václav Petr.

Správné parkování je pro sdílené služby dlouhodobým tématem. Lime a ostatní bikesharingové platformy proto jednají s městem a TSK o jednotných pravidlech.

„Z našich dat vyplývá, že při vzdálenosti viditelně označených parkovacích míst do 150 metrů od sebe prakticky mizí problémy s parkováním. Díky rostoucí využitelnosti služby roste i počet cyklistů a uleví i automobilové dopravě, z čehož benefitují všichni obyvatelé města – řidiči, cyklisté i chodci,“ uzavírá Václav Petr.

Vylepšení elektrokola čtvrté generace zahrnují:
• Zvýšený výkon motoru, který usnadňuje jezdcům zdolávání kopců;
• Držák na telefon, který umožňuje jezdcům snadno navigovat a sledovat trasu, aniž by museli zastavovat a dívat se na telefon;
• Nový displej na řídítkách, podobný tomu na koloběžkách Lime, pro jednotné zobrazení napříč typy vozidel;
• Automatickou dvourychlostní převodovku, která nahrazuje převody předchozí generace a zajišťuje snadnější zrychlení a plynulejší jízdu;
• Modulární design, prodlužující životnost kola na šest let.

O společnosti Lime:

Lime je předním světovým inovátorem v oblasti městské mobility, jejímž cílem je do měst přinášet ekologické, pohodlné a dostupné možnosti přepravy a řešit tak problémy s dopravními zácpami či znečištěním. Nejznámějším produktem Limu jsou sdílené elektrické koloběžky a kola, které obyvatelům Prahy umožňují rychlý, příjemný a bezpečný pohyb po městě. Elektrické koloběžky na kratší vzdálenost plně nahradí automobil a na delší vzdálenosti jsou skvělým doplňkem k městské hromadné dopravě. Společnost působí již ve více než 280 světových městech a má na kontě již více než 750 milionů jízd.

Společnost Epson slaví vítězství ve čtyřech kategoriích ocenění Keypoint Intelligence 2025  

Společnost Epson získala dvě Ceny A4 Pick, Řada skenerů roku 2025 a ocenění za mimořádné výsledky v oblasti spolehlivosti

Společnost Epson získala řadu ocenění na výročním udělování cen oborových analytiků Keypoint Intelligence díky svým firemním inkoustovým tiskárnám bez použití tepla i řadě firemních skenerů.

Tiskárny Epson WorkForce Pro WF-C5890 a WorkForce Enterprise AM-C550 získaly ocenění Pick pro rok 2025 v kategorii A4 za „skvělý výkon ve všech testech rychlosti tisku“. Tiskárny dále prokázaly „nadprůměrně rychlý tok úloh a dobu prvního výtisku, což přispívá k vytvoření produktivního prostředí s více uživateli“. Jejich „jednoduché ovládání“ a „působivá nabídka aplikací“, stejně jako „profesionální kvalita obrazu“ a „podpora tisku v cloudu a mobilních zařízeních“ si vysloužily uznání také od společnosti Keypoint Intelligence.

Další pochvala byla směřována na WorkForce Enterprise AM-C5000 společnosti Epson, která získala ocenění za mimořádné výsledky v oblasti spolehlivosti.

Marcel Divín, Branch Office Manager ze společnosti Epson CZSK říká: „Jsme nadšeni, že se nám dostalo takového uznání během udílení cen Keypoint Intelligence 2025 Awards, a jsme potěšeni, že úsilí, které vynakládáme s našimi produkty a jejich schopnostmi, bylo oceněno tak prestižní analytickou skupinou.

„Naše podnikové inkoustové tiskárny s technologií Heat-Free pokračují v podpoře odklonu od laserového tisku. V prosinci jsme formálně oznámili, že ukončujeme prodej laserových tiskáren v Evropě. Úspěchy, jako jsou tato ocenění Keypoint Intelligence Awards, ukazují, jak a proč je to možné.“

Společnost Epson získala ocenění za řadu business skenerů roku 2025 společně se svými tiskárnami. Tato řada byla identifikována pro svůj „vynikající výkon během testování společnosti Keypoint Intelligence“, přičemž analytická skupina ji chválila jako „svěží, široké portfolio se sadou silných funkcí, které mohou splnit a překonat potřeby různých pracovních prostředí“.

Tato řada byla dále chválena pro „výjimečně snadné použití, pozoruhodnou kvalitu obrazu a vynikající nabídku softwaru“.

O společnosti Keypoint Intelligence 

Již více než 60 let se klienti z oboru digitálního zpracování obrazu spoléhají na Keypoint Intelligence, která jim poskytuje nezávislé praktické testování, laboratorní data a rozsáhlý průzkum trhu, a pomáhá uspět jejich produktům a prodejům. Společnost Keypoint Intelligence je uznávána jako nejdůvěryhodnější zdroj nezávislých informací, analýz a ocenění v oboru díky desítkám let analytických zkušeností. Zákazníci využívají jejích neocenitelných znalostní pro strategické rozhodování, rozvoj každodenních prodejů a dosažení perfektního provozu, aby zdokonalili své obchodní cíle a zvýšili celkové hospodářské výsledky. Společnost Keypoint Intelligence se nadále vyvíjí spolu s průmyslovými změnami a rozšiřuje nabídky či aktualizuje metody, přičemž důvěrně rozumí a slouží transformaci výrobců, kanálů a jejich zákazníků v sektoru digitálního tisku a zpracování obrazových dat.

O společnosti Epson

Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.

Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

global.epson.com

Výdaje spotřebitelů v oblasti gamingu patří mezi nejrychleji rostoucí segmenty v Evropě.

12. března 2025 – Nové údaje[1] společnosti Visa, globálního lídra v oblasti digitálních plateb, ukazují, že výdaje držitelů karet Visa na herní zábavu v Evropě vzrostly v roce 2024 meziročně o 16,7 %. To je o 40 % rychlejší tempo než celkový růst výdajů držitelů karet Visa. Výdaje na herní zábavu překonaly i jiná odvětví: o 75 % vyšší růst než u cestování, o 60 % více než u módy a o 85 % více než u divadla a kina.

Herní tvůrci podporují růst

Podle údajů[2] společnosti Visa hráči utrácejí více a provádějí častější transakce než průměrní držitelé karet Visa v Evropě. Nejvyšší výdaje v oblasti gamingu zaznamenalo Španělsko, zatímco nejvíce transakcí provedli hráči v Maďarsku.

Kim Kadlec, marketingová ředitelka společnosti Visa Europe, uvedla: „Herní komunita v Evropě představuje digitálně zdatnou a dynamickou skupinu. Herní zábava je pro mladší publikum zásadní z hlediska kontaktu s ostatními vrstevníky a zdrojem kreativity, což podporuje i rostoucí vliv tvůrců herního obsahu. Jsme odhodláni pomáhat jim budovat důvěru a přispívat k prosperujícímu ekosystému.“

Vzestup ekonomiky herních tvůrců

Průzkum společnosti Visa[3] ukazuje, že tvůrci obsahu hrají stále větší roli při rozhodování hráčů o výdajích. Více než čtvrtina (28 %) hráčů uvádí, že ovlivňují jejich nákupní rozhodnutí, a více než polovina (53 %) sleduje herní influencery alespoň jednou týdně. U hráčů ve věku 18 až 24 let je toto číslo ještě vyšší – 70 %.

Zájem o tvorbu obsahu roste: 30 % hráčů streamuje nebo sdílí herní videa na sociálních sítích. Každý pátý (21 %) se považuje za tvůrce herního obsahu, přičemž 52 % zvažuje, že by se jím stalo v budoucnu. Téměř 91 % hráčů se domnívá, že kariéra herního influencera je v posledních třech letech stále atraktivnější.

Výzvy a příležitosti pro tvůrce

Tvorba obsahu se pro mnohé stává zdrojem příjmů – 41 % tvůrců už vydělává a dalších 56 % by chtělo. Mezi hlavní zdroje příjmů patří streamování (41 %), předplatné (40 %) a spotřebitelské nákupy (38 %). Tři z deseti (30 %) vydělávají více než 1 000 liber (přes 29 500 Kč) měsíčně a 96 % očekává růst svých příjmů v příštím roce.

Tvůrci však čelí výzvám, zejména v růstu publika (34 %), technickým aspektům jako přijímání plateb (36 %) a orientaci v pravidlech platforem (34 %). Mezi těmi, kdo zatím nevydělávají, jsou hlavními překážkami získávání sponzorství (35 %), tvorba poutavého obsahu (34 %) a zajištění stabilního příjmu (34 %).

Visa podporuje tvůrce jako malé podniky

Visa uznává tvůrce obsahu jako malé podniky a pomáhá jim snadno a bezpečně přijímat platby. Nabízí finanční nástroje a zdroje určené malým podnikům po celém světě. V souladu s tímto závazkem Visa nedávno uspořádala exkluzivní akci ve Varšavě, zaměřenou na herní průmysl. Akce se zúčastnilo více než 100 hostů včetně odborníků a herních moderátorů Frankieho Warda a Trevora „Quickshota“ Henryho.

Trevor „Quickshot“ Henry, herní tvůrce, uvedl: „Visa si uvědomuje, že influenceři, streameři a další tvůrci jsou ve skutečnosti malí podnikatelé. Je skvělé vidět, že jim pomáhá nejen s monetizací, ale i s budováním dlouhodobé stability.“

Frankie Ward dodal: „Hráči chtějí podporovat své oblíbené tvůrce, a proto potřebují rychlá a bezpečná platební řešení. Je skvělé vidět, že Visa tento trend reflektuje a aktivně se zapojuje.“

Podpora hráčů a rozvoj dovedností

Výzkum společnosti Visa také ukazuje, že hraní her podporuje nejen ekonomiku, ale také rozvíjí dovednosti hráčů. Čtyři z pěti (81 %) hráčů věří, že hraní her či sledování esportu zlepšuje jejich schopnost řešit problémy a rychle myslet. 71 % tvůrců obsahu se domnívá, že tvorba herního obsahu posiluje jejich digitální a technické dovednosti.

O společnosti Visa

Visa (NYSE: V) je jedním z globálních lídrů v oblasti digitálních plateb, který zpracovává transakce mezi spotřebiteli, obchodníky, finančními institucemi a vládami ve více než 200 zemích. Naším posláním je propojit svět prostřednictvím inovativní, spolehlivé a bezpečné platební sítě, která umožňuje jednotlivcům, firmám a ekonomikám prosperovat. Ve Visa věříme, že inkluzivní ekonomika, která spojuje všechny a všude, prospívá všem a zajišťuje budoucnost pohybu peněz. Více na Visa.cz.

Odmítnutí odpovědnosti:

Případové studie, statistiky, výzkumy a doporučení jsou poskytovány „TAK, JAK JSOU“ a jsou určeny pouze pro informační účely a neměly by být považovány za provozní, marketingové, právní, technické, daňové, finanční nebo jiné poradenství. Společnost Visa Inc. neposkytuje žádnou záruku ani prohlášení ohledně úplnosti nebo přesnosti informací v tomto dokumentu, ani nepřebírá žádnou odpovědnost, která by mohla vyplynout ze spoléhání se na tyto informace. Informace obsažené v tomto dokumentu nejsou zamýšleny jako právní poradenství a čtenářům se doporučuje, aby v případě potřeby vyhledali radu příslušného právního odborníka.

  1. Údaje analyzovala globální síť VisaNet v roce 2024.
  2. Údaje byly analyzovány globální sítí VisaNet, která porovnává roky 2023 a 2024.
  3. Online průzkum mezi 5 565 spotřebiteli ve věku 18-65 let, kteří hrají videohry alespoň jednou měsíčně. Země: Francie, Německo, Itálie, Polsko, Spojené království. Práce v terénu: únor 2025

SECURITAS ČR zajišťuje technologie a bezpečnost ve čtyřech nových automatizovaných prodejnách Žabka v Praze

Rušné centrum Prahy a vstup i na pas nebo občanský průkaz – to jsou specifika čtyř prodejen Žabka 24/7, kterými společnost Tesco Franchise Stores s.r.o. pilotuje v Česku svůj koncept automatizace retailového prodeje. Důraz na bezpečnost a zároveň snadný přístup do prodejny vedl SECURITAS ČR a jejího partnera 4MAX Retail k řešení využívajícímu intuitivní mobilní aplikaci Žabka 24/7.

PRAHA 11. března 2025 – Společnost SECURITAS ČR zahájila spolupráci se společností Tesco Franchise Stores s.r.o. při zabezpečení nových automatizovaných prodejen Žabka v Sokolské, Hybernské a Hartigově ulici a na Karlově náměstí, které fungují v hybridním provozu – v části otevírací doby jsou dostupné v režimu bez obsluhy, v části doby s prodejními asistenty na místě. SECURITAS tak navazuje na své dosavadní zkušenosti v této oblasti na českém trhu, k nimž patří instalace a dohled více než 20 automatizovaných prodejen jiných provozovatelů.

Centrum Prahy a přístup i pro zahraniční turisty

„Nové prodejny Žabka se odlišují od ostatních automatizovaných prodejen hlavně tím, že jsou umístěné v samotném centru Prahy a díky intuitivní mobilní aplikaci umožňují vstup jak místním obyvatelům, tak zahraničním turistům. Kamerový dohled, který zajišťuje naše certifikované dohledové centrum, umožňuje operátorům reagovat bezodkladně na vzniklé bezpečnostní incidenty, případně na dálku s pomocí interkomu a reproduktorů poskytnout asistenci zákazníkům, kteří by si s něčím nevěděli rady. Prodejny tak kombinují vysokou úroveň bezpečí se zákaznickým komfortem,“ říká Tomáš Pánek, obchodní ředitel SECURITAS ČR.

„Naše samoobslužné prodejny nabízejí maximální časovou flexibilitu – lidé si můžou nakoupit kdykoliv, ať už ráno před prací, během noci nebo ve svátky, kdy je většina obchodů zavřená. Stačí si do mobilu stáhnout aplikaci Žabka 24/7 a přihlásit se přes bankovní identitu, občanský průkaz nebo cestovní pas. Chceme zákazníkům nabídnout nejen špičkový sortiment, ale také komfort a dostupnost,“ uvádí Radim Lunda, generální manažer obchodní sítě Žabka.

Bezpečnost a intuitivní přístupový systém

„Naše předchozí zkušenosti ukázaly, že počet krádeží v automatizovaném režimu je minimální, přesto tyto prodejny nelze provozovat bez zajištění profesionálního dohledu a okamžité reakce. Umístění prodejen Žabka v centru rušného velkoměsta tento fakt jen potvrzuje,“ říká Lukáš Pracný, manažer obchodního rozvoje společnosti SECURITAS ČR, a dodává, že v případě incidentu můžou kromě oslovení na dálku operátoři také využít mobilní patrolu, která na místo dorazí v řádu jednotek minut.

Inovace u nových prodejen Žabka spočívá také ve zjednodušení přístupu. Aplikaci Žabka 24/7 pomohla SECURITAS ČR vytvořit ve spolupráci se společností 4MAX Retail, která instalovala také interaktivní přístupový systém. „Instalované kiosky s multijazyčným rozhraním umožňují snadný přístup širší skupině zákazníků. Díky interaktivnímu ovládání a intuitivnímu procesu ověření identity zajišťují rychlý a bezpečný vstup. Pokročilé autentizační technologie garantují vysokou úroveň zabezpečení, čímž umožňují nepřetržitý, pohodlný a bezpečný vstup do prodejny 24/7,“ uzavírá Lukáš Pracný.

Tržby českých podnikatelů a malých firem vzrostly v posledních sedmi letech o téměř 44 %. Průměrná fakturovaná částka vloni přesáhla 57 tisíc

Praha, 11. března 2025: Tržby českých živnostníků a malých podnikatelů během posledních sedmi let trvale rostou a i vloni si meziročně připsaly asi 3,5% nárůst s průměrnou fakturovanou částkou 57 122 tisíc. Ukazují to data největšího chytrého fakturačního systému iDoklad, který provozuje společnost Seyfor a vyzkoušelo si ho již více než 300 tisíc českých a slovenských podnikatelských subjektů.

V roce 2018 fakturovali čeští podnikatelé měsíčně průměrně 39 706 Kč, v prvním covidovém roce 2020 činila průměrná fakturovaná částka 45 310 Kč a vloni to bylo již 57 122 Kč. Za sedm let tak došlo k nárůstu tržeb o téměř 44 %. „Výsledky naší detailní analýzy českého podnikatelského prostředí ukazují, že přestože covidové roky negativně zasáhly mnoho živnostníků a malých firem, otevřely zároveň celou řadu nových podnikatelských příležitostí a většina podnikatelů se novému prostředí přizpůsobila,“ komentuje Tomáš Loukota, výkonný ředitel ve společnosti Seyfor, která systém iDoklad provozuje.

Meziroční pokles zaznamenal segment obchodu, daří se službám

Po pěti letech trvalého růstu se v loňském roce mírně snížily tržby menších subjektů podnikajících především v oblasti obchodu. „Průměrný pokles činil jen necelé 1 %, což dokazuje, že živnostníci se dokáží dobře adaptovat na měnící se podmínky trhu. Zkoumaná data nicméně nezahrnují e-shopy či kamenné obchody, jejichž provozovatelé využívají pro vystavování prodejních dokladů zpravidla jiné systémy než chytrý fakturační systém,“ hodnotí Loukota.

Opačný trend vykazují podnikatelé poskytující převážně služby. Jejich průměrné měsíční tržby vzrostly meziročně v roce 2024 téměř o 7 % na 49 410 korun, a to z 46 268 korun v roce 2023. Současně je zřejmé, že se trh služeb během posledních let ustálil a mnozí živnostníci získávají dlouhodobé a stálé klienty. Zatímco v roce 2019 vystavili podnikatelé podnikající v oblasti služeb a fakturující v systému iDoklad měsíčně průměrně asi 13 faktur, vloni to bylo přibližně 8 s tím, že měsíčně fakturovali dodávky služeb šesti zákazníkům. Z uvedených dat jsou vyjmuti živnostníci fakturující pravidelně převážně jedinému subjektu.

Porovnání dlouhodobého růstu tržeb českých a slovenských podnikatelů

Systém iDoklad je oblíbeným chytrým fakturačním nástrojem i na Slovensku. Díky tomu lze snadno porovnat z dlouhodobého hlediska růst tržeb podnikatelů v obou zemích. Českým podnikatelům, kteří vedou svou agendu v systému iDoklad, vzrostly mezi lety 2018 a 2024 tržby o 44 %, na Slovensku činil ve stejném období tento růst 35 %.

„Z našich dlouhodobých zkušeností je také zřejmé, že se Češi v posledních letech přizpůsobují nástupu moderních technologií a uvědomují si, že taková věc, jako je téměř okamžité vystavení faktur s pomocí chytrého fakturačního systému s možností živého náhledu na data, množstvím automatizovaných funkcí, jako například hlídání splatnosti díky spárování s bankou, nebo automatizované přípravě podkladů pro úřady, jim usnadňuje práci a eliminuje chyby, které mohou způsobit vážné komplikace ,“ uzavírá Tomáš Loukota ze Seyforu.

O společnosti SEYFOR

Seyfor, a. s. je jedním z velkých evropských dodavatelů ICT řešení. Společnost má přes 1 700 zaměstnanců a obsluhuje zákazníky ve 38 zemích. Dlouhodobě patří k nejrychleji rostoucím IT společnostem v regionu. S obratem přesahujícím 4 miliardy Kč je největším výrobcem účetních, ERP, mzdových a personálních systémů v České republice. Je významným dodavatelem na míru připravovaných IT řešení z oblasti ERP a jejich implementace, CRM, cybersecurity, datové analytiky či podpory adopce cloudových technologií pro velké společnosti a státní správu. Hlavním technologickým partnerem je společnost Microsoft. Některé produkty Seyforu využívají Češi pravidelně, příkladem je služba eRecept nebo nejrozšířenější fakturační systém pro živnostníky a podnikatele iDoklad.. V posledních letech uskutečnil Seyfor desítky významných akvizic IT firem v České republice, na Slovensku a na Balkáně. Ovládajícími vlastníky společnosti jsou private equity fond Sandberg Capital a český podnikatel Martin Cígler. Firma byla původně založena v roce 1990 jako Cígler Software, v letech 2017–2022 působila pod značkou Solitea.

 

Firemní kultura zvyšuje konkurenceschopnost. Zásadní je pro generaci Z a „ajťáky“

PRAHA, 11. BŘEZNA 2025 – Trendem současného pracovního trhu je rostoucí význam firemní kultury. Dobré vztahy na pracovišti ovlivňují úspěch firmy a snižují fluktuaci pracovníků. Podle mezinárodních odhadů může zdravá firemní kultura zvýšit výkonnost společnosti až o 30 procent.

S příchodem generace Z na pracovní trh nabývá firemní kultura na významu. V průzkumech uvádí přes 70 procent zástupců mladé generace, že firemní kultura je pro ně důležitější než výše platu. 60 procent zaměstnanců z mladé generace je ochotno odejít, pokud kultura firmy neodpovídá jejich očekáváním. „Protože v práci trávím nemalé množství času, chci přijít do prostředí, ve kterém se budu cítit dobře. Generace Z obecně nechce trávit pracovní život v toxickém a monotónním prostředí, kde je člověk náchylnější k vyhoření, byť třeba s vidinou větší mzdy. Většina mladých chce pracovat pro společnost, která se shoduje s jejich hodnotami. Úroveň firemní kultury lze zjistit už během pohovoru. Hodně napoví samotný přístup personalisty. Snažím se ptát na akce po pracovní době, fungování týmů a všímat si způsobu komunikace ze strany firmy během pohovoru. Osobně se vyhýbám sterilnímu korporátnímu prostředí, ve kterém je zaměstnanec pouze číslo a nástroj pro uspokojení finančních potřeb,“ popsal Daniel Pechanec, Test Engineer společnosti Tesena a zástupce generace Z.

V odvětvích, kde je klíčová stabilita a přesná pravidla, nemusí být firemní kultura tak výrazným faktorem. Naopak čím víc je práce závislá na kreativitě, vzájemné spolupráci nebo zákaznickém kontaktu, tím větší roli firemní kultura hraje. Specifickou kategorii představují firmy ze sektoru informačních technologií, kde je osobní kontakt zaměstnanců méně častý a společnosti tak mohou firemní kulturu podcenit. „IT firmy musí častěji brát v potaz práci z domova, která je mezi IT zaměstnanci vysoce oblíbená, v domácím prostředí se většina z nich lépe soustředí a benefitem je možnost vlastní organizace práce. Pokud chtějí firmy udržet zdravý osobní kontakt mezi zaměstnanci, musí častěji sahat k akcím, které z online prostředí přilákají i introvertní jedince, kteří osobnímu styku v práci příliš neholdují. Právě stereotypní introvertní povahu některých IT specialistů musí firmy při budování zdravé firemní kultury brát v potaz a pracovat s ní,“ upozornil Daniel Pechanec. Studie společnosti Stack Overflow ukazuje, že 60 procent IT profesionálů si vybírá zaměstnavatele právě podle firemní kultury. To potvrzuje i Lucie Paulíčková, Deputy CEO společnosti Tesena. „Z mojí zkušenosti záleží „ajťákům“ na firemní kultuře víc, než je tomu v jiných odvětvích. Firmu si často vybírají právě podle kultury, nálady a podmínek, ve kterých mají pracovat. Zároveň jsou často velmi přátelští a společenští, často využívají možnosti s kolegy trávit i mimopracovní čas třeba u her nebo sportu,“ uvedla.

Navzdory tomu, že firemní kultura je pro zaměstnance zásadní, české firmy ji stále podceňují. Přes 70 procent zaměstnanců v průzkumech uvádí, že vztahy na pracovišti a atmosféra ve firmě jsou pro ně klíčové při výběru zaměstnavatele. Z průzkumu institutu Gallup Research – State of Global Workplace 2024 ale vyplývá, že do dění ve firmě je aktivně zapojeno jen 15 procent českých zaměstnanců. „Firemní kultura hraje u uchazečů velkou roli. Dnes už se běžně dělají neformální kola pohovorů, kdy se jde kandidát seznámit s budoucím týmem a nasát atmosféru firmy. Dojem, který z takového setkání získá, hraje při rozhodování o přijetí pracovní nabídky velkou roli. Často je firemní kultura jedním z nejzásadnějších aspektů, proč lidé setrvávají v zaměstnání, nebo naopak důvodem, proč místo mění. V poslední době se hodně mluví o quiet quitting, tedy tichém odcházení, kdy člověk postupně ztratí k firmě jakýkoli vztah, a nakonec odejde jinam,“ popsala Lucie Paulíčková.

Firemní kultura hraje klíčovou roli v situacích, kdy ve firmě nastane problém. Podle údajů společnosti TeamStage považuje 88 procent zaměstnanců zdravou firemní kulturu za zásadní pro úspěch organizace. „Silná firemní kultura pomáhá udržovat soudržnost týmu, podporuje vzájemnou pomoc mezi zaměstnanci a dodává jim jistotu, že firma sdílí jejich obavy a obtížné období se snaží překonat společně s nimi. Celkově posiluje loajalitu zaměstnanců ke společnosti, a pokud nastane problém, jsou zpravidla zaměstnanci ochotní řešit ho nad rámec svých pracovních povinností. Naopak špatně nastavená firemní kultura může způsobit nespokojenost, demotivaci a zvýšenou fluktuaci právě v okamžiku, kdy se firma dostane do problémů,“ uzavřela Lucie Paulíčková.

TESENA, tesena.com

Společnost Tesena | Smart Testing byla založena v roce 2013 s mírně ambiciózním, ale velmi vážně zamýšleným cílem změnit svět testování softwaru. Zaměřuje se na testování a quality engineering pro firmy, které si nemohou dovolit chyby. Čím dřív je odhalí, tím víc firmy ušetří. Pokud zapojíte Tesenu už od začátku projektu, náklady vzniklé kvůli chybám snížíte až 30x, o úspoře času nemluvě. Expertní vzdělávání v testingu a quality engineeringu nabízí společnost formou školení na míru ve firmách, na kurzech i specializovaných meet-upech a na unikátní české testingové konferenci. Tesena nabízí profesionální testování softwaru, Quality Engineering služby a testingové kurzy, včetně certifikovaných kurzů ISTQB pro zlepšení dovedností testerů.

 

V žebříčku FT1000 nejúspěšnějších evropských firem se letos objevilo 6 firem z ČR a jedna zahraniční s výraznou českou stopou 

Žebříček britského deníku Financial Times “The FT1000: Europe’s Fastest Growing Companies 2025” již podeváté zachycuje nejrychleji rostoucí firmy v Evropě. Ukazuje příběhy společností, které zaznamenaly silný růst i ve stávající náročné ekonomické situaci.

Pořadí, jež pro FT sestavila společnost Statista, zahrnuje 1 000 evropských firem seřazených podle roční míry růstu tržeb (CAGR) mezi lety 2020 a 2023.

Mezi tisícovkou nejúspěšnějších společností letos figuruje i šest českých příběhů. Raylyst Solar, Woltair, Skladon, Volmet, Růžový slon, ROUVY. Vedle nich se v žebříčku umístila i jedna zahraniční společnost výraznou s českou stopou. Jde o značku NúNú, o které jste s největší pravděpodobností neslyšeli. Pochází z Islandu, ale je vlastněna a řízena českou skupinou Orka Ventures z Prahy českým managementem.

Všechny zmíněné firmy si díky své rychlé expanzi a inovativním přístupům vydobyly své místo mezi nejrychleji rostoucími evropskými podniky.

„NúNú je pro Orka Ventures významným úspěchem a dokazuje, že firmy s českou DNA mají sílu konkurovat i na evropské úrovni. Jde o výsledek naší tvrdé práce a správně zvolených strategií jak v Praze, tak na Islandu, kde je NúNú lídrem trhu se 130 000 klienty a souhrnnou hodnotou poskytnutých úvěrů téměř 7 miliard korun,” uvádí generální ředitel a akcionář Orka Ventures Ondřej Šmakal a dodává: „V plánu máme další expanzi. Již úspěšně působíme na Islandu, v České republice či v Dánsku a s finanční podporou venture capital skupiny z latinské ameriky brzy vstoupíme na další trh ve Španělsku. Zařazení NúNú do žebříčku FT1000 je důkazem toho, že jsme na správné cestě a že Evropa je pořád skvělým místem pro růst.”

Společnost NúNú lán, jenž je součástí skupiny Orka Ventures, je od roku 2020 autorizována islandským úřadem pro ochranu spotřebitele (Neytendastofa) k poskytování nebankovních půjček. Za dobu své existence poskytla více než 130 tisícům klientů půjčky v celkovém objemu 6,3 miliard Kč. Více o NúNú zde.

Orka Ventures je mezinárodní fintech skupina zaměřená na poskytování spotřebitelských úvěrů a dalších finančních produktů. Disponuje vlastním unikátním scoringovým modelem, jenž díky zaměření na BigData dokáže minimalizovat rizika spojená s podvody a úvěry v selhání. Jakožto původem česká skupina sídlí Orka v Praze, jádro jejího podnikání ale v současnosti leží na Islandu, v Dánsku a České republice. Ve druhé jmenované zemi je se 130 tisíci klienty ve svém oboru lídrem trhu. Celkový objem úvěrů poskytnutých ze strany Orka Ventures klientům dosáhl za 13 let existence skupiny již téměř 7 miliard korun. Společnost v roce 2023 získala investici od německé finanční skupiny nordIX, spravující aktiva v hodnotě 12 miliard korun.

Více o Orka Ventures zde.

O FT1000, žebříčku nejrychleji rostoucích společností v Evropě 2025:

Na prvním místě je Menlo Electric, polská firma, která se specializuje na fotovoltaické panely a střídače, s růstem 830,8 %. Na druhém místě je britská bankovní platforma Allica s růstem 652 %. Třetí pozici obsadila německá firma Almedia, mobilní reklamní a marketingová platforma, s růstem 473,6 %.

Nejvíce firem v žebříčku pochází z Itálie, Německa, Francie a Spojeného království. Nejvíce zastoupené oblasti jsou IT a software, stavebnictví a strojírenství, energie a veřejné služby, reklama a marketing, a fintech.

Metodologie

FT1000 je žebříček 1 000 firem podle nejvyšší roční míry růstu tržeb mezi lety 2020 a 2023. Firmy se mohly zaregistrovat online a prostřednictvím e-mailu a pošty. Data o tržbách byla ověřena.

Kritéria pro zařazení, podmínky, které firmy musely splnit:

– Tržby alespoň 100 000 EUR v roce 2020.

– Tržby alespoň 1,5 milionu EUR v roce 2023.

– Musí jít o nezávislou společnost.

– Růst tržeb mezi lety 2020 a 2023 musel být převážně organický.

– Minimální požadovaný růst pro zařazení byl 34,8 %.

Účastnit se mohly firmy pouze z vybraná evropských zemí.

Firmy, které nesplnily podmínky, byly společností Statista vyloučeny.

Zdroj: FT1000

České umístění v FT1000:

Nejrychleji rostoucí společnosti v Evropě 2025

Pořadí Název Země Sektor Absolutní tempo růstu (%) Složené roční tempo růstu (%) Příjmy 2023 (€) Příjmy 2020 (€) Počet zaměstnanců 2023 Počet zaměstnanců 2020 Rok založení
16 Raylyst Solar Czech Republic Wholesale 6,000.4 293.7 90,825,137 1,401,112 27 2 2018
67 Woltair Czech Republic Energy & Utilities 2,370.1 191.2 51,579,064 1,965,099 320 38 2018
467 NúNú Czech Republic /
Iceland
Fintech, Financial Services & Insurance 354 65.6 2,448,139 519,575 3 1 2020
493 Skladon Czech Republic Logistics & Transportation 336.3 63.4 8,293,000 1,788,555 112 45 2015
531 Volmet Czech Republic Automotive 311.1 60.2 24,981,562 5,717,991 13 9 2009
892 Růžový slon Czech Republic Ecommerce 168.7 39 8,996,202 3,150,892 63 22 2010
993 ROUVY Czech Republic IT & Software 146.3 35 10,621,046 4,058,291 102 38 2013

 

Fintokei má novou misi, urychlit vaši cestu k úspěchu. Na nové vizuální identitě se podílelo YYY

Společnost Fintokei nedávno oslavila první rok na evropském trhu. K narozeninám si nadělila novou vizuální identitu spojenou se silným příslibem značky: Zrychlit cestu k obchodnímu úspěchu, zábavně a přitom bezpečně. Na nové firemní strategii včetně vesmírného vizuálu pracovala od minulého léta společně s YYY.

Vydělávat peníze je jako řídit závodní auto. Se správným přístupem, dovednostmi a podpůrným týmem je to vzrušující úspěšná jízda. Jinak je to hazard. Této myšlence odpovídá nová podoba značky postavená na rychlosti a vesmírném závodění za Fintokei tým.

“Novou identitu jsme připravovali více než půl roku. Pracovali jsme s motivacemi našich zákazníků, ale i tím, jak chceme my, jako firma, navenek působit. Většině z nás je kolem třiceti, takže jsme se nebáli jít do odvážnějšího stylu, který zrcadlí nejen naše zákazníky, ale i naše firemní hodnoty,“ říká CEO Fintokei David Varga.

Jak komplexní trading podat jednoduše?

Tak zněla základní otázka na začátku rebrandingu společnosti Fintokei. Ta původně vznikla pro japonský trh jako výzva přinést prop trading do míst, kde do té doby neměl de facto žádnou historii.

Japonsko je ale velice specifická země, a bylo proto potřeba mít silnou vizi. Takovou, která by nám nejenže pomohla komunikovat Fintokei tamější tradingové komunitě, ale také sjednotila představy svých tvůrců o fungování firmy.

Společné kontury stylu tvoří prvky, které dobře známe z obou světů – grafy, ale i rychlé stroje nebo helmy. “Tradeři jsou vlastně něco jako závodníci. Musí poctivě trénovat, ovládat své emoce, mít dokonalou strategii a taky pomyslný závodní stroj, na který se mohou vždy spolehnout. Najít správný příklad, jak složitý svět tradingu představit každému bylo náročné, ale s výsledkem jsme nad míru spokojeni,“ popisuje Tomáš Charouz, senior stratég z YYY agency.

V souladu s novou strategií už Fintokei připravuje i nové produkty. Od března mohou zákazníci otestovat své schopnosti v tradingové soutěži Trading Race. Nebo se mohou inspirovat z příběhů těch nejůspěšnějších traderů – v sérii Fintokei Stars.

Výzvy a řešení

Při procesu se objevila řada výzev, ale ta ze zajímavějších přišla poněkud z nečekané emoce. Ze stydlivosti. “Zjistili jsme totiž, že velká část traderů se sice ráda chlubí svými výsledky, ale ukázat přitom vlastní tvář nechtějí. To bohužel moc nesedělo do naší vize – zviditelňovat ty nejzajímavější obchodníky z řad našich klientů a ukazovat, že talent pro trading v sobě má každý,” říká Martin Kuchynka, šéf evropského marketingu ve Fintokei.

A protože je obchodování s Fintokei jako jízda závodním autem, jako řešení se ukázala obyčejná helma. Ta výborně sedne do celkového narativu o rychlosti a zároveň umožní stydlivějším obchodníkům schovat se za svého avatara.

Raketový růst

Společnost Fintokei za rok 2024 v počtu uživatelů vyrostla o 400 procent, v současnosti jsou jich desítky tisíc. Česko se loni v rámci Fintokei stalo po Japonsku druhým nejsilnějším trhem a lídrem evropské expanze.

 

Exit mobile version