Češi chodí ke kopírce i 20krát denně. A firmy se topí v papíru, odhalil průzkum Canonu

Klasická kancelář, kde se většina procesů řeší v papírové podobě, je oproti kanceláři digitální zoufale neefektivní. Z průzkumu Canonu na reprezentativním vzorku českých firem například vyplynulo, že téměř každý pátý zaměstnanec chodí více než 20krát denně ke sdílené kopírce. A šanony, do nichž se ukládají tištěné dokumenty, zabírají ve firmách prostor o rozloze několika desítek metrů čtverečních.[1]

I když 85 % zaměstnanců v českých kancelářích vyhovuje hybridní způsob práce, který získal na popularitě během období pandemie, a téměř stejný počet souhlasí s důležitostí digitalizace, ve dvou třetinách firem se stále většina procesů řeší na papíře. Takový přístup nejen že brzdí digitální transformaci, kterou jako svou prioritu uvádí státní správa i Evropská unie, ale zároveň brání v rozvoji i samotným firmám.

Zbytečné pochůzky

Manažeři možná ani netuší, kolik času jejich zaměstnancům zabere každý den chození od pracovního stolu ke kopírce a zpět. Nejnovější průzkum Canonu odhalil, že 57 % lidí jde ke sdílené kancelářské multifunkci více než 5x denně. To znamená klidně i jednou za hodinu, nebo ještě častěji. Zhruba třetina lidí pracujících v kancelářích musí ke kopírce více než 10x denně, a celých 16 % chodí k tiskárně dokonce více než 20x denně.

K tomu přidejme, že 35 % zaměstnanců musí k tiskárně urazit cestu v délce od 4 do 10 metrů a 12 % respondentů průzkumu musí pokaždé ujít dokonce více než 10 metrů. „Pokud by si manažeři vynásobili počty pochůzek a vzdálenost, vyjdou jim ohromující čísla a časy, které jejich zaměstnanci denně tráví ‚na cestách‘ místo u svého počítače,“ upozorňuje Eva Kučmášová, šéfka komunikace Canonu ve střední Evropě.

„Dnes je módou nosit chytré hodinky a sledovat ušlé kroky. Takovou činnost by ale lidé měli vyvíjet hlavně ve svém volném čase, v kanceláři dlouhými a opakovanými cestami ke kopírce ztrácí čas, který by se dal věnovat práci s přidanou hodnotou,“ dodává.

Ke cloudu chodit nemusíte

Na efektivitě provozu, ale také bezpečnosti dokumentů a flexibilitě zaměstnanců se proto v čím dál větším počtu firem podílí nejmodernější cloudové systémy. Díky nim mají lidé přístup k firemním dokumentům odkudkoliv a spravují zde i tisk nebo skenování.

„Cloudové řešení uniFLOW Online práci lidí výrazně zefektivní. Třeba díky funkci Follow Me je možné dokumenty z cloudu tisknout na zařízení, které máte zrovna nejblíže. A to i když třeba procházíte jednotlivými patry své firmy. Dá se říci, že všechny vaše tiskou jdou neustále s vámi,“ říká Eva Kučmášová. Nová generace tiskáren má navíc sníženou hlučnost na minimum, takže je možné je umístit přímo mezi zaměstnance a nespoléhat jen na jednu sdílenou ‚chodbovku‘.

Jak ušetřit desítky metrů prostoru

Digitální kancelář založená na cloudu také vyřeší čím dál palčivější problém mnoha firem – nedostatek místa v kancelářích. 52 % respondentů v průzkumu uvedlo, že šanony plné papírových dokumentů a firemní archiv zabírají odhadem více než 10 m2, zhruba každá pátá firma pak má tištěné dokumenty dokonce na ploše větší než 50 m2.

„V uniFLOW Online lze všechny digitalizované dokumenty zařadit do přehledných složek, v nichž se snadno vyhledává. O jejich zabezpečení nemusíte mít strach, toto řešení odolá všem hackerským hrozbám a nikdo kromě zaměstnanců, kteří mají od firemního správce povolení, se do archivu nedostane,“ uzavírá Eva Kučmášová z Canonu.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

[1] Průzkum probíhal telefonickým dotazováním (metodou CATI) v srpnu a září 2022 ve 100 českých firmách s 50 a více zaměstnanci.

SAP představil novinky v oblasti umělé inteligence pro podniky a rozšíření partnerství s IBM, Google Cloud a Microsoftem

Na konferenci SAP Sapphire představila společnost SAP novinky v oblasti umělé inteligence, měření uhlíkové stopy a obchodních sítí pro podniky. Mezi nové produkty patří odvětvové řešení SAP Business Network for Industry nebo SAP Sustainability Data Exchange. Největší evropská IT společnost také ohlásila partnerství s Google Cloud a Microsoftem s cílem propojit data ze systémů SAP a mimo ně a prohloubit využití AI nástrojů v byznysových aplikacích. SAP tak pokračuje v rozšiřování spoluprací s ostatními IT giganty, které odstartoval začátkem května s IBM.

„Ve světě plném geopolitického napětí, nedostatku kvalifikovaných zaměstnanců a zesilující regulace se naši zákazníci stále častěji obracejí na SAP, protože hledají optimální řešení pro nejnaléhavější byznysové výzvy, kterým dnes čelí. Novinky, které jsme na SAP Sapphire představili, spojují odpovědně vyvíjené technologie a byznysové zkušenosti, které pomáhají našim zákazníkům uspět dnes i do budoucna,“ říká generální ředitel SAP Christian Klein.

Generativní AI pro podniky

V oblasti podnikového využití AI představil SAP několik nových funkcionalit ve svých stávajících řešeních. Mezi ně patří nástroje k personalizovanějšímu vztahu se zákazníky, produktivnějším nákupním procesům nebo efektivnějšímu náboru nových zaměstnanců.

Součástí oznámení byly i cíle spojené s generativní AI. Mezi řešeními, které tato technologie ovlivní již letos, bude aplikace SAP Transportation Management pro výrobní sektor a automobilový průmysl. Kromě automatizace manuální kontroly příjemek zboží a dodacích listů by měla generativní AI zvýšit přesnost a efektivitu přepravy.

Společně s Microsoftem SAP rozšířil spolupráci o integraci Azure OpenAI s řešením SAP SuccessFactors. Cílem je poskytnout HR manažerům automatizovaný nástroj, který jim pomůže vytvořit obsah pracovních nabídek a vylepšit jejich podobu, upozornit na možné zdroje neobjektivity během náborového procesu a navrhnout personalizované otázky pro přijímací pohovory na základě kombinace kandidátova životopisu, náplně práce a popisu podobných pozic ve firmě. Dále také k personalizaci doporučeného školení pro zaměstnance podle jeho pozice, kariérního růstu a osobního rozvoje.

Na využití AI spolupracuje SAP i s IBM. IT společnosti ohlásily zabudování nástroje IBM Watson do řešení SAP Start, které zákazníkům poskytuje přehled a jednoduchý přístup k procesům a aplikacím SAP. Prostřednictvím nástroje od IBM uživatelé získají nové možnosti zvýšení produktivity nebo práce s prediktivními analýzami. V současné době využívá SAP umělou inteligenci od IBM v aplikaci TripIt, která uživatelům nabízí udržitelnější možnosti cestování prostřednictvím analýzy počasí.

Měření uhlíkové stopy na základě reálných dat

V současné době stále skloňovanější téma měření uhlíkové stopy se dotklo i představovaných novinek, mezi kterými německá firma uvedla novou aplikaci SAP Sustainability Data Exchange. Ta podnikům umožní sdílet standardizovaná data o udržitelnosti s obchodními partnery a dodavateli, aby dokázaly rychleji dosáhnout nulových uhlíkových emisí napříč svými dodavatelsko-odběratelskými řetězci.

Nových funkcionalit se také dočká řešení SAP Sustainability Footprint Management, které se zaměří na monitoring uhlíkové stopy na základě reálně naměřených dat namísto současných odhadů. To by mělo firmám pomoci v oblasti nefinančního reportingu a auditu. Funkcionality se v budoucnu stanou součástí řešení GROW with SAP, které společnost představila tento rok, a RISE with SAP.

Novinky v oblasti sjednocení dat

Mezi další novinky patří i představení odvětvové sítě SAP Business Network for Industry, která se zaměří na propojení firem v daném odvětví a zajištění odolnějšího dodavatelského řetězce. Podle odhadů německé společnosti generují firmy, které jsou součástí stávající obchodní sítě SAP Business Network, objem obchodu přesahující 4,5 bilionu dolarů ročně.

Na propojení dat z různých zdrojů se zaměří i další partnerství SAP s Google Cloud. Jedná se zejména o integraci SAP Datasphere, analytických nástrojů a AI řešení s cloudovými systémy Googlu, aby firmy využívající řešení od obou IT firem získaly jednotný přehled nad svými daty. Společně také obě firmy připravují rozšíření podpory řešení SAP v pěti dalších světových regionech.

O společnosti SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

Tento dokument obsahuje výhledová prohlášení, což jsou předpovědi, projekce nebo jiná prohlášení o budoucích událostech. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních, prognózách a předpokladech, které podléhají rizikům a nejistotám, jež mohou způsobit, že se skutečné výsledky a výstupy budou podstatně lišit.  Další informace týkající se těchto rizik a nejistot lze nalézt v našich dokumentech předložených americké Komisi pro cenné papíry (SEC), mimo jiné v části Rizikové faktory ve výroční zprávě společnosti SAP na formuláři 20-F za rok 2020.

© 2022 SAP SE. Všechna práva vyhrazena.

Společnost SAP a další produkty a služby SAP zde uvedené, jakož i jejich příslušná loga jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti SAP SE v Německu a dalších zemích. Další informace o ochranných známkách a upozornění naleznete na https://www.sap.com/copyright.

Stejná klimatizace, jenom chytřejší: společnost Netatmo uvádí na trh inteligentní ovládání klimatizací

Společnost Netamo oznámila rozšíření svých produktů zaměřených na chytré vytápění domácností. Inteligentní ovládání umožňuje svým uživatelům ovládat klimatizace nebo tepelná čerpadla (vzduch-vzduch). Vyznačuje se mimo jiné snadnou instalací i použitím. Během horkých dnů tak zajistí příjemnou vnitřní teplotu a současně pomůže snížit spotřebu energií.

Jedinečný párovací mechanismus zajišťuje kompatibilitu Netatmo ovládání se všemi klimatizacemi či čerpadly, které využívají infračervené ovládání s displejem zobrazujícím nastavení. Díky všesměrovému paprsku jej lze umístit kamkoliv v místnosti a jednoduše se během pár minut připojit bez potřeby složité instalace.

Kompatibilitu klimatizace nebo tepelného čerpadla lze ověřit na: check.netatmo.com.

Ovládání teploty pod palcem, ať už jste kdekoliv

Inteligentní ovládání umožňuje během několika minut nastavit plán chlazení či topení v zavilosti na konkrétních zvyklostech uživatele. Pomocí smartphonu lze v aplikaci Home+ Control upravit teplotu a nastavení klimatizace. Pokud neplánovaně přijdete domů dřív, je možné zapnout klimatizaci ještě před vaším příchodem.

Pro větší pohodlí lze Netatmo ovládání nastavovat i pomocí hlasu díky kompatibilitě s různými asistenty a systémy, jako jsou Google Home, Alexa nebo Apple Home.

Chlazení i topení kdykoliv je potřeba

Potřebujete v létě zchladit jen jednu místnost mezi 14. a 16. hodinou? Chcete mít navečer příjemnou teplotu v ložnici? Nebo naopak v zimě vyhřát domov, než se děti vrátí ze školy a vy z práce? Díky odpovědím na tyto otázky vám inteligentní ovládání navrhne týdenní plán ochlazování či vytápění podle zvyklostí členů vaší rodiny. Naprogramování klimatizace či čerpadla podle běžné domácí rutiny umožňuje snížení nákladů za energie, aniž byste se vzdali svého pohodlí.

Pro podrobnější správu spotřeby energie má Netatmo ovládání zabudovanou funkci geolokace „Eco-Assist“. Ta vypíná všechna zařízení, jakmile uživatel odejde z domu, a zase je zapíná při jeho návratu.

Analýza pohodlí v interiéru

Inteligentní ovládání sleduje také kvalitu vnitřního prostředí pomocí teplotních a vlhkostních čidel. Tyto informace jsou pro uživatele dostupné v reálném čase a současně dlouhodobě uchovávané, což umožňuje zefektivňovat nastavení systému a zvýšení komfortu.

Cena a dostupnost: Inteligentní ovládání klimatizací je dostupné na e-shopu Netatmo a portálech alza.cz, mall.cz, czc.cz a smarty.cz za 2 999 Kč nebo v dvojbalení za 4 999 Kč.

O společnosti Netatmo

Netatmo je jedním z lídrů v oblasti chytré domácnosti, který navrhuje a vyrábí intuitivní inteligentní zařízení pro bezpečnější a komfortnější domov.

V roce 2011, kdy společnost vznikla, se zavázala nadále navrhovat a uvádět na trh zařízení, pro něž platí:

  • 100% bez poplatků: bez předplatného a jiných nákladů
  • 100% zabezpečení: garance ochrany údajů a respektování soukromého života uživatelů
  • 100% průběžný vývoj: pravidelné aktualizace a přidávání funkcí zdarma

Netatmo v současnosti nabízí 15 zařízení a příslušenství pro chytrou domácnost. Užitečná a snadno použitelná zařízení uživatelům usnadňují každodenní život a současně zvyšují komfort jejich domácnosti.

Kromě řady výrobků určených pro širokou veřejnost se společnost v rámci programu „with Netatmo“ ve spolupráci s předními značkami z oblasti stavebnictví podílí na vývoji možnosti integrace řízení chytré domácnosti do infrastruktury obytných domů.

V roce 2018 se společnost Netatmo připojila ke skupině Legrand, světovému specialistovi v oblasti elektrické a digitální infrastruktury budov.

Netatmo, stejný domov, jen chytřejší.

Skinners slaví 8. narozeniny a v Brně otevírají svůj první concept store. V budoucnu by se měly otevřít i v Praze a dalších městech

Brněnská značka Skinners, která se zaměřuje na bosé obutí a výrobu ponožkobot, oslavila 8. narozeniny a při této příležitosti otevřela v Brně svůj první concept store. Kromě nabídky kompletní kolekce ponožkobot a barefootových tenisek bude prostor sloužit především jako místo pro workshopy, setkávání se zákazníky, partnery či novináři i jako studio pro natáčení oznámení produktových novinek a dalších aktivit Skinners.

Slavnostní otevření brněnského concept storu, který zákazníci najdou v ulici Údolní 27, se konalo 20. dubna za účasti zakladatelů společnosti Petra Procházky a Michaely Steinhauser. Návštěvníci mohli využít profesionálního podologického měření chodidel nebo vyzkoušet produkty Skinners na unikátní test zóně. Na místě byly k vidění také připravované a zatím neveřejné modely barefoot tenisek, které Skinners plánují představit v průběhu letošního roku.

Přírodní motivy a rozsáhlá test zóna

Skinners concept store se rozkládá na ploše 80 m2 a není koncipovaný pouze jako běžná prodejna, ale rovněž jako místo pro setkávání a zážitky. Celý prostor je laděný v přírodních motivech a čerpá inspiraci ve svěžích zelených barvách lesa. Skladem nabízí všechny modelové řady včetně limitované edice, aby měli zákazníci možnost si ponožkoboty i barefoot tenisky vyzkoušet.

„Naši zákazníci už dlouho volali po místě, kam by si mohli přijít vyzkoušet a osahat naše produkty. Zároveň jsme jim chtěli nabídnout prostor, kde se budou cítit podobně příjemně jako na procházce v přírodě. Proto jsme v prostorách prodejny vytvořili dominantní prvek v podobě test zóny, kde si mohou vyzkoušet, jak Skinners obstojí na nejrůznějších površích jako kamení, dřevo, mech, nebo třeba kostky lega,“ říká spoluzakladatel Skinners Petr Procházka.

Další prodejny v čele s Prahou

V budoucnu by Skinners chtěli rozšířit koncept brněnské prodejny i do Prahy a dalších měst. „Už od samotného neoficiálního otevření jsme na naši prodejnu dostávali nesmírně pozitivní zpětnou vazbu. Ta nás velmi motivuje a utvrzuje v tom, že jdeme správným směrem. Určitě nechceme zůstat pouze u jedné prodejny a otevření pobočky v Praze je jen otázkou správného načasování, a hlavně nalezení vhodného prostoru na dobré adrese,“ dodává spoluzakladatelka Michaela Steinhauser.

O Skinners

Skinners ovládli trh se svými ponožkobotami, které přinesly průlom v oblasti barefoot obouvání. Tomu pomohly i dvě úspěšné crowdfundingové kampaně na Kickstarteru, které dostaly Skinners do 120 zemí světa. V loňském roce se společnost posunula v segmentu barefoot o další krok a představila nový model barefoot tenisek Skinners Walker, podpořený kampaní na českém HitHitu. Ta se stala druhou nejúspěšnější kampaní na portálu a cíl překonala hned 14x. V letošním roce Skinners započali úspěšnou expanzi do Německa a USA a představili novou limitovanou edici ponožkobot Skinners Black 2.0, kterou se vrací zpátky ke kořenům a vzdávají hold svému úplně prvním modelu Skinners 1.0. Toho od svého vzniku prodali více než 417 tisíc párů.

NETGEAR Nighthawk M6 Pro Mobile Hotspot: nejrychlejší mobilní internet v přenosném zařízení velikosti dlaně

Společnost NETGEAR, dodavatel produktů určených ke zjednodušení a zlepšení života lidí, uvedl na trh nejnovější verzi mobilního routeru Nighthawk M6 Pro 5G WiFi 6E Hotspot (MR6550). Zařízení velikosti dlaně je vybaveno nejnovějšími bezdrátovými technologiemi 5G mmWave a WiFi 6E, která dokáží při cestách za prací či zábavou nabídnout ultrarychlý internet o rychlosti až 8 Gb/s a nepřerušované, spolehlivé, bezpečné a rychlé bezdrátové připojení k internetu i v přetíženém prostředí.

Mezi nejvýznamnější výhody 5G mmWave patří schopnost poskytovat extrémní kapacitu, ultra vysokou propustnost a ultra nízkou latenci. To z ní činí ideální řešení pro aplikace, které vyžadují přenos dat v reálném čase. WiFi 6E navíc poskytuje vyšší výkon a efektivitu díky rozšíření spektra WiFi do frekvenčního pásma 6 GHz, což snižuje rušení a zlepšuje konektivitu. Kombinace 5G mmWave a WiFi 6E poskytuje uživatelům bezprecedentní úroveň vícegigového bezdrátového výkonu a konektivity.

Router je vhodný nejen pro použití na cestách, ale také pro použití doma nebo na dovolené, zejména v oblastech, kde chybí spolehlivý širokopásmový internet. Router dokáže poskytovat vícegigový internet a zvýšit pokrytí WiFi až na 180 m2 pomocí režimu In-Home Performance Mode, který se aktivuje vyjmutím baterie a použitím napájecího adaptéru. Ve větších domácnostech může hotspot poskytovat WiFi prostřednictvím stávajícího WiFi routeru jeho připojením k ethernetovému portu 2,5 Gb/s. V místech, kde není silný mobilní signál, lze použít externí antény (prodávají se samostatně), které zvýší příjem 5G. Vestavěný port USB-C hotspotu lze také použít k nabíjení zařízení nebo jako ultrarychlé kabelové připojení až 5 Gb/s k počítači nebo notebooku.

Router je vybaven 5040mAh baterií, která dokáže na jedno nabití zajistit až 13 hodin práce nebo zábavy. Zařízení podporuje mezinárodní roaming ve více než 125 zemích.

Technické specifikace:

  • Výkonný, spolehlivý a bezpečný 5G mmWave internet s rychlostí až 8 Gb/s.
  • Rychlost WiFi až 3,6 Gb/s pro až 32 připojených zařízení.
  • Čipová sada Qualcomm Snapdragon SDX65.
  • Intuitivní rozhraní s 2,8″ dotykovou obrazovkou.
  • Vestavěný firewall pro bezpečnou a spolehlivou síť.
  • Přijímá nano SIM karty hlavních operátorů sítí 5G/4G ve více než 125 zemích.
  • Pokrytí WiFi vice než 180 m2 při použití napájecího adaptéru.
  • Port USB-C pro nabíjení zařízení ultrarychlé kabelové připojení s rychlostí až 5 Gb/s.
  • Podpora HPUE: Umožňuje zachytit 5G signál i na vnějších okrajích oblastí pokrytí, kde to jiná zařízení nedokáží.

Dostupnost

Mobilní router M6 Pro (MR6550) je nyní k dispozici v Severní Americe za doporučenou cenu 999 USD.

V Evropě je tuto chvíli je dostupný model 5G WiFi 6E Mobile Router (MR6450), řada MR6550 se začne prodávat v listopadu 2023.

Plné znění tiskové zprávy NETGEAR INTRODUCES WORLD’S FIRST WIFI 6E UNLOCKED 5G MOBILE HOTSPOT WITH MMWAVE TECHNOLOGY.

O společnosti NETGEAR

Společnost NETGEAR® (NASDAQ: NTGR) je od roku 1996 průkopníkem pokročilých síťových technologií pro domácnosti, firmy a poskytovatele služeb po celém světě a je lídrem v oboru s širokou škálou oceňovaných produktů, jejichž cílem je zjednodušit a zlepšit život lidí. NETGEAR umožňuje lidem spolupracovat a připojit se ke světu informací a zábavy. Nabízí inovativní a pokročilýá propojených řešení: mobilní a cloudové služby pro lepší ovládání a zabezpečení, inteligentní síťové produkty, video přes Ethernet pro Pro AV aplikace, snadno použitelná wi-fi řešení a výkonné herní routery pro vylepšení hraní online her. Společnost sídlí v San Jose v Kalifornii a její pobočky jsou rozmístěny po celém světě.

Informace v češtině jsou k dispozici na webových stránkách www.netgearcz.cz.

Sledujte české aktivity společnosti NETGEAR také na sociálních sítích facebook a LinkedIn.

© 2023 NETGEAR, Inc. NETGEAR a logo NETGEAR jsou ochranné známky či registrované ochranné známky společnosti NETGEAR, Inc. a jejích dceřiných společností ve Spojených státech a dalších zemích. Ostatní názvy značek a produktů jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky příslušných majitelů. Uvedené informace podléhají změnám bez upozornění. NETGEAR nenese odpovědnost za technické nebo redakční chyby nebo opomenutí. Všechna práva vyhrazena.

Výhledové prohlášení:

Tato tisková zpráva obsahuje výhledová prohlášení v souladu s „U.S. Private Securities Litigation Reform Act“ z roku 1995. Za tato výhledová prohlášení jsou považovány informace týkající se produktů, řešení a technologií společnosti NETGEAR, očekávané funkce, vlastnosti, parametry, spolehlivost, přijetí na trhu, růst trhu, specifické použití, zpětná vazba od uživatelů a postavení produktů a technologií NETGEAR na trhu. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních vedení společnosti a podléhají určitým rizikům, nejistotám a předpokladům, včetně následujících: skutečná cena, výkon a jednoduchost používání výrobků NETGEAR nemusí splňovat představy o ceně, výkonu a jednoduchosti používání zákazníků; výkon výrobků může být nepříznivě ovlivněn reálnými podmínkami provozního prostředí; selhání produktů může za určitých okolností způsobit trvalou ztrátu dat koncových uživatelů; nové viry nebo internetové hrozby mohou snížit účinnost bezpečnostních technologií v produktech NETGEAR; schopnost společnosti NETGEAR vyvíjet a prodávat své výrobky a technologie může poklesnout vlivem dopadu a cenové politiky konkurenčních výrobků či zavedení alternativních technologických řešení. Další informace o možných rizikových faktorech, které by mohly ovlivnit společnost NETGEAR a její obchodní činnost, jsou podrobně popsány v oznámeních společnosti NETGEAR, pravidelně podávaných americké Komisi pro cenné papíry a burzu (SEC). NETGEAR na sebe nebere žádný závazek zveřejnit případné revize výhledových prohlášení obsažených v tomto dokumentu, aby odrážela události nebo okolnosti, které nastaly po datu vydání této zprávy nebo v reakci na vznik neočekávaných událostí.

Inovované osvětlení Eve Flare nabídne podporu standardu Thread a již brzy se dočká také technologie Matter

Společnost Eve Systems dnes představila inovované mobilní chytré svítidlo EVE Flare, které se nově může těšit z podpory standardu Thread. Eve Flare se dobíjí na praktické základně, kde může sloužit jako elegantní náladové osvětlení zářící všemi barvami duhy. O její změnu přitom stačí požádat chytrou asistentku Apple Siri, nebo ji jednoduše přepnout přímo v aplikaci EVE či Apple Home. Díky integrovanému akumulátoru, který poskytne až 6hodinovou výdrž na jedno nabití a originální konstrukci s certifikátem IP65 lze EVE Flare snadno vzít i ven na lampionový průvod, nebo si s ním vyzdobit zahradu.

Thread, snadná komunikace mezi zařízeními

Díky standardu Thread již není nutné řešit propojení Eve Flare s dalšími jednotlivými prvky. Ty totiž nově dokážou komunikovat napřímo mezi sebou. Vše je tak snazší než kdy dřív, a i laik dokáže sestavit chytrou domácnost, která pracuje samostatně v zájmu vyššího komfortu, úspory energií i ekologie. Thread se také postará o ještě rychlejší odezvu zařízení a také větší spolehlivost při používání. 

Matter, budoucnost chytrých domácností

V budoucnu se inovované Eve Flare dočká také aktualizace s podporou technologie Matter. Matter zajišťuje naprosté pohodlí i bezpečí pro koncového uživatele. Zařízení, která tento standard nabízí, totiž poskytují kompatibilitu se všemi nejpoužívanějšími chytrými domácnostmi. Matter je navíc navržen tak, aby fungoval zcela lokálně a společnost Eve nemá v žádném případě přístup k datům a ani žádná data neschraňuje. Pro chod svých produktů nevyžaduje společnost Eve brigde ani cloud. O veškeré zabezpečení a ochranu osobních dat se tak stará pouze zvolená platforma chytré domácnosti.

Cena a dostupnost

Osvětlení Eve Flare s podporu Thread bude dostupné u vybraných tuzemských prodejců. O ceně a dostupnosti budeme včas informovat.

O společnosti Eve Systems

Eve Systems je německou společností založenou v roce 1999, která se zaměřuje na vývoj a výrobu zařízení chytré domácnosti. V jejich portfoliu se nachází chytré osvětlení, zásuvky, čidla, termostatické hlavice i bezpečnostní kamery. S jejich pomocí posouvají řešení běžných domácích otázek na novou úroveň, která zajišťuje pohodlí, bezpečnost i úspory energií. Výrobce své produkty vyvíjí s využitím vlastních kapacit pro bezpečný ekosystém produktů značky Apple. Činí tak i proto, že jednou ze základních hodnot společnosti je důraz na bezpečí a soukromí uživatelů. Vedení společnosti totiž trvá na tom, že co se stane doma musí doma i zůstat.

Praktický test Abc3D: technologie Hyper Speed od Raise3D významně zkracuje dobu tisku

Společnost Elvira, přední dodavatel 3D technologií a provozovatel portálu Abc3D, představila výsledky praktických testů nové technologie Hyper Speed od společnosti Raise3D, která umožňuje významné zvýšení rychlosti běžného 3D tisku. Úlohy realizované v showroomu společnosti Elvira ukázaly, že Hyper Speed dokáže oproti standardní technologii vytisknout stejné díly se stejně vysokou kvalitou dvojnásobnou (u menších dílů) až trojnásobnou rychlostí (u objemnějších dílů).

Příklady 4 testovacích výtisků:

  Výška výtisku Standardní tisk Hyper speed Urychlení tisku Úspora času (v %) Materiál
Díl 1 4 cm 5h 5min33 sec 2h 27 min 29 sec 2,07 x 51,7 % ABS
Díl 2 15 cm 23h 45min 18sec 10h 9min 43sec 2,33 x 57,2 % ABS
Díl 3 8 cm 3h 32min 21sec 1h 49min 53sec 1,93 x 48,3 % PLA
Díl 4 50 cm 116h 54min 56sec 43h 1 min 11 sec 2,72 x 63,2 % PLA

Srovnávací tisky proběhly na tiskárnách Raise3D Pro3 a Raise 3D Pro3 Plus s technologií HUK3 (Hyper Speed Upgrade Kit). Princip nadstavby HUK3 spočívá v jednoduché a rychlé výměně tiskových hlav, které obsahují speciální trysky upravené k optimální extruzi při vyšších rychlostech. Upgrade kit navíc s pomocí kalibrační sondy se změří frekvence vibrací a vzdálenosti, které si uloží a následně změřené odchylky v průběhu vlastního tisku kompenzuje.

Zatímco standardní rychlost tiskové hlavy při tisku základních materiálu při klasické technologii je 40-60 mm/s, Hyper Speed umožňuje při tisku PLA a ABS (oficiálně podporované materiály) tisknout rychlostí až 300 mm/s, aniž by docházelo ke ztrátě kvality na povrchu. Speciální materiály Hyper Speed PLA a Hyper Speed ABS umožňují rychlejší chladnutí tak, aby nedocházelo k nežádoucím jevům, což se pozitivně projevuje zejména při složitějších geometriích.

„Naše praktické testy s technologií Hyper Speed ukázaly, že čím objemnější díl, tím je i vyšší úspora času,“ řekl Pavel Sequens, produktový specialista 3D v Elvira|Abc3D. “Při tisku menších dílů a složitějších geometrií jsou časové úspory nižší z důvodu častějšího zpomalování tiskové hlavy, kdy je úspora cca jen dvojnásobná. Avšak s rostoucí velikostí dílů roste relativní rychlost tisku, která může být v praxi i více než trojnásobná. Pro cca 90 % tištěných dílů (v závislosti na geometrii a tenkých stěnách) technologií Hyper Speed lze navíc použít i běžné filamenty, kdy bylo testováno PLA a ABS od společnosti Fillamentum. K tisku problematičtějších dílců se pak spíše hodí speciální hyper speed materiály.“

Společnost Elvira je distributorem produktů Raise3D od 4. čtvrtletí 2022, technologii Hyper Speed uvedla na český a slovenský trh v listopadu loňského roku. Díky vysoké poptávce zákazníků po technologiích Raise3D získala Elvira začátkem května ocenění Nejlepší nový partner za rok 2022 v regionu Evropy.

O společnosti Elvira

Elvira je od roku 1991 dodavatelem kancelářské techniky a služeb na českém a slovenském trhu. V současné době se prostřednictvím svého portálu Abc3D věnuje zejména dodávkám a servisu 3D technologií včetně stolních, profi a produkčních 3D tiskáren, 3D skenerů, softwaru, materiálu a dalších pomůcek. Je poskytovatelem technologií vedoucích 3D výrobců včetně 3D Systems, BCN3D, Omni3D,  Raise3D a dalších, včetně vlastních 3D služeb. K zákazníkům společnosti patří zejména průmyslové výrobní společnosti z odvětví automotive, strojírenství, robotiky a letectví, dále pak organizace ve školství a zdravotnictví. Společnost Elvira si zakládá na komplexním a individuálním přístupu k zákazníkům a umožňuje využít všech prezentovaných 3D technologií ve formě služby na míru.

BrikkApp: Plánujete pronajímat svůj byt nebo dům, ale máte obavy ohledně daní?

Je důležité si uvědomit, že ať už pronajímáte byt, nebytový prostor nebo jen pozemek, vaše příjmy z těchto nájmů se bohužel nevyhnou zdanění. Podávání daňového přiznání může být poměrně matoucí. Především, pokud je to pro vás nová záležitost. Na následujících řádcích vám osvětlíme, jaké máte možnosti a na co máte nárok. Odpovídali odborníci z realitní crowfundingové platformy BrikkApp.

Pronájem bytu a daně? Na začátek je dobré rozlišit, zda svou nemovitost pronajímáte jako fyzická osoba, nebo ji máte zapsanou v obchodním majetku. Oba případy spadají pod zákon 586/1992 Sb. Jako fyzická osoba vás však především zajímá paragraf 9. V druhém případě se řídíte podle paragrafu 7, tedy „příjmy z podnikání a jiné samostatné výdělečné činnosti“.

Daň z příjmů pro fyzickou osobu

Pokud pronajímáte jako fyzická osoba, stěžejní pro vás bude především § 9 zákona o daních z příjmů. Tento paragraf jasně vymezuje příjmy plynoucí nejen z pronájmu nemovitostí, ale i jejich částí. Dobré je tedy zmínit, že i v případě kdy pronajímáte bytovou jednotku ve svém dvougeneračním domě, musíte příjmy přiznat a zaplatit poměrnou daň. „Příjem z pronájmu nemovitosti neuvádíte do přehledu pro zdravotní pojišťovnu ani správu sociálního zabezpečení, neboť nepodléhá platbě zdravotního ani sociálního pojištění. Pouze však v případě, že jej za vás někdo odvádí – váš zaměstnavatel nebo stát, pokud jste například student, důchodce nebo jste na mateřské či si pojištění hradíte sám jako OSVČ,“ říká Jan Večerka, zakladatel crowdfundingové platformy BrikkApp.

Na daň z pronájmu bytu můžete uplatnit 30% paušál

Stejně jako například u příjmů z podnikání můžete ke zjištění dílčího základu daně využít paušálu, který u nemovitostí činí 30 %, nebo uplatníte skutečné výdaje. Záleží jen na vás. Pokud víte, že vás každoroční péče o nemovitost stojí spoustu peněz i času. A náklady si skutečně evidujete, pak je docela pravděpodobné, že byste uplatněním paušálu tratili a daň z nájmu bytu by vás vyšla draho.

Do skutečných výdajů si toho můžete započítat opravdu hodně:

  • poplatky realitní kanceláři
  • odpisy nemovitosti
  • úroky hypotéky na pořízení nemovitosti
  • náklady na vybavení, jako je například nábytek
  • náklady na opravu a údržbu
  • pojištění nemovitosti
  • daň z nemovitosti

Ale pozor! Při uplatňování těchto skutečných výdajů musíte být schopni prokázat oprávněnost výdajů finančnímu úřadu, a to zpětně až tři roky.

Mohu uplatnit i nějaké slevy na dani?

Při danění pronájmu můžete samozřejmě uplatnit veškeré slevy na dani, na které máte nárok. Například základní daňovou slevu na poplatníka a daňová zvýhodnění na děti. Stejně tak i nezdanitelné položky.

Nemovitost je vedená jako obchodní majetek, jak je to tedy s daněmi?

Pokud je pronajímání vaší podnikatelskou činností a nemovitost máte zapsanou ve vašem obchodním majetku, pak v podstatě neposkytujete pronájem, ale ubytovací službu. Své o tom ví především ti, kteří svůj byt či byty nabízí na ubytovacích službách typu Airbnb nebo Booking. „Narozdíl od fyzických osob se v tomto případě sociální i zdravotní pojištění z příjmů hradí a v závislosti na vašem obratu případně i DPH. Uplatnit můžete opět skutečné výdaje, nebo paušál, který tentokrát činí 60 %. Pokud vám navíc hosté za ubytování budou platit v hotovosti, nevyhnete se patrně v budoucnu opět,“ říká Jan Večerka, zakladatel crowdfundingové platformy BrikkApp.

Nejistota na trhu s komerčními nemovitosti pokračuje, oživení se očekává na začátku roku 2024

Nejistota, která v druhé polovině loňského roku zavládla na trhu komerčních nemovitostí, se promítla i do prvního čtvrtletí roku letošního. Přestože trh již působí klidněji, čeká jej podle odborníků ze společnosti Colliers ještě poměrně dlouhé období stabilizace.

Objem investic v sektoru komerčních nemovitostí v 1. čtvrtletí 2023 dosáhl hodnoty přibližně 400 milionů eur, což je největší částka od velmi úspěšného 1. čtvrtletí 2022. „Celoroční objem investic do komerčních nemovitostí by se letos měl pohybovat mezi 1 a 1,5 miliardy eur. Předpokládáme, že trh nabere více na obrátkách počátkem roku 2024. Mezitím by se měla normalizovat cenová očekávání,“ předpovídá Josef Stanko, senior analytik ze společnosti Colliers.

Největší transakcí, která se na objemu investic v prvním čtvrtletí podílela více než 50 %, byl prodej maloobchodního portfolia Trei, které se skládalo z několika desítek retailových parků a maloobchodních objektů. Zbylé transakce připadaly především na starší kancelářské budovy, průmyslové a rezidenční nemovitosti.

Přestože je počet transakcí stále nižší, je patrné zaměření investorů na aktiva s přidanou hodnotou nebo na zcela oportunistické akvizice. Zvýšil se zájem o brownfieldy, rozpracované projekty v potížích a pozemky pro budoucí využití,“ všímá si Josef Stanko s tím, že tradičně dominovali lokální investoři z Česka, kteří se podíleli na plných 89 % realizovaného objemu.

Určení ceny zůstává velkým otazníkem, zejména proto, že na trhu nejsou tradiční investiční produkty a vývoj referenčních cen je obtížně odhadnutelný. „Přesto jsme se hlavně kvůli situaci ve financování rozhodli posunout prime yield pro kanceláře směrem ven o 25 bazických bodů na 5,25 %. Ostatní benchmarky pro prime yield nákupních center, high street a průmyslových aktiv jsme při čtvrtletní revizi ponechali beze změny na úrovni předchozího čtvrtletí,“ komentuje Josef Stanko. Pokud letos přijdou na trh prémiové nemovitosti, jako jsou například nové kanceláře třídy A nebo dobře dostupné logistické areály, tak si pravděpodobně udrží vysokou cenu i ve srovnání s předkrizovou úrovní. Díky vyšší průměrné době do konce nájemních smluv, stabilním nájemcům a bezvadnému stavu budov budou takové nemovitosti pravděpodobně také snadno plnit požadavky týkající se souladu s ESG a tyto nefinanční aspekty mohou v dnešní době zapůsobit i na ty nejkonzervativnější investory.

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 66 zemích a 18 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 28 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,5 miliardy dolarů a více než 98 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

„Kdo řekl, že T-Mobile je jen telekomunikační operátor?‟ Firma bourá mýty o korporátu a ukazuje příležitosti bez limitů.

T-Mobile přichází s adaptací globálního konceptu „Question today, create tomorrow“, jehož hlavní myšlenkou je bourat stereotypy, které jsou v oblastech IT a ICT četné a často i nelichotivé.

V české a slovenské online kampani chce firma bojovat proti pracovním a osobnostním předsudkům, na které jsme si ve společnosti zvykli tak moc, že je často bereme jako fakta. Ústředním motivem konceptu je otázka „Kdo řekl, že…?“. Tu příjemcům pokládají zaměstnanci T-Mobile, kteří zároveň vyvracejí stereotypní názory vlastními kariérními úspěchy. Je to moment, který dělá kampaň odvážnou, protože zpochybňuje nejen pracovní trh, ale i firmu samotnou.

„Každý z nás se určitě setkal s názory typu: „nech to radši chlapovi, ženy IT nerozumí‟, nebo že starší profesionálové už nemají moderní době co nabídnout. Právě díky skvělé firemní kultuře a četným technologickým projektům, které dokazují pravý opak jsme se rozhodli na autentických příbězích zaměstnanců ukázat, jak to je ve skutečnosti. T-Mobile CZ už dávno není operátor pro pamětníky, ale firma, která chce v moderní společnosti budovat společné hodnoty, a její produkty, procesy a firemní kultura jí k tomuto tvrzení dávají dostatečně silný mandát,” dodává kreativní ředitel z MUW Pavol Paulenda.

Kampaň bude probíhat na slovenském a českém trhu. Na sociálních platformách LinkedIn, Facebook a Instagram se tak uživatelé setkají s odbornými tématy, jako kybernetická bezpečnost, internet věcí nebo propojení IT a byznysu, která potvrzují kompetenci T-Mobile CZ jakožto špičkového IT zaměstnavatele. Kreativně však koncept podchytil i emoční témata: stereotypizaci žen či seniorů v IT a téma příležitostí a globálního dosahu projektů, na kterých se u nás pracuje.

Ústředním nosičem kampaně je online video, které nám poselství kampaně vypráví prostřednictvím autentických příběhů zaměstnanců Telekomu a T-Mobile CZ.

Vizitka kampaně:

  • Klient: T-Mobile Czech Republic
  • Agentura: MUW Saatchi & Saatchi
  • Creative Director: Pavol Paulenda
  • Art Director: Adrián Juriga, Daniel Markovič
  • Copywriter: Pavol Paulenda, Barbora Melišková
  • Strategy Director: Kamil Charvát
  • Account Director: Zuzana Záziková
  • Account Manager: Kristína Sýkorová
  • Režisér: Lukáš Krist
  • Produkce: MUW Saatchi & Saatchi production
  • Fotografie: Martin Sirotný
Exit mobile version