Češi přijímají digitalizaci: Průzkum potvrzuje rostoucí využívání elektronických podpisů

Praha, 11. března 2025 – Elektronické podepisování dokumentů se stává stále běžnější součástí každodenního života. Podle průzkumu agentury STEM/MARK pro Podpisovna.cz má s online podpisy zkušenosti 77 % Čechů ve věku 18–64 let. I přes to, že digitální podpisy získávají na popularitě, pouze polovina respondentů jim plně důvěřuje. Důvěra v online podpisy roste podle průzkumu se vzděláním a klesá s věkem. Klíčovými faktory jsou pocit bezpečnosti a spolehlivé ověřování totožnosti.

„Výsledky průzkumu potvrzují, že online podepisování se stává standardem většiny populace, ale je nutné se zaměřit na zvyšování důvěry a osvětu v oblasti bezpečnosti, aby mohlo být efektivně přijato i mezi staršími generacemi,“ uvedl Michal Bočan, odborník na elektronické podepisování a zakladatel Podpisovna.cz.

Digitální gramotnost jako základ důvěry

Podpisovým online aplikacím důvěřuje přibližně 50 % respondentů, přičemž tento trend je častější u mužů než u žen. S rostoucím věkem dochází k poklesu důvěry v online aplikace, zatímco s vyšším vzděláním roste i důvěra v tyto technologie. Zkušenost s podepisováním online dokumentů má 77 % osob ve věku 18–64 let, přičemž častěji se s těmito aplikacemi setkávají vysokoškolsky vzdělaní jednotlivci (89 %) a osoby ve věku 30–44 let (85 %). Nejčastějšími oblastmi využití online podpisu jsou komunikace s bankami (46 %) a podepisování pracovních dokumentů či smluv (43 %).

Pro mladé běžná praxe, starší generace zůstává skeptická

Hlavními bariérami při využívání online podpisů jsou obavy o bezpečnost a složitost celého procesu. Až 83 % uživatelů považuje za klíčové ověřit identitu osoby, se kterou podepisují dokument. Obavy z možného zneužití osobních údajů a obtížné orientace v digitálním prostředí jsou časté zejména u starší generace, přičemž 60 % lidí ve věku 60–64 let klade důraz na maximální jistotu při ověřování identity.

„Služba Podpisovna.cz reaguje na tento trend implementací 100% ověřením identity podepisujících prostřednictvím Bank ID, MojeID a Identity občana. Tento přístup umožňuje uživatelům bezpečné a efektivní podepisování dokumentů, přičemž zaručuje ochranu jejich osobních údajů,“ komentuje Michal Bočan, odborník na elektronické podepisování a zakladatel Podpisovna.cz.

Budoucnost je digitální, ale papír se zatím nevytratí

Téměř 40 % lidí se domnívá, že online podpisy brzy zcela nahradí tradiční papírové dokumenty, zatímco dalších 35 % předpokládá, že v budoucnu bude běžnou praxí kombinace obou formátů. Zatímco respondenti s vyšším vzděláním vnímají budoucnost jako čistě digitální, starší generace zůstává k těmto změnám spíše skeptická.

Digitalizace přináší výraznou úsporu času a nákladů nejen jednotlivcům, ale i firmám a veřejným institucím. Online podepisování zjednodušuje administrativu, zrychluje procesy a zajišťuje větší flexibilitu. Naším cílem je ukázat, že tento způsob podepisování je nejen efektivní a pohodlný, ale díky pokročilým bezpečnostním opatřením také plně bezpečný a spolehlivý,“ říká Michal Bočan z Podpisovna.cz.

Ve spolupráci s nezávislou výzkumnou agenturou provedla platforma Podpisovna.cz průzkum zaměřený na vnímání a využívání online podepisování dokumentů v ČR. Výzkum, kterého se zúčastnilo 500 respondentů ve věku 18–64 let, se soustředil na frekvenci používání této technologie, obavy spojené s digitálním podepisováním a postoj k přechodu na bezpapírovou administrativu. Průzkum poskytuje cenný vhled do trendů v oblasti digitalizace a elektronického podepisování.

Podpisovna.cz

Podpisovna je ryze česká aplikace (platforma), pomocí které firmy, obce a úřady i jednotlivci od roku 2022 podepisují dokumenty online. Na rozdíl od většiny podpisových aplikací v ČR ověřuje identitu podepisujících osob se 100% jistotou pomocí Bank iD, MojeID a Identity občana. Za Podpisovnou stojí tuzemská firma EzConvey s.r.o. s dlouholetými zkušenostmi v odvětví informačních technologií. Sídlí na pražských Vinohradech, poslední měsíce a roky se usilovně věnuje především vývoji softwaru, který souvisí s online podepisováním dokumentů a online ověřováním totožnosti osob. Více najdete na webu www.podpisovna.cz.

 

Nothing představuje Phone (3a) a Phone (3a) Pro

Řada Phone (3a) přináší dokonalejší všestranný zážitek z používání telefonu díky výrazně vylepšenému fotoaparátu s optickým zoomem, vyššímu výkonu, propracovanějšímu designu a inovacím operačního systému Nothing OS jako je Essential Space.

Praha, 4. března 2025 – Společnost Nothing dnes představila řadu telefonů Phone (3a), která díky pokročilým funkcím posouvá řadu telefonů střední třídy na mnohem vyšší úroveň. Řada Phone (3a) navazuje na úspěšný model Phone (2a) a nabízí nově pokročilý systém trojitého fotoaparátu s optickým zoomem, výkonný procesor Snapdragon®, jasnější i citlivější displej a v neposlední řadě mnoho inovací v systému Nothing OS, jako je Essential Space. To vše zabalené do dvou jedinečných designů.

Design
Telefony Phone (3a) i Phone (3a) Pro mají propracovanější vzhled a působí sofistikovanějším dojmem díky skleněným zádům, lepší symetrii vnitřní konstrukce a vyladěným vizuálním detailům v celé konstrukci. Design vyzdvihuje nový kamerový systém prostřednictvím charakteristické odhalené estetiky i špičkové techniky společnosti Nothing a zároveň pečlivě optimalizuje integraci pokročilého hardwaru. Řada Phone (3a) taktéž zvyšuje svou odolnost na stupeň krytí IP64 a pokračuje v závazku společnosti Nothing k udržitelnosti s uhlíkovou stopou 51,3 kg CO²e. K udržitelnosti přispívá i významné množství použitých recyklovaných materiálů.

Fotoaparát
Řada Phone (3a) představuje dosud nejpokročilejší systém fotoaparátů Nothing s vylepšeným 50MP hlavním snímačem, ultra širokoúhlým snímačem Sony a poprvé také s optickým zoomem. Vše pohání technologie TrueLens Engine 3.0 kombinující pokročilé výpočetní algoritmy, zpracování umělé inteligence a technologii využívající více snímků, která poskytuje profesionální a věrné fotografie.

Phone (3a) teleobjektiv
Teleobjektiv použitý u Phone (3a) je vybaven výkonným 50MP snímačem v kombinaci s clonou f/2,0 pro detailní záběry při ekvivalentní ohniskové vzdálenosti 50 mm. Dvojnásobný optický zoom vytváří dostatečný základ pro kvalitní přiblížení, zatímco vysoké rozlišení umožňuje až čtyřnásobné bezztrátové přiblížení přímo v senzoru. Když je potřeba přiblížit ještě více, Phone (3a) využívá algoritmy umělé inteligence pro 30násobný ultra zoom.

Phone (3a) Pro periskopický teleobjektiv

Vlajkový teleobjektiv, který nalezneme v Phone (3a) Pro je ve střední třídě telefonů něčím nevídaným. Jedná se o výrazný upgrade hardwaru, který kombinuje velký 1/1.95palcový snímač Sony LYTIA 600 s ekvivalentní ohniskovou vzdáleností 70 mm a clonou f/2,55. To vše má za výsledek nejen vynikající zoom.

Díky optické stabilizaci obrazu dokáže periskopický teleobjektiv Phone (3a) Pro pořizovat kvalitní snímky za všech světelných podmínek. Optický zoom s trojnásobným přiblížením je zároveň fotografy oblíbená ohnisková vzdálenost ideální pro portréty.

Snímač s vysokým rozlišením 50 MP poskytuje až 6násobné bezztrátové přiblížení v senzoru a v kombinaci s AI algoritmy až 60násobný ultra zoom. V čem pak Phone (3a) Pro překonává i vlajkové telefony je fotografování makro fotek pomocí teleobjektivu. Ten dokáže zaostřit na vzdálenost pouhých 15 cm od objektu a překonává tak periskopická omezení, která brzdí vlajkové telefony.

Hlavní fotoaparát
Phone (3a) je vybaven 50MP hlavním snímačem vyvinutým společně se společností Samsung, který integruje softwarové algoritmy pro zpracování strojového učení přímo na snímači, jež byly vytrénovány na milionech fotografických scénářů pro zvýšení čistoty obrazu, snížení šumu a věrnosti barev.

Hlavní snímač Phone (3a) Pro s rozlišením 50 MP ještě více zvyšuje zážitek z fotografování díky pokročilým technologiím jako je o 43 % rychlejší automatické ostření a dvojnásobná kapacita pixelů, díky které pronikne do snímače více světla a zachytí tak širší dynamický rozsah.

Přední fotoaparát
Phone (3a) se může pochlubit předním fotoaparátem s rozlišením 32 MP, zatímco Phone (3a) Pro je vybaven předním fotoaparátem s rozlišením 50 MP s možností nahrávat kvalitní 4K videa s adaptivní AI stabilizací, vylepšeným nočním videem, zlepšením jasu o 74,4% a snížením šumu o 33,7% ve srovnání s Phone (2a).

Výkon
Snapdragon® 7s Gen 3 Mobile Platform s přelomovým výkonem, který pohání vybrané Snapdragon zážitky a je podpořen vynikající optimalizací operačního systému Nothing je ideálním řešením pro všechny druhy zákazníků. Řada Phone (3a) poskytuje u her stabilnější snímkovou frekvenci a zároveň vydrží déle na jedno nabití díky. V řeči čísel je CPU až o 33 % rychlejší než ve Phone (2a) a Qualcomm® Adreno™ GPU nabídne o 11 % výkonnější grafiku. Navíc získáte vybrané funkce Snapdragon Elite Gaming™, které jsou obvykle vyhrazeny pro vlajkové modely.

Řada Phone (3a) je o 92 % lepší ve zpracování AI úloh než loňský Phone (2a) a je tak znatelně lépe připravena na budoucnost pro jakýkoliv vývoj v oblasti umělé inteligence. Plně také využívá výhody Nothing OS a Essential Space pro ušetření času s věcmi jako je přepis hlasových zpráv na text přímo v zařízení.

Funkce RAM Booster využívá kombinaci fyzické a virtuální paměti RAM, která uživatelům umožňuje přístup až k 20 GB a potěší i větší odpařovací komora o ploše 4 500 mm², která snižuje teplotu zařízení o 23 % oproti Phone (2a).

Baterie a nabíjení
Řada Phone (3a) také vydrží déle na jedno nabití. Díky optimalizované mobilní platformě Snapdragon 7s Gen 3 spotřebovává o 8 % méně energie při klasickém používání a vydrží každý den o 30 minut více.

Phone (3a) i Phone (3a) Pro mají stejně velké baterie o kapacitě 5 000 mAh. To znamená, že telefony zvládnou až dva dny používání. S vylepšeným rychlým nabíjením, které nyní dosahuje výkonu 50 W, získáte za méně než 20 minut energii na celý den (50 % baterie).

Displej
Hlavní dominantou přední strany jsou pohlcující a brilantní 6,77” flexibilní AMOLED displeje. Oproti loňským modelům jsou o něco vyšší, mají méně zaoblené rohy a působí vyspělejším dojmem.

Při rozlišení Full HD+ vypadá obraz dostatečně ostře díky 387 pixelům na každý palec obrazovky a plynulé adaptivní obnovovací frekvenci 120 Hz. Standardní vzorkovací frekvence dotyku (tedy jak displej snímá dotek uživatele) je 480 Hz, tedy o 100 % více než u Phone (2a) a dokonce 1000 Hz v herním režimu. Každé přejetí prstem po displeji je tak neuvěřitelně plynulé a citlivé.

Displej se při zapnutém automatickým jasu sám vyšplhá až na 1 300 nitů. Maximální špičkový jas však dosahuje 3 000 nitů, to je o 131 % nárůst oproti Phone (2a). Není tedy problém konzumovat obsah i na přímém slunečním svitu.

Nothing OS
Nothing OS 3.1 postavený na Androidu 15 je rychlý, vyladěný, užitečný a plně přizpůsobitelný. Aktualizací se dočkaly i aplikace Nothing Gallery, Fotoaparát nebo Počasí. Řada Phone (3a) přináší také novou úroveň personalizace. Lze tak například pro vyčištění domovské obrazovky nastavit monochromatický motiv a skrýt popisky aplikací. Samozřejmostí je možnost přizpůsobené zamykací obrazovky a rychlého nastavení, aby bylo vše potřebné vždy na očích. Phone (3a) Pro podporuje nově eSIM (kromě Indie).

Řada Phone (3a) nabídne softwarovou podporu na 6 let. To zahrnuje 3 roky velkých systémových aktualizací a 6 let bezpečnostních aktualizací i aktualizací opravných a vylepšující funkce.

Essential Space (předběžný přístup)
Essential Space je nové centrum poznámek, nápadů a inspirací s umělou inteligencí. Odstraňuje problémy se zaznamenáváním a připomínám obsahu, dokáže zachytit, zpracovat a zapamatovat – je jako vaše druhá paměť.

Aby byl Essential Space vždy po ruce na jedno kliknutí, vytvořila společnost Nothing přímo Essential Space tlačítko. Snadno ho najdete a stisknete palcem – nachází se na pravé straně telefonů. Stisknutím tlačítka Essential Space zachytíte a odešlete obsah do aplikace Essential Space, dlouhým stisknutím nahrajete hlasovou poznámku a dvojitým kliknutím se rovnou dostanete ke všemu uloženému obsahu.

Nothing je neustále lepší hlavně díky své komunitě a není tomu jinak ani v případě aplikace Essential Space. Proto bude předběžný přístup Essential Space k dispozici všem, kteří si zakoupí Phone (3a) nebo Phone (3a) Pro. Předběžný přístup otevře dveře k plnohodnotným možnostem aplikace Essential Space, včetně chystaných funkcí, které budou uvolněné v následujících měsících – Camera Capture, Smart Collections, Focused Search a Flip to Record.

Dostupnost a ceny

  • Phone (3a) je k dispozici v černé, bílé a modré (modrá je pouze pro indický trh zatím) ve verzi 8+128 GB 9 199 CZK a ve verzi 12+256GB – 10 399 CZK
  • Phone (3a) Pro je k dispozici v šedé a v černé barvě ve verzi 12+256GB – 11 999 CZK
  • Phone (3a) lze přeobjednat již od zítra – od 5. března na Alza.cz, Datart.cz a nothing.tech (zde už dneška). Do prodeje jde 11. března
  • Phone (3a) Pro lze předobjednat od 11. března na Alza.cz, Datart.cz a nothing.tech. Do prodeje jde 25. března
  • Nothing Store Soho (Londýn) bude jedním z prvních míst na světě, kde si fanoušci značky budou moci v sobotu 8. března od 12:00 středoevropského času zakoupit řadu Phone (3a).

Dárky pro předobjednávky a první dny prodeje

  • K předobjednávkám a v prvních dnech prodeje – do 18. března dostane zákazník u Phone (3a) zdarma chytré hodinky CMF Watch Pro Ash Grey
  • K předobjednávkám u Phone (3a) Pro dostane zákazník zdarma bezdrátová sluchátka Nothing Ear (a) Black

Kompletní specifikace najdete na nothing.tech. Vizuály a další materiály pak zde. Pro nejnovější informace nezapomeňte sledovat Nothing na Instagramu, TikToku a X.

O společnosti Nothing
Společnost Nothing, která byla založena v roce 2020 je tu proto, aby se technologie staly opět zábavou. Její první telefon Phone (1) získal prestižní ocenění časopisu Time za inovativní design mezi chytrými telefony. Díky špičkovému designu a inovacím uživatelského rozhraní vytváří tato londýnská společnost alternativní ekosystém technologických produktů nejen pro mladé a kreativní lidi.

V roce 2024 společnost uvedla na trh telefon Phone (2), který se setkal s nadšeným ohlasem komunity, médií i nadšenců do designu. V roce 2024 byly uvedené další nové řady telefonů CMF Phone 1 a Nothing Phone (2a), přičemž obě tyto řady se opět setkaly s pozitivním přijetím.

Do dnešního dne společnost Nothing prodala po celém světě více než 7 milionů kusů svých produktů, přičemž pod značkami Nothing vydala pět audio produktů, pět chytrých telefonů a dvě chytrá nositelná zařízení. Společnost i nedávno dosáhla souhrnných tržeb ve výši 1 miliardy dolarů.

Všechny produkty Nothing jsou vyvíjeny v úzké spolupráci s rozsáhlou komunitou, která zahrnuje více než 8 000 soukromých investorů, a jsou vytvářeny s ohledem na udržitelnost.

Huawei na MWC 2025: Jak AI a 5G-A formují inteligentní svět

Barcelona/Praha, 6. března 2025 – V rámci veletrhu MWC 2025 v Barceloně představuje společnost Huawei své hlavní téma pro letošní rok: „Zrychlení inteligentního světa“. Zaměřuje se na rostoucí roli 5G-A, cloudu a umělé inteligence (AI) v digitální transformaci. Ve spolupráci s operátory, partnery a odborníky z celého světa zkoumá, jak AI může rozšířit možnosti sítí nové generace a podpořit inovace. S rychlým rozvojem těchto technologií se operátoři budou muset transformovat z poskytovatelů konektivity na poskytovatele digitálních služeb. Huawei proto přichází s tříúrovňovou technologickou architekturou, která jim pomůže přejít z oblasti telekomunikací do technologického sektoru a otevírat nové obchodní příležitosti.

Ke konci roku 2024 využívalo 5G sítě více než 2,1 miliardy zákazníků po celém světě a jejich počet stále roste. Společnost Huawei aktivně spolupracuje s operátory po celém světě, aby urychlila přechod z tradičního mobilního internetu na inteligentní mobilní sítě řízené AI. V roce 2024 operátoři ve více než 200 městech spustili první komerční sítě 5G-Advanced (5G-A), které nabízí vylepšenou konektivitu pro livestreaming, hraní her či cestování. AI přitom umožňuje personalizované služby a nové obchodní modely, čímž zlepšuje uživatelskou zkušenost i příjmy operátorů.

Mezi klíčové novinky patří řešení AI-to-X propojující AI se spotřebiteli, firmami a domácnostmi, AI-Centric Network optimalizovaná pro potřeby AI aplikací a AI řízený provoz sítí (O&M) na úrovni L4, které operátorům umožní efektivnější správu a vyšší spolehlivost služeb. Huawei přichází s více než 80 inovativními řešeními a spolu s partnery uvádí deset klíčových technologických novinek, které urychlí transformaci průmyslu.

Podle Yang Chaobina, ředitele Huawei ICT Business Group, AI zásadně promění svět na třech úrovních: poskytne personalizovanější zážitky pro spotřebitele, umožní inteligentní spolupráci mezi organizacemi a podpoří rozvoj inkluzivní inteligence pro celou společnost. Síť AI-Centric Network je navržena tak, aby operátorům pomohla zvládnout rostoucí nároky na kapacitu, latenci, pokrytí a správu sítí (O&M). Díky čtyřvrstvé architektuře umožní:

  • Plně propojené sítě, díky čemuž budou inteligentní aplikace profitovat z univerzálního síťového přístupu, ultra vysokých přenosových rychlostí a garantované kvality služeb (SLA assurance).
  • Aplikacemi řízená správa sítě (O&M) zaměřující se na potřeby konkrétních aplikací.
  • Rozšířené AI-to-X služby, které přizpůsobují parametry sítě individuálním potřebám uživatelů a firem.
  • Inovativní obchodní modely, jež umožní operátorům monetizovat nejen přenos dat, ale i kvalitu poskytovaných služeb.

Li Peng, senior viceprezident Huawei, upozornil, že AI zásadně mění interakci mezi člověkem a přístroji. Vyšší nároky na latenci, nahrávání i stahování dat budou vyžadovat další technologické inovace. Například generativní AI (AIGC) umožňuje okamžitou tvorbu 2D a 3D obsahu, zatímco AI doporučovací algoritmy přinášejí personalizovanější obsah pro široké publikum. Někteří operátoři již vyvíjejí systémy správy sítě založené na AI agentech. Ti například využívají digitální dvojčata k předpovídání personalizovaných potřeb uživatelů, čímž zkracují dobu uvedení nových služeb na trh z dní na minuty. AI agenti se schopností samoučení mohou také předvídat a lokalizovat poruchy během několika sekund, což zvyšuje efektivitu odstraňování závad o 30 %.

Tento vývoj povede k exponenciálnímu nárůstu datového provozu, a tím i k vyšším nárokům na mobilní sítě. Huawei proto doporučuje operátorům urychlit přechod od 5G NSA (non-standalone) přes 5G SA (standalone) až po 5G-A, rozšířit spektra a síťové kapacity a využívat inovace, jako jsou CUPS (Control and User Plan Separation) a GBR (Guaranteed Bit Rate), které umožní lepší řízení latence a kvality služeb.

MWC Barcelona 2025 se koná od 3. do 6. března v Barceloně. Huawei zde představuje své nejnovější produkty a řešení v Hale 1.

Více informací naleznete na: https://carrier.huawei.com/en/events/mwc2025.

O společnosti Huawei

Huawei je vedoucím globálním výrobcem infrastruktury informačních a komunikačních technologií a chytrých zařízení. Nabízíme integrovaná řešení ve čtyřech klíčových oblastech, kterými jsou telekomunikační sítě, výpočetní technika, chytrá zařízení a cloudové služby. Naším závazkem je každému jednotlivci, domácnosti a organizaci přinášet digitální řešení pro plně propojený, inteligentní svět.

Ucelená nabídka produktů, řešení a služeb Huawei je současně konkurenceschopná a bezpečná. Pro naše zákazníky vytváříme trvalé hodnoty prostřednictvím otevřené spolupráce s partnery v rámci ekosystému. Pomáháme lidem k jejich růstu, pracujeme na větším komfortu občanů v domácnostech a inspirujeme organizace všech druhů a velikostí k inovativnějším přístupům.

V Huawei se inovace zaměřují na potřeby zákazníků. Silně investujeme do základního výzkumu, přičemž se soustředíme na technologicky přelomová řešení, která posouvají svět kupředu. Máme více než 194 tisíc zaměstnanců a působíme ve více než 170 zemích a regionech. Společnost Huawei byla založena v roce 1987 a funguje jako soukromá společnost plně vlastněná svými zaměstnanci.

Pro více informací prosím navštivte naše webové stránky www.huawei.com nebo nás sledujte na:

http://www.linkedin.com/company/Huawei

http://www.twitter.com/Huawei

http://www.facebook.com/Huawei

http://www.youtube.com/Huawei

Komerční banka spouští inovativní kampaň na podporu kyberbezpečnosti a prevence proti rizikům finančních podvodů

Komerční banka (KB) spouští novou celoroční marketingovou kampaň, která se zaměřuje na ochranu financí klientů a posilování kontroly nad finančními riziky díky modernímu digitálnímu bankovnictví a aplikaci KB+. Kampaň staví na inovativním vizuálním konceptu „příšer“ symbolizujících digitální a další hrozby ztělesňující nejčastější podvody a rizika v oblasti bankovnictví a osobních financí. KB koncept na podporu finanční bezpečnosti připravila ve spolupráci s kreativní agenturou VCCP a dále s agenturami Dentsu, Svengali a Imagine Nation.

„Kybernetické hrozby se neustále vyvíjí a útočníci využívají stále sofistikovanější metody. V Komerční bance proto přistupujeme k bezpečnosti inovativně a nejenže chráníme finance našich klientů pomocí špičkových technologií, také vzděláváme a motivujeme klienty k aktivní obraně. Tato kampaň spojuje edukaci, kreativu a technologie, abychom klientům nabídli bezpečné a pohodlné digitální bankovnictví. Naším cílem není jen reagovat na hrozby, ale předcházet jim a nastavovat tak nové standardy v ochraně financí,“ uvedla Hana Kovářová, výkonná ředitelka pro strategii značky a komunikaci Skupiny Komerční banky.

„Bezpečnostní hrozby jsou pro většinu lidí často těžko představitelné, hledali jsme tedy kreativní řešení, které je lidem přiblíží. Proto jsme jednotlivé hrozby doslova zhmotnili formou příšerek a v komunikaci je zobrazujeme v konkrétních životních situacích, s kterými se lidé dokážou ztotožnit, a tak si i uvědomit s nimi spojená rizika,” okomentovala vznik komunikačního konceptu Martina Satre, Account Director agentury VCCP.

Kreativní koncept kampaně: příšery symbolizující kyberpodvody

Vizuálním prvkem kampaně jsou mimo jiné „příšery“, které symbolizují různé formy kybernetických a dalších finančních hrozeb – podvodné telefonáty, phishing, podvody na internetu či neoprávněný přístup k účtům. Každá příšera představuje konkrétní hrozbu a ukazuje, jak ji mohou klienti s pomocí digitálního bankovnictví KB+ snadno eliminovat.

Prvním televizním spotem je reklama na službu „Ověření bankéře“, která klientům umožňuje okamžité ověření zaměstnance Komerční banky při telefonickém hovoru prostřednictvím aplikace KB+. To je klíčový prvek pro ochranu klientů před podvodníky vydávajícími se za zaměstnance banky.

Další příšery pak budou reprezentovat ostatní rizika, se kterými se mohou klienti setkat. Mezi ně patří například podezřelé či podvodné transakce, nevýhodné spotřebitelské úvěry či zneužití platebních karet.

Média a celoroční nasazení kampaně

Kampaň poběží po celý rok 2025 napříč různými komunikačními kanály – televizními spoty, digitální reklamou, sociálními médii, outdoorovou reklamou a na pobočkách banky. Bylo natočeno šest televizních spotů (každý o délce 20 vteřin) a stejný počet online videí, které budou postupně zveřejňovány s rozestupem 1–2 týdnů. Každé z nich se zaměří na konkrétní benefit, který KB+ poskytuje pro ochranu financí klientů.

Reklamní spoty režíroval tým Wolfberg s produkcí Bistro Films. Fotografické materiály vytvořil Adam Bartas.

Unikátní vizuální a technologický přístup s využitím technologie motion capture

Vzhled příšer navrhl Přemek Ponáhlý ve spolupráci s kreativní agenturou VCCP. Následně byly ve spolupráci se studiem ALIEN vymodelovány ve 3D a pomocí technologie motion capture oživeny v televizních spotech a online videích. Příšery se také objevují ve statických vizuálech, kde symbolicky utíkají před portálem, který symbolizuje ochranný štít KB.

Mediální pokrytí a plán kampaně

Komunikační kanály: TV, outdoor, digitální média, web, pobočky, sociální sítě

Trvání kampaně: Hlavní část kampaně poběží od 3. března do konce roku 2025;

Agentury: Kreativní koncept zajistila agentura VCCP, produkci spotů realizovala společnost Bistro films, vizuální efekty a animace dodalo studio ALIEN, mediální plánování a nákup reklamy zajišťuje Dentsu. PR podporu agentura Svengali a kampaň na sociálních sítích Imagine Natione.

Akviziční bonus 3000 Kč pro nové klienty

Kampaň není pouze o ochraně financí, ale také o dlouhodobé motivaci nových klientů k přechodu na moderní digitální bankovnictví KB+. Jako součást kampaně nabízí Komerční banka akviziční bonus až 3000 Kč pro nové klienty, kteří si založí účet v aplikaci KB+ a splní podmínky aktivního používání po dobu tří měsíců.

Březen u T-Mobilu: Nová předplacenka, slevy na Xiaomi a Samsung a soutěže s MAGENTA TV

Digitální a satelitní MAGENTA TV v březnu slaví 300 tisíc uživatelů a přináší dvě soutěže o zajímavé ceny. T-Mobile zároveň nabídne atraktivní slevy na mobilní telefony Xiaomi a Samsung a představí novou předplacenou kartu pro všechny, kteří využívají chytrá zařízení.

Milník pro MAGENTA TV

MAGENTA TV si v březnu připisuje zásadní milník v podobě 300 tisíců zákazníků. Při této příležitosti si T-Mobile připravil dvě soutěže, které nabídne přímo v sekci Magenta Moments v aplikaci. V rámci soutěže budou moci zákazníci vyhrát televizor značky Philips nebo roční předplatné nejvyššího tarifu MAGENTA TV zdarma.

Digitální a satelitní TV od T-Mobilu byla spuštěna v roce 2016 a už o čtyři roky později ji využívalo 150 tisíc zákazníků. V roce 2023 se pak z T-Mobile TV stala MAGENTA TV. Televize neustále rozšiřuje nabídku služeb – vloni představila nové tarify Plus a Videotéku, která je silným hráčem na poli VOD.

Telefony na splátky a slevy na Xiaomi a Samsung

V březnu čeká na zákazníky T-Mobilu výhodná nabídka modelů z portfolia Xiaomi a Samsung. Za pouhou 1 Kč si mohou pořídit Xiaomi Redmi 13C 5G 128GB, ke kterému navíc získají i fitness náramek Xiaomi Smart Band 9 Active za 1 Kč. Telefon Samusng Galaxy A16 5G 128GB pak zakoupí jen za 460 Kč s tarifem Next neomezeně XL s výhodou.

Na řadu modelů pak mohou zákazníci uplatnit speciální dotace při nákupu na splátky. Samsung Galaxy A55 5G 128GB je s tarifem Neomezeně 5XL s výhodou dostupný za 100 Kč měsíčně, novinka Xiaomi 15 s tarifem Neomezeně 5XL s výhodou pak za 520 Kč měsíčně.

Nová předplacená karta pro chytrá zařízení

Novinkou je předplacená karta speciálně navržena pro chytrá zařízení jako jsou fotopasti nebo kamery. U této karty je možnost výběru ročních datových balíčků 20/50/250/500 GB za výhodné ceny v aplikaci Můj T-Mobile pro využití v rámci ČR. Balíčky najdou využití v chytrých zařízení v domácnostech, autech nebo například u zákazníků věnujících se myslivosti a dalším koníčkům. Více informací o nové předplacence naleznete zde.

20 let Elektrowinu: Výstava o recyklaci elektroodpadu a šance vyhrát domácí spotřebič!

Praha, 10. března „20 let ELEKTROWINU – Recyklujeme pro budoucnost“ je putovní výstava k výročí založení společnosti ELEKTROWIN a.s. Největší provozovatel kolektivního systému pro zpětný odběr a recyklaci elektroodpadu v České republice za dobu své existence zajistil recyklaci více než 42 milionů vyřazených elektrospotřebičů o celkové hmotnosti přesahující 730 000 tun. Výstava o cestě elektroodpadu a významu recyklace zavítá na náměstí ve 13 krajských městech. Vstup na akci je zdarma a návštěvníci se mohou zapojit do soutěže o hodnotné domácí spotřebiče.

Výstava, která provede návštěvníka celým procesem recyklace elektrospotřebičů, odstartuje 12. března v Brně a během následujících měsíců zavítá do dalších 12 krajských měst. V každém se zdrží vždy po dobu dvou týdnů. Poslední zastávkou putovní expozice budou Pardubice, kde výstava 18. září 2025 oficiálně končí. Přesné termíny a místa konání jsou k dispozici na webových stránkách www.elektrowin.cz. Akce se koná pod záštitou ministra životního prostředí Petra Hladíka a vstup na výstavu je zdarma.

Letos slavíme 20 let systému zpětného odběru elektrozařízení v Česku. Jsem hrdý na to, co se nám s kolegy podařilo – vybudovali jsme funkční systém, který patří k nejlépe fungujícím v EU. Velké poděkování patří všem lidem, kteří elektrospotřebiče odevzdávají tam, kam mají. Právě díky nim můžeme efektivně recyklovat a šetřit cenné suroviny,“ říká Roman Tvrzník, předseda představenstva ELEKTROWIN a.s. Putovní výstava ukáže, proč má smysl staré spotřebiče správně odevzdávat – jak se dál zpracovávají, co všechno lze recyklací získat a jaký dopad to má na úsporu surovin i energií. Návštěvníci nahlédnou do historie domácích elektrospotřebičů, jejich vývoje i nejnovějších technologií. „Motivací navštívit naši výstavu pod širým nebem může být kromě nabytí nových vědomostí také možnost vyhrát některý z domácích spotřebičů, které do soutěže věnovali naši partneři,“ upozorňuje Roman Tvrzník. Pro zapojení do soutěže stačí přijít na výstavu, naskenovat QR kód, odpovědět na několik otázek a zařadit se tak do slosování o hodnotné ceny, jako jsou mikrovlnné trouby, vysavače nebo kuchyňské roboty.

O společnosti

Společnost ELEKTROWIN a.s. byla založena v roce 2005 výrobci velkých a malých domácích spotřebičů jako provozovatel kolektivního systému pro zpětný odběr a recyklaci elektrozařízení. Od svého vzniku společnost zrecyklovala více než 42 milionů vyřazených elektrospotřebičů o celkové hmotnosti přesahující 730 000 tun. Sběrná síť zahrnuje téměř 12 000 míst po celé České republice.

Chytré hodinky jako pomůcka v prevenci hypertenze? Odborníci mají jasno

Vysoký krevní tlak patří mezi jeden z největších zdravotních problémů současnosti. Podle Světové zdravotnické organizace postihuje celosvětově jednoho ze tří dospělých, přičemž až čtyři z pěti pacientů nejsou adekvátně léčeni.[1] V Česku trpí hypertenzí přibližně 40 % dospělé populace, což odpovídá zhruba třem milionům lidí.[2] Přestože se jedná o rozšířený problém, prevence a pravidelné měření krevního tlaku stále nejsou dostatečně zažité. Nápomocné by mohly být v tomto směru stále oblíbenější chytré hodinky.

Hypertenze nemá zpočátku žádné viditelné příznaky, což z ní činí nebezpečné onemocnění. Pokud není včas diagnostikována a léčena, může vést k vážným komplikacím, jako je srdeční infarkt, mrtvice nebo selhání ledvin. Výzkumy navíc ukazují souvislost mezi vysokým krevním tlakem a rozvojem demence ve stáří.

Syndrom bílého pláště. Proč je lepší měřit tlak doma?

Zásadním pilířem prevence vysokého krevního tlaku je zdravý životní styl – vyvážená strava s nízkým obsahem soli a tuků, pravidelný pohyb alespoň půlhodiny denně a zvládání stresu. Klíčové je však také pravidelné měření krevního tlaku, a to nejen v ordinaci lékaře, ale i doma. Měření krevního tlaku v ordinaci může být totiž ovlivněno syndromem bílého pláště, který se projevuje dočasným zvýšením tlaku kvůli stresu z lékařského prostředí. Tento jev postihuje až 30 % pacientů, častěji ženy a starší osoby.[3] Zvýšená nervozita pacienta v ordinaci lékaře tedy může vést k nesprávné diagnóze a posléze i nevhodné léčbě.

Opačným jevem, který je zase častější u mužů, je pak méně známa maskovaná hypertenze. V tomto případě je tlak naměřený v ordinaci normální, kdežto mimo ni vykazuje vysoké hodnoty.[4] I kvůli těmto variacím se doporučuje pravidelné domácí měření krevního tlaku. Je tak možné získat přesnější obraz o skutečném stavu pacienta.

Chytré hodinky jako spolehlivý pomocník

Pohodlné měření krevního tlaku mimo ordinaci dnes umožňují nejen certifikované domácí tlakoměry, ale také stále oblíbenější chytré hodinky, na kterých je měření rychlé a pohodlné. V jejich případě přitom nemusí jít pouze o orientační hodnoty. Některé modely, jako například Huawei Watch D2, využívají pro měření certifikované technologie, a dokonce umožňují sdílení naměřených hodnot s lékařem. „Pravidelné měření krevního tlaku už nemusí být jen záležitostí pouze lékařských ordinací. Díky chytrým zařízením dnes mohou lidé získat přehled o svém zdraví prakticky kdykoli a kdekoli,“ říká Ondřej Koszty, produktový manažer společnosti Huawei, a dodává, že monitorování krevního tlaku je přitom vhodné nejen pro osoby s již diagnostikovanou hypertenzí, ale i pro ty, kteří chtějí zdravotním problémům předcházet.

Spánek a krevní tlak. Jak spolu souvisí?

Při regulaci krevního tlaku hraje důležitou roli také kvalita spánku. Jeho nedostatek nebo špatná kvalita mohou také zvyšovat krevní tlak a vést k dalším zdravotním komplikacím. Častým problémem ovlivňujících spánek i zdraví srdce je spánková apnoe, kterou trpí zhruba 10 % populace.[5] „Identifikovat problémy dříve, než způsobí vážnější následky, lze opět pomocí chytrých nositelných zařízení. Hodinky vybavené funkcemi analýzy spánku totiž dokážou sledovat dechovou frekvenci a jednotlivé fáze spánku, což pomáhá včas odhalit možné potíže,“ radí Ondřej Koszty ze společnosti Huawei.

Technologie jako součást každodenní péče o zdraví

Nositelné technologie tak hrají stále větší roli v péči o zdraví. Ty s řadou funkcí pro sledování zdraví, jako jsou zmiňované Huawei Watch D2, pak monitorují nejen krevní tlak a spánek, ale také srdeční tep, hladinu kyslíku v krvi (SpO2), tělesnou teplotu nebo úroveň stresu. Tato data tak umožňují uživatelům lépe porozumět reakcím svého těla a včas přijmout preventivní opatření. Chytré hodinky tak nejsou jen pomůckou pro sportovce, ale stávají se dnes i neocenitelným nástrojem pro každodenní péči o zdraví.

  1. https://www.paho.org/en/news/19-9-2023-first-who-report-details-devastating-impact-hypertension-and-ways-stop-it
  2. https://www.who.int/docs/default-source/ncds/ncd-surveillance/hypertension-profiles-2023.pdf
  3. https://www.tribune.cz/archiv/maskovana-hypertenze-versus-hypertenze-bileho-plaste/
  4. https://www.tribune.cz/archiv/maskovana-hypertenze-versus-hypertenze-bileho-plaste/
  5. https://www.internimedicina.cz/pdfs/int/2010/03/08.pdf

Drony a AI hlídají výkonnost solárních elektráren. Jsou rychlejší a přesnější. Zkontrolovat elektrárnu si už dokáže každý provozovatel

Fotovoltaické elektrárny musí ze zákona procházet pravidelnými revizemi. Jde nejen o bezpečnost, ale také o v průměru 3% ztráty, které způsobuje neoptimální výkon jednotlivých panelů. Zásadní změnu do dosud fyzicky prováděných inspekcí přináší využití dronů, jejichž záznamy dále vyhodnocuje umělá inteligence a přesně mapuje každou elektrárnu. Inspekce tak zabere jen zlomek času, odhalí až 8x více anomálií než fyzická kontrola a má přesnost cca 95 %. Od letošního jara může unikátní software zlínské společnosti Dronetech využívat každý provozovatel elektrárny, který si prostřednictvím dronu nabere záznamy panelů, jež pomocí webové aplikace nechá specializovaný software a AI vyhodnotit.

Aby solární panely fungovaly efektivně a měly co nejdelší životnost, musí se průběžně kontrolovat. Pravidelná údržba pomůže maximalizovat výkon panelů a prodloužit jejich životnost, která bývá více než 25 let.

Tradiční manuální inspekce fotovoltaických elektráren (FVE) technikem jsou časově náročné a mohou trvat několik dní až týdnů v závislosti na velikosti elektrárny. Nejenže to zvyšuje náklady na pracovní sílu, ale také prodlužuje dobu, po kterou mohou závady ovlivňovat výkon elektrárny.

„Použití dronů vybavených termokamerami a následné vyhodnocení naším softwarem a AI umožňuje provést detailní inspekci ve zlomku tohoto času, u středně velké FVE za pouhé 2 hodiny. Díky tomu se podaří snížit provozní náklady, minimalizovat výpadky a maximalizovat výkon systému,“ vysvětluje Ing. Ondřej Staněk ze společnosti Dronetech provozující službu FVEnaMax.

Software díky 95% citlivosti odhalí nejmenší anomálie

Nejen čas a náklady hovoří v neprospěch stávajících inspekcí. Pouhým okem nebo měřením je totiž vidět jen cca osmina anomálií. Ty často nemají bezprostřední vliv na bezpečnost, tedy nevylučují kladný výsledek inspekce, ale zásadně ovlivňují ekonomiku provozu.

Manuální inspekce jsou navíc náchylné k lidským chybám a mohou přehlédnout skryté nebo začínající závady. Dalším problémem může být kontrola obtížně přístupných částí.

„Dokážeme identifikovat i nejmenší závady a anomálie ještě dříve, než začnou představovat reálný problém. To umožňuje plánovat údržbu proaktivně, minimalizovat neplánované odstávky a prodloužit životnost svých zařízení,“ popisuje odborník.

Software byl navržen tak, aby na základě termálních a vizuálních dat rozlišil mezi normálním provozním stavem a abnormalitami různých kategorií – od drobných odchylek až po kritická poškození, která vyžadují okamžitou intervenci.

Ekologické výhody softwaru

Identifikace a případná oprava vadných panelů nebo komponent znatelně zvýší celkovou účinnost FVE. Zdánlivě malé zvýšení účinnosti o 3 % může znamenat dodatečnou výrobu energie, která by mohla napájet desítky domácností ročně, příp. snížit emise CO₂ ekvivalentní spálení několika tun uhlí.

„Když bychom si ukázali konkrétní příklad, FVE o výkonu 1 MWp může mít roční ztrátu zhruba 30 000 kWh. Pokud bychom šli ve srovnání dál, při průměrné spotřebě elektromobilu 15 kWh na 100 km se to rovná najetým 200 000 km, což by stačilo 5x na objetí zeměkoule. Takhle vysoká je ovšem i spotřeba veřejného osvětlení v Praze za 1 den,“ demonstruje na příkladech odborník možné roční ztráty vinou anomálií FVE.

Software je kompatibilní s různými systémy

Inspekce pomocí dronů prozatím není vhodná pro malé FVE a ani pro rodinné domy, protože cena by byla pro domácnosti příliš vysoká. Nicméně software je navržen tak, aby byl kompatibilní s různými typy fotovoltaických systémů včetně pozemních či střešních instalací na průmyslových halách. Jeho flexibilita umožňuje efektivní analýzu a správu bez ohledu na velikost či konfiguraci systému.

„Aby bylo dosaženo optimálních výsledků inspekce pomocí dronů, měla by se provádět během slunečních dnů s minimem oblačnosti. Pro termální inspekce je nutný dostatečný sluneční osvit a teplotní rozdíl mezi panely a okolím, aby byly závady dobře detekovatelné,“ doporučuje Ing. Ondřej Staněk.

Kompletní služba, nebo zapůjčení?

Drony je možné využít coby komplexní službu, kdy vše obstarají technici ze společnosti Dronetech. Další variantou je, že si klient vše podle udaných parametrů nafotí sám a firma mu to jen vyhodnotí.

„Nově nabízíme firmám i jednotlivcům také zapůjčení dronů, což sníží jejich počáteční náklady. Pokud následně provedou dostatek inspekcí a využijí náš software pro jejich analýzu, vrátíme jim plnou cenu půjčovného,“ dodává Ing. Ondřej Staněk ze společnosti Dronetech provozující službu FVEnaMax.

Délka letu dronu v závislosti na velikosti FVE:

Malé FVE do 300 kWp – do 30 minut.

Střední 300 kWp – 2 000 kWp – do 90 minut.

Velké 2 000 kWp – 5 000 kWp – do 120 minut.

AI v pracovním životě: firmy podceňují školení zaměstnanců. Uchazeči při pohovorech kopírují chyby

PRAHA, 10. BŘEZNA 2025 – Podle dat Českého statistického úřadu v loňském roce používalo technologie umělé inteligence (AI) pouhých šest procent českých podniků. Odborníci během letoška očekávají razantnější nástup nástrojů AI do pracovního života Čechů. Tématem roku 2025 jsou AI agenti.

Stejně jako nástup internetu proměnil pracovní trh v 90. letech, mění ho nyní i umělá inteligence. Personalisté předvídají nevyhnutelné změny už v příštích několika málo letech. „Obecně lze říci, že na pracovním trhu neexistuje obor, který by byl imunní vůči vlivům umělé inteligence a automatizace. Očekává se, že umělá inteligence bude mít do roku 2030 na pracovní trh významný dopad. Některé profese se výrazně promění, jiné mohou zcela zmizet. Zaměstnanci se budou muset přizpůsobit novým trendům, rozvíjet nové dovednosti a být otevření inovacím, aby bylo možné se úspěšně adaptovat na novou realitu pracovního trhu,“ řekla Olga Hyklová, majitelka a výkonná ředitelka personální agentury Advantage Consulting.

Umělá inteligence už nyní proniká do pracovního života stále většímu počtu Čechů a tuzemští zaměstnanci projevují o nástroje AI zájem. V Česku se počet zaměstnanců, kteří by AI užívali pro každodenní pracovní činnost, podle Work Trend Indexu společnosti Microsoft už v roce 2023 pohyboval kolem 59 procent. Češi jsou přesto v míře zapojení AI do pracovního života pod světovým průměrem, který je 75 procent. Na vině bývají české firmy, které se do zapojení AI zatím příliš nehrnou, její využívání a učení se s ní nechávají na zaměstnancích. „Nasazení AI vyžaduje modernizaci a investice do technologií. Nějaké školení o AI pro své zaměstnance ale aktuálně poskytuje minimum firem. I při vyhledávání kandidátů na dané pozice se setkáváme s tím, že se počítačová znalost předpokládá a rozšiřování znalostí je soukromou aktivitou zaměstnance. Ač střední, větší a mezinárodní firmy mají ve většině zavedený systém vzdělávání pro své zaměstnance, často se týká komunikace, interních procesů a systémů, bezpečnosti, a to i té počítačové, samotná umělá inteligence je prozatím opomíjena. V Česku podle Work Trend Indexu uvádí 51 procent českých zaměstnanců, že jim dovednosti související s umělou inteligencí chybí. Zvyšování digitální gramotnosti je ve firmách podceňované, i když by zvýšilo efektivitu práce,“ upozornil Roman Vejražka, výkonný ředitel headhunterské společnosti Theones.

Umělá inteligence aktuálně nejvíce ovlivňuje pozice, které zahrnují rutinní úkoly a práci s daty. „Nahrazuje a zrychluje například manuální zadávání dat, automatizuje e-maily a odpovědi. Vliv má i na kreativní profese, jako jsou grafik, reklamní kreativec nebo copywriter. Dále zrychluje a zefektivňuje práci na pozici technická podpory zákazníků, kde firmy implementují AI například do telefonické podpory. Dopad na ostatní kancelářské pozice, jako jsou asistentka nebo účetní, bude přicházet s implementací AI do firemních ERP systémů – tedy softwaru, který organizace používají ke správě každodenních obchodních činností, jako je například účetnictví nebo zásobování,“ vyjmenoval Roman Vejražka.

Velkým tématem jsou AI agenti. Ti mohou už v letošním roce některé pozice zastoupit. „Umělá inteligence má potenciál transformovat pracovní trh v mnoha oblastech. Pro letošní rok se očekává spuštění AI agentů, což jsou software nebo virtuální asistenti, kteří budou schopni vykonávat složitější úkoly, než jaké zvládají současné automatizované systémy. V praxi to bude znamenat, že AI agenti se budou schopni rozhodovat, analyzovat situace, a dokonce interagovat s lidmi v reálném čase na úrovni, která dříve nebyla možná. AI agenti nebudou hned úplně nahrazovat všechny profesní role, ale v některých oblastech už v roce 2025 nebo během dalších dvou až tří let můžeme vidět významné změny. Půjde zejména o profese, které se zaměřují na rutinní, opakující se úkoly. Zároveň ale budou vznikat nové pracovní pozice zaměřené na vývoj, správu a etiku AI,“ uvedla Gabriela Káninská Repková, projektová manažerka vzdělávací organizace JA Czech a odbornice na vzdělávání v AI.

Oblast, do které AI už pronikla naplno, je personalistika, tam pomáhá s náborem, užším výběrem kandidátů i komunikací s uchazeči. „Firmy stále častěji využívají AI k tomu, aby vytvářely optimalizované inzeráty, které lépe cílí na specifické kandidáty. AI analyzuje data o aktuálních trendech na trhu práce a preferencích uchazečů, aby generovala inzeráty s klíčovými slovy, která zvyšují pravděpodobnost oslovení kvalifikovaných odborníků. Kromě tvorby inzerátů AI také zefektivňuje screening kandidátů tím, že rychle analyzuje tisíce životopisů a identifikuje nejvhodnější uchazeče. Chatboti pohánění AI pak poskytují kandidátům okamžité odpovědi a provádějí předběžné pohovory, čímž náborářům uvolňují čas na osobní komunikaci a složitější úkoly,“ popsala Denisa Janatová, ředitelka společnosti smitio.

Práci s AI stále častěji využívají i uchazeči o zaměstnání, nejčastěji při pohovorech a tvorbě životopisů. Podle personalistů to ale úplně šťastný krok není. Podle loňské studie PwC Global Hopes and Fears Survey má 40 procent Čechů obavu, že jim AI předloží nepravdivé informace a oni nebudou schopni chybu odhalit a jejich obavy se během pracovních pohovorů naplňují. „Sledujeme stále častější zavádění AI nástrojů do tvorby životopisů. Pokud si kandidát nechá své CV vygenerovat, naši konzultanti velmi rychle rozpoznají formální a neosobní styl, takový životopis je pro nás často bezcenný. Další problém představují testy kandidátů během pohovorů. Ty jsou stále méně vypovídající, protože se dnes uchazeči o pracovní pozici s AI připraví na test, případně mohou umělou inteligenci použít i během online testu. Umělá inteligence má velké možnosti, ale spousta lidí s ní ještě neumí kvalitně pracovat. V praxi se aktuálně setkáváme s tím, že uchazeči o zaměstnání například během testů kopírují očividně chybné nebo nepřesné odpovědi,“ upozornila Olga Hyklová.

THEONES, www.theones.cz

Tým THEONES se zaměřuje na klíčové pozice v rámci vyššího a středního managementu. Headhunteři mají dlouhodobé zkušenosti a specializují se na hledání vrcholových manažerů.

 

Mobilem platí víc než polovina klientů ČSOB. Platební náramky nebo prsteny si za první měsíce existence vyzkoušela desetina

Nové způsoby placení jsou mezi klienty ČSOB čím dál oblíbenější. Nejvíce přibývá plateb mobilem, které už používá více než polovina z nich, oblibu si získává také placení hodinkami, které využívá 19 %. Atraktivní jsou však i nové a neokoukané platební způsoby, konkrétně platební náramky či prsteny. Tyto inovativní platební doplňky byly představeny teprve v loňském roce a už je stihla vyzkoušet zhruba desetina klientů ČSOB. Ukazuje to průzkum Mastercard pro ČSOB.

Placení mobilním telefonem je nejrychleji rostoucí platební metoda za posledních pět let. Mobilem nyní platí 59 % klientů ČSOB, přičemž téměř polovina z nich ho k platbě využívá kdykoliv to jde. Další ho k placení používají, když vyrazí ven bez peněženky, když se jim nechce vytahovat karta z peněženky nebo v případě, že svůj mobil před placením už drží v ruce.

„Naši klienti jsou dlouhodobě otevření novým technologiím. Z dat vyplývá, že mobilním telefonem platí více klientů ČSOB, než je český průměr. Otevření jsou i dalším inovativním metodám placení. Na popularitě rostou doplňky, kterými se dá platit. Platbu náramkem nebo prstenem si už vyzkoušela zhruba desetina klientů ČSOB,“ sdělil Martin Jarolím, vrchní ředitel a člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail.

Majitelé platebních náramků je používají pro 42 % svých plateb. Volí je v situacích, kdy chtějí zaplatit rychle, nemají u sebe zrovna mobilní telefon nebo chtějí zaujmout neobvyklým způsobem placení. Největší výhodu náramků spatřují v rychlosti, jelikož náramek mají vždy na ruce, a v jednoduchosti použití a pohodlí.

Placení prstenem si vyzkoušelo 9 % klientů ČSOB, kteří ho využívají pro 36 % svých plateb. Stejně jako u náramků nejvíce oceňují rychlost placení, jelikož je prsten drobný a vždy ho mají na ruce.

„Češi jsou mimořádně otevření technologickým inovacím, což se potvrzuje i v oblasti plateb. Roste zájem o nové způsoby placení, které spojují pohodlí a bezpečnost – a v případě prstenů a náramků také styl a eleganci. Tyto inovace jsme představili teprve v loňském roce a naše data jasně ukazují, že si k nim zákazníci nacházejí cestu velmi rychle. Podle nejnovějšího průzkumu plánuje vyzkoušet placení prstenem nebo náramkem až 16 procent lidí,“ uvedla Jana Lvová, generální ředitelka Mastercard pro Česko a Slovensko.

V ČSOB preferuje bezhotovostní platby více než polovina klientů. Kdykoliv je to možné platí bezhotovostně 53 %, naopak hotovost stále preferuje 21 % klientů ČSOB, což je však o tři procentní body méně než český průměr.

Průzkum Mastercard iResearch zrealizovala výzkumná agentura G82 v prosinci 2024 na vzorku 1 204 respondentů, z čehož 327 bylo klienty ČSOB.

Exit mobile version