Pioneer DDJ-FLX4: Snadná cesta, jak se stát DJ

Značka Pioneer DJ představila na našem trhu prostřednictvím distributora Basys CS cenově dostupný dvoukanálový DJ kontroler Pioneer DDJ-FLX4, který uvede velmi snadno úplné začátečníky do světa DJingu, oživí každou party a díky podpoře mnoha aplikací a funkcí využívaných v profesionální praxi jim na dlouhou dobu poskytne vše, co potřebují. Zároveň pomáhá získávat správné návyky pro budoucí vysoce profesionální práci. Přístroj podporuje propojení s PC, počítačem Mac, iPhonem, iPadem nebo smartphonem či tabletem se systémem Android.

Klíčové vlastnosti a základní uspořádání ovládacích prvků zdědil Pioneer DDJ-FLX4 po profesionálním přístroji DDJ-400, který definuje v tomto segmentu standardy. Design i funkce simulují použití klasických PLX gramofonů uspořádaných v konfiguraci battle. Také Performance Pads a páčky Lever FX jsou umístěny v sekci mixéru – přesně tam, kde se nacházejí na profesionálních mixážních pultech. Využití pokročilých technik mixu a scratchingu usnadňují velké jogy a osvědčené uspořádání ovládacích prvků.

Kontroler umožňuje přistupovat a přehrávat hudbu z téměř nekonečných hudebních knihoven populárních streamingových služeb TIDAL, Beatport Streaming, Beatsource Streaming a SoundCloud Go+ (u některých může být vyžadováno předplatné) a podporuje i vlastní samply. Práci usnadňuje bezplatná verze Serato DJ Lite i podpora dalšího DJ software pro mixování hudby, včetně bezplatné možnosti využití režimu Performance v programu rekordbox pro Mac/Windows. Po uvedení nové aktualizace posledně jmenovaného software bude možné používat DDJ-FLX4 se smartphony či tablety s operačními systémy iPhone i Android. Software rekordbox nabízí také celou řadu výukových programů, které provedou začátečníky základy.

Dvě zbrusu nové funkce pro profesionální mix

Pioneer DDJ-FLX4 nabízí dvě nové funkce, které usnadňují vytváření profesionálních zvukových mixů: Smart Fader umožňuje plynule přecházet z jedné stopy na druhou pouhým pohybem faderů kanálu nebo crossfaderu s tím, že automaticky upravuje hlasitost, basy a rychlost přehrávání hudby (BPM). Pomocí druhé nové funkce, Smart CFX, lze dodat další dramatický prvek a na přehrávanou hudbu aplikovat otočením jediného ovládacího prvku celou kombinaci efektů.

Klepnutím na příslušný Performance Pad lze spustit Hot Cues, Pad FX, Beat Jump, vybrat požadovanou předvolbu Scratch Crossfader Cuts a škrábat jako profesionál nebo spouštět a zastavovat vybrané samply nahrané předem do Scratch Banky pomocí Serato DJ Lite.

Živé vystoupení i online streaming

Při pouštění či online sdílení s přáteli či fanoušky může DJ využít také mikrofonní vstup a přímo v kontroleru mixovat do přehrávané hudby svůj hlas bez nutnosti použití externího mixpultu nebo zvukové karty.  Zvuková karta je totiž integrovaná a umožňuje zapojit do DDJ-FLX4 jediným kabelem aktivní reproduktory nebo zesilovač, případně pustit výsledek přes USB port do počítače.

„DJing je jedinečná umělecká forma, která vyvolává pomocí hudby v posluchačích velmi silné emoce. Vyspělé technologie i naše dlouholeté zkušenosti přispívají k tomu, že naše produkty usnadňují začátečníkům proniknout do světa DJingu velmi snadno. Věřím, že DDJ-FLX4 pomůže udělat mnoha nadšencům první kroky k tomu, aby se naučili umění mixu a nastoupili svou DJskou cestu.“, řekl při uvedení DDJ-FLX4 Yoshinori Kataoka, prezident a generální ředitel společnosti AlphaTheta Corporation.

Dvoukanálový DJ kontroler Pioneer DDJ-FLX4 je na našem trhu dostupný u distributora BaSys CS a autorizovaných prodejců za koncovou doporučenou cenu 8 590 Kč včetně DPH.

PODROBNĚJŠÍ INFORMACE O KONTROLERU NEJDETE ZDE:

DDJ-FLX4 – 2-channel DJ controller for multiple DJ applications (Black) (pioneerdj.com)

VIDEA DEMONSTRUJÍCÍ VLASTNOSTI KONTROLERU NAJDETE ZDE:

https://www.youtube.com/watch?v=aazZY1REbrg
https://www.youtube.com/watch?v=MGeIGLLy-G0

O značce Pioneer DJ:

Japonská značka Pioneer DJ, která spadá pod společnost AlphaTheta Corporation, je již více než 20 let lídrem na trhu v oblasti vývoje a výroby inovativního DJ hardwaru a softwaru. Úzce spolupracuje s DJs i kluby a dodává jim produkty nové generace, které inspirují a formují globální komunitu taneční hudby. Značka nedávno uvedla na trh novou řadu hudebních nástrojů pro produkci a živá vystoupení. Celé portfolio AlphaTheta Corporation zahrnuje značky jako TORAIZ, Pioneer Professional Audio a Pioneer DJ Radio, a také sociální platformy KUVO a DJsounds. AlphaTheta Corporation je soukromá společnost se sídlem v japonské Jokohamě, kterou vede prezident a generální ředitel Yoshinori Kataoka.

Korporátní web: www.alphatheta.com
Web značky Pioneer DJ: www.pioneerdj.com

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

HONOR tablety poprvé v Česku! HONOR Pad 8 startuje prodej právě dnes

Globální technologická značka HONOR právě dnes startuje prodej prvních tabletů v Česku. Těšit se můžete na super výkonný HONOR Pad 8, vůbec první tablet se 128GB velikostí úložiště, 8 reproduktory pro velmi kvalitní zvuk i 2K FullHD displejem. Vše v elegantním super tenkém designu. HONOR Pad 8 je tenkých jen 6,9 mm a váží pouhých 520 g.  

Špičkový displej pro pohlcující zážitek

Ve výbavě s 12palcovým 2K FullView displejem a poměrem obrazovky k tělu 87 %[1], HONOR Pad 8 přináší špičkový zážitek při sledování filmů i jakéhokoli dalšího obsahu. Díky rozlišení 2000 x 1200[2] pixelů a 1 miliardou[3] barev se postará o mimořádnou ostrost obrazu i věrné barvy.

HONOR Pad 8 nechybí ani certifikát TÜV Rheinland pro eliminaci modrého světla a také TÜV Rheinland Flicker Free[4] pro provoz bez blikání. To znamená, že úroveň škodlivého modrého světla je velmi nízká a eliminované je i blikání obrazovky, které může běžně způsobovat únavu očí. 

Výjimečný audio systém s 8 reproduktory

Silnější a vyvážené zvukové efekty zajišťuje 8 reproduktorů symetricky umístěných po obou stranách. Tím je zvýšená i maximální úroveň hlasitosti. Zvuk na vyšší úroveň vynáší technologie DTS:X® Ultra a HONOR Histen a dynamický 360°audio výstup.

Díky pokročilému audio systému si užijete si naplno harmonický zvuk s čistými výškami, vyladěnými středy a údernými basy a uživatelé ho ocení nejen při zábavě, ale i při práci. Během online schůzek a audio hovorů se totiž nejmodernější software stará o přesně reprodukovaný zvuk a zároveň zvyšuje jeho kvalitu.

Tenký a prémiový design

O prémiový design se postará hliníkové šasi v elegantním barevném provedení Blue Hour inspirované tzv. modrou neboli magickou hodinkou brzy ráno, jedním z nejlepších momentů během dne pro fotografování. HONOR Pad 8 je tenký pouhých 6,9 mm[5] a váží jen 520 g[6].

Špičkový výkon a chytré uživatelské rozhraní

HONOR Pad 8 přichází se silným osmijádrovým čip setem Qualcomm® Snapdragon® 680[7]. Perfektně zvládne hraní her i přehrávání filmů, stejně jako spuštění aplikací zatěžujících operační systém naráz.

HONOR Pad 8 běží na posledním uživatelském rozhraní HONOR Magic UI 6.1 postaveném na operačním systému Android 12. Těšit se můžete na řadu pokročilých vychytávek včetně upravování vzhledu na míru každému, kdo tablet používá. Díky funkci HONOR Share sdílíte rychle a jednoduše přetáhnete jakékoli fotky nebo soubory z tabletu do vašeho mobilního telefonu HONOR nebo obráceně. Režim pro více oken pak zjednoduší multitasking.

Velká kapacita baterie pro celodenní výdrž

Extra velká baterie o kapacitě 7250 mAh[8] se postará o celodenní výdrž bez nabíjení, i při online připojení. HONOR Pad zaručí až 14 hodin offline přehrávání filmů a videí nebo až 10 hodin přehrávání a streamování online.[9]

Cena a dostupnost

Inspirovaný tzv. magickou hodinkou, tedy ideálním časem pro fotografování za svítání, HONOR Pad 8 (6 GB + 128 GB) přichází v barevném provedení Blue Hour, právě teď koupíte u českých prodejců jen za 7 490 Kč.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 13 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

Instagram: https://www.instagram.com/honorczsk/

Facebook: https://www.facebook.com/Honorcz/

Twitter: https://twitter.com/HonorCZSK

YouTube: https://bit.ly/honor-cz-sk-youtube

TikTok: https://www.tiktok.com/@honor_czsk

  • [1] Data z laboratoří HONOR.
  • [2] Rozlišení se měří jako standardní obdélník, takže efektivní počet pixelů je o něco málo nižší.
  • [3]  1,07 miliardy barev znamená barevnou hloubku 10 bitů (8 bitů hardwarová specifikace, 2 bity rozšíření softwarovým algoritmem).
  • [4] Tento produkt není zdravotnické, ani terapeutické zařízení.
  • [5] Data pochází z laboratoří HONOR.
  • [6] Data pochází z laboratoří HONOR.
  • [7] Qualcomm a Snapdragon jsou ochranné známky společnosti Qualcomm Incorporated registrované ve Spojených státech a dalších zemích.
  • [8] Data pochází z laboratoří HONOR. Započtená kapacita baterie.
  • [9] Data pochází z laboratoří HONOR.

Špatná data stojí firmy miliony dolarů ročně. Startup Masthead našel cestu, jak je rychle napravit. A nyní získal investici od DEPO Ventures

Firmy po celém světě se často potýkají s nekvalitními daty. Mnohdy se dostanou až k vrcholovému vedení, které na jejich základě může špatně rozhodnout. Startup Masthead vytváří platformu, která datové anomálie v reálném čase zachycuje. Chyby dokáže identifikovat s naprostou přesností ještě dříve, než mohou způsobit nějakou škodu. Datoví inženýři díky tomu mohou odstranit příčinu špatných dat během pár minut. To vše v souladu s legislativou na ochranu soukromí. Masthead, který svůj produkt uvedl v závěru loňského roku, nyní získal od investiční společnosti DEPO Ventures sto tisíc eur, tedy v přepočtu 2,3 milionu korun. V pre-seedovém investičním kole chce startup získat celkem milion eur.

Podle výzkumu poradenské společnosti Gartner stojí špatná data středně velkou organizaci kolem 15 milionů dolarů ročně. Datové týmy stráví skoro polovinu času hledáním nepřesných dat. Ta se přesto v devíti z deseti případů dostanou až k těm, kdo rozhodují. Pokud vrcholoví manažeři objeví jednu nepřesnost, mohou ztratit důvěru k celé zprávě nebo analýze.

„Rostoucí potřeba přesných a včasných dat pro obchodní rozhodování je jedním z hlavních faktorů, které růst tohoto trhu pohánějí. Současně se po celém světě postupně zpřísňují předpisy, které mají za cíl ochránit citlivá data, případně údaje o uživatelích. Firmy to stojí obrovské množství prostředků. Špatná data mohou nicméně vést ke špatným rozhodnutím. Masthead tomu pomáhá předcházet,“ říká Michal Ciffra, partner DEPO Ventures.

„Před založením společnosti Masthead Data jsem neustále slýchala otázku: ‚Můžeme věřit datům?‘ Není divu, že lidé mají pochybnosti. I malá chyba v datech může vést k plýtvání zdroji, promarněným příležitostem a ztrátě příjmů. Existující nástroje pro sledování kvality jsou drahé a obtížně škálovatelné. Obzvlášť potřebujete-li zkontrolovat každou tabulku v databázi. Mnoho organizací přitom běžně spravuje několik petabajtů dat,“ uvádí Yuliia Tkachova, spoluzakladatelka a CEO startupu Masthead.

Platformu spolehlivosti dat Masthead lze nasadit a integrovat velmi rychle, bez znalosti kódování. Startup poskytuje systém řízení kvality dat, zachycuje v reálném čase anomálie v Google BigQuery, což je plně řízená cloudová služba pro analýzu velkých datových souborů. Masthead využívá strojové učení, sleduje data od okamžiku, kdy vstoupí do databáze Google BigQuery, až do chvíle, kdy se dostanou uživateli dat.

„Využíváme Google Cloud, což umožnilo rychlý růst našeho podnikání. Úspěch měříme na základě počtu datových tabulek, které pro naše klienty sledujeme, a tato metrika se za pouhé tři měsíce zvýšila o 1 600 procent. Zároveň je dobré vědět, že se nemusíme bát rozšiřovat svoje služby, abychom uspokojili poptávku,“ říká Yuliia Tkachova.

Data o klientech zůstanou v bezpečí

Masthead vyniká vysokými bezpečnostními standardy. Nepotřebuje přímý přístup k datům klienta a data nikdy neopustí prostředí klienta. Zpracovává pouze logovací protokoly a metadata. Díky tomu je zaručena bezpečnost dat a soulad se všemi předpisy o ochraně osobních údajů. Dostupné nástroje pro sledování dat totiž většinou čtou data klientů a kvůli tomu představují pro firmy riziko, například úniku dat. Navíc podle studie Gartner budou do roku 2024 tři čtvrtiny světových osobních údajů pokryty předpisy na ochranu soukromí, jako je v Evropě GDPR nebo v USA zákon HIPPA, jehož cílem je ochrana citlivých informací o zdraví pacientů.

Startup cílí na firmy, které působí ve zdravotnictví, v maloobchodu, na finančně-technologické společnosti či na podniky, které poskytují software jako službu. Velikost globálního trhu nástrojů pro kvalitu dat v roce 2022 dosáhla 1,7 miliardy dolarů. Společnost IMARC Group očekává, že do roku 2028 dosáhne trh 4,5 miliardy dolarů, přičemž v letech 2023 až 2028 bude vykazovat složenou roční míru růstu 17,8 procenta.

Více o skupině DEPO Ventures

DEPO Ventures je investor pro rané startupy v regionu CEE opřený o andělskou komunitu. Spravuje andělské fondy, které umožňují investorům aktivní zapojení. V prvních dvou andělských fondech (Grouport, DEPO Angel Fund II.) má téměř tři desítky investic, mezi nimi firmy jako Tatum, SmartGuide, Oxus.AI, Supertalent či Ringil. Loni na podzim DEPO Ventures rozjel již třetí andělský fond. Investiční skupina řídí také mezinárodní syndikát DEPO Angels, v němž propojuje investory s kvalitními startupy a zjednodušuje jim celý investiční proces. Navíc zajišťuje výhodné syndikace, které umožňují investice i v nižších částkách. Vizí DEPO Ventures je naučit podnikatele a osoby s vysokým jměním, že investice do startupů by měly být přirozenou součástí portfolia každého investora.

Odměna 300 Kč měsíčně: O2 a Air Bank spojují síly. Stávajícím zákazníkům nabízí úsporu, novým důvod ke změně

O2 a Air Bank jsou díky skupině PPF jedna rodina. Od dubna z toho mohou těžit noví i stávající zákazníci, kteří budou její součástí. Pro získání odměny 300 korun každý měsíc přímo na bankovní účet u Air Bank stačí aktivně využívat služeb obou společností a splnit podmínky této exkluzivní, nové a časově neomezené nabídky. A to je teprve začátek. V budoucnu se společní zákazníci mohou těšit na další zajímavé výhody. 

„Spojením nejsilnějšího operátora a nejinovativnější banky jsme dali vzniknout úplně novému světu plnému výhod, a to pro všechny, kteří jsou nebo se stanou jeho součástí. Banku a operátora dnes využívá prakticky každý, tak proč nevyužívat ty nejlepší na trhu, a ještě díky tomu získat pravidelnou finanční odměnu?” říká Jindřich Fremuth, generální ředitel O2.

Odměnu 300 korun zpět na účet získají od dubna 2023 noví i stávající zákazníci Air Bank a O2, kteří budou aktivně využívat služeb obou společností určených pro nepodnikatele. Tedy na účet vedený u Air Bank jim přijde alespoň 10 000 korun měsíčně a zároveň budou z účtu v Air Bank hradit faktury za služby operátora O2 ve výši alespoň 600 korun.   

Dveře do světa výhod se tímto otevírají, další nabídky budou brzy následovat. „Hledali jsme cestu, jak ještě více zpříjemnit život našim klientům. Začínáme tím, že společným zákazníkům Air Bank a O2 při splnění jednoduchých pravidel akce nabízíme každý měsíc dodatečnou finanční odměnu. Ale to není vše. Do budoucna plánujeme tuto akci pro společné zákazníky rozšířit o další exkluzivní výhody, které jim zpříjemní využívání našich služeb. Zároveň přemýšlíme nad možností zapojit i další značky z rodiny PPF,“ dodává Michal Strcula, generální ředitel Air Bank. 

Jak odměnu získat?

Jsem zákazník O2, chci si založit nově účet u Air Bank

Nový účet od Air Bank si zákazníci jednoduše sjednají online přes mobilní nebo internetové bankovnictví a také na všech pobočkách banky. S online sjednáním účtu od Air Bank jim zároveň poradí i v jakékoliv prodejně O2. Odměnu 300 korun měsíčně (při splnění podmínek) si pak mohou zákazníci zapnout ve svém mobilním i internetovém bankovnictví. 

Jsem klient Air Bank, chci si sjednat nově službu od O2

Klienti Air Bank si mohou službu od O2 sjednat jednoduše v jakékoliv prodejně O2. Konzultanti jim rovnou poradí, jak světy O2 a Air Bank jednoduše na pár kliknutí propojit a čerpat tak finanční odměnu a v budoucnu i další výhody. Zároveň Air Bank a O2 na některých vybraných pobočkách Air Bank v pilotním projektu nabízejí možnost založení nové služby od O2 přímo na pobočkách banky.

 

Jsem klient Air Bank i O2

Klienti, kteří již podmínky akce splňují, si odměnu 300 korun měsíčně mohou jednoduše zapnout ve svém mobilním či internetovém bankovnictví Air Bank. 

Podrobné podmínky akce najdete zde https://www.airbank.cz/nabidka-s-o2/ a také https://www.o2.cz/osobni/spolecna-nabidka-s-airbank.

Vodafone TV oslavila 3 roky a výrazně se mění. Nově nabízí více sportovního obsahu a tematické balíčky včetně služby Voyo

Podoba Vodafone TV je ode dneška mnohem přehlednější. Základem služby bude vždy téměř 120 programů i přístup do videotéky se 2000 tituly. Základ pak zatraktivní tři tematicky zaměřené balíčky Sport, Cinema a Family. V ceně balíčku získají diváci například 15 prémiových sportovních programů, jindy je v ceně třeba streamovací služba Voyo.

V březnu 2020 spustil Vodafone v Česku svou vlastní televizní službu a v následujících letech pod její křídla přešli i zákazníci bývalé firmy UPC. Aktuálně má Vodafone TV statisíce uživatelů a ke třetím narozeninám prošla výraznou proměnu. Z původních tří televizních tarifů (Klasik, Komfort, Komplet) a 11 doplňkových balíčků se stává jeden bohatý základ doplněný o 3 tematicky zaměřené balíčky. Televize v novém kabátě je ode dneška dostupná všem zájemcům, stávající zákazníci ale mohou zůstat i u původní nabídky, na kterou jsou zvyklí.

V novém tarifu, který je stejnojmenný se službou „Vodafone TV“, je nyní téměř dvojnásobek stanic než u původního TV Klasik. Zahrnuje všechny základní české televizní stanice rozšířené o dokumentární, lifestylové a hudební programy. Obsahuje i Vodafone videotéku s více než 2000 atraktivními tituly, které zákazníci můžou sledovat podle libosti bez dalších poplatků. K tarifu lze přidat tři balíčky, každý si tak může sestavit na míru televizi přesně tak, jak jeho rodina potřebuje.

Balíček pro sportovní nadšence i milovníky filmů

Balíček Sport obsahuje 15 kanálů včetně třeba Premier Sport nebo Nova Sport, tedy kompletní fotbalovou Ligu mistrů, zápasy evropských fotbalových lig i hokejovou NHL nebo závody Formule 1 (kanály Sport 1 a 2) a mnoho dalšího. V ceně balíčku Cinema jsou například kanály HBO včetně videotéky HBO Max nebo programy Filmbox. Family balíček zahrnuje 17 kanálů a současně službu Voyo, díky které se možnosti sledování rozšíří o nemalou porci originálního obsahu pro celou rodinu. Voyo bude také předinstalovaná v set-top boxu Vodafone TV.

„Chtěli jsme divákům nabídnout bohatší a přitom přehlednější televizi přizpůsobenou jejich preferencím, kde si mohou vybrat obsah pohled svého. Kdo má u Vodafonu i pevný internet, zaplatí za Vodafone TV, která zahrnuje téměř 120 kanálů a naši bohatou videotéku, pouhých 150 korun měsíčně. Díky novému obsahu, který nabízíme, ať už jde o milovníky sportu nebo Voyo, jsou naše balíčky nejatraktivnější na trhu. Celá rodina může sledovat televizi až na čtyřech zařízeních bez nutnosti zapojení set-top boxu, naše televizní služby jsou tak dostupné i na cestách,“ říká Zohar Weitz, viceprezidentka Vodafonu pro nefiremní zákazníky.

Více služeb znamená levnější televizi

Televize je pro zákazníky s pevným internetem od Vodafonu zvýhodněna o více než 50 % a stojí 150 korun měsíčně. Jako samostatná služba vyjde na 320 korun. U doplňkových balíčků je cena pro všechny zákazníky stejná: Sport 150 korun, Cinema 220 korun, Family (včetně Voyo) 220 korun měsíčně. To vše si může pořídit i firemní zákazník, pro kterého je Vodafone TV a její obsah relevantní stejně jako pro koncové zákazníky.

Vodafone TV lze sledovat přes set-top box (standardní nebo prémiový), skrze aplikace pro mobil, tablet, přes webové rozhraní na počítači a aplikace pro chytré televize se systémem Android. Více na webu www.vodafone.cz/televize. 

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 20 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

3D modely měst jsou užitečnými nástroji nejen pro odborníky, ale i laiky

Ačkoliv 3D modely měst nacházejí uplatnění primárně v úřednických kancelářích při plánování budoucího územního rozvoje, užitek přinášejí rovněž akademikům i laické veřejnosti. Důležité jsou například při environmentálních výzkumech, studiích šíření hluku či analýzách přírodních hrozeb. Běžný občan města se zase díky nim může lépe seznámit s budoucím vývojem svého sídla.

Interaktivní 3D modely s vysokou mírou přesnosti se stávají nezbytným nástrojem moderních měst. Kromě zástupců municipalit dokážou velmi cenně posloužit rovněž laické i odborné veřejnosti, pro kterou jsou tyto projekty obvykle v plném rozsahu volně dostupné. „Běžný občan si může za pomoci 3D mapy svého sídla udělat lepší představu o tom, kterak se v příštích letech promění zástavba kolem něj a jaký vliv bude mít tato skutečnost na jeho bydlení,“ nastiňuje Drahomíra Zedníčková, výkonná ředitelka společnosti TopGis, která se tvorbou 3D modelů měst zabývá.

V praxi si tak může člověk ověřit například to, zda mu nově navržená budova nezamezí ve výhledu z okna či jak se s její výstavbou promění množství dopadajícího světla. Pro vědeckou komunitu jsou pak nově tvořené 3D modely měst cenným nástrojem k výzkumům věnujícím se například kvalitě života a bezpečnosti v daném místě. Konkrétně může jít o studie čistoty ovzduší, šíření hluku, teplot povrchů či analýzy potenciálních přírodních hrozeb.

S dostupnými daty rovněž pracují studenti vysokých škol, zejména oborů geodézie, architektury, stavebnictví, topografie či protipovodňové ochrany. „Na geodézii o těchto 3D modelech měst víme, využíváme je jako dostupné ukázky typu dat ve více předmětech a vyučujeme geodetické a fotogrammetrické metody sběru dat, ze kterých tyto 3D modely vznikají,“ potvrzuje Jiří Bureš z Ústavu geodézie Fakulty stavební Vysokého učení technického (VUT) v Brně.

„Trojrozměrné mapy měst využíváme primárně v předmětech, jako je hydroinformatika nebo protipovodňová ochrana,“ doplňuje Aleš Dráb z Ústavu vodních staveb VUT. Kromě zmíněných pracují s takzvanými digitálními dvojčaty ve své běžné praxi i architekti, jimž pomáhají lépe zasazovat jejich projekty do stávající sídelní struktury. Data z 3D map používají ke komerčním účelům i turistické cestovní kanceláře.

Pro moderní města nepostradatelný nástroj

Zásadním důvodem, kvůli kterému si města podrobné 3D modely pořizují, je snaha maximálně optimalizovat budoucí územní rozvoj. V Česku začaly vysoce přesný fotorealistický model mezi prvními využívat Karlovy Vary, a to v roce 2018. „Od té doby byl nápomocen při doprovodu řady investičních záměrů, ať už soukromé, či veřejné sféry. Při jejich ověřování je přesné prostředí 3D modelu neocenitelným pomocníkem, zvlášť v tak morfologicky komplikovaném prostředí, jako je lázeňské centrum Karlových Varů,“ uvádí Karel Adamec, ředitel Kanceláře architektury města Karlovy Vary.

Nepostradatelná je 3D mapa i v hlavním městě. „3D model Prahy dlouhodobě slouží pro vizualizaci a posouzení plánované nové výstavby ve městě. Jeho role je nezastupitelná zejména při vyhodnocení vlivu nových budov na panoramata Prahy,“ vysvětluje Marek Vácha, tiskový mluvčí Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy.

Kompletní trojrozměrnou mapu ve vysoké přesnosti bude mít brzy i největší moravské město. Centrální část Brna je již vymodelována a dodělat tak zbývá pouze okrajové části. Jihomoravská metropole však s dostupnými údaji již v posledních letech pracuje. „3D model byl využit například při práci na budoucí podobě Brněnské třídy nebo územních studiích, které se dotýkaly lokality Západní brána a nové čtvrti Trnitá, a to včetně podkladů pro nové hlavní nádraží,“ doplňuje Šárka Reichmannová, tisková mluvčí Kanceláře architekta města Brna.

Přesnost až na dvacet centimetrů

3D modely měst se obvykle realizují za pomoci leteckých snímků. „Kupříkladu trojrozměrnou mapu Brna vytváříme pomocí stereofotogrammetrického mapování. 3D objekty pak vznikají s použitím speciálních brýlí ze stereopárů leteckých měřických snímků. Výsledný model nabízí přesnost 0,2 metru,“ uzavírá Drahomíra Zedníčková.

IT sektor patří u studentů stále mezi nejžádanější. Absolventi průměrně vydělají přes 65 tisíc měsíčně

Vysoké školy se zaměřením na IT vyprodukují v České republice ročně necelé čtyři tisíce absolventů. Vyplývá to z dat Českého statistického úřadu z roku 2021. Ačkoliv v tomto roce počet absolventů z IT fakult poprvé překročil v meziuniverzitním srovnání šest procent, poptávka po IT talentech je na trhu stále obrovská. Potvrzují to data Fakulty informačních technologií VUT. Nástupní plat absolventů této fakulty překračuje 45 tisíc korun, průměrný plat se pohybuje nad 65 tisíci korunami.

IT sektor patří mezi nejrychleji se rozvíjející obory. Vývoj softwaru i hardwaru jde mílovými kroky kupředu a jak vzdělávací instituce, tak trh musí velmi rychle reagovat. Obrovské množství novinek vede k tomu, že je po specialistech, kteří umí s nejnovějšími technologiemi pracovat, obrovská poptávka. Čím dál častěji tak firmy hledají své budoucí zaměstnance už v řadách studentů, které si během vysokoškolského života zaučí a následně jim rovnou nabídnou hlavní pracovní poměr.

Přes devadesát procent absolventů se uchytí prakticky ihned

„Z našich dat plyne, že 64 procent našich absolventů mělo zajištěné zaměstnání ještě před ukončením studia a dalších 27 procent našlo uplatnění do tří měsíců po státní závěrečné zkoušce. Zároveň víme, že drtivá většina našich studentů má brigádu nebo jiný pracovní poměr již během studia. Platí to nejen u studentů v doktorském nebo magisterském programu, ale i v řadách bakalářů. Určitě se dá říci, že v IT sektoru poptávka po pracovnících výrazně převyšuje nabídku,“ nastiňuje situaci Vítězslav Beran, proděkan pro vnější vztahy z Fakulty informačních technologii (FIT) na Vysokém učení technickém (VUT) v Brně.

Značný zájem o pracovníky s IT vzděláním potvrzuje i Marian Hurta, CEO ve společnosti Engeto, která nabízí vzdělávací IT kurzy a díky níž získalo IT vzdělání již více než dvanáct a půl tisíce lidí. „Když jsme v roce 2016 začínali, zjistili jsme, že v drtivé většině tuzemských firem je akutní nedostatek pracovníků s alespoň elementární znalostí IT. Díky našim kurzům pracují naši absolventi, kteří dříve působili v oborech, kde se k IT ani nepřiblížili, ve specializovaných IT firmách, v marketingu nebo například ve státní sféře,“ říká Hurta s tím, že absolventi Engeta nastupují na nejrůznější pozice od juniorních programátorů a testerů přes datové analytiky až po linuxové administrátory.

Průměrný plat absolventů FITu je přes 65 tisíc

Velký nepoměr mezi nabídkou a poptávkou na zaměstnaneckém trhu v IT sektoru ovlivňuje i výši nástupních a průměrných platů. Zatímco v současnosti se v České republice pohybuje průměrný plat těsně nad čtyřiceti tisíci korunami, nástupní plat absolventů FITu činí 46 654 korun. „Průměrný plat našich absolventů v době dotazování, tedy v roce 2022, činil 65 658 Kč. Mějme na paměti, že zpětná data získáváme často od našich bývalých studentů, kteří složili státní závěrečnou zkoušku poměrně nedávno. Vzhledem k tomu, že se zkušenostmi a věkem plat roste, je prakticky jisté, že skutečný průměrný plat je ještě vyšší,“ doplňuje Beran.

Podle Hurty patří finanční ohodnocení a budoucnost oboru k největším motivacím studentů, kteří si v Engetu zaplatí vzdělávací kurz. „Vzhledem k tomu, že nedostatek pracovníků ve svých týmech řeší nejen standardní velké korporace, ale personál mnohdy chybí i specializovaným IT firmám, je logické, že kvalifikovaným zájemcům nabídnou nadstandardní plat. Pro naše studenty je to velká motivace. Máme desítky absolventů, kteří si po třicítce řekli, že nechtějí pracovat za podprůměrný plat, dokončili naši akademii a dnes pracují například v Seznamu, Applu, Škodě nebo v ČEZu za trojnásobné peníze,“ uvádí Hurta.

Praxe je stěžejní, má ale i své stinné stránky

Přestože mají absolventi Fakulty informačních technologií VUT uplatnění na trhu práce obrovské, univerzita se snaží o své talenty co nejlépe pečovat. FIT totiž dlouhodobě buduje portfolio špičkových firem v IT oblasti a s těmito partnery spolupracuje na výuce a organizaci odborných akcí (například Excel nebo ŽijemeIT). Studenti díky tomu mají příležitost získat nové poznatky a praktické zkušenosti. Zároveň se během studia seznamují s firemním prostředím.

„Často od firem slyšíme, jak jsou naši studenti odborně zdatní. Mají jak dostatečně široký základ, tak i praktické zkušenosti a kompetence k řešení odborných projektů. Slyšíme to například při diskuzích absolventů a šéfů vývojových týmů s našimi studenty na odborných akcích a jsme na to velmi hrdí,“ popisuje péči o IT talenty Beran. Dodává ale, že i praxe má své stinné stránky.

„Bohužel se stává, že studenti včas neodhadnou, kdy jim z přemíry praxe začne při studiu ujíždět vlak, což často vede ke špatným studijním výsledkům, nebo dokonce ukončení studia,“ upozorňuje Beran.

Hurta s proděkanem Vysokého učení technického souhlasí. „Není asi překvapivé, že když si student najednou začne vydělávat velmi slušné peníze, které může IT sektor nabídnout, vzdělání posune na druhou kolej. Mít akademické vzdělání je výhoda, zkušenosti z praxe pak ale často převáží,“ uzavírá Hurta.

Češi v rámci sběrné sítě REMA Battery odevzdali rekordní množství odpadních přenosných baterií, o třetinu více než loni

Společnost REMA Battery loni překročila hranici 600 tun sebraných a k recyklaci určených vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů, což je rekordní výsledek. Kolektivní systém dokázal objem sebraných baterií meziročně navýšit o třetinu. Míra zpětného odběru vysloužilých akumulátorů výrazně překonává hodnoty požadované legislativou v ČR.

V rámci sběrné sítě společnosti REMA Battery, která je jedním ze dvou kolektivních systémů pro přenosné baterie a akumulátory působících v České republice, odevzdali Češi během loňského roku přes 600 tun těchto produktů. Energie z tohoto množství baterií by pokryla měsíční spotřebu až 1 000 českých domácností.

„Výsledky roku 2022 budou v historii REMA Battery pozitivně vyčnívat. Rekordních čísel jsme dosáhli díky stále širší síti zapojených firem, obcí i občanů, kteří uvědoměle odevzdávají staré baterie a akumulátory. V řeči čísel se tato skutečnost projevila nárůstem sběru o více než 33 procent. K třináctému výročí existence tak REMA Battery nemohla dostat lepší dárek,“ hodnotí čísla za předchozí rok Tomáš Pešek, jednatel společnosti REMA Battery.

REMA Battery v průběhu svého působení na českém trhu vybudovala a nastavila unikátní systém sběrné sítě, který tvoří páteř celého kolektivního systému. Zahrnuje veřejná i neveřejná sběrná místa pro zpětný odběr vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů a je zaměřen nejen na firmy a obce, ale i na konečné uživatele.

Zpětný odběr stoupá i přes trend vestavěných akumulátorů

O kvalitě nastavení sběrné sítě svědčí i míra zpětného odběru, což je poměr mezi hmotností zpětně odebraných přenosných baterií a akumulátorů a hmotností přenosných baterií a akumulátorů uvedených na trh. Za rok 2022 přesáhl celkový zpětný odběr přenosných baterií a akumulátorů hranici 80 %. Pro srovnání, v roce 2021 činila míra zpětného odběru 68 %, přičemž cíl Evropské unie je stanoven na úrovni 45 %. „Rekordních výsledků přitom REMA Battery dosáhla i přesto, že u přenosných baterií a akumulátorů přetrvává trend, kdy je na trh uváděno mnohem více elektrozařízení s vestavěným akumulátorem, a při současné tendenci zmenšování rozměrů i hmotnosti těchto zařízení, a tedy i jejich akumulátorů, se v konečném důsledku musí velmi precizně cílit osvětou na koncové uživatele, aby se právě tyto výrobky dostávaly na sběrná místa,“ vysvětluje Tomáš Pešek.

Díky partnerům se daří udržovat vysokou míru využití

REMA Battery společně se svými zpracovateli usiluje o co největší možné využití vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů. Díky svým smluvním zpracovatelům opět dosahuje vyšších mír recyklační účinnosti, než požaduje legislativní rámec. Například u olověných baterií a akumulátorů činí míra využití přes 89 %, u nikl-kadmiových baterií pak přes 94 %. U každého elektrochemického typu odpadních baterií a akumulátorů tak REMA Battery bezpečně splňuje zákonem požadované míry recyklační účinnosti.

„Problematika odpadů, recyklace a využitelnosti druhotných surovin je oblast, v níž se REMA Battery umí úspěšně pohybovat. Velký dík patří zejména všem našim partnerům, bez nichž bychom nemohli uváděných výsledků dosahovat. Vděční jsme i každému, kdo nevyhodí baterii do koše, ale zodpovědně ji odevzdá do našeho systému, a šetří tak přírodu,“ dodává Pešek.

O společnosti REMA Battery

Hlavními aktivitami společnosti REMA Battery je poskytování služeb zabezpečení zpětného odběru a recyklace přenosných baterií a akumulátorů.

Svým klientům REMA nabízí odborné a komplexní řešení na cestě ke splnění legislativních povinností, běžným spotřebitelům pomoc a jednoduché vyřešení starostí s vysloužilými bateriemi a akumulátory. V oblasti ochrany životního prostředí REMA působí od roku 2010, od kdy provozuje systém pro zpětný odběr a recyklaci vysloužilých přenosných baterií a akumulátorů.

Podrobné informace najdete na adrese https://www.remabattery.cz/.

Salone del Mobile: 3D světla od Signify posouvají hranice udržitelného designu

Společnost Signify (Euronext: LIGHT) představí na největším světovém veletrhu designu Salone del Mobile novinky v řadě 3D tištěných udržitelných svítidel. Součástí její expozice je exkluzivní kolekce od průkopnické textilní návrhářky Aleksandry Gaca i oceňovaná kolekce Coastal Breeze, vyrobená výhradně z recyklovaných rybářských sítí.

Od 18. do 23. dubna se stane italský Milán centrem světového designu a inovací. Na Salone del Mobile představí Signify svá 3D tištěná udržitelná svítidla v rámci expozice Masterly – Dutch Design in Milano, kde se návštěvníci mohou mimo jiné těšit na impozantní světelnou instalaci ve tvaru stromu. Zvláštní pozornost si pak zaslouží zejména nové designové výrobky Aleksandry Gaca, které zaujmou výjimečnou texturou i povrchovou úpravou. Její inovativní tkané textilie spojují umění, design i architekturu, a dokonale doplňují metodu 3D tisku, používanou pro výrobu svítidel Philips MyCreation.

„Jako textilní designérka jsem z technik 3D tisku od Signify opravdu nadšená. Umožňují mi snadno a rychle zakomponovat mnou navržené textury do běžných předmětů, které jsou dostupné každému,“ vysvětluje Aleksandra Gaca. „Silně podporuji také závazek společnosti k udržitelnosti. Myslím, že projekt MyCreation Coastal Breeze dokazuje, že díky spojení designu a inovací můžeme utvářet lepší a udržitelnější svět.

Tři roviny udržitelnosti

Společnost Signify svými 3D technologiemi posouvá hranice udržitelného designu. Její produkty snižují emise i množství odpadu a přispívají cirkulární ekonomice. Všechna 3D tištěná svítidla tvoří minimálně z 55 % recyklované nebo biocirkulární materiály. Inovativní výrobní proces navíc snižuje počet komponentů až o 40 % a eliminuje také potřebu lepidla, což usnadňuje případnou demontáž a recyklaci jednotlivých dílů. Lehčí materiály současně produkují méně uhlíku, a protože se výrobky tisknou na zakázku, žádné neprodané zásoby nepřijdou nazmar. Na veletrhu Salone del Mobile představí Signify také oceňovanou kolekci Coastal Breeze, vyrobenou 100% z recyklovaných rybářských sítí. Dokazuje tak, že i odpadní materiál lze proměnit v krásné a funkční bytové doplňky.

Philips MyCreation: punc udržitelného designu

Signify 3D technologie aktuálně patří mezi nejrychleji rostoucí segment, který přispívá společnosti k cíli zdvojnásobit své tržby z cirkulární ekonomiky na 32 % v roce 2025. Značka Philips MyCreation od letošního roku zastřešuje všechny 3D tištěné komerční i spotřebitelské kolekce. Mezi ty nyní patří Lightolier, Shaper Prentalux od Cooper Lighting Solutions a Philips Tailored Lighting, které spojuje kvalita, dokonalý design a udržitelnost. Salone del Mobile každoročně navštíví více než 300 tisíc návštěvníků, kteří se mohou seznámit s tím nejlepším, co současný design nabízí. Stánek společnosti Signify lze najít v prvním patře v Sala Donzelli v pavilonu holandského designu v Palazzo dei Giuresconsulti.

O společnosti Signify

Společnost Signify (Euronext: LIGHT) je světovým lídrem v oboru osvětlovací techniky pro profesionální zákazníky i koncové spotřebitele, včetně osvětlení pro internet věcí (IoT). Produkty značky Philips a systém propojeného osvětlení a datových služeb Interact vytvářejí přidanou obchodní hodnotu a pomáhají ke zlepšování života v domácnostech, kancelářích, průmyslových objektech i na veřejných prostranstvích. Společnost Signify, která v roce 2022 dosáhla tržeb ve výši 7,5 miliardy eur a zaměstnává přibližně 35 000 zaměstnanců ve více než 70 zemích světa, má za cíl rozvíjet mimořádný potenciál světla, který dokáže rozjasňovat životy lidí a zlepšovat svět. Signify klade mimořádný důraz na udržitelnost a v roce 2020 dosáhla uhlíkové neutrality ve všech svých provozech. Od vstupu na burzu je společnost již šest let po sobě v indexu Dow Jones Sustainability a byla oceněna jako Industry Leader v letech 2017, 2018 a 2019. Novinky týkající se společnosti Signify najdete na stránkách Newsroomu, Twitter, LinkedIn a Instagram. Informace pro investory jsou na webové stránce Investor Relations.

Chytrý bezdrátový mikrofon od společnosti Saramonic

Bezdrátové mikrofony jsou nezbytným nástrojem pro tvůrce obsahu na cestách, kteří potřebují zachytit vysoce kvalitní zvuk, aniž by byli připoutáni k zařízení.

Nový mikrofon BlinkMe od společnosti Sarmonic je nová ultrakompaktní bezdrátová mikrofonní sada s několika inovativními funkcemi, která funguje stejně dobře s fotoaparátem pro natáčení jako s počítačem pro videokonference a streamování.

Nový mikrofon má kompletní dotykové rozhraní na vysílači i přijímači, přizpůsobitelné funkce, bezpečnostní stopu, magnetické upevnění a inovativní design nabíjecího doku. Pomocí aplikace Saramonic mohou tvůrci obsahu přizpůsobit funkce tlačítek, uživatelské rozhraní a tapetu vysílače. Sada obsahuje jeden přijímač a dva vysílače.

BlinkMe využívá bezdrátovou technologii přenosu 2.4 GHz, která zajišťuje spolehlivý a stabilní tok zvuku i v prostředí s vysokou úrovní rádiové aktivity.

Vysílač se velmi snadno používá a svým designem připomíná chytré hodinky. Obrazovku vysílače lze plně nakonfigurovat podle přání uživatele a v případě potřeby lze snadno přidat vlastní obrázek, například logo společnosti.

Je vybaven 6mm všesměrovým mikrofonem, který poskytuje mimořádně čistý zvuk. Systém je vybaven flexibilními monofonními i stereofonními funkcemi, které uživatelům umožňují pořizovat nahrávky prostřednictvím každého kanálu zvlášť nebo oba kanály kombinovat pro větší flexibilitu při postprodukci.

Díky vestavěné funkci nahrávání a sekundární bezpečnostní zvukové stopě, která nahrává jako záloha, se nemusíte obávat, že byste o nějaký materiál přišli. Systém dokáže uložit až 15 hodin zvuku se vzorkovací frekvencí 48 kHz/24 bitů a bezpečnostní stopa nahrává při hlasitosti -6 dB, čímž zajišťuje zachování vysoce kvalitního zvuku v případě neočekávaných technických potíží, jako je zkreslení nebo clipping. Systém také nabízí redukci šumu jedním kliknutím a monitorování v reálném čase a při přehrávání.

Přijímač slouží také jako nabíjecí dokovací stanice, takže je snadné udržovat systém napájený i na cestách. Mikrofonní systém vyniká mimořádně dlouhou výdrží baterie, která umožňuje uživatelům využívat až 9 hodin výdrže vysílačů a 24 hodin výdrže přijímače.

Konektor USB-C a 3.5mm TRRS jack umožňují současný výstup na dva terminály, což je ideální pro živé vysílání.

Inovativní magnetické upevnění umožňuje bezproblémovou výměnu příslušenství a nabízí různé způsoby použití, což z něj činí neuvěřitelně všestranný a uživatelsky přívětivý systém.

Klíčové specifikace

  • Živá barevná LCD obrazovka s možností 360° zobrazení
  • Snadné použití
  • Flexibilní monofonní i stereofonní funkce
  • Současný výstup na dva terminály
  • Vestavěná funkce nahrávání a sekundární zvuková bezpečnostní stopa

Ceny a dostupnost

Nový bezdrátový mikrofonní systém bude dostupný v druhé polovině května 2023.

Doporučená prodejní cena:

123898 – Saramonic BlinkMe B2 – 6.890,- Kč / 282 €

Exit mobile version