Mimopražské kanceláře: Mírný růst a atraktivní dostupnost

PRAHA, 13. BŘEZEN 2025 – Podobně jako Praha zaznamenalo i Brno v roce 2024 jen mírný meziroční nárůst nabídky moderních kancelářských prostor, celková velikost trhu vzrostla o pouhých 8 600 metrů čtverečních. Nejinak tomu bylo i v Ostravě, kde byla výstavba moderních kancelářských budov v posledních letech až na výjimky utlumena a průměrná roční dokončená plocha za posledních 5 let činí 5 800 metrů čtverečních. Obě města i přes nižší nabídku představují lákavou alternativu pro investory – ceny nájmů jsou stabilní a zaostávají za pražským trhem. V Brně ke konci roku 2024 činilo nájemné za prémiové kancelářské prostory v moderním provedení 17 EUR za metr čtvereční měsíčně, v Ostravě se pohybovalo mezi 14 a 14,50 EUR. Další krajská města, zejména Plzeň, Hradec Králové a Olomouc by mohly díky novým projektům a zlepšující se dopravní infrastruktuře v příštích letech strhnout pozornost investorů na sebe. Vyplývá to z nejnovější analýzy trhu regionálních kancelářských prostor společnosti Colliers.

Brno čeká silnější růst

Druhé největší město České republiky zaznamenalo v roce 2024 pouze mírný růst nabídky moderních kancelářských prostor. Díky zpomalení stavební aktivity vzrostla celková velikost trhu meziročně pouze o 1 %, a to na 699 300 m². Míra neobsazenosti se meziročně snížila o 14 bazických bodů na 12,7 %, což představuje přibližně 88 500 m² okamžitě dostupných prostor. Z celkového objemu dostupných prostor se 51 % nachází v městské části Brno Střed, která představuje 53 % tamního kancelářského trhu, a 19 % v městské části Královo pole.

V absolutních číslech se trh s moderními kancelářskými prostory v Brně během roku 2024 rozrostl o 8 600 m², a to díky jedinému projektu – budově I v komplexu CTP Vlněna jižně od centra města. Tento architektonicky působivý projekt byl k datu dokončení obsazen zhruba z jedné třetiny. „Objem nových kanceláří vloni byl výrazně pod pětiletým průměrem, který činí téměř 22 000 m², vysvětluje Josef Stanko, ředitel oddělení průzkumu trhu ve společnosti Colliers, a dodává, že nadcházející roky slibují průměrný až nadprůměrný objem nové výstavby.

Ke konci roku bylo ve výstavbě 78 000 m² moderních kanceláří v rámci osmi projektů. Pro rok 2025 je plánováno dokončení objektu Titanium X (známého také jako Skylight X), který nabídne přibližně 10 900 m² a nachází se jen několik minut jižně od centra města. Dokončen bude i projekt Cerit Science Park III, který rozšíří kancelářský areál v okolí Centra Šumavská ve čtvrti Královo pole o dalších 10 800 m². V lokalitě Nová Zbrojovka pak vzniknou dvě budovy D4 a D2/D3 s názvem Montowna s celkovou rozlohou 24 500 m². Dalším významným projektem bude i budova A4, která rozšíří areál Ponávka o 16 800 m².

Dobrou zprávou pro nájemce je, že růst nájemného v Brně zaostává za pražským kancelářským trhem. „Na konci čtvrtého čtvrtletí roku 2024 se nájemné za prémiové kancelářské prostory v moderním provedení pohybovalo kolem 17,00 EUR za m² a za měsíc. Tato referenční hodnota se může začít zvyšovat, protože některé nové projekty jsou kvůli rostoucím nákladům na výstavbu dražší,“ říká Josef Stanko.

Ostrava láká dostupnými cenami

Ani Ostrava, třetí největší kancelářský trh v České republice, nezaznamenala v roce 2024 výrazný nárůst nových kancelářských ploch. Přesto se stává atraktivní alternativou pro investory hledající kvalitní, ale cenově dostupnější prostory mimo hlavní město.

„Výstavba moderních kancelářských budov byla v posledních letech až na výjimky v podobě několika projektů utlumena. Průměrná dokončená plocha za rok za posledních 5 let je 5 800 m², ale za těchto 5 let jsme byli svědky dokončení pouze pěti projektů,“ komentuje Josef Stanko.

Na konci druhého pololetí roku 2024 dosáhl ostravský kancelářský trh velikosti 250 300 m². Pozitivním signálem a důkazem zájmu o prostory v Ostravě je pokles míry neobsazenosti na 11,6 %, což představuje meziroční pokles o 430 bazických bodů. V absolutním objemu bylo na konci roku 2024 v celé Ostravě k dispozici 29 000 m² volných ploch. Významných 83 % volných prostor se nachází v hlavní kancelářské lokalitě v Moravské Ostravě a Přívoze, kde je soustředěno 79 % místního kancelářského trhu.

„Investory a nájemce určitě potěší, že ve městě je plánována řada ambiciózních projektů, které by mohly v následujících letech rozšířit nabídku kancelářských prostor,“ říká Josef Stanko. Například na konci ledna 2025 byla zahájena výstavba polyfunkčního domu Václav developerskou skupinou Antracit a počátkem roku 2027 nabídne plochu 3 000 m² kancelářských prostor. Významný potenciál pro další rozvoj se skrývá v zastaralých budovách a brownfieldech roztroušených po městě, zejména v městském obvodu Moravská Ostrava a Přívoz.

Jednou z hlavních konkurenčních výhod ostravského kancelářského trhu zůstávají příznivé ceny nájemného. Za referenční hodnotu nejlepšího (prime) nájemného se považuje rozmezí 14,00 až 14,50 eur za m² měsíčně, což je výrazně méně než v Praze, protože na rozdíl od Brna nebo Prahy zde není tlak na zvyšování plynoucí z nákladné nové výstavby.

Ve městě se rozvíjí i trh flexibilních kanceláří, objevují se noví provozovatelé a vznikají nová centra. Významným hráčem je například podnikatelský inkubátor BBiO, který nabízí celou budovu s celkovou rozlohou 6 700 m² jako coworking s flexibilní délkou pronájmu pod značkou Hygge. Na trh vstoupila i společnost Scott.Weber Workspace, který nabídne 4 600 m² v nedávno dokončené Organice. IWG pak provozuje jedno centrum v Platan Office a v nejbližší době plánuje otevřít další, nedaleko Masarykova náměstí v obchodním centru Laso. Centrum Impact Hub funguje beze změn a ClubCo se nedávno v rámci IQ Tower rozšířilo o další prostory.

Krajská města nabírají na síle

Zajímavý potenciál v sobě skrývají i další regionální kancelářské trhy. Objem moderních kancelářských prostor v krajských městech se pohybuje od 30 000 do 100 000 m², přičemž nejrozsáhlejší nabídku mají Olomouc, Hradec Králové, Pardubice a Plzeň. Díky zlepšující se dopravní dostupnosti a rozvíjející se infrastruktuře se dá čekat, že tato města do budoucna přilákají ještě větší pozornost investorů, než tomu bylo dosud. „S rozšiřováním české dálniční sítě a zlepšováním vlakového spojení vznikají nové pracovní příležitosti v oblastech, které byly dříve považovány za příliš vzdálené,“ vysvětluje Josef Stanko. Tento trend podporuje také rostoucí popularita hybridních modelů práce.

„Růst nájemného v regionech je slabší než v Praze nebo Brně, což při současných stavebních nákladech částečně komplikuje komerční rozvoj,“ uvádí Josef Stanko. Přesto se podle něj situace začíná stabilizovat a v některých městech se objevují zajímavé nové projekty.

Městem s aktuálně nejzajímavějším potenciálem pro novou výstavbu je aktuálně Plzeň. Přestože rozsáhlý projekt Ameside čelí komplikacím po odebrání územního rozhodnutí v počátku roku 2024, jiné projekty se dostávají do fáze realizace. Mezi ně patří multifunkční projekt na Anglickém nábřeží od společnosti Investika a projekt Antracit Plzeň od Antracit Group. Oba by měly rozšířit místní nabídku o několik tisíc metrů čtverečních kancelářských ploch.

V Pardubicích se připravuje ambiciózní projekt Pernerka (také známý jako Galerie Pardubice) od skupiny Redstone Real Estate. Výstavba by měla být zahájena v první polovině roku 2025 s plánovaným dokončením do tří let. Nedávno byl v Pardubicích dokončen také projekt Palachovka investora CFIG, jehož výstavba započala již v roce 2009.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední poskytovatel diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic. Společnost působí v 70 zemích a 22 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 30 let přináší zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši téměř 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a 99 miliardami dolarů spravovaných aktiv Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch svých klientů, investorů a lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, X @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

 

Společnost Xmarton získala TAPA certifikace. Nově tak vstupuje na trh zabezpečené dopravy

Praha 13. března 2025 – Technologická společnost Xmarton, která vyvíjí HW a SW řešení v oblasti smart mobility, získala nově podporu TAPA certifikací (Transported Asset Protection Association). Ty slouží k vyšší ochraně přepravovaného cenného nebo specificky citlivého zboží. Mezinárodně uznávaný standard potvrzuje špičkovou úroveň zabezpečení přepravy a poskytuje logistickým firmám jistotu proti krádežím a neoprávněné manipulaci se zbožím. Xmarton tímto krokem vstupuje se svým digitálním řešením na trh zabezpečené nákladní dopravy v Evropě.

Získání TAPA certifikací nově otevírá Xmartonu cestu na trh zabezpečené dopravy. Tyto certifikace jsou nezbytné zejména pro transport elektroniky, technologií, léčiv, luxusního zboží, automobilových komponentů a celkově hodnotných produktů, u kterých hrozí zvýšené riziko krádeže nebo poškození. Asociace TAPA spojuje globální výrobce, poskytovatele logistických služeb, přepravce, orgány činné v trestním řízení a další klíčové aktéry s cílem nastavit bezpečnostní standardy pro dodavatelský řetězec. Jejich záměrem je snížit míru přepravní kriminality, krádeží nákladu a zamezit poškození a ztrátě zboží.

Moderní technologie chrání přepravu v reálném čase

Chytrá technologie Xmarton zajišťuje bezpečnost přepravy prostřednictvím nepřetržitého monitoringu a inteligentních zabezpečovacích prvků. GPS sledování nejen automobilů, ale i tahačů a návěsů umožňuje okamžitou detekci nestandardních situací, jelikož se alarmové upozornění objeví během několika vteřin. Ochrana proti neoprávněnému přístupu zahrnuje imobilizér motoru, který odblokuje dispečink anebo řidič svou RFID kartou. Dále mají řidiči k dispozici SOS tlačítko jak v kabině, tak v aplikaci, což poskytuje možnost okamžité reakce v krizových situacích.

„Xmarton měl už v minulosti sadu funkcionalit, které z něj dělaly velmi vyspělý zabezpečovací systém pro motorová vozidla. Podpora certifikace TAPA nám nyní otevírá nový trh specializovaných přepravních firem, které musejí splňovat nejvyšší bezpečností standardy přepravy zvláštních nákladů. Naše služby tak teď můžeme nabídnout skutečně velmi specifickému segmentu nových zákazníků.” říká ředitel společnosti Xmarton, Jan Pešek.

Bezpečnost přepravy posilují také pokročilé senzory, které rozpoznají jakýkoliv neoprávněný zásah, včetně otevření dveří nebo odpojení návěsu bez autorizace. Systém rovněž nepřetržitě monitoruje celý průběh trasy a upozorňuje na jakékoli odchylky od plánu cesty, nezastavení v určených místech či neplánové zastávky. Díky těmto opatřením dochází k významnému snížení rizika krádeží, neoprávněné manipulace se zbožím a dalších bezpečnostních incidentů.

O společnosti Xmarton:

Česká technologická společnost Xmarton vznikla v roce 2016 s cílem usnadnit sdílení osobních aut bez nutnosti fyzického předávání klíčů. Jednotka, kterou Xmarton vyrábí, umožňuje propojení běžného automobilu s chytrým mobilním zařízením. Hlavní funkcí technického řešení od společnosti Xmarton je vytvoření digitálního autoklíče, se kterým lze provádět ovládání vozu (odemykání, zamykání startování a mnoho dalších funkcí) pouze pomocí mobilního telefonu . Kromě těchto operací umožňuje Xmarton vedení elektronické knihy jízd, sledování vozidla v reálném čase nebo detekci jeho odtahu. Jednotka slouží také jako dodatečné zabezpečení automobilu – nezávislý imobilizér. Řešení Xmartonu je v současné době nainstalováno téměř v 7 000 vozidlech různých značek a modelů vyrobených po roce 2002.

ArtMaster získal investici 20 milionů korun na revoluci v hudebním vzdělávání. AI učitel hudby Artie v létě zamíří na globální trh

Praha, 13. března 2025 – Český startup ArtMaster, specializující se na výuku hudby, úspěšně uzavřel další, již třetí kolo financování ve výši více než 20 milionů korun. Do ambiciózního projektu tímto kolem nově vstoupili Purple Ventures, kteří toto kolo vedou, a Gi21. Prostředky budou použity na další vývoj revoluční aplikace Artie, která využívá umělou inteligenci k personalizované výuce hry na piano a poskytuje interaktivní zážitek podobný lekcím s reálným učitelem. 

„Tradiční individuální lekce jsou často drahé – v USA stojí mezi 60 až 100 USD za hodinu – nebo nedostupné kvůli nedostatku lektorů. Naopak online video kurzy jsou cenově přístupné, ale postrádají zpětnou vazbu a personalizaci. Naším cílem je odstranit tyto bariéry a zpřístupnit hudební vzdělávání lidem po celém světě. Díky AI můžeme nabídnout cenově dostupnou výuku, která poskytuje každému studentovi individuální zpětnou vazbu a přizpůsobuje se jeho potřebám,“ říká Radim Vysoký, spoluzakladatel ArtMasteru.

Artie se odlišuje od tradičních výukových aplikací tím, že se v reálném čase přizpůsobuje preferencím uživatele a vytváří každému učební plán zcela na míru. Dokáže v něm zohlednit úroveň žáka, jeho oblíbené žánry i kapely, styl komunikace ale také nároky, které na uživatele klade. A to vše dokáže navíc neustále měnit spolu s žákovým očekáváním. Inspirací byl zakladatelům ArtMaster reálný živý učitel, který se také chová často velmi lidsky a empaticky a ke každému přistupuje trochu jinak.

„Jsme celoživotní muzikanti a víme, jak zásadní roli hudba hraje v osobním rozvoji. Artieho jsme vytvořili proto, aby se každý mohl učit hrát na svůj oblíbený nástroj způsobem, který je přirozený, intuitivní a zábavný. V první fázi se soustředíme na výuku hry na piano, ale do budoucna plánujeme přidání dalších hudebních nástrojů,“ dodává Michal Novák, spoluzakladatel ArtMasteru.

ArtMaster již dříve získal podporu andělských investorů, mezi nimiž jsou například Robert Kyncl, výkonný ředitel celosvětového gigantu Warner Music Group, a český hudební skladatel a zásadní postava v příběhu fenomenálního úspěchu VR hitu Beat Saber Jaroslav Beck.

Uvedení aplikace Artie na trh je plánováno na letošní červenec a zprvu bude dostupná pouze v angličtině a pouze pro operační systém iOS. Další platformy a jazykové mutace jsou v plánu pro následující období. „Zakladatelé Artmasteru nás přesvědčili svým zápalem a chutí změnit to, jak se lidé učí hrát na hudební nástroj. Sám jsem samouk na piano a těším se, jak se mi díky Artiemu podaří zlepšit svoji hru. Když si vezmu, co kluci s týmem dokázali za pouhé dva měsíce, tak se nemůžu dočkat finální verze, kterou plánují spustit v létě. Věříme, že z investičního hlediska se bude jednat o globální úspěch,“ říká Jan Davídek, partner fondu Purple Ventures.

Damir Špoljarič, řídící partner investiční společnosti Gi21 dodává: „Artie od ArtMasteru přináší široké veřejnosti jednoduchý a personalizovaný způsob, jak se naučit hrát na hudební nástroj, rozvíjet své dovednosti a překonat počáteční ostych – to vše bez nutnosti hledat lektora. Jde o skvělý příklad praktického využití umělé inteligence. Foundeři ArtMasteru jsou lidé z původně hudebního průmyslu, se vztahem k technologiím a skvělou vizí.“

ArtMaster byl založen hudebními nadšenci, kteří dlouhodobě usilují o zpřístupnění hudebního vzdělání široké veřejnosti. Kromě digitálních projektů provozuje společnost také tradiční hudební školu v Praze a nabízí širokou škálu předtočených video kurzů zaměřených na výuku hry na různé hudební nástroje ale i další umělecké aktivity, jako jsou například kreslení či tanec.

Zakladatelé také kladou velký důraz na společenskou odpovědnost, poskytují bezplatné kurzy potřebným a spolupracují s neziskovými organizacemi na zpřístupnění hudebního vzdělání těm, kteří k němu nemají snadný přístup.

Více informací najdete na www.artmaster.com.

Rychlé digitální platby v MHD dobývají z Česka další země a hlásí 400 milionů jízd ročně

Zlín, 13. března 2025 – Papírové jízdenky a SMS platby v MHD jsou nahrazovány pohodlnými digitálními platbami přímo v dopravních prostředcích. Česká moderní technologie zatím funguje v 11 krajských městech Česka a postupně se rozšiřuje i do zahraničí. Moderní platební řešení již zpracovává ročně 400 milionů jízd a umožňuje bezkontaktní platbu během pouhé půl vteřiny nejen v Česku, ale i ve světě. Za řešením stojí spolupráce českého software housu Monet+, bankovního domu ČSOB a místních dopravních podniků.

V Česku společně transformovaly veřejnou dopravu v Praze, Ostravě, Plzni, Karlových Varech, Zlíně, Liberci, Brně, Jihlavě, Ústí nad Labem, Hradci Králové a v Českých Budějovicích. Díky tomu tam mohou cestující přímo v dopravním prostředku jednoduše přiložit platební kartu k validátoru a pokračovat v cestě.

 „Systémy pro bezhotovostní platbu kartou jsme implementovali již v 11 krajských měst v Česku. Zlín byl jedním z posledních regionů, který moderní platební řešení postrádal. Pro naši společnost, která pochází ze Zlínska, byl tento projekt mimořádně významný. Konečně jsme se podíleli na inovaci, která je nám geograficky i srdečně nejbližší,“ říká Aleš Popelka, ředitel divize Transport společnosti Monet+.

Nejvýrazněji se digitální transformace veřejné dopravy projevila v Ostravě, která se stala prvním českým městem zcela bez papírových jízdenek. Tato cesta začala v České republice, kde Monet+ společně s ČSOB vytvořil řešení, které dnes využívají cestující po celé zemi.

Společnost Monet+ se podílí na vývoji a implementaci platebních technologií v dopravě dlouhodobě. Bezkontaktní platba kdekoli ve světě, kde řešení funguje, proběhne během půl vteřiny, a to i v případě, že ověřovací požadavek putuje například z Guatemaly do Česka.

Digitální, bezkontaktní platby v MHD se úspěšně rozšířily i za hranice Česka. Fungují již ve více než desítce zemí, například v Řecku, Polsku, Německu, Slovinsku, Rumunsku, Maďarsku, Slovensku, na Islandu nebo v Portugalsku. Nejnověji jsou dostupné v Chile, kde se řešení Switchio by Monet+ podílelo na zavedení bezkontaktního placení v elektrických autobusech, trolejbusech, lanovkách i vlacích ve Valparaísu. Projekt vznikl ve spolupráci s Grupo EFE, Mastercard a SONDA a umožnil první plošné nasazení této technologie v Chile a celé oblasti Cono Sur.

Monet+ je český software house specializující se na vývoj mikroprocesorových karet a terminálových aplikací. S mnohaletou zkušeností v oblasti identifikace a autentizace přenáší inovativní technologie od transakčních systémů do prostředí korporátní a klientské autentizace. Aplikace MONET+ byly klíčové při zavádění prvních čipových platebních karet v České republice a přispěly k urychlení rozvoje bezhotovostních plateb. MONET+ byl založen v roce 1996.

Rychlé a odolné karty CFexpress od společnosti Delkin

Společnost Delkin vylepšuje svou proslulou řadu Black o novou sadu karet CFexpress určených pro profesionální produkci.

Nové karty mají zvýšenou rychlost čtení i zápisu a certifikaci VPG400, což je certifikace pro paměťové karty CFexpress zajišťující minimální trvalou rychlost zápisu 400 MB/s. To je rozhodující pro nahrávání videa s vysokým datovým tokem bez výpadků snímků, zejména v profesionálních pracovních postupech 8K, 6K a 4K RAW.

Nové karty jsou k dispozici v kapacitách 512 GB, 1 TB a 2 TB. Umožňují velmi rychlou práci s daty a nabízejí rychlost čtení až 3700 MB/s a zápisu až 3220 MB/s, čímž zkracují prostoje a zvyšují efektivitu práce kreativních profesionálů.

Jsou navrženy pro vysokorychlostní výkon, využívají technologii PCIe a nabízejí extrémní odolnost, takže jsou nárazuvzdorné, voděodolné a odolné vůči extrémním teplotám.

Ceny a dostupnost

Nové karty jsou skladem k okamžité expedici.Doporučená prodejní cena:
131403  Delkin CFexpress 4.0 BLACK typ B R3600/W3200 (VPG400) 512GB – 7.390,- Kč / 296 €

131404  Delkin CFexpress 4.0 BLACK typ B R3630/W3130 (VPG400) 1TB – 12.490,- Kč / 503 €

131405  Delkin CFexpress 4.0 BLACK typ B R3700/W3220 (VPG400) 2TB – 25.490,- Kč / 1.027 €

Klíčové specifikace

  • Rychlost čtení až 3700 MB/s a zápisu až 3220 MB/s
  • Certifikace VPG400
  • Sériové číslo na kartách
  • Odolné provedení – nárazuvzdorné, odolné proti vodě a extrémním teplotám

Češi utrácejí za luxusní zážitky více než kdy dřív. Největším trendem jsou wellness resorty, ukazují data Mastercard

Praha, 12. března 2025 – Češi stále častěji upřednostňují jedinečné zážitky před materiálními nákupy, přičemž jedním z nejrychleji rostoucích segmentů je wellness. Nová data Institutu pro ekonomiku společnosti Mastercard (Mastercard Economics Institute, MEI) ukazují, že výdaje ve wellness resortech u nás meziročně vzrostly o 1,9 procentního bodu, což Česko řadí na druhé místo mezi sledovanými zeměmi, hned za Thajskem. Celkově výdaje na luxusní zážitky vzrostly v Česku meziročně o 1,8 procentního bodu.

Podle MEI Češi stále častěji investují do péče o sebe, přičemž se zvyšuje podíl výdajů na exkluzivní wellness a prémiové fitness služby. Nejvíce se za wellness resorty utrácí v létě a na podzim, kdy na ně připadá 57 procent celkových výdajů. Naopak prémiová fitness centra zaznamenávají vrchol v zimních měsících s 32 procenty ročních výdajů, zatímco na jaře je to pouze 22 procent. Tento trend je součástí širšího posunu ve spotřebitelském chování, kdy lidé dávají přednost smysluplným a unikátním zážitkům před materiálními statky.

„Lidé dnes očekávají nejen výjimečné zážitky, ale i jednoduché a bezpečné způsoby, jak za ně zaplatit – ať už jde o relaxaci ve špičkovém wellness resortu nebo účast na skvělém hudebním festivalu. Mastercard přináší platební řešení, která umožňují plynulý a bezstarostný průběh každé transakce, aby se zákazníci mohli plně soustředit na to, co je pro ně důležité,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Mastercard dlouhodobě sleduje tyto změny a přináší inovativní platební řešení, která umožňují zákazníkům pohodlně a bezpečně platit za prémiové služby i exkluzivní zážitky po celém světě.

Víc informací o aktuální studii Institutu pro ekonomiku společnosti Mastercard najdete zde.

O Institutu pro ekonomiku společnosti Mastercard

Institut pro ekonomiku společnosti Mastercard (Mastercard Economics Institute) byl založen v roce2020. Jeho posláním je analyzovat makroekonomické trendy pohledem spotřebitele. Tým ekonomů, analytiků a datových vědců čerpá z poznatků společnosti Mastercard, včetně služby Mastercard SpendingPulse™, a údajů třetích stran. Institut na jejich základě poskytuje pravidelné výstupy na různá ekonomická témata pro potřeby klíčových klientů, partnerů a tvůrců politik.

O společnosti Mastercard

Mastercard podporuje výkon ekonomik a posiluje postavení lidí ve více než 200 zemích a teritoriích světa. Společně se svými zákazníky buduje Mastercard udržitelnou ekonomiku, v níž dokáže prosperovat každý. Společnost podporuje širokou škálu digitálních platebních možností, které zajišťují zabezpečené, jednoduché a chytré transakce dostupné každému. Vzájemné propojení technologií, inovací, partnerství a sítí společnosti Mastercard vytváří jedinečný soubor produktů a služeb, které lidem, firmám i veřejným úřadům umožňují naplňovat jejich maximální potenciál.

www.mastercard.com

Populární AI nástroje ovlivněny ruskou propagandou, prokremelská síť šíří dezinformace i v češtině

PRAHA – 12. března 2025 Analýza společnosti NewsGuard ukázala, že velmi dobře financované ruské dezinformační síti Pravda se podařilo úspěšně ovlivnit populární AI nástroje, jako jsou ChatGPT, Copilot, Meta AI, Gemini nebo Grok, které v 33 % případů opakují prokremelské dezinformace.

Síť Pravda byla spuštěna krátce po ruské invazi na Ukrajinu v roce 2022. Postupně se rozrostla a nyní využívá zhruba 150 domén k šíření dezinformací v desítkách jazyků, včetně češtiny. Podle zprávy American Sunlight Project (ASP) publikuje síť v průměru 20 273 článků každých 48 hodin, tedy zhruba 3,6 milionu ročně.

NewsGuard zjistil, že síť Pravda rozšířila celkem 207 prokazatelně nepravdivých tvrzení. Od dezinformace, že USA provozují na Ukrajině tajné laboratoře na výrobu biologických zbraní, až po výmysl, že ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj zneužil vojenskou pomoc například k nákupu německého venkovského sídla, které často navštěvoval Adolf Hitler.

„Jak ukazuje nejnovější analýza, prokremelská síť Pravda zaplavuje internet dezinformacemi a narušuje způsob, jakým velké jazykové modely zpracovávají a prezentují informace. Ruská propaganda tak proniká do západních AI systémů, což vede k šíření lží. Je také potřeba zmínit, že vzhledem k rozsahu kampaně musí být celá operace dobře financovaná. Už to tedy není jen teoretická hrozba.

AI modely jsou trénovány na obrovském množství dat z internetu, takže pokud dezinformační sítě, jako je Pravda, záměrně chrlí tisíce a miliony falešných informací, pak se jim může podařit výstupy AI nástrojů celkem významně ovlivnit.

Pokud pak budou generativní AI nástroje opakovat dezinformační narativy, mohou destabilizovat demokratické procesy, ovlivnit veřejné mínění a rozhodování voličů ve volbách, aniž by si toho byli vědomi. Příznivci autoritářských režimů se snaží využít AI k informační válce a pokud neinvestujeme do odolnosti AI modelů, budou následky velmi bolestivé.

Je nezbytné, aby vývojáři AI modelů implementovali robustní filtrační mechanismy, které dokáží identifikovat a vyloučit dezinformační zdroje z tréninkových dat. Ostatně na to upozorňuje i Akt EU o umělé inteligenci, který varuje před možným zneužitím systémů, pokud budou trénovány na zaujatých datech.

Důležitá je také transparentní spolupráce mezi technologickými společnostmi, vládami a nezávislými organizacemi při monitorování a odhalování dezinformačních kampaní. Součástí boje s dezinformacemi by mělo být i vzdělávání veřejnosti a osvěta, jak dezinformace fungují, co může být jejich cílem, proč by vůbec někdo něco takového šířil a jak s informacemi pracovat. To jsou klíčové kroky, pokud chceme zvýšit odolnost společnosti vůči manipulacím,“ říká Daniel Šafář, Area Manager CEE regionu z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

Flexibilní, výkonné, univerzální: paletizační roboty KUKA

Nejnovější paletizační roboty KUKA, KR FORTEC PA a KR FORTEC ultra PA, s velkou nosností, nízkými provozními náklady a vysokou efektivitou, které právě přicházejí na trh, otevírají nové možnosti v oblasti automatické paletizace. Ovšem nejen tam: nové roboty umožňují průmyslovým podnikům lépe manipulovat s materiálem, a tak optimalizovat logistické i výrobní procesy.

Se zavedením nové řady robotů KR FORTEC PA a KR FORTEC ultra PA rozšiřuje KUKA svůj sortiment těžkotonážních robotů o čtyři velmi výkonné modely, které jsou navrženy pro rychlé, efektivní a flexibilní plnění paletizačních úkolů. Jejich modulární konstrukce snižuje náklady na údržbu a umožňuje snadnou integraci do výrobních a balicích linek v různých průmyslových odvětvích.

KR FORTEC PA – síla a flexibilita v jednom

KR FORTEC PA je vysoce výkonný paletizační robot s nosností až 500 kg a velkým pracovním dosahem (podle jmenovité nosnosti až 3 750 mm). Jeho štíhlá konstrukce zajišťuje maximální obratnost a rychlost, což umožňuje optimalizaci pracovních cyklů a zrychlení výrobních procesů. Nízká spotřeba energie a dlouhá životnost přispívají k výraznému snížení celkových provozních nákladů.

KR FORTEC PA je ideální pro široké spektrum paletizačních úkolů, od manipulace s malými nápojovými plechovkami až po uspořádání těžkých sudů na paletu. Modularizace robotu umožňuje využití identických náhradních dílů z modelových řad KR FORTEC, KR QUANTEC a KR FORTEC ultra, což minimalizuje náklady na skladování náhradních dílů a zjednodušuje údržbu.

Špičkový robot pro nejtěžší úkoly

KR FORTEC ultra PA je těžkotonážní robot navržený pro extrémní zatížení, až 800 kg. Využití najde např. ve stavebnictví, kde umožňuje např. efektivní paletizaci těžkých kamenů, nebo v potravinářském průmyslu pro manipulaci s velkoobjemovými baleními nápojů.

Dvojité rameno robotu přináší vysokou tuhost a velkou přesnost, přičemž zachovává nízkou vlastní hmotnost. Stejně jako KR FORTEC PA, i tento model má modulární konstrukci, což nejen snižuje náklady na skladování náhradních dílů, ale zároveň zajišťuje větší provozuschopnost a nižší požadavky na údržbu.

Přehled paletizačních robotů

„Naše paletizační roboty jsou vyvinuty s důrazem na maximální výkon a spolehlivost,“ říká Radek Velebil, obchodní ředitel KUKA Robotics Czech. „Disponujeme širokou škálou paletizačních robotů s nosností od 40 kg do 1 300 kg a dosahem až 3 601 mm, které vynikají vysokou rychlostí, přesností a robustností. Mezi klíčové modely patří také KR QUANTEC PA, již zmíněný KR FORTEC PA a KR titan PA, navržené pro rychlé a efektivní paletizační a depaletizační úkoly. Tyto roboty jsou vybaveny řídicím systémem KR C5 a intuitivním ovládáním přes KUKA smartPAD, což usnadňuje jejich integraci do nejrůznějších výrobních prostředí,“ dodává.

Maximální flexibilita s lineárními jednotkami

Oba roboty lze kombinovat s konfigurovatelnými přídavnými lineárními osami, čímž se jejich pracovní rozsah rozšiřuje až na 31 metrů. Tím se značně zvyšuje efektivita výroby a umožňuje flexibilnější manipulace ve výrobních halách.

  • KR FORTEC PA lze instalovat na přídavnou osu KL 4000, která se ovládá prostřednictvím řídicího systému robotu. Tato jednotka se vyznačuje snadným projektování robotizovaného pracoviště, velkou flexibilitou a zároveň podporuje provoz až čtyř pojezdových vozíků na jedné ose.
  • KR FORTEC ultra PA je kompatibilní s lineární osou KL 5000. Ta se kromě větší nosnosti než KL 4000 vyznačuje také novým softwarem pro automatické mazání hřebenové tyče a pojezdové kolejnice. Pomocí KUKA Lubricate Kit lze automaticky vyhodnocovat ujetou vzdálenost, sledovat dobu provozu, automaticky spouštět mazání, dávkovat mazivo podle potřeby a optimalizovat chod jednotky pro maximální efektivitu.

Automatizace paletizačních procesů nejen urychluje výrobu, ale také minimalizuje prostoje, což vede k celkovému zvýšení produktivity. Díky úspornému designu a nízké spotřebě energie tyto roboty výrazně snižují provozní náklady a přispívají k rychlé návratnosti investic. Modulární konstrukce a kompatibilita s dalšími systémy KUKA umožňují snadnou integraci do výrobních linek, čímž je zajištěna velká flexibilita a efektivita provozu. Díky těmto vlastnostem jsou nové paletizační roboty KUKA ideální volbou pro společnosti hledající spolehlivé, výkonné a nákladově efektivní řešení pro automatizaci paletizace a manipulace s těžkými břemeny.

KUKA

KUKA je mezinárodní automatizační skupina s obratem přes 4 miliardy EUR a přibližně 15 000 zaměstnanci. Jako jeden z předních světových dodavatelů inteligentních a úsporných automatizačních řešení nabízí KUKA průmyslové roboty, autonomní mobilní roboty (AMR) včetně řídicích systémů, softwaru a cloudových digitálních služeb, stejně jako plně propojené výrobní systémy pro širokou škálu průmyslových odvětví. Mezi klíčové trhy patří automobilový průmysl se zaměřením na e-mobilitu a baterie, elektroniku, kovy a plasty, spotřební zboží, potravinářství, e-commerce, maloobchod a zdravotnictví. Centrála společnosti sídlí v Augsburgu (Německo).

Popisky foto:

KUKA_KR_FORTEC_PA_KR_FORTEC_ultra_PA_300_dpi_Press (1)/KUKA:  Společnost KUKA zařadila do svého sortimentu čtyři nové těžkotonážní paletizační roboty.

KUKA_KR_FORTEC_PA_300_dpi_Press (2)/KUKA: Vysoká nosnost a nízká spotřeba energie snižují celkové provozní náklady robotu KR FORTEC PA.

KUKA_KR_FORTEC_ultra_300_dpi_Press (3)/KUKA: KR FORTEC ultra je možné použít v nejrůznějších průmyslových odvětvích.

REMA Systém slaví 20 let na trhu. Nabízí unikátní přístup ke sběru elektroodpadu

Za dvě dekády se stala jedním z hlavních hráčů na poli recyklace elektroodpadu. Společnost REMA Systém jen v loňském roce pomohla vysbírat přes 30 tisíc tun vysloužilých elektrozařízení po celém Česku. I díky tomu u veřejnosti stále roste povědomí o udržitelnosti a odpovědném nakládání s odpadními elektrozařízeními. Na otázky o aktuálních výzvách na trhu či budoucnosti tohoto oboru odpovídá Ing. David Chytil, člen představenstva společnosti REMA Systém.

Jak hodnotíte vývoj společnosti REMA Systém za uplynulých 20 let?

Hodnocení je veskrze pozitivní, REMA Systém totiž pořád roste, a to jak v oblasti sběrů, tak v počtu výrobců, kteří díky nám plní své povinnosti. Již 20 let nabízíme zcela komplexní služby, a to ve všech šesti skupinách elektrozařízení stanovených v zákoně o výrobcích s ukončenou životností. Téměř všechny naše partnerské spolupráce se časem vyvinou v dlouhodobá partnerství, která jsou založena na důvěře, doporučení a individuálním nastavení spolupráce.

S jakými největšími výzvami či změnami jste se museli během dvou dekád vypořádat?

Oblast zpětného odběru výrobků prošla významnou proměnou, postupně se objevovaly další a další limity, které musely kolektivní systémy splnit. Poslední roky se nesly na vlně výrazného nárůstu sběru elektroodpadu a nám se vždy podařilo naše závazky splnit. V průběhu let navíc přicházely legislativní změny, které poměrně významně změnily náš obor. Díky našemu přístupu jsme přispěli k zachování soutěžního prostředí, jež je z našeho pohledu klíčové pro dobré fungování jakéhokoliv segmentu. REMA Systém je pro své partnery stabilním a spolehlivým spojencem. Navíc je naším dlouhodobým cílem rovnoměrné pokrytí celého Česka v oblasti zpracování elektrozařízení. Dlouhodobým cílem bylo také zkracování logistických tras a, pokud možno, lokální zpracovávání v jednotlivých krajích. Ze všech kolektivních systémů v zemi právě REMA Systém dlouhodobě spolupracuje s největším počtem certifikovaných zpracovatelů, což významně přispívá ke snižování emisí z logistických procesů.

Jaké inovace jste za posledních 20 let implementovali do procesů sběru a recyklace elektroodpadu?

Neustále rozšiřujeme síť našich sběrných míst a pokračujeme v dalších inovacích služeb. Například v loňském roce jsme spustili projekt Rebalík, který představuje šetrný způsob, jak předat drobné odpadní elektrospotřebiče k ekologické likvidaci. Veřejnost může tuto službu zdarma využít na pobočkách Balíkovny po celé České republice a odeslat starý, nepoužívaný spotřebič. Zajímavou příležitostí pro české firmy je také naše soutěž ve sběru elektroodpadu v projektu Zelená firma. Díky ní se podařilo vysbírat přes 770 tun vysloužilých spotřebičů. Důležitou inovací je určitě i digitalizace našich procesů, včetně reportingu. Pyšní jsme rovněž na rychlost svozů odpadních elektrozařízení. V průměru svoz proběhne do pěti dnů od objednání těchto služeb.

Jak se od založení společnosti změnil přístup veřejnosti k recyklaci elektrozařízení?

V posledních letech posilujeme povědomí veřejnosti o zpětném odběru výrobků, výsledkem je neustále rostoucí sběr elektroodpadu. Druhým aspektem je ekonomická stránka věci – firmy, ale i občané mají proces recyklace předplacený a hojněji využívají námi nabízené služby. A třetím je komfort a přívětivost našeho systému. Od roku 2011 totiž nabízíme v projektu Buď líný svoz přímo z domácností, díky čemuž se lidé mohou elektroodpadu efektivně zbavit. Navíc poskytujeme individuální přístup ve sběru odpadních elektrozařízení, a to díky našim zeleným projektům Zelená firma, Zelená obec a Zelená škola. Pod hlavičkou posledního jmenovaného vznikl i vzdělávací projekt Odpad není k zahození, který je zdarma ke stažení na webu rema.cloud. Podpůrné materiály jsou však k dispozici pro každý ze jmenovaných projektů, takže zapojené subjekty mohou snadno šířit osvětu v oblasti nakládání s elektroodpadem.

Jaké hlavní výhody přináší spolupráce s REMA Systém výrobcům a dovozcům elektrozařízení?

Svozy elektroodpadu jsou u nás možné už od jednoho sta kilogramů, což je naprosto unikátní postup, který u konkurence není běžný. S ohledem na sledování legislativních změn poskytujeme výrobcům pravidelný informační servis snadno aplikovatelný do jejich praxe. Na tohle téma navíc pravidelně pořádáme školení a semináře, na nichž vysvětlujeme aktuální problematiku. Naši kolegové navíc aktivně pomáhají se specifikací a zatříděním výrobků do legislativních skupin, kdykoliv je potřeba. Díky spolupráci získají zákazníci přehledná data, která mohou využít například pro ISO certifikaci. A v neposlední řadě jsme celé dvě dekády neúčtovali výrobcům žádné administrativní poplatky.

Jak hodnotíte sběr odpadních elektrozařízení v ČR?

Nejaktuálnější data hovoří o tom, že množství nasbíraného elektroodpadu na našem území roste, což potvrzují i rekordní statistiky. Češi nám v roce 2023 odevzdali bezmála 30 tisíc tun vysloužilých elektrospotřebičů, tedy zhruba o 10 % více než v předchozím roce. REMA Systém si vedl úspěšně i v předcházejících letech, ne každý kolektivní systém v Česku totiž splnil limity sběru, které stanovuje legislativa. Valná většina států EU neplní požadované cíle dodnes.

Aktuálním trendem je ESG reporting. Zohledňujete ho také v procesech REMA Systém?

Principy ESG ctíme dlouhodobě, protože environmentálně udržitelný přístup je pro nás zásadní. Vzhledem k oblasti našeho podnikání, jímž je šetrná recyklace a likvidace odpadních elektrozařízení, se snažíme jít našim partnerům a klientům příkladem. I proto jsme od loňského roku zavedli procesy ESG přímo do firemní strategie. Primárně řešíme, zda má daný projekt přínos pro společnost a ochranu životního prostředí. V tomto duchu rozvíjíme všechny naše projekty, například Zelenou obec, Zelenou školu a také Buď líný. Díky vlastním zkušenostem ukazujeme našim partnerům a klientům, že důsledná implementace ESG principů a zejména transparentní reportování mohou přinést dlouhodobé zisky a konkurenční výhodu.

Jaké jsou vaše plány a cíle pro následující roky?

Chceme nadále podporovat tržní procesy a principy hospodářské soutěže v našem odvětví. Rádi bychom zavedli nové, netradiční cíle sběru a pokračovali v posilování povědomí o recyklaci elektroodpadu. Další výzvou je samozřejmě technologická inovace v podobě sílící digitalizace a využití umělé inteligence. Přesto se stále zaměřujeme na osobní přístup a poskytujeme poradenství šité na míru. Kolektivní systémy by měly v následujících letech mnohem více propojovat výrobce a zpracovatele, to bude zásadním leitmotivem budoucnosti v oboru.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení jako například pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje.

Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pak pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či odpadními elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Od call centra ke konzultacím komplexních IT služeb. Jan Zábojník posiluje BiQ Group na pozici obchodního ředitele

Praha 12. března 2025 – Působil v obchodních týmech v O2, T-Mobile, NTT, ČSOB nebo CK Fischer. Jan Zábojník nově nastupuje na pozici obchodního ředitele v technologické společnosti BiQ Group, která je partnerem pro komplexní digitalizační projekty. Rychle rostoucí IT skupina staví řešení na osvědčených platformách v čele se SAP, Atlassian, Microsoft, Kentico a dalších. Právě v první jmenované má Jan Zábojník největší expertizu a byla jedním z důvodů, proč se k BiQ Group připojil.

„Hledali jsme někoho, kdo bude mít drive a zkušenost. Kdo si to prošlápl odspodu a dokáže se na lidi v BiQ Group naladit. Od začátku jsme věděli, kam chceme obchod posunout. Stačilo jen najít člověka se stejným mindsetem. Těší mě, že je to právě Jan Zábojník, protože má v sobě potenciál zvednout výkon celé skupiny. Jeho cílem je vytvořit obchodní strategii a má mandát na to jednat s řediteli dceřinek, hledat průnik v kompetencích a reálně věci posouvat,“ říká Marcel Červený, CEO BiQ Group.

„Proč právě BiQ Group? Nestačilo mi pouze sestavit další obchodní tým, ale zaujal mě přesah a možnost budovat něco velkého. Dravost skupiny, zdravé ambice, ochota se měnit a posouvat hranice mě přesvědčily, že jsem si vybral správně. Jsem moc rád, že jsem dostal možnost být ve středu změn a stát se jejich hybatelem. BiQ Group má zajímavé zákazníky s pevnými vazbami, často ovšem pouze na jednu z dceřinek – tam leží obrovský potenciál. Skupina má nezvykle široké spektrum kompetencí, které se výborně doplňují, a je škoda je nevytěžit,“ uvádí Jan Zábojník, obchodní ředitel BiQ Group.

Konzulting v IT je jako skládání puzzle

Jan Zábojník začal svou kariéru během studií v call centru, kde se dostal na pozici supervizora. Měl zde na starosti školení prodejních dovedností, vzdělávání kolegů-operátorů. Postupně se však posouval k jiným formám obchodu – v bance zaškoloval kolegy, jak jednat s klienty a pochopit jejich potřeby. Následně se posunul do segmentu B2B, konkrétně do oblasti telekomunikací, kde pět let strávil v O2 a kratší dobu v T-Mobile. Zde se také přiblížil světu IT.

Následně krátce pracoval v CK Fischer, poté se začal věnovat konzultačnímu prodeji komplexních služeb. Je to skládání puzzle, výběr řešení, které zapadne do mnohdy komplikovaného prostředí. Když druhá strana pochopí, že se snažíme řešit jejich potřebu, buduje se tím důvěra a funkční vztah,“ vysvětluje Jan Zábojník, který se soustředil nejprve na prodej BI řešení ve společnosti GIST a následně přestoupil do nadnárodní firmy NTT DATA Business Solutions. Zde se dostal k velkým projektům kolem ekosystému SAP, stál za akvizicemi několika společností a řadou transformačních projektů.

V BiQ Group připravuje Jan Zábojník novou strategii skupinového obchodu. Cílem je využití potenciálu u stávajících klientů, rozvoj nových komplexních obchodních příležitostí a celkové posílení obchodních kompetencí napříč skupinou, tedy zesílení spolupráce mezi dceřinými společnostmi a podpora cross-sell strategie. To zahrnuje zajištění systematického sdílení informací, rozvoj motivace, obchodních dovedností a rozšíření nabídky komplexních IT řešení. V obchodu pomůže s nastavením nezbytných procesů, sjednocením nástrojů a automatizací. Zajistí jednotné ucelené portfolio skupiny, pravidelné získávání zpětné vazby od zákazníků, systematické sbírání leadů a vyhodnocování kampaní. To má přinést kvalitnější spolupráci s novými i stávajícími zákazníky a posílení dlouhodobých vztahů.

Více o BiQ Group

BiQ Group je technologická skupina postavená na proaktivním a partnerském přístupu, díky kterému její experti provázejí klienty výzvami moderního digitálního světa. Skládá se z šesti dceřiných společností rozmístěných ve dvanácti lokalitách v České republice i na Slovensku. Díky tomu může být vždy po ruce jak pro lokální šampiony, tak pro globální hráče z řad známých korporací i nadějných startupů. BiQ Group, která je součástí skupiny InTeFi Lukáše Nováka, dnes tvoří více než 460 vývojářů a dalších specialistů s expertním know-how v široké paletě technologií. Díky tomu mohou přinést komplexní službu, od vývoje na míru přes osvědčené platformy SAP, Atlassian a Kentico Xperience až po e-commerce a digitální marketing. Projekty dodávají pro firmy T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda Auto, Unipetrol, Allianz pojišťovna, Sazka, Univerzita Tomáše Bati, SZIF, Konica Minolta, Tatra banka a více než stovku dalších klientů.

Exit mobile version