Společnost VMware zveřejnila výsledky za čtvrté čtvrtletí a fiskální rok 2023

Společnost VMware, Inc. (NYSE: VMW), přední inovátor v oblasti podnikového softwaru, oznámila hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí a celý fiskální rok 2023:

Čtvrtletní přehled

  • Výnosy ve čtvrtém čtvrtletí dosáhly 3,71 miliardy USD, což představuje nárůst o 5 % oproti čtvrtému kvartálu fiskálního roku 2022.
  • Výnosy z prodeje licencí, SaaS a předplatného činily 2,03 miliard USD, což představuje nárůst o 7 % oproti stejnému období fiskálního roku 2022.
  • Výnosy z předplatného a SaaS za čtvrté čtvrtletí činily 1,18 miliard USD, což je meziroční nárůst o 36 %.
  • Čistý zisk podle GAAP dosáhl ve čtvrtém čtvrtletí 494 milionů USD, neboli 1,15 USD na akcii, což odpovídá poklesu 17 % na akcii, v porovnání s 586 miliony USD, čili 1,39 USD na akcii ve stejném období fiskálního roku 2022. Čistý zisk bez vlivu metodiky GAAP za čtvrtý kvartál činil 915 milionů USD, neboli 2,13 USD za akcii, což představuje 5% nárůst na akcii v porovnání s 855 miliony USD, neboli 2,02 USD na akcii za čtvrtý kvartál fiskálního roku 2022.
  • Provozní zisk podle GAAP za čtvrté čtvrtletí byl 658 milionů USD, což představuje pokles o 16 % oproti stejnému období fiskálního roku 2022. Provozní zisk za čtvrtý kvartál bez vlivu metodiky GAAP dosáhl 1,14 miliardy USD, obdobně jako ve stejném období fiskálního roku 2022.
  • Cash flow z provozní činnosti ve čtvrtém čtvrtletí činilo 1,63 miliardy USD. Volný peněžní tok za čtvrtý kvartál byl 1,51 miliardy USD.

Výroční přehled

  • Výnosy za fiskální rok 2023 činily 13,35 miliardy USD, což představuje nárůst o 4 % oproti fiskálnímu roku 2022.
  • Výnosy z prodeje licencí, předplatného a SaaS činily 6,85 miliard USD, což představuje nárůst o 8 % oproti fiskálnímu roku 2022.
  • Výnosy z předplatného a SaaS za fiskální rok 2023 činily 4,01 miliard USD, což představuje nárůst o 25 % oproti fiskálnímu roku 2022.
  • Čistý zisk podle GAAP za fiskální rok 2023 dosáhl 1,31 miliardy USD, neboli 3,09 USD na akcii, což představuje 28% pokles v porovnání s 1,82 miliardami USD, neboli 4,31 USD na akcii za fiskální rok 2022. Čistý zisk bez vlivu metodiky GAAP za fiskální rok 2023 činil 2,78 miliardy USD, neboli 6,53 USD za akcii, což představuje 10% pokles na akcii v porovnání s 3,06 miliardy USD, neboli 7,25 USD na akcii za fiskální rok 2022.
  • Provozní zisk podle GAAP za fiskální rok 2023 byl 2,02 miliardy USD, což představuje pokles o 15 % ve srovnání s fiskálním rokem 2022. Provozní zisk bez vlivu metodiky GAAP za fiskální rok 2023 činil 3,74 miliardy USD, což představuje pokles o 5 % oproti fiskálnímu roku 2022.
  • Cash flow z provozní činnosti za fiskální rok 2023 byl 4,3 miliardy USD. Volný peněžní tok za fiskální rok 2023 byl 3,85 miliardy USD.

„S výsledky za fiskální rok 2023 jsme velmi spokojeni. Tyto výsledky odrážejí stálý zájem zákazníků o naši multicloudovou nabídku a naši schopnost pomáhat firmám s chytrým přístupem ke cloudu,“ komentoval výsledky Raghu Raghuram, generální ředitel společnosti VMware. „Těšíme se na fúzi se společností Broadcom, jejíž uzavření se očekává v tomto fiskálním roce, protože naše společná řešení umožní zákazníkům větší výběr a flexibilitu při vytváření, provozování, správě, propojení a ochraně jejich aplikací ve velkém měřítku.“

Dále pokračuje tisková zpráva v angličtině:

Business Highlights & Strategic Announcements

  • At VMware Explore Europe 2022, the company announced new technology offerings to enable customers to accelerate their digital transformation, including:
    • Sovereign SaaS innovations that enable partners to deliver services equivalent to those found in public clouds, while also better assuring data is protected, compliant and resident within national territories. Solutions include VMware Tanzu on sovereign cloud and VMware Aria Operations Compliance pack for sovereign clouds. Additionally, VMware achieved partner momentum having doubled the number of VMware Sovereign Cloud providers to 36 partners globally, up from 14 in April 2022.
    • VMware SD-WAN solutions that help enterprises more securely, reliably and optimally deliver applications, data and services—no matter where they reside—to the site, branch and home, across any network to any device.
    • New Anywhere Workspace platform capabilities for Digital Employee Experience Management (DEEM), Workspace ONE Freestyle Orchestrator and VMware Horizon Cloud that help further ease management burdens for IT teams and improve their productivity with automation.
  • VMware and Equinix expanded their global relationship and unveiled VMware Cloud on Equinix Metal, a new distributed cloud service that will deliver a more performant, secure and cost-effective cloud option to support enterprise applications.
  • VMware and Hewlett Packard Enterprise expanded their partnership to bring together HPE GreenLake and VMware Cloud to deliver a fully integrated solution with a simple pay-as-you-go hybrid cloud consumption model.
  • VMware was positioned as a Leader in the IDC MarketScape: Worldwide Virtual Client Computing 2022-2023 Vendor Assessment across both strategies and capabilities.3 The report highlighted VMware’s diverse ecosystem and growing body of certified engineers.
  • VMware was positioned as a Leader in the IDC MarketScape: European End User Experience Management 2022 Vendor Assessment across both strategies and capabilities.4 The report highlighted VMware’s portfolio of technologies and ability to add new virtual environments during performance issues.
  • VMware received recognition for its ongoing leadership in ESG, demonstrating progress on its 2030 Agenda:
    • For the third consecutive year, VMware was recognized by the 2022 Dow Jones Sustainability Indices, ranking in the 99th percentile for all companies.
    • For the sixth consecutive year, VMware was included in the JUST 100, a comprehensive ranking of ESG and stakeholder performance among America’s largest publicly traded companies. Within the software industry, VMware ranked number one in the “workers” category, demonstrating a commitment to fair and livable wages, worker safety, cultivating a diverse workplace, investing in workforce training and providing benefits and work-life balance.
    • VMware was named one of the Best Places to Work in IT by Computerworld for the 9th consecutive year.

 

1The extra week during the fourth quarter of fiscal 2023 resulted in incremental ratable and professional services revenue on a comparable basis. For more information about impacts of the extra week in fiscal 2023, see the table titled “Supplemental Reconciliation of GAAP to non-GAAP Data—Estimated Impact on Revenue Growth Rates Associated with the Extra Week.”
 
2Our annual effective tax rate is based upon, among other things, current tax law, including Internal Revenue Code Section 174 relating to research and development expense capitalization, which became effective beginning in VMware’s fiscal 2023. If in the future this provision is deferred, modified or repealed, our effective tax rate may fluctuate significantly in the quarter in which such change in law becomes effective.
 
3IDC MarketScape: Worldwide Virtual Client Computing 2022-2023 Vendor Assessment (Doc #US49857422, December 2022)
 
4IDC MarketScape: European End User Experience Management 2022 Vendor Assessment (Doc #EUR148395522, December 2022)

 

O společnosti VMware

VMware je přední poskytovatel multicloudových služeb pro veškeré aplikace, který podnikům usnadňuje zavádět digitální inovace při zachování kontroly nad IT. Software společnosti VMware slouží jako důvěryhodný základ pro urychlení inovací a poskytuje podnikům flexibilitu a možnosti volby, které potřebují k dalšímu rozvoji. Společnost VMware sídlí v Palo Alto v Kalifornii a jejím dlouhodobým cílem je budovat lepší budoucnost na základě své Agendy 2030. Další informace naleznete na stránkách www.vmware.com/company.

Elac Vela BS 404: Majestátní zvuk v kompaktním provedení

Elac, významný světový výrobce reproduktorových soustav, rozšířil svou luxusní řadu Vela o model Vela BS 404, který demonstruje dokonalou rovnováhu mezi designem, technologiemi a čistotou zvuku. Skříně ozvučnice jsou mírně nakloněny dozadu a jejich lichoběžníkový tvar s výrazným zaoblením hran evokuje pocit nadčasové elegance a zároveň eliminuje nežádoucí rezonanci. Vášeň pro detail a design Elacu zdůrazňují tři různá provedení – černou a bílou variantu v prvotřídním vysokém laku doplňuje model potažený ořechovou dýhou v kombinaci s četnými hliníkovými prvky. To vše podtrhuje výjimečně působivé hudební schopnosti.

Zvuk dovedený k dokonalosti

Precizní, dynamickou a zároveň přirozenou reprodukci hlubokých tónů již od frekvence 38 Hz zajišťuje velký středobasový reproduktor o průměru 180 mm využívající vlastní technologie a podporu systému bass-reflex. Jeho konstrukce typu AS-XR s pevnou zalamovanou membránou evokující dojem diamantového výbrusu kombinuje papír a hliník, dokonale vyvažuje tuhost s vnitřním tlumením a dodává soustavám vynikající zvukové vlastnosti. Na střední pásmo, které je do poslechové místnosti promítáno vždy přesně, navazuje bezešvě pracovní kmitočet excelentního výškového reproduktoru JET nejnovější páté generace. JET je založen na zcela jiném principu, než jaký využívají tradiční výškové reproduktory a je schopen předat posluchači i ty nejjemnější nuance. Jeho membránu tvoří folie tenčí než lidský vlas složená do tvaru připomínající měch akordeonu. Tento reproduktor dokáže vyzářit kmitočty až do 50 kHz.

Reprosoustava VELA BS 404 zprostředkuje posluchači čistou radost z autentické a vzrušující reprodukce bez ohledu na hudební žánr. Větší směrovost středního pásma usnadňuje umístění a pomáhá jasně definovat zvukovou scénu i v místnostech s vyšším podílem odrazů. Avšak bez ohledu umístění splyne reprosoustava Vela BS 404 dokonale s každým interiérem a poskytne úžasný zvuk.

Reprosoustavy Elac Vela 404 jsou na našem trhu k dostání u vybraných prodejců. Doporučená cena stereo páru v černém a bílém provedení je 82 000 Kč, varianta potažená ořechovou dýhou je k dostání za 86 000 Kč.

O společnosti Elac:

Elac vyrábí inovativní výrobky s vynikajícím zvukovým přednesem a hodnotou, se závazkem dosažení nejlepšího zvuku na světě, již 90 let. Součástí nabídky je široký rozsah reprosoustav a audio komponentů. Od začátku je Elac pověstný svými pokročilými technologiemi, nekompromisní kvalitou dílenského zpracování a hodnotným Evropským stylem.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Průlom v rychlosti nabíjení: Infinix se ujímá vedení s 260W a 110W bezdrátovým nabíjením

Společnost Infinix dnes představuje 260W rychlonabíjení All-Round FastCharge a 110W bezdrátové rychlonabíjení All-Round FastCharge. Obě řešení spadají pod flexibilní, bezpečné a inteligentní rychlonabíjení „All-Round FastCharge“, které nabízí uživatelům novou úroveň komfortu ve všech možných scénářích využití.

Expresní 260W All-Round FastCharge dokáže nabít telefon na 25 % za 1 minutu a dokončit 100% nabití z jediného procenta za pouhých 7,5 minuty[1]. A 110W bezdrátová nabíječka All-Round FastCharge dokáže nabít zařízení na 100 % za 16 minut[2]. Tato inovativní technologie All-Round FastCharge dokáže uspokojit různé potřeby uživatelů při nabíjení za každého počasí a zmírnit obavy uživatelů z nabíjení v éře 5G, kdy spotřeba energie nikdy nebyla vyšší.

„Společnost Infinix byla vždy v čele vývoje technologií rychlého nabíjení, které splňuje vyvíjející se potřeby našich zákazníků. Vždy jsme upřednostňovali dobrou zákaznickou zkušenost s nabíjením a udávali jsme tón při vývoji technologií rychlého nabíjení. Můžeme vzpomenout například na naše předchozích špičkové technologie v oboru, 160W Fast Charge a 180W Thunder Charge. V návaznosti na to s potěšením představujeme technologii 260W & 110W-Wireless All-Round Fast Charge a řešení All-Round FastCharge, které nastavuje nové měřítko pro rychlé nabíjení. Díky této inovaci chceme našim uživatelům poskytnout špičkový zážitek z nabíjení.“ uvádí Liang Zhang, zástupce generálního ředitele společnosti Infinix. 

260W nabíjení All-Round FastCharge

Společnost Infinix vyvinula novou technologii 260W All-Round FastCharge, která zlepšuje rychlé nabíjení mobilních telefonů díky průlomovým poznatkům v architektuře nabíjení, designu nabíječky a nabíjecího kabelu.

Architektura nabíjení využívá inteligentní obvod 4-Pump Intelligent Circuit Design, který identifikuje požadavky na výkon a přiděluje počet nabíjecích čerpadel potřebných k práci. V kombinaci s modernizovanou baterii 12C s kapacitou 4400 mAh a strukturou s více elektrodovými koncovkami, které zajišťují vysokou účinnost konverze nabíjení až 98,5 %[3] zároveň dochází ke zvýšení odolnosti baterie. Baterie si zachovává více než 90 % své energie po 1000 cyklech[4].

Nabíječka využívá inovativní architekturu obvodů PFC + AHB z nitrigu gallitého (GaN), která má vysokou hustotu, malé rozměry, inteligentnější a bezpečnější řízení nabíjení a širší rozsah nabíjených produktů. Nabíjecí kabel obsahuje čip Emarker s novým designem struktury rozhraní. Tento kabel může přenášet proud až 13 A[5] a v kombinaci s přizpůsobeným protokolem rychlého nabíjení společnosti Infinix zajišťuje možnost extrémně rychlého nabíjení s vysokým výkonem 260 W.

110W bezdrátové nabjíení All-Round FastCharge

Nová 110W technologie Wireless All-Round FastCharge společnosti Infinix dokáže plně nabít telefon za pouhých 16 minut[6]. Díky použití na míru vyrobených cívek s malou citlivostí, které mají méně cívek než tradiční konstrukce a širší cívky ve stejném prostoru, překonává společnost Infinix tradiční architektonická omezení, snižuje vnitřní odpor cívek a následně snižuje nárůst teploty telefonu, prodlužuje dobu nabíjení špičkovým výkonem a zvyšuje účinnost bezdrátového nabíjení.

Speciálně vyvinutá 110W bezdrátová nabíječka má konstrukci se dvěma cívkami pro vertikální i horizontální nabíjení. Nabíjecí stanice také využívá ventilátor v základně pro tiché chlazení vzduchem, což zlepšuje účinnost rozptylu tepla v oblastech s typicky vysokou teplotou.

All-Round FastCharge řešení od Infinixu

Společnost Infinix vyvinula inovativní řešení nabíjení nazvané All-Round FastCharge, které posouvá technologii nabíjení na novou úroveň. Dlouhodobý plán společnosti se zaměřuje nejen na rychlost, ale také na vytvoření všestranného nabíjení, které je rychlé, flexibilní, inteligentní a bezpečné. Díky tomuto řešení mohou spotřebitelé nabíjet svá zařízení různými způsoby, ať jsou kdekoli na světě, aniž by byli připoutáni ke zdroji energie. Cílem je poskytnout spotřebitelům bezproblémové a pohodlné nabíjení, které splní všechny jejich potřeby.

První generace řešení Infinix All-Round FastCharge je vybavena řadou funkcí, aby spotřebitelům poskytla všestranné nabíjení, které je rychlé, flexibilní, chytré a bezpečné. Řešení nabízí kabelové i bezdrátové rychlé nabíjení, stejně jako reverzní nabíjení, bypass nabíjení a multiprotokolové nabíjení. Díky kabelovému a bezdrátovému duálnímu rychlonabíjení si uživatelé mohou vychutnat špičkový zážitek z nabíjení na cestách. Funkce reverzního nabíjení umožňuje uživatelům přeměnit telefon na přenosnou nabíječku. Infinix je kompatibilní s několika protokoly rychlého nabíjení, včetně PD 3.0, a nabízí inteligentní funkce nabíjení a monitorování, jako je noční nabíjení a bypassové nabíjení, které prodlužují životnost baterie a snižují zahřívání. Pokud jde o bezpečnost, řešení Infinix obsahuje více než 140 ochranných mechanismů a více než 20 teplotních čidel, které zajišťují bezpečný provoz i v extrémních podmínkách.

Uživatelé si budou moci vyzkoušet funkci All-Round FastCharge s novými modely řady Infinix NOTE. Díky inovacím a zaměření na poskytování vysoce kvalitního spotřebitelského zážitku společnost Infinix nadále posouvá hranice nabíjení mobilních telefonů a nabízí spotřebitelům po celém světě ještě rychlejší a bezpečnější řešení rychlého nabíjení.

Více detailů naleznete na: https://www.infinixmobility.com/cz/

O společnosti Infinix:

Infinix Mobility je rychle se rozvíjející technologická značka, která navrhuje, vyrábí a celosvětově prodává rozšiřující se portfolio chytrých zařízení pod značkou Infinix, která byla založena v roce 2013. Společnost Infinix, která se zaměřuje na dnešní mladé lidi a nabízí jim prvotřídní technologie, vytváří moderní, výkonná a cenově dostupná chytrá zařízení, která přinášejí uživatelům po celém světě nejnovější technologie na trhu v době, kdy je potřebují, a za cenu, kterou chtějí.

Více informací najdete na: https://www.infinixmobility.com/cz/

[1][2][3][4][5][6] Všechny údaje jsou teoretické hodnoty získané interními laboratořemi společnosti Infinix na základě testů provedených za konkrétních podmínek. Skutečné údaje se mohou lišit v důsledku rozdílů v jednotlivých produktech, verzích softwaru, podmínkách použití a faktorech prostředí.

Netradiční novinky: hodinky Huawei Watch GT Cyber a Watch Buds získaly na světovém kongresu MWC dohromady 16 ocenění

Jako každý rok se v Barceloně konal tradiční technologický veletrh Mobile World Congress (MWC), na kterém značky představují své novinky a vychytávky. Ani letos nesměla na veletrhu chybět společnost Huawei, která svým fanouškům ukázala netradiční model hodinek Huawei Watch Buds a novinku Huawei Watch GT Cyber. Oba modely si získaly náležitou pozornost světových médií a expertů a dohromady vyhrály celkem 16 ocenění, a to především za jejich design a inovativní pouzdra.

Huawei Watch Buds – dvě funkce v jednom zařízení

Chytré hodinky Huawei Watch Buds jsou zcela netradičním modelem, a to díky sluchátkům integrovaným uvnitř pouzdra hodinek. Díky jejich průkopnickému designu si na technologickém veletrhu MWC vysloužily 8 mediálních ocenění. Jedná se o absolutně první chytré hodinky s magnetickým pouzdrem na sluchátka, která tak uživatelé mají doslova po ruce, což řeší problém s jejich neustálým hledáním a zapomínáním. Watch Buds disponují také speciální technologií, která jim umožňuje při nošení automaticky korigovat zvuk bez ohledu na to, jestli sluchátka nosíte v levém či pravém uchu. Díky této technologii si užijete skvělou kvalitu zvuku při poslechu oblíbené hudby. Nechybí ani rozmanité funkce ovládané pouhým poklepáním na uši.

Huawei Watch GT Cyber – měnitelné pouzdro dle outfitu

Hodinky navržené přímo pro módní nadšence. Uživatelé Watch GT Cyber si totiž mohou vybrat z několika možností pouzder hodinek, která mohou mezi sebou jednoduše střídat během několika sekund a jsou dostupné hned ve třech variantách: městská, sportovní a elegantní. Díky této inovaci v podobě stylových měnitelných pouzder si hodinky získaly 8 mediálních ocenění. Navíc v oblasti fitness a zdraví u tohoto produktu navázali na rychlý vývoj chytrých funkcí a designu. Díky tomu mohou uživatelé pohodlně nadále sledovat své zdraví, spánek i sportovní aktivity.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

GRID Legends míří do GeForce NOW

Do knihovny GeForce NOW tento týden míří GRID Legends, nejnovější díl závodní série z dílny Codemasters. Populární titul se připojuje k dalším zástupcům bohatého portfolia EA, které je možné prostřednictvím služby streamovat na téměř kterékoliv zařízení. Majitelé členství GeForce NOW Ultimate navíc v dramatických závodech využijí vyšší snímkové frekvence pro rychlejší reakce na okruhu.

Mezi nově podporovanými hrami nechybí ani další závodní titul, dnes vycházející Monster Energy Supercross – The Official Videogame 6. Ve službě je od tohoto týdne možné spustit i třetí díl série Zeno Clash od studia ACE Team s názvem Clash: Artifacts of Chaos. A příznivci univerza H. P. Lovecrafta se zase mohou těšit na adventuru plnou puzzlů Call of the Sea, která bude nadcházejících 7 dní k dispozici zdarma na Epic Games Store.

Stranou nezůstanou ani hráči kompetitivních online her. GeForce NOW je připravena na 8. sezónu Tom Clancy’s Rainbox Six Siege, v níž se představuje Brava, nová operátorka z Brazílie.

Poslední novinku pro tento týden představuje upgrade dataceneter v Chicagu a Montrealu na RTX 4080 SuperPODy, které pohánějí úroveň členství GeForce NOW Ultimate přinášející zážitek z cloudového hraní nové generace.

Seznam všech nově podporovaných titulů v knihovně:

  • Hotel Renovator (Novinka, Steam)
  • Clash: Artifacts of Chaos (Novinka Steam, 9. března)
  • Figment 2: Creed Valley (Novinka Steam, 9. března)
  • Monster Energy Supercross – The Official Videogame 6 (Novinka Steam, 9. března)
  • Big Ambitions (Novinka Steam, 10. března)
  • Call of the Sea (Zdarma na Epic Games od 9. března)
  • GRID Legends (Steam a EA)
  • Scars Above (Steam)

Blog: https://blogs.nvidia.com/blog/2023/03/09/geforce-now-thursday-march-9/

Se Skip Pay loni Češi udělali transakce za miliardu. Většina klientů ho již používá jako svou hlavní platební metodu

Fintech Skip Pay má za sebou další rekordní rok v řadě. Získal desítky tisíc nových klientů, kteří s ním pravidelně nakupují nebo platí své účty, a poprvé se v celkové hodnotě zprostředkovaných transakcí dostal přes miliardu korun. 60 % klientů ho navíc začalo využívat jako svou hlavní platební metodu. Počet e-shopů, které Skip Pay nabízí mezi svými platebními metodami, překonal hranici 13 000.

V roce 2022 Skip Pay pravidelně používalo více než 130 tisíc Čechů – tedy o třetinu více než loni. Celkový počet registrovaných klientů pak přesáhl 420 tisíc. Dohromady meziročně realizovali téměř čtyřnásobek transakcí – tedy odložených plateb, převodů, výběrů nebo investic. Celková hodnota transakcí realizovaných se Skip Pay poprvé přesáhla jednu miliardu, což je přes 340 % loňských objemů.

Výrazný nárůst počtu transakcí i jejich objemu je o to hodnotnější, že přišel v roce, kdy se celá e-commerce potýkala s historicky prvním meziročním propadem – a to rovnou celých 10 %. Podle Richarda Kotrlíka, CEO Skip Pay, službě výrazně pomohla snaha e-shopů nepřijít o zákazníky a zvýšit s pomocí odložených plateb míru dokončených nákupů. Motivace však rostla i u domácností, které začaly chytřeji hospodařit s penězi a každodenními náklady.

„Do jisté míry se dá říci, že našim službám pomohla nepříznivá situace naopak ještě víc vyniknout,“ zmiňuje Richard Kotrlík, CEO Skip Pay. „Podobně jako v koronavirových letech jsme se opět přesvědčili, že jakmile se v rámci e-commerce objeví turbulence, odložená platba většinou dokáže najít odpověď. Platilo to i tentokrát. Směrem k zákazníkům jsme dokázali zhodnotit naši dlouhodobou propozici: tedy to, že jsme partner pro jejich jednoduché a férové nákupy, který je chrání před většinou běžných rizik.“ 

Ze Skip Pay se definitivně stal hlavní nástroj ke každodennímu placení

To ostatně potvrzuje také jedna z důležitých změn, která se mezi novými i stávajícími zákazníky Skip Pay odehrála. Skoro 60 % klientů začalo Skip Pay využívat pravidelně jako hlavní platební metodu. Tedy nejen k nákupům spotřebního zboží, ale také úhradě služeb, platbám nájmu nebo energií nebo dalších pravidelných výdajů. A i díky možnosti zdarma využívat virtuální kartu nebo vybírat bez poplatku v bankomatech v Česku i zahraničí se ze Skip Pay loni stal důležitý společník i pro dovolené a cestování.

„Vloni jsme se definitivně posunuli z roviny poskytovatele odložených plateb do role nástroje, který celkově pomáhá domácnostem s hospodařením. A většina nových klientů nás již takto vnímá. Tedy jako službu, se kterou chtějí pokrýt v podstatě všechny běžné platby a svůj hlavní bankovní účet si nechat jen na ty specifické,“ vysvětluje Richard Kotrlík.

Zásadní posun za hlavního investora, banku ČSOB, potvrzuje i Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB zodpovědná za technologie, inovace a operations.

„Dlouhodobě se snažíme přinést odpovědi na všechny potřeby našich klientů. A díky Skip Pay se nám podařilo úspěšně rozvíjet koncept chytrého placení, který přinesl jednoduché, komfortní a bezpečné řešení každodenních transakcí – ať už je to nákup nových tenisek, platba za víkendový hotel nebo úhrada telefonu. A také cestu, která je maximálně férová vůči zákazníkovi, například díky možnosti nabídnout jako bezplatný benefit k nákupům pojištění a prodlouženou záruku přes ČSOB Pojišťovnu,“ uvádí Michaela Bauer. „Přes platby Skip Pay jsme navíc výrazně podpořili obchodníky. Především v e-commerce jim totiž umožňujeme dosáhnout na skvěle hodnocenou zákaznickou zkušenost v tom nejkritičtějším kroku, kterým platba bezesporu je.“

E-shopům Skip Pay ušetřil stovky tisíc korun a přivedl nové zákazníky

Důležité inovace Skip Pay v loňském roce přinesl také pro své byznysové partnery. Jejich počet především díky spolupráci s e-shopovými platformami a platebními bránami loni vzrostl o 45 % na více než 13 tisíc. Pomocí odložené platby Skip Pay tak mohou zákazníci nakupovat na většině velkých e-shopů.

Zásadní inovací bylo rozšíření nabídky platebních možností o Nákup na Třetinu: tedy platbu za zboží ve třech po sobě jdoucích splátkách bez jakéhokoli navýšení. Ten ocení především obchodníci s dražším zbožím, za které zákazníci nebudou muset platit najednou – tedy sportovní výbavou, elektronikou, bílou technikou nebo třeba nábytkem. Pilotní provoz jasně ukázal, že takzvané rozložené platby mají šanci násobně zvedat míru dokončení nákupu a také přilákat nové zákazníky. Pro své e-shopy ho jako první nabídla platební brána Comgate a platformy Shoptet, Retailys nebo eBrána.

Obchodníkům s vysokým podílem vratek zase Skip Pay přinesl jednoduchý systém pro vracení nevhodně zvoleného zboží. Čas nutný k realizaci vratky se tak snížil na pouhou čtvrtinu, zároveň se mu díky synergii s logistickými partnery dařilo šetřit asi 75 % nákladů, které by musely e-shopy v obvyklých situacích platit. Za půl roku spolupráce se takto e-shopům podařilo ušetřit stovky tisíc korun.

Na jedné straně známe dokonale zákazníka, protože většina z nich využívá naše služby dlouhodobě a pravidelně. Na druhé straně známe e-shopy a víme, na čem ztrácejí peníze. A jsme schopni toto zásadní know-how v našich produktech propojit dohromady,“ zmiňuje Richard Kotrlík.

Letos chce Skip Pay dále růst, prémiové služby bude nadále nabízet všem zákazníkům

A v růstu chce Skip Pay pokračovat i letos, a to jak v objemu transakcí, tak i v počtu klientů, kteří se na Skip Pay spoléhají. Spolehlivým klientům například plánuje zvýšit limity u účtů Plus až na dvojnásobek – tedy na 100 tisíc korun.

Ve Skip Pay jsme přesvědčeni, že s ohledem na to, co zákazníkům odložené platby nabízí, se budeme za několik let divit, že jsme při nakupování on-line kdy platili jinak. V budoucnu již nebude běžné, že by zákazníci na e-shopu zaplatili a čekali, co se bude dít. Budou chtít platit až v momentě, kdy si zboží v klidu prohlédnou a ujistí se, že jsou s ním spokojení. A naše unikátní výhody, kterými ve Skip Pay zdarma obohacujeme, chceme rozšířit na všechny platby, nejen ty on-linové.zakončuje Richard Kotrlík.  

O Skip Pay

Skip Pay (dříve MallPay s.r.o.) je fintech přední české banky ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém chytrých služeb spojených s placením.

S chytrou platební kartou Skip, kterou využívají tisíce spokojených Čechů, je možné zdarma odkládat platbu až o 50 dní do výše 50 tisíc korun a s každým nákupem bezplatně získat tříletou záruku a roční pojištění na veškeré kupované zboží. Z limitu je možné také uhradit platby libovolným třetím stranám nebo si nastavit trvalý příkaz.

Skip Pay je jedním z nejrozšířenějších poskytovatelů BNPL plateb (buy now – pay later) v Česku. V současnosti je s ním možné nakupovat ve více než 13 000 českých e-shopech nebo on-line službách, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Košík.cz, LeoExpress.cz, Qerko, Patro.cz, Tescoma, Gant, Hudy, Husky nebo Trenýrkárna.cz.

Mobilní aplikace INSTAX UP! dokáže zdigitalizovat snímky z fotoaparátů a tiskáren INSTAX

Značka INSTAX představila mobilní aplikaci INSTAX UP!, která je určena všem fanouškům instantních fotografií INSTAX. Umožňuje digitální skenování, a sdílení fotografií INSTAX a jejich ukládání na jednom místě.

S aplikací INSTAX UP! můžete:

  • skenovat INSTAX fotky a ukládat je v digitální formě na jednom místě
  • uspořádat své fotografie podle kategorií/seznamů a snadněji mezi nimi vyhledávat
  • snadno sdílet uložené fotografie a sbírky prostřednictvím sociálních sítí
  • importovat fotografie z dalších mobilních aplikací INSTAX (INSTAX mini LINK, INSTAX Link WIDE atd.) do aplikace INSTAX Up!
  • získat informace o novinkách, tipech a dalším kreativním obsahu INSTAX

Aplikace INSTAX UP! vznikla na základě zpětné vazby od uživatelů zařízení INSTAX z celého světa. Ti, kteří chtěli digitálně ukládat a sdílet své fotky INSTAX, si je dosud museli pomocí svého telefonu prostě vyfotit. Tento postup ale vede k tomu, že na fotkách mají snímky odlesky a dochází také k určitému zkreslení a ztrátě textury okrajů. Aplikace INSTAX UP! zjednodušuje a zdokonaluje proces digitálního ukládání snímků INSTAX a nabízí také jejich snadné sdílení na sociálních sítích.

INSTAX UP! řeší problém snadné digitalizace a sdílení fyzických snímků INSTAX. Fanouškům instantních fotografií pomůže aplikace s uspořádáním a archivací jejich výtvorů. Navíc umožňuje tyto fotky snadno sdílet se světem, což pomůže uchovat výjimečné momenty a inspirovat další uživatele.

Mobilní aplikace INSTAX UP! je zdarma ke stažení v obchodech Apple Store (pro zařízení Apple) a Google Play (pro zařízení se systémem Android).

O společnosti Fujifilm v Evropě

Společnost Fujifilm provozuje v Evropě více než 50 společností a poboček skupiny a zaměstnává více než 6 000 lidí, kteří se zabývají výzkumem a vývojem, výrobou, prodejem a servisem, přičemž strategickou centrálou pro tento region je společnost FUJIFILM Europe GmbH se sídlem v německém Ratingenu. V celé Evropě slouží subjekty společnosti Fujifilm řadě průmyslových odvětví včetně lékařské techniky, biofarmacie, elektronických materiálů, průmyslových výrobků, chemikálií, grafických systémů, optických zařízení, ukládání dat a všech aspektů fotografie. V posledních 20 letech se společnost intenzivněji zaměřuje na zdravotnictví – od diagnostiky po prevenci a léčbu. Dnes Fujifilm v Evropě poskytuje celé spektrum péče o pacienty, kromě výzkumu, vývoje a výroby v oblasti pokročilých terapií, genových terapií a vakcín, stejně jako poskytuje média pro buněčné kultury a řešení pro regenerativní medicínu.

Společnost FUJIFILM Holdings Corporation, Tokio, využívá svých hlubokých znalostí a vlastních klíčových technologií k poskytování hodnoty z inovací v našich produktech a službách v segmentech zdravotnictví, materiálů, obchodních inovací a zobrazování. Naše neúnavná snaha o inovace se zaměřuje na poskytování společenské hodnoty a zlepšování života lidí na celém světě. Společnost Fujifilm se zavazuje k odpovědnému přístupu k životnímu prostředí. Další informace o plánu udržitelných hodnot společnosti Fujifilm do roku 2030 naleznete zde.

Za rok končící 31. března 2022 dosáhla společnost celosvětových tržeb ve výši přibližně 2,5 bilionu jenů (21 miliard USD při směnném kurzu 122 jenů za dolar). Další informace naleznete na adrese www.fujifilmholdings.com.

FUJIFILM, INSTAX, INSTAX mini LINK, INSTAX Link WIDE a INSTAX UP! jsou ochranné známky společnosti FUJIFILM Corporation a jejích dceřiných společností.  © 2023 FUJIFILM Europe GmbH.  Všechna práva vyhrazena.

Sonos představuje novou generaci chytrých reproduktorů: Seznamte se s Era 300 a Era 100

Sonos dnes představil nejnovější generaci svých chytrých reproduktorů Era 300 a Era 100 s naprosto inovativním zvukem a designem. Era 300 je zcela nový revoluční reproduktor navržený pro co nejlepší a nejvýraznější prostorový zvuk s Dolby Atmos, zatímco Era 100 je vyladěnou verzí nejprodávanějšího reproduktoru Sonos One. Řada Era, vyvinutá ve spolupráci s oceňovanými umělci a zvukovými inženýry, přináší další úrovně pohlcujícího poslechu s rozšířenou konektivitou a technologií Trueplay™. Era 300 a Era 100 jsou také prvními reproduktory zkonstruovanými podle aktuálních standardů odpovědného designu Sonos, které zahrnují dlouhodobou provozuschopnost, energeticky úsporné technologie a použití recyklovaných materiálů. Obě novinky budou v prodeji od 28. března, Era 100 za 6 990 Kč a Era 300 za 12 490 Kč.

„V době neustálého hluku všude kolem nás je kvalitní poslech důležitější než kdy dřív. Naší vizí je učinit z poslechu zážitek, který v nás vzbuzuje pocity, a pomoci našim zákazníkům užívat si života a radosti prostřednictvím jejich oblíbené hudby a dalšího audio obsahu,“ říká Patrick Spence, generální ředitel společnosti Sonos. „Rodina Era je další generací chytrých reproduktorů, které ztělesňují náš závazek ke kvalitním inovacím, odpovědnému designu a propojení s komunitou stejně smýšlejících tvůrců.“ 

Era 300: bezkonkurenční prostorový zvuk s Dolby Atmos pro posluchače i tvůrce

Neslýchané pro reproduktor této kompaktní velikosti: Era 300 se může pochlubit šesti výkonnými měniči, které směřují zvuk doleva, doprava, vpřed a nahoru. Ty poskytují průlomový zvukový přednes s Dolby Atmos, který staví posluchače do samotného středu oblíbených filmů a hudby.

„Technologie Dolby Atmos vytvořila zcela nový způsob, jak si užít hudbu a další audio zábavu. Zvuk i hudba ožívají s bezkonkurenční čistotou a hloubkou,“ komentuje Kevin J. Yeaman, generální ředitel společnosti Dolby. „Zvuková inovace reproduktoru Era 300 s Dolby Atmos vytváří naprosto pohlcující zážitek z poslechu.“

  • Navrženo do prostoru: Era 300 zahaluje svou dokonale komplexní akustickou architekturu do elegantního designu přesýpacích hodin, přičemž každý úhel, proporce a perforace vylepšují směr a rozptyl zvuku, aby vás skutečně obklopil ze všech stran.
  • Realistický prostorový zvuk: Era 300 je první produkt značky Sonos, který při použití jako zadní reproduktory domácího kina poskytuje vícekanálový prostorový zvuk. Filmoví fanoušci mohou spárovat dva reproduktory se soundbarem Arc nebo Beam (Gen 2)
    a vytvořit tak skvělý zážitek Dolby Atmos, který je vtáhne ještě hlouběji do děje.
  • Úzká spolupráce s hudebním průmyslem: Sonos úzce spolupracoval se svou komunitou předních umělců a tvůrců – včetně členů Sonos Soundboard týmu – na pečlivém vyladění reproduktoru Era 300, aby si posluchači mohli vychutnat zvuk ve studiové kvalitě, který věrně interpretuje záměr umělce.

Stejně jako přechod od monofonního zvuku ke stereu je prostorový zvuk dalším vývojem v poslechu hudby – vytváří tak realistický zážitek, že vás hudba přímo pohltí,“ říká Giles Martin, viceprezident Sound Experience společnosti Sonos. „Vzhledem k tomu, že jak tvůrci tak i přední streamovací platformy využívají prostorový zvuk pro poslech hudby, bylo na čase vytvořit z hlasitého poslechu zážitek, který splní příslib tohoto vzrušujícího kreativního formátu.“

Sonos Era 300 bude k dispozici u vybraných prodejců od 28. března 2023 za 12 490 Kč.  

Era 100: znovuzrození ikony

Reproduktor Era 100 je jen o něco málo větší než jeho předchůdce Sonos One. Era 100 je vybavena zcela novým hardwarem a softwarem s akustikou a designem nové generace, které umožňují detailní stereofonní zvuk a hluboké basy.

  • Nyní ve stereu: Dva nakloněné tweetery vysílají ostré vysoké frekvence vlevo i vpravo
    a zajišťují bohatý stereo zážitek, zatímco jeden středobasový měnič se postará o věrné přehrávání vokálních frekvencí středního pásma a hluboké basy, které byste u takového reproduktoru kompaktní velikosti nečekali.
  • Malý, ale výkonný: Moderní, avšak nadčasový design reproduktoru Era 100 je plný zvukových a technických inovací a představuje elegantní doplněk pro každou polici, kuchyňskou linku, stůl nebo noční stolek.
  • Přizpůsobte si systém podle svého: Pro vytvoření prostorového zvuku můžete k soundbaru přidat dva reproduktory Era 100 jako zadní kanály nebo jednoduše spárujte dva dohromady pro stereofonní zvuk, který zaplní celou místnost.

Sonos Era 100 bude k dispozici u vybraných prodejců od 28. března 2023 za 6 990 Kč.

Prémiový, udržitelný design, který myslí na všechny

Era 100 a Era 300 staví na nadčasové estetice akustického designu Sonos a reagují na výzvy, kterým čelí naše životní prostředí. Každý, kdo s produkty Sonos přijde do styku, jistě ocení nové uživatelské rozhraní a udržitelný design, které zahrnují dlouhodobou provozuschopnost, energeticky úsporné technologie a použití recyklovaných materiálů.

„Do odpovědného designu vnášíme stejně pokrokové myšlení jako do vytváření nových zážitků z poslechu,“ komentuje Kitty Suidman, ředitelka designu pro udržitelnost produktů Sonos. „Náš závazek k udržitelnosti je od počátku zakotven již v procesu vývoje designu, přičemž řada Era představuje významný krok kupředu na naší cestě k vytváření produktů, které vydrží více, než se očekávalo, fungují efektivněji a používají bezpečnější a cirkulární materiály.“

  • Udržitelnější zvuk: Era 100 a Era 300 jsou vyrobeny z recyklovaného plastu (PCR)
    a zabaleny do 100% papíru z udržitelných zdrojů, Zároveň jsou navrženy tak, aby snižovaly spotřebu energie s příkonem pod dva watty v klidovém stavu a novou pokročilou funkcí režimu spánku, když se nepoužívají.
  • Delší životnost: Oba reproduktory jsou navrženy tak, aby ve vaší domácnosti vydržely dlouhá léta, a jsou konstruovány s tím, aby je bylo možné snadno opravit – proto došlo k omezení lepidel a přednost dostaly šrouby pro snadnou demontáž a opravu.
  • Odvážné, nové uživatelské rozhraní: Era 100 a Era 300 disponují novým intuitivním uživatelským rozhraním včetně nového kapacitního posuvníku hlasitosti pro jednoduché ovládání, který doplňuje rychlé ovládání hudby pomocí aplikace Sonos, Apple AirPlay 2
    a Bluetooth®.
  • Vylepšená konektivita: Streamujte veškerý zvuk, který máte rádi, pomocí Wi-Fi nebo Bluetooth a napřímo připojte další audio zařízení, například gramofon, prostřednictvím pomocného kabelu a adaptéru Sonos Line-In.
  • Rozšíření technologie Trueplay: Pomocí mikrofonu v zařízeních Era 100 a Era 300 optimalizuje technologie Trueplay zvuk pro jedinečnou akustiku vašeho prostoru pouhým klepnutím v aplikaci Sonos. K dispozici je pro uživatele systémů Android i iOS.

Pro více informací navštivte www.sonos.com nebo sledujte @sonos. 

O společnosti Sonos

Sonos je přední světová společnost zaměřující se na zvukové zážitky. Společnost Sonos, vynálezce bezdrátového domácího multi-room audia, pomáhá celému světu k lepší kvalitě poslechu tím, že poskytuje lidem přístup k obsahu, který milují, a umožňuje jim ovládat ho, jak a kde chtějí. Společnost Sonos se proslavila poskytováním bezkonkurenčních zvukových zážitků, promyšlenou estetikou designu, jednoduchostí používání a otevřenou platformou. Díky tomu všemu zpřístupňuje audio obsah v celé jeho šíři doslova každému. Centrála společnosti Sonos je v kalifornském městě Santa Barbara. Více informací naleznete na stránkách www.sonos.com.

MapFactor Navigator 7.3 přináší podporu uživatelského rozhraní Coolwalk na Android Auto

Nová verze Mapfactor Navigatoru pro Android vydaná koncem února přinesla opět zajímavou novinku.

Podpora nového uživatelského rozhraní Android Auto Coolwalk

Řidiči využívající navigaci pomocí propojení telefonu s vestavěným displejem ve svém vozidle přes Android Auto uvítají podporu nového uživatelského rozhraní Coolwalk. Díky rozdělenému zobrazení mají nyní i bez opuštění navigační obrazovky a ztrátě přehledu o trase neustálý rychlý přístup i k dalším aplikacím, jako je např. hudba či textové zprávy. Navigační mapa je umístěna v levé části displeje, tedy vhodně blíže k řidiči. Pochopitelně i nadále zůstává možnost jejího zvětšení a zobrazení přes celou obrazovku.

Konektivita Android Auto je k dispozici všem uživatelům Navigatoru zcela zdarma.

Funkce obraz v obraze (PIP – picture-in-picture)

V jedné z nedávných aktualizací byla do Navigatoru doplněna také další užitečná funkce, kterou je PiP (picture-in-picture) neboli obraz v obraze. Zobrazení PiP se automaticky aktivuje po návratu na úvodní obrazovku. Navigační obrazovka aplikace se zmenší a přesune do pravého spodního rohu. Pro lepší přehlednost se v tomto malém obraze zobrazují jen nejdůležitější informace – navigační mapu, nejbližší manévr a jeho blízkost. Díky PiP má uživatel ve zmenšené podobě neustálý přehled o trase, současně ale můžete použít i jinou aplikaci. Poklepáním na zmenšený obraz si opět kdykoliv zobrazení zvětší na standardní velikost a obsah.

Odkazy ke stažení Navigatoru na  Google Play:

 

O MapFactoru

Společnost MapFactor s.r.o sídlící v Praze se již od roku 2001 zabývá vývojem navigačního softwaru a systémů sledování vozidel. Jedná se o navigace pro běžné uživatele, specializovaný navigační software a navigační zařízení pro kamionovou dopravu, navigační systémy pro IZS (zdravotní záchranná služba, hasiči apod.) či sledování vozidel a vozového parku. Navigační software od Mapfactoru je určen pro zařízení s operačními systémy Android, iOS, Windows, WinCE a Windows Phone.

Další informace a tiskové zprávy

CBP: Datoví odborníci jsou dnes nejpoptávanější specialisté v IT

Na trhu práce v Česku chybí přibližně 8 000 až 10 000 datových odborníků. Zatímco se řada IT činností, včetně programování, stále více automatizuje a vstupuje do ní umělá inteligence, dynamicky rostoucí obor zpracování dat má daleko k nasycení. Vyplývá to z odhadů Coding Bootcamp Praha a EY.  

Datová věda se stává stále důležitější součástí mnoha společností, od finančnictví, telekomunikací až po e-commerce. Po datových odbornících je vysoká poptávka nejen v České republice, ale i po celém světě, což situaci na domácím trhu práce dále zhoršuje.

„Datová věda je rychle se rozvíjející obor pro všechny, které baví řešit výzvy. Zahrnuje komplexní uvažování o byznysových a společenských problémem a použití technologií s cílem odhalení poznatků z dat. Spojuje v sobě uplatnění logiky i kreativity. Domníváme se tak, že lze přitáhnout mnohem širší okruh zájemců o obor, a proto jsme i připravili ve spolupráci s EY nový kurz Data Science Bootcamp,“ uvedla Jana Večerková, ředitelka Coding Bootcamp Praha.

Coding Bootcamp Praha v květnu 2023 zahájí nový bootcamp zaměřený na datovou vědu. Cílem tohoto kurzu je pomoci vzdělávat novou generaci datových odborníků a vybavit je dovednostmi potřebnými pro úspěch v tomto rychle se rozvíjejícím oboru.

„Datová věda je stále důležitější pro obchodní rozhodování. Může poskytnout cenné poznatky o chování zákazníků a trendech na trhu, které mohou firmám pomoci činit lepší rozhodnutí,“ řekl Michal Ambler ze společnosti EY a doplnil: „Je v naší DNA podílet se na vzdělávacích iniciativách i v oblastech, kde je největší celospolečenská potřeba a zájem. I proto se těšíme, že studentům pomůžeme získat znalosti právě v oblasti datové vědy.“

Data Science Bootcamp je otevřen pro všechny úrovně, od začátečníků až po zkušené programátory, kteří chtějí rozšířit své znalosti do světa datové vědy. Všichni zájemci musí mít základní programátorské dovednosti nebo před zápisem do tohoto programu absolvovat předchozí kurz kódování.

Kurz bude probíhat prezenční formou a povede jej zkušený tým mentorů Coding Bootcamp Praha ve spolupráci s odborníky ze společnosti EY. Bude se zabývat tématy, jako je analýza a práce s daty, strojové učení a hluboké učení. Účastníci získají praktické zkušenosti prostřednictvím úkolů a závěrečného projektu, které jim pomohou aplikovat koncepty, jež se během kurzu naučí. Závěrečné projekty budou studenti prezentovat na veřejné akci Demo Day 14. července.

Více informací na https://www.codingbootcamp.cz/cz/data-science

Exit mobile version