Valentýnský průzkum HONOR: Až třetina schůzek Čechům nevyjde kvůli vybitému mobilu

Jakou roli hraje mobilní telefon při seznamování dnešních Čechů? Podle průzkumu agentury OnePoll, který si nechala značka HONOR zpracovat k očekávánému uvedení novinky HONOR Magic5 Lite, až 33 % Čechům rande nevyjde kvůli vybitému mobilu. Především v začátcích vztahu dáváme našim mobilním telefonům hodně zabrat a dlouhá výdrž baterie i celková výkonnost telefonu je něco, bez čeho se jednoduše neobejdeme. 

Víc než 30 zpráv za den

Začátky každého páru jsou vždycky intenzivní. A není tajemstvím, že dnes se z velké části zamilované konverzace odehrávají přes mobilní telefon. Ten musí vydržet v pohotovosti při plné zátěži celý den. České zamilované páry si totiž podle průzkumu agentury OnePoll vymění až 30 zpráv denně.

Mezitím svůj mobilní telefon musí pořád kontrolovat. To vyžaduje baterii s nadstandardně velkou výdrží i bez nabíjení nebo velmi rychlé dobití. Češi pak nejčastěji posílají fotky, sdílí zážitky nebo dlouze volají, třeba i přes videohovory. 

Odeslání zprávy odkládáme, abychom nepůsobili nedočkavě, ale pohodovým dojmem

A jak to vypadá s odesláním zprávy po první schůzce? Podle respondentů průzkumu si s takovou zprávou dáváme na čas, abychom nepůsobili nedočkavě, ale že jsme „v pohodě“. Pozor, pokud ale čekání na zprávu po první randeti trvá déle než 2 dny, až 34 % z nás už s další schůzkou nepočítá. 

Až 30 % Čechů nevyjde rande kvůli vybitému mobilu

Mobil jako komunikační nástroj, bez kterého už se dnes nemůžeme obejít, hraje velkou roli, jestli českým párům nakonec vztah vyjde. Až 30 % zamilovaným Čechům rande nevyšlo kvůli vybitému mobilu.

Navíc, pokud milovaná polovička neodpovídá na zprávy do hodiny, až 36 % z nás cítí velký stres a nejistotu, jestli vztah ještě bude pokračovat.

Dlouhodobé vztahy už nevyužijí mobil tak často jako čerstvě zamilovaní

Jen 15 % Čechů udrží stejnou intenzitu a frekvenci posílání zamilovaných zpráv stejně jako na začátku.

Navíc až 70 % dlouhodobě zamilovaných (tedy cca po 6 měsících vztahu) nevyužívá pro komunikaci mobil tolik jako v prvních měsících. Nejčastějším důvodem bývá také společné sestěhování zamilovaného páru.

O průzkumu

Letošní Valentýnskou studii zpracovala agentura OnePoll začátkem února, která se zaměřila na moderní vztahy a jak páry udržují vztah díky moderním technologiím. Průzkum byl realizovaný na reprezentativním vzorku 500 respondentů z České republiky ve věku 18 až 44 let.

Značka HONOR si nechala průzkum zpracovat k plánovanému jarnímu uvedení novinky, HONOR Magic5 Lite, mobilního telefonu s nadstandardně dlouhou výdrží baterie. HONOR Magic5 Lite je nejnovější základní model ze série Magic. Jde v tuto chvíli o nejtenčí telefon s velmi vysokou kapacitou baterie a až 2denní výdrží bez nabíjení.

HONOR Magic5 Lite má ve výbavě také prémiový 120Hz zaoblený OLED displej a jeho srdce běží na kvalitním čipu Qualcomm® Snapdragon® 695 5G. Díky příjemnému designu se pohodlně drží a vejde se do každého kapsy nebo kabelky.

Další informace o značce HONOR najdete na oficiálních webových stránkách: www.hihonor.cz

HONOR je v plné síle zpět

Značka HONOR se zavázala být globální technologickou špičkou a vybudovat portfolio chytré domácnosti, které bude dostupné pro každého. Dnes má HONOR více jak 13 000 zaměstnanců, z nichž větší polovina pracuje na výzkumu a vývoji (R&D), čtyři vývojové instituce, více než sto inovačních laboratoří po celém světě, a podal už přes 5500 patentových žádostí. Velmi rychle etabloval také přes 30 strategických partnerství se světovými špičkami jako Microsoft, Google, Intel, Qualcomm apod., s nimiž společně vyvíjí inovativní řešení v rámci softwaru i hardwaru, a dokáže tak zajistit produkci mobilní technologie od začátku až do konce.

Sledujte HONOR na sociálních sítích:

„In the NVIDIA Studio“ přináší parodický Valentýn i soutěž s oceňovaným nástrojem

Parodický Valentýn

Molly Brady je velkou fanynkou karikatur a ráda paroduje známá umělecká díla. Pro valentýnský speciál si vybrala Botticelliho obraz Zrození Venuše a vytvořila jeho „Redux“ verzi. Stylizovanou 3D scénu pomohla oživit mimo jiné i GPU GeForce RTX 4090. Kromě renderingu se uplatnila také při postprocesingu v Adobe Photoshop, kde RTX GPU nabízejí přes 30 akcelerovaných funkcí jako blur gallery, object selection či smart sharpen.

„Umění je pro mě velmi terapeutické, nejen jako prostředek k vyjádření emocí, ale také jako odraz toho, jak vidím sama sebe a čeho si vážím,“ říká Brady. „Kdykoli se cítím zahlcená tlakem očekávání, ať už vnitřních nebo vnějších, zaměřím své úsilí jiným směrem a místo toho vytvořím něco, co mi přináší radost.“

U příležitosti svátku sv. Valentýna také běží výzva Share Your HeART. Scény s touto tematikou vytvořené pomocí NVIDIA Omniverse lze sdílet s hashtagem #ShareYourHeART na sociálních sítích. Jeden z prvních příspěvků vytvořila 3D grafička a ilustrátorka Tanja Langgner, která se zároveň podělila o proces tvorby.

Soutěž s NVIDIA Instant NeRF a nadcházející NVIDIA GTC

NVIDIA Instant NeRF, kterou časopis TIME Magazine označil za jeden z nejlepších vynálezů roku 2022, umožňuje tvůrcům téměř okamžitě vytvářet 3D modely z 2D obrázků. Nástroj si lze snadno vyzkoušet a zapojit se do soutěže o GeForce RTX 3090 Ti. Inspiraci nabídne například Instagram Paula Trilla.

Kromě toho vycházejí nejnovější NVIDIA Studio ovladače s vylepšeními pro řadu aplikací. ON1 NoNoise AI pro odstranění šumu z fotografií při zachování nebo dokonce vylepšení vydala aktualizaci urychlující tento proces na GPU GeForce RTX řady 40 v průměru o 50 %.

A mezi 20 a 23. březnem také proběhne celosvětová konference NVIDIA GTC zaměřená tentokrát na éru umělé inteligence a metaversa. Program je dostupný zdarma po předchozí registraci.

Prodej není jen byznys. Pipedrive radí, jak utužit vztahy a komunikaci se zákazníky

Jako každý rok tu máme svátek všech zamilovaných, kterým se však ve své prodejní a komunikační strategii může inspirovat nejedna společnost. Utužování vztahů, zlepšování komunikace a zjednodušení interakce se zákazníkem je mezi obchodníky stále žhavé téma. Scale-up Pipedrive jim proto radí, na co si dát při budování a posilování vztahů pozor a jak využít CRM platformu naplno i na Valentýna.

  • Komunikace je základ, nic se ale nemá přehánět

Možná se zdá, že více pozornosti je nejlepší volba k navázání pevných vztahů, jde ale především o kvalitu, nikoli kvantitu. Obchodník by měl zákazníkovi sloužit jako rádce a komunikace by měla tento záměr podpořit. Obchodník by si měl správně určit, ve kterém ze stadií nákupu se zákazník nachází, a cílit komunikaci správným směrem.

„Obchodníci se často snaží využít všemožné populární akce a svátky pro naprosté zahlcení zákazníka informacemi a nabídkami, což jej ale často spíše odradí, než zaujme. Akce jako Valentýn by měly být využity pro vytvoření ještě pevnějšího vztahu se zákazníkem, který se pak rád vrátí i v běžné dny. Rozhodně to ale nelze udělat skrze agresivní komunikaci. Spíše naopak, vítány jsou citlivé rady, tipy, podpora a navádění zákazníka správným směrem,“ říká Veronika Danielová, produktová manažerka Pipedrive.

  • Nezkoušejte rande naslepo

Pro úspěšný prodej je třeba pochopit momentální potřeby zákazníků, k čemuž může posloužit právě velké množství dat a informací v rámci digitálních CRM nástrojů. Díky nim lze pak určitě doporučit vhodný produkt, nejlepší prodejní strategii, konkrétní digitální kanály pro komunikaci a víceméně předpovědět to, co zákazník bude chtít.

  • Buďte si jistí, že máte co nabídnout

Komunikace je důležitá, bez konkrétního cíle však může spíše uškodit. Firma by si tedy měla především udělat přehled ve svých interních procesech a roztřídit si priority týkající se využívaných nástrojů, cílové skupiny zákazníků a uživatelů produktu, případně způsobu samotného prodeje a jeho dosahu. Téměř vždy je co vylepšovat, optimalizovat, posouvat.

CRM pomáhá obchodníkům seskupovat a analyzovat podrobné statistiky a data. Ty pak lze interně využít pro precizní zacílení na konkrétní skupiny zákazníků. Je zbytečné nalákat desítky či stovky zákazníků, když pak zjistíte, že váš produkt vůbec nevyužijí. Ještě než se vůbec dostanou obchodníci k prodeji, musí se dokonale vyznat ve svém produktu a cílové skupině, pro kterou je určen.

  • Hromadné nahánění příležitostí bývá spíše na škodu

Začít aktivně lovit nové zákazníky na Valentýna je častým nápadem mnoha firem, většinou je ale lepší naopak přibrzdit a nesbírat bezhlavě co největší počet nových klientů. Valentýn, stejně jako každý jiný svátek nabádající k akcím a slevám, často přímo vybízí k hromadným kampaním s co největším dosahem. Možná ale není od věci využít množství dat na CRM platformě a precizně zacílit. „Vývoj trhu je nepředvídatelný, stejně tak potřeby zákazníků samotných. Ačkoli lze mnohé předpokládat a vyčíst z kontextu, je dobré využít digitalizaci a její rychlý vývoj. Pomáhá totiž firmám se přizpůsobit a být o krok napřed,“ říká Veronika Danielová.

  • Pečujte o dlouhodobé vztahy

Mějte na paměti, že den svatého Valentýna nemá být ve znamení usilovného nahánění nových příležitostí. Žádoucím výsledkem je naopak věrný zákazník, který bude nakupovat pravidelně a dlouhodobě. Nejde tu tedy o rychlý a krátkodobý finanční zisk, nýbrž o podporu zákazníka a vytváření oboustranně výhodného partnerství, které má smysl jak pro uživatele produktu, tak vaši firmu a její dlouhodobou udržitelnost.

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000 firem po celém světě.

Cooler Master uvádí nejvýkonnější počítačové SFX zdroje

Společnost Cooler Master, lídr v oblasti designu a výroby počítačových komponent a periferií, uvádí na trh V SFX Platinum. Počítačové zdroje s výkonem 1100 W, resp. 1300 W jsou součástí modelové řady nových ATX 3.0 a SFX napájecích zdrojů. Nové zdroje mají certifikaci 80 PLUS Platinum, nabízí technologie LLX a DC-DC, plně modulární vedení kabelů, jsou osazeny 100% japonskými kondenzátory, kompatibilní se skříněmi ITX i ATX a výrobce na ně poskytuje 10letou záruku.

Revoluce v oblasti SFX napájecích zdrojů

Cooler Master posunuje hranice výkonu na aktuální maximum uvedením vůbec prvních SFX napájecích zdrojů s výkony 1100 W, resp. 1300 W díky ATX 3.0, miniaturizaci komponent a špičkové technologii chlazení. Společnost tak navazuje na předchozí milník v podobě uvedení SFX zdroje o výkonu 850 W uvedeného v roce 2021.

Nejvyšší koncentrace výkonu

Napájecí zdroje s výkonem 1100 W, resp. 1300 W, certifikací 80 PLUS Platinum garantují minimální účinnost 92 % při typickém zatížení. Vysokého výkonu v kompaktním provedení je dosaženo díky několika vylepšením, jako je plochý měděný drát na DC-DC cívce, naplocho umístěný hlavní transformátor a pasivní hliníkový chladič pro odvod tepla z full-bridge LLC obvodu.

Široká kompatibilita

Zdroje byly navrženy tak, aby plně podporovaly ATX 3.0 a zároveň zaručovaly zpětnou kompatibilitu, a to včetně grafických karet řady RTX 40 i 30. Jsou vhodné jak pro umístění do ITX tak ATX počítačových skříní.

Kvalita a spolehlivost

Modely V SFX Platinum jsou vyrobeny na základě pokročilých výrobních technologií a nabízí maximální stabilitu a spolehlivost. Kromě 100% japonských kondenzátorů nabízí plně modulární kabeláž pro ucelené vedení, které nebrání volnému průtoku vzduchu a zlepšuje celkovou efektivitu.

Cena a dostupnost

Model V SFX Platinum 1100 je dostupný za doporučenou koncovou cenu 8290 Kč v České republice a 348 euro na Slovensku. Model V SFX Platinum 1300 je dostupný za doporučenou koncovou cenu 8690 Kč v České republice a 365 euro na Slovensku.

Kompletní portfolio produktů řady V SFX je k dispozici na webové stránce Cooler Master https://www.coolermaster.com/catalog/power-supplies/#!/Series=V%20SFX%20Series.

Pro více informací navštivte www.CoolerMaster.com.

O značce Cooler Master

Společnost Cooler Master byla založena v roce 1992. Je výrobcem kvalitních počítačových komponent a periferií a neustále se zasazuje o rozvoj tohoto odvětví. Od první počítačové skříně na světě až po inovativní technologická řešení chlazení, vždy se snaží překonávat hranice a měnit status quo. Společnost se zaměřuje na budování komunity pro ty, kteří chtějí nechat vyniknout vlastní vynalézavé já. „Ať už jde o začínající stavitele nebo hardcore nadšence baví nás různorodost a spojuje vášeň.“ Cooler Master je značkou, která má cíl jít daleko za hranice tradičních počítačových sestav navrhováním skvělých produktů pro úžasné lidi, kteří jim vdechnou život jedinečným způsobem.

NG Retail získala certifikaci společnosti Global Payments Europe pro pokladní řešení POS NG

Společnost NG Retail, vývojář a dodavatel specializovaného softwaru pro maloobchod, která je součástí české investiční skupiny DT-holding a.s. podnikatele Daniela Tomeše, získala certifikaci pro autorizaci platebních karet přes společnost Global Payments Europe, s.r.o. pro své moderní pokladní a logistické řešení POS NG. Společnost úspěšně prošla také akceptačními testy a pokladní řešení tedy splňuje veškeré bezpečnostní požadavky pro použití akceptace karet Českou spořitelnou a Komerční bankou.

„Pokladní systém POS NG je postavený na jednoduchosti ovládání a chytrém navádění obsluhy. Přináší především přehlednost a jednoduchost v oblasti prodeje, eliminaci ztrát, celkové zrychlení prodejních procesů a zvýšení kontroly nad denními procesy na prodejně,“ říká Peter Semančík, obchodní ředitel NG Retail. „Práci s POS NG zvládne opravdu téměř každý. Pokladní systém je filozoficky i ergonometricky koncipován tak, aby nevyžadoval téměř žádný čas na zaškolení, což ocení zejména řetězce s velkou fluktuací personálu. Je kladen důraz na intuitivnost a jednoduchost použití, obrazovka prodeje je přehledně uspořádána a funkce pro práci s položkou jsou interaktivní. Pokladna obsluhu aktivně navádí při práci, rovněž centrála může zasílat prodejně on-line informace, které pokladna ihned zobrazuje, čímž lze docílit vyšší motivace personálu k dosažení prodejních a marketingových cílů.“

Co je POS NG?

Moderní pokladní systém určený pro maloobchodní sítě v odvětvích prodeje elektra, módy, sportu, tabáku či fast-foodu a řady dalších odvětví. Řešení POS NG je postaveno na pilířích jednoduchého a intuitivního ovládání, pokročilých „Anti-Fraud“ systémových funkcích, dokonalého přehledu, statistikách a v neposlední řade na nízkých nárocích na hardware. Díky tomu může řešení POS NG běžet i na stávajících zařízeních, a tím šetřit investiční náklady. Pokladní systémy POS NG využívají například prodejci Pompo, Electro World, UGO, Erotic City, Traficon, NAY, A3 Sport, Sportisimo, TESCOMA, Student Agency, Super zoo, PLANEO Elektro a další.

POS NG – NG Retail

Shrnutí informací a výhod řešení POS NG: bit.ly/POS_NG_letak

NG Retail s.r.o. je mladá a dynamická společnost navazující na již 30letou tradici dodávek specializovaných SW řešení pro maloobchod – retail. Díky týmu zkušených seniorních konzultantů má ambici přinášet stávajícím i budoucím klientům řešení, které je ušito na míru jejich byznysu, vnáší do něj přehled, pomáhá ho akcelerovat a dále rozvíjet tak, aby bylo připraveno na změny, které přináší moderní retail. Nejnovějším produktem společnosti je pokladní řešení POS NG, které patří mezi nejmodernější na trhu a zvládne obsloužit jak non-foodový segment (móda, hračky, sport, tabák), tak i prodej v oblasti fast foodu. Společnost je součástí české investiční skupiny DT‑holding a.s., která od roku 2020 sdružuje úspěšné a perspektivní společnosti.

www.ngretail.cz 

O společnosti DT-holding a.s.:

Investuje do úspěšných a perspektivních společností v mnoha oborech podnikání. Ve svém portfoliu má společnosti realizující stavební a výrobní projekty, firmy poskytující investiční a realitní služby, vývojáře a dodavatele specializovaného softwaru pro obchod a v neposlední řadě celorepublikový maloobchodní řetězec. Jako poslední rozšířila portfolio společnost, zabývající se zájmovými a vzdělávacími kroužky a také základní umělecká škola. DT-holding představuje uskupení úspěšných firem, které podnikají v několika různých oblastech obchodu i služeb a jejich činnosti se vzájemně doplňují. Více informací najdete na www.dt-holding.cz

Představení společností:

TRAFICON TOBACCO RETAIL s.r.o., přední česká síť prodejen tabákových výrobků, tiskovin a loterijních služeb provozovaná na základě franšízingu. Historie značky TRAFICON sahá do roku 1996, kdy její zakladatel a současný majitel Daniel Tomeš začal provozovat první trafiku v Liberci. Postupem času si uvědomil, že budoucnost obchodu v tomto oboru je ve vybudování rozsáhlé sítě moderních prodejen umístěných na klíčových místech po celé ČR. A tak počet trafik rychle rostl. Nyní jich je více než 160 s tržbami převyšujícími 2 mld. Kč a další prodejny přibývají.

www.traficon.cz

Skupina H&Q, nábytek na míru pro obchod a služby

V rámci skupiny H&Q poskytuje zakázkovou výrobu nábytku, která spojuje kvalitní českou truhlářskou práci se znalostí specifických potřeb obchodu, retailového řetězce nebo firmy. Umí zajistit i kompletní přestavby a vybavení komerčních nebo kancelářských interiérů na klíč.

www.hq-design.cz

Skupina E&Q

E&Q je investiční a poradenská skupina založená v roce 2017, která je součástí české investiční společnosti DT-holding a.s. podnikatele Daniela Tomeše. Zaměřuje se na investice do nemovitostí a jejich správu ve všech hlavních segmentech trhu (residenční, komerční i industriální). Svým klientům neposkytuje pouze realitní poradenství a služby, ale komplexní poradenství v oblastech investičního zhodnocování finančních prostředků prostřednictvím nemovitostních projektů, budování konzervativního portfolia s pasivním příjmem do rodinného nadačního fondu a jeho správy, a správy a prodeje nemovitostí. Skupina zajišťuje také správu veškerých nájemních vztahů ve skupině DT-holding a budování jejího dlouhodobého realitního portfolia.

E&Q: Overview | LinkedIn

Skupina KROUŽKY

Společnost je jedním z největších organizátorů zájmových a vzdělávacích kroužků a volnočasových aktivit pro děti přímo v základních a mateřských školách po celé ČR a organizuje také víkendové a týdenní tábory ve vlastním areálu na horách. Skupina KROUŽKY zastřešuje také Základní uměleckou školu a Středisko volného času pod názvem Flow a rekreační středisko Kroužky nad Moníncem.

www.krouzky.cz

Řada velkoformátových technických tiskáren a tiskáren pro výrobu plakátů SureColor SC-T společnosti Epson se rozrostla o nové modely s šířkou 24 a 36 palců

Společnost Epson oznámila významné rozšíření své řady SureColor SC-T technických tiskáren a jednoúčelových tiskáren poutačů. Nové tiskárny jsou vytvořeny, aby splňovaly požadavky na technické výkresy v architektuře, vývoji a výrobě a stavebnictví, ale současně jsou dostatečně mnohostranné a umožňují tvorbu kvalitních reklamních plakátů pro uživatele z maloobchodního a veřejného sektoru.

Vedle 44″ modelu (SC-T7700D) představila společnost Epson také 24″ a 36″ modely, které vycházejí z kompaktního a plně integrovaného provedení a zároveň nabízejí na trhu jedinečné funkce, jako je vysoké zabezpečení a rozšířený barevný prostor.

Společnost Epson tak nabízí všestranné a komplexní řešení pro tisk v organizacích od menších prodejců až po velké nadnárodní společnosti.

Po doplnění řada SureColor SC-Tx700 nyní zahrnuje původní 44″ (1117mm) model SC-T7700D (dvě role), nový 44″ model SC-T7700DL (dvě role s 1,6l inkoustovými zásobníky), 36″ (914mm) model SC-T5700D (dvě role) a tři 24″ (610mm) modely – SC-T3700E (jedna role, bez Adobe PostScript), SC-T3700DE (dvě role, bez Adobe PostScript) SC-T3700D (dvě role).

Tiskárny Epson SC-Tx700 jsou vybaveny šestibarevnými pigmentovými inkousty Epson UltraChrome XD3. Mezi ně patří nový červený inkoust, který rozšiřuje barevný prostor tiskáren a je ideální pro aplikace, jako je přesný tisk CAD výkresů a přesná reprodukce firemních log.

Řada SC-Tx700 dále nabízí rozšířené funkce IT a zabezpečení, včetně šifrovaného kódu PIN/hesla a seznamu řízení přístupu (ACL). Zabezpečená komunikace je zajištěna pomocí ověření sítě 802.1x, SNMPv3 a certifikátu identity zařízení (TLS). Šifrovaný disk SSD a ověřování karet NFC zaručují ochranu důvěrných dokumentů.

Produkty rozšířené řady SC-Tx700 využívají revoluční technologii tiskové hlavy Micro TFP PrecisionCore společnosti Epson s dlouhou životností, a navíc používají technologii proměnlivé velikosti kapek inkoustu a technologii kontroly trysek NVT společně s Adobe PostScript jednotkou ve standardu, které zajišťují konzistentní a výjimečnou kvalitu obrazu s minimální údržbou.

Vzhledem k mimořádně kompaktním rozměrům patří tyto produkty k nejmenším velkoformátovým tiskárnám, které jsou v současné době dostupné, přičemž jejich rychlost tisku až 150 m² za hodinu zaručuje vyšší produktivitu.

Řada SC-Tx700 s intuitivním uživatelským rozhraním, automatickým zakládáním médií a nenáročnou údržbou se velmi snadno obsluhuje, a ještě více zefektivňuje pracovní postupy díky mobilnímu tisku na dálku, rychlejšímu zpracování dat a vzdálenému sledování a správě v reálném čase prostřednictvím platformy Epson Cloud Solution PORT. Uživatelé tak mohou zařízení kdykoli a odkudkoli kontrolovat na různých pracovištích nebo sledovat více tiskáren na jednom pracovišti za pomocí přehledné a srozumitelné grafiky. Nechybí ani služby sledování údržby a vzdáleného řešení problémů, které zvyšují efektivitu a produktivitu.

„Ať už jde o první investici zákazníka do velkoformátové tiskárny, nebo o rozšíření jeho dosavadních tiskových zařízení, řada SureColor SC-Tx700 nabídne řešení, které dokonale splní jeho potřeby,” uvedl Slávek Gross, Commercial & Industrial Printing Manager ve společnosti Epson Europe CZ & SK. „Nabízí totiž úžasnou kvalitu tisku, vynikající produktivitu, vysoké zabezpečení a skvělou spolehlivost, a jedná se tak o bezkonkurenční poměr ceny a výkonu.”

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

PBS Power Equipment je nově součástí francouzské skupiny Babcock Wanson. Český výrobce průmyslových hořáků a kotlů tak míří na nové trhy

Firma PBS Power Equipment, tradiční český výrobce průmyslových hořáků a kotlů z Třebíče, prochází přelomovým obdobím. V polovině ledna došlo k uzavření akvizice, díky které se PBS Power Equipment stala součástí významné francouzské skupiny Babcock Wanson. Na třebíčskou firmu, která byla založena v roce 2007 a loni dosáhla obratu cca 200 milionů korun, čekají nové trhy i velké výzvy v podobě zvýšení nabídky produktů a služeb, ale také hledání vysoce kvalifikovaných pracovníků. 

PBS Power Equipment vyrábí hořáky a kotle pro energetické a průmyslové společnosti ve střední a východní Evropě, ale také v Asii. Zákazníky má na Slovensku, ve Slovinsku, v Polsku, Maďarsku, na Ukrajině, v Iráku, Japonsku či Indonésii. Firma dlouhodobě těží z úzké spolupráce s univerzitou Vysoké učení technické v Brně. Společně s vysokou školou se už deset let intenzivně zaměřuje na vývoj sofistikovaných a stále více ekologických technologií.

To vše byly důvody, proč třebíčskou firmu s 25 pracovníky a loňským obratem cca 200 milionů korun kontaktovala na podzim 2021 francouzská skupina Babcock Wanson, která projevila vážný zájem PBS Power Equipment koupit a začlenit do svojí mezinárodní struktury. O více než rok později se obchod v řádu nižších stovek milionů korun uzavřel.

“Začlenění do skupiny Babcock Wanson je pro nás ideální hned v několika směrech. Vzájemně si otevíráme dveře na trhy, na kterých jsme dosud nepůsobili. Skupina Babcock Wanson patří mezi světové lídry v našem oboru, zatím se ale soustředila především na západní Evropu. My jsme naopak vyrostli na trzích střední a východní Evropy, ale také Středního východu a Asie,” popisuje benefity akvizice Karel Pléha, ředitel PBS Power Equipment.

Další výhody vidí Pléha ve sdílení technologií a know-how, a to oběma směry. Francouzi také moc dobře vědí, jak důležité jsou investice do vývoje a výzkumu. Do akvizice tak vstupují mimo jiné s vizí, že v Brně společně s VUT vybudují centrum vývoje spalování.

“Díky spojení s Babcock Wanson nás také čeká důležitá změna v nastavení byznys modelu. Jeho základ dnes tvoří prodej produktů, tedy hořáků a kotlů. Odhadem je to cca 95 procent našeho byznysu. Zbylých 5 procent tvoří služby v podobě instalací, školení a servisu. V Babcock Wanson ale pracují s úplně jiným modelem, kdy cca 65 procent byznysu tvoří právě služby. To je něco, co se musíme a chceme učit. Už nyní jsme ve firmě vytvořili novou pozici ‘after-sales’ manažera a mým cílem je, abychom se v podílu prodeje služeb vůči prodeji produktů dostali postupně z 5 na 15 procent,” popisuje svoje cíle Karel Pléha.    

Plánovaný prodej

Když skupina Babcock Wanson projevila na podzim roku 2021 zájem koupit PBS Power Equipment, setkala se ze strany vedení třebíčské firmy i jejího tehdejšího majitele, brněnského investičního fondu Jet Investment, s pozitivní odezvou. Dovést úspěšnou firmu ke smysluplnému prodeji byl totiž dlouhodobý zájem. Nabídka se tak potkala s poptávkou, a i když jednání trvala poměrně dlouho, potkaly se i představy obou stran.

“Francouzi splnili vše, co nám v průběhu jednání slíbili. A jakkoliv byl náš původní plán prodat firmu směřován spíše někam do roku 2024 či 2025, věděli jsme, že před sebou máme příležitost, kterou nesmíme promeškat. Babcock Wanson je skupina, která patří mezi absolutní špičku v našem oboru. Mají více než stoletou tradici a přes 600 zaměstnanců,” dodává Karel Pléha, který PBS Power Equipment vede od samého počátku firmy v roce 2007, kdy ji spolu s dalšími postavil na rozbořených základech původní firmy, která se výrobou hořáků a kotlů zabývala.

Karel Pléha se svým týmem od základů vytvořil z PBS Power Equipment úspěšnou firmu, která nestojí na místě a klade důraz na vývoj technologií. Její zákazníci v tuzemsku i v zahraničí jsou zvyklí na vysoký standard a spolehlivost. I proto Pléha během vyjednávání o akvizici se skupinou Babcock Wanson bojoval za to, aby si třebíčská firma zachovala svoje jméno i po začlenění do francouzské struktury. Věděl, že dobrá značka je důležitá a toto privilegium si prosadil.

Vysoce kvalifikovaní pracovníci

PBS Power Equipment dosahuje stamilionových ročních obratů s 25 zaměstnanci. Tým je tvořen dvěma základními typy lidí: obchodníky a inženýry. Jak říká Karel Pléha, firma se zaměřuje především na obchod a vývoj. To samozřejmě vytváří velké nároky na pracovníky, kteří v PBS Power Equipment pracují. Přes 62 procent zaměstnanců třebíčské firmy má vysokoškolské vzdělání.

Akvizice se skupinou Babcock Wanson a otevření nových trhů a cílů s sebou přináší také potřebu nových pracovníků. Ředitel Pléha chce počet zaměstnanců zvednout na přibližně 40 lidí. Na první pohled se tedy firma co do počtu zaměstnanců nerozroste do příliš velkých rozměrů, i tak ale bude náročné tyto nové, vysoce kvalifikované lidi najít a přivést. 

O společnosti PBS Power Equipment

PBS Power Equipment vyvíjí a dodává sofistikované hořáky a kotle pro energetické a průmyslové společnosti. Původně byla součástí skupiny PBS, která navazuje na tradici První brněnské strojírny, jejíž historické počátky sahají až do roku 1885.

Samotná společnost PBS Power Equipment s.r.o. pak vznikla v roce 2007 jako “dcera” akciové společnosti PBS INDUSTRY. Před akvizicí s francouzskou skupinou Babcock Wanson spadala Power Equipment s.r.o. do průmyslového holdingu 2JCP, patřící brněnskému investičnímu fondu Jet Investment. Společnost sídlí v Třebíči a má 25 zaměstnanců.

Umělou inteligenci začínáme využívat i v běžném životě. Zásluhu na tom mají také čeští vývojáři aplikace Beey.

V poslední době se hodně mluví o významném pokroku ve vývoji počítačové umělé inteligence. Veřejnost upoutaly překvapivě dobré výsledky online chatu GPT od americké firmy OpenAI. Úspěšné projekty na tomto poli ale vznikají i u nás. Například česká aplikace Beey pro převod hlasu na text se úspěšně etablovala i v zahraničí a má uživatele v 50 zemích.

Automatický převod lidského hlasu na text je jednou z oblastí, kde se umělá inteligence stává pomocníkem v každodenním životě. Umožňuje získávat rychlé a levné přepisy podcastů, rozhovorů, schůzí nebo přednášek. Titulkuje videa na internetu a s využitím automatických překladů zpřístupňuje také audiovizuální obsah z celého světa. Technologie nachází využití i v průmyslu, zdravotnictví, médiích nebo státní správě.

Ve všech těchto oblastech nabízí pomoc i aplikace Beey, za kterou stojí vývojáři z pražské firmy NEWTON Technologies a tým vědců z Technické univerzity v Liberci. Základem programu je jeden z nejkvalitnějších nástrojů pro automatické rozpoznání řeči, který je v současnosti na trhu. Poradí si nejen s češtinou, ale i s dalšími devatenácti světovými jazyky. Mezi ně patří samozřejmě angličtina nebo němčina. Vedle slovanských jazyků umí třeba i norštinu nebo švédštinu a mezi všemi dvaceti jazyky umí aplikace Beey také překládat.

„Naším cílem je, aby výsledky posledních výzkumů v oblasti AI mohl využívat každý, ať je to student, lékař, novinář nebo třeba státní úředník. Proto si náš program může vyzkoušet zdarma každý, kdo má počítač nebo chytrý mobil a přístup k internetu,“ přibližuje základní filozofii společnosti její ředitel Petr Herian. Že se v tom firmě daří, dokládá i to, že má už více než 10 000 zákazníků v 50 zemích z celého světa.

„Základem Beey je rychlý a přesný přepis hlasu. Ten je u řady nahrávek téměř 100% bez chyb. Navíc jsme v loňském roce díky novým neuronovým modelům zvýšili přesnost i u záznamů horší kvality, například z tiskových konferencí nebo z hlučného prostředí,“ vysvětluje Petr Červa, vedoucí týmu vědců na liberecké Technické univerzitě, kde pracují na počítačových modelech pro rozpoznávání řeči.

Současný zvýšený zájem o novinky v oblasti umělé inteligence podle Petra Heriana pomáhá tyto technologie dále zlepšovat a hledat i jejich další uplatnění. „Lidé si pomalu zvykají na to, že se hlasové technologie stávají součástí jejich práce i běžného života. A nejde už zdaleka jen o diktování zpráv do mobilu. Náš program titulkuje oblíbené seriály, pomáhá neslyšícím nebo přepisuje jednání na soudech. Usnadňuje práci novinářům nebo výuku ve školách. Nových příležitostí je celá řada a já jsem hrdý na to, že jsou u toho i čeští vývojáři a vědci,“ uzavírá Petr Herian z NEWTON Technologies.

Každý Čech ročně vyprodukuje téměř 16 kilogramů elektronického odpadu. Objem mohou zmenšit recyklace i jednotné nabíječky

Nový telefon si Češi pořizují průměrně jednou za 3 až 3,5 roku. Potřeba mít neustále moderní chytrý telefon přitom zatěžuje i životní prostředí. Na každého obyvatele Česka totiž připadá až 15,7 kilogramů elektronického odpadu ročně, a více jak desetinu z něj tvoří právě mobilní zařízení. Nejlepším řešením je vysloužilé telefony recyklovat, ať už u prodejců elektroniky nebo operátorů. Češi službu ale téměř nevyužívají. Podle T-Mobile se operátorům k recyklaci vrací méně než 1 % prodaných telefonů. Vyplývá to z analýzy projektu datové žurnalistiky Evropa v datech.

V roce 2021 se celosvětově prodalo přes 1,43 miliard chytrých telefonů. S příchodem covidu se sice prodeje propadly o 12 %, útlum ale trval jen rok a už vloni se počty prodaných zařízení začaly přibližovat předpandemickému stavu. Situace v Česku má ale jiný vývoj. „V covidových letech jsme zaznamenali nárůst v počtu prodaných kusů o 15 %. V loňském roce se nám podařilo tento trend udržet. I přes nepříznivou situaci, válku na Ukrajině, inflaci a energetickou krizi se nám podařilo navýšit počty prodaných kusů. V současné době je kategorie IT a mobilních telefonů jednou z nejvíce rostoucích kategorií v našem sortimentu, a to i přes jejich rostoucí cenu,“ vysvětluje Tomáš Račák, Category Manager ze společnosti Datart.

Největším světovým hráčem, co se počtu prodaných smartphonů týká, je korejský Samsung, který jen v prvním čtvrtletí loňského roku prodal přes 73,6 milionů chytrých telefonů. Světovou dvojkou je podle dostupných údajů ze serveru Statista.com americký Apple, jehož dodávky se v prvním čtvrtletí roku 2022 zastavily na 56,5 milionech zařízení.

[Infografika – Prodeje telefonů]

Vlastní telefon má téměř 99 % Čechů

V Česku je poměr mezi těmito technologickými giganty podle serveru GoMobil.cz mnohem vyrovnanější. Zatímco Samsung se na trhu podílel z 24,2 %, Applu připadl o desetinu procentního bodu menší podíl. Češi jsou vášnivými uživateli telefonů, což dokazují i data Českého statistického úřadu.

„Podle údajů ČSÚ má vlastní mobilní telefon 98,8 % Čechů z každé věkové kategorie starší 16 let, přičemž nejmenší podíl (necelých 93 %) připadá Čechům, kteří dosáhli 75 let. Zajímavější je sledovat rozdíly ve vlastnictví chytrých telefonů. Zatímco ve věku 16–24 let má smartphone přes 99 % Čechů, u seniorů se tento poměr zastavuje na 14,5 %,“ nastiňuje situaci Tomáš Odstrčil, analytik Evropy v datech.

Nový mobil každé tři roky

Silné prostoupení mobilních telefonů českou populací rovněž znamená, že poměrně často utrácíme za nová zařízení. „Lidé mobily obměňují velmi často, dle našich odhadů asi každé 3 až 3,5 roku,“ vysvětluje Miloš Polák z projektu REMOBIL, který se specializuje na recyklaci mobilních telefonů. Denně se v Česku prodá na 8,5 tisíce telefonů, přičemž průměrná cena jednoho prodaného kusu činí 8 800 Kč.

Vysloužilá zařízení si pak většina Čechů nechává ve svých šuplících takzvaně „pro strýčka příhodu“. Podle průzkumu projektu REMOBIL se Čechům práší na 12 milionů nepoužívaných mobilů. Nejlepší a nejudržitelnější řešení přitom velmi často leží v recyklaci, kterou ale velká část společnosti nevyužívá.

Operátorům se vrací méně než 1 % zařízení

Recyklaci poskytují i mobilní operátoři. „Ve všech našich prodejnách je možné nadbytečné mobily odevzdat a my následně zařídíme jejich recyklaci. Informovanost o problematice elektroodpadu, recyklaci, ekologické stopě výroby elektrozařízení i o tom, kde všude je možné vysloužilé zařízení odevzdat, je ale velmi nízká. Přes prodejny se nám k recyklaci vrací méně než 1 % prodaných mobilů,“ vysvětluje Martin Orgoník, ředitel vnějších vztahů a udržitelnosti v T-Mobile.

Podle dat Deutsche Telekom se ale nejedná jen o problém Česka. Shromažďování nevyužívaných zařízení je zvykem všech 36 světových zemí, kde společnost působí. „Hodláme se na tento problém více soustředit a zvyšovat povědomí o tom, co dělat se zařízením poté, co doslouží,“ vysvětluje Orgoník ze společnosti T-Mobile, která stojí za osvětovou kampaní s názvem Zrecyklujtel.

[Infografika – Telefony a recyklace]

Na každého Čecha ročně připadá 15,7 kg elektronického odpadu

„Mobilní telefony jsou jednou ze základních složek elektronického odpadu, jehož celosvětový objem vychází podle dat z roku 2019 na 53,6 miliard kilogramů materiálu, který by se dal recyklovat a znovu využít. Ve skutečnosti si ale tímto procesem projde pouze 17 % vyhozené elektroniky,“ doplňuje Martin Orgoník z T-Mobile. Na každého Čecha pak připadá celkem 15,7 kilogramů elektronického odpadu ročně. Za jediný rok Česko vyprodukuje 11 kilotun elektronického odpadu jen z telefonů a malých IT zařízení, mezi které patří i navigace, kalkulačky, routery či tiskárny.

K redukci odpadu přispějí i jednotné nabíječky

Recyklovat se dá až 90 % materiálu v mobilních telefonech. V celém procesu se z telefonu nejprve demontuje baterie a pokud se telefon nedá opravit či rozebrat na náhradní díly, putuje do hutě. Získaný plast (přibližně 58 %) se využije energeticky v procesu tavení jako náhrada uhlí. Kovy, kterých je v mobilu zhruba 30 % se zrecyklují. Mezi nejčastěji zastoupené složky patří měď a hliník, z mobilu se však běžně získá i téměř procento lithia, niklu a stopové množství zlata a stříbra. Zbytek materiálu končí ve strusce, která se poté často používá jako stavební materiál.

Redukci množství elektronického odpadu řeší i Evropská unie, která od roku 2024 zavede povinnost prodeje nových zařízení s jednotnými nabíjecími konektory. Právě vyhozené či nepoužité nabíječky totiž znamenají až 11 tisíc tun elektronického odpadu vytvořeného v EU. Jednotné nabíječky zároveň ušetří i peníze Evropanů, kteří kvůli potřebě různých nabíjecích kabelů zbytečně ročně utratí na 250 milionů eur.

[Infografika – Elektronický odpad]

Kolik citronů rozsvítí LED diodku? Oslavte Mezinárodní den baterií domácími pokusy

Baterie a akumulátory jsou dnes nepostradatelnými pomocníky v našich životech. Jejich prospěšnou službu lidstvu připomíná mimo jiné i Mezinárodní den baterií, který každoročně připadá na 18. února. Oslavte s „baterkami“ jejich den stylově a zkuste si doma vyrobit vlastní baterii, konkrétně galvanický článek. Stačí vám k tomu citron nebo brambora a pár kovových předmětů. A jestlipak si tipnete, kolik citronů museli vědci zapojit, aby z nich získali rekordní napětí 2 307 V?

Na začátku moderní historie baterií stála cukající se žabí stehýnka na pitevním stolku italského fyzika Luigiho Galvaniho. Díky jinému fyzikovi Alessandru Voltovi nahradily končetiny obojživelníka kovy a chemické sloučeniny. Právě na výročí voltových narozenin, tedy 18. února slavíme Den baterií. Přes desetiletí vývoje jsme se dostali až k dnešním tužkovým bateriím, knoflíkovým bateriím nebo Li-Ion či Li-Pol akumulátorům. Nějaký druh baterie máme doma všichni, ale věděli jste, že si baterii doma můžete velmi jednoduše sami vyrobit? A nebudete při tom potřebovat žádné speciální vybavení.

Citrusová šťáva nebo kokosová voda jsou skvělý přírodní elektrolyt

Takzvaný galvanický článek, jímž byla i ona slavná žabí stehýnka, funguje na principu přeměny chemické energie. Děje se tak pomocí dvou elektrod a vodivého roztoku, tedy elektrolytu. „Elektrolytem přitom mohou být i úplně obyčejné tekutiny – třeba šťáva v ovoci, zelenině či bramborách a také kokosová voda. Ta je dokonce jedním z nejlepších přírodních elektrolytů,“ prozrazuje Radim Tlapák, ředitel internetového obchodu BatteryShop.cz, který nabízí široké portfolio baterií do mobilních telefonů, notebooků a dalších zařízení.

Jak na „ovocnou baterii“?

Právě ovoce, ideálně citrusové, a rovněž brambory jsou jedněmi z nejčastějších „ingrediencí“ pokusných domácích baterií. Jak vlastně na to? Stačí rozkrojit třeba citron nebo pomeranč, do naříznuté dužniny zastrčit předměty z mědi a niklu nebo mědi a železa tak, aby se nedotýkaly. Napětí mezi nimi změříte voltmetrem, případně můžete zkusit připojit červenou LED diodku a uvidíte, jestli se rozsvítí. „Z kovových předmětů se dobře hodí měděný drátek, hliníkový příbor nebo železný hřebík. Použít je možné i desetikorunu, která má měděný povrch, a pětikorunu s povrchem niklovým. Kovové předměty je potřeba pěkně očistit a odmastit například lihem. Podle toho, jaké kovy použijete, poroste napětí. Kombinace zinku a mědi vydá více než měď s železem. Napětí pak lze zvyšovat sériovým spojením jednotlivých ovocných baterií,“ popisuje Radim Tlapák z e-shopu BatteryShoop.cz.

Rekordní napětí ze skoro 3 tisíc citronů

Říkáte si, kolik je asi tak možné z těchto ovocných baterií vymáčknout elektřiny? Díky Guinessově knize rekordů můžeme odpovědět docela konkrétně. K říjnu roku 2021 činil rekord co do napětí vygenerovaného z ovocné baterie 2 307,8 voltu, což odpovídá napětí ze zhruba 1 538 AA baterií. Tento rekord pokořili vědci z britské organizace The Royal Society of Chemistry a použili při tom 2 923 citronů zapojených do série.

Vlastních rekordů se pak dočkaly i baterie vyrobené z brambor. V říjnu 2020 se v Dánsku podařilo z brambor „vymáčknout“ napětí 1 950 voltů a v prosinci 2022 pak další rekord, tentokrát v elektrickém výkonu, přidali Američané. Ti z celkem 8,5 tisíce brambor dosáhli napětí 11,43 wattu.

O e-shopu BatteryShop.cz

Společnost BatteryShop.cz má v obchodování na internetu dlouhodobé zkušenosti, věnuje se mu od roku 1998. Specializuje se výhradně na prodej baterií. Všichni pracovníci mají s produkty z oboru počítačové elektroniky bohaté zkušenosti. Obchodními partnery jsou společnosti z Asie a USA. Všechny prodávané baterie splňují přísné evropské normy a mají všechny certifikáty potřebné pro prodej v zemích Evropské unie. Vysokou kvalitu služeb internetového obchodu potvrzuje 100% hodnocení zákazníků na portálu Heureka.cz.

Internetový obchod BatteryShop.cz provozuje společnost NTB CZ, která je zároveň vlastníkem a výhradním prodejcem baterií značky T6 Power.

Exit mobile version