770 tisíc Čechů, 50 milionů zpráv. Munipolis je na vzestupu v obcích i ve firmách

Chytré komunikační síti, která propojuje samosprávy s občany a firmy s jejich zaměstnanci, se dařilo i v loňském roce. Munipolis (dříve Mobilní rozhlas) nyní používají bezmála tři tisíce obcí, měst, spolků a firem v Česku, na Slovensku, v Německu a Maďarsku. Skrze platformu tak mohou posílat důležité a především ověřené informace svým občanům, členům nebo zaměstnancům a zapojovat je tak do dění, včetně spolurozhodování o klíčových projektech nebo získání zpětné vazby. Firma meziročně zaznamenala padesátiprocentní růst, loňský obrat tak přesáhl 45 milionů korun, většina je formou SaaS licencí.

Ke konci roku 2022 používalo Munipolis přes 2 700 měst a obcí, což je meziroční nárůst o 36 %. Pro samosprávy je platforma komplexním komunikačním kanálem k informování občanů a také efektivním nástrojem, kterým lidé mohou nahlašovat podněty. Těch se loni podařilo vyřešit 12 000 a nejčastěji šlo o nepořádek a černé skládky. K distribuci zpráv se v roce 2022 nejvíce využíval e-mailing, push notifikace nebo SMS. Počet rozeslaných zpráv meziročně narostl o 22 % na 51 milionů. Celkové množství lidí používající Munipolis meziročně st oupl o 150 tisíc na 770 000 unikátních aktivních uživatelů.

Největší oblibu platforma loni získala u středních a malých měst mezi 5 až 30 tisíci obyvateli – Munipolis tak používalo 57 procent, tedy více než každé druhé v Česku. U měst nad 30 tisíc obyvatel měla služba bezmála padesátiprocentní pokrytí.

“I loni se úřady více otevíraly občanům a rostla ochota zveřejňovat informace na platformách, které jsou jim blízké. Vedle webu, tištěných zpravodajů, amplionů a facebookových stránek je Munipolis největší tuzemskou platformou, kterou samosprávy a občané využívají. V jedné věci se od nich ale zásadně liší. Umí totiž plnit všechny funkce ostatních kanálů v jednom řešení. Proto si náš systém získal nejen starosty a občany, ale čím dál více rezonuje i na straně firem a zaměstnanců. Na ty se teď budeme soustředit prioritně,” říká zakladatel sítě Munipolis Ondřej Švrček, který se nově přesouvá na pozici managing partnera pro vize a strategie.

Firmy zlepšují v neklidné době interní komunikaci, Munipolis spojuje oblibu sociálních sítí a spolehlivost intranetu

Strategie Munipolis tak necílí jen na samosprávy. Stále větší význam v ní mají firmy, spolky nebo instituce, které platformu mohou využívat jako velmi efektivní systém pro svou interní komunikaci a snadno, rychle a s její pomocí spolehlivě oslovovat své pracovníky nebo členy. Necelý rok po spuštění získává informace prostřednictvím

Munipolis v pilotních projektech více než 10 tisíc zaměstnanců z desítek tuzemských společností, včetně firem jako Liberty Ostrava, Motorpal nebo Nevoga.

“Pro segment firem bude naše řešení zajímavé hlavně proto, že umíme spojit spolehlivost intranetu a lehkost i oblíbenost sociálních sítí s tím rozdílem, že na naší platformě není prostor pro šíření dezinformací nebo nenávistného a nerelevantního obsahu. To firmy oceňují, protože jim takové spojení funkcí dává velký smysl a odpovídá na všechny jejich potřeby,” vysvětluje CEO Munipolis Ivan Kosturák, který převzal od nového roku řízení projektu. „Zapomínat nesmíme také na úzké propojení firem a samospráv, které umožňujeme jako jediná platforma v Česku,“ připomíná.

Munipolis výrazným způsobem posiluje také svou prezentační roli, která bude soustředěná nejen na zaměstnance firem, ale i na jejich klienty a zákazníky. Završí se tak transformace, kdy Munipolis zvládne plnohodnotně nahradit například menší webové stránky nebo poskytnout základní aplikaci pro smartphony na míru. To podle Švrčka otevře prostor pro další desítky tisíc firemních klientů, sportovních komunit, klubů a dalších nových segmentů.

“Kompletní přizpůsobení aplikace i webového profilu na míru, které zvládne běžný pracovník z tiskového nebo HR oddělení, bude zajímavá nejen pro úřady a samosprávy, ale právě pro firmy. Podniky, které chystaly svou mobilní aplikaci pro klienty nebo jako svůj interní komunikační systém pro zaměstnance, nebudou muset utrácet statisíce nebo miliony za jejich drahý vývoj. Vše, co si od vlastní aplikace slibovali, jim nabídne Munipolis. Navíc včetně servisu, aktualizací a dalších pravidelných inovací,” říká zakladatel Švrček.

Expanze do dalších zemí Evropy Tento koncept chce Munipolis přenést i do zahraničí a zopakovat tam svůj tuzemský úspěch. V současnosti kromě České republiky funguje také na Slovensku, v Německu a Maďarsku. Momentálně také jedná o expanzi do dalších evropských zemí.

“Efektivní komunikace pomáhá v celé škále životních situací. Čím více se nám bude dařit, tím více společnosti, firmám a komunitám pomůžeme. To je nejdůležitější motor, který nás žene dopředu. Našim cílem je růst v následujících pěti letech třicetiprocentním tempem a být tou dobou plně etablovaní na pěti zahraničních trzích,” dodává Ivan Kosturák.

O Munipolis:

Munipolis, dříve známá hlavně jako mobilní rozhlas, je chytrá komunikační síť spojující města i obce, firmy a společnosti, spolky i další skupiny s jejich členy, obyvateli, rodinami či zaměstnanci. Komunikační síť umožňuje okamžitě předávat důležité a relevantní informace kombinací mnoha moderních kanálů. Osvědčuje se tak nejen při běžné komunikaci, ale i v krizových situacích, jako jsou přírodní katastrofy, lockdowny nebo hledání pohřešovaných osob

Statisíce zhlédnutí a tisíce sdílení. Dezinformace o Pavlovi válcovaly během voleb sociální sítě

Projekt Demagog.cz zveřejňuje unikátní analýzu nepravdivých příspěvků, které se v online prostoru šířily před 2. kolem prezidentských voleb. Dezinformace a nepravdivé příspěvky zaznamenává projekt v období voleb pravidelně, nicméně 2. kolo prezidentských voleb bylo v počtu sdílení nepravd skutečně nadprůměrné.

11 tisíc sdílení a reakcí u smyšlené citace Petra Pavla

Tři dny po konci prvního kola prezidentských voleb se začal na Facebooku šířit příspěvek s údajnými citacemi z twitteru Petra Pavla. Pavel podle nich chtěl posílat na Ukrajinu bojovat české vojáky. Interní analýza Demagog.cz následně ukázala, že tento hoax se raketově vyšplhal během několika málo hodin na téměř 11 tisíc sdílení a reakcí a šířil se v mnoha verzích.

„Reálná čísla budou mnohem vyšší. Hodně uživatelů příspěvek smaže potom, co ho ve spolupráci s Facebookem označíme za nepravdivý. Analýzu šíření jsme začali dělat, z důvodu časového presu, až několik dní po označení. Zároveň platí, že Facebook nám poskytuje jen omezené informace o tom, kolik uživatelů příspěvek vidělo.“ říká Gongala.

Analýza zároveň nebere v potaz jiné zdroje šíření. „Příspěvek se rozsáhle šířil také v řetězových e-mailech, na Whatsappu a v Telegramových kanálech. Tam my zpravidla nevidíme.“ doplňuje koordinátor projektu.

6. února zároveň Demagog.cz zveřejnil výsledky pátrání po původu smyšlených citací. Ty se začaly šířit den po vyhlášení výsledků 1. kola z facebookového účtu uživatele, který podobné smyšlené citace šíří opakovaně.

Stovky tisíc zhlédnutí, 3 tisíce sdílení a reakcí u upravené nahrávky Petra Pavla

Šest dní před konáním druhého kola se na Facebooku začala šířit nahrávka, na které Petr Pavel vyzývá ke vstupu do války s Ruskem. Šlo však pouze o sestříhané Pavlovy odpovědi, spojené tak, že v nich zaznělo něco, co kandidát vůbec neřekl.

„Tento typ manipulovaného videa jsme ve volbách viděli poprvé. Je vidět, že si s ním autor dal docela práci. Přestože je tam při bližším zkoumání znatelný střih a zvuk pak neodpovídá obrazu, není to vidět na první pohled. Jednoduše tak naletí i uživatel, který je jinak vůči online zprávám obezřetnější.“ říká k upravené nahrávce Gongala.

Jak vyplývá z interní analýzy Demagog.cz, nahrávka byla poprvé sdílena 21. ledna v 16:57 na platformě Telegram, v kanálu s názvem neČT24. O tři minuty později se rozšířila i na Facebooku. Celkově lze říct, že při sečtení čísel z různých platforem, se dostáváme na stovky tisíc zhlédnutí.

„Reagovali jsme ještě ten večer, a to i na základě několika podnětů ze strany novinářů. Nahrávku na platformě Facebook jsme označili jako upravenou a dotčení uživatelé dostali automatické upozornění. Podobně, jako u smyšlené citace, i tady se nahrávka dále šířila Whatsappem a řetězovými e-maily.“ dodává ještě Gongala.

Není jasné, kdo za vznikem nahrávky stojí. Telegramový kanál neČT24, kde se poprvé objevila, ovšem začal fungovat bezprostředně po uzavření oficiálního kanálu Sputnik, který provozuje Ruská Federace. Následné verze zablokovaného kanálu Sputniku pak přímo vybízely své čtenáře, aby sledovali kanál neČT24. „Nemáme nástroje na to, abychom dokázali původ nahrávky dohledat, ale nepřímé indicie ukazují na ruskou zpravodajskou agenturu Sputnik.“ uzavírá Gongala.

Demagog.cz je od května 2020 zapojen do sítě nezávislých fact-checkových partnerů, kteří pro společnost Facebook ověřují pravdivost vybraného facebookového a instagramového obsahu.

Vzestup umělé inteligence: skutečně roboti nahradí lidi?

Očekává se, že do roku 2025 proniknou roboti a umělá inteligence (AI) do našeho každodenního života. To by mohlo mít obrovský dopad hned na několik odvětví podnikání, zejména na zdravotnictví, služby zákazníkům a logistiku. Již nyní je AI zodpovědná za průlomové objevy v lékařském výzkumu a výzkumu klimatu, nemluvě o samořídících automobilech. Nahradí však skutečně roboti lidi? Pojďme si na tuto otázku odpovědět.

Nahradí roboti lidské pracovníky?

Odpověď na tuto otázku se zdá být rozpolcená. Podle studie instituce Pew se přibližně polovina (48 %) dotázaných odborníků domnívá, že roboti a digitální agenti nahradí značný počet pracovních míst pro modré a bílé límečky. Obávají se, že se tím zvýší příjmová nerovnost a vznikne masa prakticky nezaměstnatelných lidí. Druhá polovina (52 %) očekává, že robotika a umělá inteligence vytvoří více pracovních míst, než kolik jich vezmou. Tato druhá polovina se totiž domnívá, že umělá inteligence sice nahradí lidi, ale lidská vynalézavost vytvoří nová pracovní místa, odvětví a nové způsoby obživy – podobně jako na úsvitu průmyslové revoluce. Zajímavostí studie Pew je, že obě skupiny se obávají, že naše vzdělávací instituce nepřipravují dostatečně lidi na budoucí trh práce.

„Už desítky let se objevují zprávy, že nás roboti připraví o práci. Nedávno jsem viděla krásné srovnání třech obálek německého magazínu Spiegel, z let 1964, 1978 a 2016. Všechny z nich predikovaly, že technický vývoj bude znamenat zánik pracovních míst. Podívejte se na statistiky nezaměstnanosti v posledních letech – pokud by platila úměra, že vyšší míra automatizace znamená méně pracovních míst, tak by jak v Německu, tak v Čechách měla nezaměstnanost růst, a přitom tomu bylo právě naopak,“ říká Jana Večerková, ředitelka projektu Coding Bootcamp Praha, intenzivních kurzů programování, codingbootcamp.cz

Co je to umělá inteligence (AI)?

AI ve své nejjednodušší podobě znamená umělou inteligenci, která má napodobovat lidskou inteligenci při plnění úkolů. Zastánci umělé inteligence to považují za pozitivní krok vpřed. Podnikům usnadní identifikaci a nápravu problémů. AI potenciálně zlepší nábor zaměstnanců, kybernetickou bezpečnost, marketing a standardní provozní procesy. Umělá inteligence dokáže zpracovávat velké množství dat a provádět složité algoritmy rychle a přesně. AI je každým rokem „chytřejší“ a zvyšuje efektivitu podnikání.

Jaké to bude pracovat s roboty?

Přední odbornice Martina Mara, profesorka robopsychologie na Univerzitě Johannese Keplera v Linci připomíná, že roboty vyvíjejí lidé. Roboti sice mohou pracovat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, ale nedokážou zobecňovat a dávat do souvislostí. Nemají žádné měkké dovednosti. Jsou doslova hardwarově uzpůsobeni k plnění vysoce specifických a jasně strukturovaných úkolů. To je pro lidi skvělá zpráva – můžeme se zbavit všedních opakujících se úkolů a přijmout ty, které vyžadují kritické myšlení a řešení problémů na základě lidské intuice.

AI se neustále vyvíjí a technologie hrají stále větší roli

Většinu pracovních míst bude technologie doplňovat a rozšiřovat, nikoli nahrazovat. Ve studii zahrnující 1500 společností vědci zjistili, že k nejvýraznějšímu zlepšení výkonnosti dochází při spolupráci lidí a strojů. Lidé plní tři zásadní role: školí stroje, co mají dělat, interpretují výsledky, zejména pokud jsou tyto výsledky neintuitivní nebo kontroverzní, a udržují odpovědné využívání strojů. Roboti nás potřebují stejně jako my je. Roboti se používají k těžké manipulaci. Ve výrobě vykonávají coboti, roboti s kontextovým povědomím, opakující se činnosti, mezi nimiž dominuje zvedání těžkých předmětů. Zatímco jejich lidský spolupracovník vykonává doplňkové úkoly, které vyžadují větší zručnost a úsudek.

Automatizace je ve dnešní době přítomná skoro ve všech oblastech a do budoucna nám může dále pomoci vylepšovat kvalitu našich životů,“ říká Jana Večerková z Coding Bootcamp Praha.

ChatGPT, pomocník i hrozba

ChatGPT je systém chatbotů s umělou inteligencí, který společnost OpenAI vydala v listopadu 2022, aby ukázala a otestovala, co dokáže velmi rozsáhlý a výkonný systém AI. Můžete mu například položit encyklopedické otázky typu: „Vysvětlení Newtonových pohybových zákonů“. Nebo ho požádat, aby napsal počítačový program, který ukáže všechny různé způsoby, jak lze uspořádat písmena jednoho slova. Můžete mu pokládat doplňující dotazy a on na ně reaguje už v kontextu předchozí konverzace. Má to ale háček: ChatGPT nic přesně neví. Je to AI, která je vycvičená k rozpoznávání vzorů v obrovském množství textu získaného z internetu. Odpovědi, které dostanete, mohou znít věrohodně, ale mohou být zcela mylné, jak varuje OpenAI. Obavy, zda se nejedná o novou revoluci automatizace, která by časem mohla zcela převzít některé pracovní pozice se objevuje i u ChatGPT. Bude totiž potřeba programátor, když to za něho udělá umělá inteligence?

Ať už jste pro, nebo proti robotům, možná nemáte na výběr

Už máme roboty, kteří nám vyluxují podlahu a AI se už léta používá v oblasti zákaznického servisu. Musíme se začít zabývat tím, jak zlepšit dovednosti související s technologiemi a zároveň podporovat dovednosti, které jsou typické pro člověka. Kreativita, intuice, iniciativa a kritické myšlení jsou lidské dovednosti, které se pravděpodobně do robotů v nejbližší době nepromítnou. Měli bychom však přemýšlet o tom, jak můžeme jako zaměstnavatelé a zaměstnanci využívat roboty k rozšíření NAŠÍ

Check Point Software Technologies: Ransomwarové útoky ochromily několik zemí, ohrožené jsou i další státy

„Zaznamenali jsme velmi závažné kyberútoky zejména na francouzskou a italskou infrastrukturu. Kyberzločinci přišli s novou, podstatně ničivější taktikou, která jde daleko za hranici běžných útoků na soukromé organizace. Podobné ransomwarové útoky mohou mít dopad na všechny občany a způsobit problémy na státní, ale i globální úrovni.

Ransomware je stále větší hrozbou a od září minulého roku sledujeme neustálý nárůst těchto útoků. V roce 2023 se riziko ještě stupňuje, takže je zásadní, aby jednotlivci, organizace i celé státy používali odpovídající preventivní bezpečnostní opatření a společně dokázali čelit této agresivní hrozbě,“ říká Peter Kovalčík, regionální ředitel, Security Engineer Eastern Europe z kyberbezpečnostní společnosti Check Point Software Technologies.

„Masivní kyberútoky na ESXi servery jsou jedním z nejrozsáhlejších útoků na stroje s jiným operačním systémem než Windows. Situace je ale mnohem vážnější, protože donedávna se ransomware omezoval primárně na počítače se systémem Windows. Kyberzločinci si však uvědomili, jak jsou linuxové servery pro organizace a instituce klíčové, proto investovali značné úsilí do vývoje nových kybernetických zbraní a vylepšení ransomwaru.

Podle našich informací se ransomwarový útok neomezoval pouze na francouzskou a italskou IT infrastrukturu, ale útoky měly dopad i na Kanadu, USA a další země. Kyberzločinci využili zranitelnost CVE-2021-21974, která byla nahlášena již v únoru 2021. Útoky mohou mít ještě ničivější dopad, protože na napadených serverech obvykle běží další virtuální servery. Škody jsou tedy pravděpodobně větší, než si vůbec dokážeme představit.“

Odpočítávání do spuštění začíná! Vesmírná opera s otevřeným světem EVERSPACE 2 se připravuje na dubnové vydání na PC

Po šesti rozsáhlých aktualizacích obsahu během dvou let vývoje v Early Access nezávislé vývojářské studio ROCKFISH Games s potěšením oznamuje, že jejich očekávaná vesmírná looter-střílečka EVERSPACE 2 vyjde na PC dne 6. dubna a na PlayStation 5 a Xbox Series X|S v létě 2023.

Podívejte se na příběhový trailer k filmu Everspace 2 ZDE!

„Hra EVERSPACE 2 byla zdaleka největším a nejambicióznějším projektem naší společnosti ROCKFISH Games a po celých pět let vývoje, z nichž poslední dva byly v Early Access, pro nás byla opravdovou láskou,“ říká generální ředitel společnosti ROCKFISH Games Michael Schade. „Po odhalení data vydání vidíme světlo na konci tunelu, kde se naše úžasná komunita a noví hráči po celém světě dočkají tohoto dobrodružství plného vzrušujících vesmírných soubojů a nádherných řemeslně vytvořených lokací v hlubokém vesmíru a na planetách. Do vytvoření hry, kterou jsme vždycky chtěli vytvořit, jsme investovali pořádný osmimístný rozpočet a tým nyní usilovně pracuje na dokončení a vyladění veškerého obsahu v den spuštění hry k její maximální dokonalosti. Kromě závěrečné kapitoly příběhu hry EVERSPACE 2 je toho ještě hodně k vidění!“

S blížícím se uvedením hry EVERSPACE 2 se společnost ROCKFISH Games odklonila od konzolí 8. generace. „Naše vize hry EVERSPACE 2 nás zavedla za hranice omezení konzolí předchozí generace. Náš tým strávil ohromné množství času snahou vytvořit zážitek, který by uspokojil naše fanoušky na Xbox One a PlayStation 4, ale zmenšení EVERSPACE 2 na tyto platformy nedosahuje úrovně kvality, kterou chceme poskytnout,“ řekl Schade. „Budeme v kontaktu se sponzory, kteří si během Kickstarteru přislíbili kopie na konzole, abychom se ujistili, že je o verze hry pro PlayStation 5 a Xbox Series X|S stále zájem, a nabídneme jim vrácení peněz v případě, že k těmto platformám nemají přístup.“

Zatímco tým pracuje na doplnění dalších nepřátel, odměn, výzev, katalyzátorů, typů vybavení a atributů, vylepšených filmových záběrů, benefitů, možností přizpůsobení, nových soubojů s bossy, zcela nové obchodní mapy a dalších prvků před spuštěním verze 1.0, má pro vás poslední tajemství: při spuštění bude přidán další společník a další hvězdný systém.

Aby společnost ROCKFISH Games zohlednila značné množství obsahu přidaného v průběhu Early Access, plánuje 20. února zvýšit cenu PC verze na platformách Steam, Microsoft Store a GOG z 39,99 na 49,99 dolarů.

Společnost ROCKFISH Games ve spolupráci s Maximum Games přináší fyzickou de luxe edici pro PlayStation 5 a Xbox Series X|S do obchodů po celém světě, přičemž předobjednávky a další podrobnosti o vydání konzolí budou oznámeny 9. dubna.

Hra EVERSPACE 2 je v současné době k dispozici v rámci Early Access na platformách Steam, GOG a Microsoft Store a její vydání na konzolích Xbox a PlayStation nové generace je plánováno na polovinu roku 2023.

Současně s uvedením hry na konzole bude vydána plně optimalizovaná verze Steam Deck. EVERSPACE 2 je v současné době k dispozici ve dvanácti včetně angličtiny, brazilské portugalštiny, češtiny, francouzštiny, němčiny, italštiny, japonštiny, korejštiny, polštiny, zjednodušené a tradiční čínštiny a španělštiny. Podpora ruštiny bude přidána při uvedení na PC.

Sledujte EVERSPACE 2 na Twitteru, Facebooku a připojte se k Discordu hry tak, abyste měli přehled o aktuálním vývoji. Připojte se k týmu ROCKFISH Games, který každý pátek od 20:00 do 22:00 SEČ / od 14:00 do 16:00 SEČ / od 11:00 do 13:00 SEČ na Twitchi a YouTube kanálu ROCKFISH Games předvádí obsah z nejnovějšího vývojářského sestavení hry EVERSPACE 2. Diváci jsou vybízeni k tomu, aby kladli otázky přímo vývojářskému týmu.

O EVERSPACE™ 2

Hra EVERSPACE 2 pokračuje v příběhu Adama Roslina z prvního dílu série. EVERSPACE 2 obsahuje v současné době čtyři rozsáhlé hvězdné systémy, které mohou piloti prozkoumávat. Hráči prožijí Adamovu emocionální cestu a osobní vývoj od nesmrtelného klonovaného vesmírného pilota k individuální postavě, jejíž smrt má konečné následky, v akčním RPG s otevřeným světem. EVERSPACE 2 nabízí v aktuální Early Access verzi více než 35 hodin hraní a obsahuje již všechny základní mechanismy cílové finální verze.

EVERSPACE 2 si můžete zakoupit ve Steamu a na GOGu zde. Plná verze pro PC, včetně Macu, nativního Linuxu a optimalizované podpory Steam Deck, stejně jako Xbox a PlayStation, bude vydána za přiměřeně zvýšenou cenu na začátku roku 2023.

O společnosti ROCKFISH Games GmbH

ROCKFISH Games je nezávislé herní studio AA, které se specializuje na vysoce kvalitní akční RPG hry na Unreal Engine 4 pro PC a konzole. Veteráni v oboru Michael Schade a Christian Lohr založili společnost ROCKFISH Games, aby vytvořili nový druh adrenalinových dobrodružství pro fanoušky vesmírných stříleček prostřednictvím své uznávané  EVERSPACE IP. Po 30 letech společného působení v oblasti 3D grafiky a mobilních her vybudovali Schade a Lohr spolu se svým bývalým týmem zkušených talentovaných vývojářů společnost ROCKFISH Games od základů až po současné studio s 25 vybranými herními vývojáři a komunitními experty z celého odvětví.

Společnost ROCKFISH Games v roce 2015 využila Kickstarter jako platformu pro budování nové komunity a dosáhla obrovského úspěchu s hrou EVERSPACE, které se na PC a konzolích prodalo přes dva miliony kopií. V návaznosti na tento úspěch a díky další velmi úspěšné kampani na Kickstarteru v roce 2019 se společnost ROCKFISH Games věnuje tvorbě atraktivní vesmírné střílečky pro jednoho hráče nové generace, která je založená na kvalitním příběhu a zároveň je zpočátku velmi přístupná, ale přitom má propracované herní mechanismy, aby oslovila jak příležitostné, tak hardcore milovníky vesmírných akcí z celého světa, a to díky hře EVERSPACE 2.

O společnosti Maximum Games

Maximum Games je oceňovaný vydavatel videoher, který spolupracuje s nejlepšími herními tvůrci a franšízami po celém světě. (Kena: Bridge of Spirits, Among Us, Five Nights at Freddy’s™). Od roku 2009, kdy společnost Maximum Games založila Christina Seelye, se s více než 300 tituly ve svém katalogu rozrostla na globální herní společnost, která patří do první dvacítky. Navštivte Maximum Games na adrese www.maximumgames.com

Zapomeňte na bonboniéru. Potěšte na Valentýna svou drahou polovičku technologickými vychytávkami

Pro většinu lidí je Valentýn jedním z nejromantičtějších dnů v roce. Proč tuto příležitost, kromě příjemně stráveného společného času, nevyužít k obdarování vaší milované osoby něčím, co je pro ni opravdu významné? Zapomeňte na všechny čokolády, bonbony a kytičky číhající na vás z každého rohu supermarketu. Ukažte svému drahému, že ho opravdu posloucháte a víte po čem touží. Obdarujte ho výjimečným dárkem, který ho nejen potěší, ale zároveň vám pomůže vytvářet nezapomenutelné okamžiky, stejně jako zachytit a sdílet každičkou vzpomínku.

Láska s sebou přináší kouzelné okamžiky, které si chceme uchovat navždy v paměti. Pokud chcete své drahé polovičce letos ukázat, jak moc si vážíte jí, vašich společných chvil a že vnímáte její tužby, máme pro vás tipy na opravdu osobní dárky, které rozhodně potěší. Oslavte svátek svatého Valentýna spolu s technologiemi, na které pro vás připravila společnost Huawei hned několik speciálních slev a exkluzivních nabídek.

Pro milovníky fotografování

Mnoho z nás to zná – ten pocit, když naše drahá polovička fotí každičkou společnou chvíli. Večeře v elegantní restauraci, procházka v parku, návštěva romantické Paříže nebo koulovačka na horách – tohle všechno se skrývá v galerii jejího telefonu a stále jich nemá dost. Abyste se mohli fotkami společně kochat i za pár let, je potřeba mít kvalitní fotoaparát, na který společné fotografie pořídíte. Špičkovou fotovýbavu mají v dnešní době už i chytré telefony, které dokáží zachytit všechny tyto výjimečné okamžiky do naprostého detailu.

Právě nejnovější chytré telefony Huawei vám snadno umožní vytvářet povedené snímky a videa za jakýchkoli podmínek. Důkazem toho je nedávno představený Mate 50 Pro. S tímto smartphonem hravě pořídíte všechny druhy fotografií – od výjimečných portrétů, přes okouzlující scenérie krajiny pořízené během společného výletu, až po dokonalé fotografie a videa i po západu slunce. Tento model představuje vrchol veškerých inovací a jde o jeden z vůbec nejpokročilejších smartphonů, které jsou dnes k dostání na trhu. Díky špičkovému výkonu, stylovému a zároveň extrémně odolnému designu a propracovaným technologiím, si jistě Mate 50 Pro okamžitě získá vaše srdce.

Skvělou volbou bude také novinka ze známé řady nova, a to nova 10 Pro, která nabízí vysoce kvalitní duální přední fotoaparát a tři kamery na zadní straně telefonu. Ty sepostarají o perfektní portrétní a makro snímky, ale také o kvalitní fotografie i za zhoršených světelných podmínek.

Pro ty, kteří žijí aktivně

Potěšit sportovce čokoládou, nebo spíše něčím, co jim pomůže k lepším výkonům? Asi jste vytušili správnou odpověď. Pokud chceme darovat něco stylovějšího a zároveň vysoce funkčního, netřeba dál hledat. V portfoliu společnosti Huawei najdete mnoho zařízení, která reagují na různé potřeby i vkus.

Dokonalým dárkem pro ty, kteří rádi tráví čas aktivně, budou například hodinky WATCH GT 3 Pro. Tyto stylové chytré hodinky v titanovém či keramickém zpracování se hodí pro každou příležitost, takže je váš protějšek využije při sportu, stejně jako v každodenních situacích. Kromě působivého designu z kvalitních materiálů jsou tyto sportovní chytré hodinky vybaveny pokročilými funkcemi, jako je přehled o zdravotním stavu, včetně neustálého monitorování srdečního tepu, okysličení krve, sledování spánku, ale také měřením EKG.

Odlehčenější volbou mohou být také hodinky WATCH GT 3 SE, které nejen že disponují až 100 režimy cvičení, profesionálním osobním trenérem, ale na jedno nabití vydrží až 2 týdny.

Pro nadšence do hudby

Pro mnoho lidí je hudba nedílnou součástí dne. Proč tedy nedopřát svému milovanému dárek, který bude používat vždy s úsměvem na tváři? Společnou vlastností všech sluchátek Huawei je mimořádně dlouhá výdrž baterie, krásný design a kvalitní zvuk. Ať už tedy zvolíte jakýkoliv model, nešlápnete vedle.

V příjemné slevové akci najdete třeba pokročilá sluchátka FreeBuds Pro 2, která využívají nejmodernější funkce posouvající audio zážitek na novou úroveň. Jsou vybavena kvalitním systémem True Sound, díky čemuž poskytují výrazné basy a dobrou kvalitu zvuku s bohatými detaily. O tom také svědčí fakt, že Huawei FreeBuds Pro 2 obdržela certifikaci HWA a Hi-Res Wireless Dual HD Audio. Sluchátka Huawei FreeBuds Pro 2 navíc nadále zavádějí nové trendy v oblasti potlačování hluku. Ve srovnání s předchozím modelem je průměrná hloubka potlačení hluku o celých 15 % vyšší. Nabízí také širší frekvenci potlačení šumu s rozsahem až 47 dB.

Skvělou volbou bude také žhavá novinka mezi sluchátky – Huawei FreeBuds 5i, která vaši lásku nadchnou nejen zajímavým kompaktním designem, ale také kvalitou zvuku a dlouhou výdrží baterie až 28 hodin. Jsou tak ideálním parťákem na cestování. Vaši letní dovolenou si tedy můžete užít bez turbulencí, které by mohly vzniknout náhlým vybitím sluchátek vaší polovičky.

Využijte valentýnskou nabídku HUAWEI

Nenechte si ujít od 6. do 19. února valentýnskou nabídku HUAWEI a pořiďte milované osobě dárek za skvělou cenu. Navíc pouze na oficiálním e-shopu Huawei běží nabídka, která potěší nejen vaši milovanou osobu, ale také vás! Při koupi vybraných produktů obdržíte dárek, ale také další produkt s výraznou slevou. Například chytrý telefon Mate 50 Pro nyní pořídíte se slevou 2 000 Kč za 29 999 Kč, ale můžete k němu přikoupit za zvýhodněnou cenu sluchátka FreeBuds Pro 2 jen za 2 699 Kč (samostatně ve valentýnské akci za 4 399 Kč), nebo WATCH GT 3 Pro 43 mm v keramické bílé za 5 999 Kč (samostatně v akci za 9 749 Kč). Novinka nova 10 Pro je nyní za sympatických 15 999 Kč, ale obdržíte k ní chytrou váhu Scale 3 a sluchátka FreeBuds 3i. Dokoupit k ní můžete třeba hodinky WATCH GT 3 Gold za krásných 3 999 Kč.

Ve skvělé akci najdete i chytré hodinky WATCH GT 3 Pro 46 mm v titanovém provedení za 9 999 Kč, ke kterým můžete přidat absolutní novinku FreeBuds 5i za exkluzivních 2 099 Kč. Dámský model WATCH GT 3 Pro 43 mm v bílém keramickém provedení je nyní za 9 749 Kč. Bezdrátová sluchátka FreeBuds Pro 2 seženete již za krásnou cenu 4 399 Kč a jako dárek k nim obdržíte ochranné pouzdro.

Vybírejte z pestré valentýnské nabídky produktů HUAWEI a najděte pro svou drahou polovičku dokonalý dárek. Kompletní akční nabídku naleznete na oficiálním e-shopu HUAWEI.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Společnost vshosting~ dosáhla loni obratu bezmála čtvrt miliardy

Podle předběžných výsledků dosáhla společnost vshosting~ v loňském roce obratu 246 milionů korun, což představuje téměř 20% nárůst oproti roku 2021. V loňském roce spustil vshosting~ privátní cloudy na VMwaru, managed služby na Amazon Web Services a managed hosting nad Microsoftem.

Obliba jejich služeb a rozšíření portfolia vedla bezesporu k růstu tržeb. Rok 2022 tak byl jen dalším potvrzením silné pozice vshostingu na českém a slovenském trhu.

“Jsme největší hostingová firma v Česku. Klienti jsou s námi spokojení, což dokládá i jejich hodnocení 9.8 z 10 možných, které ukazuje jejich spokojenost s řešením požadavků,” říká zakladatel a CEO firmy Damir Špoljarič. K tomu dodává: “V roce 2023 i přes očekávanou ekonomickou recesi plánujeme obdobně velký růst či mírně vyšší, a to zejména díky aktivní expanzi firmy do Maďarska. To se pojí samozřejmě s oslovováním nových cílových skupin na již obsazených trzích, kde již vshosting~ dominuje.“

Od roku 2020 je vshosting~ součástí německé skupiny Contabo, která patří mezi nejrychleji rostoucí hostingové firmy na globálním trhu. „Naše společnost Contabo je velmi aktivní nejen v rámci vlastní expanze (nově např. Austrálie nebo Anglie), ale vshosting~ je díky skupině výrazně silnější v mnoha ohledech, a proto rosteme výrazně rychleji a stabilněji,“ doplňuje Damir Špoljarič.

Společnost vshosting~ je největším poskytovatelem prémiového hostingu v České republice. Vznikla v roce 2006 a k dnešnímu dni pečuje o více než 8 000 serverů českých i zahraničních internetových projektů. Mezi internetové servery, kterým zajišťuje vshosting~ provoz, patří například internetové obchody GymBeam, Košík.cz, Notino, Pilulka a stovky dalších, ale i technologické společnosti jako Shoptet nebo Shopsys. Firma vshosting~ hostuje více než 60 % českého a slovenského e-commerce trhu a disponuje vlastním datacentrem. Více informací najdete zde.

Při koupi herního headsetu INZONE nabízí společnost Sony až 1 500 Kč na nákup v obchodě PlayStation® Store

Od 1. února do 28. února 2023 získáte na nákup v obchodě PlayStation Store® 1 500 Kč při nákupu headsetu INZONE H9 a 750 Kč při nákupu headsetu INZONE H7.

Společnost Sony zahájila ve spolupráci se Sony Interactive Entertainment (SIE) propagační kampaň. Nabídka se vztahuje na všechny nákupy u prodejců, kteří se této kampaně účastní, a to v období od 1. do 28. února 2023.

Nová herní řada INZONE nabízí dva nové bezdrátové modely headsetů: INZONE H9 s výdrží baterie 32 hodin a INZONE H7 s výdrží baterie 40 hodin. Oba modely jsou vybaveny flexibilním raménkovým mikrofonem, který se vyklápí směrem nahoru a disponuje funkcí „Mute“, takže usnadňuje komunikaci s ostatními hráči v týmu.

Membrány modelů INZONE H9 a INZONE H7 byly vyvinuty na základě zkušeností společnosti Sony v oblasti technologií výroby sluchátek a mají jedinečný tvar, který umožňuje headsetům produkovat přesné vysokofrekvenční zvuky a zároveň výrazné nízké frekvence pro pohlcující zážitek z hraní.

Vlastnosti herních headsetů INZONE:

INZONE H9: bezdrátový herní headset s potlačením okolního hluku: přesná detekce cíle s prostorovým zvukem 360° Spatial Sound pro hraní her a pokročilá technologie, která optimalizuje akustiku. Díky pohodlnému hlavovému mostu a náušníkům, funkci potlačení okolního hluku a režimu Ambient Sound Mode můžete hrát celé hodiny. Model disponuje 32hodinovou výdrží baterie a možností rychlého 10minutového nabíjení, které zajistí až 1 hodinu hraní.

INZONE H7: bezdrátový herní headset: přesná detekce cíle s prostorovým zvukem 360° Spatial Sound pro hraní her a pokročilá technologie, která optimalizuje akustiku. Díky náhlavnímu mostu a pohodlným náušníkům umožňuje hrát po celé hodiny. Disponuje 40hodinovou výdrží baterie a rychlým nabíjením, které za 10 minut zajistí až 1 hodinu hraní.

K dispozici je nová aktualizace firmwaru

Společnost Sony také představila aktualizaci firmwaru pro herní náhlavní soupravy INZONE H9 a H7, kterou si mohou zákazníci od 13. října 2022 bezplatně stáhnout a nainstalovat. Tato aktualizace firmwaru zlepšuje kvalitu zvuku hlasových příkazů odesílaných protistraně (vylepšuje kvalitu mikrofonu), takže osoba, se kterou hovoříte během hraní, uslyší váš hlas ještě zřetelněji.

Další informace a návod, jak aktualizaci stáhnout, naleznete ZDE.

Další podrobnosti o nabídce voucherů naleznete ZDE.

O Sony Corporation

Společnost Sony Corporation je zábavní společnost, jež staví na preciznosti a jedinečnosti svých technologií a zodpovídá za elektronické výrobky a řešení (EP&S) ve skupině Sony. Řídí se základními filozofiemi Kando a Anshin. Cílem společnosti je prostřednictvím svých produktů a kreativity probudit emoce u samotných spotřebitelů i firem a zároveň jim dát pocit, že se produkty staly jejich neodmyslitelnou součástí a mohou si tak kousek unikátnosti vychutnat každý den – od domácí zábavy, zvuku a hudby, fotografie a spotřební elektroniky až po mobilní komunikace. Další informace jsou k dispozici na: http://www.sony.net/

GoodAccess v druhém investičním kole podpoří fond Nation 1 VC a Fazole Ventures investicí v hodnotě 1,2 milionu dolarů

Nástroj GoodAccess ústeckých vývojářů zajišťuje bezpečný vzdálený přístup k IT systémům firmám ve 120 zemích světa. Další růst společnosti podpořil ve druhém investičním kole investicí v hodnotě 1,2 milionu dolarů český investiční fond Nation 1 VC spolu s fondem Fazole Ventures. Nové prostředky GoodAccess plánuje využít pro další rozvoj společnosti, zejména posílení obchodních kanálů, rozšíření obchodního týmu a zvýšení viditelnosti značky posílením marketingu. Od své první investice z roku 2021 GoodAccess představil první cloudovou VPN pro firmy zdarma nebo také Threat Blocker – automatickou ochranu uživatelů před online hrozbami.

Nástroj GoodAccess ústeckých vývojářů od srpna roku 2020 nabízí uživatelům ze 120 zemí světa bezpečný vzdálený přístup k IT systémům odkudkoli. Svým zákazníkům z řad menších a středních firem umožňuje vytvořit bezpečnou virtuální síť, pomocí které se mohou jejich zaměstnanci bezpečně připojit ke svým aplikacím, privátním sítím nebo cloudům. Firmy tak nemusí vynakládat prostředky na budování vlastní zabezpečené infrastruktury. Další růst GoodAccess nyní podpořil český venture kapitálový fond Nation 1 VC spolu s fondem Fazole Ventures investicí v celkové hodnotě téměř 30 milionů korun. Právní poradenství během uzavírání investice zajišťovala advokátní kancelář Novalia.

„Přesunem světa do online prostředí vyvstává čím dál větší potřeba řešit potenciální rizika. Proto vítáme každý nástroj, který pomáhá zvyšovat bezpečnost a soukromí uživatelů. Do GoodAccess jsme poprvé investovali vloni. Od té doby společnost urazila velký kus cesty, upevnila své místo na trhu a dále škáluje. Proto jsme se rozhodli znovu ji podpořit,“ komentuje investici Jaroslav Trojan, managing partner investičního fondu Nation 1 VC.

Nové prostředky GoodAccess využije pro další růst společnosti, zejména pak k posílení pozice na trhu zero-trust network access, kde se za poslední rok etablovala jako jeden z předních hráčů pro segment SMB neboli malých a středních podniků.

„Nová investice nám pomůže rozvinout kanály, kterými oslovujeme větší firmy do 500 zaměstnanců, a obecně naškálovat naše aktivity. Půjde především o posílení obchodního týmu a marketingu, jehož hlavním úkolem bude zvýšení vizibility značky a produktu,“ hodnotí plány Michal Čížek, CEO a spoluzakladatel GoodAccess.

Svou první investici v hodnotě 22 milionů korun získal nástroj GoodAccess v roce 2021 od českého venture kapitálového fondu Nation 1 VC. Prostředky společnost využila pro posílení vývoje svého nástroje a marketingu na klíčových trzích, kterými jsou Spojené státy a Velká Británie.

Inovativní nástroj, který stále roste

Se svým nástrojem loni v květnu zvítězil GoodAccess v soutěži Ynovate StartUp Challenge, která hodnotila 10 nejlepších startupů v České republice. Za poslední rok také uvedl na trh produkt Starter, první cloudovou VPN pro firmy zcela zdarma. V březnu 2022 svým zákazníkům nabídl Threat Blocker, automatickou ochranu uživatelů před nejběžnějšími hrozbami, jakými jsou například phishing či malware. Svými kroky GoodAccess mění své postavení z poskytovatele VPN směrem k vybudování silné pozice na trhu zero-trust network access, jehož hodnota je analytiky odhadována na 22 miliard amerických dolarů.

„Firmy dnes mnohem častěji dávají zaměstnancům možnost pracovat na dálku nebo hybridně, využívají cloudové služby nebo mají digitální zdroje mimo lokální síť. Jedná se o zásadní transformaci, která ale vyvolává otázku, jak v tomto novém prostředí zabezpečit přístup k IT zdrojům. Zero-trust nástroje typu GoodAccess na ni umí odpovědět, přičemž není potřeba rozsáhlých investic, složitého nastavení nebo expertních znalostí uživatelů,“ uzavírá Čížek.

O fondu Nation 1

Investor, akcelerátor i sehraný tým profesionálů, kteří nejdou pro dobrou radu daleko: to je Nation 1, venture kapitálový fond se zaměřením na pre-seedová a seedová kola investic do startupů. Za Nation 1 stojí dvojice Marek Moravec a Jaroslav Trojan, kteří do fondu dohromady vložili 1 milion eur a prostřednictvím financování i sdílení mnohaletých zkušeností podávají pomocnou ruku startupům v raných fázích vývoje. Pro startupy s globální vizí má fond v pre-seedových fázích připravené částky až 1,5 milionu eur. V následujících deseti letech plánuje Nation 1 investovat 35 milionů eur do zhruba 40

Pipedrive odhaluje produktovou strategii pro rok 2023. Soustředí se na podporu malých a středních firem

Estonský scale-up Pipedrive, který vyvinul globální prodejní CRM platformu pro malé podniky, zveřejnil svou strategii pro rok 2023. Ta je plně založena na pochopení potřeb zákazníků a usnadnění jejich práce skrze různé kanály, například prostřednictvím zpětné vazby získané v rámci interního programu The Voice of Customer. Na základě toho bude Pipedrive při vylepšování svých produktů v letošním roce brát v potaz primárně skutečné potřeby profesionálů v oblasti prodeje a zaměřovat se na podporu růstu tržeb malých a středních firem, a to i přes nejistotu v době recese.

„Víme, co dnes obchodníky trápí a ztěžuje jim práci. My se tyto problémy snažíme rozpoznávat, řešit a denní strasti proměnit v konkurenční výhodu. S měnící se ekonomikou je na zákazníky vyvíjen tlak a my chceme zajistit, aby jim naše nástroje pomohly rychle a efektivně vyhledávat nové obchodní příležitosti. V tomto roce chceme především vyslyšet přání a požadavky uživatelů, agilně na ně reagovat a umožnit jim prosperovat v konkurenčním prostředí,“ říká Shaun Shirazian, chief product officer v Pipedrive.

V uplynulém roce Pipedrive důkladně analyzoval zpětnou vazbu od svých zákazníků a zahrnul ji do plánů vývoje produktu a jeho inovace. Klíčovými oblastmi v roce 2023, které malé podniky v rámci softwaru CRM potřebují, jsou automatizované a přizpůsobitelné funkce umožňující růst a také propracované nástroje pro vytváření e-mailů a zpráv. Díky těmto vylepšením budou prodejní týmy schopny podepisovat kontrakty rychleji, uskutečňovat hovory na základě dat z okamžitého hloubkového reportingu celého prodejního kanálu a v neposlední řadě přizpůsobovat si CRM na míru svému podnikání.

Připravované aktualizace produktů Pipedrive

  • E-mailová a vícekanálová schránka, která umožňuje synchronizaci více e-mailových účtů pro lepší přehled a užší spolupráci mezi obchodními zástupci a týmy
  • Automatizované e-mailové sekvence, které šetří čas obchodníků a zvyšují pravděpodobnost uzavření obchodu
  • Automatizované přiřazování, které urychluje ruční rozdělování velkého množství potenciálních zákazníků mezi obchodníky
  • Bohatší e-mailový reporting, který nabízí lepší přehled o klientech
  • Nové typy reportů, které poskytují obchodním zástupcům komplexní přehled o jejich klientské základně
  • Možnost rychlého vytváření kopií dashboardů, reportů a nastavených cílů, což snižuje množství manuální práce
  • Snadnější správa vytížených prodejních kanálů s flexibilními úpravami, tříděním a seskupováním obchodů
  • Další vizuální podněty pro zlepšení čitelnosti

Více o Pipedrive

Pipedrive je přední nástroj pro řízení prodejů a první platforma, která je orientovaná na obchodní a marketingové specialisty. Těm pomáhá držet pracovní postup a soustředit se na aktivity, které jsou pro ně důležité. Startup byl založen v roce 2010 v Estonsku a pobočky má v Tallinnu, Tartu, Lisabonu, Londýně, New Yorku, Praze, Tampě/St. Petersburgu, Dublinu, Rize a Berlíně. Pipedrive ke svojí práci využívají obchodní týmy z více než 100 000

Exit mobile version