Poprvé bez strážných na místě. Developerská společnost YIT a SECURITAS ČR spustily 100% automatizovanou ostrahu staveniště

Oblast zabezpečení developerských projektů prochází malou revolucí – nedávno zahájená výstavba dvou rezidenčních a jedné komerční budovy v Praze na Barrandově v projektu developerské společnosti YIT Stavo má zcela automatizovaný systém ostrahy. „Jde o první projekt tohoto rozsahu v Česku, o kterém vím, kde je možné zcela vypustit noční i denní ostrahu na místě,“ Henrich Škrek, bezpečnostní expert bezpečnosti YIT Slovakia, která realizuje výstavbu projektu. Zabezpečení funguje vzdáleně s pomocí kamer a inteligentního přístupového systému.

PRAHA 7. března 2025 – Zcela bezobslužné zabezpečení od SECURITAS ČR má projekt RANTA Barrandov III ve Wassermanově ulici v Praze 5, jehož výstavba započala ve čtvrtém kvartálu roku 2024 a kolaudace se plánuje na druhé čtvrtletí 2026. „Prvky automatizovaného vzdáleného dohledu už ve stavebnictví používáme delší dobu, teď je to ovšem poprvé, kdy si takto komplexní projekt může dovolit zcela opustit koncept bezpečnostního pracovníka na místě,“ říká Michal Hanuš, manažer obchodního rozvoje společnosti SECURITAS ČR pro klíčové zákazníky.

Nejen bezpečnost, hlídá se i efektivita

Ostraha na staveništích není důležitá jen kvůli krádežím materiálu a pohonných hmot nebo kvůli kontrole bezpečnosti práce. „Moderní stavebnictví musí mnohem víc než dřív sledovat kvalitu, efektivitu a také rychlost výstavby. Potřebujeme přesně dokumentovat práci našich zaměstnanců i dodavatelských firem, protože zpoždění nebo opravy závad samozřejmě projekt značně prodražují,“ říká expert BOZP společnosti YIT Slovakia Henrich Škrek. Bezobslužný systém zabezpečení využívající vzdálený videodohled a inteligentní technologie právě takovou přidanou hodnotu nabízí.

Kamery s AI, přístup v mobilu

Staveniště projektu YIT ve Wassermanově ulici má rozlohu 6000 m2 a hlídá ho 16 kamer s detekcí narušení perimetru na bázi umělé inteligence. Systém je připojený ke vzdálenému dispečinku Securitas Operation Center, jehož operátoři ale kamery nesledují trvale, pouze reagují na automaticky generované poplachové stavy. K přímé komunikaci s osobami ve střeženém prostoru můžou využít instalované reproduktory a samozřejmě v případě potřeby na místo vyslat mobilní patrolu. Kromě toho celý prostor z ptačí perspektivy sleduje přehledová kamera s vysokým rozlišením, která umožňuje vedoucímu stavby okamžitý přehled přímo z jeho mobilního telefonu. Aby se zajistilo soukromí a soulad s GDPR, kamery mají nastavené maskování privátních zón, a tak skutečně slouží jen ke sledování soukromého pozemku.

Dalším důležitým dílem skládačky je kontrola přístupu a evidenční systém. Každý návštěvník stavby musí projít bránou s turniketem a čtečkou zaměstnaneckých karet. Návštěvy, které kartu nemají, můžou využít video interkom, který vedoucí stavby ovládá z mobilní aplikace ve svém telefonu. Brána má navíc integrovaný bezkontaktní alkohol tester a zaměstnanci se podle náhodného algoritmu na požádání podrobí dechové zkoušce.

Modulární systém pro všechny etapy stavby

Zásadní změnu tento systém přináší v tom, že ani k registraci osob, ani k bezpečnostní kontrole není třeba strážný na místě – vše se děje automaticky nebo to může ze svého mobilu zkontrolovat vedoucí stavby. Stavba je pod kontrolou víc než dříve, navíc je systém modulární. „Každé staveniště má specifické potřeby a každá etapa stavby má svoje vlastní rizika. Prázdnou plochu je třeba střežit jinak než téměř dokončenou budovu před kolaudací,“ uvádí Henrich Škrek. „Proto se mi líbí, že můžeme průběžně měnit nastavení a rozsah ostrahy podle našich potřeb nebo přidávat nové prvky. Ať už jde o přesnější vizuální kontrolu vozidel u vjezdu nebo třeba nasazení senzoru, který hlídá hladinu spodní vody při stavbě základů – možnosti automatizovaného zabezpečení staveniště jsou téměř neomezené.

Nemocnice v ohrožení, kyberzločinci by mohli zneužít nebezpečnou zranitelnost v jednom z důležitých monitorovacích přístrojů

PRAHA – 7. března 2025 Zařízení internetu lékařských věcí (IoMT) mění způsob, jakým se staráme o pacienty, a přináší revoluci do zdravotní péče. Technologický pokrok s sebou ale nese i rizika v oblasti kybernetické bezpečnosti. Americká agentura pro kybernetickou bezpečnost a bezpečnost infrastruktury (CISA – Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) varuje, že zařízení Contec CMS8000, které se používá k monitorování životních funkcí pacientů, obsahuje backdoor, který umožňuje odesílat údaje o pacientech a stahovat a spouštět soubory v zařízení.

„Jedná se o vážné riziko pro bezpečnost dat i spolehlivost zařízení. Backdoor umožňuje neoprávněný přístup k datům pacientů, jejich odesílání na vzdálenou IP adresu a umožňuje i stahovat a spouštět soubory v zařízení. To může vést nejen k neoprávněné manipulaci s daty, ale také narušit péči o pacienty. Porucha zařízení nebo zkreslené výsledky by mohly vést k tomu, že by zdravotníci činili rozhodnutí na základě nepřesných dat. Následky si asi každý umí představit,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

IoMT zařízení často postrádají integrované bezpečnostní funkce, takže jsou zranitelná. Ale s ochranou podobně citlivých přístrojů mohou pomoci bezpečnostní řešení. Například technologie Check Point IoT Protect nabízí komplexní zabezpečení IoT zařízení ve zdravotnickém prostředí a dokáže si mimo jiné poradit i s hrozbou, jakou představuje právě backdoor v Contec CMS8000.

Zpráva společnosti Check Point upozorňuje, že počet hrozeb a kybernetických útoků na zdravotnictví neustále roste. V roce 2024 se zdravotnictví stalo druhým nejčastěji napadaným odvětvím, meziročně došlo dokonce k nárůstu útoků o 47 %. „I v České republice jsme viděli několik vyděračských útoků na nemocnice. Jedná se o celosvětový trend, protože nemocnice a celkově zdravotnické organizace si nemohou dovolit výpadky provozu a postihy za případné úniky citlivých dat, takže se útočníkům zvyšuje šance na zaplacení výkupného. Řada nemocnic navíc nemá odpovídající zabezpečení, dostatek odborníků a adekvátně proškolený personál, aby dokázal poznat triky kyberzločinců, takže je do takového prostředí snazší proniknout,“ dodává Peter Kovalčík.

Zdravotnické organizace proto musí používat vícevrstvý přístup k zabezpečení, mít dokonalý přehled nad všemi zařízeními, využívat nejnovější informace o hrozbách a řídit se principem nulové důvěry. Jen pak mohou chránit data pacientů, zachovat provozní integritu a poskytovat bezpečnou a kvalitní péči.

Sledujte novinky o bezpečnostním týmu Check Point Research:

Blog: https://research.checkpoint.com/

X: https://twitter.com/_cpresearch_

Sledujte novinky o společnosti Check Point Software Technologies:
X: http://www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
Blog: http://blog.checkpoint.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/check-point-software-technologies

O výzkumném týmu Check Point Research

Check Point Research poskytuje zákazníkům společnosti Check Point Software a širší bezpečnostní komunitě detailní informace o kyberhrozbách. Výzkumný tým shromažďuje a analyzuje data o globálních kyberútocích ze sítě ThreatCloud, chrání tak před hackery a zajišťuje, že všechny produkty Check Point jsou aktualizované a mají nejnovější ochranu. Výzkumný tým se skládá z více než 100 analytiků a výzkumných pracovníků, kteří spolupracují také s dalšími bezpečnostními společnostmi, donucovacími orgány a organizacemi CERT.

O společnosti Check Point Software Technologies

Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) je přední poskytovatel kyberbezpečnostních řešení pro vlády a organizace po celém světě. Chrání zákazníky před kyberútoky 5. generace prostřednictvím unikátních řešení, která nabízí bezkonkurenční úspěšnost zachycení malwaru, ransomwaru a jiných pokročilých cílených hrozeb. Check Point nabízí víceúrovňovou bezpečnostní architekturu, Infinity Total Protection s pokročilou prevencí hrozeb 5. generace, a tato kombinovaná produktová architektura chrání podnikové sítě, cloudová prostředí a mobilní zařízení. Check Point navíc poskytuje nejkomplexnější a nejintuitivnější nástroje pro správu zabezpečení. Check Point chrání více než 100 000 organizací všech velikostí.

HONOR zazářil na veletrhu MWC 2025 strategií HONOR ALPHA PLAN

Za své inovace a AI produkty získal více než 50 mediálních ocenění

[Barcelona, Španělsko – 6. března 2025] – Globální technologická značka HONOR zaznamenala výrazný úspěch na veletrhu Mobile World Congress (MWC) 2025, kde představila ambiciózní HONOR ALPHA PLAN – novou strategii, která transformuje HONOR z výrobce chytrých telefonů na globálního lídra v oblasti AI ekosystémů v zařízeních. Toto oznámení vzbudilo značný zájem médií i odborníků z oboru a stalo se klíčovým milníkem na cestě společnosti HONOR k technologické dokonalosti.

James Li, generální ředitel společnosti HONOR, zdůraznil, že je důležité přijmout AI revoluci, a vyzval průmyslové partnery ke spolupráci na vytvoření otevřeného a hodnotově sdíleného ekosystému, který pomůže maximalizovat lidský potenciál. Jako důkaz svého odhodlání HONOR oznámil investici přesahující 10 miliard dolarů a zavázal se, že bude následujících sedm let poskytovat aktualizace systému Android a bezpečnostní aktualizace pro svou řadu HONOR Magic. Tato rozšířená podpora bude dostupná nejprve pro uživatele v EU.

Strategie HONOR ALPHA PLAN získala pozitivní ohlasy od řady médií. Zpravodajský kanál CNBC poznamenal, že investice 10 miliard dolarů do AI a partnerství s Googlem ukazují, že HONOR má ambici proniknout na prémiový trh. Agentura Reuters zdůraznila strategii HONOR expandovat mimo chytré telefony a zaměřit se na umělou inteligencí poháněné PC, tablety a nositelná zařízení. Bloomberg vyzdvihl ambici společnosti HONOR transformovat se z výrobce chytrých telefonů na globálního lídra v oblasti AI ekosystémů v zařízeních.

Tom’s Guide uvedl, že strategie HONOR ALPHA PLAN je odvážná sázka na budoucnost AI agentů, kteří mohou zcela změnit způsob interakce se zařízeními. ZDNet upozornil na možný dopad této strategie na technologický sektor, zejména ve vztahu ke konkurentům jako je Samsung. Digital Trends napsal, že HONOR svou strategií společnosti Apple a Samsung vyzývá. CNET informoval o tom, že HONOR nyní nabízí sedm let aktualizací systému Android a bezpečnostních aktualizací pro svou vlajkovou sérii, čímž se řadí po bok Samsungu a Googlu do pozice lídra v oblasti dlouhodobé softwarové podpory.

Během veletrhu vzbudily inovace společnosti HONOR v oblasti umělé inteligence výraznou pozornost i mezi významnými osobnostmi, včetně španělského krále Filipa VI. Král během prohlídky stánku společnosti HONOR projevil velký zájem o technologii AI Deepfake Detection, která dokáže odhalovat digitální podvody s identitou a chránit uživatele před hrozbami kybernetických podvodů. Tato problematika je zvláště aktuální ve Španělsku, kde rostoucí počet umělou inteligencí generovaných falešných identit představuje významné riziko pro veřejnost. Král ocenil úsilí společnosti HONOR v oblasti výzkumu a vývoje detekce falešného obsahu a zdůraznil potenciál této technologie pro ochranu uživatelů.

Král Filip VI. byl spolu s Dianou Morán, španělskou ministryní pro vědu a inovace, rovněž nadšen funkcí AI Agent, což je první osobní mobilní AI agent s grafickým uživatelským rozhraním na světě, který umožňuje přímou interakci s aplikacemi třetích stran. Při ukázce byl král ohromen, když AI Agent rezervoval stůl v restauraci pouze na základě hlasového příkazu. Tato inovace dokazuje schopnost společnosti HONOR propojit umělou inteligenci s každodenním životem uživatelů, což je v souladu s vizí otevřeného a inkluzivního AI ekosystému.

HONOR získal na MWC 2025 více než 50 ocenění za své AI inovace a špičkové produkty.

TechRadar označil chytré hodinky HONOR Watch 5 Ultra za „Nejlepší chytré hodinky“ veletrhu a ocenil jejich cenovou dostupnost, kompatibilitu napříč platformami a dlouhou výdrž baterie. Vyzdvihl také titanové tělo, 1,5″ AMOLED displej a až 15denní výdrž baterie.

Tablet HONOR Pad V9 byl chválen pro svůj výjimečný design a výkon. Tom’s Guide uvedl, že HONOR Pad V9 konečně představuje skutečnou konkurenci pro iPad od společnosti Apple, přičemž vyzdvihl krásný displej, dlouhou výdrž baterie a uživatelské rozhraní s umělou inteligencí. Android Authority napsal, že HONOR Pad V9 je výkonný, elegantně navržený a disponuje obrovskou baterií. 9to5Google podotkl, že HONOR Pad V9 má solidní technické specifikace, včetně rychlého procesoru, velké RAM, obrovské baterie a rychlého nabíjení.

Sluchátka HONOR Earbuds Open získala pozitivní recenze pro svůj jedinečný otevřený design a kvalitu zvuku. TechRadar ocenil tato sluchátka titulem „Nejlepší sluchátka“ veletrhu MWC 2025, přičemž vyzdvihl výjimečný zvuk, hluboké basy, aktivní potlačení hluku a AI živý překlad. GadgetMatch ocenil pohodlí při nošení a vynikající kvalitu zvuku, zejména výrazné basy, které snesou srovnání s nejlepšími sluchátky na trhu.

Kromě toho byl notebook HONOR MagicBook Pro 14 chválen za elegantní design a výkon. NotebookCheck ocenil barevně přesný OLED displej a výběr ze dvou výkonných Intel procesorů, což z něj činí zajímavou volbu pro každého, kdo hledá kvalitní obraz a vysoký výpočetní výkon.

Pro více informací o nejnovějších inovacích a produktech HONOR navštivte www.honor.com/cz.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.honor.com/cz.

O značce HONOR

Společnost HONOR je předním světovým dodavatelem chytrých zařízení. Jejím cílem je stát se globální ikonickou technologickou značkou a prostřednictvím svých výkonných produktů a služeb vytvářet nový inteligentní svět pro každého. Neochvějně se zaměřuje na výzkum a vývoj a snaží se vyvíjet technologie, které lidem po celém světě umožňují jít dál a dávají jim svobodu dosáhnout a udělat víc. HONOR nabízí řadu vysoce kvalitních chytrých telefonů, tabletů, notebooků a nositelných zařízení, které vyhovují každému rozpočtu, a díky svému portfoliu inovativních, prémiových a spolehlivých produktů umožňuje lidem stát se lepší verzí sebe samých.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

 

Podnikatelky v Česku narážejí na finanční bariéry a nízkou sebedůvěru, jsou ale optimistické ohledně budoucnosti, ukazuje nový průzkum Mastercard

 

Praha, 6. března 2025 – Přestože podnikání láká stále více žen v České republice, překážky jako nedostatek financí, nízké sebevědomí a omezená dostupnost podpory jim stále brání v rozjezdu vlastního byznysu. Nový průzkum společnosti Mastercard[1], zveřejněný u příležitosti Mezinárodního dne žen, odhaluje klíčové výzvy i příležitosti pro ženské podnikání v Česku.

Ženy v Česku chtějí podnikat, brzdí je ale zásadní bariéry. Více než třetina (36 procent) žen v Česku zvažovala podnikání, ale každá čtvrtá (25 procent) zatím nezačala. Nejčastějšími překážkami jsou nedostatek finančních prostředků (57 procent), nízké sebevědomí (29 procent) a obavy z neúspěchu (32 procent). Mladé generace jsou na tom ještě hůře – více než polovina žen z generace Z si myslí, že podnikání pro ně není dosažitelné.

„Podnikání žen má obrovský potenciál, ale stále čelí překážkám, které jim brání v plném rozvoji. V Mastercard si uvědomujeme, že k úspěchu podnikatelek nestačí pouze jejich odhodlání, ale také přístup k financím, vzdělání nebo mentorským programům. Právě proto jsme například spustili program Mastercard Strive v Česku, který pomáhá malým podnikům, včetně těch vlastněných ženami, rozvíjet se v digitálním světě a poskytuje jim nástroje a know-how pro růst. Věřím, že spolu s našimi partnery můžeme pomoci nejen odstranit překážky, ale i vytvořit prostředí, ve kterém podnikatelky mohou skutečně prosperovat,“ říká Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Česko a Slovensko.

Ženy se nejčastěji rozhodují pro podnikání kvůli touze po lepší rovnováze mezi pracovním a osobním životem, flexibilní pracovní době, naplnění vlastních snů a nezávislosti na zaměstnavateli. Na druhé straně mezi hlavní překážky patří především nedostatek financí na rozjezd podnikání, nízké sebevědomí a strach z neúspěchu, ale také nedostatek zkušeností a podpory.

Podle průzkumu Mastercard by ženy uvítaly lepší přístup k financování – téměř třetina by ocenila dostupnější granty a půjčky. Dalším klíčovým faktorem by bylo školení v oblasti tvorby podnikatelského plánu, přidělený mentor a více času vyhrazeného na rozvoj podnikání.

Přes všechny překážky jsou ženy podnikatelky v Česku optimistické. Dvě třetiny očekávají, že jejich roční příjmy porostou v příštích pěti letech, přičemž 15 procent z nich očekává nárůst o více než 50 procent.

Mastercard dlouhodobě podporuje podnikatelky v Česku prostřednictvím iniciativ, jako je program Mastercard Strive v Česku, který pomáhá malým a mikro podnikům, včetně těch vlastněných ženami, uspět v digitální ekonomice.

O společnosti Mastercard

Mastercard podporuje výkon ekonomik a posiluje postavení lidí ve více než 200 zemích a teritoriích světa. Společně se svými zákazníky buduje Mastercard udržitelnou ekonomiku, v níž dokáže prosperovat každý. Společnost podporuje širokou škálu digitálních platebních možností, které zajišťují zabezpečené, jednoduché a chytré transakce dostupné každému. Vzájemné propojení technologií, inovací, partnerství a sítí společnosti Mastercard vytváří jedinečný soubor produktů a služeb, které lidem, firmám i veřejným úřadům umožňují naplňovat jejich maximální potenciál.

www.mastercard.com

  1. Průzkum si objednala společnost Mastercard a realizovala ji nezávislá výzkumná agentura Opinium. Dotazování proběhlo online v prosinci 2024 a lednu 2025 ve 41 zemích světa včetně České republiky, kde se jej zúčastnilo 1 000 respondentů a 70 podnikatelek.

Česká EAG si při digitalizaci prodeje aut podmaňuje trhy v západní Evropě. Nově ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu korun

/Brno – Praha, 6. března 2025/ Dosud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i ojetými automobily získává nového lídra. Mezinárodní skupina EAG se sídlem v Praze oznámila, že do svojí inovativní digitální platformy Omnetic nově zařadí dvě přední německé značky Dotzilla a CarObserver. Celková hodnota obou akvizic přesáhla miliardu korun. „Ve střední Evropě již naše platforma Omnetic pokrývá celý životní cyklus automobilu – od jeho výběru a nákupu, přes provoz až po následný prodej. Novými akvizicemi nyní plnohodnotně vstupujeme na západní trhy, jež jsou stěžejní pro to, abychom se na poli automotive IT stali celoevropskou jedničkou,” popisuje investiční ředitel a člen představenstva EAG Petr Kratochvíl s tím, že skupina, jíž patří mimo jiné i značky jako Cebia, Fastback, Carvago, Teas, JBR či Softvig, za posledních devět měsíců uskutečnila pět akvizic, z toho čtyři v Německu.

Dotzilla tvoří a rozvíjí komplexní ekosystém pro správu a prodej vozidel. Jeho klíčovou inovací je implementace algoritmů pro automatickou optimalizaci inzerátů. Systém analyzuje 32 parametrů včetně tržních cen, poptávkových trendů a konkurenčních nabídek. Výsledkem je až 30% nárůst konverzí v porovnání se standardními metodami.

CarObserver nabízí prodejcům aut špičkové řešení pro optimalizaci marží. Denně vyhodnocuje konkurenční nabídky, poptávkové trendy a lokální ekonomické faktory, což umožňuje pravidelnou úpravu prodejních cen s přesností na dvě procenta. Ve srovnání s konvenčními metodami generuje pro dealerství či autobazary v průměru o 250 až 1000 eur vyšší marži na každé vozidlo.

Na financování obou akvizic se podílel panevropský soukromý kapitálový fond Kartesia, jenž loni v rámci prvního investičního kola pro Omnetic poskytl celkový rámec 100 milionů eur. „Jsme rádi, že můžeme zblízka sledovat pokračující růst skupiny, která těmito transakcemi potvrzuje své schopnosti uspět i na vysoce konkurenčních západoevropských trzích. Skupina Omnetic opakovaně dokládá, že je schopna plnit ambiciózní růstové plány, pro které jsme se rozhodli ji v minulosti podpořit,” uvádí Jean Diercxsens, Partner & Head of Belgium and The Netherlands v Kartesii.

Pro EAG jakožto jednu z mála českých investičních skupin, jež investuje na západě do technologických společností s vysokou přidanou hodnotou, jsou nové akvizice v Německu začátkem nové etapy růstu. „Platforma Omnetic již zahrnuje všechny typy služeb, které jsme v ní chtěli mít. Teď ji plánujeme rozšiřovat jednak geograficky na další trhy v západní Evropě, jednak do hloubky, aby vycházela z co největšího objemu kvalitních dat,” uvádí Pavel Svoreň, člen představenstva EAG zodpovědný za financování.

Cílem managementu EAG je do roku 2028 vybudovat atraktivní celoevropskou technologickou společnost, více než zdvojnásobit hlavní hospodářské ukazatele a připravit skupinu pro případný vstup na zahraniční burzu. „Fakt, že CarObserver i Dotzilla dali jakožto lídři na německém trhu přednost partnerství s námi před nabídkami finančních investorů, potvrzuje atraktivitu našeho byznys modelu pro dynamické a inovativní společnosti v sektoru automotive IT,“ říká Jakub Šulta, předseda představenstva EAG.

Součástí obou transakcí je dohoda, že zakladatelé CarObsever i Dotzilla budou ve svých pozicích pokračovat i pod novým majitelem a budou se podílet na integraci technologických řešení do platformy Omnetic. „Začlenění do skupiny EAG nám umožní akcelerovat vývoj našich technologií a rozšířit působnost na další evropské trhy. Budeme tak schopni nabídnout našim zákazníkům ještě sofistikovanější řešení pro optimalizaci marží a řízení cenotvorby. Věřím, že propojení našich analytických nástrojů s platformou Omnetic přinese našim klientům další výrazné zvýšení efektivity a konkurenceschopnosti, a těším se na spolupráci s EAG,“ uvádí Thomas Stenzel, zakladatel CarObserver.

Také zakladatel Dotzilla Michael Kessel vnímá partnerství se skupinou EAG jako příležitost pro další expanzi a rozvoj technologií. „Naším cílem je zjenodušovat procesy prodeje vozidel. Díky propojení s ekosystémem EAG můžeme našim zákazníkům nabídnout ještě komplexnější digitální řešení pro efektivnější prodejní procesy. Těším se, že se budeme společně dále rozvíjet a přineseme nové inovace pro více než tisíc našich byznysových zákazníků po celé Evropě,“ říká Kessel.

Kromě integrace obou nově získaných společností a organického růstu celé skupiny již EAG připravuje v západní Evropě další akvizici, jež by se měla uskutečnit do konce letošního roku.

O skupině EAG

Skupina EAG, kterou založili v roce 2018 Jakub Šulta, Pavel Svoreň a Petr Kratochvíl, se zaměřuje se na digitální a SaaS služby v automobilovém průmyslu. Prostřednictvím svojí platformy Omnetic a online služby pro prodej vozů Carvago pokrývá celý životní cyklus automobilu od výběru, financování, nákupu, pojištění, provozu a servisu až po jeho odprodej a patří v této oblasti k evropské špičce. Skupina působí v 13 zemích Evropy a v letošním roce očekává provozní zisk EBITDA na úrovni 600 mil. korun. Více na www.eag.group, fotografie zde.

REMA Systém pomáhá obcím s likvidací starého elektra. Nabízí jeho svoz už do 10 dnů

Společnost REMA Systém posiluje spolupráci s obcemi a městy napříč Českou republikou, aby podpořila ekologické nakládání s elektroodpadem. Nabízí komplexní služby sběru všech skupin odpadních elektrozařízení s rychlým svozem už do deseti dnů od objednání jejich ekologické likvidace. Obce se mohou zapojit do projektu Zelená obec nebo využít partnerství pro sběrné dvory s finanční odměnou za vysbírané odpadní elektrozařízení.

Společnost REMA Systém dlouhodobě spolupracuje s obcemi a městy napříč celou Českou republikou, aby jim usnadnila likvidaci odpadních elektrozařízení. Zapojení obcí může probíhat formou jednorázových svozů nebo dlouhodobé smluvní spolupráce. Obce a města bez sběrného dvora se mohou zdarma zapojit do projektu Zelená obec, jehož cílem je podpořit občany v ekologickém smýšlení a předcházet odkládání odpadních elektrozařízení mimo určená sběrná místa. Obce zapojené do projektu obdrží zdarma nerezový sběrný box na drobný elektroodpad a mají možnost objednávat bezplatný odvoz větších elektrozařízení. Aktuálně je do projektu zapojeno přes 900 obcí, které využívají více než 950 sběrných boxů.

„Naší prioritou je zajistit, aby měly obce přístup ke kvalitním a efektivním službám v oblasti sběru a ekologické likvidace elektroodpadu. Proto jim jsme schopni zajistit odvoz více než jednoho sta kilogramů odpadního elektrozařízení v nepřekonatelném čase méně než deseti pracovních dní,“ zdůrazňuje Vítězslav Páral, manažer regionálních zastoupení společnosti REMA Systém, která je jedním ze tří největších kolektivních systémů zajišťujících sběr odpadních elektrozařízení působících v České republice. „Plně si uvědomujeme, že obcím narůstají povinnosti v oblasti odpadového hospodářství. Letos musejí zajistit například nové kontejnery na textil. Proto se jim snažíme maximálně ulehčit od starostí kolem likvidace elektroodpadu, a to pomocí možnosti jednoduchého objednání svozu online nebo zajištění informačních letáků pro občany či pomoc s administrativou,“ dodává Páral.

Další variantou je spolupráce s obcemi, které již sběrnými dvory disponují. Díky registraci a partnerství se společností REMA Systém mohou získat finanční příspěvek, který se odvíjí od množství zpětně odebraných elektrozařízení. Kolektivní systém navíc obcím nabízí různé formy zřízení místa zpětného odběru všech šesti skupin elektrozařízení stanovených v zákoně č. 542/2020 Sb, o výrobcích s ukončenou životností.

„Obce se mohou kdykoliv obrátit na naše regionální zástupce, kteří jsou připraveni jim pomoci s organizací sběru a komplexně zajistit agendu likvidace odpadních elektrozařízení. Své služby nabízíme obcím po celém území České republiky, a to bez ohledu na počet obyvatel,“ uzavírá Vítězslav Páral s tím, že zástupci obcí naleznou potřebné informace na webu www.rema.cloud.

O společnosti REMA Systém

Hlavními aktivitami společnosti REMA Systém jsou služby zabezpečující zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrických a elektronických zařízení jako například pračky, lednice, televizory, počítače, tiskárny, mobilní telefony a další přístroje.

Svým klientům REMA Systém nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pak pomoc a jednoduché vyřešení starostí s nepotřebnými či odpadními elektrospotřebiči. V oblasti ochrany životního prostředí REMA Systém působí od roku 2005, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci odpadních elektrozařízení.

Podrobné informace najdete na adrese www.rema.cloud, informace k projektu Chytrá recyklace naleznete na www.chytrarecyklace.cz.

Konec chaosu v záplavě e-mailů. Email od Seznamu představuje novou funkci

V rámci jednoho nákupu na e-shopu chodí běžně zákazníkům až deset e-mailů – objednávka je přijata, objednávka se zpracovává, objednávka je zaplacena, expedována, na cestě, už je blízko, dorazila a nakonec faktura. Seznam.cz proto zavádí novou funkci “Přehled objednávek”, která automaticky shromažďuje všechny důležité informace z těchto e-mailů na jednom místě.

Podle společnosti systém automaticky zorganizuje informace o online nákupu včetně stavu objednávky, termínu doručení nebo přijaté faktuře.

„Nový nástroj významně zjednoduší správu online nákupů. Když například zapomenete adresu výdejního místa, nemusíte složitě procházet doručenou poštu. Všechny potřebné informace najdete na jednom místě,“ říká Štěpánka Lebedová, produktová manažerka služby Email.

Pro e-shopy je důležitá včasná příprava

Aby se objednávky v novém přehledu zobrazovaly, musí e-shopy upravit své transakční zprávy. Funkce počítá s využitím strukturovaných dat podle standardu schema.org pro rozpoznání objednávek a jejich aktualizaci. Když do schránky dorazí e-mail, který obsahuje požadované parametry, zobrazí se u zákazníka v přehledu objednávek.

„E-shopy, které implementují strukturovaná data do svých transakčních e-mailů, se mohou v tomto přehledu objednávek snadno objevit a zviditelnit před konkurencí. Díky tomu budou mít jejich zákazníci přístup ke svým objednávkám na pár kliknutí a přímo z přehledu se dostanou zpět do e-shopu,“ vysvětluje Zdeněk Rosenhöfer, ředitel zákaznických služeb společnosti Mailkit. 

Služba bude spuštěna v létě 2025 a bude dostupná všem uživatelům e-mailových schránek @seznam.cz, @email.cz, @post.cz a Email Profi pod novou záložkou Objednávky. Uživatelé schránek od Seznamu uvidí v přehledu objednávek také logo a název obchodu. Zákazníci snadno najdou fakturu nebo kontakty na zákaznickou podporu, kdy čekat kurýra, nebo kam zajít vyzvednout zásilku.

Seznam.cz plánuje v budoucnu rozšířit funkci i do mobilní aplikace a na hlavní stránku. Zároveň připravuje podporu pro další typy nákupů, jako jsou vstupenky, jízdenky nebo slevové kupony.

Data mBank: Nejčastěji platí prstenem muži, ženy s ním ale platí vyšší sumy

Praha, 6. března 2025 – Bezkontaktní placení zažívá revoluci. A už dávno to není jen o mobilech a chytrých hodinkách. Hitem posledních měsíců je placení pomocí stylových prstenů, které jako první banka a leader v platební oblasti na českém trhu hned v několika variantách představila mBank ve spolupráci s Mastercard a Niceboy. A právě její nejnovější data ukázala, že kouzlu placení prstenem podlehli zejména muži. Ženy je nicméně předběhly v průměrné měsíční útratě a průměrné výšce sumy, kterou pomocí prstenu platily.

Z dat mBank za rok 2024 vyplynuly zajímavé informace. Mezi klienty platícími prstenem převládají muži, kterých je 66 procent. Naproti tomu ženy prstenem hradí vyšší částky. Průměrně takto žena utratí 6 836 korun za měsíc, muž pak 5 980 korun, rozdíl je tedy 856 korun. Také průměrná hodnota transakce je u žen vyšší, konkrétně jde o 375 korun, zatímco u mužů je to 325 korun. „Placení prstenem, který je přímo na ruce, je voděodolný a nemusí se nabíjet, posouvá tuto každodenní činnost na novou úroveň. Klientům přináší pohodlné platební řešení na každém místě a v každé situaci, což ocení zejména při cestování, sportu či trávení volného času u vody. Letos chceme nabídku platebních prstenů rozšířit o další zajímavé novinky,“ nastínil plány Martin Podolák, zástupce generálního ředitele zodpovědný za produktový management a inovace mBank.

Rostoucí popularitu plateb pomocí nositelné elektroniky potvrzují i data společnosti Mastercard. Počet aktivovaných karet v nositelných zařízeních se na českém trhu mezi lety 2022 a 2024 takřka zdvojnásobil a počet transakcí prostřednictvím „wearables“ narostl od roku 2022 o 37 procent. Placení prsteny využívá alespoň jednou za měsíc 55 procent jejich majitelů, u hodinek je to kolem 42 procent. Jinou zajímavostí je četnější používání nositelné elektroniky v letních měsících, kdy pozorujeme jeho nárůst o 16 procent. „V Česku máme pro inovace mimořádně příznivou situaci, což nám umožňuje s partnery, jako je mBank přicházet s dalšími řešeními zvyšujícími pohodlí a bezpečí digitálních plateb. Trh je hladový po technologických inovacích a Češi velice rádi zkoušejí a osvojují si novinky, které jim přinášejí komfort při placení. Určujícím trendem je, že plastová karta přestává být hlavním platebním nosičem. Tím se stává nositelná elektronika v čele s mobily, hodinkami a v posledních měsících také elegantními prsteny a náramky. Platíme zkrátka tím, co máme v daný moment po ruce a je jedno, jestli je to mobil, náramek nebo třeba automobil – i tuto inovaci jsme společně nedávno na trh přinesli,“ uvádí Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Česko a Slovensko.

Platební prsten mBank představila v červnu 2024 ve spolupráci s partnery Mastercard a Niceboy, a to jako vůbec první v České republice. „Platební prsten Niceboy ONE byl naším prvním produktem podporujícím platby. Zákazníci si jej oblíbili zejména v elegantní černé barvě, která hravě doplní každý outfit. Muži preferovali matné provedení, zatímco ženy častěji sáhly po lesklé verzi. Před koncem loňského roku jsme na trh uvedli také další platební zařízení, jako jsou designový náramek a náramek pro děti. Technologie Niceboy Pay umožňuje jednoduché a hlavně bezpečné spárování všech těchto zařízení s platební kartou. Díky tomu je možné platit všude tam, kde akceptují bezkontaktní platby – doma i v zahraničí. Pro letošní rok plánujeme společně s mBank hned několik dalších zajímavých inovací. Zákazníci se mají na co těšit,“ říká Michal Čarný, CEO společnosti Niceboy.

Platební prsten využívají klienti mBank také při cestování. „Z dat vyplynulo, že jím nejčastěji platí v Polsku, na Slovensku, v Itálii a Německu. Platby s ním ale provádějí také například v Keni, Tanzanii, Ázerbájdžánu, Senegalu, Království Bahrajn nebo na Kapverdách. Nejvyšší jednorázová transakce prstenem proběhla v Lucembursku, a to ve výši 84 320 Kč v obchodě proslulém nabídkou luxusního zboží, zejména doutníků. Největší objem transakcí prstenem jediného majitele za měsíc dosáhl hodnoty 266 473 Kč. Je tedy vidět, že platby prstenem mají klienti v oblibě a stylově platí i ve světě,“ doplňuje Petr Kábele, ředitel divize segmentového managementu mBank.

O mBank

mBank je dynamická digitální banka působící na českém a slovenském trhu od roku 2007. Na český trh přišla jako první nízkonákladová banka nové generace a dosud se pro ni rozhodlo téměř 792 000 klientů. Díky praktické mobilní aplikaci mohou mít zákazníci mBank svou banku kdykoliv po ruce a jednoduše tak vyřešit vše, co potřebují. Mateřská polská společnost mBank spadá pod německou skupinu Commerzbank.

V lednu 2025 se mBank v soutěži Finparáda.cz – Finanční produkt roku 2024 umístila na třetím místě v kategorii „Běžné účty pro fyzické osoby podnikatele a malé firmy“ a na druhé příčce v kategorii „Pojištění schopnosti splácet spotřebitelský úvěr“. V únoru 2025 získala prestižní ocenění za unikátní projekt mezi vydavateli karet díky spuštění bezkontaktních plateb platebními prsteny a náramky v soutěži Mastercard Awards. V roce 2024 získala cenu VISA za novou nabídku pro podnikatele.

Evoluce efektivního náboru: Jak Tailored People posouvá hranice tradičního HR pomocí marketingových nástrojů

Praha, 6. března 2025 – Česká společnost Tailored People, založená generálním ředitelem reklamní a kreativní agentury Fairy Tailors Ondřejem Tylečkem, přináší na trh inovativní přístup k náboru zaměstnanců. Tailored People spojují expertízu marketingových specialistů s náborovými procesy, což umožňuje efektivní a rychlé obsazování i těch nejtěžších pozic, které tradiční HR metody často nedokážou obsadit.

„Současný trh práce se neustále vyvíjí a vyžaduje nové, flexibilní přístupy k náboru. Kombinací marketingového know-how a moderních HR strategií dokážeme firmám zajistit nejen rychlé obsazení klíčových pozic, ale i dlouhodobě udržitelný tým, který odpovídá jejich firemní kultuře a cílům,“ uvádí Ondřej Tyleček, CEO společnosti Tailored People, www.tailoredpeople.cz.

Jak propojení HR a marketingu změní vaši strategii?

Společnost využívá hluboké znalosti marketingových nástrojů a technik pro vyhledávání a oslovování kandidátů. S využitím pokročilých algoritmů a analytických nástrojů dokážou specialisté rychle identifikovat a oslovit kandidáty, kteří odpovídají specifickým požadavkům a zároveň jsou mimo dosah tradičních náborových metod. Tento přístup zajišťuje efektivitu, která firmám šetří čas a zároveň přináší kvalitní talenty. „Náš tým tvoří specialisté s různorodými zkušenostmi v HR, kreativní komunikaci, copywritingu a práci se sociálními sítěmi. Právě toto propojení nám umožňuje přistupovat k náboru jinak – strategicky, autenticky a s důrazem na skutečné potřeby firem i kandidátů. Spojení HR a marketingu přináší zásadní výhodu: zatímco HR se soustředí na výběr a hodnocení talentů, marketingové postupy nám pomáhají cíleně oslovit správné lidi, zaujmout je a vytvořit pro ně atraktivní příběh značky zaměstnavatele. Díky tomu dokážeme nejen efektivně obsazovat složité pozice, ale také pomáhat firmám budovat silné a loajální týmy,“ vysvětluje Ondřej Tyleček, CEO společnosti Tailored People, www.tailoredpeople.cz.

S lidským přístupem a technologickou přesností

Tailored People využívá nejnovější nástroje a algoritmy, jež přispívají k efektivitě celého procesu, a zároveň klade důraz na zachování nezbytného lidského kontaktu. Náborové kampaně jsou koncipovány na míru specifickým požadavkům klientů – pro každou otevřenou pozici je zajištěno 5 až 10 předem sjednaných pohovorů a v případě potřeby je nabízena komplexnější spolupráce. Už do sedmi dnů od spuštění kampaně doručí první uchazeče, přičemž kladou důraz na pochopení firemní kultury a dodržování specifických komunikačních pravidel každé organizace.

Společnost si zakládá na pečlivém výběru kandidátů, který vychází z kombinace detailní datové analytiky a hlubokého porozumění potřebám klientů. Synergické využití pokročilých technologií a osobní komunikace umožňuje firmě efektivně obsazovat jak manažerské, tak technické a operativní pozice napříč různými odvětvími. „Naším cílem není pouze zajistit rychlé obsazení volných pozic, ale nalézt kandidáty, kteří prokazatelně přispějí k dlouhodobému růstu a rozvoji organizací. Díky našemu přístupu se nábor stává strategickou investicí do budoucnosti našich partnerů,“ sdílí Ondřej Tyleček, CEO společnosti Tailored People, www.tailoredpeople.cz.

O společnosti Tailored People

Tailored People je česká firma specializující se na moderní přístupy k náboru zaměstnanců. Spojuje marketingové dovednosti s procesy lidských zdrojů a zaměřuje se na efektivní obsazování těžko dostupných pozic. Společnost se soustředí na identifikaci vhodných kandidátů, včetně těch pasivních, a poskytuje personalizovaná řešení, která odpovídají specifickým potřebám organizací.

Ondřej Tyleček

Ing. Ondřej Tyleček je generálním ředitelem reklamní a kreativní agentury Fairy Tailors, kde se specializuje na strategické budování značek. Během své kariéry spolupracoval na významných projektech pro renomované společnosti, jako jsou Sazka, Porsche nebo Intersport. Jeho profesní filozofie vychází z přesvědčení, že v dnešním konkurenčním a informačně přesyceném prostředí je právě silná a autentická značka klíčem k dlouhodobému úspěchu. Značka podle něj neslouží pouze k odlišení na trhu, ale také k budování komunity, posilování loajality zákazníků a motivaci zaměstnanců. Kromě působení ve Fairy Tailors je CEO náborové agentury Tailored People, která inovativně propojuje obchodní a marketingové strategie s HR. Na rozdíl od tradičního recruitmentu se zaměřuje na rychlé a efektivní obsazování i těch nejnáročnějších pracovních pozic, čímž klientům pomáhá získávat špičkové talenty v rekordním čase.

Vychází GeForce RTX 5070. Vizuální zlepšení s DLSS 4 představuje nový trailer. GTA V na PC je RTX On

Startují prodeje GeForce RTX 5070 a společně s ní vycházejí také GeForce Game Ready ovladače, které jsou nezbytné pro nadcházející majitele této novinky. Přidávají také optimalizace pro FragPunk a podporu DLSS i ray tracingu, které přicházejí s novým updatem pro Grand Theft Auto V. Stáhnout si je můžete prostřednictvím NVIDIA app nebo z GeForce.com.

GeForce RTX 5070 nabízí až dvojnásobný výkonnostní skok a vylepšené možnosti 3D renderingu díky technologii Multi Frame Generation DLSS 4. Nárůst tradičního rastrového výkonu je oproti předchozí generaci přibližně 20%. Jedná se o příležitost k upgrade PC pro majitele GeForce RTX 3070, kde se nárůst snímkové frekvence díky DLSS 4 projeví více než trojnásobně a rasterizační výkon vzroste o 65 %.

Co se týče DLSS, DLSS 4 s funkcí Multi Frame Generation bude od vydání k dispozici v nové 5v5 střílečce FragPunk a Star WarsTM Outlaws ukazují nejnovější generaci této funkce v RTX traileru.
Dragonkin: The Banished a Rise of the Ronin přicházejí s podporou DLSS Frame Generation a DLSS Super Resolution. Obě tyto technologie jsou dostupné také ve Vector Strike, který včera vstoupil do režimu Early Access. Deadlock a Grand Theft Auto V nyní na PC nabízejí DLSS a Reflex.

Podrobnosti naleznete ve článcích o DLSS a Game Ready ovaldačích:

  • FragPunk: Rychlá 5v5 akce od Bad Guitar Studio vychází 6. 3. Můžete aktivovat řadu ray-tracingových efektů, navýšit FPS pomocí DLSS 4 s Multi Frame Generation, DLSS Frame Generation i DLSS Super Resolution a využít nejnovější transformátorový AI model. Při použití DLSS 4 s Multi Frame Generation se výkon na GPU GeForce RTX řady 50 znásobí v průměru 4,6× při rozlišení 4K a každým nastavením na maximum včetně aktivovaného ray tracingu. Při zapnuté funkci NVIDIA Reflex se latence PC sníží až o 60 %, čímž se zlepší odezva a přesnost míření.
  • Star Wars™ Outlaws nyní nabízí také DLSS 4 s Multi Frame Generation a vylepšený model DLSS Frame Generation pro vyšší výkon a nižší spotřebu VRAM. I zde se dočkáme nového transformátorového AI modelu pro DLSS Super Resolution, DLSS Ray Reconstruction a DLAA. Díky němu doznají značného vylepšení detaily povrchu, stíny, osvětlení i zřetelnost odrazů. Vylepšení pomocí DLSS 4 přináší RTX trailer.
  • Grand Theft Auto V: Nová bezplatná aktualizace přináší řadu vylepšení pro příběhový režim i GTA Online. Pro hráče s kartami GeForce RTX přibývají funkce DLSS Super Resolution a NVIDIA Reflex, které zrychlují výkon a zvyšují odezvu. Uživatelé mohou navíc zapnout ray-tracingové efekty. Kromě stínů a odrazů jde také o ambientní okluzi a globální osvětlení.
  • Deadlock: Společností Valve vyvíjená 6v6 MOBA hra v nedávném update dostala podporu pro DLSS Super Resolution, DLAA a NVIDIA Reflex. Reflex redukuje latenci o 45%.
  • Rise of the Ronin od KOEI TECMO GAMES vychází na PC 11. 3. a od vydání v něm bude možné navýšit snímkovou frekvenci díky DLSS Frame Generation a DLSS Super Resolution. Grafickou stránku k tomu vylepší ray tracing.
  • Vector Strike z dílny Chamo Games kombinuje střelbu a sport ve 4v4 arénové akci. Od včerejška je v režimu Early Access s podporou DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution, DLAA a Reflexu.
  • Dragonkin: The Banished od společností Nacon a Eko Software se pro změnu dostává do režimu Early Access zítra, tedy 6. 3. Majitelé GeForce RTX mohou zapnout DLSS Frame Generation and DLSS Super Resolution.
Exit mobile version