Společnost MMD úspěšně dokončila pilotní projekt udržitelného snižování plýtvání monitory

A funguje to: MMD, přední technologická společnost a licenční partner monitorů značky Philips, předvádí v Nigérii, jak lze vadné monitory recyklovat ekologicky a ekonomicky, v rámci pilotního projektu PREVENT Waste Alliance, iniciativy německého Spolkového ministerstva pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (BMZ). Dalšími spolupracovníky významně zapojenými do projektu jsou: Closing the Loop, globální poskytovatel zelených nákupních služeb, TCO Development, organizace stojící za přední světovou certifikací udržitelnosti IT TCO Certified, a další partneři. Společně s nimi společnost MMD vyvinula úspěšný obchodní model, jak rozšířit certifikované řešení pro odpadově neutrální elektroniku také na monitory, čímž byly stanoveny nové standardy pro zelené zadávání zakázek.

Výzva elektronického odpadu

50 milionů tun ročně: elektronický odpad (e-odpad) je jednou z nejnaléhavějších výzev, kterým dnešní společnost čelí. Podle zprávy Platformy pro urychlení oběhové ekonomiky (PACE) a UN E-Waste Coalition1 se tato hora odpadu většinou likviduje přepravou lodí do afrických nebo jiných rozvíjejících se zemí.

Ale přestože téměř všechny nové monitory Philips neobsahují rtuť a olovo, počítačové monitory s velmi malými vestavěnými obvodovými deskami a vypálenými chemikáliemi, jako je olovo a rtuť, jsou obecně považovány za problémové dítě recyklace a oběhového hospodářství. Přinejmenším v Africe velkou část z nich nelze řádně recyklovat kvůli nedostatku vhodných zařízení a zdrojů. Je tomu tak proto, že řádnou recyklací a sběrem zatím nelze vydělat peníze.

Rozšíření úspěšného modelu kompenzace odpadů

Osvědčeným a úspěšným přístupem ke zmírnění dopadu na životní prostředí  a řešení této gigantické výzvy je koncept kompenzace elektronického odpadu, který je již uznáván ve veřejných zakázkách jako zelené řešení pro mobilní telefony, notebooky a tablety a uzavírá smyčku životního cyklu elektronických zařízení. Poplatek přidaný k pořizovací ceně nového elektronického zařízení financuje sběr starého zařízení k bezpečné recyklaci. Takto získané suroviny jsou pak znovu použity při výrobě nových produktů, díky čemuž jsou odpadově neutrální.

V rámci svého závazku k udržitelnějším technologiím monitorů podpořila společnost Philips Monitors právě Closing the Loop a koalici nadnárodních partnerů – jako jsou výzkumný ústav Öko-Institut e. V. nebo místní nigerijští partneři Verde Impacto, Hinckley Recycling a SRADev Nigeria. Na rok a půl tak bude vybudován obchodní model, který má demonstrovat, jak lze program kompenzace odpadu rozšířit o monitorování odpadu a certifikace TCO Certified Edge, E-waste Compensated. Partneři projektu shromáždili přes 5 500 monitorů, které již nebyly použitelné.

„Jsme rádi, že se nám s tímto pilotním projektem podařilo vyvinout obchodní model, který dokazuje, že úspěšný koncept kompenzace odpadu funguje nejen u mobilních telefonů, ale může učinit mnohem náročnější recyklaci monitorů také finančně lukrativní a zároveň přispět k rozvoji místních recyklačních kapacit,“ říká Stefan van Sabben, senior manažer pro globální CSR a udržitelnost ve společnosti MMD, Philips Monitors.

První úspěchy na cestě k oběhovému hospodářství

Na začátku projektu nebyly v Nigérii s recyklací plochých obrazovek téměř žádné zkušenosti. Vyřazené monitory se hromadily na skládkách, což představovalo značné riziko pro lidi a životní prostředí. Recyklační partner byl proto nejprve vyškolen v ruční demontáži plochých obrazovek. To zahrnovalo bezpečné odstranění trubic černého světla obsahující rtuť, bezpečnou demontáž všech ostatních elektronických součástek a identifikaci a oddělení různých typů plastů, včetně těch, které obsahují nebezpečné bromované zpomalovače hoření.

Na konci projektu byl recyklátor schopen velmi bezpečným a efektivním způsobem demontovat ploché panely, snížit náklady na tuto činnost o více než polovinu a vrátit suroviny do oběhu. Přestože je cesta ještě dlouhá, jedná se o povzbuzující první kroky ke skutečně udržitelné budoucnosti.

Stránky pilotního projektu: https://prevent-waste.net/en/pilotprojects/nigeria/

Tento projekt je financován z iniciativy PREVENT Waste Alliance, iniciativy německého spolkového ministerstva pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (BMZ). Více informací: https://prevent-waste.net/en/

Více informací o udržitelných monitorech Philips: https://www.philips.co.uk/c-e/so/monitors/green-monitors

O společnosti MMD

Společnost MMD-Monitors & Displays Holding BV (dále jen „MMD“), registrovaná v Nizozemí a sídlící v Amsterdamu, je 100% ve vlastnictví společnosti TPV Technology Limited („TPV“), která je předním světovým výrobcem LCD monitorů a televizí. MMD disponuje výhradními právy na prodej a marketing monitorů značky Philips po celém světě. Kombinací silné značky Philips a výrobních možností společnosti TPV oslovuje MMD široké spektrum klientů s nabídkou inovativních produktů. https://mmdmonitors.com/

Společnost The Pokémon Company International představuje kampaň „Pokémon together“ v rámci oslav Dne pokémonů

Trenéři po celém světě jsou zváni na akci „Pokémon Together“ a oslavu ducha propojení napříč zábavní franšízou v roce 2023. Dnes byla spuštěna upoutávka na kampaň, online centrum a výzva ke sdílení fanouškovského obsahu #PokemonTogether.

27. února 1996 byly v Japonsku uvedeny na trh první videohry Pokémon, Pokémon Red a Pokémon Green, které hráčům představily koncept soubojů a obchodování s Pokémony prostřednictvím propojení jejich zařízení Gameboy. To předznamenalo začátek jedné z nejoblíbenějších zábavních franšíz na světě, která si získala komunitu celosvětových fanoušků známých jako „trenéři“.

Od té doby se trenéři po celém světě scházejí, aby 27. února, známého spíše jako Den Pokémonů, oslavili svou lásku ke značce. Letos společnost The Pokémon Company International oslavuje původního a trvalého ducha propojení, který začal s těmito prvními hrami, a zve trenéry na akci „Pokémon together“ po celý rok 2023. Dnes byla spuštěna speciální upoutávka ilustrující koncepci programu, kterou si můžete prohlédnout zde.

Na úvod kampaně vyzývá společnost The Pokémon Company International trenéry, aby v tento Den Pokémonů oslavili společně. Počínaje dnešním dnem jsou fanoušci po celém světě vyzýváni, aby na sociálních sítích zveřejnili fotografie a videa, na nichž prezentují svou lásku k této franšíze a sdílejí své oblíbené vzpomínky. Příspěvky označené #PokemonTogether budou mít šanci být spojeny do mozaiky ve stylu ikonického Poké Ballu, která bude odhalena na Den Pokémonů. Na oficiálních účtech @PokemonNewsUK se budou také objevovat příspěvky #PokemonTogether od členů celosvětové komunity fanoušků, aby tím ukázali dalším trenérům, co Pokémon znamená pro mnoho lidí po celém světě.

„Pokémon má od svého počátku jedinečnou schopnost fyzicky i virtuálně spojovat lidi,“ řekl Andy Hartpence, ředitel marketingu značky The Pokémon Company International a dodává: „Těšíme se, že v roce 2023 oslavíme aspekt značky a pozveme její pozoruhodnou komunitu fanoušků, aby si vyzkoušeli mnoho způsobů, jak se mohou spojit napříč celou sérií. Spojujeme trenéry, aby hráli, objevovali, sledovali, sbírali nebo obchodovali a počínaje letošním Pokémoním dnem i oslavovali samotné Pokémony.“

Chcete-li se podívat na odhalení mozaiky Poké Ball, můžete navštívit online centrum, které bylo dnes spuštěno na adrese Pokemon.co.uk/Together. Fanoušky také vyzývají, aby sledovali i další podrobnosti o oslavách Dne Pokémonů a připojili se ke konverzaci s dalšími trenéry pomocí #PokemonTogether.

O Pokémonech

The Pokémon Company International, dceřiná společnost japonské The Pokémon Company, spravuje majetek mimo Asii a je zodpovědná za správu značky, licencování, marketing, karetní hru Pokémon Trading Card Game, animovaný televizní seriál, domácí zábavu a oficiální webové stránky Pokémon. Hra Pokémon byla uvedena na trh v Japonsku v roce 1996 a dnes je jednou z nejoblíbenějších dětských zábavních atrakcí na světě. Další informace naleznete na adrese www.pokemon.co.uk.

Až do konce února soutěží hráči u CZC o tři nabušená herní doupata v celkové hodnotě 200 tisíc

Tři bohatě vybavená herní doupata – počítačové, PlayStation a Xbox – mohou vyhrát zákazníci za nákup na CZC. I první cenu, kompletní herní set včetně stolu a židle, může vyhrát každý, kdo si objedná do konce února jeden z více než tisíce vybraných produktů zařazených do speciálního soutěžního menu Be a Gamer. CZC chce soutěží podpořit neustále se rozšiřující nabídku zboží a služeb zaměřenou na hráče.

Pro komunitu geeků a hráčů je CZC jedním z nejpopulárnějších českých dodavatelů. Spolu s projektem Be a Gamer, který rozšiřuje nabídku o řadu zajímavých služeb, probíhá nyní na stránkách CZC soutěž o tři mimořádně hodnotné ceny. V soutěži Be a Gamer je definováno herní menu zahrnující více než tisíc soutěžních produktů – od energetických nápojů až po nejvýkonnější herní notebooky. Nákupem každého z nich je zákazník zařazen do soutěže.

Prostřednictvím soutěže zve CZC zákazníky také do CZC.Klubu, v němž mohou sbírat za nákupy v kategorii Be a Gamer body a následně je proměnit v extra slevy, dopravu zdarma či další výhody a služby. Oslovit hráče a geeky mají také propracovaní nákupní rádci, které CZC neustále rozšiřuje.

Komunita počítačových i konzolových hráčů je našemu konceptu velmi blízká. Proto pro ni připravujeme pravidelně zvýhodněné nabídky a zajímavé akce, mezi které patří i právě probíhající soutěž Be a Gamer. Prostřednictvím soutěže a paralelně probíhajících aktivit chceme oslovit i nové zákazníky, kteří ocení například naši službu Garance férové ceny. Ta zaručuje dorovnání ceny v případě, kdy najde zákazník totožné zboží u konkurence levněji,“ doplňuje Milan Duda, ředitel marketingu CZC.

O CZC:

CZC je populární internetový obchod zaměřený především na počítače a elektroniku a v tomto segmentu je dvojkou na trhu. V sortimentu má přes 65 000 druhů produktů od notebooků přes mobilní telefony až po IT speciality. Díky vlastním skladům a pobočkám po celé České republice dodává zboží ve stejný či následující den od objednání. Mezi zákazníky patří nejen domácí uživatelé, hráči a počítačoví nadšenci, ale také firmy, školy a instituce. CZC je součástí Allegro Group, mezinárodní internetové společnosti, která patří do skupiny globální technologické korporace Naspers.

Česká technologie bojující s nemocničními infekcemi pokrývá čtvrtinu tuzemských lůžek. Produkt HAIDi společnosti Datlowe sklízí mezi lékaři úspěch

Boj proti nemocničním infekcím – to je cíl technologické společnosti Datlowe a jejího nástroje HAIDI. Ten za pomoci algoritmů strojového učení a umělé inteligence pomáhá lékařům a dalším specialistům analyzovat v nemocnicích zdravotnickou dokumentaci a zlepšovat prevenci. Technologii HAIDI si pořídilo již 23 českých nemocnic. V současné době je nástroj společnosti Datlowe využíván nejen v České republice, ale také v Rakousku a na Slovensku. Právě slovenská Fakultní nemocnice Trnava představila první výsledky HAIDI v praktickém provozu. Společnost v blízké době hodlá nadále rozšiřovat portfolio svých produktů a expandovat do dalších evropských států.

„Skutečnost, že naše technologie může pomáhat v takové míře českému zdravotnictví, je pro nás velký milník. Těší nás, že její praktické dopady inspirují k jejímu využívání i další zdravotnická zařízení,“ komentuje Jakub Kozák, spoluzakladatel a CEO Datlowe.

Technologie HAIDI pomáhá nemocničnímu personálu shromažďovat data z veškeré zdravotnické dokumentace. Ty následně interpretuje do podoby přehledu možných rizik způsobených infekcemi spojenými se zdravotní péčí. Takzvané nozokomiální nákazy jsou typem infekcí vznikajících pobytem v nemocničním prostředí či chirurgickými zákroky. Tyto infekce jsou obvykle spojeny s častými rezistencemi vůči klinicky používaným antibiotikům, a tedy náročnější léčbou. HAIDI k odhalování těchto rizik využívá metody zpracování přirozeného jazyka a strojové učení.

Čtvrtina lůžek v českých nemocnicích

Technologii společnosti Datlowe si doposud pořídilo celkem 23 českých nemocnic a v současné době je nasazena u téměř 8 tisíc lůžek jak akutní, tak následné péče s výjimkou léčeben dlouhodobě nemocných a psychiatrických zařízení. Implementována je u dalších takřka 4,5 tisíce lůžek. Mezi nemocnicemi, které HAIDI vyžívají, nalezneme například Krajskou zdravotní (holding nemocnic v Ústeckém kraji), Nemocnici Havířov či Nemocnici Jihlava, která technologii implementovala jako vůbec první v České republice.

„HAIDI si přízeň mezi odborníky v současné době pěstuje nejen na tuzemské scéně, ale od loňského roku i v zahraničí. Naše technologie je využívána například v rakouské Krankenhaus der Barmherzigen Schwestern Ried, ve slovenské Fakultní nemocnici Trnava nebo v nemocnici Svět zdraví Michalovce,“ dodává Kozák.

Plány na rok 2023

V letošním roce technologická firma Datlowe plánuje rozšířit svůj tým a zvýšit pokrytí v českých, rakouských i německých nemocnicích. Vedle technologie HAIDI plánuje také představit právě připravovaný produkt pro klinické farmaceuty.

„V současné době se soustředíme na dokončení klíčových implementací v České republice, kde pokrýváme čtvrtinu pro naše řešení relevantních nemocnic, a expanzi do dalších evropských států, zejména Německa. Momentálně také pracujeme na vývoji dalších produktů, které mají potenciál nemocnicím pomáhat,“ shrnuje plány Datlowe Kozák.

Více o Datlowe

Datlowe je český startup, který prostřednictvím nástroje HAIDI pomáhá nemocnicím analyzovat a interpretovat zdravotnickou dokumentaci. Pro tento účel využívá pokročilých metod, např. zpracování přirozeného jazyka (NLP) nebo strojového učení (ML). HAIDI shromažďuje data z veškerých informačních zdrojů nemocnice, která interpretuje do podoby přehledu možných zdravotních rizik způsobených infekcemi spojenými se zdravotní péčí. Tzv. nozokomiální nákazy jsou infekce vznikající pobytem v nemocničním prostředí, chirurgickými zákroky apod. Vyznačují se častou rezistencí vůči širokému spektru antibiotik, a tedy náročnější léčbou. Produkt Datlowe automatizuje monitoring tohoto typu infekcí, značně zjednodušuje práci lékařům, maximalizuje prevenci a v konečném důsledku šetří náklady celého zdravotnického zařízení.

Limitovaná edice herního příslušenství SteelSeries na motivy Destiny 2: Lightfall

Společnost SteelSeries, přední světový výrobce herních a esportových periferií, KontrolFreek, výrobce doplňků k příslušenství, a Bungie, tvůrce MMO hry Destiny 2, představují limitovanou edici herního příslušenství, které oslavuje vydání rozšíření s názvem Lightfall.

Limitovaná edice byla inspirována paletou barev a atmosférou velkoměsta Neomuna a přenáší tak sci-fi svět hry Destiny do reálného života prostřednictvím headsetu Arctis 7+, myši Aerox 5 Wireless, podložky pod myš QcK Prism XL a KontrolFreek gripu na ovladač. Při nákupu těchto produktů získá hráč jako bonus exkluzivní herní skiny do hry.

SteelSeries Arctis 7+ Destiny 2: Ligthfall Edition

Bezdrátový headset nabízí čistý zvuk a kvalitní mikrofon na všech herních platformách a operačních systémech včetně PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch, Mac, Android a Oculus Quest 2. Využívá bezdrátový USB-C adaptér pro bezztrátový přenos s nízkou latencí přes 2,4GHz síť.

Lehká a přitom velmi pevná konstrukce s ocelovým rámem a flexibilním hlavovým mostem zajistí maximální pohodlí při dlouhých herních seancích.

Sluchátka disponují více než 30hodinovou výdrží baterie a jsou vybavena funkcí ChatMix pro snadnou úpravu poměru hlasitosti. Ovládání je dostupné přímo na náušnících, z jednoho lze pak také vytáhnout ClearCast mikrofon s obousměrnou charakteristikou pro potlačení okolního hluku a LED indikátorem ztlumení.

Spolu s headsetem jsou k dispozici kódy pro získání speciálně navržených vizuálních vylepšení ve hře Destiny 2.

SteelSeries Aerox 5 Wireless Destiny 2: Ligthfall Edition

Velmi lehká multižánrová herní myš s hmotností pouhých 74 g poskytuje dlouhou 180hodinovou výdrž na baterii a funkci rychlého nabíjení, kdy 15 minut nabíjení znamená 40 hodin hraní. Bezdrátová technologie Quantum 2.0 a Bluetooth znamená širokou kompatibilitu.

Myš nabízí 9 programovatelných tlačítek a kvalitní optický senzor TrueMove Air pro maximální přesnost.

V balení jsou opět dostupné kódy pro speciální herní prvky.

SteelSeries QcK Prism XL Destiny 2: Ligthfall Edition

Dvouzónové RGB podsvícení zdobí kvalitní a funkční 4 mm tlustou podložku optimalizovanou pro přesné sledování pohybu myši s nízkým i vysokým DPI. Její velkorysá plocha 900×300 mm nabízí hráčům dostatek prostoru pro takřka neomezené pohyby. Nechybí kódy odemykající bonusy ve hře.

SteelSeries Arctis Nova Pro Booster Pack Destiny 2: Ligthfall Edition

Příslušenství pro nejnovější a oceňovanou řadu headsetů Arctis Nova se skládá z unikátních magnetických krytů náušníků a flexibilní čelenky představující hlavový most. Kompatibilní je s headsety Arctis Nova Pro a Nova 7.

K dispozici jsou exkluzivně na SteelSeries.com a BungieStore.com

KontrolFreek Performance Thumbsticks Destiny 2: Ligthfall Edition

Laserem upravený design a fialové barevný nádech byly inspirovány symbolikou rozšíření Lightfall hry Destiny 2. Dvě různé výšky gripů v balení umožní každému hráči zvolit si ideální kombinaci pro maximální výkon pro online hraní. Přidáním 10 mm k sériově vyráběným analogovým páčkám hráč získá lepší kontrolu, citlivost, a tedy celkovou přesnost, díky prodloužení dráhy po oblouku a snížení síly nutné pro jejich pohyb. I v případě tohoto příslušenství hráč získá kód do hry.

Další novinky

V rámci spolupráce Destiny 2 a SteelSeries vytvořili zvukoví designéři hry Destiny vlastní předvolbu v aplikaci Sonar, která umožní posunout zvukový zážitek do jiné dimenze.

Sonar je špičkový zvukový software, který poskytuje hráčům svobodné nastavení zvuku prostřednictvím profesionálního parametrického ekvalizéru. Aplikace Sonar podporuje headset jakékoli značky a díky tomu je neomezená možnost ovládání zvuku ve hrách či prostorový zvuk, týmová komunikace a nastavení mikrofonu dostupné každému hráči. V rámci her lze přizpůsobit každou jednotlivou frekvenci, vytáhnout si zvuky, na kterých nejvíce záleží a získat tím výhodu oproti soupeři. Sonar je součástí ekosystému SteelSeries GG stejně jako aplikace Moments pro snadné nahrávání, upravování a sdílení herních klipů.

Destiny 2

Ve hře Destiny 2 jsou hráči tzv. Guardians neboli strážci, obránci Last City posledního města lidské rasy ve sluneční soustavě. Hra nabízí filmový příběh, náročné kooperativní mise a řadu režimů a mnoho možností modifikace postavy včetně jejího vybavení.

Rozšíření Lightfall přináší do hry společného nepřítele. Calus je zlovolný bývalý císař rasy Cabal, který se vrátil do naší sluneční soustavy spolu s Pyramids jako Disciple of the Witness – vesmírnými nepřáteli poprvé odhalenými v expanzi Destiny 2: The Witch Queen. Pomocí schopností, které přinese nová podtřída Strand, budou strážci prozkoumávat nové velkoměsto Neomuna na Neptunu, které je pod útokem Calovy tajemné a smrtící armády Shadow Legion.

Dostupnost

Limitovaná edice produktů na motivy hry Destiny 2 je celosvětově dostupná prostřednictvím SteelSeries.com, KontrolFreek.com a BungieStore.com za doporučené koncové ceny:

O SteelSeries

SteelSeries je celosvětově známou značkou a lídrem v oblasti herních, konzolových a esport periferií zaměřených na prémiovou kvalitu, inovace a funkčnost. Společnost SteelSeries byla založena v roce 2001 a neustále posouvá výkon příslušenství na vyšší úroveň, a to díky inovacím a technologiím, které představuje jako první na trhu, a které umožňují hráčům hrát lépe, trénovat déle a čelit výzvám. SteelSeries je předním podporovatelem esportu a soutěžního hraní, spojuje hráče a podporuje smysl pro komunitu a cílevědomost. Právě Steelseries komunita profesionálních hráčů a herních nadšenců je hnací silou společnosti, ovlivňuje návrhy a výrobu každého jednoho produktu a ekosystému v aplikaci SteelSeries GG. Pod křídy SteelSeries jsou značky KontrolFreek, lídr v oboru kvalitního příslušenství pro ovladače, a Nahimic, lídr v oblasti 3D zvukových řešení pro hraní her. V roce 2022 se SteelSeries připojila do skupiny GN, světového lídra v oblasti inovativních a inteligentních audio a video komunikačních řešení prodávaných v přibližně 100 zemích světa. SteelSeries najdete na sociálních sítích Facebook @SteelSeries, Instagram @SteelSeries, Twitter @SteelSeries nebo na webu SteelSeries.com.

Pozastavení růstu cen a stoupající poptávka po kancelářích v Praze

V roce 2022 představovala nová kancelářská výstavba v Praze přibližně 75 400 metrů čtverečních. I přesto, že se roční objem nově dokončených ploch oproti roku 2021 zvýšil o 34 %, celkově byl pod dlouhodobým průměrem, který činí přibližně 130 000 metrů čtverečních ročně. Rok 2023 by měl přinést změnu a rozsáhlejší výstavbu, díky které by měl pražský kancelářský trh do roku 2025 dosáhnout hranice 4 milionů metrů čtverečních. S koncem roku se zastavil několik kvartálů patrný růst cen nájemného. Vyplývá to z průzkumu společnosti Colliers, která patří ke špičce v poskytování diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic.

Většina projektů dokončených v průběhu roku 2022 stále nabízí nové volné prostory, k dispozici je v nich aktuálně přibližně 38 700 čtverečních metrů v 7 projektech rozptýlených na dílčích trzích Prahy 1, 5 a 8. Patří mezi ně i budova s názvem Na Knížecí Office, která reprezentuje jediný dokončený projekt ve 4. čtvrtletí, které bylo ve smyslu dokončené výstavby nejslabším obdobím loňského roku. Celková neobsazenost je aktuálně na úrovni 7,7 %, což představuje zhruba 293 600 metrů čtverečních volných ploch. Protože během 3. a 4. čtvrtletí 2022 nebyla zahájena žádná nová výstavba, větší nabídku nových ploch lze očekávat až v roce 2025, a to zejména díky plánům developerů zahájit v roce 2023 výstavbu až 300 000 metrů čtverečních.

Meziročně o 40 % vyšší čistá realizovaná poptávka

Hrubý objem realizované poptávky v Praze zakončil rok silným výsledkem – 151 800 metrů čtverečních. Jedná se o nejvyšší hrubý objem za jedno čtvrtletí od roku 2018. Podíl čisté realizované poptávky byl naopak nižší než v předchozích čtvrtletích. „V absolutních číslech jsme zaznamenali přibližně 60 600 metrů čtverečních nových pronájmů, expanzí nebo předpronájmů. V procentuálním vyjádření to představovalo pouze 40 %. Největší transakcí zaznamenanou ve 4. čtvrtletí bylo předjednání smlouvy s telekomunikačním operátorem O2, který využívá celou budovu Gamma na Brumlovce v Praze 4 o rozloze cca 29 000 metrů čtverečních. Tato transakce byla zároveň největší transakcí v roce 2022,“ přibližuje Josef Stanko z oddělení průzkumu trhu ve společnosti Colliers s tím, že celková čísla za rok 2022 jsou působivá. Hrubá realizovaná poptávka dosáhla rekordního objemu 547 300 metrů čtverečních, což je o něco málo více než v nejúspěšnějších letech 2017 a 2018. V porovnání se zmíněnými dvěma roky však byl v roce 2022 zaznamenán výrazně vyšší podíl renegociací, a to přibližně 46 % oproti 28 % v roce 2017. Objem čisté realizované poptávky představoval 294 100 metrů čtverečních, což je přibližně 40% meziroční nárůst.

Z pohledu jednotlivých odvětví se na hrubé realizované poptávce v průběhu roku nejvíce podílely technologické společnosti, a to 27 %, následované finančními a farmaceutickými společnostmi s 11 % a 9 % hrubé realizované poptávky. Podíly na čisté poptávce byly zhruba podobné jako v případě hrubých hodnot.

Růst nájemného se zastavil

S koncem roku se zastavil závod ve zvyšování nájemného. Nejvyšší dosažitelné nájemné neboli prime rent, činil v Praze ve 4. čtvrtletí roku 2022 přibližně 26,50 EUR za metr čtvereční a měsíc, tedy přibližně stejně jako v předchozím čtvrtletí. Některé projekty sice nabízejí menší jednotky i za ceny nad 30 EUR, ty jsou však považovány spíše za jednorázové transakce.

Nájemné v nejžádanějších lokalitách v rámci širšího centra Prahy, jako je Brumlovka, Pankrác nebo Karlín, se v současné době pohybuje mezi 17,50 a 18,00 EUR za metr čtvereční měsíčně a v nejlepších kancelářích ve vnějším centru, které představují lokality jako Nové Butovice, Vysočany nebo The Park na Chodově, může dosáhnout až 16,00 EUR za metr čtvereční měsíčně.

Díky průměrné inflaci v roce 2022 (EU HICP 8,5 % a CZ CPI 15,1 %) očekáváme, že letos se celková úroveň nájemného zvýší. Stávající kancelářský trh, zejména starší kanceláře bez moderních prvků či certifikací, však bez patřičných investic výraznější nárůst požadovaného nájemného ospravedlní jen stěží.

Rok 2023 ve znamení hledání nových způsobů výstavby

V roce 2023 se očekává dokončení 129 000 m čtverečních nových kanceláří, což by mohlo uspokojit rostoucí poptávku. Většina objemu poptávky bude nicméně pocházet z renegociací současných smluv. „Na jedné straně je to dáno nízkou neobsazeností a nedostatkem možností pro potenciální nové nájemce, na straně druhé pak současnou ekonomickou nejistotou, snižováním počtu zaměstnanců a tlakem na úsporu některých provozních nákladů,“ vysvětluje Josef Stanko.

Investoři a dlouhodobí majitelé nemovitostí se budou také snažit dále zlepšovat svá portfolia směrem k plnění environmentálních a sociálních požadavků. Někteří developeři by se rádi začali orientovat na alternativní přístupy a stali se průkopníky nových způsobů výstavby, ať už jde o širší použití dřeva, nízkoemisního cementu a dalších. „Zásadní je v tomto ohledu trvat také na změnách stavební legislativy v České republice a otevřeně po nich volat, neboť i zde jsou nastaveny limity, na které je pro realitní sektor klíčové poukazovat a angažovat se v diskusi,“ říká na závěr Josef Stanko. 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Mews stále roste, globální tým má od loňského ledna o 276 lidí více

Český scaleup Mews, přední cloudový poskytovatel služeb v oblasti pohostinství, stále roste, a to z byznysového i z personálního hlediska. Produkt Mews využívá na 3 000 hotelů v 70 zemích světa a přes platební bránu Mews Payments protekly v loňském roce 2 miliardy eur, přičemž 1 miliarda v období od srpna do konce října. Na začátku roku 2022 zaměstnávala společnost 401 lidí, 207 z toho byli Češi. Na konci roku čítal globální tým 677 lidí a českých zaměstnanců bylo 265. Mews svůj produkt neustále vyvíjí a škáluje, kromě toho vydala společnost loni v létě nový produkt Mews for Salesforce a spustila investiční odnož Mews Ventures. Zároveň v prosinci uzavřela investiční kolo Series C, ve kterém získala 185 milionů dolarů.

„Na začátku loňského roku jsme si dali jasný cíl vyrůst byznysově i personálně. Nábor lidí se u nás prakticky nezastavil a čísla za naši platformu – tedy nárůst klientů, počet komunitních akcí a náš byznys celkově – jsou také velmi optimistická. Naplno jsme loni obnovili offline komunitní akce v rámci TechUncovered, kde se setkáváme s ostatními technologickými firmami a sdílíme společné know-how. Kromě toho organizujeme další přednášky na technologická témata. Naši kolegové zároveň vystupují na různých konferencích, v nedávné době se jednalo například o TechMeetup v Ostravě nebo ProductTank v Brně,“ říká Jan Meissner, community manager v Mews.

Po personální stránce se společnost Mews rozrostla v roce 2022 o 276 zaměstnanců. Globálně měl na konci loňského roku Mews tým 677 lidí, z toho 265 představují čeští zaměstnanci. Pražské kanceláře Mews se nachází v Paláci I. P. Pavlova, kde má společnost pronajaté celé druhé a třetí patro. Pražská a britská pobočka získaly v roce 2021 mezinárodní certifikaci Great Place to Work® a zájem o pracovní pozice v Mews neopadá. Předloni se o práci v Mews ucházelo přes 10 tisíc lidí, v loňském roce se počet více než zdvojnásobil. Od ledna do konce roku 2022 obdržela společnost životopisy od 25 933 uchazečů.

„Budování silného týmu jde také ruku v ruce s diverzitou a inkluzivitou. V Mews se snažíme například pomocí aktivit s Czechitas budovat v Česku silnou komunitu vývojářek. Nezaměřujeme se však pouze na Českou republiku. Různorodé talenty se snažíme přilákat i na evropské úrovni, například skrze akci European Women in Tech, která se bude konat 28. a 29. června letošního roku v Amsterdamu,“ dodává Matthijs Nieuwland, employer branding manager v Mews.

Produkt, který se rozvíjí společně s uživateli

Mews svůj produkt nadále škáluje a vyvíjí, aby co nejlépe sloužil svým uživatelům a nabízel co možná nejintuitivnější rozhraní. I proto počet API integrovaných partnerů vzrostl v loňském roce o 680. Společnost zároveň rozšířila své působení o další nemovitosti a každá má v průměru více integrací než dříve. Součástí produktu Mews je také platební brána Mews Payments, která loni zpracovala platby v hodnotě 2 miliard eur, z toho 1 miliardu v období od srpna do konce října.

V prosinci 2022 uzavřel scaleup Mews investiční kolo Series C, ve kterém získal 185 milionů dolarů. Sumu plánuje využít k urychlení inovace produktů a posílení globální expanze. Investice zároveň umožní společnosti zaměřit se na fúze a akvizice skrze investiční odnož Mews Ventures, která má na kontě akvizice produktů Hotel Perfect, Base7booking a Planet Winner. Kromě samotného produktu Mews, tedy hotelového systému pro správu nemovitosti (PMS), se společnost věnuje rozšiřování svých služeb. Loni v létě vydala nový produkt Mews for Salesforce ve spolupráci se Salesforce, platformou pro řízení vztahů se zákazníky.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Umí mimo jiné přijímat platby, řešit kompletní management hotelu včetně personálu, a především pak podporuje připojení na vlastní API, takže se může jakákoli jiná služba v případě zájmu se systémem propojit. Platformu dnes využívá na 3 000 ubytovacích zařízení v 70 zemích po celém světě. Společnost Mews vznikla v Praze a v současnosti má sídlo v Amsterdamu. Kromě toho má kanceláře také v Londýně, Bruggách, New Yorku a dalších městech. Součástí týmu Mews je více než 600 lidí. V investičních kolech A, B a C získal scaleup Mews celkem 225 milionů dolarů. Kromě toho získal na konci roku 2021 také strategickou investici od giganta Salesforce a v létě 2022 uvedl Mews for Salesforce, první nativní integraci mezi systémem pro správu nemovitostí a platformou pro řízení vztahů se zákazníky.

Společnost Signify oznámila finanční výsledky za rok 2022

Společnost Signify, světový lídr v oblasti osvětlení, vykázala celoroční prodeje ve výši 7,5 miliardy EUR, nominální tržby vzrostly oproti předešlému roku o 9,5 %. Technologie LED tvoří dlouhodobě majoritní část Signify obchodování, v roce v 2022 se jednalo o 83% podíl.

V minulém roce jsme čelili řadě mimořádně náročných překážek. Výkyvy zahraničních podmínek se v průběhu roku dále prohlubovaly a museli jsme tomu přizpůsobit naši společnost i cíle. Ačkoliv marži a cash flow významně ovlivnila inflace a narušení dodavatelského řetězce, naše podnikání v oblasti chytrého osvětlení rostlo a dosáhlo téměř dvoumiliardového obratu. Zákazníkům jsme přinesli nová inovativní a udržitelná řešení osvětlení se speciálním důrazem na úsporu energií. Pokračovali jsme však také v cestě směrem ke zdvojnásobení pozitivního vlivu firmy na životní prostředí a společnost,“ uvedl Eric Rondolat, CEO společnosti Signify. 

Výhled do roku 2023

Společnost Signify očekává, že bude v první polovině roku přetrvávat volatilita a ke zvýšení výkonu dojde v druhé části roku. „Naší klíčovou prioritou v roce 2023 bude zlepšení ziskovosti a návrat k úrovni volného peněžního toku odpovídající předchozím letům. Intenzivně se soustředíme jak na řízení divize běžného prodeje, ale i na přechod na energeticky účinná, chytrá a udržitelná řešení. Pokračovat budeme také v naší strategii investic a podpory inovací,“ vysvětluje Rondolat.

Brighter Lives, Better World

Signify dokončila druhý rok svého projektu udržitelnosti Brighter Lives, Better World 2025 a dosáhla dalšího pokroku směrem ke zdvojnásobení svého pozitivního dopadu na životní prostředí a společnost.

Cíle projektu:

  • Zdvojnásobit tempo Pařížské dohody – kumulativní snížení emisí uhlíku v celém hodnotovém řetězci je na dobré cestě k dosažení cíle pro rok 2025. K tomu přispívá především energeticky účinné a chytré LED osvětlení, které snižuje emise během provozu.
  • Zdvojnásobení příjmů z udržitelných řešení na 32 % – tyto tržby dosáhly 29 % a jsou na dobré cestě, hlavně díky funkčním a udržitelným svítidlům.
  • Zdvojnásobení výnosů v rámci projektu Brighter lives na 32 % – tyto příjmy dosáhly 27 % a jsou na dobré cestě k dosažení cíle pro rok 2025. K výnosům nadále nejvíce přispívají portfolia Consumer Wellbeing a Safety & Security.
  • Zdvojnásobení podílu žen ve vedoucích pozicích na 34 % – podíl žen ve vedoucích pozicích činil 28 %. V posledním čtvrtletí se společnost Signify zaměřila také na zlepšení inkluzivních postupů při náboru zaměstnanců a na interní rozvoj talentů. Tato opatření pomáhají realizovat její ambice v oblasti diverzity.

Ve čtvrtém čtvrtletí získala společnost Signify několik nezávislých ocenění za své vedoucí postavení v oblasti udržitelnosti a opatření v oblasti ochrany klimatu. Společnost Signify byla také zařazena na klimatický seznam CDP a šestý rok po sobě se umístila ve světovém indexu DJSI.

O společnosti Signify

Společnost Signify (Euronext: LIGHT) je světovým lídrem v oboru osvětlovací techniky pro profesionální zákazníky i koncové spotřebitele, včetně osvětlení pro internet věcí (IoT). Produkty značky Philips a systém propojeného osvětlení a datových služeb Interact vytvářejí přidanou obchodní hodnotu
a pomáhají ke zlepšování života v domácnostech, kancelářích, průmyslových objektech i na veřejných prostranstvích. Společnost Signify, která v roce 2022 dosáhla tržeb ve výši 7,5 miliardy eur a zaměstnává přibližně 35 000 zaměstnanců ve více než 70 zemích světa, má za cíl rozvíjet mimořádný potenciál světla, který dokáže rozjasňovat životy lidí a zlepšovat svět. Signify klade mimořádný důraz na udržitelnost a již v roce 2020 dosáhla uhlíkové neutrality. Od vstupu na burzu je společnost již šest let po sobě v indexu Dow Jones Sustainability a byla oceněna jako Industry Leader v letech 2017, 2018 a 2019. Novinky týkající se společnosti Signify najdete na stránkách Newsroomu, Twitter, LinkedIn a Instagram. Informace pro investory jsou na webové stránce Investor Relations.

5 skladeb, které prověří kvalitu zvuku vašich sluchátek

Říká se, že u audio zařízení bývá kvalita zvuku přímo úměrná jejich ceně. Ne vždy je to však pravidlem – i cenově dostupnější modely mohou nabídnout kvalitní poslech s přesně vykreslenými tóny. Vybrali jsme proto pětici skladeb, která spolehlivě otestuje kvalitu vašich bezdrátových sluchátek napříč širokou škálou zvuků.

Referenčním modelem z cenově dostupné kategorie pod pomyslnou hranicí 2 500 Kč jsou sluchátka FreeBuds 5i, nejnovější generace oblíbené řady špuntových sluchátek od Huawei. Vedle dobře známých funkcí se FreeBuds 5i pyšní také certifikací Hi-Res Audio, která potvrzuje vysokou úroveň kvality reprodukovaného zvuku.

Jak tedy zjistit, že vaše sluchátka hrají opravdu dobře? Kvalita zvuku se neměří funkcemi uvedenými na obalu, ale samotným používáním, poslechem a vnímáním hudby. Chcete-li sluchátka dobře otestovat, je třeba vyzkoušet, jak si vedou v celém zvukovém spektru. K tomu jsme pro vás připravili seznam skladeb, na kterém si můžete snadno ověřit, jak sluchátka fungují v různých žánrech moderní hudby.

Don’t Stop Me Now – Queen

Legendární rytmická píseň nesmrtelné skupiny Queen. Singl „Don’t Stop Me Now“ vyšel v roce 1979 jako hlavní píseň alba „Jazz“. Autorem této skladby je Freddie Mercury a představuje všechny znaky jeho hudebního mistrovství. Své místo v testovacím playlistu si vysloužila především pro svou univerzálnost. Má dobrý základ všeho, co pro test kvalitních sluchátek potřebujete – střední basy přerušované vysokými doprovodnými vokály a rockový nádech. Stačí jen zapnout funkci ANC (Active Noise Cancelling), nasadit sluchátka a ponořit se do rytmu basů, zatímco se vaše tělo začne vlnit v nostalgii této chytlavé melodie.

Highest In The Room – Travis Scott

Na druhém místě našeho playlistu je populární píseň amerického rappera Travise Scotta. Singl „Highest In The Room“ vyšel v roce 2019 a oproti jeho předchozím skladbám přináší zcela jinou atmosféru – text je poetičtější, rytmus pomalejší a melodičtější, než je u většiny rapových písní zvykem. Pulzující basy silně vynikají a tím také dobře otestují, jak sluchátka dokáží regulovat dunivé tóny, a přitom vyvážit ostatní zvuky v pozadí, včetně vokálů. To ocení zejména posluchači, kteří se nemohou nabažit hiphopových umělců – díky vysoce kvalitnímu zvuku si budou moci vychutnat svého oblíbeného interpreta v té nejlepší podobě.

Bad Guy – Billie Eilish

Dalším pokladem na našem seznamu je skladba od mladičké zpěvačky, se kterou v roce 2019 prorazila díru do hudebního světa. Singl „Bad Guy“ od Billie Eilish si své zařazení mezi testovací písně zasloužil především díky úderným basům doplněných řádkou doprovodných zvuků. Pokud chcete vědět, jak si vaše sluchátka s touto populární skladbou poradí, zaměřte se na podání basů, detaily zvukových efektů a všímejte si, jak zpracovávají okolní hluk.

Take My Breath – The Weeknd

Představte si disko hudbu, akorát v moderním pojetí – taková je skladba „Take My Breath“ od zpěváka, který si říká The Weeknd. Skladba vyšla v roce 2021 a vyznačuje se temným R&B nábojem a chraplavými vokály. Čím je právě tato píseň tak výjimečná? Obsahuje celou řadu rozmanitých tónů, které jsou však natolik vyvážené, že žádný z nich nenarušuje dojem z těch ostatních. Kvalitní sluchátka tuto skladbu přehrají tak, aby bylo vše zřetelně slyšet a zároveň aby nic výrazně nevyčnívalo.

Demons – Imagine Dragons

Náš výběr testovacích skladeb uzavřeme oblíbenou klasikou, kterou dobře zná každý fanoušek moderního alternativního pop rocku. „Demons“ je populární píseň skupiny Imagine Dragons, která spatřila světlo světa v roce 2014. Právě tato skladba je ideálním příkladem, jak zjistit, zda je zvuk ve vašich sluchátkách dobře nastavený a jestli si poradí také ve vysokých hladinách.

Během testování sluchátek je vždy důležité posoudit, jak zvládají nejrůznější žánry hudby, od heavy metalu po klasické skladby. Díky výrazným basům, čistým vokálům a potlačení okolního ruchu, které FreeBuds 5i nabízí, si na své přijde snad každý posluchač. Teď už jen vyndejte sluchátka z pouzdra, nasaďte si je pohodlně do uší, nalaďte si váš oblíbený playlist a nechte se unášet kvalitním audio zážitkem.

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Společnost HP představila nová hybridní řešení pro flexibilní pracovníky

Společnost HP uspořádala ve svém pražském sídle setkání s novináři, na kterém zástupcům médií předvedla nejnovější produkty z kategorie personal systems.

„Hybridní práce se stává novým standardem a vybavení pro ni je určující ve smyslu efektivity, lidé pracující na dálku i v kanceláři by měli být stejně produktivní a zůstávat ve spojení s ostatními,“ říká Vít Janeba, produktový manažer pro komerční stolní počítače HP pro Českou republiku a Slovensko. „Společnost HP uvádí do reálného života výkonné a inovativní technologie, které pomáhají posunout produktivitu na vyšší úroveň. Naše řešení zahrnují vybavení od notebooků, počítačů, přes tiskárny a další periferie, až po videokonferenční systémy. Nabízí i méně tradiční vybavení pro hybridní práci jako jsou all-in-one počítače nebo monitory usnadňující komunikaci a jsou šetrné k očím uživatelů při celodenní práci na počítači.“

All-in-one počítače pro práci v hybridním prostředí

All-in-one počítače od HP reprezentují optimální řešení pro spolupráci, určené pro ty, kteří pracují na stálém pracovním místě doma nebo ve firmě. Jsou vybavené řadou technologií, které uživatelům zjednodušují komunikaci a spolupráci. Uživatelé jsou dobře vidět díky 16Mpx kameře (4Mpx slučování pixelů) s funkcí HP Auto Frame, která je neustále udržuje v záběru, takže je možné zvednout se během videokonference od stolu a volně se pohybovat. Technologie dynamického vyrovnávání hlasu automaticky optimalizuje čistotu hlasu a zaručuje konzistentní hlasitost bez ohledu na to, zda uživatel mluví do mikrofonu zblízka nebo až ze 3 metrů. Redukce šumu využívající umělou inteligenci odstraňuje nežádoucí ruchy na pozadí. Funkce HP Run Quiet Design jemně vyladí nastavení ventilátorů tak, aby systémy pracovaly tiše a byly dostatečně chlazené, čímž minimalizuje rušení uživatelů a lidí kolem nich.

Jednodušší je i údržba IT infrastruktury, snadnější jsou postupy pro nasazení, zabezpečení i správu počítačů. Pomocí aplikace MyHP mohou uživatelé a IT oddělení snadno upravit nastavení počítače prostřednictvím jediného ovládacího panelu a zvládnou na něm vše – od úpravy nastavení zvuku a videa až po povolení nejnovějších aktualizací. Řešení HP Wolf Security for Business je pomáhá chránit před moderními hrozbami, zásluhou čehož zůstávají firemní i uživatelská data v bezpečí.

All-in-One počítač HP EliteOne 800 G9 s technologií HP Presence, procesorem Intel® 12. generace a systémem Windows 11, je dokonalým řídicím centrem pro hybridní pracoviště. Je vybavený displejem s 23,8 nebo 27palcovou úhlopříčkou v dotykové nebo nedotykové variantě a vyznačuje se esteticky vytříbeným vzhledem a účelnou organizací kabelů. Z těchto důvodů se skvěle hodí do domácnosti i do kanceláře. Díky technologiím Wi-Fi 6E a Bluetooth® 5.2 zaručujícím lepší konektivitu mohou uživatelé domýšlet náročné projekty a pořádat virtuální konference po celý pracovní den. Nastavitelná výška stojanu a možnost uchycení na VESA nabízejí flexibilitu při práci v hybridním prostředí. Obrazovku all-in-one lze využívat i jako samostatný displej díky HDMI vstupu.

All-in-One počítač HP ProOne 440 G9 je funkcemi nabitý počítač spolupracující s mnoha typy příslušenství, který umožní vytvářet chytrá řešení pro nejrůznější potřeby, s minimálními nároky na pracovní prostor. Lze ho využít v recepcích, open-space i stísněných prostorech. Díky stylovému designu s propracovaným vedením kabelů je možné jej umístit kdekoliv bez narušení elegance interiéru. Jeho výkon zajišťují procesory Intel 12. generace, nabízí firemní funkce, které zlepšují výkon, spolupráci, zabezpečení a správu. K jeho výkonu přispívá operační paměť DDR4 a pevné disky HDD nebo SSD. Další předností je přítomnost portů USB 3.2 Gen 1/2 Type-A, které mají vyšší přenosovou rychlost až 10 Gb/s, což je výhodou při připojení větších datových úložišť. Nechybí mu inteligentní funkce pro snížení hluku. Obrazovku all-in-one lze využívat i jako samostatný displej díky HDMI vstupu.

Velmi výkonný všestranný stolní mini počítač HP Elite Mini 800 G9 představuje výjimečnou kombinaci výkonu, rozšiřitelnosti, připojitelnosti a rychlosti s procesorem Intel Core 12. generace. Operační paměť má kapacitu až 64 GB (DDR5), pro systém, data a aplikace jsou určeny SSD disky o velikosti až 2 x 2 TB M.2 PCIe NVMe Gen 4 (NVMe RAID) a třetí pevný 2.5palcový SATA disk o velikosti až 2 TB. Profesionálně navržená moderně řešená skříň umožňuje snadný přístup k portům, zásuvkám a pozicím, které jsou umístěné tak, aby byly vždy na dosah. Dva volitelé výměnné porty dostupné i samostaně úmožnují širokou variabilitu konfigurace grafických i datových portů. Počítač HP Elite Mini 800 G9 nabízí v prezentované konfiguraci až 8 digitálních grafických výstupů a grafickou kartou nVidia RTX 3050Ti 4GB. S ní je možné zařízení použít i pro virtuální realitu. Nakonfigurovat lze i varianty s 2x pevnou sítovou kartou, 2x sériovým portem nebo Thunderbolt 3 portem s USB 4.0. V konfiguraci s 35W TDP processorem lze mini PC napájet i přímo z monitoru přes USB-C rozhraní do 100W.

HP Pro Mini 260 G9 je stolní mini PC, které splní běžné každodenní požadavky. Díky notebookovému processoru není náročné na spotřebu elektrické energie, ale zároveň nabídne možnosti pro další rozšíření. Nabízí výborný poměr cena/výkon pro využití v kancelářích a podnikové sféře, spolehlivost a dostupnost v každém ohledu. HP Pro Mini 260 G9 pohání až 10jádrový notebookový procesor 12. generace Intel Core i5-1235U, operační paměť má kapacitu až 32 GB (DDR4). Pro systém, data a aplikace je určen SSD disk o velikosti až 1 TB M.2 PCIe NVMe Gen 4 a druhý pevný 2.5 palcový SATA disk o velikosti až 2 TB . Grafický výstup zajistí grafická karta Intel Iris Xe s dvěma grafickými digitálními výstupy (DisplayPort + HDMI).

Nové monitory řady E a M

HP představuje 5. generaci svých nejpopulárnějších komerčních monitorů – řady E. Kromě zlepšení obrazových parametrů přináší nová řada „štíhlejší“ elegantní design. Velké změny doznala také ergonomie: mezi novinkami řady E jsou i 4K modely E27k a E32k, které nabízejí vysoký uživatelský komfort. Vrcholem nabídky je model E45c, který lze charakterizovat jako pracovní monitor bez kompromisů.

Nové monitory řady E nabízejí mnoho užitečných vlastností a funkcí – například připojení celé počítačové sestavy jedním kabelem USB-C, což usnadňuje přesuny z jedné místnosti do druhé. Oči pomáhá chránit technologie HP Eye Ease, která stále filtruje modré světlo, a přitom nezpůsobuje žlutý odstín na displeji. Zohledňují i závazek HP v maximální možné míře přispívat k ochraně životního prostředí – k jejich výrobě se využívá vyšší podíl recyklovaných materiálů a mají úspornější promyšlený obal. Konferenční monitory HP řady E jsou vybavené 5Mpx naklápěcí webovou kamerou pro ochranu soukromí, mikrofony s potlačením hluku a vylepšenými senzory osvětlení.

Monitory HP M24h a M27h představují ideální volbu pro ty, kteří potřebují monitor pro práci i zábavu. Díky vylepšené ergonomii jsou ideální pro práci, široké barevné spektrum je předurčuje i jako skvělou volbu pro úpravu fotek a videa.

 

Monitor HP E45c G5 Monitor HP E27k Monitor HP M24h

Prémiové příslušenství HP

Studiovou kvalitu bez studia nabízejí HDR kamery HP 960 / 965 vylepšené umělou inteligencí. Tyto 4K webové kamery automaticky korigují barvy, takže obraz vypadá věrně ve dne i v noci. Korekce barev a HDR automaticky přizpůsobí barevné podání, velký objektiv zajistí vynikající obraz i při slabém osvětlení. Duální mikrofony zachytí zvuk, který chcete sdílet, a zároveň potlačí nepatřičný hluk v pozadí. Navíc umějí automaticky sledovat mluvčího který tak zůstává vždy v centru obrazu.

Programovatelná bezdrátová klávesnice HP 970/975 představuje univerzální řešení pro práci i domácí využití. Programovatelné klávesy dávají možnost podle uživatelských preferencí zajistit jednoduché zadávání jinak složitých příkazů, potřebných při hraní i práci, multimediální klávesy jsou tu pro intuitivní přetáčení nebo pozastavení záznamu nebo streamu. Bezdrátové myši HP 930/935 poskytují díky programovatelným tlačítkům velkou možnost individualizace. Také umějí bezproblémově pracovat na vice spárovaných zařízeních, která mohou používat různé operační systémy.

O společnosti HP

Společnost HP Inc. (NYSE: HPQ) je celosvětovým lídrem v oblasti technologií a tvůrcem řešení, která umožňují lidem realizovat jejich nápady a zabývat se věcmi, na nichž jim záleží nejvíc. Společnost HP působí ve více než 170 zemích světa a nabízí širokou škálu inovativních a udržitelných zařízení, služeb a předplatitelských programů pro osobní počítače, běžný i 3D tisk, hybridní práci, hraní her a další. Více informací o HP Inc. naleznete na http://www.hp.com.

Exit mobile version