HP bojuje proti odlesňování, v Česku pomáhá také výsadbou stromů

Společnost HP a její obchodní partneři minulý týden v České republice realizovali další akci jako součást programu HP Amplify Impact. Na úpatí vrcholu Velký Kosíř v obci Slatinky v Olomouckém kraji společně vysadili celkem 41 ovocných stromů. K podobné akci se sešli již podruhé, do budoucna plánují další aktivity. Nové ovocné aleje vysázeli na dvou místech v okolí obce – 25 stromů podél nové cyklostezky a 16 u cesty vedoucí na Velký Kosíř. Mezi partnery, kteří se do akce zapojili, byli zástupci společností PREMO s.r.o., Bechtle direct s.r.o., AUTOCONT a.s., TINT s.r.o., SWS a.s., XANADU a.s., IMPROMAT-COMPUTER s.r.o., C SYSTEM CZ a.s, 100MEGA Distribution s.r.o. a eD system a.s.

„Naším cílem je chránit a zachovat lesní oblasti, hospodařit v nich udržitelným způsobem,“ vysvětluje Erika Lindauerová, ředitelka HP Inc. pro střední a východní Evropu. „HP věnuje 80 milionů eur na snížení dopadu papírenské výroby na lesy. A nejen to. Například s našimi novými chytrými tiskárnami v programu HP+ kompenzujeme každou vytištěnou stránku. Tím zmírňujeme dopady používání našich výrobků na životní prostředí.“

Společnost HP si uvědomuje, že jednou z příčin odlesňování je i papírenský průmysl. Proto vyrábí pouze papír s certifikací FSC a prohlubuje také spolupráci se Světovým fondem na ochranu přírody (WWF). Pro minimalizaci spotřeby nového papíru se HP zaměřuje také na chytřejší využití recyklovaných materiálů. Inovuje například obaly – jejich velikost a použité materiály. Zvyšuje tak míru opětovného použití papíru. Příkladem jsou obaly z nasávané kartonáže vyráběné z běžného sběrového papíru, které ušetří 934 tun pěnových obalů, jejichž recyklace je velmi obtížná.

HP aktivně bojuje za zodpovědné podnikání už desítky let. Mezi její cíle v oblasti ochrany klimatu patří dosažení nulových, tedy čistých emisí skleníkových plynů do roku 2040, plně regenerativní ekonomiky a zároveň nejudržitelnějšího portfolia produktů a řešení v oboru. Její udržitelné ambice navíc stále rostou, a odhodlaně se proto pouští do nových výzev.

Důkaz přináší nově spuštěný program HP Amplify Impact. Jde o první program svého druhu, jehož cílem je zvýšit odpovědnost vůči planetě v celém odvětví IT, pomáhat lidem a komunitám. Program umožňuje partnerům stanovit si v oblasti udržitelnosti dlouhodobé cíle a poskytuje jim potřebnou podporu a školení. Všichni partneři HP Amplify získávají přístup ke špičkovým zdrojům programu HP Sustainable Impact bez ohledu na to, ve které fázi své cesty k udržitelnějšímu světu se právě nacházejí.

Více informací najdete na stránkách www.hp.cz a na www.hp.com/go/recycle.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Posilte přitažlivost své značky: kouzlo propojení newsletteru a sociálních sítí

Propojením e-mail marketingu a marketingu na sociálních sítích lze lépe cílit na konkrétní publikum, zvýšit interakci, angažovanost uživatelů a posílit obecně povědomí o značce a produktech. Za pomoci e-mail marketingu lze dobře udržet kontakt s aktuálními zákazníky, a to s personalizovaným obsahem, speciálními nabídkami a slevami. Využitím marketingu na sociálních sítích lze pak oslovit další publikum a podpořit zapojení uživatelů prostřednictvím reklamních kampaní, soutěží a obsahu. Pojďme si ukázat, jak na efektivní komunikaci se zákazníky prostřednictvím e-mail marketingu a sociálních sítí.

Rozšiřte svůj dosah: Newsletter, sociální sítě a remarketing

Newsletter můžete sdílet na sociálních sítích, aby bylo více lidí informováno o novinkách, nabídkách nebo zajímavých článcích. Tímto způsobem můžete získat více přihlášek k jeho odběru. K získání nových příjemců můžete použít také sociální sítě. Kromě toho můžete využít funkce sociálních sítí, jako jsou tlačítka pro sdílení na sociálních sítích nebo vložení odkazu na webovou stránku s přihláškou k odběru do profilu na sociálních sítích. Můžete cílit své reklamy na sociálních sítích na lidi, kteří se přihlásili k odběru vašeho newsletteru, a tím jim poskytnout další informace a nabídky týkající se vašeho produktu nebo služby. Sociální sítě můžete použít jako zdroj informací o tom, co zajímá vaše publikum a jaké témata by mohla být pro ně zajímavá. Tím získáte nápady pro nové obsahy pro svůj newsletter a zároveň rozšířit dosah vaší značky.

„Pokud máte e-shop, remarketing je efektivní technika pro oslovování uživatelů, kteří již interagovali s vaší značkou. Můžete využít retargetingového pixelu na sociálních sítích a sledovat uživatele, kteří klikli na odkazy ve vašem newsletteru, ale nedokončili akci (např. nákup). Poté můžete tyto uživatele oslovit s cílenou reklamou na sociálních sítích a přimět je k dokončení akce,“ říká Kristina Matiašová senior consultant marketingové agentury Contexto, www.contexto.cz.

Příklady propojení newsletteru a sociálních sítí

H&M – Využívá propojení mezi newsletterem a Facebookem. V newsletteru zveřejňují fotografie svých nových kolekcí a vyzývají odběratele newsletteru, aby se zapojili do soutěží na Facebooku, kde mohou vyhrát nákupní poukaz na produkty z nové kolekce.

Airbnb – Využívá personalizaci obsahu newsletteru na základě chování uživatele na sociálních sítích. Pokud uživatel sleduje cestovní stránky na Instagramu, Airbnb mu v newsletteru nabídne inspiraci pro cestování a tipy na ubytování. Tímto způsobem se snaží nabídnout uživateli relevantní obsah a podpořit tak jeho zájem o cestování.

Dr. Max – Využívá personalizaci obsahu newsletteru na základě historie nákupů a preference zákazníka. Na Facebooku pak vytváří personalizované reklamy s produkty, které jsou pro zákazníka zajímavé. Tímto způsobem se snaží zvýšit prodej svých produktů a poskytnout zákazníkům relevantní obsah.

Tescoma – Využívá propojení mezi newsletterem a YouTube. V newsletteru zveřejňují nejnovější produkty a recepty, a na YouTube kanálu sdílí videa s recepty a tipy na použití produktů. Tímto způsobem podporují zapojení svých odběratelů na YouTube a zároveň zvyšují povědomí o svých produktech.

Kontakty jsou zlatý důl

Je třeba pečlivě zvažovat, kterým kanálem a s jakou zprávou komunikovat. Ke každému kontaktu v dnešní době je třeba přistupovat maximálně personalizovaně. Nabízejte slevy, věrnostní body a další odměny svým zákazníkům, kteří nakupují pravidelně u vaší firmy. To může motivovat zákazníky k více nákupům a zvýšit vaši ziskovost.

„Zvažte, jaké další produkty či služby můžete svým zákazníkům ještě nabídnout = Cross-selling a up-selling. Nabídněte jim například slevy nebo jiné odměny za každého nového zákazníka, kterého přivedou k vaší firmě,“ říká Kristina Matiašová, senior consultant marketingové agentury Contexto, www.contexto.cz.

Příklady zákaznických benefitů

Booking.com – Nabízí zákazníkům při rezervaci hotelu také nabídku dopravy na letiště nebo výlety v okolí.

Spotify – Nabízí zákazníkům personalizované playlisty a při poslechu hudby doporučuje další skladby a umělce.

Starbucks – Nabízí zákazníkům možnost upgradu jejich nápojů, jako například větší velikost, extra espresso nebo sypanou šlehačku.

Vodafone nabízí k předplaceným kartám až 11 GB dat na půl roku za polovic

Limitovaná nabídka potěší zejména datově náročnější předplacenkáře. S balíčkem od Vodafonu mohou každý měsíc získat až 11 GB dat i neomezené SMS v síti, a to pouze za polovinu běžné ceny. Protože cenové zvýhodnění platí celých šest měsíců, balíček mohou zákazníci naplno využít nejen během jara, ale také při letní dovolené. Otálet se rozhodně nevyplatí, akci lze využít pouze do konce dubna.

Nabídka je určena pro stávající i nové zákazníky, stačí si do 30. dubna balíček aktivovat na speciální stránce v samoobsluze Můj Vodafone. V rámci balíčku poté zákazníci získají neomezené SMS v síti Vodafone a především 11 GB dat, z nichž si 5 GB mohou každý měsíc v Můj Vodafone vyzvednout. Místo standardní ceny 349 Kč nyní zaplatí jen 175 Kč a padesátiprocentní zvýhodnění jim zůstane celých šest měsíců.

„S jarním obdobím začínají lidé žít aktivněji. Nové zážitky pak často sdílí s ostatními a mobilní data se jim tedy hodí dvojnásob. Vzhledem k pozitivním ohlasům na naši vánoční kampaň jsme se rozhodli zopakovat jeden z adventních dárků a nabídnout zákazníkům datový balíček 11 GB jen za polovinu ceny na půl roku. Jeden gigabyte v tuto chvíli tedy vyjde na pouhých 16 korun,“ říká Josef Bína, manažer segmentu předplacených karet ve Vodafonu.

Aby byl proces co nejjednodušší a zákazník nemusel nic dalšího řešit, obnoví se balíček každý měsíc automaticky. Více informací je k dispozici v podmínkách na webových stránkách.

O společnosti Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 31. prosinci 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 20 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 4 miliony připadají na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.

Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.

NIKKOR Z DX 12-28mm f/3.5-5.6 PZ VR. Stvořený pro video, skvělý pro statické snímky.

Společnost Nikon dnes uvádí první objektiv řady Z s motorickým zoomováním: extrémně širokoúhlý NIKKOR Z DX 12-28mm f/3.5-5.6 PZ VR. Tento objektiv formátu DX s motorickým zoomováním je kompaktní a dobře vyvážený a je optimalizovaný pro video a skvělý rovněž pro pořizování tvůrčích momentek. Všestranný rozsah zoomu je ideální pro uživatele fotoaparátů formátu DX, kteří chtějí lehký objektiv se zoomem, dostatečně širokoúhlý na to, aby s ním bylo možné pořizovat videology.

Tento objektiv vhodný pro cestování váží pouhých 205 g, což usnadňuje jeho přenášení, a je dostatečně lehký pro většinu kardanových závěsů. Tubus objektivu se při zaostřování nebo zoomování neprodlužuje ani nezkracuje, což umožňuje optimální vyvážení objektivu při snímání z ruky, a pot změně nastavení zoomu není třeba změnit vyvážení kardanového závěsu. Vestavěná redukce vibrací zaručuje čisté a nerozmazané záběry za chůze a mluvení během filmování nebo při panorámování z ruky. A nejkratší zaostřitelná vzdálenost pouhých 0,19 m poskytuje ostré výsledky při fotografování blízkých objektů: ideální pro tvůrčí práci s širokými obrazovými úhly!

Souhrn klíčových vlastností: NIKKOR Z DX 12-28mm f/3.5-5.6 PZ VR

Motorické zoomování: pokrývá celý rozsah ohniskových vzdáleností 12–28 mm za plynulých 36 sekund nebo stejný rozsah za pouhou polovinu sekundy! 11 různých nastavení nabízí přesnou kontrolu nad rychlostí zoomu.

Zoomování bez dotyku objektivu: ovládání zoomu pomocí přiřaditelných tlačítek na fotoaparátu nebo dálkově prostřednictvím dálkového ovládání Nikon ML-L7 či aplikace SnapBridge.

Ostré výsledky zblízka: nejkratší zaostřitelná vzdálenost pouhých 0,19 m poskytuje ostré výsledky s fotoaparátem vzdáleným jen 19 cm od objektu.

Extrémně nízká hmotnost: s hmotností pouhých 205 g je tento objektiv snadno přenosný a dostatečně lehký pro většinu kardanových závěsů.

Dobré vyvážení: konstrukce s mechanismy vnitřního zoomování a zaostřování znamená, že se vnější tubus objektivu nepohybuje a těžiště objektivu zůstává stabilní pro optimální vyvážení při snímání z ruky nebo kardanového závěsu.

Perfektní stabilita: až 4,5 EV1 účinnosti redukce vibrací (VR) pro brilantní a nerozmazané výsledky.

Tichý příkazový kroužek: přizpůsobitelný příkazový kroužek bez záskoků je ideální pro záznam videa. Lze jej použít k tvorbě plynulých přechodů clony, úpravám citlivosti ISO a ovládání dalších funkcí.

Ochrana: tubus a všechny pohyblivé součásti objektivu jsou utěsněny proti prachu a vodním kapkám.2

Možnost použití filtrů: objektiv je kompatibilní s filtry o průměru 67 mm, které lze používat a měnit během nasazení sluneční clony Nikon HB-112 na objektiv.

FOOTNOTES

1Podle standardů CIPA: této hodnoty lze dosáhnout při nasazení objektivu na fotoaparát formátu APS-C/DX a nastavení redukce vibrací ve fotoaparátu na možnost „NORMÁLNÍ“ plus nastavení nejdelší ohniskové vzdálenosti zoomu.

  • Odolnost objektivu proti prachu a kapající vodě nelze zaručit ve všech situacích a za všech podmínek. 

Společnost Nikon

Nikon je vedoucím světovým poskytovatelem výrobků a služeb v oblasti fotografie a videografie. Inovativní optické technologie společnosti – zahrnující amatérské a profesionální fotoaparáty, objektivy a příslušenství – v sobě nesou více než 100 let zkušeností v oboru. Značka je globálně oceňována pro stanovování nových standardů v oblasti designu a výkonnosti, kde revoluční řada fotoaparátů Nikon mirrorless a objektivů NIKKOR Z představují novou dimenzi optické výkonnosti.

Cílem společnosti Nikon je být vzorem v oblasti fotografické kultury a umožnit nejlepším světovým vizuálním umělcům využít jejich tvůrčí potenciál zprostředkováním vizuálních příběhů. Oceňované vybavení firmy poskytuje fotografům a videografům vše potřebné pro realizaci jejich tvůrčích vizí na nejvyšší úrovni.

Jako osvědčený vizionářský partner sjednocuje Nikon všechny úrovně tvůrců obsahu prostřednictvím své komunity uživatelů, nedostižné technické expertizy a přístupu ke zdrojům vzdělání prostřednictvím iniciativ, jako je Nikon škola.

Závislost na oceli? Evropa zaostává a Čína stále vede

Ocel je nezbytný materiál pro moderní svět. A přitom výrobců oceli je čím dál méně. Ať už kvůli špatné ekonomice nebo ekologii, v západním světě příliš nových oceláren nevzniká. Jak bude vypadat trh s ocelí za deset let? V Číně je ocelářský průmysl na obrovském vzestupu oproti ostatním zemím. A vytváří si tak ohromně silnou pozici ve světě. Hrozí nám do budoucna stejná závislost na oceli stejně jako v současné době na plynu z Ruska?

Evropa až na druhém místě. Silná průmyslová základna má zásadní význam pro hospodářský růst Evropy, zachování udržitelných pracovních míst a konkurenceschopnost na světových trzích. Silné ocelářství tvoří základ mnoha průmyslových hodnotových řetězců, například v automobilovém průmyslu. Roční obrat ocelářského odvětví v EU činí 166 miliard EUR, vytváří 1,3 % HDP EU a poskytuje 328 000 přímých pracovních míst a ještě větší počet nepřímých a závislých pracovních míst. Evropské ocelářství se vyznačuje moderními, energeticky a CO2 účinnými závody, které vyrábějí výrobky s vysokou přidanou hodnotou. A výrobky pro světový trh založené zejména na vynikající síti pro výzkum a vývoj. Evropská unie ročně vyprodukuje v průměru 170 milionů tun surové oceli. Po Číně je však stále až druhým největším výrobcem oceli na světě.

„Jak víme, výroba oceli není úplně eco-friendly. A to má samozřejmě velký vliv na její cenu. Pokud máte produkovat ocel v zemi, kde se ekologie natolik hlídá, je těžké produkci škálovat. Například Čína je v tomto však opakem,“ říká Patrik Duda, CEO společnosti Atreon, www.atreon.cz. 

Destabilizace světových trhů

Navzdory silnému potenciálu ocelářského průmyslu EU se jeho konkurenční postavení na světovém trhu v posledních letech zhoršilo. Nedávné hospodářské zpomalení v rozvíjejících se ekonomikách mělo od roku 2014 negativní dopad na celosvětovou poptávku po oceli. Zároveň se však výrazně zvýšila volná výrobní kapacita v některých třetích zemích. Nadměrná výroba oceli vedla k dramatickému nárůstu vývozu, destabilizaci světových trhů s ocelí a poklesu cen oceli na celém světě. Tržní ceny některých ocelářských výrobků se v důsledku prudkého nárůstu objemu propadly až o 40 %. Některé třetí země reagovaly zavedením obchodních omezení a jiných forem obchodních překážek. Nadměrná kapacita navíc vyvolala bezprecedentní vlnu nekalých obchodních praktik, které narušují rovné podmínky v celosvětovém měřítku. Tyto obchodní praktiky přenášejí břemeno globální nadbytečné kapacity neúměrně na evropské výrobce a jejich zaměstnance.

“Přijde mi zajímavé, že ve světě je trend oceláren spíše na poklesu. Jinými slovy, některé ocelárny kvůli špatné ekonomice nebo ekologii končí. A nových jich příliš nevzniká. Ocel je nezbytný materiál pro moderní svět. Přitom výrobců je čím dál méně. To vytváří spousty otázek, co bude s ocelí za pár desítek let. Dalším zajímavým tématem je, že naopak v Číně je ocelárenský průmysl na obrovském vzestupu oproti všem. A vytváří si tak ohromně silnou pozici ve světě,“ říká Patrik Duda, CEO společnosti Atreon, www.atreon.cz. 

Čína je na trhu s ocelí dominantním hráčem

Od roku 2007 se produkce oceli v Číně zdvojnásobila a v Evropské unii produkce o pár desítek procent naopak klesla. Není výjimkou, že si Čína získává v některých částech průmyslu svoji dominanci. A stejně tak je to i ve výrobě oceli. Aktuálně Čína vyprodukuje více než 50 % celé světové oceli, což je obrovská dominance. V roce 2022 Čína vyprodukovala cca 980 000 tun oceli. Propast mezi Čínou a ostatními zeměmi je opravdu velká. Obecně jde vidět, že v Evropě nové ocelárny příliš nevznikají. Pokud dochází k nějakým transakcím, tak jsou to spíše velké holdingy kupující už fungující ocelárny, které například renovují. Zatímco v Číně se staví ocelárny nové. Rozhodně zde tedy do budoucna hrozí závislost na oceli ze zahraničí. Tento trend je jednoznačný. Na druhou stranu toto částečně řeší antidumpingová cla na některou ocel z Číny.

„Zajímavostí je, že běžná konstrukční ocel z Číny není v České republice příliš oblíbená. A takřka se s ní nesetkáte. Výhodou je, že v České republice máme vlastní ocelárny, a mnoho dalších v blízkém okolí; Maďarsko, Slovensko atd. Jak to bude vypadat dále je však otázkou,“ říká Patrik Duda, CEO společnosti Atreon, www.atreon.cz. 

Upadající sláva?

Stinná stránka této dominance Číny je i síla případného pádu. Od roku 2022 se Čína potýká s krizí na trhu s ocelí. Což je způsobené primárně krizí s nemovitostmi a přesycením trhu ocelí. Jenom před několika měsíci oznámilo 6 velkých společnosti vyrábějící ocel bankrot a mnoho dalších výrazně omezuje produkci. Jak dopadne jejich dominance do budoucna je tedy s otazníkem.

Vsaďte (nejen) v květnu na pohodlnou jízdu

Květen je měsícem celostátní výzvy „do práce na kole, pěšky nebo poklusem“. Pokud se chcete přidat, ale máte jakýkoliv důvod, že ji nemůžete doslova splnit, zkuste „mezivariantu“. Nové modely elektrokoloběžek SENCOR SCOOTER S30 a S70 vám mohou pomoci. Jsou to nové modely, které navazují na ty nejprodávanější v České republice, SCOOTER ONE S20 a TWO S60[1].

Nové koloběžky SENCOR SCOOTER si ponechávají svůj elegantní design, ale přináší výrazně pohodlnější jízdu díky přednímu odpružení kola a nabízí delší dojezdy než předchozí modely.

Model Sencor SCOOTER S70 přichází s předním i zadním odpružením pro ještě větší pohodlí při jízdě na nerovných površích. S motorem o výkonu 400 W nabízí dojezd až 50 km a rychlost do 25 km/h. Na přehledném LED displeji si pak můžete vybrat jednu ze čtyř přednastavených rychlosti – SPORT, DRIVE, ECO a WALK nebo si nastavíte osvětlení či zjistíte stav baterie. Stejné jako u modelu TWO S60 zůstávají perforované přední i zadní 10palcové pneumatiky, které není možné píchnout, i duální systém brždění. Koloběžku na konci jízdy jednoduše uzamknete pomocí aplikace SENCOR SCOOTER, která je dostupná na Google Play a APP Store. V té si také snadno zobrazíte jízdní statistiky nebo nastavíte různé funkce koloběžky.

Dostupnost v první polovině května za doporučenou maloobchodní cenu 12 999 Kč.

Kompaktnější model SCOOTER S30 s motorem o výkonu 350 W nabízí dojezd až 30 km a rychlost do 25 km/h. Zásadní inovací oproti předchůdci ONE S20 je odpružení předního kola pro pohodlné jízdní zážitky. Stejně jako u předchozího modelu si můžete na přehledném na čitelném LED displeji zvolit ze čtyř přednastavených rychlostí, nastavit osvětlení anebo se informovat o stavu baterie. Nechybí ani nepropíchnutelné perforované pneumatiky o velikosti 8,5 palců. Stejné zůstává také brždění díky duálnímu systému a možnosti propojení s aplikací SENCOR SCOOTER, která je dostupná na Google Play a APP Store.

Dostupnost v první polovině května za doporučenou maloobchodní cenu 9 499 Kč. 

Při jízdě doporučujeme vždy použít bezpečnostní helmu. 

O značce SENCOR:

Značka SENCOR se poprvé objevila v Japonsku ve vlně nově vznikajících značek, jako byly Sony, Aiwa, Sanyo, po oživení ekonomiky po válce v roce 1969. Od té doby ušla dlouhou cestu, na které rozšířila svůj sortiment a snaží se pokrývat veškeré portfolio domácích elektronických pomocníků. Dnes je SENCOR řízen z Evropy, výroba probíhá v Asii i Evropě, ale stále s Japonskou přesností, důsledností a perfekcionismem. Dnešní designéři jsou špičkovými odborníky, kteří přinášejí do našich domovů moderní výrobky, jež nejsou jen šedo-černo-bílé, ale nebojí se barviček a radosti. Značka SENCOR se drží pravidla: Kvalita za odpovídající cenu – ani koruna navíc!

Serverový Atlassian končí, firmy však s upgradem váhají. Do cloudu už přešla Sazka, Česko.Digital, Česká Zbrojovka i Kajot

Populární platforma Atlassian plně přechází do cloudu. Od 14. února 2024 tak definitivně přestane podporovat své serverové licence. Na trend přechodu na cloudové verze upozorňuje technologicko-konzultační společnost MoroSystems, která je zároveň největším Atlassian Platinum Solution Partnerem v České republice. Samotní MoroSystems pomohli s migrací firemních systémů do cloudu například společnostem Sazka, Czech News Center, Česká Zbrojovka či Kajot. Vzhledem k rozšířenosti řešení Atlassian na českém trhu upozorňuje MoroSystems na to, že konzultační a dodavatelské kapacity jsou již nyní omezené. Firmy by proto neměly s přechodem na cloudové řešení otálet a zahájit migrační projekt co nejdříve.

„Cloudové nástroje Atlassianu představují v oblasti digitalizace firemních procesů jasnou budoucnost a řada firem si tuto skutečnost uvědomuje. Cloud poskytuje oproti on-premise řešení řadu výhod, zejména úsporu nákladů za interní správu serverů či spolehlivost při řešení bezpečnostních a jiných krizových situací. Navíc Atlassian v únoru 2024 ukončuje podporu svých serverových řešení, čímž ukazuje jasný směr do budoucna,“ komentuje Tomáš Páral, CEO MoroSystems. 

Konec serverových licencí

Odklon od serverových instalací ve prospěch cloudu následuje nejen Atlassian, ale i další giganti, například Microsoft nebo SAP. V MoroSystems si již migrací interně prošli, stejně tak ji úspěšně provedli u řady klientů. Upozorňují především na potřebnou přípravu procesu, aby vše proběhlo hladce.

„K ukončení platnosti serverových licencí a přechodu do Atlassian cloudu zbývá zhruba jeden rok. Vzhledem k počtu firem a náročnosti migračního procesu jde o poměrně šibeniční termín. U běžných instalací trvá migrace tři měsíce. U velkých instalací je třeba počítat s migrací v rozsahu šesti až devíti měsíců. Pokud firmy nezahájí migraci včas, hrozí jim, že pro ni budou těžko hledat vhodného partnera. V MoroSystems dnes nevidíme důvod, aby společnosti s migrací do cloudu otálely,“ dodává Páral. 

Úspěšné migrace

Mezi firmami, které již do cloudu za pomoci MoroSystems přešly, jsou například společnosti Sazka, Czech News Center, Česko.Digital, Česká Zbrojovka či Kajot. Na cloudovém řešení oceňují zejména intuitivní UI, snadnou kooperaci při práci na projektech nebo vytváření statistik.

„V České zbrojovce využíváme přes 150 licencí Jira Cloud, dosud bez technických problémů a s pozitivním přijetím mezi kolegy. Díky cloudu můžeme v projektových týmech aktivně kooperovat napříč skupinou, Jiru využíváme jako hlavní nástroj pro reporting managementu společnosti. S podporou MoroSystems chceme systém nadále přizpůsobovat svým potřebám a v rámci celé Colt CZ Group rozšiřovat počet uživatelů,“ popisuje Tomáš Škývara, projektový manažer České zbrojovky.

„V minulosti jsme interně používali celou řadu nástrojů, od Redmine přes Freshdesk až po MS Project. Některé z nich jsme však nevyužívali dostatečně nebo se časem ukázaly jako zastaralé. Pokrytí našich potřeb zajistily až cloudové nástroje Jira a Confluence. Celou implementací jsme prošli krok za krokem, od migrace zajištěné MoroSystems přes testovací období až po postupný přechod jednotlivých oddělení firmy. Intenzivní spolupráce a průběžné konzultace zásadním způsobem pomohly tomu, že celý proces proběhl hladce,“ uzavírá Marek Souček, head of development ve vývojářské společnosti Kajot, která se specializuje na vytváření herního softwaru.

Více o MoroSystems

MoroSystems je brněnská technologicko-konzultační společnost, která pomáhá předním českým i světovým firmám digitalizovat procesy a zavádět technologické inovace. Pro své zákazníky navrhuje a vyvíjí aplikace, systémy a portály na míru, ať už se jedná o platební systémy, věrnostní programy a bankovní, finanční či monitorovací aplikace. K dosažení maximálního přínosu si firma zakládá na vývoji s přidanou hodnotou, jehož principy popisuje ve vlastní iniciativě No Paskvil Agile. Tou chce změnit způsob, jakým na trhu softwarového vývoje funguje spolupráce mezi dodavateli a klienty. MoroSystems disponuje nejvyšším počtem certifikovaných Atlassian expertů v Česku a na Slovensku a více než 11 let drží certifikaci Platinum Atlassian partner. Díky tomu svým zákazníkům poskytuje nejen samotné produkty této společnosti, ale také profesionální konzultace, implementaci nástrojů a podporu. Nově se také v rámci partnerství se startupem Tatum věnuje blockchainu a NFT projektům. Mezi klienty MoroSystems patří například fintechový gigant Diebold Nixdorf, globální internetové tržiště eBay nebo lídr v pojišťovnictví AXA.

Modernizace 300 trafostanic v Česku a výstavba nové rozvodny na Slovensku. Projekt ACON loni výrazně posílil inteligentní síť

Přeshraniční projekt inteligentních distribučních soustav ACON v loňském roce investoval více než 26 milionů eur na rozvoj elektrických sítí v České republice a na Slovensku. Významná část investic směřovala na modernizaci a výstavbu nových chytrých trafostanic či na výstavbu optických linek. Pokračování je v plánu i na letošní rok, začne například stavba nové rozvodny v Brně. Díky implementaci chytrých řešení se projektu daří rozvíjet koncept smart grid.

Cílem projektu ACON (Again COnnected Network) je propojit trh s elektřinou v Česku a na Slovensku. Na českém území působí pod správou společnosti EG.D, na slovenské straně pod Západoslovenskou distribučnou (ZSD). Elektrickou síť chce projekt postupně zmodernizovat a doplnit o chytré a komunikační prvky. To zajistí lepší propojení, zároveň bude v budoucnosti možné využívat rozvodné sítě pro širší nasazení obnovitelných zdrojů.

„V obou zemích se nám za rok 2022 podařilo proinvestovat v součtu přes 26 milionů eur. Více než dvě třetiny celkové částky, přesněji 18,5 milionu euro, byly využity na modernizaci a instalaci chytrých prvků. Zbytek financí jsme vložili například do optických linek a komunikačních prvků,“ přiblížil Miroslav Kopt, vedoucí útvaru Strategických projektů EG.D.

Jedním ze zásadních projektů nadregionálního charakteru za loňský rok byla dostavba rozvodny 110/22 kV poblíž slovenské obce Borsky Svätý Jur. Ta významně přispěje i k samotnému propojení s českou energetickou sítí. „Nová elektrická stanice zvýšila energetickou bezpečnost v západní části Slovenska. Využívá nejmodernější chytré technologie, díky kterým se nám v lokalitě daří udržovat stabilní dodávku elektřiny. Zvýšila se i flexibilita elektrické sítě umožňující připojení nových obnovitelných zdrojů elektrické energie,“ popsala Stanislava Sádovská, projektová manažerka ZSD pro implementaci projektu ACON.

Další rozvoj konceptu smart grid v Česku i na Slovensku

V rámci projektu ACON pokračovala i v loňském roce výstavba nových a modernizace starších distribučních trafostanic. Jen v tuzemsku jich za rok 2022 ACON vystavěl a upravil téměř 300, na Slovensku jich pak bylo dosud zmodernizováno 27. „Inteligentní prvky dovedou například zrychlit detekci a lokalizaci poruchy v energetické síti. Zároveň díky instalaci univerzálních monitorů získáváme lepší přehled o dění na úrovni nízkého napětí,“ vysvětlil Miroslav Kopt.

Modernizační práce zahrnovaly mimo jiné instalaci automatických ovládacích prvků nebo detektorů poruch izolovaných vodičů. Všechny tyto prvky mají přispět k postupnému přechodu na koncept inteligentní sítě, takzvaný smart grid, který má odběratelům umožnit využívat elektřinu efektivněji, a tím ušetřit peníze. Nedílnou součástí smart grid je rovněž podpůrná IT infrastruktura.

Dostavba příhraničních linek a nové transformovny v Brně

Letos by podle plánů projektu ACON mělo pokračovat propojování distribučních soustav Česka a Slovenska formou příhraničních linek. Díky nim si mohou oba státy energeticky vypomoct třeba v případě plánovaných odstávek nebo krizových situací. Z plánovaných dvanácti linek se zatím podařilo dokončit pět – kupříkladu v Tvrdonicích na Břeclavsku nebo u slovenské obce Kopčany. Tento rok se bude pracovat například na propojení měst Hodonína a Holíče.

V druhé polovině roku by měla být zahájena také výstavba nové transformovny 110/22 kV v Brně. Ta by měla ulevit přetíženým transformovnám v Husovicích, Medlánkách a v ulici Příkop. Už loni přitom začaly přípravné práce, které zahrnovaly dokončení projektové dokumentace a výběr zhotovitele stavby. Tato realizace je jedním z nejvýznamnějších počinů pod hlavičkou projektu pro letošní rok, jelikož se jedná o další strategickou investici, která má v Brně pomoci s rozvojem elektromobility.

Plánované investiční náklady dosahují pro rok 2023 téměř 50 milionů eur. Oproti loňsku chtějí zástupci projektu ACON větší část financí vložit do komunikační části projektu, která zahrnuje například výstavbu optických sítí. Jen za rok 2022 jich na území Česka a Slovenska přibylo skoro 130 kilometrů.

Přes pět terabitů dat. DATART vyhlíží rychlejší doručení zboží a vyšší produktivitu

Ve vysoce konkurenčním světě spotřební elektroniky jsou data novodobým zlatem. Ten, kdo z nich dokáže nejvíce vytěžit, získává výhodu nad konkurencí. Český retailový gigant HP TRONIC, pod nějž spadají značky DATART, Euronics nebo i síť hotelů a welness resortů, přechází na systémy nové generace od společnosti SAP a slibuje si od nich kromě úspory nákladů i rychlejší plánování, doručování zboží zákazníkům a jednodušší expanzi na nové trhy. Migrace systémů zabere dva roky a její součástí bude více než pět terabitů dat.

„Abychom dokázali dlouhodobě růst a nabídnout zákazníkům co nejlepší servis, musíme myslet několik let do budoucna. Pro byznys bude čím dál zásadnější umět rychle reagovat a pracovat s daty napříč různými odděleními ve firmě, abychom měli neustálý přehled. Díky tomu budeme mít možnost lépe se rozhodovat a nabízet zákazníkům personalizovanou nabídku,“ říká Karel Ročák, ředitel ICT společnosti HP TRONIC.

Proměnou postupně projde téměř každé oddělení ve firmě od plánování zdrojů a logistiky až po finance a produktový management. Zásadní zjednodušení pro firmu představuje přechod na procesní model, ve kterém odpadá nutnost znát jednotlivé transakce k jejich realizaci. Nové systémy umožní i rychlejší tvorbu komplexních zpráv, ke kterým patří i nefinanční reporting cílů v oblasti udržitelnosti.

„Dnes už přechod na systémy nové generace není otázkou zda, ale kdy. SAP dlouhodobě podporuje své zákazníky, a v případě spolupráce s HP Tronic, která překračuje jednu dekádu, to bylo jedno z častých témat našich diskuzí. Díky tomuto kroku můžeme přinést zákazníkovi vyšší přidanou hodnotu a dále podpořit jeho podnikání. Zásadní bylo rozumět prioritám nejen technickým, ale i byznysovým, čemuž jsme řešení přizpůsobili,“ říká Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR.

Pro společnost SAP se jedná o migraci zatím největšího objemu dat na českém trhu v rámci produktu RISE with SAP, jehož součástí jsou i systémy nové generace SAP S/4HANA Private edition nebo SAP Signavio.

O společnosti HP TRONIC

HP TRONIC je českou společností s třicetiletou tradicí, s významnou pozicí na trhu spotřební elektroniky a domácích spotřebičů v České republice a na Slovensku. Do jejího portfolia patří značky DATART, ETA, Euronics. Společnost působí také v oblasti cestovního ruchu a gastronomie, provozuje Resort Valachy ve Velkých Karlovicích se čtyřmi hotely a Bistrotéku Valachy ve Zlíně. Aktuálně má více než 3000 zaměstnanců.

O společnosti SAP

Strategií společnosti SAP je pomoci každé firmě fungovat jako inteligentní podnik. Jako lídr na trhu podnikového aplikačního softwaru pomáhá SAP firmám všech velikostí a ve všech odvětvích fungovat co nejlépe: Zákazníci společnosti SAP vytvářejí 87 % celkového světového obchodu. Technologie strojového učení, internetu věcí (IoT) a pokročilé analytiky v SAP pomáhají proměnit podnikání zákazníků v inteligentní podniky. SAP pomáhá lidem a organizacím získat přehled o podnikání a podporuje spolupráci, která jim pomáhá udržet si náskok před konkurencí. SAP zjednodušuje podnikové technologie, aby mohli klienti využívat software SAP tak, jak chtějí. Komplexní sada aplikací a služeb SAP umožňuje zákazníkům z 25 odvětví po celém světě fungovat ziskově, neustále se přizpůsobovat a měnit věci k lepšímu. Díky globální síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a lídrů pomáhá SAP světu lépe fungovat a zlepšovat životy lidí. Další informace naleznete na www.sap.com.

Tento dokument obsahuje výhledová prohlášení, což jsou předpovědi, projekce nebo jiná prohlášení o budoucích událostech. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních, prognózách a předpokladech, které podléhají rizikům a nejistotám, jež mohou způsobit, že se skutečné výsledky a výstupy budou podstatně lišit.  Další informace týkající se těchto rizik a nejistot lze nalézt v našich dokumentech předložených americké Komisi pro cenné papíry (SEC), mimo jiné v části Rizikové faktory ve výroční zprávě společnosti SAP na formuláři 20-F za rok 2020.

© 2022 SAP SE. Všechna práva vyhrazena.

Společnost SAP a další produkty a služby SAP zde uvedené, jakož i jejich příslušná loga jsou ochranné známky nebo registrované ochranné známky společnosti SAP SE v Německu a dalších zemích. Další informace o ochranných známkách a upozornění naleznete na https://www.sap.com/copyright.

Chcete-li si prohlédnout a stáhnout fotografie pro média, navštivte prosím www.sap.com/photos. Na této platformě najdete materiály ve vysokém rozlišení pro své mediální kanály. Chcete-li si prohlédnout videa s příběhy na různá témata, navštivte stránku www.sap-tv.com. Z této stránky můžete vkládat videa do vlastních webových stránek, sdílet videa prostřednictvím e-mailových odkazů a přihlásit se k odběru RSS kanálů ze SAP TV.

Prohlášení společnosti SAP o ochraně osobních údajů najdete zde. Pokud jste tuto tiskovou zprávu obdrželi do e-mailu a chcete se odhlásit z našeho mailing listu, napište prosím na press@sap.com a do předmětu napište „Unsubscribe“.

Startuje Vodafone Nápad roku. Nadějným firmám už 16 let přináší zákazníky i milionové investice

Investice až 30 milionů korun bez ohledu na konečné pořadí, finanční odměna 400 tisíc korun, medializace či nová obchodní partnerství. To vše a mnohem víc mohou inovativní firmy z Česka a Slovenska získat v nejstarší start-upové soutěži u nás. Dosud Nápadem roku prošlo přes 2200 projektů a řadě z nich pomohl nastartovat mezinárodní úspěch.

Praha, 18. dubna – Začínající a mladé firmy mohou přihlášky do 16. ročníku Vodafone Nápad roku podávat do 6. května 2023 prostřednictvím stránek www.napadroku.cz. 30 nejlepších projektů během osobních prezentací obdrží zpětnou vazbu od zkušených podnikatelů a investorů, finálová desítka pak bude mít v rámci rozšířeného mentoringu přístup ke dvěma desítkám odborníků z oblasti marketingu, obchodu či práva. Nejlepší projekty se nakonec 19. září představí veřejnosti na slavnostním večeru.

Výhra v Nápadu roku pro nás znamenala seed investici od J&T Ventures ve výši 550 tisíc eur, kterou jsme nutně potřebovali pro škálování. Pozornost médií nám také přinesla nové zákazníky a významná podpora porotců a mentorů nám pomohla dotvořit produkt a strategii pro vstup na světový trh, popisuje Petr Jahn, zakladatel společnosti SprayVision, jejíž služby dnes využívají značky jako Tesla, Lamborghini nebo Ikea. Podobnou zkušenost popisuje také zakladatel Apify Jan Čurn: „Díky účasti v soutěži jsme se seznámili s investory, což nakonec vedlo až k získání seed investice od Reflex Capital, která nám umožnila rozjet podnikání.“

Bez ohledu na výsledek mají všichni přihlášení šanci oslovit investory a získat od nich až 30 milionů korun, pro vítěze soutěže je připravena finanční odměna 400 tisíc korun a mezi další výhry věcné ceny v hodnotě 6,5 milionu korun nebo cesta do R&D centra Huawei v Shenzhenu pro tři týmy.

Celkem již účastníci Vodafone Nápad roku získali investice ve výši bezmála 400 milionů korun, neméně významné jsou však i nefinanční benefity. „Když začínáte podnikat, je těžké získat důvěru potenciálních partnerů a investorů. Po Nápadu roku se to změnilo. Právě validace našeho nápadu a značky byla klíčová,“ vysvětluje Pavel Kacerle, zakladatel start-upu Live Penalty. A zakladatel společnosti Resistant.AI Martin Rehák dodává: „Nápad roku je výborně připravená a inspirativní soutěž, která výrazně přispívá k budování komunity kvalitních start-upů u nás. Oceňujeme i kvalitní mentoring a možnost budování vztahů s partnery a investory.“

Technologický pokrok ovlivňuje podnikání a život nás všech. Mám proto radost, že Vodafone podporuje začínající firmy, které přináší inovativní produkty a služby a proměňují své nápady ve skutečnost.”, říká Viktoria Korabelniková, ředitelka pro internet věcí ve Vodafone Česká republika.

Titulárním partnerem soutěže je letos již potřinácté v řadě společnost Vodafone. Hlavními partnery jsou J&T Banka, Kooperativa, Huawei. Partnery jsou společnosti Profinit, Livesport, Microsoft, Peterka & Partners. Hlavní mediální partneři jsou Hospodářské noviny, týdeník Ekonom, CzechCrunch, Monitora. Soutěž dále podporují CzechInvest, Vienna Business Agency, Czech Founders, Startup Kitchen.

Více o Vodafone Nápad roku

Vodafone Nápad roku je nejstarší startupová soutěž v České republice a na Slovensku, která slouží jako finanční a kreativní injekce pro nové projekty a geniální nápady mladých a nadějných podnikatelů. Soutěž byla založena v roce 2007 a za tu dobu se do ní přihlásilo 2 253 projektů, z nichž řada slaví úspěchy na domácím i zahraničním trhu. Soutěže se může zúčastnit jakákoli firma, jejíž produkt či služba není na trhu déle než dva roky. Cílem je nejen objevit další revoluční projekt a posunout hranice toho, co je možné, ale také mladé podnikatele vzdělávat a podporovat v jejich rozvoji a postupné evoluci, motivovat je v tvůrčí činnosti a těm nejlepším a nejkreativnějším pomoci s uvedením na trh a expanzí prostřednictvím investic a mentoringu. V roce 2022 se soutěže zúčastnilo 136 projektů, mezi něž byla rozdělena investice přesahující 6,5 milionu korun. Za celou dobu existence soutěže se pak rozdalo 374 milionů korun. Více o soutěži se zde.

Exit mobile version