Výtěžek vánoční sbírky od T-Mobile podpoří aktivní život seniorů

Vzdělávací kurzy, sportovní a komunitní aktivity, ale i zážitkové exkurze. Výnos z vánoční sbírky společnosti T-Mobile vypsané ve prospěch neziskové organizace Právě Teď! o.p.s podpoří aktivity českých seniorů částkou 1 196 282 korun. Polovinu částky věnovali dárci, společnost T-Mobile pak tento obnos zdvojnásobila.

Dárcovská výzva byla součástí speciálního adventního kalendáře, který společnost připravila přímo v rámci mobilní aplikace Můj T-Mobile. Políčko s výzvou si zákazníci otevřeli na Štědrý den a mohli přispívat až do 31. 12. Celkem ve sbírce věnovali 598 141 Kč a T-Mobile pak přidal stejnou částku. Výtěžek putuje na podporu neziskové organizace Právě Teď!, která se dlouhodobě zasazuje o změnu vnímání problematiky stáří a organizuje aktivity pro seniory po celé republice.

„Všudypřítomné zdražování a energetická krize dopadají citelně právě na seniory, kteří ve svých napjatých rozpočtech jen těžko hledají finance na volnočasové aktivity. Proto jsme se rozhodli věnovat výtěžek sbírky organizaci Právě Teď!, se kterou spolupracujeme dlouhodobě a velmi si ceníme její činnosti na podporu aktivního života seniorů. Právě senioři patří mezi nejdůležitější cílové skupiny naší ESG strategie a jsme rádi, že jsme je mohli spolu s našimi zákazníky vánoční sbírkou podpořit,“ doplňuje Martin Orgoník, ředitel pro vnější vztahy a udržitelnost v T-Mobile.

Aktivit organizace Právě Teď! se během roku účastní přibližně tisíc seniorů. Řada z akcí probíhá také v prostorech Magenta Experience Center na pražské Pankráci, které slouží jako místo pro setkávání a vzdělávání široké veřejnosti včetně škol a seniorů. Pod hlavičkou Právě Teď! proběhlo v MEC během minulého roku 32 kurzů, které navštívilo 800 účastníků. Akce byly zaměřené především na digitální vzdělávání seniorů a mezi tématy se objevovala bezpečnost na internetu a sociálních sítích, práce s chytrým telefonem, senioři si ale vyzkoušeli i 3D tisk a další technologie.

V prvním čtvrtletí letošního roku pomůže výtěžek ze sbírky financovat aktivity zaměřené na práci s moderními technologiemi, vycházky, výlety a výzvy motivující seniory k pohybu, besedy o zdraví, ale také návštěvy muzeí či Národní technické knihovny. Organizace Právě Teď! připravuje také on-line kurzy, zaměřené například na trénování paměti, zdravotní cvičení a zajímavé přednášky o historii či finanční gramotnosti, které mohou využít senioři z celé ČR.

„Vybraná částka pro nás znamená hlavně obrovskou zodpovědnost. Zodpovědnost vůči dárcům, klientům, naší organizaci a nám samotným. Je pro nás samozřejmostí, že vybrané finanční prostředky budou sloužit těm, pro které byly zejména vybírány, tedy seniorům – na osvědčené a oblíbené aktivizační služby. Dále pak k tomu, abychom mohli reflektovat měnící se potřeby a požadavky dnešních seniorů, zkoušet nové věci a netradiční formy aktivizace. Věříme, že vybrané finanční prostředky zároveň přispějí k tomu, aby se naše organizace posunula zase o krok dále ve své profesionalizaci,“ dodává Iveta Luxová, ředitelka Právě Teď!.

O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,4 milionům zákazníků a svou sítí páté generace pokrývá už 46 % obyvatel ČR. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.

Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Twisto v roce 2022 rostlo. Má rekordní počet transakcí, vyšší průměrnou hodnotu transakcí a nové velké e-shopy a platební brány

Fintechu Twisto se za uplynulý rok podařilo vyrůst. Ukázal to o pětinu vyšší počet transakcí, které jeho uživatelé v loňském roce s Twistem uskutečnili. Lidé skrze Twisto uhradili přes devět milionů plateb, oproti zhruba osmi milionům v roce 2021. Češi Twisto využívají o 13 % více, Poláci o 27 %. O téměř čtvrtinu vzrostla také celková hodnota plateb, které Twisto zprostředkovalo. Společnost uzavřela významná partnerství včetně těch s e-shopy AboutYou, KNIHY DOBROVSKÝ, XXXLutz nebo Möbelix. Dalším mezníkem byla integrace odložené platby po vyzkoušení a novinky Nákup na třetiny bez navýšení do platební brány Comgate. Ta služby Twista zpřístupnila až 12 tisícům českých e-shopů, celkem 29 tisícům i s Polskem. Právě Nákup na třetiny, který lidem umožňuje zcela bezplatné rozdělení plateb na tři části, v minulém roce úspěšně odstartoval – zákazníci ho využili na více než 300 e-shopech.

„Navzdory turbulentnímu vývoji na trhu se nám v uplynulém roce podařilo udělat další krok kupředu. Čísla jasně ukazují, že se služby BNPL mezi Čechy a Poláky těší stále rostoucí popularitě. Kromě dalšího nárůstu v odložených platbách pozorujeme i vyšší zájem o Nákup na třetiny bez navýšení, který lidem v dnešní nelehké době pomáhá lépe zvládat vyšší jednorázové výdaje,“ komentuje uplynulý rok Michal Šmída, zakladatel a CEO Twista. 

Češi se učí rozkládat platby na třetiny bez poplatku

Hlavním tématem minulého roku byl Nákup na třetiny bez navýšení a bez registrace, dostupný přímo v nákupním košíku e-shopů. V loňském roce ho uživatelé Twista využili k placení nákupů už na více než 300 e-shopech, například KNIHY DOBROVSKÝ, Eyerim či platforma GoOut, která Nákup na třetiny nabídla k předprodeji vstupenek na letní hudební festival Rock for People. Novinku navíc do své platební brány loni integrovala i společnost Comgate, díky které ji mohou využívat tisíce dalších e-shopů.

„Partneři po zavedení Nákupu na třetiny pozorovali pozitivní efekt na prodeje. U jednoho z e-shopů například došlo ke zvýšení obratu o 60 %, průměrná hodnota objednávky vzrostla o 400 % a o 11 % se zvýšil počet schválených nákupů. Málokterá platební metoda má natolik viditelný efekt na chování zákazníků jako právě Nákup na třetiny bez navýšení. Úspěch přisuzujeme i tomu, že náš proces je velice jednoduchý, obejde se bez občanky a uživateli stačí mail a karta. Navíc je úplně bez poplatků,“ popisuje Renata Salata, CCO Twista.

Odloženou platbu po vyzkoušení, se kterou Twisto před devíti lety vstoupilo na český trh jako první, v loňském roce také implementovala řada významných e-commerce hráčů, například About You, Möbelix či XXXLutz. Do své aplikace ji integroval i český fintech Qerko, díky kterému je nyní možné takto platit útratu v restauracích.

Transakce rostly v Česku i Polsku

Počet všech transakcí, které zákazníci s Twistem loni zaplatili, vzrostl na více než devět milionů, téměř o 20 % více ve srovnání s minulým rokem. V Polsku Twisto roste rychleji, konkrétně o 27 %, zatímco Česko roste pozvolněji o 13 %. Kromě toho se zvýšila také celková hodnota transakcí – téměř o čtvrtinu oproti roku 2021. Hlavní zásluhu na tom má polský trh, kde se hodnota transakcí zvedla o rovných 50 %, v Česku to bylo o 21 %. Polsko také zaznamenalo několik velkých nových partnerství, včetně integrace na e-shopu Biedronky, největší polské sítě supermarketů.

„Skutečnost, že v uplynulém roce rostl jak počet transakcí, tak jejich hodnota, a to na domácím i polském trhu, je pro nás velmi motivující. Nižší růst na českém trhu v porovnání s polským je logický, neboť Twisto je na tuzemské scéně dospělejší a zdejší trh je více konsolidovaný. Polsko je stále ve fázi růstu a i nadále v něm vidíme velký potenciál pro další růst. V letošním roce proto očekáváme podobný trend,“ dodává Renata Salata. 

Za čísly jsou stovky lidí a desítky jednotlivých projektů

Zkraje roku se 180členný tým Twista v Praze a Varšavě zapojil do pomoci Ukrajině, a to jak v terénu, tak darem převyšujícím 1 milion korun. Během roku 2022 Twisto obdrželo několik ocenění, mimo jiné získalo třetí místo v soutěži Zlatá koruna v kategorii fintech, cenu pro skokana roku v mobilních transakcích od Mastercard a v polské soutěži YouTube Works Award 2022 byla v konkurenci největších polských značek oceněna vánoční kampaň z roku 2021, kterou Twisto vytvořilo in-house.

V Polsku Twisto uspořádalo další ročník studie Košík roku 2022, která zkoumá zákaznickou cestu e-shopů, zatímco v Česku vydal průzkum Platební trendy 2022, jenž se zaměřil na to, jak Češi platí na internetu a které platební metody jim e-shopy nabízí. Výsledky například ukázaly aktuální potenciál odložených plateb po vyzkoušení – až čtvrtina zákazníků je k placení využívá, nebo je při zaplacení zvažuje. Dále průzkum ukázal na rychlý růst mobilních plateb a význam bezpečnosti při placení.

„Uplynulý rok je pro nás povzbuzením a letos na to hodláme navázat. Už nyní chystáme nové služby, které podle nás zákazníci ocení. Zároveň brzy začneme ohlašovat další vlnu nových významných partnerství a také během roku oslavíme desetileté výročí Twista. A přestože to je místy hrbolaté a ještě to chvíli potrvá, věřím, že jsme aktuálně na dobré cestě k soběstačnosti,“ uzavírá Michal Šmída.

Více o službě Twisto

Twisto představuje chytré řešení pro platby a nakupování a už v roce 2013 jako první v ČR zavedlo odložené platby, známé také pod zkratkou BNPL (buy now pay later, nakupuj teď, plať později). Díky funkci Twisto Pay lze na jedno kliknutí, bez registrace a zdarma platit internetové nákupy, na jejichž úhradu mají zákazníci 30 dní. Registrovaní uživatelé pak mají možnost využít k placení Twisto kartu (vydanou Mastercard) – virtuální nebo fyzickou, zaplatit mobilem díky Apple Pay nebo Google Pay, vyrovnat faktury jejich vyfocením nebo snadno rozdělit společný účet mezi kamarády s funkcí Twisto Split. Splatnost nákupů s Twisto účtem je 45 dní. Twisto také umožňuje nákup na splátky s okamžitým schválením a Nákup na třetiny bez navýšení. V roce 2018 firma úspěšně vstoupila také na polský trh. V roce 2021 Twisto koupil australský fintechový lídr Zip, český fintech se tak stal centrální součástí jeho evropské strategie.

MADMONQ meziročně vyrostl o 100 %. Letos plánuje nové produkty, další expanzi a přechod do černých čísel

MADMONQ, český výrobce výživových doplňků stravy pro profesionální i amatérské hráče, má za sebou úspěšný rok. Značka, která je se svými tabletkami na podporu výkonu a soustředění fenoménem v herní komunitě, si z hlediska obratu za minulý rok připsala 100% růst. Úspěch přitom zaznamenala nejen v ČR, ale i na zahraničních trzích, které v součtu tvoří již 60 % obratu. Letos MADMONQ plánuje představit nové produkty, upevnit pozici na klíčových zahraničních trzích a své finanční výsledky překlopit do černých čísel díky růstu o dalších 100 %.

Startup MADMONQ založil v roce 2017 Michal Noga, který jako aktivní člen herní komunity hledal způsob, jak zlepšit celkové zdraví a výkon hráčů přírodní a zdravou formou. Vznikl tak produkt v podobě cucavých tabletek MADMONQ a následně i CHAMPION, které si díky pozitivním přínosům rychle vydobyly mezi hráči pevnou pozici. Značka staví především na silném vztahu s gaming komunitou a unikátním modelu předplatného, který je na trhu se suplementy poměrně ojedinělý.

Předplatné jako úspěšný model

Rok 2022 byl pro MADMONQ ve znamení 100% růstu. Společnost za loňský rok prodala 3 miliony tabletek svých dvou produktů MADMONQ a CHAMPION. Ty si nakoupilo více jak 85 tisíc zákazníků z více jak 40 zemí světa, přičemž v letošním roce by se měl tento počet minimálně zdvojnásobit. MADMONQ vloni úspěšně posílil svůj tržní byznys model, který pracuje s předplatiteli, a zaznamenal jejich meziroční nárůst o více jak 250 %. To se podařilo i díky silnému povědomí o značce mezi hráčskou komunitou.

Především sociální sítě hrají v obchodním modelu MADMONQ důležitou roli a díky promyšleným kampaním a strategii navazování partnerství s menšími i většími streamery, kteří sami naplňují hodnoty a cíle, na kterých značka stojí, má povědomí o MADMONQ více než 90 % českých a slovenských uživatelů populární platformy Twitch. Značka je ale aktivní i na dalších kanálech, kde jsou její zákazníci: TikToku, Instagramu, Facebooku, Discordu nebo YouTube.

„Tabletky MADMONQ a CHAMPION byly vyvinuty k pravidelnému užívání a předplatné je skvělým způsobem, jak tomu jít naproti. Jsme rádi, že se s námi tolik našich zákazníků vydává na cestu za lepším zdravím i unikátním obsahem, který pro předplatitele připravujeme. Náš detailně propracovaný předplatitelský model se tak ukázal jako krok správným směrem, a čekáváme, že podíl předplatitelů se bude každoročně zvyšovat,“ dodává Michal Noga, CEO MADMONQ.

Za funkčním modelem předplatného stojí v případě MADMONQ i propracovaná zákaznická péče a exkluzivní obsah. MADMONQ navrhuje, vyrábí a velmi úspěšně prodává svůj vlastní merchandise, v rámci kterého nabízí vlastní designové oblečení a doplňky nebo limitované edice sběratelských předmětů. Za minulý rok si jejich zákazníci koupili více jak 5 tisíc kusů merche. V loňském roce MADMONQ uspořádal i party určenou pro předplatitele s dlouhodobým předplatným, na kterou dorazilo přes 600 zákazníků a fanoušků, kteří zcela zaplnili kapacitu klubu EPIC v Praze. Stream z akce pak sledovalo 30 tisíc unikátních uživatelů.

Energie a soustředění pro hráče i náročné profese

I když jsou tabletky MADMONQ určené a navržené primárně pro gamery, z interních průzkumů společnosti plyne, že 70 % zákazníků je užívá primárně při práci. Mezi pravidelné předplatitele tak kromě starupistů a „ajťáků“ patří často i hasiči, lékaři nebo řidiči jezdící dlouhé trasy. Širokou uživatelskou základnu má MADMONQ ale i mezi studenty, kteří ho využívají během náročného zkouškového období.

„Nejčastěji se jedná o lidi, kteří mají v gamingu kořeny nebo jsou v něm stále aktivní, a kteří se zároveň starají o své zdraví natolik, aby užívali zdravější alternativu k energetickým produktům plným chemie. Zjistili totiž, že když jim tabletka pomáhá k lepšímu soustředění při hraní, tak bude fungovat i v jejich zaměstnání,“ vysvětluje Michal Noga.

Klíčové milníky

  • Listopad 2016 – vzniká první prototyp tabletky
  • Únor 2017 – první šarže MADMONQ je oficiálně uvedena na trh
  • Březen 2018 – MADMONQ navazuje spolupráci s českými streamery Agraelem a Forsenem
  • Červen 2019 – prodán první milion tablet
  • Březen 2021 – MADMONQ získává od angel investorů 13 mil. Kč
  • Září 2021 – spuštěn model předplatného pro dlouhodobé zákazníky
  • Listopad 2021 – vzniká druhý produkt CHAMPION, určený k dlouhodobému užívání
  • Únor 2022 – rebranding/změna tvaru tablety
  • Březen 2022 – prodán první milion tablet CHAMPION
  • Březen 2022 – druhé investiční kolo a seed investice 1,3 mil. eur
  • Červenec 2022 – nejnavštěvovanější stánek na Twitchconu v Amsterdamu
  • Říjen 2022 – spuštěn model ročního předplatného

Další růst i expanze do zahraničí

Síla a zázemí hráčské komunity se u MADMONQ projevily i v případě investic. Mezi prvními angel investory firmy, kteří dali před dvěma lety dohromady 13 milionů korun, byl mimo jiné i nejpopulárnější pokerový streamer na Twitchi Lex Veldhuis. Ve druhém kole nabírání investic na jaře minulého roku získal MADMONQ další investici ve výši 1,3 mil. eur (32,6 mil. Kč), na které se podíleli i Presto Ventures, Scale International nebo Reflex Capital.

Letos MADMONQ cílí na další 100% nárůst tržeb. Startup si chce dále upevňovat svou pozici na zahraničních trzích, které vloni tvořily 60 % obratu, přičemž mezi nejsilnější země patřily Francie, Benelux, Spojené království a Severské země. „Jako většina startupů jsme se v minulosti soustřeďovali hlavně na co největší růst, ale ten není nejdůležitějším ukazatelem úspěchu. Kromě posilování na strategických zahraničních trzích a udržení vysokého standardu skvělé zákaznické zkušenosti je tak naším cílem pro příští rok růst udržitelným tempem a dosáhnout hrubého provozního zisku (černých čísel), ke kterému máme skvěle nakročeno,” přibližuje plány Michal Noga.

Desetinu lokalit Vantage Towers v Česku bude napájet solární energie. Ve spolupráci s Vodafonem vznikl jedinečný zelený projekt

Společnosti Vantage Towers a Vodafone dlouhodobě hledají zelená energetická řešení a usilují o další snižování dopadu svých činností na životní prostředí. Proto se nyní společně dohodly na spuštění projektu „Solar“. Jde o výrobu solární energie přímo na místě – jednotlivě u stovek českých základnových vysílacích stanic.

„Společnost Vantage Towers se zavázala vybavit přibližně 400 lokalit řešením vyrábějícím solární energii s možností uložení přebytků vyrobené energie do záložních baterií. Tuto energii bude rovnou spotřebovávat aktivní vysílací technologie Vodafonu. Projekt jsme urychlili, aby už letos bylo možné využít slunečné letní měsíce,“ říká Jiří Švarc, ředitel české pobočky Vantage Towers.

Celkově jde v projektu o více než 2000 slunečních panelů, každý panel nabídne 540 wattů špičkového výkonu, hotovo by mělo být do května.

„Vodafone se zavazuje odebírat tuto solární energii od společnosti Vantage Towers a tím projekt podpořit a urychlit. Dohoda v praxi znamená přímý nákup čisté zelené energie, navíc naše mobilní síť se tak stává nezávislejší a tím i odolnější například při výpadku elektřiny v distribuční síti,“ popisuje Miroslav Bula, viceprezident Vodafonu pro provoz a rozvoj sítí.

Souběžně se modernizuje technologie napájecích zdrojů

Kromě toho, že se u vysílačů objevují solární panely, provádí Vantage Towers souběžně i modernizaci technologie, konkrétně napájecích zdrojů jednotlivých základnových stanic. „Do konce roku vyměníme zdroj na dalších 500 lokalitách, kde díky modernizaci vzroste účinnost zdrojů z 87 až na 97 procent. Laicky lze říct, že se méně energie ztratí cestou. Další tisíce lokalit jsme takto postupně modernizovali už dříve, a tak budeme mít do konce roku všechny základnové stanice na této moderní, úsporné technologii, ze které budou samozřejmě těžit i naši zákazníci včetně Vodafonu,“ dodává Jiří Švarc. 

O společnosti Vantage Towers

Vantage Towers je přední evropskou společností spravující přibližně 83 000 telekomunikačních základnových stanic v 10 zemích, která propojuje lidi, podniky a zařízení ve městech i na venkově.

Společnost byla založena v roce 2020 a sídlí v Düsseldorfu. Vantage Towers je od 18. března 2021 kótována na frankfurtské burze, na konci září byla zařazena do indexu MDAX a TecDAX.

Portfolio společnosti Vantage Towers zahrnuje telekomunikační stožáry, základnové stanice na střechách budov, distribuované anténní systémy (DAS) uvnitř budov a další menší zákaznická řešení. Výstavbou, provozem a pronájmem této pasivní infrastruktury provozovatelům mobilních sítí nebo jiným poskytovatelům sítí, jako jsou společnosti zabývající se internetem věcí nebo veřejnými službami, společnost Vantage Towers významně přispívá k lepší konektivitě a udržitelné digitální transformaci Evropy.

Další informace naleznete na našich webových stránkách www.vantagetowers.com, sledujte nás na Twitteru @VantageTowers nebo se s námi spojte na síti LinkedIn www.linkedin.com/company/vantagetowers.

Do centra Prahy míří první Apple Premium Partner prodejna. V Palladiu ji otevře iSTYLE

Centrum Prahy získá svou první Apple Premium Partner prodejnu, která se svými standardy přibližuje legendárnímu Apple Store. V obchodním centru Palladium ji 10. února otevře společnost iSTYLE, pro kterou jde již o druhou APP prodejnu v Praze. Na zákazníky čeká nový koncept prodejny včetně široké nabídky zákaznických služeb a v den otevření také mimořádné slevy na produkty.

Nová prodejna se statusem Apple Premium Partner bude první svého druhu v centru Prahy. Vznikla v prostorech stávající Apple Premium Reseller prodejny v OC Palladium, která prošla měsíc trvající rekonstrukcí. Společnost iSTYLE, která je největším partnerem Apple ve střední Evropě, tak přivádí do Prahy druhou prodejnu v APP stylu – první otevřela na podzim v obchodním centru Westfield Chodov a zákazníky okamžitě zaujala – aktuálně prodejna eviduje meziroční nárůst obratu o téměř 40 %. Návštěvnost prodejny pak vyrostla dokonce o více než 80 %. S novou prodejnou v Palladiu se iSTYLE bude v čase otevření moci pochlubit, že provozuje jediné dvě prodejny s nejvyšším statusem Apple Premium Partner v České republice.

„OC Palladium jedno z nejvytíženějších obchodních center v Praze a naše zdejší pobočka je pro nás logicky velmi důležitou a strategickou prodejnou. Věřím, že svým novým konceptem APP, který se na Chodově zatím skvěle osvědčuje, prodejna dále rozšíří svou silnou základnu českých zákazníků, kterou doplňují i turisté a která se v předvánočním období pohybovala okolo 1 400 návštěv denně,“ dodává Vít Goluch, General Manager společnosti iSTYLE.

Důraz na nákupní zážitek i B2B služby

Na ploše takřka 200 metrů čtverečních, v prvním podzemním podlaží OC Palladium, čeká na zákazníky nový design prodejny, která nabídne rozsáhlý showroom s produkty Apple k vyzkoušení, prémiovým příslušenstvím i zákaznickými službami nejvyšší úrovně. Součástí nového konceptu bude profesionálně vyškolený personál a expresní autorizovaný servis Apple. Přímo v prodejně budou probíhat také školení a otevřené workshopy pro veřejnost. APP prodejna nabídne rovněž B2B koutek se specialisty zaměřenými na potřeby podnikatelů a malých a středních firem.

V den otevření budou moci zákazníci využít nabídku mimořádných slev, která zahrnou např. MacBook Air s rychlým procesorem M1 za cenu 24 990 Kč, nejnovější MacBook Air M2 za 29 990 Kč, iPhone 13 s pamětí 128 GB za 19 990 Kč nebo 10% slevu na kompletní příslušenství Apple a 15% slevu na produkty a příslušenství značky iSTYLE. Přímo ve frontě se pak zákazníci budou moci posilnit kávou či občerstvením z přilehlé kavárny Starbucks.

Pro iSTYLE je nová Apple Premium partner prodejna v OC Palladium dalším krokem v naplňování strategie, v rámci níž chce do konce roku 2023 otevřít 90 % svých prodejen se statusem APP. Společnost nyní disponuje sítí 10 poboček v Praze, Brně, Ostravě a Ústí nad Labem.

O společnosti:

iSTYLE (člen skupiny Midis) je největším partnerem společnosti Apple v CEE. První pobočka v Česku byla založena v roce 2006 a vůbec první obchod iSTYLE byl otevřen již v roce 1999. Nyní má společnost více než 100 obchodů, z nichž 54 se nachází v EU a 16 na Blízkém východě. Sesterská společnost K-Tuin ve Španělsku disponuje sítí dalších 53 prodejen. Obrat iSTYLE (společně se španělským K-Tuin) v roce 2022 překročil 1 miliardu dolarů. Obrat českého iSTYLE zároveň za stejný rok přesáhl 3,2 miliardy Kč. V České republice má iSTYLE aktuálně 10 prodejen, které se nacházejí v Praze, Brně, Ostravě a Ústní nad Labem.

Pět predikcí do budoucnosti, které vzít jako obchodník v úvahu

Jak jednou řekl motivační speaker Garrison Wynn: „Akceschopnost a přizpůsobivost tvoří příležitosti“. Obchodníci mají příležitost stát se do budoucna odolnějšími, a to prostřednictvím přijímání opatření, která podporují loajalitu zákazníků. K tomuto procesu ale potřebují i být přizpůsobiví.

Úspěšný obchodník současnosti už má za sebou digitální transformaci, která umožňuje jeho zákazníkům pohybovat se na různých platformách.  Zákazník nechce jen vybírat mezi tím, jestli zrovna nakupovat online nebo offline, jde po zábavných a personalizovaných nákupních zážitcích, které se mísí mezi offline a online prostorem.  Zákazník si dnes vybírá a nejistá makroekonomická situace ho nutí ještě více zvažovat, kde a jak má utratit své peníze.

Maloobchodníci, kteří chtějí soutěžit o přízeň zákazníků, se musí přizpůsobit situaci. Technologie je klíčem k naplnění zákazníkova očekávání, což znamená, že břemeno akceschopnosti spadá nejvíce na obchodníkův IT tým. Ten musí vrcholně inovativní, digitalizovat a být přizpůsobivý. Stejně jako musí být spotřebitelé flexibilní v procesu nakupování, musí být firmy flexibilní v oblasti sítě. Adaptibilita sítě nejen pomůže v tom, aby byly naplněny požadavky spotřebitele, ale také pomohou firmě samotné ve zvýšení efektivity a obchodních operacích.

Co to znamená, když potřebujeme naplnit požadavky zákazníků prostřednictvím IT týmů a sítě? V Aruba jsme se spojili s agenturou zabývající se globálními trendy Foresight Factory. Společně se podíváme na to, co může po obchodní stránce přinést rok 2023.

Následuje pět predikcí, se kterými by maloobchodníci měli počítat:

  1. Obchodníci přinesou zákazníkům v prodejnách pohlcující digitální zážitky.

Překonali jsme představu, že kamenné prodejny slouží pouze k tomu, aby se zákazníci mohli fyzicky setkat s produkty. Zákazníci očekávají mnohem větší kreativitu. Chtějí zážitek, nejen transakci.

V důsledku toho se bude více investovat do technologií rozšířené reality a virtuální reality, které umožní značkám odhalit nové rozměry své nabídky každému, kdo projde jejich dveřmi. Jedno z možných použití VR v prodejně je trvalá a udržitelná prezentace zboží, popřípadě vytvoření showroomu pro výrobky, které by se do prodejny fyzicky nevešly.

Jaký to bude mít dopad na vaši síť? Imerzní technologie představují pro většinu sítí velkou zátěž, přičemž hrozí, že pomalé zasekané aplikace uživatele spíše odradí, než zaujmou. Tato zátěž však nebude konstantní, což znamená, že je zapotřebí inteligentní síť, která je škálovatelná, ať už nahoru nebo dolů, aby plynule a okamžitě přidělovala potřebné výpočetní zdroje.

  1. Možnosti dodávek domů se stanou různorodějšími a diverzifikovanějšími.

Na vyžádání, s časovým posunem, s možností volby místa – čím více možností zákazník má, tím je spokojenější, že si mohl nákup uzpůsobit svým potřebám. Pohybujeme se v éře, kdy je potřeba maximálně personalizovat.

Maloobchodníci budou reagovat stále větší nabídkou možností doručování objednávek. Vedle tradičních řešení budeme svědky vzestupu “click and collect” obchodů k vyzvedávání online objednávek, doručovacích mikrocenter, „pop-upů“ pro vyzvednutí v obchodě, kurýrů na vyžádání a mobilních obchodů. Na vzestupu jsou take geolokační služby.

Důsledek? Maloobchodníci budou muset rozšířit a zabezpečit svou síťovou infrastrukturu až na okraj, kde se k síti připojují lidé, zařízení a IoT. To umožní bezpečný přístup k datům téměř v reálném čase na rozdíl od tradičních nastavení, kdy jsou všechna data vedena přes centrální datové centrum.

  1. Prodejny dostanou přívlastek “smart” pro příjemný nákupní zážitek

Vzhledem k tomu, že online obchody jsou stále sofistikovanější a větší konkurencí, budou prostory v obchodech nově tvořeny tak, aby se zaměřily nejen na větší spokojenost zákazníků a personalizaci, ale také na efektivnější obchodní operace. Proto budeme svědky využívání inteligentních technologií například u samoobslužných pokladen nebo například chytrých šatnách.

Co to ale znamená pro vaše IT oddělení? Pokud jsou vaše sítě přetížené, vyžadují neustálé řešení errorů a aktualizace, IT oddělení se bude soustředit spíše na to, než aby se zabývalo tím, jak lze nové technologie inovativně využít k lepšímu fungování podniku. Vždy bude reagovat místo toho, aby bylo proaktivní. S podporou intuitivního síťového řešení a outsourcované správy a údržby sítě by pracovníci IT mohli donekonečna inovovat, například zaváděním smart iniciativ, jako jsou senzory IoT v mrazničkách, které se starají o rozumnou spotřebu energií, místo toho, aby pouze sledovali informační panely a opravovali síťové errory.

  1. Inteligentní přehled inventáře pomůže upevnit loajalitu zákazníků

Prediktivní technologie budou v hledáčku obchodníků. Snaží se totiž lépe porozumět prací se zásobami, aby mohli uspokojit poptávku zákazníků v reálném čase. Můžeme očekávat inteligentnější operace ve skladech i distribučních centrech, kde budou maloobchodníci nasazovat inteligentní roboty. V důsledku toho se maloobchodní prodej made-to-order posune do hlavního proudu a sníží se i plýtvání a nadbytečné zásoby.

Aby však tyto technologie mohly efektivně poskytovat okamžitá data a předpovědi trendů, je nutná spolehlivá konektivita a znalost dat v reálném čase. Bez této inteligentnější síťové struktury budou poznatky o zásobách nejasné a požadavky zákazníků mohou zůstat bez odezvy.

  1. Showrooming se promění ve streaming

Další fáze showroomingu se týká živého vysílání z kamenných obchodů k online publiku. To umožňuje nakupujícím lepší propojení s místní značkou a zároveň umožňuje prodejcům maximálně využít jejich kamenné prostory.

Pokud má živé vysílání fungovat, je zde klíčovým výrazem „bez přerušování“. K tomu musí prodejci zvážit šířku pásma a kapacitu sítě.

Cesta vpřed pro obchodníky

Odvětví technologie se pro maloobchodníky stává hustším a složitějším. Moderní technologie jsou sice životně důležité, ale slibované výhody mohou přinést pouze tehdy, pokud jsou podpořeny správnou infrastrukturou. Do budoucna vypadá perspektivně pružný síťový model Network as a Service (NaaS), který poskytuje větší prostor pro škálovatelnost, ať už směrem nahoru nebo dolů, a pomáhá zajistit síťový přístup více zaměřený na obchodní výsledky.

Proč se NaaS k tomuto odvětví tak dobře hodí? Předplatitelský model založený na spotřebě a podobný cloudu dává maloobchodníkům možnost outsourcovat několik síťových potřeb, od těch nákladnějších až po každodenní správu a údržbu. To přináší nejen větší finanční předvídatelnost v odvětví, které se neustále vyvíjí, ale také uvolňuje rozpočty, které mohou být dále investovány do digitalizace s přínosem pro zákazníky. Z IT týmu maloobchodníka spadne břemeno, protože veškeré aktualizace softwaru, monitorování a řešení problémů zajišťují externí odborníci, čímž se IT oddělení může soustředit na oslovování nových zákazníků a prohlubování vztahů s těmi stávajícími prostřednictvím nových iniciativ.

Je zde velký prostor pro zlepšení, která by pomohly větším obratům a zajistí obchodníkům místo v konkurenčním prostředí. Hlavním krokem je flexibilní a přizpůsobivá síť.

Klišé o IT introvertech už neplatí. Soft skills jsou dnes nezbytností

Zažitý stereotyp, že IT pracovníci jsou plaší introverti, kteří nevycházejí na denní světlo, je už dávno překonaný, přestože se stále objevuje v televizních seriálech a filmech. V současnosti je totiž součástí jejich pracovní náplně častější práce v týmech a přímé jednání s klienty, což vyžaduje odlišný typ osobnosti. Technické znalosti jsou stále důležité, ale aby byli IT pracovníci na pracovním trhu úspěšní, je potřeba mít na slušné úrovni i takzvané soft skills, tedy empatii, komunikační dovednosti nebo schopnost řešit konflikty.

Mýtus o sociálně neobratných ajťácích, kteří se skrývají v temném podzemí, souvisí zřejmě s počátky IT odvětví, kdy počítače ještě nebyly stolní, ale sálové. Tato objemná zařízení vyžadovala čisté a chladné prostředí, suterénní prostory tak pro ně byly ideální. Tyto „sklepy“ se pak pro IT pracovníky staly přirozeným prostředím.

Změnu přinesl podle výzkumu sociálního vědce Leona Kappelmanna rozvoj osobních počítačů v devadesátých letech minulého století. IT pracovníci přestávali sloužit jako pouhá technická podpora a více se zapojovali do pracovních týmů.

V posledních dvaceti letech, s masovým rozšířením mobilních počítačů a poté i rozvojem sociálních sítí, se kooperace IT pracovníků s dalšími kolegy dále prohlubuje a měkké dovednosti nabývají na důležitosti, protože IT se stává stále více týmovou záležitostí.

Lepší komunikace s kolegy i klienty

IT pracovníci se obecně museli naučit lépe komunikovat a spolupracovat s ostatními lidmi v týmu, jako jsou například manažeři, kolegové, zákazníci a koncoví uživatelé. Kromě toho mohou měkké dovednosti pomoci pracovníkům v oboru IT lépe porozumět potřebám klientů a případně i lépe řešit problémy.

„IT oblast je dnes široká a pestrá a pod slovním spojením práce v IT se ve skutečnosti skrývá velké množství různých pozic. Já osobně pracuji na pozici, pro kterou je komunikace opravdu nezbytná. A stejně, jako je v oblasti IT mnoho různých pracovních pozic, tak je v ní i mnoho pestrých lidí. Z mého bezprostředního pracovního okolí tento snad již překonaný stereotyp o nepraktických introvertech určitě neplatí,“ říká Dana Bartůňková, která vyměnila marketing za IT a pracuje jako Business Solution Analyst.

Tento trend potvrzuje i personalistka Lenka Skalická ze společnosti CGI IT. „V dnešním IT světě se hodně pracuje v týmech, pracovníci jsou na sebe navázaní, musejí spolu kooperovat a nahrávají tomu i novější projektové metodologie, například agilní styl řízení,“ popisuje.
Podle ní jsou technické znalosti pro práci v IT stále nejdůležitějším předpokladem, ale na soft skills je také kladen velký důraz. „Například my jsme konzultační firma a dodáváme IT řešení našim zákazníkům, proto hodně našich zaměstnanců s klienty přímo komunikuje. Takže se očekává, že budou komunikativní, prozákazničtí,“ dodává.

Programátor a lektor IT kurzů Engeto Matouš Holinka považuje za dobrý základ pro hladké fungování v kolektivu určitou míru empatie. „Táta mi vždycky tvrdil, že je potřeba umět od všeho trochu. Ať už jde o kteroukoliv dovednost, emocionální inteligence rozhodně není výjimkou. V dnešní době, kdy každý v týmu má různé schopnosti, dovednosti a preferuje jiný přístup, je nutná jistá míra tolerance a trpělivosti,“ vysvětluje.
Na pracovním pohovoru pak uchazeči musejí prokázat nejen technické znalosti, ale i to, jak se začlení do týmu a jak na sobě umějí pracovat.

„Z naší zkušenosti víme, že pro firmy je důležitá především osobnost. Mnohdy dají přednost méně zkušenému člověku se skvělými vlastnostmi před tím, který má zkušeností více, ale osobnostně to skřípe. Snaživého a učenlivého rádi programování doučí, ovšem naučit někoho, jak být komunikativní, hrát týmově nebo být pečlivý, to je těžší,“ komentuje CEO a spoluzakladatel Engeta Marian Hurta.

Absolventům IT kurzů proto zdůrazňuje, ať se nebojí na pohovor jít, i když za sebou nemají roky praxe. „Snaha na sobě pracovat a doučit se to, co zaměstnavatel potřebuje, se dnes opravdu cení. IT je velmi progresivní obor. Každý ajťák, který se nechce nechat přeskočit ostatními, se musí neustále posouvat dál a vzdělávat,“ podotýká Marian Hurta.

Po covidu firmy zavedly hybridní model

Nedávné období covidu přineslo v dynamice pracovních kolektivů opět změnu, protože většina kancelářských profesí zamířila na dlouhé měsíce na home-office. Pro IT specialisty to byla změna příjemná, podle loňského průzkumu pracovního portálu No Fluff Jobs vyhovuje práce z domu téměř 63 procentům z nich.

Firmy však návrat ajťáků do izolace příliš nepodporují. Osobní kontakt je pro fungování pracovních týmů stále nenahraditelný. „Covidové období přineslo to, že po něm spousta firem zavedla hybridní model, tedy kombinaci práce z domu a kanceláře, aby vyhověli lidem upřednostňujícím home-office, ale zároveň byla zachována osobní interakce mezi kolegy,“ doplňuje Dana Bartůňková.

Střídání práce z kanceláře a z domu si programátor Matouš Holinka pochvaluje. „Část týdne pracuji v Praze, část v Brně a zbytek doma. Osobně dávám přednost pracovnímu kolektivu. Byť je doma větší klid a izolace, o to slabší je tam pracovní morálka. V kancelářích s ostatními mi to svědčí daleko víc. Možnost konzultovat svoje potíže, vyslechnout si problémy ostatních (ne vždy jen pracovní) vám dovolí utnout nepřetržitý a vyčerpávající tok myšlenek, který je jinak v pracovním nasazení běžný,“ dodává.

Převezměte kontrolu s G-Menu od AGON by AOC

AGON by AOC – jedna z předních značek v oblasti herních monitorů[1] a IT příslušenství – představuje nový software G-Menu pro správu všech periferií AGON by AOC – od monitorů po klávesnice, myši, náhlavní soupravy a podložky pod myš.

Herní portfolio AGON by AOC, proslulé svými oceňovanými monitory, bylo v posledních letech rozšířeno o řadu herních myší, mechanických herních klávesnic, podložek pod myš a také herních headsetů. Herní příslušenství AOC bylo chváleno pro svou odolnost, kvalitu, cenovou dostupnost, specifikace na vysoké úrovni a také synchronizaci RGB mezi zařízeními, která jim dodává šmrnc.

Tento typ komplexního herního ekosystému s monitory a četným příslušenstvím si vyžádal software, pomocí kterého lze ovládat a přizpůsobovat všechna nastavení najednou. U klávesnic a myší to znamená přizpůsobení kláves a tlačítek, nastavení citlivosti, jako je rychlost opakování, rychlost dotazování nebo úroveň DPI, pro náhlavní soupravy to zase znamená správu nastavení zvuku, včetně zvuku prostorového. Nastavení Light FX a synchronizaci světel monitoru, klávesnice, myši, podložky pod myš a náhlavní soupravy lze spravovat také. To vše díky aplikaci G-Menu.

Software G-Menu nyní nabízí stejné možnosti nastavení jako nastavení zobrazení na obrazovce monitoru jediným kliknutím. Monitory dodávané s AOC Light FX lze přizpůsobit pomocí RGB osvětlení a nejnovější aktualizace G-Menu umožňuje uživatelům nejprve si prohlédnout RGB efekty v software, než jej nasadí na zařízení (monitor, klávesnici atd.). G-Menu navíc umožňuje synchronizaci barev a motivů (Light FX Sync) mezi produkty. Monitor i příslušenství, jako jsou herní myši, podložky pod myš nebo klávesnice, budou mít stejný vzor RGB osvětlení a stejné barvy.

Hráči dnes vzhlíží ke svým hrdinům a chtějí jít v jejich stopách. Periferie tak nakupují na základě inspirace od jejich oblíbeného streamera nebo esportovce. Pomocí G-Menu lze vytvářet, ukládat a dokonce sdílet nové uživatelské profily pro různé žánry/hry. V části „Objevit“ aplikace G-Menu mohou uživatelé vidět popisy a kompatibilní produkty pro uživatelský profil, který si pak mohou zkopírovat do svých vlastních zařízení. Přizpůsobení nastavení DPI herní myši nebo replikace nastavení barev a odezvy monitoru od jednoho z idolů herní komunity je snadné. Pomocí G-Menu stačí jediné kliknutí.

Nové G-Menu umožňuje širokou škálu přizpůsobení:

  • U myší a klávesnic existuje velká míra svobody přiřazování různých funkcí tlačítkům a klávesám. To umožňuje uživatelům přidělovat úkoly, jako je otevření multimediálního přehrávače a přehrávání/pozastavení skladby, nebo úkoly související s internetovými prohlížeči, jako je obnovení stránky, otevření domovské stránky, vyhledávání a další. Klávesám nebo tlačítkům lze také přiřadit základní funkce operačního systému, jako je vyjmout/kopírovat/vložit nebo otevřít/uložit dokumenty. Tento druh vysokého přizpůsobení může být opravdu užitečný, ať už ve hrách nebo v jakémkoli každodenním úkolu.
  • V některých hrách, kde se akce děje tak rychle, že uživatel musí stisknout několik kláves/tlačítek současně, je důležitá správa maker. I když to hra/aplikace nepodporuje, díky G-Menu mohou uživatelé vytvářet a spravovat makra – což znamená, že jsou povolena například pouze v konkrétní hře.

Nová softwarová sada G-Menu je k dispozici ke stažení zde:

https://eu.aoc.com/gaming/gmenu 

O společnosti AOC

Společnost AOC, která byla založena v roce 1967, je přední světovou značkou v oblasti monitorů a IT příslušenství a dceřinou společností TPV Technology Limited, největšího výrobce LCD na světě. Komplexní portfolio AOC nabízí perfektní monitor pro každou potřebu, ať už pracovní nebo osobní. Monitory AOC nabízejí vynikající zážitek ze sledování zabalený do vynikajících designů.

Sub-značka AOC, AGON by AOC, nabízí jedno z nejsilnějších portfolií vysoce výkonných herních monitorů na světě a kompletní ekosystém herního příslušenství seskupeného do tří kategorií: AOC GAMING pro běžné hráče, AGON pro soutěžní hráče a AGON PRO určenou pro nadšence do esportů a profesionální esportovce. Od roku 2020 je AGON by AOC jednou z předních značek v oboru herních monitorů a nejlepší volbou hráčů z celého světa.

Další informace najdete na oficiálních stránkách AGON by AOC nebo sledujte AGON by AOC na Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

  • [1] IDC Quarterly Gaming Tracker – Gaming Monitor 2021 Q4

První notebooky NVIDIA Studio s GeForce RTX řady 40 míří na trh

Dnes přicházejí na trh NVIDIA Studio notebooky pro tvůrce s nejnovějšími GPU GeForce RTX řady 40. Mezi první zástupce patří MSI Stealth 17 Studio a Razer Blade 18, které jsou vybaveny výkonnými GeForce RTX 4090 Laptop. Novinky se dostávají do prodeje společně s herními notebooky vybavenými GeForce RTX řady 40 Series od společností ASUS, GIGABYTE a Lenovo.

Oba notebooky pro tvůrce obsahu byly oznámeny v průběhu veletrhu CES 2023 a přinášejí nejen dosud největší generační skok v oblasti přenosného výkonu, ale představují také aktuálně nejrychlejší notebooky na světě pro tvorbu a hraní her. Zde jsou některé klíčové funkce, které nabízejí:

Až trojnásobek výkonu oproti předchozí generaci vlajkových lodí notebooků s GeForce RTX díky architektuře NVIDIA Ada Lovelace a technologiím Max-Q páté generace. Novinky díky nim nabídnou řadu výhod:

  • Technologie z rodiny NVIDIA RTX. Patří mezi ně i DLSS 3, která dokáže navýšit snímkovou frekvenci až 2×.
  • Platforma NVIDIA Studio nabízí přístup k tvůrčím nástrojům a aplikacím – NVIDIA Omniverse, Canvas a Broadcast. Lze díky ní pracovat s plným ray tracingem a funkcemi akcelerovanými pomocí AI pro úsporu času. Jak MSI Stealth 17 Studio, tak Razer BLade 18 jsou dodávány s předinstalovanou aplikací NVIDIA Broadcast, která nabízí velmi efektivní potlačení šumu nebo ozvěny místnosti, automatickou korekci pohledu směrem do kamery a další funkce využívající umělé inteligence.
  • Pravidelně aktualizované ovladače NVIDIA Studio (také již předinstalované). Únorová verze vychází právě dnes.

S výběrem nejvhodnější konfigurace může pomoci Studio Shop.

Metaverse pro tvůrce

Během veletrhu CES byla také představena ukázka spolupráce na dálku prostřednictvím zmíněných nástrojů NVIDIA Omniverse. Skupina sedmi tvůrců z celého světa během ní vytvořila krátký animovaný film.

NVIDIA Omniverse dokáže propojovat různé pracovní postupy při tvorbě 3D grafiky a nahrazuje tak lineární proces tvorby synchronizací procesů v reálném čase. Umělci se k platformě připojili prostřednictvím Omniverse Cloud.

„Nastavení demoverze spolupráce v Omniverse Cloud byl velmi snadný proces,“ řekl 3D grafik a držitel několika ocenění Rafi Nizam. „Bylo skvělé vidět avatary, které se objevovaly, když se lidé připojili. A uživatelské rozhraní je pro práci v reálném čase opravdu opravdu přehledné a jasné.“

Díky tomu, že Omniverse používá univerzální formát grafických prvků Universal Scene Description (USD), je jejich export a import velmi snadný. „Před systémem Omniverse bylo vytváření animací náročné, o fotorealistických animacích nemluvě,“ říká Jae Solina alias JSFILMZ. „Místo toho, abychom museli soubory jednotlivě přeformátovávat a nahrávat, můžeme nyní vše udělat v Omniverse živě, což vede k výrazné úspoře času.“

Jeremy Lightcap se pozastavil nad vizuální kvalitou virtuální scény, přičemž vyzdvihl plynulost pohyb v rámci viewportu. Scéna westernového městečka obsahovala mimo jiné přibližně 100 materiálů, 3 simulace z nástroje Houdini a také se v ní pohybovaly 3 postavy rozpohybované pomocí motion capturingu. „Nejsem jistý, kolik jiných programů by to zvládlo a ještě by vám poskytlo osvětlení pomocí path tracingu v reálném čase.“

Pro Ashley Goldstein, 3D grafičku a autorku tutorialů společnosti NVIDIA, ukázka zdůraznila všestrannost technologie NVIDIA Omniverse. „Mohla jsem scénu aktualizovat a uložit ji jako novou USD vrstvu. Takže když ji otevřel někdo jiný, okamžitě měl k dispozici všechny mé aktualizace. A pokud by na scéně pracoval ve stejnou chvíli jako já, byl by okamžitě upozorněn na aktualizace a mohl by si načíst nový obsah.“

Edward McEvenue alias edstudios ocenil výrazné usnadnění provádění změn v komplexních scénách. „3D produkce je velmi iterativní proces, v jehož průběhu musíte udělat stovky, ne-li tisíce drobných rozhodnutí, než se doberete finální podoby scény,“ řekl. „Použití path tracingu akcelerovaného pomocí RTX přímo v pracovním viewportu umožňuje tento proces značně usnadnit, protože získáte téměř okamžitou zpětnou vazbu o prováděných změnách, a to v plné kvalitě včetně osvětlení, stínů, odrazů, materiálů i postprodukčních efektů.“

Podobné zkušenosti má i další autor, Shangyu Wang, pro něhož je Omniverse preferovanou platformou při společné tvorbě 3D obsahu. A Pekka Varis zase oceňuje rozvoj celé sady nástrojů. „Nové funkce přicházejí v rychleji, než je stíhám sledovat,“ řekl.

Více informací o projektu samotném přinesl tento článek z CES 2023.

Historické vozy Laurin & Klement i auto, ve kterém jezdil papež. Obchodní centrum Olympia Brno chystá unikátní výstavu

Ve čtvrtek 9. února odstartuje v obchodním centru Olympia Brno výstava historických automobilů a motocyklů značky ŠKODA. Přehlídka několika desítek modelů z historie slavné tuzemské automobilky bude k vidění až do 26. února. Organizátoři výstavy týden před začátkem akce odhalují největší lákadla, na která by se měli přijít podívat nejen fanoušci automobilů a motorek, ale také celé rodiny s dětmi, protože součástí je bohatý doprovodný program.

Na co se mohou návštěvníci obchodního centra Olympia Brno mezi 9. a 26. únorem těšit? K vidění bude několik desítek vozů a motocyklů, a to jak ze sbírky historických vozidel rodiny Samohýlů ve Zlíně, tak ze Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi. 

Laurin & Klement Voiturette A – 1905

Jeden z nejvzácnějších exponátů sbírky rodiny Samohýlů ze Zlína a bezesporu také jeden z nejvzácnějších historických kousků v České republice. Jde vůbec o jeden z prvních automobilů, který v roce 1905 vyjel z mladoboleslavské automobilky. Ta se tehdy ale ještě jmenovala Laurin & Klement po svých zakladatelích a soustředila se nejprve na výrobu jízdních kol, posléze motocyklů, až přešla k výrobě automobilů, přičemž Voiturette A byl zároveň prvním sériově vyráběným automobilem v Rakousko-Uhersku.

Výběr technických údajů: Výkon 7 koní, zdvihový objem 1 005 cm³, počet válců/ventilů 2/2, hmotnost: 485 kg. 

Laurin & Klement G – 1908

Bezesporu další perla z rodinné sbírky, se kterou Alois Samohýl podnikl bezpočet cest a závodů, včetně těch se slavnou automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Zúčastnili se s ním v roce 1966 vzpomínkového závodu k 60. výročí Targy Florio nebo přijeli na pozvání závodníka Chirona do Monaka k vyjížďce historických vozidel na oslavu založení města Monte Carlo. Vystavený vůz je pouze jedním ze dvou dochovaných kusů tohoto modelu. Automobilka vyráběla model G v letech 1908 a 1909 a to v několika modifikacích, jako osobní i nákladní, dvoumístný, třímístný i čtyřmístný.

Výběr technických údajů: Výkon 17 koní, zdvihový objem 1 767 cm³, počet válců/ventilů 4/2, hmotnost: cca 650 kg. 

ŠKODA ENYAQ iV

Další ze zajímavých exponátů, které spatříte na výstavě v Olympii Brno. Nejedná se sice o historický vůz, do historie už přesto vstoupil. A to v roce 2021, kdy Škoda Auto poskytla dva tyto vozy Enyaq iV pro návštěvu Papeže Františka na Slovensku. A právě jedno z těchto dvou SUV s čistě elektrickým pohonem bude vystaveno.

Vozy Enyaq iV byly pro návštěvu Papeže Františka na Slovensku speciálně upraveny dle požadavků Vatikánu. Dostaly držák pro umístění vlaječky, standardní zatmavená zadní okna byla nahrazena průhledným sklem, a drobných změn doznal i interiér.

Tento vůz bude na výstavu zapůjčen ze sbírky Škoda Muzea Mladá Boleslav společně s dalšími vozy jako např. Škoda Superb z roku 1936, Škoda Fabia WRC z roku 2003 nebo červený sportovní spider Škoda 1100 OHC.

To je pouze malá ochutnávka z několika desítek zajímavých modelů z historie mladoboleslavské automobilky, které v únoru zaparkují v brněnském obchodním centru. Chybět nebudou ani motocykly z přelomu 19. a 20. století nebo jízdní kolo Slavia, se kterým automobilka začínala ještě před spuštěním automobilové výroby.

Soutěže o ceny, závodní simulátor či dobový ateliér

Vyznáte se v historických Škodovkách? Pokud ano, tak jistě oceníte kvíz o hodnotné ceny, kterého se mohou zúčastnit všichni návštěvníci. A deset nejlepších účastníků si odnese hodnotné ceny od partnerů akce. Nebo si chcete zazávodit ve skutečném simulátoru závodního speciálu? Pak se můžete těšit na poslední víkend akce. A i zde budou nejlepší soutěžící oceněni hodnotnými cenami. Pokud se chcete vyfotit v dobových kostýmech s historickými auty, tak právě pro vás jsme připravili dobový ateliér, ze kterého si odnesete své foto. Na tento ateliér se můžete těšit v sobotu 18. února.

Vstup na výstavu je zdarma.

Exit mobile version