Strategickou karetní hru Beecarbonize, která dává hráčům do ruky osud planety, vytvořilo ve spolupráci s našimi kolegy studio Charles Games. A minulý týden zabodovala u poroty Apple Design Awards! V kategorii Social Impact bude ve finále soutěžit například s aplikací Duolingo.

Ceny Apple Design Awards jsou od roku 1997 každoročně udělovány za inovace, vynalézavost a technické úspěchy v oblasti designu aplikací a her. Finalisté kategorie Social Impact podle poroty upozorňují na zásadní problémy a smysluplně zlepšují lidské životy. Výsledky budou vyhlášeny už 5. června na WWDC23.

Máme obrovskou radost, že jsme se umístili po boku takových velkých jmen, jako jsou populární aplikace Headspace nebo Duolingo, ale taky oceňovaných her, jako je Hindsight a Endling,“ říká k postupu do finále Ondřej Trhoň ze studia Charles Games.

Environmentální poradce Člověka v tísni Jakub Zelený, který se staral o odbornou stránku hry, dodává: „Nominace naší hry podtrhuje potřebnost vést diskuzi o nutných hlubokých společenských změnách hravým a kreativním způsobem, který je přístupný široké veřejnosti, zejména mladým lidem. A to se nám, zdá se, povedlo!“

Beecarbonize je strategická simulace klimatické změny, založená na skutečném výzkumu a vědeckých vizích. V komplexní, ale přístupné simulaci hráči rozhodují, které sektory společnosti budou proměňovat a jak. Dají přednost rychlému přechodu k obnovitelným zdrojům energie? Nebo jsou pro ně hlavní sociální reformy či obnova ekosystémů? Každá z herních karet představuje vědecké objevy, opatření nebo ekonomické reformy, které ve svých důsledcích ovlivňují celou planetu.

V současné době má hra na kontě už přes 50 tisíc stažení. „V Beecarbonize nám šlo o to vytvořit zábavnou hru s atraktivní hratelností, ze které se hráči, pokud budou chtít, i něco dozvědí,” vysvětluje designérka a programátorka hry Alex Petrova. „Postupující klimatická změna působí přírodní katastrofy nebo společenské krize a hráčky a hráči se s nimi musí vypořádat a plánovat svůj postup podle toho,” dodává.

„Žádná část společnosti, ekonomiky a přírody v naší hře nestojí sama za sebe, cílem bylo ukázat, že například výroba energie a ochrana půdy jsou propojené,” popisuje přístup Jakub Zelený. Veškeré jevy a opatření ve hře vycházejí ze skutečného výzkumu, u těch futurističtějších karet, jako jsou robovčely, ze skutečných vědeckých vizí,” doplňuje.

Hráči Beecarbonize se zároveň už brzy dočkají aktualizace. Vývojáři Charles Games se chystají vylepšit grafiku hry a obohatit ji o nové výzvy, karty i možnosti dosažení cíle.

Hra byla vytvořena v rámci projektu 1Planet4All, který sdružuje 14 nevládních organizací v 12 zemích s cílem upozornit na probíhající změnu klimatu a její dopady v rozvojovém světě. Zaměřuje se na osvětu mladé generace a poskytování podpory učitelům a novinářům v komunikaci složitých témat spojených se změnou klimatu.

Napsat komentář