PanzerGlass™ představuje příslušenství pro řadu Samsung Galaxy S23 v čele s tvrzenými skly s podporou čtečky otisků prstů v displeji a novinkou Camera Protector pro ochranu zadních fotoaparátů

Tento týden odstartoval prodej novinek z očekávané řady vlajkových telefonů Samsung Galaxy S23. Dánský výrobce PanzerGlass™ je již na všechny nové modely připraven a nabízí inovovanou, a ještě odolnější nabídku produktů v čele s tvrzenými skly s podporou ultrazvukové čtečky otisků prstů v displeji, maximálně odolným krytem HardCase a skly Camera Protector pro ochranu zadních fotoaparátů.

Tvrzená skla nebyla ještě nikdy odolnější

Nová tvrzená skla PanzerGlass™ pro řadu Samsung Galaxy S23 přinášejí značně vyšší odolnost a spadají do kategorie Diamond Strenght. To znamená, že jsou třikrát tvrzená a ochrání telefon při pádech až z 2,5 metrů nebo snesou zátěž 20 kg na svých okrajích. Zároveň skla plně podporují ultrazvukovou čtečku otisků prstů v displeji telefonu a jsou taktéž potažena speciální antibakteriální úpravou. Uživatel se tak nemusí obávat, že by aplikací skla ztratil možnost pohodlně odemknout telefon nebo nemohl potvrdit platbu v bankovní aplikaci. Pro správnou a rychlou funkčnost čtečky otisků prstů je potřeba dodržet výrobcem doporučený postup instalace skla, a to včetně kalibrace otisků. Skla pro modely S23 a S23+ disponují celoplošným lepením, které zajišťuje 100% funkčnost i kompatibilitu bez viditelného „silikonového puntíku“ v displeji. Ochranná skla pro S23 Ultra mají kvůli zahnutému displeji okrajové lepení a nechybí jim ani plná podpora S Pen. 

Maximálně ochranní a nechá plně vyniknout design telefonu

Kryt PanzerGlass™ HardCase pro řadu Samsung Galaxy S23 přináší kombinaci maximální ochrany a zároveň nechá vyniknout jedinečný design telefonu. Díky trojnásobné certifikaci Military Standard telefon uchrání i při pádu z výšky 3,6 metrů. Kryt je tvořen z pevných křišťálově průhledných zad a měkkého TPU rámečku, čímž je zabráněno nevzhlednému žloutnutí. Povrch krytu je navíc potažen speciální antibakteriální úpravou, která zničí veškeré bakterie během 24 hodin od kontaktu. 

Ochraňte oči vašeho telefonu

Novinkou pro telefony Samsung jsou tvrzená skla PanzerGlass™ Camera Protector pro zadní čočky fotoaparátu. Aplikace Camera Protector skla eliminuje nechtěná poškození čoček při neopatrném položení telefonu na jakýkoliv povrch. Skla perfektně padnou a nehrozí tak žádné zkreslení výsledných fotografií.

Nové ochranné příslušenství PanzerGlass™ pro řadu Samsung Galaxy S23 je již v prodeji na MP.cz, Alza.cz, Mall.cz, CZC.cz, Coradia.cz, Datart.cz, Smarty.cz, PanzerProtect.cz, Krakens.cz a v prodejnách Samsung, O2, T-Mobile a NOCO. Kompletní informace o produktech PanzerGlass lze nově najít taktéž na našich oficiálních českých stránkách ochrandisplej.cz.

Doporučené prodejní ceny zmíněných produktů v závislosti na jejich provedení:

  • Od 899 CZK – Ultra-Wide-Fit tvrzené sklo (S23 a S23+ celoplošné lepení, S23 Ultra okrajové lepení a plná podpora S Pen)
  • Od 399 CZK – Camera Protector tvrzené sklo – sklo na zadní čočky fotoaparátu
  • Od 699 CZK – Kryt HardCase (3x Military Standard)

O společnosti PanzerGlass

Společnost PanzerGlass vznikla v roce 2013 v Dánsku. Od té doby byly po světě otevřeny pobočky v deseti zemích, což napomohlo k dostupnosti ochranných skel PanzerGlass™ napříč šesti kontinenty. PanzerGlass™ se svým širokým portfoliem nabízí ochranu pro různá zařízení, ať už jde o chytré telefony, tablety, notebooky i chytré hodinky.

Sennheiser HD 660S2 kombinují dokonale vyvážený přednes s ohromujícími basy, ze kterých se tají dech

Společnost Sennheiser, výrobce špičkových sluchátek, mikrofonů a audiotechniky, představila nový model audiofilských sluchátek Sennheiser HD 660S2. Staví na principech legendárních Sennheiser HD 600 a rozvíjí vylepšení, která přinesla již Sennheiser HD 660S. Pyšní se tak nejen zdokonaleným zvukovým projevem v celém frekvenčním pásmu, ale také širším frekvenčním rozsahem 8 Hz – 41,5 kHz. S křišťálovou čistotou zazní ty nejvyšší tóny, střední pásmo i nejhlubší basové frekvence. Nechybí ani sub-bas přesahující možnosti lidského sluchu, který prohloubí emotivní zážitek jak při poslechu tepající taneční hudby, tak při dramatickém nástupu tympánů symfonických děl.

Ty nejnáročnější nadchne bohaté balení, které kromě klasického nesymetrického kabelu a redukce z 6,5mm na 3,5mm Jack obsahuje i kabel pro symetrické připojení. S jeho pomocí lze zcela eliminovat indukované rušení a plně si vychutnat i ty nejjemnější hudební nuance. Samozřejmě nechybí ani certifikace Hi-Res Audio dokládající, že sluchátka přehrají každý detail daleko nad rámec CD kvality. Třešničkou na dortu je pak fakt, že se výroba vrátila do Irska, kde vznikali i jejich věhlasní předkové.

Nekompromisní zvuk plný detailů

Sennheiser HD 660S2 snoubí ověřené technologie s nejaktuálnějšími poznatky o konstrukci reproduktorů, díky čemuž posouvají kvalitu výsledného zvuku ještě dál. Konstruktéři přepracovali cívky sluchátek tak, aby se přiblížila legendárním HD 600 a 650. Impedance nových sluchátek tak stoupla na 300 ohmů a jejich cívka se může pochlubit vyšším výkonem i silnějším tlumícím efektem. Díky tomu se membrána pohybuje rychleji, přesněji a efektivněji přitom využívá vzduchové dutiny v silných magnetech. Výsledkem je nebývale konkrétní a vybroušený zvuk každého tónu s množstvím nových detailů, které v minulosti nebylo možné postřehnout. I při poslechu dobře známých oblíbených skladeb tak může posluchač objevovat nové dechberoucí nuance, o kterých dosud netušil.

Energie, skvělá dynamika a dokonalý bas

Díky rozšíření frekvenčního pásma se lze těšit také na ještě vyváženější projev v celém slyšitelném spektru i nebývalý přísun hudební energie, ze které se tají dech. Z nejnižšího klavírního A (27 Hz) běhá mráz po zádech, úderný zvuk kopáku (46-60 Hz) posluchače pohltí, jako by byl živý a syntetické zvuky taneční hudby vykouzlí úsměv na tváři každého milovníka hutných basů. Sennheiser HD 660S2 tak představují cestu k bohatému audiofilskému poslechu, který neunavuje, a přitom nechá posluchače pocítit sílu dokonale zvládnutého basu.

Cena a dostupnost

Audiofilská sluchátka Sennheiser HD 660S2 budou dostupná za cenu 14 990 Kč v elektronickém obchodě www.pantershop.cz a u vybraných partnerů. O zahájení prodeje budeme informovat. 

O společnosti Sennheiser

Sennheiser staví na více než 70 letech zkušeností, které se v rodinné společnosti předávají již od roku 1945. Řadí se mezi přední výrobce sluchátek, mikrofonů i bezdrátových přenosových systémů. Nyní společnost působí ve více než 50 zemích světa a provozuje vlastní výrobní závody v Německu, Irsku a USA. Od roku 2013 společnost řídí Daniel Sennheiser a Dr. Andreas Senheiser, kteří jsou již třetí generací rodiny zapálené pro dokonalý zvuk.

Niceboy rozšiřuje svou řadu vysavačů o tyčový akumulátorový vysavač ION Hurricane H5

K robotickým vysavačům Charles nyní značka Niceboy přidává prvního zástupce nové kategorie tyčových akumulátorových vysavačů Niceboy ION Hurricane H5. Tento domácí pomocník v provedení 2v1 v sobě kombinuje tyčový i ruční vysavač. Vysavač odstraňuje nečistoty pomocí výkonného systému nasávání s cyklónovou technologií Cyclone PRO a pětistupňového filtračního systému MAX Clean. Baterie poskytuje energii pro 35 minut vysávání a prachová nádoba o objemu 600 ml vystačí i na úklid větších prostor. Součástí balení je i sada nástavců pro úklid obtížně dostupných míst.

Všestranný pomocník pro úklid domácnosti

Niceboy ION Hurricane H5 v provedení 2v1 proměníte během okamžiku z tyčového vysavače na ruční vysavač. Vysavač odstraní nečistoty ze všech typů tvrdých podlah (parkety, PVC, linoleum) i koberců. V balení k tomu najdete dva speciální kartáče do motorizované podlahové hlavice – jeden na tvrdé podlahy a jeden na koberce. Součástí balení je i sada nástavců, které využijete i pro úklid pohovek, nábytku i vozu. Vítaným doplňkem je štěrbinová hubice pro vyčištění úzkých prostor. Kombinovaná kartáčová hubice je vhodná pro úklid čalouněného nábytku a ploch stolů, polic apod. Hlavice lze připevnit buď přímo k motorové jednotce, nebo k dlouhé trubici případně šikovné ohebné trubici. S příslušenstvím Niceboy ION Hurricane H5 tak získáváte hned devět kombinací vysavače, které výrazně rozšiřují možnosti úklidu.

Dokonalý úklid díky pokročilým technologiím

Vysavač Niceboy ION Hurricane H5 je osazen motorem s příkonem 150 W. Spojením vysokého výkonu s pokročilou cyklónovou technologií Cyclone PRO vysavač spolehlivě vysaje nejen větší, ale i mikroskopické nečistoty. Vysavač pak nabídne 2 úrovně sacího výkonu – nižší pro běžné, rychlé vysávání a vysoký výkon pro opravdu důkladný úklid. Niceboy ION Hurricane H5 je vhodný i pro domácnosti s alergiky. Vysavač je vybaven účinným pětistupňovým filtračním systémem MAX Clean. Integrovaný HEPA filtr maximální třídy H13 se vyznačuje nejvyšší možnou filtrační účinností – eliminuje 99,95 % všech částic až do velikosti 0,06 mikrometru.

Jednoduché použití a snadná údržba

Akumulátorové napájení dává vysavači volnost pohybu bez závislosti na délce kabelu a vzdálenosti od zásuvky. Vysokokapacitní Li-Ion baterie poskytuje výdrž pro 35 minut vysávání na jedno nabití. Součástí balení je nejen nabíjecí adaptér, ale i praktický nabíjecí dok k uchycení na zeď, který současně představuje i šikovný způsob uskladnění vysavače. K vysavači Niceboy ION Hurricane H5 nejsou potřeba žádné prachové sáčky. Nečistoty zachytí prachová nádoba o objemu 600 ml, kterou po dokončení úklidu jednoduše vysypete do odpadkového koše. Nízká hmotnost 2,2 kg pro tyčový vysavač (1,3 kg v módu ručního vysavače) společně s ergonomickou rukojetí přispívají ke snadné a pohodlné manipulaci. Podlahová motorizovaná hlavice je osazena praktickými LED diodami, které osvětlují vysávaný prostor – nepřehlédnete tak jediné smítko ani při vysávání koutů a tmavých míst v domácnosti.

Klíčové vlastnosti:

  • Provedení 2v1 – tyčový a ruční vysavač v jednom těle
  • Vysavač pro všechny typy podlah (tvrdé podlahy i koberce)
  • Výdrž až 35 minut na jedno nabití
  • Součástí balení sada specializovaných nástavců
  • Filtrační systém MAX Clean s HEPA H13 filtrem (odstraní 99,95 % nečistot)
  • Výkon 150 W s cyklónovou technologií Cyclone PRO
  • 2 úrovně sacího výkonu
  • Motorizovaná podlahová hubice s LED osvětlením
  • Prachová nádoba o objemu 600 ml
  • Nízká hmotnost a ergonomická rukojeť

Tyčový vysavač Niceboy ION Hurricane H5 pořídíte za 2999 Kč.

Více informací na www.niceboy.eu

O značce Niceboy

První produkty uvedla značka Niceboy na evropský trh v roce 2016. Od té doby se stala úspěšnou nejen u nás, ale i v řadě dalších zemí Evropy. Ve vybraných kategoriích zaujímá přední příčky v prodejích a je jedním z lídrů na trhu. Mezi produkty značky Niceboy patří akční kamery, autokamery, různé typy sluchátek, přenosné reproduktory, fitness náramky, chytré hodinky a další. Novinky, které Niceboy v posledních letech představil, jsou ucelená řada gamingového vybavení ORYX a řada chytrých výrobků do domácnosti ION.

Bose Smart Soundbar 600 s velkým 3D zvukem Dolby Atmos je na našem trhu

BaSys, výhradní distributor audio produktů Bose pro ČR, představuje na našem trhu Bose Smart Soundbar 600 s dekodérem a zvukem Dolby Atmos®. Jedná se o kompaktní, ale velmi výkonný reproduktor v matném černém provedení s kovovou mřížkou určený pro instalaci k televizoru. Využívá pětici speciálně navržených měničů (reproduktorů), které pracují mimo jiné také se zvukem odraženým od stěn a stropu.

Pokud je film vybaven zvukovou stopou Dolby Atmos®, vytvoří Bose Smart Soundbar 600 skutečný trojrozměrný zvuk včetně skvěle srozumitelných a přesně umístěných dialogů a zvukových efektů přicházejících k uším posluchače nejen ze stran, ale také shora. Uživatelé tak mohou slyšet například zvuk deště nebo prolétajícího vrtulníku nad sebou. Při sledování filmů bez prostorového zvuku přichází na řadu patentovaná technologie Bose TrueSpace™, která vytváří na základě inteligentních algoritmů vlastní prostorový zvuk.

Dolby Atmos – opravdový „trojrozměrný“ zvuk.

Dolby Atmos, doplňuje něco, co tu před příchodem tohoto standardu nebylo. Ke dosavadnímu prostorovému zvuku obklopujícímu posluchače ze stran přidává zvukové efekty přicházející shora. Nový Bose Smart Soundbar 600 (i stávající Bose Smart Soundbar 900) k tomu využívají odrazy zvukových vln od stěn a stropu. Díky tomu je možné z jednoho místa, na kterém je soundbar instalován, vytvořit skutečný trojrozměrný zvuk slyšitelný i z míst, na nichž nejsou reproduktory instalovány. Nutno říct, že tohle Bose opravdu umí. Dva podlouhlé měniče namířené do stran vytváří výrazný prostorový efekt v horizontální rovině, centrální reproduktor zajišťuje čisté a skvěle srozumitelné dialogy a dva měniče směřující vzhůru doplňují prostor a posílají zvukové vlny ke stropu, od nějž se odrážejí k posluchačům.

Na tomto soundbaru ukazuje Bose svoji historicky prověřenou dovednost vytvořit z malého reproduktoru velký zvuk. S přihlédnutím na jeho kompaktní rozměry (přibližně 69,5 x 10,5 x 5,5 cm) je jeho výkon i množství basů až těžko uvěřitelné. Pokud bude nicméně uživatel chtít dosáhnout ještě výraznějšího zvuku a prostorových efektů domácího kina, lze Smart Soundbar 600 rozšířit o basový modul (subwoofer) a bezdrátové zadní reproduktory Bose.

Bezdrátový rozvod hudby v domě

Kromě poslechu filmového zvuku lze Bose Smart Soundbar 600 a jeho technologie využít i pro působivou reprodukci hudby. Díky rozhraní Wi-Fi, Bluetooth, vestavěnému Chromecastu a podpoře AirPlay 2 nabízí přístroj řadu chytrých funkcí. S využitím kompatibility se všemi aktuálně prodávanými chytrými reproduktory stejné značky ho lze velmi jednoduše začlenit například do propracovaného systému bezdrátového rozvodu hudby Bose. Pomocí aplikace Bose Music lze poté rozeznít celý dům, ovládat nejen nastavení zdroje zvuku v jednotlivých místnostech, ale také streamovat hudbu do soundbaru přímo přes Wi-Fi ze Spotify bez nutnosti udržování dosahu Bluetooth mezi telefonem a soundbarem. Funkce Bose SimpleSync umožňuje navíc spárovat soundbar s kompatibilními sluchátky nebo Bluetooth reproduktory Bose a možnosti poslechu ještě více rozšířit.

Nastavení soundbaru je jednoduché – stačí ho zapojit do zásuvky a propojit s televizorem pomocí HDMI™ eARC nebo optického kabelu. Bose Smart Soundbar 600 se právě nyní dostává na český trh k autorizovaným prodejcům Bose, jeho doporučená koncová cena je 13 990 Kč.

O společnosti Bose:

Společnost Bose založil v roce 1964 profesor elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology, pan Amar G. Bose. Již první audiosystém Bose přinesl revoluční způsob řešení a revoluci v zážitku reprodukované hudby. Až do dnešní doby je společnost řízena jejími původními principy, kterými jsou investice do dlouhodobého výzkumu s cílem vývoje nových technologických řešení, které přinesou reálný přínos zákazníkům. Kromě audiotechniky vyvíjí a vyrábí Bose také zařízení pro několik dalších průmyslových odvětví. S produkty a patentovanými technologiemi Bose se setkáváme v domácnosti, autě, na cestách i na veřejných prostranstvích.

O společnosti BaSys:

Společnost BaSys je předním distributorem prémiové audio a video techniky se sídlem ve Švýcarsku a s distribučními společnostmi v několika zemích Evropy. Od roku 1990, kdy byla společnost založena, zastupuje světové značky, jako Pioneer, Bose, Loewe, Elac, Marantz, beyerdynamic, Neutrik, Bugera, Behringer, Monster, TC electronics, Midas, KlarkTeknik, Turbosound, Cordial, Rean.

Osmihodinový pobyt na pracovišti je již minulostí

I přesto, že se v letech 2021 i 2022 plánovala vrátit se zpět do kanceláří na 2–3 dny v týdnu většina zaměstnanců, reálná obsazenost firemních kanceláří se v současnosti pohybuje jen okolo 35 %. Nejvíce lidé navštěvují firemní kancelář v úterý, nejméně v pátek, kdy průměrná obsazenost činí jen 17 %. Osmihodinový pobyt na pracovišti je dnes již minulostí, zaměstnanci nejčastěji v rámci jednoho dne v kanceláři stráví 9–12 hodin. Vyplývá to ze studie, kterou zpracovala společnost Colliers ve spolupráci s platformou pro analýzu obsazenosti pracovišť Basking.io.

Dle této studie navštěvuje firemní kancelář 44 % zaměstnanců jednou týdně, 38 % 2–3 týdně a 18 % 4–5 týdně. Studie zároveň ukázala, že osmihodinový pobyt v kanceláři je dnes již minulostí. V kanceláří stráví necelá polovina respondentů 9–12 hodin za den, třetina 6–8 hodin a čtvrtina jen 2–5 hodin. „Evropské země v obsazenosti kanceláří vedou, v USA či zemích jižní Ameriky využívají zaměstnanci firemní kanceláře ještě o něco méně,“ říká Jana Vlková ze společnosti Colliers s tím, že důvodů může být celá řada – od delšího času potřebného na dojíždění, přes dostupnou digitální infrastrukturu až po firemní zvyklosti a míru individuality jednotlivých národů. Rozdíly jsou pak patrné i mezi jednotlivými zeměmi Evropy. Například Velká Británie, Holandsko, Belgie či Francie mají obsazenost nižší než země, kde lidé preferují více osobních kontaktů a práci v týmu, jako jsou například Řecko, Makedonie či Rumunsko. „Česká republika se v tomto ohledu nachází ve zlatém středu,“ doplňuje Jana Vlková. Potvrzují to i údaje z průzkumu české oborové asociace ABSL, která zjišťovala míru práce z domova v kancelářských oborech podnikových a IT služeb. Z domova dle něj pracuje 62 % zaměstnanců 2–4 dny v týdnu, 9 % pouhý 1 den v týdnu a 29 % celý týden. I přesto chce 19 % firem rozšířit své kanceláře.

Ty však budou dle expertů z Colliers jiné než dříve. „Asi nejdůležitější změnou, která se firemních kanceláří dotkne, bude větší důraz na prostory určené ke spolupráci a setkávání týmů. Zatímco v předpandemických kancelářích bylo plných 70 % plochy dedikováno individuálním pracovním místům a 30 % zasedacím místnostem a dalším prostorám, dnes se poměr mění – 3040 % je určeno pro pracovní místa, 6070 % pro týmovou spolupráci či relaxaci,“ vysvětluje Jana Vlková. Změnu doznávají i samotná pracovní místa, zatímco před pandemií se na jeden pracovní stůl obvykle počítalo s 10–12 m2, dnes se kalkuluje se 14–16 m2. Protože se však mnohem častěji přistupuje ke sdílení pracovních míst, tak ve skutečnosti při přepočtu na 1 zaměstnance se jedná o snížení na 6–8 m2. Při sdílení pracovních míst se totiž obvykle počítá s poměrem 0:33–0,7 stolu na 1 zaměstnance. Novinkou jsou pak i specializované projektové místnosti pro spolupráci, kdy zaměstnanci sedí u stolu ve tvaru půlkruhu a díky technologiím pro hybridní spolupráci a velkým obrazovkám komunikují s kolegy, kteří jsou ve svých domácích kancelářích.

Co na to zaměstnanci?

Studie se zaměřila i na zkušenosti zaměstnanců s novým konceptem kanceláří. V porovnání s předpandemickou úrovní jejich spokojenost vzrostla, nové uspořádání a hybridní práce byly přitom hlavním důvodem. Zájem zaměstnanců z kancelářského prostředí o hybridní způsob práce pak dokládá i nedávná analýza organizace Gallup, dle níž pouze 3 % zaměstnanců v profesionálních podnikových službách s možností pracovat z domova uvádí, že by raději pracovali plně z firemní kanceláře. Pouze jeden ze tří pak dává přednost tomu, aby fungoval výhradně z domova. Dva ze tří pracovníků, včetně rolí, jako jsou inženýři, konzultanti, programátoři či experti na finance tedy preferují hybridní způsob práce. Nové uspořádání pracovního prostředí je může dokonale podpořit. 

O skupině Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) je přední diverzifikovaná společnost poskytující profesionální služby a správu investic. Naše společnost působí v 62 zemích a 17 000 podnikavých profesionálů spolupracuje na poskytování odborného realitního a investičního poradenství klientům. Již více než 27 let přináší naše zkušené vedení s významným vnitřním podílem akcionářů složené roční investiční výnosy ve výši 20 %. S ročními příjmy ve výši 4,1 miliardy dolarů a více než 50 miliardami dolarů spravovaných aktiv společnost Colliers maximalizuje potenciál nemovitostí a reálných aktiv, aby urychlila úspěch našich klientů, našich investorů a našich lidí. Více informací se dozvíte na stránkách corporate.colliers.com, Twitter @Colliers nebo LinkedIn a lokálně na @Colliers_EMEA, LinkedIn a Colliers.cz.

Philips Sound představuje nová sluchátka

Společnost TP Vision představila nové přírůstky úspěšné sportovní řady GO: True Wireless sluchátka A5508 a sluchátka s otevřenou konstrukcí a technologií Bone Conduction A5608. Mezi letošní novinky patří také první sluchátka Philips určená na spaní. Na vývoji „spánkových“ špuntů N7808 se podíleli spánkoví vědci ze společnosti Kokoon.

Sluchátka, která s vámi drží krok

Společnost TP Vision rozšířila nabídku sluchátek řady GO Sports o dva nové modely střední třídy. Novinky plně odpovídají standardům řady GO: jsou pohodlné, voděodolné a nabízí skvělý zvuk všem, kteří vyznávají aktivní životní styl.

True Wireless model A5508 disponuje 8mm grafenovým měničem s nízkým zkreslením, který zajišťuje mimořádnou kvalitu zvuku. Druhá novinka řady GO, sluchátka na lícní kosti A5608, využívá nejnovější technologii Bone Conduction. Ta uživatelům nabízí kvalitní poslech a díky otevřené konstrukci zároveň jistotu, že uslyší, co se děje v okolí. Důraz na bezpečnost při sportu a pohybu venku dále podporuje zabudovaný světelný LED pásek, který se nachází na nákrčníku sluchátek.

Sluchátka A5508 i A5608 nabízejí nejnovější, velmi spolehlivé rozhraní Bluetooth 5.3 s kodekem LC3, které přináší vysoce kvalitní zvuk i lepší energetickou účinnost, a také možnost připojení k více zařízením najednou.

Obě sluchátka mají nadprůměrnou výdrž baterie a rychlé nabíjení. Při zapnutém systému ANC (aktivní potlačení okolního hluku) zvládne model A5508 až sedm hodin přehrávání a dalších 21 hodin díky nabíjecímu pouzdru. Pouhých pět minut nabíjení pak dobu přehrávání prodlouží o další hodinu. Model na lícní kosti A5608 nabízí až šest hodin přehrávání, přičemž 15minutové nabíjení přidá také hodinu poslechu.

Model A5508 disponuje hybridním systémem ANC s funkcí snížení hluku větru. K čistému zvuku telefonních hovorů přispívá u obou nových sluchátek též systém dvou mikrofonů, jejichž zvuk pomáhá ladit umělá inteligence.

Sluchátka A5508 a A5608 jsou přímo stvořená pro aktivní život a pohyb venku. Krytí IPX5 jim zajišťuje odolnost vůči vodě a potu, a tím pádem i dlouhou životnost.

Špunty pro klidné usínání a nerušený spánek

Nová sluchátka Philips N7808, první sluchátka Philips určená na spaní, jsou účinným řešením pro všechny, kteří špatně spí. Pomáhají uživatelům s usínáním a chrání jejich spánek před rušivými vnějšími vlivy.

Hlavní elektronické součásti sluchátek na spaní N7808, navržených ve spolupráci se spánkovými vědci společnosti Kokoon, se nacházejí v malém krytu, který se nachází za hlavou spícího. Uživatel jej vleže obvykle nijak nevnímá.

Díky tomu mají sluchátka na spaní N7808 naprosto minimální velikost 6 mm. Pro srovnání, rozměry většiny běžných sluchátek obvykle přesahují 20 mm. Malá velikost, které se dosáhlo díky použití vyvážených armaturních měničů, zaručuje, že sluchátka N7808 v uchu nijak nevadí a lze v nich pohodlně spát celou noc.

Senzory uvnitř sluchátek navíc sledují spánkový režim uživatele. Na základě zjištěných informací sluchátka automaticky upravují přenos zvuku a automaticky se ztlumí, když uživatel usne.

K porozumění vlastnímu spánku pomáhají také zabudované akcelerometry a malý optický snímač srdečního tepu, který se nachází uvnitř sluchátek. Snímač svítí na kůži a měří, jak se světlo rozptyluje v závislosti na průtoku krve. Veškeré informace a spánková data pak uživatel najde v aplikaci Kokoon, díky čemuž je má neustále při ruce a může na jejich základě upravit svůj spánkový režim.

Příčinou trhaného či nekvalitního spánku obvykle bývají rušivé zvuky z okolí. Proto nabízejí sluchátka N7808 spolehlivou izolaci vnějšího hluku. Tu doplňuje také funkce inteligentního maskování hluku, která k eliminaci rušivých zvuků využívá speciálně uzpůsobený, pomalu spouštěný bílý šum.

Výdrž baterie modelu N7808 dosahuje až deseti hodin. Sluchátka lze samozřejmě využívat nejen při spánku – lze s nimi telefonovat, poslouchat hudbu prostřednictvím Apple Music, Audible, Spotify či YouTube a relaxovat u aplikací typu Calm, Headspace či se zmíněnou aplikací Kokoon.

O společnosti TP Vision

Společnost TP Vision Europe B.V. je registrována v Nizozemsku se sídlem v Amsterdamu. TP Vision je stoprocentně vlastněná společností TPV Technology Limited („TPV“), jednoho z předních světových výrobců monitorů a televizorů.

Společnost TP Vision vznikla v roce 2012 a dnes je jedním z největších globálních hráčů v oblasti spotřebních televizorů a audia. Vyvíjí, vyrábí a prodává produkty a technologie spotřební elektroniky, které nabízejí neobyčejný zvukový a vizuální zážitek.

TP Vision se zaměřuje především na spotřebitelský trh a oblast ubytování. Její produktové portfolio zahrnuje spotřebitelské audio produkty a televizory, profesionální displeje a obsahové operační systémy. Tyto výrobky a řešení pak uvádí na trh prostřednictvím vlastní značky AOC a také značky Philips, kterou používá na základě licence společnosti Koninklijke Philips N.V.

Společnost TP Vision je domovem předních značek elektroniky i oceňovaných produktů. Celosvětově zaměstnává více než 2 000 lidí a působí v Evropě, Americe, na Středním východě, v Indii a ve vybraných zemích Asie a Tichomoří.

Prostřednictvím svých odborných znalostí v oblasti designu, vývoje produktů, kvality provozu a odpovědné výroby přináší TP Vision hodnotu společnosti i každodennímu životu jednotlivců.

Philips TV představuje nové televizory pro rok 2023

Společnost TP Vision představila nové prémiové Ambilight TV. Nejnovější modely řad OLED, The Xtra a LCD pohání nový procesor P5 7. generace. Novinky tak nabízejí maximální divácký zážitek při sledování jakéhokoliv obsahu, od filmů přes sportovní přenosy až po hraní her.

OLED+908: Zářící vlajková loď

Vlajková loď Ambilight televizorů, model OLED+908, bude od podzimu 2023 k dispozici v úhlopříčkách 55″, 65″ a 77″.  OLED+908 láká především na nejnovější panel META OLED, vysoký výkon procesoru P5 AI 7. generace, integrovaný zvukový systém Bowers & Wilkins a třístranný systém ambientního osvětlení Next Gen Ambilight.

Nový panel META OLED disponuje vrstvou mikročoček Micro Lens Array a algoritmem pro zvýšení jasu META. Díky tomu je jeho potenciální maximální světelný výkon až 2100 nitů. To je o 70 % více než u jeho předchůdce. Panel META OLED zároveň nabízí lepší energetickou účinnost a širší pozorovací úhel.

Procesor P5 AI 7. generace přináší vylepšenou verzi technologie Ambient Intelligence, která umožňuje v reálném čase upravovat jas, gamu a barevnou odezvu obrazovky, což zaručuje optimální výkon přizpůsobený okolním světelným podmínkám.

Nová verze funkce Ambient Intelligence pro tyto účely využívá nový světelný senzor XYZ, který dokáže měřit barevnou teplotu světla v místnosti, kde uživatel televizi sleduje. Na základě toho nastaví tzv. bílý bod obrazovky přesně tak, aby odpovídal ambientnímu osvětlení – to vše navíc v reálném čase.

Vylepšená funkce Super Resolution rovněž nabízí zvýšení ostrosti a dokreslení detailů přesně tam, kde je to potřeba – tedy v hlavní části obrazu.

Kvalitní obraz doplňuje zvuk od Bowers & Wilkins typu 3.1 s výkonem 80 W a šesti dopředu umístěnými měniči v uspořádání LCR. Výsledkem je mimořádně široká zvuková scéna s křišťálově čistými dialogy. Hluboké a přesné basy zajišťuje velký, vzadu umístěný subwoofer podporovaný čtyřmi pasivními zářiči.

Všechny letošní televizory OLED – včetně modelu OLED+908 – získají nový operační systém Google TV. Jedná se o propracovanější verzi stávajícího prostředí Android TV. Uživatelé se proto mohou těšit na intuitivnější rozhraní i domovskou obrazovku a větší důraz na personalizovaný obsah, včetně doporučení na míru.

Vylepšení se dočkalo též uživatelské rozhraní samotných televizorů, které je nyní intuitivnější, nabízí rychlejší přístup ke klíčovým nastavením i funkcím a zabírá méně prostoru na obrazovce.

Minimalistický design televizoru OLED+908 se vyznačuje mimořádně tenkým, tmavým kovovým rámečkem, jenž ladí s tmavou látkovou mřížkou reproduktorů z dílny dánské značky Kvadrat a se stojanem z černého lesklého kovu. OLED+908 navíc debutuje s novým dálkovým ovladačem. Ovladač nabízí dobíjení přes rozhraní USB-C, tlačítko pro rychlé zapnutí a vypnutí ambientního podsvícení a pohybový senzor, který aktivuje podsvícení, kdykoli vezme uživatel ovladač do ruky. 

OLED818: Novinky v nejoblíbenější řadě OLED televizí

Řada OLED818 rozšiřuje portfolio Ambilight televizorů o zcela novou velikost obrazovky. Jedná se o první model OLED s úhlopříčkou 42″, který nově doplňuje stávající úhlopříčky 48″, 55″, 65″ a 77″.

Díky novému procesoru P5 AI 7. generace nabídne řada OLED818 jak funkci Ambient Intelligence tak i technologii Super Resolution. Obrazovky s úhlopříčkou 55″ a větší navíc disponují panelem OLED_EX s vysokým výkonem 1000 nitů.

Televizory řady OLED818 – spolu s dalšími letošními modely OLED – navíc zaručují skutečně pokročilý herní výkon. Novinkou je kompatibilita s Dolby Vision 4K 120Hz, která doplňuje HDMI 2.1 e-ARC, podporu VRR pro 4K od 40Hz do120Hz při plné šířce pásma 48 Gbps (4:4:4, 12 bitů), kompatibilitu FreeSync Premium a G-SYNC a režimy Auto Game a Auto-Low-Latency.

Atraktivitu řady podporuje také vynikající kvalita zvuku díky integrovanému 70W zvukovému systému typu 2.1 (pouze televizory s úhlopříčkou 42″ nabídnou zvukový výkon 50 W). Přesnější digitální crossover precizně řídí distribuci do dvoupásmového levého a pravého reproduktoru a speciálního zadního triple-ring basového reproduktoru, který doplňují čtyři pasivní zářiče.

OLED818 nabízí tenký bezrámečkový design obrazovky doplněný o vnější kovový rám, který hladce navazuje na třístranný systém Ambilight. Nová generace sofistikovaného ambientního osvětlení nabízí vyšší výkon a přesnější barvy.

Většina televizorů řady OLED818 je vybavena středovým, saténově matným chromovaným otočným stojanem EVO. Jedinou výjimkou je 77″ model, který stojí na dvou stabilních nožičkách. I tento model má operační systém Google TV.

The Xtra: MiniLED dostupnější pro všechny

Prvním modelem zcela nové série The Xtra bude televizor 9308 MiniLED s vynikajícím poměrem ceny a výkonu. Na trhu se představí ve 3. čtvrtletí 2023 a nabídne úhlopříčky ve velikostech 55″ a 65″.

Ačkoli je televizor 9308 o řadu níže než modely Ambilight OLED, díky procesoru P5 7. generace, špičkovému 120Hz WCG panelu s pokrytím 98 % DCI a světelným výkonem 1000 nitů a přednímu ozvučení Bowers & Wilkins stále nabízí výjimečné obrazové a zvukové vlastnosti.

Pohlcující zážitek ze sledování zajišťuje třístranné osvětlení Ambilight, o příjemný uživatelský zážitek se stará také systém Smart TV speciálně vyvinutý společností TP Vision.

Televizor nabízí prémiový evropský design s mimořádně úzkým kovovým rámečkem v tmavě antracitové barvě. Ve spodní části obrazovky se nachází tenký, broušený černý proužek, který ladí s povrchovou úpravou stojanu. Design doplňuje látka Kvadrat Audiomix, jež se nachází na mřížce reproduktorů.

Další úroveň miniLED televizorů série The Xtra, řada 9008, se představí ve variantách s úhlopříčkami 55″, 65 a 75″. Taktéž nabídne procesor P5 7. generace, 120Hz panel o výkonu 1000 nitů, výkonný 40W zvukový systém typu 2.0 a antracitově šedé nožičky.

The One: Stále jedinečná

Velmi úspěšná řada The One je i nadále nedílnou součástí portfolia Ambilight televizorů Philips. Ve 2. čtvrtletí 2023 se zákazníci dočkají hned dvou nových modelových řad 8818 a 8517 vybavených procesorem P5 7. generace.

Nové i stávající televizory řady The One nabízejí výkon, design a funkce srovnatelné s vyššími prémiovými modely, a to za mimořádně konkurenceschopnou cenu televizorů střední třídy.

Modely řady 8818 nabídnou úhlopříčky 43″, 50″, 55″, 65″,75 „a 85″ a kvalitní 120Hz WCG panel.

Modely řady 8518 budou k dispozici v úhlopříčkách o velikostech 43″, 50″, 55″ a 65″ a s 60Hz WCG panelem vybaveným technologiemi DLG a HRS. Díky tomu je možné sledovat obsah v kvalitě 4K 120 Hz s plynulostí pohybu a ostrostí, které téměř dosahují úrovně nativního 120Hz panelu.

Obě řady pak disponují prémiovým evropským designem, třístranným systémem podsvícení Ambilight, novým operačním systémem Google TV a vylepšeným, intuitivnějším uživatelským rozhraním.

Model 8818 s úhlopříčkou 43″ až 65″ má minimalistický, antracitově šedý rámeček, na spodním okraji televizoru s broušeným efektem. Otočný stojan EVO je rovněž v antracitově šedé barvě.

Verze 8818 s úhlopříčkou 75″ a 85“ stojí na dvou kovových, antracitově šedých kulatých nohách.

Televizory řady 8518 disponují antracitově šedým rámečkem s broušeným efektem na spodní straně obrazovky a výškově nastavitelnými antracitovými kovovými nohami.

O společnosti TP Vision

Společnost TP Vision Europe B.V. je registrována v Nizozemsku se sídlem v Amsterdamu. TP Vision je stoprocentně vlastněná společností TPV Technology Limited („TPV“), jednoho z předních světových výrobců monitorů a televizorů.

Společnost TP Vision vznikla v roce 2012 a dnes je jedním z největších globálních hráčů v oblasti spotřebních televizorů a audia. Vyvíjí, vyrábí a prodává produkty a technologie spotřební elektroniky, které nabízejí neobyčejný zvukový a vizuální zážitek.

TP Vision se zaměřuje především na spotřebitelský trh a oblast ubytování. Její produktové portfolio zahrnuje spotřebitelské audio produkty a televizory, profesionální displeje a obsahové operační systémy. Tyto výrobky a řešení pak uvádí na trh prostřednictvím vlastní značky AOC a také značky Philips, kterou používá na základě licence společnosti Koninklijke Philips N.V.

Společnost TP Vision je domovem předních značek elektroniky i oceňovaných produktů. Celosvětově zaměstnává více než 2 000 lidí a působí v Evropě, Americe, na Středním východě, v Indii a ve vybraných zemích Asie a Tichomoří.

Prostřednictvím svých odborných znalostí v oblasti designu, vývoje produktů, kvality provozu a odpovědné výroby přináší TP Vision hodnotu společnosti i každodennímu životu jednotlivců.

Smarty BRANDS. loni vyrostli o třetinu a hlásí obrat přes 4,2 miliardy

Skupina Smarty BRANDS. Petra Syrůčka má za sebou už 10 let fungování, během kterých neustále rostla. Za rok 2022 hlásí skupina obrat přes 4,2 miliard korun, což znamená 30% růst oproti předchozímu roku. „Loni jsme ve velkém investovali do vybudování nových kamenných prodejen ve spojení Smarty.cz a JRC. Otevřeli jsme jich 11 po celém Česku a letos v tom budeme pokračovat. Z čísel a prvotních reakcí lidí vidíme, že expanze do kamenného retailu byl krok správným směrem,“ říká zakladatel a majitel Smarty BRANDS. Petr Syrůček.

Do skupiny Smarty BRANDS. patří také Apple Premium Reseller iWant, který loni otevřel novou prodejnu v Brně. „Hned v únoru chystáme otevření první prodejny Apple Premium Partner v samém centru Prahy na Václavském náměstí v paláci Koruna. Jde o skutečně exkluzivní záležitost, s přípravou prodejny jsme začali už loni v létě,“ popisuje Petr Syrůček. Prodejny v konceptu Apple Premium Partner jsou druhou nejvyšší variantou prodejen Apple, výše už jsou jen tzv. Flagship Stores ve světových metropolích, které provozuje přímo Apple.

Rekordní rok pro B2B

Silnou součástí Smarty BRANDS. je i B2B divize Smarty.cz. Ta loni dosáhla obratu 1,3 miliard a obhospodařuje nyní více než 13 000 firemních zákazníků, což je o třetinu více než začátkem roku 2022. „Za naši práci jsme získali ocenění na úrovni klíčových výrobců v České republice a ocenění Rising Star od Dell, jakožto významného partnera v získávání nových zákazníků. V letošním roce chystáme posílit naši pozici v IT, rozšířit tým konzultantů a nabídnout firemním zákazníkům plný servis na úrovni ICT. Očekávat mohou interní oddělení služeb pro zákazníky a to i na úrovni síťových prvků a konferenčních řešení. Také připravujeme technický helpdesk, který by se měl spustit v příštím roce,“ popisuje šéf B2B divize Smarty.cz Radek Jonák.

V roce 2023 další nové prodejny pro Smarty.cz a iWant

Cílem Smarty BRANDS. pro rok 2023 bude pokračovat v expanzi do kamenného retailu. „Plánujeme otevřít další prodejny Smarty.cz a JRC, konkrétně třeba v Mladé Boleslavi, Hradci Králové a Ostravě. Část prodejen iWant projde přerodem na koncept Apple Premium Partner, díky čemuž budeme našim zákazníkům moci nabídnout ještě lepší služby,“ uzavírá Petr Syrůček. 

O Smarty Brands.:

Společnost Smarty.cz založil v roce 2012 Petr Syrůček. Dnes do Smarty BRANDS. patří e-shop a kamenné prodejny s elektronikou Smarty.cz a prémiový prodejce značky Apple iWant. Ten v České republice kromě e-shopu provozuje 11 značkových kamenných prodejen. Smarty BRANDS. nabízí také vlastní značku počítačů TIGO. V roce 2021 získala značku a síť prodejen JRC, které postupně integruje do své sítě. Smarty.cz se kromě nabídky komplexního portfolia telco&IT&smart elektroniky a gamingu zaměřuje také na celorepublikovou obsluhu B2B zákazníků všech velikostí, poskytování IT služeb, vlastní financování či pronájem koncových zařízení, servisní i bazarové služby či pořádání pravidelných workshopů a školení na míru pro firemní i běžné zákazníky.

Mews od ledna vede nový CTO. Jan Široký předává po 10 letech žezlo Josefovi Starýchfojtů

Český scaleup Mews, přední poskytovatel systému pro správu ubytovacích zařízení, má s novým rokem nového CTO. Jana Širokého, který byl s Mews od samotného začátku, nahrazuje po 10 letech Josef Starýchfojtů, zkušený vývojář a pravá ruka Širokého. Tato personální změna se chystala půl roku, týmy měly tedy dostatek času se na tuto situaci připravit. Kromě změny CTO je v Mews také nově Paul Mooney na pozici chief customer officer a Naomi Trickey na pozici chief people officer.

„Možnost zažít takový růst, kterým Mews prošel od svých začátků, byla téměř návyková. Vždycky bylo co řešit, vždycky se našel segment trhu, po kterém jsme ambiciózně šli. A když jsme se tam dostali, začali jsme usilovat o další. Společnost stále rostla, procházela investičními koly, akvizicemi, přidávala nové produkty, nové technologie. Změna byla neustálá, nebylo možné se nudit. V Mews jsem od jeho samotného začátku a takové prostředí významně zformovalo to, kým jsem v současnosti, takže bych chtěl poděkovat Richardu Valtrovi a Matthijsovi Wellemu za tuto příležitost a všem svým kolegům za radost ze společného řešení problémů a učení se jeden od druhého,“ říká Jan Široký.

Josef Starýchfojtů začínal v Mews ve svých 19 letech, tedy stejně jako Jan Široký v raných letech své profesionální kariéry, a rovněž jako Široký studoval programování na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy. Široký cítí, že pozice CTO potřebuje mladou krev, a považuje Starýchfojtů za adekvátního nástupce. „Pepa nastoupil do Mews v době, kdy společnost začínala růst, a byl součástí všech významných změn. Zná tedy kontext všech rozhodnutí a kulturu firmy. Zároveň byl posledních pět let mou pravou rukou a spolupracovali jsme v oblastech vývoje, programování, managementu i leadershipu,“ dodává Jan Široký.

Starýchfojtů se postupně vypracoval z vývojáře na lead directora a následně na VP celé divize. Je schopným lídrem, donedávna vedl 50 lidí a nyní se počet vyšplhá až na 200 vývojářů. Zároveň byl členem širšího vedení Mews, kde byl velmi aktivní, což přispělo k jeho posunu na novou pozici.

„Velmi mě těší, že v roce 2023 mě čeká zcela nová výzva – být technickým ředitelem neuvěřitelně talentovaného týmu v Mews. Jsem rád, že budu moci pracovat s ještě více lidmi ze společnosti a učit se od nich. Věřím, že každý dobrý lídr by si měl pěstovat nástupce. Jsem tedy vděčný Honzovi, který mě za posledních pět let hodně naučil,“ říká Josef Starýchfojtů.

Mezi poslední úspěchy Mews patří investiční kolo Series C, ve kterém společnost získala 185 milionů dolarů. Tato částka pomůže Mews urychlit inovaci produktů, posílit globální expanzi a umožní zaměřit se na fúze a akvizice skrze odnož Mews Ventures. V loňském roce se také společnosti podařilo uskutečnit dvě velké akvizice, a to softwaru pro správu nemovitostí Cenium a prodejního obchodního systému Bizzon. V létě 2022 Mews spustil službu Mews for Salesforce na platformě Salesforce AppExchange, pomocí které mohou zákazníci společnosti Mews využívat personalizovaných služeb díky propojení řízení vztahů se zákazníky (CRM) se systémem správy nemovitostí (PMS). Hoteliéři tak mohou v reálném čase spravovat preference svých zákazníků a nabízet jim pobyty šité na míru.

Aktuálně otevřené pozice v Mews naleznete zde.

Více o Mews

Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Umí mimo jiné přijímat platby, řešit kompletní management hotelu včetně personálu, a především pak podporuje připojení na vlastní API, takže se může jakákoli jiná služba v případě zájmu se systémem propojit. Platformu dnes využívá na 3 000 ubytovacích zařízení v 70 zemích po celém světě. Společnost Mews vznikla v Praze a v současnosti má sídlo v Amsterdamu. Kromě toho má kanceláře také v Londýně, Bruggách, New Yorku a dalších městech. Součástí týmu Mews je více než 600 lidí. V investičních kolech A, B a C získal scaleup Mews celkem 225 milionů dolarů. Kromě toho získal na konci roku 2021 také strategickou investici od giganta Salesforce a v létě 2022 uvedl Mews for Salesforce, první nativní integraci mezi systémem pro správu nemovitostí a platformou pro řízení vztahů se zákazníky.

Společnost Epson a návrhář Yuima Nakazato nechávají nahlédnout do udržitelnější budoucnosti módního průmyslu

Společnost Epson se u příležitosti pařížského týdne módy pro jaro/léto 2023 spojila s renomovaným japonským módním návrhářem Yuimou Nakazatem a jeho stejnojmennou značkou YUIMA NAKAZATO, aby zde odhalili výtvory, které jsou ohromující i udržitelné.

Značka YUIMA NAKAZATO nejen že k vyjádření svého jedinečného a kreativního světonázoru využila technologii digitálního potisku textilu společnosti Epson, ale také některé ze svých výtvorů zrealizovala s pomocí nového a udržitelnějšího procesu pro výrobu textilu, který má potenciál překreslit mapu módního průmyslu.

Technologie suchých vláken společnosti Epson, která je již komerčně používána k recyklaci kancelářského papíru a která si vystačí prakticky bez vody, byla uzpůsobena k výrobě potisknutelné netkané látky z obnošených oděvů.

Nový proces výroby látek byl představen v Paříži jako součást tříleté spolupráce mezi společností Epson a značkou YUIMA NAKAZATO a poprvé byl využit k výrobě materiálů pro módní přehlídku, kterou značka uspořádala 25. ledna 2023 v Palais de Tokyo.

Tato spolupráce staví na úspěšné výpomoci společnosti Epson s tiskem módních návrhů Yuima Nakazata a rozvíjí úroveň jeho výtvorů, které mohou být vysoce kvalitními zakázkovými oděvy a přitom minimálně zatěžovat životní prostředí.

Jak Epson, tak YUIMA NAKAZATO jednoznačně chtějí posílit povědomí o vodním a materiálním odpadu z nadměrné produkce.

Přehlídka v Paříži ukazuje, jak přechod na digitální potisk textilu pigmentovým inkoustem, který šetří životní prostředí, nabízí módnímu průmyslu udržitelnější způsob potisku textilu s menším množstvím odpadu.

Látka, ze které byla vytvořena poslední módní řada značky YUIMA NAKAZATO, byla získána z použitých oděvů pocházejících z Afriky, kam směřuje mnoho vyhozených oděvů z celého světa. Nakazato navštívil Keňu, odkud si přivezl přibližně 150 kg odpadního oděvního materiálu, jež byl určen pro „horu oblečení“ tvořenou vyhozeným textilem.

Společnost Epson následně suchým zpracováním vlákna vyrobila přes 50 metrů nové, opětovně rozvlákněné nepředené látky, jejíž část byla použita na potisk pigmentovými inkousty technologií digitálního tisku Monna Lisa společnosti Epson.

Hitoshi Igarashi z divize tiskových řešení společnosti Epson vysvětluje důležitost této technologie: „Ačkoli je technologie suchých vláken teprve v plenkách, společnost Epson věří, že v kombinaci s digitálním tiskem pigmentovým inkoustem může módnímu průmyslu nabídnout udržitelnější budoucnost s výrazně menším využitím vody a zároveň návrhářům poskytnout možnost plně vyjádřit svou kreativitu. Environmentální vize společnosti Epson je zaměřena na přispění k oběhovému hospodářství a tento vývoj může být jedním krůčkem na cestě k němu. Technologie suchých vláken uplatněná v módním průmyslu dává možnost vyrábět materiál pro nové šaty, který byl recyklován z použitých oděvů.“

Při pokusu o distribuovaný tisk v oblasti dekoratérství v Japonsku a Francii byly k vytvoření dekorací použity inkoustové tiskárny Epson se vzdálenou podporou techniků společnosti Epson. Jak Epson, tak YUIMA NAKAZATO chtějí pokračovat ve zkoumání možností, jež mohou přispět k udržitelnějšímu módnímu průmyslu. 

O společnosti Epson

Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovativních řešení obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby, vizuálního průmyslu a životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.

corporate.epson/en/

Digitální potisk textilu využívající pigmentový inkoust nabízí udržitelnější přístup k výrobě látek v porovnání s tradičními analogovými metodami. Kromě toho, že pigmentové inkousty vyžadují výrazně méně vody, digitální proces má mnohem méně fází a není tolik komplexní. Na rozdíl od analogu nevyžaduje výrobu desek, praní nebo skladování, objem likvidovaných inkoustů je minimální a výrobu lze plánovat podle potřeby, což snižuje množství odpadu.

Tiskárny Monna Lisa pro přímý digitální tisk na textil společnosti Epson využívají méně vody oproti analogovým metodám. Pigmentové inkousty jsou ekologičtější. Pigmentové inkousty Epson GENESTA mají certifikaci GOTS organizace ECOCERT.

global.epson.com

Exit mobile version