Ochrana dat je pro kyberbezpečnost firem klíčová, přesto ji řeší jen třetina malých a středních firem

PRAHA, 5. března 2025 – Kybernetické útoky na podnikovou informační architekturu jsou stále sofistikovanější. Nestačí se proto soustředit pouze na tradiční bezpečnostní mechanismy firemní sítě, je třeba jít hlouběji. Bez ochrany dat na všech úrovních je firemní prostředí totiž chráněno jen částečně. Z analýzy české společnosti ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku, vyplývá, že pouze 30 % malých a středních podniků se v rámci zabezpečení svého IT zaměřuje na ochranu dat a dokáže ji řešit komplexně. Přitom pokud firma přijde o datový obsah, je mnohem složitější zajistit nápravu, než při zneužití výpočetního zdroje či některého prvku v IT infrastruktuře.

Vývoj kybernetických hrozeb poukazuje na trend, že perimetr ochrany zabezpečení vlastní firemní sítě v podobě VPN, firewallu a antivirových řešení už nemůže stačit. A to nejenom díky narůstající mobilitě dat, ke kterým uživatelé přistupují z firemních, soukromých i veřejných zařízení, ale i možnostem práce na dálku, kdy data mohou být uložena prakticky kdekoli, od onpremise řešení až po cloud. K současným trendům bezpečnostních mechanismů patří například vícefaktorové autentizace, automatizace bezpečnostních opatření, synchronizované ochrany koncových bodů nebo detekce potenciálně slabých míst. V ochraně podnikové informační architektury je však klíčové zaměřit se na to základní – ochranu samotných dat, a v důsledku toho také jejich uživatelů a zařízení. Ochrana dat navíc usnadňuje naplnění regulačních a legislativních požadavků v oblasti kybernetické bezpečnosti.

„Data jsou opravdu to nejcennější, co firma má. U ochrany dat je proto třeba zaměřit se na komplexnost celého procesu – tedy od samotného zaznamenávání a uložení dat, přes jejich přenos, až po ošetření chybných konfigurací souvisejících nástrojů a odhalení anomálií ve zpracování. V praxi to například znamená data zálohovat, maskovat, šifrovat, čistit v okamžiku jejich příjmu i dalšího zpracování, ověřovat důvěryhodnost instalačních balíčků nebo eliminovat nebezpečné kódy a URL adresy. Setkáváme se s tím, že firmy mají například dobře zvládnutou oblast šifrování, naopak velmi problematická bývá správa uživatelských identit, kdy zdaleka ne všichni zaměstnanci mají přístup jen k tomu, co skutečně potřebují. Na komplexní ochranu dat ale firmy zpravidla nemají dostatek kapacity,“ říká Jaroslav Cihelka, spolumajitel společnosti ComSource a expert na kybernetickou bezpečnost.

Z pohledu prevence ochrany dat před kybernetickými útoky se musí firmy umět připravit na to, že se útočníci dokážou nepozorovaně infiltrovat do firemní IT infrastruktury a mohou vyčkávat měsíce, ale i rok, aby zasáhli co nejefektivněji. Důležité je pak poznat, v jakém rozsahu se útočníkům podařilo zakotvit ve firemní síti a najít cesty, kterými se do ní dostali.

„Samotné zastavení útoku nestačí. K ochraně dat slouží neustálé hloubkové audity a monitoring síťového provozu, aby bylo možné orientovat se v běžném chování datového obsahu. Dojde-li ke kybernetickému útoku, pomohou nám tyto procesy odvodit abnormality v době útoku, ale i po něm. Čím dříve se jakékoli odchylky v rámci analýzy datového obsahu odhalí, tím lépe. Přestože datově orientovaná bezpečnost ve spojení s dalšími bezpečnostními mechanismy dokáže účinně vyřešit většinu aktuálních hrozeb, nelze nikdy dosáhnout 100% ochrany. Pro případ kybernetického útoku by tak firmy měly mít připravenou i analýzu rizik, která určuje ochranu klíčových systémů a business aplikací pro zajištění kontinuity jejich podnikání. Musí si i stanovit rizika, která jsou z ekonomického pohledu schopny u případných ztrát akceptovat,“ uzavírá Jaroslav Cihelka.

O společnosti ComSource

Společnost ComSource se v oblasti kybernetické bezpečnosti a síťové infrastruktury pohybuje od roku 2010, od roku 2023 se soustředí i na oblast datové analytiky. Poskytuje vysoce profesionální služby a dodává ta nejlepší infrastrukturní a bezpečnostní řešení on-premise, v cloudu nebo v hybridních prostředích. Díky vlastní laboratoři ComSource vyvinul a dále rozvíjí i vlastní řešení a služby. Nejvýraznější z nich je systém FlowGuard chránící před DDoS útoky. ComSource má CSIRT tým, je aktivním členem AFCEA a projektu FENIX. Společnost má své pobočky v Praze, Brně, Písku a v Bratislavě.

Mladé ženy láká podnikání stejně jako muže. Cestu k němu mají složitější

Praha, 5. března – Mladé Češky tíhnou k podnikání stejně jako jejich mužští vrstevníci. Podle nedávného průzkumu*, který Visa uskutečnila ve spolupráci se společností Ipsos, má o založení vlastního podnikání zájem 54 % českých žen ve věku 18–35 let, u mužů je číslo téměř totožné – 55 %. Pro ženy v této věkové skupině je největším motivátorem potenciál nezávislosti (80 % žen oproti 71 % mužů). Na druhou stranu mladé muže o něco více pohání společenské uznání (14 % mužů oproti 10 % žen) a výdělek (44 % muži vs. 36 % ženy).

Ve srovnání s českými mileniálkami (narozenými mezi lety 1981 a 1996) mají dnešní mladé ženy větší chuť založit vlastní podnikání, ale čelí podobným výzvám. Klíčový rozdíl spočívá v tom, že zatímco mileniálky měly větší přístup k tradičním finančním možnostem a zažily rozmach startupové kultury, podnikatelky z generace Z se často obracejí k alternativním zdrojům financování, jako je crowdfunding nebo podpora komunity. Kromě toho jsou mladé podnikatelky více digitálně orientované a využívají sociální sítě k budování svých značek.

Jaké bariéry ženy v souvislosti se založením podnikání nejčastěji zmiňují?

  • Nejistota a strach z neúspěchu
  • Slaďování podnikání s rodinným životem
  • Omezený přístup ke kapitálu
  • Stereotypy a společenská očekávání

Kde se mladí chtějí do podnikání pustit nejčastěji?

Nejvyšší zájem o založení vlastního podnikání je v Praze (42,9 %) a v Jihomoravském kraji (45 %). Zajímavé je, že lidé z menších měst (do 5 000 obyvatel) jsou k podnikání motivovanější (42,1 %) než ti z velkých měst (34,8 %).

Podnikatelské ambice jsou nejčastější u lidí se středoškolským vzděláním (37,6 %) nebo výučním listem (42,5 %). U absolventů vysokých škol je zájem nižší (33,8 %), pravděpodobně kvůli lepšímu přístupu ke stabilním kariérním příležitostem.

Visa ve spolupráci s ČSOB dlouhodobě podporuje ženy v podnikání prostřednictvím projektu Visa She’s Next, který pomáhá podnikatelkám překonávat překážky na cestě k úspěchu. Nabízí nejen finanční podporu, ale i mentoring, vzdělávací workshopy a networkingové příležitosti. Projekt se zaměřuje na posílení podnikatelek v klíčových oblastech, jako je přístup ke kapitálu, digitální dovednosti a budování značky, a pomáhá jim tak rozvíjet své podnikání v dynamickém a konkurenceschopném prostředí.

*Zdroj: Sběr dat provedla společnost Ipsos v prosinci 2024 na reprezentativním vzorku české internetové populace ve věku 18–35 let s celkovým počtem 1 000 respondentů.

O společnosti Visa

Visa (NYSE: V) je jedním z globálních lídrů v oblasti digitálních plateb, který zpracovává transakce mezi spotřebiteli, obchodníky, finančními institucemi a vládami ve více než 200 zemích. Naším posláním je propojit svět prostřednictvím inovativní, spolehlivé a bezpečné platební sítě, která umožňuje jednotlivcům, firmám a ekonomikám prosperovat. Ve Visa věříme, že inkluzivní ekonomika, která spojuje všechny a všude, prospívá všem a zajišťuje budoucnost pohybu peněz. Více na Visa.cz.

Český Mews získává investici 75 milionů dolarů pro upevnění svého postavení v oblasti pohostinství

Praha 5. března 2025 – Mews, přední česká platforma poskytující služby v oblasti pohostinství, dnes oznamuje zisk investice ve výši 75 milionů dolarů (necelé 1,8 miliardy korun). Investice je vedena firmou Tiger Global, která se připojila ke stávajícím investorům Kinnevik, Battery Ventures a Growth Equity at Goldman Sachs Alternatives. Tato investice podpoří další expanzi českého jednorožce v USA a v regionu DACH (Německo, Rakousko a Švýcarsko), urychlí inovaci platformy pro řízení výnosů využívající AI a umožní další strategické akvizice.

„Bylo nám jasné, že Tiger Global je vhodným partnerem do další fáze růstu Mews. Mají značné zkušenosti s rychle rostoucími technologickými firmami v USA, jako jsou Toast, Procore a ServiceTitan, což se nám hodí při nadcházející expanzi, dalších inovacích a strategických akvizicích. Tato investice potvrzuje náš závazek k americkému trhu, kde jsme v posledních letech investovali přes 50 milionů dolarů do rozvoje svého podnikání. Plánujeme zde i nadále výrazně investovat a upevnit tak svou pozici na globálním trhu,“ uvádí zakladatel společnosti Mews Richard Valtr.

Růst Mews pokračuje

Mews během roku 2024 výrazně rostl na globálním trhu. Společnost zaznamenala více než 50% meziroční růst, zpracovala platby v hodnotě více než 10 miliard dolarů a dosáhla příjmů přes 200 milionů dolarů. Během roku také Mews získal nové zákazníky, včetně BWH Hotels, dokončil akvizici Atomize a zvýšil svůj podíl na trhu v regionu DACH na 20 %.

Nová investice podpoří expanzi Mews, především na americkém trhu, kde společnost rychle roste a upevňuje svou pozici. V severní Americe se její příjmy meziročně zdvojnásobily a počet hotelových značek využívajících jejich platformu, včetně Lark Hotels, BWH Hotels a Weekender, se více než zdvojnásobil. Mews také výrazně rozšířil počet spravovaných pokojů a prostor, čímž překonal některé zavedené poskytovatele systémů v USA.

„Chceme, aby pohostinství bylo více zaměřené na lidi, a tato investice nám v tom pomůže. Umělá inteligence nabízí mnoho možností a má velký potenciál zlepšit jak zážitek hostů, tak i provozní efektivitu, protože toto odvětví pracuje s obrovským množstvím dat. S podporou Tiger Global chceme dále rozvíjet technologie, které propojují pohostinství a AI, a Mews v tom bude hrát důležitou roli,“ dodává Matt Welle, CEO Mews.

Investice také umožní Mews rychleji rozvíjet své technologie a lépe reagovat na nové požadavky v pohostinství. Díky neustálým investicím do inovací Mews zlepšuje správu hotelů a nabízí efektivnější automatizaci, škálovatelnost a lepší provozní řízení pro velké hotelové značky.

„Mews přináší nový směr, jakým se v pohostinství a dalších odvětvích přistupuje k péči o zákazníky. Naše partnerství je důležitým krokem v době, kdy Mews rozšiřuje své působení v Severní Americe a posiluje své postavení na globálním trhu,“ komentuje Sara Eadie z Tiger Global.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Platforma Mews Hospitality Cloud, kterou využívá pět tisíc zákazníků ve více než 85 zemích, je navržena tak, aby zefektivnila provoz moderních hoteliérů, vylepšila zážitky hostů a vytvořila ziskovější podniky. Mezi zákazníky patří Generator-Freehand, The Strawberry Group, The Social Hub a Airelles. Mews byl oceněn jako Nejlepší PMS (2024) a zařazen mezi Nejlepší místa pro práci v hotelové technologii (2021, 2022, 2024) společností HotelTechReport, získal také tituly Nejlepší světový poskytovatel hotelového PMS (2023) a Nejlepší nezávislý světový poskytovatel hotelového PMS (2022, 2023) podle World Travel Tech Awards. Společnost Mews má pobočky v Evropě, Spojených státech a Austrálii.

Více o Tiger Global

Tiger je investiční firma se sídlem v New Yorku, založená v roce 2001. Zaměřuje se na dlouhodobé investice do veřejných i soukromých technologických společností v různých fázích vývoje, od startupů po zavedené podniky. Během více než 20 let investovala do stovek firem ve více než 30 zemích, přičemž přes 90 z nich vstoupilo na burzu. Tiger Global podporuje růst společností napříč sektory a usiluje o vytvoření dlouhodobé hodnoty pro investory.

DODO po dalším dvouciferném růstu utržilo 1,7 miliardy korun. Letos chce doručení v konkrétní hodinu prosadit napříč balíkovou přepravou 

(5. března 2025, Praha) Technologicko-logistická společnost DODO má za sebou další rok dvouciferného růstu. Napříč šesti evropskými trhy firma rozvezla 6,5 milionu zásilek a utržila 1,7 miliardy korun. Kromě domovského Česka růst táhly také úspěchy v zahraničí. Z Německa se pro DODO stal již druhý nejsilnější trh a signifikantně růst se daří také v Maďarsku, kde společnost začala rozvážet nákupy pro jeden z největších obchodních řetězců Auchan. V následujícím období chce DODO nejen nadále posilovat v segmentu potravin, ale zároveň masivně rozšířit doručování v předem vybraný den a čas napříč klasickou balíkovou přepravou.

Společnosti DODO se v roce 2024 podařilo již osmým rokem v řadě vyrůst minimálně dvouciferným tempem. Firma utržila 1,7 miliard korun a vyrostla tak o 13 %. Rozvezeno bylo přibližně 6,5 milionu objednávek, což je o necelých půl milionu více než loni. Ještě výraznějším posunem se ale firma může pochlubit v oblasti provozní efektivity. Hrubý zisk totiž dle předběžných výsledků meziročně vzrostl o 36 %, ukazatel EBITDA pak dokonce o 66 %. Ukazuje se tak, že investice do neustálého vylepšování vlastní technologické platformy i provozních vylepšení na všech úrovních se jednoznačně vyplácejí.

„V roce 2024 se nám opět podařilo růst rychleji než trh, ale co je důležité, výrazně jsme posunuli naši celkovou provozní efektivitu. Navyšujeme provozní marži i hrubý zisk a výrazně rosteme i na úrovni ukazatele EBITDA. Oproti roku 2023 jsme odvezli o bezmála půl milionu objednávek více, a to s nižším počtem aut i kurýrů, což je v souladu s naší snahou o neustálé navyšování produktivity. Firmu připravujeme na další růst, a to s důrazem na efektivní využití investic, aby jejich objem vždy odpovídal aktuálnímu tempu růstu,“ popisuje Jana Dostálová, CFO DODO Group.

Další růst skrze slotové doručování pro celou e-commerce 

DODO má za sebou další úspěšný rok v segmentu rozvozu potravin, kde si drží pozici nejvyužívanějšího rozvozce v Evropě, a napříč trhy zajišťuje logistiku online supermarketům jako Tesco, Košík, REWE či Auchan. Stále silnější je ale DODO také v dalších segmentech e-commerce. Ve druhé polovině loňského roku DODO posílilo své snahy o zavedení slotového doručování pro e-commerce uvedením specializovaného řešení pro e-shopy, jehož součástí je i snadno implementovatelný widget pro výběr konkrétní hodiny doručení.

„Zákazníci dlouhodobě dávají najevo, že chtějí být pány svého času a své zboží si převzít v momentě, kdy se to hodí jim. Tato touha po flexibilitě je příčinou, proč tolik narostly na popularitě doručovací boxy. My však věříme, že kromě nich je budoucností e-commerce bezpochyby i domácí doručení, jen musí vypadat jinak, než je standardem dnes. Díky DODO již dnes může e-shop snadno a rychle nabídnout zákazníkům možnost, aby si dopředu vybrali, v jaký den a čas chtějí zásilku doručit. Ve slotovém doručování vidíme obrovský potenciál a věříme, že jedním ze základních pilířů našeho dalšího růstu bude spolupráce s tradičními balíkovými přepravci napříč Evropou, kteří díky nám budou schopni nabídnout svým zákazníkům službu, po které volají,“ popisuje Michal Menšík, CEO DODO Group.

Doručování v přesných časových slotech již dnes DODO zajišťuje pro e-shopy jako Dr. Max, Decathlon, Nay.sk, Samsung, Pilulka, Rituals a další. A právě na této oblasti chce DODO stavět svůj další růst napříč evropskými trhy. Prostor pro růst slotového doručování ostatně dokládají jak data o zákaznických preferencích, tak samotné e-shopy.

Dle dat STEM/MARK si 89 % dotázaných do příští vánoční sezony přeje, aby e-shop, kde nakupují, nabízel domácí doručení do konkrétního časového slotu. Celých 80 % zákazníků by pak takový e-shop upřednostnilo před jiným, který slotové doručení nenabízí. Průzkum DODO mezi e-shopy zkoumal i to, co by e-shopy svým zákazníkům rády nabídly pro nadcházející vánoční sezónu 2025. Nejvíce e-shopů, konkrétně 48,8 %, uvedlo možnost doručení v předem vybraném dni a časovém okně.

O společnosti DODO

Doménou společnosti DODO je moderní a ekologicky šetrná městská logistika řízená komplexní datovou platformou, která firmě zajišťuje maximální efektivitu a přesnost při doručování, nejčastěji hned v den objednání. Technologicko-logistická firma DODO je spolehlivým řešením poslední míle pro B2B klienty jako Košík.cz, Tesco, Billa, KFC, Rossmann, Dr. Max nebo Decathlon. DODO, které aktuálně operuje s více než 2 450 kurýry a 1 100 vozy, své služby poskytuje v domácí České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Německu a Bulharsku. Žebříček Deloitte Fast50 DODO zařadil mezi nejrychleji rostoucí firmy v regionu CEE. Mezi last-mile operátory se DODO se svým obratem přesahujícím 1,7 miliardy korun řadí mezi 3 největší hráče na Evropském trhu.

Hollyland představuje nový systém přenosu videa z více kamer

Společnost Hollyland uvádí na trh Cosmo C2, pokročilý systém bezdrátového přenosu videa určený pro bezproblémová živá vysílání z více kamer. Systém Cosmo C2 byl navržen pro profesionály v oblasti videa a zvyšuje efektivitu, spolehlivost a jednoduchost pracovních postupů.

Hlavní předností systému Cosmo C2 je jeho uspořádání se dvěma vysílači a jedním přijímačem, které překonává tradiční omezení 1TX-1RX, jako je nadměrná kabeláž, prostorová omezení a synchronizační zpoždění. Tato funkce umožňuje dvěma kamerám bezdrátově přenášet signály do jediného přijímače, což zjednodušuje nastavení a zajišťuje přesnou synchronizaci více kamerových kanálů.

Zařízení Cosmo C2 je navrženo pro profesionální produkci živých akcí a nabízí působivý dosah bezdrátového přenosu 1 000 metrů v přímé viditelnosti a 300 metrů v nepřetržitém přenosu, což zabraňuje výpadkům signálu a zajišťuje plynulý obraz. Díky velmi nízké latenci 33 ms výrazně zlepšuje synchronizaci a překonává typickou referenční hodnotu 60 ms, která často způsobuje nesoulad při živých akcích založených na LED technologii. To z něj činí ideální řešení pro vysoce náročné produkce, kde je přesnost v reálném čase klíčová.

Technologie HEVO2.0 společnosti Hollyland zajišťuje stabilní přenos, automaticky detekuje a přepíná na kanály bez rušení, aby byl zachován plynulý přenos videa. Přijímač Cosmo C2 je navíc vybaven novým algoritmem kompenzace snímkové frekvence, který převádí vstupy s nízkou snímkovou frekvencí na 60P pro lepší vizuální plynulost. Funkce uchování posledního snímku zajišťuje, že v případě ztráty signálu zůstane na obrazovce poslední přenášený snímek namísto zobrazení loga výrobce – což je pro profesionální, nepřerušované vysílání klíčové.

Cosmo C2 zjednodušuje přenos videa tím, že integruje podporu NDI, UVC a RTMP přímo do svého přijímače. Kompatibilita s NDI umožňuje přímý přenos videa po místní síti bez nutnosti použití dalších převodníků. Podpora UVC umožňuje přímé streamování přes USB-C bez použití zachycovací karty. Funkce RTMP umožňuje živé vysílání v cloudu a eliminuje závislost na externích zařízeních pro vysílání v reálném čase.

Model Cosmo C2 je navržen pro maximální kompatibilitu a podporuje připojení HDMI i SDI, včetně signálů se zlomkovou snímkovou frekvencí. Vysílač je vybaven vstupem HDMI, vstupem SDI a výstupem SDI Loopout, zatímco přijímač obsahuje několik výstupů HDMI a SDI.

Pro spolehlivé řešení napájení podporuje vysílač DC napájení a baterie NP-F, zatímco přijímač umožňuje DC napájení a V-Mount baterie, což zajišťuje nepřetržitý provoz v různých prostředích snímání.

Ceny a dostupnost

Nový systém přenosu videa Hollyland Cosmo C2 bude dostupný v průběhu března/dubna 2025.

Maloobchodní ceny:

131230  Hollyland Cosmo C2 Sada 2 vysílačů/1 přijímač – 36.690,- Kč / 1.476 €

131231  Hollyland Cosmo C2 Sada 1 vysílače/1 přijímače – 28.390,- Kč / 1.144 €

Klíčové specifikace

  • Nastavení se dvěma vysílači a jedním přijímačem – umožňuje dvěma kamerám bezdrátově odesílat signály do jednoho přijímače pro lepší synchronizaci a omezení kabeláže
  • Rozšířený přenosový dosah – až 1 000 metrů zajišťuje stabilní bezdrátový přenos videa na velké vzdálenosti.
  • Velmi nízká latence 33 ms – eliminuje problémy se špatným zarovnáním obrazovky při živých produkcích
  • Technologie HEVO2.0 – automaticky přepíná na kanály bez rušení a při ztrátě signálu zachovává poslední snímek
  • Všestranné možnosti připojení a napájení – včetně HDMI, SDI, NDI, UVC, RTMP, DC a podpory baterií NP-F a V-Mount

Apple představuje nový MacBook Air s ohromně výkonným čipem M4, nádherným novým blankytně modrým provedením a nižší základní cenou od 29 990 Kč

Apple dnes oznámil nový MacBook Air s ohromně výkonným čipem M4, až 18hodinovou výdrží baterie,1 novou 12MP Center Stage kamerou a nižší základní cenou. Spolu s integrovaným displejem podporuje až dva externí monitory, v základu má 16 GB jednotné paměti a přináší úžasné možnosti macOS Sequoia s Apple Intelligence – všechno v neuvěřitelně tenké a lehké konstrukci, která hodně vydrží. Nový MacBook Air je k dostání i v úplně novém, blankytně modrém provedení. Světlemodrý metalický odstín tak spolu s temně inkoustovou, hvězdně bílou a stříbrnou tvoří dosud nejkrásnější paletu barev, v jakých se MacBook Air dá pořídit. Jeho cena nově začíná už na 29 990 Kč nebo na 26 990 Kč pro školství. Za skvělou cenu tak studentům, profesionálům ve firmách i komukoli jinému nabízí fenomenální kombinaci špičkového výkonu, přenosnosti, designu a odolnosti. Nový 13palcový a 15palcový MacBook Air si zákazníci můžou předobjednat už ode dneška, prodávat se začne ve středu 12. března.

Apple uvedl nový Mac Studio – nejvýkonnější Mac, co kdy vyrobil – s čipem M4 Max nebo novým M3 Ultra

Apple dnes uvedl nový Mac Studio – nejvýkonnější Mac, co kdy vyrobil – s čipem M4 Max nebo novým M3 Ultra. Tenhle ultimátní profesionální desktop s převratným výkonem, širokými možnostmi připojení – nově včetně Thunderboltu 5 – a dalšími vylepšeními má kompaktní a tichý design, takže skvěle zapadne do každé stolní sestavy. Mac Studio má výkonné CPU, vyspělou grafickou architekturu Apple, větší kapacitu jednotné paměti, ultrarychlé SSD úložiště a rychlejší, úspornější Neural Engine, proto si poradí i s těmi nejnáročnějšími úlohami. Je podstatně výkonnější než předchozí generace a představuje ohromný skok ve výkonu pro uživatele starších Maců.

Apple uvádí extrémně výkonný čip M3 Ultra

Apple dnes uvedl M3 Ultra, svůj dosud nejschopnější čip s nejvýkonnějšími CPU a GPU na Macu, Neural Enginem s dvojnásobkem jader a podporou největší jednotné paměti v osobním počítači. M3 Ultra podporuje Thunderbolt 5 s víc jak dvojnásobnou propustností na port pro rychlejší připojení a robustní možnosti rozšíření. Při výrobě se používá inovativní architektura UltraFusion, která v čipu M3 Ultra propojuje prostřednictvím 10 000 vysokorychlostních připojení výkon dvou čipů M3 Max a zajišťuje tak vysokou propustnost a nízkou latenci. Z pohledu systému se pak dva takto propojené čipy chovají jako jeden čip, který si zachovává svou mimořádnou energetickou úspornost a zároveň nabízí masivní výkon. A výsledných 184 miliard tranzistorů posouvá špičkové schopnosti nového Macu Studio ještě dál.

Fotoaparáty Polaroid Now a Now+ Gen 3 v nových barvách

Polaroid přináší nový vzhled svých instantních fotoaparátů s představením nové generace modelů Now a Now+ v nových barvách, které dávají ikonickému designu nový, moderní nádech.

Oba fotoaparáty, Now i Now+, zachycují ikonický vzhled Polaroidu – jedinečnou směs sytých barev, jemných textur a charakteristického pocitu okamžitého tisku, který definoval fotografii po celé generace. Ať už toužíte po teplých, nostalgických tónech nebo spontánní, nedokonalé kráse, tyto fotoaparáty vám poskytnou okamžité vzpomínky, které můžete držet v rukou.

Oba fotoaparáty jsou navrženy pro snadné a kreativní fotografování a vyznačují se plynulým a rychlým automatickým ostřením, které zajišťuje ostré a detailní snímky bez nutnosti upravovat nastavení. Vestavěný blesk zajišťuje vyvážené osvětlení za jakýchkoli podmínek a samospoušť umožňuje snadné pořizování skupinových fotografií a autoportrétů. Fotoaparáty jsou kompatibilní s filmy i-Type i 600, takže si můžete vybrat ze široké nabídky značkových filmů Polaroid, včetně limitovaných edic a speciálních barevných variant.

Dobíjecí baterie vystačí na 15 balíčků filmu, takže budete vždy připraveni k fotografování. Díky tělu vyrobenému ze 40 % z recyklovaných materiálů tyto fotoaparáty nabízejí udržitelnější způsob, jak si užít instantní fotografii.

Polaroid Now+ nabízí ještě více tvůrčích možností, protože nabízí Bluetooth připojení k aplikaci Polaroid, čímž zpřístupňuje funkce, jako je manuální režim, malování světlem a ovládání dvojité expozice. Ať už hledáte jednoduchý způsob, jak zachytit životní okamžiky, nebo chcete prozkoumat uměleckou fotografii, Polaroid Now a Now+ přinášejí instantní fotografii do moderní doby a zároveň zachovávají její historickou duši.

Nové barvy pro Polaroid Now Gen 3 budou černá, korálová, bílá, fialová a žlutá. Polaroid Now+ Gen 3 bude k dispozici v černé, bílé a korálové barvě. Oba fotoaparáty jsou skladem k okamžité expedici.

Oneplay míří na televizory Hisense – spuštění již 10. března 2025

Praha, 5. března 2025 – Nová streamovací služba Oneplay, která propojuje obsah platforem Voyo a O2 TV, bude od 10. března 2025 dostupná na všech televizorech Hisense se systémem VIDAA U4 a novějším. Uživatelé tak získají snadný přístup k tisícům filmů, populárním televizním pořadům, prémiovému sportovnímu obsahu i exkluzivní originální tvorbě – a to bez nutnosti dalších zařízení či instalace externích aplikací.

„Spolupráce se službou Oneplay je dalším krokem k tomu, abychom našim zákazníkům nabídli ještě širší možnosti televizní zábavy. Spojením O2 a Voyo do jedné platformy vznikla inovativní služba, kterou nyní přinášíme i na televizory Hisense. Diváci si tak mohou jednoduše užívat veškerý obsah přímo na svých chytrých televizorech, bez nutnosti dalších zařízení,“ říká Markéta Haraldsson, brand manažerka Hisense pro Českou a Slovenskou republiku.

Oneplay přináší divákům:

  • Přístup k nejsledovanějším TV stanicím s možností přetáčení a sledování pořadů až 7 dní zpětně.
  • Rozsáhlou knihovnu filmů a seriálů, včetně oceňovaných Voyo Originálů a exkluzivní Oneplay tvorby.
  • Prémiový sportovní obsah, zahrnující Ligu mistrů UEFA, Tipsport extraligu, Formuli 1 či MotoGP.
  • Moderní funkce, jako je sledování na více zařízeních současně nebo offline přehrávání.

Služba bude dostupná od 10. března – stačí mít televizi připojenou k internetu a aplikaci Oneplay spustit přímo z nabídky dostupných aplikací.

O společnosti Hisense

Hisense je přední světová značka domácích spotřebičů a spotřební elektroniky. Podle společnosti Omdia se Hisense se v letech 2022 až 2024 umístila na 2. místě na světě v celkových dodávkách televizorů a v letech 2023 až 2024 na 1. místě v segmentu televizorů s úhlopříčkou 100 a více palců. Společnost rychle expandovala a působí ve více než 160 zemích. Specializuje se na multimediální zboží, domácí spotřebiče a inteligentní informační technologie.

Automatizace proměňuje svět pojišťovnictví. Rizikovost klienta posuzuje počítač, s detekcí podvodů pomáhají stroje

Praha, 5. března 2025

Pojišťovnictví se digitalizuje, automatizace šetří čas a stroje odhalují podvody. Hlavní hráči na trhu ve velkém investují do moderních technologií, aby zrychlili procesy a zlepšili klientský servis. Strojové učení a analýza velkého množství dat dnes pomáhají s vyhodnocováním zdravotních rizik, urychlují likvidaci pojistných událostí, a zvyšují efektivitu odhalování podvodů. Těch za loňský rok znovu přibylo, objem odhalených pokusů v Česku přesáhl miliardu korun.

Personalizace služeb, sledovatelnost dat nebo reakce v reálném čase. Digitalizace postavila byznysový svět vzhůru nohama a přináší spoustu nesporných výhod. Na druhou stranu, práce s obrovským množstvím dat není pro pojišťovny vždy jednoduchá. Investice do moderních technologií se pohybují v řádu stovek milionů korun. Na vzestupu je především trend automatizace, strojového učení a umělé inteligence „Všechny myslitelné technologické trendy, které se objevují ve společnosti, se dříve nebo později promítnou i do světa pojišťovnictví. Je pravděpodobné, že některé současné profese v budoucnu nahradí umělá inteligence. Ale selský rozum bude mít pořád cenu zlata,“ říká David Poes, ředitel životního pojištění YOUPLUS.

Podezřelé pojistné události identifikují stroje

Počet pojistných podvodů meziročně opět vzrostl. Podle informací ČTK se celková výše škod v Česku přehoupla přes hranici miliardy korun. I v této oblasti nastupují na scénu moderní technologie, a především pak datové modely, strojové učení a umělá inteligence (AI). Pojišťovny s jejich využitím analyzují pojistné události, které by mohly být podvodné. Používají přitom obsáhlou historii škodních událostí, ve které hledají stejné charakteristiky a totožné vzorce chování. Stroje pak pomáhají vytipovat ty, které jsou podezřelé. „Pokud se například opakovaně objevují podobné lékařské zprávy od jednoho konkrétního lékaře, může to signalizovat podvodné jednání,“ popisuje Poes.

Strojové zpracování velkého množství dat umožňuje lépe realizovat podrobnou analýzu podezřelých případů. „Za „netypickou“ statistikou je občas skrytý nějaký podvod nebo nekalý úmysl. Systém dokáže vyhodnotit data a upozornit na anomálie,“ vysvětluje Poes. Následně se do procesu zapojuje tým interních specialistů, který na základě podnětů prověřují konkrétní případy.

O pojistném i zdravotních výlukách rozhoduje elektronický underwriting

Součástí sjednání smlouvy je dnes také automatický úpis rizik, tzv. elektronický underwriting. Systém využívá individualizovaný dotazník, který se dynamicky mění podle odpovědí klienta, čímž se přesněji určuje míra rizikovosti. „Otázky v dotazníku se větví jako rozhodovací strom na základě předchozích odpovědí, takže se nejedná o jeden fixní formulář, ve kterém je předem určený počet dotazů. Čím dál se v rozhodovacím stromu systém dostane, tím přesnější je ocenění rizik a vyšší míra individuálního posouzení každého žadatele o pojištění. Systém tedy automaticky u potenciálního klienta vyhodnocuje, jestli je „všechno v pořádku“, nebo je třeba udělat odchylku od běžných podmínek,“ popisuje Poes.

Celý proces sjednání smlouvy se odehrává v digitální podobě, včetně kontroly všech přijatých dokumentů a souborů. Ani tady ale není lidský faktor zcela vyřazen ze hry. „Někdy je zdravotní stav žadatele na základě různých kombinací diagnóz natolik komplikovaný, že musí přijít lidský zásah. Počítač v takovém případě řekne, že se neumí rozhodnout dál a není schopen situaci adekvátně vyhodnotit,“ tvrdí Poes. U většiny žadatelů ale vyhodnocení, cenu pojistného i případné přirážky či výluky navrhuje automat na základě sofistikovaného algoritmu, do kterého vstupuje mnoho faktorů.

Budoucnost: personalizace služeb i real-time reakce

Technologie budou v pojišťovnictví hrát stále důležitější roli, zejména co se týče tzv. „okamžiků pravdy“. Všechny pojišťovny chtějí klientům umožnit udělat výplatu pojistného plnění co nejrychleji, aby celý proces odrážel očekávání, která mají z jiných odvětví. „Likvidace pojistných událostí se bude v následujících letech ještě víc zjednodušovat a hlavně zrychlovat. Takže dalším trendem, kam obor bude směřovat, je reakce v reálném čase. Už teď se u jednoduchých případů bavíme o řádu několika desítek minut a půjde to ještě dál,“ potvrzuje Poes.

Moderní technologie sehrají důležitou roli také v oblasti personalizace služeb. „U společností, které mají miliony klientů, je těžké vyvolat pocit, že firma klienta zná. AI může v této oblasti fungovat výrazně lépe, provádět identifikaci zákazníků a komunikovat s nimi tou nejlepší možnou formou,“ uzavírá Poes.

HONOR spojil síly s umělcem Hidreleyem Dião a oživil historické portréty známých osobností

Objevování tvůrčího potenciálu umělé inteligence: HONOR a Hidreley Dião vdechují nový život portrétům Amelie Earhart, Oscara Wildea a Ingrid Bergman

[Praha – 5. března 2025] – Globální technologická značka HONOR oslavuje ducha inovace spoluprací se slavným umělcem Hidreleyem Dião a představuje PortrAIt Enhancement – kolekci portrétů, které pomocí AI nástrojů nově zobrazují ikonické osobnosti.

Dião, umělec, který inovativně propojuje umění a moderní technologie, byl společností HONOR požádán o vytvoření nových portrétů Amelie Earhart, Oscara Wildea a Ingrid Bergman, aby nabídl nový pohled na jejich odkaz. Nové snímky byly vytvořeny u příležitosti uvedení funkce AI Upscale, novinky v chytrém telefonu HONOR Magic7 Pro, který je poháněn procesorem Snapdragon 8 Elite. Funkce AI Upscale obnovuje a vylepšuje portréty do mimořádných detailů a bude dostupná na modelu Magic7 Pro během března.

Tato kolekce portrétů demonstruje transformační sílu umělé inteligence při ochraně a vylepšování snímků, propojuje lidi s klíčovými historickými momenty a zobrazuje pečlivě vybrané osobnosti, které ztělesňují inovativního ducha značky HONOR. Původně poškrábané, rozmazané fotografie s nízkým rozlišením byly přeměněny na úžasně detailní portréty, které odhalují nuance a výrazy ztracené časem.

Kolekce PortrAIt Enhancement společnosti HONOR ukazuje osobnosti, které zanechaly nesmazatelnou stopu v historii. Jednou z nich je Oscar Wilde, jeden z nejvýznamnějších spisovatelů irské historie, který svět uchvátil svými díly, jako „Obraz Doriana Graye“ a „Jak je důležité míti Filipa“.

Další osobností je Amelia Earhart, průkopnice letectví, která se vzepřela konvencím a jako první žena v historii přeletěla Tichý oceán. Sbírku uzavírá Ingrid Bergman, legendární švédská herečka, která se proslavila na stříbrném plátně především filmem Casablanca, oceněným Oscarem za nejlepší film.

„Umělou inteligenci vnímáme jako katalyzátor kreativity, který nám umožňuje propojit se s minulostí a uchovat vzpomínky pro budoucnost,“ říká Martin Pipek, marketingový ředitel společnosti HONOR Česko. „Spolupráce s Hidreleyem Dião, umělcem zkoumajícím hranice kreativity umělé inteligence, dokonale ztělesňuje tuto vizi. Díky AI nejen obnovujeme staré fotografie, ale oživujeme historii novým způsobem – je to jako vidět tyto osobnosti poprvé. A nyní, s funkcí AI Upscale na chytrém telefonu Magic7 Pro, mohou lidé rozvíjet svůj vlastní tvůrčí potenciál a zároveň zajistit, že jejich fotografie budou uchovány pro budoucí generace.“

Umělec Hidreley Dião k tomu dodává: „Práce na tomto projektu se společností HONOR byla úžasná zkušenost. Umělá inteligence je mocným nástrojem uměleckého vyjádření a já jsem se nechal inspirovat, abych s pomocí nové funkce AI Upscale v chytrém telefonu Magic7 Pro oživil portréty známých osobností způsobem, který působí autenticky i moderně. Je to, jako byste se s nimi dnes setkali poprvé.“

Skutečně inteligentní fotografování

Chytrý telefon HONOR Magic7 Pro posouvá fotografování na novou úroveň díky technologiím umělé inteligence. Díky režimům Harcourt Portrait Modes, funkci AI Enhanced Portrait a 50MP super dynamickému hlavnímu fotoaparátu HONOR Falcon přináší portréty s větší čistotou, dokonaleji zachyceným světlem a stíny a v ultra vysokém rozlišení.

Fotografie jsou živější a umožňují uživatelům uchovávat vzpomínky tím nejlepším možným způsobem. A s novou funkcí AI Upscale je vylepšení starých fotografií neuvěřitelně snadné – stačí jediné kliknutí.

Oživení historie novou optikou

HONOR nedávno předvedl sílu funkce AI Upscale také tím, že obnovil historické fotografie stadionu Manchester United – Old Trafford, známého jako „The Theatre of Dreams“. Funkce AI Upscale, poháněná procesorem Snapdragon 8 Elite, oživila snímky u příležitosti 115. výročí založení stadionu a nabídla tak jedinečný pohled do bohaté historie klubu.

Chytrý telefon HONOR Magic7 Pro je na českém trhu dostupný v barvách Lunar Shadow Grey a Black za doporučenou cenu 29 990 Kč.

Umělec Hidreley Dião využil nástroje umělé inteligence, aby oslavil uvedení funkce AI Upscale. Tato funkce, poháněná procesorem Snapdragon 8 Elite, bude dostupná na chytrém telefonu HONOR Magic7 Pro během března 2025 a umožní uživatelům zvýšit ostrost a kvalitu starých fotografií.

Více informací o tom, jak HONOR ve spolupráci se společností Qualcomm, která je sponzorem fotbalového klubu Manchester United, transformoval ikonické snímky stadionu Old Trafford pomocí funkce AI Upscale, najdete na www.manutd.com/en/videos/detail/snapdragon-x-honor-115-years-of-old-trafford.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

Exit mobile version