Komfort, vysoké nároky a recyklace! Jak vybrat ten správný sedací nábytek?

Při výběru materiálů pro soft seating je třeba brát v potaz účel a prostředí, kam je sezení určeno. Nakupujete do obýváku, nebo do provozu? Základní parametry, které by se měly při výběru látek zohlednit, jsou například odolnost proti oděru, stálobarevnost, odolnost proti šmolkování, měkkost a samozřejmě také samotný design. Některé provozy vyžadují speciální vlastnosti jako zvýšenou odolnost proti ohni, povrchovou impregnaci pro lepší čištění nebo antibakteriální povrch. Samostatnou kapitolou jsou pak materiály recyklované a recyklovatelné, po kterých je stále větší poptávka. Přemýšlíte, jaký zvolit materiál pro vaši židli? Přinášíme rady a tipy při výběru toho správného sedacího nábytku.

Zájem o látky z recyklovaných materiálů je rok od roku vyšší

Látka je v soft seatingu velmi oblíbenou volbou. Nejenže nabízí nejširší výběr barev a textur, ale je také charakteristická svou odolností, takže je vhodná pro pravidelné používání. Díky své měkkosti je pohodlná a ve srovnání s kůží nebo vinylem je vhodnější do chladného prostředí. „Posledním hitem je ekologicky šetrná látka Oceanic, která je získávána recyklací spotřebitelských plastů, které aktuálně znečišťují naše moře a oceány. Žádané jsou také přírodní látky s příměsí vlny nebo kopřivy. Látka Jet Bioactive s antibakteriálním povrchem obsahuje ionty stříbra, které zamezují množení bakterií i bez nutnosti dalšího ošetření. Látka Pure, která má odolnost proti oděru 500.000 martindalů zvládne téměř jakoukoliv zátěž, což z ní dělá ideální volbu do extrémních provozů,“ dodává Michal Hotmar ze společnosti RIM, www.rim.cz.

Čalounění vždy z odolného materiálu

Čalounění nebo potah židle by měl být vždy z odolného materiálu, který si vyberete ze vzorníku u prodejce. Potahové materiály se svým složením často velmi liší, ale obecně je lze rozdělit na přírodní s vyšším obsahem organických příměsí a syntetické. Do teplého prostředí raději zvolte materiály, které neobsahují vlnu, případně židli s prodyšnou síťovinou na zádové opěrce. Ptejte se také na životnost potahu a jeho odolnost proti oděru nebo šmolkování.

Pružiny, nebo popruhy?

Možností pro zvýšení komfortu sezení je použití drátěných vlnových pružin, nebo elastických popruhů. Na nosnou dřevěnou konstrukci s pružinami (nebo popruhy) se dále zafixuje tvarovací materiál v podobě PUR pěny. Pro lepší izolaci a měkkost se může u některých výrobků dát na tento základ tenká vrstva vatelínu, poté se již aplikují čalounické materiály.

Komfort polyuretanové pěny

Obecně nejpoužívanějším materiálem pro čalounění sedacího nábytku jsou v současné době polyuretanové pěny, které mají velký podíl na komfortu sezení. V dnešní době si můžeme zvolit z jejich rozsáhlé nabídky, kdy každá má svoje specifikum. Základním parametrem při výběru je prodyšnost, elasticita či pružnost. Správně zvolená pěna je základem životnosti a tvaru výrobku.

Rok 2023 bude následovat předchozí léta

Stále bude kladen důraz na zvýšené hygienické vlastnosti produktů, používání snadno omyvatelných                 a dezinfikovatelných materiálů včetně látek. „Trendy bývá využití například v laboratořích zdravotnických zařízeních, tedy v prostředí kde jsou vysoké nároky na snadno omyvatelné materiály. Jako naše nová opěra pracovní židle FLEXi FX 1124 určená pro čalounění v technických látkách (koženky),“ dodává Michal Hotmar ze společnosti RIM, www.rim.cz. I nadále budou vznikat uzavřená pracoviště, pro menší počet pracovníků, jednací boxy a jiné produkty sloužící k rozdělení prostoru.

O firmě RIM

Společnost RIM CZ s.r.o. vznikla v roce 1991 s cílem vyrábět vlastní kancelářské židle. Filosofie zdravého sezení a poznatky z vlastního výzkumu v oblasti ergonomie ovlivnily další vývoj společnosti. Slogan „Pro zdravé sezení“ a tomu odpovídající záměr vyrábět a prodávat židle, které přispějí ke kultivaci a oživení kancelářského prostředí se staly hlavním posláním firmy. Více informací se dozvíte na webu www.rim.cz.

Produktové tipy

ZERO G 1352

Nejlepší myšlenky často vznikají na místech, které jsou kreativní a zábavné. Stejně působí i designová židle Zero G, která pomáhá rozvíjet fantazii a nápaditost. Lehkost a vzdušnost patří k jasným přednostem této židle. Zero G je opravdu jedinečná kolekce, která bude vítaná v každé moderní a inovativní kanceláři. Šíři její uplatnitelnosti navíc zvětšuje provedení v klasickém černém i stylovém bílém plastu, a proto je vhodná například i do domácích kanceláří.

Více o produktu zjistíte na webu rim.cz nebo v síti RIM Pointů v Čechách a na Slovensku.

FLEXI FX 1104

Moderní židle splňující vysoké nároky na funkčnost a design. Židle je vybavena synchronní mechanikou ST1 pro zajištění tzv. dynamického sezení. Síťovaná zádová opěra je tvořena odlehčeným plastovým rámem s centrální konzolou, jejíž výhodou je výškové nastavení v rozmezí až 6 cm. U kolekce FLEXi lze vybírat z různých typů čalounění, mechanik a doplňků pro pohodlné sezení.
Více o produktu zjistíte na webu rim.cz nebo v síti RIM Pointů v Čechách a na Slovensku.

MUUNA (MU 3101.04)

Kancelářská židle Muuna se hodí do jakéhokoliv interiéru. Čalounění nabízí širokou škálu barev, což ještě zvyšuje její schopnost adaptovat se. Na rozdíl od jiných kancelářských židlí nejsou na první pohled vidět žádné ovládací prvky. Pečlivě začalouněná židle je totiž vybavena SELF mechanikou, která všechno nastavení připraví sama.

Více o produktu zjistíte na webu https://news.rim.cz/nebo v síti RIM Pointů v Čechách a na Slovensku.

WINX Lounge https://rim.cz/produkty/winx-lounge/

Křeslo WINX je dalším produktem z dílny rakouského designéra Kaie Stanii. Jednomístné křeslo s možností kombinace různých typů čalounění zádové opěry a sedáku.

Typ VX 880.06 je posazen na dřevěné podnoži z dubového masivu.

Design: Kai Stania

CA-VA

CA-VA vychází z organických tvarů a současně splňuje náročné požadavky na ergonomii sezení, které se RIM věnuje už přes 27 let. Designérem křesla je rakouský designér Kai Stania, který pečlivě propracoval každý detail a navrhl křeslo tak, aby bylo možné čalounit jednotlivé díly různými potahy a barvami. Každý kus tak může být originál, který přesně splňuje náročné požadavky svých uživatelů.

Více o produktu zjistíte na webu rim.cz nebo v síti RIM Pointů v Čechách a na Slovensku.

Češi jsou do práce na dálku nadšení víc než Poláci. Maďaři si zamilovávají cloud, vyplývá z průzkumu Canonu

Firmy a zaměstnanci v Česku mají ve srovnání s Poláky a Maďary největší zájem o práci na dálku a technologická řešení, která ji umožňují. Ukládání dokumentů na cloud je zase nejvíce oblíbené u Maďarů, zatímco Poláci jsou nejpečlivější při skartování těch papírových. Digitalizace kanceláří je ve všech středoevropských zemích stále větší téma, firmy si ale zároveň uvědomují, že jde o běh na dlouhou trať. Vyplývá to z průzkumů, které si nechala vypracovat společnost Canon.[1]

Z průzkumů na reprezentativním vzorku firem trojice zemí, které kromě digitalizace zkoumaly i zabezpečení kancelářských procesů, uchovávání a likvidaci dokumentů, vyplývá, že Češi, Maďaři i Poláci si uvědomují nutnost reagovat na změnu způsobu práce z posledních let a potřebu postupně přesouvat část procesů do cloudu. Každý národ se ale s digitální transformací vypořádává trochu jinak.

„Polské podniky aktuálně kladou největší důraz na zavedení elektronických formulářů namísto papírových, na automatické vytěžování faktur nebo digitalizaci firemního archivu. Češi zase vykazují největší nadšení pro hybridní způsob práce, na desetibodové škále mají téměř 9 bodů, zatímco Poláci 7,5 bodu,“ říká Eva Kučmášová, šéfka komunikace Canonu ve střední Evropě.

Papír stále vítězí

Jak firmy v jednotlivých zemí dnes nakládají s pracovními dokumenty? Výsledky jsou z pohledu digitalizace tristní: 81 % Poláků odpovědělo, že důležité dokumenty jsou stále uchovávány v papírové podobě v pořadačích. V Česku stejně odpovědělo 77 % dotázaných a v Maďarsku 50 %.

Tomu odpovídá i využívání cloudových technologií – nejoblíbenější je ukládání dokumentů na cloudu u Maďarů (11 %), druzí jsou Češi (9 %) a třetí Poláci (7 %). Vzhledem k možnostem dnešních cloudů, jako je třeba uniFLOW Online od Canonu, na kterých lze dokumenty přehledně řadit, snadno vyhledávat a uchovávat pod silným zabezpečením, jde o překvapivě nízká čísla.

Navíc v Česku je stále zhruba pětina firem, kde jsou pracovní dokumenty ukládány do šanonů na neurčitě dlouhou dobu, takže nikdo už nesleduje další život dokumentu. A pokud by si fakturu nebo smlouvu někdo odnesl domů – což je dle průzkumu v Česku bez souhlasu nadřízeného možné u každé třetí společnosti – hrozí ztráta a zneužití citlivých informací.

Skartovačka vs. obyčejný koš

Co se týče likvidace nepotřebných papírových dokumentů, 78 % Poláků a 82 % Čechů je nejčastěji skartují. V Česku však na rozdíl od Polska každý desátý dokument končí v obyčejném koši. Z hlediska zabezpečení jsou na tom nejhůře Maďaři – celých 52 % dotazovaných v této zemi tvrdí, že dokumenty hází prostě do koše, a skartovačku používá jen jeden ze tří maďarských podniků.

„Dnes už není mezi odborníky pochyb o tom, že cloudové technologie jsou budoucností kancelářské práce. Efektivně pomáhají nejen organizovat práci v kanceláři, ale jsou nezbytnou podmínkou práce na dálku. A jde i o bezpečnost – vzhledem k tomu, že není potřeba budovat síť a udržovat vlastní servery, je cloud extrémně bezpečným způsobem ukládání dokumentů,“ říká Eva Kučmášová.

Srovnání tří středoevropských průzkumů ukazuje společný zájem Čechů, Poláků i Maďarů o témata spojená s digitální transformací. „Firmy chtějí digitalizovat a my jako výrobci jim pomáháme poskytováním technologií, které odpovídají potřebám jejich kanceláří. Výsledky průzkumů ale ukazují, že máme před sebou ještě dlouhou cestu s mnoha výzvami. Nutně potřebujeme například zvýšit povědomí o bezpečnosti cloudového softwaru,“ uzavírá Kučmášová.

O společnosti Canon Europe

Canon Europe je strategickou centrálou pro region EMEA společnosti Canon Inc., předního světového dodavatele technologií a služeb pro digitální zpracování obrazu. Canon působí přibližně ve 120 zemích, ve kterých zaměstnává zhruba 13,5 tisíce lidí. Na celosvětových příjmech společnosti se Canon Europe podílí přibližně jednou čtvrtinou.

Společnost Canon Inc. byla založena v roce 1937. Od té doby díky neustálým inovacím svých produktů a řešení stojí v oblasti zpracování obrazu na světové špičce. Neustále investuje do správných oblastí a využívá příležitostí k růstu – od fotoaparátů přes komerční tiskárny a firemní konzultační služby až po zdravotnické technologie.

Podniková filosofie společnosti Canon nese název Kyosei, což nejlépe vystihuje překlad „Společně žít a pracovat pro obecné blaho“. Společnost Canon Europe usiluje v rámci regionu EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) o udržitelný růst podnikání se zaměřením na snižování vlastního dopadu na životní prostředí. Stejně tak dbá na to, aby tento dopad minimalizovali i její zákazníci při využívání produktů a služeb Canon.

Canon je průkopníkem, který přispívá ke zlepšování neustále se vyvíjejícího světa zobrazovací techniky. Svými technologiemi a inovativním duchem Canon posouvá hranice možného a pomáhá tak lidem podívat se na svět z nové perspektivy. Vnášíme do života kreativitu, snímek za snímkem. Protože jen pokud se dokážeme na svět správně podívat, můžeme jej změnit k lepšímu.

Další informace o společnosti Canon Europe a Canon CZ jsou k dispozici na www.canon-europe.com a www.canon.cz.

[1] Všechny průzkumy byly provedeny na podzim 2022 pomocí telefonického dotazování (CATI). V Česku na reprezentativním vzorku 100 zaměstnanců středních a velkých podniků, v Polsku na vzorku 200 osob a v Maďarsku na vzorku 110 osob.

Na našem trhu jsou první 14“ notebooky Portégé X40-K s inteligentní optimalizací konferenčních hovorů

Dynabook uvedl na náš trh první konfigurace profesionálních 14“ notebooků Portégé X40-K spadajících do prémiové řady X, které se vyznačují špičkovým designem a řadou vylepšených funkcí usnadňujících hybridní práci. Na první pohled zaujme uživatele bytelné hliníkové šasi s broušeným povrchem v barvě Dark Tech Blue. Inovativní proces eloxování hliníku chrání povrch notebooků před poškrábáním. Součástí dodávky všech aktuálně dostupných konfigurací je tříletá celoevropská záruka s Gold On-site servisem u zákazníka.

Srdcem těchto notebooků, které vydrží pracovat na baterie až po dobu 9 hodin¹, jsou procesory Intel® Core™ 12. generace podporované operačním systémem Windows 11 Pro. Bohatou konektivitu pro hladkou práci a propojení se všemi potřebnými periferiemi v jakémkoli prostředí zajišťují dva porty Thunderbolt 4, rozhraní HDMI 2.0, další konektory USB-A 3.2, LAN a slot pro paměťovou kartu Micro SD. Uživatelé, kteří chtějí využít oba porty Thunderbolt 4 pro připojení různých zařízení, mohou k nabíjení použít také samostatný AC konektor. Díky tomu se na cestách obejdou v naprosté většině případů bez replikátoru portů.

Skvělý grafický výkon zajišťuje karta Intel® Iris® Xe. Výpočetní rychlost podporují paměti DDR4 3200 MHz konfigurovatelné do dvou slotů SO-DIMM a SSD disky Gen 4 s vysokými přenosovými rychlostmi a kapacitou až 1 TB. Maximálně efektivní online práci umožňují technologie Intel® AX211 2×2 Wi-Fi 6E a Bluetooth 5.2.

Zvuk a obraz vylepšuje umělá inteligence

Ideální podmínky pro vzdálenou práci a videohovory zajišťují multimediální funkce využívající prvky umělé inteligence. Zvukové technologie AI Realtek potlačují při hovorech nežádoucí zvuky z pozadí a udržují výbornou srozumitelnost hlasu uživatele. Chytrá HD kamera koriguje osvětlení a zlepšuje viditelnost obličeje a jeho kontur. Díky inteligentním nástrojům samotné kamery mohou uživatelé skrýt pozadí obrazu a udržet si soukromí i při využití nestandardních aplikací pro videokonference.

Praktický i velmi odolný

Díky bytelné hliníkové konstrukci s tenkým rámečkem jsou notebooky tenké pouhých 17,9 mm a jejich hmotnost je jen 1,46 kg*. Snížená bezrámová klávesnice nezanechává při zavřeném víku stopy na displeji. Antireflexní Full HD IPS displej se svítivostí až 300 Nitů* zajišťuje dobrou viditelnost za jakýchkoli světelných podmínek a pokročilý systém chlazení využívá výjimečně tiché dvojité ventilátory a gumové podložky na vnější spodní straně umožňující optimální cirkulaci vzduchu a tím i dosažení vysokého výkonu při plném zatížení přístroje. Velmi praktickým prvkem při hybridní práci je také klávesnice odolná proti polití a víko, které lze otevřít až do úhlu 180 stupňů. Celkovou odolnost notebooků Portégé X40-K potvrdily testy odolnosti podle vojenských norem MIL STD 810H.

Nekompromisní zabezpečení

Notebooky Dynabook Portégé X40-K splňují požadavky na zařízení Microsoft Secured-core a vlastní BIOS Dynabook poskytuje spolu s Trusted Platform Module (TPM) 2.0 a možností ověření uživatele pomocí rozpoznání obličeje i otisku prstu velmi silnou ochranu před rostoucím množstvím kybernetických hrozeb. Soukromí a bezpečí uživatelů Portégé X40-K posiluje i posuvný kryt webové kamery, slot pro bezpečnostní zámek a volitelná čtečka čipových karet.

První tři konfigurace na našem trhu

Všechny tři konfigurace dostupné nyní na našem trhu jsou osazeny Full HD IPS displejem se svítivostí 250 Nitů. Model Portégé X40-K-10K pohání procesor Intel Core i5-1240P s podporou 8 GB paměti a SSD diskem PCIe 512 GB. K dostání je za doporučenou koncovou cenu 34 290 Kč včetně DPH.

Srdcem výkonnějšího Portégé X40-K-10M je procesor Intel Core i7-1260P se 16 GB paměti. Pro data je k dispozici M.2 PCIe SSD disk s kapacitou 512 GB. Jeho cena je 38 090 Kč s DPH.

Nejvyšší model Portégé X40-K-13B má oproti předchozímu vestavěn SSD disk s kapacitou 1 TB. Na trhu je za doporučenou cenu 40 590 Kč včetně DPH.

Více o noteboocích Dynabook najdete na https://cz.dynabook.com/generic/business-homepage/.

¹měřeno pomocí Mobile Mark™ 2018. Mobile Mark je ochranná známka Business Applications Performance Corporation

* v závislosti na konfiguraci

O společnosti Dynabook Inc.

Již více než 30 let představují notebooky a technologie Toshiba standardy pro inovace, kvalitu a spolehlivost. Společnost Dynabook Inc., jejímž většinovým vlastníkem je nyní Sharp Corporation, pokračuje v této tradici poskytováním bohatých hodnot a služeb, které pomáhají našim partnerům a zákazníkům v dosahování jejich cílů.

Další informace naleznete na adrese https://cz.dynabook.com.

Na valentýnskou večeři nejlépe taxíkem, ukazují data

O svátku zamilovaných si leckterý pár vyrazí do kina či na večeři při svíčkách. S tím, že nezapomenutelný večer si ale žádá také stylový způsob dopravy, tedy nechat vlastní vůz doma a nahradit ho pohodlnou jízdou například Boltem. Že lidé takto skutečně uvažují potvrzují data služby Bolt.

Nápadná je například okolnost, že v rámci aplikace Bolt stoupá 14. února využívání kategorií Premium a Comfort oproti dlouhodobému dennímu průměru přibližně o desetinu. Jízdy s Boltem častěji končí respektive začínají v lokalitách, kde se nacházejí restaurace či kina, a lidé častěji jezdí ve večerních hodinách. To bylo obzvláště zřejmé loni, kdy Valentýn připadl na pondělí, a přesto nejvíc jízd s Boltem po Česku proběhlo mezi 17:30 a 23. hodinou. Tedy přesně v době, kdy lidé vyrážejí na romantickou večeři nebo se z ní vracejí. A v neposlední řadě lidé během večera 14. února v taxících kromě klíčů či mobilů zapomínají také květiny nebo třeba čokoládové dárky.

„Naše data ukazují nárůst počtu jízd ve zvláštních dnech, jako je Valentýn. Během svátků stejně jako třeba na začátku dovolených se celkově zvyšuje provoz v ulicích měst a ubývá parkovacích míst. Je proto rozumné, místo soukromému vozidlu dát přednost způsobu dopravy, který je flexibilní a efektivní, a umožní být rychle a bezstarostně pohromadě s blízkými,“ vysvětluje Soňa Stloukalová, Country manažerka platformy Bolt pro Českou republiku.

Lidé na Valentýna ovšem nevyrážejí jen na večeři do centra města. Například loni se někdo svezl 170 kilometrů z Prahy na chatu v Železné Rudě, a předloni jiný zákazník Boltu očividně spěchal na Valentýna domů z ciziny, takže si objednal odvoz z Ruzyně až do Českých Budějovic. Zajímavý valentýnský příběh se jistě váže také k nejdelší jízdě 14. února roku 2020, která měřila 358 kilometrů a vedla z Prahy do západoslovenského Šamorína.

Odvoz prostřednictvím služby Bolt si lze objednat přes aplikaci dostupnou na Google Play i App Store s tím, že na valentýnskou večeři lze s Boltem vyrazit v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Olomouci, Liberci, Českých Budějovicích, Jablonci nad Nisou, Kladně, Hradci Králové, Karlových Varech a Mladé Boleslavi.

O Boltu

Bolt je evropskou superaplikací, jejíž misí je dělat dopravu po městě dostupnější, bezpečnou a udržitelnou. Platforma Bolt již slouží 100 milionům zákazníků ve 45 zemích a více než 400 městech napříč Evropou a Afrikou. Bolt usiluje o urychlení přechodu od vlastnění automobilů k sdílené mobilitě, a nabízí lepší alternativy včetně odvozu autem, sdílení automobilů a elektrických koloběžek, stejně jako doručování jídel a potravin.

Do centra Prahy míří první Apple Premium Partner prodejna. V Palladiu ji otevře iSTYLE

Centrum Prahy získá svou první Apple Premium Partner prodejnu, která se svými standardy přibližuje legendárnímu Apple Store. V obchodním centru Palladium ji 10. února otevře společnost iSTYLE, pro kterou jde již o druhou APP prodejnu v Praze. Na zákazníky čeká nový koncept prodejny včetně široké nabídky zákaznických služeb a v den otevření také mimořádné slevy na produkty.

Nová prodejna se statusem Apple Premium Partner bude první svého druhu v centru Prahy. Vznikla v prostorech stávající Apple Premium Reseller prodejny v OC Palladium, která prošla měsíc trvající rekonstrukcí. Společnost iSTYLE, která je největším partnerem Apple ve střední Evropě, tak přivádí do Prahy druhou prodejnu v APP stylu – první otevřela na podzim v obchodním centru Westfield Chodov a zákazníky okamžitě zaujala – aktuálně prodejna eviduje meziroční nárůst obratu o téměř 40 %. Návštěvnost prodejny pak vyrostla dokonce o více než 80 %. S novou prodejnou v Palladiu se iSTYLE bude v čase otevření moci pochlubit, že provozuje jediné dvě prodejny s nejvyšším statusem Apple Premium Partner v České republice.

„OC Palladium jedno z nejvytíženějších obchodních center v Praze a naše zdejší pobočka je pro nás logicky velmi důležitou a strategickou prodejnou. Věřím, že svým novým konceptem APP, který se na Chodově zatím skvěle osvědčuje, prodejna dále rozšíří svou silnou základnu českých zákazníků, kterou doplňují i turisté a která se v předvánočním období pohybovala okolo 1 400 návštěv denně,“ dodává Vít Goluch, General Manager společnosti iSTYLE.

Důraz na nákupní zážitek i B2B služby

Na ploše takřka 200 metrů čtverečních, v prvním podzemním podlaží OC Palladium, čeká na zákazníky nový design prodejny, která nabídne rozsáhlý showroom s produkty Apple k vyzkoušení, prémiovým příslušenstvím i zákaznickými službami nejvyšší úrovně. Součástí nového konceptu bude profesionálně vyškolený personál a expresní autorizovaný servis Apple. Přímo v prodejně budou probíhat také školení a otevřené workshopy pro veřejnost. APP prodejna nabídne rovněž B2B koutek se specialisty zaměřenými na potřeby podnikatelů a malých a středních firem.

V den otevření budou moci zákazníci využít nabídku mimořádných slev, která zahrnou např. MacBook Air s rychlým procesorem M1 za cenu 24 990 Kč, nejnovější MacBook Air M2 za 29 990 Kč, iPhone 13 s pamětí 128 GB za 19 990 Kč nebo 10% slevu na kompletní příslušenství Apple a 15% slevu na produkty a příslušenství značky iSTYLE. Přímo ve frontě se pak zákazníci budou moci posilnit kávou či občerstvením z přilehlé kavárny Starbucks.

Pro iSTYLE je nová Apple Premium partner prodejna v OC Palladium dalším krokem v naplňování strategie, v rámci níž chce do konce roku 2023 otevřít 90 % svých prodejen se statusem APP. Společnost nyní disponuje sítí 10 poboček v Praze, Brně, Ostravě a Ústí nad Labem.

O společnosti:

iSTYLE (člen skupiny Midis) je největším partnerem společnosti Apple v CEE. První pobočka v Česku byla založena v roce 2006 a vůbec první obchod iSTYLE byl otevřen již v roce 1999. Nyní má společnost více než 100 obchodů, z nichž 54 se nachází v EU a 16 na Blízkém východě. Sesterská společnost K-Tuin ve Španělsku disponuje sítí dalších 53 prodejen. Obrat iSTYLE (společně se španělským K-Tuin) v roce 2022 překročil 1 miliardu dolarů. Obrat českého iSTYLE zároveň za stejný rok přesáhl 3,2 miliardy Kč. V České republice má iSTYLE aktuálně 10 prodejen, které se nacházejí v Praze, Brně, Ostravě a Ústní nad Labem.

Baldur’s Gate 3 je podporována v GeForce NOW

Baldur’s Gate 3, poslední díl legendární RPG ságy ze světa Dungeons and Dragons, mohou hráči počínaje tímto týdnem hrát i v cloudu. Titul od Larian Studios je jednou ze třech novinek v knihovně služby GeForce NOW. Dobrodružství ve Forgotten Relams si nyní lze vychutnat i na starších počítačích, Macích nebo chytrých telefonech a televizích.

Dalšími novinkami v knihovně jsou restaurační tycoon Recipe for Disaster, který mohou tento týden hráči získat zdarma na Epic Games, a hororový multiplayerový titul Inside the Backrooms.

  • Recipe for Disaster (zdarma na Epic Games, 9. až 16. 2.)
  • Baldur’s Gate 3 (Steam)
  • Inside the Backrooms (Steam)

Pokračují také oslavy 3. výročí ostrého provozu služby. Speciální odměny si členové mohou vyzvednout prostřednictvím dedikované stránky. Tou aktuální je exkluzivní “Post-Apo” outfit pro Dying Light 2, který mohou získat majitelé placených úrovní.

Pojistka před vyděrači. Proti ransomware útokům představuje ČMIS nové zálohovací řešení, data umí nahodit do hodiny

Podle dat společností SonicWall a Acronis ročně proběhne až 623 milionů ransomware útoků, které firmy ročně stojí desítky miliard dolarů. Technologická společnost ČMIS posiluje ochranu dat svých klientů a přichází s pokročilým zálohováním on-premise systémů a dat do datového centra ČMIS. To zajišťuje, že jsou zálohovaná data klienta v bezpečí před útokem mimo jeho firemní IT infrastrukturu. ČMIS navíc garantuje, že svá data klient může mít k dispozici do hodiny. Za tímto účelem na svých serverech vyhradila 500 terabytů volného úložiště, které díky kompresi a pokročilé deduplikaci pojme až jeden petabyte dat. Navíc díky tzv. Hardened Repository (zabezpečenému úložišti) brání potenciálnímu přístupu útočníka k uloženým datům, a to i v případě fyzického přístupu k serverům.

„Uvedením nové služby reagujeme na přibývající počet útoků ransomwarem, který pozorujeme v tuzemsku i globálně. Například podle společnosti Acronis byla ransomware útoku za poslední rok vystavena až pětina českých firem. Plynulý chod je ale pro fungování většiny našich klientů zásadní. Proto naše nové zálohovací řešení funguje tak, že klient má data standardně dostupná u sebe, ale přes virtuální most je uchováváme také u nás. Data zálohovaná na našich serverech navíc nejsme schopni mazat nebo jakkoli upravovat, ale garantujeme jejich poskytnutí do hodiny. Tak zajistíme, že i v případě útoku na IT systém klienta může jeho byznys zase běžet,“ vysvětluje Václav Svátek, generální ředitel a zakladatel ČMIS.

Společnost k tomuto řešení primárně používá software Veeam Backup & Repository, konektory jsou ale dostupné i pro další oblíbené zálohovací nástroje. Veeam Backup umožňuje funkci tzv. Hardened Repository, díky které se k datům klienta nedostane ani ČMIS jako provozovatel zálohovacího serveru. K zálohování klientských dat ČMIS zpočátku uvolňuje 500 terabytů úložiště, které díky kompresi a pokročilé deduplikaci pojme až jeden petabyte dat. Nutnost zálohování dat odráží skutečnost, že proti ransomware útokům neexistuje jednoduchá a efektivní obrana. Mezi roky 2020 a 2021 přitom počet takových útoků podle SonicWall narostl až o polovinu.

Podcenění může vyjít draho

Jak zranitelná může firma být v případě ransomware útoku, ukázal případ společnosti Garmin, které v důsledku napadení v srpnu 2020 několik dnů nefungoval oficiální web ani zákaznická podpora. Tehdy byla nakonec firma nucena zaplatit útočníkům výkupné v odhadované výši 10 milionů dolarů. Celková škoda na byznysu společnosti samozřejmě přesahovala částku výkupného.

„Stoprocentní ochrana před ransomwarem je samozřejmě složitá a nelze ji vždy zajistit. Jsme ale schopni za výhodných podmínek zaručit, že svá data budou mít klienti i v případě útoku rychle k dispozici. Navíc zálohování dat je mnohem levnější než záchranné kroky, za které firma zaplatí v případě podcenění této hrozby,“ uzavírá Svátek.

Více o ČMIS

Technologická společnost ČMIS, která patří k největším českým hráčům na poli hostingu, cloudových a serverových řešení, dokáže svým zákazníkům zajistit, že jejich e-shopy nespadnou a fungují hladce i během špičky, takže nepřijdou o své tržby kvůli výpadkům. Mezi hlavní služby patří hosting aplikačního prostředí pro účetní a obchodní systémy, dále hosting databází, úložišť a privátní cloud pro velké e-commerce hráče, jako jsou Rohlík.cz či Shoptet. V neposlední řadě poskytuje jako Microsoft direct partner klientům nejlevnější licence pro aplika

Finále Super Bowl opět v přímém přenosu a s českým komentářem

V neděli 12. února se koná 57. finále Národní ligy amerického fotbalu (NFL). Takzvaný Super Bowl je ve Spojených státech dlouhodobě nejsledovanější sportovní akcí. Diváci televize Telly uvidí finále v přímém přenosu a s českým komentářem.

V letošním finále se proti sobě utkají týmy Kansas City Chiefs a Philadelphia Eagles. Předzápasové studio začne na kanálu Premier Sport 2 v neděli 12. února v 23:40 hodin, přímý přenos samotného utkání pak začíná v 00:30 s plánovaným koncem kolem páté hodiny ranní.

Finále se odehraje v Arizoně ve městě Glendale na stadionu State Farm Stadium s kapacitou 72 200 diváků. Ani jeden z finalistů tak nebude mít výhodu domácího prostředí. O tradiční halftime show se letos postará popová zpěvačka Rihanna.

Český přímý přenos bude komentovat expert na NFL a bývalý hráč Prague Black Panthers Jan Štiegler a Ladislav Fabo. Společně s nimi budou ve studiu také hosté Ondřej Horák, Martin Hamza a Jan Dundáček. Zajimavostí je, že Jan Dundáček se bude věnovat rozborům s elektronickou tužkou.

„Super Bowl je celosvětový fenomén, který i přes noční vysílací čas láká stále více českých diváků. Zájem samozřejmě není tak velký jako u finálových zápasů v hokeji či fotbale, ale je podobný jako u některých atraktivních zápasů fotbalové Ligy mistrů,“ říká šéf marketingu televize Telly Jan Schöppel.

Poprvé se Super Bowl odehrál mezi týmy Green Bay Packers a Kansas City Chiefs 15. ledna 1967 na stadionu v Los Angeles. Super Bowl se pravidelně umísťuje mezi nejsledovanějšími pořady ve Spojených státech, sledovanost od roku 1972 neklesla pod 50 milionů diváků.

Loňský Super Bowl se stal nejsledovanějším pořadem v historii americké televize – finálový zápas si pustilo 111,5 milionu diváků.

O Telly s.r.o.

Televizní operátor Telly nabízí divákům v ČR služby internetové a satelitní televize. V jejich programové nabídce je kromě řady filmových, seriálových, zábavných i dokumentárních kanálů také atraktivní sportovní obsah na oblíbených kanálech Premier Sport 1 HD a Premier Sport 2 HD a na stanici Nova Sport 3 HD a Nova Sport 4 HD. Ty obsahují například fotbalovou Champions League UEFA, německou Bundesligu, italskou Serii A, španělskou LaLigu, americkou NFL nebo zápasy UFC. Telly je také poskytovatelem pevného internetového připojení. Na českém trhu měli zákazníci možnost využívat služby pod označením DIGI již od roku 2006, značka Telly plynule navazuje na její dobré jméno. Telly je čistě českou společností, patří do skupiny LAMA ENERGY GROUP a všechny daně, včetně daně z příjmu, odvádí v ČR.

Společnost Epson rozšiřuje řadu profesionálních tiskáren minilab pro suché fotolaboratoře SureLab o tiskárnu SureLab SL-D500

Společnost Epson rozšířila svou řadu vysoce kvalitních fototiskáren SureLab o nový model SL-D500. Tiskárna SL-D500 je mimořádně kompaktní, mobilní a cenově výhodné řešení pro výrobu výtisků o rozměrech 10 × 15 cm / 9 × 13 cm a v porovnání s tiskárnami řady D2T2 (Dye Diffusion Thermal Transfer) přináší uživatelům řadu velkých přínosů.

Lze předpokládat, že se stane oblíbenou na současných trzích, například u prodejců fotografií, v kopírovacích střediscích, u výrobců přání, při pořádání událostí, a že otevře nové příležitosti odvětvím, včetně hotelů a uměleckých ateliérů, které chtějí rozšířit své služby.

Tiskárna SL-D500 s velmi nízkou spotřebou energie a důrazem na udržitelnost je ekonomickým řešením pro výrobu fotografických nebo oboustranných blahopřání, brožur a stolních kalendářů. Nabízí špičkovou úroveň kvality obrazu a je ideálním řešením pro doplnění nebo nahrazení sublimačních tiskáren v maloobchodních fotoprodejnách nebo na akcích.

Lehká a kompaktní tiskárna je navíc velmi skladná, takže můžete vytvořit produkční sestavu až ze tří tiskáren položených na sobě, která nezabere zbytečně velký prostor (0,105 m2) a vejde se do běžné maloobchodní prodejny nebo na pult v pohostinském zařízení.

Ovládání tiskárny SureLab je ještě jednodušší díky systému průběžného doplňování inkoustu (CISS), který umožňuje na jedné tiskárně vytisknout až 100 výtisků (celkem 300 výtisků na sestavě tří tiskáren), a to zcela bez zásahu uživatele a na ploše menší než dva listy A4.

Model SL-D500 nabízí nejen lehkou a nenáročnou konstrukci, ale také možnost napájení z přenosného akumulátoru nebo ze sítě, a díky vestavěnému přepravnímu zámku jej lze snadno přemístit.

Tato tiskárna je tak ideální volbou pro fotografy různých událostí, kteří shání řešení pro snadnou a kvalitní produkci na místě. Tiskárna SL-D500 nabízí režimy jednostranného i oboustranného tisku, je vybavena širokými možnostmi připojení (USB/LAN/Wi-Fi) a podporuje řešení Epson Cloud Solution PORT a software OrderController.

Zařízení snadno spolupracuje s ostatními tiskárnami Surelabs a tiskárnami Epson DTG pro přímý potisk textilu (Direct to Garment), tiskárnami poutačů a velkoformátovými tiskárnami a lze jej ovládat přes integrovaný panel nebo pomocí kompatibilní aplikace.

Tiskárna SL-500 je přizpůsobená pro minimální dopad na životní prostředí a díky jedinečné technologii Heat-Free společnosti Epson má sníženou stopu CO2 při přepravě a při přepočtu na jeden výtisk spotřebovává méně energie než předchozí modely. Od doby, kdy byla před více než 10 lety uvedena na trh první tiskárna SureLab, společnost Epson neustále snižuje provozní spotřebu energie z 500 W na pouhých 18 W. Udržitelnost je ještě podpořena tím, že papírová krabice na lahvičky s inkoustem je vyrobena ze 100% recyklovaného materiálu.

„S potěšením představujeme tento důležitý přírůstek do řady SureLab společnosti Epson, který nejen doplňuje dosavadní zařízení SureLab, ale může také splnit nároky ještě širšího okruhu firem. Nová tiskárna SureLab spotřebovává stejné množství energie jako domácí inkoustová tiskárna, a nabízí tak podnikům ekologičtější variantu používaných produktů,” uvádí Slávek Gross, Commercial & Industrial Printing Manager ve společnosti Epson Europe CZ & SK. „Naši zákazníci mohou nyní nabízet škálovatelné, mobilní a udržitelné řešení tisku s vysokou kvalitou, která se od tiskáren Epson Surelab očekává.”

O společnosti Epson

Epson je přední světový dodavatel technologií, který spoluvytváří udržitelné prostředí a přispívá k rozvoji komunit. Využívá k tomu efektivní, kompaktní a přesnou techniku a digitální technologie propojující lidi, věci a informace. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblasti domácího a firemního tisku, komerčního a průmyslového tisku, výroby a v oblasti vizualizace a životního stylu. Do roku 2050 společnost Epson dosáhne uhlíkové neutrality a eliminuje používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy. Skupina Epson má celosvětovou působnost, je řízená japonskou společností Seiko Epson Corporation a generuje každoroční prodeje v hodnotě okolo 1 bilionu japonských jenů.

global.epson.com

Víte, co si vaše polovička přeje na Valentýna? Květiny ani čokoláda to nejsou

Den svatého Valentýna se neúprosně blíží. Už od nepaměti si v tento den zamilovaní dávají dárky, píšou pohlednice, navštěvují svou oblíbenou restauraci nebo chodí do kina. Průzkum společnosti Huawei na sociálních sítích zaměřený na zvyky moderních párů však ukazuje, že lidé chtějí pravý opak. Většina dotázaných by se raději klasickým valentýnským aktivitám vyhnula a dala přednost něčemu originálnímu.

Počátky Valentýna sahají do roku 269, ale až v 18. století se začal formovat do dnešní podoby s květinami, sladkostmi a pohlednicemi. Valentýnské zvyky se neustále vyvíjejí a je na čase posunout je zase o kousek blíž do současnosti. Páry dnes spíš touží po nezapomenutelných a originálních zážitcích.

Až 72 % se na tradičním rande „nudí“

Nedávný průzkum společnosti Huawei odhalil, jak se mění zvyky českých a slovenských párů na svátek svatého Valentýna. Až 72 % dotázaných se shodlo na tom, že tradiční rande je nebaví a raději by zažili něco originálního a vzrušujícího.

Zapomeňte na nudnou klasiku a vezměte raději svou polovičku místo večeře do zábavního parku nebo na lezeckou stěnu. Na pořádnou dávku adrenalinu jen tak nezapomene. Pokud váháte, jestli své plány prozradit předem, nebo si je nechat pro sebe, průzkum Huawei odhalil, že až 81 % respondentů má rádo překvapení. Ale co by to mělo být?

Už žádné květiny a čokolády

Více než polovina dotázaných měla pocit, že jejich partner neví, co by si ve skutečnosti na Valentýna přáli. Pokud jste si mysleli, že čokoláda a květiny jsou sázkou na jistotu, je nejvyšší čas to přehodnotit. Přes 80 % respondentů uvedlo, že by si přáli dostat něco, co vydrží déle než pár dní. Dopřejte své lásce něco, co jí udělá radost, ale bude zároveň praktické. Potřebuje nový telefon, chytré hodinky na cvičení nebo sluchátka na cestování? V takovém případě byste neměli přehlédnout speciální valentýnskou nabídku od Huawei na vybrané technologické hračky, které jsou nejen praktické, ale i skutečně potěší.

Zachyťte všechny vzpomínky na romantické chvíle 

Společnost Huawei zorganizovala na svém Instagramu průzkum, aby ukázala, jak se vyvíjí moderní randění a jak mohou technologie pomoci párům vytvářet, zachycovat a znovu prožívat romantické chvíle, které jim zůstanou na památku na celý život. Zároveň přichází s atraktivními slevami na vybrané produkty právě při příležitosti svátku zamilovaných. Ať už spolu rádi cestujete, sportujete nebo posloucháte hudbu, oceníte sluchátka Huawei FreeBuds 5i za skvělou cenu 2 399 Kč. Navíc k nim dostanete pouzdro jako dárek, takže se nemusíte bát, že byste si je během adrenalinových zážitků poškrábali.

Milovníci zdravého životního stylu a pohybu jistě ocení chytré hodinky, díky kterým bude mnohem snazší plánovat a měřit svou aktivitu. Elegantní Huawei Watch GT 3 Pro navíc dokážou měřit váš krevní tlak a EKG. V keramické bílé s velikostí ciferníku 43 mm je můžete pořídit za krásných 11 999 Kč. Pánský model z kovovým řemínkem o velikosti 46 mm koupíte za 9 999 Kč. Celý Valentýn je provázen nejrůznějšími symboly srdce, tak ukažte své polovičce, že vám na tom jejím záleží.

Pro milovníky kvalitní fotografie je chytrý telefon s kvalitním fotoaparátem něčím, bez čeho se neobejde. Aktuální vlajkovou loď Huawei Mate 50 Pro koupíte nyní v akci za 29 999 Kč. Další vytuněný fotmobil Huawei Nova 10 seženete za cenu 15 999 Kč. Na oficiálním e-shopu Huawei navíc probíhá dodatečná akce, ve které můžete získat ještě dárek k zakoupenému produktu a navíc další výraznou slevu na vybrané produkty.

Vyhrajte smartphone a chytré hodinky zdarma

Co takhle valentýnský dárek pro svou polovičku vysoutěžit? Zkuste štěstí a vyhrajte smartphone Huawei Nova 10 Pro a chytré hodinky Huawei Watch GT3 Pro white leather. Soutěž bude probíhat na Facebookové stránce Huawei a můžete se do ní zapojit od 9. do 13. února 2023 do půlnoci. Stačí se podělit o to, s kým budete tento rok Valentýna trávit. 14. února pak bude vybrán jeden výherce, který získá toto dynamické duo.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby společnosti Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a používá je třetina světové populace. V Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně bylo zřízeno čtrnáct výzkumných a vývojových center. Huawei CBG je jednou ze tří obchodních jednotek společnosti Huawei a zahrnuje smartphony, PC, tablety, nositelné a cloudové služby atd. Globální síť společnosti Huawei je postavena na více než 34letých zkušenostech v telekomunikačním průmyslu a je odhodlána poskytovat nejnovější technologický pokrok spotřebitelů po celém světě.

Exit mobile version