Prognóza: Českým e-shopům se do budoucna vyplatí hledat klientelu převážně v zahraničí

E-commerce boří hranice. Podle Eurostatu už třetina lidí běžně nakupuje od zahraničních firem a více než pětina nakupuje i mimo EU. Dle Grand View Research a Ameco Research překoná v budoucnu přeshraniční růst e-commerce ten globální více než dvojnásobně. V roce 2030 se očekává, že se zahraniční e-commerce prodej dostane ze současných 16 % na 37 % celkových e-commerce prodejů. Poskytovatel profesionálních hostingových služeb vshosting~, který provozuje více než 60 % českých a slovenských e-shopů, dále potvrzuje, že u svých e-commerce klientů pozoruje rychle rostoucí zájem o expanzi na zahraniční trhy, a to i mimo EU.

I když patří segment e-commerce k jednomu z nejsvižněji rostoucích odvětví, které očekává svůj rozvoj i letos, lze s určitostí pozorovat přeci jen notnou dávku ochlazení. Prakticky hned na úvod nového roku zaznamenal e-commerce trh snížení poptávek, a nezachránily to ani lednové povánoční výprodeje. Na trhu se však objevily známky zlepšení prakticky velmi brzy –⁠už na začátku února po oznámení poklesu cen energií. Zvýšený zájem zákazníků o online nákupy se pak projevil i v březnu.

Obecné ustrnutí online přišlo po covidovém boomu i vlivem inflace. Právě dubnové zpomalení meziroční inflace na 12,7 procenta bylo pro analytiky překvapením, trh i Česká národní banka očekávali hodnotu vyšší. Snaha o příliv nových klientů je pro e-shopy nikdy nekonečným bojem, který je v posledních měsících stále těžší. Aktuálně je stále více e-shopů v procesu hledání nových cest, mezi které patří zejména získávání klientů v zahraničí. To se začíná jevit jako jedna z nejúspěšnějších strategií, což potvrzuje sama na sobě firma vshosting~, která poskytuje hostingové služby více než 60 % české e-commerce. Nejen, že sama úspěšně expandovala přes hranice do Maďarska a dalších zemí, ale také nejlépe vidí u svých klientů, jak jim expanze přes hranice pomohla.

Zejména firmy, které už svou domácí bázi vytěžily, mohou díky expanzi do zahraničí obnovit svůj růst. A to až řádově na stovky procent. “Mnoho e-shopů hostujících u nás v průběhu let vyrostlo tak, že v České republice už neměli mnoho prostoru pro další vývoj. Expanze za hranice pro ně byla logickým dalším krokem, a díky tomu často znásobili svůj obrat,” říká David Lintimer, obchodní ředitel společnosti vshosting~ a pokračuje: “Zahraniční expanze není pro e-shopy jen příležitostí, ale nese s sebou také řadu nástrah. Vykročení za hranice vyžaduje finanční investici, často i nábor lokálních zaměstnanců, a navíc e-shopy musí zohlednit i technickou stránku jako jsou například jazykové mutace webu atd.”

Základem každé úspěšné expanze je především detailní průzkum trhu. Zapomenout se samozřejmě nesmí na profesionální SEO překlad a lokalizace textů, efektivní nastavení PPC kampaní a zbožových srovnávačů a dobře nastavenou logistiku.

V Meest Post vidíme neustálý zájem firem o vstup na nové trhy, bojují však s logistikou. Díky našim řešením se o ni nemusí vůbec starat, a to ať už jde o velkou platformu nebo malého prodejce. Zajišťujeme doručování zásilek do České republiky, Polska a na Ukrajinu. Právě Ukrajina je z logistického pohledu velmi zajímavý trh, protože vývoz je tam osvobozený od DPH a příjemce na Ukrajině neplatí žádné dovozní poplatky při hodnotě zásilky do 150 eur,” doplňuje Piotr Marciniszyn, člen správní rady Meest Post, která je poštovním operátorem poskytujícím logistické a poštovní služby pro fyzické a právnické osoby, včetně e-shopů.

Při expanzi e-shopu mimo ČR nestačí jen přeložit web a spustit reklamy v dané zemi. Je potřeba si rozmyslet, jak technicky jazykovou mutaci vyřešit, jak se postavit k práci s cookies i jak zajistit, aby se váš web načítal rychle zákazníkovi třeba v USA. S tím vším našim klientům pomáháme,” zakončuje Lintimer.

Společnost vshosting~ je největším poskytovatelem prémiového hostingu v České republice. Vznikla v roce 2006 a k dnešnímu dni pečuje o více než 8 000 serverů českých i zahraničních internetových projektů. Mezi internetové servery, kterým zajišťuje vshosting~ provoz, patří například internetové obchody GymBeam, Košík.cz, Notino, Pilulka a stovky dalších, ale i technologické společnosti jako Shoptet nebo Shopsys. Firma vshosting~ hostuje více než 60 % českého a slovenského e-commerce trhu a disponuje vlastním datacentrem. Více informací najdete zde.

Vodoměry připojené k internetu. Do konce desetiletí půjde o standard v domácnostech i obcích postižených suchem

Dnes pouze součást pilotních projektů, v budoucnu standard v bytech, obcích i firmách. Vodoměry připojené k Internetu věcí (IoT) podle odborníků v nejbližších letech nahradí v současnosti běžně používaná dálkově odečitatelná měřidla. V domácnostech by se tak mělo stát do konce současného desetiletí. Podobně na tom budou i municipality, jež mohou díky IoT vodoměrům efektivněji bojovat se suchem. Pozadu nezůstanou ani tuzemské podniky, kterým toto řešení může pomoci plnit i environmentální cíle v rámci ESG reportingu.

Sledování spotřeby vody odkudkoliv v reálném čase a s tím spojené výrazné úspory. To jsou hlavní výhody vodoměrů vybavených možností IoT komunikace, které se postupně dostávají i do tuzemského povědomí. Zejména bytová družstva a obce jsou přitom z hlediska využívání těchto zařízení spíše na začátku.

Ačkoliv existuje řada pilotních projektů, především majitelé bytů se v poslední době více zabývali přechodem na měřidla s dálkovým odečtem, která jsou určitým předstupněm IoT vodoměrů. Povinnost instalace dálkově odečitatelných měřidel se nedávno objevila i v zákoně, právě proto k tomuto řešení řada bytových družstev či SVJ přistoupila. A to i přes skutečnost, že pro všechny bytové jednotky v tuzemsku budou dálkově odečitatelná měřidla v plné míře povinná až od roku 2027.

„Globálně vzato se dá říct, že trh má před legislativou řadu let náskok. V reálu už totiž většina vodoměrů v bytech funkci dálkového odečtu má několik let. Platí přitom, že životnost těchto zařízení se pohybuje zhruba kolem 10 let. Postupně tedy budou nahrazovány vodoměry, které budou umožňovat i připojení k Internetu věcí, s nástupem nového desetiletí tak lze očekávat, že právě toto řešení bude v tuzemských domácnostech dominovat a stane se běžným standardem,“ uvedl Petr Holyszewski, vedoucí technického oddělení MaR společnosti Enbra, která se zabývá problematikou vodoměrů, odečtů a rozúčtování.

Nahrává tomu i skutečnost, že lidé by měli být v budoucnu o svojí spotřebě vody informováni mnohem častěji, konkrétně na měsíční bázi. Ve finále to u řady z nich vyvine větší snahu zajímat se o náklady spojené vodou. IoT vodoměry v tomto směru nabídnou výrazné usnadnění. Uživatelé totiž budou mít aktuální data o spotřebě přístupná kdykoliv po připojení na konkrétní server. Nebudou tak muset složitě pročítat a porovnávat údaje doručené na vytištěném papíře. „Pro člověka to bude znamenat možnost sledovat svoji spotřebu prakticky v reálném čase. Ve finále tak může na základě dostupných své spotřebitelské chování upravit,“ řekl Holyszewski.

Řešení sucha i další krok k digitalizaci obcí

Podobný vývoj lze přitom očekávat i v tuzemských obcích. Podle něj se totiž po tomto řešení již nyní ohlíží řada municipalit, které trápí nedostatek vody, sucho či problém nadměrných odběrů vody. „Všechny tyto věci spolu zpravidla vzájemně souvisí, často jde o suché oblasti, ve kterých lidé využívají nadbytečné množství vody například pro své bazény. Někdy i přes výslovný zákaz vedení obce. Jejich vedení tak musí volit co nejefektivnější řešení,“ řekl Petr Holyszewski.

Podle něj lze v následujících letech proto očekávat, že k vodoměrům s připojením k Internetu věcí budou sahat i další obce. Důvodů je hned několik. „U řady větších obcí a měst vidíme snahu o postupnou digitalizaci, logicky sem přitom spadají i moderní vodoměry, které mohou municipalitám pomoci lépe hospodařit s vodou. Pro řadu lidí to přitom bude znamenat i značné zjednodušení systémy vodní správy. Kromě toho by zároveň nebylo překvapením, pokud by na toto řešení byl v příštích letech vypsán i dotační program. V takovém případě by šlo očekávat poměrně raketový nárůst zájmu o tyto technologie,“ řekl Holyszewski.

Výzva pro firmy v rámci ESG i dotací

Široké využití pro IoT vodoměry bude možné do začátku příštího desetiletí najít i v obchodních a průmyslových areálech. Právě tam totiž bývá spotřeba vody často vysoká a při složitosti vodovodní sítě může být často velmi obtížné registrovat úniky vody. Často se tak může stát až po zaznamenání poruchy v rámci provozu či při výrazně vyšších účtech za spotřebu vody.

„Únik vody v průmyslovém provozu může mít ve finále vážnější následky pro chod daného podniku. Díky sledování spotřeby v reálném čase by tomu mělo jít poměrně snadno zabránit. Firma si zároveň díky tomuto řešení může efektivněji řídit celou vodovodní síť a jednotlivé vodní zdroje,“ řekl vedoucí oddělení MaR společnosti Enbra. Podle něj přitom lze už teď u firem pozorovat výrazný nárůst zájmu o energeticky úsporná řešení. „Řada firem si již nyní nechává zpracovat takzvaný vodní audit, aby v budoucnu mohla žádat o dotace na úsporná řešení pro hospodaření s vodou. V souvislosti s energetickou krizí pak také podniky hledají všechny možné způsoby, jak své náklady co nejrychleji snížit. V posledním roce se to výrazněji propisuje i do snah o lepší nakládání s vodními zdroji,“ doplnil Petr Holyszewski.

Významným milníkem v souvislosti se zaváděním vodoměrů vybavených napojením na IoT by mělo být zavedení ESG reportů. Existuje předpoklad, že snížení spotřeby vody by pro firmy mohlo být jedním z nejjednodušších environmentálních cílů. Právě chytré vodoměry jim k tomu mohou výrazně pomoci.

O společnosti ENBRA

Firma ENBRA byla založena roku 1991 a od svých počátků až do dnešní doby se profiluje jako klíčový hráč v oblasti technického zařízení budov. Obchodní a zakázkové aktivity společnosti zahrnují mimo jiné také oblast měření spotřeby vody a tepla, indikace dodaného tepla v bytech, rozúčtování nákladů na vytápění, dodávky bojlerů, kotlů, tepelných čerpadel, energetické audity budov a mnoho dalšího. Společnost ENBRA provozuje rovněž nejrozsáhlejší síť špičkově vybavených autorizovaných metrologických středisek v ČR a SR.

Sony představuje nejnovější ultraširokoúhlý zoomovací vlogovací fotoaparát ZV-1 II

Společnost Sony dnes uvádí na trh druhou generaci fotoaparátu ZV-1 z řady vlogovacích fotoaparátů ZV, model ZV-1 II, který disponuje velmi žádanými a na trhu oblíbenými špičkovými funkcemi. Díky širšímu objektivu než ZV-1 pomáhá kamera ZV-1 II vlogerům vytvářet poutavější příběhy s atraktivní kvalitou obrazu.

Díky obrazovému snímači Exmor RS™ typu 1.0 (přibližně 20,1 efektivních megapixelů), procesoru pro zpracování obrazu BIONZ X™ a objektivu ZEISS® Vario-Sonnar T* 18-50 mm F1.8-4 i umožňuje model ZV-1 II tvůrcům využívat mnoha různých úrovní sofistikovaných funkcí. Od širokoúhlého objektivu 18-50mm ii, který dokáže zabírat vše od skupinových selfie po úzké interiéry nebo dynamické záznamy každodenních scén, až po funkci Multiple Face Recognition iii, která rozpozná více obličejů a automaticky se přizpůsobí tak, aby všechny tváře zůstaly ostré a jasné při pořizování selfie snímků, které zahrnují dvě nebo tři osoby. ZV-1 II je pokročilým vlogovacím fotoaparátem s cestovními rozměry.

„ZV-1 II otevírá tvůrcům obsahu novou vzrušující kapitolu. Bude tou pravou volbou pro mnoho různých tvůrců, včetně vlogerů, influencerů na sociálních sítích a tvůrců krátkých videí. U nejnovějšího vlogovacího fotoaparátu řady ZV jsme zohlednili požadavky různých uživatelů a vybavili jej funkcemi, které jsou pro vlogery nejdůležitější,“ uvedl Yann Salmon Legagneur, vedoucí Imaging Products & Solutions Marketing společnosti Sony Europe. „Snažíme se využívat zpětnou vazbu od naší komunity, abychom mohli řadu ZV nadále rozšiřovat a zkvalitňovat, a přesně to právě model ZV-1 II dělá.“

Rozsáhlé funkce pro vlogery a tvůrce video obsahu

Model ZV-1 II má řadu nových i oblíbených funkcí, které tvůrcům umožňují pořizovat lepší obsah. Ultraširoký úhel záběru a zoom – 18 mm ii široký úhel záběru usnadňuje atraktivní zachycení celé scény – zejména při pořizování selfie z ruky. Optický zoom 18-50 mm a funkce Clear Image Zoom plynule přibližují záběry a zároveň minimalizují ztrátu kvality obrazu. Díky tomu je možné vytvářet různorodá videa změnou úhlu záběru.

  • Snímač typu 1.0 s přepínačem funkce Bokeh, který jediným dotykem rozostří pozadí a vytvoří krásný bokeh.
  • Inteligentní mikrofon se 3 vložkami – V automatickém režimu fotoaparát rozpozná lidské tváře nebo objekty a automaticky iv přepne směr vestavěného mikrofonu ([Přední] nebo [Všechny směry]). V manuálním režimu můžete vybrat [Přední] pro selfie, [Zadní] při snímání s komentářem nebo [Všechny směry]. Dodávaná větrná clona zajišťuje čistý záznam mluvčího při venkovním použití. Snadné bezkabelové připojení k patici Multi Interface Shoe v a 3,5mm mikrofonní konektor usnadňují připojení externích mikrofonů.
  • Funkce Cinematic Vlog Setting reaguje na požadavky na snadné pořizování ambientních snímků pomocí vlogové kamery. Umožňuje pořizovat působivé snímky pouhým dotykem. Stačí jen poklepat na ikonku této funkce na obrazovce a fotoaparát automaticky nastaví formát CinemaScope (2,35:1) vi a snímkovou frekvenci 24 snímků za sekundu vii, tedy stejnou jako u filmové kamery. Poté můžete pomocí tlačítek na obrazovce vybrat jeden z pěti režimů LOOK a čtyř režimů MOOD.
  • Funkce Creative Look podporuje 10 přednastavených stylů viii, které uspokojí vaše tvůrčí preference, a profesionální zobrazovací funkce.
  • Funkce Face Priority AE a Soft Skin Effect automaticky a okamžitě detekují obličeje a upravují expozici tak, aby optimalizovaly jas obličeje bez ohledu na osvětlení. Efekt jemné pleti vyhlazuje pleť a rysy obličeje při natáčení.
  • Systém Fast Hybrid AF – I v režimu 4K s vysokým rozlišením, kdy je vyžadováno přesné zaostření, udrží kamera snímky ostré díky stejnému systému Fast Hybrid AF, jaký používají fotoaparáty řady α. Kamera je vybavena funkcí AF Transition Speed pro volbu rychlosti ostření během nahrávání videa a funkcí AF Subject Shift Sensitivity pro kontrolu ostření v závislosti na pohybu objektu a prostředí. Kromě toho dokáže systém Real-time Eye AF přesně udržet zaostření na člověka nebo zvíře jak při fotografování, tak při natáčení videa.
  • Nastavení Product Showcase – Přináší pohodlné natáčení videorecenzí produktů s plynulými přechody zaostření z vašeho obličeje na předmět, na který právě ukazujete.
  • Režim snímání S&Q vix umožňuje volbu až 5× zpomaleného nebo až 60× zrychleného pohybu pro zvýšení působivosti každodenních scén. Kombinaci snímkové frekvence fotografování a nahrávání lze nyní nastavit na jediné obrazovce.
  • Citlivost ISO v rozsahu 125 až 12800 – Umožňuje fotoaparátu zaznamenávat ostré snímky s menším šumem, a to i při slabém osvětlení.
  • Elektronická stabilizace obrazu v režimu Active Mode – Obsah lze snímat za chůze nebo v pohybu a je užitečná zejména při natáčení z ruky. Hodí se pro natáčení videa z ruky a pro snímání zpomalených a zrychlených záběrů x.
  • Vestavěný ND filtr – Snižuje expozici o tři kroky a umožňuje dosáhnout krásného bokehu na pozadí i u scén s vysokým jasem.

Kompaktní a lehká konstrukce pro snadné přenášení, obsluhu a připojení

Fotoaparát ZV-1 II je ideální na cesty; díky jeho kompaktní a lehké konstrukci jej lze snadno přenášet v kapse nebo malé tašce, a to i s širokoúhlým objektivem s optickým zoomem. Model ZV-1 II podporuje různé styly natáčení díky výklopné obrazovce s variabilním úhlem, která umožňuje pořizování selfie, ergonomickému tělu, které se snadno drží (nebo s volitelným gripem GP-VPT2BT), uživatelsky přívětivému uspořádání tlačítek xi a ovládacích prvků a indikátoru nahrávání na přední straně těla. Displej monitoru byl přepracován a má nově výrazný, dobře viditelný červený rámeček, který jasně ukazuje, kdy probíhá nahrávání. Snadné nabíjení zajišťuje konektor USB typu C®.

Tvůrci se mohou snadno připojit a sdílet obsah díky platformě Creators‘ Cloud společnosti Sony a snadnému připojení chytrého telefonu. Pomocí aplikace Creators‘ App můžete ZV-1 II ovládat z chytrého telefonu, sledovat stav baterie fotoaparátu a médií, upravovat data a názvy fotoaparátu a snadno přenášet pořízené fotografie a videa, a to i na pozadí. Aplikace Creators‘ App xii rovněž umožňuje pohodlnou aktualizaci softwaru fotoaparátu.

Pro snadné živé streamování ve vysoké kvalitě stačí fotoaparát ZV-1 II připojit k počítači nebo chytrému telefonu xiii pomocí běžně dostupného kabelu USB (není součástí balení) a používat jej jako webovou kameru. Atraktivitu videozáznamu při online schůzkách a živém streamování zvýšíte použitím funkce Creative Look, kterou vylepšíte vzhled pleti a upravíte její odstín. Tváře budou vypadat jasněji a světleji (Face Priority AE) a oči budou stále zaostřené (Real-time Eye AF).

Ekologický a přizpůsobitelný design

Kromě závazku společnosti Sony k udržitelné budoucnosti v rámci globálních iniciativ, jako je Road to Zero a cílů obnovitelné energie do roku 2030, byl model ZV-1 II vyvinut s ohledem na udržitelnost. Na výrobu těla fotoaparátu se aktivně používají recyklované materiály, včetně materiálu SORPLASTM xiv. Tím se snižuje dopad na životní prostředí, aniž by to bylo na úkor funkčnosti. Pro jednotlivé obaly je použit jedinečný recyklovaný papír „Original Blend Material“ společnosti Sony, který nepoužívá plasty a je snadno recyklovatelný. Díky použití materiálů, jako je bambus, vlákno z cukrové třtiny a recyklovaný papír z trhu, je šetrný k životnímu prostředí a zároveň vysoce kvalitní.

ZV-1 II je vybaven funkcemi, které usnadňují přístup a ovládání několika způsoby. Patří mezi ně funkce čtečky obrazovky pro osoby se zrakovým postižením. Funkce určené pro usnadnění přístupu zajišťují, aby si všichni mohli vychutnat fotografování a přehrávání. Po aktivaci funkce čtečky obrazovky xv se text na obrazovkách nabídek čte nahlas. Funkci čtečky obrazovky lze aktivovat zapnutím funkce [Screen Reader] na kartě [Setup]. Hlasitost čtečky obrazovky lze upravit prostřednictvím nastavení [Možnosti zvuku]. Kromě výše uvedených funkcí obsahuje ZV-1 II řadu funkcí, které pomáhají dosáhnout přesného zaostření na různé objekty. Funkce Real-time Eye AF dokáže automaticky rozpoznat a zaostřit na lidi [Human] nebo zvířata [Animal], případně funkce Real-time Tracking. Funkce zvětšení zaostření Focus Magnification a Peaking usnadňují manuální zaostřování a funkce jako Touch Focus, Touch Tracking a Touch Shutter umožňují uživateli zaostřit, sledovat a fotografovat pouhým dotykem objektu na obrazovce monitoru. Funkce usnadňující přístup k ZV-1 II (položky uvedené ve specifikacích): Screen Reader, Touch AE, Focus Magnifier, Peaking Display, Real-time Eye AF, Real-time Tracking, Touch Focus, Touch Tracking, Touch Shutter, výklopná obrazovka LCD s nastavitelným úhlem vyklopení a funkce vlastního nastavení.

Cena a dostupnost

Nový model ZV-1 II bude v prodeji od července 2023 u řady autorizovaných prodejců společnosti Sony za odhadovanou maloobchodní cenu 24 990 CZK.

Podrobné informace o produktu naleznete:

https://www.sony.cz/electronics/kompaktni-fotoaparaty/zv-1m2

Produktová videa nové ZV-1 II si můžete prohlédnout:

Zde najdete řadu exkluzivních příběhů, videí a vzrušujícího nového obsahu natočeného nejnovějšími fotoaparáty a dalšími produkty Sony. Evropské fotografické centrum společnosti Sony je k dispozici ve 22 jazycích a nabízí podrobné informace o produktových novinkách, soutěžích a aktuální seznam akcí Sony v jednotlivých zemích.

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

  • i Ekvivalent 35mm formátu.  9 členů v 9 skupinách, z toho 5 asférických a 1 AA (protože předsunutý asférický člen je jedním z 5 asférických členů).  Kruhová clona se 7 lamelami. Povrchová úprava T* Coating pro potlačení duchů a flaringu.
  • ii Ekvivalent 35mm formátu
  • iii Kompatibilní pouze s režimy videa/S&Q. Širší strana. Vybraný režim iAUTO. Nefunguje, pokud je zapnutý přepínač Bokeh nebo když je vypnuté rozpoznávání objektu.
  • iv Směr může být fixní v závislosti na nastavení snímání.
  • v Není kompatibilní s digitálním zvukovým rozhraním.
  • vi Černé pruhy v horní a dolní části snímku jsou zaznamenány jako součást snímku. Obraz (bez pruhů) je v poměru stran CinemaScope, ale zaznamenaný obraz je 16:9.
  • vii Snímkovací frekvence záznamu jsou uvedeny jako nejbližší celočíselné hodnoty. Skutečné odpovídající snímkové frekvence jsou následující: 24p: 23,98 fps, 30p: 29,97 fps, 60p: 59,94 snímků za sekundu a 120p: 119,88 snímků za sekundu.
  • viii Předvolby kreativního vzhledu: ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE a Pokročilé nastavení (při volbě BW nebo SE nelze nastavit sytost): kontrast, světla, stíny, vyblednutí, sytost, ostrost, jasnost.
  • vix Režim S&Q nahrává ve formátu XAVC S HD. Zvuk nelze nahrávat. Je vyžadována paměťová karta SDHC/SDXC třídy 10 nebo vyšší. Záznam rychlostí 100 Mb/s vyžaduje paměťovou kartu SDHC/SDXC třídy UHS-I (U3).
  • x V režimu Active Mode je úhel záběru mírně užší. Režim Active Mode je nastaven jako vypnutý, pokud je snímková frekvence záznamu 120 p nebo pokud je „Slow & Quick Motion Frame Rate“ 120 fps.
  • xi Tlačítka a ovládací prvky na ZV-1 II jsou optimálně uspořádány pro snadné použití, včetně tlačítka REC a tlačítka Still/Movie/S&Q.
  • xii Zkontrolujte regionální dostupnost služeb a aplikací na níže uvedené adrese URL: https://www.sony.net/cc/
  • xiii Streamování přes USB poskytuje rozlišení 1280×720 a snímkovou frekvenci 30 sn. / s. Pro použití této funkce musí operační systém počítače nebo chytrého telefonu podporovat UVC/UAC. Ujistěte se, že používáte nejnovější verzi operačního systému. Při připojování k mobilnímu zařízení vybavenému portem USB typu C® použijte komerčně dostupný kabel USB nebo konverzní adaptér pro terminály.
  • xiv V závislosti na období výroby nemusí být pro jednotlivé díly použit SORPLAS™.
  • xv Dostupnost se liší podle regionu a jazyka.

Lexar posiluje svou profesionální řadu karet CFexpress

Paměťová karta CFexpress je pro profesionální fotografy a kameramany volbou číslo jedna, pokud jde o výběr paměťových karet. S kartou CFexpress může fotograf plně využívat všechny funkce profesionálních fotoaparátů, jako jsou Canon R3, Nikon Z8 a Sony FX6.

Výrobci fotoaparátů také ve velké míře používají paměťové karty CFexpress pro všechny modely, což znamená, že se v blízké budoucnosti pravděpodobně stanou průmyslovým standardem. S novými paměťovými kartami Lexar Professional CFexpress typu B mohou uživatelé urychlit svůj tvůrčí pracovní postup díky rychlým vysokokapacitním kartám.

Inovované paměťové karty Lexar Professional CFexpress nabízejí rychlejší a stabilnější technologii, která umožňuje uživatelům podporovat vyšší snímkové frekvence, více megapixelů a videa v rozlišení 4K, 6K a 8K. S kartami Lexar CFexpress řady Silver, Gold a Diamond mohou uživatelé využívat nejnovější, nejrychlejší a nejstabilnější technologii ve svých fotoaparátech a kamerách za velmi příznivou cenu.

Inovované karty jsou:

  • Lexar CFexpress Silver Series získává nový nárůst rychlosti s kapacitou až 1750mb/s při čtení a až 1300mb/s při zápisu (původní rychlost čtení 1000 mb/s a zápisu 600 mb/s).
  • Řada Lexar CFexpress Gold si zachovává rychlost čtení 1750 MB/s, získává novou rychlost zápisu 1500 MB/s a rozšiřuje se o dvě nové vysokokapacitní karty s kapacitou 1 TB a 2 TB.
  • Karty LEXAR CFexpress Diamond Type B a Gold Type A mají standardní hodnocení VPG400, které zaručuje, že minimální rychlost zápisu při nahrávání videa je alespoň 400 MB/s bez výpadku snímků.

S novými paměťovými kartami Lexar CFexpress mohou uživatelé přejít ze starší a pomalejší technologie (XQD) na nejnovější technologii CFexpress za mnohem dostupnější cenu. Tato nová technologie je důležitá zejména pro fotoaparáty základní a střední třídy, které podporují technologii CFexpress, a umožňuje uživatelům využívat rychlejší a stabilnější technologii při pořizování vysoce kvalitních fotografií a videí.

Ceny a dostupnost

Nové karty jsou již skladem a je možné je ihned expedovat. Ceny jsou v našem B2B.

  • 123921 LEXAR CFEXPRESS PRO SILVER SERIE R1750/W1300 512GB
  • 116944 LEXAR CFEXPRESS PRO SILVER SERIE R1750/W1300 256GB
  • 116943 LEXAR CFEXPRESS PRO SILVER SERIE R1750/W1300 128GB
  • 123957 LEXAR CFEXPRESS PRO GOLD R1750/W1500 512GB
  • 123956 LEXAR CFEXPRESS PRO GOLD R1750/W1500 256GB
  • 123955 LEXAR CFEXPRESS PRO GOLD R1750/W1500 128GB
  • 122397 LEXAR CFEXPRESS PRO DIAMOND R1900/W1700 (VPG400) 512GB
  • 120863 LEXAR CFEXPRESS PRO DIAMOND R1900/W1700 (VPG400) 256GB
  • 120862 LEXAR CFEXPRESS PRO DIAMOND R1900/W1700 (VPG400) 128GB

Klíčové specifikace

  • Vysoká rychlost zápisu a čtení
  • Stabilní technologie podporující vyšší snímkové frekvence
  • Pro profesionální použití
  • Zrychlení pracovního postupu

SteelSeries a KontrolFreek přináší ve spolupráci s Blizzard Entertainment limitovanou edici příslušenství na motivy hry Diablo IV

Společnost SteelSeries, přední světový výrobce herních a esportových periferií, KontrolFreek, výrobce doplňků k příslušenství, a Blizzard Entertainment, vývojářské studio stojící za ikonickou sérií Diablo, představují limitovanou edici herního příslušenství, která oslavuje spojení temného žánru v rámci originálního titulu Diablo, progresivních prvků z Diabla II, strhujících bojů v Diablo III a rozsáhlého světa nové hry Diablo IV.

Limitovaná edice se nechala inspirovat sérií Diablo a přivádí k životu virtuální svět Sanctuary prostřednictvím několika speciálně navržených produktů: headsetu SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless, myši Aerox 5 Wireless, podložky QcK Heavy XXL, speciální klávesy Artisan a KontrolFreek gripů na ovladač. Hráči, kteří si zakoupí některý z těchto produktů z limitované edice, obdrží také exkluzivní kosmetické předměty do hry Diablo IV.

SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless Diablo IV Edition

Tradiční černý design headsetu ozvláštňují krvavě červené doplňky s motivy hry. Úpravy se tak dočkala flexibilní čelenka tvořící hlavový most, vyměnitelné magnetické plochy na náušnících, ale také kolečka pro úpravu hlasitosti, respektive poměru hlasitosti ChatMix. Příslušnost ke hře pak podtrhuje speciální reliéf na pevné části hlavového mostu.

Oceňovaný headset využívá nově navržený Nova Acoustic System pro kvalitní zvukový Hi-Fi přednes, který dále umocňuje speciální aplikace Sonar Auido Software Suite. Přináší 360° prostorový zvuk včetně detailů, které ostatní neslyší. Headset umožňuje reprodukovat zvuk ze dvou zdrojů zároveň, přes 2,4GHz síť zvuk ze hry, a hudbu či jiný obsah přes Bluetooth, což přináší jedinečnou možnost snadno přepínat mezi platformami PC, Mac, PlayStation a Switch. Třicet osm hodin dlouhá výdrž baterie spolu s rychlým nabíjením znamenající  šest hodin přehrávání už za 15 minut nabíjení. Hráčům také poskytuje ideální nástroj pro komunikaci, a to díky druhé generaci ClearCast mikrofonu, který pomocí AI algoritmů čistí zvuk od okolního hluku. ComfortMax System a paměťová pěna AirWeave na náušnících znamenají maximální pohodlí.

SteelSeries Aerox 5 Wireless Diablo IV Edition

Prvky hry se promítají také v myši. Výrobce opět využil krvavě červené doplňky včetně drobného loga k jinak dominantně černé konstrukci. Tu dále ozvláštnil děrováním na motivy Diablo IV. Pozorný hráč si všimne reliéfu na pravém i levé tlačítku a kolečku myši.

Oblíbená lehká multižánrová bezdrátová herní myš Aerox 5 Wireless nabízí devět programovatelných tlačítek a TrueMove Air senzor pro maximální preciznost a přesnost. Myš vážící pouhých 74 g poskytuje 180 hodin výdrže na baterii a využívá technologie Quantum 2.0 Wireless a Bluetooth, zatímco AquaBarrier chrání myš před poškození při polití.

SteelSeries QcK Heavy XXL Diablo IV Edition

Vstupní brána do virtuálního světa Sanctuary. Podložka pod myš vyhotovená z kvalitního mikrovlákna je optimalizována pro přesné sledování pohybu myši s nízkým i vysokým CPI. Velkorysá plocha 900 x 400 mm nabízí hráčům dostatek prostoru pro takřka neomezené pohyby. Podložky pod myš SteelSeries jsou navrženy pro všechny hráče a jsou doporučovány profesionálními hráči.

SteelSeries Artisan Keycap Diablo IV Edition

Speciálně navržená klávesa SteelSeries Artisan z limitované edice Diablo IV byla inspirována tzv. hell gate ze hry. Je vyrobena ze slitiny zinku a dominantním prvkem je 3D emblém démona. Celkem bylo vyrobeno pouze 2000 kusů, které jsou k dispozici na stránkách steelseries.com

KontrolFreek Performance Thumbsticks Diablo IV Edition

Design krvavě červených gripů tvoří vylaserovaný oficiální design Diablo IV. Nízký profil 5,5 mm je vhodný pro univerzální použití, nabízí lepší přilnavost a větší oblouk, což snižuje odpor a tím významně vylepšuje celkovou přesnost ovládání. V den vydání hry Diablo IV bude k dispozici také speciální sběratelská edice s pouzdrem Heroes Cube.

Další novinky

V rámci spolupráce Blizzard Entertainment a SteelSeries vytvořili zvukoví designéři hry Diablo vlastní předvolbu v aplikaci Sonar, která umožní posunout zvukový zážitek do jiné dimenze.

Sonar je špičkový zvukový software, který poskytuje hráčům svobodné nastavení zvuku prostřednictvím profesionálního parametrického ekvalizéru. Aplikace Sonar podporuje headset jakékoli značky, a díky tomu jsou neomezená možnost ovládání zvuku ve hrách či prostorový zvuk, týmová komunikace a nastavení mikrofonu dostupné každému hráči. V rámci her lze přizpůsobit každou jednotlivou frekvenci, vytáhnout si zvuky, na kterých nejvíce záleží, a získat tím výhodu oproti soupeři. Sonar je součástí ekosystému SteelSeries GG stejně jako aplikace Moments pro snadné nahrávání, upravování a sdílení herních klipů.

Diablo IV

Ve hře Diablo IV se démonka Lilith a anděl Inarius spojili a vytvořili svět Sanctuary s cílem uniknout věčnému konfliktu mezi nebem a peklem. Nyní, desítky let po příběhu hry Diablo III: Reaper od Souls, se z nich stali úhlavní nepřátelé, kteří se se svými stoupenci uchýlili k válce. Krajinu v Sanctuary pustoší nekonečné zástupy démonů a jen ti nejstatečnější hrdinové dokáží obstát tváří v tvář temnotě. Hráči vstoupí do světa Diablo IV výběrem z pěti tříd – podobu měnící Druid, hbitý Rogue, živly ovládající Čaroděj, brutální Barbar, lstivý Necromancer. O rozvoji moci své postavy rozhoduje sám hráč, hra mu umožňuje zvolit si směr, který mu vyhovuje a zároveň experimentovat s různými dovednostními stromy

Cena a dostupnost

Limitovaná edice produktů na motivy hry Diablo IV je celosvětově dostupná prostřednictvím SteelSeries.com, KontrolFreek.com a gear.Blizzard.com za ceny:

O SteelSeries

SteelSeries je celosvětově známou značkou a lídrem v oblasti herních, konzolových a esport periferií zaměřených na prémiovou kvalitu, inovace a funkčnost. Společnost SteelSeries byla založena v roce 2001 a neustále posouvá výkon příslušenství na vyšší úroveň, a to díky inovacím a technologiím, které představuje jako první na trhu, a které umožňují hráčům hrát lépe, trénovat déle a čelit výzvám. SteelSeries je předním podporovatelem esportu a soutěžního hraní, spojuje hráče a podporuje smysl pro komunitu a cílevědomost. Právě Steelseries komunita profesionálních hráčů a herních nadšenců je hnací silou společnosti, ovlivňuje návrhy a výrobu každého jednoho produktu a ekosystému v aplikaci SteelSeries GG. Pod křídy SteelSeries jsou značky KontrolFreek, lídr v oboru kvalitního příslušenství pro ovladače, a Nahimic, lídr v oblasti 3D zvukových řešení pro hraní her. V roce 2022 se SteelSeries připojila do skupiny GN, světového lídra v oblasti inovativních a inteligentních audio a video komunikačních řešení prodávaných v přibližně 100 zemích světa. SteelSeries najdete na sociálních sítích Facebook @SteelSeries, Instagram @SteelSeries, Twitter @SteelSeries nebo na webu SteelSeries.com.

Canon rozšiřuje rodinu celosvětově uznávaných UV flatbed tiskáren Arizona o řadu 1300 s technologií FLOW

Společnost Canon na veletrhu FESPA Global Print Expo v Mnichově uvedla na trh dva nové modely z řady UV flatbed tiskáren Arizona 1300, GTF a XTF. Jsou vybaveny uznávanou technologií FLOW, inovativním vakuovým systémem bez zón, který usnadňuje manipulaci s médii.

Řada Arizona 1300 s technologií FLOW, která rozšiřuje rozsáhlý sortiment UV flatbed tiskáren Arizona, je určena pro rostoucí segment produkce středních objemů a umožňuje velkoformátovým grafickým tiskárnám a dalším poskytovatelům tiskových služeb (PSP) nabízet svým zákazníkům širokou škálu aplikací pro maloobchod, segment značení, oblast interiérových dekorací, obalů a pro průmyslové trhy. Nové tiskárny, navržené s ohledem na produktivitu, umožňují všestranný, přesný a vysoce efektivní tisk na více desek a oboustranný tisk.

Díky variabilní rychlosti tisku až 52,8 m²/hod. umožňuje řada Arizona 1300 s technologií FLOW uživatelům tisknout vysoce hodnotné tiskové aplikace s ostrou kresbou. Zákazníci budou moci profitovat z poutavých výtisků na pevná nebo pružná média libovolného rozměru až do velikosti 1,25 x 2,5 metru u modelu Arizona GTF nebo 2,5 x 3,08 metru u modelu Arizona XTF. Díky technologii FLOW je změna média a velikosti tiskových desek mnohem rychlejší. To z ní činí ideální řešení pro tisk mnoha malonákladových zakázek rozložených do celého dne. Uživatelům umožňuje vytvářet výtisky v komerční kvalitě s vyšší úrovní produktivity. Vzhledem k tomu, že zde nejsou vakuové zóny, je zapotřebí mnohem méně maskování a lepení, což snižuje námahu, čas i náklady.

Vylepšení automatizace pro průmyslovou produktivitu

Tiskárna Arizona je navržena tak, aby byla nenáročná na údržbu, s vylepšeními automatizace, která uživatelům poskytují možnosti podpory průmyslových standardů produktivity a funkce pro zlepšení doby provozuschopnosti. A to je pro dnešní tiskové podniky zásadní.

Mezi tato vylepšení patří aktualizovaný systém údržby tiskové hlavy bez nutnosti ručního zásahu, který selektivně obnovuje funkci trysek během několika sekund, a uživatelské rozhraní aktualizované o pokročilé ovládání rozvržení obrazu. Nové možnosti nastavení na poslední chvíli před tiskem zahrnují ořezávání, flexibilitu více referenčních bodů a vizualizaci a úpravu pořadí tiskových vrstev.

Tyto ovládací prvky také umožňují obsluze provádět volbu substrátu na poslední chvíli, která je nutná k rychlé reakci na změny v dostupnosti materiálu desek. Tím pomáhá využívat zbytky a snižovat množství odpadu a zároveň poskytuje větší flexibilitu, úsporu času a efektivitu nákladů. Řada Arizona 1300 s technologií FLOW obsahuje také účtovací rozhraní (API), které poskytuje cenné údaje o spotřebě inkoustu a době výroby, například pro další zpracování v účetních balíčcích.

Výjimečná kvalita tisku na celou řadu pevných a pružných médií

U řady Arizona 1300 s technologií FLOW byly přidány nové tiskové režimy. Patří mezi ně Quality-Smooth, Production-Plus a Quality-Plus (k dispozici pro 8kanálové konfigurace), které zajišťují výjimečnou kvalitu tisku. Dodatečné režimy „Plus“ také umožňují uživatelům dosáhnout většího barevného gamutu pro vytváření poutavých aplikací se světle azurovým, světle purpurovým a bílým inkoustem v režimech tisku vyšší kvality pro výjimečně kvalitní fotografické a výtvarné aplikace.

Nové modely Arizona 1300 GTF a XTF si zachovávají uznávanou tiskovou technologii VariaDot třetí generace, která přináší fotorealistickou reprodukci obrazu, a ještě pokročilejší využití různých velikostí kapek inkoustu v různých barvách. To zajišťuje největší výběr v poměru kvality a rychlosti. Poskytovatelé tiskových služeb nyní mohou snadněji a produktivněji nabízet vysoce kvalitní aplikace na celé řadě tuhých a pružných médií – a také na substrátech nepravidelných tvarů.

Udržitelný design

Životní cyklus produktů řady UV flatbed tiskáren Arizona, od návrhu a výroby až po použití, opětovné použití a recyklaci, byl vyvinut tak, aby byl udržitelný. Dmychadlové boxy pro technologii FLOW a LED vytvrzování přispívají k energetické účinnosti, zatímco tiskárna je navržena tak, aby byla opravitelná a snadno rozebíratelná – to umožňuje opětovné použití a recyklaci materiálů a podporuje přechod na cirkulární ekonomiku. Kromě toho se k výrobě zařízení ve výrobním závodě v Německu používá 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů a technologie VariaDot snižuje spotřebu inkoustu. Inkousty získaly certifikaci GREENGUARD Gold a jsou tak bezpečnější pro použití ve veřejném prostředí, neobsahují nebezpečné látky znečišťující ovzduší (HAP) a těkavé organické látky (VOC).

Mathew Faulkner, ředitel marketingu a inovací skupiny velkoformátového tisku pro region EMEA společnosti Canon Europe, říká: „Před 17 lety jsme uvedli na trh první flatbed tiskárnu Arizona a nyní stavíme na pevných základech naší špičkové technologie flatbed tisku, abychom podpořili rostoucí segment trhu se středními objemy tisku a reagovali na poptávku odběratelů tisku po rychlejším zpracování – a nyní rozšiřujeme řadu Arizona 1300 o technologii FLOW. Díky přidané technologii FLOW a vylepšením v oblasti automatizace poskytují tyto nové modely osvědčenou kvalitu a všestrannost tiskáren Arizona, ale umožňují rychlejší a jednodušší výrobu než kdykoli předtím, čímž zvyšují konkurenceschopnost našich zákazníků.“

Jens Filipsson, majitel společnosti Wiking Reklam se sídlem ve Švédsku, komentuje své zkušenosti s používáním technologie FLOW u stroje Arizona 2380 XTF takto: „Instalace stroje Arizona 2380 nám umožnila zvýšit produktivitu až o 30 %, protože se díky technologii FLOW již nemusíme spoléhat na ruční zásahy při maskování stolu. Software prostě vše zjednodušuje. Toto zvýšení efektivity nám umožňuje dodávat výrobky vždy včas. Vysoce kvalitní výstup ze stroje Arizona 2380 dokonale odpovídá standardu, kterého se snažíme dosáhnout u všech zakázek. Tato technologie nám také poskytuje velkou flexibilitu, a kdybychom toto řešení neměli, nemohli bychom být konkurenceschopní. S naší nejnovější investicí jsme opravdu spokojeni a těšíme se na pokračování dlouholeté spolupráce se společností Canon.“

Vyvýšený tisk až o 2 mm

K řadě Arizona 1300 s technologií FLOW je k dispozici také nový software PRISMAelevate XL, který umožňuje zákazníkům navrhovat kreativní aplikace s vysokou hodnotou a reliéfními efekty pomocí vytváření texturovaných povrchů, reliéfů, kovových akcentů a vyvýšených nápisů až do tloušťky 2 mm. PRISMAelevate rozšiřuje výkonnou sadu PRISMA XL Suite a je nástupcem softwaru Arizona Touchstone – poskytuje dvojnásobnou výšku reliéfu až o 20 % vyšší rychlostí na předních světových řadách flatbed tiskáren Arizona 1300 a 2300.

Řada Arizona 1300 s technologií FLOW je okamžitě k dispozici prostřednictvím akreditovaných partnerů i přímých prodejců společnosti Canon, zatímco software PRISMAelevate XL bude možné objednávat a dodávat od července 2023.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

Trh s repasovanými chytrými telefony roste a pružně reaguje na poptávku spotřebitelů

Výzkumná agentura Kantar provedla šetření, proč si někteří lidé stále kupují nový smartphone místo repasovaného. Více než třetina spotřebitelů (33 %) uvedla jako důvod stav baterie, dále funkční kvalitu nového telefonu (42 %) a absenci známek opotřebení (26 %). Finská společnost Swappie reaguje na tuto mezeru na trhu a představuje svou novou řadu, Premium Series, jež nabízí 100% kapacitu baterie, žádné známky opotřebení, plnou funkční kapacitu a stejně jako na všechny prodávané iPhony Swappie se na ně vztahuje 12měsíční záruka. Premium Series navíc produkuje zlomek elektronického odpadu, který je tradičně spojován s novými smartphony, takže je také lepší volbou pro planetu. Znamená to, že spotřebitelé mohou vlastnit bezchybnou variantu technologie, aniž by přispívali k obrovskému množství elektronického odpadu, který vzniká v důsledku výroby smartphonů.

„Výroba nových chytrých telefonů produkuje více než 100 milionů tun CO2 ročně, zatímco elektroodpad je nejrychleji rostoucí formou odpadu na planetě. 85–95 % emisí spojených s chytrými telefony se uvolňuje během výroby, včetně těžby surovin, přepravy a prvního roku životnosti. Začátkem letošního roku Brusel navrhl právní předpisy na podporu práva spotřebitelů na opravu, což je krok správným směrem. Musíme však jít ještě dál a zajistit, aby byly zakázány veškeré praktiky, které omezují nezávislé opravy prostřednictvím procesů, jako je serializace, omezení distribuce dílů a přístupu k návodům. Spotřebitelé by měli mít možnost vyhledat cenově dostupný a kvalitní servis u poskytovatele, kterého si vyberou, a v žádném případě by nemělo dojít ke zhoršení funkčnosti výrobku, protože oprava byla provedena mimo síť původních výrobců. To je jediný způsob, jak účinně podpořit opravování před výměnou,“ komentoval Jori Ahvonen, CTO společnosti Swappie.

Premium Series bude ode dneška dostupné ve všech 24 zemích, kde společnost Swappie působí. Nejdůležitějším prvkem řady Premium Series společnosti Swappie je její uhlíková stopa, která stejně jako u ostatních repasovaných zařízení nabízených společností Swappie vytváří o 78 % méně emisí než nový smartphone. „Vždy jsme si kladli za cíl naslouchat našim zákazníkům a v průběhu let jsme se jim tímto přístupem a neustálým vylepšováním naší nabídky přiblížili. Repasovanou elektroniku jsme tak učinili o něco rozšířenější a dostupnější. Věděli jsme však, že to nestačí, že existuje skupina zákazníků, kteří si repasovanou elektroniku vyberou pouze v případě, že telefon má nedotčený estetický stav nebo baterii s plnou kapacitou. I když hledali ekologicky šetrnější řešení, absence tohoto řešení u nich vytvářela bariéru. Proto přicházíme na trh s prémiovou řadou Swappie, protože představuje o třídu vyšší novinku, která náročným spotřebitelům usnadní začlenění oběhového hospodářství do jejich každodenního života,“ komentuje Casper Andersen, Premium Series Lead ve společnosti Swappie.

CEO a spoluzakladatel společnosti Swappie Sami Marttinen řekl: „S nadšením vytváříme svět, který je udržitelnější, etičtější a inkluzivnější. Naši zákazníci stojí v centru všeho, co děláme, a jsme odhodláni učinit používání našich služeb co nejjednodušší a nejpříjemnější. Společnost Swappie má jedinečnou pozici, protože veškeré repasování provádíme ve vlastních zařízeních v Evropě, vlastníme vlastní dodavatelský řetězec a nabízíme výhody, jako je záruka a možnost vrácení zboží. V každé fázi můžeme zajistit dodržování standardizovaných postupů, což zaručuje vysoce kvalitní a plně funkční výrobky. To má zásadní význam pro budování dlouhodobé důvěry ve společnost Swappie. Chytré telefony nemají datum spotřeby a my doufáme, že přidání Premium Series k naší oblíbené produktové řadě pomůže ještě většímu počtu spotřebitelů, aby se při nákupu repasovaného iPhonu cítili stejně pohodlně jako při nákupu ojetého automobilu.

Počet výrobků Premium Series je omezený, ale třída Premium se vztahuje na všechny modely. Řada je dostupná ode dneška na: https://swappie.com/cz/premium/?utm_source=pr&utm_medium=press_release&utm_campaign=premium_series

Swappie

Swappie je přední online platforma pro nákup i prodej repasovaných chytrých telefonů. Posláním společnosti je poskytovat vysoce kvalitní, cenově dostupnější a ekologický způsob pořizování telefonů. V současné době působí v 15 evropských zemích včetně Česka, Švédska, Itálie nebo Německa. Swappie výrazně vzrostlo v roce 2020 s tržbami v hodnotě 100 milionů dolarů (2,3 miliardy korun) a stalo se tak od svého založení v srpnu 2016 nejinovativnější a nejrychleji rostoucí evropskou společností. Dosud rozšířilo svůj tým na 1 200 zaměstnanců a získalo celkem 171 milionů dolarů (3,6 miliard korun) od investorů. Pro více informací navštivte https://swappie.com/cz/.

Novým ředitelem marketingu Mall a CZC je Jan Suchý. Stavět chce na synergiích obou značek i spojení s Allegrem

Na pozici marketingového ředitele pro značky Mall a CZC nastupuje Jan Suchý (42). Nový ředitel má za sebou více než patnáct let zkušeností z agenturního prostředí – od tvorby a realizací marketingových strategiích v nadnárodních agenturách až po založení a vedení agentury vlastní. V Mall Group bude mít Suchý na starost veškeré marketingové aktivity spojené s dalším směřováním značek CZC i Mall, a to napříč všemi zeměmi, kde skupina aktuálně působí.

Suchý v uplynulých letech působil v několika mediálních agenturách, jako je např. globální společnost Omnicom Media Direction, kde byl zodpovědný za tvorbu mediální strategie i vedení plánovacího týmu. Jeho další profesní kroky směřovaly ke spoluzaložení vlastní mediální agentury zaměřené na online marketing, v jejímž vedení strávil dva roky. Necelé tři roky působil také ve společnosti Wavemaker, kde sehrál významnou roli při akvizici nového klienta – společnosti L’Oréal, pro níž Suchý následně spravoval marketingové aktivity napříč českým, slovenským a maďarským trhem. Ve společnosti Mall působil Suchý již před svým nástupem na pozici ředitele marketingu, dva a půl roku totiž ve firmě vedl tým mediálního plánování.

Ve své nynější roli bude Suchý zodpovědný nejen za budování a rozvoj zákaznické základny Mall a CZC, ale také za efektivní využití vzájemných synergií i marketingové aktivity spojené s postupující integrací značek se skupinou Allegro.

„Mall je generalista, takže má ambici oslovit svým sortimentem, cenou a důvěryhodností opravdu každého. CZC je pak jasně profilovaná značka, která staví na férovosti, osobním přístupu a kvalitním výběru specifické nabídky produktů, navzájem se tak skvěle doplňují. Na těchto silných stránkách obou značek chci proto i nadále stavět a zároveň nakupujícím ukázat možnosti, které do světa české e-commerce přináší Allegro a jeho nově spuštěné lokální tržiště,“ komentuje Jan Suchý, nový ředitel marketingu Mall Group.

O Allegro Group

Skupina Allegro je preferovanou platformou elektronického obchodu pro evropské spotřebitele a dosahuje silného růstu tržeb, ziskovosti a peněžních toků ve velkém měřítku. Skupina se sídlem v Lucembursku a kótovaná na varšavské burze cenných papírů provozuje přední elektronické tržiště ve střední a východní Evropě. Její Allegro.pl je jedním z deseti největších internetových obchodů na světě a řadí se také mezi 100 nejnavštěvovanějších internetových stránek na světě podle měsíční návštěvnosti. Obchodníci skupiny prodávají v různých kategoriích, které zahrnují elektroniku, dům a zahradu, sport a volný čas, výrobky pro děti, auto-moto, módu a obuv, zdraví a krásu, knihy, média, sběratelské předměty a umění a další. Její platformy usnadňují obchodníkům prodej převážně nových výrobků, zejména prostřednictvím modelu business-to-customer, a poskytují tak evropským spotřebitelům snadný přístup k milionům nabídek za nejvýhodnější ceny.

Statisíce účtenek místo na papíře v mobilní aplikaci, která nově dostala silné biometrické zabezpečení

Před půl rokem dal Globus svým věrnostním zákazníkům možnost místo papírové účtenky za nákup zvolit elektronickou. A za tu dobu jich nebylo vytištěno neuvěřitelných 678 tisíc. Tyto stvrzenky si ponechali zákazníci jen v mobilní aplikaci Můj Globus. Mají je tak od nákupu po dobu dvou let vždy po ruce. Vedle toho mobilní aplikace doznala důležité změny – má nové biometrické zabezpečení.  

Od listopadu loňského roku mají zákazníci programu Globus Bonus možnost si nenechávat vůbec tisknout účtenku za nákup, protože ji uchová mobilní aplikace. Virtuální účtenky si takto nastavilo ve svých aplikacích na 38 tisíc zákazníků. „Je to začátek úspory zbytečného papíru, který časem vybledává. Takto mají zákazníci své účtenky mobilní aplikaci vždy po ruce. Je to velmi praktické,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus. Poznamenala, že další zákazníci si pak u pokladny místo klasické účtenky žádají její zkrácenou variantu. Pro mnohé nakupující je elektronické uchovávání pokladních dokladů vítanou variantou. Obchody totiž mají povinnost dát každému nakupujícímu stvrzenku, pokud o ni požádá. Velká většina obchodů ale zákazníkům účtenku vytiskne ke každému nákupu automaticky kvůli případné reklamaci.

Bezpečí biometrie

O aplikaci Můj Globus je všeobecně známo, že jí již roky zákazníci používají k prohlížení nabídky zboží v hypermarketech Globus, sestavování rodinných nákupů, uplatňování slevových kuponů a nakupování pomocí skeneru přímo v obchodě. Tomu všemu podle týmu vývojářů přísluší i silné zabezpečení. Každá aplikace i program se může totiž ocitnout pod palbou hackerů, a nastavování nových silných hesel s velkými i malými písmeny, čísly a dostatečnou délkou, je krajně nekomfortní. Aplikace umí nově rozpoznat otisk prstu či obličej dle toho, jak si to v novém nastavení uživatel zvolí. Biometrické rozpoznávání poskytuje vysokou úroveň ochrany, zároveň si uživatelé nemusejí pamatovat heslo. Mohou se tak vyhnout používání slabého hesla, což je při případném útoku nebezpečné,“ doplnila Aneta Turnovská. Podle ní si zároveň nově uživatelé mohou měnit heslo přímo v aplikaci v sekci „Editace osobních údajů“, kde mimo jiné najdou i tlačítko pro samotné zapnutí. 

O společnosti

Činnost rodinné společnosti Globus zahájil roku 1828 Franz Bruch otevřením obchodu s potravinami v sárském St. Wendelu. V současné době stojí v čele společnosti představitel již šesté generace rodiny Bruchů – Matthias Bruch.

Na český trh vstoupil holding Globus v roce 1991 založením společnosti Globus Praha s.r.o. První český hypermarket byl otevřen 4. listopadu 1996 v Brně – Ivanovicích. V současné době se na území České republiky nachází 15 hypermarketů. Hypermarkety disponují kompletní vlastní výrobou v řeznictví, úplnou pekárenskou produkcí včetně cukrářství a vlastními restauracemi a kavárnami. Vlastní výroby Globus vyrábějí více než 700 potravin, které jsou označeny Poctivá výroba Globus. Globus ČR je držitelem několika ocenění Obchodník roku v kategorii „Prodejce potravin“, „Česká potravina“ nebo „Zlatý klas“. Více informací na www.globus.cz a https://www.facebook.com/GlobusCesko

Netolerujte marketingový bullshit aneb jak poznat dobrou reklamní agenturu od špatné a nenechat si namluvit hlouposti

V naší první kanceláři, coworku a podnikatelském inkubátoru Node5 na pražském Smíchově, visel na zdi plakát s nápisem No Bullshit. V Node5 panovala zdravě soutěživá atmosféra, potkávali se tam silně motivovaní zakladatelé technologických startupů a plakát jasně říkal: Žádné výmluvy! Kdo chce uspět, musí makat.

V naší agentuře Fairy Tailors jsme No Bullshit vždycky chápali více zeširoka jako poctivost, upřímnost a kvalitní reklamní řemeslo. „No bullshit policy“ jsme implementovali do hodnot naší firmy jako základní postoj, který za každé situace zastáváme. Věřím, že mnoho podnikatelů a firem to má stejně. Přesycený a pro toho, kdo přichází zvenčí, nejspíš poměrně nepřehledný trh reklamních agentur a expertů však vytvořil prostor také těm, kdo klientům servírují bullshit jako hlavní bod nabídky. Dovolte, abych vás provedl bullshitem, se kterým se setkáte nejčastěji.

Marketingu rozumí každý? Bullshit!

Nejprve si vyjasníme pojmy. Pokud někdo pracuje v „marketingovém oddělení“ nebo „marketingové agentuře“, nejspíš se věnuje marketingové komunikaci. Marketing je významně širší pojem, který začíná zjišťováním potřeb zákazníka a pokračuje návrhem produktu nebo služby, která tyto potřeby uspokojí. Marketingová komunikace je součást marketingu a jejím cílem je propagovat značku a její produkty a služby.

Není expert jako expert

Marketingová komunikace je komplexní obor, který propojuje strategii, kreativitu, psychologii a obchod. Když ji budete dělat dobře, dokáže významně zlepšit vnímání vaší značky a vydělat vám spoustu peněz. Ale nesmíte ji svěřit do rukou marketingového neumětela. Problém je, že i marketingový neumětel dokáže často předstírat, že marketingové komunikaci rozumí. Je to dáno povahou našeho oboru, který je protkán nesrozumitelnými anglicismy a zejména v digitálním prostředí se velmi rychle vyvíjí. Staršímu člověku, který nepoužívá sociální sítě, pak může připadat kdokoliv, kdo umí obsluhovat Instagram, jako marketingový expert, který drží prst na tepu doby.

V praxi se setkávám především se zcela nekoncepčním uvažováním bez nadhledu a cílů. Kvalitní marketingová komunikace vždy musí stát na pevných základech. Profesionál ví, co v komunikaci říká, proč to říká, komu to říká, jak to říká, čeho tím chce dosáhnout a jak to změří. Pokud to neví, je to bullshit.

Bullshit ve výběrových řízeních

„Tendr snese všechno“, traduje se mezi agenturami. Výběrka jsou specifický žánr. Je to jako když jdete na rande – taky se chcete ukázat v tom nejlepším možném světle a vaše skutečné kvality se nejspíš projeví až později.

Klienta je zapotřebí nadchnout, a proto agentury mnohdy přichází s nápady a řešeními, které jsou především efektní, avšak zpravidla výrazně mimo zadaný rozpočet. A kdo to zaplatí? To se přece vyřeší až po tendru. Buď se klient plácne přes kapsu podstatně více, než měl v plánu, nebo se nápady, které agentuře vyhrály tendr, nikdy nerealizují. Vždyť je to jedno, výsledek výběrka se už nezmění. Rozšířeným fenoménem jsou také tendrové ceny. Mnohé agentury jsou ochotné nabízet v tendrech nesmyslně nízké hodinové sazby, aby překonaly konkurenci a získaly zakázku. Že je to výhoda pro klienta? Ani ne. Agentura, která si účtuje poloviční sazby, než je obvyklé, vám bude nejspíš vykazovat dvojnásobný počet hodin.

A to je pořádný bullshit. Jak z toho ven? Řešení začíná u rozumné organizace tendrů a kvalitního zadání, ve kterém jsou očekávané výsledky a rozpočet ve vzájemném souladu.

Bez dobrého zadání to je vždy bullshit

Dobré zadání je vůbec předpokladem dobrého výsledku. Agentura, která chce pracovat kvalitně, tedy musí s klientem sestavit poctivé zadání stůj co stůj. Ne vždy se to ale děje a některé agentury se staly jen pasivním zpracovatelem nekoncepčních myšlenek klienta. Není chybou klienta, pokud o marketingové komunikaci přemýšlí nekoncepčně, vždyť klient většinou není marketingový profesionál. Je však chybou agentury, pokud neplní svou roli odborného partnera a nevede klienta k hlubšímu zamyšlení nad key message nebo smyslem komunikace.

Nezájem a neschopnost agentury sestavit poctivé zadání je typický bullshit. Nespolupracujte s línými marketéry. Najděte si takové, kteří vám kladou chytré otázky a nespokojí se s nedotaženým výsledkem. A až je najdete, nechte se vést a využijte jejich know-how.

Bullshit natřený na růžovo

„Nemáte výsledky? Tak si je vymyslete.“ Pokud cílem komunikačních aktivit není přímo prodej zboží, klient si jen těžko ověří, zda reportované výsledky komunikace odpovídají realitě. Agentura má možnost čarovat s čísly nebo vybírat do reportu pouze takové metriky, které působí dobře. Znám výrobce sladkostí, kterému předchozí agentura trojnásobně nadhodnocovala výsledky komunikace. Viděl jsem globální módní značku, která kvalitu své komunikace na sociálních sítích měří výhradně přírůstkem sledujících na Instagramu. A setkal jsem se s online prodejcem elektroniky, který od své předchozí agentury nikdy nedostal žádný report za výkonnostní kampaně na Googlu a spokojil se s ujištěním, že výsledky jsou dobré.

Hezká slova nenahrazují report. Pokud nejsou podpořena jasnými výsledky, jde o pouhý bullshit. A s tím se vy nesmíte spokojit. Kultivace prostředí totiž musí být společným dílem nás i vás, marketérů i klientů. Netolerujte marketingový bullshit. Nakonec totiž budete mít právě takovou marketingovou komunikaci, jakou si zasloužíte.

„Říkat bullshit: mluvit nesmysly, zejména s úmyslem oklamat nebo uvést v omyl. (zdroj: Slovník Merriam-Webster).

Autorem článku je Ondřej Tyleček, generální ředitel kreativní agentury Fairy Tailors, www.fairytailors.cz.

Exit mobile version